Meg vannak barmulva

  2011. május 18. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

32

A sors fintora, hogy miután elintéztem a dolgomat, egy sarokkal odébb éppen elém került, így a piros lámpánál szépen ki is szálltam a kocsiból, hogy megvitassuk a kérdéseket.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482912419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.18. 13:43:10

@soseleszekelső: De, úgy tünik, ennyire hülye. És még meg is tudja magyarázni.

krausz2 2011.05.18. 13:44:41

@megint: Az ilyen hülyékre kell utazni, hogy soha ne kaphasson jogosítvány 1-2 dobás után.
Remélem a rendőrség is rájön -csak hamar hogy "fedett" autókkal össze lehet fogdosni a szarháziakat az utakon legyen az bárki.
A tisztességes sebesség mérés is bejön,belépsz az autópályára és amikor ki lépsz átlagol aztán szépen mehetsz a cassához fizetsz és leadod előbb utóbb a jogosítványodat.Legközelebb biciklivel találkozunk veled!

In Motion 2011.05.18. 13:46:54

A taxis az olyan paraszt, hogy ha nincs utasa akkor 40-el megy otodikben a belsoben, ha meg van, vagy cimre megy akkor letol hatulrol...

magyar_ellenállás 2011.05.18. 13:48:29

@malenykij polgar: Fejts már ki néhány pontban, miért is jó az a közlekedőknek, ha előre tud araszolni a motoros! Köszi.

A hülyézést meg hagyjuk már. Nagyon ovis szint.

Shadowbull 2011.05.18. 13:49:36

@magyar_ellenállás: Mert nem all a sorban.

Szerintem logikus.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.18. 13:51:10

@magyar_ellenállás: Ha magadtól nem bírsz rájönni: mert nem torlódik fel annyi jármü és nem keletkezik olyan hosszú sor.
A fekáliás hasonlat nem ovis?

soseleszekelső 2011.05.18. 13:51:40

@magyar_ellenállás:
Azt írtad, hogy nem érdekelnek a külföldi példák. Azért megosztanék egyet.

Párizs, körgyűrű, 4 sáv egy irányba. Állandó dugó, ézért rengeteg motoros. És szép kultúrált módja van, az autósok a belülről első és második sávban úgy állnak, hogy minél több hely maradjon köztük (első sor balra, második jobbra). Cserébe a motorosok nem összevissza cikáznak, hanem csak e két sáv között mennek előre. Mindenki tudja mire számíthat, nem kell az autósnak hátrafelé nézelődni, de tudja, hogy ott jönni fog a motoros.
És bent a városban is úgy állnak meg a dugóban, hogy maradjon hely. Mert a motoros úgyis jönni fog, és úgyis el fog menni. Akkor meg már jobb így mindenkinek.

magyar_ellenállás 2011.05.18. 13:52:19

@Shadowbull: Hogyne állna már. Csak, ha elfér, az elején fog állni, ha nem, akkor a közepén, két másik autó között.

zlaboncz (ZLC) 2011.05.18. 13:52:25

@Dagiszabi: Azért ennyire nem kell belenyugodni a "megváltoztathatatlanba". Tény, hogy sokkal nehezebben veszik észre a motorosokat, de ez ellen lehet tenni. A refi felkapcsolása valóban működik, bár a legprosztóbb megoldás, ahogy látszik szítja is az indulatokat.

Sokat lehet javítani a helyzeten, ha motorosként feltűnő színű ruházatot, sisakot választasz (akár a láthatósági mellényt, bármennyire is gagyi megoldás) vannak motoros dzsekik is neonöld színben. Ennyit igazán meg lehet tenni a saját és mások érdekében, bár kétségkívül drágább megoldás mint felkúrni a reflektort...

Z.

Csikós Zsolt 2011.05.18. 13:53:55

@Shadowbull:

Hunyorgok. És káromkodok, hogy szembevakít :-)

csakazértistotalcar 2011.05.18. 13:53:56

@hópapa: A szervízútról kijövőnek nincsen elsőbbsége, mindegy melyik oldalról jön!!!!

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 13:54:15

Gyűlölöm a motorosok és bicajosok 99 százalékát.
1-2 dolog:

1.
Egy lánchíd szélességű híd épp hogy autó szélességű 1x1 sávjából az egyikben azért mehet 15 km/órával az összes autós, mert egy buzerant biciklis épp úgy gondolja hogy az egy bicikliút. És még ők beszélnek toleranciáról! Akkor mi a bánatos faszért nem megy a járdán inkább? Nem beszélve arról (2x2 sávnál) hogy a sok autós, a hirtelen eléjük kerülő lassú bicajos hatására azonnal elkezdenek sávolgatni balra, ami a holt terek miatt hagy ne mondja milyen veszélyes.

2.
Van egy 2x2 sávos út. Dugó, váltakozva nagyon lassú haladással. Ilyenkor nekem szokásom az hogy (a sávomon belül) a jobb vagy bal oldalra húzódók a kocsival hogy megnézzem mi lehet elöl. Ilyenkor nem mindig nézek hátra, mert mi a fenének? Sávot nem váltok, a többi autós is kb 5 km/ órával megy, vagy annyival sem. Ja, igen, a sok cikázó motoros, aki azt hiszi, hogy az autós azért van hogy ők a dugóban álljanak ráadásul úgy, hogy közöttük a motorosok (és a bicajosok is) tudjanak haladni. Tutira lesz még olyan balesetem hogy egy robogóst rákenek vagy a szalagkorlátra vagy egy másik autósra. Az is tök jó érzés ilyenkor, ha letekert ablaknál, a dugóban megfáradva, egy ökör endúró hang 50-el elsuhan mellettem. Egyszerűen meg sem fordul a barmok fejében az hogy a saját sávján belül egy autó szokott egyik oldalról a másikra cikázni, hogy kinézzen a másik autó elé, vagy egyszerűen csak azért mert a saját sávján belül van egy kis akadály.

3. a bicajos, ha netán inkább a járdán közlekedik, akkor pedig mindig azon csodálkozom hogy nem ver telibe minden második gyalogost aki nem is tudja hogy ő jön hátulról mint egy állat. Amikor sétálok mondjuk a körúton, és elmegy mellettem gyorsan egy bicajos, akkor azért felteszem a kérdést, hogy mi van ha egy kutyaszart épp hogy észreveszek és kiugrok elé?

Az országúti motorosokról (kamikázéknak hívom csak őket) inkább nem is szólnék, mert ahogyan ott közlekednek: például 90-100 fölött mennek egy 1x1 sávos úton lakott területen kívül a felezővonalon úgy hogy szembejövő forgalom és a saját irányába menő is nagy.

Ez egy +1, mert itt nem ők hibáznak, de ez nekem vakmerőség...
Tudom hogy biciklisáv, valamint ha autós jobbra kanyarodik, akkor a biciklisávra is figyelni kell, de azért a bicajosok helyében nem mernék úgy közlekedni ahogyan ők: teljes sebességgel mennek, és ilyen szinten bíznak az autósokban hogy megállnak. Én figyelni szoktam a biciklisávra, de szerintem nagyon kevés autós körültekintő kanyarodáskor az ilyen sávokra....

Szerintem a motorosok és a bicajosok NAGY RÉSZE nagyon idióta egy társaság. Közülük is azok akik lassan haladnak, ezzel vagy a forgalmat lassítva, vagy autók közt cikázva. Persze kivételek vannak!

soseleszekelső 2011.05.18. 13:54:23

@magyar_ellenállás:
Azért, mert minden melletted elmenő motoros egyel kevesebb elötted álló autót jelent.

