A gyalogos a leghülyébb?

  2011. május 25. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Egy néni ott ténfereg, nyilván buszra vár, benéz oda, ahonnan én jövök, nincs köztünk több, mint tíz méter, aztán hátat fordít, és ott marad az átjáróban.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr492930569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.05.25. 20:03:12

@Perillustris: naja, egyirányú. mert ugye kurva szarul lett ez kommunikálva, és boldog-boldogtalan megy az egyirányúban, forgalommal szemben, az se érdekli, hogy nem fér el, ő megy, mert neki 'lehet'.

Rocko- 2011.05.25. 20:04:21

@Krisi: "a városbna, kell egy országúti."
:DDDDDDD
kene városi kerékpár, jó széles papucsokkal, és +1 méter magassággal, hogy átláss a forgalmon. ;) :DDD

lwcolors 2011.05.25. 20:17:23

A cikk jó, én is bringáztam anno munkába, de vezetek is.
Amit hiányolok az a nyugaton az általános iskolában kezdődő és a középiskola végén befejeződő KRESZ oktatás. Pedig az iskola (elvileg) az életre nevel.
Sajnos felénk is sok a szabálytalan és magát veszélyeztető bringás: jobbra kanyarodó teherautó mellé becsorognak a holttérbe, 30-al tépnek át a zebrán, sötétben, ködben kivilágítatlanul közlekednek stb.
Autósként eszembe sem jutna, hogy lassítás nélkül menjek át a zebrán biciklivel. Sajna ebben a kisvárosban ezt több egybites agyúnak sem sikerült felmérnie. Egyik nemrég egy nyerges kamion oldalának biciklizett lassítás nélkül (láttam az egészet, a kamion mögött mentem nemsokkal), a hátsó kerekek meg 10 méter hosszon kenték fel az aszfaltra. Jellemző, hogy a kamionos észre sem vette az egészet.
Felénk a kerékpárutakkal az a baj, hogy ha van, akkor legtöbbször a másfél méter széles gyalogjárdát felezték meg, illetve van a járda felénél egy sárga vonal, de semmilyen egyéb jelzés, hogy a két félből melyik a járda.

apoa 2011.05.25. 20:22:21

@Rocko-: Azért lettek a kerékpáros szabályok rosszul kommunikáva, mert az újságíróknak pont olyan kevés esze van, mint a legtöbb bringásnak.Lásd a fenti cikket.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.25. 20:25:26

+1 hozzászólás, hogy legyen a Cougarba miből tankolni

Perillustris 2011.05.25. 20:52:19

@lwcolors: Ki gondolná, hogy felnőtt emberek lassítás és körülnézés nélkül, nem ritkán a fénysorompó tilos jelzését figyelmen kívül hagyva több száz méter hosszan kenik fel magukat a mozdony ütközőjére. Biciklisként eszembe sem jutna, hogy lassítás és alapos körülnézés nélkül menjek át, még akkor sem, ha a fénysorompó fehéren villog, és a sorompó fel van húzva.

Ezzel ismét csak azt kívántam jelezni, hogy az általad leírt esetben sem releváns, hogy a szerencsétlen áldozat, aki lefejelte a nyergest, éppen kerékpárral közlekedett. Ha éppen autót vezet, talán kifordul elé elsőbbségadás nélkül, a hűtőrácsba érkezve.

@apoa: Köszönjük, Emese!

@Rocko-: Bármelyik átlagos kerékpárral "átlátsz a forgalmon". Ezért van az, hogy biciklivel sokkal magabiztosabban be lehet hajtani akár egy - nyilván nem a sarkokig épületekkel beépített - jobbkezes kereszteződésbe, mert a parkoló autók felett optimális esetben elég messzire ellátni. Természetesen még ez is csökkentett sebességet feltételez, nem kamikaze akciót.

Az, hogy a nyomorék média úgy tálalta, ahogy, végképp nem a kerékpárosok hibája, és sajnos azóta is elég sok hasznos idő és energia megy el arra, hogy tisztázzuk a helyzetet.

e1 · http://beszoltam.hu 2011.05.25. 20:56:11

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ez volt eddig a legjobb hozzászólás. :)

Perillustris 2011.05.25. 21:00:51

@Rocko-: Amikor egy autós suhan át elegánsan, akkor is eszedbe jut ez? Vagy akkor nem, mert jó eséllyel te is megkapnád a villáskulcsot mástól, aki szintén ezt találta ki?

WhiteEagle 2011.05.25. 21:01:14

Nekem az a halálom, amikor a járdára rakott bicikliút van. Hát az kész, bár ne is lenne inkább. Mert ugyebár ha van bicikliút akkor azon KELL menni biciklivel. Igen ám, csakhogy ha a járádra van intergrálva a bicikliút (fele "járda" biciklinek, fele gyalogosnak), akkor a gyalogos richtig ott fog menni, a szerelmespárból az egyik fél biztos ott fog andalogni, a kétgyerekes anyuka minimum egyik gyereke ott fog téblébolni, a kukát oda tolják ki, a járdára félig felparokoló kocsi oda lóg be, a járda mellé ültetett fa gyökere ott nyomja fel a burkolatot, a buszmelgállóban a néni ott fog várakozni... és minden bicikliúton gyalogló (vagy álldogáló) gyalogos csúnyán néz rám ha meg merem csengetni... Mi az hogy én a bicikliúton biciklizem? És ha esetleg 20 km/h felett merek menni, akkor különösen szúrós tekinteteket kapok, "ki ez a járdán száguldó őrült"-pillantásokat... Továbbá... Vegyünk egy belvárosi járdás bicikliutat: 50 méterenként útkereszteződés! Tehát: tekerek 50 métert, várok két percet. Tekerek 50 métert, várok két percet. Ha nem lenne bicikliút mennék az úton. Jó erőben vagyok, 40 km/h-t tudok tartani a kérdéses szakaszon, 4-5 lámpán át végig lehet haladni zöldhullámban. De a járdás-bicikliúton! 3x annyi ideig tart a sok útkereszteződés miatt. Szóval szerintem vagy rendes bicikliutat, vagy inkább semmit. (Továbbá örülnék városon kívüli bicikliutaknak is. Pl. valaki le akar menni Bp-ről bicilivel Balatonra. Milyen jó lenne, ha lenne valami úttestől elszeparált bicikliút végig...) Egyébként majd' öt éve külföldön élek, "nyugaton" (sajna nem Hollandiában...), hát itt se sokkal jobb a helyzet bicikliút tekintetében, egy-két helyet/várost leszámítva. Annyi talán a különbség, hogy itt néhány öltönyös manager-t is látni biciklin, többen tekernek. De a szívás itt is megy...

