Csodák nincsenek

  2011. június 30. - ommm Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Az utakon biztosan nem. Tán meglepőnek tűnhet a kijelentés, de elhihetik: nem alaptalanul mondom ezt. Mindent láttunk már, minden volt már (még Bristol is, amitől zengett az egész európai szaksajtó), lassan végére érünk, elfogy a lendület, mi jöhet még a minden után? Vagy mégsem? Gondoljanak csak bele, mi történne, ha önöknek azt mondanák, hogy oké, most hét napig melózol, mint az állat, de a nyolcadikon… A nyolcadik napon neked adják a menyországot, annak minden csavarkulcsával, kincsével és olajszagával egyetemben, kapsz egy – mit egy! – kétszintnyi autót, egy márka komplett történelmét, prototípusostól, versenyautóstól, aranyozott jubileumi veterántól az 1904-es pályagépig.

Aztán választanod kell ötöt és azokkal autózhatsz egy jót forgalommentes helyen. El sem tudják képzelni azt a dilemmát, ami Csikóssal együtt elkapott minket. Hiszen ilyen esély egyszer adódik az életben, többet nem lesz, talán soha senki nem ír majd ebben az országban ezekről az autókról úgy, hogy ténylegesen vezette volna őket.

És van belőlük 450.

Így jártunk, és nem tudtuk, mihez kezdjünk. Végünk volt, teljesen megriadtunk a feladattól és elhihetik, önök sem tettek volna másképpen. Leblokkol az agy ilyenkor. Mert mi kéne inkább? Walter Röhrl 400-as Asconája vagy Frentzen DTM-rettenete? Egy törékeny, finoman használandó prototípus a hetvenes évekből vagy egy V8-as Admiral Mark IV Custom? Öreg veterán? Új? Kabrió Calibra vagy V6-os, középmotoros Tigra?

Megálltunk, vártunk, aztán futkostunk, mutogattunk és gesztikuláltunk. Volt, amiből én nem engedtem, volt, amiből Csikós. De ma, visszanézve erre a pár napra, szerintem sikerült úgy választanunk, hogy ismét valami egyedi és első kilométerkövet rakjunk le a feneketlen internet káoszában. Hogy aki erre rákeres, az meg tudja találni.

Az általunk kiválasztott autók ritkák. Van, amelyiket állapota, van, amelyiket tulajdonosa vagy éppen alacsony példányszáma tesz ma már szinte elérhetetlenné. Gyári állapotban, minimális kilométeróra-állással (nem ritkán restaurálatlan állapot mellett), vagy éppen kicsit lelakva, mégis ma már elérhetetlenül mutatják azt, milyenek voltak anno, újkorukban. Mi tudjuk, és tudni fogják önök is.

DSC 3699

Csodák nincsenek, csak oltári nagy mázli.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr673024982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szpsz 2011.06.30. 06:36:28

Őszintén szólva én az Opel márkát semennyire sem szerettem soha és a mai napig kb annyira tartom érzelmileg vonzónak, mint a Kiát vagy a Hyundait. Ezalól egy kivétel a Speedster, amit igazi puritán sportkocsinak tartok.
Viszont: ez a kék autó, amire bevallom, először azt hittem, hogy egy Espada, szóval ez nagyon bejön. Szívesen látnék róla sok-sok-sok képet. Belülről is.
Node a cikk? Lehetne kissé fotó és élménybeszámolódúsabb is. Ugyanis ez a cikk kb annyi: "hű, itt volt a lehetőség és de fasza volt". Gyerekek, ennél több kell ahhoz, hogy cikknek tartsam és ne "apróhirdetésnek".

Kgyugyoka 2011.06.30. 06:53:52

Ennek a fehér Ascona-nak a képe alatt aludtam kissrácként! Alig várom az írást, remélem hosszú lesz!

evil. 2011.06.30. 06:59:39

Mindig is bírtam az opeleket :) Uh kicsit most bizony irigy vagyok, várom a cikket :) cikkeket :)

Vargnatt 2011.06.30. 07:01:36

@szpsz: Nem tűnt fel, hogy ez a cikk csak a beetetés, az előjáték volt? Az igazi élménybeszámoló gondolom később jön...

