Zavar a térben

Renault Espace 2.0 dCi 175 FAP

  2011. május 02. - ommm Címkék: vélemény renault

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Szupernóvaként robbant annak idején, villanása elvakította konkurenseit, de hol tart ma a Renault egyterűje? És mi legyen a családosokkal?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr852870845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick2005 2011.05.02. 21:23:31

A 9-10 milliós árak biztos, hogy nem az átlag magyar (pláne többgyerekes) családoknak valók. Viszont 2008-as évjáratúak, amelyek közül sok még 3 éves sincs 3-4 millió között kaphatók a 2.0 dCi motorral. Én is éppen egy egyterű vásárlásán gondolkozom, szeretem a nagy csomagtartót, de ekkora kocsira azért nincs szükségem. Valószínű egy Picassot választok.

Hurri Kán 2011.05.02. 21:24:21

@McK:
Nem tudom, a megbízhatósága milyen, ami saját tapasztalat: A Omegámat majd 4 évig minden gond nélkül használtam, sehol nem hagyott ott, kellett rá költeni (melyik 15 éves autóra nem kell?), és ismerősi körben is, (B Corsa, C Corsa, B Omega, Vivaro, F_G Astra, Zafira I-II), aki nem csak tapossa, hanem foglalkozik is vele egy kicsit, különösebb panaszt senkitől sem hallottam.

Milyen érdekes, a tolóajtót most megint feltalálták :D

BiaStrom 2011.05.02. 21:25:27

@kzolika:

Nem értem, hogyan lehet összehasonlítani egy Q7-et egy Espace-al. Ezek nagyon jó autók, de 80-100 ezer Eur itthon. Más a célközönség. Nálunk ezek a terepjárók státusz-szimbólumok. Aki meg akarja mutatni, hogy van valamije az vesz egy ilyet. Az Espace meg használati eszköz, különösebb presztízs nélkül.

kzolika 2011.05.02. 21:25:34

@McK: A Horváth tengerpart a Horváth-kert mellett van Budán? Jaj!

Hurri Kán 2011.05.02. 21:25:54

@nick2005:
És a 2008-as évjáratúakban, ha kintről hozod, jó eséllyel benne van 150-200.000 kilométer. Dízelnél nyugodtan számolhatsz ilyenkor úgy, hogy vételár + 1 éven belül 1 millió javításra...

gnme 2011.05.02. 21:26:26

@gyvy: cső! :-)

...naaa mid van? Ne szégyenlősködjél b+, aki szégyenlősködik az józan marad (!)

:-)

Hurri Kán 2011.05.02. 21:27:15

@BiaStrom:
Mondjuk az is hülye, aki egy ilyen autót újonnan itthon vesz meg, de ez egy másik történet, nem az autó hibája...

Hurri Kán 2011.05.02. 21:29:09

@gnme:
Hájjj :))) Hát van lúdtalpam, a nagy szőrös f...m, meg a puszta valagam :DDD

Hétvégén borfesztivál volt (jó kisfiú voltam, nem énekeltem a virágoknak), a készlet java része húsvétkor elfogyott, az óbor is, meg a körte és a törköly is... Utánpótlás beszerzése folyamatban.

kzolika 2011.05.02. 21:30:36

@BiaStrom: Biztos a Francia-Alpokban, szóval franciák.
De ennek semmi köze ahhoz, hogy mije van. Nekem is van egy kedvenc levelem az (akkor még) APEH-tól, amiben az okos ügyintéző összeszámolta, hogy mennyit érnek az ingatlanjaim és ezért utasította el az illeték részletfizetési kérelmemet (pedig nem mérséklést kértem, hanem csak 6 havi részletet jegybanki alapkamattal). Szóval a pénz nem függ össze azzal, hogy rögtön szart, meg semmirevaló imbolygó hodályokat kell venni drágán.

gnme 2011.05.02. 21:33:07

@gyvy: oúúúú' látom te is bajban vagy..

Nálam is elfogyott a Valika néni féle bor :-( ...dögrováson vagyok. Menni kell egerbe hamarost.

Marci az oka... (a dojcse klájnsipcc) Világos! (hát persze, hiszen, fehér)

Ha ő nem lenne, nem járnék zugautószerelni a garázsba. (..nema' lófa*t :-D)

BiaStrom 2011.05.02. 21:33:42

@gyvy:
építő jellegű, és valószínű a típust ismerve, több ezer km-es tapasztalatod alapján, öröm olvasni a mély műszaki tartalmat és tárgyilagos tényekkel alátámasztott véleményedet olvasni. Köszönet érte. Megfontolom tanácsod. Biztosan. :)))

kzolika 2011.05.02. 21:34:44

@BiaStrom: "Az Espace meg használati eszköz, különösebb presztízs nélkül."
Na, ezért hihetetlen, hogy ezért valaki ennyi pénzt ad. Legalábbis Mo.-on.
Ez valahol olyan, mint a San Benedetto, meg az Evian ásványvíz. A hazájukban teljesen átlag vizek, átlag áron, itthon meg 300 HUF egy palack a Tescoban. WTF?

