Hé, az előbb még itt volt

  2011. július 05. - Stump András Címkék: tutorial hyundai kezdő sofőr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Nem született mindenki gázfröccsel a lába alatt. Sőt, lefogadom, mindenki átélte egyszer a kétszer egymás utáni lefulladás élményét, amikor először kóstolgatta bal lábbal a kuplungpedált. Aki már nem emlékszik rá, nyugodtan tenyereljen a vissza gombra, ez a poszt nem neki szól.

De tudjuk, hogy itt vannak azok az olvasók, akik nem a kommentdobozban osztják az észt, hanem még a H-váltó sémáját próbálják memorizálni. Gondolatban végigfuttatják a K-F-G pedálsorrendet, mielőtt elfordítják a slusszkulcsot, és úgy próbálják megtalálni az egyest, hogy nem néznek le a váltókarra. Úgy gondoltuk, nem hagyhatjuk őket sem tovább sötétben tapogatózni, végigmegyünk az alapokon, amiket a járművezetői tanfolyamon túl gyakran szeretnek elfelejteni.

Egy pár perces videóba nem lehet belesűríteni egy enciklopédiát. Nyilván lesznek dolgok, amikről nem ejtettünk szót, amik más autóban másképp működnek, amiket elfelejtettünk. De ha csak páran megkönnyebbülten fellélegeznek, hogy végre megértettem ezt is, nem dolgoztunk hiába.

Tíz videós anyaggal készültünk a következő hetekre. Nyugalom, nem csak vezetéstechnikáról lesz szó. Fogadják szeretettel a kocasofőröknek szánt kisokosunk első fejezetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr673041991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.05. 18:05:17

A Wartburgos padkás megállás jó sok felni és gumikárt fog eredményezni a kocáknál :D

Ajánlhatok olcsó szakit, vagy a Hjúndáj ad kedvezményt? :]

(egyébként jó ötlet a kocatanitó)

totyy528 2011.07.05. 18:17:53

GyÚrnotok kéne egy kicsit!!:-))

Bambano 2011.07.05. 18:29:39

jaaajjj...

nem nekivezetjük az autót a patkának, hanem a patka irányába tekerjük a kormányt.

nem 1-be tesszük, hanem a haladási iránnyal ellentétes legkisebb fokozatba.

kéziféket meg csak ha nagyon muszáj, mert berohad, télen befagy, stb. stb.

Papundekli 2011.07.05. 18:30:51

Miért nem a Pontonnal bohóckodtatok egyet?
Remélem a többi posztban lesz olyan is, hogy vezetés közben mit ne csinálj. Ajánlanék egy kerékcsere posztot is. Gyakorlottabbak sem mindig vannak képben.

Jólfelhúztammagam 2011.07.05. 18:35:54

Persze indavideo, úgyhogy esélytelen végignézni.

Bambano 2011.07.05. 18:37:23

@Jólfelhúztammagam: meg kellene szoknotok, hogy aki ilyet mond, az azt mondja, hogy béna vagyok a saját gépem beállításához. nem az indavideóval van a baj.

jürgen baromartz 2011.07.05. 18:39:25

@Papundekli: olyan már volt. a Csikós dicsekedett is benne az elektromos szerszámával. :)

belsoseg.blog.hu/2011/01/27/kerekcsere_atol_cettig

Mérges 1234 2011.07.05. 18:41:16

@Bambano:

Faszomat. Nekem minden szar megy, többnyire ez is, de most éppen nem.

Ez kurvára nem beállítási kérdés.....

Nincs még nicked 2011.07.05. 18:46:54

Na de mit csináljunk, ha az automaváltós kocsit akarjuk otthagyni hosszú időre egy meredek utcában? Be-e húzzuk a kéziféket vagy nem-e? ):O

w a s d 2011.07.05. 18:49:33

Arról a sárga genezis- kupéról ugye lesz teszt, videóval, esetleg pályázással?

jürgen baromartz 2011.07.05. 18:53:34

@Bambano: naakkó' most itt a remek alkalom számodra, hogy megoszd a nagy titkot a nyilvánossággal. te mit állítasz be micsodán? mert bizony én se ma kezdtem ezt a kompjúter-izét bizgerálni meg mütyürködni, mégis legalább három oldalfrissítés, mire megnézek egy kurva videót, mert a giliszta a végére ugrik és nem tölt tovább. semmilyen más lejátszónál nem észleltem ilyen problémát.

komolyan várom a megoldást.

2011.07.05. 18:58:39

@Bambano: ne okoskodj mar ennyit bambula.
Mar ezerszer ki lett targyalva, hogy az indavideo egy f*s, es ulthetsz te 100000gigabites uberultraszuper szamitogep elott, rohadtul mindegy, ha az indavideo szervere nem tud feled akkora savot szolgaltatni, amekkora kene a folyamatos video lejatszashoz. Okosabb maradtal volna, ha...
Nekem perpill 2 percig szepen ment akadas nelkul, majd beakadt. Pause alatt megirom ezt a kommentet, es remelem mire elkuldom, es visszatekerek az oldal tetejere mar be lesz toltve a video.

Jólfelhúztammagam 2011.07.05. 19:01:54

@Bambano:
Persze kedves barátom. Te biztosan tudod.
Hogyan lehet úgy beállítani a gépet, hogy időnként nagyon belassuljon vagy megszakadjon a letöltés (majd némi várakozás után helyreálljon) vagy időnként megálljon a video, ha a csúszkát tologatom, és csak az oldal újratöltése után induljon újra?
A youtube-hoz meg be tudom állítani a gépet?
Vagy a 60 megás netem lassú a zindavideohoz?

Mérges 1234 2011.07.05. 19:04:12

@Nincs még nicked:

:D

Amúgy az a jó ebben, hogy ezek a dolgok mind benne vannak az autó kezelési könyvében.

De hiába egyesek olvasni sem szeretnek, illetve ők úgyis jobban tudják....

bango skank 2011.07.05. 19:07:03

@Bambano: az nem kézifék hanem rögzítőfék, és ha használod nem rohad be.

jujdejo 2011.07.05. 19:08:02

@Bambano: nekem be van állítva, megy is de valamilyen oknál fogva minden video megáll 2:07nél, és onnan sehova! na ezt magyarázza meg nekem valaki..

