Slickek, 1200 lóerő, 5100 newtonméter

Interjú Markus Östreich profi versenyzővel

  2011. április 24. - ommm Címkék: renault markus versenykamion oestreich östreich

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 3996

Az idén 48 éves német, Markus Östreich nem mai gyerek. Versenyzői karrierje egészen 1969-ig nyúlik vissza, ekkor lett először kategóriabajnok a német gokart-bajnokságban. 1984-től Formula Fordban indul, futamgyőzelmei mellett hatodik lett az EB-n. Egy évvel később Formula 2000-ben és a túraautó EB-n áll rajthoz, utóbbiban BMW 635 CSi-vel illetve 323i-vel. Csapattársaival, Johnny Cecottóval és Dieter Questerrel  másodikok lettek a 24 órás Spa-i versenyen.

oestreich

88-tól DTM, először BMW-vel (Zakspeed M3, 4. hely a bajnokságban, legjobb BMW-sként), majd Opellel. 1990-ben 24 órás Spa-i győzelem  egy Schnitzer M3-assal (Cecotto, Giroix voltak a csapattársai), majd Carrera Cup, BMW gyári pilóta, mindeközben folyamatosan több bajnokságban is rajthoz áll (DTM egy EVO II-es Mercedessel) de már rendre feltűnik versenykamionban. 96-ban egy 850 T5 Volvóval is rajthoz áll hosszú távú versenyeken, de nem hagyja ki a Porsche 935 RSR-t sem. A 2002-es 24 órás Nürburgringi futamon kategóriájában második egy Porsche GT3-mal, de indul a V8 Stars-ban is.

Egy igazi egyszemélyes vándorcirkusz, egy tapasztalt, öreg róka, aki szeret mindent, aminek legalább négy kereke van és versenyezni lehet vele. Mindenféle hezitálás nélkül kötélnek állt, még úgy is, hogy ezért lekésett a sajtótájékoztatóról.




- Markus, a tavalyi szezon elején, úgy tudom, komoly gondot okozott a gázpedál-reakció. A maximális nyomatékot az 1400-1600-as tartományban adja le a motor (2200-nál van a teljesítménycsúcs), a jókora turbónak pedig idő kell, míg felpörög és maximumon tölt. Mennyire nehéz állandóan egy ilyen szűk fordulatszám-tartomány környékén autózni?
- Nagyon régen csinálom már ezt a sportot ugyan, de minden szezon elején kicsit át kell fejben állni, bevallom, szokatlan volt, de látod, a szezon vége felé aztán hoztuk az eredményeket. Rengeteg pontot szereztünk az utolsó pár versenyen, így lettem negyedik az év végén. Sok pontot veszítettem az évad elején, sok apró problémánk volt a kamionnal: eleinte hűtési gondjaink voltak, aztán a kuplung nem bírta, a fékeken is ki kellett fognunk... Komoly gond a motorral nem volt, csak el kellett döntenünk – ez tisztán a pilótákon múlik -, hogy a magasabb töltőnyomás és plusz erőt választják-e, vagy a kisebb turbólyukat és jobb gázreakciót. Azt hiszem sikerült megtalálnunk az optimális beállítást, az eredményeink is ezt igazolják.

- Ezt a motort (DXi13 Racing) 2007-ben mutatták be, azóta folyamatosan fejlesztik...
- Igen, persze, tudod a versenysport mindig a fejlesztésekről szól, ha akár egy lépést is késel, veszítesz...

- Hol tartotok most? Mennyi a kraft?
- Nem tudom pontosan, mennyit mondunk most, de olyan 1200 lóerő körül...

oestreich3

 

- És nem hivatalosan?
- Hahaha, nézd, tudod, hogy van ez, a motorvezérlő bizonyos határok között engedélyez némi játékot, ezért pontosan senki nem fogja tudni neked megmondani. Ráadásul minden pálya más-más motorkarakterisztikát kíván. Ma például ugyanazokkal a beállításokkal megyek majd, mint Donningtonban fogok... A két pálya karakterisztikája, a szintkülönbségek nagyon hasonlóak de pl. Albacetében vagy Dél-Afrikában másra van szükség... Ezen a pályán jóformán két sebességi fokozatot használok verseny közben, máshol hármat, négyet.

