Passat light

  2011. március 07. - ommm Címkék: vélemény volkswagen jetta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Volkswagenes dilemma: Golffal Dunát lehet rekeszteni, ráadásul kicsi is a családnak, a Passat viszont drága, mi legyen? Mi más: Jetta!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302717264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabi1983 2011.03.07. 11:51:36

@Shadowbull: Azért mondtam, hogy neked is van fogalmad róluk.

szabi1983 2011.03.07. 11:52:49

@Shadowbull: És te még akár elfogult is lehetsz, mert ott élsz és bömbit hajtassz.

apamacko 2011.03.07. 12:01:55

Mindíg elfelejtik a kedves tesztelők ( Omm te is !) , hogy VW-nál felár nélkül választhatsz világos belsőt, és minden apró bisz-baszt külön is megvehetsz nem csak csomagban. (csomag árban meg full jó ajánlatok vannak) A hangulat sokat fog javulni!
Az alapáras Trendline (1.2TSI/105LE)pontosan 4.959.750-től van és átlagembernek már abból sem hiányzik semmi.
A listaárak pedig itt is (mint sok márkánál) rugalmasak, és céges (1-3 db), valamint flotta (3 db-tól) igen komoly árengedmények érhetőek el. Az Octavia pedig egy Golf és Jetta közötti méret, úgy is kell kezelni.

szabi1983 2011.03.07. 12:02:26

@Shadowbull: Akkor rövid az eszem de ugy emlékeztem.

suvlaki 2011.03.07. 12:02:57

Kicsit sok az az 5misi szerintem. 4.5 millióért 1.2 TSI Octavia Clevert lehet kapni, metálfény, tempomat, acélpót.
3.990.000 Ft-ért meg classicot. Tessék a lnk: www.maxxauto.hu/Haendler/U01806/?dlr&id=news&news_url=Haendler/U01806/hu/hdlr/eigeneseiten/U01806_A_129709090107.html

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 12:08:02

@Ciri: Hm, ezt jó tudni. Mikori az utolsó 3-as? Szerintem ők kezdték...

@malenykij polgar: Akkor faszom magyarázzad már meg, hogy vak vagyok, vagy mi! Csak tudom, hogy mit láttam :D

Polly-pudli-pötty 2011.03.07. 12:12:04

@•: Az opelnál például 15évvel ezelőtt is lehetett venni 1.4-es motort 60lóval,de volt 1.4es 90lóval is.
Nem túl bölcs dolog cm3 után le vonni bármilyen következtetést. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.07. 12:13:04

@ColT: Biztos eldugták elöled a Golfokat, amikor jöttél.
Azt láttad, amit látni akartál.
Annyiban igaz a benyomásod, hogy a 3-as BMW is elökelö helyen van a statisztikákban.

lapomi (törölt) 2011.03.07. 12:17:15

@ColT: 2009-től kapható a legutóbbi 3-as Mazda.
Másrészt végigmehetsz mondjuk Budapest belvárosában, délben esetleg pásztázhatod a gyönyörűséges Erzsébet-híd forgalmát garantálom hogy több e-osztályt és 5-öst látsz, mint Golfot. Ettől még csak Budapesten is utóbbiból van több.

szabi1983 2011.03.07. 12:18:41

@Polly-pudli-pötty: Igen. Mindenki olyat kap amilyet akar vagy amilyet meg tud fizetni. Egyébként az én véleményem az, hogy egy 1.4-es motor az 1.4 es motor marad. Nincs nagy különbség a 75 és a 90 lovas vátozat között mert nyomatékszegény mindkettő. Volt pl az Audinak a B4-ben egy 2.0 es benzines erőforrása 90 lóval de az sokkal többnek érződött a nyomaték miatt. És nem vagyok biztos benne, hogy sokkal többet kajált volna mint egy korabeli 1.6-os.

Ciri 2011.03.07. 12:20:20

@ColT:
"Hm, ezt jó tudni. Mikori az utolsó 3-as? Szerintem ők kezdték..."

Jelenleg az a helyzet, hogy az a márka, amely innovációként a könnyű autóit hirdeti, nehezebb a konkurenciánál.

Shadowbull 2011.03.07. 12:27:09

@ColT: "Szerintem ők kezdték..."

A Mazda kezdte azt, hogy a sulycsokkentest bevette a marketingkommunikacioba.

sb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 12:33:50

@malenykij polgar: A 3-as is BMW. Az innováció meg olyan, hogy nyilván mások mennek utána.

@Shadowbull: Nem baj, attól még ügyes húzás volt...

@lapomi: 10 évvel ezelőtt azért nem ez volt a helyzet...

augustiener 2011.03.07. 12:37:45

5,5 mio es 1.2-es motor? Van ilyen barom, aki megveszi?

