Ilyen a plebejus kormányzati flotta

  2011. május 20. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak.

Mai publikációnk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr732918976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toncsi64 2011.05.20. 13:27:42

Ez mindenképpen pozitív változás, de azért azt az Octáviás árat ami "csak" 150 ezerrel alacsonyabb, kicsit kételkedve fogadom.
A "konvojosdi" meg netto baromság és - leszámítva talán a legfőbb "méltóságokat" - teljesen felesleges. Szerintem...

Wilson 2011.05.20. 13:30:27

"Tizenegy éve esszük az autós újságírás komisz kenyerét" MUHAHA max respect, hogy kibírtátok:)))))))))

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.05.20. 13:30:52

Ez a Winkler gyerek nagyon ráállt erre a témára ;-)

Helyes, na hagyd őket élni, ha már a mi lóvénkon pöffeszkednek ezekben a verdákban néha kicsit rájuk lehet(ne) kérdezni.
(akár, sokkal keményebben is)

szatyi 2011.05.20. 13:31:14

Hát nektek semmi se jó? Ha azt csinálják, amit kitaláltatok, akkor meg az a baj, hopgy nincs rajtuk sapka? :)
Nem tudom, hogy elvárható-e egy közbeszerzésnél, hogy a távlati gazdasági szempontokat is figyelembe vegyék, ne csak a politikai kicsengést meg az egyéb csengetést. Én egy erős nemre tippelnék itt.

Héttörpe (törölt) 2011.05.20. 13:32:44

Gázra állítani a Superbeket? Esetleg eleve gyári gázost venni? A 220-at úgy is vinnék.

pmobilTB 2011.05.20. 13:35:36

Elképzelhető hogy a közeljövőben normális AUTÓKRÓL szóló cikk is megjelenik a TC-én?

Én ugyanis rühellem a politikát, de k.rva jó, hogy még egy autós oldalon is ezt tolják az arcomban.

szatyi 2011.05.20. 13:36:50

Ja, és 270e km van a járós autónkba és még egyszer sem esett ki a kereke, meg nem folyatta a vizet a lukas hűtő se. Pedig nem a Kerül amibe Kerül Kft.-hez járok márkaszervízeltetni, hanem Zoliék csinálják a szomszéd faluban.

Egy adatot még azért hiányolok. Hány autóra oszlik el a megadott szervízköltség, csak hogy éves autónkénti átlagot tudjunk számolni?

a.szirbik 2011.05.20. 13:36:56

Azért az utolsó mondatban nagy igazság van! Ha a PH tudja, hogy náluk fogják őket szervizeltetni "listaáron", akkor az új autó árából simán elengedhetik a 29%-ot, és bőven meg fogja nekik igy is érni!

Winkler Róbert 2011.05.20. 13:37:23

@pmobilTB:
totalcar.hu/tesztek/2011/05/20/csak_a_nemet_az_igazi_nem/

Parancsolj. Ha rühelled a politikát, ne kattints olyan cikkre, amiben nyilvánvalóan elő fog fordulni. Kivéve persze, ha szopni jársz ide, és nem vadászni. Még valamit?

Bambano 2011.05.20. 13:37:53

csak tudnám, honnan van az a 13 beszállító, mikor évtizedek óta a fóccvágen csoportot favorizálják, nagy ritkán egy-egy mercivel.

Today05 2011.05.20. 13:38:05

@Héttörpe: Gázos autókkal nem állhatnának be mélygarázsokba, szállodák alá, és hasonló helyekre, ami viszont indokolt biztonsági szempontokból, ezért nem lehet pálya egy gázos verda.

Héttörpe (törölt) 2011.05.20. 13:41:00

@Today05: jogos. Mondjuk az csak egy rendeletmódosítást kíván, mivel nem hiszem, hogy tudnának mondani olyan esetet, hogy egy modern gázrendszer elengedte a gázt maga alá.

Hardbácsi 2011.05.20. 13:45:00

Lagunákat, C5-öket nekik!!

Motorcsere 200ekm-nél? És még a franciák szarok. muhahaha. Talán ésszel kéne hajtani. Mennyi turbócsere lesz a TFSI-knél?

Hurri Kán 2011.05.20. 13:45:08

"Hogy aztán miért veszik, miért nem lízingelik, amiben benne volna a karbantartás,"
Hát hogyne, a lízingcég a karbantartás árát nyilván nem építi bele a lízingdíjba...
Szép volt, Winkler!

atisbatis 2011.05.20. 13:48:48

466e?
Legalább abban még valszeg nem volt forgatva az óra visszafelé! XDXD

Shadowbull 2011.05.20. 13:49:19

@Hardbácsi: Hulye lenne a magyar kormany francia vagy akar olasz kocsit venni.

hany francia autogyar is van ma Magyarorszagon?

"Mennyi turbócsere lesz a TFSI-knél? "

Semennyi.

sb

Kicsit Karcos 2011.05.20. 13:50:22

Szerintem vegyenek "szlovák" rendszámos autókat, csak ezen az egy tételen autónként milliókat tudnának spórolni a beszerzésért illetékes hivatalok. És legyenek a sofőrök és a karbantartók mind-mind romákok, ami szintén kormányzati prioritás az olcsítás, a plebejus kormányzás mellett.

op tomi 2011.05.20. 13:50:40

Winkli, amúgy is bírom a stílusodat meg a humorodat, ez a cikk különösen jól sikerült, gratula:)

Hurri Kán 2011.05.20. 13:51:17

@Hardbácsi:
Az, hogy egy SAAB-ban motort cseréltek, mennyiben érinti egy TFSI esetleges turbócseréjét, te szerencsétlen?
(Kicsit segítek, a TFSI az VW-konszern motorja, Audi/VW/Skoda, amikbe beépítik.)

Shadowbull 2011.05.20. 13:53:38

@gyvy: Az 1,8 TFSI konkretan Audi-motor.

EA888, Gyorben gyartjak, es reszben Gyorben fejlesztettek.

Jo valasztas, ha mar nem Audit vesznek.

Egyebkent ebben az ugyben tetszik a kormany hozzaallasa. Nem kezdtek el magyarazni, hogy miert is kell Audi, vagy miert nem lehet Skoda.

sb

toncsi64 2011.05.20. 13:53:45

@atisbatis:

Ilyen szempontból jó vétel egy állami verda, fordított irányba tekernek :) Persze ez csak urban legend...

Magyar[HUN] 2011.05.20. 13:53:45

@Kicsit Karcos: A kormány most arra költ casht,hogy megszűnjenek a külföldi rendszámos kocsik. Jól teszik!
Az pedig,hogy Skodákat vesznek,végre azt mutatja,hogy valaki gondolkozik odafönn.

Shadowbull 2011.05.20. 13:55:55

@Magyar[HUN]: "A kormány most arra költ casht,hogy megszűnjenek a külföldi rendszámos kocsik"

Remenytelen. Nem lehet megfogni.

Inkabb azon kellene dolgozni, hogy ne legyen erdemes szlovak rendszamu autot venni, ill. hogy inkabb a szlovakok is magyar rendszamu autoval akarjanak jarni.

sb

Bambano 2011.05.20. 13:58:48

@Today05: ha a kormánynak gázos autója lenne, lehet, hogy motiválná őket a hülye szabályok megváltoztatására. Majd egyszer felteszik végre maguknak a kérdést, melyik tartály a veszélyesebb: a gagyi műanyagból készült benzines vagy a darabonként megvizsgált hegesztett acél.

A mélygarázsokat egyébként is kell szellőztetni, hát szívják el az autógázt is, ha gond van.

Magyar[HUN] 2011.05.20. 13:59:07

@Shadowbull: Azért reménytelen,mert túl későn reagáltak... Viszont azt tényleg meg lehetne csinálni,hogy a külföldi rendszámos kocsik száma ne emelkedjen,esetleg csökkenjen.

Today05 2011.05.20. 13:59:15

@Héttörpe: igaz, hogy a rendelet módosítható, de Mo.-n vagyunk, itt nem csak a tesztelt, mérnökök által kidolgozott rendszerek vannak az útjainkon, én nem örülnék neki, ha beengednének mindenféle kókányolt gázos roncsot egy mélygarázsba ami fölött én is ott vagyok :)

Shadowbull 2011.05.20. 14:01:37

@Magyar[HUN]: Az EUn belul egyszeruen annyi legalis jogi lehetoseg van kulfoldi rendszamos autohoz jutasra, hogy nem lehet megfogni ezt a gyakorlatot.

Ha megszuntetnek a regisztracios adot, meg csokkentenek az autotartas terheit, maris nem erne meg svajci alapitvanyt, meg szlovak ceget csinalni egy auto kedveert.

sb

atisbatis 2011.05.20. 14:04:23

@toncsi64: Aha! Te tudhatsz valamit! ))

atisbatis 2011.05.20. 14:07:14

@Shadowbull: A regdíj megszüntetésének annyi az esélye mint Ghandinak a hízásra! XDXD

Shadowbull 2011.05.20. 14:10:39

@atisbatis: Igen, ez nemileg komplexebb gondolkodast igenyelne a kormanyzattol.

sb

tib00 2011.05.20. 14:10:50

az azért kicsit demagóg,hogy járjanak a helyettes államtitkárok, államtitkárok suzukival...
Persze nem lenen rossz,de ez egy ilyen ország. A céges autó nagyban számít a munkahely választásánál.
Államhoz menjek dolgozni és lesz egy swift, vagy multi és minimum egy jól felszerelt mondeo...ez nehéz döntés...( és akkor fizetésbeli különbségeket nem feltételeztünk)
És azt se kell mondani,hogy bezzeg külföldön...lehet,hogy a holland közlekedési miniszter tömeg-közlekedik,ebből lehet hírt csinálni. De miniszterek, államtitkárok stb. tőlünk nyugatra is kb ugyanígy közlekednek,mint nálunk.

Bambano 2011.05.20. 14:12:52

@tib00: a cikkben is szerepelt, hogy eddig 9 szint volt az autók között. Ha a miniszter a 9. szintbe tartozik, kik tartoznak az első néhányba? Nekik miért kell fóccvágen, egyáltalán, miért kell céges autó? Járjon a sajátjával és legyen néhány pool car, ha hivatalos ügyben vidékre kell menni.

Héttörpe (törölt) 2011.05.20. 14:13:37

@Today05: A kókányolt roncsok ellen semmit sem tudsz tenni, de kiszúrni sem lehet őket ránézésre, mivel nem hiszem, hogy kimatricáznák az ilyen autót. A műszaki vizsgával rendelkező gázautókkal nem lehet semmi gond. Nyomáspróba, gázbiztonsági vizsgálat, két biztonsági szelep, ami hirtelen nyomáscsökkenésre zár, stb. Sok plusz teher van ezeken az autókon, amelyek a biztonságot hivatottak növelni. Nem tudom, a benzintank kibírna-e 15 baros töltést?

zar116 2011.05.20. 14:14:15

Itt van a kutya elhantolva:
"És persze így lehet nagy engedményt adni a listaárból, hiszen a szervizelés meg már aztán bármennyi lehet."

GRX 2011.05.20. 14:19:46

@Héttörpe: Szerintem vesd fel a gáztartályos ötletedet a Közt. Őrezred parancsnokának, terrorelhárítási szempontból mi a véleménye róla. Tuti, hogy népszerű leszel.

Magyar[HUN] 2011.05.20. 14:20:47

@Shadowbull: Én azt hallottam,hogy terveznek valami adóváltoztatást,de ez nem biztos!

tib00 2011.05.20. 14:21:16

@Bambano: már miért járna egy államtitkár a saját kocsijával? egy vállalati középvezető,középvezető helyettes a saját kocsijával jár?
Csak úgy tudsz valamirevaló államtitkárokat alkalmazni,ha kb hasonló pakkot tudsz nekik nyújtani,mint amilyet a magánszektorban kapnának.