Petikepetike 2011.05.25. 21:08:25

Arra válaszoljon valaki, hogy a biciglis miért megy az úttesten mikor mindkét oldalon van kerékpárút? Miért? Nem bírom felfogni. Pl. Győr Kandó Kálmán út
Van arra fele 1 csomó munkahely Audi, Győri sütő, Rába, műszakváltáskor meg 1 csomó autó, meg busz. És néhány bicajos azért is az úton megy, mikor kétoldalt van bicigliút. Nem értem

Perillustris 2011.05.25. 21:10:20

@Rocko-: Szigorúan elméleti síkon maradva(!): azt gondolom, hogy tökösség ide vagy oda, mivel a bosszú alanyának jó eséllyel fontos a gépjárműve, nem kárhoztatható senki azért, mert azon tölti ki mérgét. Sőt, ha az esetleges büntetőjogi következményeket vizsgáljuk, kifejezetten hasznos, ha inkább a rongálás vétségét követi el bárki, mint a súlyos, akár maradandó károsodást okozó testi sértést.

Persze aki "pipa", az nem feltétlenül gondolkodik racionálisan.

Felhívom a komment olvasóinak figyelmét, hogy a fenti eszmefuttasom semmilyen módon nem tekinthető egy erőszakos cselekményt elkövető erkölcsi támogatásának, s kifejezetten óva intek mindenkit mind a rongálástól, mind a fizikai bántalmazástól. :S

Krisi 2011.05.25. 21:28:13

@Roltii: na látod, így már sokkal jobb, hogy nem tényként jelentetted ki :)

amúgymeg naná, hogy leselkedik néhány veszély a bringásokra, de ezeknek a veszélyeknek a kb. 80%-át úgy hívják hogy figyelmetlen/ béna /balfasz / vezetésre totálisan alkalmatlan AUTÓvezető.

na ők a veszélyesek, rájuk kell a legjobban koncentrálni.

de a lényeg annyi, hogy a biciklisekre messze a legnagyobb veszélyforrás a közlekedésre alkalmatlan autóvezetők sokasága, legfőképp az öreg, sehall- selát taták illetve a telefonáló/ sminkelő picsák.

Rocko- 2011.05.25. 21:33:03

@apoa: utolsó mondtattal nem értek egyet, a többivel igen.

Perillustris 2011.05.25. 21:36:29

@Merida001: Én bringásként a bringásokat is szídom, ha úgy adódik. Attól még nem lesz a haverom, mert teker.

BTW be is cseszne, ha a hasonló fórumok valós leképezései lennének az állapotoknak. Egy-két rezidens troll szajkózása szerencsére nem önbeteljesítő.

Rocko- 2011.05.25. 21:36:49

@Perillustris: amit Krisinek írtam, az irónia volt, célzás a SUV-okra, meg arra az ellentmondásra, hogy városba országúti bringa 'kell'.

"Az, hogy a nyomorék média úgy tálalta, ahogy, végképp nem a kerékpárosok hibája, és sajnos azóta is elég sok hasznos idő és energia megy el arra, hogy tisztázzuk a helyzetet."
hát sajnos ezen a téren lesz még munka. sokkal nehezebb így helyrehozni.

Rocko- 2011.05.25. 21:40:42

@Perillustris: szelektájunk: nem sárgán áthaladásról beszélek. hazdunék, ha azt mondanám, hogy nem megyek át sárgán.
hanem arról, amikor már egyértelműen piros van, és akkor megy át. az bizony kapja a pofánbaszást. tök mindegy mit hajt.
gyalogosok közt átszáguldó dettó. leszarom, hogy autóval vagy kerékpárral, esetleg robogóval van, demokratikus vagyok, kapja csak a pofont.

Petikepetike 2011.05.25. 21:43:31

@Perillustris:
Ez olyan mint a Petz sulinál Győrben a templommal szembe. Gyakran járok arra. Mi ott a probléma? ja hogy a buszmegálló ? ott max 1-2 álló ember van azok nem ütnek el.

Perillustris 2011.05.25. 21:45:36

@Rocko-: Szerintem az a sárga nem egyszer már egyértelműen piros, de felesleges ebbe az irányba elmenni teljesen, nyilván nem tartozunk egymásnak elszámolással. Autózom eleget, utasként is sokat, bringáról is látom amiről beszélek, s a buszra várva is.

apoa 2011.05.25. 21:46:14

A Kresz-ben a kövekező sebességkorlátozások vannak kerépárosoknak: 50,40,30,20,10 km/ó. Sebességmérő berendezés nem kötelező. Mintha tudatosan zagyválták volna össze a jobb sorsra érdemes jogszabályt liberálisék.

Perillustris 2011.05.25. 21:49:49

@Petikepetike: Átvezetik a "bringautat" a buszmegállón, de semmi probléma. Oké, tényleg szuper így, kifejezetten ideális. Az persze mellékes, hogy sárga csík nélkül nagyságrendekkel biztonságosabban és gyorsabban, és nem utolsó sorban szabályosan lehetne haladni az úttesten.

Mondjuk az sem mellékes, hogy ez a gyalog- és kerékpárút ebben a formában nem felel meg a szabványoknak.

Rocko- 2011.05.25. 21:52:36

@Perillustris: maradjunk elméleti síkon.
"mivel a bosszú alanyának jó eséllyel fontos a gépjárműve"
annyira nem jó az esély. akarták már összetörni az autót alattam, úgy, hogy az nem az enyém. mondtam is a kedves norvégnak, hogy csak nyugodtan, nem az enyém az autó. (le is tett a szándékáról).
aztán ha elméleti sík. mi a nagyobb fajsúlyú büntetsi tétel? a szándékos rongálás vagy a szabálysértés? előbbi. tehát érdemes ezért elszenvedni a bírságot?

"nem kárhoztatható senki azért, mert azon tölti ki mérgét."
hogyne lehetne. szűklátókörűségre vall. nagyon, de nagyon szűklátókörű. az autó egy tárgy. nem csinál semmit. a sofőrje csinál.

