A visszatekerés vége?

  2011. március 22. - ommm Címkék: atv bandi visszatekerés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV honlapjára jutnak, ahol megnézhető a videó.)

Bandi tegnap még kimondottan kis szívvel fogadta el a meghívást, de ma reggel mindannyian büszkék voltunk rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr612762377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottopappa 2011.03.22. 22:28:32

Ezért kellene az első 4 év helyett már egy év után műszakira vinni az autót, és onnantól két évente...

Lucky Larry Silverstein 2011.03.22. 22:30:38

@gyvy: Inkább minimum 10.000, nem max. De én is el szoktam játszani, attól függetlenül, hogy márkaszervizben sem ér sokat, mindent neked kell külön kérni(ő a szaki, mondja meg ő, hogy mit kéne átnézni), és természetesen nem vállalnak felelősséget a munkájukért.

Francois27 2011.03.22. 22:32:15

@deak.atti: Szívás. Használd, amíg ki nem esik alólad. Szart sem ér, ha minden dokumentáció megvan hozzá. Nálam fontos szempont, de ezzel kevesen vagyunk így. A népet elvakítja a km számláló.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.22. 22:32:36

@Bathory: Nem azt magyarázom, hogy mindenki teker, hanem azt, hogy ha hoznak valami olyan szabályt, ami alapján a köznép elhiszi, hogy mostantól nem lehet manipulálni a kilométer számlálót, az lesz a nepperek paradicsoma.

Ahol eddig százezret tekertek vissza, ott eztán kétszázat fognak visszatekerni.

Phrascarica 2011.03.22. 22:32:46

@kolbászoszsömle: mindenre nincs megoldás, de a 80% hagyná a picsába az egészet.

Hurri Kán 2011.03.22. 22:35:01

@Bathory:
Egyrészt márkaszervízeken kívül is van élet, másrészt eddig ahány ismerősöm vitt így kocsit átvizsgálni, ennyiből mindenkinek megállt.

Amúgy ha 20.000-be kerül, az egy kétmilliós kocsi árának egy százaléka, ha valaki ezt sajnálja az meg is érdemli.

Jaffar 2011.03.22. 22:35:17

@Pallér:
Ki vert át? Mert itt csak te lehetsz a hunyó. Majd legközelebb elöbb gondolkodsz. Miért nem forintban vetted fel? Biztos kényszerítettek, nem? Miért nem lehet elismerni, hogy hibáztunk? Ha devizában adósodsz el, akkor evidens, hogy bukó van, ha rossz irányba megy az árfolyam. Én 270-nél (€) vettem az autót anno 2003 végén és 240-nél fizettem ki a maradék 1,5 millát, pedig csak egy 3,8 milliós Clióról van szó.
Lehet másra kenni, de csak saját magadat nyugtatgatod vel, igazad attól még nem lesz.

Phrascarica 2011.03.22. 22:36:49

@Jomunkasember: "ma meg már a wc-ben is osztják az 50 Ft-ról blokkokat. "
Az APEH ellenőrt nagyon egyszerü felismerni, -szinte- mindig a legolcsóbból kér 1-2 db-ot.
Nálunk szombaton volt, hát persze hogy 20 Ft-ért vett valamit :D

Phrascarica 2011.03.22. 22:43:29

@Jaffar: a forinthitelnél meg a kezdetetktől annyi a törlesztő, mint most a CHF-nél úgyhogy még így sem rossz.
A Ft hitel THM 12% volt amikor a CHF 5%

Jomunkasember 2011.03.22. 22:43:56

@gyvy: „Na most az aki meg akar venni 1-2-3 millióért egy kocsit, esetleg évekre eladósítja magát miatta, és sajnálja ezt az összeget egy átvizsgálásra, az megérdemli. Nagyon. És kurvára nem tud meghatni a sírása hogy hogy átverték...”

Meg azé sem akit kiraboltak éjszaka. Minek megy sötétedés után az utcára.
Hogy lehet abból kiindulni, hogy mindenki bűnöző, és aki nem vigyáz az megérdemli?
Ilyen alapon, ha veszel egy TV-t, bútort stb. azokat is át kellene vizsgáltatni a kereskedőnél? Épp ez a társadalom lényege, hogy megvédi az embereket a bűnözőktől. Ezért tarthatunk több pénzt magunkkal mint a mennyi a napi bevásárláshoz kell és ezért nem kell testőr, vagy biztonsági őr a ház elé stb. Attól, hogy az élet adott területe kriminalizálódott, még nem kell természetesnek venni.

Kohn Troll (Altdel) 2011.03.22. 22:43:58

De miért nem működik a csőbehúzás intézménye? Kimegy egy álruhás revizor a szervízhez, és kér egy visszatekerést. Kifizeti, és amint átveszi a csávó a dellát, rögtön bilincset rá, és irány a dutyi.

Híre menne => betojnának => megszűnnének a tekerő helyek => megszűnne a jelenség.

Ezt miért nem lehet?

Pallér 2011.03.22. 22:45:34

@Jaffar: Belátom igazad van.
Hibáztam, hogy 7 év távlatában és tapasztalatával ugyan ahhoz a hitelcéghez mentem és ugyan olyan szerződést írtam alá mint 7 évvel a szerződés előtt...
Belátom, hogy hibáztam, hogy sokad magammal együtt nem láttam a gazdasági válságot.
Belátom hogy hibáztam, hogy 11éve devizahitelt fizetek, mára még mindig a második újonnan vásárolt kocsim után...

Megnyugodott az agresszív lelkecskéd ?

De ez mit sem változtat azon, hogy 2x annyit fizetek ki a 2. kocsiért mint az 1. autóért fizettem és az ára jottányit sem változott, sőt most milliókkal olcsóbb is...

Sőt tovább megyek.
Én úgy döntöttem, hogy mivel ennyi pénzt ki tudok ezek szerint préselni magamból, megtartom a mostanit...
Kicsit tovább mint gondoltam...
És közben nem csak egy biciklire valót rakok majd félre ahogy feltételezted ( sértőn ) , hanem a komplett kocsi árát..
-És így kimarad a használt nepper
-Kimarad a bank
-Fele annyiba kerül az új kocsim...aminek nem tekert az órája... Csak győzzem kivárni...

Phrascarica 2011.03.22. 22:47:45

@Kohn Troll (Altdel): "és kér egy visszatekerést."
Nem hiszem hogy bevállalnák (most sem).

Jomunkasember 2011.03.22. 22:48:28

@phrascarica: Remélem egyszer eljutunk oda is, hogy aki a legolcsóbb kocsikat nézegeti a neppernél, az egyből tételes listát kap a jármű hibáiról és a km-óra állásról, hátha ellenőr :)
Sajnos az állam először a saját érdekit tartja szem előtt, a polgároké csak ez után jön (apeh-nav vs. rendőrség)

Pallér 2011.03.22. 22:50:24

@Kohn Troll (Altdel):
Utcáról jött akárkinek nem osztják pult alól a cukorkát sehol !!!
Ez naív gondolat nagyon szerintem.
A tekerő nagyon is tisztában van azzal hogy sittre vágják ha kiderül a dolog...
Nem könnyű megfogni ezeket.

deak.atti 2011.03.22. 22:52:21

@Pallér:

Szia!

