Bevallani, hogy impotens vagy...

  2011. március 16. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

3791196035 901799d748

A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért?

Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr432737198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

önkéntes rendőr 2011.03.17. 12:57:54

Ha egy szabályt nem tudnak betartani, akkor az NEM JÓ SZABÁLY! Ha a parasztja nem érti, hogy miért kell sebességkülönbség az élőzéshez, akkor nincs az a isten, aki elmagyarázná az ostoba fejének, hogy: "Baromarcú, ez itt most nem az előzés helye és ideje!" Nem, ez most előzni akar. Még azon az áron is, hogy szabálytalan, és másokat is szabálytalanságra kényszerít.
Az összes gyógyos tajparaszt kamionos bekaphatja! Meg aki ezt a cikket írta, az is.

a-kis-herceg 2011.03.17. 12:58:04

@mps: igazad van. mi vagyunk többen. 2/3 az kétharmad...

karikaV43 2011.03.17. 13:00:24

@Jamesblond: nem tudom honnan veszed a vén róka kamionost,a legtöbb fiatal suttyó aki bírja ha a köcsög munkaadója 9 helyett 16 órát dolgoztat vele.A szabályokat még véletlenül sem tartják be.Nálunk simán 70-80-nal mennek el az iskola mellett pedig többnek a gyereke is oda jár.
Nem lehet átmenni a zebrán,sokkal szigorúbban kellene őket fogni,a nulláson szinte az összes balesetet a kamionok okozzák.A szállítási időket szabályos közlekedéssel kellene számolni, nem mínusz egy nappal.

zZZz 2011.03.17. 13:01:52

Az Allamokban minden hivatasos aruszalitonak a hatan van egy telefonszam es egy kerdes,1800 xxy how is my driving?
(hogyan vezetek? )
na aki nemnormalis az gyorsan osszegyujti a reklamalo hivasokat ,amit egy kozponti ugyeleten fogadnak...(nem a kamionos cegnel aztan ejnye Jozsikam holnaptol vezess ovatosan..)Aki bezsakolja a hivasokat elobb bunti tobbszaz dollar aztan ha tovabb folytatja akkor ugrik a jogsi egy ket evre,birosag meg miegymas .
Ezt kellene itthon is megcsinalni,rogton lathatobb lenne a rend..

fishermansfriend 2011.03.17. 13:16:29

@Gery.Greyhound: szép gondolat, de emiatt 4 napig menne a vonat keresztül az országon. Emellett 6 órán belül keresztülmegy magától. Nem gondolod, hogy 3 kamion miatt elindítanak egy vonatot Sopronból Szombathelyre, az majd parkol egy hetet, mire megéri oda elvinni mondjuk 20-at. Nincs ennyi mozdony az országban. Meg ro-la kocsi se.

Ro-la:
www.hungarokombi.hu/szolg_rola_rel.php?r=5
Szeged - Bécs (~407 km): 530 Eur (145137 Ft). Ezen vehet bárki 392 liter gázolajat Szegeden (holtankoljak.hu). Ha csak ennyit nézel akkor is 98 l/100km fogyasztás _felett_ éri meg. A menetidő 13 és fél óra (30 km/óra átlagsebesség).

Nem védem én a kamionokat, de ez akkor is kib.szott durva különbség. Baromira nem versenyképes a vonat. Most kellene okosnak lenni, hogy hogy a f.szba is gondoltátok ezt a vonatosdit.

Bocsánat a durvaságért.

üdv,

brain drain 2011.03.17. 13:17:50

@tibita: :) ennyi. Most kurva nagy divat a magyarokat köpködni, és magunkat köpködni, sok a kibaszott identitászavaros, önnyomorító, szuicid proli. Persze, hogy vannak problémák, de, hogy lehet ilyen silány beszűkültségben élni, hogy mi vagyunk a legszarabbak, ez hülyeség, így nem lehet fejlődni. És azt veszem észre, hogy van egy fiatal generáció, amelyiket sikerült ugyanúgy elbaszni, és hülyére nevelni, mint a rendszerváltás előtt egy elég nagy embertömeget. Van utánpótlás, de azért a helyzet pozitívabb, mint korábban. Nem kell elájulni a magyar szótól, de amit csinálnak önrombolás címén, az már tényleg vicc. És ezt még az EU-ba is beviszik, szánalom. Kicsit körül kéne nézni a világban, hogy máshol sincs kolbászból a kerítés.

Érdekes 2011.03.17. 13:19:28

@Gery.Greyhound: Úgy rendben van, de melóba mindig metróval megyek és csomópontokon (is) át szoktam haladni", elég sokan jobbra állnak amikor tehetik és van rá lehetőség, ahhoz képesT!Persze, vannak gyógyegerek, meg 1-2 figyelmetlen arc, de mivel hallják, hogy jönnek mögöttük akkor félre állnak, ha meg azt sem, akkor szólok nekik (ez az esetek 1-2%ban van csak), h elnézést sietnék és akkor félre áll a többi is.Persze, van ahol ez mégjobban működik, de azért itt sem halálos...persze lehetne jobb, de ez mindennel így van.na mind1.

brain drain 2011.03.17. 13:36:10

@tibita: A 20-as, 30-as és a 40-es első éveiben járók között már van egy elég okos, nyugati képzettséggel rendelkező, 2-3 nyelven beszélő, magasan kvalifikált csoportosulás, akik elég gyorsan rendbe fogják rakni ezt az országot. Türelmesnek kell lenni, nálunk nincs sok száz éve arra, hogy kiépüljön egy gondolkodó társadalomra épülő, toleráns, korrekt nemzeti öntudattal rendelkező demokrácia. A létezőnél rosszabb magyar önképet is tűzzel-vassal romboló szuicid prolikat meg le kell szarni nagy ívben, előbb-utóbb úgyis végbemegy esetükben a természetes szelekció :) Csak meg kell nézni a Facebookon a külföldön tanuló erasmusos fiatalokat, mind beszél 3-4 nyelven, mind tudja mi Mo-n a probléma, mégis mindnél ki van téve a magyar zászló, minden ünnepen az aktuális jelképek (de Mo-n is van már egy értékelhető jövőképpel rendelkező fiatal réteg). Tisztelik a parasztokat, a természetet, a városiakat, a melósokat, az értelmiséget és ez jó. És nagy részük hazaáramlik és rendbe rakja a dolgokat. Remélem 1-2 a hivatalokba is bekerül :)

fishermansfriend 2011.03.17. 13:43:32

@Gery.Greyhound: "A nyugat felé tartó kamionokat felrakják a Sopronba tartó vonatra. Miskolcon a miskolcra tartó kamiont leemelik, Budaörsön a fővárosba és környékére tartókat.

A sopron szélén található regionális központban leteszik a Szombathelyre, Sopronba, Nagykanizsára igyekvő kamionokat.

Aki Pécsre és Szegedre szeretne menni Románia felől, az valószínűleg eleve nem is azon a határátkelőhelyen jön át (hanem délebbre, mondjuk Nagylaknál. Onnan meg lehet menni Szegeden át Pécsre)"

www.railservice.hu/ Szóval a példádnál maradva ezek közül Pesten és Szegeden van Rola terminál...

cso zsi 2011.03.17. 14:09:07

@brain drain: 20-as, 30-as? Aki vagy az "anyja nyakán" él, vagy magasról leszarja az országot, ha kint szerzett tudást. Aki mégis itthon van, és még pozícióba is került, az már nem úgy ül a lovon, mint amikor még csak a pálya széléről ugatott bele.

a-kis-herceg 2011.03.17. 14:12:06

@cso zsi: sajnos egyet kell hogy értsek.

ha vki értelmes be is kerül állami közegbe, akkor a hűbéri (feudális) rendszer bedarálja. vagy beilleszkedik lógósnak, vagy tovább áll... ez MINDEN KÖZ intézményre igaz

megszox, vagy megszöx

brain drain 2011.03.17. 14:19:17

@cso zsi: "20-as, 30-as? Aki vagy az "anyja nyakán" él, vagy magasról leszarja az országot, ha kint szerzett tudást."