"Sőt, ha az esetleges büntetőjogi következményeket vizsgáljuk, kifejezetten hasznos, ha inkább a rongálás vétségét követi el bárki, mint a súlyos, akár maradandó károsodást okozó testi sértést."
szóval evidenciának veszed azt, hogy kultúrált beszéd helyett azonnal indulattal rendezzük le a vitás kérdéseket?
ezt tudom rá válaszolni: www.youtube.com/watch?v=WxKiK-SeBhE&feature=player_detailpage#t=77s
és tudod jól, hogy kerékpár-autó relációban a kerékpár a vesztes. szóval nem ártana higgadtabban kezelni az ilyen kérdéseket. (már amennyiben bringaútra parkolásról van szó és nem leszorításról.)

szóval én tartom, hogy keresse meg személyesen nyugodtan a sofőrt. kezdjenek el beszélgetni. akkor majd lenyugszanak. ha mégse, akkor majd a polgári peres eljárás hűti le a kedélyeket és ad példamutatást.

Petikepetike 2011.05.25. 22:03:28

Hát én nem tudom, de nekem a parkoló autók mellet tekerni úgy hogy balról mozgó autók és közben ott a kerékpárt ami fizikailag is el van választva az úttesttől, perverz. De mér? Majd hülye lennék az úton menni. Amúgy amit linkelték képet ismered is a hegyet vagy csak úgy találtad?

Perillustris 2011.05.25. 22:05:41

@Rocko-: "szóval evidenciának veszed azt, hogy kultúrált beszéd helyett azonnal indulattal rendezzük le a vitás kérdéseket"

Nem. Az én kiindulási pontom már az volt, hogy "valami" történik, tehát vagy rongálás, vagy verekedés. Természetesen bármelyikig eljutni értelmetlen és kerülendő.

A 30-as kulcsot sem én hoztam szóba.

"az autó egy tárgy. nem csinál semmit"

Nézd, ha emberünket kirúgja a főnök egy mondvacsinált ok miatt (avagy jogosan, de emberünk ezt nem látja be), és tudja, hogy főnöke mindene az irodájában lévő porcelán dísztárgy, akkor miért ne zúzná le azt? Közvetetten durva csapás ez, lehet, durvább, mint egy csuklótörés.

GYK: senkinek nem javaslom, hogy szétcsapja a főnöke porcelán díszét. Sőt, senkiét ne.

Perillustris 2011.05.25. 22:11:19

@Petikepetike: Lelked rajta. Én sokkal jobban rettegnék egy kisgyerektől, aki a járdán elém lép. Mert az egy járda, nevezzék azt hivatalosan bárminek. Ha meg minimalizálni akarom a kockázatot, akkor mehetek 10-zel.

Az én utazótempóm pedig 25-30+. Ez nem azt jelenti, hogy nem vagyok hajlandó lassabban menni, ha kell, de azért több kilométeren keresztül nem szívesen tötymörögnék, mert akkor mehetnék busszal is.

Virago_1000 2011.05.25. 22:21:34

@vuk_: en sem akarok kozelebb koltozni, mert igy nincs kifogas, nincs kibuvo a napi mozgasadag alol :) 15 km :) Amikor Pesten laktam, a 11. kerben, aztan Torokbalintra jartam dolgozni, aztan melo utan a Deak terre nyelvtanfolyamra, nem volt km hianyom :)) Hejj a regi szep idok, hatalmas nyarak, zold pardon, amit az egista komcsi cigany, a miniszterelnok lebontat :((
(kerem ne politizaljunk).

Mara mar kulfoldre sodort az elet de a Zold pardonert kar, viszont orommel tapasztalom, akar hanyszor vagyok Budapesten hogy (szerencsere) menobb, cool dolog biciklizni, mint autozni, es ez igy van rendjen. Winkler megnyilvanulasaibol meg mar kezdett elegem lenni, de ez a cikk hatalmasat lenditett a megitelesen - pozitiv iranyba.

Virago_1000 2011.05.25. 22:27:52

@gyvy: "bizony bringás infrastruktúra terén lenne még mit behozni a városnak... (és most nem a munkahelyi bringatárolókra gondolok)..."

- bizony, bizony. MEg lehet nezni Hollandiat. Arrol nem is beszelve, hogy igazsagtalansag netovabbja az a magyar gyakorlat, hogy a bejarast teritik (berlet, benzinpenz stb) a biciklisnek meg nem adnak semmit. Ne rohogjetek ki, ezt komolyan irom, arrol nem is beszelve, hogy a biciklis mennyivel kisebb terhet ro az egeszsegbiztositasra, mint a punnyadt autos.

@Vizibolha: Dogoljon meg a rendorbacsi, ha a lampa/prizma hianyaert bunteti a becsuletes embereket.

@Önjáró Talajgyalu: "Egyébként ami még érdekes, hogy az ottani biciklik többsége az tanyabike-jellegű"

-Hollandiaban is, ami szerintem nem feltetlen elony. En az olyan biciklikkel nem tudnek eleg gyors lenni.

@Roltii: "Autóból 5x szarabbul látsz ki, mint kerékpárról, úgyhogy ez elég nagy butaság volt..."
"joggal lehet fikázni az autóst, hogy nem áll meg, de kb nem is látja a biciklist sok esetben, mert hülyén van kialakítva az egész. "
- a szemed disznek van a fejeden???

Petikepetike 2011.05.25. 22:32:42

Ja vágom az ilyen kisgyerekeket olyankor lassítani szoktam már jó előre mert szar a kontrafékem. Harminccal bicajozni szerintem parás úgy is mindig le kell lassítani. Hát a biciglizés ilyen. Más Tihyany Árpád út Sport utca kereszteződésnél úgy ütött el 1 nő hogy a bicigliúton hogy közben rám nézett...és csak 10-zel mentem mert mivan ha nem áll meg, de akkorát fékezett aszittem megáll, de mivel autó nem jött féket felengedte én meg 20 centi híján átértem előtte. Ha harminccal tekerek beesek a hétemeletes aljába és munkahelyi úti baleset. Így meg felálltam megköszöntem a nőnek hogy szakadó esőbe még fel is lök oszt csá

ex-dr. vuk 2011.05.25. 22:58:10

@Rocko-: jaja es mekkora lenne, hogy mikor epp elfelejtettel indexelni akkor valaki utanadmegy, leszorit, kirangat a kocsibol es ad egy maflast.
Es meg neked allna feljebb, igaz?
:)

Merida001 2011.05.25. 23:16:09

@Perillustris:

"Lényeg, hogy nincs vétlen és tökéletes szereplője a közlekedésnek!"

Így zártam a gondolatomat, ebben benne van minden(ki). Nem? :)

Rocko- 2011.05.25. 23:25:51

@vuk_: szóval szerinted egy indexelés kihagyása és szándékosan piroson áthajtani egynértékű?
tippelhetek? kerékpáros vagy, jogsi nélkül.

zsoci 2011.05.25. 23:26:52

Autós újságíró biciklin ?? Ez valami rossz vicc ?