Én ugyan nem újat vettem, de hadd írjak le néhány száraz számadatot. Tudom, hogy erről szól a hitel, mint a gazdagok sportja, és tudom, hogy lúzer vagyok, de ...

Na, szóval nézzük az előbb említett példát. Vettünk 2006 tavaszán, lányom születése után 1 hónappal egy 5 éves autót. Kerek 1 millióra volt tartva, baráti közbenjárásra lecsúszott 900-ra. az ára. Kezdőrészlet, plusz átírási díj (mi kértük, hogy intézzék el, ne szaladgáljunk egy újszülöttel a hátunkon), bevittünk néhány 20 ezres bankót a szalonba, és behiteleztünk közel 800 ezer forintot. CHF-ben, ami akkor 160 HUF volt egységenként. Persze, árfolyamkockázat, ésatöbbi, szóltak, de a 2009-es rémálom még messze volt. Stabilan fizettünk 22-24 ezer forintokat havonta, elégedetten használtuk a kocsit. Majd jött a forint-bedőlés, a részlet felkúszott 30-35 ezer forint magasságába. Tudtuk fizetni, csak kicsit szívtuk a fogunkat. Most a 60 hónap végén csináltam egy kis számvetést: nem pontosan, de olyan 1.5-1.6 M HUF-ból áll majd meg a hajdan 5 éves autó, ami 900 helyett már csak 550-600 ezer forintot ér. Egy laza milliócskát bukunk el rajta, persze cserébe használtuk is. Egy új autón, mivel az értékek általában háromszorosak (a vételár és a törlesztés is), a bukás is 3 milla lett volna. Jó dolog a fingszűz ülés, de nem 3 milla mínuszért. Ráadásul vettünk családba új autót (szintén koreai) úgy, hogy 2 évesen meghúzva egy Demszky-karóval az oldalát, a Casco-ra javítás illetve kárfelvétel közben avultatták a fényezést az autó jobb oldalán, mert szállítási sérült volt a 0 km-es szalonautó (csókoltatom a Lagermax KFT-t ...), csak éppen ezt nagyon "korrektül" elhallgatták az átadáskor. Tehát az új autó sem szentírás. Cserébe ott a rizikó, hogy belenyúl az ember valami hulladékba, ha használtat vesz. Meg tudom az új autókat favorizálókat érteni, csak az a fránya értékcsökkenés ne lenne, vagy legalább nem ilyen brutális. Nekünk is voltak olyan hónapok, mikor a tartozás több volt a kocsin, mint az értéke. Nehéz ügy ez. Főleg a jelenlegi körülmények közt, amikor még az új autóban sem bízhatsz meg 100%-ig, nemhogy egy használtban.

DA

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.22. 22:55:14

@phrascarica: Mert egy, szinte kizárólag csak nekik jó ügyben müttyögsz.
Néz meg milyen hülye egy átlag autós, pl. (
@Kohn Troll (Altdel): )

- Mit parancsol?
- Kérek egy visszatekerést!
- 8300forint lesz! Még valamit?

B.GY. 2011.03.22. 22:55:15

Na már megint ez az óratekergetés.Én soha nem néztem a km.óra állást a kocsikban.Na meg én úgyis öreg szarokkal járok,így nem is érdekes.Tudom tudom igénytelen vagyok:)Ha nagyon gazdag lennék,még öregebb kocsival közlekednék.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.22. 22:58:28

@kunzoo: Szorozd fel 1,6-tal azt az értéket, amit a "miles" feliratú számlálón látsz, és tadamm!

Pallér 2011.03.22. 23:00:30

@deak.atti:
Értem amit írsz. Sőt. Talán én is hasonlót tennék, de ma meg olyan hírek jelennek meg, hogy minden 3. autó órája tekert...
Nehéz a nem mókolt kifogása.
Lassan oda jutok többed magammal ebben az országban, hogy jobb lenne egy régi 1200-es zsiguli :) az is elvisz bárhova, télen meleg van benne, nyáron letekerhető az ablaka és a 8 literes fogyasztása még mindíg kifizethetőbb, mint a havi többtízezer a semmire.
Úgy is csak arra kell a kocsi hogy A-ból B-be elvigyen. Nem dísz és nem kép amit nézegetek...
Használati eszköz, mint egy porszívó, vagy egy mikrosütő.
Teljesen igazad van.

deak.atti 2011.03.22. 23:00:45

@kunzoo:

... és a poén az egészben az, hogy a 230 ezret is nyugodtan benne hagyhatták volna, mert ez az 1.9D motor egy híresen megölhetetlen típus. A váltó meg már 90 ezertől sz@r (volt ilyenem, cégesben, tudom mit beszélek!), a féltengelyekről nem is beszélve, tehát minimum 2-szer cserélve lettek már a dolgok az autóban. De a szituáció, mint poén, jó ... csak egy kicsit savanyúan mosolygok ... :o)

DA

Phrascarica 2011.03.22. 23:05:20

@kolbászoszsömle: akkor nepper lettem :)
valtoztassam a nick nevemet?
mondjuk: phrascarica a nepper-re?

Hurri Kán 2011.03.22. 23:05:28

@Jomunkasember:
Saját hülyesége ellen a társadalomnak senkit nem kötelessége megvédeni te szövegértetlen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.22. 23:05:33

@deak.atti: A poén az egészben, hogy az az óra mérföldet számlál, és az eladó a számlálóval összhangban lévő adatot adott meg, csak a percepciókirály magyar előbb szeret utálkozni és vádaskodni, mint gondolkozni.

flamer 2011.03.22. 23:10:03

@Pallér: És ki vert át? Hogyan? Senki. Vagy szerinted a hitelt adó cég találta ki, hogy szabaduljon el a CHF árfolyama?

pink75 2011.03.22. 23:12:48

ja, azt hittem, az órát kell visszaállítani
mennyi is az idő?

deak.atti 2011.03.22. 23:13:40

@kolbászoszsömle:

Hali!

Most szeretnék motort vásárolni. Van egy cég Nagytétényben, UK-ból hoznak be motorokat. Nézegetem a kínálatukat, lassan el kéne mennem hozzájuk, van néhány szimpatikus példány közte. Azok minden egyes hirdetésükhöz hozzáírják, hogy "a kilométeróra mérföldet mér, az adat X 1.61!". Ennyi kellett volna ehhez is, és nincs félreértés ...