A fenti verdáról el nem tudtam volna képzelni, hogy köze van az Opelhez, de mintha egy Manta(?) ajtót vélnék felfedezni rajta. Némi guglizás után Bitter CD-nek tűnik, izgatottan várom a menetpróbáját :)

Sopánka76 2011.06.30. 07:08:03

Mint a Hyundai-t? :D
Én nem tartom annyira vonzónak. :)
A régebbiek, na ja, az más.
Egy C Kadett Coupé, na az már valami.
A Rekordról is csodákat mesélnek.
A Hyundai viszont nagyon magára talált. Persze, aki hozzám hasonló puritán mérnökféle, az eddig is megbecsülte a jó áron kapható, kellemesen vezethető járgányokat, amik csak csendben teszik a dolgukat.

Rocko- 2011.06.30. 07:42:13

úgy.
rohadjatok meg. egytől-egyig, mind a ketten Csikóssal.
:D

hát bazze, tényleg nagyon jó lehetett. váljék egészségetekre! :)

m.o.p. 2011.06.30. 08:00:13

Úúúúúúú egy 69-es Ghibli. Piedone ilyenről törte le az antennát a nem tudom melyik részben, csak a kocsit néztem :)

csakazéris 2011.06.30. 08:06:12

@m.o.p.: Piedone egy Lambo Espadaról törte le az antennát és a tükröt. Egy kicsit azért tényleg hasonlít.

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2011.06.30. 08:37:52

"Autós újságíró: az élet császára". Én meg feketedek az irigységtől a monitor előtt:).

m.o.p. 2011.06.30. 08:50:15

@csakazéris: megkönnyebbültem. Egész eddig azt hittem, egy autót tett tönkre, de csak egy lambót ;)

fogash 2011.06.30. 09:01:37

Bocs, én nagyon bírlak mindkettőtöket, de ez szar választás lett.
Az Ascona oké, én is vittem volna.
A második (Bitter) oké, kuriózum.
A harmadik (Pobeda?) a tökömet se érdekli, biztos Csikós agymenése.
A negyedik határeset, ugyanaz a korszak, mint a második, vagyis dupláztok. Minek?
A Kadett (?) megint csak gáz, ilyent pajtában sem találsz, a maga idejében sem volt ikonikus.

Helyettük kihagytátok:
- Egy GYÁRI állapotú Calibrát (akármilyen változatban, hogy lássuk mit ölnek meg a boyracerek).
- egy DTM űrhajót, mert olyant élő ember igen ritkán vezethet.
- egy Lotus Carlton-t (gyk. Lotus Omega), mint a világ első supersaloon-ját

Többiek, nektek mi lenne a top-5 opel, amit kipróbálnátok?

Hurri Kán 2011.06.30. 09:04:08

@m.o.p.: @csakazéris:
Piedone, a zsaru c. filmben történt mindez :)

Hurri Kán 2011.06.30. 09:08:15

@Vargnatt:
Valószínűleg mert az is :)

ommm 2011.06.30. 09:14:35

@fogash: Rosszul látod.
Az Ascona nem akárkié
A Bitter érdekes
A harmadik téged nem érdekel, de működőképes már jóformán nincs belőle
Negyedikről még érdemben senki nem írt és nem ült benne (ilyenben biztosan nem)
Ilyet a pajtában garantáltan nem találsz, majd meglátod, miért. (Mellesleg korának egyik legjobb kisautója volt.)

------------------------------------

DTM versenyautóval mit érsz versenypálya nélkül?
Gyári állapotú Calibra van idehaza is, mint az kiderült, megírható hazai forrásból.
Lotus Omegából is van éppen elég, az is feldolgozható, sőt, a még ritkább EVO500-ból is akad. (Az "első" supersaloon sem állja meg a helyét, de ezt csak margóra, volt előtte azért ez-az.)

Szóval ne ítélj, hidd el, gondolkodtunk ott és akkor eleget, sőt, majd leesett a fejünk :)

yenoee 2011.06.30. 09:29:32

Néztem, néztem, de csak az ötödik képnél szaladt ki belőlem egy 'aztakurvaélet'.
Pedig erős mezőny, nagyon.
A negyedik kapcsán tisztelettel könyörögnék egy stricis-kurvás, Reeperbahn-os korrajzról, ahol az antennán mókusfarkat lenget a tenger felől fújó szél :))) Bár gondolom ez a hosszabb változat inkább valami politikus seggek alatt vasalta az egyébként is tükörsima aszfaltot.

w a s d 2011.06.30. 09:34:35

@fogash: A 3. az Moszkvics inkább.:D

jujdejo 2011.06.30. 09:37:37

na hogy basznétok meg!!!:-))
a volvorol mikor irsz valami finomat???(az enyém azóta szinte folyamatosan szervizben van...)

davez 2011.06.30. 09:37:51

de, ha ezek után csupán két oldalas, pár száz karakteres cikket közöltök, akkor szitkozódni fogok rendesen! :)
hajrá-hajrá!