Ennyire nem drága a benzin.

ex-dr. vuk 2011.05.25. 23:35:04

@Rocko-: csak szemleltettem, hogy forditva hogyan is nezne ki. Hogy melyik milyen sulyu az mellekes ebbol a szempontbol.
Van jogsim.

ex-dr. vuk 2011.05.25. 23:36:21

@zsoci: ha valaki bringazik mar nem is lehet autobuzi?
egyebkent sokkal jobb ha default anyazas helyett (mint amit itt sokan csinalnak) kiprobaljak a masik oldalt.

tyberius 2011.05.26. 00:45:37

@Roltii: Aztán nem elektromos robogó volt véletlenül? :)

Rocko- 2011.05.26. 07:13:16

@vuk_: szar volt a szemléltetés, mert nem ugyanarról beszéltél. nézd csak meg @Perillustris: példáját, az valósabb.

Roltii 2011.05.26. 07:47:50

@Virago_1000: felejtsd már el Hollandiát b+. Imádom amikor Bp-Amszterdam párhuzammal jönnek, nem kicsit más a kettő. Legnagyobb különbség a méret...na mindegy...
A térítésről meg annyit, hogy lófaszt sem kap az alkalmazott a cégtől munkábajárás támogatásához ha ugyanott lakik. (persze, bármi adható, de járni csak akkor jár, ha másik településről jössz). Nálunk cafeteriaba bérlet helyett választhatsz egészségpénztárt, azzal meg vehetsz biciklit. Egyébként elég hülye vonal ez, mert azt hittem Ti az élmény miatt bicikliztek, nem azért, mert közlekedeni valahogy kell...

@tyberius: nem:D

@Krisi: nem, nem az autóvezető. Bicikliről kurva könnyen lehet szidni,múltkor én is lebasztam egy csávót, aki a kisbuszával elfoglalta a bicikliút felét. Aztán jobban belegondolva karóba kéne húzni azt a faszt, aki megcsinálta a bicikliutat úgy és ahogy. A csávókám nagy forgalmú főútról akart bekanyarodni a kertjébe. Ehhez először meg kell állnia, kinyitnia a kerítést majd beállnia. Namármost sikerült a kerékpárutat úgy felfesteni, hogy nem tud megállni a kisbusszal (sléhen se) hogy kinyissa a kertkaput. (valahol a 3-as út mellett kifelé még bp-n volt ez).
Csak azt akarom mondani, hogy ilyenkor könnyen le lehet ugatni az autóst, pedig nem igazán jogos (még valamennyi hely is maradt a kerékpárúton)...
A lényeg az, hogy a veszélyes helyzetek nagy része szerintem a rossz felfestésekből és kerékpárút elhelyezésekből adódik, nem pedig az idióta autósokból. (persze van abból is, ugyanúgy ahogy az idióta biciklisek miatt...:D)

GG81 2011.05.26. 08:03:15

@vuk_: oh, megint előkerült az idegen kártya. muhahán szánalmas.

tájékozódj a világban! érdekes egy legfrisseb OECD tanulmány szerint levegőminőségben Magyarországon! 2x (kétszer) JOBB a levegő, mint HOLLANDIÁBAN!!! ÉÉÉRTED!? a qrváranagyon áhított bringás(fő)városban sokkal szarabb a levegő, dupla annyira, mint itthol-e... jah tudom ez téged nem érint, mert szegdonban biztos hegyilevegő van. hát csak az arányok kedvéért, és hogy hiába bringáznak sokan.

GG81 2011.05.26. 08:44:24

@GG81: this is Sparta!, azaz budapest.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.26. 08:48:22

"Egy néni ott ténfereg, nyilván buszra vár, benéz oda, ahonnan én jövök, nincs köztünk több, mint tíz méter, aztán hátat fordít, és ott marad az átjáróban."

Ez azért lehet, mert ha úgy süt a nap, akkor a buszmegállóban 50 fok van (plusz a szmog), mögötte viszont árnyékot vet a buszmegálló ennen maga, így ott csak 37 fok van. Hasonlót tapasztaltam legalábbis a fóti Cora Volánbuszos megállójában múlt héten.

tyberius 2011.05.26. 08:59:26

@fovarosi.blog.hu: Nekem az a kedvencen, hogy ugye a megállóban nem szabad cigizni, ezért a várakozók sokszor a megálló mögött vezetett bringaúton blázolnak...

Astra44kW 2011.05.26. 09:17:28

Nekem a buszsávos útszakaszok voltak eddig a legkellemetlenebbek. Mit tudok tenni?
1. feltartom a buszt, szabálytalanul
2. az út közepén, balesetveszélyesen hergelem az összes motorizált közlekedőt
3. másfelé kerülök, ez néha képtelenség
Érdekes, hogy a Tétényi úton, ahol alig van forgalom, és a busz simán kikerül, agresszív állat módjára dudálva nekem akart jönni a 173-as, beljebb, a Bartók Béla úton a Körtér környékén, ahol nem férünk el ketten a kocsisor miatt, általában udvariasan meg tudtuk oldani a kérdést a buszsofőrökkel.

Perillustris 2011.05.26. 09:20:18

@Roltii: "azt hittem Ti az élmény miatt bicikliztek"

Ezt nem is értem. Nyilván van ilyen is, de általánosságban ezt feltételezni...

Astra44kW 2011.05.26. 09:26:18

Egyébként ez a bicikliútépítés egy baromság. Drága, úgy építik, hogy lehetőség szerint alkalmatlan legyen biztonságos és gyors kerékpáros közlekedésre, és ezért nem is használják a kerékpárosok. Egyszerűbb lenne, ha az úttest olyan széles lenne, hogy az autósok és a bicajosok is elférnének egymás mellett. A KRESZ mellesleg útmutatást ad a közlekedőknek, nem kell a különféle járműveket mindenáron elszigetelni egymástól.

csakazértistotalcar 2011.05.26. 09:26:21

@Roltii: Mellé lőttél! A 3-as úton kifelé (még Pesten, ahogyan írtad) még véletlenül sincsen ilyen szituációra lehetőség! Ismerem, minden nap arra bringázok, télen meg autózok. Kéretik nem blöffölni! :P

Roltii 2011.05.26. 09:27:39

@csakazértistotalcar: jah, azért írtam le a konkrét helyet, mert biztos nem ott történt...idióta...

csakazértistotalcar 2011.05.26. 09:29:42

@fovarosi.blog.hu: ez érdekes. Egy szál alucső rajta egy 50x50 csm-es táblával?

