Autó van elég, nő nincs

  2011. április 30. - papptibi Címkék: sanghaj 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Peka barátunk, ha már arra járt, nemcsak az utcán nézelődött, hanem beugrott a sanghaji autószalonra is. Rengeteg képet lőtt, ezek minden szónál többet elárulnak az ország autópiacáról. És nőkínálatáról. 

2011 shanghai (282)

Ez nem a tokiói metró peronja, hanem a sanghaji autószalon. Mellesleg a kínaiak rendkívül erőszakosan tolakodnak, lökdösődnek. Főleg a nők. Még szerencse, hogy nincsenek sokan.Nem tudom, mennyi Sanghaj lakossága, de abból ma egymillióan a kiállításon voltak. A legszörnyűbb az volt az egészben, hogyha valamelyik autó mellett megjelent egy hosztesz, akkor az egész tömeg odatódult a nőt fényképezni, úgyhogy az embernek esélye sem volt az autót megnézni. Tudom, hogy Kínában férfitöbblet van, de hogy ennyire ne legyen nő, azt nem hittem volna.

2011 shanghai (8)

Lehet, hogy a kínaiak sokat másolnak, de a tanulmányautóik egyre szebbek és egyedibbek. A képeken látható Luxgen (made in Taiwan) egy kicsit emlékeztet a Chevy Voltra, de ettől függetlenül nagyon jól néz ki, és természetesen elektromos hajtású.

A sanghaji szalonon kötelező jelleggel mindenki bemutatta a saját elektromos tanulmányautóját, de konkrét gyártási időpontot senki sem tudott mondani. Már ha valaki egyáltalán mondott valamit, mert a standokon dolgozók 95 százaléka csak kínaiul beszélt.

Mitsubishi Global Small:.a neve is arról árulkodik, hogy az egész világon akarják forgalmazni.

Mitsubishi PX MIEV. ők is bemutatták a kötelező elektromos prototípust. A tervezett gyártási időpontról mélyen hallgatnak.

Ez egyike a számomra ismeretlen kínai gyártóknak. Elég sok ilyen volt, jellemző módon a stílusjegyek kavalkádjával. Felfedezni véltem egy kis Jaguart, Bentley-t, Audit és Fordot is. Természetesen ez is elektromos.

WRX-EVO, Made in Malaysia.

A "mi autónk" is beállt a sorba es range extender (azaz hatósugárnövelő) álnéven teljesítette a villanyautós házi feladatot.

Az egyik legszebb prototípust a Skoda hozta el Vision D néven.

BMW Vision Connected Drive. Hogy ez mit jelent, arról fogalmam sincs, de legalább szép.
Ezt a Citroënt olyan ügyesen bújtatták egy ívelt szúnyogháló mögé, hogy lehetetlen volt róla normális képet készíteni
A retró nem mindig jön be. A Volvónak nagyon nem - szerintem.
A Mitsuoka japán kisszériás építő-átalakító cég. Először láttam balkormányos modellt tőlük. A Mitsuoka saját tervezésű autója, ez nem átépítés. Érdekes forma, de én a hátsó bajuszformájú spoilert elhagynám. Amúgy Collani autóira emlékeztet.
Mitsuoka-remekmű Mustangra építve. Gondolom, rendesen be lehettek állva, amikor tervezték.
A Mansorynál úgy gondoltak, hogy megszépül az SLS, ha az SLR elejével összeházasítják. Kár volt.
<
Na végre itt az Aston Cygnet szériaváltozata. Úgy hiányzott, mint egy falat kenyér.
Aston one77. brutális (pláne az ára ), de szerintem elveszítette a modern Astonok elegáns vonalait.
Ilyen is lehet egy Merci Sprinter beltere.
Nem állítom, hogy minden concept car formatervezési bravúr. Emlékszem, jó pár évvel ezelőtt Detroitban láttam a Pontiac tanulmányautóját, amit meglátva örömmel nyugtáztam magamban, hogy szerencsére nem minden prototípusból lesz szériaautó. Na, hát az a prototípus nem sokkal később Pontiac Aztek néven gyártásba került. Aki nem ismeri, annak ajánlom, keressen rá.
Icona. Hallott valaki erről bármikor? Lehet, hogy érdemes lesz odafigyelni, mert úgy látszik, Kínában is vannak tehetséges formatervezők.
Lehet, hogy Kínában újraszületik a Renault Avantime? Mindenesetre ez a prototípus még elég messze állhat a sorozatgyártástól.
Akar Bertone keze alól is kikerülhetett volna ez a számomra teljesen ismeretlen tanulmányautó. Egyre szebbek lesznek az Európából nézve névtelen kínai prototípusok. Mi lesz, ha gondolnak egyet, és el is kezdik gyártani ezeket? Lehet, hogy Europa előbb-utóbb felkötheti a gatyáját?
<
Baic B90. Méretében a legnagyobb amerikai suv-okkal vetélkedik, de ez hibrid.<
Azt hiszem a BMW innen vette az ötletet az X6-oshoz.
A hírekben azt olvastam, hogy a Bugatti két Veyront hozott el Sanghajba, de én csak ezt az egyet találtam (ami állítólag már gazdára is talált itt).
A kiállítás zárása előtt 20 perccel elkezdték letakargatni az autókat. A Phantomra pontosan passzol a takaró, de úgy tűnik, a nyújtott Ghostra kicsit rövid lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr992865751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.30. 08:03:34

