Megszívatott a rohadék

  2011. május 25. - ommm Címkék: ausztrália bérlet szimulátor v8supercar oran park

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

oran map


Jól sikerült a rajt, ez meglehetősen ritka, mert nehéz úgy 6000 felett tartani a fordulatszámot, hogy a nyolcezerbe ne nyaljon bele. Különben menthetetlenül kipörög a kerék és jó eséllyel eljön mellettem a mögöttem álló sor. Az mínusz két pozíció.

De most jól sikerült, besoroltam az első mögé, tudtam jól, hol tudok gyorsabb lenni, valami miatt értelmetlenül belefékez a célegyenes utáni kanyar törésébe, ott elmegyek. (Coca-Cola)

 

Most azonban szándékosan szélesre húzódott a szemét, pedig ott akartam mellé kerülni, ezzel a következő kanyar belső ívére is, ott elmehettem volna. Nem kockáztattam, ha összeér a két kerék, vége mindennek.

A Shell kanyart így mögötte tettem meg, tán egy pillanatra hozzá is értem a kocsi orrával, de ezen a ponton elég elvenni a gázt, maximum egy kicsit fékezni, a kanyar döntött és jó ívben adja ki a rövid egyenesre, onnan padló az átkozott Dunlop-hídig. A híd után aztán szinte végig trepni, iszonyatos tempóban, de előzési lehetőség nélkül, egyszerűen ha elhagyom az ideális ívet, hogy előzzek, akkor elmegy a kigyorsításon. (A videón nem én szimulátorozom, ráadásul a pályamodell sem valami pontos, vessék össze a felső, valós képpel.)

Oran Park Raceway, az átkozott. Rossz minőségű, hullámzó aszfalt, dobál, ráz, a rázókövek magasan vannak a Formula BMW-nek és formaautóval nagyon gyors. Csaknem 70 százaléka padlógáz közeli, vagy éppen csak alatta, de a Dunlop utáni kanyarkombinációkba egyáltalán nem lehet belátni. És ez a legrosszabb, el kell hinni a kanyarról, hogy ott van, olyan ívben, ahogy érkezünk.

Talán a hídnál a legrosszabb ez, hiszen a konstrukció jobb oldali utolsó oszlopát megcélozva kell fordulni már magán a hídon, hogy hajszálnyival elsuhanva mellette szinte egy ívben gyorsíthassunk a Momo kanyarig.

Eddig egyetlen pálya sem követelte meg ennyire szigorúan az ideális ívhez való ragaszkodást és ez nagyon-nagyon idegőrlő. Elég egy kanyart elrontani, kiesni a ritmusból és az egész kör mehet a levesbe. Más pályán egy, maximum két kanyar lesz elrontva, itt nem.

Én mindjárt az első végén rontottam.

Oran Park Raceway Bridge 1

A célegyenes ráfordító, döntött Recaro belső ívén próbáltam elmenni. Tudtam, hogy ott poros és csúszik, tudtam, hogy nehéz lesz kigyorsítani, de ha balra helyezkedem, akkor a végén meglehet. De nem számoltam azzal, hogy a vonatozásban, ezen a rövid pályán pláne (alig 2,62 kilométer), még nem melegedtek meg a gumik. Hiába a 0,5 fokos negatív kerékdőlés, az 5 fokkal meredekebb hátsó szárnyállás miatti plusz leszorítóerő hátra, a rövidre vett kettes fokozat megtette a magáét és a gumik elvesztették a tapadásukat. Márpedig egy ilyen apró drift is nagyon sokat árt, rengeteg időt lehet vele veszíteni.

Egy picit csúsztam csak meg, elég volt.
Nem értem már utol, hiába futottam meg a verseny leggyorsabb körét, második lettem.

Mindez persze nem ilyen gyorsan történt. Az egész, rohadt Oran Park-i verseny fél tizenegy-fél kettő között zajlott. Pedig csak leültem, hogy meglegyen a bajnokság következő versenye. Meglehetősen rövid, sprint jellegű versenyek, gondoltam max. egy óra alatt végzek vele. Éjfélkor már láttam, hogy baj lesz, mert feladni nem fogom, akkor bukom a pontokat, márpedig meg kéne nyerni a bajnokságot, csak úgy léphetek tovább.