1kutya 2011.03.07. 12:42:42

@szabi1983: 5 évig azt hittem, hogy a bal hátsó ajtó felől hallható sivítás (nagy sebességnél) csak az enyém sajátja, de ezekszerint típushiba.
mondjuk miután decemberben eladtam, már nincsenek álmatlan éjszakáim miatta:)

(ps: de érdekességképpen a sógoré nem csinálja, az a két visszapillantóval zenél:)

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 12:44:25

@SLX-350: Pont ezért jó a 4 ajtós kocsi. Ha 5 ajtós, pláne kombi autód van, akkor folyton bazi nagy csomagokat fogsz cipelni. Ha meg 4 ajtós, akkor sajnos nem tudsz, úgyhogy cepekedik valaki más. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 12:45:51

@kafferbivalybalamber: Ez csak olyankor ciki, amikor magadnak kell cipekedni... :D

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 12:46:50

@Shadowbull: Szedán csendesebb, a kasztni merevebb, a fogyasztás meg kisebb, igen. Ezen kívül abból kilátsz hátra, mert nem koszolódik el a hátsó ablak egy pillanat alatt, mint a többinél.

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 12:49:09

@ColT: Mér kéne már magamnak cipekedni? Nem vagyok én tróger. :)

szabi1983 2011.03.07. 12:49:12

@1kutya: Ez egy adott széria sajátossága 2005-2006. Egyébként ezekből sokaknak(BJB motorkód) elhal a turbó is. Enyémben is cserés volt gariban. Magyar termék álitólag. Büszke vagyok rá.

SLX-350 2011.03.07. 12:50:41

@kafferbivalybalamber:
Majd ha lottózom és "rám esik" az öttalálatos akkor biztos veszek egy 911-est és minden cipekedést a szolgáim intéznek de nekem addig marad az 5ajtós...(esetleg egy kombi - a 4 ajtós nálam jelenleg a legvégső alternatíva)

diablos 2011.03.07. 12:52:56

Ez a VW teljesen "rendben" van formaterv szempontjából szerintem, pedig a latin oldalhoz húzok inkább.

Végre látom, hogy már a németek is beleszakadnak a költséghatékomyságba.Elég megnézni pl. a 13-as képen az ablakvezérlő panel illesztését!Ilyet VW-n már régen láttam.Ettől még egy olasz is szebben illeszt feleennyiért.

De nincs is ezzel semmi baj, funkcionális, működik és kész.Nem kell minden embernek "prémium" minőség!

A baj az árképzéssel van számomra.
/..de lehet, hogy csak az unalomig hallott mindenekfeletti minőség mondatja belőlem/
Valóban "LIGHT" egy kicsit, de nem PASSAT LIGHT hanem alsóközép LIGHT nekem!!!

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 12:53:36

@SLX-350: Azért ez egy öttalálatosnál lényegesen kevesebb pénzből megoldható. És nem szolga kell hozzá, hanem szolgáltató, de ilyenek azért ma már vannak. :)
A nagy dolgok hurcibálásán kívül minden egyéb szempontból a 4 ajtós a nyerő. Aki persze pont nagy dolgokat szeret cipelni, annak nem jó. :)

SLX-350 2011.03.07. 12:56:14

" ... A nagy dolgok hurcibálásán kívül minden egyéb szempontból a 4 ajtós a nyerő ... "

Például?

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 12:58:37

Csendesebb, kevesebbet fogyaszt, merevebb a kasztnija, és kilátsz a hátsó ablakon.

szabi1983 2011.03.07. 12:59:32

@SLX-350: Zaj, szag, merevség, hütés fűtés...

1kutya 2011.03.07. 13:03:36

@szabi1983: az enyém 1.6 őskövület volt, nehezen adhatta meg magát benne a turbo:)

egyébként a sógoré is 05-ös évjárat, az meg nem csinálja??? ki érti...

Ciri 2011.03.07. 13:04:19

@diablos:

"Végre látom, hogy már a németek is beleszakadnak a költséghatékomyságba.Elég megnézni pl. a 13-as képen az ablakvezérlő panel illesztését!Ilyet VW-n már régen láttam.Ettől még egy olasz is szebben illeszt feleennyiért."

Igaz. A Jetta ilyen. Bár ha azt nézed, hogy az USA a fő piac...

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 13:11:34

@ColT: Persze, többször is. Úgy szoktuk csinálni, hogy szépen bedobozolunk mindent, aztán szólunk a költöztetőknek, hogy lehet jönni.
Te inkább magad cipekedsz? Végülis, az is egyfajta sport... :)

hensen 2011.03.07. 13:13:54

Rémes, ronda undorító, pfujj!
Egy világverő autógyártótól aki még az Italdesign-t is megvette elég hervasztó teljesítmény.
Ettől komolyan mondom a Passat a még rondább (mintha szekercével faragták volna ki) Papíron nem jön le az a rondasága mint élőben.
Ez az új VW design úgy ahogy van randa. 2 kivétel van a sorozatban, azokat pedig úgy hívják hogy Polo, és Shirocco. De majd sikerült azt is tönkretenni valamikor :)
Bocs, de nem bírtam megállni...