Szkotti 2011.06.30. 09:41:45

ÁÁÁÁÁÁÁ! Mentél az Asconával? Egyedül, felügyelet nélkül?
Utállak...
Van egy ismerősöm, akinek benne volt a keze ebben a típusban, mesélt róla is,meg a Mantáról is sokat, hát elképesztő kocsik, na.

pizsama 2011.06.30. 09:44:54

Ha a teljes listát nem is, de azt lehet tudni, hogy mi voltak azok a típusok/példányok, amik majdnem kiválasztásra kerültek, de aztán mégse? Csak hogy még jobban fájdítsuk a szívünk! :D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.06.30. 09:52:57

@ommm:
nőjjjjön köröm a f....tokra, nagy tisztelettel, különösen az Ascona miatt! :))

ommm 2011.06.30. 09:57:22

@Asszeretnémondani: Mármint a Walter Asconája miatt? :))

Magyar[HUN] 2011.06.30. 10:04:39

Engem csak az Ascona izgat fel,de annyira irigyellek titeket,hogy csak na :) Videót kérünk róla!!!

Kiskaresz 2011.06.30. 10:06:24

@Szkotti: én a kezem helyett a seggem szeretném 400-as Asconában/Mantában tudni :D

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.06.30. 10:09:49

@ommm:

...igen, és ha ez nem egy replika (márpedig nem az)hanem az origin akkor dupla köröm nőjjjjön a f....tokra, olyan jó vastag, pudvás :))

Lious Hott 2011.06.30. 10:19:45

Áááá ,nem irigykedek egyáltalán,dehogy miből gondoljátok?!!!??Milyen autók lehetnek még ott,uramatyám!!!Még legalább ezer képet kérek!A gyári Calibráról jutott eszembe, hogy vajon van még gyári állapotú Kadett vagy F Astra Gsi???

Magyar[HUN] 2011.06.30. 10:25:19

@Lious Hott: Hát én még nem láttam soha gyári Kadett vagy F Astra GSI-t. Egy régi Autó-Motor cikkben olvastam,hogy németben is alig-alig van belőlük eredeti.

Lious Hott 2011.06.30. 10:31:49

@Magyar[HUN]: Ja,Lotus Omega biztos több van!

SZPTRSZB 2011.06.30. 10:31:59

Hát gyerekek.
Nem vagyok egy opelbuzi, de az tuti, hogy bárkinek a fél karját odaadtam volna ha vállaszthatok az istállóból egy zsír állapotú opel GT-t. Abból biztosan van ott egy két spezial kiadás. Szerintem Csík + Pista tág pupillákal ,renyhe izomtónussal, szapora pulzussal, enyhén megfolyásos kisgatyával kászálódott ki a gépekből!

Hurri Kán 2011.06.30. 10:32:09

@Magyar[HUN]:
Astra Gsi-t, eredetit talán egy 1992 körül megjelent Auto Magazinban láttam utoljára, amikor tesztet írtak róla :)

ommm 2011.06.30. 10:35:46

@SZPTRSZB: Volt Opel GT Roadster is, vezettük is :) Azt az egyet.

Hurri Kán 2011.06.30. 10:35:50

@ommm:
NA most már én is csatlakozom a körmöt kívánókhoz :D

Szkotti 2011.06.30. 10:38:57

@Kiskaresz: Jaja, szintén.

Amúgy szerintem nem tudta vezetni, mert Herr Röhrl termete miatt speciális, egyedi ülései, és kormányoszlopai voltak azoknak az autóknak, amit ő hajtott, tehát Pesta nem éri el a pedálokat :o))

ommm 2011.06.30. 10:41:26

@Szkotti: Az ülést lehetett állítani, de nem is ez volt a legérdekesebb benne.

