Nekünk is van ötletünk

  2011. június 08. - Gyulavitéz Címkék: vélemény buszsáv

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

buszsav

Egyelőre örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92966755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 16:38:34

@Roltii: azert ne gatwick-et hozd fel (ilyen falu nincs is, LGW az Crawley es Horley kozott van), az mar reg nem London.
Egyebkent van aki 15 merfoldrol teker be naponta, csak itt ahol en dolgozom. De ez mellekes, ilyen tavrol en se tekernek mar be.
Nincs teljesitmenyado, GEPJARMUADO van! Eddig is az volt, csak sulyadonak csufoltak, mert sulyra ment. Most teljesitmenyadonak csufoljak, mert teljesitmeny alapon szamoljak. Ettol az meg gepjarmuado.
Igen a benzinben sok ado van, pontosan annyi, mint a borban, sorben, palinkaban, stb... De hat valahol meg kell venned a jogot, hogy fustolhess. Atiratas az adminisztracio dija, a gepjarmuado pedig hogy kiteheted a kocsit a kozos placcra helyet foglalni.
Az utakat (es minden mast, epuleteket, oktatast, egeszsegugyet) a kozos kasszabol finanszirozzak, amibe mindenki fizet.
De annyira szar, hogy ezt minden posztban, ahol felmerul a bringazas ezt el kell magyarazni.

Péter 2 2011.06.08. 16:39:37

Gyulavitéz: "sem biztosított" helyett magyarul: "sincs biztosítva".

Érdekes 2011.06.08. 16:44:57

@mement: Persze, de nyilván az autó akkori megfelelője a lovaskocsi volt...és nem a cangára tervezték a nagy földutakat, meg macskaköves részeket :) de biztos jobban lehetett, akkoriban közlekedni a kevesebb jármű miatt...na mind1, most most van, ezt kellene megoldani..meg még sok mindent.Nem pedig új audikat venni.

mement 2011.06.08. 16:54:56

@Érdekes: egyebkent igen, a megoldas az lenne ha egy normalis egyensuly probalnank meg felallitani, az autoforgalomnak van nyilvanvalo elonye, az aruszallitas, vagy kozfeladatok elvegezesenel, vagy egye mas gazdasagra is kihato tevekenysegnel, de ahogy ma a varos kinez, es ahogy ma hasznaljuk, az az autosokon kivul mindenkinek egy uber nagy szopas, mintha a gepjarmuforgalom valami szent tehen lenne, amihez senki nem mer hozzanyulni, pedig ez a tendencia az elozo rendszerben indult meg, es nem tobb 50 60 evesnel.

Érdekes 2011.06.08. 17:07:50

@mement: Ja szóval..úgy gondolod, hogy csak úgy kinőtt betonnal együtt a földből Budapest pl. :D egy 1800as bp térképet nézz már meg :D Újpest helyén kb tanyák voltak csak :)
Az, hogy volt helye mindennek, azt mondtam, h a kevesebb "járműnek" volt köszönhető...meg kevesebb embernek :D
Azt, hogy sokan álterepjárókkal cipelnek 2-2.5 tonna vasat fölöslegesen, az egy dolog..persze az 1 tonna se kevés, de jóval kevesebb "nyomot" hagy maga után...ellenőrizni esélytelen, az emberekre van bízva.A normális egyensúly megteremtését a vezetőknek kellene megindítani, sok-sok munkával (és pénzzel, ami létezik).De lássuk be, h erre nem sok esély van.

mement 2011.06.08. 17:11:42

@Érdekes: Ha nem jelzed hogy igenyed van ra, akkor soha nem is fognak arra gondolni:)

Siman lehet ellenorizni, akar korlatozni is, vagy kitiltani. Akarat kell hozza, amit Tarlos nem szivesen mutatt fel, ezzel a lavirozo taktikaval.

lutria 2011.06.08. 17:29:30

Ha mindenre a buszsáv a megoldás,hát épitsenek egyet,gondolom az unió nem festékre/ecsetre és táblákra adta a 100millát.
Ez kb.olyan megoldás mint amikor a járdára húznak egy csikot és azt mondják építettünk X km kerékpárutat.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 17:41:09

@Rocko-: jo csak ne jojjon neki senki azzal, hogy "a biciklis ne ugraljon mert nem fizet semmit", mert ez nyilvanvaloan baromsag.
azon kivul a kerekparsav nem csak a bringasnak jo, hanem az autosnak is mert nem fogjak feltartani, nem? szoval nem csak a bringas erdeke ez... (a kerekparut pedig egyenesen az autosnak epul, mert az pl a kerosnak egyaltalan nem jo)

ex-dr. vuk 2011.06.08. 17:43:47

@lutria: a csikhuzassal nincs baj, csak az utra huzzak ne a jardara. es a legszarabb megoldasbol azonnal egy lepesben eljutottunk a legjobbhoz ;)

Rocko- 2011.06.08. 17:55:00

@vuk_: ez mindeddig oké.
de azt meg te ismerd el, hogy az üzemanyag fele adó. és bizony üzemaynagért nem fizet a kerékpáros.

Laciii 2011.06.08. 17:56:29

Qrva nagy ötlet, álljon még több sávon a dugó, az amcsiknak is csak azt sikerült elérni a váltott 8 sávos utakkal is.

Majd a benzinár megoldja.

Laciii 2011.06.08. 17:59:26

@Rocko-: már megint ez a baromság, ha fizetni kéne az összes externáliát baromira meglepődnél, nem, nem a hebegőmókacsportos évi 5000 milliárdról van szó, mindössze évi 700 milliárdról, hvg-n keress rá.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 17:59:52

@Rocko-:
dehogynem, csak mas az uzemanyag: kaja ;)

persze hogy nem fizet uzemanyagert, es? nem is fustoli vele tele a levegot...

de ismerd el, hogy pont ugyanilyen jovedeki ado es AFA van a sörben is, amit egy kiados bringazas utan a parkban pihenve megiszok!! ;)

SirSmoke 2011.06.08. 18:03:23

@vuk_: Mivel a bringa az egy hobbi jatekszer ahogy mondod!!!

SirSmoke 2011.06.08. 18:05:40

@Laciii: De azt azert vedd figyelembe, hogy egy amerikai faluban van annyi ember mint egesz magyarorszagon......

