A tekerés vége?

  2011. július 05. - ommm Címkék: totalcar visszatekerés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ma kipattant hírünk azért nem kis büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen mindenfelé ezt kommunikáltuk, szakmai fórumokon egyértelműen állást foglaltunk és hangot is adtunk véleményünknek. Tárgyaltunk politikusokkal, importőrökkel, döngettünk zárt és nyitott kapukat. Úgy látszik, valami értelme csak volt a hangoskodásnak, Bandi izzadásának az ATV reggeli műsorában.

Nyilván nem oldódik most meg egycsapásra minden, de az irány jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr363041920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiery 2011.07.05. 16:36:12

Miert van egy olyan erzesem, hogy innentol kezdve mindig a muszaki vizsga elott 1 nappal fogjak visszatekerni vagy cserelni a km-orakat? :( Maguk a muszaki vizsgat vegzo muhelyek fognak erre muszaki hatteret fenntartani. Akinek nem inge........

Tomchy 2011.07.05. 16:39:09

Már épp ideje volt valamin változtatni. Az meg, hogy jó-e a megoldás, majd az élet eldönti.

zootyo 2011.07.05. 16:42:31

@Fiery: Hát sajnos ez elég valószínű.
És mindez azért van, mert a birka magyar 150000km fölötti futásteljesítmény után már nem veszi meg az autót. Amíg ez a szemlélet nem változik meg, addig mindig is lesz ügyeskedés.

little honey 2011.07.05. 16:44:00

Jó lesz ez. Azért, mert a km órát a nepper és nem a tulaj tekeri vissza. Vagyis az eladás előtt mondjuk egy évvel a műszakin gyanútlanul regisztrált km állás a neppert fogja megkötni. És az meg nem életszerű, hogy minden vizsga előtt tekergetés legyen...

Fiery 2011.07.05. 16:52:21

@little honey: Innentol az auto tulajdonosanak lesz erdeke, hogy folyamatosan alacsony szinten tartsa a km-ora allasat, hiszen konnyebben tudja majd eladni a neppernek (vagy egy masik maganszemelynek), ha "karban volt tartva" a km-ora. Aki nem foglalkozik a km-ora tekergetesevel, az nehezebben fogja tudni eladni a jovoben az autojat.

o zsolo 2011.07.05. 16:56:57

első vizsga 4 év. tele leszünk 30 ezret futott vasakkal :). kövi 6 év. 50 ezer mehet...

Z o z ó 2011.07.05. 16:57:00

Nem tudom mennyire játszott ebbe szerepet a sok TCs cikk,de ebből,meg a múltkori "superb-et veszünk ódi helyett" akcióból úgy tűnik hogy valaki "Jó helyről" olvassa az oldalt...

szal gratula:)

kridli 2011.07.05. 17:00:05

@little honey: Új autónál 4 évig érvényes a műszaki, a 4 év letelte előtt kicsivel meg már elég sokat lehet visszatekerni... Ha mondjuk a garanciális szervízeknél is rögzítenék, az már előrébb vinné a dolgot. Persze ez a gondolatmenet a fiatal autókra vonatkozik.
A nepperek egy részét valóban megszívatja, azonban a külföldről behozó nepperek ezen csak röhögni fognak, ezentúl a forgalomba helyezés előtt fogják visszatekerni és kész.

gumifust 2011.07.05. 17:02:42

@Fiery: Az orat max az elozo muszaki vizsgan feljegyzett oraallasig lehet visszatekerni .
De az sokat segitene ha a rendorok egy egy igazoltatas soran feljegyeznek az ora allasat . Affele idokozi feljegyzes gyanat .

multi84 2011.07.05. 17:05:24

Nem kell majd itt foglalkozni ezután sem a km óra állítással. Ahol beviszik az adatot ott módosítani is lehet az adatot. Nem csak az aktuálist hanem az előző vizsgákét is. Ha ez védve lenne nah az lenne a nagy okosság.

De legalább elmozdult az egész dolog valamerre egy bizonyos százalékot így is jelenteni fog majd, ami már jó.
Az egyszeri eladóknak eddig is körülményesebb volt átállítani ez csökkenni fog még tovább a neppereknél meg úgyis meglesz a módja az okosságra.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.05. 17:08:58

Azért szerintem a legtöbb autót nem neppertől veszik.

Nálam is, már a harmadik van, de egyszer sem vettem neppertől. Mindegyiket használtan vettem és mindegyikkel jól is jártam. Vásárlás előtt elvittem a szervizesemhez, ahol ketten megnézték egy fél óra alatt. Nem volt olyan tulaj, aki ne állt volna rá. A jó szervizes fél óra vizsgálat után pontosan megmondja, hogy valós e az óra állás.

Én is akarok kommentelni 2011.07.05. 17:11:28

@gumifust:
Az tényleg sokat jelentene! Magamból kiindulva, 9 éve vezetek összesen őőőő, gyorsan összeszámolom... megvan!
Összesen NULLA alkalommal igazoltattak eddig.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.05. 17:15:26

Ha teszem azt,meghal a komplett műszeregyüttes (volt rá példa nemegyszer) és csere bontottra,majd"véletlenül" nem arra állítják mint a régit vagy az marad benne ami a bontottban volt,akkor azt elhiszik?

eszkütyü 2011.07.05. 17:18:21

Tegnapelőtt feladta a harcot a kilóméter számlálóm. Akkor már ez is szabálytalan?

gumifust 2011.07.05. 17:19:03

@Én is akarok kommentelni: En het ee vezetek es azert par ellenorzebe belefutottam mar , persze nem sokba .

De van megjobb , minden tankolasnal be kene mondani az oraallast !!!!:D
Es mindjart ott lenne akar egyes modellekre levetitve az atlagfogyasztas is .

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.05. 17:26:24

Na, a sok barom innentől majd nyomogatja az okostelefont, és úgy érzi, hogy nem lesz átbaszva, pedig de. De ez is több, mint a semmi.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.05. 17:34:09

Mi ebben a különleges?
Amikor volt még zöldkártya, a mester megkérdezte, hogy tényleg csak 500 kilométert mentem egy év alatt?
Aki akarta, eddig is megtudhatta, ez nem fog segíteni a tekergetésen, csak, mint ahogy írják sokan, a módszer változik, és ezek után nem csak megkímélt, női sofőrös, garázsban tartott, állandóan tutujgatott, nemdohányzó lesz az összes eladó autó, hanem kevés kilométeres is.

VargaBa 2011.07.05. 17:34:45

Esetleg ezt az infót nem kéne kiadni csak mondjuk valamilyen hatóságnak, irodának és ők meg csak adásvételi fejében adná ki magánszemélynek.....

j311 2011.07.05. 17:39:17

Na végre valami értelmes törvény a 2/3-tól.
Még a regadót kéne eltüntetni vagy legalábbis értelmes szintre hozni...

japverda 2011.07.05. 17:46:15

udvozlom a torvenyt. A kiskapukat nem

Stevedoki 2011.07.05. 17:55:37

Nem lesz itt semmi változás. Csak több lesz a "műszeregység csere volt, mert a régi bedöglött..." Na és ezzel annyi is.

hoseman 2011.07.05. 17:57:20

@scheerti: kb ennyi....ettől még a bagócslégy teliberakhatja a nert.

szgy 2011.07.05. 17:59:05

végre!

remélem nem lesz minden kötelező alkalommal +8000 ft óraállásnyilvántartási díj :-) illetve jó magas lekérdezési díj.

tudom hogy valahol el kell kezdeni, de a
már visszatekert óraállások nyilvántartásba vételével egy darabig nem sokra fog menni az érdeklődő.

ha már számlálunk: 5 év alatt háromszor igazoltattak, abból egy külföldön volt.

szgy 2011.07.05. 18:01:57

szerintem átlagos autótulajdonosnak nem egyből azon jár az esze hogy pluszpénzért tekerge(tte)sse az órát, mert majd egyszer talán eladja.

talán a tekerést :-) is büntetni kellene valamilyen szinten.

tükörfúró 2011.07.05. 18:11:59

@szgy: Jaja, nekem is ez jutott esezmbe, ha a tekerés csak nagyon extrém esetben lesz valami piti csalás, és a rendőr akkor sem igen akar foglalkozni vele, hiába a felirt számok meg a szigor..

Szoval azért várjuk meg a konkrét végrehajtási részét.

A keretjogszabály egy dolog, reméljük legalább annyi lesz belőle, aki tudatos vásárló, különösebb nehézség nélkül utánnanézhet és legalább őt nem b@sszák át teljesen, legalább evvel...

(mert mással még simán sajnos)

Az a "rendőri ellenőrzésnél megnézik meg" igencsak rosszul hangzik nekem, mintha ez csak arra szolgálna, a sün majd előkerit valami számot, hogy ez nem is annyi, én vagyok a tulaj, én vagyok ott, én vagyok a felleős....hopp, már meg is b@szhat mindenféle csalással meg fenetudja mivel..:(

metaxxxa 2011.07.05. 18:18:06

nagyon jó kis lépés a helyzet megoldása felé de szerintem igazán jól csak akkor fog mûködni a rendszer ha az elvégzett kötelezô szervizek adatai (dátum, km, helyszín) is bekerülnek az adatbázisba. úgy tényleg nehezebb lesz manipulálni majd és kamu szervizkönyv is kevesebb lesz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.05. 18:23:59

hm talán lesz valami belőle:-)

Szellszi 2011.07.05. 18:24:15

@Z o z ó: Nem tudom, hogy valaki jó helyről olvassa-e a dolgokat, de én a biztonság kedvéért, amikor kijött a TC-s cikk, akkor elküldtem a parlamenti képviselőmnek. Ő meg az illetékes szakállamtitkárságnak.
Én nem bíztam a véletlenre :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.05. 18:27:15

sajnos az "igazi profik" nem eladáskor tekerik az órát, hanem minden regisztrált karbantartás előtt

15-nél csinál egy olajcserét valahol, majd teker 0-ra, újabb 15 ezer után csinál a márkaszervizben egy olajcserét (amit 15.000 km-rel regisztráltat), aztán megy óra szerint 30-ig

ekkor egy olajcsere valahol, óra vissza 15-re, majd óra szerint 30-nál ismét egy márkaszervizes karbantartás bepecsételt 30.000-rel (de a kocsiban már 60 van)

nekem van egy ismerősöm, aki azzal dicsekszik állandóan, hogy a 210.000 futott km ellenére 90 ezres pecsétes szervizkönyve van

sajnos a magyar ember leleményességén nem nagyon lehet úrrá lenni, de ez a szabály azért mindenképpen meg fogja nehezíteni a csalásokat és vélhetően sok kispályást el is fog tántorítani

az ipari tekergetők ellen ez sem fog hatni

isti75 2011.07.05. 18:29:10

@gumifust: Jobbat mondok, mert az raállás "bemondás" nem működne. Mindenki azt mond be amit akar... Egy jeladó, amit a rendszer tankoláskor automatán leolvas. Nincs bemondás, nincs hazudozás, csak folyamatosan vezetett futásteljesítmény.

isti75 2011.07.05. 18:32:19

@GYUSZI BACSl: Csak sajnos az ipari tekergetők vannak rengetegen.

isti75 2011.07.05. 18:33:43

Ez a törény Magyarországon sz@rt sem ér. Gratulálok a kidolgozóinak! Leülhet, Egyes!