DA

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.03.22. 23:18:27

@GSX-R:

Az én 3 évesemben van kb 9 ezer. Ezt ki hinné el? Igaz őszintén elmondom hogy az a 9 felér 80-al is. Nem 2000-es fordulaton használom. :) Teljes fényezést kapott, mert egy barom kulcsal megkarcolta, (mint kiderűlt nem is én voltam a célpont) Szakszervíz álltal, és techmológiával. Erre biztos azt mondaná mindenki hogy"biztos hogy törve volt". Még jó hogy nem akarom eladni. szarban is lennék.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.22. 23:20:39

@deak.atti: Odaírhatta volna.
Meg el is lehetett volna olvasni a műszer feliratát.

De ez mindegy is, butakormányos autó úgysem játszik.
A motor jobb, annak középen van mindene.
Csak esik rajta az eső.

JmOS 2011.03.22. 23:21:14

Nem vagyok nepper, kínosan nehéznek élem meg az autók eladását (olyan autóm meg sosem volt, aminek különösebben számítana a futásteljesítmény). Nem is szeretnék tekergetni, mégsem lenne jó, ha ez ellen fel lehetne lépni. Az okok itt már szerepeltek: emberi korlátoltság (ez az igény), adóvonatkozások.
Remélem nem lesz belőle semmi.

B.GY. 2011.03.22. 23:22:01

@Pallér:

Na én erre már régen rájöttem.Nem fizetek a bankoknak egy buznyákot sem.Hitelem nincsen.Azt a pénzt inkább ráköltöm a gyerekeimre.Ha meg valami elromlik a kocsimon,még mindig olcsóbb javítani mint a havi fix 40-50 ezer.Arra a napi 20 kilométerre amit megyek nem kell új kocsi.Nyáron meg úgyis motorozom,a kocsi meg áll a garázsban a feketemárványon:)

kzolika 2011.03.22. 23:48:57

@gyvy: És ha az első 4 autóra azt mondják, hogy ez és ez a rejtett hibája? Akkor már 100 ezret kell kifizetni...
Két megoldás van: vagy új, vagy valami igénytelen használt, amivel ránézésre is 95% biztonsággal nem lehet mellényúlni. Előbbi tetszés szerint, utóbbit úgy hívják Swift.

Gerardus A. Lodewijk 2011.03.23. 00:12:02

Nem értem, mit lovaglunk ennyit a futásteljesítményen, az ugyanis - ésszerű megközelítésben - egy használt autó értékének megítéléséhez huszadrangú szempont. Legfontosabb a jármű életkora, objektíve mérhető ill. szakértő szemmel felbecsülhető állapota (aki a szakszerű átvizsgálásra sajnál 20eFt-ot, az jobban jár, ha nem vesz használt autót), felszereltsége. Ezenfelül jó lenne ismerni (noha a mai technika még nem támogatja) pl. a motor össz-üzemidejét és a hidegindítások számát. Ha ezek stimmelnek, akkor már nem is annyira fontos, hány km van benne.

Érdekes 2011.03.23. 00:26:30

@Jaffar:
Ki vert át? Mert itt csak te lehetsz a hunyó. Majd legközelebb elöbb gondolkodsz. Miért nem forintban vetted fel? Biztos kényszerítettek, nem? Miért nem lehet elismerni, hogy hibáztunk? "

Te b@+ akkora hülye vagy (már bocs), h szétszakad a monitorom tőled.Most őszintén, ahol a világ összes országa elvan adósodva hitelben (nemvéletlen), akkor te így okoskodsz?Hogy legyen több esze a másik x milliárd embernek, amikor tukmálják rájuk a hitelt (mikro-méretűbetűvel felhívva a figyelmet a rizikókra), aztán mesterségesen be"gerjesztik"?
Másrészt aki forintba vette már akkor föl, az elég idióta volt..még mindig nincs annyi pl. a frank hitel mint anno a forint volt...(ez se véletlen am).

Rólad a különböző keselyű-hitelminősítő cégek jutnak az eszembe.Akik megmondják, hogy TE ROSSZ ADÓS VAGY B+, ezért jól megxopatunk, h méglejjebb kerülj a létrán, és még véletlenül se tudj felmászni....Szóval okoskodnak.És az egyik legübergigaszánalmasabb az az, h egyik legnagyobb ilyen cég amerikai...és onnan indult a válság is.Szóval ennyit erről, szerintem először kicsit nézz magadba, és utána lehet, qva okosnak lenni!

vasgyuszi 2011.03.23. 01:16:18

@radi: "és mi a nyavajáért nem az utolsó hozzászólás van a cikk alatt? mint a többi fórumban?:)) de ez már csak úgy..:) "

Na ez az ,amit kib...tul rühellek. A kommentek csak szaporodnak és mindig az elejére bassza a rendszer én meg nem gyizöm visszakeresni, hogy hol járok a feldolgozásban. No persze az oldalszámok is változnak menet közben, ahogy sokasodnak a kommentek és persze nincsen olyan, hogy "összes hozzászólás". Általában a pénz beszél rovatnál szokott így lenni a megjelenítés. Agylobot kapok tole. Szar és kész. Ez így a tuti, ahogy itt és ezer más helyen is van. A másikat nem tudom, hogy ki találta ki. Annyi kompromisszumra hajlandó vagyok, hogy akkor be lehessen egyénileg állítani, mint a prohardver-en.

algi 2011.03.23. 01:32:28

Ja, azt hittem, a nyári időszámításról van szó! :D

lutria 2011.03.23. 01:38:17

Ma javítottam meg a testvérem autójának km számlálóját,a kb.5 évvel ezelötti tulaj valszeg megpróbálta visszatekerni,vagy 20 darabra kell szétszedni a mechanikus számlálót a művelethez de rendesen összerakni már nem tudta a hülye(lógott és befeszült a számokat forgató tengely)és úgy adta tovább az autót hogy "sajnos" nem működik a számláló.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.23. 02:05:59

Azért azt senki nem írja soha a tekeréssel kapcsolatban, hogy a legkeresettebb fiatal használtautók nagyrészt behozottak, 3-5 évesek. Ha vki belenéz a kereskedőnél az eredeti papírokba, legyen német, akkor tudja honnan való, és látja a km-óra állást. Utána felmegy a mobiléra, és megkukkantja az árszínvonalat. Azt fogja látni, hogy adott futással a kocsija kint ugyanannyi vagy drágább. Szóval rajta van a regadó, forgalomba hozatal ktge, nepper haszna(nem 100e ft), és ezzel együtt ugyanannyi vagy olcsóbb mint ugyanaz németben. Nem kéne gondolkodni?

Szóval, ellentétben a sok álmodozóval, azt hiszem, ha vmi csoda folytán Mo-n a nepperek elkezdenének reálkilométerrel autót árulni, csak annyi változna, hogy amit eddig megvettetek 70ezerrel, annak ugyanaz lesz az ára 170el, az igazi 70ezres meg drágább lesz 2000 euróval. Az óratekerés csalás, de a magyar nem hajlandó piaci áron autót venni, így kap olcsón, -látszólag- jót.

Ciri 2011.03.23. 05:43:43

@Pallér:

"Belátom igazad van."