Rocko- 2011.06.08. 18:07:52

@vuk_: "dehogynem, csak mas az uzemanyag: kaja ;)"
ahogy a többik özlekedő is eszik: nem releváns.
"persze hogy nem fizet uzemanyagert, es? nem is fustoli vele tele a levegot..."
csak az akit feltart.
egyébként kíváncsi lennék, mi lenne ha egy x terüelten csak és kizárólag kerékpárosok lennének. akkor miből épülne az út?

"de ismerd el, hogy pont ugyanilyen jovedeki ado es AFA van a sörben is, amit egy kiados bringazas utan a parkban pihenve megiszok!! ;)"
kenyér és tejtermékekre 18%-os ÁFA, minden egyébre 25%-os ÁFA vonatkozik. az üzemanyag adótartalma 53%. korántsem ugyanaz a mérték.

Swind 2011.06.08. 18:07:57

Bringahívőknek:
Nem mindenki olyan sportos 40 évesen , hogy 10 kilométereket tekerjen.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:09:14

@SirSmoke:
autobol van jatekauto (akar taviranyitos is), versenyauto, kozlekedesi eszkoz auto.

kerekparbol ugyanezek a kategoriak vannak (kiveve taviranyitos)
repulogepbol ugyanezek
motorkerekparbol ugyanezek

traktorbol mondjuk masok a kategoriak, de az eleg straightforward eszkoz ;)

esatobbi

SirSmoke 2011.06.08. 18:13:21

Amugy meg igazatok van! Egy europai fovarosbol mint pl Budapestrol kitiltani az autokat, a buszokat, a trolikat, minden kozlekedest, csak a biciklisek!! Az lenne a szep elet! Ugy is van!
IDIOTAK VAGYTOK BICIKLISEK!!!
Miert nem huztok ki a varosbol biciklizni? Senkit nem zavarnatok.... de neeeeem, nektek egy amugy is telitodott fovaros kellos kozepen az ut kozepen kell sportolni! Pont ennyi eszetek van! Pontosan ennyi! 0!!!!
Kis porszemnyi emberkek akarjak eldonteni, hogy a tobbseg mit csinaljon!!!???? Hany apatol van ennyi eszetek????

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:15:55

@Swind: ha 40 evesen nem tudsz 10 km-t letekerni, akkor ott komoly gond van szerintem...

Rocko- 2011.06.08. 18:18:05

egyébként ebben a sztoriban a legviccesebb, hogy a VEKE mai napi, körmeszakadtáig védi a buszsávot ezen formájában.
érveik nincsenek, aki nem ért egyet velük, az demagóg meg troll.
hát, nagyot csalódtam bennük, az ilyenek áramot vezessenek, ne közlekedést szervezzenek.

Swind 2011.06.08. 18:20:36

@vuk_: először is, több 10 kilométert írtam. Igen, nem mindenki olyan sportos, hogy ezt rendszeresen bírja, pláne oda vissza, munkába jövet-menet.
Évek óta kénytelen vagyok olvasni különböző blogokon a keményvonalas, elvakult, legtöbbször demagóg, kerékpáros-náci hozzászólásaidat. Nagyon unalmas. Kérlek, halj meg.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:22:09

@Rocko-:
"egyébként kíváncsi lennék, mi lenne ha egy x terüelten csak és kizárólag kerékpárosok lennének. akkor miből épülne az út?"
Pontosan ugyanabbol az SZJA-bol, AFA-bol es illetekekbol, mint ahogy most is..
Viszont kevesebb menne ki egeszsegugyre, utfelujutasra, stb.

Hagyjuk mar ezt a "nem fizet adot" jo? Aki nem kocsira meg benzinre kolti az elkolti masra, amibol pont ugyanugy leadozik. Be kene latni, hogy nem az autosok epitik az utat, es nem is ok tartjak fenn. Pont.
De akkor mar legyen jardaado is, kulon. Vagy ne lehessen gyalogolni, csak autozni, mert akkor mar jogosan gyalogolhat a jardan. Ennyi faszsagot, komolyan mar...

FYI a sörben (es minden alkoholban) jovedeki ado van a 25% AFA mellett. De bizonyara ezt te is tudod. ;)

@SirSmoke: frocsoges helyett gondolkodj azon, hogy mitol "telitodott" :)
kitiltani meg senki nem akarta a tomegkozlekedest, marha. olvass, aztan irj

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:24:31

@Swind:
nem arrol van szo, hogy bringazz, hanem hogy ne autozz, ha nem muszaj.
a muszaj eleg szubjektiv persze, eppen ezert gondolja mindenki ugy, hogy neki muszaj autozni, mert nem tud 5km-t sem megtenni biciklivel, vagy felszallni a buszra/metrora.
szoval senki nem mondta h bringazz, van mas lehetoseg is. ne gondolkozz fekete-feheren

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:27:56

Na de most a poszt inkabb arrol szol, hogy a busz elonyere vagjuk meg az autos kozlekedes savszelesseget, nem a kerekparosok miatt.
Tudom aki a buszon ul az se fizet adot, szoval dogoljon meg ;) Meg kulonben is ok szegenyek (mivel nem telik kocsira), hogy nehogymar ugraljanak itten buszsavval.

Koszonjuk.

Rocko- 2011.06.08. 18:28:26

@vuk_: "Pontosan ugyanabbol az SZJA-bol, AFA-bol es illetekekbol, mint ahogy most is.."
mondom, kíváncsi lennék. az üzemanyag adótartalma igen jó bevétel az államnak.
szerinted mennyit kerestek ezzel a MOL felvásárlás plusz buszsáv okozta dugóval? ;)

"Hagyjuk mar ezt a "nem fizet adot" jo?"
oké, nem is modntam én ilyet, hogy nem.

"Aki nem kocsira meg benzinre kolti az elkolti masra, amibol pont ugyanugy leadozik."
aminek ugyanúgy 53% az adótartalma? ezt kifelejtetted...

"De akkor mar legyen jardaado is, kulon. Vagy ne lehessen gyalogolni, csak autozni, mert akkor mar jogosan gyalogolhat a jardan."
igen, ezt már leírtad: "abbol nem sok utat epitenel fel komam, miutan fedezted az okozott karokat."
a gyalogos is kárt okoz.

"FYI a sörben (es minden alkoholban) jovedeki ado van a 25% AFA mellett. De bizonyara ezt te is tudod. ;)"
igen, ezt írtam én is. megmutatnád, hogy hol írtam mást?

2011.06.08. 18:39:35

@ben88: aki nem tatozik az általad említett kategóriák valamelyikébe, az behajtáskor fizessen mondjuk 5e ft-ot, amiből majd metró lesz. Ok?