Mérges 1234 2011.07.05. 18:34:18

@GYUSZI BACSl:

Ok, de az ilyen mocskos hülye sutyó gecik, csak kisebb számban vannak, gondolom olyan 3% lehet.

Mondjuk tuti az a 3% aki különben sokat megy.

Aki nem megy sokat, annak úgyis mindegy.

Na mindegy, kicsit jobban meg lesz nehezítve a dolog.

szgy 2011.07.05. 19:05:43

@tükörfúró:

bevehették volna a szervízeket is, legalább a márkaszervízeket a kereskedőknél. ott többet járnak a kocsik mint műszakin.

"a sün majd előkerit valami számot, hogy ez nem is annyi"

ja, ez rejt némi kockázatot :-)
nekem az anyám neve rosszul volt a BM adatbázisában, csak akkor tudtam meg mikor új személyit kellet csináltatni. ott volt nálam a régiben a helyes neve, de azt mondták hogy nem tudnak vele mit csinálni, ez van a rendszerben. végül anyakönyvi kivonat alapján kellett átíratni, újabb személyit csináltatni. még jó hogy addig nem akadtam fel ellenőrzésen mint hamis személyazonosság vagy mittudoménmi :-)

IQLight 2011.07.05. 19:07:05

Csak a lekérdezés díja érdekelne... meg az eljárás menete, ha csalót talál a vásárló.

fezoGT 2011.07.05. 19:09:39

A kutya nem a tekerésnél van elásva, hanem a hazai vásárlási-fogyasztási kultúrán (és nem csak autónál). Merthogy az a fasorba sincs. Persze mindenkori tisztelet a kivételnek!

Utánaolvasás (tesztek, tipushibák), körbejárás stb. á minek? Inkább vesz a parasztja újat 100 év hitelre, vagy 'alig' használtat, óraálláson kivül minden más műszaki állapotot lexar, de az éndzsölájz meg a matricázás az az első amit beletesz (szigorúan Homasitás gyagyit) mer' az mijjen menő. Aztán meg nem lehet kerülgetni őket mert vezetni többségük csak papiron tud.

Ha mindenki ésszel venne használtautót, tekergetne a franc...

szgy 2011.07.05. 19:11:44

@isti75: ja, tankolással együtt nyilvántartva még a 0.2 l/100 km-es fogyasztás is ellenőrizhető.

de ilyen esetben már a személyes adatok védelme is érdekes lehet. még azon sem csodálkoznék ha jönne az adóhivatal hogy miből (stb.) mentem én x km-t.

nitro1 2011.07.05. 19:19:29

@szgy: Miért, van valami rejtegetnivalód? A nemzeti ávh-tól mindig csak az tart, akinél van mit találni.
Hogy a témához is hozzászóljak: a kezdeményezés jó, legalábbis a semminél jobb. Olyan legalább nem lesz, hogy valaki beszámíttatja a kereskedőnél 80 ezer kilométerrel, másnap meg hirdetésben 60 ezerrel látja ugyanazt.

isti75 2011.07.05. 19:25:09

@szgy: "azon sem csodálkoznék ha jönne az adóhivatal hogy miből (stb.) mentem én x km-t."
Nyugodj meg, hamarosan eljön ez a világ Magyarországon.

pimpike_ 2011.07.05. 19:25:19

@nitro1: "Olyan legalább nem lesz, hogy valaki beszámíttatja a kereskedőnél 80 ezer kilométerrel, másnap meg hirdetésben 60 ezerrel látja ugyanazt."

Jaja, már ez is nagy eredmény lesz és szembetűnő.
Csak az arányokon kéne elgondolkodni, hogy mennyi a magánszemély és a kereskedő aránya a tekergetős fronton.
Azt meg ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a fillérbaszó majd rendszeresen beáldoz 10K-t az időszakos tekergetésre :)
Mikor az neki a havi benzinkerete :DDD

szgy 2011.07.05. 19:29:13

@nitro1: nincs, semmi. inkább csak attól tartok hogy úgy gondolják ezt ellenőrizni kellene, aztán meg nekem kell bebizonyítani hogy a törvényes keresetemből vettem a benzint, és ha ők úgy gondolják hogy az szerintük nem lehetett elég akkor büntetnek, akár igazuk van akár nincs. szerencsére nem volt eddig ilyen problémám, de pl. ismerek olyat akinek az auchan vásárlásába kötöttek bele, kérték a blokkot. azt hittem csak valami rossz vicc.

vagy ha már nyilvánosan lekérdezhető adatról van szó, pl. a rosszindulatú szomszéd is felnyomhat, gondolva hogy "egy hónap alatt ment 5000 km-t, biztos sumákol valamit". stb.

Atarist 2011.07.05. 19:35:32

Szerintem jó a törekvés, végre történik valami. Én még a műszercserét is belevenném, lejegyzőkönyvezve, és utánállítva a cseréltre.

Naezatutti?! 2011.07.05. 19:42:42

Hát ez nagyon jó!!! Múlt augusztusban vizsgázott a 18 éves autóm, a vizsgát végző lusta volt elmászni vissza a kocsihoz leolvasni a km óra állását, ránézett, látta hogy A-s rendszám, beírt 220ezer km-t. Lassan eltelik egy év, de még most is csak a valós 162ezer van benne, jövő nyárig sem jön össze a 220. Vizsga után átnézve a papírokat szóvá tettem, azt mondták macerás visszacsinálni és hogy a kutya nem nézi majd... Remek.

thisisnotsound 2011.07.05. 19:48:17

nem kell álszentnek lenni.
te is tekertetnéd ha pénzt tudnál keresni rajta.

citroenfan 2011.07.05. 19:48:51

Ennek így kábé semmi értelme,több helyen kellene a km állást nyilvántartani: kötelező szervizkor stb..

Suttora 2011.07.05. 20:00:55

@Naezatutti?!: Elvileg valakinek le is kellett fényképezni az óraállást. Nem csak a munkalapra került annyi?

Suttora 2011.07.05. 20:02:45

@Naezatutti?!: Ja és fel is kellett töltenie a képet a rendszerbe, ahol annak meg kell lenni

Altaïr 2011.07.05. 20:03:14

Bocs, hogy sokakat kiábrándítok, de MÁR EDDIG IS nyilvántartották a km-óra állását a márkaszervizekben. Aki akarja, most is ellenőrizheti az autót: a szervizkönyvben benne van, melyik márkaszerviz dolgozott vele.

Esetleg ezeket a km-óraállásokat is be lehetne venni a rendszerbe.

Aki szerint meg jó lenne, ha minden utcasarkon regisztrálnák, hol és mennyit mész, az elmehet az anyjába.

isti75 2011.07.05. 20:15:03

@Altaïr: "Aki szerint meg jó lenne, ha minden utcasarkon regisztrálnák, hol és mennyit mész, az elmehet az anyjába."

Szerintem meg az menjen el az anyjába aki tekergetni akarja az órát.

Mérges 1234 2011.07.05. 20:19:54

@thisisnotsound:

"nem kell álszentnek lenni.
te is tekertetnéd ha pénzt tudnál keresni rajta."

Neked bizony a kurva anyád.

Nem mindenki bünöző csak mert megteheti, és mert pénzt kereshet vele.

Normális ember nem azért nem követ el bűncselekényt, mert nem kapják el, hanem mert van érzéke.

Ne próbáljátok azzal menreni magatokat, hogy mindeki ezt tenné, mert NEM.

A moatani az 5-ik autóm, egyik esetében sem fordult meg a fejemben, hogy tekerni kellene.

Fasznak.Ez csalás, méghozzá nagyértékre elkövetett.

isti75 2011.07.05. 20:21:32

@Altaïr: Bocs, hogy a kiábrándltságodból fel kell ébredned, de tudod nem hordja mindenki (illetve csak kevesen hordják) "márkaszervízbe" az autójukat.Belgiumban minden szerelőműhelynek kötelezően vezetni kell az óraállást amiről minden alkalommal bizonylatot kell kiállítaniuk (Car Pass) az autós részére.

pukancs 2011.07.05. 20:21:56

@zootyo: kedves zotyó

"És mindez azért van, mert a birka magyar 150000km fölötti futásteljesítmény után már nem veszi meg az autót."

nos megsúgom hogy más országokban sem kell senkinek, mert a 150ekm után az autó roncsnak számít, és olyan alacsony árakon veszik meg amiről itthon csak álmodunk.

Úgyhogy inkább fogalmazz úgy hogy regadó az oka mindennek, ebből következik hogy irreálisan magasan lehet tartani a használt autó (egyébként roncs kategória) árát, emiatt viszont a megkímélt példányok (tényleg értékes) ára már maximált...a kedves nepper pedig órát teker hogy versenyképesebb legyen a kocsi és az irreális áron el tudja adni.

Ha eltűnne a regadó a piacon megjelenne a behozott német (tényleg jó állapotú) kocsi ingyen hugyért hirtelen senkinek nem kellene a a kókányolt lemattult felpolírozott magyar...az árak esnének.. egy minimum szintre ekkor már boldog bolgoktalan vinné a 200-300e km eres vasakat

Jah a mostani ár töredékért (1/5-1/10 áron)

isti75 2011.07.05. 20:24:29

@thisisnotsound: nem kell álszentnek lenni.
te is tekertetnéd ha pénzt tudnál keresni rajta.

