Csalnak a kútnál a pálinkával?

  2011. március 10. - Gulyás G

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak nagy részénél nem volt lényegi különbség a szuperbenzin és az E10-kutakból nyert mintáknál.

Végülis 3-4% körüli etanoltartalom mind a két előírásnak megfelel, de a legmagasabb mért etanoltartalom sem haladta meg a hét százalékot. A fogyasztó biztonsága érdekében alacsonyabb a keverési arány érvelnek az olajtársaságok, bár ennél valószínűbbnek tűnik, hogy a literenként pár eurócentes adókedvezménnyel támogatott „zöld” üzemanyagként árulva mégiscsak jövedelmezőbb forgalmazni ugyanazt a keveréket.

A bioüzemanyagok megítélése a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő, „zöld” hajtóanyagtól a globális zöldhullámot ügyesen meglovagoló gátlástalan lehúzásig széles skálán mozog: ez az egyik ok, amiért rendszeresen a figyelem középpontjába kerülnek A másik az etanol közismerten korrozív, és bizonyos gumialkatrészeket károsító tulajdonsága. Bár az elmúlt tíz évben nem nagyon került olyan autó az európai piacra, ami a körültekintő anyagválasztás miatt ne viselne el minden további nélkül tíz százalék biokomponenst, a bizonytalanság azért ott bujkál az emberekben. Lehet-e valami baja az autómnak az etanoltól? Spórolok-e, ha olcsóbban veszem a naftát, de többet fogyaszt az autó? Jó, vagy inkább rossz-e a világnak, ha szuperbenzin helyett E10-et tankolok?

 

Az átlagembernek nem könnyű a kérdések tengerében tisztán látni. A schleswig-holsteini rendőröket ezért rendeletileg szabadították meg a döntés nyomasztó súlyától: mostantól ugyanis a pálinkával kevert benzin tabunak számít a testületnél. Az indoklás szerint nem kockáztatnak, amíg minden kétséget kizáróan be nem bizonyosodik, hogy az etanol használata nem károsítja a szolgálati autókat.
Annak, aki mégis inkább gondolkodik, és saját maga szereti meghozni a döntéseket, segítséget nyújthat ez a német nyelvű összeállítás, ami a gyártóktól kapott információkat összegyűjtve tételesen felsorolja, mely típusoknál garantáltan problémamentes az E10 használata.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr392729569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.11. 13:53:32

E85-öt próbáltam 1.0-s Swiftben.
Kb 10-11 litert evett, 110 volt a vége, 3000 fölé nem forgott, nagy gázra befulladt mint egy régi karbis motor.
Biztos kevés üzemanyagot kapott, emelni kéne a benzinnyomáson, de anyám borogass, ha a 11 literhez még többet enne..

5.2 volt sima 95-össel a fogyasztás, utána megmértem..

na most, ENNYIVEL nem olcsóbb az E85. és plusz ki tudja, hogy mit kúr szét hosszabb-rövidebb távon.

r44 2011.03.11. 13:54:32

miért korrozív?

négykarika 2011.03.11. 13:58:55

@r44: mindig van benne víz is, ha jól tudom

Tomchy 2011.03.11. 14:00:49

Nem. Ugyanezen okból: "amíg minden kétséget kizáróan be nem bizonyosodik, hogy az etanol használata nem károsítja az autókat"

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.03.11. 14:03:33

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: etanolt tankolni (átalakító nélkül) akkora marhaság, mint ha gázolajjal öntenéd fel a benzines autót.
egyszerűen nem abba való.

jellemzően városon kívüli használatban alig másfél fogyasztásnövekedést tapasztaltunk átalakítóval, vagyis 3,5o Ft megtakarítás kilométerenként (ca. 10 000 Ft / hó).

Shadowbull 2011.03.11. 14:05:08

legutobb akkor tankoltam etanolt, amikor magaval ittuk a jofele hazipalinkat.

azota nem.

A tomiteseimet nyilvanvaloan nem karositotta es korroziot sem fedeztem fel.

a vezerloegyseget is csak atmenetileg zavarta meg, de aztan modosult az elogyujtas es nem kopogtam tobbet.

Hogy hany tranzisztort tett tonkre, azt nem tudom, de maradt eleg :)

sb

csokiájsz 2011.03.11. 14:05:48

a kaját beletankoljuk a kocsiba. cool.

danixxx 2011.03.11. 14:13:30

Átalakítóval 1.6 Honda Civic fél literrel fogyaszt többet, mint 95-ből.
Ellenben alul nyomatékosabb, és ki is tudja pörögni magát, de magas fordulaton érezhetően gyengébb, mint benzinnel.
Átalakító nélkül csak higítani érdemes, de inkább azt sem, hiszen sokat nem spórol vele az ember.
Az e85 másik előnye szemmel látható: ritkább, világosabb színű füst.

1kutya 2011.03.11. 14:33:38

@Shadowbull: bazmeg Pista, sírva röhögtem:-DDDDDDDDDDDD

egyébként én az 1.6 8v őskövületbe felesbe tankoltam (megkérdeztem fauvééket, lehet é, azt mondták minden további nélkül) az e85-öt, de a 10-15%-os fogyasztásnövekedés gyakorlatilag elvitte a "hasznot". a nissannal meg magyar emberhez méltatlanul a szőröstalpuaknál tankolok 310-320-ért, hogy rohaggyak meg:-DDD

Vityaz 2011.03.11. 14:35:07

Szemrebbenés nélkül E10-et Németországban, bár engem is megdöbbent, mekkora témát csinálnak ebből.

phoenixe 2011.03.11. 14:38:33

A cikkben E10rol volt szo, nem E85-rol...

Finnorszagban nagy valasztas van: B95 E10 vagy B98 E5.

Szereted, nem szereted, nem kapsz mast.

Nem vagyok fideszes 2011.03.11. 14:39:15

Kíváncsi vagyok, hogy az ősöreg, karbis Sierrám mit szólna az E85-höz, talán egyszer kipróbálom. Persze csak úgy, hogy a csomagtartóban ott lesz egy kanna benya vész esetére.

Fade 2011.03.11. 14:40:16

Én 50%ban kipróbáltam(om) az E85öt, így nem kellett hozzá semmilyen átalakító.

Pár %ot emelkedett a fogyasztás használatával így mondjuk sokat nem lehet vele megsporolni. 100%ban kb 10-15%ot lehetne fogni vele. Nem sok de érezhető.

szakmernok 2011.03.11. 14:41:46

Ez a legfeljebb 10% azért olyan nagy kárt biztosan nem okoz.

Fade 2011.03.11. 14:43:58

Ezt a korroziós félelmet meg nem értem, a sima alap 95ösben is évek óta ott a bioetanol ha jól emlékszem 5-6%ban. rohadás pedig sehol.

Sött mivel sokkal jobban oldja a szennyeződéseket sanszosan tisztábban tartja az üzemanyag ellátó rendszert.

Shadowbull 2011.03.11. 14:46:48

@1kutya: egyebkent az ominozus paleszt toled kaptam ajandekba :)

Allah novessze hosszura a szakalladat.

sb

Shadowbull 2011.03.11. 14:48:13

@négykarika: asszem. ha erre jar, megisszuk a maradekot is.

sb

fogash 2011.03.11. 14:49:31

ne keverjétek az E10-et az E85tel!!!

A most kúton kapható ÖSSZES benzin E05, mert 5% erejéig tartalmaz bioetanolt. Az E10 úgy nézne ki, hogy 90% benzin + 10% etanol. Az E85 a "tiszta" alkohol, ahhoz már alaposan átalakított autóra van szükség (Ford FlexFuel, Saab Bi-Fuel, etc...)

A német pánik az E10 miatt van, ami számomra jobbára érthetetlen. :(

Cpt. Flint 2011.03.11. 14:50:47

@danixxx: én már többször tankoltam E85-öt (átalakító nélkül). eleinte felesben 95-össel, aztán már csak 1/3 E85 2/3 95 arányban. hidegben hidegen néha nehezebben indult, érezhetően nem húz úgy a kocsi, a tank vége felé pedig néha fulladt a motor, kihagyott egy henger (víz?). (pont ezek miatt a jelenségek miatt tankolok már csak legfeljebb 1:2 arányban E85-öt.) kb. 10 %-kal fogyaszt így többet a kocsim. ha jól utánaszámolok, akkor ha a 80 literes tankban 20 liter az E85 és 8-10 %-kal többet fogyaszt a kocsi, akkor még rosszabbul is járok egy picivel. úgyhogy tényleg nem éri meg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.11. 14:51:13

EPIC FAIL. Dízel BMW rendőrautóval a képen... :DDD

Djole 2011.03.11. 14:52:33

Tisztelt Gulyas úr, tisztelt kollégák,
Én is próbálkoztam 50% kos E85-el de ahogyan egyik kolléga írta a többlet fogyasztás megette a hasznot...De engem most valami más érdekel. Nyár óta romlott a forint, drágult az olaj a nemzetközi piacon, ezzel drágult a benzin is, de mi történt a kukoricával????? MERT nyáron a bioetanol 235 forint volt mos meg egyes kutaknál majdnem 300 Ft. Ezt az üzemanyagot nem nálunk gyártsak kukoricából. Valaki a kormányból, vagy a MOLbol ezt el tudja magyarázni.

Balt 2011.03.11. 15:01:18

@fogash: Saab BioPower. Egyébként igaz: 5 oder 10% scheisse egal imho. De hát a német az ilyen akkurátus fajta. :)

Balt 2011.03.11. 15:02:55

@KuKori: Na ez a legjobb. :))) Nem tűnt fel, hogy 320d. :))

Balt 2011.03.11. 15:04:17

@KuKori: Na, ez a legjobb. :))) Nem tűnt fel, hogy 320d. :))

Hurri Kán 2011.03.11. 15:04:40

Csalnak azzal nálunk a kocsmában is :D

E30Peti 2011.03.11. 15:04:57

@Djole: Jó kérdés, bennem is felmerült, hogy 2 éve 180 ft volt, ma 270 körül, ezt a 1.5x-ös szorzót mi indokolja? Persze ha most is 180 ft lenne, akkor ki tankolna benzint ?

Nem vagyok fideszes 2011.03.11. 15:05:55

@E30Peti:

Mi indokolja, mi, az, hogy lehet vele nagyot szakítani. Nem értem, ezen mit nem értesz?

Balt 2011.03.11. 15:06:07

@Djole: Abban is van 15% benya. Sőt, télen 30. Na meg némi kereslet-kínálat, azaz épp azt megcáfolva: nem-kereslet/drágán-kínálat...

nabazzmeg 2011.03.11. 15:08:26

Punto I. 1.1 benzin, felesbe ment neki a biocucc, egész nyáron (bár egy héten max. 2-3 szor)őszi hűvösebb időben teljes bemelegedésig torpant induláskor, erősebb gázadás-kupplungcsúsztatás bejátszott.
Közben 2 üza.szűrő csere, télen tiszta 95 üzem, majd most meglátom, bár tavasztól le szoktam tenni bringa/robogó használata miatt.
Egyébként meg az össz. co2 termelés max. 10 %-ért felelősek a gépkocsik, az ipar mindent visz 70% fölött.

Tahhooo 2011.03.11. 15:10:39

Szerintetek érint minket mi miatt cirkuszolnak a svábok? Szerintem nem.
E10 meg Te is keverhetsz magadnak bármelyik kúton ahol van E86, a akarsz...