Nem a boltba lejárásból jön össze az éves minimum 60 ezer km. Kicsi az ország, de hétfőn lemenni Makóra az új Bartók szobor avatására, kedden Siófokra stb...könnyen összejön a km. Az pedig,hogy ezt a saját kocsiddal csináld... Meg az államtitkár tartson egy családi autót amiben benne vannak a gyerekek játékai,gyerekülések,kakaófoltok stb, meg tartson egyet a saját pénzén amivel nem gáz megjelenni egy ünnepségen stb..? ezt komolyan gondolja bárki is? gondoljuk már át mit írunk le..

Hurri Kán 2011.05.20. 14:21:34

@Shadowbull:
Tudom, de használják több típusban.

GRX 2011.05.20. 14:23:56

@tib00:
Az alsóbb szintekről volt szó, oda meg simán elég kell hogy legyen a pool car. Ez a vállalati szférában sincs másképp.

Héttörpe (törölt) 2011.05.20. 14:25:49

@GRX: szerintem meglepődnél, melyiket lehetne könnyebben, hmm, hogy is mondjam, hogy az elhárítók ne ugorjanak rám holnap, mondjuk 'megpocsékolni'.

atisbatis 2011.05.20. 14:27:05

@Bambano: Az 1-2 kagtegória szerintem valai piaggio robogó lehet! XDXD

fda 2011.05.20. 14:27:20

Sírjunk már együtt szegény vezetőinkkel, milyen rossz is az, hogy 200 ezer km-nél szarrá megy egy nagy kocsi motorja. Meg kiesik álló helyben a kereke. Ha ez egyáltalán igaz, tán picit vigyázni kellene ezekre a kocsikra...

Meg hogy 460ezer km? Hú de nehéz lehet, hogy egy néhány éves luxuskocsival KELL száguldoznia, teljesen ingyen és büntetlenül.

tib00 2011.05.20. 14:28:07

@GRX:
alsóbb szintekről? Véleményed szerint egy helyettes államtitkár kb egy területi képviselő,tehát kapjon egy 3 éves renault clio van-t? ( mert úgyis általában egyedül utazik?)
Én még mindig nem látom ezt reálisnak.
Szerintem nem itt kellene keresni az adó milliárdokat...Persze az kérdéses,hogy úgy általában az intézményi munkához mennyire van szükség autóra. De feltételezem,hogy a szomszéd irodaházba nem autóval jár át egyik államtitkár,államtitkár helyettes sem...
Amikor meg egy rendezvényen képviselnie kell az államot akkor igenis minimum egy oktáviával jelenjenek meg.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.05.20. 14:28:57

"Igaz, a vezetett konvoj az, amelyik elején hiperagresszív/ultratahó módon szorítják le az útról a szembejövőket, de úgy, hogy aznapra már minimum kaptak egy komoly sokkot, csak mert Orbán/Gyurcsány/Horthy/Kádár sietett egy róla elnevezett közpark felavatására."

Nem gondolnám, hogy ez demagóg kitérő.
Inkább (sajnos) életszagú.

sunblind 2011.05.20. 14:29:19

... esetleg kereshetnének többet, és akkor azt vennének maguknak, amit szeretnének, nem kéne abba a levitézlett ganéba befeküdni, ami az államtól automatikusan jár a tisztességgel elvégzett munkáért.

fda 2011.05.20. 14:32:38

@gyvy: "Hát hogyne, a lízingcég a karbantartás árát nyilván nem építi bele a lízingdíjba.."

Dehogyis nem építi bele.

De. Most vettünk egy halom új autót, mindenki örül, hogy milyen olcsón. A karbantartásról szó sem eszik, de el tudjuk képzelni, hogy a márkaszervízben mibe fognak ezek a kocsik kerülni, amiken 1-2 havonta olajcsere esedékes, és mint olvastuk, 200 ezer alatt széjjelmegy a motor és kiesik álló helyben a kerék.

A lízing úgy jött szóba, hogy ott az árban benne van a karbantartás, tehát a mostani alku arról is szólhatott volna.

Én is adok neked kocsit olcsón, ha tudom hogy széthajtod és minden javításra hozzám fogod hordani úgy, hogy mikor hozod, majd sosem érdekel a számla, csak hogy hol kell aláírni.

NO MA’AM 2011.05.20. 14:33:50

Két észrevétel:
1. A tisztelt Totalcar szerkesztősége mikor bírálni kellett nagyon tudja köpni az epét. Mikor kicsit dicsérni is lehetne, nagyon szőrmentén fogalmaz. Mint egy rossz főnök: hiba esetén leszedni a fejét, ha ügyes akkor a jutalom az, hogy ma nem kap fejmosást... egyelőre! Ez a Skoda beszerzés nagyon nem illik az Orbán-ellenes mániába.

2. Felejtsük már el ezt a "szemét-nagypofájú-politikus-tól-le-az-útról-mert-ő-k*rva-fontosnak-képzeli-magát" demagóg süket dumát. Ezen konvojokat szakmában illetékes emberek szervezik és irányítják. A politikusoknak kutya kötelessége alávetniük magukat az előírásoknak, ez nem vita tárgya. Nyilván oka van a 220 km/h-s tempónak is, nem szórakozásból tépnek ilyen sebességgel, pl.: "szólj már előre Józsikám, sietnék, mert kezdődik a meccs".

Az nem jutott senki eszébe, hogy talán épp azért nincsenek merényletek (megjegyzem, szinte sehol a "nyugati" világban), mert ilyen szigorúak a biztonsági előírások.
Obama ellen sem történt még merénylet, nosza, vegyük el tőle a testőrséget, járjon talicskával a nyomorult, minek neki páncélozott limó, felesleges, még soha sem történt semmi!

Ilyen hülyeséget.

Marhára bosszantó, ha egy laikus azt hiszi ő foss'a a spanyol viaszt. Ezért utálom a zöld szervezeteket is, képesek leugatni még egy akadémikust, vagy professzort is, mert ők olyan baromira értenek környezetvédelemhez. Ja, hogy a másik tanulta, sőt tapasztalt.... az nem baj, akkor is hü'lye.

Ezeket a dolgokat talán bízzuk a szakemberekre.

Hurri Kán 2011.05.20. 14:34:15

@fda:
Én tudom h beleépíti, csak ezek szerint Winkler nem tudja, különben nem írja le azt a baromságot, amit leírt ezzel kapcsolatban.

laci_52 2011.05.20. 14:44:29

Kíváncsi vagyok, melyik Skoda fog kibírni 466 ezer kilométert.

Hurri Kán 2011.05.20. 14:45:41

@laci_52:
HA normálisan szervizelik, és nem tiporják nagyon szét, akkor bármelyik.

Ainult Mina 2011.05.20. 14:51:18

Az elképzelhetetlen, hogy a sofőrök előretekerik a kilométerórát és a szervízzel risztelnek a kötelező díjain?

Bambano 2011.05.20. 14:57:27

@NO MA’AM: a magyar utakon nem lehet tartósan 220-szal menni. Ergo az nem lehet biztonsági előírás, hogy ennyivel kell tépni, mert ez rontja a biztonságot.

Az előző orbán kormány közlekedési minisztere lemondott, amikor balesetet okoztak. ő volt idáig az egyetlen politikus, aki felvállalta az erkölcsi felelősséget a rohangálásért. Következésképpen ha egy pixisen belüli ember is elismeri, hogy baj van, akkor ott baj van.

Ja és nyilván obama meg orbán értéke ugyanannyi a terroristák szemében rotfl:P

Másrészt meg kétharmaduk van. BÁRMIT joguk van megváltoztatni. A biztonsági előírásokat is.

A cikk fikázós hangulata pedig jogos, mert csak annyi történt, hogy a8-ról downgradeltek superb-re, nem pedig annyi, hogy elvették az a8-at és attól kezdve gyalogkakukk. Pedig semmi nem indokolja, hogy annyi ember járjon céges kocsival a kormányzati szférában.

jo.e 2011.05.20. 14:58:40

"Nem is a vezetőkre gondoltam, hanem mondjuk a helyettes államtitkári szintre" - mondja a T.Szerző a h. államtitkárnak. :))))
Ez mekkora volt! Ilyen kifinomultan beszólni! Nem kékült el a feje?

Bambano 2011.05.20. 15:03:41

@tib00: miért is ne járhatna egy államtitkár saját autóval, vagy vonattal? Például tudod, hogy a MÁV-os vezetőknek mennyi autójuk van? még ők sem hisznek a saját cégükben?

Azt, hogy a vállalati vezető céges autóval jár, ne keverjük ide, az privát szféra. Nem adóforintokból megy céges autóval, hanem azért, mert a cég tulajdonosai úgy gondolják, hogy megtermeli a költségeket.

Visszatérve az államtitkárokra: előző kormányban (azért idézem őket, mert a mostaniról nem tudom az adatokat) volt vagy 13 minisztérium, miniszerelnöki hivatal meg még egy-két szervezet. Ezeknek volt 1-1 minisztere vagy miniszeri kategóriába eső vezetője két-két államtitkárral vagy államtitkár kategóriába eső vezetővel. Ha CSAK ezek kapnának állami autót, nem lenne gond, de ez nem igaz, egy csomó fullajtár is kap, akinek meg nem járna.

A munkaerő piac manapság olyan állapotban van, hogy aki nem akarja elvállalni az állást kocsi nélkül, annak jónapot, van másik 50 a folyosón, akik tülekednek érte. Azt pedig hagyjuk, hogy minőségi embereket akarnak odacsábítani az autóval, sem politikailag nem indokolt ez a feltételezés, sem a gyakorlat nem bizonyítja ezt. A minisztériumi dolgozók jelentős része alkalmatlan a munkájára és minél magasabb polcon van, annál inkább. A versenyszféra ezeket az embereket nem venné fel, mert nem érni meg nekik.

Tehát akkor mire fel kap ennyi ember ennyi autót?

plephyl 2011.05.20. 15:05:51

RESPECT a kormánynak!

Fölösleges volt a rongyrázás, egy skoda tökéletesen megfelel a célnak és még valamennyire reprezentál is.

Amanitin3 2011.05.20. 15:08:19

@NO MA’AM:
"Ezen konvojokat szakmában illetékes emberek szervezik és irányítják."

igen ezeket az ún szakmában illetékes embereket úgy ki kéne rúgni a faszba, hogy a lábuk nem éri a földet. Karitatív alapon persze. Hogy tudjanak csinálni valami értelmeset is ebben az életben.

plephyl 2011.05.20. 15:09:00

@jo.e: hát ja, én mertem volna ilyent mondani :)) nem is vagyok zsurnaliszta...

Bambano 2011.05.20. 15:12:40

@plephyl: a superb nem rongyrázás?

misi107 2011.05.20. 15:17:27

Kidőlt a bömös kereke?Aztán meg hogy?Valakinek csak át kellett vennie az autót javítás/műszaki szemle,ne adj isten téli/nyári kerékcsere után,nem?Érdekes,a szerelőm szaladgálós autója egy egyes golf,közelebb a 600e km-hez mint az 500e-hez.És egyszer nem esett még ki a kereke.Lófaszt nem ér az új autó sem,ha beleszarnak az üzemeltetésbe.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.20. 15:19:25

@Bambano: Nem. Korrekt válasz az adott kérdésre. Mindent tud, amit tudnia kell, fair áron. Mi bajod van vele?

NO MA’AM 2011.05.20. 15:32:11

@Bambano:
1. nem a tartós 220 volt a lényeg, nyilván ha lehet 220, kár ezen lovagolni, a cikkírója is tévedhetett.

2. Honnan tudod, hogy nem biztonsági előírás. Szakmabeli vagy? Láttad az előírásokat? Nem hinném. Csak találgatsz. Magyarán fogalmad sincs. Én nem mondom hogy előírás, a cikk írója írta ezt "Nekik ugyanis néha konvojban kell menni tartós 220-szal, abban pedig a terrorelhárítók az illetékesek.".