Szerintem se húzd rá a magad faszságát mindenkire. Akkor sem tekerném az órát, ha dupla vételárat kapnék az autómért. Nem b@sznék át senkit csak azért, mert megtehetem.

pukancs 2011.07.05. 20:28:41

@zootyo:
De mesélek én még tovább:
Kollégám kinti erdélyi magyar
Ő is én is kocsit akarunk venni
én a dupláját keresem mint ő, DE!
én 1 millióból itthon alig találok épkézláb kocsit 5-7 évesek stiló yaris fabia suzuki a felhozatal!

most kapaszkodj meg!
ő ilyenben nem is gondolkodik: 3-6 éves bora, golf és hasonló kocsik és mindezt úgy hogy felét keresi amit én, és ki bírja fizetni, fenn tudja tartani.

Na ennyit a regadóról

yxcvbnma 2011.07.05. 20:29:47

Eh mit aprózzátok el, az autósnak minden elindulás előtt el kell küldenie sms-ben az aktuális óraállást egy Központi számra.

Eddig azon ment a sírás, hogy miért nincsen, most meg azon megy a sírás, hogy úgyis ki fogják játszani a dolgot.

Szerintetek a céges flották gépjármű ügyintézői fognak mutyizni a szerviz előtt visszatekerésre, meg hogy minden második harmadik szerviz legyen hivatalos helyen (amikor általában keretszerződés kötnek a javító műhelyekkel, sőt ha lízinges kocsi akkor csak oda viheti a kocsit, amit megszab neki a lízingcég)?

Ugye, hogy nem. Ezzel nagyjából már meg is lesz fogva a 3 4 év múlva a leendő használtautó kínálat kb 2/3-ada (A tavalyi, meg mostani új autó eladásokból kiindulva). Az a 2/3, ahol az óravisszatekerés szinte kötelező volt, mert egy céges kocsiba 5 év alatt ritka a 200 e alatti futás, de az mire a nepper kitette már csak 60 e lett (és erre a vevői oldalról is igény van).
Na ez ellen nagyjából védene.

A párom cégénél is megvehettünk egy 6 éves lefutott Focust, 300 000 km volt benne, félmillióért. Épp autót kerestünk, és egy hétvégét volt nálunk a kocsi. Annyira szét volt hajtva, hogy mint a forró krumplit úgy dobtuk vissza, h köszi nem kell.
A kocsi maga rendesen szervizelt volt, de a futómű nagyon gatya volt, meg a belső rész mocskos, leélt volt.
Nekem is megfordult a fejemben, hogy ha nekünk nem is, de megvesszük eladásra. Visszatekerés után, takarítás után meg egy milláért eladjuk. De aztán idő hiányában nem álltam be magánneppernek - a trollok kedvéért meg ugye az erkölcsi érzék, meg ilyenek miatt-:) Majd láttuk a neppernél 140 000es futással a kocsit...
Ezt az alapesetet kivédné ez a lehetőség.

@GYUSZI BACSl:
Ha meg Nagyf*sz Gipsz Jakab mutyizik ahogy te leírtad, az ellen meg mit lehetne kitalálni? Hány ilyen lehet a kocsik számához képest. Szerintem elenyésző.

Az érdekelne engem, hogy a lekérdezéskor mire lehet majd keresni. Mert ha rendszámra, akkor az nem elég, mert nem nagy költség egy új rendszámot rakni a kocsira. Viszont ha alvázszámra, vagy motorszámra is lehet keresni majd, akkor azt már nehezebb a kocsin változtatni.

isti75 2011.07.05. 20:33:52

@pukancs: nos megsúgom hogy más országokban sem kell senkinek, mert a 150ekm után az autó roncsnak számít, és olyan alacsony árakon veszik meg amiről itthon csak álmodunk.

Ébresztő! Azért egy 150ezret futott autó sehol a világon nem roncs kategória. Hol lehet 150ezret futott autót bagóért venni??? Te összekeverted a 150ezret a félmillióval. Az arányokat nagyon eltúlzod. 1/5 1/10... Ezt legalább te elhiszed hogy ugyanolyan évjáratú, felszereltségű, stb autót behoznál németből tized áron ha eltörölnék a reg.adót? Valamit nagyon elnéztél. Ha komolyan tudsz valamit megsúghatnád hol kapok egy Audi A6-ost 150ezer km-rel a vátelár tizedéért, azaz 1,5milláért.

Kalap 2011.07.05. 20:42:44

Éljen éljen, végre valami ezen a szemétdombon....

sabbath 2011.07.05. 20:46:01

@szgy: sajnos már jön is a hivatal, csak tankolj rendszeresen külföldön...

papa33 2011.07.05. 20:52:09

A vizsgabiztos a tulaj előtt írja be a km-t???
Rendőr ne kérdezze sarkonként mennyi az annyi.
Nem komálnám, hogy lekérdezzék (mondjuk rsz szerint) autóm km óra állását, mert akkor ezt lopják a parkolóból, képzeljétek tekergetés nélkül 7 évesen 55 ezer.

Na, valaki vesz mondjuk egy dízelt valós 150-200 ezerrel. ugye sokat akar menni vele, megy még néhány év alatt ugyanennyit. Na akkorra 3-400 ezer után motorra, futóműre bőven lehet költeni, mai D befecskendező is behány jó eséllyel.
Ha most nem ennyi, hanem 100 e km-rel több van benne (250-300e), akkor gyakorlatilag 1-2 éven belül eljön a motor, befecskendező és futómű behányás.

Ezért nem mindegy, ezért nem akar az ember 150 e km felett venni. Tökéletesen megértem. (És a gumik, fékek, vezérműszíj is a közelben ketyeg.)

Én vagy olcsó újat, vagy ISMERT 2-4 ésveset ismert futással. Mert általában aki használtat vesz, annak az az 1-2 milla igen sok pénz arra, hogy ilyet vegyen.(Ebben az esetben hagyjuk az évi 50 e km feletti autókázást...)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 20:53:56

A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.
A szerviz rövid í.

Sutheo 2011.07.05. 20:59:14

Ha TÉNYLEG sikerülne valami IGAZÁN hatásosat kitalálni NAGYON jó lenne!!!! Amíg élünk, remélünk!!!!

greg_garcia 2011.07.05. 21:05:32

A flottakezelőknek, a piacvezető kivételével nem éri meg a lejárt kocsikkal bíbelődni. Sales by auction módszerrel online árverésen keresztül értékesítő cégen keresztül szabadulnak meg az autóiktól, az ügyfél és a hatóságok felé is mosva kezüket. Ezekre az autókra zárt rendszerben licitálnak kereskedők (100-150). Hogy a piacra ezek után hogyan miképpen kerül egy kifutott jármű, a flottakezelőnek semmi köze. Biztos nem lepődtök meg, ha azt mondom, ilyenkor tömeges visszatekerések történnek természetesen a kereskedői oldalon. Megveszi az autót 1,7-ért, kicsit kikozmetikázza, visszatekeri ezerre és így lesz a piacon keveset futott Focus 2,8 millióért.

robian 2011.07.05. 21:06:25

budaörsi úton ahogy jöttök befele jobb oldalon, minden bömbibe 80k van ...

robian 2011.07.05. 21:09:28

ezentúl majd kint visszab.szatják egy törökkel és már úgy jön be. ennyi

Ejoy 2011.07.05. 21:17:39

Semmi nem fog változni, mert az órát szinte kivétel nélkül az importált autóknál tekerték vissza. Most is így fognak tenni, csak a lúzer vevőben a rendszer fent fogja tartani azt a hamis illúziót, hogy a kocsi futásteljesítménye rendben van...

Én is akarok kommentelni 2011.07.05. 21:19:30

@gumifust:
Elképzeltem amint bemondom az ukrán benzinkúton, hogy 27564 km! :)))

Eleddig életemben 1x sikerült egy hosszú távra történő nyaralás okán itthon tankolnom, azt is megbántam, mert bűn rossz benzint sikerült a MOL kútnál tankolni :(

manager2008 2011.07.05. 21:20:41

Elhatározás kérdése az egész. Megfelelően titkosított információk esetében (a felhasználó által titkosított, tehát adatvédelmi szempontból rendben lévő) tárolt információkat lehetne az autóval kapcsolatban teljesen automatikusan létrehozni. A benzinkutak leolvasnák (online, távolról) az autó azonosítóit és központilag és + az autóban elhelyezett memória kártyára is felírnák a fogyasztást. Ebből kiszámítható a futás teljesítmény (nem valószínű hogy mindenki kannából tankolna e miatt mert az is kiderülne). Ha eladásra kerül a gép, akkor a tulaj feloldja a titkosítást és látható a teljesítményt. Nem kell írogatni és ellenőrizni semmit.
Mellesleg minden benzinkút be van kamerázva is, tehát semmiség ha egy leolvasó (wifi) is lenne ott és kommunikálna a gépkocsival.
A titkosítás miatt a rendőrség sem tudja merre járt az autó a tárolt adatból (max. az FBI tudja megfejteni, de az mást is :) A fenti javaslat elavult baromság, mert már megint írogatni nyilvántartani és ezt az egészet átverni lehet. Elavult a technika már ezen túl haladt. Mellesleg egy készülékkel minden közlekedési lámpa is ellenőrizhető lenne automatikusan, és ha átmész a sárgán automatikusan megbüntetnek. Na puff.

cso zsi 2011.07.05. 21:23:00

@Én is akarok kommentelni: Akkor túl sokat nem közlekedhetsz az autóval. Vagy kerülöd a helyeket, vagy rendőrautóval jársz.
Évente háromszor biztos belefutottam Bp-n ellenőrzésbe, csak az utóbbi 30 évben. (néhány ezresem bánta a saját hibámból, egyszer meg rendszámlevétel, az autó tulaja, és a szerelője hibájából.)
Az utóbbi két európai utamról hazafelé az osztrák autópályán szintén. Biztos vonzom őket.

