Gumival vagy gumi nélkül?

  2011. március 20. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

SBaleno3a06

A Baleno költségszámításait hadd kezdjem a kedvenc kommentemmel, amit valami használtautós cikkemhez írt be valaki. Aszondja: azért jó a regadó, mert a használtautóknak van ára.

Hát van, csesszék meg! Nálunk minden használt kocsi annyival drágább bármely más országhoz képest, amennyi a regadója lenne. A másik alternatíva, hogy ugyanannyiba kerül, de ugyanannyival szarabb/visszatekertebb/satöbbi. Mindig elámulok, milyen csodálatos dolog a nyitott piac és az áruk szabad áramlása.

Ha lenne valaki, aki még mindig úgy látná, hogy egy 1,6-os autót jó dolog újonnan megvenni félmillióval drágábban, pusztán azért, hogy 14 évesen százezerrel drágábban adhassa el, annak gratulálok. Egyrészt, az autó értékvesztésén felül bukott még négyszázezret. Pontosabban átadta szabad elherdálásra a magyar államnak. A maradék egy kilót pedig másfél évtizeddel később tudja realizálni. Igazán jó befektetés. Mint a számítógép-alkatrész, a digitális fényképező, vagy... az autó.

Gondolom, megértik, miért van ennyire remek hangulatom, amikor a Baleno költségei kerülnek szóba.

Adott egy autó, amit valakinek megérte behozni Magyarországra, kipucolni és eladni 140 ezerért. Innen indult a számítás, ne cifrázzuk, ide másolom a táblázatot. Utána következik a magyarázat.

1 db osztrák, lejárt papíros Baleno 1.6 GS, 1996-ból:

140 000 Ft

Továbbá:

 

Vonatjegy+IC pótjegy

4 800 Ft

Autópálya-matrica

1 170 Ft

Egy tank benzin, kb

14 000 Ft

Csavarhúzó-készlet

1 500 Ft

Pótkerék

7 000 Ft

Illatosító

150 Ft

Regadó

175 000 Ft

Forgalomba helyezés

80 000 Ft

Bölcső javítása

40 000 Ft

Összesen

463 620 Ft

A vonatjegy az elhozás szükséges velejárója volt, szuper, kényelmes, gyors. Eladó kijött elém az állomásra. Kellett még pályamatrica, a hazajövetelre és a forgalomba helyezés szaladgálásaira elszámoltam egy tank benzint is. A lámpák az égbe világítottak, ezért vettem a kúton egy csavarhúzó-készletet.

Továbbá, hiányzott a pótkerék az autóból, vettem bontóban egy eredeti Baleno mankókereket. Eredetileg normál méretű pótkerék lehetett benne, ezért a csomagtérpadlót megemelték – mivel a Balenóhoz elég drágán adják a felniket, alig drágábban nagyobb lett a csomagtartó. A forgalomba helyezésbe az olyan izéket is beleszámoltam, mint az izzókészlet, háromszög, EÜ-csomag, új ablaktörlők, rendszámkeret (az osztrákban lötyög a magyar rendszám), illetve Kopasz munkadíja, aki az egész szaladgálást intézte, okmányirodástul, regadó-befizetésestől. Megérte, én az ilyesmitől megbolondulnék. Elenyésző tétel a többihez képest.

Például az elrohadt bölcső javításához képest, ami 40 ezerbe fájt. Aki nem olvasta volna az erről szóló posztot, tanulságos – a bölcsőrohadás Baleno-betegség, gondolom, ezt az osztrák sózási szokások tovább gyorsítják.

Mindenkinek a figyelmébe ajánlom a 463 620 forintos végösszeget.

Ebből úgy kétszázezer csípi rettenetesen a szememet, a regadó, és a műszaki vizsga felára, továbbá az, hogy mindezek felett mindent ki kell pengetni, hisz az autó „regisztrálása” nem jelenti azt, hogy kap rendszámot, matricát a rendszámra, forgalmit, stb.

Még egy apróság. Az autó négy kerekén háromféle abroncs volt, asszem, kettő téli-kettő nyári felállásban, bár erre már nem vennék mérget. Na mindegy, mehettek ezek is a kukába.

Sajnos, pont akkor kellett téli gumit venni, amikor az első nagyobb hó leesett, így már nem volt igazán olcsó gumi a piacon, ezért összesen 42 ezerért vettem – elég jó – Hankook gumikat. Ezzel együtt már félmillió. Azóta lecsaptam egy nyarat futott nyári gumi-felni garnitúrára 30-ért, mindenki döntse el, hogy ebből az összegből mennyit érdemes bekalkulálni az autó árába. Hogy miért? Mert a legtöbb használt autón használhatatlan gumi van, ha a kereskedős autókat vesszük, akkor úgy a kocsik 90 százalékán. Mindegy, ez nem sokat szépít azon, hogy eredetileg a 400 ezret vettük célba, és – gumival – félmillió lett a vége. Omm új S70-ese alig volt több. Csak épp Szlovákiában.

Hogy megérte-e?

Nem mondom, hogy ez volt az évszázad üzlete, és gondolom, lesz pár olyan komment, hogy milyen ezt meg azt kaptunk volna ennyiből Hajninak. Nyilván, vannak kivételek, de nekem az volt a tapasztalatom, hogy 450-460 ezer forintig megnézett Micrák, Twingók, Corsák, Punto I-ek és egyebek drámaian csapnivalóak voltak. A hazai autónak van még egy átka: többnyire már nincs rá két év műszaki. Erre legalább van.

Szervótlan autót nem akartam, és az is cél volt, hogy a turbódízel oktatóautókon szocializálódott nejem otthonosan tudjon közlekedni vele. Vagyis: legyen nyomaték. Mi tagadás, van. Igaz, ennyiből Baleno kombit is lehetne venni. Más kérdés, hogy ez nagy lenne – pont onnan indult a sztori, hogy kicsi kell. Meg aztán, ki tudja, nem rohad-e annak is a bölcsője... Mindegy, ennyi lett a vége, minden autónál van egy pont, ahonnan már nem lehet visszafordulni. Azt hiszem, ha ez a negyvenezres bölcső-affér nem lett volna, elégedetten dőlnék hátra, de így sem kesergek.

SBaleno3a01

Elvégre, ez a háromajtós Baleno, a maga kis egyhatosával tökéletesen megfelel a célnak, és így megjavítva már-már szinte jó, a belseje meg egészen szép. Imádunk vele menni mind a ketten, igazából mindig ürügyeket keresek, hogy elkérjem, mert dinamikában van némi különbség az 1300 kilós Avensis és a 900 kilós Suzuki között. Városban az ember berakja ötösbe, és megy, a visszakapcsolások 90 százaléka pótcselekvésnek minősül. És a fogyasztása sem vészes, 7,3-7,5 liter városban. Amúgy pedig megvan benne a japán autóknak az a finom futása, zizegése, könnyű kormányzása és miegyebe, csak mondjuk dupla hengerő mellett, mint például egy békaszemű Corollában. De azt nem ennyiért osztják.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr422749583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solymász 2011.03.20. 18:29:21

@magyar_ellenállás:
Olyasmit veszel személyes sértésnek, amit nem kéne - talán te szenvedsz fórumvakságban.

Ami az előzéskor választandó gyorsulást illeti; azt mindenki szabadon választja meg a forgalom, és az autója képességének függvényében.