CobraWPNationalsOranPark051

Úgyhogy vissza, időmérő-verseny-időmérő-verseny és így ment ez körbe-körbe, amíg meg nem csíptem legalább a második helyet.

Természetesen a szimulátorozásról van szó, gondolom, leesett mindenkinek. Olyan 4-5 évvel ezelőtt elég keményen nyomtam, törtem sorban a kormányokat, aztán a folyamatos hardverfejlesztés már kezdett túl sok pénzt kihúzni a zsebemből és abbahagytam, akadtak fontosabb dolgok is az életemben, ez pedig csak szórakozás, ezzel csak a nagyon profi szimulátorosok tusnak pénzt keresni. Én pedig nem vagyok az, az élő élményt úgysem pótolja semmi.

Ha jól emlékszem a tavalyi költözéskor akadt kezembe a GT Legends, a GTR2 és az RBR, aztán valahol megláttam olcsón a WTCC: The game-et, ezt is megvettem (már csak a 75 turbo és az E30 M3 miatt is). A SimBin-es cuccokban még nem csalódtam, de a folyamatos küzdelem a hardverrel rávitt arra, hogy beszerezzek egy használt konzolt, a Race Driver3-at és a Forza Motorsportot.

Na azóta azon kaptam magam, hogy éjjelente, a Family Guy alatt már azon töröm a fejem, hogy vajon milyen végáttétel-leszorítóerő kombót kéne kitalálni Adelaide-re, hogy a hosszú, gyors szakaszon ne legyek túl lassú, ám az első sikánba és az azt követő kanyarba ne kelljen fékeznem. Vagy a Brands Hatch ereszkedő, Paddock Hill-jére úgy belőni a Caterhamet, hogy elférjen és ne pattanjon el mindjárt a fordulás után a rövid fenék…

3955050009 a15d2d3560

Mert ezt csak egy Jason Plato tudja összeszedni (elsőkerekessel persze), én pedig nem vagyok az.

Szóval elkapott a dolog megint, sok, régi reflex és pályarajz visszajött, játszani jó bizony és nem is volt gond sokáig. Csak aztán jött a szemét Oran Park és majd’ kitéptem a maradék hajam, mire valahogy sikerült értékelhető eredményt elérnem.

Pedig minden szemétsége ellenére van egy hangulata, illetve az egész ausztrál brutál-motorsportot lengi körül egy sajátos, kicsit vidéki, kicsit egyszerű, de nagyon kemény és látványos versenyszellem. Én például órákig képes lennék elnézni egy-egy V8 Supercars-futamot, ahol már évek óta dúl a Ford-GM párharc.

Ráadásul a kontinensnyi ország (vagy országnyi kontinens?) adott már annyi bajnokot a motorsportnak, hogy világos legyen mindenki számára: Ausztráliában tudnak vezetni. És szeretnek is, hiszen a földrész méreteihez képest elhanyagolható lakott területeken 17 állandó versenypálya, 21 salakos/murvás vagy részben aszfaltozott Speedway és legalább három tucat egyéb létesítmény van, ahol bárki próbára teheti magát.

Sajnos ott sincs kolbászból a kerítés, az 1962-óta versenyzésre használt Oran Park már nem létezik. Egy ocsmány lakópark (mi más?) épült helyette. Utáltam a pályát, de azért bánom is, még úgy is, hogy valószínűleg soha nem jutottam volna el oda. Mínusz egy versenypálya mindig rossz hír.

De azért nem dőlnek kardjukba az ausztrálok. Addig főleg nem, amíg pl. Eastern Creek-i GP pálya napi bérlete (9-17.00) 135 dollár csupán (27 285 Ft) 20 dollárért garázzsal.
Ilyenkor mindig tudatosul bennem, hogy milyen jót tesz a konkurenciaverseny annak, aki ki szeretne menni autózni egyet és nem a közúton bontogatná szárnyait…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr422931797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littlerock 2011.05.25. 19:01:30

ha ott laknék, lehet jó hobbim lehetne...