TomT 2011.07.05. 19:08:15

Vessetek a mókusok elé, de szerintem jó ez és hasznos.

busman001 2011.07.05. 19:09:17

tehát a trollok még sem kímélnek... amúgy jó post!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.05. 19:09:50

@Bambano:
azért a "patka" eléggé üt az általad leirt használati útmutatóban :D
Van biciGlire is tanácsod? :P

jujdejo 2011.07.05. 19:14:17

mé pont hunyadival müsoroztok?

JettaTDI 2011.07.05. 19:15:28

@Bambano:
"kéziféket meg csak ha nagyon muszáj, mert berohad, télen befagy, "

Pont azért rohad be mert nem használod! Tudniillik h nem maga a fék rohad össze hanem a bowden! Ha mozgatod (tehát használod) akkor nem fog berohadni!

Ja és Trabant óta nem találkoztam befagyott kézifékkel..
(ez nem azt jelenti h nincs ilyen jelenség, de nem lehet sűrű eset..)

Bambano 2011.07.05. 19:18:04

@ruskyy: mtu-t meg rfc szerinti tcp window scalinget kell rendesen beállítani és akkor nem rohad meg az indavideo.

de nekem 8, tőlem azt néztek, amit akartok, homokóra included.

Mérges 1234 2011.07.05. 19:22:35

@Bambano:

Ja ja, csak ha a szerver rendesen meg lenne csinálva, akkor nem kellene a tcp window scaling-gel baszakodni.

De nekem nyóc.....

Faszomat, szerinted az a jó rendszer, ami csak akkor megy, ha egy IT-s kocka kezeli.

Az indavideó szar, mindig is az volt....

2011.07.05. 19:27:36

@Bambano: ne nezzuk mar egymast hulyenek. Skalazhatom en azt akarhova, ha NEM TUD AZ INDAVIDEO megfelelo sebesseget biztositani a user fele.
Nem kell ezt tulragozni. Gyenge azt kesz.

Ebbol a lama sorozatbol biztosan lesz valami ujdonsag az autobuzibb fajtanak is, de a celkozonseg lehet inkabb velvetet olvas, nem TC-t.

nyelv-ész 2011.07.05. 19:28:13

@Bambano: @Doubledecker: Úbazz, ti mivel neteztek, hogy ilyeneket kell rajta kézzel állítani? Nálam nem rohad le a zindavideo, csak tetvesen lassú, de van olyan böngésző pluginem, ami fájlba lehúzza, és addig meg más oldalakat nézegetek...

nyelv-ész 2011.07.05. 19:31:40

@JettaTDI: C Ascona... de ha nem húztam be az utolsó kattanásig, akkor némi rángatás után kieresztett.

AtoszMester 2011.07.05. 19:33:34

Nekem nagyon durva lejtőn egyesbe téve az autót, volt hogy átfordult a motor, és a kocsi elindult bólogatva lefelé.

Mi a helyzet ilyenkor a rükivel? Tényleg jobban megfogja az autót?

Én nem bízom nagyon meredek lejtőn a motorfékben.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2011.07.05. 19:34:03

Ipadon sem megy. Nem tudom, miért nem lehet ezeket youtube-ra is feltenni... Semmbe nem tellene, s akkor mindenféle mobilkütyün is megnézhető lenne...

Mérges 1234 2011.07.05. 19:36:02

@nyelv-ész:

Nem tudom mikor fogjátok már fel szerencsétlen pupákok, hogy ez nem a user oldali sebességtől függ.

Munkahelyemen 100 MBites net van, van hogy rjtam kivül senki nem berheli, időnként mégis megfagy.

Persze meg lehet oldani de alapvetően szar.

Miért van az, hogy a Youtube sosem baszakodik, miközben azt a szervert kicsit többen használják....

Cecan Basescu 2011.07.05. 19:38:28

@Bambano: A "muszáj"-ért viszont jár a piros pont! Javaslom döntsd el az informatikához vagy az autókhoz értesz-e jobban, két táborral ne akarj balhézni:) Az indavideo szar, ahogy a blogmotor is.

A videó amúgy hasznos, jó volna, ha pár alapvető KRESZ bakinak is szentelnétek egy részt a jövőben, csak hogy ne kelljen a hjundájt lakatolni:)

nyelv-ész 2011.07.05. 19:58:07

@Doubledecker: Felfogtam, szerintem is szar, és mint írtam, nálam is lassú. Tudom, hogy az MTU állítgatástól sem lesz gyorsabb.

A szerelő 2011.07.05. 19:58:20

A kerék elé tett követ/féltéglát hiányoltam :)

3 gb 2011.07.05. 20:01:52

Gyerekek ti az Oscarra hajaztok, de ahogy Csikós poroszkál a verda után az minimum Arany Pálma! Amúgy Bambanonek igaza van. Nekem mindig működik az inda.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.05. 20:07:25

indavideo: csak nálam megy rendesen? amióta új gépem van le tudja játszani és egy ilyen 3 perces videót kb 7-8 mp alatt lehúzza (vagy cacheli a upc, nem tom)

on: kéziféket én mindig behúzom, utoljára a ladával volt probléma, ott kb 2 évente utána kellett állítani a bowdennek. sebesség meg nálam fix hátramenet a sebváltózár miatt.

nyelv-ész 2011.07.05. 20:07:57

Kerék a járdaszegély felé témában egy kis féloff:

Pár napja épp egy motorosbolt előtt mentem el, és láttam, ahogy egy motoros az úttestről a bolt elé, a járdára úgy akart felugratni, hogy kb. 40-45 fokos szögben megcélozta az első kerékkel a járdaszegélyt, majd húzott neki egy kövér gázt.

Miután felsegítettem, és a motorját is talpra állítottam, láttam, hogy egy fiatal kiscsaj az. Láttam, hogy az ijedtségen kívül nincs baja, így udvariasan érdeklődtem, hogy ezt a manővert mégis hogy gondolta kivitelezni?

Azt válaszolta, hogy az autós(!) oktató így oktatta a járdára felállást, és úgy gondolta, hogy ez motorral is ugyanígy fog működni...

Szóval röhöghetünk itt a lámáknak szóló okosításon, de sajnos többen rá volnának szorulva, mint gondolnánk.