Con_Sole 2011.05.18. 13:59:54

Ha meg egyszer nagy motorra tudok ülni akkor lehet en is a reflektort fogom valasztani, miután 1 honapja elsöbbség adás kötelező ellenére kihajtott elém egy utánfutós kocsi. Nem látott. Igaz, hogy 71 éves, igaz, hogy a kereszteződésben a kihajtását domboru tukor segiti, de azert nekem nem érte meg a motoromat ami TK-ra tört, a lépemet ami szétdurrant meg egy 15 cm-es macso vágást a hasamra. Lehet, hogy refivel se vett volna észre, de az a pár % esély lehet hogy számít. (Ja kb.50-el mentem)

btprg 2011.05.18. 14:05:11

@Sutheo:

Ezért kell jó hangos bimetálos indexvillogtató a műszerfal alá :D Annál nehéz nem észrevenni ha megy.

magyar_ellenállás 2011.05.18. 14:05:30

@soseleszekelső: "Azért, mert minden melletted elmenő motoros egyel kevesebb elötted álló autót jelent. "

Ezt nem gondoltad komolyan, ugye? Ha előttem áll 3 autó, és a sor elejére furakodik egy motoros, attól még ugyanúgy 3 autó fog előttem állni.

Ha meg a motoros pont előlem furakodik a sor elejére, akkor is ugyanannyi jármű lesz előttem.

Utána elhúz, mint a vadliba, a következő lámpánál ugyanezt eljátssza, de én attól se hátrébb, se előrébb nem leszek. Annyi lesz az eredménye, hogy az előttem, mögöttem lévő autósok egy részét szét fogja b.ni az ideg.

Ha robogós furakszik, akkor meg pluszban szétb.sz engem is, ha aztán kb. 60-70-nel recsegtet lámpától lámpáig.
Idegesítően zajos, ráadásul le sem fogják traffizni.

Érdekes jelenség, hogy ha szépen 50-nel araszol egy kocsisor, és feltűnik egy idegbeteg aranyifjú a sportkocsijával vagy egy gyorsasági motoros elkezd egykerekezni vagy kihúzatgatja a gépet, azonnal széthullik a sor, és egyesekben azonnal feltámad valami ellenállhatatlan vágy arra, hogy ők is gyorsabban hajtsanak.

Ismétlem: én nem vagyok motorosellenes, de a pozitív diszkriminációt valahogy nem tudom kultiválni sem itt sem másutt.

Amúgy az én kocsimban is ott a kamera, ide jutottunk. Sajnos.

btprg 2011.05.18. 14:06:42

@Deneware.:

Most éppen autóval volt.

Hurri Kán 2011.05.18. 14:11:51

@Shadowbull:
Vannak már régóta elég jó szemüvegek, amik bizonyos, zavaró fényeket kiszűrnek, vagy tompítanak.
Régebben apám is használt vezetéshez ilyet, sokkal kevésbé fáradt el a szeme így.

shamir 2011.05.18. 14:13:21

@csak egy érdeklődő:
"Gyűlölöm a motorosok és bicajosok 99 százalékát."
"Szerintem a motorosok és a bicajosok NAGY RÉSZE nagyon idióta egy társaság."
"Én figyelni szoktam a biciklisávra, de szerintem nagyon kevés autós körültekintő kanyarodáskor az ilyen sávokra...."

Olvasd már el egymás után mit írsz. Az utolsó idézet alapján akkor hol is helyeznéd el az autósokat a gyűlölet ill. idióta skáládon?

soseleszekelső 2011.05.18. 14:14:16

@magyar_ellenállás:
Nem így gondoltam.
Megelőzlek a motorral, ergo előbb érek a célomhoz. Ha autóval mennék, nem lennék gyorsabb nálad, ezért hamarabb kéne indulnom mint neked. És máris nem 3, hanem 4 autó állna elötted. Több motor = kevesebb autó = kisebb dugó.

Én nem hiszem, hogy az autósok jelentős részét szétb.szná az ideg a motorosoktól. Legalábbis rengetegen segítenek előrejutni és csak elvétve van, aki keresztbe tesz, mutogat, dudál.

Shadowbull 2011.05.18. 14:18:25

@magyar_ellenállás: Szerinted neked mi a gyorsabb?

Ha egy motor beall eled a sorba, vagy eloremegy?

Mondjuk legyen olyan hosszu a sor, hogy egy zold lampara nem megy at mindenki.

akkor bizony ha jon 3 motor, es szepen beallnak egymas utan a sorba, majd jossz te, akkor te 3 autonyi hellyel kesobb tudsz csak atmenni a piroson.

Ha viszont a 3 motor eloremegy, akkor a kovetkezo zoldnel ok el is tuntek ugy, hogy senkit sem akadalyoztak.

vagy megis bonyolult lenne ezt megerteni?

A zsigeri irigyseg beszel beloled, tipikus magyar "dogoljon meg a szomszed tehene is" hozzaallas.

sb

shamir 2011.05.18. 14:19:37

@magyar_ellenállás: "Ezt nem gondoltad komolyan, ugye? Ha előttem áll 3 autó, és a sor elejére furakodik egy motoros, attól még ugyanúgy 3 autó fog előttem állni."
"Utána elhúz, mint a vadliba, a következő lámpánál ugyanezt eljátssza, de én attól se hátrébb, se előrébb nem leszek."

Logikai készséged hol hagytad? Ha ugyan ez a motoros nem megy előre két sor között, hanem előtted áll a sorban máris egyel hátrébb vagy. Végső soron előrébb vagy.

shamir 2011.05.18. 14:22:14

@magyar_ellenállás: Egyébként meg ha saját belátásod szerint is se hátrébb, se előrébb nem leszel, akkor mi az ami fáj?

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.18. 14:23:12

@Con_Sole: Pár motoros úgy gondolja, hogy soha nem történt még olyan, hogy autónak, busznak, kamionnak nem adták meg az elsőbbséget. Pedig előfordul, attól függetlenül, hogy nagy, hogy erősen világít,.... És igen, a 70 éves papa, akkor is azt mondja, hogy sajnálom nem láttam azt a kamiont.

Artie 2011.05.18. 14:23:50

Reggelente utam egy jobbkezes kereszteződésben visz (Győr).

Az elmúlt bő fél évben kétszer volt olyan, hogy szerencsém van azzal, hogy bevezettem a "balkézszabályt", azaz hogy balra is elnézek.

2-3 hete kb. hatvannal egy nő keresztbe átzúgott előttem (egyébként szűk utca, Liezen Mayer-Somogyi B., a győriek ismerik, tudják, miről beszélek, tele parkoló autókkal az út széle mindkét oldalt).

Rádudáltam, a bamba oldalra nézésen kívül másra nem futotta.

Mivel pont arra mentem, amerre ő (jobbra kanyarodtam, elvileg akár néznem sem kellene semerre, mert jobbkezes utcában kinek kéne elsőbbséget adnom?), a következő kereszteződésnél mögé kerültem, mutattam neki, hogy nem vagy normális.

Válasz: látszott a képén a tükréből, hogy azt sem tudja, miért mutogatom a jobb kezemet.

Ezektől azonnal elvenni a jogosítványt és gyalog sem utcára engedni őket.

Con_Sole 2011.05.18. 14:33:12

@metal: Dehogy gondolok én ilyesmit, csak a busz, kamion, teherauto, auto sofőrje egy cseppet vedettebb, mert a motorház horpad be elösször és nem Ő ha nem adják meg neki az elsőbbséget.