Hurri Kán 2011.05.02. 21:37:21

@gnme:
Hát, abban... mer csak jövő héten jön (ha igaz) Szexárdról a bor, a körte meg a Tisza mellől ki tudja mikor? Hát teve vagyok én hogy addig kibírjam? Ejjj...

@BiaStrom:
Közvetlen környezetemben volt jó pár embernek Renault-ja (saját+ céges is) már mind más típussal jár, nyilván azér mer annyira nagyon bevált nekik...
Ja, egy megvan a mai napig, egy R 16-os :) Na, azzal nincs baj.

Phrascarica 2011.05.02. 21:37:44

@kzolika: valószínűleg az elmaradt bért ilyenben tudták kifizetni :)
@McK:"Multivanokat húzkodni veszik,hajót,lakókocsit,nem csaldi autónak."
ezt miből szürted le? Lakókocsit, hajót családok nem használnak?
Azért meg nem igazán vesz valaki 15 milláért autót hogy évente 2X hajót húzzon, de kizárni nem tudom a lehetőséget, csak azt tudnám hogy akkor a telekjárókat mint a Q7,ML,GL,X5 miért veszik? Továbbgondolva egy max. 180 Le-s 2200+ kg-s autó önmagát sem viszi könnyedén, nemhogy egy lakókocsit vagy hajót húzva.
Csak érdekességképpen a hasznaltauto.hu-n eladó 107 db T5+Multivanból összesen 5-nél írnak vonóhorgot, úgyhogy úgy, mint vontatóautó statisztikailag nem kimutatható.

gnme 2011.05.02. 21:40:06

@gyvy: igyon vizet a HAL!

.. hát úgy nézek én ki, mint a hal? :-)

oúúú' Csikós uram mondta, hogy a szexárdi boroknak nincs párja.

hmm.. lehet átszokok a szexárdira :-)

BiaStrom 2011.05.02. 21:43:50

@kzolika:

Akár tetszik akár nem, gyártanak egy ilyen "imbolygó" kategóriát, nagy buszlimuzinnak hívják. És mi ezzel a baj. Szükség van erre a szegmensre, nem sokat, de eladnak ebből a kategóriából. Miért kell valamit lehúzni és véleményt mondani róla? Nem, Neked való. Kész. Részemről baromira nem érdekelnek a kis autók, hidegen hagy. De, elismerem, hogy szükség van rájuk.

Hurri Kán 2011.05.02. 21:44:54

@gnme:
a HAL az meg is issza, nem csak úszkál benne? :) No mindegy.

Jó a szexárdi, de az a baj, illetve nem baj, hogy jó a badacsonyi, a boglári, a csopaki, a villányi, meg a tokaji is...
Nehéz ám annak a végére járni hogy melyik a legjobb... Úgyhogy még járok :DDD

McK (törölt) 2011.05.02. 21:48:19

@phrascarica: Kérlek alásan onnan,hogy mind a 8-at annak vették meg..:D
Nem egy reprezentatív statisztika,de azért valami..
Az újonnan vásároltak 90%-a céges autó lett,nem 5 gyermekes családok autója.
Az x5-tel hajót húzni lehet,de a lomokat nem lehet belepakolni.

De bizonyára csak bebeszéltem magamnak,és 15 milláért gyereket oviba hordani szoktak ilyet venni.

McK (törölt) 2011.05.02. 21:49:26

@kzolika: nem,kérlek..:D
A horváth tengerpart Horváth József partszakasza Kozinhon..:D

Phrascarica 2011.05.02. 21:50:09

@BiaStrom: igen bizony tény hogy sokszor sokkal jobb 'imbolyogni' mint egy sportkocsi kipufogóját hallgatni 1000 km-en át. Én a Roadsterrel már néhány száz kilométerre sem szívesen mennék, -főleg nem autópályán- egyszerűen nem arra van kitalálva, arra sokkal jobb az 'imbolygó'.

Hurri Kán 2011.05.02. 21:50:54

@kzolika:
"imbolygó hodályok" ???
Egyrészt ezeket nem sportolásra veszik, másrészt nem tudom, buszlimuzinból milyet vezettél pl.?
Sem az új S-Max/Galaxy nem imbolyog, sem a faceliftes Sharan...

McK (törölt) 2011.05.02. 21:53:36

@gyvy: Igen,szoktunk is röhögni a családdal,hogy a sintrában 97-ben volt olyan extra(elektromos tolóajtó) ami annyiba kerül most,mint amennyiért vettem a Sintrát.
A Sintra egy öszvér. Tényleg szemétdomb.
Az Opel nem csinált egyterűt Espace méretben,behozott egy Chevit,és beletette az amúgy is űberszar 2,2DTI motorját.
De berreg,megy,fotel ülései vannak,kétoldali tolóajtó,7 személy,és vicc pénz.
Véletlenül vettem,mert egy T4-et kerestem munkásautónak,de ennyiért abból is csak szar van.

kzolika 2011.05.02. 21:55:01

@gyvy: faceliftes Sharant nem, előzőt igen. Volt pár buszlimuzin, de szerencsére nem sok. Mondjuk én az X5-ben is tengeribeteg lettem, mikor először vezettem hosszabb távon, pedig az elég feszes.