Harlequin 2011.05.26. 09:34:09

Engem az érdekelne, hogy fellépett a kerékpárosokat sújtó betegség az út során, azaz a "piroslámpa fel nem ismerése"? Mint az közismert ez egy krónikus és járványszerűen elterjedt betegség a kétkerekezők körében.

min 2011.05.26. 09:38:03

Winker úr! Gratula a cikkhez! Ez egy jó kezdeményezés, hogy vizsgáljuk meg a tényeket minden közlekedő szemszögéből amiből kiderül, hogy tényleg minden oldalon van normásis és hülye is..:-)

csakazértistotalcar 2011.05.26. 09:48:15

@Roltii:Nagyon kulturált jó napot kívánok Önnek, kedves Roltii! Vajon mikor is írtam én olyat, hogy a Szellemi Elfekvő üdvöskéjét köszönthetjük Önben? Tehát az utolsó megjegyzését tartsa meg szeretteinek, valószínűleg örülni fognak ennek.
Ami az Ön által idézett helyet illeti, várom a helyszín pontosítását. Nem szükséges GPS koordinátát, helyrajzi számot megadnia, csak hozzávetőlegesen - mondjuk úgy- kerületrészileg, esetleg valami Önnek emlékezetes, de azért viszonylag közismert tájékozódási ponthoz viszonyított helyzetét. Gondolom nem nehéz kérés.
Barátsággal, mert a fröcsögés nem visz sehova, viszont minősíti az "elkövetőjét"
Ahogy tartja a mondás: "Le style, c'est l'homme" (Georges-Louis Leclerc 1735)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.05.26. 09:52:23

Noszóval... Pár dolog.

Winkler úrnak tanács: sürgősen cseréld le a középhúzós féket egy tisztességes V-fékre (nem feltétlen kell hozzá a fékkar cseréje). Az eredmény fékhatás lesz. Ez így életveszély (neked). Bejártam az utat és én sem hittem, hogy ezekkel hogy tudtunk a 90-es évek végén a HHH-ről lejönni...

Osztán. Ezek a régi HT-k valóban mindent bírnak, ez ráadásul még jó karban is van.

Végül. Miért hülyék a biciklisták? Másért, mint amiért az autósok hülyék, a texisok hülyék, a tömegközlekedők hülyék és a gyalogosok hülyék. Én midegyiket aktívan csinálom, tehát én vagyok a legnagyobb hülye.

Roltii 2011.05.26. 09:53:16

@csakazértistotalcar:
Google maps-en nem fogom neked megkeresni, de megpróbálom leírni a helyet: mész az út jobb oldalától kb 2 méterre levő kerékpárúton (vagy gyalogos és kerékpár, nem emlékszem). Néhol vannak fák az út és közted, néhol nincs, viszont tőleg jobbra van elég sok helyen ház (ezt maps-en is láthatod). Valahol az M0 előtti résznél keresgéld. Na mármost nem nehéz elképzelni, hogy valahol, ahol a bicikliút és a 3-as út között nincsenek fák, mondjuk van egy betonplacc (mert ott egy vendéglő, patika vagy tudom is én), de mondjuk elég egy kocsi beálló. Olyan elképzelhetetlen neked ez a szitu?
Pontosan tényleg nem nagyon tudnám megmondani, mert pár hete tekertünk ki a ringre asszonnyal, és akkor találkoztunk ezzel a helyzettel...talán valahol a szaadföldi út környékén.

Egyébként meg a kurv@anyád személyeskedsz te tirpák idióta.

ex-dr. vuk 2011.05.26. 10:05:01

@Astra44kW: ebbol latszik, hogy a legtobb esetben nem a biciklis a "bunko", hogy ott megy, ahol (esetleg nem szabadna), hanem egesz egyszeruen rossz a kialakitas. "Lefelejtik" a biciklist a tervrajzrol (inkabb csak szarnak bele). Aztan meg lehet oket szidni.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.26. 10:26:11

@csakazértistotalcar: Nem, hanem a plexifalú megálló, ami alá beállsz eső esetén.

@Harlequin: a biciklisre ugyanúgy vonatkozik a KRESZ, mint más közlekedőre.

Perillustris 2011.05.26. 11:32:14

@Harlequin: Nagyon fura betegség ez. Amint a biciklis beül egy kocsiba (sofőrként), a kórokozók mutálódnak, és azonnal gyorshajtásra és szabálytalan parkolásra, kézből telefonálásra és biztonsági öv be nem kötésére bírják a gazdatestet, bár a piros lámpán áthaladás (sárgánál kövér gáz) is megmarad nyomokban.

Vidra #23 2011.05.26. 12:45:55

Lassan 2 hónapja kerékpározok Győrben. Napi min 7km, oda vissza 2X3.5 Egyetem és kollégium között. Alapjában véve nincs gondom a kerékpáros közlekedéssel, a gyalogosokkal több a gond, mint az autósokkal. Na meg amit utálok, amikor úgy alakul a dolog hogy valahogy felkeveredek pár méterig arra a kerékpárútra ahol szembe jönnek a többiek. Felhajtottam, kb 20 métert kellett volna ott mennem, de pont jött szembe egy másik kerékpáros, szépen lehúzódtam jobbra a FŰRE, mégiscsak férjen el, én vagyok rossz helyen. Erre beszól hogy húzzak már át az út túloldalára, miközben akkor szépen jobbra tértem ki, és ő meg hülye volt és Ő pedig BALRA, tehát pont ő hibázott nagyobbat. Én is basztam már el úgy hogy jobbkézszabály szerint nekem kellett volna jobbra kitérni, de lelassítottam és megtámaszkodtam a falon hogy a szembe jövő bringás elférjen kényelmesen, és az is beszólt hogy jobbra kéne kerülni. Ahelyett hogy örülne hogy az öreg nénik mellett nem úgy kellett elmennünk hogy kormány a kormány mellett... szóval a bringás is egy külön állatfaj...

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.26. 14:59:43

Bringázni jó.
Ha 4km az út, és nem kell túlságosan az autók között mozogni, akkor egyértelműen a legjobb megoldás, bár ha jó az aszfalt, akkor még a görkori is szóba jöhet, mert az néha gyorsabb a bringánál is!
OFF:
Amúgy ezt olvastátok már?
johirado.blog.hu/2011/05/26/elvileg_elfogtak_ratko_mladicsot

Harlequin 2011.05.26. 18:16:27

@Perillustris: Még szerencse, hogy én kihagytam a kór kezdeti fázisát,így nem tudott mutálódni a vírus és ezért nem is jelentkeznek rajtam ezek a tünetek.
De akkor ezek szerint egyetértettél velem, hogy minden baj forrása a kerékpár.