Suttora 2011.07.05. 20:10:03

Nem rossz az ötlet, a kérdés az, hogy vajon hányan olvasnak a célcsoportból TC-t?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.05. 20:29:42

Legnagyobb 0:54-től a Hyundai jobb1-e előtt lapító szegény srác, aki valószínűleg nagyon nem akart ott lenni:)

Z o z ó 2011.07.05. 20:31:46

Az a sárga kupé nagyon lájk:)

Amúgy: Lejtőn rükverc, emelkedőn 1-es:)

(az irányt az autó orra határozza meg ugye...)

mi volt még? Ja nem attól függ milyen a csoda UPC-s neted, nekem 5megás T-home van és simán végig adta a videót.

am ez tök jó:)Az automatás rész újdonság volt.

csudri82 2011.07.05. 20:34:49

Nekem is automatám van, de nem is tudtam, hogy ajánlott megálláskor előbb a rögzítő féket behúzni és utána P. 4 év alatt, talán ha kétszer használtam a rögzítő féket, ezek után majd sűrűbben fogom.

A szerelőm anno javasolta, hogy a piros lámpánál tegyem üresbe (N), hogy kíméljem a váltót. Ez is számít vagy hülyeség?

JoeYi 2011.07.05. 20:44:31

tetszett. Egyesbe rakás már csak azért is praktikus, mert pl céges Opel Astra H kombink behúzott rögzítőfékkel és elgurul :D (az is egy történet hogy kiszámlázták anni a javítását és semmi nem változott X) )

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.07.05. 20:55:17

Csikós és a műsorvezetés? Na neeee :D
Ez elég ratyi lett, de majd belejöttök!

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.07.05. 21:01:05

@jürgen baromartz: bezony így van.
Sokszor gondol egyet, és nem megy. Se a totalcar oldalán beágyazott videók, se az indavideóra átlépve nem játszható le semmi. Okoskodhat itt akárki, százával jönnek az ilyen visszajelzések, én nem állítgatok sose semmit a gépen (az, hogy 25 éve kalapálom a billentyűzetet, nyilván nem lényeges most), mégis néha megy, néha nem. El kell fogadni, béna az indavideó gyerekek, ez van.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.07.05. 21:02:38

off:

indavideo: Nincs überszuperhájtek gépem, de biztos én vagyok a troll, hogy eddig mindig minden oprendszerrel (xp,vista,win7,ubuntu) akadás nélkül ment minden videjóó... ja, a netem is elég ergya, ha jó passzban van, az 5megát talán megüti...

on.

Rocko- 2011.07.05. 21:07:40

@Suttora: ahánynak továbbküldöd.

Tomchy 2011.07.05. 21:07:45

@csudri82: Úgy szerintem nem a váltót, hanem a féket kíméled, mivel nem kell megfognia a kúszást. Ha jól sejtem.

bpe 2011.07.05. 21:29:38

nnna, mától lesz amit máshogy.. :)) P-lejtő viszonlatban. talán még nem késő. :D

Überspannung 2011.07.05. 21:45:22

jó kis poszt ez, és volna egy laikus kérdésem: ha sebességbe tesszük az atót, miért nem gurul el? Tudtommal a hajtásnak egyik része sem önzáró (tehát nincs benne csigahajtás vagy ilyesmi). Vagy mégis?

Dennis01 2011.07.05. 21:49:24

Nagyobb emelkedoket kiveve mindig kezifek-valto uresben sema szerint haladok. Nagyobb emelkedonel ahogy tobben is irtak, kocsi sebessegben, kezifek behuzva, kerek padka fele forditva.
Meg egy dolog: a kocsit sose inditom be sebessegben, labbal a kuplungon. Mindig valto uresben, kuplungot nem nyomom. A fonokom azt mondta, van olyan auto (peldaul regi Minik), ahol azzal, hogy inditaskor nyomod a kuplungot, mivel a fotengelyt oldalra hato nyomas eri, ezert nyomast gyakorolsz a fotengely csapagyakra, ami hosszu tavon nem tesz jot a motornak.

Amugy meg arra is kivancsi lennek, az autos oktatok miert oktatjak azt a suletlenseget, hogy piros lampanal mindig kuplungon a lab, elso fokozatban az auto.. Ez a kuplung egyfajta gyilkolasa..

jalopy 2011.07.05. 21:50:07

Az hogy ha a kocsi előrefelé gurulna el milyen sebességbe rakd, erősen típusfüggő.
Egy Zsigulit hátramenetbe teszek(legrövidebb áttétel miatt), meg a Volgát is, mert fogaskerekes a vezérlése.
DE!!!
Például az újabb szíjas autók vezérművében a szíjfeszítő csapágy rúgósan feszít, ha visszafelé forgatod a motort átugrik a szíj, hengerfejet veheted le. Nem minden Vezérműszíjas autóra igaz, de a legtöbb már ilyen!
Ugyanez volt már igaz 1,2L VW motoros Fabiára is. Ott olajnyomás feszíti a láncot, az is vissza tud engedni!
Úgyhogy ezeket inkább csak a feltételezhető gurulási irányba kapcsoljuk!
Remélem megelőztem ezzel pár motorjavítást nektek.

Dandie (törölt) 2011.07.05. 21:50:49

@Bambano: "mtu-t meg rfc szerinti tcp window scalinget kell rendesen beállítani és akkor nem rohad meg az indavideo."

: DDDDDDDDDDDDDDD

Vier 2011.07.05. 21:52:59

A videoról szakmailag.
Nagyon túlhúzott a kontraszt.
DSLR gépre forgatott túl nagy obival. aminek olyan a mélységélessége, hogyha megmozdul az alany, nagyon hamar ki lehet lépni az élességből.
Ha meg fiksz obival vettétek egy HD Sonyval , akkor meg blendézzétek meg az anyagot. Sokat segít:) Tágítja vagy szűkíti az élesség határokat.
Más. Szerintem egy ilyen anyagot ne forgassatok mozifilmesre. Ez nem film, itt nincs cselekmény amibe burkoljátok a képet.
Szaturációval és kontrasztal pedig nem lesznek olyan színek, mint a Kodak 400 Elite Chrome-on.Sajnos vagy nem.
Én is a saját elcseszéseimből tudom.
Nem cikkantás.
Inkább tapasztalat.