Hurri Kán 2011.05.02. 21:58:39

@McK:
Jaj, az a 2,2 DTI az tényleg egy csődtömeg, annál már csak a 2.0 változata katasztrofálisabb... A Sintra az melyik Chevy-nek a klónja egyébként?

Nővéreméknek volt egyébként Zafirájuk (első szériás 1,6 benzin), igaz, az kisebb autó, mint a Sintra, semmi gondjuk nem volt vele, csak kinőtték, azért cserélték le (3 gyerekülés problémája...), ahol dolgoztam tavaly cégnél, ott volt egy 2. generációs Zafira, 1.9 cdti, meg egy Vivaro, szintén cdti, azt én használtam, egyikkel sem volt semmi gond.

Phrascarica 2011.05.02. 21:59:53

@McK: "Az újonnan vásároltak 90%-a céges autó lett,nem 5 gyermekes családok autója."
haha, nekem is céges, és újonnan is vettem, de a cég ugye egyszemélyes, viszont gyerekből van bőven.
"Kérlek alásan onnan,hogy mind a 8-at annak vették meg..:D"
...és vonóhorog nélkül akartak vontatni?
Nehezen tudom elhinni hogy a vonóhorgosokat megtartják, de lehet hogy az összes vonóhorgosat ti adtátok el, akkor viszont ügyesen csináltátok :)

BiaStrom 2011.05.02. 22:00:42

@gyvy:

Főleg az Espace egy per 45-ös felnivel egész komolyan terelgethető a szerpentineken. Q7 bruuuhhha...

Phrascarica 2011.05.02. 22:03:48

@gyvy: de bizony imbolyog, csak meg lehet szokni.

McK (törölt) 2011.05.02. 22:06:53

@phrascarica: Köszönjük szépen az elismerést!

Hurri Kán 2011.05.02. 22:07:15

@BiaStrom:
Per 45-ös GUMI, nem felni, de mindegy :)
Egyébként ez az a gumiprofil, aminek a magyar utakon a világon semmi értelme, az S_MAX-on voltak ilyen lapos gumik, kóválygott, minden nyomvályúnak utána ment vele...

@phrascarica:
Nem imbolygott az, hidd el. Igaz, a Sharan a V6-benzines, 4motion volt, más motornál lehet más a futóműhangolás, ennél meg is lepődtem, mennyire hihetetlenül stabil az úton. Én is egy nagy, buta imbolygó valamire számítottam, és nem az volt. Nagyon nem :)

McK (törölt) 2011.05.02. 22:08:51

Annyit megkérdeznék még,hogy szerinted az itthon most árult T5 multivanokból hányat vettek ÚJONNAN itthon.
Mert kinnt ,másért,és mások veszik ezt az autót,mint itthon.
Ne haragudj,nem tudtam,hogy neked is ez van.
Ez esetben evidens,hogy ennél jobb autó nincs,és nem is lehet.

Phrascarica 2011.05.02. 22:08:58

@BiaStrom: azért túlzásokba ne essünk :) egy 1.7m magas autó ami az úttól is 15-20 cm-re van arra rakhatsz akármilyen gumit szerpentinen de akár csak egy terhelésváltásnál is elmegy az ember kedve ez egésztől. A széles peres gumi az ilyenen csak a gyötrelmet növeli.

Phrascarica 2011.05.02. 22:11:16

@McK: "itthon most árult T5 multivanokból hányat vettek ÚJONNAN itthon."
Na ki vele...

Hurri Kán 2011.05.02. 22:12:40

@McK:
Kösz. :) Mingyár túrok valami katalógust, hogy mit írnak róla.

McK (törölt) 2011.05.02. 22:13:47

@phrascarica: Nem-nem..
ez olyan,mintha arról akarnálak meggyőzni,hogy a lányod kurva.
Akkor sem hinnéd el,ha a hátadon dugnák.
Mint ahogy én sem..
Győzködd magad,hiszek neked.
A t5 a top!

Phrascarica 2011.05.02. 22:14:49

@gyvy: "Én is egy nagy, buta imbolygó valamire számítottam, és nem az volt. Nagyon nem :)"
Fizika, imbolyog!

BiaStrom 2011.05.02. 22:15:31

Különben barátaimmal télen ingázunk a családjainkhoz hétvégente 500 km-t. Felváltva utazunk mindig másik kocsival, 2x Espace IV, Új Chrysler Voyager, BMW x5, BMW 5 kombi, Jeep Comander, Q7, és egy Vivaró 9 személyes. Szabadon választhatunk. Október és Április között minden hétvégén ingázunk így 5-en. Szabadon dönthetünk, hogy mivel akarunk utazni. Legtöbbször a Voyager utazott, utána az Espacek. Az X5 egyszer, az ötös kombi 2x, és csak muszájból zötyögtünk a Vivaróval 4x. Ezek terepjárók egyáltalán nem jók utazásra....