Moleman 2011.05.25. 19:04:35

Én is próbáltam ezeket, de nekem egyik sem közelíti meg az LFS valósághűségét, hiába a Logitech G25, még többet számít a szoftver. Inkább megszoktam, hogy fiktív pályákon, fiktív autókkal versenyezzek. :)

Hurri Kán 2011.05.25. 19:26:22

Az a Caterham? Seven? na szóval az kéne! Most! Nagyon!

MDani 2011.05.25. 19:58:32

Engem nem szívat a rohadék, mert olcsóbban tankolok a többiektől ;)
www.olcsobbat.net

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 19:59:26

Régen rengeteget NFS-eztem (1 és 3 persze), mostanában már csak néha melóban csapatok a Live For Speeddel, ha negyon unalmas az éjjeli ügyelet :)

MDani 2011.05.25. 20:00:06

Engem nem szívat a rohadék, mert olcsóbban tankolok a többiektől ;)
www.olcsobbat.net

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 20:00:34

@Moleman: Annyira nem is fiktívek azok az autók... Van ott Caterham, Mini, Nissanok, Porsche...

bardocz 2011.05.25. 20:10:59

@Moleman: netKar pro, iRacing. Ezeket próbáld ki.
iRacingben az a jó, hogy ott vannak statisztikák dögivel, nem a neten kell kutakodni a WR idők után, hanem 3 kattintás, és már mutatja is. Nincsenek hozzá modok, viszont vannak autók szinte minden kategóriából, meg lézerszkennelt, centire pontos pályák, és kétóránként versenyek minden kategóriában, most éppen 26 versenysorozat van, ha párat egybevonok.
Hardveres dolgot meg nem értem, kell egy jó kormány, meg egy közepes gép, enyém 2.5 éves, aztán fut rajta az összes szimulátor normálisan. Pedig akkor sem volt túlzottan erős.

Negrogo 2011.05.25. 20:12:58

A Race On az nekem is megvan. Logitech MOMO -val nagyon jo volt. RBR meg sajnos kormany nelkul vittem anno. Mikor meglett a kormany gondoltam felteszem megint de latszott mar a kor nagyon a jatekon (bar a fizika meg mindig ut) igy ment a levesbe. Pedig anno palyaspecifukus WRC skineket gyartottam nagyon sok autohoz.

Az ujabb autos jatekok meg nem h lasuak el se indulnak a gepemen. Jo 1 eve porosodik a kormany...

betm3n 2011.05.25. 20:18:49

ausztrál pályán én anno a toca rd-ben szívtam v8 supercars autóval.
rühelltem. :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.25. 20:20:57

A Simbin-es cuccok jók, csak végre egy normális grafikus motort kéne alátenni.
Még a granturismo sorozat jó konzolon..

Negrogo 2011.05.25. 20:28:24

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Akkor meg jobb gep kene hozza.
Amugy az uj nfs re kivancsi lennek mert dicserik vegre. De ahoz meg megint csak jo gep kell.

bardocz 2011.05.25. 20:31:48

@mennyi?husz!: Kár, hogy semmi köze a szimulációhoz. De akkor meg pláne megfingatna minden gépet, ha a grafika mellé meg fizikát is kéne rendesen számolnia.

Zolus84 2011.05.25. 20:36:40

Ez az egyik kedvenc rFactor pályám. Ha jól tudom, ez az egyik a kevés lézer-szkennelt közül, szóval elég pontos lehet.

nagyiWRX 2011.05.25. 20:48:59

Régen én is nyomattam ezeket a játékokat ma már csak az Rfactor használom na az elég kemény minden szimulátorozonak alap program.
Van ugy hogy elkezdünk este 8 kor 5-6-an és egyig versenyzünk, elég jol le tudok izzadni.

Moleman 2011.05.25. 21:00:31

@ColT:
Persze, viselkedésüket illetően mindnek van párja, csak nincsenek licencelve (az RA-t és a formaautókat kivéve).

V12 Power 2011.05.25. 21:02:10

Ez a V8 Supercars video nagyon ott van a szeren! Köszi az élményt!