Húúúú, ekkora eget rengető baromságot apám... Nagyon beszűkült lehet a tudatállapotod, ha csak ezt tudod mindabból leszűrni, amit mondtam. Tudod mi az, hogy ösztöndíj? Tudod, hogy, aki kint van, az többnyire kint is tölti a gyakorlatát, egy fiatal számára súlyos pénzért: 400-800€/hó? Tudod ki az a Gróf Klebelsberg Kunó?

@a-kis-herceg: jaa, egggyett kel hógy érccsek. Ja. :D

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.17. 14:25:15

@fishermansfriend: Nem azt mondom, hogy a mostani vasúti infrastruktúra, a ro-la terminálok és eszközök száma/minősége tökéletesen elegendő ahhoz, hogy az összes kamiont vonatra tegyük - csak azt, hogyan LEHETNE. Nyilván ehhez sok, egyszeri beruházásra van szükség, de hosszútávon biztos, hogy működőképes a dolog, a megspórolt környezeti és egyéb terhelés miatt pedig pláne.

fishermansfriend 2011.03.17. 14:42:16

@Gery.Greyhound: ja. Lehete még 30 terminál az országban, meg szupergyors vasút, hogy a kamion 6 órán belül Bécsben lehessen Szegedről (~IC sebesség - elvira.hu), meg ez így ennyi fejlesztés után olcsóbb is legyen, mintha közúton mennének a kamionok. Na ilyenkor lenne versenyképes. Igen, lehetne. Én is szoktam álmodni.

Érdekes 2011.03.17. 15:00:28

@fishermansfriend: Talán mondjuk nem kéne kamionokat is cipelni pluszba csak a konténereket, és egy kicsit át kellene alakítani a szállítást is..meg lehetne oldani, csak akarat kéne (najómegpénz), természetsen a lokálisabb központokba (§50-100km) már teherkocsik szállítanák ki az árut.De ha pl. elviselhetetlen lenne a sarc a kamionos szállításon és a környezetvédelmi előírások is durvábbak lennének, ellenben kedvezményt adnának/pályázatokat hírdetnének vasutvonalakra kiépítése/tervezése/koncepciók akkor lehet, hogy beleugranának.

f.domino 2011.03.17. 15:08:44

@fishermansfriend:
"Nem gondolod, hogy 3 kamion miatt elindítanak egy vonatot Sopronból Szombathelyre,"
Nem érted, nem érted!
Ilyet nem állított senki. Sopronból szombathelyre nyilván hülyeség lenne, ha nem a saját lábán menne a kamion. De Békéscsabáról sopronba meg az a hülyeség, ha a saját lábán megy. Mellesleg nem is a ROLA a jövő, hanem a zsebes kocsi. (Amit valaki már hajóval kapcsolatban említett). Az utánfutót cakk-pakk felrakják (tehát minimális az időveszteség, és nincs árukár!) A vontató (a sofőrrel együtt ugye) 30 (jó, legyen 80) km-es körzetben ingázik a cégek és a kamionterminál között. Viszi az egyik utánfutót, hozza a másikat. Nem kell napidíjat fizetni a sofőrnek azért, hogy aludjon egy hálókocsiban, aztán meg fintorogjon, hogy kikkel van egy fülkében. A pályára alig megy ki a kamion.

Tovább tart? Igen! Akinek annyira sürgős, szállít továbbra is kamionnal, a sokszoros útdíjat beépíti az árba, és ha lesz vevő, aki annyiért is tőle vásárol, akkor egészségére. Lesz ilyen is,gondolom a jelenlegi volumen 10%-a. A többi inkább vár egy kicsit, vagy rendel közelebbről, mert jobban megéri neki.

Azzal ne gyertek, hogy jelenleg MO-n hol van terminál! Kevés van, ez tény. Építeni kell. Inkább, mint az autópályákat szélesíteni 3 sávosra, hogy tudjanak előzni a kamionok. Ha a kamionok eltűnnek, a szgk-knak bőven elég lenne a jelenlegi. (jó, itt-ott kisebb korrekcióval, amire bőven lenne fedezet abból, amit a fenntarási ktg-en megspórolnak, hiszen ma sem a Suzukik meg az Astrák miatt kell annyit költeni útjavításra, amennyit.)

Meg azzal se gyertek, hogy össze fog omlani a gazdaság, ha valaminek (közúti infrastruktúra) ki kell fizetni a valós árát! Nincs ingyenebéd! Azt az árat most is fizeti valaki (Mindannyian), csak más címeken.

f.domino 2011.03.17. 15:09:58

@Érdekes:
Miközben írtam, megelőztél! Akkor már ketten mondjuk!

fishermansfriend 2011.03.17. 15:13:12

@Érdekes: lehet, hogy beleugranának. Lehet.

Lehetne még:
- nulla az államadósság, sőt államnyereség
- megfizetett ápolók, orvosok, rendőrök, tűzoltók
- 50 évig tartó tükörsima utak
- korrupciómentes gazdaság, politikusok
- bicikliút mindenhol
- bilit minden kéz alá

...

vernarancs 2011.03.17. 15:27:54

A kamion ne elozgessen a belso savban.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2011.03.17. 15:36:16

Szerintem egyértelműen folyamatosabb lett a forgalom azóta. Én elsősorban az M7-est használom és szinte végig lehet menni 120-130-as tempóval fékezgetés nélkül. Tetszik az új szabály.
Ha a kamionok egy kicsit lassabban mennek, akkor ennek még környezetvédelmi előnye is van egyébként.

fishermansfriend 2011.03.17. 15:41:22

@f.domino: elméletileg persze, minden megoldható. Lehet szépet álmodozni. De:

1. mitől lesz min. 2x gyorsabb a vonat, mint most? A tehervonatok rengeteget állnak mindenhol, még az utolsó minden fánál megálló személy is előbb mehet, mint a teher. Persze dedikált külön pálya a teherforgalomnak.

2. mitől lesz min. 3x olcsóbb a vonat, mint most? Ha gyorsítanak, infrastruktúrát építenek, súlyos milliárdokból, az nem ajándék, azt is meg kell fizetni. Ma sem olcsó a vonat (írtam mennyi, feljebb). Nem lesz, nem lehet olcsóbb. Esélytelen. Ez is csak álom.

3. mitől nem változnak durván az árak a boltban? Hogyan kényszeríted vonatra a fuvarokat? Nem tudod, mert vagy elszállnak az árak, vagy marad a jelenlegi helyzet.

Csak annyit mondok, hogy jelenleg a vonat k.rvára nem alternatíva. Se időben, se árban, és nem hiszek benne, hogy képes lenne valaha is Magyarországon a kamionok számát akár 50%-al is csökkenteni. A tranzitot esetleg.

De csak így tovább, hátha világot váltotok. Hajrá!