ügyfélszolgálatos 2011.03.11. 15:16:48

Nekem nem is javasolják a germánok a kocsimhoz. :(

LoneWolf 2011.03.11. 15:18:15

@Lófasz Hadnagy: A karburátoros motorok nagyon érzékenyek az etanolra. Nem mechanikailag, hanem az egységnyi térfogatban alacsonyabb az energiatartalom, emiatt az üzemanyag-levegő feverési arányt jóval dúsabbra kell venni (14,7:1 helyett az etanollal kb 9.7:1 keverési arány kell a normális működéshez, de a hidegindítás még így is problémás lehet ilyen mértékű dúsítás csak a karburátor átfúvókázásával kivitelezhető). A befecskendezős, lambda szabályzással üzemelő motorok vezérlőegysége automatikusan (bizonyos határok között) képesek dúsítással kompenzálni az etanol alacsonyabb égéshőjéből adódó teljesítményveszteséget, persze általában itt sem célszerű a tankban az etanol arányát a benzinhez képest 50% fölé vinni, egyes esetekben még addig sem.

énjobbantudom:) 2011.03.11. 15:19:04

@fogash:
Az E85 nem tiszta etanol, hanem 85 százalék etanol és 15 százalék benzin.
Amúgy az injektoros motorok általában nem szeretik, átalakítás-átállítás nélkül pedig semmiképp.Karburátorosnál állítani kell a gyújtáson, mert az etanolnak nagyobb az oktánszáma, és dúsítani kell a keveréken.Télen nem ajánlatos használni, és csak fele-fele arányban keverve tiszta benzinnel.

akiboy 2011.03.11. 15:19:06

kutya_zzr

honnan jött ez a 10000 Ft/hó?

az átalakító forgalmazói szerint 15 - 25%-os fogyasztásnövekedés várható az E85 használata esetén. Egy átlagosnak mondható árszint az átalakítóra 40000 Ft körül van. Ha eredetileg 8L /100 km es fogyasztással számolunk akkor 25%-os fogyasztásnövekedéssel számolva ugye a megtakarítás kb. 8x370(2960 Ft lenne a benzinköltség 100 km-en)- 10x270(2700 Ft lenne az E85 költség 100 km-en), tehát 100 km-en 260 Ft a megtakarítás. Az átalakító árát ez alapján 15384 km megtétele után hozza be, addig egy vasat sem spórol senki. 15 ezer km megtétele UTÁN a 260 Ft/100 km-es megtakarítással kalkulálva a 10000 Ft / hó megtakarítás 3800 Km-es havi futással tartható ezek szerint. Ez a 10000 ft / hó megtakarítás egy oltári nagy böszmeség.

Hurri Kán 2011.03.11. 15:24:04

Egyébként meg az autóba benzint, etanolt azt meg a gazdájába.

kafferbivalybalamber 2011.03.11. 15:24:24

@Shadowbull: Allah ilyen pálinkaügyekben nem illetékes.
Zeusz, az már inkább, az nagy kujon. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.11. 15:33:48

Milyen buták ezek a germánok. Ha elöásnák Spanyol úr szabadalmát, adnának neki egy kis kokárdás pénzmagot, ripsz-ropsz vizet tankolhatnának ezek a bocik.

Káposztakukac 2011.03.11. 15:34:31

most komolyan ilyen funkcionális analfabéták vagytok?

E10-ről van szó, nem E85-ről. kurvára nem ugyanaz a kettő. Előbbi benzin egy kis etanollal, utóbbi etanol egy kis benzinnel.

dzsozy88 2011.03.11. 15:34:46

@Djole:
Akkor nem csak bennem merült föl a nagy kérdés. Amúgy húzniuk kell fölfelé az E85 árát, még ha nem is indokolt, mert ha nem tennék, akkor záros időn belül még átalakítóval is megérné használni. Az meg ugyebár jó eséllyel meglátszana a benzin eladáson.

akiboy 2011.03.11. 15:36:12

@Káposztakukac:

Nézd meg hogy mire válaszoltam te funkcionális almafabéka :)

Sad vagyok 2011.03.11. 15:38:48

Trabant 1.1 -be 13 liter benzinhez 11 liter E85-öt szoktam rakni. Így még éppen elmegy a motor, amíg hideg, hajlamos a megtorpanásra. De nem zavaró, tudni kell kezelni.
Valamivel biztosan többet fogyaszt, de nem észrevehető. Valamivel meg olcsóbban jövök ki a keverés miatt.

Roflmaozor 2011.03.11. 15:39:27

Az lenne a jó ha ugynevezett "bio" benzint nem növényekből állítanának elő, mert üzemanyag válság idején a gazdának jobban meg fogja kaja helyett "benzint" termelnie

Inkább az alternativ modokat kéne hasznalni amikről néha cikkek kerölnek elö h x algából kivonhato alkoholok stb

vasgyuszi 2011.03.11. 15:47:33

Én annó a 90-es évek végén az akkori Abarth-motoros Trabantomba pancsoltam a 98-as mellé még egy kis izopropil-alkoholt. Állat volt, érezhetoen nyersebb volt a motor viselkedése, harapott a gázra, és könyörgött a fordulatért. Nem folyamatosan használtam, alkalomszeruen jártam ki egy-egy tank kevert benzint. A fogyasztás marhára nem érdekelt. Az eredeti Trabiváltóval kombinálva bár hamar leforgott az egyes, kettes, de nem is tartottam fel senkit a lámpánál ;)

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.03.11. 15:48:17

Én, amióta lehet tankolni, az 1,4 MPI-be bele is rakom. Télen nem teszek bele, mert nem indulna be, de nyáron kánikulában volt, hogy televágtam az egész tankot és a check engine jelzésen kívül semmi baja nem volt, igaz, néha kicsit berángatott és az alapjárat sem volt teljesen oké. Egyébként a szesz ára azért emelkedik, mert globálisan emelkedik az élelmiszerár (kukorica) illetve nincs a hungranán kívüli cég itthon, aki megtörné az E85 előállítás monopóliumát. Lennének még előállítók, csak a híres magyar bürokrácia útvesztőin (egyik hatósági engedély lejár, mire a másik hatóság megadja) lehetetlen keresztüljutni. Lassan már a levegőért is fizetünk majd, higgyétek el, lehet, még megérjük. Az Is... ba.... meg a kapitalizmust és vámszedőit!!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.11. 15:53:47

@Roflmaozor: Erre javasoltam pár hete azt, hogy a lekaszált (mert ugye kötelező) parlagfűből miért nem főznek cefrét? Haszontalan, de mégis van szarásig, meg amúgyis le kell nyesni. Hát miért nem autózzuk el akkor?

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.03.11. 15:54:29

@Káposztakukac: Nyílván néhányan azok, de szóba került az E85, mivel E10 nálunk nem is kapható és nincsenek vele tapasztalatok. Ha ennyire kiakasztó neked, hogy ezt itt megtárgyaljuk, akkor lépj le, mással is el lehet tölteni az idődet.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.03.11. 16:12:37

Ha ki szeretnétek próbálni az etanolt, javaslom ezt a térképet: e85kutak.info , merthogy sajnos az egyik hátrány, hogy nem kapni minden bokorban E85-öt.

Ha kíváncsiak vagytok több, mint 1 év tapasztalatára első kézből, részrehajló marketing rizsa nélkül, akkor itt egy blog, ahol egy éve írom a történetet. Abból is álljon itt egy összefoglaló poszt:
e85-project.blog.hu/2011/02/23/menes_menes_hibatlan_etanol_rettenet

És nem, NEM ESZI A GUMIT. Ez egy baromság, amit nem lehet kiirtani a köztudatból.

attnyc 2011.03.11. 16:22:33

Itt az USA-ben csak E10 lehet kapni (10eve) nincs mas az Audi A6 (C/4) ban szet pukant a benzin cso enyi tortent .... Egyebkent meg mi mas problemat csinal nem tudni itt a kutyat sem erdekli a kocsik tobbet fogasztanak es kesz az uj A6(c/6)- om 17 litert eszik a varosban 10 helyet ez biztos!

mopowa 2011.03.11. 16:24:52

@E30Peti: @Djole: az jó indok , hogy 2 év alatt a kukorica ára majdnem duplázott? 2009 elején 360-370USD volt, mostanában 670-700USD az ára

randomuser1 2011.03.11. 16:27:41

monnyuk nekem a kagylós kútnál már évek óta azt írja a blokkon h 4.7% a sima 95-ös bioanyagtartalma, a duplája meg teszi tönkre az autókat, szép, nem mondom ...

matrjóskababa 2011.03.11. 16:27:51

Az etanol nem károsítja a gumialkatrészeket, tömítéseket, ami rombol, az a metanol...

attnyc 2011.03.11. 16:28:17

@Káposztakukac: Nekem is ugy tunik az emberek egy kicsit ossze keveredtek.

randomuser1 2011.03.11. 16:31:40

akarom mondani, nem az én döntésem h tankolok-e bioizét, ezt adják benzin márkanév alatt :)
még jó h a pálinkához nem adnak 10%benzint, biztos ami biztos alapon....

Adamfark 2011.03.11. 16:31:40

Gyönyörű ez a rengeteg ember itt, aki osztja az észt, úgy, hogy semmi tapasztalata nincs E85-tel.
Nekem egy 1999-es Corollám van, amit múlt hétvégén megtöltöttem egy kis E85-tel.
Előtte persze konzultálva a kutassal, de azért saját fejem után kb. 10 liter 95sel a tankban, rátoltam 20liter 95-öset, meg 10+ liter E85-öt. Ezután megküldtem autópályán 200km-rel, úgy hogy az elején volt 1 óra dugó a Hungária körúton.
Tapasztalatok:
Az autó eddig kb. semmivel nem evett többet. Hidegben is pöccre indult (múlt hétvégén erősen deres volt az ablak reggelente). A motor kulturáltabb hangon működött, pedig az 1,6-os Corollánál van hova javulni. Simán ment vele a 140-es utazó.
Aki bele szeretne vágni:
- lélektanilag, lehet hogy nem a legjobb egy vadiúj autóval próbálkozni....
- én egy 120 ezres szerviz előtt állok, és már be van rendelve az új benzinszűrő.
A motor "köhögését" leggyakrabban az okozza, hogy az etanol feloldja a tank alján az évek alatt felhalmozódott dzsuvát+vizet, és mindez a szűrőt eldugíthatja. Aki nem akar 100%-ban e85-öt tankolni, annak átalakításra nem kell költenie, csak az első pár tankolás után ki kell cserélni a benzinszűrőt.
Ha előre betervezem, nem ér meglepetésként...
Aztán hajrá!

+1 adalék:
A kúton előttem egy hasonló korú (kb 8-10 éves) Avensis állt, ahol a tulaj szintén e85-öt tankolt. Kifaggattam, és megtudtam, hogy Ő 100%ban azt tankol, úgy, hogy belerakatta az átalakítót. Azt mondta, hogy igaz, hogy megemelkedett a fogyasztása, de mivel sokat megy vele, egy évben neki ez 100.000Ft-ot spórol.

Hja és a korrózióról:
Az ugye mindenkinek megvan, hogy EU-s előírásként minden E95-ös benzinben van bioetanol. Ha jól tudom kb.: 5% jelenleg, de most van porondon az arány további növelése.
A németeknél ez csak azért jött elő, mert szerintem kíváncsiak voltak, hogy egy nevében is vállalt, 10%-os arányú üzemanyaghoz mit szólnak az emberek. Az lesz a vége, hogy az akció kudarcaként megszüntetik az E10-es üzemanyagot, és a sima e95-ösben megemelik stikában az etanol tartalmat. Ha az ország nemzetközi egyezményben vállalja, hogy az üzemanyag fogyasztást bizonyos mértékig átváltják bio üzemanyagra, akkor azt valahogy csak össze kell hozni.