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 14:45:27

@shamir:

1. hely 10/10 motorosok
2. hely 8/10 bicajosok
3. hely 7/10 autósok

Nyugi az autósokat sem kell félteni, de azokra legalább tudok figyelni. Elég körültekintő sofőr vagyok (többek között egy balesetnek köszönhetően is). Például ha országúton haladok és egy kanyarhoz érek, azért megfordul a fejemben hogy mi van ha épp egy barom előzésben van és satufék, út szélére kihúzódás manőver kell. Nem stresszelem magam rajta, de lehetőségnek tartom. Tehát egy nem belátható helyre nem nagyon szoktam 90-nél többel belemenni. Viszont ha sehol senki, akkor megyek én gyorsabban is. de mondhatnám hogy a jobbkezes utcáknál balra is elnézek, mert szerintem bőven vannak olyanok akik nem tudják hogy mit jelent az...

Tehát autóknál tudom azt hogy hol mikor jöhet ki eléd egy barom, mert nagy széles eszközökről van szó. Viszont motoroknál/bicajoknál a hirtelenség, és a környezetidegenség zavar. Ahogyan írtam is, ha araszolsz egy dugóban és a saját sávod bal oldalára húzódsz hogy kinézz előre hogy baleset van vagy csak a lámpák miatt van dugó, akkor meg sem fordul az ember fejében hogy a saját sávodon belül egy robogós megelőzzön a sebességed többszörösével, ergo simán felkenhetnéd a szalagkorlátra vagy a másik autóhoz.

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.18. 14:47:27

@Con_Sole: De, ha nem gondolsz ilyet, akkor miért gondolsz a refire? Aki meg akar látni, az meglát tompítottal is, aki nem, az refivel sem. Viszont a többi közlekedőt kimondottan idegesíted / zavarod a refivel.

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.18. 14:49:15

@csak egy érdeklődő: "Tehát egy nem belátható helyre nem nagyon szoktam 90-nél többel belemenni."

Még jó, mert szabálytalan, és mert veszélyes lenne.

Con_Sole 2011.05.18. 14:54:16

@metal: a refi annak szól aki nem akarna eszrevenni, ertem, hogy szerinted az igy se -ugy se vesz észre, de neked melyik szervedet éri meg az a néhány % esély?

Pityuuu 2011.05.18. 14:57:34

@Artie: ugyanez van nálunk a Tesco parkolóban. Ugye a parkoló bejáratánál ki van írva, hogy a kresz szabályai érvényesek aztán belül nincs már egy "macisajt" sem meg semmi (legalábbis nálunk Nyíregyen). Komolyan mondom jó lenne egy öreg Ladát szerezni és összetörni a sok idiótát. Aztán hívjunk rendőrt, ha nem akarja elismerni a hibáját, majd a rendőr egy csekk mellett elmagyarázza neki a jobbkezes utca szabályait.

C@raVWelle 2011.05.18. 14:59:56

érdekes, h valahogy szinte mindig taxi szokott olyan helyzetbe hozni, hogy dudálhatnékom legyen... még nincs sok rutinom, de a taxiknál már rutinból fékezek, mert a lehető legkisebb helyre rögtön indulnak... elhiszem h nagyon tudnak vezetni, de azért ők is figyelhetnének másokra...

magyar_ellenállás 2011.05.18. 15:06:47

Ha letér valamerre a motoros, csak akkor fog pozitív irányba változni a sorban betöltött helyem.

Nem tudom, miért olyan nehéz ezt belátni.

Ha előrefurakszik, és a sor elejéről indul, hacsak következetesen nem hajt gyorsan (tehát közlekedési szabálysértést követ el), gyakorlatilag majdhogynem hátráltatni fogja a mögötte menőket, mert, akinek van esze és némi tapasztalata, óvatosabban megy majd utána, és megelőzni sem fogja. Ha teherautó megy utána, akkor garantált a "siker".

Az tény, hogy a kétkerekű jobban gyorsul. Csakhogy nem versenypályán van, hanem KÖZúton KÖZlekedik.

Ezzel párhuzamosan természetesen arról is lehetne vitanapot tartani, hogy az autósok egy bizonyos csoportjának miért tart fél percig megtalálni az 1. fokozatot és felgyorsítani 50-re.

Nem akarok többet vitázni erről, a lényeg az, hogy oda kell figyelni egymásra, és kész. Csak, sajnos, hiába toleráns meg figyelmes meg szabálykövető valaki, ha a másik fél szarik az alkotmányra vagy kettős mércével mér, a debil törvényhozás meg még asszisztál is hozzá.

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.18. 15:15:38

@Con_Sole: Ha szerinted szabályosan közlekedve nem biztonságos motorozni, akkor ne tedd! De ne próbáld meg magyarázni egy szabálysértést (ami ráadásul rettentően zavarja a többi közlekedőt), azzal, hogy neked így biztonságos.

soseleszekelső 2011.05.18. 15:17:45

@csak egy érdeklődő:
"Ahogyan írtam is, ha araszolsz egy dugóban és a saját sávod bal oldalára húzódsz hogy kinézz előre hogy baleset van vagy csak a lámpák miatt van dugó, akkor meg sem fordul az ember fejében hogy a saját sávodon belül egy robogós megelőzzön a sebességed többszörösével"

Miért nem fordul meg? Nagyobb a valószínűsége, mint a kanyarban szemből előző vadbaromnak. Ráadásul a motoros többnyire szabályosan megy előre a dugóban, tehát igenis, illik számítani rá.

Perillustris 2011.05.18. 15:18:50

@csak egy érdeklődő: Az 1. pontban a járdára küldenéd a szabályos bringást, a 3. pontban pedig kiakadsz, ha ott megy (szabálytalanul).

Legyél már egy kicsit következetes (ha már kissé félreértelmezed a tolerancia fogalmát).

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.18. 15:20:27

@soseleszekelső: motoros, csak álló kocsisornál mehet előre, azok meg nehezen lökik fel. Tehát, ha fellökik, akkor biztosan nem volt szabályos.

ghost007 2011.05.18. 15:28:17

És akkor most mi van? Tahó és kész. Napi szinten történnek ilyen esetek. Miért nem azt írjátok már végre le, hogy képzeld nem nekem volt elsőbbségem és megálltam a kereszteződésben és elengedtem a szegény autóst, akit addig nem engedtek ki. Az ég szerelmére írjatok már valami pozitívat is.

janper 2011.05.18. 15:29:01

@csak egy érdeklődő: Londonban a busz percekig kepes menni egy sor bringas mogott, ha nem fer el biztonsagosan. Senki nem karomkodik, senki nem ideges.

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 15:29:39

@soseleszekelső: Az szabályos, hogy centizget a dugóban az autók között????

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 15:32:55

@janper: És szerinted az a normális, hogy egy bicajos dugót csinál, ergo több autós szívhat miatt? Ennek így kell lennie?

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 15:35:53

@Perillustris: Te pedig a mondani valómat értelmezed félre. A járdán jobb helye van igen, mint hogy a buszsávban kövesse a busz tizenöttel. A járdán pedig az zavar ha úgy megy mint egy vadállat. Látja hogy neki háttal gyalogolnak emberek és elmegy tőlük 15-20-al kb. centikre tőlük.

Perillustris 2011.05.18. 15:38:26

@Balchee74: "Többet ismerek, aki szamurájkarddal védi meg magát"

Az rohadtul praktikus az utastérben történő védekezéshez.