Persze, hogy igaza van. Nem kellett volna minimális önerővel új autóról álmodoznod.
Kizárólag magadat okold.

Ciri 2011.03.23. 05:53:36

@Érdekes:

"Hogy legyen több esze a másik x milliárd embernek, amikor tukmálják rájuk a hitelt (mikro-méretűbetűvel felhívva a figyelmet a rizikókra), aztán mesterségesen be"gerjesztik"?"

Neked is:

Kizárólag magadat okold.
Ma már nem mikro betűkkel közlik, hanem 6 oldalon keresztül és most sem olvassa el senki.
Akkor sem olvasta volna el senki. Az árfolyamkockázatról meg olyan okosan tudtok nyilatkozni 2009 óta, hogy az beszarás, addig meg fel sem fogtátok (de tudtátok), hogy létezik ez a fogalom.
Ha 10% 120 hó (vagy még rosszabb) klubtag vagy, az a téged minősít.

forlan 2011.03.23. 06:46:18

Majd egy cikk nem ártana a fullbecsületes vevőről se..aki mikor átmegy eladóvá,hogyan válik szánalmasan hazudozó ködgéppé..

belagezabela 2011.03.23. 07:32:31

nepperrel hol lehet találkozni?

Phrascarica 2011.03.23. 07:42:57

@belagezabela: én vagyok vazze,
Kolbászoszsömle már megírta :D

szgy 2011.03.23. 07:57:40

"bármikor ellenőrizhető legyen a km állás egy esetleges rendőri igazoltatáskor"

szép is lenne, aztán ha valami van a rendőrök minden alkalommal bevinnének. vagy ha a rendőr nem tudja mivan.

néhány hónapja ment az egyik tévében egy riport az autóvadász csoport vezetőjével. nyomták a marketing dumát hogy jajj de jó fejek vagyunk, mennyi kocsit megtalálunk. aztán betelefonált egy nő hogy már elege van abból hogy kb. negyedévente lekapcsolják mert lopott a kocsija, közben meg nem. erre azt javasolta neki az ember hogy cseréltesse ki a rendszámot mert az lehet az oka hogy van már ilyen lopott rendszám a rendszerükben, vsz más országbeli kocsi, de ugyanaz a betű-számsor.

rugalmas a hatóság kegyetlenül.

Mentünk, odaértünk, nem ott volt... 2011.03.23. 08:00:34

@Jaffar: így igaz! A vevőket kell lecserélni. :-)
Dolgoztam kereskedésben, pontosan ez van - vagy legalábbis volt akkor - de gondolom a helyzet nem változott... A magyar embernek van egy irreális elképzelése az autókról és ebből nem hajlandó engedni. A kereskedő meg el akar adni.

paruchan 2011.03.23. 08:09:05

Az a szomorú, hogy amikor sorra kerül a jelenlegi autóm eladása, kellemetlenül fogom magam érezni, hogy a négy éves autóban "csak" kb. 59000 Km lesz és mindenki madárnak néz majd. Pedig tényleg annyit futott. Aztán azért is kellemetlenül fogom érezni magam, mert az autót mindig úgy és akkor szervízeltettem, ahogy azt kell, csak kézzel volt mosva, rendszeresen porszívózva, takarítva. Ráadásul kíméletesen bántam vele. Szerintetek mit fog mondani majd a leendő vevő? Én sejtem... Lehet nem vagyok idevaló?

FrankyHun 2011.03.23. 08:09:38

A sok idióta f@szkalapnak aki szerint még 600 dologgal kell eltölteni feleslegesen sz időt mint pl óraállás bejelentgetés . Te túlfizetett közalkalmazott menj el dolgozni napi 12 órába majd utána írj okosabbnál okosabb ötleteket

a távoli rokon 2011.03.23. 08:29:04

vegyetek garantáltan sokat futott, törésmentes autót gombokért, aztán építtessetek belőle ugyanannyiból egy full generálozott verdát az elkövetkező 6-8 évre. ennyi. nekem működött, és le se szarom a visszatekergetőket..

Hauzer 2011.03.23. 08:30:38

Semmi extra funkció nem kéne.Egyszerűen az eredetvizsgakor rögzítsék(asszem most is lefotózzák) és ki kérhető legyen.Akár visszamenőleg az összes tulaj váltásnál.Ami még jó lenne ha lekérhető lenne pl: van e rajta bárminemű tartozás,eljárás stb...Egy telefon és az embernek megkímélnek egy jó nagy adag szopást..

fogash 2011.03.23. 08:32:03

A visszatekerésnek SOSE lesz vége. Ahogy mások is megírták előttem, egy átlag vidéki személyautó (ha nem céges), Mo-on évi 10-15ekm-t megy, vagyis 4 évesen 60ezer. Ha a család egyetlen autója, vagy nagyvárosi autó, akkor inkább 25-30ezret. Az 5-6 éves korára 150ekm.

A külföldről behozott autókban alsó hangon évi 40ezer van, vagyis a 4 éves járgányban alsó hangon 150ezer km van. Ekkor még semmi nem látszik rajta (icipicit fényesedik a kormány, picit kopnak a pedálgumik). Több autót is elküldtem már nullától 70-80ekm-ig. Ennyi idő alatt SEMMI nyom nem keletkezik az utastérben. Mo-on viszont a 150-200ekm állapot látható kopásait (kormány, váltó, pedálok) azonosítja a nép az 50ekm-rel, mert a Zsiguli is úgy kopott. És annak tényleg vége volt 100ezernél.
Magyarországon minden használtautó-vásárló azt hiszi, csak neki van olyan szerencséje, hogy kifogott egy keveset futott, jó állapotú darabot. A nepperek meg szállítják ezeket zsinórban. :(

Az asszony Picassoja novemberben lesz 6 éves. 61ekm van benne. Mindenhova az én céges autómmal járunk. Néha jön, hogy cseréljük le. Olyankor elviszem a kozmetikába és olyan lesz, mint az új. Egyet kivéve: a lámpánál állva gyakran bekrémezi a kezét. Ettől keményen fényesedik a bőrkormány és a váltógomb...

Hauzer 2011.03.23. 08:42:59

"Egyet kivéve: a lámpánál állva gyakran bekrémezi a kezét. Ettől keményen fényesedik a bőrkormány és a váltógomb... "

Ez mekkora nepper szöveg:D Nem uram ebben nincs 300 ezer,csak az előző hölgy tulaj a pirosnál mindig krémezte a kezét és emiatt fényesedett ki:D

Friend of Wine 2011.03.23. 08:59:40

@deneron: Jó a felvetés.
Aljas dolog a regadó, az Unió a szabad munkaerő-áru mozgásról szól. Tudomásom szerint az EU is ellenezte a regadót, úgy tudom, hogy le kell építeni, én is erre várok már kb. 5 éve.
De semmi sem történik.
Fel kellene szólalni ez ügyben is!!!
De a benzin jövedéki adóját is csökkenteni lehetne/kellene.