SirSmoke 2011.06.08. 18:40:44

@vuk_: Nem frocsogok hanem velemenyt nyilvanitok!
Imadom amikor a sok latexgatyas hudetrendivagyokabicajommal "csavo" meg csaj szivja a jo levegot a koruton.
Pl a multkor egy orvos baratommal mentunk a koruton kocsival, ablakok felhuzva, klima be es a sok biciklis csak ugy suhant el mellettunk. A lenyeg mondja az orvos, ha igy tekerve zihalsz (horgok, legutak kitagulva) egy olyan szmogos levegoben mint pl a korut kb 2 ev mulva eleg komoly tudobetegsegeket lehet osszeszedni. Szal, gratula a sok egeszseges elethez!
Attol is telitodott, hogy a biciklisek a savokban pont 3al tekernek.... + ezt a varost nem 2 millio auto kozlekedesere terveztek!!! Ezek az utak meg lovaskocsikra voltak meretezve! Arrol sem en sem pedig Te nem tehetsz, hogy az igen tisztelt varosvezetes nem jott ra arra, hogy talan egy 2x4 savos korgyuru megoldas lehetne. Nem ez a vicc M0. Vagy miert nem epitunk autopalyat budapest ala? Vagy talan ki kene szelesiteni az utakat, akkor lehet, hogy egy biciklisav is elferne es mindenki kozlekedhetne a sajat teruleten.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:48:38

@SirSmoke:
es az megfordult a fejedben, hogy mitol rossz a levego?
es az megfordult a fejedben, hogy te a kocsiban mit szivsz be a felhuzott ablakaid mellett?

"ezt a varost nem 2 millio auto kozlekedesere terveztek!!!" - na ezzel egyetertek: pontosan ezert kell lebeszelni az autosokat, hogy NE menjenek be az autikkal, mert a varost NEM erre terveztek! Vegre valamiben egyetertunk :)
Biciklisav (es buszsav) akkor is elferne, ha a belvarosban nem 2x2 meg 2x3 savos utak mennenek barki szamara (tobbnyire autokkal van tele), hanem ezekbol a kulsobol kitiltanak, es menne ott busz/bringa. A dugo nem fog se noni se csokkenni: viszont az autok szama csokkenni fog, es a levego pedig jobb lesz - jobb lesz mindenkinek

ex-dr. vuk 2011.06.08. 18:49:57

@SirSmoke: ja megvalami, youtube-on keress ra: PM10 (egy rovidfilmet fogsz talalni). Nezd meg.

Rocko- 2011.06.08. 19:16:38

@vuk_: az lehet. sőt, szinte biztos.
de attól még tény marad: sokan nem tudnak kerékpározni. vagy ezrét vagy azért.

Rocko- 2011.06.08. 19:21:49

@vuk_: "es az megfordult a fejedben, hogy te a kocsiban mit szivsz be a felhuzott ablakaid mellett?"
egész fejlett rendszerek vannak már a szennyező anyagok kiszűrésére.
nézőpont kérdése, hogy sajnos vagy sem. (mármint hogy az autóban van szűrő, kerékpároson meg nem igazán vagy ami van maszk, hát, kb. mint óvszerrel védekezni atomcsapás ellen.)

"A dugo nem fog se noni se csokkenni: viszont az autok szama csokkenni fog, es a levego pedig jobb lesz"
azért én ebbe nem látnék benne 100%-ig fordított arányosságot. való igaz, kevesebb autó pöfögne. de hát hova kerülne az a sok emebr autókból? egy része kerékpárra, de java buszra. az meg okádja magából a kormot. meg amit írtál, PM10-et.
szóval anynira nem lenne rózsás a helyzet. ehhez még hozzátartozik, hogy a zöldfelüelteket kéne növelni, nem ezeket a térköves betonteknőket.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 19:40:39

@Rocko-:
a PM10-et semmi nem szuri ki... Pont ez a szopo benne.
De az iromanyaban az a legdurvabb, hogy "kepes vagy ilyen rossz levegoben bringazni, te hulye??", mikozben o maga fossa a rossz levegot az orruk ala.. Mint amikor befingasz a liftbe, kiszallsz, aztan rohogsz a tobbin, hogy fulladozik.
En ertem, hogy a buszok is kormolnak (mar ahol, szegeden pl. gazuzemu mind), de azt konnyebb valtoztatni, mint az emberek szokasait.. Ha csak a buszok fustolnenek reg nem itt tartanank. Azon kivul 1 busz elvisz 20-30 autonyi embert (vagy meg tobet)... De nem szennyez 20x annyit. A metro meg tobbet visz el, es kozvetlenul nem szennyez a varosi levegobe. Ezt kene vegiggondolni.

Rocko- 2011.06.08. 19:50:32

@vuk_: "a PM10-et semmi nem szuri ki... Pont ez a szopo benne."
őőőőő. biztos lenne rá rohadt drága módszer. de ja, valszeg autóban nincs.
a különbség az az, hogy jóval több szűrést kapsz autóban, mint azon kívül.
"mikozben o maga fossa a rossz levegot az orruk ala"
mindenki. az emberi lét környezetszennyező.
"Azon kivul 1 busz elvisz 20-30 autonyi embert (vagy meg tobet)... De nem szennyez 20x annyit."
Budapesten? de. :D
" A metro meg tobbet visz el, es kozvetlenul nem szennyez a varosi levegobe."
jogos. de álságos. kb. mint ha nem az orrod alá finganék, hanem előtte megfordulok.
szóval ezt is bele kell gondolni.

gozos 2011.06.08. 20:18:09

Ilyen kell ide is. M0 körgyűrűn kívülről 20 percnél gyakrabban indulva és M0 és S-Bahn mentén P+R hegyek. És a város átellenes oldalán levő M0-áson kívülig közlekedjen amolyan gyorsjáratként.

hu.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_M%C3%BCnchen

Továbbá az összes busz erre hordjon rá az elővárosban és kombinált Budapest-plusz jegy ill. bérlet legyen rá. Ergó se buszság, se akkora autóforgalom.