- Beszéljünk rólad egy kicsit. 1963-ban születtél, hat évesen már gokartoztál, aztán lényegében kipróbáltál mindent: DTM-et, túraautókat, 85-ben már második voltál Spában Johnny Ceccottóval és egy 635CSi-vel...
- Sőt, nyertünk is Johnnyval 24 órást ott, de jól mondod, amit csak lehetett, mindent kipróbáltam, minden lehetőséget kihasználtam.

- Gondolom feledhetetlen idők voltak...
- Naná, persze, a mai napig emlékszem mindenre, akkoriban még teljesen más volt a versenysport.

- Mégis, hogyan kerültél ide, a versenykamionokhoz? Tudatosan építetted a karriered, vagy puszta véletlen volt?
- Nehéz pontosan megmondani, de volt benne tudatosság, hiszen a gokartos eredményeim alapján kerültem a Formula Fordba ahonnan egy évvel később meghívtak a BMW Junior Challenge-sorozatba. Így kerültem a túraautók közelébe...

- Te is ugyanúgy vágytál a Forma-1-be, mint a többi gyorsasági pilóta?
- Ó, ma már túl öreg lennék oda, de volt rá lehetőségem. 1987-ben Silverstone-ban voltam a BMW-vel és kipróbáltak volna egy Benetton BMW-ben, de egyszerűen nem fértem el az autóban (nevetés) a hosszú lábaim miatt.

 

P1040813

- Mi az alapvető különbség, ami miatt más vezetni egy versenykamiont, mint egy túraautót, nyilván itt nem a szemmel látható dolgok érdekelnek.
- Nevetni fogsz, de majd meglátod, hogy csak annyi, amire elsőre gondol mindenki: a súly és az üléshelyzet...

- És mi a helyzet a tapadással?
- Igen, pici különbség akad itt is, de nem akkora, hogy érezhető legyen a különbség. Mind a mai napig indulok túraautó versenyeken is, így magamról tudom, hogy tökéletes felkészülést ad egyik a másikhoz. Tulajdonképpen mindig ugyanarról van szó és mindig csak egyféleképpen lehetsz elég gyors: ha kihasználod a maximumot, amit a technika megenged.

- Hogy érzed te magad, tényleg a kamionverseny az egyik leglátványosabb, legkeményebb sorozat?
- Nekem nyilván másmilyen, mint a nézőknek, de odabent ülve ez is olyan, mint egy túraautó verseny, csak a lépték más.

- Voltak, lehettek egyáltalán példaképeid? Hiszen lassan 25 éve hajtod a kamionokat, olyan nagy nevekkel kezdted, mint Steve Parrish, Borgudd vagy Frankie Vojtisek és Gerd Körber, lényegében ezekkel az emberekkel alakítottátok, építettétek fel ezt a sportágat...
- Látod, ezért nem is autóversenyzők a példaképeim. Annál inkább az olyan emberek, mint Nelson Mandela.

- Gondolom imádod a munkád, de meddig lehet ezt csinálni? Meddig akarod még?
- Nézd, mindent elmond erről az, hogy 2006-ban visszavonultam, most pedig újra itt vagyok.

- Melyik volt a kedvenc kamionod? Most minden részrehajlás nélkül válaszolj, ha lehet :) Évekig Mercedeseket vezettél...
- Ó, hát a Super Race Truck-ok idejében azért voltak kemény dolgok, de azok teljesen más idők voltak (egészen 2006-os megszűnéséig a kamionversenyzés B-csoportja volt, iszonyatos teljesítményekkel). Azonban sosem volt ilyen autóm, mint most, ahol szinte alig kell küzdenem a technikával és igazán csak rajtam múlik egy-egy futam vége. De a legkomolyabb cucc kétségkívül a Super Race-es Mercedesem volt, több, mint háromezer lóerővel...

- Előfordul-e itt is olyan direkt csapatutasítás, mint mondjuk a Forma-1-ben?
- Figyelj, a helyzet az, hogy mi erről sosem beszéltünk. Nincs szükségünk utasításra, hiszen természetes, hogy segítesz a csapattársadnak, ha tudsz és lehetőséged van rá.

- Idén azonban hárman lesztek, így könnyebb taktikázni.
- Persze, ha így lenne, de valójában itt mindenki magáért megy, azonban biztos lehetsz benne, hogy ha te vagy az esélyesebb, akkor a csapattársad segíteni fog.