Dzso_bácsi 2011.03.11. 16:32:08

Én már harmadik tele alkoholizálok. A bevált recept: télen 1/3 benya 2/3 etanol, nyáron 1/4 - 3/4 az arány. Csak azért "éri meg", mert 95-s benyával nagyon elbutul a motor (magas a kompresszió), így rá vagyok szorulva az etanol szolgáltatta magasabb oktánszámra - kompresszió türésre...
No meg így kedvemre dúsíthatom a keverést. Benzint mindenképp tartanom kell a rendszerben, mert a finomított köolaj termék "zsírozza" a porlasztó pillangó tengelyeit (az E85 szolgáltatta 15% még túl száraz ehhez), és hidegindításkor is döntö szerepet játszik.
-12 fokban cseppet trükközve be tudtam indítani a motort, hiába öskövület primitív karburátoron keresztül kapja az anyagot.
Nem mellékes, hogy mexünt a ZK para, kvázi minimális a CO termelése a katalizátor nélküli kipufogó terméknek, a HC-ra meg nem tudtak kimutatható értéket mérni, csak pislogott a szaki a mühelyben.
Fogyasztásom cca 20 %-al magasabb a sima benyásnál. 95-shöz mérve bukta, 98-as vagy prémium nyákhoz képest viszont jobb vagyok így, csak picit kényelmetlen hogy soxor 400 km megtétele után már kidöl a benzinszint jelzö...

Dzso_bácsi 2011.03.11. 16:42:44

...ja, és bö 20 éves kotlókergetöm üzemanyag rendszerének gumi alkatrészeit az elmúlt bö három év alatt képtelen volt "kirágni" az etanol, söt a mechanikus AC-m sem pukkant el töle...
Lehet, mert én anno az összes ilyen cuccot újra cseréltem (AC-n kívül), viszont azok sem voltak direkt az etanol kompatiblitás jegyében forgalmazva.
Egy darabig úsztattam a leszerelt gumi csöveket etanolba mártva, de csak a koszt szedte le róluk a lötyi, egyéb nem történt.

butschq 2011.03.11. 16:49:47

én a simsonba önthetek etanolt? mert történetesen van egy szeszfőzdénk, és tengerivel is foglalkozunk:):)

mükkemakk 2011.03.11. 16:51:04

1.4 MPI Seat Ibiza 2001-es, őskövület 60 lovas kétszelepes motorral 50-60% etanollal átalakító nélkül is szépen megy, alacsony fordulaton nyomatékosabb, csendesebb. (A motorom, gsx 1400 K4 nem szereti az etanolt) Nekem bevált a vegyes etanolüzem a relatív "nyomatékosság" miatt.

mikrovp 2011.03.11. 16:55:42

97-es, 55 lovas, átalakító nélküli Felícia fele-fele etanol+95-össel jár, 7 helyett 8-at eszik, nagy hidegben picit nehezebben indul, nyomaték ugyanaz, 140-et így is megy, megéri. Semmilyen károsodás nincs, a károsanyag kibocsátás nagyon alacsony lett.

Kori & R 2011.03.11. 16:58:06

persze, tankoljunk ethanolt az autóba, hogy spóroljunk 5-10% -ot. A cukrot meg most épp 2x annyi pénzért lehet megvenni a boltban mert brazíliában a nádcukorból is ethanolt gyártanak, lol

...Ahoj... 2011.03.11. 17:04:04

Én felesben vagy 60/40 %-ban tankoltam E85-öt (60%ban E85) piros lámpánál indulva gyakorta lefulladoztam, köhécselt a motor, megtakarítás nem volt számottevő...de talán kíméltem a környezetet vele.

Inkább maradok a 95-ösönél, nem akarom hogy anyázzanak mögöttem ha nem bírok elindulni a zöld lámpánál.

Flak 2011.03.11. 17:10:11

Hmm erről a korróziós hatásról és gumialkatrész-károsító hatásról nem is hallottam.

Volna egy olyan kérdésem a HOZZÁÉRTŐKHÖZ, hogy vajon a bioetanolra való átállás:
-károsíthatja-e a Wartburg 353 típusú gépkocsim motorját?
-lehet-e káros hatással a keverési arány betartásával a kenésre?
-csökkentené-e a (Wartburgnál amúgy elég tetemes) károsanyag-kibocsátást?

És egy plusz az ínyenceknek:

-Módosítaná-e a kipufógógáz (és így tulajdonképp az egész Wartburg) szagát? :) (Nekem a Wartburg csak büdösen Wartburg) Szeretem ha büdös egy kicsit a ... Wartburg. :D

Janossz 2011.03.11. 17:13:02

@Djole: "Nyár óta romlott a forint, drágult az olaj a nemzetközi piacon, ezzel drágult a benzin is, de mi történt a kukoricával?????"

40-50 %-al drágább, mint tavaly ilyenkor.
Nemsoká észreveszed a húsboltban.(is)

danixxx 2011.03.11. 17:13:55

@KuKori:
Ott a pont. Ez jó... :)

MM. 2011.03.11. 17:15:35

nyilatkoztok itt a semilyen károsodásról, ment itt vki már 100e km-t etanollal? nemhinnem, lehet 10e alatt nincs károsodás, lehet 20e alatt sincs, de hosszabtávon már kitudja..

Adamfark 2011.03.11. 17:31:06

Azt sem igazán értem, hogy miért baj az, ha a kukoricából etanol készül.
Egy normál piaci jelenség részesei vagyunk.
Ha majd annyira kevés lesz a kaja, hogy nem éri meg etanolt csinálni belőle, akkor majd nem fognak belőle azt csinálni.
De addig, amíg az OPEC országok mesterségesen magasan tartják az olaj árát addig akár tőlem éhen is dögölhetnek az OPEC tagországok lakói.
A piaci árak majd mindent szépen elrendeznek.
@Kori & R: A cukor nem azért ennyire drága, mert mindenből etanol készült, hanem azért mert az EU-s kvóta letörte a termelésünket. Ezáltal tönkrement a 4 nagy gyárból 3. A drasztikus kereslethiányból meg azt vette le a "paraszt", hogy nem érdemes cukorrépát termeszteni, mert úgy sem tudja senkinek sem eladni. Így mindenki abbahagyta a cukorrépát. Ott tartunk, hogy a maradék 1 cukorüzemnek is kevés a megtermelt mennyiség.
Különben a magyar parasztnak az etanol felfutása azért is jön jól, mert idehaza mindenki, ha kell, ha nem, kukoricát termeszt. Mer' azt úgy is elviszi valaki, meg nincsen vele sok gond....
A piac meg azt is el fogja intézni, hogy a növekvő élelmiszer árak mellett megéri egyre több parlagon levő területet művelés alá vonni. Nyugat-Európában a sokkal hatékonyabban használják ki a földterületeket mint idehaza.
Ha meg az élelmiszer árak növekedésétől tartunk, akkor meg érdemes azon elgondolkodni, hogy az üzemanyag árának drasztikus növekedése sokkal jobban befolyásolja szerintem az inflációt, mint az élelmiszer. Mert ugye a traktorba, meg a kombájnba is csak kell valamit beletölteni....

Adamfark 2011.03.11. 17:40:29

@MM.:
100e km alatt tisztán benzin üzemben is elérik a gumicső.
Különben meg szerintem nem a km terhelés a döntő tényező, hanem az idő. Mert lehet hogy egy céges kocsiba 2 év alatt beletesznek 100.000Km-t, de akkor csak 2 évet ázott benzincső az etanolban, míg lehet hogy egy úrvezető 10 év alatt fog 100e-et beletenni.
Különben ha lenne is a gumira negatív hatása, akkor is gyakorlatilag filléres alkatrészekről beszélünk.
Nem véletlen, hogy a gyári etanolos megoldások is csak minimális változtatásokat tartalmaznak. De azokat is csak azért, hogy legyen miért drágábban adni. Különben meg komputer egy rugalmasabb szoftvert kap, ami a "szegényebb" keverékhez is hozzá tudja igazítani a motort.
Ez a modern elektronikus befecskendezéseknél még kisebb probléma, mint a régebbi karburátorosoknál.

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.03.11. 17:42:33

Hoppá! Azt még elfelejtettem az előbb, hogy épp most zajlott le Japán eddigi legnagyobb földrengése. Finomító is lángokban áll többek között. A japán tőzsde már most zuhan. Tehát? Mi következik ebből? Az eddigi áremelésnél is nagyobb lehet az áremelés üzemanyag fronton, hiszen hozzánk minden szar begyűrűzik! A kibebaszott befektetők nem akarnak kockáztatni. Fantasztikus ez a globalizáció!

007 turbozva nem keverve... 2011.03.11. 17:43:15

12 évig volt egy Honda Civikem ,1985ös.tettem én bele mindent ,le nyelte ,soha nem romlot el.Csak a repülő kerozin nem tetszet neki 50%ba keverve benzinnel.csörgött... de jártam fél évig gázpárlat és benzin keverékel fele fele arányban...de indultam gyorsulás versenyen 5 liter 100as benzin ,plusz fél liter izopropil alkohol,2 deci nitró higitó,1liter keverék ami modellező autókba kell (benzin és nitrometán keverék...) = 1 első hely és három 3ik....( csak CRX ek nyomtak le az 1600as osztályba....
eladtam,most is járnak vele nap mint nap.

Vityaz 2011.03.11. 17:45:02

@Flak:
Károsanyagkibocsátás: plusz oxigént viszel be az alkohollal, ezért is kell a karburálásnál utánamenni, ergo az elégetlen szénhidrogén-kibocsátásra kedvező hatása lesz.

motorra gyakorolt hatása: én jártam úgy E85-tel, hogy lemosta a hengerfalról az olajat és megszorult a dugattyú. Az alkohol oldószer, felhígítja az olajat is.

LoneWolf 2011.03.11. 17:49:49

@Flak: Üdv! Az etanol a benzinnek ellenálló gumialkatrészeket nem károsítja. A korróziós hatás csak akkor jelentkezhet, ha az etanol a (lég)nedvességgel érintkezik, mert az alkohol jól keveredik a vízzel. A gyakorlatban ez a porbléma csak akkor jelentkezik, ha az autó sokat áll.

Az etanolos átalakítás akkor okoz károsodást, ha az etanol-levegő arányt nem korrigálják (jelen esetben a benzines üzemhez viszonyítva jelentős dúsítással) megfelelően. A benzines üzemre beállított keverési arány etanollal nem lesz megfelelő, a motor a betankolt etanol mennyiségétől függően egyre inkább a szegénykeverékes üzem jeleit fogja mutatni (a probléma gyökere az etanol azonos térfogatra vetített kisebb fajlagos energiatartalma). Ezt a problémát a lambda szabályzásos befecskendező rendszerek bizonyos határok között automatikusan képesek dúsítással kezelni, de a karburátor / porlasztó esetén a keverékképzés statikus. A karburátor átfúvókázásával lehetséges a tiszta etanolos üzem (bár a hidegindítás időnként problémás lehet), viszont az átfúvókázás miatt motor benzinnel nem járatható csak ha "visszafúvókázzuk" a karburátort az eredeti állapotba. Az etanol égése a benzinhez viszonyítva tisztább, ezért mind a két- mind a négyütemű motoroknál csökkenthető a károsanyag kibocsájtás, ha a keverékképzést az etanolos üzemnek megfelelően utánaigazítjuk. A kétütemű motoroknál azonban az elégetlen szénhidrogének kibocsájtási értékei nem fognak számottevően javulni, viszont a CO, CO2, NOx értékek javulása várható.

LoneWolf 2011.03.11. 17:51:20

@Flak: A kipufogógáz "szagának" megváltozása is várható, de lehet, hogy úgy is tetszeni fog.

Adamfark 2011.03.11. 17:51:24

@bulvárcsávó az rtlklub sztárja:
Az a finomító, az egy gáztározó.
Ha meg finomító lenne:
Mivel nem kitermelő országról beszélünk, hanem 100%-ban fogyasztóról, most pontosan a kereslet csökkent a nyersolajra.
A tőzsde esése mindig olaj többletet okoz, ami meg csökkenő olajárat jelent. Mindaddig, amíg az olajtermelő országok a kereslet csökkenését le nem reagálják egy kitermelés csökkentéssel, addig lefelé fog menni az olaj ára is....