Hurri Kán 2011.03.23. 09:00:40

@kzolika:
Leírom még egyszer, hogy gyengébb képességűek, köztük te is megértsd: TÍZEZER körülből megvan az állapot felmérés, 4X 10.000 nem tudom milyen számrendszer szerint 100.000.-...

De igazad van, vegyél újat, arra a 10-12 hónapra amíg a bank visszaveszi, nyilván nem lesz vele gond.

@Ciri:
Az a klub elég nagy létszámú (volt) :DDD

-Gabi- 2011.03.23. 09:45:10

Rohadtul nem értem se az óratekergetést,sem pedig azt,hogy milyen csodát várnak az emberek egy 4-5-6-7 éves autó megvásárlásakor.

ATV,mi????:D

2011.03.23. 10:00:27

@klarky: tökéletesen igazad van. Ebben a velejéig korrupt országban teljesen felesleges ilyesmivel foglalkozni, hogy egy olyan adatot írjanak fel központi rendszerbe, amit EGYETLEN ember lát (a vizsgabiztos). Ezt lefizetik és máris annyit ír be amennyit akar az ügyfél.
Olyan ez mint amikor a rendőri helyszini birságokat emelik. Megfelezik a büntetést és a rendőr elteszi zsebre és mindenki boldog (?).

2011.03.23. 10:03:00

@Hauzer: ez óriási :) :) :)

yerico1 2011.03.23. 10:11:48

Amúgy meg megértem az óravisszatekerést. 11 éves kocsimat eladtam 114 ezer kilométerrel. Amikor a hasznaltauto.hu-n benne volt a futott teljesítmény, meg se kérdezték. Ha kivettem, akkor azonnal hívtak. Első kérdés, mennyi benne a km. Mondom 114.000. Az sok, köszönjük szépen. Mások meg azt nem hitték el, hogy csak ennyi van benne. Akkor most mit lehet tenni? Éves szinten napi 30 kilométert mentem munkába járni, emellett mindig volt másik kocsi, ami a hosszabb utakra volt jó. Az meg 16 évesen 119 ezret futott. Friss műszakival, komplett első és hátsó fékcserével, új vezérműszíjjal és vízpumpával talán megkérnék 200 ezer kemény magyar forintért. Nem érdemes eladnom. De lehet, hogy ezen már felfelé kellene pörgetni ehhez is az órát.

kuomintang 2011.03.23. 10:44:32

Üdv!
Pár hete érdeklődő levelet küldtem az illetékes hivatalnak, javasolva, hogy eredetvizsgálatnál tegyék kötelezővé a kilométer óra ellenőrzését is, de megnyugtattak, hogy a kilométeróra tekergetése nem befolyásolja a jármű használati biztonságát és egyébként is csaló aki ezt csinálja, de nem teszünk semmit ellene. Ha valaki kíváncsi dobjon egy mailt a houlahen@yahoo.co.uk mailre és elküldöm az ügyvédúr teljes levelét.

Svnega 2011.03.23. 10:53:07

Nem teljesen vág a témába csak érdekességként írom! 2009-ben a testvéreméket felhívta az az opel szalon ahol az G astrájukat vették,hogy jó akcióik vannak nézzenek körül náluk.
Ki is néztek egy H astrát 1.7 cdti motorral a lényeg az hogy akkor gondolták beszámítattják az G astrájukat ami 4 éves sem volt és futott vagy 45 ezret.A srác beütötte a használt autós keresőbe a típust,motort és a kidobott első kocsi árát ajánlotta fel!Ami kb.: 1 millióval volt kevesebb mint a kocsi reális értéke!
Ennyit az új autóról,meg a márkakereskedőről!Azóta is használják a régit!

kewcheg 2011.03.23. 10:57:11

Valóban jó a csalás tényállás erre, tehát ezen nincs mit ragozni.Azonban jármű esetében a csalást meg kéne spékelni egy olyan új tényállással, - amit egyébként a BTK-n belül a közlekedési bűncselekmények között kellene elhelyezni, ami azt büntetné, hogy a tekerő/tekertető azzal , amit csinált, a közlekedés biztonságát is veszélyezteti.És itt nem számít a gondatlanság, mert aki ilyet tesz, az világosan látja/láthatja, hogy tette következménye lehet egy el nem végzett karbantartás miatt bekövetkező baleset, ne adja Isten - tömegszerencsétlenség.

végbéla 2011.03.23. 11:03:27

@Autopeti: a sok tekergetés azért megdobja a 'fenntartási költségeket'! Gondolj bele, ha minden fél évben kidobsz 10-12e Ft-t csak arra, hogy 10-20ekm-mel kevesebbet mutasson az óra...

qmatch 2011.03.23. 11:45:45

Szerintem is - kicsit feljebb - Jaffar-nál van a pont:
OLYAN autókat prezentálnak a gyökér magyarnak, AMILYET venni akar. A valós óra állással a hülyéje nem venné meg soha az autót. Mondhatnánk, hogy olyan autó nem nagyon létezik, amilyet a hüjemagyar megvenne - nosza, hát "csinálnak" neki.

traxx 2011.03.23. 11:56:14

Van ismerősöm, aki dízel BMW-kel foglalkozik. Nem tekergetett soha semmit.
Így is elviszik tőle az autókat. Múltkor elmesélt egy történetet. Jött egy ember, kombi 3-ast nézni. Minden tetszett, de sok neki a 250 ezer kilométer, megy, fut egy kört. Két nap múlva jött vissza, és vitte a kocsit. Elmesélte, hogy kb ilyen autókat nézett meg, mindegyik 120-150 ezer kilométerrel volt, de volt olyan, ami nem indult hidegen.
Addig, amig az embereknek hátránya keletkezhet abból, hogy lejelenti az óraállást, addig nem fog változni semmi.
Na meg ugye a kereskedői mentalitás. Anno, amikor keresgéltem magamnak autót, volt olyan, hogy a kereskedő meg volt sértődve, mikor megkértem, nézzük meg a kocsit alulról is, mert érdekelne milyen.

titkosgyilkos 2011.03.23. 12:06:14

Nem szervizenként kell rögzíteni a km állást, hanem tankolásonként (tankolt üa. mennyiséggel együtt) + gps nyomkövető gyárilag + térfigyelő, rendszámfelismerő kamerák mindenfelé. Ellentmondás, típusidegen infók (Suzuki 70 literes átlagfogyival) esetén mondjuk forgalomból kivonás.

Szvsz csak nagy testvér + diktatúra módszerrel lehetne érdemben kezdeni valamit a helyzettel, az meg a diktátor embereken kívül a többinek általában ellenszenves. Plusz persze a Lézer Jani-félék itt is kivételt képeznének.

Rotopass 2011.03.23. 12:06:47

Tudtok mondani olyan szervízt Budapesten, ahova el lehet vinni egy autót állapotfelmérni és alaposan át is nézik, nem nyűgnek veszik, hanem szolgáltatásnak?

