Peka barátunk, ha már arra járt, nemcsak az utcán nézelődött, hanem beugrott a sanghaji autószalonra is. Rengeteg képet lőtt, ezek minden szónál többet elárulnak az ország autópiacáról. És nőkínálatáról.
Ez nem a tokiói metró peronja, hanem a sanghaji autószalon. Mellesleg a kínaiak rendkívül erőszakosan tolakodnak, lökdösődnek. Főleg a nők. Még szerencse, hogy nincsenek sokan.Nem tudom, mennyi Sanghaj lakossága, de abból ma egymillióan a kiállításon voltak. A legszörnyűbb az volt az egészben, hogyha valamelyik autó mellett megjelent egy hosztesz, akkor az egész tömeg odatódult a nőt fényképezni, úgyhogy az embernek esélye sem volt az autót megnézni. Tudom, hogy Kínában férfitöbblet van, de hogy ennyire ne legyen nő, azt nem hittem volna.
Lehet, hogy a kínaiak sokat másolnak, de a tanulmányautóik egyre szebbek és egyedibbek. A képeken látható Luxgen (made in Taiwan) egy kicsit emlékeztet a Chevy Voltra, de ettől függetlenül nagyon jól néz ki, és természetesen elektromos hajtású.
A sanghaji szalonon kötelező jelleggel mindenki bemutatta a saját elektromos tanulmányautóját, de konkrét gyártási időpontot senki sem tudott mondani. Már ha valaki egyáltalán mondott valamit, mert a standokon dolgozók 95 százaléka csak kínaiul beszélt.
Mitsubishi Global Small:.a neve is arról árulkodik, hogy az egész világon akarják forgalmazni.
Mitsubishi PX MIEV. ők is bemutatták a kötelező elektromos prototípust. A tervezett gyártási időpontról mélyen hallgatnak.
Ez egyike a számomra ismeretlen kínai gyártóknak. Elég sok ilyen volt, jellemző módon a stílusjegyek kavalkádjával. Felfedezni véltem egy kis Jaguart, Bentley-t, Audit és Fordot is. Természetesen ez is elektromos.
WRX-EVO, Made in Malaysia.
A "mi autónk" is beállt a sorba es range extender (azaz hatósugárnövelő) álnéven teljesítette a villanyautós házi feladatot.
Az egyik legszebb prototípust a Skoda hozta el Vision D néven.
BMW Vision Connected Drive. Hogy ez mit jelent, arról fogalmam sincs, de legalább szép. Ezt a Citroënt olyan ügyesen bújtatták egy ívelt szúnyogháló mögé, hogy lehetetlen volt róla normális képet készíteni A retró nem mindig jön be. A Volvónak nagyon nem - szerintem. A Mitsuoka japán kisszériás építő-átalakító cég. Először láttam balkormányos modellt tőlük. A Mitsuoka saját tervezésű autója, ez nem átépítés. Érdekes forma, de én a hátsó bajuszformájú spoilert elhagynám. Amúgy Collani autóira emlékeztet. Mitsuoka-remekmű Mustangra építve. Gondolom, rendesen be lehettek állva, amikor tervezték. A Mansorynál úgy gondoltak, hogy megszépül az SLS, ha az SLR elejével összeházasítják. Kár volt. Na végre itt az Aston Cygnet szériaváltozata. Úgy hiányzott, mint egy falat kenyér. Aston one77. brutális (pláne az ára ), de szerintem elveszítette a modern Astonok elegáns vonalait. Ilyen is lehet egy Merci Sprinter beltere.Nem állítom, hogy minden concept car formatervezési bravúr. Emlékszem, jó pár évvel ezelőtt Detroitban láttam a Pontiac tanulmányautóját, amit meglátva örömmel nyugtáztam magamban, hogy szerencsére nem minden prototípusból lesz szériaautó. Na, hát az a prototípus nem sokkal később Pontiac Aztek néven gyártásba került. Aki nem ismeri, annak ajánlom, keressen rá. Icona. Hallott valaki erről bármikor? Lehet, hogy érdemes lesz odafigyelni, mert úgy látszik, Kínában is vannak tehetséges formatervezők.
Lehet, hogy Kínában újraszületik a Renault Avantime? Mindenesetre ez a prototípus még elég messze állhat a sorozatgyártástól.
Akar Bertone keze alól is kikerülhetett volna ez a számomra teljesen ismeretlen tanulmányautó. Egyre szebbek lesznek az Európából nézve névtelen kínai prototípusok. Mi lesz, ha gondolnak egyet, és el is kezdik gyártani ezeket? Lehet, hogy Europa előbb-utóbb felkötheti a gatyáját? Baic B90. Méretében a legnagyobb amerikai suv-okkal vetélkedik, de ez hibrid.< Azt hiszem a BMW innen vette az ötletet az X6-oshoz. A hírekben azt olvastam, hogy a Bugatti két Veyront hozott el Sanghajba, de én csak ezt az egyet találtam (ami állítólag már gazdára is talált itt). A kiállítás zárása előtt 20 perccel elkezdték letakargatni az autókat. A Phantomra pontosan passzol a takaró, de úgy tűnik, a nyújtott Ghostra kicsit rövid lett.