SLX-350 2011.03.07. 13:21:03

@szabi1983:
Ha most nekem egzaktul levezeted hogy 1 4ajtós és egy 5ajtós kocsi szaga között pusztán a kasztni formájából eredően mérvadó különbség van....

movhu 2011.03.07. 13:24:10

Azért kíváncsi volnék, hogy ezzel az 1.2-es motorral 130-140 körül mit fogyaszt autópályán, ott gyanítom elég elkeserítő adatok jönnének ki.

Ciri 2011.03.07. 13:25:56

@movhu:

140-nél 3000-et forog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 13:27:06

@kafferbivalybalamber: Nem, csak nem volt annyi cumó, illetve ha már én meg tudom csinálni, akkor miért fizessek érte?

Ha már sport, ja, amikor megkérdezik, hogy miért nem sportolok... melóhelyen a 12 órányi szaladgálás után még kell? :D

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 13:28:35

@SLX-350: Nem kell azt levezetni, legjobb demonstrálni.
Először is fog ugye az ember egy görényt... :)

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 13:29:56

@ColT: Aha, értem. Egészségedre. Egyébként milyen gyakran költözöl?

szabi1983 2011.03.07. 13:33:28

@SLX-350: Levezetem én neked totál egzaktul. Kezdjük ugy hogy feltételezzük, hogy vásároltál egy azaz 1 l zacsis tejet a gyerekeknek és 10 L benzint a robikapába. Ezeket a dolgokat berakod a csomitatróba és kezdődehet a kisérlet. E két anyag elhagyván edényét szétömlik a csomagtartóban. Majd nehezítünk a kisérleten és bevezetjük az időtényezőt. Két nap múlva ha már a tej jól beállt akkor lehet kezdeni szaglászni a 4 és 5 ajtós kocsiban. Én már elvégzetem e kisérletet és a 4 ajtós gyözött. Csak én gázolajat használtam, mert nekem dizel a rota.

Lord heckman 2011.03.07. 13:37:14

Biztos jó, de degeljek meg, akkor sem tetszik :S

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 13:42:52

@kafferbivalybalamber: Amíg kollégista voltam, addig viszonylag gyakran, de mióta letelepedtem, nyilván nem :)

Ez az utolsó mondjuk brutális volt, ágy, hűtő, asztal, stb. Szerencsére akkor még saját szekrényünk nem volt.

Mivel ha megszakadok, sem lett volna pénz költöztetőre, így 1-2 jó haver + az ötajtós, 20 éves rom - autónak használjuk - segítségével kellett megoldani.

kafferbivalybalamber 2011.03.07. 13:50:08

@ColT: Ezt értem, pontosabban a pénztelenséget mélyen át tudom érezni, volt benne részem épp elég.
De azért erényt nem kéne csinálni belőle. :)

janper 2011.03.07. 13:53:58

@szabi1983: ezt apam is rendszeresen eljatssza, en meg nem ertem, hogy lehet ennyire igenytelen valaki. :)

szabi1983 2011.03.07. 14:00:44

@janper: Én is így gondoltam amig meg nem történt velem is. Azóta megváltozott a véleményem.

karlmann 2011.03.07. 14:04:05

Javaslom mindenkinek, beleértve a szerzőt is, akik szerint a VW konszernen belüli autók között nincs különbség és egyformák, hogy egyszer szánják már rá az időt és egymás után próbálják ki pl. a Jetta / Octavia párost, de megtehetik ugyanezt a Fabia / Polo esetében is.

Mert a szóban forgó kocsik nagyon nem egyforma alkatrészekből vannak. A nejem céges autója egy 2006-os Polo, az enyém egy 2009-es Fabia. Elég sokat vezettem mind a kettőt és semmiben sem hasonlítanak. Sem a menetteljesítmények, sem a komfort, sem a biztonság terén nem egyformák. A Polo minden területen egyértelműen jobb autó.

Teszem hozzá, nem vagyok odáig a VW konszern autóiért, tehát nekem oly mindegy melyik a jobb. De tény, hogy a típusok között meglévő árkülönbség nem márkajelzésekből fakad, hanem a műszaki tartalomból.

Roll1983 2011.03.07. 14:19:15

Az új Passat és ez a Jetta is csúnya. A korábbi Passatban láttam valami szépet, de a mostani inkább megdöbbenést vált ki belőlem. Ha pisztolyt tennének a fejemhez és a vw konszernből kéne választanom, akkor egy kék octavia rs-t választanék.

Pisztoly nélkül pedig egy Alfát használok. ;)

SLX-350 2011.03.07. 14:46:06

@szabi1983:
Ja ha valaki nem tud (rendesen) csomagolni... Nálam mindig van a saroglyában egy műanyag rekesz ahol az ilyen folyós dolgokat stabilan tudom rögzíteni (zacskós tejet pedig utoljára kb 10 éve vettem).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.07. 14:47:31

@Dövan: Hát, azért a mostani A4-A5-A7 trió után rendesen tekeredik az emberek nyaka, az enyém is. Bár a diszkós első ledsor nem mindnek áll jól.