Amíg nincs ilyen, addig marad a nyers kényszerítés eszköze, amely ahogy a példa mutatta, kiváltja a megfelelő ellenhatást.

soproni1 2011.06.08. 21:03:21

A buszjegyet fogadják el a benzin kúton is ! Jól jár a BKV és a Mol is.
Asszem ezzel az ötletemmel belépek a fideszbe .

igazi hős 2011.06.08. 21:29:01

@gozos: Remek ötlet, legfeljebb az zavarhat be, hogy BP-en az összes nagy pályaudvar fejpályaudvar, amit egy ilyen gyors járatnak ki kell hagynia. A kisebb pályaudvaroknál pedig alig van átszállási lehetőség, leginkább helyi járatokra. Kivétel a Kelenföldi pu., pláne ha egyszer végre lesz ott metró.
A másik, magyar specialitás, hogy egy ilyen S-Bahn vagy MÁV, vagy BKV lenne, és a kimaradó teljes erejéből fúrná az ügyet.

cso zsi 2011.06.08. 22:20:24

@igazi hős: Kéne egy tanulmány, hogy a 4-es metró alagútja alkalmas lenne e a Keleti és a Kelenföld gyors vasúti összekötésére.

ex-dr. vuk 2011.06.08. 22:42:22

@Rocko-: a villamos energiat nem csak kornyezetszennyezo modon lehet eloallitani. A buszok persze ujitasra szorulnak, de eleg demagog azert nem jarni busszal, mert az kormoz, es nem hiszem, hogy ha gazos buszok lennenek akor ugyanez az ember mar felszallna ra,. Marhasag, ha ennyire zavarna a rossz levego akkor nem is autozna.

www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA

pimpike_ 2011.06.08. 22:47:33

@cso zsi: Kéne egy tanulmány, hogy a 4-es metró alagútja alkalmas lenne e a Keleti és a Kelenföld gyors vasúti összekötésére.

valamint megkérdezném az illetékeseket, hogy a KöKi-n miért nem lesz az elővárosi vasút beszervezve 3-as alagútjába...Hamár orbitális építkezés + szopatás zajlik évek óta azon a környéken.

szakmernok 2011.06.08. 22:48:35

El semm olvasom a cikkeidet Gyulavitéz. A tolvaj magyarok! című irományod után nincs értelme.

ivanhu 2011.06.08. 22:50:12

BKV bérlet ára: 9000 Ft.
Egy BKV jegy ára: 300 Ft.
P+R parkoló egész napra legyen egy BKV jegy áráért (volt ilyen mondás). Van 21 munkanap átlagosan, tehát parkolás összesen 6300 Ft.
Teljes költség 15300 Ft.

A P+R parkolóig el kell jutni, így üzemanyag megtakarítás csak a P+R-től a munkahelyig lehetséges. Mondjuk 15 km oda, ugyanannyi vissza, összesen 30 km.

Autó fogyaszt 9 l/100 km, 2,7 l 30 km-en.
Benzin ára legyen 400 Ft, üzemanyag megtakarítás naponta kb. 1100 Ft, összesen 23100 Ft.

Különbség 7800 Ft.

Rocko- 2011.06.08. 22:51:25

@vuk_: "a villamos energiat nem csak kornyezetszennyezo modon lehet eloallitani."
a megúhuló erőművet felépíteni is környezetszennyezés. :)
no meg az nem fix termelés, ha ma fúj szél van villamos, ha holnap, nem, akkor nem? erre nem lehet alapozni, bocs.

"demagog azert nem jarni busszal, mert az kormoz, es nem hiszem, hogy ha gazos buszok lennenek akor ugyanez az ember mar felszallna ra,."
nem ezt mondtam. az a demagóg, hogy kotvány buszokra ráfogni, hogy azokkal járni környezetbarát.

ivanhu 2011.06.08. 22:54:34

Városban 15 km megtétele autóval dugóban nagyjából 40 perc.

Városban 15 km megtétele tömegközlekedve (nagyjából 2 átszállás) kb. 1 óra.

Városban csúcsidőn kívül autóval 15 km megtétele nagyjából 20 perc.

Városban 15 km megtétele tömegközlekedve csúcsidőn kívül nagyjából 1 óra (hosszabb átszállási idők).

Csúcsidőben 10-20 perc időmegtakarítás, csúcsidőn kívül 30-40 perc időmegtakarítás. Naponta. 380 forint többletköltség az ára, és közel egy órával többet lehetek a családdal.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.06.08. 22:58:08

Engem "csak" az érdekelne, hogy mi a fene került 100 millióba azon, hogy húztak festékkel 1 km vonalat meg párszor felfestették azt, hogy: BUS...
Jó drága festék vót tarlós papa...csak nem teccettek lopni abból a 100M-ból...

ex-dr. vuk 2011.06.08. 23:08:14

@ivanhu: a masodik fele eleg hianyos. Szerviz, muszaki, gepjarmuado, ertekcsokkenes, stb

ex-dr. vuk 2011.06.08. 23:10:16

@Rocko-: akarhogy is, az eromu nem az orrod ala fogja tolni a cuccot, hogy kozvetlenul lelegezd be, az auto pedig igen. Innentol meg nehez vitatkozni vele..
De ez csak az egyik fele a dolognak, ha csak villanyautok lennenek, akkor sem fernenek el. NINCS HELY! Szoval vagy le kell dozerolni egy csomo hazat, vagy talan megis massal kell kozlekedni. Egyszeruen energiapazarlas emberenkent 1 tonnat mozgatni...

Rocko- 2011.06.08. 23:15:27

@vuk_: "Egyszeruen energiapazarlas emberenkent 1 tonnat mozgatni."
igen. meg úgy alapvetően a túl sok helyváltoztatás az.
sokan viccelnek vele, hogy 'miért nem maard mindenki a seggén?', de tényleg ez is egy jó megoldási részegység lenne.
"akarhogy is, az eromu nem az orrod ala fogja tolni a cuccot, hogy kozvetlenul lelegezd be, az auto pedig igen."
hanem más orra alá tolja. valahogy nem nem tudom ezt elfogadni érvként. max azt, hogy az koncentrált dolog.
"De ez csak az egyik fele a dolognak, ha csak villanyautok lennenek, akkor sem fernenek el. NINCS HELY!"
igen, ezért is költöznek ki az emberek. :)

SvenH. (törölt) 2011.06.08. 23:26:12

mondom az otletet:
1., utdij, ami midnennapos bejarasnal cca 2e / nap, mindenkinek km aranyosan dugoban tobb

2., Bp kozig hataratlepesi dij legyen 2e / alkalom, de az elso havi 5 ingyenes

SvenH. (törölt) 2011.06.08. 23:28:48

3., P+R kirakni kamcsikat Bp kozig hatarara, oszt megnezni mennyi ember jar be melyik telepulesrol, oszt kiszamlazni azoknak a telepuleseknek...