Akos75 2011.03.20. 18:31:59

Annyira jó lenne, ha tudná a tisztelt szerző, hogy miről is ír. Ha mondjuk olyan közgazdasági alapokkal tisztában lenne, mint a TCO. Lefordítom: ne a vételárból indulj ki, hanem nézz egy kicsit messzebbre, mondjuk 3 évre. Majd meglátod, hogy a Suzuki milyen sokkal olcsóbb lesz, mint a Volvo. Ettől függetlenül persze én is Volvo-t vennék, és persze a regadót is elkívánom a fenébe.

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 18:32:22

@F/: "A Lanos képbe nem kerüléséről viszont kifejtem: nem is baj szerintem, hogy kimaradt a lehetőségek közül, mert ugyan a kasznija az talán elég masszív, de a fogyasztása az 1500- ös Ladákéval vetekszik (nyáron még OK, de télen tizen- sok is lehet)."
Gyárilag gyengék benne a szeleprugók.Ha azokat kicserélik,akkor teljesen jó lesz a fogyasztásuk. ;)

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 18:40:14

@magyar_ellenállás: "Egész egyszerűen hülyék a sofőrök. Gyanítom, egy részük vissza sem vált 4.-be vagy ne adj isten 3.-ba, hanem 5.-ben kezd el előzni, gyökkettő gyorsulással."

Ezt én is tapasztaltam.16V motorokat 3-4000-ig pörgetik maximum. :D
Akkor meg jobb esetben egy 90lovas motor lead vagy 47lovat is.

Harkov 2011.03.20. 18:44:22

Azt hiszem azt a kommentet amit a szerző említ én írtam....:-)
Annyit hozzátennék, hogy regadó szerintem megakadályozza a hasznáét autók elértéktelenedését.Mint vevő én is utálom de mint eladó még mindig fenntartom, hogy nem is olyan rossz.
Na üthettek....

Lucky Larry Silverstein 2011.03.20. 18:47:54

@Polly-pudli-pötty: Igen, ez igaz. Anyám természetesen nem ismeri a visszaváltást, csak lendületből tud előzni.
Apám szökőévente csinálja a 16 szelepesnek, múltkor mentem mellette 500 km-t, azalatt (benyás 1.5 Mazda) 3000 fölé nem ment a fordulatszám. Mondjuk azt illik hozzátenni, hogy ez a kocsi már 304ezer fölött van, nem eszik egy csepp olajat se, megbontva nem volt...szóval aki sokat akar menni, így tegyen.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.20. 18:49:54

ezres stiftet kellett volna venni, és akkor nem öli meg magát az asszonykád a picsafüst kasztni-erősmotor kombinációval

Lucky Larry Silverstein 2011.03.20. 18:52:12

@Harkov: Igen, ilyenkor magát köpi szembe az ország, amikor azt mondja, hogy a regadó a régi, szennyező autók importjának távol tartásának eszköze. Mo-n olyan rozsdatemetőknek van még értéke, ami itt a nem épp Svájc felvidéken röhej. A cikkben szereplő kocsi itt a felébe lenne, de szerencsére szerintem egy Baleno sincs az országban, 3 ajtóst meg eddigmég képen sem láttam. Szerintem egy Felicia is szebb.

indapass90210 2011.03.20. 19:02:09

@GYUSZI BACSl: a ráktól féljél papa, ne a suzuki szar töréstesztjétől. Sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy húrok nőnek a tüdődben, és azt a rák pengeti, minthogy egyáltalán közlekedési balesetben legyen esélyed egy viszonylag gyors halálra. Ráadásul nem is mindenki suzukiban hal meg...

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 19:07:24

@Bathory: Üzem meleg motorral az ,hogy 10-20mp-ig 5000fölé pörgetik egy előzés erejéig az semmilyen bajt nem okoz.Szvsz.
Vagy amelyiknél igen azt a motort megette a fene.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.20. 19:12:03

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
gondolod mindenki kihasználja a kocsi max teljesítményét?
Az asszony autópályán is kb 120 megy maximum,pedig a kocsi bírná a 160 at is .Faterom detto 120 max,olyan kocsival amivel én már mentem 220 at is:-))

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 19:20:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Tényleg elég jól mozgathatja azt a 940kilót a 100lovas motor. Mint egy Honda Crx kb.

Mikrobi 2011.03.20. 19:21:03

@CorollaVVTI: asszem, mégse érdemes veled vitatkozni:-) Azt állítod, hogy ha egy busznyi embert átültetnek 1,4-es motorú kocsikba, kevesebb lesz a kibocsátás, mint egy buszé?:-) ROFLMAO

magyar_ellenállás 2011.03.20. 19:27:25

@Solymász: Bocs, nem akartam ilyen tuskó lenni.

"Ami az előzéskor választandó gyorsulást illeti; azt mindenki szabadon választja meg a forgalom, és az autója képességének függvényében."

Azért ehhez hozzátenném, hogy erről emlékeim szerint a KRESZ nem teljesen így rendelkezik.

McK (törölt) 2011.03.20. 19:32:35

Remek cikk...böoááááá...
Javaslom,adják hozzá még az aznap evett szalámis kifli árát,a telefonálgatás költségét,a cipőpucoló krém árát,mert koszos cipőben mégse mehet,a fogkrémét,mert hogy tárgyaljon büdös pofával,esetleg a gumióvszerét,mert a sikeres üzletre este dugni kell..
VICC!
Így,ahogy van.

Harkov 2011.03.20. 19:33:50

Egyébként én is külföldi kocsit vettem és szó szerint sírva fizettem be a 390 ezer!! forint regadót a 15 éves BMW-re.Ráadásul tetű módon EUR1be sorolták az kocsit...
Így került a 1300 Eurós kocsi majdnem 1 millióba!!
De az itthoni kínálathoz képest fényévekkel jobb állapotban van a kocsi.

Solymász 2011.03.20. 19:44:28

@magyar_ellenállás:

Nics harag magyar testvérem!

Ha jó hosszú a belátható útszakasz, és nem jön szembe semmi, gondolom te sem taposod ki a belét unos-untalan szegénykének.

foolproof 2011.03.20. 19:49:03

Tibi, ne búsulj, ha valaki felvette a szopóálarcot, az én vagyok. Patrol GR, vételár 2.5 M, ráugrott 0.9, és még nincs vége, szarom le, mert pl. az előző tulaj évente 1.1-et bukott csak értékvesztésen. Ilyen ez a popszakma.

McK (törölt) 2011.03.20. 19:58:49

@Mikrobi: jujjj...te súlyosan háttal ülsz a lovon..

McK (törölt) 2011.03.20. 20:00:15

mondjuk..a cikkre visszatérve megkérdezném..vajon van,aki adna 500 ezret ezért?
Mert én biztos nem.
Nyilván viszont van,aki igen.

Fánkevő Fáncsi 2011.03.20. 20:05:01

Nem értem mi ez a síránkozás a költségeken. Minden egyes tétel látható volt a vásárlás pillanatában, kivéve a szétrohadt bölcsőt (bár használt autó vásárlásakor célszerű megnézni az alvázat, ezt nem mindenki teszi meg, oké elfogadom ), és az illatosítót.
Akkor meg minek ezeken a dolgokon utólag síránkozni? A döntés megvolt. Viselni kell a következményeit.

McK (törölt) 2011.03.20. 20:11:54

Arra is kíváncsi lennék,hogy Tv-nél is hozzáadja-e ezeket a költségeket..
Elmentem a Tescóba2000..

sshr3kk 2011.03.20. 20:33:33

@Bathory:

Okos vagy barátom!