Érdekes 2011.03.07. 14:52:50

@Shadowbull: "Ez ugy ahogy van hulyeseg. a bajorok le se szarjak, milyen autod van. nem beszedtema."

Aham, nyilván, a prémium autók országában nem beszédtéma, hogy ki mivel jelenik meg hmhm.Akkor gondolom az igazgatók,ügyvezetők,magasabbeosztásúmanaggerek,stbstb nyilván mind-mind astrával,pólóval meg kia ceeddel meg ilyenekkel járnak, ugye.Merthát ugye nem beszédtéma, rgo nem is foglalkoznak vele ki mivel jár.Ez egy nagyon jó szokás (LENNE), csak kár, hogy nem ezt látom.

Shadowbull 2011.03.07. 14:57:07

@Érdekes: Ertem.

Tehat valaki csakis azert jarhat premiumautoval, mert az beszedtema.

Azert meg veletlenul sem, mert neki speciel olyan kell, nem Kia Ceed.

Masreszt felhivnam ra a figyelmedet, hogy nem az osszes bajor manager.

sb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 15:00:34

@kafferbivalybalamber: Nem erényt csináltam, csak jeleztem, hogy nem mindenki úgy van az élet dolgaival, hogy megoldja majd valaki, akinek kifizetem...

Egy ötajtós amúgy sok esetben praktikusabb, mint egy szedány... Persze, ha úgy lennék, hogy tárgyalni járok, stb. akkor én is szedánt választanék, de jelenleg örülök, hogy autó van a seggem alatt, nem busz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.07. 15:08:05

@augustiener: Miért, ha a kőkorszaki 1.6-os lenne benne, akkor megvennéd? Na ugye. Fejlődnek a dolgok, még ha sokan nem is akarják elismerni, persze van ami jó és van ami rossz irányba (pl. motorok kontra kilátás az utasterekből).

Nekem egyébként tetszik a letisztult forma ezen a Jettán és hogy -mint Pesta is említette- nem az elrákosodott lámpák vannak elöl, hanem olyanok, amit egy rendes autóra szokás tenni. A beltér meg rendelhető több színben, mint valaki írta fentebb is, szóval fel lehet dobni. A fekete nekem sem tetszik, depressziós leszek tőle.

Ez egy fasza autóformájú autó.

butschq 2011.03.07. 15:09:16

nekem kéne, a régi 130 lovas 1.9 pdtdi vel:D

1kutya 2011.03.07. 15:10:35

@Shadowbull: a magyarok meg a portások.

munkamegosztásnak hívják!:-DDD

rézfa szú 2011.03.07. 15:14:12

Nagyon érdekes a jármű vonulata. Emlékszik még valaki a 2004-2008. között gyártott Mazda 323i típusra? Nekem jelenleg is olyan autóm van, persze nem mai évjárat, nem mai felszereltség - nekem csak erre van pénzem. Csak számomra tűnik hasonlónak a karosszéria?

Minden jót!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.07. 15:18:32

@rézfa szú:

www.auto-types.com/images/mazda/Mazda_323_Sedan_1_ea5.jpg
www.auto-types.com/images/mazda/Mazda_323_Sedan_4_84a.jpg

Erre gondolsz (99-03)? Hát, nem egyértelműen mondanám a hasonlóságot, persze, mindkettő kicsit szögletes jellegű, de azért markáns a különbség.

Ezekiel 25,17 2011.03.07. 15:30:40

@karlmann: Tökéletesen igazad van. Néhány évvel ezelőtt egyszerre volt a családban egy alap skoda fabia és egy alap polo. Hát annyit elmondhatok, hogy nagy különbség volt kettő között.

Kidolgozásban ég és föld... Műszakilag valóban azonosak az alapok, de amikor beültem egyből éreztem a 250 ezer forint árkülönbséget. Jó kocsi a Skoda is, soha nem volt vele semmi baj, de a Polo jobb volt. Mondom, ezt úgy, hogy nem vagyok VW fan.

Egyébként meg a négyajtós limuzin forma szerintem is vonzó, de évente kb. 10 X megfogadom, hogy soha többet nem veszek ilyet. Pedig nem vásárolok évente 10 mosógépet, de akkor is sokszor adódik olyan helyzet, hogy valami nem fér be, vagy nem túl könnyen.

Zsozé_ 2011.03.07. 15:32:31

@rézfa szú: azt Mo.-on nem forgalmazták nem?

isti77 2011.03.07. 15:32:41

Extrafronton a VW soha nem volt túl bőkezű: valaha a Polóban még a kesztyűtartó ajtaja is feláras extra volt, vagy (a '80-as évek végén) a hárompontos biztonsági öv (mármint elöl), de szerintem az 5 sebességes váltó is náluk lett utoljára szériatartozék minden modellhez a '90-es években.
De emlékszünk még a III-as Golf analóg órájára (fordulatszámmérő helyett a fapadosokban), és a csak egyben dönthető hátsó üléseire is, vagy az 1,4-es, 60 lóerős benzinmotorra.
Nagyvonalúak soha nem voltak, annyi biztos.

vgfour 2011.03.07. 15:42:29

Kedves újságírók, ne hülyítsétek már az embereket. Ez már a második totalcar cikk, amiben ajnározzátok az új designt.