SvenH. (törölt) 2011.06.08. 23:35:34

"a Budaörsi úton tovább vitték a buszsávot a BAH csomópont irányába, így az itt kétsávossá szűkülő útnak csak az egyik sávját használhatták a vízfejű Magyarország fővárosa felé tartó, dolgozni vágyó/kényszerülő autósok, minek következtében Budaörsig tartó, vagyis tizenkilométeres dugók alakultak ki reggelente."

amugy nem artana egy szakujsagironak az ok okozat fogalmakkal tisztaba jonnie...

az ok az a rengeteg auto ami bezudul...

emlithetnem az Arpad hidi 10 m2 leaszfaltozasat ahogy bedugitotta...
igen annal is az a 10 m2 elvetele volt a KOZVETLEN kivalto ok ami miatt eszak buda beallt...
de a valodi az a toketlenseg volt hogy nem abuzaltak rendesen elotte az autosokat hanem ez az idiota szabadossag volt, hogy minden boldog boldogtalan csak csapassa autoval...

amugy ha a poszt tolo TENYLEG autos akkor tudhatna hogy a sok idiota miatt JELENLEG ott folyamatos problema van hogy az uccso pillanatban sorolnak be, ez pszichologia, ja hogy a buszsav az EGYEDULI hibas? kiscsavo te idealizalt vilagban elsz!!!

en amikor arra csapatom allandoan a belsoben nyomom le a BMW ket nehogy mar a 2.ban kelljen menni mert ott tutti utolso pillanatban fekez egy vastagot...

igazi hős 2011.06.08. 23:40:12

@cso zsi: Jelen formájában értelmetlen, nem Kelenföldről, hanem legalább Érdről kéne átszállás nélkül behozni az embereket a város közepébe. Érdtől Csömörig, Szentendrétől Monorig/Ceglédig kéne egybefüggő vonalakat csinálni.
Nem véletlenül írtam a BKV-MÁV viszonyról: a 4-es metró a vasútra merőlegesen ér véget, nehogy össze lehessen kapcsolni a vasúttal. Ez a BKV logika.
A BKV-t be kéne szántani, a vaskerekeseket átrakni a MÁV-hoz, a gumikerekeseket felszámolni és kis cégekkel pályáztatva megcsinálni. Akkor nem lenne probléma, mi megy át a városhatáron, pláne, ha Vitézy öcsike megcsinálja az arányos díjfizetést.

SvenH. (törölt) 2011.06.08. 23:47:22

@Rocko-: "nem. a tömegközlekedést eddig keleltt volan fejelszteni. 20 éve tapicskol a poshadt vízben. ez nem fejlesztés."

NEEEEEEEEEEEEEEEM

20 eve az erdi paraszt az bejart a sarga busszal...
ma mar az erdi nagyvarosi pooogar csapassa autoval...

aki meg ott lakik, ingatlanja ott van az PUSZTULJON....

udvozlom Tarlos Ur javaslatat, ami az erteknovekedesrol szolt, na most viszont ertekcsokkenes van...
MINDEN Budaorsi uton levo ingatlanost dobjanak meg 5 millaval es azt a penzt is szedjek be a kedves autokazoktol...

szeretnem emlekeztetni azokat akik nem ismerik az eredeti helyzetet, hogy 25 evvel ezelott a Bozokvarra valo befordulas megvolt, es a Pannonhalminal volt egy zebra is...
elvegre az az eredeti allapot ami akkor volt, az hogy a sok kedves agglomer kikoltozott, hat az az o bajuk, en csak azt szeretnem, ha karpotolnak azokat akiket nap mint nap abuzalnak

elvegre egy EUs ALAPTORVENY a szenyezo fizet elve...
siman nekik kellene kifizetni a 3as egyenkent 6mm retegvastassagu uveget az ottlakoknak...

jo nem kell, de akkor nekem jeloljenek ki az agglomeracioban rodeopalyakat ahol torleszthetek :)))))

SvenH. (törölt) 2011.06.08. 23:52:24

"Ez nem is kerülne olyan sokba, hiszen építkezni sem kell, nem mellesleg a Budaörsi út problémáját is meg lehetne oldani egy olyan buszsávval, melyet a kifelé irányuló útról választanának le csúcsidőben,"

igen, akkor rakjanak le talonba 2 tucat buszt a kulso vegallomasnal, pluszba a vezetoket is :)))
ugye nem kell ezt magyarazni?

cso zsi 2011.06.09. 00:16:29

@igazi hős: másképp hogy oldanánk meg a fejpályaudvari problémát?
Mehetne városi magasvasútként, mint sok helyen a szélső vágányok. A Keleti, és a Nyugati egyébként ilyen lenne, ha nem a belvárosi terekre lenne merőlegesen érkeztetve.
De nálunk már vasútból is több volt anno, és mindnek kellett saját fejvég.

Amikor gyermek voltam, olyan közlekedési szervezetek voltak, mint FVV, FAV, FAÜ, meg a trolik. Aztán lett a BKV.
A rendszerváltás óta összevonások, a garázsok eladása, sóval behintése, és hasonlók.
Nem kéne szétszedni, csak használható rendszerré kellene alakítani.

@SvenH.: A kék buszért fizetnek a települések keményen.
Az ötleteid a kiszámlázásról "jók".
Hasonlót megvalósítottak már Martonvásáron, ahol az áthaladni vágyó hétvégi autósokat szívatják a jelzőlámpával, 0 (nulla) keresztirányú forgalom mellett. Tavaly nyáron Baracskáig, és Tárnokig állt a sor ez miatt.

cso zsi 2011.06.09. 00:25:32

@vuk_: "az eromu nem az orrod ala fogja tolni a cuccot, hogy kozvetlenul lelegezd be"
Erről érdeklődj Gyöngyös környékén, valamint a külszíni fejtés járulékos hatásairól.

@pimpike_: Azokon a síneken a metró is kigurulhatna Lisztferihegyig.
Az áramvezetés sem nagy durranás, mert az oldalsínnel nem érintkezik a vonat, a felsővezetékkel meg a metró. Szintbeni útkereszteződés? Nem tudom, mekkora az áramfelvétele a szerelvénynek, hogy kötelező e minden kocsinak egyidőben a saját érintkezőről áramot venni, de egy kétkocsis árammentes szakaszt azért át tud hidalni a szerelvény. Így a másik 3-4 kocsi mindig tápon van.

igazi hős 2011.06.09. 01:05:53

@cso zsi: Nem kell megoldani, a nagy pu-k maradjanak a távolsági forgalomnak. Helyettük a kicsiket kéne "felfuttatni", hogy rendes kapcsolódó tömegközlekedésük legyen. Metró már egyiknél sem lesz, de a villamos és buszkapcsolatokat lehetne fejleszteni, a többnél (Ferencváros, Józsefváros, Kőbánya) bőven van hely. Persze ehhez egy elég hosszútávú koncepció kéne...