A másik kérdésem, hogy ha én pl. besétálok egy Skoda vagy egy KIA szalonba, hogy rendszám/alvázszám alapján nézzék meg hány km-nél szervizeltették utoljára, azt simán a 2 szép szememért megmondják?

-Gabi- 2011.03.23. 12:30:28

@Rotopass:

Szentendrei úton a Speedynél viszonylag jó a szolgáltatás

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.23. 12:30:51

@Francois27: Ez ilyen.
Öregem 10 hónaposan adta el a kombi H Astrát 10ezer km-rel (a most 4 éves Zafirában 60ezer van), alig bírtuk eladni. EÜ okok miatt kellett eladni, mert nagyon alacsony volt, és a gerincsérveivel alig bírt ki-beszállni belőle, a Zafira meg pont annyival magasabb, hogy már kényelmes az öregnek. Aki viszont végül megvette, az kurva jól járt vele!

ggaborx 2011.03.23. 12:57:25

Nekem van egy igazán egyszerű ötletem a problémára! Legyen egy önkéntes alapon működő óra állás nyilvántartó "közösség". Ez a saját, transzparens szabályai szerint mintegy klubként funkcionálva biztosítana mindenkit arról, hogy a "klubtagok" autóit nem tekergették vissza.

Így a klubtagok könnyebben találnának vevőt, a vevők meg őszintébb tulajdonosoktól vásárolhatnának. Win-Win.

Ezt egy idő után el lehetne vinni egész odáig, hogy aki nem klubtag, attól már senki sem vásárol. És ekkor lehetne bevezetni a tagsági díjat... :)

Lucky Larry Silverstein 2011.03.23. 13:38:00

@fogash:

egy átlag vidéki személyautó (ha nem céges), Mo-on évi 10-15ekm-t megy, vagyis 4 évesen 60ezer. Ha a család egyetlen autója, vagy nagyvárosi autó, akkor inkább 25-30ezret. Az 5-6 éves korára 150ekm.

A külföldről behozott autókban alsó hangon évi 40ezer van, vagyis a 4 éves járgányban alsó hangon 150ezer km van.

Tudod hogy hálátlan dolog ilyen véleményeket írni, ugye?

A valóságban az Eurotax, a Dekra és az Autobild az értékcsökkenési tesztekben benzines autóknál évi 11 ezer, dízelnél évi 18 ezer km-rel számol. Van Németországban keveset futott használtautó, de nem érdemes behozni. Mert jön a magyar vevő, meglátja a 4 éves 75öt futott Passatot és aszongya. Drága, láttam a neten olcsóbbat. Átmegy a szomszédba, és vesz olcsón 80at(valóságban 200at) futottat. Úgyis az kell neki hogy a szomszéd lássa a Passatjában. Keveset futott autót csak törötten hoznak be, de nem azért mert a német autók sokat futnak. Butaság, 3 kocsit használ egy család, és a kilométerek is osztódnak. A Magyarországra kerülő német autók átlagfutása az a magas.

thisisnotsound 2011.03.23. 13:45:23

@kolbászoszsömle: a modern CAN-buszos autókban a kerékjeladó nem csak a km órát tekeri, hanem a sebességet méri, az ABS,az ESP és csomó más rendszer működéséhez is szolgáltat adatokat. Tehát ha kihúzod a dugót, magadat rúgod tökön, jó eséllyel megtagadja a szolgálatot az autó, de ha megy is nem fog működni rendesen.
(pl. régebbi astráknál valamelyik első ABS jeladót kellett kihúzni, akkor nem számolt, cserébe ABS sem volt.)
Van megoldás.Úgy tudom, hogy a VW csoportos autók a futásteljesítményt több helyen is tárolják, és van egy olyan is, amelyik nem írható felül. illetve meg lehet piszkálni, de onnantól 0 km-t vagy hibaüzenetet ad olvasáskor, tehát ha a benne tárolt adat nem hasonlít a műszerfalon kijelzett számhoz, vagy nem olvasható, akkor jó eséllyel piszkált a verda.
Az USA-ban működik, hogy minden szervíznél, eladásnál, biztosításnál stb. KÖTELEZŐ adatot szolgáltatni (felmész a honlapra, belépsz a hivatalos loginoddal, betöltöd az adatot). Ha lekéred az infót nem csak egy számot kapsz, hanem gyakorlatilag teljes szervízkönyvet. Hány gumigarnitúra-fékbetét-féltengely stb. fogyott az évek alatt, volt-e baleset, és hogy ki és hol végezte a javítást. A magukra valamit is adó szervízcégekek nem feketéznek. Az ismeretlen sufniszervízben javított, vagy nem szervízelt autót meg nem veszik meg.

pimpike_ 2011.03.23. 14:06:31

"vegyetek garantáltan sokat futott, törésmentes autót gombokért"

Ehhem, rengeteg ilyen van... pl 2001-től 1500-2000ccm közötti szedán (max 1M) összesen 5 azaz ÖT darab van ami 250ezer feletti futású.
Érdekes, én pl 1.6 Asrta-t még nem láttam 6 évesben 200000Km alatt :)
De más márkából se ami elérte az 5-6 évet -gondolok itt a "három dísztárcsás guruló budi" -kra (by Csikós) :D

protkova 2011.03.23. 14:07:07

Nincs gond, a Lázár Jani most vett a bérelt S8 helyett egy All road Quattro-t 2 évesen 9 ezer kilométerrel, csak meg kell találni az előző gazdát aki másfél évesen 180e Km-el eladta a kinti kereskedőnek :), az még csak 35ezerre állította vissza, de bejött hozzánk és, mint tudhassuk egy 35e km-et futott autó még be sincs járatva :).

Ha ez így megállna szerintem az év vége előtt Európa legkeményebb törvényeit vezetnék be ezzel kapcsolatban, sőt lehet, hogy még bekerülhetne az új alkotmányba is.
Egyéb esetben reménytelen a helyzetünk...

Lucky Larry Silverstein 2011.03.23. 14:07:50

Utóbbi 2 évben ezek az autók kerültek a családba:

2009 2006os Focus 1.6 benzin 55e km
2009 1999 Corsa B 1.0 benzin 150e km
2010 2005 Mondeo 2.2 tdci 130e km
2010 2005 G Astra 1,4 benzin 60e km

Eddig hibamentesek, a Focus az elmúlt fél évben 3x nem indult, se kép se hang, mindig megjavítják, aztán a hiba újra előjön.
Ezzel annyit akartam mondani, hogy a használtautó mindig rizikós, ezzel együtt szerintem megéri. És pont a legkevesebbet futott autóval van egyedül bajunk, pedig sima benzines, szóval nem érdemes túl sokat rugózni a futásteljesítményen. Pl. nem hiszem hogy a Mondeo futása reális, mert olasz behozatal, áruház parkolójában vettem olajoshajú nepperarctól(sztorihoz tartozik, hogy valami 90 ezerrel hirdette, és amikor odamentem, 100 km-re, kiderült, hogy 128 van az órában, azt mondta ha annyival hirdeti meg meg sem nézik). Átnézettem, és az állapota alapján megvettem.