Hang Loose 2011.05.18. 15:44:47

Hallgasson mindenki komolyzenét az autóban.
Beválik.

Kisautót lenézik, de láttam már belőle nagy embert kiszállni :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 15:46:40

@Perillustris: Sebaj, amíg küzd a szamurájkard előszedésével és irányba fordításával, addig lehet sorozni az arcát öklössel :)

janper 2011.05.18. 15:47:03

@csak egy érdeklődő: nem lattam meg olyat, hogy egy bicajos dugot csinalt volna. Olyat mar lattam, hogy autos. Olyat sem lattam meg, hogy az elorecsorgo motoros okozott volna dugot. Olyat mar igen, hogy emberek szazai-ezrei kepesek ugy bejutni a munkahelyukre, hogy lenyegeben semmit nem adnak hozza a dugohoz, mert motoron vagy bringan ulnek.

magyar_ellenállás 2011.05.18. 15:47:09

@janper: "Londonban a busz percekig kepes menni egy sor bringas mogott, ha nem fer el biztonsagosan. Senki nem karomkodik, senki nem ideges."

A sofőr biztosan hallott az ibrányi kollégája esetéről.

magyar_ellenállás 2011.05.18. 15:50:35

@Hang Loose: Egyszer vittem haza az előző főnökömet, láncdohányos a manusz. Aszongya: te, hallgassunk már valami zenét, mert szétmegy a fejem, rágyújtani meg nem akarok a kocsiban.

Pont valami agykonTROLLos cd volt nálam, mikor eljutott a hang odáig, hogy nem vagyok ideges, egészségesek a szerveim, a főnök csak annyit szólt, áááá, lóf.szt, és megkért, álljak meg. 10 perc alatt lenyomott két cigit, és aztán uccu.

3 éve elváltak útjaink, azóta nem láttam, remélem, még él. :)

Perillustris 2011.05.18. 15:52:06

@csak egy érdeklődő: Ezért is van jobb helye az úttesten. Járdán nem lehet biztonságosan kerékpározni. Az 5-tel való tekerés nyilván nem alternatíva.

2-More 2011.05.18. 15:55:38

Kérdezhetek? A motoros ugye azért mehet előre, mert "úgyis állva hagyja a sort". Namost, ezt hogy is tudja a lakott területen 50, pestországban főútvonalon max 70es korlátozásokkal kivitelezni? Hmm? A következő lámpáig, se, amik amugy is 50re vannak állitva? Hmm?

12 éve van jogsim, kijáró műszerész voltam 3 évig, utána anyagbeszerző pesten megint 3 évig személy meg tehergéppel, és ez alatt 1, azaz EGY kurva motorost láttam, aki betartotta volna a sebességkorlátozást, egy böhöm nagy zöld Kawával, békáson az egyenesben évekkel ezelőtt.

Az hogy fúú a bamba autós elékanyarodik. Nos ez amiatt lehet, mert amikor kinézel egy kikanyarodáshoz, akkor arra vagy felkészülve, hogy aki közeledik, az mondjuk szabályosan 50, hülyék esetén max 80 körül jön. Én is kanyarodtam már motoros elé, a dévai-lehel sarkán. Autók parkolnak végig, kanyarodnék ki, dugom ki az orrát, sehol senki, kicsit előrébb, senki, kitolom, orbitális satufék. Nem mentem 10 métert, motoros mellém, nyár volt, motoros teli tüdőből HÁ MI A K.ANYÁDÉ' VÁGSZ IGY KI ELÉM? Én meg csak úgy lazán rákérdeztem, hogy ilyen harapós a CBR hogy 50ről már 10 méter koromfekete féknyomot tud nyalni az aszfaltra. Nagy pislogás, mondom na akkor szerintem maradjunk ennyiben. A gond az, hogy ilyenkor ha telibever, akkor én viszem a balhét, mert jön a paragrafus, hogy nem adta meg az elsőbbséget blabla.

Aki meg ilyen faszságokkal példálózik, hogy a féknyomból ezt határoznak meg, meg a wolframoxidból a törött lámpa izzószálán megmondják égett e a féklámpa, meg a satöbbi, annak felsötétitem az agyát, hogy az amit helyszinelő egyáltalán meg tud állapitani az 500 forintos teszkós mórickakészletével, azt az előadó egy tollvonással fogja felülbirálni, és ha történetesen a biróságra viszed, ott majd a biró fogja, ha látja hogy na ez egy sima átlagpolgár, bejelentett melója van, jövedelme van, leszarja hogy mi volt a körülmény, úgy rádbassza a balhét mint a pinty. Másodfokon is. Miért? Mert egy olyan emberre, akin végre lehet hajtani a balhét, jut másik 20, akinek se jogsija, se nevén nincs kocsi, se melója, különben is szlovákiába van bejelentve 4 órásba. Igy újabb hungarikumként, kapva kapnak az alkalmon, amikor valakire valamit rá lehet HTK-zni.

Kentetsu 2011.05.18. 16:02:09

@J.Wolfram: Azért megy a sor elejére, mert nem akarja szagolni a "nagyszerű" műszaki állapotnak örvendő roncsokat... Sokszor nem is értem, hogy 1-2 autó hogyan mehet át a műszakin, amikor nekem azt ki kellett javíttatnom, amikor lepattant a hátsó lámpabura sarka...

magyar_ellenállás 2011.05.18. 16:02:17

@2-More: 100%-ig egyetértek veled.

Én legutóbb egy olyan mocist vontam kérdőre, aki úgy elment mellettem lakott területen, mint a szél, pedig már én is 60-nal repesztettem (na, ja, tavaly eleget támogattam a költseggvetést sárga csekken, elég volt egy időre), szóval, vesztére pont ugyanoda mentem, ahová ő, megkérdeztem, ha mondjuk egy általad imént felvázolt helyzetbe keveredik, mi lenne a reakciója a tárgyaláson.

Erre ő: hátdehátde a forgalmasabb vagy esetleg szűkebb utcákon ő már lassan szokott menni.

Mosolyogtam, nem kell a púder. Aztán elbeszélgettünk erről, arról, egyébként nem volt hülye gyerek az illető. Búcsúzáskor azért még megjegyeztem, hogy legközelebb óvatosabban tolasson, mert lám, milyen csúnyán felhajtódott a rendszáma hátul. :)

Vigyorgott, aztán el.

csak egy érdeklődő 2011.05.18. 16:03:45

@Perillustris: Saját magad megválaszoltad. Az 5-el való tekerés nem alternatíva járdán, de inkább az (az ő érdekében is) mint hogy az úttesten 15-tel tekerjen egy 70-es gyorsforgalmi úton, de 50-es táblánál is az csak harmad akkora sebesség sincs, mint egy autósé lehetne, ha nem mögötte kell enni a meszet. És az autós aki 15-el képtelen menni, ideges, stresszes lesz, ami újabb balesetveszély.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.18. 16:12:52

@metal:
OK, ez így van, de nem tisztább lenne a kereszteződésekben táblákkal egy alá-, és egy fölé-rendelt utat meghatározni?
Régebben (a mocskos, piszkos kommunizmus alatt) pl. a románok ezt úgy oldották meg, hogy az az út, amelyik sűrű forgalmat bonyolított, és nyílegyenesen haladt, minden sarkon, a sarok előtt, kapott egy főútvonalat jelző táblát, a ráforduló utcák meg macisajtot, vagy inkább stop-táblát.
Ahol nem volt tábla (nagyon ritkán), na ott volt jobb-kéz.
Szóval szerintem ha egy kis-forgalmú utca, amelyik ráadásul még egyenesen sem tud folytatódni ráfordul a nagyobbikra, akkor oda tegyünk táblát.