Moleman 2011.05.25. 21:04:53

@bardocz:
Köszönöm, kipróbálom őket!
A hardver-szoftver témával arra utaltam, hogy hiába van G25-öm, ha nem használja ki rendesen a szoftver. A legnagyobb szánalom, hogy az NFS Pro Street egész jól megy vele, támogatja a H váltót, kuplungot, és a 900 fokot, míg az újabb NFS World semmit nem tud kezdeni vele (mondjuk nincs is benne manuális mód...). De a GTR2 és társai esetén sem egyszerű a helyzet, a 900 fok támogatásához az autók viselkedésében kell átírni a kormányszöget, különben 240 fok után elfogy a force feedback... Nem túl elegáns.

SomeSeed 2011.05.25. 21:05:29

Én is régebben szimulátorb*zi voltem. Rally Championship 2000, RBR, f12001, F1 Challenge '99-'02, rfactor F1, és - ki ne hagyjátok - a Papyrus féle Nascar.Megszűnt már ugyan az a csapat és az utolsó Nascar játékuk felett is eljárt volna az idő, ha nem sikerült volna félelmetesen jóra. Meg persze GTR2, WTCC, Tocarace, Racedriver2, satöbbi, nem tudom mindet felsorolni. Sajna egy jó ideje már nem játszom, pedig "fénykoromban" 5 szezont lenyomtam online F1 bajnokságban, egyszer sikerült is megnyernem. régi szép idők... Nincs már igazán időm ilyesmire. Ha lenne, azt inkább a fiaimmal töltöm. Persze nem lennék rendes motoros, ha nem toltam volna a MotoGP szimulátorral is. Az is nagyon fain volt, nekem a 2003-as kiadás van meg, ha jól emlékszem. Motorosoknak kötelező darab.

burnix 2011.05.25. 21:12:23

www.hopto.hu
Aki szimulátorozni szeretne, ill. egy jó közösséghez tartozni az látogasson el erre az oldalra. Hetente vannak versenyek, különböző túra és open wheel versenyek, élő közvetítés stb stb.

bardocz 2011.05.25. 21:19:43

@Moleman: Jaa, értem. Én mindig úgy álíltom be a kormányt, hogy annyit forogjon, mint az igaziban. Meg a váltót is úgy használom, kuplungot szintén. Nekem is egy G25-öm van.

@SomeSeed: Szerintem az a Papyrusos banda csinálja az iRacinget is.

rFactor tényleg nagyon jó, én is versenyzek vele. Simco, VSR, Maszim, ezeket a csapatokat érdemes megnézni, ha valaki versenyezni akar, biztos mindenki meg tudja találni a kedvenc sorozatát, formula autók, túra, ovál versenyzés mind van.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2011.05.25. 21:40:41

Hát, LFS-ben majd ha rendesen kezelik a kormányt, nem olyan pehelysúlyú módon. Sajnos jelenleg még az "öregedő" a Shift 1 is nagyságrendekkel fejlettebb FFB/vibration résszel bír, mint az LFS. Erősebb kanyarnál működik nagyjából, de kb 5-10 fokos fordulásnál zéró FFB eléggé furcsa, irreális.

Persze lehet, hogy régebbi kormányokkal ez nem érződik annyira, de egy Driving Force GT-vel már ég és föld a különbség. Jópofa játék, elviselhető grafika, de emiatt az élmény nem az igazi.

Krisi 2011.05.25. 21:40:51

én lemaradtam a Terep 2-nél...

:)

terrorjony 2011.05.25. 21:41:44

Ha valaki szerette a Porsche Unleashed NFS-t, érdemes kipróbálni az újat (shift 2 unleashed 2) a drifttől eltekintve állat :)

farönk 2011.05.25. 22:14:57

@Moleman: NFS World-ben hogy kell beállítani, hogy felismerje a kormányt? Mert bemegyek irányításba és csak a (nem állítható) billentyűkiosztást adja.
LFS, hát... Jó meg minden, de így, FF és vibra nélküli kormánnyal nem tudok Formula BMW-vel lemenni 1:20 alá az első pályán, pedig az kéne a szerver nyilvántartásba kerüléshez... :-(

farönk 2011.05.25. 22:18:01

@Moleman: hogy kell beállítani World-ben, hogy a kormány is működjön? (már másodszor küldöm el, remélem most megadja)