Rocko- 2011.06.09. 01:19:00

@SvenH.: "az hogy a sok kedves agglomer kikoltozott, hat az az o bajuk, en csak azt szeretnem, ha karpotolnak azokat akiket nap mint nap abuzalnak"
rendben, a problémát megoldjuk. érdi cigánysorról 3 családot beköltöztetünk hozzád.

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 01:20:25

@cso zsi: a BKVba be nem fizet minden agglomeracios telepules...
azt hiszem a cocik altal vezetett Budaors egy udito kivetel volt meg tan torokbalint

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 01:21:36

@Rocko-: nem esik le az osszefugges...
mintha egy logikai lancszem hianyozna...

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 01:25:16

@Rocko-: hogyha tenyleg bele akarnek magyarazni hogy te a valos megoldast javaslod akkor az ugy ment volna hogy minden elegantos agglomeracios telepules mint pl telki paty na ott felhigitani az aranyt az erdi cigokkal, igy visszamenekulnenek az emberek a varosba, es nem lenne forgalom...

na igy mar ertheto...

de en azert nem akarok az agglomeraciosoknak rosszat csak egy EUs alapelvet betartatni...

Rocko- 2011.06.09. 01:26:24

@SvenH.: pedig az előbb oylan kurva okos voltál.
fröcsögsz az agglomerációra, csak elfelejtesz pár dolgot:
- van aki már 20 éve ott lakik
- a városnak véges a kapacitása, ha nem engednek vertikálisan építeni, akkor horizontálisan fog terjeszkedni
- mi látható is, hiszen pár környező település csak papíron különálló, már egybeépül Budapesttel
- attól hogy ott lakik, attól nem érdemli meg a normális tömegközlekedést?

kíváncsi lennék, ha holnapra Budapesthez csatolnák őket, akkor kire okádnál? ők is budapestiek lennének. ;)

Rocko- 2011.06.09. 01:31:53

@cso zsi: csak azt szivatja a lámpa, aki nem ismeri a menekülőutat. :-)

cso zsi 2011.06.09. 01:41:33

@Rocko-: "csak elfelejtesz pár dolgot:
- van aki már 20 éve ott lakik"
Iskolatársaim anno a tágabb agglomerációból jártak be.
Ahová kihelyezték őket műszerésztanulónak, ott munkahelye is lett a vizsgák után. Már az anyjuk is Pilisvalamin, Bicskén, Felcsúton, Alsónémediben született. És az anyjuk is onnan járt be dolgozni Bp-re.

Tárnokon ácsorogva nem látszott a martonvásári kerülőút.

F 131 2011.06.09. 04:09:50

@SvenH.: Ez azért elég barátságtalan volt. Ha hasonló gondolatmenet mentén mennénk, akkor érdi parasztként javasolnom kellene a városvezetésnek, hogy a nyáron a Balatonra, illetve onnan vissza a 7-es és M7-es úton közlekedő budapesti urakat be- és kilépti díjjal jutalmazzuk, hiszen áthaladnak a városunkon, és nem itt laknak, és nem ide adóznak. Természetesen a kerékpárosok és a BKV-val közlekedők mentességet élveznének.

F 131 2011.06.09. 04:13:10

Az is érdekes, hogy miért most lett fontos a dugók városból való kiszorítása, mikor az elmúlt év legkevesebb autója közlekedik Budapesten. Vagy csak én látom rosszul?

F 131 2011.06.09. 04:15:06

Elmúlt év = elmúlt 10 év. Bocs.

cso zsi 2011.06.09. 07:43:57

@igazi hős: Lehetne fejleszteni, meg felfuttatni a kicsiket.
Ha a Pécel-Gyömrő irányokból érkező vonatok meg tudnának állni a Hungária fölött, és átszállás lenne az 1-es villamosra, már sokak megspórolhatnának 1, vagy 2 átszállást.
A "bőven van hely" nem biztos, hogy elég bő. Aztán közbiztonságilag kéne rendbetenni az általad idézett helyeket.

@SvenH.: Fújsz az agglomerációsokra, mintha mindenről ők tehetnének. Baj, hogy az orrod alá épült egy autópálya.
Pedig csak annyi a bajod, hogy a te házadat nem sajátították ki az építéskor, mert akkor te is gyaníthatóan kijjebb költöztél volna a bevételből.
Megcsinálták a buszsávot, hogy hamar beérjenek a buszok. Mit értek el vele? A buszok is kijjebb álltak a dugóban, az autópályán, ahol nincs buszsáv. Nem csak az autósokkal szúrtak ki, hanem azokkal is, akiknek nem telik/nincs szükségük az autóval bejárásra. A bent elérhető munkára viszont igen.

gmihaly@citromail.hu 2011.06.09. 07:59:01

Tisztelt autóslobbisták! Nem értek egyet azzal, hogy a buszsáv "terror" lenne. Az elkerülő útvonalak pedig, mintha teljesen ignorálva lennének az érvekben. Amúgy pedig nincs megbocsátva Önöknek a Rákóczi úti buszsáv elleni sok-sok merénylet a bekamerázás előtti időszakból, hogy csak a legnagyobb ősbűnök egyikét felhánytorgassam.

ivanhu 2011.06.09. 07:59:33

@vuk_: A 9 literes fogyasztással és a 400 forintos benzinnel szerintem elég jó átalányt vettem ahhoz, hogy benne legyen a kötelező biztosítás és a szervizköltség, gumikopás, egyebek.

Amúgy nem elhanyagolható számú ember céges autóval közlekedik, szóval nekik biztosan nem lesz alternatíva a p+r.