üdv,

Érdekes 2011.03.17. 15:58:14

@fishermansfriend: ok, akkor lehet számolgatni, plusz dedikált sínpálya a tranzitnak, hogy ne kelljen váltogatni és várni, vagy plusz 1 sáv az autóutakra (MINDENHOVA)ami ugye valójában 2 sáv...Esélytelen szerintem, h az autóutat bővítsék ilyen szinten, még a meglévőket sem tudják karban tartani, és szerintem nem is lenne praktikus (mármint az új)

cso zsi 2011.03.17. 15:58:57

@fishermansfriend: "A tehervonatok rengeteget állnak mindenhol, még az utolsó minden fánál megálló személy is előbb mehet, mint a teher. Persze dedikált külön pálya a teherforgalomnak."
Majdnem jó.
Angliában 3-4 sínpár van egymás mellett, míg nálunk a 100 éves hálózat, amit a 60-as években elkezdtek fejleszteni, majd alábbhagyott a lendület.
Ahol két vágány van, az csodaszámba megy, ahol csak egy, azt ellopják.

f.domino 2011.03.17. 16:18:35

@fishermansfriend:
Mégegyszer!
A közúti úthasználati díjat KELL EMELNI. Nem irreálisan magasra, hanem a reális, valós értékére. Megszüntetve a jelenlegi állapotot, miszerint mindannyian összedobjuk adó formájában, hogy a külföldi kamionok occsóér füstölhessenek az orrunk alá. Tehát a vonat nem lesz 3x olcsóbb, hanem az útdíj lesz 2,5x magasabb. Plusz a gázolaj drágább, ami előbb-utóbb elkerülhetetlen, hiszen fogynak a készletek. Plusz a környezetvédelmi előírások (és betarttatásuk) szigorúbb, ami a vonatnál arányaiban nem sok plusz költséget jelent a mostanihoz képest, a kamionoknál meg óriásit. Így már egálban lesz, vagy a kamion kicsit drágább.

Attól nem fognak durván változni az árak a boltokban, hogy olyan megoldásokat fognak keresni (mert rá lesznek kényszerítve), hogy minél kisebb szállítást igényeljen. Nem szlovák tejet fognak árulni Szegeden, hanem szegedit.

"jelenleg a vonat k.rvára nem alternatíva. Se időben, se árban,..."

Jelenleg nem. De jelenleg tömött sorokban vonulnak a lepusztult kamionok az utakon (ami miatt ez a poszt is született), és ez senkinek sem jó. (Csak a kamionosoknak meg az olajtársaságoknak). Vagy ha mégis jó így, akkor ne is tegyünk semmit, ne gondolkozzunk, hogy mi lenne a megoldás, dőljünk hátra, és élvezzük ezt!

antika13 2011.03.17. 16:25:33

@a-kis-herceg: Jó a dumád! Az eddigi legértelmesebb hozzászólás!:)
Komolyan.

fishermansfriend 2011.03.17. 16:31:10

@f.domino: így fog minden faszán megdrágulni. De jó is lesz, mindenki elismeri, elfogadja és persze támogatni is fogja, hogy tényleg a kamionok útterhelése miatt kerül a tej meg a kenyér, és hirtelen minden más is 3x annyiba. Vezérünk meg majd hírdeti az igét, a birka nép meg beveszi kiskanállal.

a-kis-herceg 2011.03.17. 16:46:55

@antika13: nagyon jól esik:)

viszonylag nagy tapasztalat és szorgalom van a háttérben:) (tanulmányt írtam sok témában, kb van teljes kormányprogramom)

a magánszférában a dolgaim jól mennek... optimizmusra ad okot (nem a bizalomhiány ami "begyűrűzött")

csak a helyzetre túl sok rálátás pesszimistává tesz. az állam (jog, intézmények, bürokraták, politikusok) a dualizmusban voltak utoljára jól működőek...

hálából elárulom neked, hogy egyszerűen tudsz szétválasztani jót s rosszat, ha leegyszerűsítesz mindent egy szempontra:

polgárosodás...

egyébként a TG klubban (torokgaborelemez.blog.hu) állandó tag vagyok:) ez viszont a "kedvenc" témám... eklatáns példája a magyar "jogállamnak"

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.17. 17:20:47

@f.domino:

Nagyon sokan (kb. a kommentek 30%-a) felhozták már a vonatot, mint alternatívát, ugyan akkor személyautós tudatuk nem igazán fogadja be, hogy személyszállításra alkalmas vonatok is léteznek.
Minden kamiont a vasútra, de egy személygépjármű sem helyettesíthető mással...

f.domino 2011.03.17. 17:40:39

@kamionmentés:
Részemről nyitott kapukat döngetsz, én abszolút tömegközlekedés párti vagyok, számomra az esetek nagy részében reális alternatíva a vonat. A BKV meg pláne. Tavasztól őszig bicikli is játszik.(Mellesleg az sem normális, hogy eközben a benzint leszámítva majdnem ugyanannyit költök az udvaron - tehát nem is közterületen - parkoló verdámra, mint ha azzal járnék). De ez a topik a kamionokról szól, nem akartam szétoffolni a személyszállítási alternatívákkal.
Úgyhogy az én személyautóm általában helyettesíthető mással, de épp ezért ritkán is látod (általában nem járulok hozzá a dugókhoz)

brain drain 2011.03.17. 17:45:20

@cso zsi: Többet is tudok, de ugye nem gondolod barátom, hogy egy ilyen szitokfórumra bemásolom a profiljukat?! Egyébként is, én mutassak neked?! Google, Facebook két jó barát.

f.domino 2011.03.17. 17:59:02

@fishermansfriend:
Értsd már meg, hogy azt a pénzt
a./ most is kifizeted, csak nem útdíjnak hívják, hanem ilyen-olyan adónak. (A zajvédő fal nélküli út mellett lakó Pista bácsi halláskárosodását pl. a TB kasszába befizetett forintjaidból próbálják helyrehozni. Lényegesen rosszabb hatásfokkal, mint ha az útdíjból zajvédő falat építettek volna)
b./ azért nem fizeted (fizetted eddig) ki, mert az Állam Bácsi hiteleket vett fel, hogy megkíméljen tőle. Teccik, vagy nem, ezután nem fog. De ezt már ne egy autós topikon vesézzük ki!

zoles 2011.03.17. 18:12:02

Három évvel ezelőtt írtam erről egy dokumentumot Tudományos Diákköri Konferenciára közlekedés-logisztika szekcióban. Sajnos süket fülekre találtam. Azóta írtam egy diplomamunkát a túlméretes áruszállító járművek magyarországi közlekedtetéséről, benne sok ötlettel, az eredmény hasonló... Ha bárkit érdekelne írjon!

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.17. 18:15:47

@f.domino:

OK. Csak sajna az összes vonattal példálózónak nem tudtam címezni a hszt. ;)

a-kis-herceg 2011.03.17. 18:21:27

@zoles: engem érdekel. szívesen olvasnám ha átküldöd pdf vagy doc ban.

a-kis-herceg@freemail.hu

mivel hasonlo az eredmény? hogy tilos legyen kamionoknak előzni az országban, vagy
hogy a vasutat kár volt elbaszni (a dualizmus korában a világ -egyik- legkorszerűbb hálózata volt...)

a-kis-herceg 2011.03.17. 18:24:59

@f.domino: ha már utdij...

remélem az lejött nektek Széll Kálmán terv (orbáncsomag)

hogy 2012 ben már 100 milliárd pluszt terveznek ÁLLAMADÓSSÁG CSÖKKENTÉSI háborúra költeni, azaz 141 milliárd útdíj bevételt remélnek (most 41 a matriccás)

ehhez ezek kellenek:
-személyautóra is...
-összes úton
-drasztikus útdíj drágulás (tekintve a drasztikus forgalom csökkenést)
-és nem az utakra költik, GYORS AMORTIZÁLÓDÁS

f.domino 2011.03.17. 18:29:50

@zoles:
nicknév_kukac_freestart_pont_hu

De ha lehet, ne a beadott 250 oldalas változatot, hanem valami kivonatot! :-)

a-kis-herceg 2011.03.17. 18:33:16

@f.domino: majd holnap reggel az m3 son vezetés közben elolvasom (60 km/h nálm hogy biztonságos legyen...)

f.domino 2011.03.17. 18:40:58

@a-kis-herceg:
"-és nem az utakra költik, GYORS AMORTIZÁLÓDÁS"