SZPTRSZB 2011.06.30. 10:55:29

@ommm: Kifejezetten sajnálom, hogy ilyen szar a melótok, remélem az élet már nem mér rátok hasonló csapásokat. Ha még ott vagytok, nem kérnrétek oda egy bérletet?
Aztán minden hónapban egy-egy kedves totalcar olvasónak sorsolás útján oda adnátok. Így büntetve olvasóitok hanyag magatartását!

landcruisör 2011.06.30. 11:13:28

@fogash: jól beszélsz, ezek engem is érdekeltek volna, de már mindegy, "Hiszen ilyen esély egyszer adódik az életben, többet nem lesz, talán soha senki nem ír majd ebben az országban ezekről az autókról úgy, hogy ténylegesen vezette volna őket." De ne legyünk elégedetlenek, örüljünk annak ami van, biztos ezek is nagyon jók voltak

Bambano 2011.06.30. 11:38:56

miközben milyen ócska cikk születik az antaráról...

ChPh 2011.06.30. 11:58:32

hjah, én sem vagyok Opelbuznyák, de az autókat szeretem, várom a cikket róluk :)

Szkotti 2011.06.30. 12:13:31

@ommm: Jóvan, jóvan, elég a beetetésből, jöjjenek a cikkek!
"De mán!", ahogy Észak-Magyarországon mondják...

szabopsz 2011.06.30. 12:23:04

4.0 s6 24V

Én egy ilyet választottam volna, mert az bizony elég ritka!

fogash 2011.06.30. 12:25:05

@ommm: látom a címlapon már megfogant az ötletem :)

1-2vel egyetértettem, nem kell magyarázni, de alig várom a magyar rendszámos EVO500-as tesztet, a gyári zsír calibráról nem is szólva. (nagy jdcs olvasó vagyok)

A DTM autó meg olyan, hogy az űrteknika mellett az is kiderült volna, hogy mennyire távol áll egy ilyen az utcai autótól.

Mindegy, ez már elment. Várom a cikkeket mindegyikről, és ahogy előttem többen is mondták, nőjön köröm a f...otokra, olyan ásókás. :)

nabazzmeg 2011.06.30. 12:28:23

a bitter az instant get, szerintem ilyen stílusos pincimágnes kevés mozog az utakon, az admirallal meg csak lazán krúzolnék és vigyorognék a sok A8-ra, 7-es bömbire :-)

Javító Zoli 2011.06.30. 12:29:47

Ó, hogy a nyű rágja meg a nyúltagyatokat!!! Húzzátok itt az embert a "na, majd meglátjátok, besz@rtok-befostok" típusú írásaitokkal. Hát ezt kell csinálni velünk?!

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.06.30. 12:56:43

a második és a negyedik bárhol bármikor _azonnal_ és instant!
Minden jelzőt beleírtam vajh? :)

Loyal - www.loyalmunkaruha.hu · http://www.loyalmunkaruha.hu 2011.06.30. 13:13:26

engem egy kimerítő Bertone G Coupe 2.2 DTI teszt érdekelne, de nagyon. Szerintem a legszebb autó, ami kigurult az Opel gyárakból.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.06.30. 13:14:10

Azért a B kadett helyett tudtam volna választani...

1kutya 2011.06.30. 13:37:27

@ommm: azt mondták már, hogy ti szart ettetek gyerekkorotokban!:-DDD

conmorientes 2011.06.30. 14:32:46

Nem állok be az Opelt fikázók közé, és bár sosem rezdült meg egyetlen porcikám sem a jel láttán, és az ötöst nézve sem fog, de az Diplomat/Admiral azért érdekes lehet.

Broadslider 2011.06.30. 14:40:34

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek: az nem B Kadett, hanem egy Olympia A, ami elég ritka...Anno a Rekord és a Kadett közé találták ki, mert a két autó közt már túl nagy volt a különbség. Amúgy az Olympia A a mai Insignia.
/Olympia A -> Ascona -> Vectra ->Insignia/

olcsójános 2011.06.30. 14:48:59

Egyértelműen a BMW-t választanám.

megint 2011.06.30. 15:27:22

Bambano az őrülten elvakult opelos gondoltam, hogy nem bírja ki az antarás cikket szó nélkül, pedig a lényeg kiderült belőle, az autó abban a formában egy nagy szar, nem úgy mint ezek itt fent.

Szacsi 2011.06.30. 16:52:57

Dilemma-dilemma. Remélem vert mindkettőtöket a víz:) De meg is érdemlitek! Aki ilyen verdákkal gurulhat az szopjon is előtte jó nagyot :)

Igen, irigy vagyok:)
Várom a cikkeket!