Nekünk van összesen pár száz km autópályánk, ültess be 4 embert magad mellé/mögé és próbálj meg a 60 lóerős kisautóddal vagy a 100 lóerős közép kategóriással román meg bolgár kamionokat előzni a 4-esen, amik a korlátozások ellenére 90-100-at mennek!

Nem azért kell a nagy teljesítmény és a nyomaték, hogy mindenhol száguldozhass, hanem hogy biztonságosan tudj előzni akkor is ha tele van a kocsi!

Akkor lenne igazad, ha annyi autópályánk lenne (arányaiban), mint Németországnak...

Phrascarica 2011.03.20. 20:42:52

@McK: nem mert a 20 zsemle és 5 liter tej miatt úgyis kellett menni, meg aztán csak 3 km-re van ezért oda-vissza 240 Ft :)

Lucky Larry Silverstein 2011.03.20. 20:44:53

@sshr3kk: Kérdés. Ha 100zal megy a kamion, mi a faxnak előzöd meg? Pláne ha ott a következő. Gyorsabban odaérsz? Országúton, hagyjál már!

A terheltséggel kapcs. igazad van, magamból indultam ki, 80% egyedül autózom, esetleg ketten. Ahogy nézem 5ből 4 autóban egyedül ülnek. Amikor meg családdal megyek, pláne nem előzök bolgár kamiont a 4esen, ha 90-100zal megy. De nem zavar, ha más igen, de időnyerésre nem túl hatásos az előzgetés, inkább a frusztrációdat vezeti le.

Phrascarica 2011.03.20. 20:47:37

@sshr3kk: mostanában már nem kell országot járnom, de régebben (15 éve) egy 240 GLE D6 Volvóval nyomtam 82le és kb 1400 kg 90% országúton és 3-400 km alatt kb ketten előztek meg országúton, (autópályán más a történet mert 130-nál ritkán mentem gyorsabban), úgyhogy szvsz. annyira nagyon nem számít a teljesítmény.

sshr3kk 2011.03.20. 20:52:05

@Bathory: Egyszer próbáld ki, aztán rájössz, hogy miért kell őket előzgetni...

És ne várd el, hogy elhiggyem, hogy mindenhol 89-el mész országúton! :D
És gondolom, amikor családdal mész még sosem kellett időre érned valahova, ahonnan késésben voltál.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.20. 20:59:27

Mindent meg lehet indokoli...nyilván egy 150+ lovas dízel könnyen teljesíti a mutatványt, amit példának írtál, csak azt mondom, hogy együtt lehet élni azzal, hogy akit nem tudok, nem előzök meg. Amerre én lakom, tök sík a vidék és az utakon is sok az egyenes(Komárom), max. 20%ot autópályázom szóval nekem az 1.4 meg a 90 ló amit használok elég. Párom literes Corsájával is megyek néha, na az 2 emberrel sem előzőgép, de akkor tényleg betartom a 90et. És szerintem rövid utakra az is jó autó.

sshr3kk 2011.03.20. 21:01:46

@phrascarica: Mondjuk 15 évvel ezelőtt kicsit más volt a helyzet autók terén Magyarországon.
A másik meg, lehet hogy csak 82 LE, de egy 2,4-es dízelmotornak a nyomatéka már elég az előzgetéshez. Jelenleg egy 2005-ös Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD-t vezetek, ez is csak 144 LE, de van akkora nyomaték, hogy az üresen 2200kg-os autóval lehessen előzgetni.

magyar_ellenállás 2011.03.20. 21:12:39

Ja, a 41-esen tegnap láttam egy érdekeset. Három familiárisan hiperpigmentált polgártárs tolt egy szakadt verdát, integettek, hogy álljak meg segíteni. Csak az volt a gubanc, hogy a volánnál nem ült senki.

Javaslom, SENKI NE ÁLLJON MEG hasonló esetekben, főleg, ha egyedül van, mert erős a gyanúm, hogy rabolásgyanús ügy lesz a vége.

Phrascarica 2011.03.20. 21:15:42

@sshr3kk: most is menne a mutatvány, de egy szívó dízel nyomatéka meg sem közelíti egy turbóét kb 140Nm lehetett, 18 sec alatt gyorsult 100-ra, az kb egy 1200 Lada sprintjével azonos :)

gájás68 2011.03.20. 21:24:56

Kedves embertársaim!
Elgondolkodtatok ti azon a dolgon,hogy minket miért szopattak évtizedeken (századokon) keresztül hol Bécsből,hol Moszkvából és most meg Budapestről? Az a legnagyobb bibi a regadóval,hogy a munkánkat( fizetés) szándékosan elértékteleníti!Addig amíg egy Ny.európai melós fizetésének az egy negyedét kapjuk fizetésként( ugyanazért a teljesítésért)a pénzből sokkal kevesebbet vásárolhatunk.Ugye nem kel már kiutazni Ny.Európába ahhoz ,hogy neves cégeknél dolgozhassunk.Itthon is megtalálható szinte az összes "Komoly" nagy multi cég ,termelő és kereskedő,csakhogy itthon a kinti bérek egy negyedét( jó esetben) fizetik ki nekünk ugyanazért a munkáért mint a kinti melósoknak.Na mármost a legyártott szarjaikat meg ugyanannyiért árulják nekünk( ha nem drágábban)mint a kintieknek! Nem rossz üzlet! Azon kivül még extra adó kedvezményt is kapnak,amit egy hazai cég még nem is álmodhat.Kérdem én tisztelettel miért jó az nekünk,hogy az itthon legyártott Opel,Suzuki,és majd Mercedes autókat ugyanannyiért (vagy több esetben)drágábban tudjuk megvenni mint a "kinti" kollégáink,holott nekünk csak aprópénzzel fizetik ki a munkánkat!? Na és erre jön még a kedves mindenkori Magyar Kormányzat( és itt nem akarok politizálni)és a nyakunkba varrja a regadót!Tehát ha lenne a magyar polgárnak lehetősége nyugatról venni egy viszonylag jó állapotú használt autót,nehogy már jól járjon,fizessen a paraszt,vagy vegyen itthon lepukkant szart! Többek között ezért is egy rablás a regadó!

papptibi 2011.03.20. 21:32:49

@Mikrobi: "Nem értem, mi a baj a 175 000 Ft-os regadóval." Tán az, hogy aránytalan?

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: így sem.

papptibi 2011.03.20. 21:34:55

@F/: "Biztos, hogy én vagyok a helyes címzett?" bocs. mellément:)

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 21:34:57

@phrascarica: Az én b corsám is hasonló menetteljesítménnyel bír,mint anno a volvo-d. De mégis előfordul,hogy nagyblokkos régi bimmereket,4.0-ás jaguár s-type-ot,meg egyébként sokkal erősebb autókat kell kerülgessek országúton.Mert a sofőrjük alszik vagy a szar futómű miatt bizonytalan az úttartás vagy a fogyasztásmérőt bűvölik 10liter alá.
Csak azokat utálom qurvára akiknek akkor jut eszébe rálépni a gázra,amikor kihúzódok mellé.Olyankor érzem hiányát valami nagynyomású diesel nyomatékcsodának.

papptibi 2011.03.20. 21:39:29

@toronte: "De mondom másképp: ha nagyobb lett volna a piac védelme (adókkal, vámokkal), akkor lehet, hogy még mindig több cukorgyárunk lenne 1-nél és nem lenne 400Ft a cukor kilója." Igen, valóban, a cukorpiacot nem sikerült így megvédeni. Az autópiacot viszont az itthon gyártott autóktól is védik, szerintem ez abszurdum.