Alex2000 2011.03.23. 14:16:46

Hát reméljük, hogy ha nem is 100%-ban, de fel lehet számolni ezt a maffiát.

Exploiter 2011.03.23. 14:22:09

@Bathory:

A "Piaci ár" az wtf?
Szerintem a hazai keresethez képest a piaci ár a mostaniak harmada kéne hogy legyen.
Az lenne a legfaszább, ha senkinek nem adnának hitelt. Hány ember élhet itthon, aki zsebből megveszi akár a legótvarabb alsókategóriás új kocsit?

Kemény piaci szegmensnek tűnik, haha.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.23. 14:33:19

@Exploiter: Hát ma már olyan hogy zárt piac nemigen van. Ha Magyarországon olcsóbb lenne az autó, mint máshol, akkor egész Nyeu kereskedői itt vásárolnának. Lásd pl. autoprice.de, ami azonnali képet ad az európai listaárakról és akciókról, ma már nagy különbségek nincsenek, bizonyos modelleknél max. 10-20%. Felső kategóriás új és használt autókat az Usa-ból érdemes hozatni, foglalkoznak is vele sokan. A magyar utakon futó X5,X6,5er,7er,Z4 többsége ilyen, ezeknél már autónyi árat lehet spórolni egy ilyen manőverrel.+ugye ezek haszonjármüként kerülnek forgalomba, ami további spór, meg szlovák rendszámmal, akkor regadó se nincsen.

Szabi01 2011.03.23. 14:37:01

Szerintem amíg lesz rá igény, addig óratekergetők is lesznek. Nincs ezzel semmi baj. Szesztilalom idején a maffia szeszt csempészett, mert arra volt igény.
A kereskedők órát tekergetnek, mert most a vevőnek arra van igénye.
Nem hiszem, hogy itt csak a kereskedőkre kéne ráverni a balhét, ők csak kiszolgálják a piacot.

Én meg Nynfus vagyok. 2011.03.23. 15:19:18

@Pallér: nem vedem a bankokat, de nem vertek at. csak gondolom te is a kereskedonel vetted fel a hitelt, aki ugye nem a bank embere. ezert nem ad at minden infot, ami nem tenne jot az uzletnek. amugy ahhoz nem kell Einsteinnek lenni, hogy valaki felerje esszel, hogy a deviza alapu hitel ingadozik. Mielott ram is ram piritanal, CHF alapu hitelem van nekem is az automon, de en erdekes modon tisztaban voltam vele, hogy ez valtozhat es nem szidom a bankok anyjat ez miatt. vettel volna fel forint alaput, akkor meg ennel is tobbet fizetnel. ez igenis az egyen sajat hibaja. az enyem, a tied a mindenkie. spec szerencsere engem nem vagott foldhoz az arfolyam kulonbseg, akit meg igen az miert nem vettmaganak egy oteves hasznalt autot. nem kell mindenkinek ujat vennie. mielott barki leburzsujozna, az enyem is hasznaltan lett veve, igaz 4 honaposan, masfel misivel olcsobban a lista arnal. ezert is nem kell vadiujat venni. de hat a magyar ember soha nem kepes elismerni, ha hibazott. ot szegenyt mindig atveri valaki. vagy a bank vagy az allam vagy a vallalkozo vagy a szolgaltato. nem gyanus egy kicsit az egesz? talan csak vegig kellene gondolni a dolgokat, nem pedig bedolni egybol egy huszeves auto elado gyerek szofosasanak es egybol beleugrani egy hitelbe. a bank nem jotekonysagi intezmeny. az viszont tagadhatatlanul egy utolso szemet dolog a bank reszerol, hogy amikor a forint hitelosszeget kiadja, akkor veteli arfolyamon szamol, de a reszletek torlesztesenel meg eladasin.

Exploiter 2011.03.23. 15:43:20

@Bathory:

Na, hát akkor miért írsz le olyat, hogy a magyar nem ad érte piaci árat? Ez az ár nem az ő ára...

McK (törölt) 2011.03.23. 16:00:52

Jó örökzöld a téma,nem lehet megunni.
Pedíg amíg világ a világ,mindíg lesz óratekergetés,mert igény van rá.
Mint ahogy lesz lopott alkatrész,lesz Kurva,és lesz sztriptízbár.
Tilthatják,büntethetik,lesz.

Laurel 2011.03.23. 17:07:47

Használt autót itthon, magyar bank által hitelezve? Nem ment el az eszem. Lízing, Németország, korrekt ügyintézés, fixen előre kalkulálható részletek Euro-ban. Nincs trükközés az árfolyammal. Emellett kit érdekel, hogy öt évig német rendszámmal közlekedek. Uniós állampolgárként ott bérelek autót, ahol nekem tetszik. És egy korrekt cég Ford BMW márkákkal www.stauner.com

Fedayn 2011.03.23. 19:29:10

hát én is félek ettől a visszatekergetős dologtól. Na nem vevőként, hanem eladóként. Én 2009-ben vettem egy 98 (12) havi 1.9 TDi Toledot, akkor 252.000 km-el. Mostanra mentem vele 30.000 km-et. Mire eladnám 300 fölött lesz benne. De az autó olyan tipp-topp, hogy csak na, tőlem megkapott minden szervízt időben, megcsináltattam rajta ezt-azt. Ez az autó ha vigyáznak rá, elmegy még vagy 300.000 km-t, az tuti.

markusfalvi 2011.03.23. 19:35:11

Végre történik valami. Nekünk nem csak visszatekerték az órát, de a szervizkönyvet is hamisították. Szerencsére az autó kis ráköltéssel,de jó így is, ráadásul úgy tűnik a rendőrség komolyan veszi a nyomozást és lesz belőle ügy. Az viszont érdekes volt, hogy a BMW wallis a vásárlás előtt nem tudott szerviztörténetet adni, pedig utólag a BMW Hungária 22.000 Ft ellenében csak megtalálta.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.23. 19:49:15

@Laurel: Bocsi, neked jóváhagyják a hitelt v. lízinget Németországban úgy hogy itthon dolgozol, itthon a fedezet? Vagy ott laksz, dolgozol? Vagy hogy?

É2I 2011.03.23. 19:55:34

Az én kis autókám hat éves és van benne 40ezer. Ki hinné el? Mondjuk nem is akarom eladni. :D

Viszont lehetne egy állami gps rendszert kiépíteni, ami folyamatosan regisztrálná a futott km-t. Persze így is csak az új autóknál lehetne (majdnem) biztos a vásárló, hisz a nepper még kint visszatekerné a használtat.