Grifter 2011.07.05. 21:59:52

Genesis Coupé tesztet ! :D

spud74 2011.07.05. 22:06:29

Nekem eddig semmi gondom nem volt az indával, nemrég váltottam lan-ra azóta még jobb, DE vasárnap óta a videók helyén csak egy fekete folt van, és nem tudok megnézni semmit se itt, se az indán. Frissítettem már minden szart, próbáltam más böngészővel, se kép se hang. Persze youtube megy hiba nélkül.

hamisnero 2011.07.05. 22:07:35

@Kőmíves Kelemen: nem nekimenni. felé kormányozni (vagy az ellenkező irányba, a lejtő/emelkedő függvényében.

Phrascarica 2011.07.05. 22:09:07

Tegyetek már egy (x)-et mellé, mert annyira reklámízű ez a remek Hyundaios filmecske.

szamarhegy 2011.07.05. 22:10:59

Nagyon pörög mostanában a Totalcar :)

Dexman 2011.07.05. 22:16:38

lejtőn én is hátramenetbe teszem, meg kézi ha indokolja a meredekség..
Arra is legyen válasz,h mi a jobb.. üresben gurulni vagy motorfékkel? Én gyakorta kiveszem sebességből és gurulok üresben 1000es fordulattal,de hallottam olyant,h ez nem egészséges.

megint 2011.07.05. 22:23:52

Bambano nem csak opeles de még kocka is, legalábbis azt próbálja előadni

Bambano 2011.07.05. 22:32:44

@hamisnero: mindig a padkának kell kormányozni, függetlenül a lejtő/emelkedőtől.

@Dennis01: "Mindig valto uresben, kuplungot nem nyomom": ha az önindító erejét meg az akksit a sebváltó átforgatására is pazarolni akarod, akkor tegyél így, de szerintem ez rossz tanács volt, akárkitől is kaptad.

El nem tudom képzelni, milyen oldalirányú erő hathat egy főtengelyre a kuplungolástól. Egyébként gondolom tudtad, hogy a főtengelyre hat oldalirányú erő, mégsem megy tönkre tőle.

@megint: én csak azt tudom, hogy halálosan unalmas már folyton azt olvasni, hogy nem megy nekik az indavideó. Siránkozhatnának más miatt is, hogy legyen változatosság. meg egyébként is érdekelne az az indavideó nem menés, miközben másoknak megy.

de ígérem, többet nem vetem fel a kérdést.

1kutya 2011.07.05. 22:33:36

@Dexman: egészségesnek ugyan egészséges, de a modern, befecsis autók motorféknél automatikusan elveszik az üzemanyagot, míg üresben gurulásnál alapjáraton pötyögnek. ez józan paraszt ésszael végiggondolva is többletfogyasztást eredményez, tehát kérdésedre válaszolva: jobb motorfékkel gurulni, amíg lehet és a kuplungot csak a legvégső esetben kinyomni.

Bambano 2011.07.05. 22:37:52

@1kutya: miért is eredményez többletfogyasztást?

1kutya 2011.07.05. 22:40:36

a cikkre reagálva:
- lejtőn (aka az autó orra van lefelé): rükverc+kézifék
- emelkedőn: (aka az autó orra van felfelé): 1-es+kézifék
- sík terepen: 1-es vs. rükverc.

akinek ezt nehéz megtanulni, az kérem szépen ballagjon be a legközelebbi ocsmányirodába és adja le a jogosítványát (ugyanis nem szeretnék vele találkozni a forgalomban)!

különösen ajánlom fentieket azon oktatók figyelmébe, akik minden esetben az üres+kézifék kombót tanítják! no ők szarjanak farfekvéses sünmalacot, hetente ötször...

zrzr 2011.07.05. 22:42:25

Az indavideo megint nézhetetlen.

1kutya 2011.07.05. 22:46:38

@Bambano: ha van kompjuteres autód és van rajta pillanatnyi fogyimérő és az van bekapcsolva, akkor láthatod, hogy alapjárati fordulatszámon van egy minimális (0,7-0,9l/h-s) fogyasztása az autónak, míg motorféknél elveszi a züzemanyagot és gyakorlatilag 0 a fogyasztás (annyit is ír ki a fedcomp).

nincs nagy jelentősége, de sok városi használat esetén elég markáns fogyasztáskülönbséget tud generálni (pl. a zasszony digitális és a fedcomp 10-12l körül jegyez, én átülök és 8-10km után 8-9 közé tudom leszorítani, ami 80% városi használat és havi 1000-1500km mellett nem mindegy, pláne ilyen benzinárak mellett).

jalopy 2011.07.05. 22:49:49

@1kutya: Javaslom olvasd el az előző hozzászólásomat. Hátha te is tanulhatsz valamit.

Bambano 2011.07.05. 22:50:29

@1kutya: ez önmagában igaz. Azt nem szokták beleszámolni, hogy üresben gurulva nem annyit megy az autó megállásig, mint motorfékkel.

Tehát a kérdés az, hogy mondjuk 100-ról 60 méteren megáll motorfékkel, miközben 0 a fogyasztás, ez a jobb, vagy 200 métert gurul minimális fogyasztással és akkor sokkal hamarabb kinyomhatod a kuplungot, ez a jobb.

Bambano 2011.07.05. 22:52:46

@jalopy: egy vezérlés szempontjából rendesen karbantartott motoron nem ugrál a vezérműszíj sehova. Ha nem cserélted ki időben, akkor igen, de az más tészta.

úgyhogy gurulási irány szerint fordítva hagyjuk a fokozatot, mindig.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.07.05. 22:53:28

azoktól kérdem, akik azt mondogatják, h haladási iránnyal ellentétes fokozatban kell megállni (tehát lejtőn rükvercbe): miért?
2-2 dugó, egyik lefele, másik felfele mozogna, de a kompresszió megfogja, és kész, nem gurulunk sehova. ezen nem változtat, hogy rükibe rakod! sőt, a rüki általában hosszabb fokozat, mint az egyes, így könnyebben elgurul. amúgy a hosszú időre parkolásnál, lejtőn, mennyi idő alatt engedi el a kompressziót, mondjuk egy öreg, kopottabb autónál? újnál elhiszem, h fogja mint atom.

1kutya 2011.07.05. 22:55:15

@jalopy: mi köze van ennek a motorhoz, meg a vezérléshez?
a váltót állítod be a megfelelő fokozatba!