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 09:06:53

@F 131: "vissza a 7-es és M7-es úton közlekedő budapesti urakat be- és kilépti díjjal jutalmazzuk"

pontosan ez lenne a folyomanya ha az altalam megnevezett alapelvet szem elott tartanank...
nekem bejonne :)

cso zsi 2011.06.09. 09:15:51

@gmihaly@citromail.hu: Milyen elkerülőről tetszik beszélni?
Hivatkozzunk Amszterdamra, és hasonló világvárosokra, ahol nem csak a városkörül van KÉSZ körgyűrű, hanem a városon belül is? Amszterdamban 35 kilométeres kör van, összekötve az autópályákat. Ha rossz irányba indulsz el, akkor is célba érsz. Ez olyan, mintha nálunk a Nagy Lajos, Éles sarok Kőér utca Határ út vonalán lenne egy belső, gyorsforgalmi út.
De lehetne autós aluljáró a fölös kerülőt levágva, mint Bécsben.
A Rákóczi útról nem kellett volna kivenni a villamost, és nem kellett volna megszüntetni a parkolást. Azon a "városi autópályán" nem kevés mennyiségű helyi busz jár jelenleg, és akárhogy csűrjük-csavarjuk, ott megy át a kelet-nyugati forgalom jelentős része. A kamionokat már kiszorították, helyettük ott vannak a kisáruszállítók, nagyobb környezetterheléssel. Az üzletek ugyanakkor döglődnek, mint bárhol, ahol nem lehet megállni a környéken. Persze, lehet kiülős teraszos kávézót-éttermet létesíteni végig a Rákóczin, és a Kossuth Lajoson, de saccra a 70%-a éhenhal.

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 09:15:52

@cso zsi: kell az a buszsav, ez teny...
az hogy bevezettek es dugo lett az is teny

van meg az a teny is amit emlitettem, es mashol is sokan tapasztaltak, hogyha van nehany furakodo akkor jelentosen lecsokken egy ut atbocsato kepessege...
tipikus pelda amikor 2 sav van, a kulso viszont megszunik a lampa elott, na itt a kis furakodo gorenyek eloremennek jobbra es toljak be az elejet vissza, ott az atbocsatokepesseg tutti a fele mintha normalis egyedek lennenek...

azaz szigoruan megvizsgalva nem lehet kijelenteni hogy a buszsav miatt volt :)
lehet hogy eppen az a faktor hogy az autosok nem kepesek normalisan kooperalni az volt a kivalto ok

cso zsi 2011.06.09. 09:23:16

@SvenH.: A közlekedést hasonlítsuk a folyadékhoz, és a palackhoz. Nem lehet azt mondani, hogy a szélesszájú tejesüveg helyett ezentúl borlopóból öntjük ki ugyanazt az egy litert. Azt sem, hogy egy tollvonással ezentúl félliteres borlopót használunk, mert attól még egy literre van szükségünk.
Az eredmény: a szűk keresztmetszet lassulást okoz, és tovább tart ugyanannak a mennyiségnek a kiöntése. Feleakkorát? És a másik felével mi lesz?
Biztos, hogy vannak a bejárók közt "élményautósok", de azok biztos nem a reggeli csúcsban akarnak ácsorogni, ha megtehetik, hogy egy órával később kényelmesen, és gyorsabban haladjanak.
Vigyük el a másik "fél litert" más felé? Merre, milyen áron, és hogy lesz ott akkor, amikorra a régi literes szélesszájúból öntjük?

Rocko- 2011.06.09. 09:26:41

@cso zsi: na ez az, régen még lehetett ilyenre alapozni. manapság meg betelepül rohadt sok cég, és persze hogy az vonzza a munkahelyeket.
szóval ezzel is lehetne segíteni ezen az ingázáson, ha nem lenne 'kötelező' bejárni, hanem közelebb is lenne élhető munkahely.

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 09:37:57

@cso zsi: mashova beirtam mit lehetne tenni, meg fel is soroltam hogy osszesen van 8 bejutasi sav is :)
meg azt is hogy nem csak az agglomeraciosok jarnak ott be, hanem pl. a richfield lakotelepiek is

de ne tereld a temat...
ismered ott az autosok "korrekt" mentalitasat vagy nem? nagyon idiotak tudnak pont ott lenni az autosok...

Roltii 2011.06.09. 09:43:45

@SvenH.:
"na itt a kis furakodo gorenyek eloremennek jobbra es toljak be az elejet vissza, "
nem furakodás, ha előremegyek addig egy sávban, amíg lehet. Így több autó elfér mögöttem és az uccsó lámpa között, jobban telitődik az út, jobb lesz az áteresztő képessége. Belehet állni több száz méterrel a megszűnés előtt a jó sávba, de ez a te bajod. Ne próbáld megmagyarázni, hogy ez forgalomszervezés szerint így jobb, mert nem igaz. Ha így lenne, akkor hamarabb vége lenne az ominózus sávnak. A cipzár elv is (bár a magyar kresz nem ismeri) így működik. Mikor megszűnik, ott sorolnak be, nem 500 méterrel előtte.
Tudod, ilyen az árpád hídnál a buszsáv, vagy éppen a pesti rakpart északi vége. Sok hülye azt hiszi, hogy annyi út van, hogy dísznek vannak a plussz sávok, és nem kell feltölteni a rendelkezésre álló helyet. Jobb nem jut az eszembe, de néha pl Sokobanozhatnátok :D

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 09:58:47

@Roltii: aham...
ha en ugy itelem meg hogy valaki goreny modon furakodott, akkor nem engedem be, mivel elsobbsegem van
az hogy koccan egyet hat egeszsegere :)
de amugy en vagyok a hulye :)

az esetek 90%-nal nem arrol van szo hogy egy lampanal minel tobben at tudjanak menni es utana megy folyamatos a sor, hanem csak ugy benthagytak a lehetoseget a T. kozlekedesszervezok

de ne az Arpad hidrol beszeljunk hanem arrol ahol felfestettek most a buszsavot
ott ALLANDO JELLEGGEL az idiotak az utolso pillanatban gondoljak meg magukat

Rocko- 2011.06.09. 10:00:14

@F 131: kell a látszattevékenység.
BKK olyan szépeket nyilatkozott, hogy kevesebb lett az autó a Hegyalján. azt már elfelejtik megemelíteni, hogy nem a buszsáv óta, hanem a válság óta.

Rocko- 2011.06.09. 10:04:26

@gmihaly@citromail.hu: "Nem értek egyet azzal, hogy a buszsáv "terror" lenne."
amennyiben nem adnak helyette alternatívát, akkor az. és itt meg pont ez történt.
"Az elkerülő útvonalak pedig, mintha teljesen ignorálva lennének az érvekben."
mert abszrudak. hogy menjen a Hungária körút felé az, aki a II. kerületbe megy. persze, jó hogy nem Románián át akarnak kerültetni.