Akad pár durva dolog, de tényleg jönnek fel, mint a talajvíz!

Phrascarica 2011.04.30. 08:14:19

EU Wake UP!
ideje lenne kissé megemelni a vámot, mert ha nem akkor búcsút inthetünk az európai autóknak aztán 20 év múlva csak azon morfondírozhatunk hogy hol rontottuk el, meg azon hogy kínait vagy az olcsóbb vietnámit vegük :)

Hurri Kán 2011.04.30. 08:15:27

Ezeknek a 90%-a koppintás (mármint a dizájn)...

Phrascarica 2011.04.30. 08:15:53

vegük=vegyük
még 5 év és a HIHI-ből HÜHA lesz!

kamasuka 2011.04.30. 08:24:19

A kolléga vihetett volna egy normális fényképezőgépet magával, ha már elment Kínába ...

KG80 2011.04.30. 08:42:07

Szép és jó, de megnéznék ezekről a kínai fosokról egy töréstesztet, milyen szépen zúzódnak ripityára..
Ettől függetlenül évtizedeken belül tönkretehetik az európai autógyártást ugyanúgy mint pl. a könnyűipart, ezért érdemes lenne időben ébredni..

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.04.30. 08:57:35

Hájtek kinézet, hájtek minden, autóknak meg már nyomát sem látni, csak műanyag az egész. Komolyan mondom, a designerek már nem tudnak mit kitalálni, hogy eladják ugyanazt a szart fészliftelve. Egy-két kivétellel (jellemzően a megfizethetetlen árúak) fos az összes.

Uaz469 2011.04.30. 09:00:28

BMW Connected drive: ez a prémium szolgáltatásokra vonatkozik, POI letölrtések, infrstruktúra kommunikáció, stb (www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/overview.html).
Egyébként a technológia tervezésében és megvalósításában magyarok is részt vettek.

Schütii 2011.04.30. 09:08:08

Tetszik a BMW 5 GT másolat.

lally 2011.04.30. 09:09:49

Ha az európai autókról leszednék a márkajelzést, bizony némelyiket lazán le lehetne kinaizni.

Schütii 2011.04.30. 09:10:32

@KG80: Tönkre is fogják tenni, nem is kellenek évtizedek. És tudod mi a szép benne, azt hogy ezt mi magunk fogjuk végrehajtani, ők csak az olcsó autót adják hozzá.

Schütii 2011.04.30. 09:12:39

@kamasuka: vagy ott vehetett volna egyet óccón.

lanciabacci 2011.04.30. 09:46:32

Az Icona egy Kínába települt olasz formatervező stúdió, nemrég épp itt a TC-n is hír volt.

2011.04.30. 10:09:52

Fantasztikus fotók.(a szúnyogháló abszolút nem ront)

palinkasa 2011.04.30. 10:34:04

Sok Eu firma gyart Kinaban,majd hazaszallitjak es atcsomagolva sajatkent aruljak.Kina olyan minoseget szallit amilyet rendelnek.Acsucstechnika meg nem terjedt el naluk minden iparagban de...
Eu felkotheti a gatyat.