1kutya 2011.07.05. 22:56:48

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: azért, mert ha lejtőn rükvercbe rakod, akkor a büdös életbe nem fog előre elindulni (hacsak nem szar a váltó)!

józan paraszt ész barátom...

Bambano 2011.07.05. 22:57:44

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ez egy olyan szabály, ami akkoriból van, amikor az autók még autók voltak, rendes mechanikával, vassal, nem pedig számítógépek keréken.

A régi autóknál előfordulhatott volna nagyon meredek lejtőn, hogy elkezd gurulni az autó, mert kevés neki a motorfék és beindul. Ezért rakták olyan fokozatba, hogy rossz irányba forogjon a főtengely.

A mai számítógépes autóknál ez már nemigen fordulhat elő.

végülis igazad van, historical szokás:)

1kutya 2011.07.05. 22:59:36

@Bambano: ha a fogaskerekeket összekapcsolod egy bizonyos fokozatban, akkor azon mit változtat az elektronika???

Bambano 2011.07.05. 23:04:45

@1kutya: nem teljesen értem a kérdésed.

1kutya 2011.07.05. 23:07:33

@Bambano: te is leírtad: ha úgy kapcsoljuk össze, hogy "rossz" irányba forogjon a mechanika, akkor ezen a modern autóknál mit és miért változtat a motorfék, stb...???

jalopy 2011.07.05. 23:07:33

@1kutya: Ha a kocsi véletlenül meggurul a behúzott kézifék ellenére, és a motor fordítva kezd el forogni, akkor hidd el nekem jónéhány típuson átugrik a vezérlés!
Ha nem hiszed el, akkor kapcsolj csak bármit.
Az viszont érdekelne, hogy mi értelme van lejtőn rükvercet, emelkedőn 1-est kapcsolni.
Mikor elindulsz nehogy rossz irányba kezdj menni?:-)

Hurri Kán 2011.07.05. 23:09:35

Télleg muszály hogy ennyi embernek jogosítványa legyen?

1kutya 2011.07.05. 23:09:52

@jalopy: nem bazmeg, hanem azért, hogy ne kezdjen el adott irányba forogni! ha a váltót "zárod" ellenkező irányba, akkor a motor nem forog el sehova, mert előtte van egy mechanikus kapcsolat. kapisch?

Bambano 2011.07.05. 23:10:34

@1kutya: ez a modern autókban nem sokat változtat.
de mint írtam: "végülis igazad van, historical szokás:)"

@jalopy: én már váltottam félre ennél durvábban is, nem ugrált a vezérlés sehova. ennek oka lehet, hogy rendesen karban van tartva a szekér.

egyébként meg, ha behúzott kézifék és sebességben hagyott motor mellett olyan szinten meggurulhat az autó, hogy ugrál a vezérlés, azt már nem meggurulásnak hívják, hanem leesésnek.

1kutya 2011.07.05. 23:13:53

@gyvy: nem, de fentiek szerint igény az volna rá:-DDD

Hurri Kán 2011.07.05. 23:15:22

@1kutya:
Nem értem én ezt... Régen az emberek leélték életüket fatornyos falujukban, most meg aki New Yorkban van, Tokyóba akar menni, és vice verzió... Hát minek ez a rohanás? :DDD

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 23:16:05

@1kutya: Ja, és ha motorFÉKKEL gurulunk nem jjutunk olyan messzire mint üresben úgyhogy ne ezen akarjatok üzemanyagot spórolni....

1kutya 2011.07.05. 23:16:36

@gyvy: aki Tokyoba, annak meg a gugli kiírja, hogy jetsky-vel menjen 420 km-t. ilyen világot élünk:-DDD

jalopy 2011.07.05. 23:18:03

@1kutya:
Ha a motor fordítva kezd el forogni(gy.k.:emelkedőn 1.fokozatba rakva a sebességváltót az autó hátrafelé kezd gurulni a behúzott kézifék ellenére, olyankor a főtengely nem a működési irányba forog, hanem ellentétesen), akkor nincs az a frissen cserélt vezérműszíj, amelyik-ha rúgós a feszítője- nem ugrik át pár fogat valamelyik keréken.
A feszítő ugyanis olyankor meglazul.
ÉRTEM?
Csak segítek, lehet nem megfogadni is, magadra vess...

1kutya 2011.07.05. 23:19:23

@Bathory: jó, akkor ha legközelebb itthon vagytok, akkor gyere el debibe és adj még egy lovat a zasszony alá.

agyon is ütlek!:-DDD

Hurri Kán 2011.07.05. 23:19:50

@1kutya:
Gyors ez a tempó nekem... Ma este különösen... és holnap is az lesz :D

Bambano 2011.07.05. 23:23:25

@jalopy: nem tudod magadról, hogy érted-e? szép...

mondjuk nekem emlékeimben az él, hogy szimmetrikus a kocsimban a motoron a vezérműszíj, de erre már nem tennék fel komolyabb összeget.

Ha jól látom itt a weben a rajzokat, görgős feszítője van a vectra motoroknak, az nem lazul le és nem ugrál.

1kutya 2011.07.05. 23:23:42

@jalopy: te szimplán vagy ilyen hülye, vagy nekifutásból?

ha a váltó "zárva" van egy bizonyos fokozatban, mi a fészkes fenéért kezdene el forogni a motor??? (nemmelesleg le lett írva, hogy behúzott kézifék ésatöbbi...)

Bambano 2011.07.05. 23:24:59

@1kutya: a debreceni közlekedés nem mérvadó:)

1kutya 2011.07.05. 23:25:23

@gyvy: "ma este berúgunk!!! és holnap se józanodunk ki!" by Hofi

1kutya 2011.07.05. 23:26:58

@Bambano: ha tudnád mennyi az egy négyzetméterre eső hülye itt, akkor csak csodálkoznál!:-DDD

Bambano 2011.07.05. 23:27:21

@1kutya: tudhatnád, hogy én vagyok az egyik, na most csodálkozz:P

Hurri Kán 2011.07.05. 23:27:34

@1kutya:
Legkorábban vasárnap van rá esély... :D
Rohatt évforduló :D

jalopy 2011.07.05. 23:31:37

@1kutya: Próbáld ki utána ugass kutya.
A kerék meghajtja a motort tudod, amikor be kell tolni, húzni, ilyesmik.
Na egyszer húzd meg rükvercben előre, majd rájössz.
Ha rossz a kézifék nem tud meggurulni véletlenül sebességben rossz irányba?Akkor is hátrafelé kezd forogni a motor, erről beszélek. De látom hiába. Te csak reteszeld a váltót.He-he.
Talán kérdezz meg egy autószerelőt, aki már látott egyet s mást.
Jó éjt.