Ez a gáz! Az összes többi jogos. (Elvben. Kérdés, hogyan, milyen arányokkal, melyik szegmenst szívatják szénné, hogy a másiknak kedvezzenek, stb)

zoles 2011.03.17. 18:55:23

@a-kis-herceg:
Az északi országokban alkalmazott EuroCombi szerelvényekkel, és hasonló dolgokkal foglalkoztam némi bevezető után. Arra felhívom a figyelmedet, hogy elég kezdetleges az iromány, mivel elég szépen elkapált vele a nagyra becsült (begyöpösödött vasutas ...) bizottság... :D

zoles 2011.03.17. 19:03:44

@a-kis-herceg: Ezzel is foglalkoztam diplomamunkámban, elég szép számadatokat sikerült szereznem a Magyar Közút Kht-től...

a-kis-herceg 2011.03.17. 19:23:18

@f.domino: ilyen arányoknál mindegy lesz...

elvileg az út alap benne van a benzinben is...

majd lesz kivéve: CBA és egyéb fides járművek ;)

a-kis-herceg 2011.03.17. 19:24:38

@zoles: nem kell izgulnod. én nem osztályzom. csak érdeklődéssel elolvasom (vagy belenézek)

mellesleg ismerem az egyetemek működését is... sajnos

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.17. 19:27:52

@a-kis-herceg:

Ha jól tudom, régen nincs már "útalap". lerendezték egyszerű "jövedéki adó"-val ezeket. Így nem számon kérhető, hová költik...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.17. 19:32:32

@a-kis-herceg:

A mostani tervezet, hogy szgk. 6 Ft / km.
3,5 tonna feletti tgk. pedig 29-34 Ft / km.

az én nyelvemre fordítva: Nyíregyháza - Budapest most: 1.650.-
Ezután (kb. 450 km): 2.700.- Ft.

a-kis-herceg 2011.03.17. 19:32:49

@kamionmentés: ja. igaz lehet. ebben lemaradtam.

így a feudalizmus dúl... begyűjtik a sok pénzt és vagy kapunk szolgáltatást vagy nem...

alap polgári érték hogy az adót arra szedik amire elköltik... vagy fordítva

a 82% os adótartammal eu elsők vagyunk (Dániával) persze a szolgáltatások színvonala picit elmarad...

(82%= jöv adók, járulékok, forgalmi, vagyoni adók, illetékek, jövedékek stb összes adótartam)

a-kis-herceg 2011.03.17. 19:35:33

bár ez tavalyi arány.

szerintem ez a közvetett adókkal (bank, multi, energia, közműárak, távközlési adó stb) romlott azóta az arány azaz abszolut eu elsők lehetünk...

antika13 2011.03.17. 19:54:09

@Gery.Greyhound: Ember! Neked is ajánlom. Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott + Pénz szaga
Alapművek, ha esetleg fényezni akarod : Hasutasok! Egyből rájössz mannyire nem működik, amit írtál!

a-kis-herceg 2011.03.17. 19:54:55

@kamionmentés:

az én nyelvemre fordítva pedig...

4 literes autópálya fogyasztásom, 100 km en üzemanyag költségben 1600 Ft, azaz 16 Ft/km. ebből 2/3 az adó, azaz 10 Ft/km

autópálya díjban most is kb 6Ft/km t fizetek. én átlag használó vagyok 700 km/hó, azaz a 4200FT pont enyni... ebből nem lesz növekmény, csak ha felemelik 6ról 18 Ft-ra vagy ha minden útra kiterjesztik...

ez mindenképp 100%-os adóemelést jelent 16Ft/km ről 28-30Ft/km

szerintem a remélt plusz 100 milliárdnak a töredéke sem lesz meg, mert vagy országutra (vagy nemfizetés mellékutakra) terelődik a forgalom, vagy teljesen eltűnik részben, azaz csökken...

400 forintos üzemanyag felett már drasztikus csökkenés lesz a forgalomban...

dennisthemenace 2011.03.17. 20:49:20

@antika13: Az ne zavarjon, hogy Moldova 75-ben írt a vasútról és már rég nem ugyanolyan az egész..

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.17. 20:51:39

@a-kis-herceg:

Csak képzeld el a kamionost.
Most kb. egy nap alatt (9 óra vezetés) átmegy Magyarországon 3.000.- Ft / nap díjért.
Ezután ezt a 450 km-et 13 - 15 eFt-ért fogja megtenni.Ez kb 450 - 500 %-os áremelés. Nem rossz...

dennisthemenace 2011.03.17. 20:52:58

@Ivarga: Meg a hulyek.
"A kulfoldit meg levadászni a határ elott, addig ne mehessen, míg nem fizetett"

Ez már megvan. A magyar állam gennyes terrorszervezete, a mihaszna Sundorség már most is erre utazik,hogy rohadnának meg.

dennisthemenace 2011.03.17. 20:54:05

@kamionmentés: Legalább megszunik ez az idióta fizetésrendszer.

antika13 2011.03.17. 20:57:49

@dennisthemenace: 1975-ben gőzmozdony húzta a vagonokat. Kiskőrös - Budapest 1 óra 55 perc. Most 2óra 5 perc, mi változott?

kisvagány 2011.03.17. 21:06:05

@anti76:Valami baj van az értékítéleteddel.
Folyamatosan általánosítasz, amit én ugyan nem veszek magamra, de kikérném a normális kollégák nevében. Ha nem tartod be a szabályokat, akkor nincs erkölcsi alapod másokat számonkérni.

cso zsi 2011.03.17. 21:06:18

@kamionmentés: @f.domino: Lehetne alternatíva a tömegközlekedés a személyforgalomban, de nem az.
Sem minőségben, sem időben. A vasút egy háromtagú családnak kedvezményesen 146 km útra 6760 forint. A fővonalra felhordó járaton épp csak nem késelnek, az intercity viszont szokás szerint késik. Az indulás helyén a vonathoz el kell jutni, és ha a család nem metróközelben lakik, akkor még fejenként két 320 ft-s jeggyel lehet számolni, ha bérletre egyébként nincs szükségük. autóval háztól-házig 1 óra 20 perc.

Ha bevezetik a kilométerdíjat a pályán, akkor már veszteséges lesz az autózás. Egyrészt, mert most egy 4 napos matrica árán kb 800 kilométeren koptathatom az aszfaltot, míg a tervezet szerint a duplájáért tehetem meg az oda-vissza utat.
Megemelt üzemanyagár? Az csak a hazai fuvarosokat sújtja. A tranzitosoknak nem szükséges tankolniuk nálunk.
Valaki írta, hogy elkerülnek minket a fuvarosok. Jelenleg Szlovákiát kerülik el, rajtunk keresztül. Ha megállnak az útszéli lányoknál, az már bevétel az országnak. Mint az 500 forintos kávé az M5 melletti kutaknál.
Tegnapelőtt épp nézegettem a Keletiben azt a rozsdás autórámpát, ami annak idején sok Wartburgot, és Trabantot segített fel és le az NDK-s vonatok mögé kötött emeletes autószállítókra/ról.

a-kis-herceg 2011.03.17. 21:17:07

@antika13: Pest-Vác 165 év !!!!

1846-ban 49 perc!!!