- Szóval nincs olyan, hogy rádión rád szólnak, hogy figyelj, lassítanod kéne...
- Nem, nem, nem, semmi ilyesmiről nincs szó. Marcus (Bössiger, a másik pilóta) és én sem vagyunk már fiatalok és van annyi tapasztalatunk, hogy ha kell, elvigyük a csapatot a győzelemig, ahogy tettük ezt tavaly is.

 

IMG 4070

- Kívülről mindig úgy tűnik, hogy öldöklő a harc közöttetek, mennyire megengedett a vállaskodás, lökdösés?
- Hahaha, tudod, semennyire, de azért előfordul olyan, hogy hárman próbálunk beférni egy kanyarba és senki nem veszi el. Ilyenkor elhagy az ember ezt-azt, de e verseny megy tovább, ezért nagyon ritkán jár büntetés.

- Osztod az elméletet, mely szerint a kamionversenyzés jobb, mint a Forma-1?
- Egyértelműen, egyértelműen. Nekünk nincs Norbert Haugunk :)

- Köszönöm a beszélgetést Marcus, találkozunk a kabinban.
- Én köszönöm, üdvözlök minden magyar olvasót!

Az pedig már tényleg csak hab a tortán, hogy hazafelé jövet Prágától 6 kilométerre, 120-as tempónál egyszerűen elszakadt a 44 ezret futott Grand Scénic 1.5 dci vezérműszíja. Éppen csak sikerült kisorolnunk egy közeli benzinkútra. Rendkívül kedves és segítőkész Renault Truck-os kísérőnk (Mónika) érezte rosszul magát, pedig ehhez aztán sok köze nem volt. Az autó ott maradt Prágában, motorcserére várva (mert összeverte a dugattyú a szelepeket, ahogy kell), mi pedig jó pár óra késéssel egy Hertz-es Passattal értünk haza. Segítőkészségből jelesre vizsgáztak a csehek és minden bizonnyal idehaza is mindent megtettek annak érdekében, hogy ne kelljen magyar kolóniát alapítanunk a közeli susnyásban. Köszi!

P1040846

Mai cikkünk blogposztját olvashatták.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr202846463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f0CuS 2011.04.24. 08:31:48

Ahj, de kár azért a ragasztószalagért... :(
A cikk nagyon jó, igazi beleélős :)

f0CuS 2011.04.24. 08:34:39

Ja, hogy ott a videó is! Akkor első mondat vissza :)

hossi 2011.04.24. 08:37:17

:) majdnem első.........
Istenem milyen lehet egy ilyen böszme izével csapatni!?
Irigy vagyok, és rácsodálkozó, micsoda technika egy "kamionban"

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.04.24. 08:46:48

Jó a cikk, de ezzel nem értek egyet:
" Bár igaz, ami igaz, az autóiparhoz képest sokkal lassabban pörgő haszonjármű-bizniszben már egy-egy új, halszálkás üléshuzat is vezető hír"
Elképesztő ritmusban fejlődik a haszonjárművekben alkalmazott technika, szinte lehetetlen vele lépést tartani.

pickapu 2011.04.24. 09:14:40

Hm... Mit is mondjak. Hatásos.
A videó is odaver, a mai másnapos gyomrommal nem próbálnám ki, egyébként bármikor. :)

Tomchy 2011.04.24. 09:27:14

Én ott voltam '90-ben a Ringen! Felejthetetlen volt! Legyen megint!!!

stevee 2011.04.24. 09:37:04

Dehat magyar versenyzo is van a truck race-ben. Sosem ertettem miert kerulte a media annyira Szobi Balazst is, meg az egesz oxxo csapatot. Az m1-en es a sport1-en kivul az osszes csati ugy tesz mintha soha nem is leteztek volna.

djkoxi 2011.04.24. 09:59:48

Remek írás volt, nagyon tetszett! A kamion meg egyszerűen félelmetes! Köszönöm a cikket!

vasember 2011.04.24. 10:05:24

Mivel a Hungaroring mellett lakok,ezért gyerekként az összes kamionversenyen kint voltam,felejthetetlen élmény volt,állójeggyel pár száz forintért.Édesapám is mindig azt mondja,szerinte azóta sem telt meg úgy a pálya nézőkkel mint akkor,és főleg Magyarokkal.Vályi fejlődik,nagyon jó cikk,nagy hatással van rá Csík,aminek én kifejezetten örülök.Nagyon őszinte és alázatos a hozzáállása a munkához,ami nekünk olvasónak kitűnő szórakozást nyújt.