1kutya 2011.07.05. 23:33:30

@Bambano: csodálkozik a fene! inkább ihatnánk egy sert valahol:-DDD

Bambano 2011.07.05. 23:35:26

@1kutya: így szoktak a veszekedések kezdődni:PPPP

Debrecenen belül merre laksz?

@jalopy: esetleg olyan autószerelőt kellene megkérdezni, aki látott már olyan kocsit is, ami előtt nem kellett zászlós embernek futni...

másrészt meg ha mindig mindent elhittem volna az autószerelőimnek, már régen szétborult volna a szekér, feltéve, hogy nem lopják el...

1kutya 2011.07.05. 23:37:06

@Bambano: Veres Péter...

@jalopy: de egy álló autót ki a fészkes fene tologat, húzogat?

ha ellenkező "irányú" fokozatba rakod, akkor a saját súlyánál fogva a büdös életbe nem indul el az ellenkező irányba!!!

1kutya 2011.07.05. 23:40:56

@gyvy: ahogy Vályi kollega mondaná: "aki egyszer felszállt a szopórollerre...":-DDD

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 23:43:07

Ha a kéziféket is behúzod, ami hátul fog, meg a sebességet is beteszed, ami az első kereket fogja(ált.), akkor sikító gumikkal fognak elvontatni, és nagyon jó fejek, ha nem k*rják szét a motort is!

Hurri Kán 2011.07.05. 23:48:08

@1kutya:
Megin mingyár nyer az olaszrizling :D

1kutya 2011.07.05. 23:49:17

@gyvy: fene a jódógod!:-DDD

Barebow · http://www.cromega.com 2011.07.05. 23:52:32

- Ez most vicc vagy komoly?
- Komoly!
- Akkor jó, mert viccnek kicsit dúrva lenne!

Hurri Kán 2011.07.05. 23:54:41

@1kutya:
Mazsolapálinkát csak holnap iszom majd :D

THK 2011.07.05. 23:57:01

@JettaTDI: de, több mai Fiatnál is előfordul, h be tud fagyni a bowden

régen a Szamarámon egy nagyon hideg éjjel után az egyik oldalon a fékdob fagyott föl (bár pár méternyi haladás után kiengedett), azon attól kezdve nem is használtam télen a kéziféket vízszintes parkolóban

Rocko- 2011.07.05. 23:59:23

@gyvy: ejj ha rajtam múlna...

Barebow · http://www.cromega.com 2011.07.06. 00:01:02

Nesze semmi fogd meg jól, ennek is csak egy volt a lényegi része, a szponzor logója az elején. Amit itt elmondtok azt minden jogosítványt megszerzőnek tudnia kell, ugyanis a vizsga tananyaga - legalábbis nekem még az volt. Elég nagy sz..ban lennénk ha így kéne megtanulniuk az alapokat. Ennek semmi köze a műszaki érzékhez -szerintem.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 00:08:04

@Barebow: Nem olyan egyértelmü ez mindenkinek, hidd el.

Most volt itt ismerősöm Belgiumból, 28 éves és srác, most látott először olyat hogy házilag ki lehet cserélni a kereket(nagyon élvezte), mert otthon ehhez sárga angyalt hívnak...

Barebow · http://www.cromega.com 2011.07.06. 00:12:06

@Bathory: beteg egy világban élünk...pedig a kerékcsere is tananyag - volt. Gondolom ezt nem külföldieknek szánták, magyarul..:-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 00:20:03

@Barebow: Nem, nekem már nem volt tananyag....10 éve, de képes vagyok rá!

Paulybird 2011.07.06. 00:44:55

Azt mondja már meg valaki, hogy ez a "haladási iránnyal ellentétesen egyesbe vagy rükibe teszem" faszság ez honnan a picsából jön?

Beteszed kicsi fokozatba, hogy a nagy áttételen keresztül fogja a motor a kereket. Eddig a mehanika. De miért érdekes a kurva forgásirány? Bár amúgy érzésem szerint gecimindegy, de józan paraszti ésszel nem az a logikus, hogy haladási iránynak megfelelően tedd kis fokozatba? Hogy a lejtő ne akarja már ellenkező irányba megforgatni a hajtást, amerre ugye normálisan soha nem forogna?

Elég jó a fantáziám, úgyhogy a vezérlés tájékán simán el tudok képzelni olyan mechanikai elemet, amit nem terveztek arra, hogy ellentétes irányban is faszán működjön...

Persze ez csak kötekedés, mert valójában semmi jelentőségét nem látom az egésznek, csak valaki elmesélhetné már, hogy ez a kínos lejtő ellen iránybatevés honna jön...

dr.oid 2011.07.06. 00:45:12

otthon ülök és csak lesem,
mi történik itt a weben,
nyurgawalther asconába,
utazik vályi mekkába,
karotta is újra játszik,
szimulátorban pompázik,
cirka száz évet ugorva,
csikósmester kerül sorra,
gyönyörűen kanyarodik,
kézifékkel viaskodik,
zabolázván sárga vasat,
szponzornál épp ilyen akadt,
telósbandi, méltó párja,
a bölcs tanító harcostársa,
együtt küzdnek elemekkel,
makacskodó reteszekkel,
fényt visznek az éjszakába,
világítva koponyákba,
oszlatják a setétséget,
okítják az autósnépet,
megátalkodott egy fajta,
az igazságot nem akarja,
tévhitekben, babonákban,
hisznek ezek semmi másban,
de bíz ennek mától nyista,
mert e két enciklopédista,
megrázza a tudás fáját,
jó nagyra nyitja a száját,
kiokosít, tanít, nevel,
jó deffenzív autós leszel...

Paulybird 2011.07.06. 00:48:33

De leginkább abba a fokozatba kellene tenni, amelyik a legkisebb, csak hát a faszom fog utánajárni, hogy most a rüki vagy az egyes a hosszabb. Én mindig egyesben hagyom, az áll kézre, oszt kész. Túl nay különbség amúgy sem lehet...