2011-ben 42 perc, 34 km/h

"08:41 Budapest-Nyugati 09:23 0:42 34 km 640 Ft
A kiválasztott utazáshoz szükséges jegyek 1. osztály 2. osztály
Menetjegy -- 640 Ft
Összesen fizetendő: -- 640 Ft
További információk:
Menetdíjszámítás alapja:
* 2. osztály: 34 km"

"A kezdetben egyvágányú Pest–Vác közötti vasútvonalat 1846. július 15-én nyitották meg ünnepélyes keretek között, József nádor és családja jelenlétében. A különvonat a 33,6 km hosszú utat, a Dunakeszin tartott 10 perces tartózkodással, 59 perc alatt tette meg."

a-kis-herceg 2011.03.17. 21:19:55

@antika13:

Pest - Vác vasútvonal 165 év

1946 ban 49 perc
2011 ben 42 perc (34 km/h)

cso zsi 2011.03.17. 21:20:27

@antika13: Megnyúltak a sínek, hosszabb lett az út. Vagy valami.
Bár már Hofi mondta akkoriban is, hogy "azért lassúak a vonatok, hogy nagyobbnak látszódjon az ország."

kisvagány 2011.03.17. 21:26:05

@KopaszMercis: remélem komolyan gondoltad, mert viccnek erős lenne..
Te úgyis piszok menő vagy. Miért nem Te jársz helikopterrel.Akkor nem zavarna a többi közlekedő. Csak nem tudom hol tankolnád a szitakötődet ha tilos a teherforgalom.:D

dennisthemenace 2011.03.17. 21:43:24

@antika13: A pálya, amihez nem nyúltak komolyabban. Van egy csomó hetvenes évekbeli vasutas újságom, tele van átépítésekkel az olasz, német, svájci vasút. Itthon meg még mindig krampácsoltak, csákannyal...

TylerDurden 2011.03.17. 23:20:18

@ColT: 14 évesen, hülye fejjel...mekkorát estem így. Az autó amit "toltam" két kerék közé vett egy brutál gödröt. Persze nem közúton történt. Vannak dolgok amihez fel kell nőni, a közlekedés ilyen. Pedig mekkora buli ész nélkül!! :) Megértem ha élvezed...de ezért vigyázz...mert mások életére is hatással lehetsz, ami nem játék!

butyfuty 2011.03.18. 01:00:43

@Zolika817: Szia Zoli! + dolgot írnék. Követési távolság a te járműved 2 másodperc alatt megtett útja ami értelemszerűen kamionnál kevesebb személynél több. 2: A tévhitedet szeretném eloszlatni.Nem lehet dizelt sporolni ha a másik s...be megy a másik ,ellenben lehet hogy utolérte vagy előzésre készül. 3: Nagyon szélsőséges storyt írtál ami abszolute nem jellemző ránk kamionosokra!!! Kifogtál két nagyparaszt gonosz sofőrt ! Nem volt sértő ugye ahogy írtam? Nem szándékom. Segítsük egymást közlekedők :-)

butyfuty 2011.03.18. 01:22:29

@karikaV43: Egy sofőr se szereti ha túlvezettetik. Se fiatal se öreg.Kamionozok .Tudom.Igaz nem itthon és ezzel kapcsolodok a következőhöz. Itthon szabadkapitalizmus folyik és csak tanuljuk a rendszert. A magyar rendet jogot es ellenőrzést kell rendbetenni megfelelő technikával és létszámmal! Európában tőlünk nyugatra nagyon komoly és erős a kamionos kontrol ! A büntetés tétel se 20 ezer ft tol hanem 1000 eurotol kezdődik. Tuják ezt az ottani fuvarozócégek is és ez alapján szervezik a fuvart. Németben külön közlekedésfelügyelet ellenörzi a közutakon a teherautokat ( BAG) Az m0 viszont necces részedről. 40 tonnával sávban tartani ugy hogy két cm itt kettő ott szélességben? Probáltad már? Nem az ő hibájuk hanem maga a pálya az oka. Ez nem autopálya de még csak nem is gyorsforgalmi. sima 4 sáv középen elválaszva tele nyomvájuval. A régi szakaszra gondolok . Kész életveszély Üdv neked! Remélem igy könnyebb megérteni ha a másik oldal is hozzászól :-)

butyfuty 2011.03.18. 01:30:15

@Zolika817: Na ez azért erős volt lásd be. A fuvaros neked viszi a kenyaret a friss és más árucikkeket időre hogy te vásárló kényelmesen levehesse a polcról. A pénztárnál viszon káromkodsz ha 10 ft al drágáb vagy ha nincs ki vagy akadva hogy, hogyhogy nincs és nem ér oda időben . Ezt légyszives gondold át! Csúnya megjegyzés volt részedről !

butyfuty 2011.03.18. 01:36:40

@mps: Azért szart nem borítunk ejnye! DE ! A KRESZ-t légyszives olvasd és ismételd át mert elhuznának a vizsgán. Hol irja szerinted a seb. külömbséget szerinted? Ilyen blöff nem helyes :-( Már magad miatt is olvasd át mert a szabályok nem vagy rossz ismerete nem mentesít nem beszélve arrol hogy igy balesetveszélyesen vezetsz. Könyv elő! Nem szégyen hanem hasznos:-)

butyfuty 2011.03.18. 01:41:06

@Ivarga: Nos menj és közlekedj Németországban vagy épp bárhol nyugaton. Ha egy kamion előz ott nins villogás dudálás stb. Türelmesen megvárják míg befejezi és mennek tovább. Ezt kellene megtanulnotok. A teherauto ugyanugy a forgalom része és árut visz neked nekünk. ! A cikk írója abszolut objektíven és helyesen írta meg a cikket! És!!! Nem kamionos!!!

butyfuty 2011.03.18. 01:46:17

@torokszultan: Jártál már ugy? ( biztosan ) Hogy nem fértél volna be egy előzés után és ha a kamion nem fékez te ott maradsz ? Van kérdés? Gőg? Honnan veszed ? Pont az előbbi! Ha ő nem figyel rád ,minden esetleges reakciodat szándékodat akkor nagy bajban lennél. Gondold át mit írsz ilyen vehemensen ! :-)

butyfuty 2011.03.18. 01:52:43

@önkéntes rendőr: Olyanra hivatkozni amit nem tudsz !? Kresz!!!! Barátom Sürgősen ülj le mellé ! A a külömbség a hivatásos és te közted hogy ő tudja te meg nem .Ezért okoztok ti személyautóval 100x több balesetet és hullotok mint a legyek mint ők ! Csak a személyautobaleset nem hírértékü igy nem is szerepel a hirekben . Undoritó hozzászólás volt !

nemÍROKmár 2011.03.18. 07:42:27

Fel kellene tenni saját magunknak pár kérdést.
1, Tényleg ennyire sietek?
2, Komoly probléma, ha kések egy kicsit?
3, Ki tudnám ezt küszöbölni azzal, hogy pár perccel korábban indulok?

És még pár hasonlót...

A kamionosok nevében megválaszolom ezt a hármat. :)

1, Tényleg. Az a munkám, hogy minél gyorsabban eljuttassam A-ból B-be az árút. Ez érdeke az engem alkalmazó cégnek, minél több fuvar - annál több nyereség alapon. Érdekem nekem is, mert életben marad a munkahelyem.
2, Tényleg bizony! Időpontra kért fuvarok vannak, néha elsüthetjük hogy baleset, torlódás, jégvihar... de többnyire illik időben ott lenni. Márcsak azért is, hogy legközelebb is az engem alkalmazó cég kapja a megbízást, ne egy bulgár-lengyel-román. Nem tudom mennyi adót fizet a cégem, de az országnak legalább az a haszna mindenképp megvan, hogy nem munkanélküliként ülök otthon.
3, Semmiképp. Szigorú előírásokat kell betartanunk, ami megadja a maximális levezethető órák számát, utána pedig a kötelezően betartandó minimális pihenőidőt. Ez legalább 9 óra. Ha sietek, ha nem, 8:55-nél még nem indulhatok. Hacsak nem akarok közel félmilliós büntetést fizetni az első ellenőrzésnél.