Rocko- 2011.05.26. 20:12:23

@Astra44kW: "nem kell a különféle járműveket mindenáron elszigetelni egymástól."
hehehehehehhe.
de.

Perillustris 2011.05.26. 20:14:12

@Harlequin: Igen. Ezen a képen jól látható a folyamat: www.bryanchristiedesign.com/uploadfiles/24virus_cycle_final.jpg

Egyébként régóta keressük a sebességhatárt sosem(!) átlépő gépjárművezetőt. Örülük, hogy személyedben megtaláltuk. LOL

Perillustris 2011.05.26. 20:16:15

@Rocko-: hehehehehehhe.
Sosem hittem volna, hogy te akarod majd eltüntetni az úttestekről a kocsikat.

Rocko- 2011.05.26. 20:18:23

@Perillustris: úttest alá? miből hiszed, hogy zavarna?

egyébként meg továbbra is tartom, hogy ez eltérő közlekedési formák keveredése balesetveszélyes helyzetet okoz.
ellenben manapság az az új trend, hogy a józan észtk ukába dobva csakazértis keverik őket. hogy baleset lesz, az meg nem érdekli a tervezőket.

Perillustris 2011.05.26. 21:15:44

@Rocko-: Arra céloztam, hogy (el)szigetelni akarsz. A biciklik meg nyilván maradnak az úttesten. :)

Az autópályán is van baleset, sőt, a repülőtéren is, pedig ott kisebb mértékű a keveredés.

A józan ész a vélttel ellenkező tapasztalatok miatt pontosan az, hogy keveredniük kell a formáknak (nyilván bizonyos kereteken belül). Néhány baleset meg - nem hangzik túl jól kommunikálhatóan - belefér a pozitív előjelű hatások miatt.

Rocko- 2011.05.26. 22:11:52

@Perillustris: "Az autópályán is van baleset, sőt, a repülőtéren is, pedig ott kisebb mértékű a keveredés."
persze, de arra kisebb az esély. amig az eltérő közlekedési formáknál nagyobb. nem véletlen, hogy lehetőség szerint a járdát nem a TGV előtt vezetik keresztbe.

Perillustris 2011.05.26. 23:34:59

@Rocko-: "nyilván bizonyos kereteken belül"

Rocko- 2011.05.26. 23:41:25

@Perillustris: igen, ebbe esik a jócskán eltérő sebességkülönbség is.

Perillustris 2011.05.26. 23:48:14

@Rocko-: Igen, autópályán ezért is nem mehet kerékpáros. Lakott területen belül viszont semmi nem indokolja az elválasztást emiatt (speciális eseteket kivéve, pl. gyorsforgalmi út).

Nem mellesleg sem erkölcsileg, sem szakmailag nem lenne védhető pl. a kerékpárosok kitiltása mondjuk a 70-es utakról. Mert ha ennyire gázosnak ítélnék a helyzetet, akkor a sebességhatárt kellene csökkenteni mondjuk 50-re.

igazi hős 2011.05.26. 23:50:32

@Rocko-: Autó városban 0-50 km/h, bringa 15-40 km/h. (Az emelt sebességű utakon nincs keresnivalója a bringának, ez nem kérdéses.) Ennél még arányában is nagyobb különbségek vannak az autópályán.
Ez nekem nem "jócskán eltérő sebesség". (A "jócskán eltérő sebességkülönbség"-et nem tudtam értelmezni.)

Rocko- 2011.05.26. 23:55:25

@Perillustris: jobb horgot kaptál már?

@igazi hős: pedig eléggé eltérő, ha 15-30-at veted össze, akkor duplája.
de mondom, nem csak a sebesség az oka, más közlekedési mód. ahogy winkler is írja: kevés bringán van tükör, vagy mondjuk kerékpárral nem lehet úgy lereagálni bizonyos szituációkat, mint autóval vagy motorral.

csakazértistotalcar 2011.05.26. 23:57:04

@Roltii: Lefordítom okulásul a francia idézetet: A stílus maga az ember!!! Az oroszok így mondanák (elnézést, nincsen ciril-betüs klaviatúrám, tehát fonetikusan írom, ha érti mi az): kultyúra málenkájá! (azért "-ájá" a végződés, mert a "kultyúra" szó: nőnemű)
Nos, ennyit erről.
Ami a jelzett helyet illeti: az M0-ás nem Budapesten van - esetünkben a XVI. kerületről beszélünk-, hanem a városhatáron túl kb. 300m-re. Előtte a Cinkotai temető szintén kb. 500 m hosszan terül el, sőt előtte ca. 500 m hosszan erős emelkedő és ott valóban van egy 500x 40 m-es parkoló. Igaz, patika, vendéglő vagy ilyesmi nincsen. Mindezek előtt a Décsi József utca torkollik be a Szabadföld útba. Mindezek előtt vannak családi házak, ahogyan írta. Ahogyan az is jó meglátás, hogy a kerékpárút az úttesttől kb. 2-3 méterrel beljebb halad és valóban még a kertes házakig van jó pár méter. Tehát, hogyan is van akkor, hogy: "….Na mármost sikerült a kerékpárutat úgy felfesteni, hogy nem tud megállni a kisbusszal (sléhen se) hogy kinyissa a kertkaput" (idézet Öntől). Nem kell ott sehol sem schräg-en megállni ahhoz, hogy egy kisbusz a maga 5-6 méterével ne lógjon be a bringaútra! Ez majdnem végig így van a Veres Péter út - Szabadföld út vonalán. Ja, a Tátraszirt – Simongát - Mokány környékén vagyok!
Ennyi és OFF!!!

csakazértistotalcar 2011.05.27. 00:01:20

@fovarosi.blog.hu: értem, de az Árpád hídon a kerékpárút mellett csak a Szentlélek tér vonalában van buszmegálló és ott csak a cső-tábla kombináció van, beálló nincsen.

Perillustris 2011.05.27. 00:15:19

@Rocko-: "vagy mondjuk kerékpárral nem lehet úgy lereagálni bizonyos szituációkat"

Ez pl. pozitívan is elsülhet.

Nem, nem kaptam még jobbost, figyelek, tudom, mire (nem) számíthatok a necces szakaszokon. Persze kanyarodott már be elém jófej autóvezető rögtön azután, hogy elhaladt mellettem, de azt is kivédtem, és az ordításomtól jobban megijedt, mint én tőle.

igazi hős 2011.05.27. 00:22:21

@Rocko-: A pályán is vannak fele olyan sebességű járművek mint amennyivel épp megyek, akkor azokat mind le kéne löknöm? Ráadásul az autó átlagsebessége jellemzően alig nagyobb (de a kisebb sem ritka), mint a bringásé. Nem az számít, hogy az M3 bevezetőn még 80-nal haladsz, hanem hogy utána Dózsa Györgyön 20 percig tart 3 km.