Moleman 2011.05.25. 22:25:43

@farönk:
Egyszerűen bedugod, és játékon belül ezt választod vezérlőnek a billentyűzet helyett. De ne akard, tényleg borzalmas :D Én is billentyűzök, hiába a G25.
LFS-ben ha nincs komolyabb kormányod, inkább egerezz! Jó eséllyel többet tanulsz belőle, én 6 éve LFS-ezek, 1.5 éve van G25-öm, előtte egereztem. És sok olyan pálya van, ahol egérrel még mindig gyorsabb vagyok (gyorsabban vissza tudom szedni a kormányt korrigáláskor :D).

@bugger:
Az LFS-ben nem tudom mi bajod a kormánnyal, nyomkodd a .-ot és keményebb lesz. Nekem 15%-on van, a G25 menedzserében 105%-on. 30%-on 4 kör után izzadok, 60% fölött volt már, hogy kiment a vállam tőle. Tehát nálam nincs baj vele.

-=zs=- 2011.05.25. 22:39:01

RBR: imádtam, rallyban nincs semmi, ami megközelíthetné.
Pályaversenyben nekem a GT Legends a kedvencem, lehet, hogy hajszálnyival "engedékenyebb" a fizikai modellje az rFactor-tól, viszont a hangulata nagyon ott van. Az én szívemet mindig is ezek a régi vasak dobogtatták meg, nem is bírtam ki sosem, hogy a kanyar kijáratánál ne tapossak kicsit több gázt, mint kellene, hadd sodorjon kicsit a segge a Cobrának/De Tomaso-nak, vagy a 911 RSR-nek..

farönk 2011.05.25. 22:39:36

@Moleman: az Options menüben, vagy hol? Jó eséllyel már mindent végignéztem, ahol be lehetne állítani...de lehet hogy meghazudtolsz. :-)

upsidedown 2011.05.25. 22:53:13

Az a Ford-GM párharc az inkább Ford-Holden párharc mert bár a Holden egyértelműen GM gyökerű azért az ozzik büszkék arra, hogy itt tervezik és gyártják őket. Egyébként egy kupac kula mindkettő. A sok V8-cal meg már tele van a zsákom, minden 5. autóból egy lusta,impotens V8 gagyog automata váltóval persze, nem hallottam egy rendesen pörgő V8-at az elmúlt fél évben. A szomszédomnak egy HSV Malu-ja van és minden reggel 1 órával hamarabb megy dolgozni...Egy V8 Supercars versenyre azért elmegyek de igazából a MotoGp-t várom tavasszal (Október)mert a WSBK nagyon jó volt. Egyébként azt nem értem, hogy mitől adnak olyan sok versenyzőt a világnak mert motoros az nem sok van az utakon, autóval nem lehet gyorsan menni, kanyarodni nem is tudnak csak lámpától gyorsulni 80-ig. Ha valahol egy kicsit elengeded a hátulját az autódnak akkor az anti hoon law alapján elvehetik a kocsidat mint Hamiltonnal tették: www.skiddmark.com/2010/03/26/lewis-hamilton-gets-car-impounded-under-anti-hoon-laws/

yodamasta 2011.05.25. 22:54:02

iracing.com. Lezer szkennelt palyak, folyamatos fejlesztes alatt komoly szimulator, nagyon nehez es draga, de talan most ez a legjobb ami elerheto.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.25. 23:11:36

@mennyi?husz!: akinek nem telik egy 15 ezres phenom1-re, 5000-ből kihozható 2x1g ddr2-re, meg egy 15 ezres 4870-re, az ne akarjon játszani..
ennél nem kell egyik simbin cuccnak se nagyobb vas, és nem mondhatni, hogy drága lenne.