@eszkütyü: 200ezer egy öreg VW/Audi órában? Ott többnél előfordult.

robian 2011.07.05. 21:23:32

@manager2008: így van, ezt kéne. de mi arra upgradelünk ami elavult. persze a nyugatról levetett autókkal detto

Naezatutti?! 2011.07.05. 21:23:49

@Suttora: Az igazság az, hogy a pontos eljárást nem ismerem, nem tudom hogy a kép készítéses helyzettel mi van, de a nálam lévő dokumentumon (munkalap?) amin az szerepel hogy megbíztam őket a vizsga elvégzésévek és a masina adatai, ott egy rovatnál van megadva ez a futásteljesítmény és gondolom ez lett akkor a rendszerbe bepötyögve.... Kell mellé képet is feltölteni (ez múlt aug.-ban is így volt?)
Mert így már még érdekesebb a szituáció...

manager2008 2011.07.05. 21:33:32

@robian: Ha az autókon elhelyeznek egy vonalkódot az idióta rendszám helyett, és a vonalkód tartalmazza az alvázszám+motorszám+tulajdonos azonosító ellenőrzőszámmal védett kódját, akkor biztonságosan azonosítható lenne az autó. A rendszám nem ér semmit, mert bármikor rátesznek egy külföldit. Előre gyártott forgalmival pedig (benne a helyes adatokkal) simán kiviszik Ukrajnába.
A titkosított vonalkóddal meg nem tudsz csinálni semmit, mert nem tudod milyet csinálj (nem ismerheted az algoritmust).
A vonalkódot eltávolíthatatlan címkével felragaszthatja a hatóság 30 helyre az autón és innentől kocsit lopni értelmetlen, mert minden piros lámpánál lebukna a harcos. Szétbontani lenne csak érdemes. A vonalkód leolvasása akkor is lehetséges ha 130-al teker az autópályán, és az automata leolvasóval rögzítve a körözött kocsit a következő kijáratnál már ki is lehetne emelni.
A rendőri ellenőrzés is baromi egyszerű , leolvas és ellenőrzi a tulaj személyi igazolványát, a gép kiír mindent (lejárt okmány, stb stb. egy kocsi ellenőrzése 10 másodperc.

guni 2011.07.05. 21:34:45

@pukancs: Csak a Te kedvedért megnéztem a mobile.de-t, a 2006 utáni Golfok valamivel 5000 Euro alatt kezdődnek és mindegyik 200000 km felett van jóval, de elég sok 300000 felett. Legközelebb kisebbet kamuzzál úgy nehezebben buksz le...

A többieknek: Most komolyan eddig az volt a baj, hogy nem lehetett ellenőrizni hány km-t futott, meg átb.sznak a nepperek, most meg az a baj, hogy nekem ne írják fő' a 'zórámat. Akkor mi a tököm lenne jó!? Meg töröljék el a regadót. Jó. És akkor azt megmondjátok, hogy az így kiesett sacc/kb 100 milliárd forintot honnan kéne elvonni?

Hozzászólás © 2011.07.05. 21:36:43

OFF
Megint jelentősen sikerült csökkenteni az adminisztrációs terheket...
Egyébként a nyilvántartást ki fizeti? Az autótulajdonos mint a kutyák regisztrációjánál? Netalántán a mostanában olyan pénzzel agyonöntött állami költségvetést terheli? :S
ON

Semmit sem old meg ez a rendszer, persze leszámítva a pancser 1%-ot és a 3-4 évnél fiatalabb autókat. Gratulálok a sok pihent agyúnak akik a törvényeket hoznak, megint sikerült egy pofont adniuk a ....-nak.

vidi500 2011.07.05. 21:37:15

@zootyo: Megveszi azt, csak nem annyiért, amennyiért szeretnék eladni.

robian 2011.07.05. 21:42:41

@manager2008: a vonalkód benne lenne az összes üvegben + rendszámon az már 99% biztonság. tökéletes megoldás lenne, egyetértek. és nem lenne megvalósíthatatlan, se drága, ahhoz képest mennyi pénzt hozna. csak ugye a népnek hozná, és cui prodest...

papa33 2011.07.05. 21:46:43

Ugye (többnyire) az autógyáraknak valahogy nem éri meg ellophatatlan autót készíteni...
ugyanígy nem kívánják megnehezíteni a tekergetést. Állítólag néhány márkának számítógépéből (meg egyéb helyekről) kiolvashatók olyan adatok, melyekből következtetni lehet kb kilométerekre.
Komputercserékre is...
Ugyanígy az az online szervizkönyv sem jött be, nem akarják...

eszkütyü 2011.07.05. 21:47:35

@cso zsi: Nem, húsz éves Volvo, 310000 gyanús km-rel. 5 éve amikor vettem, már a neppernél kiszúrtam hogy a plexi mögött karcos a számlap:-) Nem érdekelt, hiszen magyarisztánban max. akkor kapsz valós futásteljesítményű autót, ha öröklöd a nagypapától.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 21:51:54

Nálunk Szlováiában eddig is 2 évente müszaki, km-óra felvésés. Igaz, nyilvános lekérdezhető számítógépes nyilvántartás nincs. Csak esetleg eladáskor, ha vki eltette mindet, az eladásnál jól jöhet.

Gyakorlat: most kell a Mazdát vinnem, nézem a 2 éves papírokat, 133T km. Most benne van 305T km....:) Tehát a faszi a múltkor arra is lusta volt, hogy belenézzen az autóba, beírt vmit hasból....akkor járhattam úgy 305-50ezernél. + ha bármi kaphat müszakit anélkül, hogy a vizsgaállomáson látnák, akkor ki fog megbízni ebben?

Azért a szándék jó és remélem tisztul a szakma ezáltal is.

manager2008 2011.07.05. 21:57:53

@robian: Csak érdekesség képen, 10 éve javasoltam egy nagy embernek, és azt mondta felejtsem el ... De azóta fejlődött a világ! ???

Mellesleg a rendszám csak arra jó hogy a tanúk vizuálisan tudják azonosítani a járműveket, a hatóságnak nem kell (leolvashatja ma már a vonalkódot is), illetve a rendszám táblát egy vonalkód táblának is el kell elképzelni.
Vannak olyan leolvasók amelyek kicsit többet tudnak mint az áruházban megszokott kézi olvasók, (-40+60 fok, nagy távolságról is olvas, nagy sebességnél is stb.)
www.intermec.com/products/scansr61ex/index.aspx
15 méterről is olvas

gnme 2011.07.05. 21:58:34

nem hiszem hogy felvevő piac lennénk (új autókat vesznek magánszemélyek nagy darabszámban)

öreg autóknál meg nem látom mi értelme ennek

...már rég elsüllyedt ez a fejsze

Lacee83 2011.07.05. 22:00:03

Végre újra értelmet nyer majd a megkímélt állapot és kevés kilométer. Mert érdekes módon a legtöbb autó km órája 150ezernél megáll....
Azok meg akik tényleg szép állapotú kevés km-es autót akarnak eladni előre tekerik mert senki nem hiszi el....
Az árakra is hatással lesz mert lesznek végre 400ezer km-t futott autók is a hirdetések között.....

gnme 2011.07.05. 22:03:54

nekem az nem tetszik, hogy mesterséges piacot teremtenek, nem szabadot ... lásd regadó emelés

így aztán az emlegetett 400k-t futott autónak is "értéket" adnak ... mire??

..ezek a kint 300-400 ojrós ótók, azoknak annyi az ára ... nem a magyar mesterségesen beállított kamu ár

robian 2011.07.05. 22:05:57

@manager2008: a köztéri kamerák lassan kiváltják a tanúkat, másrészt ki merne bűnözni egy vonalkódos autóval

cso zsi 2011.07.05. 22:10:37

@manager2008: Elvileg (bár lehet rossz értesülésem), az ablakra ragasztott EU-rendszám formátumú matrica tartalmazott volna RFID-chipet, ami rengeteg dologra alkalmas lehetett volna.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:21:15

@robian: Na az még eltart egy darabig, míg a Bakonyszepezd-i kocsma mögött kamera lesz... vagy erdei utakon. Jöhet a Chip, Vonalkód, akármi, rendszám 50 évig még biztosan lesz.

karosszékely 2011.07.05. 22:26:27

@manager2008: A vonalkód pont annyi információt tartalmaz(hat), mint egy rendszám: amennyit betöltesz mögé.

manager2008 2011.07.05. 22:32:13

@Bathory: Egy olcsó kamera simán megvehető ma is (ebay) van benne wifi, infra,hangszóró mikrofon, stb. Van napelemes is, vagy akár GSM-is kapcsolható hozzá..Van amelyik 180 , vagy 360 fokban is lát. Erdőkben is alkalmazzák (erdőtűz jelzésére pld., vagy falopás ellenőrzése miatt). A kamerák világa következik :) Beszerelhető az autóba is a tolvajról HD minőségű filmet továbbit (ha nem veszi észre) - egy 64 Gb -os memória kártya 320 óra HD filmet képes tárolni, a kamera meg akkora mint egy kukoricaszem.
Nagy gáz van :)

manager2008 2011.07.05. 22:35:59

@karosszékely: Kódolással sokkal többet, mert sok egyéb kódot is összesíthetsz vele.
Pld. alvázszám+motorszám + a vezetésre jogosultak azonosítói (lehet az egész család).
A rendszám csak egy primitív kód (leszedem és felteszek egy másikat), a forgalmi meg egy papír, hamisítható, vagy külföldi eredeti mutogatható. Ha központi adatbázist kérdez le a rendőr az már jó, de mit ér vele ha ukrán rendszám van a kocsin, a tulajnál ukrán forgalmi, és még nem keresik az alváz +motorszámot? Azzal mit kezd?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:36:34

nos megsúgom hogy más országokban sem kell senkinek, mert a 150ekm után az autó roncsnak számít, és olyan alacsony árakon veszik meg amiről itthon csak álmodunk.@isti75:

Elég 3 perc és kiderül a Mobilén mekkora baromságokat írsz.