68nyara 2011.04.24. 10:07:03

A XXI. századra sikerült tönkrevágni szinte a teljes autóversenyzést. Hol van már a B kat., mi lett az F1-el, stb. Tudom én, hogy biztonság, meg üzlet, meg mittudom én még mi, de azért hangulatában ezek a dolgok meg sem közelítik a régieket. Meg hát elveszett az összes "bája" is a dolgoknak. Persze lehet, hogy csak én öregszem, és ez csak a nosztalgia. Hála istennek a kamionoknál még megmaradt ebből valami.

Csak attól félek, hogyha sikerül felkapaszkodnia a tv közvetítős, üzleti világba, akkor itt is tesznek ez ellen. B.E. úr többet ártott egyébként a versenysportnak mint bárki más.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.04.24. 10:19:10

A cikkben azt írod: "benzinpumpa".
Ezek nem dízelek???

büdösmackó 2011.04.24. 10:41:59

@68nyara:

nem, nem te vagy öreg, az autóversenyzés egy nagy kalap szar lett'''

kigondoltam.blog.hu/2011/03/28/a_formula_1_megdoglott

Tomcy 2011.04.24. 10:47:15

Ekibácsinak üzenem, hogy a hullák faszáról szopja le az izzadságot!!!

Kamionversenyt a ringre, és mellette egy házat nekem!

Rocko- 2011.04.24. 10:49:58

kamionokban azt az ordas nagy turbo amit kibaszottul lehet élvezni. :)
valamint a mondás tartja magát: "Az aerodinamika azok tudománya, akik nem tudnak motort építeni"

egyébként ez a Kalxons se szar: www.youtube.com/watch?v=x4yxoHwNzEE

"Fékcserekor dalol a pneupisztoly"
:DDD

"– Az oké, csak teherautóra nincs jogsim…
– Valami versenykamion is lesz…
– Megyek"
hülye. :DDDD

fasza lett az írás, köszönöm!

DeaLeR 2011.04.24. 10:54:48

Mindig is hiányoltam a kamionokról szóló cikkeket a Totalcar-on. Tudom volt 1-2 elvétve de az fél fogamra se volt elég.

Tökéletes írás volt, nem az unalmas sajtó rizsáról szólt, jól tetted h meglógtál. Valóban Csíkszerű szöveggel és ez teszi ilyenné, leköti az embert.

Tessék csak lerakni azt a C-E jogsit és több ilyen cikket!

Rocko- 2011.04.24. 10:55:04

@BOSCHtechnikus: hmm, kéne építeni szgk-ba retardert. :))))
de valahol a KERS meg a híbrid rendszerek is ezen alapulnak, nem?

switch 2011.04.24. 10:55:32

Jó cikk, köszönet érte!
Nagyon szívesen olvasnék a Super Race Truckokról bővebben. A 3000Le-től leesett az állam....

Rocko- 2011.04.24. 10:56:12

@pickapu: barátom, kitisztítana ez rendesen, ne félj. :)))))

Rocko- 2011.04.24. 10:57:45

@Rocko-: ja igen, a kamionverseny azért nehéz, mert az előtted lévő állandóan dobálja a korompamacsait. :P

pickapu 2011.04.24. 11:17:54

@Rocko-: Reggeli mivoltomban nem csak vizionáltam volna "róka urat" mint Pista, nálam be is köszönne. :))) Már minden OK.

ommm 2011.04.24. 11:30:23

@Süni25: A megszokás nagy úr, elnézést.
De most már hajrá Norbi! (ES1) Kezdődik!

Dr. Tom 2011.04.24. 11:33:22

Ez fasza! :)
Jutalompont a Youtube-ért!

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.24. 11:36:06

Nagy gép- és autóbuzi vagyok, a cikk is jó, de én ezt az egész kamionversenyzést fölösleges pazarlásnak tartom. 280l víz, meg az a mérhetetlen mennyiségű korom, ami a levegőbe kerül, a sok gumi, stb. Ezt manapság már nem tartom túl jó ötletnek...