Phrascarica 2011.05.02. 22:17:02

@McK: "A t5 a top!"
Ne erőlködj, mellément!

Hurri Kán 2011.05.02. 22:19:54

@phrascarica:
Akkor biztos be voltam rúgva, és azért nem tűnt fel :)

McK (törölt) 2011.05.02. 22:20:06

Bocs,ez esetben elvesztettem a remekül gombolyított fonalat,ami ugyan nagy traumát nem,ám annál nagyobb derültséget okozott környezetemben.

Phrascarica 2011.05.02. 22:23:48

@McK: El bizony! Így visszaolvasva szerintem a Vianot is kevered a Vaneoval!

Phrascarica 2011.05.02. 22:25:38

@McK: ez jó jel, ha már magadon is nagyot derülsz :)

BiaStrom 2011.05.02. 22:26:11

@phrascarica:

Kedvem szerint inkább motorral kanyargok, de hát muszáj közlekedni. KW rugó+állítható lengéscsillapító van a gép alatt. Egyébként az osztrák hegyivadász, Multivannal furikázó trénerektől van mit tanulni. Igaz, hogy végig hányja minden gyerek az utat, de 1 óra alatt letekernek 100km-t hegyi úton, egy 2000 m magas hágót beiktatva....Jó az új T5 4motion, twin-turbóval...

MikeMyers 2011.05.02. 22:26:35

Egy hétvégére volt hozzá szerencsém, kifejezetten nem élveztem vezetni.

Közútra személyautónak már tényleg túl nagy, főleg bp-en.

A gyorsulási dinamikája meg a "nem megy - nyomom - hirtelen megugrik" féle, amit nem szeretek, a folyamatos dinamika sokkal kellemesebb.

Hurri Kán 2011.05.02. 22:28:28

@MikeMyers:
Ez a gyorsulási dinamika szinte az összes, 2 literes, v. az alatti turbódízelre jellemző...
A 3 literes, V6-os szívó benzinesekkel nincs ilyen gond :)

gnme 2011.05.02. 22:36:05

@gyvy: oúúúúúú' ismerem ám én azokat is! :-))

(legeltem pár éccakát a helyi árokpartokon)

Csak ugye.. hát nem mertem eddig előhozakodni vele, mert szégyenlős vagyok :-) (főleg)

..nehogy megszóljanak a sajátos stílusért! :-)

ennél már csak a rejtett vadász hirdetések .. "vaddisznót vásárolnék" :-)

Phrascarica 2011.05.02. 22:38:14

@BiaStrom: "1 óra alatt letekernek 100km-t hegyi úton" haha, akkor az bizony nem hegyi út, hanem inkább autópálya. Megnézném azt a T5-öst aki egy frankó hegyi szerpentínen 100-as átlaggal dönget :)

McK (törölt) 2011.05.02. 22:38:54

@phrascarica: Vianót?
Melyiket?
A 150 lovas automatát?
;)
Átlépte a 400 ezret...nem igazán sikerült megszeretnem.
A Vaneo egy vicc,nem kisautókról beszélünk.
Mondjuk az áráért a Viano is.
Újonnan vettük. Ez kellett a Sprinterek mellé.

Phrascarica 2011.05.02. 22:40:13

@BiaStrom: "KW rugó+állítható lengéscsillapító van a gép alatt. "
Nehezen tudom elképzelni hogy alapvetően döntené le a fizika korlátait :)

McK (törölt) 2011.05.02. 22:42:36

@McK: Jut eszembe,hátsó fék porvédőjével szoptál már?
Mert ha nem,majd fogsz.
NINCS HOZZÁ,csak komplett nyereg..

Hurri Kán 2011.05.02. 22:45:07

@gnme:
Á, a vadászok sose tudnak vaddisznót szerezni... Az mindég úgy van, hogy há én nem tudok, de tudok valakit, az talán :-)

Ez volt amikor Szekszárdon nyaraltunk (horgásztunk, nyugodtan telt a hét mer az itthon maradottak úgy tudják, hogy ott nincs térerő), na ott is így jutottunk vadmalachoz, mer mégse krumplit akartunk a bográcsba megfőzni ;-)

Phrascarica 2011.05.02. 22:49:21

@McK: "Mondjuk az áráért a Viano is."
Miért is? Mit kapsz ennyiért ekkorát? Na ugye, te is azt vetted, nem pedig Espacet :)
Akkor meg miről is beszélünk?

Phrascarica 2011.05.02. 22:51:50

@McK: kardántengely? megvolt már?