Elnézést azoktól a kamionos kollégáktól, akik nem így válaszolnának erre a három kérdésre. Ha sokan tiltakoznának ellene, vegyük úgy, hogy a magam nevében nyilatkoztam.

Volna pár személyautós, aki leírná ide erre a három kérdésre a válaszait? Csak őszintén, füllentések nélkül. Mint én.

torokszultan 2011.03.18. 08:33:46

@butyfuty:
Miért beszélsz félre? Miért terelsz? Ki beszél itt előzékenységről? Te jártál már úgy, hogy a gyalogost azért nem ütötted el, mert figyelt és nem lépett le a zebrára? Mégsem kaptál Nobel díjat.
Nem erről beszélünk, hanem arról, hogy ezt a szabályt nem azért kapták a kamionok, mert előzékenyek voltak, hanem azért, mert évekig szopatták a többi közlekedőt.
Nem kell ideológiát gyártani, hogy egyébként a kamionosok milyen jó srácok, mert ezt senki nem vitatta!

torokszultan 2011.03.18. 08:38:28

@nemÍROKmár:
Csúnyán csúsztatsz ám!
Nos, nem sietek, nem baj, ha kések de mindig hamarabb indulok, mert utálok késni.
Ám utálom azt is, ha valakik pökhendien, beleszarok módon, a nagyobb "elvén", mondva csinált indokok (én szállítom nektek a tejet...) alapon feltartanak.
Őszinte voltam, s nem is szépítettem, mert nem szoktam.
Élvezem ezt a szabályt. Nem tartom hibátlannak, de kényelmes. 20 évig nekem volt kényelmetlen, most osztozzatok benne kicsit ti is.

torokszultan 2011.03.18. 08:41:20

@butyfuty:
Ez mekkora demagóg duma.
Árut viszek és akkor leszarhatom a közlekedés többi résztvevőjét. Nekem nem kell alkalmazkodnom senkihez...
Ezért kaptátok ezt a szabályt! Pontosan ezért!

antika13 2011.03.18. 08:54:00

@dennisthemenace: Ebből adódóan a vasút nem versenyképes a közúti szállítással.

KopaszMercis 2011.03.18. 09:36:25

@kisvagány:
az a jo kerekes kutba, hogy mindig oda lehet tolni ahol a viz van.. talan igy erted.

önkéntes rendőr 2011.03.18. 10:25:16

@butyfuty: Banyeg! Te mit vezetsz? Halálozási statisztikát?? Olvasd el a KRESZ-t! És tanuld meg!

anti76 2011.03.18. 10:49:26

@kisvagány: mindenki általánosít neem?
minden hsz ilyen-olyan szempontból, a szerző által többször megélt dolgokat írja le. Mégis mit kéne tenni ? kamerás sisakkal mászkálni, és strigulázni, ki mikor hogy vezetett, rendszámmal dátummal ? Te talán nem általánosítasz?? Elárulom a KRESZ is általánosít. a sebességek a leggyengébb láncszemhez vannak "belőve" pl. aki nő 55évesen szerez jogsit, 60 évesen vesz saját autót stb. Inkább azon gondolkozz el, miért hoznak ilyen törvényeket ? Ha inkább a kivétel lenne a "bunkó" kamionos nem pedig általános "civil" autós meggyőződés akkor fel se vetődött ilyen javaslat. Vagy pl. a tachográf... néhányan közületek 20 órákat vezettek (persze sietni kell pénz, teljesítmény stb) elaludtak nekisodródtak vminek vagy urambocsá' meghalt vki, ezután hozták be.
Értékitéletről meg az erkölcsről:
Hogy van az, hogy itten mindenki olyan kurvára jogkövető, csak éppen az utakon nem köszön ez vissza ? Én csak leírom az igazat nem játszom a szentet. Te 50es táblánál 50 el mész? vagy egy kanyarnál - ahová nem is értem miért - kiraknak egy 30as táblát annyival mész? Ja, persze ide mindenki azt írja... na mindegy.
Ki beszél itt erkölcsről ?? Egyáltalán a KRESZ be vagy be nem-tartása miért tesz vkit erkölcsössé ?
Attól hogy a KRESZ- nek betű szerint eleget téve, SZABÁLYOS 90 el előzöd (persze nem Te, hanem a bunkó kollégáid, akinek ezt a törvényt köszönhetitek) a 85 el menő másikat csak éppen kivágsz egy 160al (persze, persze nem szabályos) menő kocsi elé, az jobban megmutatja az ember erkölcsét. Én se állok a seggébe egy pöcsnek aki 50 el megy, ahol én 70 el mennék, ha majd lehet előzni megelőzöm és kész, ha meg a szembeforgalom is sűrű, akkor meg belenyugszom, hogy most nem az a szitu. Nem túrom le az útról, nem "népnevelek" arra ott a rendörség.

anti76 2011.03.18. 11:11:28

@butyfuty: és 100x több autó van mint kamion...
statisztikávak meg azt bizonyít be az ember amit akar. Pl. azt mondom naponta 50km.-t vezetek eközben 10 jobbkezet kell adnom az egy évben 3650 jobbkéz és -mondjuk- kettőt nem adok meg akkor 0,54 ezrelék a hibaarány jól hangzik nem? és ha azt mondom évente két balesetet okozok?
"Csak abban a statisztikában hiszek amit én hamisítottam"-Winston Churchill
A másik: nem ebben a hsz-edben volt, de más is ezen lovagol, hogy árut hoztok NEKÜNK és ez micsoda nagy dolog. Vki meg legyártja az árút, amiről neked fingod nincs, te csak vezetni tudsz és kész. én 3 és 6tengelyes robotokat, meg PLC-t programozok, meg automata gyártósorokat felügyelek, amihez kicsit többet kellet tanulni mint egy kamionosvizsgához. Nem nézem én le se a kamionost, se a pizzafutárt, mindenki csinálja amihez ért, de ne helyezze magát a másik elé, egy ilyen összehasonlítás eleve szubjektív.

nemÍROKmár 2011.03.18. 13:14:54

@torokszultan: Csúnyán csúsztatok? Amennyiben? Azt írtam, ami van. Sehol semmi csúsztatás. Kényelmetlen volt 20 évig? Nekünk meg tán dizsi? Van AETR /modernebb verzióban 561/, ami korlátozza mennyit mehetünk. Van sebességkorlátozó, ami lefogja a vasat 90-nél, hiába taposom ki a fenéklemezt. Ezek sok éve megvannak. Nekünk eddig sem volt jó, csak most még szarabb. Na ehhez képest a "20 évig nekem volt kényelmetlen, most osztozzatok benne kicsit ti is." a csúf csúsztatás. Kértem : csak őszintén. ;)

butyfuty 2011.03.18. 14:00:26

@nemÍROKmár: Tiéd a pont ! Én is mint kolléga megprobáltam inteligensen érveln mint te. Normális hangvételben ! Nem hogy nem segít még a hozzászólások is minősíthetetlenek. Ilyen bunko kommentekre nem számítottam :-( Ha hazajövök sírva tapasztalom hogy az " úrivezetői morál egyenlő a nullával. Ha csak olyan " kis dolgot nézek mint a gyalogosoknak megadandó elsőbség stb. Te is ahogy olvastam szépen megírtad az érveinket erre kapsz egy pofont. Na ez van és mi vagyunk uninteligensek :-)