Rocko- 2011.05.25. 23:44:45

@Krisi: :DDDD

akkor én menőbb vagyok, mert Stuntsoztam.

faterpolo 2011.05.26. 00:00:19

@Moleman: a minap olvastam egy elég jó összefoglaló cikket a szimulátorozásról, ott volt egy hasznos megjegyzés, én ugyanis most kezdem kóstolgatni a szimulátorozást (GT Legends-et már csapatom, rFactor már fent van, ha kicsit blejöttem, letöltöm rá BX 16v-t és hadd szóljon). A lényeg, a játék beállítások között mindig van egy steer lock nevű érték. Ezt úgy állítsd be, hogy a kormányszetted teljes fordulási szögét a steer lock-kal elosztva 20 és 24 közötti értéket kapj. Amikor átllítottam, csoda történt: rögvest be tudtam venni minden kanyart! :). Másrészt, ha jól tudom, a G25 forgási szögét be is tudod szűkíteni (nekem sajna még Logitech Wingman Formula Force GP-m van, az 180 fokot tud összesen, úgyhogy csak elméleti síkon tudok nyilatkozni).
Úgyhogy csak hajrá :).

faterpolo 2011.05.26. 00:04:00

@Krisi: És milyen igazad van! Úgy ripityára törni autót semmiben sem lehetett azóta se... :D

faterpolo 2011.05.26. 00:08:54

@Rocko-: Akkor a StreetRod is megvolt, ugye? :D

bardocz 2011.05.26. 00:23:26

@faterpolo: Egyik legjobb autós játék, az még flopin volt meg, biztos meg van valahol a lakásban:D

faterpolo 2011.05.26. 00:31:47

@bardocz: Szerintem nekem is, de talán még az 1989-es DeathTrack, a Test Drive 1 és az OutRun is... A Street Rod szépsége volt, hogy lehetett customolni a verdákat, hiányoltam is ezt a műfajt az NFS: Underground megjelenéséig...:D

ommm 2011.05.26. 03:22:08

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: A SimBines cumóval nincs is gond, nem is volt soha, végigtoltam én mindent, az Outruntól a Lotus Esprit Super Challenge-en át, nyolc bittől a GTR2-ig mindent.
De egyszerűen nincs időm szöszmötölni már a géppel, a hardverrel, a konzol nekem sokkal egyszerűbb megoldás és nem kell fosni attól, hogy a Motec loggolás közben összefossa magát a kernel :)
Beállítási lehetőség, vizualitás, élmény pedig ugyanaz.
Nem bántam meg, bár most ideje lefeküdni, hétkor rajtolunk Lyukóbányára.

Rocko- 2011.05.26. 06:55:43

@faterpolo: a feltételezés is sértő, hogy nem. :DDD

SomeSeed 2011.05.26. 08:46:55

@faterpolo: Nekem is Logitech FF GP-m van, nagyon fain cucc, és nagyon bírja a gyűrődést. A korábbi hozzászólásomban amiket leírtam, azt mind ezzel az egy kormánnyal toltam végig. Nem gondoltam volna, hogy ennyire bírni fogja a kiképzést...

burnsie 2011.05.26. 08:52:55

v8 supercars szeritnem a legjobb sorozat.
vannak ordas vonatozások, de amikor igazi versenyt nyomnak a srácok az feledhetetlen.
pl 2010 surfers paradise
www.youtube.com/watch?v=nG7i5wjAPI4

kamikáze 2011.05.26. 09:07:28

Nem tudtam végig olvasni az összes hozzászólást. Toca Racedriver Grid. Az szimulátor is meg rohadt sok fajta pályán és típussal lehet menni. És nem fiktívekkel- n.

bordiii 2011.05.26. 09:23:34

Elég komoly magyar GPL/GTL/GTR2/RACE közösség ez, kéthetente versenyekkel:
www.gtr-masters.hu

SomeSeed 2011.05.26. 11:47:15

@kamikáze: Azért szimulátornak nem nevezném a GRID-et, de tény, hogy a csilivili divat-arcade játékokhoz képest sokkal jobbak a modellek, legyen az fizika, vagy bármi más.

bardocz 2011.05.26. 12:06:30

@ommm: Motec-től összefossa magát? Nálam egyedül a GTR2 volt az, ami a 2. alt+tab-ra folyton szétesett, de ez másoknak is probléma volt:D rFactorban ezzel már nincsen gond, iRacingben meg az Atlas(szintén telemetria program, csak kicsit reálisabb) működik faszán, fel tudtam venni egy teljes versenyemet azzal.