2-More 2011.05.18. 16:16:23

És még egy apróság. Motoros, bringás, akármi. Ugye állandóan azt hallom, hogy alternativ közlekedési eszköz. Namost, uszkve a fele ami az utakon van, az motoros esetében böhöm nagy speedgép, esetleg túrasport, rajta a fickó talpig minőségi Berik gúnyában, zümmzümmsisakban, pakkja nulla. Cangás esetén, se lámpa-se sárhányó sportkeró ránézésre az 5 nulla, nem eggyesel kezdődik kategóriából, meg a cicanaci, diszkóskukker, pakk megint csak nulla.

Kérdem én, ennyi olyan munkahely akad kishazánkban, ahol van saját szekrény, zuhanyzó, stb, ahol a motyóját tartja? Vagy inkább az van, hogy sportol a tisztelt polgár, esetleg rekreációs tevékenységet folytat? Miért is van az, hogy a sok Raptor, Finster, kisfaszom dobbal szét lehet repeszteni a lakótelepet, meg lehet arcolni hogy 10 deka az akkus bringáslámpa, azért nem viszem, de ha nekem kilóg a gumi a kerékjáratból vagy egy mérettől többel eltér a gyáritól, urambocsá lejárt az EÜládám, akkor már egy közlekedésbiztonságra veszély, leprás gyerekgyilkos vagyok? És amikor történetesen megpróbálom a kocsimhoz összeszedett klozetpapirnyi listára való cuccot legalizáltatni, amit mellesleg külföldön egy vizsga után bepecsételnek a forgalmidba, akkor az indoklás annyi, hogy CSAK? Hmm? Hogy is van ez, hogy olyat még nem láttam, hogy motorost, robogóst feleltet a KPM? Bringást direkt nem emlitem, azokon a tavalyi CM során a 7-8. kerületi rendőrség a ferenc krt-üllői sarkán gennyesre kereste magát, kaptak eleget szerintem hogy megtanulják hogy mennyi a lámpa meg a mellény díja.

dr. vuvuzelafan 2011.05.18. 16:21:07

@newtehen: Na, az üvöltő szirénákra egyre inkább ki vagyok akadva. Pl. rendszeres: állok az 1-es villamoson, erre jön egy rendőr/mentő/akárki szirénázva a csúcsforgalomban (mit jön, áll! gyalog lehagynám, annyira nem tud haladni), és nyomja a leghangosabb sivítást, a villamoson ülők fejmagasságában, fájdalomhatárt feszegető hangnyomással (nyáron, nyitott ablakoknál az igazi). Vagy pl. Csepel főutcáján rendszeresen rohannak el sziránázó autók a panelházak között, irgalmatlan hangerőt keltve lent az utca szintjén (ez már konkrétan fáj, ha nem sikerül valahogy takarnod a füled). Sajnos az M0 miatt elég sűrűn fordul elő szirénás "felvonulás" a kifelé irányba.

Emlékszem olyan hírekre pár éve, amikor (talán) a mentősök büszkélkedtek azzal, hogy milyen frankó, az addigiaknál sokkal hangosabb szirénáik lettek, merthogy a modern autókban olyan jó a hangszigetelés, hogy nem hallják meg a bent ülők. Szerintem ez zsákutca, nem a hangerőt kellene növelni (úgysem fogja meghallani a többszáz wattal zárt, klímás autóban tuc-tucot bömböltető paréj), hanem valami elektronikus cuccot kellene kifejleszteni, ami a megkülönböztető jelzést észleli bizonyos távolságról (pl. rádiós módszerrel). Ha valaki arra hivatkozna, hogy nem hallotta és nincs beszerelve neki ilyen vevő, akkor meg lehetne büntetni. De nem kellene az utca egyszerű emberét halláskárosulttá tenni.

oceanearth 2011.05.18. 16:33:19

"5. Pont leszarom, hogy ő siet."

Ezért ilyen a közlekedés amilyen itthon. Mindenki pont leszarja a másikat. pont leszarja, hogy elfogy a sáv be kéne engedni, pont leszarja, hogy a másik gyorsabban megy ezért nem húzódik ki, stb.
A közlekedés lényege az odafigyelés a környezetünkre + az alkalmazkodás.

És az ilyen pont leszarom ember autós újságíró...

soseleszekelső 2011.05.18. 16:36:27

@2-More:
"Kérdezhetek? A motoros ugye azért mehet előre, mert "úgyis állva hagyja a sort". Namost, ezt hogy is tudja a lakott területen 50, pestországban főútvonalon max 70es korlátozásokkal kivitelezni?"

Nagyon egyszerű. Mert dugó van. Ha lehetne 50-nel, 70-nel haladni, akkor kevesebb lenne a motoros. De nem lehet. A kocsisor áll, a motoros meg helytől függően halad mellette 20-40-nel.

Nekem gyakori példa, hogy az M3 bevezetőn a Shell kúttól áll a dugó, de ha nekem jól jön ki az a 3 lámpa ami van, megállás nélkül bejövök a Hősök teréig. És ehhez nem kell állatkodni, csak a széles sorok között max 40-nel elgurulni. Lehúzódó autóknak megköszönni.

Ha meg megszokott útvonalon jár az ember, sokkal könnyebb "megtanulni" a zöldhullámot, mert mindig előröl indulunk, és zavartalanul haladunk. Hamar kitapasztalható, hogy hol kell tempósabban (nem 120 városban kategória! vagy ráérősebben menni, hogy a következő lámpa is zöld legyen.

Amúgy meg a motorosok nagy többsége nem körúton egykerekező idióta, csak sajnos ők a látványos kisebbség, akik alapján általánosítanak.

Rekspa 2011.05.18. 16:38:10

A taxisokra külön kresz vonatkozik!:) Halásztelek és Lakihegy közt minden reggel menetrendszerűen érkezik egy taxis, aki a busz sáv híján az út mellett lévő járdán előzi végig az autósort, majd amikor elfogy a hely, átmegy a szembe sávba folytatva az előzést. Ha netán meg jön szembe valaki agresszívan ráhúzza valakire a kormányt, hogy engedje be. Remélem egyszer találkozik egy Busz kamion kombóval.

2011.05.18. 16:42:20

Emberünk következetességét mindenesetre el kell ismerni:

Idézet 1: "Az egyik jelenség a homályökör üzemmód, a másik pedig az azzal párosuló agyatlan agresszió. Ez azt jelenti: mind erőszakosságra, mind figyelmetlenségre fokozottan számítani kell."

Idézet 2: "Ritkán vagyok vezetés közben ideges, de most annyira fel voltam bosszantva, hogy ha robogóval vagyok, ki is használtam volna annak általam amúgy nem preferált előnyét, hogy nincs rendszáma."

biohazard 2011.05.18. 17:01:53

Ez a jobbkéz szabály úgy ahogy van marhaság. Én simán átvenném az észak-amerikai szabályozást, jobbkéz helyett mindenkinek stop-tábla, aki előbb ér oda (és áll meg), azt haladhat tovább elsőnek. Soha még ennyire működő szabályt nem tapasztaltam.