Solymász 2011.03.20. 21:58:42

@Polly-pudli-pötty:

Bocs, de ez tipikus kisautós hozzáállás.

A fenti modellek leginkább az ócska futőművükről hírhedtek?
Arra nem gondolsz, hogy esetleg nincs okuk/kedvük gyorsan menni?

Azt viszont, aki akkor gyorsít, amikor előzik, azt a következő benzinkútnál nyilvánosan kell megkorbácsolni!

Ez a jellemhiba, viszont nem függ össze az autó méretével...

magyar_ellenállás 2011.03.20. 22:03:08

@Polly-pudli-pötty: "Mert a sofőrjük alszik vagy a szar futómű miatt bizonytalan az úttartás."

Ehem. Errefelé az elbaszott 4-esen van pár helyen vagy 2 centi magas szintkülönbség a régi és az új rétegek határán, ahol az autósok egy része 30-ra lelassít. :/

Röhej.

@papptibi: A cukorgyárak kinyírása két dolog miatt fájdalmas:

1. sokan elveszítették a munkájukat
2. importáljuk azt, amit a Monarchia óta saját magunknak ill. exportra elő tudtunk állítani

Az érem másik oldala, hogy indokolatlanul sok cukrot fogyasztunk, bár, amilyen ökörállattá nevelték a magyar pórnépet, ha 10ezerbe kerülne egy kiló cukor meg egy doboz cigi, akkor is megvennék egyesek.

Polly-pudli-pötty 2011.03.20. 22:10:20

@Solymász: Nem gyors tempóra kell gondolni 90-100 között szoktam menni országúton. Corsában az elég is.Ha valaki ennyivel megy akkor beállok mögé,nem erőlködöm. :) Az ócska futómű nagymotoros egyéb modellekre is vonatkozik,citrom xm-re emlékszem legutóbb.Mentem már nagyautókkal A6, e38 bmw, w140,azokkal tényleg olyan a 90 mintha állna az ember.
Meg elég gyakran vezetem fater 125lovas mondeóját és azzal sem vadulok.Pedig akkor már nagyautós vagyok. :)

magyar_ellenállás 2011.03.20. 22:11:25

@gájás68: Én nagyon bízom benne, hogy jövő ilyenkorra elválik a szar a májtól. Csak azon imádkozzunk, hogy max. pofonok csattanjanak majd.

Napról napra egyre többen állnak mellénk, mert tényleg nincs tovább mit lenyúzni a magyarságról. Sem matematikailag, sem erkölcsileg.

Csak, sajnos, az itt is fel-felbukkanó acsarkodás, csekonicskodó kivagyiság, arc nélküli überfaszáskodás miatt kettőt előre, egyet hátra alapon halad a mi ügyünk is.

b.f. 2011.03.20. 22:51:52

@Janossz: Én is láttam magyar rendőrt régi Swiftben, nem is egyszer. Zalában a Lenti Rendőrkapitányság használ egy fehér Sedant kizárólag sebességmérés (pénzbehajtás :)) céljából. Bár újabban érdemes figyelni egy ezüst színű 6-os Golfot is. Ha ilyet láttok az út szélén állni, akkor gyorsan ugorjatok le a gázpedálról :)

gájás68 2011.03.20. 23:06:43

@magyar_ellenállás: Nem egészen értem,hogy mi fog történni jövő ilyenkorig?Mire gondolsz? Én azt látom és tapasztalom,hogy az emberek teljesen tájékozatlanok a világ és benne a mi dolgainkat illetően.Emlékezz vissza az uniós csatlakozásunkat megelőző időszakra,mindenki örömmámorban úszott,és azt hitte,hogy majd most eljő a kánaán. És lett regadó a vám helyett!(ez csak egy kis példa az uniós előnyökre)Na meg megmondták nekünk,hogy mely gyárakat kel bezárni és hogy mit és milyen mennyiségben gyárthatunk!(cukor) Azt senki nem mondta,hogy majd ide telepítik az összes Ny.i termelést és "szaré-hugyé" fogunk dolgozni a Ny-i kollégáink helyett!(Ti. a multi cégek a K.európai gyarmatokon beszedett extra nyereségből finanszírozzák az anyacégek otthoni kiadásait.Pl. bérek)Persze jó az nekünk,hogy jönnek és munkahelyeket teremtenek,de hosszú távon ez kész öngyilkosság egy ország gazdaságának!Ne felejtsük el azt a tényt,hogy a multiknál lecsapódott extra haszon nem Magyarországon lesz visszaforgatva a gazdaságba hanem a részvényesek ki-ki a saját "felségterületén" költi majd el!Summázva: magyar munkaerővel(szarul megfizetett)Magyarországon értéket termelnek,jó áron aladják (nekünk is)és a haszonból nem sokat költenek itthon!Hát kedves barátaim ez nem vezet valami fényes jövő felé!Valaki azt mondta egy tv vagy rádió műsorba,hogy a Magyar "pincérnemzet" lesz.Elég találóan fogalmazott.

deepdiver 2011.03.21. 00:28:04

@Bathory: nepitelet.hu/autok/suzuki/baleno_1995/kek_torpedocska/

Itt az én 3 ajtós Balenom, és nem hiszem, hogy egy bumfordi kocka felicia szebb lenne, meg jobb, mert volt céges Skodám, és rémálmomban se jöjjön elő.

az_igazi_trebitsch 2011.03.21. 03:21:40

@Polly-pudli-pötty:

"Csak azokat utálom qurvára akiknek akkor jut eszébe rálépni a gázra,amikor kihúzódok mellé.Olyankor érzem hiányát valami nagynyomású diesel nyomatékcsodának. "

Én meg egy vállról indítható rakétának...

Shadowbull 2011.03.21. 07:45:34

@gájás68: Hogy te mennyi hulyeseget birtal ide egyszusszra beokadni, ehhez mar tehetseg kell.

sb

csongiaparaszt 2011.03.21. 08:05:20

Kénytelen vagyok megismételni azt, amit a Baleno megvásárlásáról szóló poszthoz írtam:
"Raadasul egy valag penzbe fog allni, mire forgalomkepes lesz.
De az legalabb kiderult, kitol nem kell autovasarlasi tanacsot kerni :) "

magyar_ellenállás 2011.03.21. 08:56:23

@Shadowbull: több mint 300 komment jött össze egymás lehülyézése nélkül, köszönjük, hogy te végre megtörted az ívet

gratulálok, büszke lehetsz magadra

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.21. 08:57:23

Elfelejtetted beleszámolni az új autónál azt az egyes autóknál akár 7 évet, amíg garanciális. Ez általában úgy néz ki, hogy h bárhol megáll/elromlik az autó, akkor nem felülök a szopórollerre, hanem egy telefon az asszisztencnek, hova kéred a csereautót, amíg megjavítják. Ugyanis az emberek nagy részének nincs ám ideje munkaidőben a használt cucc börzéket bújni ám...
Ez pedig szerintem megfizethetetlen.

Shadowbull 2011.03.21. 09:02:28

@magyar_ellenállás: nem ot hulyeztem le, hanem amit beirt.