rolls 2011.04.24. 11:53:51

@ommm:
anno csőrös Mack és háromtengelyes(!) KAMA3 is ment!!! :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.24. 11:58:27

biztos nagyon fasza volt, kipróbálnám

a cikkben említett G értékek egyébként szerintem nem egészen helytállóak, a Sport Auto újságban mindig megadják az oldalirányú gyorsulási adatokat és a GT2 meg a Murcielago simán tud az utcai gumikkal 1,45 G-t, korábban volt egy teszt a GT3 utcára is engedélyezett pályagumival, az valami 1,6 volt

lassulásban meg olyan 4 G körül lassul a Porsche 911 Turbo, ami nagyjából kiszámolható úgy is, hogy 200-ról 4,5 s alatt áll meg, miközben 11 alatt gyorsul fel, tehát ha közel 1G-vel gyorsít százig (2,67 s az 1G, ez meg 2,9), utána még gyengül egy kicsit, akkor a 4-szeres lassulás kb. helytálló

olvastam egy tesztben, hogy 1600 lóerő körül fékez a 911 turbó

viszont ez után a kaminyon teszt után tényleg kíváncsi vagyok, hogy a Weineck Cobra a 13.000 cm3-s motorral, ugyanennyi lóerővel és 1.760 Nm-rel hogy megy, miután az meg csak 1 tonna

special.blog.hu/2010/04/15/weineck_cobra_780_cui_12_780_cm3

mindenesetre a 0-200 4,9 alatt az valószínűleg tényleg róka-mókát generál

(hero) 2011.04.24. 11:59:49

@ommm: Valóban jó írás gratulálok. Sokat javultál. És köszönet az expón nyújtott közvetlenségért, hogy levetted a géptetőt a mazdáról és a mérhetetlen munkáért amit azért fektettél bele, hogy mi pár percig gyönyörködjünk

anr96 2011.04.24. 12:00:00

@akos696: De attól nem félsz, hogy ma már mindenki wc-re is autóval megy, a 280l ivóvizet meg le is engedi ott (pár hét alatt). Krokodilkönnyek, olyan mint most a hiszti az atomenergia miatt, közben meg lassan megdöglünk a fosszilis erőművektől.

---

On:
Renault versenykamion szimulátor: truckracing.renault-trucks.com/en/jeux-app/

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.24. 12:02:40

@anr96: De igen, de lassan majd segít ezen a növekvő benzinár. Akinek nem létszükség, keres mást. Én is kis fogyasztású motorral járok, amikor tehetem. És jobban is élvezem, mint az autózást.

Nekem a kamionversenyzésről ez jut eszembe, sajnálom: hatalma, erős, pazarló minden téren.

Solo 2011.04.24. 12:36:20

A magyar csapatról és magyar pilótáról mikor lesz interjú? Érdekes amikor 1-2 éve levelezés volt a Totalcarral, hogy eljöhetnének a magyarokkal interjút csinálni, senkit nem érdekelt, most meg hanyatt dobjuk magunkat Markustól. Elég diplomatikusan beszélt a technikáról, igaz inkább Mario Kress-t kellett volna meginterjúvolni, hiszen ő építi ezeket, ahol ő van, az a csapat szokott lenni a nyerő technika. Ismeri a trükköket, kiskapukat és még többet is...(gondolhatunk a tavalyi gumi mizériára)

De ezek persze mind megtalálhatóak a magyar blogon, ami a Truck Race-ről szól
www.kamionepites.hu
itt lehet igazán ütős videókat nézegetni a videó címke alatt:)

kafferbivalybalamber 2011.04.24. 12:38:02

Úgy is van, vissza a kamionversenyt a Ringre!
Ezen kívül töröljék el ezt a vicces 160-as sebességlimitet, osztán rendben is vagyunk. :)

Solo 2011.04.24. 12:39:38

szempontok is játszanak?@stevee:
Tavaly sajnos eltávozott repülő balesetben, Nürburgring óta Birnbauer Zoltán (Bimbi) versenyez az Oxxo kamionnal

Solo 2011.04.24. 12:43:53

@Tomchy: Helyzet az, hogy a Hungaroring pofátlanul drága, nemhiába Nogaroban (Francio.) tesztelik a vasakat. Próbálkoztak idehozni a közös tesztelést, de még a magyar csapatnak is olcsóbb kiutazni Nogaroba, tesztelni, hazajönni, mint kimenni a ringre.