2-More 2011.05.18. 17:05:05

@soseleszekelső:

Ez amugy teljesen OK ahol működik. Mondjuk olyan motorost is ritkán látok, aki megköszöni ha lehúzódsz. Nem, a balra kitartom a lábam az mást jelent, legalábbis felénk :D

2-More 2011.05.18. 17:07:42

@biohazard:

Osztom, én mondjuk itthon se nagyon veszem komolyan a jobbkezet, már ami az én elsőbbségemet érinti, egyrészt mert drága a kasznismunka, másrészt meg mert nem akarok megdögleni.

Viszont az is tény, hogy ami jenkisztánban teljesen jól működik, itthon viszont ha bevezetnék, combtőig gázolnánk a vérben. Ugyanis ott az egy dolog, hogy van kidolgozott szabályrendszer, de van is rá apparátus ami betartatja, és ennek okán van egy kifejlődött kultúra. Mi ettől uszkva 30-50 évre vagyunk.

biohazard 2011.05.18. 17:14:54

@2-More: Oké, részben igazad van, de azért stop-táblánál átrongyolni elég merész dolog, ha pedig már csak a sérüléssel járó balesetek számát lehetne csökkenteni, megérte.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.18. 17:18:40

@biohazard: Itthon úgy módosulna, hogy akinek nagyobb/drágább/erősebb autója van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.18. 17:19:50

@oceanearth:
És hol kéne érdekelnie, hogy siet-e?
A kreszt kell betartani, nincs mindenki homlokára ráírva, hogy fontosabb dolga van-e.

Annak van fontosabb dolga, akin kék villogó van. POnt.

Alikam 2011.05.18. 17:31:50

@oceanearth: van egy olyan tétel, hogy forgalom akadályozása. Nos ez az amiért felelősségre lehet vonni bizonyos(!) esetekben valakit, ha feltart, illetve leszarja, hogy sietsz. Az elsőbbségadás megadása nem forgalom akadályozása.

Ennyi.

Ja és a KRESZ az az über alles az utakon, jó lenne ha a sok furkó ezt végre már jópár év után belátná.

Reap that ass (törölt) 2011.05.18. 17:37:25

Valóban megjött a jó idő...épp újdonsült hajlékom munkálatait kívántam intézni, amikor az Istenhegyi úton majdnem kinyírt egy állat pajeros...főútról átcsapott mellékútra, előttem persze, beláthatatlan kanyarban...ha nem élvezem a SS könnyed nyitottságát és nem bámulom meg az út szélén sétáló gyönyörű lengén öltözött hölgyeket, azt hiszem már nem írok...

fasza hej ez, most mé mondja mindenki, h akinek pénze van az tirpák is...hát nem is tudom...látok fantáziát egy kis 4 tengelyek csapatszállítóban...

eleison 2011.05.18. 18:01:58

Lehet az oktatáson is változtatni kéne elnézve a sok másközlekedőt... Mikor még első órámat töltöttem a forgalomban 5 vagy 6 évvel ez előtt sikerült megtörni az oktató kocsiját... Nem én voltam a hibás. Akik Budaörs és Gazdagrét környékén tanultak vezetni, azok ismerhetik azt a kereszteződést amiről írok. Jobbkéz szabály van végig az úton de forgalma és mérete miatt mindenki védett útnak képzeli (elevencenter vagy micsoda mellett megy az út). Persze én érkeztem jobbról, nekem volt elsőbbségem ezt az oktatóm külön kiemelte azzal megtoldva, hogy nyugodtan menjek. Naiv csirkeként el is hittem, hogy ez így rendben lesz. Persze hogy nem adták meg az elsőbbséget és belénk jöttek. Az oktatóm olyan skálázást tolt le, hogy én is eszméletre tértem az orditásától (a baleset okozójával ordibált). Azóta inkább balra is elnézek, és lassan már számolni se tudom hány biciklis,motoros,autós épsége maradt meg (magamét is beleértve) annak köszönhetően, hogy kicsit még jobban odafigyelek. Minek fitogtassam az elsőbbségem, ha belehalhatok? Az ártatlanok temetője már úgy is megtelt...

J.Wolfram 2011.05.18. 18:26:39

@Kentetsu: azért ez kölcsönös. egy kétütemű robogó, ami jól látható kék füsttel teríti be az utcát szintén tud büdös lenni. mert ott még műszaki sincs. a kipufogót megy így is-úgyis szívni fogja...

2-More 2011.05.18. 18:38:33

@biohazard:

Én ebben az országban már nem döbbenek meg semmin. Tavaly nyáron csorogtam befelé a városba a váci úton, van a duna pláza előtt még a felüljárónak látszó tárgy. Közeledek felé, belsőben kisteher áll a lámpánál, szélsőben személykocsi, középen üres, de én közeledek. Szemlátomást tő piros van, egyszerre csak orditó motorral bevág egy E46 elém a külsőből, és a üres középsőben a csutka piroson átmegy vagy százzal. Namost ebben az az aranyos, hogy a belsőben lévő kistehertől se én, se ő nem láthatta, hogy a felüljáró alatti visszaforditón áll e valaki, készül e elindulni, ugyanis ha onnan indul, akkor az pont a középsőbe fordul vissza. Mázlija volt a parasztnak, pont nem volt ott senki. Namost, ha a piros lámpát leszarják, mert leszarják, és nem arra gondolok hogy mélynarancs, még átférek, ó nem, hanem amikor látványosan kocka piros és ő átmegy, akkor mit várunk egy tyúkszaros stoptáblánál, aminél pesten max az áll meg, aki vidékről jött, és nem érti miért dudálnak mögötte?

btprg 2011.05.18. 18:48:22

@eleison:

"... fitogtassam az elsőbbségem ..."
LOL

soseleszekelső 2011.05.18. 19:09:26

@2-More:
sajnos néha nem marad más, mint a kitett láb, bár ez tényleg nem a legszebb és esetenként talén félreérthető is.
De tudod bal kéz kuplung, jobb kéz gáz-fék, bal láb váltó, jobb láb fék, éppen ami szabad, azzal lehet köszönni. A bólintás alig látható, vészvillogó nincs... Szoval a lábbal köszönés nem bunkóságból van.

2-More 2011.05.18. 19:12:50

@soseleszekelső:

Mondjuk a vészvillogó kocsiban is tud olyan helyen lenni hogy gyász, sajátomban ezt az egyet utálom, hogy át kell hozzá nyúlni a kormányon. Mondjuk valoszleg úgy gondolta a piszkos japán, hogy ez úgyse fog lerobbanni, rakjuk kevésbé látványos helyre :D

nyugger... 2011.05.18. 20:11:50

Ha biciklivel vagyok az autósok többsége nem adja meg az elsőbséget, ha kocsival akkor meg (szerintem) azért kapom meg az elsőbséget mert csóró "bodzaszedő" honfitársaink által előszeretettel használt autóm van és mikor meglátják az "egyketesben" a 1,5 m-es motorháztetőt akkor elgondolkoznak hogy "esetleg a 26 fős közeli rokonság is a kocsiban van és inkább ki vagy el engednek mint hogy "beszélgessünk"!!

Magas5 2011.05.18. 21:27:18

Kapjál te infarktust kb ennyivel elintéztem volna ezt a vadbarmot, és még ki is röhögtem volna.

csakazértistotalcar 2011.05.18. 21:43:42

@csak egy érdeklődő: Én meg az iránt érdeklődök, hogy elolvastad a cikket? Mi a fenének kell megint tuningolni a biciklis-motoros-autós konfliktust? Hogy jön ez ide?

cso zsi 2011.05.18. 21:45:27

"Mindig használd a fényszóród, robogón akár a reflektort, hogy egyáltalán észrevegyenek. A motoros balesetek nagy részét az okozza, hogy a motort észre sem veszik. "

Szerintem meg a jqa!