Van nemi kulonbseg.

sb

magyar_ellenállás 2011.03.21. 09:04:38

@gájás68: "Nem egészen értem,hogy mi fog történni jövő ilyenkorig?Mire gondolsz?"

Első körben a legfőbb politikai cél, hogy a parlamentet kétkamarássá alakítsuk át, szűnjön meg a pártlistás rendszer, illetve mandátumuk lejárta előtt legyenek visszahívhatók a képviselők.

Gazdasági cél, hogy ami itthon megtermelhető, előállítható, lehetőség szerint ne importból fedezzük.

Ennek hosszú távú folyományaként elvileg ki kellene lépni az unióból, habár ez olyan, mint a kutyaszar. Ha egyszer belelépett az ember, sokáig kénytelen lesz elviselni a szagát.

Grafikuszoli 2011.03.21. 09:15:36

KLehet, hogy már leírta valaki előttem - bocs, ha így van:
Az a 463.620 kicsit sarkított érték. Ha egy itthoni használt autót vettél volna, a tételesen felsorolt költségek jelentős része ott is fennál, valószínűleg a kialkudott vételár abban az esetben sem nevedre íratott, friss műszakis autóra vonatkozik, amit háthoz is szállítanak. Ezek kívül a rohadó bölcső, vagy más típusnál valami hasonló kaland simán becsúszhatott volna másik példánnyal is. Szóval ezt a Balenot inkább egy magyar forgalmis 300+ ezer értékűvel kellene összevetni, ahhoz képest pedig szerintem megérte.

Shadowbull 2011.03.21. 09:20:39

@magyar_ellenállás: "a parlamentet kétkamarássá alakítsuk át,"

Minek? Nincs eleg naplopo a parlamentben?

"Gazdasági cél, hogy ami itthon megtermelhető, előállítható, lehetőség szerint ne importból fedezzük."

Tamogatando. Kar hogy keves ilyen van.

"elvileg ki kellene lépni az unióból"

Gazdasagi ongyilkossag. Csak vesztenenk vele, de semmit sem nyernenk.

sb

magyar_ellenállás 2011.03.21. 09:23:58

@Shadowbull: Mielőtt leállnál velem diskurálni, előbb javaslom, gyakorold az alábbi kifejezéseket:

"igazad van"; "elnézést"; "tényleg, tévedtem".

A kétkamarás parlament nem jelenti a képviselők számának növekedését.

De, ha megbocsátasz, ezt nem egy olyasvalakivel fogom megvitatni, aki külföldről osztja az észt, és magát magyarnak tartva olyanokat képes kérdésként feltenni, hogy "milyen értékei vannak Magyarországnak".

Shadowbull 2011.03.21. 09:27:31

@magyar_ellenállás: Nem is tudnad megvitatni, mert tipikus Jobbikos vagy: nulla ismereted van a valo vilagrol, fogalmad sincs, hogy valojaban mi hogyan mukodik, es hangzatos lozungokon kivul semmit sem tudsz az egvilagon felmutatni.

Ill. egyet fel tudsz mutatni: hogy magyarnak szulettel. Csak azt nem ismerted meg fel, hogy ez nem erdem, csak egy allapot, es semmivel nem vagy jobb (sem rosszab) valakinel, aki nem magyarnak szuletett.

Egyre jobban kezd irritalni a fajtad egyebkent, lassan minden forumot a ti marhasagaitok toltenek meg.

sb

tomi7909 2011.03.21. 09:54:16

@Shadowbull: Őszintén szólva nem tudom, hogy mi volt benne a hülyeség, mert szerintem jó gondolatokat írt. Ha valamit másképp gondolsz esetleg, vagy nála jobban tudod, akkor azt írd le, indokold, meg. Személyeskedni könnyű.

kispestipeti 2011.03.21. 10:34:11

Az én verzióm autó vásárlásra, tartásra:
Igény: városi, síkterepi, rövidtávú, megbízható, biztonságos közlekedés, olcsó költségekkel, minimális bütykölésekkel. Tehát vásárláskor új, alsó kategóriás autó max.7-8 évig, keveset, megkímélve használni, majd tisztes áron eladni, ismét újat venni.
Számszerűsítve pl. az elmúlt 16 évet:
Opel Corsa B 1.2 fapados, 990e Ft volt újonnan(1994)
Költségek: (kb. 8-9e km/év mellett)Első négy-öt évben gondos gazdaként időszerű karbantartás, átvizsgáltatás, olajcsere, 1 vizsga. 6 évesen új akku, hátsó kipufogó dob, fékpofák, új gumik, olajcsere, a 2. vizsga. 8 évesen fékpofák cseréje, olajcsere, a 3.vizsga (kb. 65e km-nél) SEMMILYEN MÁS költségem nem volt az üzemben tartáson kívül! Szerelőt tehát kb. 4X látott a rutinszerű, időszaki vizsgálatoknál. Nyolcévesen meghirdettem eladásra, több vevő jelölt akadt, 750-ért adtam el egy hét alatt! Közben az utód típus már majdnem 2M volt!
Hozzácsaptam az eladott Corsa árához 2M Ft-ot, és vettem egy (majdnem) fapados G Astrát (OK 1.2-est, de Isten bizony elég a reális, napi használathoz) És a Corsánál felsorolt ügyek folytatódnak. Olcsó biztosítás, adó, mindig megy, nem rohad, teljesen megbízható. Értem én, hogy ez nem való élményautózáshoz, egyéb különcködésekhez, de hát nem is arra kell! Álljon rendelkezésre az egyik lehető legolcsóbb fenntarthatóságú, de azért méretében, tömegében nem a legkisebbek közé tartozó autó. Amikor menni kell vele vigyen oda, ahová menni kell. Ennyi. Csak azért írtam mindezt le, hogy lehet így is hozzáállni a gépjárművekhez.(reflektálva a poszt bevezetőjére) Tudom, erről nem lehet semmi izgalmasat írni, de nálam a lényeg, hogy sok-sok éve nincs semmi gondom az autóimmal. Persze, hogy álmodozom olykor másról, jobbról, akár használtan is megszerezve. Reálisan kb. 3M Ft-ot össze is tudnék egy pár év alatt kaparni, amiért már használt kocsi ügyben alaposan válogathatnék, de biztos eljönne egy pont, ahol inkább megbánnám, mint amennyire élvezném egy nívósabb(nak tartott) használtan megvett autó birtoklását. Én így gondolom.

Inner Circle 2011.03.21. 10:54:44

"Aszondja: azért jó a regadó, mert a használtautóknak van ára.

Hát van, csesszék meg! Nálunk minden használt kocsi annyival drágább bármely más országhoz képest, amennyi a regadója lenne."

És ebben az az igazi vicc, hogy a regadó hivatalos indoklása, egyben az adófizetőnek címzett megnyugatás szerint "Nem lehet magasabb, mint a hazai használt autók árába beépült regisztrációs adó összege", vagyis annyit kell fizetni, amennyivel a hazait drágábban adják a külföldinél (mínusz szállítás, költségek stb). És mennyivel fogják drágábban adni a hazait? Hát pont ennyivel. Ha két forint a regadó, akkor két forinttal, ha kétmillió, akkor kétmillióval - és a hatóságnak MINDENKÉPPEN igaza van, hát nem csodálatosan bölcs a mi hatóságunk? :P

Normális vagyok? 2011.03.21. 11:27:51

@Shadowbull: Mivel van több ismereted a világról? Halljuk!