Megértem, hogy sokaknak bejön a klasszikus autóforma, általában nekem is. Pl. a Civic szappantartókat és kenyérpirítókat megszégyenítő formáját mélységesen megvetettem, szomorúan állapítom meg, hogy lassan megbékélek vele ...

Na de ez ... Ez nem klasszikus forma, ez egy nulla. Talán 15 évvel ezelőtt labdába rúgott volna. Ennél semmitmondóbb autó szerintem jelenleg nincs a piacon, pedig igazi rajongással figyelem az újdonságokat. Ez a modell még ahhoz is kevés, hogy biztosító-reklámban arctalan autóként szerepeljen. Ezt nem minimalista design-nak hívják, ez simán csak egy fantáziátlan, sivár forma.
Nem mintha a túldesignolt erőlködéseket díjaznám, pl. hatalmas hűtőrácsok az 1.2-es városi autókon, meg hasonlók.

Ezzel szemben az előző modellek nemcsak jól sikerültek, hanem igazi profi alkotások voltak. Nem vagyok VW rajongó, és ahol dolgoztam, tucatjával voltak Passat cégautók. Ennek ellenére a mai napig szívesen elnézegetek egy-egy korábbi Passat-ot, annyira szép, kifinomult formája van. Kollégám jégkék színben kérte, nevetve mesélte, hogy amikor hazament a szülőfalujába, olyanok integettek neki, akiket nem is ismert ... Pedig volt ott BMW meg Mercedes, nem először láttak a népek szép autót. Na hát az új modell után nem hogy integetni nem fognak, de még megfordulni sem.

Szóval hagyjuk a rizsát, ez az új erősen gyenge eresztés, ne is próbáljuk szépíteni.

papa33 2011.03.07. 15:59:29

Nem haragszotok a kérdésért: mért vagyunk ennyire oda a 4 ajtósért. LIMUZIN?
Szerintem az 5 ajtós-némileg kiesebb csomagtér mellett - variálhatóságot ad, volt olyan 4 ajtós, ahol a lukon a gyerek etetőszék nem fért be, stb. Kisbútort, sokmindent lehet előredöntött üléssel, a 4 ajtós teljesen alkalmatlan. Ha tehetném, mindig kombit vennék, ennél csak az egyterű könnyebb beszállásért, jobb kilátásért jobb (többet is eszik, miközben csomitér nem nagyobb.
Azért a presztízs látszik, hiába sütögetjük azt a használati tárgyat. Nem nyugtat meg a 3 évenkénti cserére intő élettartam-megbízhatóság sem. Nem oly nagy szám ebben a VW: csak egy autó. Pont a VW volt az, ahol még a szakaszos ablaktörlőért is fizetni kellett.

(Anno az I, II Golf, mondjuk D, lehetett autózni és ma is sok megy, megnézem én azt a mai Jettát, legyen az TSI vagy CR, mit fog mutatni 25 év és kb 400 ezer km múlva... szóval hajrá marketing. És nem áltatom magam, veszek egy 3-5 évest és hajtom 10 évig, ááá egyenlőre nem mernék használtat venni ezekből..., kértem én ennyi elektronikát? de persze egyéb márkák is.

És még egy érdekesség: nem azért vesznek a Németek VW-t, mert milyen jó, meg szép, hanem elért az agyukig, hogy a hazait kell megvenni. (Igaz, még most itt elfelejtették fikázni igen jó magyar módra a Suzukit...), persze a hazait előtérbe is kéne tolni.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.07. 16:02:59

@Érdekes: Hát az én tapasztalatom is az, hogy le se szarják a németek, hogy mivel jársz(amig tiszta).

Nagyvárosaikban szemre több a BMW,Merci,Audi, mint az összes többi, és rengeteg a legújabb évjáratú. Én, nem vmi vezető pozicióban, de mérnökként a T-Systemsnél dolgozom, mind a 40.000 cégautó 'prémium'(mitől prémium egy autó, mitől presztizsautó, ha minden szomszédodnak az van???), ált.-nekem is- új A4 dizel. Úgy megy, hogy 3 évente választasz egy limitért, amiért kapsz egy kopasz A6ost, vagy egy jól felszerelt A4est(ha audis vagy). Ehhez a német átlagnál egy kicsit jobban kell keresni, de csak mintha otthon keresnél 300ezret.

Semmiképp nem managerautók a 'prémiummárkák', alig drágább pl. egy A3 mint egy Golf, minimális a külömbség, és főleg nem érdekel senkit. X6ossal ott nem azért nem jár a polgár, mert nem tehetné meg, hanem mert leégne a képéről a bőr a szomszéd előtt(ha nem nagyfőnök). Mo-n pont forditva.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.07. 16:07:41

@papa33: Azér vócvágen már vagy 15 éve nyomja az 1.8t benzinest, és sok nagy futású van a mobilén. A tsi attól sokban nem különbözik, szóval túl van ez parázva, ez az 1.2es ráadásul pörgetés nélkül is megy, ahogy az 1.4 tsi is tökéletes a Passatba(nem 180as utazóra).

janper 2011.03.07. 16:16:21

@Bathory: "mitől prémium egy autó, mitől presztizsautó, ha minden szomszédodnak az van???"