Nagyon gyakori a németeknél, hogy a cégautót a flottakezelő a garancia -2 v. 3 év- lejárta után értékesíti. Ez egy ingázásra használt Passatnál lehet 150-180 T km. Kitisztítva nagyon kevés ember mondaná meg, hogy nem szalonúj v. párezer kilométeres tesztautó. Ált. nincs is semmi gond velük, ezeket megéri behozni (Szlovákiába). Akkor lesz egy dízel,3 éves valós 150et futott géped 11-13 ezer euróért. Ez még mindig sokkal jobb autó mint ami a legtöbb embernek bármior is lesz Mo-n. A németek a magyarokkal ellentétben a céges verdára is vigyáznak, meg másolópapírt sem lopnak, ugye.

Egyébként semmilyen autószerelő sem tudja szemrevételezés alapján megmondani a futott km-t, feljebb írta vki ezt. Ha röntgeneznék v. megbontanák a motort átvizsgáláskor(ilyet senki sem kér/vállal), akkor is csak annyit tudnak mondani hogy mennyire kopott, de van aki 50ezren elkoptat egy motort, van aki 300on sem.

karosszékely 2011.07.05. 22:39:34

@manager2008: A vonalkód maga nem tartalmaz információt (az is csak egy szám, mint a rendszám), az információ a mögötte lévő adatbázisban van.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:51:20

@manager2008: Egyetértek hogy a kütyük egyre olcsóbbak és jobbak lesznek. A munkaerő kerül sokba. A múltkor Bakátsot (...:DD) sem a kamera buktatta le a hyperben, hanem a biztonsági ember, pedig ugye minden hyper tele van kamerával, csak senki sem figyeli őket, meg ha igaz 72 ó után törölniük kell mindent. Magyarország 93000 km2, tehát ha csak 1 kamera van minden km2-en, annak a figyelése kb. 30 kam/kopf 3000 ember. Erre sosem lesz pénz, és akkor nagyon foghíjas kamerarendszerről beszéltünk.

fda 2011.07.05. 22:54:59

Végre!

Mindennel lehet trükközni, de ha a kocsi minden hivatalos vizsgálatánál felírnak egy számot, 10 év múlva minden kocsinak lesz mondjuk 5 óraállása, azért mégis nehezebb lesz 190 ezerből 90 ezret csinálni!

manager2008 2011.07.05. 23:28:48

@Bathory: Nagy változás lesz ebben a kérdésben (sajnos?).
Lakóházanként 4-8 kamera kell hogy megfelelő felügyelet legyen. Helyben rögzítésre is kerülhet a képsorozat, és távolra is küldhető a felgyorsuló internet segítségével. Élőben is nézhető a felvétel, pld Budapestről nézhetem a nyaralót stb. A mozgásérzékelő jelzi ha mozgás van és riaszthat is. De a szükséges kameraszám milliós nagyságrendű is lehet országos szinten. Egy ember nem tud 30 kamerát figyelni, de ha intelligens a rendszer akkor sok esetben igen, mert a kamera jelzi hogy változás van a képen (felismeri a nagymamát is ha kell). De mondjuk egy forgalmas helyen nem tud jelezni, azt élőben kell figyelni mint a városokban a közterületet figyelők.
A mobil telefon is egy mozgó kamera, lásd arab világban történő események. Kicsit furcsa jövőkép, hogy mindent kamerák figyelnek, de ilyen már van sok helyen (marad a Szahara, ha egyedül akarsz lenni :)

Rocko- 2011.07.05. 23:29:52

@guni: "És akkor azt megmondjátok, hogy az így kiesett sacc/kb 100 milliárd forintot honnan kéne elvonni?"
nagyon szívesen. a politikusk zsebéből, ahova kerülne ez meg nagyon sok adóforint.
hidd el, ez akkor csak aprópénz lenne.

guni 2011.07.05. 23:34:26

@Rocko-: Ó de éreztem hogy valaki ezt fogja mondani. :) Hát ennyi erővel a világbékére is várhatunk. :) Szóval én valami reális javaslatra gondoltam...

Rocko- 2011.07.05. 23:42:21

@guni: de miért, mit milyen választ vársz?
mit fedez a regadó? mi az a töblet, amit kapsz 100 000 - 500 000 - 2 millió regadóforintból?
mi az amitől több lesz ez, mint egy sima átírás? (ami önmagában egy rablás.)

Rocko- 2011.07.06. 00:00:35

@guni: hát ha neked mindegy, akkor adj már nekem 100 ezret. csak úgy.
teljesen mindegy miért és hogy jogos-e.

guni 2011.07.06. 00:00:46

@Rocko-: Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e. (nyilván nem) Befolyt egy összeg a költségvetésbe, aminek egy részéből valamit kifizettek, egy részét meg ellopták vagy elherdálták. Ha ez az összeg kiesik, akkor azokat a dolgokat amiket korábban fedezett nem tudják majd kifizetni, rosszabb esetben az ellopott részt is valami más ellopásával pótoljék. Ennyi. Jelenleg a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető realitásnak a regadó eltörlése, ugyanis a költségvetés nem tud lemondani erről a 30-40 milliárd Forintról. (utánéztem, ennyi az idénre várt összeg)

guni 2011.07.06. 00:16:13

@Rocko-: Kérlek idézd be azt a részt ahol azt írom, hogy mindegy vagy akár csak azt hogy ez így jól van. Egyébként sem adonék, mert az állam kötelezhet erre, Te meg nem. Én csak annyit akartam írni, hogy az óraállás rögzítése egy reális követelés volt vagy az lett volna akár a B125, mert megvalósítható és javít a magyar emberek életén egy picit. A regadó eltörlés az nagyon fasza lenne és jogos is, mint ahogy a rendőrök, tűzoltók, orvosok stb bérének megtöbbszörözése, 10 új metróvonal, egy 8 sávos M0, meg a munkanélküliség felszámolása is az lenne, de jelen pillanatban nem egy reális, teljesíthető követelés. Pont.

u.i.: Meg hogy a blog.hu ne 20 perc késéssel jelenítse meg a kommenteket, az is egy reális követelés volna, de ez sem reális úgy tűnik.

Rocko- 2011.07.06. 00:17:48

@guni: "Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e."
itt írod.

"az óraállás rögzítése egy reális követelés volt vagy az lett volna akár a B125, mert megvalósítható és javít a magyar emberek életén egy picit."
így van. persze figyelni kell a megvalósítás módjára.

"A regadó eltörlés az nagyon fasza lenne és jogos is, mint ahogy a rendőrök, tűzoltók, orvosok stb bérének megtöbbszörözése, 10 új metróvonal, egy 8 sávos M0, meg a munkanélküliség felszámolása is az lenne, de jelen pillanatban nem egy reális, teljesíthető követelés. Pont."
dehogynem reális.
inkább az az irreális, hogy egyre többet vesznek el az emberektől és egyre kevesebb jut vissza hozzájuk. ezen kéne elgondolkodni.

guni 2011.07.06. 00:17:56

u.i.: Meg hogy a blog.hu ne 20 perc késéssel jelenítse meg a kommenteket, az is egy jogos követelés volna, de ez sem reális, úgy tűnik.

guni 2011.07.06. 00:34:48

@Rocko-: ""Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e."
itt írod."

Ebből nem tudom hogan sakkoztad ki, hogy nekem mindegy, hogy kifizetek 100000-et vagy nem.

"dehogynem reális.
inkább az az irreális, hogy egyre többet vesznek el az emberektől és egyre kevesebb jut vissza hozzájuk. ezen kéne elgondolkodni."

Gondolkodhatsz. Elsőként azon hogy mit értek reális és jogos dolgokon. Ugyanis ezekre a dolgokra nincs pénz, azt hiszem ezzel mindenki tisztában van. És csak úgy máról holnapra akkor sem lenne, ha a vezetőink egytől-egyig feddhetetlen jellemű zseniális szakemberek volnának (pláne hogy nem), mert akkora sz@rban van az ország. Ezért nem reális. Mégha jogos is. Na mentem aludni.

Suttora 2011.07.06. 02:17:23

@Naezatutti?!: Igen, a múlt augusztusban is kellett már kép az óraállásról. Az előfordulhat, hogy a munkalapra rossz állás került (bár nem helyes), de az a Te és a szerviz közötti szerződés, a hatósági nyilvántartásban viszont nem az szerepel, hanem ami az ún. "Kérelem"-re lett írva (amit vagy odaadnak a végén, vagy nem...), ezt viszont fényképpel kell igazolni.

néma fóki 2011.07.06. 06:23:07

@Anti Anyag:

Ez vicc. Azt tudja megmondani esetleg, hogy a fék, futómű, váltó stb renben van e vagy sem. A km.t soha nem mondja meg pontosan. Ránézésre meg pláne.

néma fóki 2011.07.06. 06:29:17

@VargaBa:

Adásvételi fejében? Ha már megvetted akkor baxhatod!

néma fóki 2011.07.06. 06:35:46

Ugyan már!
Szerintem az autógyárak felelősége az egész tekergetés. Kizártnak tartom, hogy nem tudnák a rendszert úgy megcsinálni, hogy ne tudják tekergetni, manipulálni.

Milyen jó biznisz az, hogy egy használt verdát a vásárlás után egyből visznek a márkaszervízbe, mert összeakadt a motor...stb. Megéri ez a csalás mindenkinek kivéve a jóhiszemű vásárlónak.

lajafix 2011.07.06. 06:59:06

@néma fóki: Az autógyárak nem a tulaj/kereskedő/nepper 200e km körüli cigánykodása ellen fejlesztenek...

boss777 2011.07.06. 07:10:00

pedig tekerni kell..mert a sok baromnak ,csak a kevés km s autó kell..hát ezután is megfogják kapni..xD

Petya1977 2011.07.06. 07:37:03

Tökéletesen egyetértek a javaslattal !
Sőt kemény büntetéseket adnék annak aki visszatekeri az órát, mivel ezzel az autó motorikus állapotáról a tényelegestől lényegesen jobb állapotban tünteti fel az autót, ami akár balesetveszélyes is lehet és a vevőt is megtévesztheti. pl. valaki emiatt nem nézeti át a fékeket akkor balesetet is okozhat magának vagy másnak...stb. Ráadásul egy kicsi állapota a vizuális átnézésen kívül főleg a km-óra állás határozhatja meg. Főleg a külföldről behozott autóknál sokszor gyanúsan kevés a km sajnos. Az ok egyértelmű.
Megoldás:
Ha 2 embert nyilvánosan felakasztanának az ügyben egy jó időre abba is maradna a km órák visszetekerése. Ez a módszer sok esetben igen erős visszatartó erő lenne a bűncselekményekben is.

calibra91 2011.07.06. 07:38:20

Szerintetek a kintről jövő kocsiknak nem tekerik visssza az óráját, mielött vizsgára viszik????????????