3. Idézet a cikkből: "Viszont a terrorelhárítók szíves közlése szerint vezetett konvoj Magyarországon még nem szenvedett balesetet." Én vezetett konvojokról beszélek. A politikusok saját száguldozása már más tészta, nyilvánvalóan. Melyik miniszter volt?

4. Ezt írod: "Ja és nyilván obama meg orbán értéke ugyanannyi a terroristák szemében rotfl:P"
Szerinted Orbánt pont úgy védik, mint Obamat? Ehhez a tájékozatlan megjegyzéshez nem tudok mit hozzáfűzni, ami nem lenne személyeskedő.

5. "Másrészt meg kétharmaduk van. BÁRMIT joguk van megváltoztatni. A biztonsági előírásokat is."
Folyton mindenki azon lovagol (nagyon helyesen!, magam is), hogy a szakmán kívüli politikusok beleugatnak a szakmai kérdésekbe (véleményem szerint nagyon helytelenül!). Remélhetőleg a jelenlegi szabályozás szakmai alapú, valószínű, mert mindenhol hasonló védelmet kapnak ismereteim szerint ezen személyek, Szlovákiában is, cseheknél is, bolgároknál is. Na most akkor szerintetek ugasson bele a politika a szakmába vagy sem. De kétségtelen, 2/3 van, szinte bármit megtehetnek. Szerintem ne tegyék.

6. Melyik olcsóbb, a korábban bevásárolt A8-ast tovább nyúzni, vagy eladni és csomó újat venni? Nem értek hozzá, de azt tudom hogy az új autó mindig drága mulatság, saját tapasztalat. Szerintem nem egyértelmű. Passzolok.

Lowtyo 2011.05.20. 15:33:27

@Shadowbull: "Mennyi turbócsere lesz a TFSI-knél? "

Semennyi.

szerintem meg legalább annyi, mint amennyi kormányzati bmw kereke kidőlt.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.05.20. 15:35:55

A statikusabb is megy évi 60 ezret? Azonnal kirúgni a sofőrt, vagy elvenni az üzemanyagkártyát!!
Ez azt jelentené ugyanis, hogy mind a 365 napra 164 km futás esik. Ha többet megy papíron, akkor még mennyi jön rá?
Közeli cimborám gk előadó volt egy minisztériumban, végül azért kellett mennie mert gátat akart szabni ennek a km gyűjtésnek mer papíron az A8 a kezdeti havi 4 ezer helyett már olykor a 20 ezret is elérte. S ez volt a legtöbbet menő autó!!

NO MA’AM 2011.05.20. 15:37:20

@Amanitin3:

"igen ezeket az ún szakmában illetékes embereket úgy ki kéne rúgni a faszba, hogy a lábuk nem éri a földet. Karitatív alapon persze. Hogy tudjanak csinálni valami értelmeset is ebben az életben. "

Aha, értem, ezeket a szavakat te mint tapasztalt biztonságtechnikai szakértő nyilatkozod.
Már megbocsáss de aligha hiszem.
Szeretnék magamtól idézni:
"Marhára bosszantó, ha egy laikus azt hiszi ő foss'a a spanyol viaszt. Ezért utálom a zöld szervezeteket is, képesek leugatni még egy akadémikust, vagy professzort is, mert ők olyan baromira értenek környezetvédelemhez. Ja, hogy a másik tanulta, sőt tapasztalt.... az nem baj, akkor is hü'lye."

Akinek nem inge ne vegye magára.

Én nem vagyok illetékes szakértő, ezért nem mondom hogy így helyes, de azt sem hogy nem.

Mondanék még egy szakállasat:

A foci az a sport amihez mindenki rohadtul ért, de a labdát rúgni senki sem tudja!

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.05.20. 15:37:59

Ha ezt tényleg a Totalcar cikke alapján döntötték el,akkor kellemesen csalódtam a Minnisztériumban!
A Totalcar meg egyre befolyásosabb lett,gratula!

tamáskodó 2011.05.20. 15:41:33

Ha a "plebejus kormány" véletlenül és hihetetlen módon úgy döntene, hogy Suzuki Swifteket fog használni, abból is a fapados alapmodellt, a sok agyatlan ballib baromnak az lenne a következő kérdése:

"Aztán mér' nem járnak busszal vagy méginkább gyalog?!"

Bambano 2011.05.20. 15:42:33

@malenykij polgar: oda van írva. Az a bajom vele, hogy egy csomó olyan államigazgatási ember kap autót, akinek nincs rá szüksége, a szakértelmével kapcsolatban meg erős kétségek merülhetnek fel. Nemcsak audi a8-at vagy superb-t nem érdemelnek, hanem semmit se! Sem a munkájuk, a feladataik nem indokolják, sem a szakértelmük, a munkaerőpiaci helyzetük.

bkv bérletet nekik, nem superb-t.

@NO MA’AM: kellene, hogy engem érdekeljen, mi a biztonsági előírás? nem kell szakmabelinek lennem ahhoz, hogy tudjam, felesleges 220-szal menni bárhova is. A száguldozás csak arra jó, hogy a mindenhonnan késő, feleslegesen sokat pofázó funkcik a saját fontosságukat hangsúlyozhassák. Ha valahova 220-szal kéne menni, akkor ott valamit elrontottak a szervezéskor.

Egy Budapest-Debrecen városhatártól városhatárig emberi módon hajtva 1 óra 40 perc körül van. Ha 220-szal tépnek, akkor kerek egy óra. 40 perc nem indokol semmit, induljon el időben.

Tehát nem tudom, hogy biztonsági előírás-e, de nem is érdekel. Nincs rá indok.

Másrészt ezeket a politikusokat messze nem szeretjük annyira, hogy aggódni kellene az elvesztésük miatt. :)

Gyurcsány kocsija is szenvedett már Pesten balesetet, pedig azt a terrorelhárítók vezették. Nógrádi volt egyébként az, aki lemondott.

Melyik olcsóbb? A korábbi a8-akat továbbnyúzni vagy eladni és superb-t venni? Nem tudom. De én nem ezt a kérdést akarom feltenni, hanem azt, hogy melyik olcsóbb: az a8-akat tovább nyúzni vagy eladni az összeset a rákba és nem venni helyette semmit? Vagy eladni az a8-akat és bkv bérletet venni helyette? Szerintem elég nyilvánvaló a válasz.

Bambano 2011.05.20. 15:44:02

@NO MA’AM: nekem nem kell tudnom focizni ahhoz, hogy lássam, a válogatottnak sincs köze hozzá.

szalai 2011.05.20. 15:44:26

@kipe: Igazad van. De milyen érdekes, hogy a baloldali kormánynál nem állt rá erre a témára.

Bambano 2011.05.20. 15:45:34

@Megszívtuk-Waze: simán bejárnak akár 100 kilométerről is naponta dolgozni... ha pl. egy vidéki városban képviselő lettél, könnyen kaphatsz munkát ugyanazon párt pesti minisztériumában, kocsival, benzinkártyával.

lajafix 2011.05.20. 15:48:20

TSI be van már gyári gázrendszer?

Szabi01 2011.05.20. 15:48:52

"Viszont a terrorelhárítók szíves közlése szerint vezetett konvoj Magyarországon még nem szenvedett balesetet."

Akkor az mi volt, mikor a felüljáró tetején dugó volt, a konvoj meg lentről megérkezett nagy lendülettel. Mire látható lett az álló sor vége késő volt. A felvezető motorosrendőrök szétspricceltek a sorok közé, a konvoj meg hátulról összetolta a sort.

Most jut eszembe, hogy igazuk van, itt sem balesetet szenvedett a konvoj, hanem okozott! :-D

laverdasfc 2011.05.20. 15:50:14

Mélygarázsba ne álljon be gázos kocsi ezután se. Nem véletlen, hogy nem szabad neki.
Robbanásveszélyes közeget csak Ex-es ventilátorral szívhatsz el, ami drága, és jócskán bele kellene piszkálni az építési előírásokba is. Olcsóbb mindenkinek, ha inkább benzinnel/dízellel mennek.

Bambano 2011.05.20. 15:52:53

@laverdasfc: láttunk már olyat, hogy a valódi életben tapasztaltak alapján lazítottak egy szabályon.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.05.20. 15:57:54

@Shadowbull: Éjszaka ment az M1-en egy műsor ismétlése, ahol a regadó volt a téma. Bíznak benne, hogy meg lehet őket fogni törvényváltoztatás nélkül is, pedig nem valószínű.

Kérdezte a műsorvezető, hogy miért ilyen magas a regadó Mo.-n, erre az aranyos ember elmondta, hogy ez így jó, mert itthon rögtön a vásárlásnál fizet egy nagyobb összeget, de az éves autófenntartás díja nagyon alacsony, szemben a csúnya gonosz németekkel, akik minden hónapban lehúzzák a cégautó listaárának 1%-át adó formájában.

Szóval a magyar helybe' megy a lófaszért, de örüljön neki. De úgyse tudják megfogni őket, amíg le nem zárják a határokat megint.

ugyuli 2011.05.20. 16:04:44

Büszke vagyok, hogy egy ilyen kedves ember kezében (is) van az adóm.
Kérdésre nem válaszol, 6millás autóba még beleül (köszönjük szépen!), az olcsóbb kisebb autóra vonatkozó kérdést meg sem hallja.

"az csak 150-nel több". Persze maradhat, hogyne maradhatna, ha az olcsóbb-kisebb derogál. Más kérdés naponta hányszor marad 150-nel több.

Az meg külön vicces, hogy a rossz szervizre panaszkodik. Nem nekik kellene a szerviz orrára koppintani? Vagy az is "maradhat"?

Bambanovel értek egyet: MÁV-BKV bérletet és futkosósautós poolt (esetleg!) mindegyik kevésbé fontosnak.

Talán emelkedne ott a színvonal.

rajen 2011.05.20. 16:09:57

Korrekt cikk, egyedül a Suzukis rész vágta ki a biztosítékot... Miért nem inkább Kispolszki, vagy Smart? No lám ,az Orbánsátán kormánya talán képes jó döntést is hozni, és próbál spórolni egy kicsit?

NO MA’AM 2011.05.20. 16:10:12

@Bambano:

Na ja, te azért mész gyorsan, hogy gyorsabban odaérj valahova. Nyilván, én is.

A nagy sebesség nem feltétlen a gyors "odaérés" miatt van, hanem pl minnél lassabban mész annál nagyobb a veszély. Ezt egész véletlen egy szakember szájából hallottam. Nem véletlen, hogy Afganisztánban is úgy csipkedik magukat az amerikaiak a közúti forgalomban. Megállniuk egyenesen tilos.

Vagyis a tempó csak védelem egy eszköze, nem igyekezet valahová. Mondom, úgy emléxem régen ezt egy biztonságtechnikai szakértő mondta. De az emlékek ködösek, nem 100%. Ellenben nem logikátlan, csak gondold bele maga a szituációba.

Írod: "Másrészt ezeket a politikusokat messze nem szeretjük annyira, hogy aggódni kellene az elvesztésük miatt. :)"
Na ezzel egyetértek. Nem ártana őket megtizedelni.... de úgy hogy minden tizediket meghagyni! :-)

"Gyurcsány kocsija is szenvedett már Pesten balesetet, pedig azt a terrorelhárítók vezették."
wéwéwé.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/gyurcsany-konvoja-okozta-a-balesetet-91978
Hát én nem tudom akkor mi az igazság. Egyik ezt mondja, a másik azt. Bár nem szívlelem Gyurcsányt, de azt tudom hogy a közlekedési felelőséget mindenki szereti tagadni. Passzolok. Attól hogy politikus, nem biztos hogy sumákol és Gallyas úr attól még hogy nem politikus, nem biztos hogy igazat mond. Passz. De ez sem klasszikus közúti baleset volt ezek szerint.