Parajpuding 2011.04.24. 12:46:03

Anno mindegyiken kint voltam, ami a Hungaroringen volt. Az elsőnél - komolyabb biztonsági ellenőrzés híján - be tudtunk suttyanni a "box-parking" részbe. Senki nem küldött ki, vagy kérdezte meg, hogy mit keresünk ott. Egy csoda volt. Más dimenzió egy ilyen verseny. Aztán a kötsögbörni beleköpött a levesbe és nem volt többet. Azóta is rühellem a büdösbogarat. És azóta sem mentem a Hungaroring felé. Bárcsak ha ismét lenne...

abes 2011.04.24. 12:46:32

Duct Tape. OMG

Legyünk már egy picit profibbak.

pl: CULLMANN C41033 Tapadókorong állvány CB3.1-es gömbfejjel.

Dagiszabi 2011.04.24. 12:50:06

@Rocko-: Ezért kell elöl menni!

Garp 2011.04.24. 12:50:47

Emlékszem gyerek fejjel (kb 11) a tv-n néztem a kamion versenyket És hittem, h lábon jött az összes, vontatva a maga mobil szerviz trélerét. :) Bizonyos szempontból izgalmasabbak voltak a 80as évek :(

Rocko- 2011.04.24. 12:50:49

@Dagiszabi: hmm, jó egy ösztönzés. :)))

kafferbivalybalamber 2011.04.24. 12:50:58

@Solo: Mikor lesz interjú a magyar csapattal?
Idézek a cikk leadjéből:
"– Na jó, kaptunk egy meghívót, nem is értem, a Renault teherautósoktól, lehet menni Prágába valami bemutatóra"

Szerinted? :)

ommm 2011.04.24. 12:55:21

@abes: Persze. Az. Plusz sajtóanyag, hátizsák, fényképezőgép, jegyzetfüzet, töltő... Barátom, alapvetően arra sem volt esély, hogy videót rögzítsünk, örülök, hogy ennyi összejött. Próbáld ki egyedül, állványostul úgy, hogy közben mindenre vigyázol és figyelsz... Hidd el, nem könnyű.

@Solo: Nem emlékszem a levelezésre, bár tény, akkor még nem dolgoztam itt. Marióval lehetett volna beszélni, de minek? Semmit nem árult el így sem, bár kétségkívül iszonyúan tapasztalt öreg róka, amihez nyúl, az jól sül el, pláne ekkora háttérrel. Ráadásul őt lekötötte a sajtótájékoztató, engem pedig nem :)

Dagiszabi 2011.04.24. 12:56:50

Pista! Te tudtad előre, hogy ki lesz a pilóta és készültél? Vagy tényleg ekkora szuperhíró vagy, hogy egy véletlen adódott interjú lehetőségnél azonnal dobálózol nevekkel, évszámokkal, eredményekkel?
Én most, hogy elovastam, se tudnám visszamondani, nem ám séróból helyszínen.

ommm 2011.04.24. 13:01:00

@Dagiszabi: Valamire emlékeztem (figyelem a Truck EB-t), de nyilván utánaolvastam, mikor láttam, melyik csapathoz megyünk. Ha olyasvalakivel beszélgetsz, aki régebben versenyzik, mint amit még belátsz, akkor érdemes a történelemben turkálni. Östreich ilyen, amikor ő DTM-ben és túraautóban indult, akkor még nagyon gyerek voltam.

ommm 2011.04.24. 13:02:44

@Dagiszabi: De látod, sok az összefonódás, amikor szóba került Cecotto neve, máris lehetett tovább menni azon a vonalon, róla pl. szinte mindent tudok és nagy kedvencem a venezuelai.

Dagiszabi 2011.04.24. 13:07:41

@ommm: Értem én. Szóval a szó amit kerestem: általános műveltség. :))))

Solo 2011.04.24. 13:14:26

@kafferbivalybalamber: Mondjuk tény, nem költenek minőségi PR emberre, akinek a dolga lenne negyedévente végig kopogtatni a médiát, hátha most már érdekelik őket. Sport TV-ben szerepelnek, az elég komoly kis ismeretlen csapat létére. Ráadásul úgy hallottam idén már 1 órás összefoglalók lesznek:)

Hurri Kán 2011.04.24. 13:30:55

Jó volt a cikk, nagyon jól esett így húsvét vasárnapra hajnalban :)
Ilyen mér nincs nálunk? Emlékszem én is, hátulgombolós koromban a Hungaroringen néztük, ahogy esőben fordultak keresztbe csúszkálva a célegyenesbe vezető visszafordítóban...