McK (törölt) 2011.05.02. 22:54:23

@phrascarica: Nekünk a Viano szó szerint céges busz.Ráhordunk a nagy buszokra vele.
Sajátként volt Espacem,nem tartom különösen jó autónak,de nagyon személyautós,és iszonyú kényelmes.
Ha te azt mondod,vagy gondolod,hogy a Viano egy kategória futóműben,vagy beltérben egy Espace-el,akkor nem mentél az egyikkel..
Vagy csak nagyon elfogult vagy..:D

Phrascarica 2011.05.02. 23:00:41

@McK: persze hogy nem egy kategória, egy 20%-al kisebb autó más kategória, futóműben érezni, de attól még nem Ferrari, sőt még egy Passattól is nagyon messze van, de beltérben nekem nem jön be a Espace. Evvan!

McK (törölt) 2011.05.02. 23:01:07

@phrascarica: nem. a fékkel szívtunk vele,a váltó alján egy-egy szimeringgel,meg a szintszabályzójával.
Motor turbóstól,mindenestől gyári. 400 ezerrel..:D
Jaaaa..és iszonyú hangos.

McK (törölt) 2011.05.02. 23:03:37

Jaa,meg a motortartó bakokkal.

MikeMyers 2011.05.02. 23:09:04

@gyvy: Nekem 1.5 dízel Megane-om van annál nincs ilyen gond.

Sztem közrejátszat ebben a cikkben említett nyomaték ügy is.

Meg persze a félkamionnyi kasztni. :D

Rocko- 2011.05.02. 23:12:26

@phrascarica: mindjárt eljutunk Trejoig. :)

Hurri Kán 2011.05.02. 23:22:51

@MikeMyers:
Ja, annál nincs, mert az semmilyen tartományban nem gyorsul, se lent, se fent :D

@phrascarica: Van Halen? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.05.02. 23:30:59

@Schütii: hát, akkor ez a nullás Multipla.Ez is elég csúf, pont fordított irányban kéne mennie... :D

MikeMyers 2011.05.02. 23:32:23

@gyvy: Hehe, nem azt mondom, hogy nagyon gyorsul, de kipörgetés nélkül sokkal dinamikusabbnak tűnik.

Hurri Kán 2011.05.02. 23:44:33

@MikeMyers:
Nyilván más a két autóban a sebességérzet, az lehet az oka. :)

Shadowbull 2011.05.03. 08:29:14

@imittto: "Jussunk már el odáig: nincs német/francia/olasz stb. autó. Autók vannak, amiket ugyanazoktól a beszállítóktól érkező cuccokból ugyanolyan gépek raknak össze török/román/magyar alulfizetett (nem motivált) gyári munkások felügyeletével. Minden gyártó profit maximalizálásra hajt, ha egy alkatrész 10 eurocenttel olcsóbb akkor azt építi be. Magyarul: egyformán összegányolt mind."

Meg ahogy azt Moricka elkepzeli.

sb

Phrascarica 2011.05.03. 08:49:51

@McK: akkor leginkább országúti/autópályás használatban van?

Phrascarica 2011.05.03. 08:52:38

@gyvy: "Van Halen?"
Nincs, és már nagyon messze Van a Vaneótól...

Waxolo 2011.05.03. 10:10:29

Kedves Ommm!
Én nagyon szeretem az írásaidat, de (!) aki nem tud Tomtom-on 2011-ben "új" hangot felinstallálni.... hááááát az biztos Vegetát is használ! ;)

Knorbi 2011.05.03. 11:44:13

Miért van a MEGANE-ban félkamionnyi kasztni?

springbok 2011.05.03. 11:51:03

Nos, mint cegauto ez a 2. Espace nalam.
Marcius vegeig volt egy manualis 2.0 dizel Sport Edition Grand Espace. Rendesen mukodott, 100.000km volt benne mikor leadtam.
Most van egy uj Grand Espace Celsium, 2.0 dizel automata.
Mivel cegauto, lehetett volna akar Sharan is. Viszont elgurultam a VW dilerhez a 3 eves Espace-ommal, beultem egy uj Sharan Trendbe es ugy dontottem, inkabb Espace.

1. Ugyanabbol a penzbol kapsz egy alap Sharan-t (panoramatetovel) , mig az uj Celsiumba a borulesen kivul minden belefert
2. az uj Sharan elolrol jol nez ki es a muszerfala is szebb, mint az Espace-e , de oldalrol es hatulrol nezve ronda
3. hely: Az Espace-ba siman betoltam a 2m X 1.20 x 50cm -es szekrenyt ,ra meg 2x 1.80 x 90 -es irodaasztalt es meg egy par aprosagot. Persze sokaknak ez nem fontos, de amikor azt mondjak itt ez a szekreny, asztal ha kell, elviheted, akkor nem kell torni a fejed mivel is. Butormozgatas csaladon belul szinten elofordul.
4. en a 3 gyerekkel 6 ulessel hasznalom az Espace-t stabilan, elol mellettem a pici, masik ketto es az anyjuk hatul. Gyerekek fullra hatratolva,kozottuk felmeter res, hogy ne szedjek szet egymast es jol lassak a laptopot, mikor hosszabb utra megyunk , kozepen a gyari Renault hutolada rogzitve a sinen , egy ules pedig osszehajtva laptopasztalnak. Sharanban ez nem mukodik, mivel a ket hatso ules fix, a masodik ules sor is limitalt mozgasteru emiatt
5. az uj Sharan ugy nez ki, mint egy Passat aminek adtak +15 cm tetoteret. Espace-ban viszont tenyleg erezni a szabad teret magad korul.