A ketto nem ugyanaz. Az Audi A4 premium, de nem presztizs. A felszerelhetoseg, varialhatosag miatt premium.

1kutya 2011.03.07. 16:43:59

@KuKori: nem! kérdezd meg Bullcsit!:-DDD

lapomi (törölt) 2011.03.07. 16:53:33

@ColT: Egyrészt mivel az "ott már 10 éve sem" fordulatot használtad, azért nem hülyeség az itteni mondjuk azért néhány már éve fennálló helyzettel hasonlítani, másrészt a mondandó lényegét nem fogtad.

indapass90210 2011.03.07. 18:01:57

@KuKori: nem tudom, akkor már inkább új 5-ös búmer. De még azért sem cserélném el a caliber-t.

Papundekli 2011.03.07. 18:35:02

Szerintem is fölöslegesen drága a VW, avagy a Skoda sokkal olcsóbb, nekem az RS-sem a Passat CC-hez viszonyítva 3 millió forinttal volt olcsóbb és szinte ugyanannyi extra van mindkettőben. WTF???

flotta 2011.03.07. 18:40:11

Széria:
Elektromos ablakemelők elöl/hátul,
komfortkapcsolással
Külső tükrök, elektromosan állítható,
fűthető, (bal aszférikus / jobb konvex)

lásd: http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/VWNEU!hu!!!V!!!/?MGN=165&AUVN=&rel=statBanner_Konfigurátor&rel=statCc_Jetta

Széria felszereltség:

Ablaktörlő-, mosóberendezés elöl,
4-fokozatú intervallumkapcsolóval
Abroncs 205/55 R16
Acél keréktárcsa 6,5J x 16
Belsővilágítás
késleltetett kikapcsolással
és érintkezővel minden ajtónál
Belülről nyitható csomagtér ajtó
Biztonsági övek hátul, 3 pontos automata
Biztonsági öv elöl, 3 pontos automata,
övfeszítővel
Biztonságiöv kontroll elöl
Blokkolásgátló (ABS),
Kipörgésgátló (ASR)
Bőr kézifékkar borítás
Bőrkormány (3 küllős)
Bőr váltógomb borítás
Csatlakozó a csomagtérben (12 V-s)
Csomagtér-megvilágítás
Dekorbetét "Black Pyramide"
Elakadásjelző háromszög
Elektro-mechanikus szervokormány,
sebességfüggő szabályozással
Elektromos ablakemelők elöl/hátul,
komfortkapcsolással
Elektronikus indításblokkoló
Elektronikus stabilitás vezérlés (ESP),
elektronikus differenciálzár (EDS),
fékasszisztens
Fehér műszerfal-megvilágítás
Fejtámla hátul (3 db)
Fejtámlák elöl
(magasságállítható)
Fekete hűtőrács, krómbetéttel
Fényezett külső tükörházak
és ajtókilincsek
Fényezett lökhárítók
Fényszóró magasságállítás
Figyelmeztető hang
(bekapcsolva felejtett fényszóróra)
Fordulatszámmérő, napi km.-számláló,
szervizintervallum-kijelző
Függönylégzsák elöl/hátul
Fűthető hátsó ablak, időkapcsolóval
Halogén főfényszóró
Hátsó ködlámpa
Hegymenet asszisztens
Horganyzott karosszéria
ISOFIX előkészítés hátul
(biztonsági gyermekülés rögzítési pont)
Kétszólamú kürt
Klímaberendezés "Climatic"
mechanikus klímaberendezés,
hűthető kesztyűtartó
Komfort irányjelző
(egy érintésre hármat villog)
Komfortülések elöl
Kormányoszlop állítás,
(magasságban és mélységben)
Ködfényszóró elöl, kanyarodási fénnyel
Könyöktámasz elöl, rakodórekesszel
Könyöktámasz hátul sízsák nyílással
Krómkeretes műszerek
Külső tükrök, elektromosan állítható,
fűthető, (bal aszférikus / jobb konvex)
Magasságállítható első ülések
Mechanikusan állítható gerinctámasz
az első ülésekhez
Megvilágított piperetükrök
a napellenzőkben (vezető- és utasoldali)
Multifunkciós kijelző
Nappali fény
Normál méretű acél pótkerék
Oldallégzsák elöl
Oldalsó irányjelzők
a külső tükrökbe integrálva
Olvasólámpa elöl (2 db)
Olvasólámpa hátul (2 db)
Osztott, dönthető hátsó üléstámla
Pohártartó elöl (2 db)
Por- és pollenszűrő
Pótféklámpa
Rádió "RCD 310", CD-/MP3-lejátszóval
8 hangszóróval, 4 x 20W
Rádió-távirányítású központi zár
Rakodórekesz a tetőbe integrálva
Rakodózseb az első ülések háttámláján
Sebességszabályzó (Tempomat)
Tárcsafék elöl, hátul
Teljes dísztárcsa
Üléshuzat "Sienna" (szövet)
Vezető- és utasoldali légzsák elöl,
az utasoldali kikapcsolható
Zárható kesztyűtartó világítással
Zöld hővédő üvegezés

ocsisajt78 2011.03.07. 18:41:39

lesz belole 4motion??? (mondjuk ha lenne akkor gondolom TDI-ben vagy erosebb benyasban)