Adamfark 2011.03.11. 17:58:48

@Vityaz:
A benzin különben nem oldószer???
Nem lehet, hogy annál a szóban forgó autóban különben sem volt elég olaj, vagy esetleg tönkre ment az olajszivattyú?
Tehát még egyszer elmondanám. Az E95-ös hagyományos benzin is tartalmaz közel 5%-ban etanolt.

csintapala (törölt) 2011.03.11. 18:00:03

@Vityaz: "motorra gyakorolt hatása: én jártam úgy E85-tel, hogy lemosta a hengerfalról az olajat és megszorult a dugattyú. Az alkohol oldószer, felhígítja az olajat is."

Kapaszkodj: a benzin is oldószer és mindez amit leírtál a benzinre is igaz. Csakhogy ami a hengerbe kerül porlasztva (akár benzin, akár e85), az normál körülmények között -általában- elég.

!Killgore 2011.03.11. 18:06:41

Abszolút nem eszi az etanol a gumi alkatrészeket, csöveket. De senki ne tankoljon szeszt, mert akkor felviszik az árát. :D

voltamper 2011.03.11. 18:07:25

1.6 16V 100 lovas 1997-es Fiat Marea W,
tavasztól őszig gond nélkül megy felesben
95+E85 keverékével. 100Km/7L helyett
8 litert fogyaszt. Persze kinőttem már
a 6500fordulaton való pörgetős kort(sajnos)

LoneWolf 2011.03.11. 18:08:19

Az előbbi kisregényből kimaradt, hogy az etanol magasabb kompressziótűrése miatt a motor sűrítési viszonya és/vagy az alapelőgyújtás értéke is növelhető, ami a motor működési hatásfokát emeli, ezzel egy része kompenzálható az etanolos üzemben jelentkező fogyasztásemelkedésnek.

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.03.11. 18:08:56

@Adamfark: Oké. Valóban, a katasztrófa hatására 100 dollár alá ment a hordónkénti olajár. Miért van mégis, hogy az USA-ban ma is emelkedett az üzemanyagár? Egyébként is állítólag idén, vagy még jövőre elérjük az olaj kitermelési csúcsot, akármi történhet, nem lesz jelentősen olcsóbb az olaj. Plusz a MOL megfigyelhetően lassabban követi le az árcsökkenést, mint az áremelést. És végül tényleg egy olajfinomító ég Ichiharában. De legyen neked igazad, legyen megint olcsó az olaj, én benne vagyok.

Vityaz 2011.03.11. 18:10:48

@Adamfark: nem autó volt, de tök mindegy, lényegtelen.

De a benzin is oldószer, csak mondjuk a jelenlegi olajok arra vannak optimalizálva. Egy varesznál meg már talán a dugattyú illesztései sem biztos, hogy olyanok, mint kéne, ezért fordulhat(!) elő bibi.

Vityaz 2011.03.11. 18:12:11

@csintapala:

A kétütemű Wartburgnak meg pont az a lényege, hogy nem csak az égéstérbe jut be tüzelőanyag, szóval itt talán jobban meg kell gondolni, mennyi és milyen olajat használ az ember.

tlantos 2011.03.11. 18:17:40

Ezek hulyek. A regi Swift hasznalatijaban benne volt, hogy ahol ilyen van, hasznalhato. Mellesleg mindenfele atalakito enlkul olyan E40-E45-ig hibatlanul megy. (1.0)
N16 Almera detto.

megkeseredett 2011.03.11. 18:19:07

@Adamfark:
Csak egy dologgal egészíteném ki a "kajánkat eltankoljuk" retteg(tet)ést:
Ha jól sejtem az EU kvóták miatt (hogy szegény francia parasztok is megéljenek), meglehetősen sok földet _KELL_ parlagon tartanunk. Azokon most konkrétan max. gyom terem és azért _fizetünk_ a tulajdonosoknak, hogy ne termeljenek rajta. Ez persze a föld minőségének sem tesz jót hosszú távon.
Szóval hol is van azzal a probléma, hogy az élelemtermelésre a kvóták miatt fel nem használható területen másra, pl. üzemanyagként használható növényt termesztünk?
Most nem a gyerekek szájából vesszük ki a kenyeret vazz, _TILOS_ több élelmiszert termelnünk! Amúgy is inkább jobbat kellene, nagyobb hatásfokkal, nem pedig többet...

srank 2011.03.11. 18:38:34

én múlt héten néztem az adzsipos blokkon fel volt tüntetve az üzemanyag 4% bioetanolt tartalmaz (95-ös benyát tankoltam) , most már legalább tudom miért ...

srank 2011.03.11. 18:41:44

@voltamper:
gyakorlatilag nem spórolsz egy fillért sem max kétszer annyi ideig tankolsz :DDD

csintapala (törölt) 2011.03.11. 18:42:17

@megkeseredett: Az autók egyelőre nagyon kevés %-a jár etanollal. A gond akkor kezdődne, ha nagyon megnőne az etanol iránti kereslet, mondjuk az olaj árak miatt.

Ez a félelem közel sem alaptalan. Ha a benzint teljes egészében bioetanolra akarnánk cserélni, akkor ahhoz irdatlan mennyiségű termőterület kéne, ami nyilván az élelmiszer termelés rovására menne, pedig abból is egyre több kell.

megkeseredett 2011.03.11. 18:47:23

@csintapala: Szerintem nem lesz végleges megoldás, ahhoz tényleg nem lenne elég a termelés hatásfoka, de az olaj mellé "kisegítőnek" megteszi, amíg ki nem jönnek a szobahőmérsékleten is szupravezető anyaggal és a fúziós erőművekkel. :)
Mondjuk Brazíliában jól elvannak az etanollal, de azért ott más a lakosság lélekszáma/km2 arány.
Amíg viszont mást nem termelhetünk a földeken és ne a kenyérhez hiányzik, inkább ebből termeljünk minél többet és használjunk kevesebb olajat (ezzel a magyar termelőknek is visszacsurgatva egy kis pénzt), minthogy fizessük az üres földeket + tömjük orosz és arab barátaink zsebét...

Tóth Ágas 2011.03.11. 18:48:30

@MM.: jelentem én eddig kb 110ekm-t mentem tisztán E85-tel, átalakítóval és ezidő alatt az említett károsodások nem jelentkeztek. (Persze tudom, majd a következő 100e km-en meglátom..;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.11. 18:52:16

Azért a benzinfogyasztás 20 % al csökkent ezekszerint ennyivel nőtt az etanol fogyasztás?

kustora 2011.03.11. 18:54:27

"A másik az etanol közismerten korrozív, és bizonyos gumialkatrészeket károsító tulajdonsága."

Úgy látszik kiirthatatlan ez a marhaság! Mindenki ész nélkül átveszi,

kuki123 2011.03.11. 18:58:19

A 2. legolcsóbb megoldás prémium német benya:
van kraft, kevesebbet fogyaszt

az első az LPG vagy CNG

sergei_ivanov 2011.03.11. 19:02:02

Opel Astra c14nz. immáron 3. éve megy E85-el. nyáron tisztán E85 télen felesbe benzinnel. A fogyasztás 1 max 1,5L-el növekedett. köszöni szépen jól van :)

alex58 2011.03.11. 19:07:20

Az elmúlt 2 hétben kipróbáltam az E85-öt, fele-fele arányban keverve a benzinnel. Az injektoros Punto 1,2 8V a -5 fokos hidegben is minden gond nélkül indult, a gyorsulásán sem vettem észre különbséget, azonban kb. 1 literrel többet evett meg így ( a téli 6,5 literes átlag helyett 7,5 litert is beszippantott ).
Ez egy 40 literes tankolásnál azt jelenti, hogy a 20 liter E85 tankolásával megspóroltam 2000 Ft-ot, de így a korábbi 615 km helyett csak 530 km-t tudok megtenni amivel az 1 km-re kivetített fogyasztás szinte fillérre azonos, vagyis nem spróroltam semmit. Érdemi megtakarítást csak akkor lehetne elérni, ha max. fél literrel enne többet, kérdés, hogy megéri-e ennyiért kockáztatni azokat a károkat, amit az etanol tartós használata okozhat egy nem ahhoz tervezett motorban.

Phrascarica 2011.03.11. 19:15:41

@Kori & R: "A cukrot meg most épp 2x annyi pénzért lehet megvenni a boltban "
És havonta mennyi cukrot eszel?
És mennyit tankolsz?
Naugye :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:23:42

"A másik az etanol közismerten korrozív, és bizonyos gumialkatrészeket károsító tulajdonsága."

Bullshit..Már megint egy urban legend...

Gulyás G 2011.03.11. 19:26:51

@kustora: @Aabroncs:

Kíváncsian várjuk az állítást cáfoló érveket és a tényeket.

Addig is olvasnivaló:
oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/news/index.php?Seite=457

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:31:19

@mikrovp: Így van..Ennyi, köszönjük..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:32:55

@Gulyás G: LOOOOOOOOL :-) Oldtimer??

Olvasni való az ország legjobb injektor szervizétől. Ha valakinek, hát neki hiszek!
injektor.hu/index.jsp?id=2&main=194&akt=2

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:34:42

@Gulyás G: Ja, és amit elfelejtetem..Tucat autót tudok, 2000 évjárat előtt is, ami nevetve viseli az etanolt, de személyesen még nem láttam embert, aki mutatott volna egyetlen, az etanol által kivégzett alkatrész sem...

gabors 2011.03.11. 19:38:04

Az otthoni viszonyokat nem ismerem de US New York, mar legalabb 10 eve CSAK E10 lehet tankolni. Vannak mas allamok is pl California szinten. E85 pedig a kozepso allamokban (corn belt) elerheto. Ez minden octan szamra igaz 87 89 92 (ami altalanos errefele).

Az autokon semmit nem kell valtoztatni siman elmegy E10-el... biztos tobbet fogyaszt de mivel "tiszta" benzint errefele (keleti part) nem talaltam meg igy nem tudom.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.11. 19:48:44

Régi Swiftbe semmilyen átalakító nem kell, csak egy benzinnyomás emelés.
Újabb kocsiba viszont nem merném beletölteni..

Shadowbull 2011.03.11. 19:53:43

@kustora: Sajnos bizonyos gumialkatreszeket, tomiteseket, szimmeringeket igenis karosithat az etanol.

Ugyanis bizonyos gumik terfogata megno az etanol hatasara, ez foleg az alakos tomiteseknel problema, mert a nagyobb terfogatu tomites nem fer el az eredetileg neki szant helyen, kituremkedik onnan, es tomitetlen lesz a motor.

Masik dolog meg a viztartalom es az etanolos-vizes motorolaj megvaltozott kenokepessege es szennyezodesfelvevo kepessege.

Az E85 tankolas arra nem felkeszitett motorba nem mas mint orosz rulett.

sb

Gulyás G 2011.03.11. 19:59:19

@kustora:

Akkor még egyszer: az autók döntő többsége minden további nélkül elviseli az etanolt.

Néhány meg úgy tűnik, nem. Minél régebbiek, annál valószínűbb, hogy akad benne olyan alkatrész, aminek nem használ.