Rocko- 2011.06.09. 10:07:40

@cso zsi: teljesen jó meglátás.
attól hogy a lehetőségét elveszik az autóval közlekedésnek, attól a közlekedés szándéka megmaradt.
valahogy ez nem jut eszébe a közlekedészervezőknek. pedig ők a szakemberek.

cso zsi 2011.06.09. 10:39:41

@SvenH.: Azok az autósok nem azért autósok, mert autójuk van. Hanem azért, mert nagyrészt szükségük van rá.
Sógorkám nemrég munkát keresett, a hírlevelek azóta is jönnek.
A számára megfelelő munkahely lehetőségek (keresési feltétel Budapest): Nagytétény, Biatorbágy, Csepel, Pesterzsébet. Dunakeszin lakik.
Kivárta, hogy óbudai lehetőség legyen. Ahonnan jár Bp bármely pontjára, de Pest megye kétnaponként, és most épp a déli országrészt járja, mert ott lett rá szükség.
@Roltii: A pesti rakpart északi végén egy kis útépítői, és kőművesmunkával meg lehetne szüntetni. De nem teszik. Kifelé irányuló forgalomról van szó, tehát akkor tényleg nem a városban állna a sor. Ott egy 100 méteres "palacknyak", a nép meg ossza be magának. A rakpart odáig kétsávos, a Dráva utca kétsávos, csak a köztes szakasszal nem tesznek semmi pozitívat.

SvenH. (törölt) 2011.06.09. 10:52:59

@cso zsi: bocsika...
az az utalas az utolso pillanatban torteno savvaltasra vonatkozott, es arra hogy az 50es tempot kepesek 10re levenni azok az idiotak

ex-dr. vuk 2011.06.09. 11:06:51

@cso zsi: oke igazad van, a mostani 2 millio ember kifustolese sokkal kevesbe artalmas.

Feladtam.

Krisi 2011.06.09. 15:29:40

...és Vitéz Gyula megírta élete első Totalcar cikkét, ami kimondottan jó.
Épp ideje volt már 10 év után :)

lwcolors 2011.06.09. 21:21:53

Szép dolog, hogy mindenki Budapest tömegközlekedési problémáival van elfoglalva, de egy példa Vas megyéből:
az út a megyeszékhelyre 38 km, fél óra kocsival úgy, hogy minden Kresz szabályt betartasz.
Ugyanez tömegközlekedéssel egy átszállás, 50 km, és legalább másfél-két óra, amiben benne van fél óra gyaloglás is (hóban, esőben). Du 5 után pedig 3 óra, hétvégén pedig 4-5 óra is lehet egy út. Ja, és a bérlet ára 30 ezer/hó. És itt is érvényes, hogy régi, koszos, büdös, meleg stb.

megint 2011.06.10. 13:27:11

Nagyon off amit írok, de a pro4 nevű zseniális csatorna három részt vett csak meg a régi tc-os műsorból? Mert egy hete ugyanazt az egy adást ismétlik.

SvenH. (törölt) 2011.06.10. 17:45:15

@lwcolors: videken nem olyan konnyu szinvonalas tomegkozlekedest fenntartani...
az a kerdes amugy mi a szinvonalas?
hat ha Bp jaratsurusegehez viszonyitjuk ahhoz kepest sose lesz videken jo a kozossegi kozlekedes...
egyszeruen nincsen annyi ember kesz vege....

ott tenyleg autot kell hasznalni, es jo is lenne ha a videki autozas olcsobb lenne

Ganger 2011.06.12. 00:31:19

Olvasgatok egy régi könyvet, nagyim hagyatékából. Mit találtam benne? Régi BeSZKRT-os jegyet. Érdekes: időzónás jegy, ki lehetett lyukasztatni, mennyi ideig legyen érvényes, és addig használhatta is az egyszeri utazó. Persze ehhez kellett egy kalauz is a járaton. Itt kérdezem Vitézy Dávidtól és a BKK-tól: mikorra várható a jelenlegi felháborítóan igazságtalan és nevetségesen drága vonaljegy helyett végre időkorlátos (és eszerint árazható) jegy (amilyen van pl. számos szomszédos országban), olyan ami a VH II. előtt is volt? Persze ez csak egy apró lépés lenne, hogy a tömegközlekedés használhatóbb legyen, de jelzi, hogy még ez is hiányzik. Egy év alatt sokat lehetett volna tenni, ehelyett megint a szokásos sanda sunnyogás megy.

tz1 2011.06.22. 16:41:48

Szóval az LMP is autóval jár. Na ne, én azt hittem mind biciklizik. Ekkora képmutató világot. Meg is lepődnék, ha nem ettem volna meg már a kenyerem javát.

tz1 2011.06.22. 16:49:45

A busz sávot ne használja már senki, mivel automatikusan ellenőrizhetetlen, hogy hányan ülnek egy kocsiban, az meg pazarlás, hogy a rendőrség ezzel foglalkozzon. Továbbá használják így is elegen jogosan vagy jogtalanul.Bár nem tudom mennyivel lenne több kocsi a busz sávban, de 3 autó is elég, hogy feltartsa a buszt, értelmetlenné téve az egész buszsávosdit.

igazi hős 2011.06.22. 21:57:21

@tz1: Több helyen egész jól működik az efféle passanger lane, nem kell más mint eleinte masszív ellenőrzés (fekete, német gyártmányú és külföldi rendszámú autókat is), aztán elég szúrópróbaszerűen.
Mivel nem "pazarlás" a rendőröket foglalkoztatni, ha trafiznak az jobb? A közlekedésieknek az a feladata, hogy minél folyamatosabb, hatékonyabb legyen a közlekedés. Ennek egy része a buszsáv tiszteletben tartatása (meg persze 100 más szabályé).

tz1 2011.06.22. 22:21:04

Még egyszer leírom. A busz sávot ne.....
Azt a megoldást én is ismerem, de nem tudom használják-e máshol erre a célra.
A trafizás pedig más tészta, de még így is szintén pazarlás, lehet ezt ma már automatikusan is...

igazi hős 2011.06.23. 00:35:10

@tz1: Ha a legálisan használókkal együtt nem dugulna be a buszsáv, akkor miért ne használhatná más is (mármint azokon kívül, akik most is használhatják). Akár a motorosok is feltorlódhatnak a busz előtt, nem? Ha nem buszsávnak, hanem többutasos sávnak hívnák, amit azok használhatnák mint a mostani buszsávot + a 2+ utassal menő autók, akkor már rendben van?

SvenH. (törölt) 2011.06.26. 22:08:40

@igazi hős: elmeletileg meg a nevet is meg akarjak valtoztatni kozossegi savra...
süti beállítások módosítása