Reap that ass (törölt) 2011.03.07. 19:04:09

Ez már tényleg vicc...én egy ismerősöm 1.4 TSi A3-t terlgettem 1x...azt is komolytalannak éreztem akárcsak anno az A3/A4 vonalon az 1.6, ki az a hülye aki vesz egy 6-8 millás kocsit 105 lovas 1.6-al...Akkor már elég egy kisebb libakergető, ha már benzint nem akarunk pazarolni...

Ebbe min 125 lovas 1.4 TSi...de még az is mókás...még egy 1.6 CRTDi is jobban feldobna...én nem értem minek kell ez a sok kis szar turbós benzines...a sok szívóhoz szokott ember szív utána mint sok ismerősom a Tdi-vel...h 100e km-en belül képes egy töltőt kinyírni...mert analfabéták a kocsihoz, főleg tisztelt orvos barátaim...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.07. 20:07:15

@Dövan: Nekem (a belsejét kivéve, a hányás duplázott púpos műszerfallal) a Bangle 5 is tetszik, a sportcsomaggal (azt hiszem, M-packet a neve?), mert abban formásabbak a lökösök, jobban illenek a lemezeihez. Bármelyik jöhet. E92 bármikor szintén :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.07. 20:13:45

@Assreaper: Engem egyelőre csak az zavar meg, hogy nem tudom fejben a szívó köbcentiket és a hozzá tartozó várható érzést átkonvertálni a mostani turbós kis motorokra.

Fingom nincs, mit várjak tőle. De egy biztos, papíron már az 1.4 TSi Touran is már lenyomja az 1.8 16V motorral szerelt 10 éves autóm menetteljesítményeit, csak gondolom kevesebbet eszik és kevesebb is lenne rá az útadó.

Reméljük tartósnak is bizonyulnak ezek a motorok, mert ugye volt eddig fejlődés az élettartam terén rendesen az elmúlt huszon- évben, de mintha négy-öt éve megállt volna a tendencia. Persze azóta fojtogatja az Euro-126 kipufogógáz szabvány is...

Kivárok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.07. 21:46:08

Ez egy akkora f@sság, hogy a vw az presztizsautó.Legföljebb Magyarországon.Nyugaton (északon) egy normál, eccerű családi autó a Passat.Nekem is volt, teljesen helyén lehet kezelni, semmi különös, teszi a dolgát és kész.A sivárság meg olyan dolog, hogy pár hónap alatt minden autót kiismer az ember, onnantól meg mindegyik unalmas.Hátakkormeg?Nem beszélve én télleg az utat figyelem, ahogy már írta vki korábban is.A többiek nem?Ami mondjuk nagyon teccett, az a kék műszerfali világítás.Tudom, ezzel kb. egymagam vagyok.Viszont ez az új külső dizájn télleg rettenetes, sz@r.Az egyel korábbi, nagy krómmaszkos sokkal jobb.

brain drain 2011.03.07. 22:12:23

Ez egy gyönyörű autó, de a Mitsubishi Lancer még sokkal szebb (szerintem ma a legszebb autó kívül-belül), Alfa kategória. Érdekes módon Vályi Pistának se a Lancer, se a Passat nem tetszik. Érdekes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.07. 22:22:33

ez az auto tok unalom kivulrol, belul mondjuk biztos jo mert vw.

nick2005 2011.03.07. 22:32:45

@geegee: Magyarországon talán azért is van nagy presztizse a Passatnak, mert szinte minden állami vezetőnek az van. A miniszterek, és hasonló nagyságok Audival járnak, de közvetlenül alattuk az államtitkárok, helyettes államtitkárok, országos hatáskörű szervek vezetői, esetleg helyetteseik Passattal járnak. Nagyon sok polgármester, megyei szerv vezetője is Passattal jár. Az államigazgatásban nagyon-nagyon kevés kivételtől eltekintve szinte csak német autó van (mondjuk én a Skodát is ide sorolom -> VW csoport). Soha nem láttam még állami vezetőt pl. Mazdával, vagy Toyotával. A Passat ráadásul nagyon sok cégvezetőnél is etalon, lehet, hogy megirigyelték az állami vezetőktől, vagy fordítva.
Mindezekből az jön le a kisembernek, hogy aki Passattal jár az "valami fontos ember lehet". Szóval kb. ennyi a "tömegpszihózis" a dologban.