És valamiért a repülőgépekhez sem ajánlják...
www.generalaviationnews.com/2011/02/08/easa-warns-again-about-ethanol-in-mogas/

vanek_ur (törölt) 2011.03.11. 20:01:56

Évek óta használom, bő egy éve átalakítóval. Kicsit lehet vele spórolni, és mikor télen a hidegindítás miatt visszaváltottam benzinre, egy tank után újra alkoholt vettem. Annyira meg lehet szokni a nyomatékot. Mintha a turbó is magasabb nyomást engedne, gondolom a kopogásérzékelő benzinnél hamarabb visszafogja.
Egy régebbi hozzászóláshoz meg annyit, hogy a kukorica jobban drágult, mint a nyersolaj, de olyan mindegy, amíg az üzemanyagokkal versenyez, ahhoz igazítják az árát.
Ja, 97-es és 2001-es SAAB-ok, meghibásodás, panasz nincs.

attnyc 2011.03.11. 20:07:49

German to Hungarian translation
Nem minden autó E10-kompatibilis

E10 lehet agresszív, különösen nagy nyomás és magas hőmérséklet mellett Ethanolatbildung alumínium. Különösen problémás, hogy a korróziós lehet váltja ki, ha egy üzemanyagfeltöltés E10, majd megállíthatatlan. Ebben az esetben előfordulhat, szivárgás az üzemanyag-ellátó rendszer is dar. nagy biztonsági kockázatot is vannak problémák okozta az oldószer tulajdonságai etanol szervetlen komponensek, csökkentve annak kockázatát, nagyobb fém értékek adják az üzemanyagot. A kompatibilitási a fóka anyagok és tömlőket az üzemanyag-ellátó rendszer problematikus lehet. Ezért ki kell tölteni csak a gyártó által jóváhagyott modell sorozat E10.

Mielőtt a különleges adalékok, amelyek kínálják a kiegészítők kereskedelem és E10 képessége akkor is, ha nem az a célja, hogy a "megosztott" modell, nem ajánlott!

Blindmouse 2011.03.11. 20:11:26

E17-E20 arányt szoktam néha keverni a kocsiba.. seggel érezhető a sima 95 és az ethanollal kevert közt.. kiegyenesíti a nyomatékgörbét, kisebb a turbolag :)

United Steaks 2011.03.11. 20:21:43

@mopowa:
"az jó indok , hogy 2 év alatt a kukorica ára majdnem duplázott?"
Azért engedik használni a bioüzemanyagokat, mert nem alternatíva. A fél földnek ki kellene halnia ahhoz, hogy legyen elég belőlük...

Blindmouse 2011.03.11. 20:24:11

Az hagyján, de ha a benzint emelik 5 forinttal, akkor az E85 ára miért megy fel nem 1, hanem szintén 5 forinttal?

huncsongor 2011.03.11. 20:29:57

Én ezt nem értem, ennyire olcsó jánosokat. Azért a fostos 10% ért E85öt tankolni, ami a kaja helyén nő, amitől szarabbul is megy és többet fogyaszt az autó. Ha valaki ennyire sporolni akar az rakason be az autójába lpg szettet és pá..

ommm 2011.03.11. 20:36:32

@Shadowbull: Na várj csak, legközelebb nem úszod meg hektónyi kólával te sem. Még hogy józan mérnökember :)

George17 2011.03.11. 20:41:31

Most hallottam Líbiában forradalom előtt 1 liter benzin 10 forint volt.
Ott bezzeg nem gondolnak alkoholos üzemen ha nálunk a tej árképzése ugyanilyen lenne 1 liter tej 7500 ft ba kerülne.

attnyc 2011.03.11. 20:43:59

English to Hungarian translation
Etanol (E10/E15) mix-üzemanyagok, a volatilitás és hatása a gépjármű motorok
Hírkategória: Vélemény - K március 8, 2011 12:03 EST
technológia, olaj, németország, etanol, Ron, volatilitás, égés, E10, viszkozitás, E15, ütés-by-hatás, mix-üzemanyagok, oktán-szám
Josh Rosenroth
hirdetés

A katasztrófa a német fogyasztók körében tökéletes. A jelenlegi Welt online közvélemény-kutatás (közel 7,500 leadott szavazatok 06:00 CET) szerint 93%-rosszallással az E10. 63 db megkérdezett, nem fognak E10 miatt magasabb a fogyasztás. A "klíma ameliorators 'mondom, hogy" hamis "; annak ellenére, hogy 2 százalék az üzemanyag-fogyasztás az E10, a fogyasztók valóban kevesebbet fizetnek, mint a" Super Plus E5 ", amelynek célja a nagy teljesítményű autók nagyobb igényeket támasztanak oktánszám (Kutatási oktánszám - RON 98 +) és az idősebb autók (10 év plusz).

Nem egészen helyes, IMO - az átlagos üzemanyag-fogyasztás, amelynek alapja a standardizált vizsgálati eljárás során csak egy durva becslés.

Az Ön egyéni vezetési szokások, valamint a napi hajtás követelményeknek (különösen főleg ingázás a városokban) van nagyobb hatással a kilométeróra. Véleményem szerint ez reális, hogy egy 5 százalékos növekedés az E10, így a E15, javasolt az USA-ban, akkor valószínűleg fogyasztanak 8-10 db több, amikor is a városi üzemmódban, átlag alatti hőmérséklet és a motor viszonylag rövid ingázás távolságok (kevesebb mint egy óra naponta).

Egy kulcsfontosságú tényező minden motor olaj kenés. Hideg feltételek és alapjárati üzemmódban vezet tökéletlen égés, hogy ezáltal több elégetlen szénhidrogének. Mindaddig, amíg a katalizátor túl hideg e szénhidrogének kerülnek a légkörbe, lehet, hogy szaga a "benzin illata" is, amikor azt mögött egy autó, amely már kezdett csak rövid idő előtt.

Olaj kenőhatás megtörténik egy csomó tényező - két fő tényező nyilvánvalóak:

(1) elégetlen szénhidrogének ütés-alkotóelemenként (szabálytalan kipufogó gáz, hogy megkapja a módja annak, hogy az olaj-rendszer) is elmossa az olajfilm a dugattyú, ami az olaj vékonyabb (alacsony viszkozitású olaj okozná).

(2) kondenzációs víz CO2 és nitrogén-oxidok (NOx), mint ütés-komponensenként formában savak, amelyek semlegesítik az alacsony bázis lúgos Otto-motor kiigazított gépjármű-olaj nagyon gyorsan, így az olaj vastagabb (víz-olaj emulziók a magasabb olaj- viszkozitás és vezethet iszap és kap szilárd hosszú távon).

Városi közlekedési viszonyok (és az alapjárat hideg motor) vezethet "gyakorlatilag" több olajat. Ha ellenőrizni az olajat, és kiderült, hogy több, mint az első jel, hogy lehetne még elég veszélyes a motor, mert az alacsony viszkozitású növeli súrlódás (szakadás és kopás), így a motor élettartama csökken.

Most, E10 és E15 csökkenti az üzemanyag általános-volatilitás, esp. rossz mellett hidegben.

Mit jelent ez pontosan? Nos, a dolgok rosszabbodnak ezeket a komponenseket, a több etanolt van a mix annál több el nem égett szénhidrogén (1) és ecetízű kondenzátum (2) kapsz.

Következtetés rövid ingázás a fogyasztók:

Légy tudatában annak, hogy a hideg motor feltételek károsabbak a romló kenőképességű.

Etanol alapú üzemanyag-keverékek ronthatja a helyzetet, a csökkentett üzemanyag-volatity, és így megőrizze a tökéletlen égés már.

Járművezetők, akik E10/E15 üzemanyagok javasoljuk, hogy ellenőrizzék és módosíthatja az olajat gyakrabban.

gorcsev54 2011.03.11. 20:48:42

@Kori & R: Régóta azt gyártanak,csak úgy mondom a cukor nem ez miatt drága,de nem járok etanollal.

Gulyás G 2011.03.11. 20:49:08

@ommm: Még hogy józan mérnökember :)

Ezt állította magáról??

Virago_1000 2011.03.11. 20:51:00

Etannol egy bullshit, egy nagy baromsag ugy ahogy van.
Egyreszt minek, mikor ott az LPG, amely nemcsak kornyezetbaratabb, hanem sokkal olcsobb is.
MAsreszt nem tul etikus elelmiszertermelesre hasznalhato teruleteket uzemanyagtermelesre befogni.
Akkor tankolsz etanolt, ha a sajat (es a penztarcad) ellensege vagy.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.11. 20:51:33

A gáznál nincs olcsóbb, és tisztább. Nem értem, miért nem használjuk ki a hazai földgáz lelőhelyek adta lehetőségeket. Az nem magyarázat szerintem, hogy nincs technológiánk, és nosza adjuk el bagóért. Megint a Magyar ember szopik, mert a ganék eldöntötték, mi a jó nekünk.

@Gulyás G: cikk-cakkban repülnének a madarak.

Virago_1000 2011.03.11. 20:53:09

@ommm:
A zold Porsches hir (Singer) is 1000eves. Mondd, mit csinaltok ti a szerkesztosegben?

Virago_1000 2011.03.11. 20:58:24

@Shadowbull: valaszoltam a hozzaszolasodra, amit utoljara irtal a leghutes kapcsan.

gorcsev54 2011.03.11. 21:03:14

@A nevem Nick.: Csak a pontosítás kedvért a kukorica ára szerinted nem olaj függő?Műtrágya, gázolaj-művelési költség,minél drágább az üzemanyag annál drágább a kukorica.( pedig a világban túl termelés van belőle, mégse jut mindenhova)-hamis állítás az ,hogy azért éheznek a világban mer üzemanyag készül a kukoricából ( az árakat sokkal inkább mozgatja az olaj ára és a spekuláció)Valaki itt az írta a cukor azért lett drága mert a brazilok etanolt gyártanak belőle.Harminc éve! A nagy szart azért, mindenki tudja a magyar cukorgyártás történetét az uniós kvótát ( bár ennek ellent mond a szomszéd ország cukor árra) Sokkal inkább itt is a spekuláció - de írhatnám azt is a Magyarországon szokásos átverés. De benzinnel járok, hiszen a Fidesz "csökkentette" a jövedéki adót benne

gorcsev54 2011.03.11. 21:08:19

@BOSCHtechnikus: Ha nagyon sokan járnának gázzal akkor előbb utóbb a kormány ugyan akkora jövedéki adót vágna rá mint a benzinre- vagy gondolod lemondana az egyik legnagyobb adó bevételéről.

Virago_1000 2011.03.11. 21:10:20

@bulvárcsávó az rtlklub sztárja: "Lassan már a levegőért is fizetünk majd, higgyétek el, lehet, még megérjük"

azt mar megertuk, hogy a vizert fizetnunk kell, nem lepodnek meg, ha a napfeny, ill. levego is be lenne arazva.

frsh 2011.03.11. 21:15:50

Mi a faxnak tankoljak E10-et, amikor 4 cent a különbség? Szerintem a többi német is így van vele. Itt nem annyira számít az árkülönbség, mint otthon, hiába nyomja a média, németek nagy ívben szarnak az egészre. Azt se tudják mi az az E10. Valamelyik nap volt riport kutaknál, fingjuk nem volt róla. Itt csak beleülnek az autóba, ha gond van vele, irány a szerviz, úgyis van rá gari. Marhára nem érdekli őket az autótéma, mert nagy részük csak arra használja, hogy eljusson A-ból B-be, kötelező szerviz, és kész. Persze azért van sok autóbuzi is, mint a szomszédom, aki minden vasárnap 3 órán keresztül porszívózza a barom a 10 éves Zafiráját :), de röhög rajta az egész falu. Szóval kicsit más a szemlélet

srank 2011.03.11. 21:32:06

az sx4 tesztben a csikós megint szajkózza a fasságot miszerint az 1.6 benyás 1L-rel eszik többet és ugyan úgy megy, alig várom, hogy valaki írjon egy e-mail-t (mint a múltkori scenic-es idióta) " a totalcaron azt írta az újságíró hogy az 4x4-es sx4 -est bátran meg lehet venni 1.6os benzines motorral mert a fogyasztásbéli különbség elhanyagolható"
:DDDDDDDDDDDDDDD

Virago_1000 2011.03.11. 21:48:50

@megkeseredett: @gorcsev54: Ez az unios kvotarendszer teljesen ugyanaz az alapelveit tekintve, mint amikor a naaaagy szovjetunioban eldontottek, hogy melyik allamnak mit kell termelni. Bedolt az is, be fog ez is, kulonbseg az, hogy ez hamarabb.

brand_boy 2011.03.11. 21:53:36

A szomszádomnak Focusa van évek óta tisztán e85-öt tankol, a kocsi hiba nélkül megy.
Én a 206-ba csak felesbe merem tenni, azt is csak nyáron, de nekem is bevált. Fogasztásnövekedést nem tapasztaltam.