Nógrádi László nem konvojban közlekedett.

Ergó a terrorelhárítás kijelentése, miszerint nem volt még balesetük, megállja a helyét. Gyurcsány ügy vitatható, de hivatalosan nem volt baleset, Nógrádié nem konvojos baleset.

Írod:"melyik olcsóbb: az a8-akat tovább nyúzni vagy eladni az összeset a rákba és nem venni helyette semmit? Vagy eladni az a8-akat és bkv bérletet venni helyette? Szerintem elég nyilvánvaló a válasz."
Ez nagyon jól hangzik, ugyan ezt érdemelnék, egyetértek, de ez akkor is demagóg, abszolút irreális butaság.

khaleeji 2011.05.20. 16:11:09

a suzukis javaslat tetszett :-)

3 gb 2011.05.20. 16:11:27

@NO MA’AM: Ebben a putri országban vajon mi indokolhat 200-as tempót, ha nem egy igazi paks-kaposvár rangadó? F@szt biztonsági előírások, siet haza a vasárnapi pörkölthöz, vagy a csaját dobja ki a reptére gyorsan, le ne bukjon az asszony előtt. Ezek b@zdmeg az állami, értsd a te, az én és mindeki adójából fenntartott autóval járnak bevásárolni, kúrvázni, inni, horgászni, vadászni, nyaralni, meg nem tudom mi a f@szt csinálni. Ki akar ebben az országban megölni bármilyen minisztert is?

NO MA’AM 2011.05.20. 16:12:38

@Bambano:

"nekem nem kell tudnom focizni ahhoz, hogy lássam, a válogatottnak sincs köze hozzá."

Azt én is látom hogy sz@rok vagyunk, ez mondat nem is erre vonatkozik, hanem arra, hogy ha valaki okoskodik mit is kéne csinálni.

De ne szidjuk a futballistáinkat, szegények, az a rohadt labda nem elég hogy kerek és gurul, de még pattog is! :-)))

NO MA’AM 2011.05.20. 16:15:33

@3 gb:

Ennyi marhaságra amit összehordtál aligha lehet épp ésszel és logikával vitatkozni.

Mit is mondhatnák: részvétem.

Írod: "Ki akar ebben az országban megölni bármilyen minisztert is? "

Talán épp te, az általad kifejtett indokok miatt. :-P

sompetike 2011.05.20. 16:17:51

miért is mennek a TEK-esek tartosan 220al?amikor 130 a megengedett..én nem szoktam oket elengedni,dudálnak fenyegetöznek,na és...

Hurri Kán 2011.05.20. 16:19:07

@sompetike:
Olyanról hallottál, hogy megkülönböztető jelzés?
Mondjuk a neved az tényleg találó, valóban olyan vagy, mint a som.

ehem 2011.05.20. 16:20:10

Az a baj, hogy korábban mindenkinek járt az A6, ez jól látszik a fényképekről is, hiszen a parkolóban álló autók közül a legtöbb A6-os.

ehem 2011.05.20. 16:23:01

De az is egy komoly baj, hogy aki korábban csak Passatot kapot, az sem az 1.9 pdtdi-t kapta, hanem a 4.0 W8 benzinest. Lásd. főképen balról a 2. autó. Ennyit a spórolásról. Szomorú :(

ugyuli 2011.05.20. 16:27:21

És, hogy egy kicsit kevésbé demagóg is legyek:
Néha azért örülnék, ha egy-egy ilyen fontos ember normálisan egyenesen ülve beszélne, neadjisten "csak 150 a különbség, szerintem maradhat" helyett, átadna egy pendriveot pár dokumentummal, amin a szerviz stb költségbecslések szerepelnek "és a mellékelt dokumentumok alapján úgy döntöttünk, hogy a 7-8éves becsölt futásidő alatt..."

Kérdés2: hogy lesz 150e a különbség a 4-5,3 milliós octavia és a 7milliós superb között (kezdőárak)? occó autóra nem jár a 30% flottakedvezmény?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.05.20. 16:30:08

@Bambano:
A száguldozás arra jó,hogy kevesebb idő áll rendelkezésre a célszemély kilövésére. Ez mindenhol így van. De Gaulle életét egyszer az mentette meg, hogy sofőrje 80 helyett 120-al ment be egy nyújtott kanyarba..

indapass90210 2011.05.20. 16:30:32

Elértünk oda, hogy a kutyaugatás felhallik az égig. Én is nézegettem suberb-et, kombiban, de egyelőre kicsi és gyors autó az ász, amiben elférnie rajtam kívül mindössze a bal egyen 1 darab ribancnak kell.

indapass90210 2011.05.20. 16:33:03

@ugyuli: egyébként lázárjaninál is rémlik, hogy valamit kamuzott az új audi árával kapcsolatban.

Egyébként szerintem ilyen szinteken a superb teljesen rendben van, ezért már tényleg ne köpködjön senki.

-Gabi- 2011.05.20. 16:34:36

ennyi hülye csicska....semmi nem jó nektek?

Büszke_troll 2011.05.20. 16:41:21

@Magyar[HUN]:
Ja kb. annyit, hogy megemelik a regadót, de akit külföldi rendszámos autóban kapnak, a helyszinen főbelövik.

Büszke_troll 2011.05.20. 16:54:09

@Bambano: "ha pl. egy vidéki városban képviselő lettél, könnyen kaphatsz munkát ugyanazon párt pesti minisztériumában"

Melyik pártnak van pesti minisztériuma?
Pest az a fővárosi város?

Tom79 2011.05.20. 16:56:10

Szóval miért is nem jöhet szóba frencia márka? Az ára miatt??? Esetleg kellene kérniük be pár árajánlatot, de akkor még magyarázkodni kellene, miért választják a drágábbat. Plusz a szervízköltségeket is mellé tehetnék, a POHU "híresen" olcsó szervíz tekintetében.

Fox888 2011.05.20. 16:56:46

Miért nem lehet kicsit örülni? Vehettek volna új audikat is. De mégis valaki elgondolkozott és Skodák lettek belőle. Ti javasoltátok!!! A swiftes ötlet meg nyilván hülyeség. (Nézzük már meg a Román rendőrséget azokban a szar Logan-ekben, nagyobb autósok könnyesre röhögik magukat amikor elindulnak utánuk)

Gomulka Béla 2011.05.20. 16:57:53

Teljesen témán kívul, de: a sárga gázos (tigáz, bármi is legyen az) reklám, hiába csak alákúszik a szovegnek, nagyon zavaró. Tudom, hogy kell a reklám, mert fizetnek, de ha van egy szint, ahova nem kéne eltolni a dolgot, hát az ez. (Remélem nagyon sokat fizet ez a tigáz, de ajovoben akkor se kéne. Szerintem.)

Ami a Suzuki versus Skoda dolgot illeti, normális esetben a miniszteri / államtitkári autó hátsó fertálya munkahely. Hadd legyen hely a lábnak és a laptopnak, és dolgozzanak csak, ha már egyszer úgy alakult, hogy ok a miniszter / államtitkár!
Ami a kétszázhússzal haladó konvojt illeti, az szerintem baromság. Egyrészt: egy repulot is meg lehet loni, és az gyorsabban megy kétszázhúsznál. Másrészt ki a bánat akarná megmerényelni a mezogazdasági minisztert. Ki a bánat a mezogazdasági miniszter? Bástya elvtárs feltámadt?

Hurri Kán 2011.05.20. 16:58:10

@Tom79:
Tudnád sorolni azokat a jelentős autóipari beruházásokat, amelyeket valamely francia gyártó eszközölt nálunk?

Bambano 2011.05.20. 17:01:46

@NO MA’AM: a veszély önmagában értelmezhetetlen fogalom. a veszély csak úgy értelmezhető, hogy veszünk egy konkrét lehetőséget (háztetőről lelövik távcsöves puskával) majd kiderítjük az előfordulás valószínűségét. Annak az esélye, hogy Orbánt jelen helyzetben lelövik, olyan kicsi, elhanyagolható, hogy ez nem indokolja a folyamatos terrorelhárítást meg a száguldozást.

Afganisztán más tészta, ott a katonák zöme öngyilkos merénylők miatt halt meg, tehát ott ez a valószínűségi változó igen magas értéket mutat. Ha ott nem tartod meg a biztonsági előírásokat, gyakorlatilag kizárt, hogy élve visszajuss a laktanyába. De hol vagyunk mi ettől?

Itt a tapasztalat az, hogy lövöldözésre csak akkor lehet számítani, ha lenyúlják a bébiszitter terepjáróját, de akkor sem a tolvajok lőnek. Egyébként is azért van a titkosszolgálat, hogy a veszélyeztetettség valós szintjét felmérje.

Vitatkozhatnánk még azon is, hogy személyre lebontva mi a veszély valós szintje, mert nyilván egészen más orbánnál, mint egy utolsó senki aktatologató minisztériumi közszolgánál. A törvény meghatározza azokat a közjogi méltóságokat (tudtommal jelenleg ötöt), akinek a szolgálati ideje alatt jár a védelem. Legyünk nagyvonalúak, ez az 5 rohangálhat. De itt százasával veszik az autókat, nem összesen 5-öt vettek, akkor itt miről van szó?

Fletó a rakpart környékén szenvedett balesetet, valahol a Komjádi magasságában, én arra céloztam.

Lehet, hogy demagógia, ha ez az, felvállalom, de akkor is azt gondolom, hogy ennyi embernek felesleges állami autó. És itt nem a legfelsőbb szintre gondolok elsősorban, mert abból van kevesebb, hanem a legalsó szintekre.

@Megszívtuk-Waze: mint már emlegettem, az utóbbi időben lövedék csak állami csőből indult el mostanában, tehát a nagy sebesség csak arra jó, hogy minél hamarabb kiérj a lőtávolságukból:)

Fox888 2011.05.20. 17:01:52

@Tom79: Nehogy már a franciáknak nyaljunk. Nincs itt semmilyen gyáruk továbbá az ALSTOM meg rángatja a faszunkat 30 milliárddal. Hát rohanok egy Renault-ért..............

Bambano 2011.05.20. 17:04:32

@Büszke_troll: kedves szőrszálhasogató kolléga, egy vidékinek Pest a teljes nagyfalut jelenti, nem ritkán beleértve Budaörstől kezdve a pesti oldali településeket is. Nem kell mindig precízkedni.

Egyébként abban az időszakban, amikor jobban ismertem ezeket a dolgokat, például az szdsz-nek volt pesti minisztériuma.

ehem 2011.05.20. 17:05:29

Miért is lenne jó, ha francia autókat vettek volna?
Szerintem majdnem minden európai országban Mercedesszel vagy Audival járnak az állami vezetők (nem véletlenül), kivéve ugye Franciaországban.

Secnir 2011.05.20. 17:09:53

@NO MA’AM:
"2. Felejtsük már el ezt a "szemét-nagypofájú-politikus-tól-le-az-útról-mert-ő-k*rva-fontosnak-képzeli-magát" demagóg süket dumát. Ezen konvojokat szakmában illetékes emberek szervezik és irányítják. A politikusoknak kutya kötelessége alávetniük magukat az előírásoknak, ez nem vita tárgya. Nyilván oka van a 220 km/h-s tempónak is, nem szórakozásból tépnek ilyen sebességgel, pl.: "szólj már előre Józsikám, sietnék, mert kezdődik a meccs"."

de. Vidi, Debrecen, Felcsút, pölö.

amúgy megkérdőjelezném, hogy BÁRMELYIK politikus miért hajt(at) 220-al? a limit 130, még neki is. a KRESZben nem tudok olyan bejegyzésről, hogy
5.§ 5 pont autópályán 130 km. (kivéve ha a miniszter siet, akkor lehet több)
menjen repólőgéppel vagy helikopterrel. az le is tudja tenni a fehérvári stadion tetején, onnan jó a kilátás.