butyfuty 2011.03.18. 14:42:56

@anti76: Ugye normális hangvételü kommenteket írtam ide ! Érveltem pro és kontra hogy lássátok a másik oldalt is. Nem statisztikákról beszéltem .Naponta láttam ( nem túlzok ) Baleseteket .aki az utakon van előfordul vele hogy nem a híradokból kell szembesülnie a szomorú valósággal. A baleseteknél jó ha 20 ból egy volt valami nehézjármű ami viszont értelemszerűen a tömege miatt ,álltalában a legkissegbb is igen sulyos. Igen írtam hogy nektek visszük az árút amiért egy pici kis türelem elvárható mert a teherautó nem ferrari. Viszont hogy vezetni mindenki tud az igaz .Viszont nem ismerjük egymást ezért írtál biztos ilyeneket gondolván hogy csak sültparasztok ülnek a kormány mögött. Nos először is szereztem anno egy diplomát a gépjármű technikusi végzetségem után. Csináltam ezt azt utánna jó magyar fizetésért Többek közt dolgoztam 5 évig egy koncertcégnél mint fénytechniku. Robotlámpák programozása építés stb. Közben jogsit is szereztem ,biztos ami biztos . Nos hidd el van az a fizetés ami miatt még egy ilyen kihivásokkal teli munkát is ott tud hagyni az ember és elmegy vezetni egy monstrumot. Szoval tanulásról ennyit . Én azt hiszem nem bántottam meg senkit az érveimmel. Nem helyeztem senkit mások elé. Olvasd el ujra a kommentjeimet. Nem a nagy dolgokról írtam hanem a türelemről. Ha közösen kell közlekednünk akkor a legkevesebb hogy ne osszuk egymást hanem inkább segítsük igaz? Olvasd el kérlek egy másik hozzászólásomat is ahol az itteni német vagy bármelyik másik ország közlekedési moráljáról írtam . Ahányszor hazamegyek szégyenkezem ,hogy ez nálunk miért nem tud így működni :-( Becsülöm a munkádat . tényleg. Azt viszont tudjuk hogy a közlekedés,ezen belül is a közúti a legveszélyesebb üzem .Naponta halnak mek 10000 en. Ezt is veheted statisztikának de ez tény és elborzasztó ez az irreálisnak hitt szám. Az itteni német és más országokkal példáloznak a jogalkotók akik ezt a szabályt hozták azt bölcsen elhallgatva a hazai sofőrök elől hogy itt olyan sűrü a forgalom még egy három sávos autopályán mint mondjuk Pesten a körúton ,ha nincs csúcsforgalom. ( Jó egy kicsit sarkítottam de majdnem ) Ennek ellenére sincs refizés dudálás agresszió stb. Felteszem a kérdést .Ott miért nincs és otthon miért van ,annak ellenére ,hogy a forgalom jó ha hétvégén se közelíti meg azt. Finoman szólva is gyérnek mondható. Biztos vannak bunko sofőrök az utakon . Vannak szépszámmal aláirom mert én is nem egyel találkozok. De általánosítani ?! A te komm-od még istenes volt és normálisnak veszem :-) De van itt egynéhány amiből csak a düh és az inteligencia hiánya olyan szinten tükröződik hogy ledöbbentem. Na és ez az az ember akivel inkább nem találkoznék az utakon ,mint egy kamionossal. Folyt köv. ha írsz ! érveljünk .Hátha én is meg tudlag győzni, vagy te engem :-) Üdv !

a-kis-herceg 2011.03.18. 15:51:21

@butyfuty: sorban összefoglalom neked

1. betarthatatlan jogszabály

2. értelmetlen megkülönböztetés (mintha lassú személyautó nem lenne)

3. ennél fontosabb szabályokat sem tartatnak be.

4. megint a külföldi rendszám a nyerő...

5. teljesen más lényegesebb kérdések lettek volna

6. aki a teherforgalmat vonatra tenné azok az úrvezetők szálljanak át a személyvonatra, csak mert a tettek példája erősebb mint a duma (bort iszik és vizet prédikál)

7. sokkal veszélyesebb helyzeteket idéz elő a jogszabály (pl az m3-m30 összeolvadása kb 200 km út közepén az EGYETLEN nem kétsávos rész ahol ELVILEG előzhet kamion, gyakorlatilag pedig nem ebből a célból 4sávos...)

üdv egy úrvezető. aki a feudalizmus ellen szól...

a-kis-herceg 2011.03.18. 15:57:19

@butyfuty: mellesleg az egész társadalom...

agyhalott parasztok vannak többségben hazánkban. 1000 Ftért hajlandóak szavazni és a 4évet eladni bárkinek... sietnek a mónikasót és győzikét nézni...

a kisebbség meg kis és nagykirály

butyfuty 2011.03.18. 20:15:07

@a-kis-herceg: Őrület ! Abszolut egyetértek veled ebben is és a másikban is de az utobbi az már politika ami nem itt téma de egy más forumon kivesézhetjük :-) Szoval igen .Örülök hogy vannak megértő és dolgokat alaposan és minden szemszögből körüljáró embetek . Én itt megkaptam és azokra nem is válaszoltam mert minősitik kivel közlekedünk az utakon együtt és itt az együttön van a hangsúly :-)

a-kis-herceg 2011.03.18. 20:40:24

@butyfuty:

már írtam itt. én hűséges TG klubbos vagyok keveset kószálok más blogokon (torokgaborelemez.blog.hu)

de ez "kedvenc" témám. ez a teherautóval előzni tilos. a jelen magyar feudális társadalom pontos metszete... az állatorvosi ló...

btprg 2011.03.18. 22:16:24

Nem igazán értem, hogy miért írogatnak sokan olyanokat, hogy kamionok gyakran 70-80-nal mennek át lakott területen, személyautósok 100-zal meg ilyesmik, úgy csinálva mintha ez általános dolog lenne. Amikor valójában nagyon ritkán fordulnak elő ilyenek.

anti76 2011.03.19. 01:45:38

@butyfuty: külföldi cégnél kamionozol ? legalábbis úgy tünt az irásodból...

Akkor te vagy a fehér holló, mint diplomás kamionos, ez azért nagyon nem jellemző, lássuk be. Nem mintha a diploma eleve determinálná, hogy vki normális és fordítva.
Az, hogy több személyautós baleset van, valószinűleg igaz, aminek több oka is van/lehet, az egyik hogy valóban nem tudunk mi "civilek" annyira vezetni mint Ti. Legyen. Amúgy megfigyelted, hogy magyarországon a vezetés olyan mint a foci, mindenki kurvára ért hozzá, csak éppen vezetni/focizni nem tudunk :)
Amit a morálról írsz szintén igaz, ezt megam is tapasztaltam EU vs. Magyarország viszonylatban. De miért lenne pont a közlekedési morál jó, amikor minden más is szar. Amikor a "vezetőink" (polizikusok) egy erkölcsi NULLÁK, akkor a társadalom tagjai miért lennének jogkövetők ? ez már tényleg TG blogjára tartozik...
Ez a buzeráns magyar állam az elmult 20 évben egy normális törvényt nem tudott kiszenvedni magából, mindenki utálja az államot, naná, hogy nem tartjuk be a törvényeiket, pláne nem a KRESZT...
Ezért is furcsa, hogy sokan a KRESZ-re hivatkoznak, idézgetnek vélt vagy valós paragrafusokat, mintha számítana.
Ha elfogadjuk, hogy jobban tudtok vezetni - fogadjuk el -, akkor nektek nagyobb a felelőségetek is,nem ? Nem csak azért mert ha egy 30 tonnás autóval benéztek vmit nagyobb gáz lesz, hanem - mert ti jobban fel tudjátok mérni a helyzetet, mikor lehet előzni. Azt meg, ne haragudj, nem hiszem el, hogy vagy így (ahogy már többen ecsetelték), vagy sehogy nem lehet előzni, hogy nincs olyan, hogy nekem motorféknél meg esetleg enyhe féknél jobban ne kelljen lassítani. Mert azt aláírom, ha pl. motor jön 270 el, egy széleslátószögű tükörből, nehezebb észrevenni, pláne a sebességét korrektül felbecsülni. Aki ennyit bevállal az számítson a vészfékezés-jellegű manőverekre.
De hogy egy autót, ami kb. 150 méterre van, nem észrevenni, vagy sebességét nem helyesen felbecsülni... nehezen hihető egy profi soförtől.
Tehát a: vagy profik vagytok, akkor némely kamionos igencsak rosszindulatú
vagy b: esetleg mégse tudtok annyira vezetni és esetleg mégse tudjátok jól felmérni, mikor lehet biztonságosan ( másokra nézve is!!) előzni.