3 gb 2011.04.30. 11:16:46

Menni fog a kínai autó magyarországon is. Sokan meg fogják venni, mert nincs igényük jobbra és csak az olcsóság lebeg a szemük előtt. Régen szaladt a daewoo biznisz is, ez is jó lesz.

dennisthemenace 2011.04.30. 11:45:46

"A kínaiak sokat masolnak"

Anno a japanok is a brit motorok koppintásaival kezdték..
De pl. a Pannóniák is úgy lettek osszelopkodva.

Garp 2011.04.30. 11:52:11

Szerintem az európai és a japán autók messze túlárazottak. Őszintén: hányan engedhetnek meg maguknak egy új autót életükben (nem 10 éves hitelre!). Ha másra nem is, de az árak lejjebb nyomására jók lesznek a kínai autók. Nem baj, h szarabb minőség, olcsón el fog kelni. Pénz beszél,mint tudjuk.
Pláne, ha az ráfekszenek a delej-hajtásra, meg olyan technikai megoldásokra, amit "hagyományosan" nem gyártanak.
(Vegyük példának, hogy a "komoly" gyártók szerint pl nem kivitelezhető a 2 SIM-es telefon. A kínaiak meg csak azt gyártanak. Használható és baromi olcsó.)

Virago_1000 2011.04.30. 12:04:17

@Garp: A kinai autok elsosorban arukkal fognak hoditani - szerintem. Az japan, europai autok pedig nem tularazottak - kiveve azokat a markakat, amelyeken a jelveny miatt magasabb csak az ar (premium markak). Azert mondom ezt, mert mi azert a kinai fizetesek 5-10x-eset keressuk, es az eletkorulmenyeink is jobbak, arrol nem is beszelve, hogy Kinaban a szombat is munkanap, a Health&Safetyt meg leszarjak.

Virago_1000 2011.04.30. 12:05:42

Persze jo tudni, Kinaban 100% vam van az europai termekekre. Erdekes, a "mi" vezetoinknek egy csoppnyi eszuk sincs.

Virago_1000 2011.04.30. 12:09:20

Persze jo tudni, Kinaban 100% vam van az europai termekekre. Erdekes, a "mi" vezetoinknek egy csoppnyi eszuk sincs.

2011.04.30. 12:21:58

1-2 kivételtől eltekintve ezek az autok nagyon rondák :/

3 gb 2011.04.30. 12:35:43

Majd lesz kíai mozi, nesze neked hollywood! Kínai szereplők, kínai kocsival fogják egymást üldözni.

énisfélek 2011.04.30. 12:44:05

Nem kell azért elájulni a kínai autóktól. Az egész épületben valószínűleg nem volt egyetlen olyan autó, amelyik átment volna akár a legenyhébb EU törésteszten. És ha majd egyszer megtanulják ezt is, akkor majd megjelennek az EU piacán az olcsó, biztonságos, de folyamatosan szervizbe hordható és három év alatt szitává rozsdásodó autóikkal.
Ne feledjük, hogy (bizonyos szellemi fejlettség felett) egy autónál a szép külalak csak az egyik tényező a sok közül.

Garp 2011.04.30. 12:44:50

@Virago_1000: hadd mondjak egy példát. Ugye az Íreknél az egyik legmagasabb a minimálbér, ami kb 1300-1400 euro. Ehhez képest egy Octavia kombi (hogy egy családi autót nézzünk, kevesebbet érő jelvénnyel) kb 18-20ezer. Egy házat vidéken 600-1000euroért bérelsz havonta.
Mielőtt nekem esnek: igen, ez a fizetés/ár arány messze jobb, mint a magyar, de pont ezért is hozom fel. Szóval ahhoz képest, h mi a kínálati piac "evlárása", azaz h cseréld le az autódat 3 évenként...szerintem túl magas az autók ára. És most csak arról a szegmensről beszélek, ahol az autó használati tárgy, mint egy vasaló, nem pedig dédelgetett kedvenc.
És ha már vasalós összehasonlítás: €12 euróért is van gőzölős vasaló, ami teszi a dolgát, meg 240-ért is gőzállomásos luxos vasaló. Az előbbinél senki nem kiált igazságtalanságot, h fél év után ki kell dobni és venni egy másikat.
Sztem ugyanez lesz az autókkal is. Azzal a különbséggel, h szerintem a kínaiak Európába a delej-hajtású autókkal fognak betörni, nem a "hagyományos" piacra. Azt meg senki nem tudhatja, h hol tartanak a fejlesztésben.