Paulybird 2011.07.06. 01:01:17

Egyébként nincs baj a hunyadis reklámmal, ha egy kicsit összeszedettebb lenne a video, vagy valami kis íve lenne, akkor tök jó lenne, és senki le se szarná a reklámrészt.

Paulybird 2011.07.06. 01:13:50

@Bambano:

azt meg pláne nem számolja bele senki, hogy üresben alapjáraton röfög a motor, motorféknél pedig egy csepp szaftot sem kap...

...és igen, tudom, a T-fordnál még nem így volt...

@Dexman:
erről több, mint érdemes leszoknod. Na nemcsak a fogyi miatt, hanem mondjuk képzeld gyorsan magadat egy olyan forgalmi szituációba, ahol egy baleset elkerülésének egyetlen járható útja az azonnali és durva gyorsítás, ámde te sajnos épp üresben vitorlázol...

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2011.07.06. 01:59:05

Automata váltónál lejtőn érdemes N-ben kiengedni a féket miután behúztuk a kéziféket, hogy ráterhelődjön a súly, majd leállított(!) motornál P-be tenni, hogy lehetőleg ne szoruljon a hajtáslánc egyáltalán. Ez még manuális váltónál sem szerencsés de ott lehet kuplunggal tehermentesíteni mielőtt a váltóhoz nyúlna az ember.

Ciri 2011.07.06. 05:59:06

@1kutya:

"ha ellenkező "irányú" fokozatba rakod, akkor a saját súlyánál fogva a büdös életbe nem indul el az ellenkező irányba!!! "

Dehogynem.

@csudri82:

"Nekem is automatám van, de nem is tudtam, hogy ajánlott megálláskor előbb a rögzítő féket behúzni és utána P. 4 év alatt, talán ha kétszer használtam a rögzítő féket, ezek után majd sűrűbben fogom."

Azért nem tudtad mert egy olyan ember adta a tanácsot, akinek semmilyen gyakorlati tapasztalata nincs erről. Használd csak továbbra is a megszokott módon.

"A szerelőm anno javasolta, hogy a piros lámpánál tegyem üresbe (N), hogy kíméljem a váltót. Ez is számít vagy hülyeség? "

Ez nem hülyeség, de senki nem bizonyította még be, hogy lenne a dolognak bármilyen mérhető pozitív hatása a váltó élettartamára nézve. Inkább használd a P fokozatot hosszabb várakozásnál, így legalább pihenteted a lábad :)

Ciri 2011.07.06. 06:00:22

Másrészt szánalmas ez a Hunyadi reklám.
Az Opeles egy korrekt munka volt, de ez...

Grifter 2011.07.06. 06:42:40

Mindentől függetlenül, az olyan netcigány retardáltakat sose értettem, akik azt hiszik, hogy ha msn helyett itt beszélik meg (a témától teljesen független, senki másra nem tartozó és senki mást nem is érdeklő magánéleti* nyomorukat), akkor attól máris:
- menők
- érdekesek
- felsőbbrendűek
- fasztudja milyen egyéb képzavar áldozatai lesznek

Ha olyan geci okos vagy, kezdjük azzal: Ne itt beszéld meg...

*Ez egyébként intő jel. Milyen élete lehet annak, aki ilyen kompenzációra szorul? De ez most mind1.

Rocko- 2011.07.06. 07:32:27

@Paulybird: toltáál már be autót?

Rocko- 2011.07.06. 07:34:55

@Paulybird: defenzív vezetés esetén (mert azzal számolsz), akkor már előre látod azt a helyzetet, hogy mikor lenne szükség a gyorsításra. így hogy sebesség van, nem oszt nem szoroz.
ha rákészülsz, akkor már előre sebességbe teszed, ha pedig nem készülsz, akkor meg nem fogod tudni hogy most mit is kell csinálni.

Explorer 2011.07.06. 07:54:46

@Meister: Yess ez a beszéd! Már egy másik blogon én is megírtam, hogy az indát nem játssza le az ipad!

s.o.v.i.e.t 2011.07.06. 08:17:58

ha hosszabb időre állunk meg, akkor elegendő a 4 kereket levenni és téglát rakni a kocsi alá. a tégta ugyanis elég ritkán gurul, és így, a felniket is kíméled a peres gumikkal. már láttam, hogy páran ezt a módszert használják. elmés megoldás ;)

vikk007 2011.07.06. 08:38:11

Gratula!!!!

Megvoltam győződve a bevezető szöveg után, hogy a gyakorlati bemutatón (is) kimarad, a járdaszegály , annak hiányában az útpadkáfelé kormányzott kerék. Kellemesen csalódtam:-) ...

( mondjuk azért szakadék mellett, nam ajánlott )

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.06. 09:08:07

@freddy_m: "Automata váltónál lejtőn érdemes N-ben kiengedni a féket miután behúztuk a kéziféket, hogy ráterhelődjön a súly, majd leállított(!) motornál P-be tenni, hogy lehetőleg ne szoruljon a hajtáslánc egyáltalán."

???

fék
kézifék
P
motor leáll

vagy

fék
P
kézifék
motor leáll

Minek üressel baszkurálni?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.06. 09:13:47

A videóban nem volt részletezve: A kereket a járda FELÉ kormányozom, nem megyek erősen neki, nem terhelem rá a kocsi súlyát. Főleg hosszabb megállásnál nem.

Néhány követ is be lehet tenni a hátsó kerék alá, ha szar a kézifék.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.06. 09:15:52

Tényleg idióta, aki a motor mechanikájának részletes ismerete nélkül ellenkező irányba teszi a váltót.

Lejtőn egyesbe kell, emelkedőn rükvercbe.

butschq 2011.07.06. 09:17:22

ez jó, tetszett, csak mióta láttam azon agyalok mi az a kézifék...?:)
@Bathory: nekem 5 éve viszont tananyag volt a kerékcsere, sőt rutinon azt a tételt húztam
@s.o.v.i.e.t: "a tégta ugyanis elég ritkán gurul" ez kész:):)
és el se tudnád képzelni, Miskolc Avason mennyi autó parkol így...
:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.06. 09:19:32

@Bambano: "miért is eredményez többletfogyasztást?"