Amanitin3 2011.05.20. 17:15:26

@NO MA’AM:
"Marhára bosszantó, ha egy laikus azt hiszi ő foss'a a spanyol viaszt."

Tévedés. A bosszantó az, amikor egy úgynevezett szakmailag illetékes hiszi azt, hogy ő fossa a spanyolviaszt. És nyomatja, hogy amit csinál, az mennyire kurva fontos, és mennyire kurva bonyolult.

sompetike 2011.05.20. 17:20:27

@gyvy: és mire is jogosítja fel őket a megkülömböztetö jelzés?nem a tartósan 220ra.elég óvodás szintű agyad lehet ha a nicknevemből gunyt üzöl

NO MA’AM 2011.05.20. 17:21:45

@Bambano:

Írod: "Annak az esélye, hogy Orbánt jelen helyzetben lelövik, olyan kicsi, elhanyagolható, hogy ez nem indokolja a folyamatos terrorelhárítást meg a száguldozást."
Remélem ezt az ostobaságot te sem hiszed el. Ez akkora zöldség, apám, hogy nem is tudom hol kezdjek bele a magyarázatba. Inkább bele sem kezdek, elképesztő tájékozatlanság, nincs értelme vitázni.

Afganisztán nem analógia, csak hasonlóan egy biztonságtechnikai kérdés. Nem írtam, hogy háborús övezet lennénk.

Az a gond, hogy olyasvalamiről akarsz részletekbe menőleg vitatkozni, aminek se te se én nem vagyunk szakértői. Én nem tudom megítélni a veszély valós szintjét. Te talán igen??? Nem hinném.

Hogy kinek kell és kinek csak jár az autó nekem fogalmam sincs. Valószínű többen kapnak mint kellene. Ebben egyetértünk.

Na én végeztem, kikapcs, megyek haza....
písz on jú ól

Hurri Kán 2011.05.20. 17:21:47

@sompetike:
A hozzászólásod alapján nem tudok mást tenni.
Jótanács: a helyesírást kicsit gyakorold még.

NO MA’AM 2011.05.20. 17:23:44

@Amanitin3:

Nem, nem tévedés. A véleményem fenntartom.

De amit írtál: "A bosszantó az, amikor egy úgynevezett szakmailag illetékes hiszi azt, hogy ő fossa a spanyolviaszt. És nyomatja, hogy amit csinál, az mennyire kurva fontos, és mennyire kurva bonyolult."

Nos, egyet értek, ez is bosszantó.

Két külön dolog, de nem azonos.

Kikapcs......

sompetike 2011.05.20. 17:24:59

@NO MA’AM: tek=terror elhárítási központ. Más néven csókos rendőrök gyülekezete

NO MA’AM 2011.05.20. 17:25:27

izé... nem azonos.... "de" nélkül

NO MA’AM 2011.05.20. 17:27:29

@Secnir:

Olvasd el a korábbi kommenteket, akkor érteni fogod miről is brekegtem.

A KRESZnek nevezett KPM-BM rendeletnek a cikkben leírt konvojokhoz semmi köze.

sompetike 2011.05.20. 17:28:36

@gyvy: sajna mobilról írok.s a t9 szoftver még nem nagyon tud magyarul. Amúgy meg minek játszod gretsy tanárurat?

Magyar[HUN] 2011.05.20. 17:28:52

De kurva okos itt a többség.

2011.05.20. 17:30:45

Végre egy értelmes politikai döntés.
Gázos autónak én sem vagyok a híve, de azért nem kéne terrorelhárítási okokkal jönni. Nincs az a terrorista aki ebbe az országba jönne, max elbújni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 17:31:28

Azért az a lyukas hűtős Saab még olyan, hogy megesik egy lyukas hűtő, de a kidőlő kerekű BMW meg már erősen leszarásgyanús...

De azért OK, hogy Skodrit vettek, átlag 6 milla/autó, az sztem jó.
Most ugyanez Audiból, másfélszer ennyi lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 17:33:15

@Secnir: Nem ártana ezt úgy bekolrátozni, hogy csak veszély esetén tolhatják... Most őszintén, ha egy-két miniszterrel kevesebb lenne, nem dől össze a világ.

Super aGyuri 2011.05.20. 17:33:26

Nem volt időm elolvasni a kommenteket, elnézést.
Véleményem, hogy a Kormány korrekt döntést hozott. Jó az üzenete, hogy Skodákat vesznek (mégiscsak közép-európai összetartás van, meg minden), ráadásul itt fél szemmel láttam, hogy a TFSI motor mintha Győrben készülne (szuper!).
A magam részéről a miniszternek vettem volna Superbet, az államtitkároknak pedig nagyon jól felszerelt Octaviákat, de nem az ár miatt, hanem mert a car policy-nek valahol az értékek mellett a pozíciót is tükröznie kell.
Mivel nincs ráírva (legalábbis messziről láthatóan), hogy milyen motor és felszereltség, az egészből az jön majd le, hogy lám, a beosztott is olyan kocsival jár, mint a főnök.
Ennek persze pozitív üzenete is lehet: lám, a főnök sem akar jobb kocsit, mint a beosztott.
Szerintem a Superb - Octavia kettős jobb lett volna, de a Superb-Superb választás is szuper(b).
Bárki bármit mond, az Audik irritálóak voltak egy olyan országban, ahol költségvetési hiánycélokról meg konvergenciáról meg ilyen-olyan elvonásokról (régebben: megszorításokról) beszéltek.
Nekem egy Audiból ne pofázzon senki, hogy takarékoskodjak. Akkor sem, ha az Audi 10 éves és már egymilliót sem ér.
Igen, ez sznobizmus, de az Audi akkor is a gazdagság, luxus szimbóluma, ha öreg, a Skoda pedig akkor is az ésszerűségé, ha amúgy a legnagyobb motoros, legdrágább, vadonatúj és így drágább a használt Audinál.
Szóval jó döntés volt, gratulálok. Merjünk szerénynek látszani! ;)

3 gb 2011.05.20. 17:36:02

@NO MA’AM: Ezzel nem kell vitatkozni, mert sajnos Mo-n ez a valóság. Hogy Te is értsd: Nem rendeltetésszerűen használják a szolgálati járműveket, még alacsonyabb szinteken sem. Csupán, amíg egy cégnél az ember hasznot hajt, amiből ha engedik neki, furikázik, a közigazgatás pedig, jórészt szolgáltat, ha minden jól megy gyorsan, PAZARLÁS nélkül, udvaiasan stb, stb. A másik pedig, hogy eszem ágában sincs megölni egyetlen minisztert sem, mert magasból sz@rok az összes paprikajancsi arcába.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.05.20. 17:45:43

@pmobilTB: Add kölcsön a tiedet egy használt tesztre. Én szívesen olvasnám ;-)

Vanek főfoglár úr. 2011.05.20. 17:48:06

Jó választás a megbízható, gyors autó.
Menekülésnél életet menthet. Lehet, hogy hamarabb lesz rá szükség, mint bárki gondolná:)

zeugma 2011.05.20. 17:51:23

Arról nem akartok írni, hogy a lesből fényképezés helyett járható utakkal és megfelelően kialakított kereszteződésekkel javítsák inkább a közlekedésbiztonságot? Hátha azt is elolvassa valami illetékes...

TheDude 2011.05.20. 18:00:07

Okos választás a Superb szerintem is. Első lépésnek jó. Most már csak azt kéne megtanítani valamelyik nagyon elfoglalt államférfinak, h mit jelent a Teljes Bekerülési Költség fogalma s mi is volna az ő dolguk/felelősségük a tőlünk beszedett adók elköltése kapcsán.

Céges autó beszerzése során ohne zsenír, kérdés nélkül nyomták nekem (1 autót vásárló hétköznapi pógárnak) a kereskedők, hogy tudnék alapár alatt okosba kigördíteni a szalonból egy magasabb felszereltségű autót, feltéve persze, h néhány éven át náluk fog történni minden javítás...

...szóval, olyan üzleteket tessék szíves lenni kötni (aztán meglobogtatni a médiában) amelyekből látható a valódi átgondoltság és előrelátás.

Több szódával Uraim, több szódával!

A Jutka férje 2011.05.20. 18:23:57

Leselejtezés után, majd fog az a 466e kilóméteres Audi 166e-re visszapörgetett órával, megkímélt, rendszeresen szervízelt, zömmel autópályán használt, nagyszervíz utáni alkalmi vétel lenni a Hahu-n.

A Jutka férje 2011.05.20. 18:27:27

@A Jutka férje:
Ja, ez lemaradt: Azért én elkérném egy leselejtezés előtti tesztre azt az Audit. A 466e km már tényleg tartóstesztnek nevezhető. Persze ehhez mellékelni kellene a szervízre költött milliókat, de ezt (bőven mért szervízdíj) nem lehetne korrektül megállapítani.

misi107 2011.05.20. 18:29:21

@NO MA’AM: látod,ha így haladnak az összes törvény változtatásával,az emberek nyomorba döntésével akkor lesz okuk menekülni...mondjuk kilőhetnék magukat a Holdra vagy a marsra is de közelebbi célpontként tudom ajánlani nekik a Dunát.Vagy a Tiszát.220-szal...

toncsi64 2011.05.20. 18:42:08

Erről a konvojos, TEK-es történetről az a véleményem, hogy túl van lihegve. Ezeket a dolgokat azoknak találták ki akik potenciális áldozatok ill. az esetleges "nem természetes" elhalálozásuk beláthatatlan káros következményekkel járna (többek közt ezért nem utazhat együtt, egy járművön az össszes állami vezető)pl. az adott országra. Nem kívánom egyik vezetőnk halálát sem (pusztán emberi mivoltuk miatt) de alig hiszem, hogy a fenti kritériumok bármelyike is illene rájuk. Hogy konkrét legyek, aligha kívánja (tudja) bárki "megmerényleni" nagyjainkat és hát a pótolhatatlanságukban is max csak maguk hisznek.
Ami pedig a "beszerzést" illeti. Nem lenne gyenge poén egy saját szervíz (mint anno a pártgarázs, csak "rendesebb működéssel) felállítása. Mekkora pofon lenne a PoHu-nak :DDD

Hang Loose 2011.05.20. 18:42:26

Azonnal elkérni tesztelésre egy 500.000-t futott Audit.

Bambano 2011.05.20. 19:05:07

@NO MA’AM: de, én meg tudom ítélni a valós veszélyt. A valós veszélye annak, hogy az ilyen autókat kézhez kapó közszolgákkal bármi problematikus is történhet (értsd: olyan, ami mezei csórikámmal nem) NULLA. SOK SZÁZ államigazgatási autó tulajdonosai közül max. 5-nél lehet feltételezni érdemben a veszély lehetőségét. A többi sokszáz autónál NULLA. NINCS veszély.

@3 gb: szép hsz, támogatom.

@toncsi64: VAN saját szervizük.

toncsi64 2011.05.20. 19:11:24

@Bambano:

Akkor, hogy lesz drága a szervízelés ? Csak nem ott is Tízenezer a rezsióradíj ?

Bambano 2011.05.20. 19:18:08

@toncsi64: sosem fogod megtudni a valós alkatrészárakat...
másrészt meg határozat, jogszabály kimondhatja, hogy a minisztériumban létszámstop van. de még sosem láttam olyan jogszabályt, ami azt mondaná ki, hogy a minisztériumban, az összes háttérintézményében és minden minisztériumi tulajdonú kft-ben, kht-ben és egyéb társaságban EGYSZERRE van létszámstop...

ugye dereng, mire célzok:)

foolproof 2011.05.20. 19:18:51

@Hang Loose: Menyy ki bármék nepperhez, fog tudni adni, akár többet is:-)

foolproof 2011.05.20. 19:21:02

Amúgy ha már terrorelhárítok, mér nem a főnökeiken kezdik?