dennisthemenace 2011.04.30. 12:47:46

@Virago_1000: Én is leszarom a Health&Safetyt, mert kb 45 százaléka tomeny baromság.

Garp 2011.04.30. 12:56:01

@dennisthemenace: így-így, a H&S inkább jogi kategória, mint valós megelőzés. mint pl a manual handling :).

3 gb 2011.04.30. 13:58:32

A kínaiak, azért vannak olyan sokan, mert kínai óvszert használnak!

miki74 2011.04.30. 17:19:54

En is kuldtem volna kepeket autoszalonrol. Mi New Yorkban voltunk. Megkerdeztem a Totalcart, hogy hova, es hogyan tudnam feltolteni a kepeket, de meg egy egyszavas valaszra sem meltattak. Tobb, mint 300 kep lett volna. Nem baj. Mashova is fel lehet tolteni. Holnap megyek egy autoshow-ra, ahol veteran autok es motorok lesznek bemutatva a tulajdonosok altal. Itt is csinalok vagy 100 kepet. Tud valaki egy olyan oldalt, ahol szivesen latjak az ilyen kepeket? Tavaly, es tavaly elott is voltam par helyen, tehat tobb, mint 1000 kepem van.
Miki

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.04.30. 18:08:43

Mi értelme van ilyen idióta formájú hátsó lámpát csinálni? (Peugeot SCX)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.04.30. 18:11:15

@miki74: Ne duzzogj itt, szard le, ha nem válaszolnak.

jujdejo 2011.04.30. 20:21:29

az lesz a vége mint mindennek, aki igényesen kidolgozott autot akar az nem vesz majd (skodat, bocsánat) kínai autót, majd kiad több pénzt az európai típusokért...idöben kéne eszmélni és a diplomagyárak helyett rászoktatni a fiatalokat, hogy létezik egy olyan exotikus dolog hogy MUNKA.
a kis ritka kínai kislányokat meg úgy, hogy a 2 combjukon folyna napokig.

Virago_1000 2011.04.30. 20:22:42

@énisfélek: "Az egész épületben valószínűleg nem volt egyetlen olyan autó, amelyik átment volna akár a legenyhébb EU törésteszten"
- ma, 2011 apr 30-an. Es holnap?
Mellesleg megjegyzem, 20%-uk min. atmenne.

"de folyamatosan szervizbe hordható és három év alatt szitává rozsdásodó autóikkal."
- hahaha. Enlekszem, mikor megjelent a magyar piacon a Daewoo, meg a tobbi koreai, istenem, mennyit rohogtunk rajtuk, volt miert.
Ma a koreai autok a nemet, japan egyenrangu vetelytarsai.

blaiser 2011.04.30. 20:25:58

Nahat, ugy latszik a Pontiac Aztek nem csak nelem negativ etalon. Eleg csak egy pillantast vetni ra es az ember maris erteni veli miert kellet lehuzni a rolot ennel a nagymultu markanal.

Virago_1000 2011.04.30. 20:28:10

@Garp: Olcsobban nem lehet adni az autokat, mert az alapanyagok ara csak emelkedik, valamibol a gyartonak is elni kell, es finanszirozni a fejlesztest.

@dennisthemenace: Az igaz, de a kinaiak atesnek a lo tulso oldalara.

@miki74: toltsd fel a flickr.com-ra, vagy az indafoto.hu-ra, engem a veteranok erdekelnek foleg!
A nagyarcu, gogos totalcar szerkesztokkel ne is torodj!

Shadowbull 2011.04.30. 23:11:56

- 30 evvel ezelott mindenki karogott, hogy jaj a japanok, hat tonkreteszik az europai autogyartast.