A akkor kerül rá itthoni frsz és vizsga, amikor vki megveszi a kereskedésbe...

s.o.v.i.e.t 2011.07.06. 07:51:23

Sok kilométeres, de naggyon pöpec verdák hazája leszünk.

azt se lehesen hazudni, hogy nem dohámyzó, női, első tulajtól, garázsban tartott, megkímélt full-full-extra! mertkülönben mit sem ér! :)

néma fóki 2011.07.06. 08:03:04

@lajafix:
De mekkora blama és ellenreklám mikor egy ember leírja, hogy a 80 ekm-t futott BMW/Vw/Opel/Renault...stb-je összefosta magát. Pedig valójában 380e van benne...
Innentől akár érdeke is lehetne a fejlesztés nem?

Mérges 1234 2011.07.06. 08:09:18

"pedig tekerni kell..mert a sok baromnak ,csak a kevés km s autó kell..hát ezután is megfogják kapni..xD"

Megvettem eddigi életem legtöbbet fútott autóját(140.000 km), fura módon ez van a legjobb álapotban, olyan mintha új lenne. Semmi baja, jól fogyaszt, jól megy, egyszerűen szuper.

Fura módon az eddigi autóim, amik 50-80 ezret fútottak voltak, mind sokkal szarabbak voltak.

Én már nem félek a valós sok kilómétertől.... :D

szemeteske 2011.07.06. 08:15:38

Akkor az össz változás, hogy a behozott kocsik óráját ezentúl a határ túloldalán tekerik majd.
Zárható.

aefzuj 2011.07.06. 08:19:06

Ad 1.: Nem fog változni semmi, csak nehezebb lesz az eddig akadálymentes tekergetős pálya. Valceg nőni fog a "meghibásodott" óracsoportok kicserélésének gyakorisága is.

Ad 2.: Ez tüneti kezelés (lenne, ha lenne értelme), a probléma okozóját nem szünteti meg. Azért van tekergetés mert a hülye magyar igényli, sőt elvárja, hogy 10-12 éves autók 200e alatti futsáteljesítménnyel legyenek megvehetőek. Amíg a fejekben él ez a hülyeség, addig lesz visszatekerés. Ugyanis a kínálat csak akkor apad el, ha megszűnik a kereslet.
Birka magyar hozzáállás = tekergetett órák.

De nektek jó lesz ez is, most majd megnyugszik a júzer, hogy nincs visszatekerve semmi se.

gigabursch 2011.07.06. 08:22:17

Ha már kormányunk olyan profi visszamenőleges törvényalkotásban, ezúttal a nepperekre nem akar visszamenőleges hatállyal kötelet biztosítani?
Ezt momentán támogatnám

Atarist 2011.07.06. 08:23:07

Ez a rendőrségi ellenőrzésnél felírjuk az óraállást elég sutának tűnik, kicsit olyan mintha "még az akkor ezt is tegyük bele" szemlélet szerint pakolták volna össze. Ha már megállít akkor másszon is alá és egy komplett közlekedésbiztonsági csekkolást lenyomhatna az fontosabb ha úton vagy. A határozat többi részével tökéletesen egyetértek. A külföldi autók történetét pegig szerintem marha egyszerű lehetne átvezetni, EU van elvileg akkor faszér' nem használjuk ki? Ha meg nincs szerviztörténet (jaj elveszett) így jártál, autó büntetővámmal jöhet be, majd nem éri meg a neppernek.
Jó napot, személyit, forgalmit, kötelezőt, óraállást kívánok!

Atarist 2011.07.06. 08:37:22

Még annyi ha veszek egy többmilliós projektort, lekérdezem mennyi a lámpaóra benne, ez infót ad arról kb mikor kell cserélni a lámpákat benne, és ez nem csak projektorokra igaz sok más berendezésre is. Még sosem hallottam projektor számláló-tekergetőkről, pedig simán érhet többet egy autónál. Az esztétikai megjelenés mellett ez ad (adhat) elsődlegesen infót a laikusoknak az állapotáról. Nyílván a vásárlás más tészta de pontosan a kereskedőbe vetett bizalmat ássa alá minden egyes tekergető. Nem kellene eljutni oda, hogy a teszkós pékeket eresztjük össze a sajátunkkal hogy megvitassák miből mennyi van a kenyérbe.

Spajzi 2011.07.06. 08:42:48

@aefzuj: "Ez tüneti kezelés (lenne, ha lenne értelme), a probléma okozóját nem szünteti meg. Azért van tekergetés mert a hülye magyar igényli, sőt elvárja, hogy 10-12 éves autók 200e alatti futsáteljesítménnyel legyenek megvehetőek. Amíg a fejekben él ez a hülyeség, addig lesz visszatekerés. Ugyanis a kínálat csak akkor apad el, ha megszűnik a kereslet.
Birka magyar hozzáállás = tekergetett órák. "

Kicsit fordítsd meg a gondolatot: a nagy futásteljesítményű autót árán felül akarják eladni a köcsög nepperek. Egyszerűen a haszon miatt tekergetik, nem azért mert a birka magyarnak ilyen kell. Az meg azért csak normális vásárlói gondolat, hogy a pénzemért minél jobb minőségű terméket vegyek. Amíg a kereskedői fejekben lesz baj addig lesz ilyen, ott kell rendet tenni, nem a vásárlókban. Képzeld el ha pl. az élelmiszer kereskedelemben is a hülye vevőt hibáztatnád mert mérgező élelmiszert vett - hát miért nincs neki otthon vizsgálólaborja. Na ezért kell állami kontroll az ilyenekre is, mert a kereskedő csak és kizárólag a saját hasznát nézi, más nem érdekli, az se ha megdöglesz. (lásd a mérgező kaják esete nemrég németországban)

krausz2 2011.07.06. 08:44:45

Remélem a szervizeket is előbb utóbb lekaszálják akik utólag könyvelik "kreatívan" a szervizfüzeteket!Mondjuk csalásért,
és okmányhamisításért.

twng 2011.07.06. 09:18:18

Nem csak a megtett út a lényeg! Az sem mindegy, hogy azt hogyan tették meg (hol, milyen terheléssel, milyen szervizeléssel)!

Tehát, ha egy autó minden előírt szervizt (nem kell márkaszerviznek lennie) időben megkap, kopó alkatrészeit időben és megfelelő cserealkatrésszel cserélik (nem pedig utólag gyártanak rá "füzetet"), akkor azzal nagy baj futásteljesítménytől függetlenül nem lehet.

Ezt az állapot lenne ideális és ehhez nem szabályozás, hanem gondos sofőr és lelkiismeretes szerviz kell csak.
Ehhez valami hasonló már működik a repülőgépeknél, különben több állna bele a földbe.

Allin(HUN)Gary 2011.07.06. 09:40:28

Én személy szerint örülök neki.

Viszont nagybátyám a hivatalos Merci szalonba csavartatja vissza az órát. 4 év alatt beletett fél millát és eladta szervizkönyvesen 300e KM-el. Ezt az esetet nem védi ki.

De mindenképp jó az irány. Remélem mi nyerjük meg a szofveres tendert.. :)

Mazsika1 2011.07.06. 09:42:20

És az autógyártók még nem gondolkodtak el olyan km számlálón, ami egyszerűen NEM TEKERHETŐ VISSZA ?

(sokféle megoldás létezne, a reteszes, szétszedhetetlen kilincsműtől kezdve az elektronikus gyűjtőregiszter hardveres manipulálhatatlanságát biztosító, a gyártáskor gyárban generált egyszeri és ott, a gyárban páncélszekrényben tárolt kódon át, a lehegesztett menetíró "fekete doboz"-ig, stb. Persze aki okosabb, jobbat tud, majd biztos leírja, de nekem az az érzésem, hogy ebben a nagy piszkos bizniszben az autógyártók is ludasak, azzal, hogy a menetteljesítmény-számláló rendszerük manipulálható, teret engedve ennek a csalási formának.

Én pl. olyan rendszert is el tudnék képzelni, ahol a gépkocsiban egy USB memória lenne a km- számláló "agya", a megállásnál ki kell venni, és elindulás előtt be kell rakni. Ha az előző záró gyűjtő értéke nem egyezik meg a mentett állomány nyitóértékével, az autó nem indítható be. Az USB memórián lenne egy egyedileg generált azonosító kód, ami nem állítható elő többször, és nem másolható.
Így a gépkocsi lophatatlan, és manipulálhatatlan lenne. Az ellenőrzése is hatékony, a rendőrségnél lenne egy olvasó, a forgalmi ellenőrzés nem állna másból, mint egy USB memória leolvasásából, az automata rendszer pedig azonnal leleplezné a csalást, gyorshajtást, stb. A vizsgát, eredetvizsgálatot, átírást is csak ennek az USB memóriának a birtokában lehetne megejteni. (mondjuk, hogy elektronikus törzskönyv ...? )

A kódot az okmányiroda központi adatbázisszervere generálná, 1024 bit titkosítással, RSA algoritmus segítségével. Az USB memóriaegységen lehetne rádiós (bluetooth vagy hasonló jellegű) jelkommunikáció is akár, ez plusz kiegészítő pl. immobilizer egység lenne a chipben. Erre az USB memóriára tárolnák ugyanakkor a műszaki vizsga, a "zöldkártya" eredményeit is, ráférne a fékhatás mérés minden adata, a gépkocsi állapotáról a fényképek, a festék-rétegvastagság adatai, és minden , ami kell.

Shadowbull 2011.07.06. 09:45:45

@Mazsika1: "És az autógyártók még nem gondolkodtak el olyan km számlálón, ami egyszerűen NEM TEKERHETŐ VISSZA ?"

A gyartoknak szuksege van a szamlalo allithatosagara, mivel ok maguk is allitjak.

sb

Mazsika1 2011.07.06. 09:48:23

ők miért állítanák??