Hang Loose 2011.05.20. 19:26:16

foolproof: Na jó, de ezek szervizeltek.

Myko 2011.05.20. 19:34:30

@Winkler Róbert: Grat! Egy nagyjából közszereplőnek (hiszen láthatunk Tv-ben ,hallhatunk rádióban és olvashatunk itt) valahogy "így kell" reagálnia egy félig meddig jogos vagy nevezhető nem jogos kritikának is...ejnye...

Hang Loose 2011.05.20. 19:34:41

NO MA’AM:

Jó nick :)
Vonzza a bamba nőket.
Mint Peggy Bundit :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 20:00:04

@TheDude: Én bvállaltam volna, de cak ha beleírják a szerződésbe, hogy a szervíz által elkövetett bármilyen stiklit ingyen kijavítanak.

Phrascarica 2011.05.20. 20:06:23

@gyvy: "Tudnád sorolni azokat a jelentős autóipari beruházásokat, amelyeket valamely francia gyártó eszközölt nálunk? "
...és amit a csehek eszközöltek?

Hurri Kán 2011.05.20. 20:07:29

@phrascarica:
Milyen többségi tulajdon a Skoda? VW, mint ahogy az Audi is...

Phrascarica 2011.05.20. 20:15:56

@gyvy: akkor meg ne felejtsük el ugye azt sem hogy a Mercedesnek meg a Renaultban van x%-a és egyre több, mint ahogy fordítva is igaz, tehát ilyen alapon lehet Renault meg Nissan is.

Z o z ó 2011.05.20. 20:17:35

Nekem ez szimpatikus.Jó döntést hoztak:) Suzuki persze...3milláért...akkor már inkább fábia:)

Hurri Kán 2011.05.20. 20:18:23

@phrascarica:
A Mercinek a Renaultban?
Mióta? Most tényleg nem kötözködni akarok, de nem hallottam erről semmit, ha van valami link, légyszi dobd már át, kösz.

Attól, h a Merci felhúzott itt egy gyárat, az Audi már elég régóta jelen van itt, és valamit már letett az asztalra nálunk...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 20:21:46

@gyvy: A VW-el amúgy is jóban a kormány...

Secnir 2011.05.20. 20:30:57

@NO MA’AM:
elolvastam a korábbi kommentjeidet.
te kevered a szezont a faszommal.
mint írtam fentebb, "senkinek" nem adatott meg a jog, hogy felülírja azt pillanatnyilag, önös érdekből.
lásd: KRESZ szerint 130 a max, de én kék villogóval, elöl-hátul TEK-kel 220-al megyek, mert úri kedvem úgy tartja.
(megj.: mivel nem tudtad, mi az a TEK, akkor szvsz te most szabadultál és szeded össze az infót vagy most fejezted be az ált.isk. 6. osztályát, és a nyári szünetre gyűjtöd az infót, hogy ne tűnj tudatlannak)

kewcheg 2011.05.20. 20:38:33

Nem, egy ilyen hanyatló országban a Skoda SuperB-nek is rossz üzenete van.Mondom ezt úgy, hogy '94 óta mindig a jelenleg kormányzó pártokra szavaztam.Ahol emberek élnek meg munka után kapott 70ezerből, ahol az orvos meg a tanár 100-at visz haza, ott a politikus ne járjon SuperB-vel, hanem vegyen magának saját kocsit, és 9ft/km.Vagy a közösségi közlekedés.Jóllehet tudom, hogy Magyarországon- amely azért valahol még mindig a keleti,despotikus birodalmakhoz áll közelebb, mint az angolszász mentalitáshoz-ilyesmit kivánni merő ábrándozás.Sajnos politikusaink,minden oldalon, inkabb basák mint úriemberek.Ja, és magyar mentalitás az is, hogy a szolgálati kocsit leszarom, hadd nyiffanjon ki minél hamarabb.Én ugyanúgy vigyázok a cég vagy a szervezet javaira mint a sajátomra.Tudom, hogy ezzel a felfogásommal inkább valamelyik száz évvel ezelőtti brit gyarmat tisztviselőjéhez hasonlítok, de inkább vállalom a közösséget Vele....

apoa 2011.05.20. 21:02:26

Ma a Rottenbiller-Dózsa sarkon két kéklámpás(nem használták) A6 ment egymás mögött. Az egyik tiszta zöldön átjutott, a mögötte lévő NEM! ment át a sárgán. Szabályosan megállt.Mély tiszteletem.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:18:50

@phrascarica:
Köszi :)
De hát ez még csak terv... És mint tudjuk, a Chrysler-házasság sem jött be, nagyon nem...

atiz 2011.05.20. 21:25:05

@Myko: igen, ennek a reakcionak a stilusan (meg ha jogos is) en is meglepodtem. Nade nem ez az egyetlen, amin az ember meglepodik Magyarorszagon ;-)

ZON 2011.05.20. 21:25:09

@NO MA’AM: ez így túl egyszerű.
A sebesség a biztonság záloga? Járjanak vezetőink Concord gépeken!A 4-es főúton!

pimpike_ 2011.05.20. 21:25:33

Nahhááát! Pont úgy teccenek élni kedves politikusaink, mint az átlag magyar!
Itt is gyakori a 460ezer Km , csak nem 8éves, hanem 20éves az ominózus autó, valamint nem A6-os a típus, hanem valami szerényebb 3-4 havi minimálbér "árú" és nem utolsósorban azt a kis üzemanyagot -amit mocskosul meg tetszenek adóztatni- saját zsebből kell finanszírozni.
Egészen aprócska a különbség.

Phrascarica 2011.05.20. 21:29:44

@gyvy: valamelyik -autós- újságban olvastam hogy már volt valamiféle részvénycsere és elég hamar komoly szintre kúszik a csere-bere, ugye az info 2010 márciusi úgyhogy több mint 1 éves!

Hurri Kán 2011.05.20. 21:31:32

@phrascarica:
Gondolom, ha valami nagyobb volumenű megállapodás történt volna már/történik majd, arról azért hallani fogunk.

Phrascarica 2011.05.20. 21:33:40

@gyvy: itt egy kicsit több konkrétum a renault.com-ról első kézből:
http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en|hu&u=www.renault.com/SiteCollectionDocuments/Communiqu%25C3%25A9%2520de%2520presse/en-EN/Pieces%2520jointes/22333_20100407_PR_AllianceDaimler_EN_8473468D.pdf

Hurri Kán 2011.05.20. 21:35:14

@phrascarica:
Köszi, majd belekukkantok.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:36:41

@phrascarica:
HA belegondolok, fejlesztési költségek megosztása miatt lehet realitása. 15-20 éve sztem elképzelhetetlen lett volna, hogy a BMW a Pug.-gal közösen fejlesszen motort pl.

Phrascarica 2011.05.20. 21:39:20

@gyvy: ha beleolvasgatsz meglátod, hogy korrektül körbe írták hogy miről is szól.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:41:19

@phrascarica:
Most már bamba vagyok hozzá, holnap megnézem.

Shadowbull 2011.05.20. 22:06:23

@phrascarica: Ennek ellenere is elegge eros tulzas parhuzamba allitani a VW-Konszern lassan 20 eves magyarorszagi tevekenysegevel.

Jojjenek a franciak, epitsenek gyarat, aztan majd lesz Rönó Laguna allami auto.

sb

Phrascarica 2011.05.20. 22:37:12

@Shadowbull: naná, csak jólesett egy kicsit trollkodni :)
A rönó lagunát pedig tartsák meg a frankók :)

Phrascarica 2011.05.20. 22:38:53

...meanwhile... én is franciával járok :D

Rocko- 2011.05.20. 22:43:09

jó választás.

10 perce nevetek azon, hogy kinek a tanácsára vettek Skodákat.

a BMW számomra nem hihető, vagyis el nem tudom képzelni, hogyan lehet ezeket a "bolondbiztos" új autókat ennyire leharcolni. egyetlen opciót tudok rá: csak papíron volt motorcsere, vagy csak úgy dőlt ki a kerék.

kemény kapszula 2011.05.20. 22:55:13

Winki Winki már megint csalódnom kell... Te tényleg komolyan gondolod hogy a ti cikketek alapján indult el az egész??

Viktor odapirított hogy gyerekek mutassunk kifele valami spórolást, ha már húzunk a népi nadrágszíjon, tűnjön úgy hogy mi is húzunk a sajátunkon.

Maximum a gyökér államtitkár helyettes olvasta a cikketeket és ha már úgyis berendelték a Suberbeket, akkor kifele így kommunikáltak a nép felé, hogy mi vezetők meghallgattunk benneteket. Érdemes lett volna megkérdezni melyik napon jött szóba először a Superbek beszerzése és nem a szerződés aláírása...

Az hogy a ti cikketek alapján indult el a folyamat, akkora naivság minthogy becsületesen vannak finanszírozva a pártok, vagy Viktornak nincs bányája.
Magad írtad le a lényeget. a Pohunak (vagy akárki másnak) tökmindegy hogy A8-ast vagy Suberbet ad el. Amit elbuknak az A8 hasznán azt bezsebelik a Suberb szervízén.

Elhiszem hogy jó érzéssel tölt el hogy végre valamit sikerült elérnetek (vagyis abban a hitben vagytok). De jobban jártok ha teszteltek továbbra is, vagy ha elindultok akkor jobban, oknyomozósan nyúljatok bele, hogy ne nézzenek hülyének titeket.Ebben az esetben Dátumokkal igazolt jegyzőkönyvek arról a napról amikor első ízben szóbakerült a Suberbek beszerzése. Ott úgyis lepapírozzák azt is hogy ki hányszor csavar a gyíkon.

Rocko- 2011.05.20. 23:00:39

@laverdasfc: hány szivárgás volt gázos autóból és mennyi a tüdőbeteg száma?
tán mégse olyan olcsó.

Rocko- 2011.05.20. 23:11:18

@NO MA’AM: no igen. sok agyilag zokni azt nem bírja felfogni, hogy ő az adott személyt utálja miközben a támadást általában a betöltött pozíciónak szól. és egy megölt miniszterelnököt leváltani nem egyszerű menet. pártállástól függetlenül.

Rocko- 2011.05.20. 23:25:21

@Bambano: "Annak az esélye, hogy Orbánt jelen helyzetben lelövik, olyan kicsi, elhanyagolható"
és Magyar Köztársaság miniszterelnöke? és az Európai Unió soros elnöki országának miniszterelnöke?

Ajtony 2011.05.20. 23:30:57

@laverdasfc: te nem láttál gázos gépet. kisebb az esély a szivárgásra, mint a gáztűzhelyednél

Ajtony 2011.05.20. 23:37:41

@Shadowbull: macerás lenne. elég gagyi, így túl sűrűn kellene cserélni

JMC 2011.05.21. 00:08:15

Remélem az összes Superben legalább 18-as felni van maximum /40-es gumikkal. Érezzék már ők is milyen fasza minőségűek az útjaink...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.05.21. 00:58:55

azé' ezen a rottenbiller/dózsa sarkon csiszoljál még kicsit:-)

Ciri 2011.05.21. 06:05:35

Azért a biztonság kedvéért a napokban a fiúk ismét berendeltek vagy 20db Multivan Highline-t.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2011.05.21. 07:44:26

Azért ez a cikk nem volt olyan nagyformátumú, mint a címből remélni lehetett... Az autós újságírás nehézségének beleszövése, a Suzukis ötlet, stb. tovább növeli csalódottságomat.
Ami a kommenteket illeti, ott van némi zavar, ha a 6,2mHUF átlagárat rongyrázásnak akarjuk láttatni mindenképpen - szerintem. Különös tekintettel arra, hogy szép emlékű Batiz A. még kormányszóvivőként ragyogó fogsorral mesélte, h. a kormány új autó beszerzése micsoda profi üzlet volt (510mHuf/27 autó). Az átlagár vmivel többre jön ki, mint 6,2millió... Aztán vettek 3 db használt A8 Panzert, amiről már leszállítás után sajnálattal állapították meg, hogy nem fekete, hanem szürke... 1 db átfényezése többe fájt az adófizetőknek, mint itt az átlagár... Úh. a mostani garnitúra tényleg olyan, mintha el akarná játszani a plebejust. De persze ez sem sapkában, sem anélkül nem fog menni, mert az öntudatos, autószerető adófizető tud a sorok között olvasni (sőt a fotón jó szemmel azonosítja az egyetlen 4.0 Passatot - ami lassan 10 éves - a flottában).