Loona 2011.03.11. 21:54:43

Nyáron tisztán használtam az E85-öt, ahogy jött a hideg kicsit behülyült, ezért kap kevéske benzint is. (Beindult, benyakalt, fordulat ugrált, majd lefulladt, fél óráig nem lehetett újra indítani.) A fogyasztásom nőtt, de nem vettem észre, hogy "nem szeretné" az alkoholt. 8 lityi helyett 10-et iszik belőle, ez állítólag az átalakító hangolgatásával csökkenthető.

Sákif za morro? 2011.03.11. 22:31:02

Nyáron higítás nélkül használom régi, mono jetronic-os motorban gond nélkül megy. Hűvösebb reggeleken kicsit prüszköl, de nem vészes, egy percen belül elmúlik. Ősszel fele-fele, télen meg nem használom ezt az autót. Semmiféle átalakítást nem végeztem a motoron. A gumi üzemanyagcső meg köszöni, jól van. (rendszeresen figyelem az állapotát, nehogy megvicceljen) Jobban zavar az élelmiszerárakra gyakorolt hatása. :-S

Shadowbull 2011.03.11. 22:38:45

@Ben Zinkoot: Erdemes figyelni az osszes olajtomitest is a motorban.

Azok nem szeretik altalaban az etanolt.

sb

Mécsvilág 2011.03.11. 22:46:10

Átalakítóval járok, a munkáltatóm fizette az átalakítást. Suzuki Ignis GC-ről van szó. Igazából egy tankkal - bármit csinálok csak 360 km-t megy el a kocsi - és sokszor állítgatni kell az elektronikán. A fogyasztás sok esetben 10 liter felett van! Télen volt egy pár hát állítás nélkül, amikor 12,7 körül.

Sákif za morro? 2011.03.11. 22:46:40

@Shadowbull: Arra gondolsz, hogy amit az olaj felvesz benzint, szétcseszi az olaj tömítéseket?

Shadowbull 2011.03.11. 22:47:48

@BOSCHtechnikus: "Az nem magyarázat szerintem, hogy nincs technológiánk,"

Hacsak nem birod felimadkozni a gazt, akkor bizony magyarazat.

Egyebkent meg ugy tunik, senkinek nincs jelenleg.

sb

Shadowbull 2011.03.11. 22:53:01

@Gulyás G: Namost a palinkat magaval egyutt pusztitottuk, ugyhogy inkabb hallgasson :)

sb

Shadowbull 2011.03.11. 22:54:52

@ommm: Ehh, ha kocsival kell mennem, akkor marad a kola, mint a dekadens nyugati ifjusag boditoszere :)

sb

Shadowbull 2011.03.11. 22:57:02

@Ben Zinkoot: Arra bizony.

Ahol olaj van, ott uzemanyag is van.

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.11. 23:25:50

@Shadowbull: Sajnos nem értek ehhez az iparághoz, de amikor kiderült, milyen gázmennyiség van alattunk, a média harsogta a jövőbeli monopolhelyzetünket. Mára nagy csönd van erről.

Shadowbull 2011.03.11. 23:37:41

@BOSCHtechnikus: mert kozben kiderult hogy nem tudja senki felhozni.

sb

Adamfark 2011.03.12. 01:01:24

@bulvárcsávó az rtlklub sztárja:
Egyrészt a magas olajárat az befojásolja, hogy a "válság" miatt kevesebb olajra volt szükség. Emiatt az OPEC országok központilag csökkentették a kitermelést, hogy magasan tartsák az olaj árát. Jelenleg viszont a válság enyhülésével folyamatosan nő az ígény az olajra. Persze az OPEC országok rájöttek, hogy véges készleteiket akkor tudják legjobban kihasználni, ha sokkal lassaban növelik a kitermelést, mint ahogy nő az olajra az igény. Jót tett most ennek még az arab világban lezajló balhé is, ami azzal fenyeget, hogy az Öböl környéki országokra is átterjed. ld. Bahrein. Ha ez megtörténik, akkor rohadt nagy bajban lesz a nyugat.
Iránnal fasirtban vannak. Irakban zavarosabb helyzet már nem is lehetne. Előbb-utóbb elfogynak az amerikai katonák, és teljesen bizonytalan lesz, hogy kinek a kezébe kerülnek az olajmezők. Venezuellában Chavez az úr, aki nem annyra tapsikol a nyugati tőkének. Azt már nem is említem, hogy a Suezi-csatorna egy frissen forradalomban kialakuló újy vezetés kezébe került, aminek a szándékai még nem teljesen egyértelműek.
Nigériában pedig nem rég tört ki egy komolyabb gyilkolászás.
Az oroszok kitermelését egy az egyben felveszi Európa, és Kína.
Innentől kezdve sakk-matt.
Az enyhítheti még a helyzetet, ha elkezdik a Braziliai frissen feltárt mezőket kitermelni, amik állítólag meseszerűen gazdagok, de ahhoz hogy ott is felfusson a termelés, minimum 10 év kell.

Adamfark 2011.03.12. 01:06:21

@csintapala: Kétségtelen!
Ugyanakkor javítja a külkereskedelmi mérlegünket, mivel a külföldről behozott olaj mennyiségét csökkenti. Ráadásul jót tesz a mezőgazdaságnak is. (Persze csak ésszel!)
Természetesn soha nem fogja tudni kiváltani az ásványi olajat, de PL. plusz pénzt lehet abból is keresni, hogy a nettó CO2 kibocsátása nagyon kicsi, ezáltal újabb CO2 kvótát tudunk értékesíteni.
Az sem utolsó szempont, hogy kisebb a károsanyag kibocsátása a járműveknek, a korom hiányáról már nem is beszélve.

Adamfark 2011.03.12. 01:12:09

@Gulyás G:
Lehet, hogy azért, mert 1-2000 méteren kicsit hidegebb van, mint tengerszinten.
Ergo könnyebb a fagyás valószínűsége.

Hollandexxonvaldez 2011.03.12. 02:26:56

@Flak: hogy kárositaná a wareszt az etanol? annak mindenevő motorja van.
1990-96 között hajtottam wareszt.sose feledem mikor kifogyott a benzin a havernál a kertnél.amit találtunk a műhelyben a higitótól a higitott festéken keresztül a robi traktorben levő 3deci benzinig mindent beleöntöttünk hogy a kutig eljussunk.szép fehér füstje volt de az ment mint a veszedelem.
abban az időben felesbe higitott kerozinnal járt a haverom a trabijával mert hordta haza a seregből de az is ment.
régen sokkal strapabiróbb autók voltak!

MetalWarrior 2011.03.12. 02:32:32

Lehet olcsóbb az LPG, de én nem rakatom bele a 89 es Renault 5 -be (bevásárlószatyor és melóskocsi, van dieselünk is), a gázt, mert kvázi annyiért szerelik amennyit ér az (khhhmmm)"autó". Előző tulaj nyáron kb 5 liter benzinre ráöntött 20 liter E85-öt és cserélt benne főfúvókát. Télen nem próbálkozott vele.
Én még ezután tervezem a saját kisérletem, de 50-50 % ra gondoltam.

A gáz témához pedig:
2 évet dolgoztam a GES-nél, a Szeged-Makói környéket mértük egy kanadai TXM nevezetű szolgáltatónak.
Ófölddeákon áll a torony, ontja canadának a földgázt...
persze, szaréhuggyé.

www.mariaorszaga.hu/index.php?menu=bovebben&kod=4197&rovat=

Hollandexxonvaldez 2011.03.12. 02:33:33

@Adamfark: nyugi.van itt annyi olaj a földben hogy még 1000év múlva is lesz.duma hogy elfogy.mióta élet van a Földön termelődik.szerinted ami lejut a tengerfenékre döglött hal azt a Természet lefaxolja a Holdra? olaj lesz belőle.
és akkor még a kanadai olajpalát nem is piszkálták.
igaz a mondás hogy a Holdra mentünk de még itt se járt mindenhol ember.
lásd Szibéria ahol ember sose járt de több millió tonna mamut alakult át szépen olajjá...

Hollandexxonvaldez 2011.03.12. 02:41:37

@Virago_1000: azt szokták mondani na "hülye ruszki megoldotta"...
milyen érdekes azért hogy az oroszok elvannak KGST nélkül nem?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.12. 04:09:08

hasznaltam flexi fuel autot ( gmc sierra ) mindig azt tankoltam bele amelyik kutnal volt hely :) sosem tudtam fejbol hogy mivel megyek, de az auto ugyanugy ment vele az biztos.

szerintem tobb a hiszti ez ugyben meg a szajrol-szajra terjedo megalapozatlan hulyeseg mint a tenyek.

oozzee 2011.03.12. 04:16:06

Tankoljatok minél többen minél többször minél több E10-et! Hajrá, hajrá!!!!
Aztán majd nézzétek meg az élelmiszerek árait!

Nem az a kérdés, hogy jól megy-e vele azautó, meg hogy károsodik-e tőle! Egy problémát (fogyó kőolaj készletek) egy másik probléma (elvett élelmiszertermelő helyek) generálásával oldanak meg.
Csak hogy tisztában legyen vele mindenki: Aki E10-et tankol, az tevékenyen és tudatosan hozzájárul az élelmiszerekdrágulásához. Az élelmiszerek drágulásában pedig nem az a probléma, hogy az, aki autózik annak többet kell majd fizetni a teszkóban, hanem az, hogy akinek még autója sincs, az éhezni fog.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.12. 07:38:11

@oozzee: A sört is olyan helyen termelt árpából főzik, ahol lehetne búzát, kukoricát termelni, így a sörivás is élelmiszerár-drágulást okoz.

A szőlők nagy része szintén élelmiszer-termelésre alkalmas helyen nő, így a hosszúlépés is élelmiszerár-drágulást okoz.

A gyümölcsből főzött pálinkákról meg ne is beszéljünk!

Sőt! Gondolj bele, egy kiló disznó előállítása kb öt kiló kukoricát igényel!
A húsevés hogy felbassza az élelmiszerárakat!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.12. 07:45:08

Mondjuk azt nem értem, mi a lehúzás a dologban, ha kevesebbet tesznek bele...

Amúgy én pl. tankolnék E85-t, ha lenne a környéken olyan kút, ahol lehet, bár a franc tudja, egy 20 éves autó mennyire viselné el...

@oozzee: Az E10-ben annyi bioetanol van, hogy észre sem venni.

Az élelmiszerdráguláshoz meg az Unió sokkal jobban hozzájárul, mint a bioetanol, mert ugye az EU olyan feltételekkel ad támogatásokat, hogy pl. a magyar mezőgazdaság ne rontsa a német/francia/olasz üzletét, azaz ne termeljen, és ne jelentsen konkurrenciát ezeknek.

Amúgy meg a világon kurva sok kihasználatlan földterület van, amin lehetne termelni bioetanlonak valót - pl. szar, igénytelen kukoricát, ami úgysem étkezési célokra megy - csak a szerencsétlen pénzesdi-országosdi miatt nincsenek kihasználva a földek, stb. Tehát lenne hol termelni, és jutna mindenkinek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.12. 07:46:39

@srank: Amíg nem hitelesített a mérés, addig azt ír le, amit akar, az a hülye, aki elhiszi.