RAH-66 2011.04.24. 14:56:17

Minőségi cikk, gratula Pista. Egy road movie-t a Most-ig vezető utatokról még megnéztem volna:))

geesix 2011.04.24. 15:07:23

@GYUSZI BACSl: Utcai gumival nemnagyon vannak 1,2 fölötti oldalgyorsulások, az 1,4-hez is már félverseny (semi-slick) gumik szoktak kelleni. Lassulni pedig hogy lassulna már 4G-vel egy utcai autó? Az 1,2 ott is már nagyon jónak számít. ha 200-ról 4,9 alatt áll meg, az azt jelenti, a=v/t => 55,55 m/s osztva 4,9 másodperccel = 11,34 m/s^2 átlagos lassulás, ami 1,15 G-nek felel meg. Ez nagyjából az utcai gumik tapadási határa (autótól függetlenül), ennél jobbat csak speciális abroncsokkal lehet elérni.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2011.04.24. 15:13:51

Azt hittem eddig hogy egyedül vagyok a a ringen koromfelhős, duplatengelyes kamazzal asztfalton keresztben autózó orosszal, liazzal meg a többivel, de végre, VÉGRE tudom hogy NEM !!! :D

Vissza a kamionversenyt, ecclestone-t meg valaki lője tarkón tizenhétszer !

Solo 2011.04.24. 16:41:40

Aki koromfelhőre vágyik ne Truck Race versenyre menjen ki, mert csalódni fog. A szabályok értelmében, aki felhőket ereget "black smoke" táblával kizárják.
www.kamionepites.hu

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.04.24. 18:02:37

@akos696: Minek olvasol ilyen blogokat, és minek szólsz hozzá? Ha ennyire be vagy oltva autó és benzin ellen, akkor jobb ha a Greenpeace blogjait olvasod. Itt teljesen másról van szó. Ezen az alapon a rallye és a Formula 1 is drága, pazarló és még lehetne sorolni a jelzőket, de nagyon sokan imádjuk ezeket a sportokat is.

w a s d 2011.04.24. 18:15:19

"Van egy szűkítő is, ez a töltőnyomást 4 barban maximalizálja. Négy bar, Atyaúristen, ennyit nem tolt egy B-csoportos quattro sem."

Nem tudom, hogyan mérik, de az egészen elvetemült amerikai dízel pick up átalakításokról (pl. súlyhúzásra épített rettenetek) szóló írásokban csak úgy röpködnek az 5- 10 barnak megfelelő psi értékek (meg a benzinesekre jellemző sűrítési viszonyok).

www.dieselpowermag.com/features/dodge/1105dp_the_latest_2000hp_addition_to_sled_pulling/index.html

www.dieselpowermag.com/features/dodge/1103dp_1000hp_cummins_shootout_high_tech_vs_old_school/spec_rite_torque_converter.html

www.dieselpowermag.com/features/chevy/1102dp_the_2008_chevy_silverado_blowermax/index.html

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.24. 18:47:04

@the_lonewolf: Vagy együgyű farkas?! Már 1x leírtam, ha valakiről akkor énrólam nem lehet elmondani, hogy be vagyok oltva benzin ellen. Azért egy rallye kurvára nem egy kategória egy kamionversennyel, de még a forma 1 sem, amikor 15-20 kamion okádja egyszerre a füstöt, meg locsolja el a több száz liter vizet. És érdekes, az biztos, de akkor is pazarló, durván. Szeretem az autó és motorsportokat, de nekem ez jut róla eszembe először, és kész. Ettől még nem kell nekem greenpeaceről okoskodni.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.24. 18:50:07

@the_lonewolf: Egyébként már bánom, hogy szóba hoztam, nem hiányoznak az olyan értelemmel teli hozzászólások, mint a Tied. Megtisztelnél, ha nem válaszolnál nekem. Köszi.

gumifust 2011.04.24. 19:25:56

Ommm ez igen fasza cikk volt , gratulalok . Gyerekkoromban engem is erdekeltek a kamion versenyek , de sajnos elobe meg nem lattam oket , mitobb teljesen meg is feledkeztem az egeszrol , de most a sorkokat olvasva a boxutcaban ereztem magam . :)))) Oriasi elmeny lehetett , es sikerult ezt megosztanod mindenkivel .

gumifust 2011.04.24. 19:29:48

Hamar igy szobakerultek az oldalgyorsulasi adtok , ha jol emlekszem az Ariel Atom gyorsabb volt egy sportmotornal .