Shadowbull 2011.03.21. 11:47:31

@Normális vagyok? (R'n'R dominatus): na mi az, elobujtak a jobbikos faszagyerekek?

Johettek egyszerre, a fele ugyis a levegoben lesz.

sb

Normális vagyok? 2011.03.21. 11:53:56

@Shadowbull: Írtam én olyat, hogy Jobbikos vagyok, okoska? Kérlek, idézz.
A kérdésemre viszont nem válaszoltál, helyette találgattál, nem jött be, felesleges a pénzedet lottóra pazarolnod.
Bár faszagyerek vagyok, az kétségtelen. :D

Shadowbull 2011.03.21. 11:57:19

@Normális vagyok? (R'n'R dominatus): Nem tettel fel kerdest, hanem kotekednel.

A jobbikos agymosott droid szinvonalat megutod, ugyhogy orulj. (Bar itt irhattam volna barmilyen partot, tokmindegy.)

sb

Normális vagyok? 2011.03.21. 12:23:56

Én nem kötekedem, csak pusztán kíváncsi vagyok, honnan az a nagy tudásod a világról, amivel Te kérkedtél feljebb. Bizonyítsd be tényekkel, hogy ez tényleg így van.

Shadowbull 2011.03.21. 12:29:04

@Normális vagyok? (R'n'R dominatus): Majd ha beidezed azt, ahol kerkedtem a nagy tudasommal a vilagrol, kerlekalasan.

Ajanlom potolni az altalanos iskola alsobb evfolyamain elsajatitando keszsegek potlasat, ugymint erto olvasas, rad fog ferni.

sb

Normális vagyok? 2011.03.21. 12:40:56

Nesze: "mert tipikus Jobbikos vagy: nulla ismereted van a valo vilagrol, fogalmad sincs, hogy valojaban mi hogyan mukodik, es hangzatos lozungokon kivul semmit sem tudsz az egvilagon felmutatni." - itt feltételezed, hogy neked több van mint neki. Én, erre kérdeztem, hogy honnan? Te nem értettél meg.
De hagyjuk, mert ez egy autós blog, és kezd egy kicsit unalmas lenni.

Shadowbull 2011.03.21. 12:46:04

@Normális vagyok? (R'n'R dominatus): aham, es ez nalad egyenlo azzal, hogy en a nagy tudasommal kerkedem.

Jolvan, fontold csak meg azt az erto olvasas potlast.

sb

deepdiver 2011.03.21. 12:58:52

@Shadowbull:

Az általános iskolában te is tanulhattál volna valamit, a kötekedésen kívül, pl azt hogy a 70-es években a az ország területéhez viszonyítva, több, és jobb minőségű mezőgazdasági terményt "állítottunk" elő, mint az USA.
Ergo, az EU-nak szét kellett verni a jó magyar mezőgazdaságot, nehogy konkurencia legyen a Németnek, Olasznak,Franciának stb.

Shadowbull 2011.03.21. 13:02:23

@deepdiver: aham.

es hogyan is verte szet az EU a magyar mezogazdasagot?

Mert ugye tudtommal 2004 majus elsejen leptunk be.

Addigra meg mar regen a padlon volt a mezogazdasag.

szetvertuk azt sajat magunk, nem kellett hozza az EU.

sb

deepdiver 2011.03.21. 13:25:52

@Shadowbull:

"es hogyan is verte szet az EU a magyar mezogazdasagot?"

Egyszerű vagy, mint a barlangrajz, de 2 mondatban igyekszem tálalni a kis magyar valóságot.

Nos 1989-ben az akkori MSZMP-esek biztosították a nyugati"demokráciákat" arról, hogy ha megtarthatják gazdasági, és politikai hatalmukat, vér nélkül véghez viszik az átmenetet, és cserébe fillérekért kiárulják a magyar közvagyont, valamint minden olyan területen leépítik a magyar gazdaságot, ami konkurencia lehetne.
Nos ez sikerült nekik. :-(

Shadowbull 2011.03.21. 13:30:47

@deepdiver: Igazan nem akarlak elkeseriteni, de 89-ben meg kurvara nem volt sehol a (mai) EU.

Igaz az osszeeskuveselmeleteknek nem kell koherenseknek lenniuk a valosaggal, azert osszeeskuveselmeletek.

sb

deepdiver 2011.03.21. 13:39:31

@Shadowbull:

Az EU ötlete már az 50-es években felmerült, és nem kell azt gondolni, csak onnantól származik, miután kihirdették.
A háttérben iszonyatos lobbizás folyt, és az nyert aki erősebb volt.
Mi kicsik, és gyengénk voltunk.

tomi7909 2011.03.21. 13:48:47

@Shadowbull: Van valami különleges oka annak, hogy nem használsz ékezeteket? vagy csak a számítógépes ismereteid nem terjednek ki az egyébként rendkívül bonyolult (irónia) nyelvi eszköztár használatára?

Shadowbull 2011.03.21. 13:53:22

@tomi7909:

2 oka van:

- amikor elkezdtem szamitogepekkel ismerkedni, akkor nem nagyon voltak magyar billentyuzetek, igy ekezet nelkul tanultam meg gyorsan gepelni. Megy ékezettel is, de sokkal lassabban, így nem fárasztom magam vele.

- a gepen amin irok, nem magyar a billenytuzet.

egyeb kerdes?

sb

Revolvo 2011.03.21. 14:48:39

Valaki kibaszhatná már a hőzöngő jobbikosokat az emigráns shadowbullal egyetemben.
Egyik hülyébb mint a másik.

Shadowbull 2011.03.21. 14:52:44

@Revolvo: most ezert regisztraltal egy fikanicket?

sb

AciDuzzu 2011.03.21. 15:11:23

@deepdiver: "az EU-nak szét kellett verni a jó magyar mezőgazdaságot, nehogy konkurencia legyen a Németnek, Olasznak,Franciának"

Elég sok mindenben nem használjuk ki a kvótánkat, szóval a szétverés túlzás, konkurenciának pedig inkább Hollandia és Dánia tekinthető, de hogy jön a képbe PT Balenoja?

magyar_ellenállás 2011.03.21. 17:10:16

Nem kell bántani senkit, sb nagy tudású ember (szerintem), csak másképp van a fejében összerakva pár cucc.

Ha nem mérnöki aggyal gondolkodna, akkor pl. leesett volna neki, hogy, ha jobbikos lennék, egy betűnyit nem lenne érdekemben a mai rendszeren változtatni, hiszen a Jobbik már ott van a kondér mellett.

Se jobbikos, se balikos nem vagyok se én, se azok, akik velem egy csónakban eveznek.

Magyar vagyok, Magyarországon.

SB, ha majd hazalátogatsz, és azt fogod látni az országhatáron, hogy Cigányország vagy Izrael2, hidd el, mi leszünk a legeslegutolsók, akik ugatni fognak ellenük. De amíg "magyar" áll azon a nyüves táblán, hadd ne kelljen már csontig benyalni minden jöttmentnek, akit beevett ide a fene.

magyar_ellenállás 2011.03.21. 17:15:52

@Shadowbull: "Mert ugye tudtommal 2004 majus elsejen leptunk be.

Addigra meg mar regen a padlon volt a mezogazdasag.

szetvertuk azt sajat magunk, nem kellett hozza az EU."