Ha az a; eset áll fenn akkor jogos a törvény, ha a b; akkor is.

A törvények már csak ilyenek. Általánosítanak.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.19. 04:18:12

@paveway: "És nem biztos, hogy siet, egyszerűen csak sajnálja az időt a BKV-n tölteni."

Akkor miért tölti az idejét BKV-n, miért nem valami szerinte hasznosabb foglalatossággal?

Van a BKV-nak egy normális működési sebessége. Pár percenként jár metró és a mozgólépcső is adott sebességgel halad.

Ez a közlekedők nagyon nagy többségének megfelelő. Ők a "barmok".

Néhányatoknak meg nem. akik szerint a többiek barmok.

Lehet mondani, hogy törvény nem tiltja a mozgólépcsőn rohangászást, lökdösődést.

De ugyanaz a mentalitás, mint aki 160 km/h-val akar közlekedni az autópályán az általános 130 km/h helyett.

Ott is a 130 km/-h-val a belső sávban haladók a "barmok".

Csak ott már nem is törvényes a "sietés".

Pedig meg lehet érteni. Sajnálja az idejét az autópályán tölteni, ezért akar mindenki másnál, a "barom" tömegnél gyorsabban haladni.

paveway 2011.03.19. 08:45:40

@Akitlosz: Mi az, hogy miért nem valami mással? Te hogy jársz munkába? Otthon dolgozol? És nem értenéd, amit írni akartam: sajnálja az idejét a szükségesnél hosszabban a BKV-n tölteni. Valamennyit muszáj, mert nem lehet kikerülni. De ha tudok rajta rövidíteni anélkül, hogy bárkit megsértenék, hadd tegyem már meg! És ha elolvasnád a BKV közlekedési szabályait, ott van, hogy a mozgólépcsőn a jobb oldalra legyél szíves állni, a balt szabadon hagyva.

Honnan veszed, hogy szerintem a lassan közlekedők barmok? Ne általánosíts, ne keverj bele semmilyen "néhányotoknak" csoportba, nem is ismersz.

Nem az a barom, aki betartja a szabályokat. Barom az, aki más kárára ügyeskedik, veszélyeztet, pofátlan, erőszakos. De az is, aki nem képes normálisan közlekedni és még ezzel fel is tart, akadályoz, szórakozik.

A 160-at tiltja a törvény Magyarországon, nincs is ezzel semmi baj. De ha 130, akkor ne kelljen már 90nel menni, mert egyvalaki úgy gondolja, jó ötlet. Hadd ne kelljen már nekem más miatt feleslegesen az autópályán tötyögnöm. Éljen, de hagyjon élni engem is. Ott a külső sáv, abban lehet akadozni.

Szóval a hozzám intézett kommentedben egyetlen rám vonatkozó dolog sincs, mégis nekem intézted. Nem tudom, miért.

HakapesziM 2011.03.19. 10:40:18

Ennyi hozzászólást nem akarnék végigolvasni, ezért lehet, hogy ismétlek pár dolgot. Néhány észrevétel, mint gyakorló kamionos: A 90 km/h-hoz. 80 a megengedett szinte mindenhol. Bevett gyakorlat hogy 85-90-el járunk, az a tapasztalatom, hogy sehol Európában nem szólnak a 90-ért, talán az olaszok szoktak kötekedni néha, nekem 10 év alatt nem volt még gondom emiatt, íratlan szabály, általában szemet hunynak felette. 80-al gyakorlatilag csak az ADR-es, illetve üzemanyagszállítók hajtanak, senki más. Az előzési tilalom nagy marhaság. Tegnap jöttem haza, csehektől üresen. Azt képzeli valaki, Tatabányánál, ahol 2 sávos, a 40 tonnával kapaszkodó, rakott kollégák után majd 40-el fogok araszolni? Legalább 10-et előztem meg Rajkától Pestig.Ami érthetelen, sok személykocsi sem képes 90-el haladni, fel nem foghatom miért?Ha meg elkezdem előzni, rájön, tud ő gyorsabb is lenni. De jó, nem vagyok ámokfutó.Menjünk 85-el. De ahhoz hogyan alkalmazkodjak, ha a tisztelt úrvezető 75-90 km/h-ás tartományban változtatgatja a sebességét? Mi mindig tempomattal megyünk, így gazdaságos.
Mi a helyzet a 7.5 tonnás kocsikkal? Laikusok gyakran ezeket is kamionnak hívják. Ők előzhetnek, pedig,-ilyet már rég nem vezettem- de úgy emlékszem, szintén csak 90-el mennek. Ha az előzés általános szabályait betartjuk, semmi veszélyt nem jelent kamionnal előzni. Én ezután is fogok, majd jobban figyelek, ha megbüntetnek kifizetem. Még szerencse, hogy itthon alig vezetek, csak személykocsit, ha itthon vagyok.

cso zsi 2011.03.19. 10:48:35

@Akitlosz: "Lehet mondani, hogy törvény nem tiltja a mozgólépcsőn rohangászást, lökdösődést.
De ugyanaz a mentalitás, mint aki 160 km/h-val akar közlekedni az autópályán az általános 130 km/h helyett."

Pedig a mozgólépcsőt csak minálunk képtelenek használni a népek. 30 éve próbálják rávenni, hogy aki állni akar, az a jobb oldalon tegye, hogy a sietősek el tudjanak mellettük haladni a bal oldalon. De a birkák egymás mellé állva traccsolnak.
A szingapúri repülőtér mozgójárdáján ugyanúgy kint a felirat, csak ott a bal oldalon állj, és jobb oldalt előzz.

Psyman 2011.03.21. 00:45:05

Párizsban is ráengedik a bringásokat a buszsávra.

Deszkás 2011.03.22. 21:02:23

@tomi7909: Ha az állam támogatná,jobb lenne mindenkinek. De egyébként sem arról volt szó, hogy országon belül vonattal, hanem a nemzetközi szállítmányok.

Deszkás 2011.03.22. 21:07:40

@Anonimama: Persze, aztán folyamatosan 100zal mennének. Egyébként tényleg az a gond, hogy már így sem tartják az idejüket. Mellesleg az időt úgy kell megszabni, hogy beleférjen. Egyébként meg lenne hol előzni szabályosan is úgy, hogy a másikat nem tartja fel. És nem 2 perc a feltartás. Az csak egy kamion esetén van. De szerintem jobb lenne, ha elolvasnád a másik cikket is a témában.

modav 2011.04.04. 08:04:47

Vigyázat NEM világmegváltó komment akar lenni, csak egy komment: szerintem jó az új szabály. Rendszeresen járom a Mosonmagyaróvár-Budapest távot az M1-en. Határozottan jobb menetidő, több egyenletes tempójú szakasz.

outtatime 2014.10.11. 11:50:06

A vasút drága, a visszfuvar nem olyan egyértelmű, tényleg problémás.
A közút drága, büdös, kormos, az összes közlekedőt feltartja, kész üzemanyagtemető.

Mi a baj a léghajókkal?
Nem túl gyors, de legalább légvonalban az, nem fogyaszt sokat, viszonylag sokat felemel, teljesen biztonságos, lehetnének légi-teherfolyosói, és bárhol leszáll. A raktár melletti placcon is.
süti beállítások módosítása