DrSzoke 2011.05.21. 08:33:20

@A Jutka férje: Meg mi a franko abbol a szervizszamlabol....Ismerosom latogatott meg evekkel ezelott egy allami octaviaval.
Mondja hogy olyan furcsa,nem megy.Autoszerelo leven felajanlottam hogy ranezek.Egyertelmu volt,eldugult gazolajszuro,latszott is hogy sosem volt cserelve.3 nap mulva felhivott kisse cinikus hangnemben,na nagyokos,turbot kellett cserelni,nem is a szuro volt.Aha,60 ezret futott 1.9 tdi-n turbohiba.Mondtam neki inkabb kerdezze meg a fonoket,mennyi szazalekot fizet a szerviz neki.De lattam mar transiston 400 ezer forintos szamlat 2 elsokerek csapagy cserejere,szinten allami auto.Szal ott is van min sporolni.

maistro1 2011.05.21. 09:14:25

túl sok az állami autó és a politikus erre a "teljesítményre".
nem vagyok demagóg, de politikusaink túl sok gazdasági támogatást élveznek, a korlátlan gk használatot is ide sorolom.
a gépkocsik műszaki állapota nem indokol semmit, megfelelő karbantartó bázist kellene találni,
csak a legfelső szinten járna repi kocsi miniszterire gondoltam, a többi vígan elkegyegne 5-6 mill-es gépekbe, valószínű az igénylő maga az állam VIP besorolása miatt nagyon előnyös ár és magas felszereltség is kialkudható lenne.
a tempóról annyit, hogy időben kell elindulni, megint csak azt mondom a sok
pittegésnek-pattogásnak semmi hasznát nem
látom a "lázas munkatempó" valahogy nem jön át a mindennapokban.

gigabursch 2011.05.21. 09:58:47

Hogy lízingelik-e vagy megveszik és karbantartják az még nagyjából egykutya, de!!!

Vannak igazán érdekes konstrukciók, így pl. az MGSZH flottaszerződése alapján bérelt Jomnyk, Rangerek és SX4-ek. (kb 1000 autó)

2009/2010 fordulóján az MGSZH úgy kötött szerződést az A×××× kft-vel, hogy a kocsikat bérlik.
Tehát 1000 kocsit lizingel a KFT a gyártól, fő kereskedőtől (tudomisén) és azokat a kocsikat kiadja bérbe az MGSZH-nak. Ráadásul igéncsak érdekes bérlezi díjjal és árképzéssel.

Az eredmény: 5 év vagy 100 e km a bérleti szerződés érvénye, utána a kocsit a KFT eladja (Szóval a bérlő kifizette neki a kocsit, majd még el is adja használtautóként). Szóval még csak a kocsi sincs meg az állam számára, hogy a tulajdonába került.
Hogy igaz-e vagy nem, nem tudom, legyen városi legenda egyenesen a zuhanyhiradóból, de állítólag a kft tulajdonosa igen közeli rokonságban van Megyóval.

Otto von Bolschewich 2011.05.21. 10:21:44

A turbós Skodáktól én egy olyan sztorit hallottam, ami a rendőrségnek nem válik díszére. Ők TFSI Octaviákat kaptak, a turbó meg ugye nem szereti azt a sűrűn elindítom, fölpörgetem, majd pihentetés/alapjárat nélkül leállítom üzemet, ahogyan a rendőrök Budapesten jellemzően használják az autóikat: sok, kis, rövid útra.

Az eredménye az a hírek szerint, hogy 15000 km-enként kell a _turbót_ cserélni, mert szétmegy.

Tud erről valaki bővebbet?

Hurri Kán 2011.05.21. 10:47:11

@Otto von Bolschewich:
Igen.
Ne a Story magazinból tájékozódj műszaki kérdésekben.

prérikutya 2011.05.21. 10:55:48

@Otto von Bolschewich:

Ez így van. A TDCi Mondeok is folyamatosan döglöttek meg pont emiatt. Mondjuk ott elég sokat bírtak, olyan 100 ezer környékén kezdték megadni magukat.

Turbós autó nem sokáig bírja a rendőrségnél, főleg, ha járőrautó.:-)

okoskodó 2011.05.21. 11:24:33

@kemény kapszula:

Témához köthető iskolában az első, amit fejedbe vernek, hogy: az iktatókönyvben mindig hagyunk üres sorokat, hátha kell valamire.

Rendőrségi jegyzőkönyvemet az alapképesítésű sün úgy hamisította meg, hogy simán lefehérítőzte a dátumot, oszt tollal jól ráírta a neki megfelelőt, egy olyan napra, amikor a rendőrség közelében sem voltam.

Tetvek ezek, nem derülne ki soha.

betm3n 2011.05.21. 12:25:20

@prérikutya: hülyeség, terülei képviselőink tdci fókuszokat hajtanak, lassan 200e mindben, és egyikben sem kellett cserélni semmi olyat, ami nem kopóalkatrész, vagy a kötelező szervizek alkalmával cserélendő.
azaz nem voltak turbócserén, nem kellett a nagynyomású közös nyomócsöves befecskendező rendszert cserélni, de még kerékcsapágyat vagy első lengéscsillapítót sem, pedig pesti használatban is van belőlük...

Rocko- 2011.05.21. 12:27:30

@prérikutya: és mi köze van a TDCI-nek a TFSI-hez? az ég egy adta világon semmi.

@gyvy: :DDD

@Shadowbull: azt nem tudod, hogy a CEPA kódú motorok hol készülnek? Dél-amerika?

=Daniken= 2011.05.21. 13:01:06

kapszula: szarkazmust keresd ki a Bakos Ferencből.....üvölt az egész cikkből:-)

winkli:

igazi, kurvajó cikk lett!!!!
"és az államtitkár helyettes az milyen szint?":-DD

egy élmény volt!

Golf2 2011.05.21. 13:21:26

Trabantot nekik max,hogy messziről észrevegyék a sok szarházi ingyenélőt!

nolimit 2011.05.21. 13:43:49

Elfogultság?!

Több éve olvasom a totalcart, viszonylag élvezhető meg hasznos cikkeitek vannak, voltak. De amióta kormányváltás történt eléggé a szívükön viselitek a közvagyon sorsát és érezhető egy kettős mérce . Az odáig rendben is volt, hogy nem kell közpénzből S8-al járni, mellesleg az előző kormányzat is előszeretettel használt ilyeneket, de az most lényegtelen, mert most jött a megvilágosodás. Ezek után kiírtak új flottabeszerzést, mivel a gépek tényleg leharcoltak és született egy viszonylag értelmes döntés a skodák mellett. De ez nektek még mindig fáj, mert ugye a bicikli is egy jármű és végül is, azzal is lehetne tolni. Erőltetitek a suzukis hülyeséget, mert mindenkinek az van, demagóg módon, de ti sem járnátok napi több száz kilométert Suzuki 1.3-al, vagy ha igen akkor teljesen hülyék vagytok. Szóval érdemes lenne figyelnetek az objektivitásra, mert, ami eddig nem volt gond nektek, most az hatalmas lett és érthetetlen ez a nagy változás. Audiból Skoda lett, ennél lejjebb sztem senki nem kívánja, hogy a kormányzat menjen. Szóval inkább maradjatok az autók mellett és a személyes meggyőződéseket a népszavába nyomjátok, mert ez visszataszító.

VOGAben 2011.05.21. 13:44:52

1,2 HTP Fóbiákat az összes csíra-gizdának!

Tudják csak meg, hogy milyen is a hiába taposod paraszt "életérzés".

Remélem mennek a levesbe hamarosan! A szar egyetlen ígéretükhöz ragaszkodnak, a nyomorék 16% SZJA-hoz, ahelyett, hogy módosítanák/visszaalakítanák, de nem, ezek inkább nyuvasztják a népet. Bukta lesz ebből, nem kicsi! Ez mega off volt tudom és bocsánat érte! A Superbéla valóban jó gép, nékem a kombi jön be inkább.

Janiboy70 2011.05.21. 14:15:21

Skoda = helyes döntés.
Az viszont nem garancia a mutyizásra.

Bérelt autó? Imádom ezt a témát. Az újságírók próbálkoznak ezzel a leginkább, akiknek nincs is saját kocsijuk, mindig a másét hajtják. ...és ingyen!
A költségek mindig annál a legkedvezőbbek aki a tulajdonos. Persze kormánykörökben ezt is meg tudják cáfolni.
A lényeg, hogy az autóbérlés is a mutyi tárgya ebben az országban. Bérelni max 3 éves korig lehet, akkora a jólét hogy megengedhetjük magunknak?
Visszatérve a javításra. Igenis tessék terv szerint szervizelni a verdákat (saját műhelyben, a gyári szervizeknél rosszabb nem létezik Magyarországon), és akkor nem esik ki a BMW kereke. Nem kéne megmagyarázni hogy egy 6 éves Audinak 300 ezer kilóméterrel törvényszerűen szét kell esnie. Ez vicc! Rühellem a franciákat, de a franciaautó ellenes sor is bicskanyitogató!
Ez meg hogy hol mikor forrt fel a víz, enyhén szólva is blamázs a javából. Ezzel az államtitkár úr azt fejezte ki, hogy ütik-vágják a kocsikat, szarnak a költségekre, a magyar hülye befolyt adójából úgyis ki lesz fizetve.

Még valami....évi 60 ezer km (ugya ezt mondták ez a legkevesebb). Az havi 5000. Az 377 Ft-os üzemanyaggal, 8 literes fogyasztással mérve is 150 ezer Forint. A múlt héten még az volt a nagy hír, hogy valaki túl sok benzinszámlát számol el havonta (hasonló volt a nagyság) Úgy látszik nem tudja a bal kéz mit ír a jobb :)

equium 12345 2011.05.21. 14:16:47

"Állami autókra kilenc kategória van. 7-8-9 a legfelső három, ezek közül gyakorlatilag megszüntettük a 8-9-et"

Nekem ugy tunik, hogy a 7 es szunt meg, az volt korabban a passat.

nyelv-ész 2011.05.21. 18:48:30

Elszedném az összestől a futkosósautót, csak néhány repit hagynék nekik. Elszedném a "honatyáktól" is a gépjármű költségtérítést az utolsó fillérig.

Adnék mindegyiknek ingyenjegyet az ország összes tömegközlekedésére.

Két éven belül lenne olyan MÁV-unk, BKV-nk, hogy Japánból meg Svájcból járnának a csodájára.

nyelv-ész 2011.05.21. 18:50:02

Egyébként meg nem normális, hogy ezeknek a "közszolgáknak" ennyit kell futkosniuk, amikor a 21. században van internet meg mobiltelefon.

A mi cégünknél már évek óta van videokonferencia a vidéki központok között, és azóta nem futkosunk az ország másik végébe egy kétórás értekezletért.

Rocko- 2011.05.21. 20:09:06

@nyelv-ész: "Adnék mindegyiknek ingyenjegyet az ország összes tömegközlekedésére."
van. csak nem használják, hanem 'céges autóznak'. te tudod miért? :-)

Schütii 2011.05.21. 20:50:56

@JMC: Érezni érzik, de leszarják ha törik a felni vagy a futómű, az nem az ő zsebükre megy.

nyelv-ész 2011.05.21. 21:15:46

@Rocko-: Tudom, ezért írtam, amit.