Cskhogy az EU olyanoknak ad támogatást, akik nem kívánnak versenyezni a külföldi gazdákkal, illetve olyan feltételekkel, hogy még véletlenül se tudjunk labdába rúgni a franciákkal, németekkel szemben.
De olyan agyrémek is előfordulnak, hogy hektáronként több százezer forintnyi támogatás igényelhető dohánytermesztésre, közben meg sorra születnek a dohányzásellenes törvények.

magyar_ellenállás 2011.03.21. 17:20:06

@magyar_ellenállás:

Ja, hozzáteszem (bár ehhez nem sok köze van másnak), hogy zsidó és cigány is van a családomban, de ők nagyon jól tudják, hol a helyük, és magyarul beszélnek, "magyarul élnek", magyarul gondolkodnak.

magyar_ellenállás 2011.03.21. 17:22:13

@Normális vagyok? (R'n'R dominatus):
"De hagyjuk, mert ez egy autós blog, és kezd egy kicsit unalmas lenni."

Ha jól emlékszem, a regadó ürügyén kezdődött a beszélgetés, ami, bizony, kőkemény politika. Ha a TC szeretné elkerülni az ilyen konfrontációt, gondolom, a kárpitozott térképzseb hiányának problémáján kezdene csámcsogni.

Kifordított kacagány 2011.03.21. 19:06:47

@magyar_ellenállás: maradjunk annyiban, hogy demokratikus eszközökkel már nem lehet érdemi változást elérni, mert ugye az eszközöket azok gyártják és veszik ki a kezünkből, akiket el szeretnél távolítani ettől a lehetőségtől. nekem majd akkor szóljatok, ha menni kell felgyújtani az ország házát, hogy benn égjen az összes kis geci, akárhánykamarástól.

gájás68 2011.03.21. 20:06:38

Kedves barátaim!
Nem veszitek észre,hogy a kis "párbeszédetek" pontos leképezése a mai(és a mindenkori) magyar valóságnak? Hát nem mindnyájunkat súlyt a regadó meg a többi szemét sarc? Ez az óriási gond kis hazánkban,hogy egymással acsarkodunk egy kis nézet különbség miatt,ahelyett hogy összefognánk és talán közösen többre vinnénk!SB barátom,ha szerinted hülyeségeket hordtam össze,cáfolj meg és meghajlok az érveid előtt.Én legalábbis így látom a helyzetet de ha neked vannak értelmesebb gondolataid a kialakult állapotokról akkor ne kímélj és oszd meg velünk is reményteli álmaid,hátha jobb kedvre derülünk!

Shadowbull 2011.03.21. 22:16:00

@gájás68: Itt van egy kis olvasmany a KAP-rol:

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%B6s_agr%C3%A1rpolitika

"Azt senki nem mondta,hogy majd ide telepítik az összes Ny.i termelést"

Nem telepitettek ide az egesz termelest, barcsak ugy lenne!

" és "szaré-hugyé" fogunk dolgozni a Ny-i kollégáink helyett!"

Majd nezd meg mennyit fizet mondjuk egy Audi Gyorben.

"Ti. a multi cégek a K.európai gyarmatokon beszedett extra nyereségből finanszírozzák az anyacégek otthoni kiadásait.Pl. bérek"

Nincs olyan ceg, amelyik hosszutavon igy mukodni tudna. Nincs is igy. Az persze lehet, hogy bizonyos beveteleket Magyarorszagon mutatnak ki, mert kevesebb az ado. Hulyek lennenek nem igy tenni, es ez nekunk is jo.

"hosszú távon ez kész öngyilkosság egy ország gazdaságának!"

Miert lenne mar ez ongyilkossag? Hosszu tavon ez az egyik kilabolasi lehetoseg a keves lehetseges es mukodo kozul. A gazdag magyar nepmesekincs, me ga busojaras, meg a porkolt nem huz ki bennunket a szarbol.

" a multiknál lecsapódott extra haszon nem Magyarországon lesz visszaforgatva a gazdaságba hanem a részvényesek ki-ki a saját "felségterületén" költi majd el!"

Mi kozod van a magancegek nyeresegehez? Elarulom: semmi. Ha egy magyar cegtulajdonos Porsche Cayenne-t vesz, es egy evben ketszer repul Kubaba szivart venni, az is ugyanugy kiviszi az orszagbol a nyereseget, es ahhoz sincsen semmi kozod az egvilagon.

A munkaberek kialakulasarol meg mar eleg sokan irtunk eleg sokszor, de mindig van egy kosza kommentelo, aki azt varna, hogy Magyaroszagon nyugati berek legyenek. Erdekes, nyugati arakat nem kovetel senki....

Szoval egy mondatod sem volt, ami nemileg legalabb kozelitette volna a valosagot.

"Hát nem mindnyájunkat súlyt a regadó meg a többi szemét sarc? "

De igen. A masik oldalon meg persze kovetelitek hogy legyen nagyobb a tanarak fizetese, a nyugdijak, legyen modern korhaz, ovoda, es lehetoleg mindez ingyen. De az allam mondjon le ca. evi 60 milliard forintrol (lehet a valsag miatt most joval kevesebb, de azert nem apropenz).

En egyebkent nem acsarkodom, el vagy tajolva, azt sem tudom ki vagy, nem is erdekel, en csak arra reagaltam, amit beirtal.

sb

Shadowbull 2011.03.21. 22:18:16

@magyar_ellenállás: Rengeteg visszassag van a KAP-ban, en szivem szerint megszuntetnem az egeszet, de attol meg az nem igaz, hogy direkt a magyar mezogazdasag kinyirasa lenne a cel.

A magyar gazdak jelenleg eleg jo penzeket kapnak az EUtol.

Par ev mulva pont annyit fognak kapni, mint a nyugatiak.

Ha addig meg nem szunik az egesz, persze, de az csak jo lenne Magyarorszagnak.

sb

butschq 2011.03.21. 22:46:59

ö nyáron szedem a meggyet, amit a felvásárló 50ftot ad kilójáért, majd egy hűtőházas dicsekszik, hogy a német megveszi 900 ftért... az ósönben meg tecskóban meg vesszük a made in ojrót... tényleg jó az únió...

gájás68 2011.03.21. 22:51:35

@Shadowbull: Nem tudom,hogy te Europa mely szegletében élsz és tevékenykedsz,de élek a gyanúperrel,hogy nem Magyarországon.Tudod itt nálunk gennyesre keresik magukat az opel,suzuki,audi,lidl,auchan.tesco,penny,metro,aldi,e-on,pannon,t-mobil,vodafon,etc. multi cégek alkalmazottai.Virágos jókedvükben nem tudják mire költeni azt a rengeteg fizetésüket és unalmukban nagyon alacsony kamatozású és rendkívül előnyös feltételekkel felvett svájci-frank hitelüket törlesztgetik.A dúsgazdag kulákok meg alig tudják kielégíteni a ny.europai vevők igényeit,nem beszélve a kínai fokhagyma piacon elért fergeteges sikereikről. Hát nagyon dióhéjban ennyit a fényes jövőnkről,mert"nekünk bejött az eu.és jól megszedtük magunkat a hazánkba telepedett multikon"!Hol élsz kedves barátom? Ja és még nem beszéltem arról a remek regadóról ami külön főnyeremény!