Illetve meg lenne az automatikus csekk küldés is oldva, amit annyira én se szeretnék.

iprok 2011.03.23. 20:38:09

Én ezt nem értem. Miért nem tetszik a többségnek, hogy az eredetiségvizsgálatnál, szervizelésnél, biztosítási eseménynél, stb. rögzítsék egy közös rendszerbe az óraállást, az a plusz egy-két kattintás a billentyűzeten senkinek nem okoz megterhelést. A km állást amúgy is feljegyzik, pl: most kaptam értesítést a szerviztől, hogy aktuális a következő időszakos felülvizsgálat, a legutóbbi ekkor és ilyen km állásnál volt. A rendőri ellenörzéskor pedig ellenőrizni lehessen az aktuális futásteljesítményt, és kapjon büntit, nem kicsit, a tulaj és az utolsó adatrögzítő is.
Szerintem jogos elvárás, hogy ismerjem a megvásárolni kívánt autó valós futásteljesítményét. Többen azt mondják, hogy ez nem számít. Szerintem lényeges, pl. nem szeretném ha a 100 E km-rel vett autómban, autópályán, a családi nyaralásra menet elszakadna a vezérműszíj, mivel már 250 E km megtételében segíttete az autót. Csak nekem más infóm volt erről és ezért nem vittem el az előírt km-nél a szerelőhöz cserére.
Azt értem, hogy a vásárlás előtt jól jöhet egy átvizsgálás. Csak ha több megfelelőnek tűnő autót találtam a kereskedőknél, ez elég költséges és időigényes. Én még nem találkoztam hétvégén nyitva tartó szervízzel, illetve nem hinném ha nyitvatartás alatt beesnél egy felülvizsgálatot kérve, az összes többi munkát félbehagyva ott szorgoskodnának a kiszemelt járművednél.
Ja és nem azt akarom, hogy csak olyan futásteljesítményű autó legyen a piacon, amelyről én ábrándozom, hanem olyanok, amelyeknél korrekt a km állás, és ehhez képest van bemutatva a szükséges szervizelések végrehajtása. Így az autók ára és futásteljesítménye már szoros összefüggésben lesz, ezek alapján pedig tudok dönteni a pénztárcám függvényében, hogy melyiket válasszam, melyiket vigyem átvizsgálásra.
A km óra állás rögzítés rendszerével a magyar autóknál valós állapotokat lehetne elérni az autópiacon, a külföldi beszerzésüeknél mindig megmaradna a kockázat, de legalább a kínálat egy része korrekt lenne és nem lenne bűn a tényleges alacsony km állás.

Harkov 2011.03.23. 21:37:13

Nemsokára 400 ft lesz az üzemanyag literje úgyhogy a céges kocsikon kívül szinte mindegyik autóba valós kilométer lesz....

Az emberek nagy része nem az autóban tölti az életét én az utóbbi 3 évben 21 ezret mentem.Ja és a kocsimba most van kb 400 ezer de az óra 150 ezret mutat....

B.GY. 2011.03.23. 22:04:49

Használtautó vásárlásnál az az első,hogy kicseréljük a vezérlést.Akkor is,ha az előző tulaj az anyja életére esküszik,hogy tegnap cserélte ki.Én legalábbis mindig kicseréltettem mindegyik kocsimon vásárlás után.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.23. 22:23:50

@thisisnotsound: Ha CAN buszt nem lehet becsapni, mert nem lehet, akkor jó!

lol

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.23. 22:25:02

@iprok: Azért, mert PÉNZT FOGNAK ÉRTE KÉRNI!
MINDEN ALKALOMMAL!

szabbbolcs 2011.03.24. 00:25:42

@Pallér: De akkor ki vert át? A válság?

thisisnotsound 2011.03.24. 10:07:20

@kolbászoszsömle: mit értesz becsapás alatt? be lehet csapni.
viszont a CAN bus lényege, hogy az egyes műszerek mérési adataikat (pl. kerékjeladó, motorhőmérséklet, kormányszög stb.) közös csatornákon keresztül egy közös tárhelybe írják , amelyik alrendszernek szüksége van rá, az kiolvassa. tehát ha megváltoztatod a mért értéket, akkor az összes rendszered a fals értékkel fog számolni. nyilván át lehet programozni a computert, hogy a futásteljesítmény regisztrálása csaljon, de ez komolyabb feladat, mint egy szám felülírása, vagy a netről letöltött motorvezérlő algoritmus feltöltése.
valószínűleg a gyárban, ill. a márkakereskedőnél is előfordulnak speciális esetek, amikor manipulálni kell a kijelzett futásteljesítményt, ezért nem tervezik atombiztosra a rendszert.

anti76 2011.03.27. 11:41:43

Sziasztok !

Szerintem teljesen irreleváns adat, hogy mit mutat a számláló, aki csak ez alapján tudja felmérni, hogy milyen kondicióban van az adott kocsi, azt simán meg lehet vezetni még ezerféle képpen.
Számoljunk egy picit...
egy kis benzinessel, vagy kis dízellel (corsa, punto stb) 20-35e km-t mennek egy évben, nyilván a benzinessel inkább a 20-hoz közelebbit. egy limuzin dízellel, lecsavarnak 50e-t is egy évben autópálya meg hasonlók... na ebből kiindulva egy 10éves átlag benzinesben nagyságrendileg 200ezer van már, dízelekben meg ugye mégtöbb. Ha - tegyük fel - valahogy sikerülne a manipulációt kizárni, akkor senki nem találna 100e km alattit max 5éves korig, az meg ugye nem jó annak, aki a forgalmi "évjárat" rublika tartalmára van rágörcsölve (végüli a mikulásban se kötelező hinni, csak olyan jó érzés)
Egy motor simán elmegy 6-800e km-t, (benzines nyilván kevesebbet mint a dízel), illetve elmenne, ha arra használnák és úgy ahogy kéne. Meg az olaj víz ami még kurvára számít, de magyarországon olyanok is vesznek autót, (lehetőleg a legmenőbbet amit fenntarthatónak vél) akinek a bérletre is alig futotta. egy 10 éves kocsi ha csak 3 évre egy sóherhez került, aki leszarta az olajcsereperiódust, vagy ne adj isten tescós szart öntött bele, azzal kurvára kinyírta a motort, csak nem nála jelentkezik majd ez hanem a kettővel későbbi tulajnál, aki boldogan veszi meg az alig 100 ezer km-t futott kocsit.

anti76 2011.03.27. 12:08:02

@Fedayn: értelek, tudom miről beszélsz.
Nekem egy 14 éves isuzu-opelem van, óra szerint 277e km van benne, télen pöci-röfi, a 170 et még most is megfutja (1,7 szívó), ha ezt korrektül beírnám alig lenne akit érdekelne, az emberek többsége még mindig a KGST-ótvar kocsikból indul ki, na azok tényleg 100ezer, és kuka a motorjuk. Amíg a "vásárlói preferenciák" között előkelő helyen szerepel a kevés km. addig muszály tekergetni...
süti beállítások módosítása