Az a három motoros, aki ma este 6 óra tájban randalírozott a külső Váci úton, amúgy sem a reflektor miatt volt feltűnő.
Egynek félig felhajtott rendszáma volt, a másik kettőnek egyáltalán nem. Egyikük a Tungsramtól egykeréken tette meg az utat a Megyeri út becsatlakozásáig, a másik kettő megpróbálta utolérni.
Ha már istenbarmai, legalább ismernék a környék évtizede elcseszett lámpabeállításait.
Úgy tűnik, hogy a 100 fölötti sebességgel sem érték el a zöldet, mert a Megyeriről már megindult a forgalom. Egyikük füstölgő kerékkel, kitörő hátsóval próbálta megfogni a gépet. A lámpa akkor zöldült ki, amikor utolértük őket. Ekkor csutkagáz, és majdnem munkát adtak a két mentőnek, amelyből az egyik az út bal oldaláról akart kifordulni, mázlijukra szemből jött egy "nagyobb" mentőkocsi, szintén üvöltő szirénával.

Biztos a telihold az oka, mert gyalogosként bringásbarmokkal is összeakadtam, eggyel a Westend előtt a zebrán (ő berongyolt a gyalogok közé), eggyel a szemközti járdán, egy harmadikkal a Csanády utca egyik gyalogátkelőjén. Ez utóbbi a zebrára tett bringán ülve állt a járda mellett, és telefonált. az autósok meg ugráltak a fékre, és át akarták engedni, de mivel ő telefonált, és forgolódott, fogalma sem volt a közlekedés többi résztvevőjéről.

cso zsi 2011.05.18. 21:47:26

@2-More: Az csak mifelénk, meg tőlünk délebbre-keletebbre "köszönőgomb", és "parkolássegítő".
Máshol az elakadt járműveket jelölik vele.

Szelki Lata 2011.05.18. 22:52:25

Az volt már, hogy a kerékpárosok miért jönnek szembe MINDEN egyirányú utcában, miért rongyolnak nekem BALRÓL, TAKARÁSBÓL ÉRKEZVE, az egyirányú utcában a forgalommal szemben haladva, és miért mennek az úton a pesti felső rakparton, amikor az út mellett végig van kerékpárút, és miért teszik mindezt elengedett kézzel mobiltelefonálva?

2011.05.18. 23:03:11

Ez biztos, hogy nem egy autózz blog poszt akart lenni, hanem cikk?

Krisi 2011.05.18. 23:37:36

kommenteket olvasgatva eszembe jutott hogy milyen kurva jó volt ma motorral munkába menni (60km-re). sőt, hazajönni még annál is jobb volt :)

de a legjobb az volt amikor este 10felé óbudáról mentem haza, mert bár a szomszéd kerületben lakok mondhatni nem a legrövidebb úton mentem. ez a legjobb, amikor csak úgy elindulok, és a következő kereszteződésnél döntöm el, hogy merre menjek. így esett, hogy a Hősök terénél is voltam, pedig nem esik éppen útba :)

és az az egészben a legszebb, hogy mindehhez elég egy 25éves, 21 lóerős kétütemű motor is!

ja, és a cikkhez: általában jók szoktak lenni a TC-n az írások, de ez a dizászter itt nem csak hogy szar, provokatív, kattintás és kommentvadász, hanem még mindemellett idegesítő stílusú is.
gyerekek, ez még Bende Tibit is alulmúlja, ami azért nem kis szó :)

lazov 2011.05.19. 00:35:25

@KuKori: bezony, az ír birka nép, ha vezet... és milyen isteni ott vezetni! Nincs dudaszó, nincs tülekedés, nincs veszélyes előzés, nem tolnak le, szóval minden fölösleges hülyeséget elhagynak és szimplán mennek az autóval A-ból B-be, mert arra való, nem rodeóra.
Kivéve, khm, a nagyon fiatal srácokat, akik száguldoznának, ha ugye az ideiglenes jogsival kimehetnének a városból... de hála Istennek nem... :-)
Ha valaki mégis parajkodik, az általában közép-európai bevándorló (nem feltétlenül magyar ám... a lengyelek is tudnak alávaló módon viselkedni az úton...).

Gordini 2011.05.19. 00:35:52

@Szelki Lata: Érdekes kérdés.
Jó példa a III.ker. Nagyszombat utca (innen lehet lemenni a budai rakparti bicikliútra).
Annak ellenére,hogy a Nagyszombaton két méter széles,elkerített kerékpársáv van,legtöbben az úttesten vagy a két járdán nyomják.Érthetetlen...
Csak arra tudok gondolni,hogy bringaúton menni ciki,gáz,buzis dolog. A kemény fiúk/lányok az autók/gyalogok között reszelnek.Ha netán taknyolás van,akkor még a hóhér fasa is hibás,ők nem.Mindennapos a balhé :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.19. 01:59:10

@cso zsi: Itt felénk is köszönőgomb :) Bár nem annyira, mint otthon, de tudják és használják is - ha feltűnik nekik egyáltalán, hogy valami történt körülöttük...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.05.19. 06:39:35

Egy laza kézmozdulattal elengedttem volna, hagy rohanjon, és hátha telibeveri valaki. Az lett volna az igazi...

sq 2011.05.19. 07:25:48

nekem pont tegnap volt afférom egy iq-negatívval. kerékpárral tartottam munkába hajnalban (a nap éppcsak felkelt). lámpa (állandó erős fényű), láthatósági mellény, ami csak kell, nagy tempó. gyengeelméjű barátunk a rozzant asztrájával indul munkába (?), persze kihajt elém féktávon belül. én egy pillanat alatt mellette vagyok, csóválom a fejem. a többség ilyenkor elnézést kér és mindenki boldog. beelőzöm az idiótát, hiszen gyorsabb vagyok. erre dudál. elkezd előzni, valamit ordibál át az asszony fölött, de hát ablak fent, annyi esze sincs, hogy így kukkot sem értek. integetek neki, hogy húzódjon le és megbeszéljük, de elhajt, ehhez már nincs mersze, csak meg kellett mutatni asszonynak, hogy ki a férfi - ha már éjszaka nem ment.

de hogy valaki ennyire félkegyelmű legyen... rendszám megvan, tudom hol lakik.. és erre ugrál. ma reggel is arra mentem, gondoltam ha épp indul akkor elbeszélgetek vele a kreszről, jómodorról, de még bent parkolt az udvarban. na majd legközelebb..

régebbi eset ugyanebben a faluban: kocsival vagyok, beérek a faluba, tempó amennyi kell: 50. hülyegyerek típusú csaj mögöttem kivág, hogy megelőz. út szélén gyalogok, na mondom egy szabálytalankodó picsa miatt el azért nem fogom őket ütni akkor inkább rongyoljon bele a hátsómba. fékezni késő, index és kis gázzal bevágok a csaj elé - nem vészes a tempó különbség se nagy és még volt vagy 1 autó távolság köztünk. a hülye nekiáll dudálni. na ekkor eldurrant az agyam, és megkergettem. de hiába villogtam és integettem, h álljon félre beszélgetni, csak nyomta és nyomta, közben folyamatosan a tükröt figyelte. aztán egy idő után lehiggadtam, és hagytam futni.

miért van az, hogy a sok gyökér csak addig mer dudálgatni meg nagymenőzni, amíg a kocsiban ül, de ha valaki megpróbálja számonkérni a tírpákságukat, akkor már inkább menekülni próbálnak?