Ha a tömközre lennének kényszerítve, mert azt fizetné helyettük az állam, akkor az utolsó csinovnyik is azon gürcölne, hogy a fontos elvtársak bársonyüléses pullmankocsikon vonatozhassanak Bivalyböhönyéről a Parlamentbe.

Gondolj csak Ő Császári és Királyi Felségére, aki miután utazott a földalattin a külön a számára készült luxuskocsin, Legkegyelmesebben Megengedte, hogy a földalatti vasút a nevét felvehesse, s ezáltal elnyerhesse a Ferencz József Földalatti Vasút megtisztelő elnevezést.

Ezzel az erővel a vérteshutai vicinálist is nyugodtan elnevezhetik Schmitt Pál Expressznek, ha cserébe pontosan és gyorsan jár, és nem ragadsz az üléséhez a kosztól.

soproni1 2011.05.21. 22:03:15

A toyota prius ugyanannyiba kerül. A fenntartása is olcsóbb, ritkább szervizek, dízellel hasonló fogyasztás. Igaz kisebb, de mégis kultúrabb autó, mint egy kerregő dízel.

Hurri Kán 2011.05.21. 23:18:02

@phrascarica:
Pont ezt az oldalt nem tudom megnyitni valamiért. Amit találtam a Renault honlapon, az egy kölcsönös, 3.1 %-nyi részvénycseréről szól, és megállapodás kisebb járművek és motor-erőátvitel közös fejlesztéséről. Az kétségtelen, hogy valamiféle együttműködés elindult.
www.renault.com/en/Groupe/cooperations-strategiques/Pages/cooperation-strategique-daimler-ag.aspx

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 00:57:39

@laci_52: Gondolom láttál már Skodákat, amik taxiként üzemelnek. Na, akkor jól nézz meg egyet legközelebb, mert nem ritka az 5-600 ezer kilométer feletti futás sem bennük.

Amikor márkakereskedőnél dolgoztam, csak azért nem tudtuk beszámítani a taxis Octavia 1.9 Tdi-jét, mert egyszerűen nem volt értékelhető ajánlatunk egy olyan autóra, aminek 760 ezret mutat az órája, hiába működik és még kulturáltan is néz ki.
A céges (üsd-vágd) -hasonló típusú- autónkban "csak" 370 ezer kilométer volt, de teljesen megbízhatóan elketyegett.

Jó pár éve nem a 120-as és a 105-ös típusokat gyártják, hol voltál az elmúlt pár évtizedben? Jó reggelt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:06:41

A sok Suzuki Swiftet javaslónak meg azért a kezébe nyomnék eg aktuális árlistát, kurvára nem olcsó már... Egy átlagos kisautó szinten felszerelt példány kb. három és fél millió forint, jó reggelt! 1.2-es. Csak az van.

Ja, meg az egy darab 1.25-ös őskövület olasz dízel verzió, 4 millióért.

www.suzuki.hu/pages/display/auto/tartalom/arlista

NO MA’AM 2011.05.22. 01:36:53

@Secnir:

Kissé megkésve reagálok, de a hozzászólásod válasz nélkül úgy gondolom nem hagyhatom. Bár, lehet hogy el sem jut már hozzád, mindegy.

"te kevered a szezont a faszommal."
Nem, nem keverem a szezont a nemi szerveddel.

"..."senkinek" nem adatott meg a jog, hogy felülírja azt pillanatnyilag, önös érdekből."
Nem hinném, hogy felül írja, tessék kicsit tájékozódni:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
(A kiadás dátuma ne tévesszen meg, friss és hatályos, a kormányzati portál jogszabály keresője ezt alátámasztja.)
42. és 49. paragrafusok, a 26. mellett. Nem írja senki felül a köznyelvben KRESZ-nek nevezett hatályos rendeletet.

Önös érdek? Úri kedv?
Feltételezem a témában (biztonságtechnika, stb.) ugyan olyan laikus vagy, mint én. Akkor hogyan jelentheted ki, hogy biztos úri kedvükből száguldoznak?!

Ami a TEK rövidítést illeti:
TEK Társadalomelméleti Kollégium / Oktatás
TéK Teljesen Értelmetlen Komment Szleng / Chat
TEK termelőeszköz kereskedelmi Üzleti világ Kereskedelem
TEK tekintetes Üzleti világ Protokoll
forrás: rovidites.hu/index.php

A Terrorelhárítás TEK rövidítését bevallom töredelmesen, nem ismertem, nem emlékszem, hogy találkoztam volna vele, azon sajtótermékekben ahol olvastam a Terrorelhárításról, a cikk írója biztos vette a fáradtságot hogy leírja a szervezet teljes nevét.
Televízióban pedig elég ostobán hatna kimondva, csakúgy mint a NAV, ezért a riportok szereplői inkább eldarálják teljes hosszban, gondolom.
Maga a TEK rövidítés egyébként szerepel 232/2010. (VIII. 19.) kormányrendeletben , ellenben nem mint hivatalos megnevezés, csak helyhiány miatti szükségszerű rövidítés.
Szerencsére anno nem kérdezték se érettségin, se a diploma védésekor és nem előfeltétele cégalapításnak sem. Mert különben tényleg nagy bajban lennék.

Írtad: "(megj.: mivel nem tudtad, mi az a TEK, akkor szvsz te most szabadultál és szeded össze az infót vagy most fejezted be az ált.isk. 6. osztályát, és a nyári szünetre gyűjtöd az infót, hogy ne tűnj tudatlannak)"

Hát, barátom, az ilyen stílusú megjegyzéseiddel csak magadról állítasz ki bizonyítványt. Bár nem vagyok 90 éves idős aggastyán, de nem tegnap kezdtem a nagybetűs életet, azért van már némi élettapasztalatom.
Elég ahhoz, hogy tudjam: az ilyen színvonaltalan vagdalkozásra felesleges felvenni a kesztyűt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:37:24

@Büszke_troll: Ja, ezt majd direkt meg fogom köszönni egy minisztérium leköpéssel, ha hazalátogatok.

Mert ugye az a "nagy terv", hogy ha van magyarországi bejelentett állandó lakcímed, akkor nem használhatsz külföldi autót.

Szóval ha haza merészelek látogatni az ír rendszámú kocsimmal, én leszek a közellenség, akit tömlöcbe kell vetni a vármegyeházán, meg az adócsaló is természetesen. Az nem baj, hogy ott dolgozok, az a baj, ha itthon mellette merészelek lakni papíron. Mellesleg ez hogy a faszba egyeztethető össze az uniós irányelvekkel, azért megkérdezném. Bár a regadót is áttuszkolták valami átnevezéssel, Kovács Laci bácsi segédletével, emlékszünk-e még rá?

static6.origos.hu/i/0907/20090717kovacslas.jpg

Vajon még mindig az EU parlamentben szabotálja az országot sok-sok pénzért?

Aki meg Porsche Cayenne Turbo "bérautóval" járkál minden nap a szülővárosomban, az meg majd röhög ezután is a képükbe...

Szarnak pofont, megint ennyire futotta abból a kurva nagy szakértelmükből...

Aki meg Porsche Cayenne Turbo "bérautóval" járkál minden nap a szülővárosomban, az meg majd röhög ezután is a képükbe...

Szarnak pofont, megint ennyire futotta abból a kurva nagy szakértelmükből...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:49:10

@Ciri: Az ilyen 15 millió/db körüli áron mért portéka, jól tévedek?

Ciri 2011.05.22. 05:18:09

@KuKori:

A listaára mindegyiknek 20 milla felett van.

Ciri 2011.05.22. 05:22:12

@Otto von Bolschewich:

A tsi-k sokkal sokkal jobban bírják (a zsaruk is elégedettebbek), mint akár az 1,6 benyás fókuszok.

Csaxólok.

A turbós sztori meg szimpla marhaság.

Ciri 2011.05.22. 05:29:42

@gigabursch:

"Az eredmény: 5 év vagy 100 e km a bérleti szerződés érvénye, utána a kocsit a KFT eladja (Szóval a bérlő kifizette neki a kocsit, majd még el is adja használtautóként). Szóval még csak a kocsi sincs meg az állam számára, hogy a tulajdonába került."

Így van, mivel ez bérlemény.

Egy javaslat: ha halvány lila fingod sincs a tartósbérlet fogalmáról (annak pénzügyi, adózási hátteréről), akkor inkább ne okoskodj.
Az autókat már csak azért sem veheti meg a használó, mert egyszerűen adócsalás lenne.

Shadowbull 2011.05.22. 11:51:49

@KuKori: Ha tartosan elsz kulfoldon, akkor elvileg nem lehet Magyarorszagon allando lakhelyed.

Tobb problemat is felvet a dolog, a tébével is lehet gebasz peldaul.

Szuntesd meg az allando lakcimed, es jelentkezz ugyanoda vissza ideiglenesre, problema megoldva.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 13:24:19

@Shadowbull: TB-m már nincs lassan egy éve otthon, mivel annak feltétele a bejelentett otthoni munkahely (járulék), vagy havonta be kell csengetni azt hiszem 6000 forintot, hogy ellátásban részesülhess. Sürgősségi persze kivétel, megdögleni nem hagyhatnak az utcán.

Shadowbull 2011.05.22. 16:22:48

@KuKori: Kijelentkeztel a tebenel?

Mert ha nem, akkor behajthatjak barmikor.

sb

jmakri 2011.05.22. 20:50:36

Autó? Ezeknek? Majd ha letesznek az asztalra valamit, addig meg vonat 2.osztály valamint bkv, elemes lfsszal és ennyi. Esetleg a legalja mehet 4 üres acélfelnivel a nyakukban a dunába.
Örüljenek hogy eltartjuk őket...nekünk ők a luxusemberek elcseszett örökéletű chf alapon...

gigabursch 2011.05.23. 08:21:06

@Ciri:
Ha halvány lila fogalmad sincs arról, hogy ez mibe kerül ilyen kondíciók mellett az átlag adófizetőnek, akkor ne ugass le másokat.

Zsenike...

Ciri 2011.05.23. 09:07:44

@gigabursch:
"Ha halvány lila fogalmad sincs arról, hogy ez mibe kerül ilyen kondíciók mellett az átlag adófizetőnek, akkor ne ugass le másokat."

Azzz igen ecsém, jól megmagyarázod a saját hülyeségedet!

idióta

Otto von Bolschewich 2011.05.23. 09:30:48

@prérikutya: Milyen mókás, hogy te, aki ugyanarról a jeleségről írsz, mint én, konkrét példát hozol föl. A másik három emberből, aki nem értett velem egyet, az egyik megemlítette, hogy a TFSI-k már többet bírnak (konkrétumok nélkül), míg a másik kettő szimplán lehülyézett. :))

Vitakultúra, Magyarország, 2011.

gascan 2011.05.24. 00:40:35

@Otto von Bolschewich: Ha már így a konkrétumoknál tartunk, tudnál mutatni néhány, pártízezer km után tönkrement VW-turbót? Linkeld be a képeket bátran.

Otto von Bolschewich 2011.05.24. 11:13:54

@gascan: Milyen képeket? Elolvastad, amit írtam? Csak hallottam ilyen sztorit és kérdeztem, hogy tud-e valaki bővebbet róla. Melyik része nem érthető?

gascan 2011.05.24. 20:42:16

@Otto von Bolschewich: "hallottam ilyen sztorit"

És mondd csak, minek terjesztesz olyan ökörségeket, amiket semmivel nem tudsz alátámasztani?

oZZy 2012.01.23. 22:34:24

9 Ft os üzemamyagtámogatást a kedves államfiknak, és hölgyeknek. Úgy gondolom, van miből saját A6 ost venni. Amortizációs díjként, egye fene szervízelje állami pénzen. Természetesen számlával igazolva.
süti beállítások módosítása