Rocko- 2011.05.27. 06:56:08

@Perillustris: és nem lett volna jobb ha minden simán megy, és nem kell anyázni?

@igazi hős: én nem mondtam hogy le kell lökni az útról, hol írtam iylet? sehol. viszont az autópályán 60-nal szüttöygő veszélyes, ezt jól látod.
a városon belüli átlagsebesség pont amiatt kicsi, mert fos a városszervezés, és eltérő közlekedési formákat kevernek. lásd zebra, ahol mind a közúton közlekedőnek meg kell állnia, mind a gyalognak.

éppcsakkérdem 2011.05.27. 08:11:06

@Rocko-: Látom, unatkozol :D

Én is, úgyhogy kifejtem bővebben:

Volt itt régebben egy cikk a Bendétől, a "Rendszámot a biciklire?" c. iromány. Te is kommenteltél hozzá, ha jól emlékszem.

Ott valamelyik nagyon pihent agyú "érvként" hozta fel, hogy a biciklista szükségszerűen letöri a tükröt, belerúg az autóba - azóta is ezen röhögök. Képzeld el, ahogy Pesten MINDEN bringás azon dolgozik, hogy miközben el akar jutni valahová, lerugdossa a tükröket és nekimegy az autóknak.

Ugye, mennyire abszurd?

Ezért volt a szöveg, van, aki magára ismert talán benne? :DDD

Amúgy - de szigorúan csak azért, mert látom, van kedved a parttalan vitához és szándékosan nem akarod megérteni - szóval: nem rugdosol te még egy apró kis hatost sem a bringa kerekébe, mert belegabalyodsz a kuplungpedálba, mire meg kikászálódsz a kocsidból, a biciklistából egy pontot látsz vagy annyit se :D
Szándékosan nem válaszolok az egyértelmű kérdésedre, mert nem választ vársz úgysem.
Mindjárt 7vége, élvezd!

Perillustris 2011.05.27. 08:31:23

@Rocko-: De, minden jobb lenne, ha csak a vezetésre alkalmas sofőrök közlekednének járművel (járműfüggetlenül).

Perillustris 2011.05.27. 08:32:50

@Rocko-: Totálisan abszurd a példád a zebrára vonatkozóan, küllönösen, hogy városról, azaz lakott településről beszélünk, ahol emberek gyalog is közlekednek, így a "keveredés" elkerülhetetlen.

igazi hős 2011.05.27. 08:39:48

@Rocko-: Nem, a 60-nal szüttyögőnek építünk egy kapaszkodósávot, ha ne legyen útban (és a belső sávokból kitiltjuk). Pont ezt szeretnénk a városban is: a lassabb bringás ne legyen útban a gyorsabb autónak ráadásként a lassabb autó ne legyen útban a bringásnak. Egyébként meg nem a zebrák miatt lassú a város, ennél ez sokkal bonyolultabb. Bizonyos helyeken szándékosan lassítani kell a forgalmat, hogy másutt ne alakuljon ki sokkal nagyobb torlódás. A Blahán akkor is el kell engedni a Rákóczi forgalmát, ha van gyalogos, ha nincs. A kis utcákból is ki kell engedni a járműveket, mindegy mekkora a főút forgalma.

Roltii 2011.05.27. 08:42:33

@csakazértistotalcar: most mit is bizonyítottál be? hogy pár száz méterrel, vagy akár 1-2 kilométerrel tévedtem? Hűha...nem mintha nem a szituáción lett volna a hangsúly. Egyébként meg nem fér ott el egy kisteher vagy kisbusz, mert nem tud ráfordulni már a kertkapura rendesen. Mondjuk persze megoldhatja több fordulóból, nekem is minden vágyam lenne tolatgatni egy nagy szarral a 3-as útra:D De persze, a kerékpárosnak joga van mindenhez, nem baj, ha valaki a családi házába nem tud beállni...a lényeg, hogy kétkeréken meg le se kelljen fékezni...grrr!

az idézetekkel mit akarsz bizonyítani? hogy nincs egy önálló gondolatod se? Sikerült:D

Astra44kW 2011.05.27. 08:47:08

@Rocko-: Teljesen igazad van abban, hogy a városi közlekedés szervezése nem tökéletes. És nyilván vannak olyan közlekedési formák, amiket el kell különíteni a többitől. Pl. repülőgép, vasút, stb. Ezért vannak repterek, vasútvonalak, ilyesmik.
DE! A közúti közlekedésre alkalmas a gépjármű, kerékpár, lovaskocsi, és még sok egyéb jármű is.
Szóval, én csupán annak a véleménynek akartam hangot adni, hogy a legnagyobb gond kis hazánk útjaival, hogy túlságosan keskenyre méretezik őket, és nem fér el egymás mellett egy kerékpár és egy autó.

Astra44kW 2011.05.27. 08:50:17

Ez különösen igaz a városokban, ahol a keskeny útra még több sávot is felfestenek, és pl. a busz a sávban el sem fér. Pl. a Kossuth Lajos utcában, ha a buszsáv melletti sávban teherautó vagy turistabusz áll a kocsisorben, a 7-es busz nem tud mellette elmenni a buszsávban.

Astra44kW 2011.05.27. 08:53:26

Ilyen körülmények között az úttesten valóban kockázatos a kerékpározás. Winkler ki is hangsúlyozta, hogy NEM ment úttesten. És szerintem, ha az utak(legalább a jobb oldali sáv) szélesebbek lennének, egész más lenne a kerékpáros közlekedés. Ennyi.

ex-dr. vuk 2011.05.27. 10:02:22

@Rocko-: szoval ugy erted, hogy szintben is el kell kuloniteni a kulonbozo kozlekedesi formakat? Mert ugye ha nem teszed, a keresztezodesekben ugyis talalkozni fognak...
(ez pl tokeletesen mukodne a vasutra: igazabol egyetlen vasuti atjaronak sem szabadna lennie, mivel ertelmetlen: a vonat nem kanyarodik az utra, senki mas sem a sinekre - ezek csak koltsegcsokkentes miatt vannak, mert a szintbeli elkulonites draga(bb) - Angliaban pl. egyetlen vasuti atjarot sem lattam meg)