Negativumok:
- automata valto: noha kenyelmes es meg lehet szokni, de nem a kategoria legjobbja, sot (manualis jo volt)
- szetkur az ideg neha, hogy ebben a boszme terben miert nem tudok lerakni egy poharat magam korul. Pohartarto nincs.
Azert kis okoskodassal megoldom "nem gyarilag" a problemat , nade MIERT NINCS??
- a muszerfal felso ive tenyleg rezeg alapjaraton, ez neha zavaro, de tulelheto.
- toloajto nem hianyzik annyira, de biztos praktikusabb, mint a sima
- Sharan allitolag elmegy 7 liter korul, Espace automata kimeletesen hasznalva 9.

Igy hirtelen ennyi.

vasgyuszi 2011.05.03. 12:40:54

@C@raVWelle: nekem meg a C8-nak a csavarögzíto csapszegeit a tengely végein olyan faszán kunkorították vissza, hogy a csóka a gumisnál majd' idegösszeomlást kapott (meg isiászt) mire rásakkozta a téligumis gyári lemezfelnit, ugyanis annak a lyuka pontosan akkora, hogy rá lehessen tenni a focsavar körüli vállra. Ez a jelenség a (szintén gyári) alufelninél azért nem jött elo, mert az alufelni maga olyan alakú, hogy olyan tuskószeruségeken keresztül fekszik fel, így a csapszegnek boven volt hely. Trehány szerelés...

Azt ne is említsem, hogy a hátsó ajtót úgy szerelték fel, hogy lecsukva a bal oldalon felfeküdt a hátsó lámpasor éles tetejére. Pár nap alatt fémig lekapta a festéket... Nem vettem észre a kocsi átvételekor, mert ettol függetlenül jól csukódott az ajtó. Gariban megcsinálták, de nem lett tökéletes, mert nyáron még egy papírlap sem fér be a lámpatest és az ajtó azon része közé, és akkor még nincsen mozgásban a kocsi...

A minap meg minden elozetes bejelentés nélkül kitört a fényszórómosó takarómuanyaglemezkéje... vazz... Eloször azt hittem, hogy le akarták feszegetni, de nulla külsérelmi nyom, sot még a lökhárító sem lett megnyomva, hogy annak a deformációja pattintsa le a lemezkét (ez a kereskedo akarta bemesélni nekem, aztán demonstrálta, hogy kézzel megnyomkodvan hogy deformálódik a lökös, oszt le tudja nyomni a lemezkét... jól beégett, mert szemmel láthatólag alig mozdult a lökhárító, behorpasztani meg nem merte a szemem láttára ;) erre azt mondta, hogy megpróbálja ezt is garanciába. Hát mondom jó is lesz! Egy 11 hónapos autóról beszélünk, 10380 km-rel benne.

vasgyuszi 2011.05.03. 13:24:11

@springbok: "- szetkur az ideg neha, hogy ebben a boszme terben miert nem tudok lerakni egy poharat magam korul. Pohartarto nincs.
Azert kis okoskodassal megoldom "nem gyarilag" a problemat , nade MIERT NINCS??"

namármost a C8-ban sem sokkal jobb a helyzet. Bár hivatalosan van poh.tartó, de olyan kicsi a mélysége, és persze nem szorul bele a phár, így már közepes gyorsulásnál is borul a lé.

Pár hónaps volt a kocsi, amikor egy fél literes Fanta borult bele úgy, hogy mivel éjszaka volt, nem is vettem észre azonnal, csak akkor, amikor feltunt, hogy gázadásra beázik a sprotcipom: WFT??? lehúzódtam és majdnem sikítóf´raszt kaptam, amikor megtapogattam a kárpitot és megtaláltam az üresen hánykolódó Burgerkinges poharat... Aznap este még sokat foglalkoztam a kocsival... Szerencsére nyom nélkül megúsztam az esetet. Se szag, se ragadás, se folt. Mondjuk meg is dolgoztam érte :)

springbok 2011.05.03. 14:28:02

@vasgyuszi: :)
Igen, egy pohartarto kinezetu valami el van rejtve a kozepkonzolban, egy redbull elfer benne, annal nagyobb pohar viszont csak megdontve...

Egyszeruen nem ertem, hogy miert nem lehetett a szinte lapos muszerfalban pl. a kormany bal oldalan kikepezni ket lukat a muanyagban, ahova az ember benyomna egy poharat. Vagy kozepen egy kihuzhato fajtat, ami pl. a golfokban van, 1cm szeles csik, kinyilik es hoppa elfer benne ket pohar...