Shadowbull 2011.07.06. 09:53:55

@Mazsika1: Peldaul a legyartott autokat eladas elott mozgatjak, egy reszuk minosegi ellenorzesen esik at, nehany szazalek megy nehany kort a gyari teszpalyan, nehany darab meg kozutra is kimegy hosszabb tesztre.

Nyilvan a vevo amikor atveszi az autojat, nem szeretne benne mondjuk 130 kilometert latni, ezert ezeket az ertekeket a gyarban is, meg asszem atadas elott is nullazzak.

sb

Mazsika1 2011.07.06. 09:56:09

Jó, akkor mennek vele 130 km-t és lenullázzák és onnantól élesítenék ma kódot.

Én speciel 30 km-rel vettem át az "új" kocsim.

Akkor hörögjek, hogy "de hát ez használt"?

:))))

thisisnotsound 2011.07.06. 10:01:27

@Doubledecker:
Kedves hozzászólásodat köszönöm.
Sajnos tévedsz édesanyám foglalkozását illetőleg.
Örömmel veszem tudomásul, hogy van közöttünk egy olyan ember, aki még életében nem követett el semmi simlisséget, így tiszta szívvel ítélkezhet mindenki felett.
Jézus tárt karokkal fog várni a paradicsom kapujában.
(Bár lehet hogy a gyalázkodás miatt kapsz egy kokit.)

thisisnotsound 2011.07.06. 10:04:11

@Mazsika1:

Ha a gyártónak és a márkakereskedőnek nem kellen időnként manipulálni a futásteljesítményt, akkor régen megoldott lenne a probléma.

gri 2011.07.06. 10:26:34

A km.óra állása semmit nem jelent.

10e km alatt is tönkre lehet tenni egy autót, de lehet rá vigyázni is 300e km-en keresztül.

Aki ezt a gyakorlatilag nulla információértékű számot nézi autóvásárláskor, az meg is érdemli, hogy egy nagy rakás szart kapjon a pénzéért. Sok korlátolt idióta barom...

Mérges 1234 2011.07.06. 10:28:02

@thisisnotsound:

Ezúton is elnézést kérek az indulatos válaszért.

De azért ez a dolog tényleg nem olyan, mint tilosban parkolni.

Itt úgye arról van szó, hogy szándékosan megtévesztünk valakit anyagi haszonszerzés reményében.

És igen van aki nem tesz ilyet.

Még akkor sem ha különben nem szent.

De ez esetben komoly károkozásról van szó.

Nem mindeki adja el a lelkét 500.000 Ft ért sem. Undorító ez a hozzáállás, sajnos ezért is tart ott az ország ahol.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.06. 10:32:44

Múltkor láttam egy fábiát 16 ezer km-el! Óra szerint. A kormányában legalább 150 ezer, ülésekben 110, motorjában vagy 220 ezer km... Füstölt, nem bírt menni a jószág! Órája 16 ezerrel a használtautó.hu-n jól mutatna!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.06. 10:36:18

Van ezen felül még egy kérdés! Hogyan ellenőrzik a suzukikat és a régi autókat, amiben a mutatók átfordulnak?

thisisnotsound 2011.07.06. 10:59:36

@Doubledecker:
Ebben egyetértünk.
Bocsánatkérés elfogadva.

Nekem az a véleményem, hogy a kereskedők többsége nem azért csinálja, mert mindenképpen hatalmas hasznot akar a vevőből kicsalni, hanem mert erre van igény. Sőt.
Nem még 3-400 ezret akar keresni, hanem csak el akarja adni a portékát.

Amíg az emberek nem látják be, hogy általában nem azért szoktak autót venni, hogy a garázsban száradjon (vagy ha igen , akkor 3-4 évesen nem adja el), hogy a 3-400 ezret futott autók is még sokat használhatók, és hogy a modern dízelek méregdrága üzemanyagellátó és levegőtöltő rendszereinek elhasználódása természetes jelenség, és a tulajdonos pont azért adja el ennyiért mert ez az idő közeleg, tehát a 130-180 ezret futottnak hirdetett 4-5 éves dízelt nem veszik komolyan addig nem lesz változás.
És nem a kereskedőt kell szidni azért mert meg akar élni. (Nem a háromból összehegesztett, donoronként a Földet hatszor megkerült hulladékokat rád sózó kopaszokról/barnákról beszélek. Ilyennel nem kell szóbaállni.)

Megoldás pallérozott elméjűeknek:
Meg kell nézni hogy mit és kitől veszel.
Ja és nem a választék aljáról kell keresgélni. Ha nincs zseton, érd be kisebbel/ öregebbel.
Kár a rendszer hibái miatt dühöngeni.
Ennyi.

RLackó 2011.07.06. 11:06:11

Ha valaki eddig csalni akart, hát csalt. Aki meg ezután is csalni akar, így is fog. A fiatal kocsiknál, ahol az árat befolyásolja a futásteljesítmény, eddig is le lehetett kérdezni az autót a szervizkönyv alapján. Aki annak nem nézett utána, majd ennek fog?

www.alvazszaminfo.hu

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.06. 11:07:21

@nitro1: Ez azért nem ennyire egyértelmű! Mivel nálunk piszok gyorsan változik minden, ezért nehéz még a felkészült cégeknek is olyan adóbevallást készíteni, hogy az APEH ne találjon valamit. Sőt, ha előre kérsz egy állásfoglalást egy jogszabály értelmezéséről, akkor a válasz aljára ráírják, hogy a vizsgálat során ettől eltérő értelmezéssel is élhetnek. No, gratulálok.

Egy APEH-es ellenőr mondta, hogy 15 éves ellenőri tevékenysége folyamán csak 1 cég volt, ahol minden rendben talált. Egy 2 fős Kft. volt.

Blog.hu-s nickname 2011.07.06. 11:17:42

Üzenem a "birka magyarozó" birkáknak!
.
Szívesen vennék 200 ekm-rel is autót, ha az nem 600 ekm-t jelentene. Másrészt, vannak tényleg keveset futott autók is, csak így nem tudni melyik.
.
Azért kell tekergetni, mert úgy csal. Ennyi, nincs ezen mit szépíteni. Aki meg szívesebben vesz _ugyanannyiért_ sokat futott autót a keveset futott helyett, az marha. Ugyanúgy, mint a birkázók.
.
(Mellesleg jelenlegi autómat közel 200 ekm-el vettem.)

wsx 2011.07.06. 11:23:01

Mennyivel jobb volna, ha az autógyártók olyan autókat gyártanának, amelyeknek nem lehet tekergetni az óráját. Ez technikailag szerintem nem jelente jóval több kiadást nekik.
Egyébként ameddig ember gépeli be az adatokat a számítógépbe, addig a csalás lehetősége ott van, és lesznek majd, akik ki is fogják tudni használni.

tocibacsi 2011.07.06. 11:54:56

de régóta mondogatom én ezt... végre végre végre...

tocibacsi 2011.07.06. 11:56:30

@wsx: ha nem lehet "visszatekerni", azaz szervizkábellel átírni, akkor kicserélik az adatot tároló IC-t, vagy akár az egész computert...

fezoGT 2011.07.06. 12:00:24

@Spajzi: nem kell ide semmilyen privát vizsgálólabor meg műhely, ott van minden usernél a net vmilyen formában. Felmegy rá, körbenéz, akár csak itt a Népitéleten. Már előrébb van...

Időt-pénzt nem kimélve, akár más településre is elutazgatva bizony ki lehet fogni patika állapotú gépet is amiben a 200e km csupán annyit jelent, hogy rendesen be lett járatva. A belefektetett fáradtság bőven megtérül a későbbiekben.

És ez jórészt a vásárló hozzáállásán múlik.

tocibacsi 2011.07.06. 12:02:33

alapvetően amúgy ahhoz, hogy évi 35 ezer km kerüljön egy autóba, elég sokat kell használni... ha flottaautóról beszélünk, ez simán összejön, de mezei autó tulajdonostól azért ez szép mutatvány, nekem a napi 8 órás gombnyomogatás mellett eddig összesen 2 évben sikerült átlépnem a 35 ezret. Ugyanakkor a 20-25 akkor is megvan, ha nem csinálok semmit... Az előző verdában 161 ezer volt eladáskor, akkor volt 6 1/4 éves... Szóval évi 25 fölött hajlamos vagyok elhinni azt, amit az óra ír, évi 10-et meg soha, csak ha személyesen ismerem a tulajt...

Fikkentáger 2011.07.06. 12:22:06

Ennek csak úgy van értelme, ha ezentúl a km-óra hibátlan működése kötelezően elő lenne írva, mint ahogy a fékrendszeré is.
Mer én pédául sose tekergetek, de már vagy 8 éve nem működik benne az óra. Igaz eladni se fogom sose, meg mindegy is, mert az 500e+ km simán megláccik rajta. De csak a kosz miatt, a motoron és barátain nem - és ezért nem fogom eladni: amikor szétesik, tyúkóllá alakítom.

gri 2011.07.06. 12:24:41

@Blog.hu-s nickname:

Attól, hogy egy autó keveset futott (vagy "keveset futott"), még nem biztos, hogy jobb lesz.

És attól, hogy pontosan tudod a futásteljesítményt, attól az autó még kurvára ugyanolyan állapotban van, mintha nem tudnád.

Amúgy sztem próbálj meg előbb gondolkodni, és utána megnyilvánulni.

Swind 2011.07.06. 12:33:29

Az árakat viszont kilométeróra állásra lövik be. Persze, hogy okos ember állapot alapján dönt, de erősen meghatározza az induló árat ahonnan alkudozhatunk.
Épp ezért nagy értékű csalás a visszatekergetés.

Dipshit 2011.07.06. 12:36:14

A kommentelők kedves hada nem lát át a szitán! Ez az új módi nem értünk lesz, hanem pont ellenünk.

Eljön majd az a nap, amikor a NAV küldi ki a leveleket, hogy kedves autótulajdonos, ilyen és ilyen jövedelmi viszonyok közepette, hogy a p.csába tudott évi 30-40-50ezer kilométert autózni? Honnan a zseton, mert nekünk nem számolt be róla. Ennek ez az egy hosszútávú célja lehet, semmi más. A magángépkocsiba tett kilométerek elég jó életszínvonal-mérő.