(kivéve azt a papát, akinek nem lehetett megmagyarázni, hogy nem minden körforgalom kétsávos. az aduász érve az volt, hogy ő már 40 éve vezet, ne én akarjam neki megtanítani a kreszt.)

ecodrive 2011.05.19. 08:14:29

@Csikós Zsolt: "Mindez persze csak szerintem van így "

Nem csak szerinted. Kiegészíteném azzal, hogy akinek jó a látása, akinek éles kép rajzolódik a retináján, annak a kis felületű, nagy fénysűrűségű szembefények kis területre rajzolódnak ki, és fájdalomig terjedő, akár maradandó károsodást is okozhatnak. Akit nem zavar a szembereflektor, annak valószínűleg optikai leképezési hibái vannak (rossz a látása), a reflektor képe egy nagyobb pacává rajzolódik a retináján, energiája nagyobb területen oszlik szét. Kábé olyan a különbség, mintha hanyattfekve egy tízkilós táskát tesznek a hasadra símán, aztán úgy, hogy négy szög áll ki a táskából lefelé, és az viseli a terhet.

Számolniuk kell a környezetük gyűlöletével azoknak, akik a biztonságukat mások inzultálásával látják biztosíthatónak. Üvöltő kipufogó, szembevakító reflektor: lehet, hogy hatásos eszköznek gondolják egyesek, de ez elég önző megoldás.

Normálisabb megoldás lenne a látható, kiszámítható viselkedés és a béke a közutakon, de az sajnos nálunk esélytelen. Egyebek közt azok miatt is, akik megelőző agresszív csapásokkal próbálják fenntartani saját biztonságuk hamis érzetét.

bátorító 2011.05.19. 09:09:35

Attól, hogy veszélyben érzed magad (akár jogosan), szerintem nincs jogod automatikusan vakítani másokat fényszóróval, éveken keresztül. És ilyen cikkekben sem volna szabad másokat szabálytalanságra buzdítani. (Igen, a hangos kipuff is parasztság és szabálytalan, ha nem vagy képes mások zavarása nélkül biztonságosan közlekedni, válaszd a BKV-t.) Lakott területen tompítottal szabad közlekedni. Főleg a három fényszóros chopperek kellemetlenek, amikor megjelenik egy szemből, olyan mintha felkelne a nap, vagy jönne a mozdony az alagutban, akár autóval, akár motorral vagyok. Motorosként tompítottal közlekedek és olyan helyzetben, amikor felmerül, hogy nem vesznek észre, nem adják meg az elsőbbséget, felkapcsolom a fényszórót, arra a pár másodpercre, míg elmúlik a veszélyhlyezet. Nem félreérhetően villantok, hanem hosszú másodpercekig világítok. Plusz láthatósági mellény nélkül nem ülök motorra. Nekem is volt nagy balesetem, mert nem vettek észre. Azóta így közlekedem, 4-5 éve és biztonságosan működik. Tudni kell mely helyzetekből alakulhat ki "elékanyarodás", azokon óvatosan, akár enyhén lassítva kell átmenni fokozott figyelemmel, felkapcsolt fényszóróval, láthatósági mellénnyel.Nem vakítani válogatás nélkül mindenkit éveken keresztül. Azt is várják otthon, aki esetleg azért szenved balesetet, mert megzavarta a fényszórod.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.19. 09:14:45

Ma reggel motorral jöttem. Az egyetlen ember, aki meg akart ölni az 50 km-es utam alatt az már Pesten volt; egy kék busz sofőrje. A szokásos, index, tükör és minden előjel nélkül egyszer csak kib@ssza a busz elejét a megállóból, nem bolt őszinte a mosolyom, amikor a sisakomtól centikre húzott el a tükre.
Az autósok hála istennek nagyon kulturáltak. Azt, meg ahogy a taxisok finoman előrecsorognak a pirosnál, hogy a ne férjek be eléjük a sort előzve, már észre sem veszem.

neked ugatok 2011.05.19. 12:33:19

@sargarigo:
ez kurva jó :D

egyszer én dudáltam rá egy pöcsölősre (csak lágyan), az egyirányú utcában csorgott, de nem parkolót keresett, mert az volt bővel, csak vánszorgott..
ki is szállt 2 civilruhás nyomozó, és elkezdtek papolni az indokolatlan dudahasználatra, meg igazoltattak, keménykedtek, feljelentéssel fenyegetőztek.. Aztán amikor látták hogy nem bunkó vagyok, elmondták hogy okkal mentek lassan és nem akarnak keménykedni, menjen mindenki a dolgára..
azt is mondták, hogy kössem be magam legközelebb és a rendszámom is szereljem vissza előre (letörte valami paraszt a parkolóban), de nem volt semmi probléma..

Perillustris 2011.05.19. 13:04:47

@csak egy érdeklődő: 15-tel nagyon kevesen tekernek forgalmas úttesten, a 20-25 az átlag.

sargarigo 2011.05.19. 14:05:23

@neked ugatok: Na igen,hát van ilyen,sohasem lehet tudni ki van előtted.Lényeg,hogy rendesen végződött.

lwcolors 2011.05.19. 16:36:13

Mai történet: Sárvárról jövök kifele, elkerülő útra akarok ráhajtani (stoptábla van, egyébként is veszélyes a kereszteződés). Megállok, körbenézek, erre valaki dudál a hátam mögött. Mondom, mi van, aztán rájöttem, hogy a "Mi autónk" gazdája azért húzta fel magát, mert megálltam a stoptáblánál. Ok, ezt lenyeltem. Elment két autó a főúton (ezek miatt mindenképp meg kellett volna állnom), kikanyarodtam balra, hazafele. Erre az idióta kikanyarodik mellém a csíkozott részre és ott akar megelőzni. Könyörgöm, egy Suzukival? Mazda CX-7-tel voltam, 260 LE, összkerék. szerintem még mindig vakarja a fejét, és nem érti, hogy a nagydarab telekjáróról miért kapott 5 sec alatt 200 métert :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.19. 16:56:43

@lwcolors: Az én suzukimtól a telekjáród 5 sec alatt legalább 50 métert kapott volna, pedig annak csak két kereke van! :-D

atila68 (törölt) 2011.05.19. 18:26:18

@Balchee74:
Csak bólogatni tudok, taxissal szemben ne játszon senki önkéntes rendőrt, nem fognak megváltozni.
-----------------------------------------
(nem Balchee74)
Aki szerint pedig "a motorosok és a bicajosok NAGY RÉSZE nagyon idióta egy társaság",
az töltsön egy napot nyeregben a fővárosban, aztán csendben sunnyogjon még bocsánatot se kérjen.

Solymász 2011.05.19. 19:49:10

Zsoltika!

A "jobbágyokról" több tisztelettel! Azért nem pusztultál/pusztultunk még éhen, mert azt eszed/esszük, amit a parasztok kemény melóval megtermelnek. Írhattad volna simán, hogy bunkó a szivar 'oszt jónapot. vagy azt, hogy ez már újságíró alatti.

Úgy látzik, hogy a te szerény áramköreid sem bírják a meleget, mert ezt a sztorit eléggé hisztérikus módon túlreagáltad; magyarul: lementél az ő - tudod már mi alatti -szintjére.
süti beállítások módosítása