Shadowbull 2011.05.03. 14:30:44

En meg azt nem ertem, ki az a hulye aki poharbol iszik autoban menet kozben.

sb

gumifust 2011.05.03. 16:09:51

@Shadowbull: Ritkan elofrdul . Velem a multkor tortent , bar akkor megfogadtam tobbet nem leszek ilyen hulye . Vettem a kuton egy kavet a gepbol , es mert siettem nem volt idom fujogatni . Betettem az autoba a pohartartoba mondom tok jo, de aztan elindultam es az elso doccenonel kilocssant belole a kave , hat no comment .... Tobbet se probaltam :)

springbok 2011.05.03. 18:08:44

olyan poharra gondoltam, aminek van teteje esetleg szivoszallal. Nyilvan nem egy 2dl-es mua poharat szeretnek elhelyezni, azon egy tuti pohartarto sem segitene.

Phrascarica 2011.05.03. 19:14:10

@springbok: "Pohartarto nincs. "
Ez tényleg gáz, nem mondod, XXI. század és nincs pohártartó? Extraként azért meg lehet venni, vagy hogyan gondolták a Frankok?

Phrascarica 2011.05.03. 19:17:07

@Shadowbull: "En meg azt nem ertem, ki az a hulye aki poharbol iszik autoban menet kozben."
Pl. McDonalds milkshake csak pohárban van szívószállal.
A 1/2 literes teli üveg cola pedig erősebb kanyarban simán borul egy gyengébb konstrukcióju pohártartóból (és ezek vannak többségben).

Hurri Kán 2011.05.03. 19:20:45

@phrascarica:
Tényleg szörnyű, hogy nincs az autóban pohártartó... Az elmúlt néhány évvel ezelőttig, amíg nem kezdtek el minden kocsit telerakni vele, emberek tízmilliói tettek meg sok százmillió kilométert pohártartó nélküli autóban, és egyszer sem hallottam, hogy autópályák mellett tömegesen találtak volna vezetés közben szomjan halt embereket.
Úgy látszik, a konzumidiotizmus tényleg határtalan...

Phrascarica 2011.05.03. 19:24:41

@springbok: "- Sharan allitolag elmegy 7 liter korul"
na ja, 50-el az alsórakparton hajnali 2-kor

Hurri Kán 2011.05.03. 19:26:24

@phrascarica:
Nem tartom elképzelhetetlennek. Opel Vivaroval is eljártam országúton 7-7,5 l között, ha nem mentem 100-110 fölé, pedig az nagyobb bódé.

Phrascarica 2011.05.03. 19:32:28

@gyvy: azért mert dédapáink bocskorban jártak, nekünk már nem kell :)
Akkor jó a 601-es Trabi is, én is olyanban cseperedtem és lámlám :)
Aztán 30 éve klímát még leginkább csak gépteremben látott az ember, ma meg már 90% azzal veszi az autót, pedig 30-40-100 éve is volt meleg :P
Meg aztán felesleges még ABS, ESP, szervokormány, szervofék, CD, üvegtető, könnyűfém felni, tárcsafék, injektor, metálfény, szélvédő, 80le-nél erősebb motor (autóba), légzsák és folytathatnám a sort éjfélig...
...pedig ezeket nagyon sokan PÉNZÉRT megveszik, és sok olyan is van ami nélkül lehetetlen autót eladni.

Phrascarica 2011.05.03. 19:34:09

@gyvy: igen a Viano sem fogyaszt csak 5.5 litert (a fent vázolt szituációban)

Hurri Kán 2011.05.03. 19:36:40

@phrascarica:
Nem azt mondtam, hogy nincs értelme a technikai fejlődésnek, csak attól, hogy kitalálják, hogy valami kurvára fontos, meg a sok birkával elhitetik, attól még nem biztos, hogy az egy valós szükséglet.:)

Klíma nélkül pl. én sem vennék ma már autót (mármint napi használatra), de a pohártartót spec. úgy szarom le, ahogy van.

Phrascarica 2011.05.03. 19:49:49

@gyvy: én pohártartó nélkül nem vennék autót, nem használom csak 1 évben kb 50 napot de akkor nagyon kell.
Ha az ember iszik valamit akkor hová rakja az autóban? A lába közé? Én ha messzebb megyek nem szeretek óránként megállni.

Hurri Kán 2011.05.03. 19:54:26

@phrascarica:
Egy időben én is kisteherautóztam, néha voltak olyan napok, hogy max. pisálni szálltam ki reggel 6 és este 9 között a kocsiból, mégis életben maradtam :)

Pille palack, van az a szopókás kupak, sportkupak, v. mi a tosz, azt rászereltem, probléma megoldva.