sunblind 2011.04.24. 20:34:56

@ommm:

... de amikor 2009-ben nyirádon találkoztunk a felső kanyarban (+TóthZ?), akkor nem ültetek kocsiban előtte a sajtónapon? Nekem a mai napig kinn a falon a kép, ahogy vigyorgok a Holte mellett a régi S40es fajta Volvóban. A parkolóból a pályára kifele menet. ... Aztán a következő öt körben meg máá nem vigyorgok egyáltalán. Aztán egy évig folyamatosan. ... Az gigabrutál.

ommm 2011.04.24. 22:14:23

@sunblind: Nem, nem, ha jól emlékszem, előző nap is dolgoztunk valahol terepen, a versenyre is éppen leértünk. De nagyon jó volt, az tuti.

Rave_Ace 2011.04.24. 22:44:42

Mondjuk én azt hallottam, amit el is tudok képzelni, hogy ezek a monstrumok úgy felgumizzák a pályát, hogy minden féktávon nagynyomásúval és különböző kaparó eszközökkel kellett levakarni a gumit az aszfaltról, hogy azért legyen ott tapadás az autóversenyeken is.

De egyébként nekem is áll a ceró, akárhányszor látom a magyar kamiont.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.25. 00:00:12

@geesix: valszeg valamelyik számra rosszul emlékeztem (:

mert amit kiszámoltál, abban nyilvánvalóan igazad van (mármint a 11,25 ...) viszont amit meg én írtam, azok nem az én számaim voltak, hanem a Sport Auto című lapban olvastam erről egy egész komoly elemzést korábban

de így képletek alapján nem számoltam utána, csak Móricka számítással és azt ezek szerint elhibáztam valahol

zoles 2011.04.25. 08:58:21

Köszi a cikket ommm!

Szombaton apámnak hála megint mehettem a Mercivel (2 éves Actros). Némi feladatot adott, nekem kellett elhozni a gépet a gumistól, és megfordulni egy utcasarkon, természetesen félpóttal... :D
Basszus én ebben nőttem fel, mindenkit gyűlölök aki egy rossz szót szól a kamionosokra...

Trucking is not a crime, it's just a way of a life... :D

waffen55 2011.04.25. 15:27:49

@ommm: Van egy Mercedes Actrosom ami elég jó állapotú, ha visszajön a verseny beszélhetünk az átalakításáról szerintem a kecskeméti Mercedes is benne lenne egy jó magyar pilótával....

STi-2009 2011.04.25. 18:01:28

Az én faterom is kamionos, mind a mai napig, én is szeretem ezeket a dögöket. Amit viszont Krasznai összebalfaszkodott a Mercivel anno, az a mai napig gáz...

Autopeti 2011.04.25. 18:06:37

Kamionverseny? Tiltsák már be ezt a marhaságot. A kamion nem erre lett kitalálva, teljesen felesleges pazarlás, környezetszennyezés, gazdag sznobok vasárnapi játéka...
És igen, lehet engem emiatt szapulni, és igen, nem láttam még ilyesmit élőben, de fontosnak tartom a környezettudatosságot és ez nem oda tartozik...

ommm 2011.04.25. 20:57:21

@Autopeti: Meg lennél lepődve, valójában mennyire olcsó egy sportág ez a többi motorsporthoz képest. Nem kicsit.

Hurri Kán 2011.04.25. 21:26:46

@Autopeti:
Persze. Az a kár, amit ez a 20-30 versenykamion okoz a környezetben azon az évi 10-12 futamon, az tényleg rettenetes. Hülyegyerek.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.04.25. 22:04:36

ommm
Nagyon jó cikk. A kamionversenyeket én is csípem, főleg a hangjuk és az akciók miatt.

Lehet, hogy en vagyok a béna, de nem tudom megtalálni ezt a kamionos játékot, pedig most tolnék egy kört. :-)

DiliQtya 2011.04.26. 08:44:52

Végre! Autósportból a kamcsiversenyek villanyoznak fel a legjobban. Szép nagy vasak, medvék a volánnál, látványos küzdelem, masszív lendület. Remek cikk, több ilyet, és azok a hangok...:-)

Szabi01 2011.04.27. 16:28:40

Ez jó volt. Én meg a célegyenes végén álltam apámmal '87-ben. Lángosra én nem emlékszem, a többire igen! :)
süti beállítások módosítása