Jirzsij 2011.06.30. 17:05:12

Muszáj beállnom a sorba. Kiszáradt torokkal és égő szemekkel kívánok f@szkörmöt nektek!!! Mázlisták! :))

Németautós 2011.06.30. 17:28:09

Nagyon várom a beszámolót a verdákról,főleg a Diplomatról (ugye, hogy az Pisti,én mondtam, Diplomat B konkrétan),nagyon jól néz ki az az autó, egyszer ültem egy ilyenben, Gödöllőn van egy öreg, állítólag régen Opel szervize vagy kereskedése volt Pesten, neki van egy sötétkék, hathengeres, kissé lepukkant állapotban,néhány éve még használták, de már rég nem láttam.

zolihgt 2011.06.30. 18:11:24

Piszok mázlistáákk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Most egészségesen gyűlöllek benneteket !!!!!!!!!!!!

waffen55 2011.06.30. 19:49:58

Kedves Zsolti és Pista!

Az egy dolog , hogy rohadjatok meg - :DD
- viszont ketten vagytok a feladatra és ha elég nagynak tartjátok a gépeket akkor minimum legyen 1 autó 1 oldal a korrektség alsó határa ez is!

Köszi! :))

Ui.: Nem kell persze ilyen sokat írni, de nem kell a további munkátokhoz minden testrészetek sem feltétlenül.... :P

Neszójjábe__ 2011.06.30. 20:16:10

@ommm:
Lotus Omega tesztet nagyon szivesen olvasnék, mert már rongyosra néztem azt a két videót, ahol Niki és Tiff tesztelnek egyet-egyet.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.06.30. 20:48:45

A Lotus Omega tesztet én is szivesen olvasnám. Jöhetne az Opel GT cikk is.
A többi ne érdekel különösebben.

misinator 2011.06.30. 20:55:02

@ommm: Nem volt könnyű dolgotok. Bármit választotok, valaki mindig fog benne hibát találni.

Én egyet gondolok. Egy.

"...A harmadik téged nem érdekel, de működőképes már jóformán nincs belőle..."

Annyira, hogy - ha nem keverem az Opel típusokat - a szokásos évi miskolci emléktúrára szokott jönni egy; mellette meg a szovjet öccse szokott állni...

www.ramme.hu/

A többi választás nekem bejön.

sshr3kk 2011.06.30. 21:44:41

Érdekes, hogy vannak emberek, akiket ezek a sz@rok lázba hoznak.

Ha pl. Sant'Agata-ban választhattak volna 5 autót, akkor érteném, de így... :S

autokatalog 2011.07.01. 00:54:32

@fogash:

"egy Lotus Carlton-t (gyk. Lotus Omega), mint a világ első supersaloon-ját"

Nem az elso. Ez (is) elobb volt:

de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B10_Biturbo

(Mellesleg ezt megelozoen is zsinorban BMW volt a vilag leggyorsabb limuzinja. M5 1985,Alpina B7 S Turbo 1981, 745i 1979,Alpina B7 1978.)
A B10 vegsebessegre gyorsabb,kiforottabb, hasznalhatobb,nagysagrendekkel jobb minosegu, ertekalobb es nem utolso sorban sokkal tartosabb is volt a rendkivul megbizhatatlan es szinte kivetel nelkul kapitalis motorhibakat produkalo Lotusoknal.)

Nem akarok markakrol vitazni senkivel,csak a pontossag kedveert.

Cooper911 2011.07.01. 06:38:02

"Helyettük kihagytátok:
- Egy GYÁRI állapotú Calibrát (akármilyen változatban, hogy lássuk mit ölnek meg a boyracerek)."

Nyihihihiii. Itt a városban van egy. Bár alufelni van rajta, de ezt leszámitva gyári. Calibrából inkább a DTM verziót.

önkéntes rendőr 2011.07.01. 15:28:42

"Az Opel sose kop el!"

Ez most ide illik. Mint a múlt része....:-))

Schütii 2011.07.03. 08:35:54

@ommm: Mi van a Scuderia Ratto-val?? Kurva nagy a csend egy ideje már.. De ne gyere azzal hogy nincs rá pézed, mer ugye aszontad hogy annyit az alsógatyádból is előhúzol amennyibe az "fájni" fog...

Schütii 2011.07.03. 08:37:55

@@Schütii: A műszaki vizsga meg csak ketyeg, ketyeg...

ommm 2011.07.03. 09:52:36

@Schütii: :D Új terv van a fejemben. Egyelőre ennyi :)
süti beállítások módosítása