- 15 evvel ezelott mindenki karogott, hogy jaj a koreaiak, tonkreteszik az europai autogyartast.

- ma mindenki karog, hogy jaj a kinaiak, tonkreteszik az europai autogyartast.

A helyzet viszont az, hogy sem a japanok, sem a koreaiak nem tettek tonkre az europai autogyartast.

A kinaiak sem fogjak.

A kinai gagyimarkaktol rettegjen a Kia meg a Hyundai, az olcso szegmensek also resze.

Arra a szintre lehet el tudnak erni 10-15 ev alatt.

Europaban a szarul menedzselt gyarak mentek tonkre, foleg az angolok.

Az osszes tobbi el es virul. Az elso negyedevben a VW tobb autot adott el mint a Toyota.

Egy kinai ha osszejon egy kis penze, europai autot vasarol, ha egy kicsit tobb jon ossze, akkor europai premiumautot.

Nem kell beszarni.

sb

Rocko- 2011.05.01. 00:01:39

@Shadowbull: elképzelhetőnek tartod, hogy egy szegmenst olyan jól tudnak koppintani, hogy az eredeti márkák csődbe mennek, vagy elvesztik az érdeklődésüket az adott piaci rés iránt, majd erre a kínai válaszreakcióként, amikor már nem tud mit másolni, összeomlik?
vagy nem, mert addigra eljutnak oda, hogy fejleszteni is tudnak.
esetleg utána visszatérnek az eredeti gyártók, és kezdődik a ciklus előlről.

tschangow 2011.05.01. 01:25:12

@Shadowbull: nem tönkreteszik, megveszik :)

Nem hiszem, hogy minden szegmensbe megrengetnék a világot, de egyre jobbak minden téren, és egyre többen veszik őket. Figyelgetem őket keleti szomszédainknál, és a fejlődés iszonyatos, az árak pedig rettenetesen alacsonyak.
3 éve még évi 15-20 garis javítás jutott egy Golf méretű autóra (tipikusan a Chery és Geely), mára ez csak 5 körüli, és nem azért, mert a Peugeot Magyarország bírál el ott is :)

esimov 2011.05.01. 07:36:09

Icona...lehet dizájnos formájú, de totál nem praktikus...mármint azt a bazi nagy ajtót kinyitni egy kicsit brutális

tschangow 2011.05.01. 23:07:23

@gascan: kispajtás néztél EU-n kívüli adatokat is, vagy csak helyi google-od van? :)

Tudod, innen keletre, pl Ukrajna, Oroszország, Fehéroroszország, stb., nem nyugatra. De ne aggódj, hamarosan neked is lehet egy :)

gascan 2011.05.04. 00:42:28

@tschangow: Sajnos kispajtás, ezen a helyeken a legszegényebb rétegek a kínai szarokat a becsôdölt szockó gyárak szarjai helyett veszik, kb annyira konkurenciája az európai gyártóknak, mint a Babetta a Ducatinak.

Elhiszem, hogy marha okosnak hiszed magad, de esetleg próbáld meg az almát az almához, a körtét a körtéhez hasonlítani.

gascan 2011.05.04. 23:20:24

Egyébként kell fosni, a kínai autókon is keresnek a "régi" gyártók, pl Brilliance BS4:
karosszéria -> Pininfarina
motor -> Mitsubishi
futómû -> Porsche
gyártósor -> BMW

De a licencdíjakat leszámítva, ívben szarnak rá, hogy Bivalybasznád-Alsón épp nyírja egymást az AvtoVAZ, az Iran Khodro, meg a kínaiak.

tschangow 2011.05.05. 22:18:06

@gascan: tipikus arrogáns mellélövés :) Elég széles skálán mozognak a modellek, középkategóriáig simán felérnek. Hány ilyen autót láttál/próbáltál?

Nyilván nem egy BMW, vagy egy Merci fog most remegő térdekkel ácsorogni, de a Volvót sem véletlen vették magukhoz.

Másrészt olyan jó, hogy itt Európában csupa kőgazdag ember lakik, akik rá sem néznek az import termékekre, és biztos soha nem vesznek semmit csupán azért mert olcsóbb.
süti beállítások módosítása