Az hogy ezek után visszakereshetőek lesznek a futásteljesítmény adatok civil oldalról is, csak egy nagyon apró bónusz.

wsx 2011.07.06. 12:40:32

@tocibacsi:
Ennek elkerülése érdekében kell pl. beégetni a számítógépbe az alvázszámot, hogy ha kicserélik, akkor ez kiolvasáskor ne egyezzen meg.
Valamint az egész computer csere már annyira drága, hogy ezzel nem igen foglalkoznának. Az IC cserével talán.

néma fóki 2011.07.06. 12:54:45

@tocibacsi: Én négy éve vettem a lagunámat. 1,9 dci és 60e km-t mentem vele. Napi használatban van a kocsi. Akkor én csalok és hazudok? Ennyire nem lehetsz korlátolt.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 12:55:48

Kezdeményezés jó de félek, mint mindig, a végrehajtás körül gondok lesznek.

Nem akarok lehúzó lenni, de itt Révkomáromban rég írják a kilométerállást a müszaki vizsgán(2 évente). 305ezer kilométerrel most adtam el a Mazdám(valós meg az órában s ez volt). Csak most láttam, hogy a 2 év előtti vizsgán 133ezret írt be a vizsgabiztos az állapotlapra, pedig 250 körül volt az, mert évi 25öt megyek. Szóval arra is lusta volt a jó mester úr, hogy leolvassa. Az ilyen ember 2 nyalókáért azt ír be amit csak akarsz.

lajafix 2011.07.06. 12:56:03

@néma fóki:

ellenreklám? az autógyárak az új autóikat az új autók vásárlóinak készítitk. Nem az ő blamájuk, ha a T. használt autó vásárló naív.

Ha extra lenne a "visszatekerhetetlen kilóméteróra" te belerendelnéd az autódba? :-)

Suttora 2011.07.06. 13:03:30

@Dipshit: Az állam eddig is tudta, hogy melyik autó mennyit fut. Évek óta nyilvántartják az óraállásokat zöldkártyákon, eredetiség-vizsgálatokon, műszakikon.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 13:06:20

@néma fóki: 4 éve nem volt új az a Laguna, igaz-e?

Shinjuku 2011.07.06. 16:27:37

Muszaki evente es akkor meg kevesebb lenne a trukk. Ajanlott oldal:
www.carfax.com
Alvazszam alapjan minden fontosabb adat megvan egy adott autorol. Ha markaszervizben csereltet olajat akkor az is.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 16:37:02

Az ilyen intézkedések nehezítik a trükközést, tény.

De az igazság az, hogy 10 éve a hüséges szerelőm intézi a müszakiztatást, én ott sem vagyok, és gyanítom az autó sem. A két szaki elintézi telefonon. Jauzsikám rendbe' van? Rendbe' Gézukám. 'Zasszony hogy van?

Mérges 1234 2011.07.06. 17:07:27

@Bathory:

manapság már meszűnt a levelező műszaki rendszere.

De azért bármlyen szart átlöknek továbbra is..... :D

Én csak tudom, igaz én aztóa már el is adtam. Órát nem tekerve, mondjuk kár is lett volna látszott az a 400.000 km..... :D

gabors 2011.07.06. 19:44:28

Nem tudom nem kell semmit feltalalni....

En csak usa peldat tudok de minden auto szerelo muhely (amihez persze allami regisztracio is tartozik) meg akkor is regisztralja a kocsi gyari szamat (ez szamit mert a rendszam a tulaje nem a kocsi-e) es minimum a km orat allast ha defektes kereket szerelnek .... es mindez egy allami adatbazisba megy ha mas szervihez mesz ott is megvan mikor mit csinaltak a kocsin

Ha viszed a "Jozsi"-hoz az mas kerdes muszaki itt is van vadi uj autot is kell vinni evente most volt eppen ket eves a kocsi NY allami muszaki $10 es kap az ember egy kinyomtatott valamit ami igazolja hogy melyik komputerrel mertek a kibocsajtast es a tobbi... na itt ha maskor nem is feljegyzik

Amivel itt csalnak az kb az hogy minden allamban kicsit mas a rendszer es ovatlan hasznalt auto kereskedo elfelejti az elozo allamban tortent dolgokat megmondani ... de ebbe azert km ora visszatekeres nem fer bele.

Es eleg minimalis kolteggel barki lekerdezheti az alap adatok a VIN szam alapjan de tenyleg par dollar az egesz

gabors 2011.07.06. 19:56:54

Shinjuku 2011.07.06. 16:27:37
Muszaki evente es akkor meg kevesebb lenne a trukk. Ajanlott oldal:
www.carfax.com
Alvazszam alapjan minden fontosabb adat megvan egy adott autorol. Ha markaszervizben csereltet olajat akkor az is.

In is pont errol beszeltem ... nem kell markaszervizbe se menni minden "registered" szerviz megteszi (OK aki csinald magad otthon az mas) De en a magam reszererol $30-40 olajcsere olaj-at/szurot is beleertve egy atlag csaladi autoban. Nem erdemes ezt otthon csinalni es utana meg a faradt olajat is visszavinni ...

Ablaktorlo gumit azt azert megcsinalom magam :-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 20:14:51

gabors

Hát itt Szlovákiában a fenti olajcsere+cuccok+meló inkább 50 euró, pedig itt az átlagkocsikba csak 4 L cucc kell. És nem márkaszerviz, de normális körülmények.

Persze jenkiknek könnyü, ők simán lerohannak akárkit, csak az olaj occsó legyen...:)

Naezatutti?! 2011.07.06. 20:22:51

@Suttora: Na ezt nem tudtam, köszi az információt. Ezek szerint akkor nem fogok szívni, ha viszem majd egyszer vizsgáztatni....

gabors 2011.07.06. 21:24:37

@Bathory:

Az en kocsimba is pontosan 4L kell spec szerint (kicsit kevesebb mert azert szarazra sosem lehet kifolyatni.)

Mindefele kedvezmenyekkel vagy A'kcio eseten ez akar $20-ra is le tud menni egyes helyeken de akkor mar aggodhat a tulaj hogy mit is toltenek bele ... meg ha muszaj valami speci syntetikusat hasznalni az ar meg tud emelekedni rendesen ...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 23:40:56

@gabors:

Azért kemény, amit írsz, mert itt boltban 8-9 euró a literje az olajnak(cca.12-13 dodó), és ugyanazok a márkák gondolom ott is/total,shell,castrol/. Szóval még az 50 euró is akciós, nem keresnek rajta sokat. Szerintem az olajcsere-akciónak az a célja, hogy megtudd, hogy jé, itt a szervizük, hátha ott csináltatsz majd mindent.

gabors 2011.07.07. 01:57:21

@Bathory:
"Azért kemény, amit írsz, mert itt boltban 8-9 euró a literje az olajnak(cca.12-13 dodó), és ugyanazok a márkák gondolom ott Szerintem az olajcsere-akciónak az a célja, hogy megtudd, hogy jé, itt a szervizük, hátha ott csináltatsz majd mindent."

www.performancetread.com/mobil-1-0w20-case-of-6.html

49 dollar 6quarts kb 6 liter .... online

Mobil 1 0w20 Advanced Full Economy ...kb $8 ugyanez walmartnal gyakran van akcioban $4.99 es ez retail/kiskereskedelmi ar

A toyota serviz ben a "toyota 0w20" is kb $5.99 nekem. De gondold meg nagyker ar joval ezalatt lehet... es a $19.99 nem 0w20 syntetikus-ra van (bocs ezt talan nem volt egyertelmu) hanem a hagyomanyos 5w40-ra ...

néma fóki 2011.07.07. 09:31:58

@lajafix:

Igen! Viszont az blama, hogy a márkaszervíz is teker mint az állat!

néma fóki 2011.07.07. 09:33:08

@Bathory: Nem volt új. Azt viszont nem értem, hogy ez most, hogy jön ide. Akkor sem igen mennék vele többet ha új9onnan vettem volna.

néma fóki 2011.07.07. 09:36:28

Gamblini úr meg itt sír a Kossuth rádióban, hogy sok a sufnituning műhely.
A tőlük elment meg nem fizetett szerelők üzemeltetik ezeket a szervizeket kb 10x többet keresve mint náluk. A tudás pedig ugyanaz mind a két helyen...
Ez a téma is megérne egy jó kis cikket.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.07. 13:49:17

néma fóki

Már hogyne számítana, hogy új-e.

Számolj. Mo-n középkategóriás dízel(v. benzines) autót magánszemélyek alig-alig vesznek, elhanyagolhatóak a számok. Sokkal több a flottaautó, vagy pár évesen behozott használt. Az a kevés, ami magánszemélyé, szintén vállalkozó v. szabadúszó aki vmely okból nem a vállalkozás nevére veszi az autót. Tehát azzal kalkulál hogy a 7 millás Lagunát 5 év múlva 2 milláért fogja eladni/beszámíttatni. 5 év 5 milla amortizáció, nem évi 10.000 km-re tervez, arra jó a benzines Swift v. valami használt. A második-harmadik tulaj már bagóért veszi és már mind1, hogy mennyit megy vele.

néma fóki 2011.07.07. 17:04:32

Csak nem arról írsz még mindig amiről én...de semmi baj...

néma fóki 2011.07.07. 17:05:49

@Dipshit: jaj szegény adócsalok...

Shinjuku 2011.07.08. 00:35:37

@gabors: Igy is van... Jiffy Lube :) :) :)

Oppi 2011.07.08. 12:50:21

Remek ötlet ez csak, a saját példám...

2007-ben vásároltam egy akkor 11 éves autót (BMW e36) 265.000 km-el. 1 év alatt beletettem kb 15e km-et. Majd elromlott a kilóméter óra egység (típushiba...), ami teljesen digitális, és maga az óraegység tárolja a futott kilómétert. Vettem egy bontott óraegységet, amiben 245.000 km volt.
Pont a napokban - 285e km - kezdett el ismét szórakozni az óra, ha megunom veszek ismét egy bontottat.
Csak ki a jó ég tudja hogy abban mennyi lesz...
Engem különösebben nem érdekel mennyit mutat, mert nem tervezem eladni az autót...
Csak mi lesz akkor ha a sünök egy igazoltatásnál megnézik majd?
Keressek tekergető embert, és fizessek hogy előre tekerje? :S:D
süti beállítások módosítása