Phrascarica 2011.05.03. 20:03:29

@gyvy: "Pille palack, van az a szopókás kupak, sportkupak, v. mi a tosz, azt rászereltem, probléma megoldva."
..és hol tároltad?
Végül is kényszermegoldásokkal mindent meg lehet oldani, de ha van jobb megoldás ingyen, vagy fillérekért miért ne?
A klíma helyett is le lehet húzni az ablakot, vagy ha nem akkor lehet 12v-os ventillátor is használni, de mégsem ugyanaz.

Hurri Kán 2011.05.03. 20:09:18

@phrascarica:
Ajtózsebben, vagy leraktam a két ülés közé egy oda passzoló műanyag rekeszt, és abban.

Régebbi kocsikban egyrészt kevésbé volt meleg a meredekebben álló üvegek miatt, meg ott volt a jó kis elefántfül :)

De mondom, a klímának pl. van értelme, ABS nek is pl., de nem minden szarnak, amit kitalálnak. De ez persze szigorúan az én véleményem :)

Phrascarica 2011.05.03. 20:17:09

@gyvy: Nekem volt 244-es Volvom, abban elég meredekek az ablakok )és szinezettek is voltak, ami egy 2107-ről nem mondható el) , de a belső hőmérő gyakran kiakadt 70 fok felett :(

Hurri Kán 2011.05.03. 20:25:09

@phrascarica:
Mindegy. Ami nem öl meg, az megerősít :D

Phrascarica 2011.05.03. 20:39:02

@gyvy: ja, jut eszembe, a Roadsterben nincs pohártartó! LOL, aztán mégis megvettem...
Oooops! Soha ne mond, hogy soha :)
Mondjuk azzal még sohasem mentem 200 km-t egyhuzamban.
Egyébként meg nagyon hiányzik benne, visszagondolva, ott jöttem rá, hogy elengedhetetlen :)

Hurri Kán 2011.05.03. 20:44:17

@phrascarica:
Az, b+ :D
Ha így nézzük, a Ford F350 is egy fos, mert a könyöklőből kihúzható pohártartóba csak a fél literes Johnnye Walkeres üveg fér be :D

Phrascarica 2011.05.03. 22:07:43

@gyvy:
részlet innen: gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/09/28/roviditalok
valahogy én is így gondolok a viszkire :)

"A kukorica is, ezt vesszük a gyereknek, hogy 10 percre legalább nyugtunk legyen a Margitszigeten. A zab, árpa, rozs meg a többi lóeledel viszont nem ébreszt túl sok bizalmat egy rendes magyarban. Ha el is kortyolgatjuk néha, azért valljuk be, ízleltünk már a füstnél kellemesebb aromákat."

Hurri Kán 2011.05.03. 22:13:21

@phrascarica:
A skót az nem füstízű :)

autokatalog 2011.05.03. 22:24:37

@Virago_1000:

"Bar azt a kategoriat is a franciak teremtettek meg, a nemetek csak loptak az otletet."

A hulye sztereotipiakat inkabb te puffogtatod,mert sajnos mind a luxus suv mind az egyteru amerikai talalmany:

en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wagoneer

en.wikipedia.org/wiki/Stout_Scarab

de a nemetek es digok is vastagon megeloztek a franciakat:

en.wikipedia.org/wiki/DKW_van

en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Megagamma

springbok 2011.05.03. 23:35:58

A pohartarto temat inkabb hagyjuk.
En elfogadom, hogy meg lehet oldani mashogy, jelenleg nalam is egy mekis papir pohartarto uzemel az ules mellett, abbol nem gurul szet az asvanyos palack esatobbi.

Viszont idiotasag, hogy akar extrakent is, de nincs megoldva ez a kerdes. Napfenyrolot meg hutodobozt(!) kertem bele, de azt letojjak, hogy mit csinalsz az asvanyvizes palackkal, ha mar egyszer volt pofad beszallni vele az autoba.

Egyebkent engem esti vezetesnel az ivas tart sokszor ebren, ugyhogy igenis kell erre gondolni egy autoban.

BiaStrom 2011.05.04. 09:08:36

Arról nem beszél senki, hogy egy 1,5 literes palack belefér az ajtóba? Igaz, a régebbi III-as Espace ajtójába egy 2 literes kóla is röhögve, állítva, elfér. Mondjuk a valóban a váltó melletti tartó, tervezése, hagy némi kívánnivalót maga után.

Virago_1000 2011.05.04. 13:55:45

@autokatalog: Eloszor is mi lenne, ha sorozatgyartasu autokat emlegetnel, nem concept carokat, mint pl a Lancia megagamma.

En a BMW X6-rol beszeltem, a terepkupe kategoria nem (sem) nemet otlet.

www.google.co.uk/search?q=mega+track&hl=en&biw=953&bih=637&site=webhp&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Qz7BTbmOJIiDOq3isZ0I&ved=0CDAQsAQ

Az egyteru is kategoriateremto, francia otlet, hiaba is raksz be ide DKW mikrobuszokat. (bar hasonlo mikrobuszt betehetnek a citroentol, nem vagyok biztos a pontos evszamokban, de lehet, hogy megeloztek a dkw-t.
süti beállítások módosítása