Lejtőn motorfékkel a kerekek meghajtják a motort, nulla lesz a fogyasztásod. Ha üresbe teszed, az alapjárati fogyasztással kell számolnod.

Swind 2011.07.06. 09:30:31

Indavideóval kapcsolatban, meg úgy általában: Ha sok júzer panaszkodik valamire, akkor NEM az a megoldás, hogy rávegyük őket valamilyen beállításra, hanem továbbfrejlesztjük a szarunkat, hogy azoknak is működjön varázslás nélkül, akik panaszkodnak.
vazz.

s.o.v.i.e.t 2011.07.06. 09:51:38

@butschq: heeeeeeeeeej azok a Miskolc avasi lankák..... ha még egyszer tüzépet nyithatnék én ott :))))

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.06. 10:44:54

@1kutya: Na ez egy nagy marhaság! Már hogy a csába ne gurulna el, csak meredekség kérdése. Hiába állsz orral lefelé és rakod rükibe, ha elég meredek, szépen elkezd lefele bakkecskézni az autó, csak a motor fordítva fog forogni. Mi az, hogy reteszeled a váltót, meg egyéb baromságok? Ne haragudj, de ok nélkül hülyézed a másikat, most te vagy a birka... :)

bjimmy 2011.07.06. 11:14:55

@Dennis01: Milyen autód van ? 2-3 evvel ezelotti corolla-t nem lehet beinditani, csak ha teljesen benyomod a kuplungot, mindegy, hogy sebességben van vagy sem. Ha a Toyota ezt igy csinalta, akkor szerintem nekik van igazuk, s nem neked.

piszter 2011.07.06. 11:29:05

ezaz! még ilyet! és a cimlapról elérhetőek legyenek a részek lécci!!! így acsajom megtalálja majd.

Yasashi Tanuki 2011.07.06. 12:24:19

@csudri82: "A szerelőm anno javasolta, hogy a piros lámpánál tegyem üresbe (N), hogy kíméljem a váltót. Ez is számít vagy hülyeség?"

Az oktatóm azt mondta, hogy ez az óvintézkedés arra jó, hogy ha a kuplunkbovden elszakadna akkor nem mész neki az előtted állónak.

Szkotti 2011.07.06. 13:21:47

@Yasashi Tanuki: Halllóóó.
A koléga automata váltóval szerelt kocsiról beszél.
Amibe' csak két pedál van, kuplunKbovden meg egyáltalán nincs. De még kuplungbovden se.

Suttora 2011.07.06. 13:25:47

@Yasashi Tanuki: Szerintem egyrészt automatára gondolt, másrészt kézinél sem a váltót kíméled vele, hanem a kuplungot, harmadrészt pedig ha elszakad a kuplungbovden, akkor az autó jó eséllyel lefullad.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2011.07.06. 14:22:44

@atpijkamo: Azért mert az autók nagy többségénél a hajtott kerék elől van a kézifék meg a hátsó kerékre hat. És a rögzített hátsókerék lejtőn egy pár centit utána enged, valószínűleg a felfüggesztés kialakítása miatt. Ilyenkor szokott a kocsi feneke fel vagy lemenni egy kicsit, de ez mellék vágány. Viszont ez a pár centi elég ahhoz, hogy ráterheljen a hajtásláncra. Próbáld ki egyszer, lejtőn leállítod a motor, sebességbe teszed a gépet és leszállsz a fékről. Ilyenkor ugye a motor fogja a kocsit. Majd behúzod a kéziféket, és lenyomod a kuplungot. A kocsi el fog mozdulni pár centit. Persze ez hátsókerék hajtásnál nem érdekes. Meg ha nincs kézifék hanem valamilyen más rögzítő fék szerűség van.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.06. 14:42:40

@freddy_m: Oké.

De az is elég, ha egy pillanatra felemelem a lábam a fékről, hogy a kézifékre terhelődjön a súly, és máris tehetem P-be.

Dennis01 2011.07.06. 14:43:17

@bjimmy: Ha nem haragszol, en meg inkabb hiszek egy nyugalmazott mernoknek, aki 40 even at resze volt egy tervezocsapatnak, akik motorokat terveztek kulonbozo angol automarkakba.
Altalaban azert van ilyen megoldas egy-ket automarkaban, hogy a vezeto ne inditsa be a kocsit mialatt a valto sebessegben van. Nalam alapveto dolog, mikor megallok, kezifek behuz, kocsi uresbe tesz.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2011.07.06. 14:58:05

@atpijkamo: Majdnem ugyan azt mondjuk. Csak annyi a különbség, hogy ha járó motornál R-ből rakja az ember P-be akkor a kúszás miatt maradhat egy kis feszülés, ha nem áll az ember a féken.

1kutya 2011.07.06. 17:29:49

@akos696: arról beszéltünk, hogy +kézifék behúzva! ha az jó, akkor hogy a rákba kezd el bakkecskézni az autó?

nem szoktam ilyet mondani, de birka meg a jó édes...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.07.06. 20:36:43

@1kutya: nade barátom :) (ha már barátok vagyunk, pedig sose koccintottunk még). annak a szerencsétlen főtengelynek mind1 ám, h merre kezd forogni, ha rükibe rakod, akkor fordítva. járó motor mellett nem fog soha elindulni előre (hacsak nem indult be fordítva a motor) itt annyi a lényeg, hogy melyik fokozat rövidebb. ha a rüki rövidebb, akkor abba kell rakni, de azt hiszem jól gondolom, h a mai autók nagy részén a rüki kicsit hosszabb áttétel az egyesnél. simson barátom :) 3 fokozat hátra, 1 előre. na azt hogy csináltam? :) (amúgy gondolod, h ha a rüki megoldás lenne, akkor Csikós kollega nem említette volna a videóban?)

Bambano 2011.07.06. 21:31:55

@atpijkamo: nem lejtőről volt szó.

@Szkotti: és kuplungbowden?:P

@Yasashi Tanuki: az oktatód olyan idős lehet, hogy már hívhatod nyugdíjas emeritusnak.

most már tudom, miről szólt a poszt:

galeria.totalcar.hu/blogok/2011/07/04/nordschelife/?current_image_num=37&image_size=xl

:))

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.07.06. 21:38:14

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: előre nincs egyse simsonon olyankor, hülye Zorg, csunya, csunya :)
süti beállítások módosítása