Schütii 2011.03.12. 08:03:58

@Vityaz: Az hogy az alkohol (is) oldja az olajat (mellesleg sokkal rosszabbul mint a benzin) nem ragadhat meg a dugó, mert az olaj nem tűnik el oldott állapotában sem, elég csak a 2üteműekre gondolni, ahol eleve a benzinben van feloldva.
Ha ragad a dugó (és van olaj) annak több oka lehet, szar a dugattyú anyaga, tűl szűk az illesztés henger és dugó között, szegény keverék miatti lokális túlmelegedés (nem mutatja a vízhőmérő). Vagy ezek bármilyen kombinációja.

kafferbivalybalamber 2011.03.12. 08:38:48

@BOSCHtechnikus: "A gáznál nincs olcsóbb, és tisztább. Nem értem, miért nem használjuk ki a hazai földgáz lelőhelyek adta lehetőségeket."

Azért az se csodafegyver. 40 liter benzinnek 200 liter (200 barra sűrített) földgáz energiatartalma felel meg.
Namost azért egy hatos falvastagságú, 200 literes acéltartály az nem kicsi, és nem könnyű. SUV, kisbusz méret alatt eléggé esélytelen.

kafferbivalybalamber 2011.03.12. 08:57:03

@ColT: Szerintem városi buszoknak a trolibusz lenne áldás. Sose értettem, miért nem azt tesznek mindenhova, persze csak ahova villamost nem lehet (mer az még jobb).
Ahova valami rejtélyes csapás folytán se villamost, se trolit nem lehet tenni, oda mehet a földgázos. Buszban elfér a nagy tartály, persze, bár oda még sokkal nagyobb kell.

voltamper 2011.03.12. 09:09:26

@srank: Így van.Nincs rajta haszon. De semmi se romlott el tőle, és még átalakító sem kell hozzá.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.12. 09:52:49

ELÁRULOM hogy mióta beléptünk az unióba,azóta 20-30%-al csökkent a bevetett termő terület mert az unio azért fizet hogy NE TERMELJ SEMMIT HANEM A TÁMOGATOTT FRANCIA GAZDA TERMÉKÉT VEDD MEG!!!
MEG KELL NÉZNI A 20 ÉVVEL EZELÖTTI KUKORICA TERMELÉST A MAIVAL,SÍRNI FOGTOK HA MEGLÁTJÁTOK.De pl sertés is 15 millióról 4,5 re esett vissza!!

gorcsev54 2011.03.12. 10:52:25

@Virago_1000: Ezt remélem én is:de csak azért írtam ,mert sokan Braziliára kenték a cukor árát,holott ez nem igaz.

pulsarxp 2011.03.12. 11:06:55

hát én ides tova 4 éve használok etanolt átalakító, és minden egyéb trükk nélkül. Télen csak keverve (50-50%) nyáron a jobb időben meg 100%-van. Ez idő alatt kb 80.000 kilométert el is mentem a kocsival, és semmilyen meghibásodása nincs a kocsinak (nyilván a kopó cuccokon kívül)
úgyhogy én bátran ajánlom mindenkinek.
a kocsi egy peugeout 1,4 benzines 8 szelepes.
Ja, és ez nem metanol, hanem etanol.

oozzee 2011.03.12. 11:10:37

@kolbászoszsömle: Te van nem tudod, vagy nem akarod megérteni, amit írtam.

Gábor a Jobbszélső 2011.03.12. 11:11:45

szerintem két épkézláb költségcsökkentö lehetöség van: az LPG, illetve régi dieselbe a fáradt növényi olaj. A többi hülyeség, nem éri meg a macerát. Próbáltam.
Bioetanolt én is betiltanám. Szerintem nem olcsóbb egy liter, mint egy liter benzin, csak a jövedékiadó difi miatt olcsóbb. Ennek semmi értelme. Biztos valakinek ez az érdeke, és ennyi. Ne hidd el, hogy zöldebb. A CO2 nem befolyásol semmit. Pont fordítva van, a melegedés miatt az óceánok adnak vissza a légkörnek CO2-t, amikor meg lehülés van, abszobeálják azt (újra elnyelik) A nap tevékenysége van ránk hatással, nem pedig mi emberek. Mi ahhoz kismiskák vagyunk, de jól le lehet bennünket húzni okos kormányoknak CO2 kvótákkal, és bioetanol zöld köntösbe bújtatásával. Az elmúlt 30 év melegedése alapján messzemenö következtetéseket levonni olyan, mintha valaki a január-május idöszak hömérsékletváltozásából arra a megállapításra jutna, hogy szeptemberben várhatóan 78C° lesz.

augustiener 2011.03.12. 11:14:03

Ha nincs gong E10-től, akkor miért nem vállal garanciát egy gyártó sem?

Tyubi 2011.03.12. 11:18:01

@voltamper: Én csak azt nem értem, hogy ez miért éri meg?
Győrben a 95-ös 370 Ft, az E85 pedig 280
Ha benzinből 7l-t eszik a kocsid akkor 2590 Ft 100 Km, ha meg 50% 95 és 50% E85-el elmondásod szeint 8 litert eszik, akkor úgy meg 4*370+4*280 = 2600 Ft-ból mész 100 Km-t.
Persze lehet, hogy ahol te tankolsz ott mások az árak, mert ugye nagyban variál, de szerintem ez az egész E85 egy fillérbaszás, mert gyakorlatilag maximum pár Ft-os spórolást érsz el és ezért kockáztatod a motorodat amibe minden alkatrész meg javítás egy vagyon.
Ez persze csak az én véleményem, nem kötekedésnek mondom, csak szerintem érdemes lenne néhány embernek tényleg utánaszámolni, hogy a "most olcsó" az nem lesz-e "később drága"...

Rocko- 2011.03.12. 11:25:56

@Gulyás G: csak a rossznyelvek beszélik ezt.

augustiener 2011.03.12. 11:27:41

1 Liter benzin 150 cent. Ebből 89,3 cent adó. Tényleg drága a benzin? Most egy liter E10 annyiba kerül, mint 1 liter Super azokon a benzinkutakon, ahol még nincs E10.

Egyszer tankoltam, 300 km-nél gyulladt ki a lámpa, hogy kevés az anyag. Ez négyszáz körül szokott történni. Megéri így az, hogy öt centtel olcsóbb, mint a 98-as? Megéri úgy, hogy senki nem vállal garanciát az esetleges károkért? Na ezért nem tankolja senki azt a szart. Valamint, ha javítani kell, akkor nem tíz euro a szerelő munkadíja, hanem 60. Márkaszervízben száz.

ommm 2011.03.12. 11:41:42

@Shadowbull: Jössz még te gyalog, várj csak :)

magyar_ellenállás 2011.03.12. 11:48:14

Üdv, én régi Swifttel a mostani téli időszakban lenyomtam 3000 km-t tiszta E85-tel. Hidegindításkor természetesen beindult a szopóroller, de nagyon kíváncsi voltam,mit bír a csacsi. Jelentem: mindent kibírt hiba nélkül. Bemelegedve aztán jobban húz, mint 95-ös benzinnel.

Semmi extra nincs beszerelve, csak a motorhőmérséklet jeladójába tettem potmétert, ami gyakorlatilag kézi szívatóként működtethető. Az előgyújtást nem buzeráltam, hogy alkalomadtán a benzinből ne egyen többet, így 1 literrel többet fogyaszt 100 km-en etanolból, mint benzinből, ami kb. 500 Ft-os spórolás 100 km-enként.

Az üzemanyag támogatottságáról, EU-s árpolitikáról, élelmiszerből üzemanyag jellegű problémákról, termőterület parlagon hevertetéséről és CO2 kibocsátása körüli mókusvakításról nem írok, mert nem érdemes. Az emberek többsége mentehetelenül hülye, kár lenne fáradoznom.

magyar_ellenállás 2011.03.12. 12:07:20

Amúgy tényleg nem értem, mit sipákolnak gyorsabb öregedés miatt azok, akik azt az elvet vallják, hogy az ár-érték arány miatt 3-4 évente érdemes lecserélni a használt autót újra. AKKOR NEM MINDEGY?

Rocko- 2011.03.12. 12:12:15

@Shadowbull: és ha kiszeltündét leküldjük nem jön fel a szén? őőő izé, gáz.

magyar_ellenállás 2011.03.12. 12:20:38

@Rocko-: A Holdon jártunk, a Marsra robotot küldtünk, de a tárnába esett amerikai srácot és a magyar földgázt nem tudjuk felhozni. Fasza.

magyar_ellenállás 2011.03.12. 12:36:33

Az amerikai tapasztalatok és a kincstári kutatófúrások egymást követő szebbnél-szebb eredményei azt bizonyították, hogy az észak-amerikai gázelőfordulások után az erdélyi medence rétegei a leggazdagabbak földgázban. A kormányzat az aszfalt kivételével valamynni szénhidrogén feltárását és hasznosítását az 1922-ben hozott VI. számú törvénycikkel állami monopóliumnak nyilvánította. Amint ezt a törvényt megalkották, a British and Foreing General Securities an Investment Trust Limited londoni vállalat két magyar bankkal 1913-ban szindikátust létesített, amely az értékesítési munkálatok megkezdése előtt első feldatának azt tartotta, hogy a gázmezők termelőképességét amerikai szakértőkkel viszgáltassa meg.

A szakértői bizottság valamennyi gázmező összes terjedelmét 516 km2-re becsülte, a feltétlenül biztos gázkészletet pedig 72 milliárd m3-re'

"1918-tól 1934-ig 10 mélyfúrás végeztek a Tiszántúlon. A hajdúszoboszlói kutak összesen napi 6300 m3, a karcagi kutak napi 3200 m3, a debreceni kutak napi 2400 m3, a tiszaőrsi pedig napi 2800 m3 gázt szolgáltattak."

Dr. Varga József: A kőolaj és földgáz Magyarországon, Bp., 1937

magyar_ellenállás 2011.03.12. 12:37:56

@magyar_ellenállás: "az 1922-ben hozott VI. számú törvénycikkel állami monopóliumnak nyilvánította"

helyesen: 1911-ben hozott

MetalWarrior 2011.03.12. 13:09:19

@magyar_ellenállás:

Állítólag Mezőkovácsháza alatt is van földház (mivel a Szeged - Makói gázkincs vándorol) de azt még kitermelni most túl drága. Persze ezt majd a kereslet (vagy a készletek) kompenzálja.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.12. 13:21:47

@oozzee: Szerintem te sem akarod megérteni, hogy én mit írtam.

magyar_ellenállás 2011.03.12. 14:03:56

@kolbászoszsömle: Én készítettem egy kimutatást a bérek és árak viszonyáról 1900-as és 2011-es adatok alapján.

Ma egy napi (minimál)bérből 4x annyi tejet (termelői áron számítva), 4x annyi szalonnát, 3x annyi almát, 2x annyi cukrot és ugyanannyi krumplit lehet venni, mint 1900-ban lehetett.

Ellenben a földgáz, a kőszén és a folyékony tüzelőanyag ára NEM VÁLTOZOTT. Hihetetlen, de igaz.

magyar_ellenállás 2011.03.12. 14:05:42

@magyar_ellenállás: "Ellenben a földgáz, a kőszén és a folyékony tüzelőanyag ára NEM VÁLTOZOTT."

Értsd: egy napi keresetből megvásárolható mennyisége.

josip 2011.03.12. 17:07:43

@Csirkésfiú: itt zalában a GES emböröi egy éven át robbantgattak, püfölték a földet, szintén kanadai megbízásból, ráadásul a régi, elméletileg teljesen kiürült régi lelőhelyek körül...
Aztán híre ment, hogy a megye szélén kanadaiak igen jó árakat fizetnek a földekért...

Csak én érzem úgy, hogy itt megint a magyarok által történő baszása folyik?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 17:43:32

Gyerekek. Aki szerint az etanol, most nem jó, téved! Az tényszerű kezd lenni, hogy nem minden autó szereti egyformán, de én még csak a neten olvastam olyat aki sír, miközben az életben már tucat embert ismerek aki isteníti. A kollégám minden átalakító nélkül telibe is tolja, nyáron az 1,4- es Almerába és semmi gond, még csekkendzsin sem ég! Nem szegényedik a keverék, a motor alkalmazkodik..A keverék illesztés magától beáll és kész....
Az etanol pedig a kutakon ott van, tőlünk függetlenül. Nem használni, miközben már le van gyártva? Az nem környezet kímélő..
Azt pedig tudomásul vesszük, hogy a gyártásával együtt nem olyan környezetkímélő, mint elsőre hangzik.