butschq 2011.03.21. 22:53:02

ja meg mikor beléptünk, jöttek a különböző hatóságok a szeszfőzdébe, hogy lényegében semmi sem felel meg az úniós előirásnak alakítsuk át. Mer az únio azt mondja...ők tudják, igaz addig is gond nélkül ment minden... egy előnye van, diplomaszerzés után mehetünk burkolni németbe:)

Krisi 2011.03.21. 23:04:19

motoroknál pont ugyanez van. a külföldről behozott szépségek ugyanannyit érnek regadó után mint az itthon élő márkapajtásaik.
szopó.

ennyi pénzből én tavaly ősszel egy tízéves Escort vettem, ugyanígy ehhatosat, és ugyanennyi lett a végösszeg. azzal a különbséggel, hogy utána nem töltöttem napokat ocsmányirodában, csak átíratni kellett meg a kötelező szervizelés éskész. pár tízezer forint spórolás miatt nekem nem érné meg az a rengeteg ráfordított idő, ennél nekem sokkal többet ér, hogy nem kell faszságokra időt pazarolni.

a kocsit meg hajtsátok egészséggel!
(tényleg PappTibi, új bicikli van már az ellopott helyett? múltkor még nem volt :)

Shadowbull 2011.03.21. 23:06:15

@gájás68: Jo lenne ha nem keverned a termelo ipari multikat, es a kereskedelmi multikat.

Egyebkent konkretan 7 evig dolgoztam az Audiban Gyorben, es jelenleg is aktivak a kapcsolataim ott.

A magyar atlagot jelenosen meghalado fizeteseket ad az Audi, egy sori betanitott munkas is kereshet akar 250-300 bruttot, persze muszakpotlekokkal, egyeb juttatasokkal egyutt, nehany ev tapasztalattal.

Egy beosztott mernok pedig akar 5-600e bruttot is megkereshet, teljesen szabalyosan az utolso fillerig leadozva, legalisan.

Tobb ismerosom van egyeb multicegeknel, szinten nagyon jol keresnek magyar viszonylatban.

De az Audi elonye nem ez, hanem egyeb mas elonyei vannak, de ezt is mar kismillioszor elmondtam.

A fokhagymas zagyvasagra meg hadd ne reagaljak.

sb

Krisi 2011.03.21. 23:09:35

regisztrációs adónak meg a kurva anyját. igaz, hogy így többet és a használt autóm, de mire megyek vele, ha a következő használt autóm amit venni akarok szintén drágább? ezért hülyeség ez az okoskodás, mert mi a jobb: ha ér az autóm 500ezret de a nekem teccő motor is 500-at ér, vagy ha ér a kocsim 400-at, és álmaim motorja is 400-ba kerül?
nyilván az utóbbi, mert így kevesebb pénzem áll ingóságban, magyarul több lé marad piálni :)

Krisi 2011.03.21. 23:19:09

@Shadowbull: nem szándékozom belefolyni az eszmecserétekbe (pedig lám, mégis ezt teszem), de ez így elég píárszagú, marketinges mentalitású hozzászólás lett bruttó bérekkel és a bűvös "AKÁR még ...-t is keresHET" szófordulatokkal, ez már majdnem olyan mint amikor leközlik, hogy a cégen belül az átlagkereslet 300 bruttó, ami valójában azt jelenti hogy a főnök keres nettó másfelet, a többiek meg minimálbéren vannak. szóval tényleg annyi az átlagkereslet, de nem jelent lófaszt se a valóságban :)

Shadowbull 2011.03.21. 23:45:28

@Krisi: semmi piarszagu nem volt benne, a sajat tapasztalataimat irtam le.

Igen, nem mindenki keres annyit, de ugye nem is kene mindenkinek ugyanannyit keresni?

A szocializmusnak mar tobb mint 20 eve vege.

sb

Banaúr 2011.03.22. 09:02:53

@McK: Annyira elmésen írsz és olyan okos dolgokat,hogy muszáj vagyok megkérdezni,nem valami professzor vagy? Szar a téma mégis elolvasod és kommentelni sem vagy lusta. Lehet mégis érdekelt csak nem tudsz információt értékelni?
Sok első használt-autó vásárlásnál hasznos lehet az iromány. Mert van 200 ezrem és annyiért keresek verdát,csak mikor megvan esik le a tantusz,hogy hoppá erre költeni is kell,meg ilyen-olyan költségek vannak.

Krisi 2011.03.22. 09:04:49

@Shadowbull: nanáhogy nem keres ugyanannyit a sori dolgozó mint a manáger, ez tiszta sor, nincs is vele semmi bajom.
nekem az nem szokott tecceni, amikor közli a HR hogy itt mindenki milyen jól keres mert ennyi és annyi az átlagkereset, meg hogy mennyit LEHET keresni. slusszpoén hogy bruttóban, ami ráadásul nem jelent semmit se, mindenkinek az számít hogy mennyit kap nettóban, abból lehet kiindulni (legalábbis nekem:)

Shadowbull 2011.03.22. 09:08:35

@Krisi: Gondolom azert a nettofizetesed kiszalomasa annyira nem lehet nagy problema :)

www.nettober.hu/

sb

Krisi 2011.03.22. 13:22:50

@Shadowbull: na igen, és mi hangzik jobban: a bruttó 300 000, vagy a nettó 186 000?

nem véletlenül szoktak mindenhol bruttó fizetésekkel dobálózni, az sokkal szebben hangzik :)

Shadowbull 2011.03.22. 13:26:23

@Krisi: Azert szoktak bruttofizetest mondani, mert a netto nem mindenkinek ugyanannyi.

sb

Kifordított kacagány 2011.03.22. 15:23:59

@Shadowbull: azért pár dologban nincs igazad. elsőnek mindjárt abban, hogy nem kellenek a nyugati árak. sajnos már ott tartunk, hogy kellenek, mert a legtöbb dolog ugyanannyiba, vagy több kerül itthon, mint tőlünk nyugatabbra. aztán van olyan is ami sokkal többe, pl az autózás.
abban is tévedsz, hogy a kedvező adózás miatt igyekeznek a multik itt realizálni a hasznot. ha ez így lenne, akkor nem épülne a szomszédos országokban külön iparág arra, hogy a magyar vállalkozások kint üzemelhessenek. persze a multik számos kedvezményt is kapnak, azt ki is használják, de attól még nem magyarország lesz számukra az adóparadicsom.
abban sincs igazad, hogy ingyen szeretnénk normális orvosi ellátást és hasonlókat. elég keményen adózunk azért, hogy így legyen. sajnos az amit adózunk az nem erre megy. eddig a megszorítások csak az adófizetőket érintették, a politikusokat és a bürokratikus gépezetüket még egyszer sem. pedig azon is meg lehetne ám spórolni azt a 60 milliárdot. nem is lenne túl nehéz, csak egyszerűbbé kellene tenni néhány túlbonyolított, felesleges dolgot. pl az átírásokat, a műszaki vizsgákat, hogy csak az autózásnál maradjunk. sajnos eddig még senkinek nem jutott eszébe, hogy a költségeket is kell csökkenteni, nem csak a bevételeket növelni mindenáron.

McK (törölt) 2011.03.22. 22:00:35

@Banaúr: Mufti. De. Az vagyok.
Ugye nem baj?
Ugye az se,hogy van véleményem,ebben az esetben pl igen negatívvéleményem.
Ugyanis anno,a vásárláskor leírtam,hogy ez egy 500 ezres autó lesz,ami simán kipengethető lett volna egy szopóroller nélkül is.
Üdv.
süti beállítások módosítása