De nekem okes, hogy az autos kozlekedest levezetjuk a fold ala, a tobbiek pedig font mennek ;)
Ha mar 70-es utra sem szabad szerinted kerekparost raengedni, akkor orszagutra miert nem epitenek kerekparutat inkabb, varoson beluliek helyett? Ott 90 a megengedett.

csakazértistotalcar 2011.05.27. 13:10:33

@Roltii: Az idézettel próbáltam értésére adni, hogy a másik fikázása visszaüt az elkövetőre. Ezt úgy hívják: szövegértés.
Ami a továbbra is Ön részéről folytatódó tegeződést illeti, azt meg úgy hívják: neveltetésbeli hiányosság.
De, maradva az alapszituációnál. Mint Ön kérdezi: "...pár száz méterrel, vagy akár 1-2 kilométerrel tévedtem?" Nos, a Veres Péter út - Szabadföld út hossza bizony a város határáig 6,5 km. Ja, és nem 3-as út a neve, mint ahogyan a Váci utat sem hívják városon belül 2-es útnak. Van ugyanis nevük, amit minden esetben nagy kezdőbetűvel írnak.
Ami a kertkapun beállást illeti. Az, hogy egy adott delikvens mit szeretne, vagy mit nem az a törvény/rendelet/szabály szempontjából irreleváns. Azaz pl. hiába nem akar valaki a vasúti átjáró piros jelzésénél megállni, ha egyszer muszáj. DE, ettől változatlanul nem áll fent a jelzett útszakaszon (kb. 6,5 km) a „kertkapus” történet, a korábbiakban Ön által is megerősítettek kapcsán.
Barátsággal: egy autós, aki kerékpározik is egyben

ex-dr. vuk 2011.05.27. 14:01:59

@csakazértistotalcar:
"Ami a továbbra is Ön részéről folytatódó tegeződést illeti, azt meg úgy hívják: neveltetésbeli hiányosság"
A reszedrol magazodast megkovetelo magatartast ugy hivjak: netiquette nem ismerete. Internetes forumokon nincs magazodas. Ez nem hivatalos level.

A szemelyes nevmasokat pedig nem kell nagybetuvel kezdeni (sot nem szabad), de ezt mar szandekos kotozkodesbol irom :)

Alf (törölt) 2011.05.27. 16:20:28

@Rocko-: szentem azé szar a közzekedés mer mindeki másfele megy. megkéne csinálni, hogy mindenki egyfelé mennjen.

Astra44kW 2011.05.27. 18:34:25

@Alf: :D
Továbbmegyek: azé szar a közlekedés, mert mások is vannak az úton. Úgy kéne megcsinálni, hogy csak én menjek, a többiek maradjanak otthon. :)

csakazértistotalcar 2011.05.27. 21:27:08

@vuk_: Vidéken!!! Meg Londonországban. :P
De írhatom azt is, hogy mit mekegsz bele te nyamvadt vörösszőrű büdösbogár. De ez valahogy olyan prosztós. Igen, a korpa közé keveredés szindróma az veszélyes. Én nem szeretnék keveredni és nem azért, mert nem tudok suttyó módon írni, ha megerőltetem magamat. Egyszerűen csak azért, mert nem tartom kulturáltnak.
Igaz, ma trendi trágár módon kifejezni magunkat, meg mindenkit letegezni, de hát én maradi vagyok ezek szerint. Hiszem, hogy egyszer visszatér az úriember stílus, csak akkor a mostani trendi szövegűeknek nehéz lesz a dolguk, mert hogyan is fognak majd anyázni azzal, aki kulturált módon érezteti, hogy a színvonal nem megfelelő.
…és én nem kötözködök.
Apropó! Ékezeteket elhagyni is menő dolog?

Perillustris 2011.05.28. 00:34:04

@csakazértistotalcar: "Ékezeteket elhagyni is menő dolog?"

Nem, de az ekezetnelkulisegbe belekotni sem meno.

tyberius 2011.05.28. 10:07:27

@Harlequin: Az első kép bizonyítja, hogy nem minden bringás, sőt nem is minden hajtipajti megy át a piroson :) Úgyhogy ha legközelebb valaki nem hiszi el nekem, hogy én nem szoktam pirosozni, csak megmutatom ezt a képet :)

A második képpel kapcsolatban: ugye egy fényképről nem jön át a térérzet, biztos, hogy ha egymás mögött mennének, akkor meg tudnád őket előzni megfelelő oldaltávval? A legtöbb belvárosi egyirányúban ez a gond, nem tudnak megelőzni még akkor sem, ha egyedül vagyok, legfeljebb úgy, ha én lehúzódok az ajtózónába (itt mondjuk nincs ilyen, viszont egy figyelmetlen autós simán kitolathat a bringás ele), ami duplán veszélyes - ha rám nyitják az ajtót, a legrosszabb esetben pont eléd esek. Ez szinte minden belvárosi egyirányúban így van, egyszerűen tűl sok helyet foglalnak el a parkoló autók. Engem is zavar, hogy feltartom az autósokat az ilyenekben, ha van hely, akkor elengedem őket, de általában nincs.

A megoldás a (lehetőleg kétirányú) bringasávok kialakítása lenne az ilyen utcákban. Itt pl. szerintem lenne elég hely arra, hogy az egyik oldalon parkoló autók, a másikon bringasáv. Párhuzamos parkoltatással akár kétirányúsítani is lehetne az utcát a bringások számára.

Perillustris 2011.05.28. 12:52:59

@Harlequin: Nem szeretnéd azt a következtetést levonni, hogy - bár nyilván mókásnak szántad - mégsem valamiféle betegséggel állunk szemben, hanem a közlekedők követnek el szabálytalanságokat, és mindez jármű(típus)független?

ChPh 2011.05.30. 15:36:04

@Rocko-: nem, de le lehet szállni a bringáról, míg átér az ember a megállón, majd újra fel és tekerhet tovább.
Amúgy ott 1ik sincs, csak szembeforgalom, ha letérsz az útról, szóval elég ha leszáll ;)

fizukicsi 2011.05.31. 18:36:21

mivanapátkánnyalbanyekreagáljmár...

Suraki 2011.06.04. 14:00:03

Off
index.hu/kultur/2011/06/04/a_szappanoperak_nem_hazudnak/

A képek alapján Hubertus herceg spanja lehet Winkler. :-)

On

Tachikoma 2013.06.06. 11:28:10

Jó régi cikk, de csak ma jött szembe. Megkérdezhetem, hogy milyen típusú pedálokat kapott a bicikli, ami a képen is szerepel?
süti beállítások módosítása