A jövő héttől beteszek én is egy Almerába egy átalakítót és használni fogom, telibe. Meg fogom írni a tapasztalataim.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 17:46:39

@magyar_ellenállás: :-) Teljesen igazad van:-)) Akinek literenként 100 ft nem spórolás, hát ne spóroljon!:-))

gmower (törölt) 2011.03.12. 20:07:27

Én csak annyit szeretnék elmondani, hogy már több, mint 30 ezer km-t tettem meg tisztán E85-el, természetesen átalakítóval, valamint minden olajcsere alkalmával üzemanyagszűrőcserével. Ezidő alatt semmiféle meghibásodása nem volt az autónak, pedig ráadásul még francia is ;) Az E85 miatt nem kezdett dőlni a motorból az olaj, de igazából mivel nemsokára 240 ezer van benne, nem is biztos, hogy ráfognám a szeszre...

Az árra meg csak annyit, hogy ma 268-ért tankoltam belőle, az 25%-os túlfogyasztás (egyébként nekem inkább 20%) esetén 335 forintos benzinárnak felel meg, ennél azért drágább, ha jól tudom. Nekem az átalakító már visszahozta az árát, a cirka 10%-nyi spórolás meg heti egy tank elhasználásakor azért nem elhanyagolható... Nyilván ezt is mérlegelni kell ugyanúgy, mint minden mást (pl. gáz), 20 ezer km évi futás alatt semmi értelme, de attól még valakinek érdemes lehet, a legtöbb autónak pedig az égvilágon semmi baja nem lesz tőle.

gmower (törölt) 2011.03.12. 20:23:16

Még annyit hozzátennék, hogy az átalakítót az adott autóhoz kell hangolni, hogy a túlfogyasztás minnél kedvezőbb legyen. Másrészt a túlfogyasztás még igen erősen függ az ember jobb lábikójától, minnél inkább állat módjára nyomja neki az ember, a túlfogyasztás annál nagyobb lesz, tehát nem egyszerűen növekszik a fogyasztás, inkább megugrik. Szóval ez inkább olyan embereknek való, akik nem sajnálják az elején rászánni az időt a hangolásra, másrészt a jobb pedál hirtelen padlóig nyomásának gondolata nemigen merül fel bennük :)

zeddez 2011.03.12. 21:19:51

"To determine the amount of "extra" fuel required compared to straight gasoline at stoichiometric mixtures, simply divide the AFRs. For instance, comparing E85 to 100% gasoline, the extra fuel factor is 14.68/9.87 = 1.49. This will require an alteration to the REQ_FUEL value of 149% (less if the gasoline already contained some ethanol or MTBE - most do - so a value of 146% is more typical).

Note that the fuel flow will increase by 46% under all conditions with E85 versus gasoline, and your fuel pump and injectors must be capable of the higher flow under high load conditions. "

100% tiszta benzin vs 100% tiszta etanol

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 21:29:05

@zeddez: :) A BULLSHIT mondd neked valamit?? Ez az..:-))Hidd el, ez nagyon messze van az igazságtól. Attól, hogy nem magyarul van, nem lesz ám igaz:-))

Mennyit akarsz még olvasni, első kézből, arról, hogy ez nem igaz?? A kollégám tavaly átalakító nélkül sem tudott ilyen túlfogyasztást okozni, sőt még a felét sem! Adaptív motor elektronika, mond neked vmit? Mondom, jövő héttől 100% etanol! Megírom nektek...

zeddez 2011.03.12. 21:31:40

Ha vkinek csak 20%-l eszik többet 100% E85 üzemben az 1. hazudik vagy 2. rosszul van beállítva a Etanol átalakítója.
Ez ugyanis lean keveréket jelent, ami benzinnel járva sem a hosszú élettartam záloga terhelésen.

Az MJ/L energia egyenértékeket kiszámolva is az 1.4x-s szorzó áll benzin vs E85 esetén

zeddez 2011.03.12. 21:50:02

Egyébként az E85 ára itthon nem véletlen van úgy kitalálva, ahogy.
Itt nálunk 270 egy liter E85 (de láttam már 275-ért is), 270x1.4=378 ami pont a benzin ára
Azaz normál esetben ha vki nem használja ki a magasabb oktánszáma miatt a jobb kompressziótűrését, annak pont egy ruppót nem lehet vele spórolnia. Aki vmit ér vele az az aki tuningolt kocsiban használja növelt sűrítéssel, vagy pl turbós autóban. A Tesco-ba meg gyerekért oviba járós autókba pont tök felesleges az E85, ugyanúgy semmit nem ér a placebó hatáson kívül, mintha 95-s helyett 100-s benzint tankolsz bele, és krúzolsz negyedgázon 45-50-l a városban azzal. Csak a tudatalatti, mentális lóerőket érzed.

MetalWarrior 2011.03.13. 00:18:44

@josip:
Jól gondolom, hogy Lentiről van szó ?
Én már ott nem voltam a cégnél, de 'jókomám, mesélt a helyről, horvátba is átjártak.
Az csak urban legend, hogy megveszik a földeket, portákat, van azoknak annyi eszük hogy befúrnak "alád" és kiszipolyozzák az olajat, gázt vagy épp geotermikus vizet.
Sőt, évekig tart kielemezni egy-egy adott területet ezért is csak pletyka, hogy felvásárolják...
Ha már a témánál vagyunk mint olajnál, a Ges 100% leányvállalata a Molnak.
Nyáron történt egy igazgató váltás, ő idén 135 terepi dolgozót rúgott picsán.
Volt akit 30-35 év munkaviszonnyal és nem azért mert nem végezte a munkáját.
A geodéziát, azaz a földmérőket teljes egészében kiírtotta, ezután külsősök végzik el ezt a munkát.
Korrekt ? Szerintem ez direkt csődeljárás (kezdete).

magyar_ellenállás 2011.03.13. 09:59:14

@zeddez: Én 2-2 teletank-kiürít-teletank mérés alapján 28%-os többletfogyasztást regisztráltam téli időszakban, közel azonos hőmérsékleti viszonyok között.

Ugyanazon a töltőállomáson:

benzinből 7 liter = 2660 Ft
E85-ből 9 liter = 2583 Ft

Mindenféle átalakító nélkül, nem tojással a gázpedál alatt! Ha belevesszük, hogy E85-tel kb. 3-4 percig álló helyzetben járattam a motort reggelente, hogy ne álmosan kelljen az első kereszteződésben kigyorsítani + belevesszük, hogy az előzésekkor sokkal gazdaságtalanabb az üzemanyag-felhasználás (hiszen a gyújtás a benzinhez van állítva), szerintem korrekt az eredmény.

magyar_ellenállás 2011.03.13. 10:01:54

@magyar_ellenállás: Annyi "csalás" van a dologban, hogy síkolt hengerfejről van szó.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.13. 10:08:38

@magyar_ellenállás: és még a szuzukisokon röhögnek, hogy fillérbaszó fogyasztásbuzeráns mind. ehe

zeddez 2011.03.13. 11:49:18

@augustiener: nem azért mondom, de itt hungarisztánban minimum 4-5 éve van/volt a sima 95-s benzinben is 4.5% Etanol. Ezt az arányt decemberben 6%-ra emelték. Mégsem siránkozik senki miatta, mert a autósok 98%-a eddig azt se tudta, hogy ez már eddig is így volt.
Az USA-ban nagyon rég óta vannak flexfuel autók 10-12 vagy több éve, egy szenzor kell hozzá az üzemanyagcsőre, meg nagyobb injektorok a benzinhídba, hogy akár 100% Etanol arány mellett is menjen vele, így valós időben dinamikusan változtatva a befecskendezési arányt az aktuális Etanol arányhoz képest, ami a tankban van -0-100% között is akár- működni fog.
Braziliában is minden európai modellnek is van flexfuel változata. Semmi hűdeextra anyagminőségű dolgokat nem használnak hozzá.
Mi ugy használtuk gyári ECU mellett E85-t, hogy a gyári injektorok helyett 45%-l nagyobbakat raktunk be. Pöccre indult vele a kocsi, és semmi hibajel nem volt. Az O gyűrűk az injektorokon tök sima hidraulika boltban kapható méretpontos darabok voltak rárakva, komoly bruttó 16Ft volt darabja. Nem marta meg őket, nem mállott el.
De vatta új injektorokhoz jár O gyűrű is, 45-50kHUF-ért lehet venni 4db arányosan nagyobb vadi új injektort, és ahhoz máris nem kell Etanol buzerátor.
Az amúgy is csak annyit csinál, hogy a gyári befecskendezési időket amit a gyári ECU benzinre kivezérel a gyári injektorokra, arányosan meghosszabbítja, hogy a hosszabb nyitva tartási idő alatt így több E85 kerüljön be, de a gyári injektorok benzinnel is már 75-80% körül mennek csúcsterhelésen. E85-nél viszont máris 100% fölé futnak, mert a fordulatot növeleve csökken az erre rendelkezésre álló időablak hossza viszont egyre hosszabb nyitási időre van szükség.
Na akkor lehet beszopódni, mert akár állandóan nyitva van az időablakban sem lesz elég dús az AFR velük.
A nagyobb kapacitású injektor viszont nem fogy el akkor sem, mert az ugyanúgy nem fog 75-80% föle futni, mint a gyáriak se a benzinnel.
A legjobb teljesítmény 12.5:1 AFR-nél van. Lehet menni 13.5:1-s aránnyal is, akkor kevesebbet is eszik a kocsi, de nem is megy úgy, meg fennáll a károsodás veszélye terhelésen a szegénykeverékes üzem miatt.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.03.13. 14:25:40

@Shadowbull: Hát Te milyen tudományosan leírtad, hogy bebasztatok Gulyással. Kurvajó:DDD

antalpet 2011.03.14. 21:28:54

@Kori & R:
A cukor nem azért drága, mert a Brazilok ethanolt gyártanak. A kedves kereskedők drágítják, mert a sok GAZDAG MAGYAR meg tudja venni.
Régebben a krumplival is ez volt (30 Ft-ról 200 Ft-ra drágult. Aztán mindenki azt akart termelni, a következő évben meg nem vették át, csak megint olcsón. Ettől a sok "Paraszt" tönkrement, nem akart többet krumplit venni. Behoztuk külföldről. És ez azóta is így van. A málnával is ezt tették. A "csak kereskedő"-fajtát kellene a termelőknek kirakni a piacról, összefogni (talán TSZCSÉ? :-) ), akkor lehetne ezt az országot rendberakni. Addig meg fizess!

antalpet 2011.03.14. 21:35:57

A műanyag alkatrészeket meg a METHANOL eszi meg.
Én 2010 október óta járok SX4-el (BIOETUN-nal), 100 % ethanolt tankolva csak városban (Hungária-Róbert Károly-Soroksári), a hidegben az addig 7.6-os fogy. helyett kb. 8,8-ra ment fel. A 0-3 C foknál melegebb időszakban kb 8,1 csak. A legnagyobb hidegben is másodikra beindul a szerkezettel az utcán parkolás után is. Jobban gyorsul, csendesebb és rugalmasabb a haladás. 257 Ft versus 370!
Tankolásonként kb. 4800 Ft különbség van.
Ennyi.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.03.15. 08:00:08

Én félek az etanoltól, már páran megszívták körülöttem!

josip 2011.12.08. 16:45:04

@Csirkésfiú: olvasol indexet? ha nem is olaj, de elég gáz:

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/08/gazmezot_talaltak_a_szloven_hatarnal/

és most a MOL leánya GES helyett britek termelik ki.
hurrá...
süti beállítások módosítása