Magyar[HUN] 2011.05.26. 12:21:00

Két játékot ajánlok: Rally Trophy és Grand Prix Legends. Elég régi játékok,na de olyan élményt nyújt...sok mai is elbújhat mögöttük.

faterpolo 2011.05.26. 12:58:40

@SomeSeed: Hát az enyém sajnos kezd rigolyássá válni, kicsit érződik a kopás a szerkezetében (mondjuk ez már 6 éves), meg volt egy időszak, amikor egyáltalán nem kapcsolt be a motorja, aztán hirtelen megjavult. Egyébként én is szeretem, mert nagyon kényelmes, jó fogása van, és ha jó a szoftver, akkor elég precíz visszajelzéseket ad. Majd ha széthullik, akkor veszek egy ékszíj-fogaskerék-kombós Trustmastert... :)

SomeSeed 2011.05.26. 14:56:33

@faterpolo: Nekem úgy 7-8 éve van meg, abból 5 évet (illetve 5 szezont) nyomtam F1 online bajnokságban, tehát "megkapta a részét" szegény. Mondjuk foglalkoztam is vele, hogy ne hulljon szét, havonta egyszer szétszedtem (főleg a pedálok háklisak), kitisztítottam, a potmétereket rendszeresen karbantartottam, a mechanikus részek kapták a WD40-et, stb. Még bírja. :)

Moleman 2011.05.26. 16:41:04

@farönk:
Humm, igazad van, már én sem találom... Kb 3 hónapja tettem fel, akkor szórakoztam vele, akkor még lehetett választani valahol, hogy wheel vagy keyboard. De tényleg ne bánd, legalább megúsztál egy negatív élményt :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.05.26. 18:49:30

Minden tiszteletem mellett ez(ek) versenyautós játék(ok) -természetesen jobbnál-jobbak-, de nem szimulátor. A szimulátor az kábé a microsoft flight simulator sorozatnál kezdődik.

Ettől függetlenül én is szeretem őket, a GT-val, meg a forza motorsporttal rendszeresen szopatom magam... :D

faterpolo 2011.05.26. 20:28:50

@SomeSeed: Nálam sajnos a szenzorokkal van baj, rendszeresen ugrál a középpont, holott én is vigyáztam rá, és a 6 évből az első 4-et arcade-játékokkal töltöttem, és mégis (Gt Legends-ben egyenesben, négyesben padlógázon ez mondjuk meg bír tréfálni). Úgyhogy sajna nem fogom megúszni, szerintem még 15-20 üzemóra, és vége a dalnak :S

magyar_ellenállás 2011.05.26. 20:35:00

Lövöldözős gerillaharcost nyomjatok, arra nagyobb szükség lesz rövidesen.

bardocz 2011.05.26. 20:50:48

@immortalis: És most melyikekre gondolsz éppen?:D Jól sejtem, akkor NFS, GT, Forza, de azért csak jó lenne tisztázni:D

Gyárfás 2011.05.27. 09:58:05

Hova lettetek az INDEX címlapjáról? miért? miért nem a gusztustalan velvet?

Csak hogy legyen egy kis OFF is:)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.05.27. 10:38:23

Húzzatok vissza a cimlapra :@

Úgy látszik a portfóliósok jobban copnak :]

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2011.05.27. 10:38:42

És a totalcar shop is bezár... Mi van itt?? Mi történik?

SomeSeed 2011.05.27. 13:09:00

Én ott látom az index címlapján, mindjárt a velvet mellett... :)))

Swind 2011.05.27. 13:18:51

mitörpént? Portfolio.hu helyettetek?

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.05.27. 13:25:31

mivamivamivan? kif@szt érdekel a frank ingadozása? elég azzal egyszer szembesülni egy hónapban...

Caldera75 2011.05.27. 16:19:06

Nekem is eltűnt a totlacar az index főoldala alól. Wtf? összevesztetek? :)
süti beállítások módosítása