B.GY. 2011.03.07. 22:32:49

1200 köbcenti motorkerékpárba való,nem autóba.

Dr. Robin Masters 2011.03.07. 22:38:25

A másik ilyen szintén a konszernen belüli történet: ugye a sok egyforma Audi, nem beszélve a szűkös SEAT kínálat ugyanazon autóiról, csak más a nevük. Az meg, hogy nagy konténerbe csónakmotort tesznek...egy Caterhamba jó egy 1,6-os szívó motor is, na de, hogy a 1,5 tonnás konténereket 1,2 meg 1,4 motorokkal szereljék...

Hurri Kán 2011.03.07. 23:01:19

A családi autó az kombi.

Tom4444 2011.03.07. 23:24:19

Ennek baromi jó a beltere, ennyi kell egy autóba. Én használati tárgyként tekintek az autóra, de közben szeretem, mert tudom hogy egyrészt kell neki, másrészt meg mert egyszerűen sokat köszönhetek neki. De szóval itt nincs csicsa, nincs kerek légbeömlő (blah), és a középkonzol a vezető felé fordul, így néz ki _A_ műszerfal. És ilyen még egy-két bmw-ben, meg a volvo s60-ban, és nem is tudok többet mondani...
A visszegurulásgátlót én sem értettem, de szerintem Pista a mindenkor emelkedőn előtte állókra gondolt :).
Ja és a másik amivel szintén egyetértek, hogy a családi autó kombi. Bár nekem is sedan van, mivel állapotot vettem, és meg kell mondjam azért az esetek 95%-ában jobb mint a ferdehátú, de kár azért az 5%-ért ami a kombké. Mindenesetre a ferdehátú őrületet viszont nem értem, az ember tényleg ritkán vesz tv-t... egyszerűen mindig elférünk...

butschq 2011.03.08. 00:53:41

ezt a tv vásárlást nem értem. Ki a fene vesz manapság crt tvt?

nick: 2011.03.08. 01:28:14

asszem ez már volt nem egyszer, de sok autón azért csak a vezető oldalán van automata ablak fel- és lehúzás, hogy véletlenül ne maradjon lent az ablak, ha elfelejti a júzer - a sajátját ugye látja jól

azaz ez nem bug, hanem feature

lehet értetlenkedni és egyet nem érteni, de akkor is ez a helyzet

Rocko- 2011.03.08. 07:00:01

@butschq: akinek ötajtós autója van és valamivel igazolni akarja az ötödik ajtó létjogusáltságát. :D

zöldi 2011.03.08. 08:58:21

@Rocko-: Nekem 4 ajtós van, de sokszor vágyom az 5.re. :) MEg az automata váltóra, meg még 70 lóra. Na, majd legközelebb :)

cikiacigi 2011.03.08. 09:31:10

Nekem nagyon bejön. Tegnap néztem az új a6-ost, és az is totál letisztult. Érdekes módon annak nem unalmas a belseje! (12 misi körül van az alap, és az is tök sötét belül!) Tudom h vki már írta de egy kis anyagi ráfordítással lehet világosabb a belsőtér és az úgy már elég szép szerintem. Nem baj ha nem olyan csicsás a belseje(nekem mondjuk a fabetét se tetszik).
Nekünk egy 4es golf van, barátomék vettek egy octáviát, kipróbáltam nagyon tetszett, tágas, jól is megy, szerintem van egy komoly megjelenése ami ebben a kategóriában előny, csak hát a gombokat mikor megfogtam, lötyögtek, gagyi anyagból vannak (pl a rádión), és az illesztések se vmi pontosak. Ez az a plusz fél misi szerintem.

rézfa szú 2011.03.08. 09:34:50

10.000 bocsánat! Természetesen elírtam az évszámokat, és az 1994-1998. között gyártott Mazda 323i.re gondoltam. Az kicsit robusztusabb kinézetű, mint az azt követő szögletesebb széria.

Minden jót!

dirgingir 2011.03.08. 11:18:14

Jól néz ki, csak nem ebben a szinben kellene.
Lehet, hogy ugyanez, de Octaviát meg véletlenül se vennék helyette.
Rajta van a ciki Skoda embléma + azt hinnék a szomszédok valami döglődő állami céghez, vagy önkormányzathoz mentem melózni, mert ott osztanak Skodákat.

geza84 2011.03.08. 14:50:43

"A Bora bumfordi hasábteste és az előző Jetta ad-hoc feneke nem okvetlenül merítették ki az elegancia fogalmát"

Kérem a cikk íróját, hogy jobban gondolkozzon el, mielőtt elkezd szidni egy autót! Az új Jetta szerintem is egészen jól néz ki, de a Bora szerintem és ezzel nem vagyok egyedül, a legszebb VW-ek közé tartozik! És igen, nekem is Borám van.

Normális vagyok? 2011.03.08. 15:23:54

@dirgingir: Te a szomszédnak vásárolsz autót, vagy magadnak? Én pont leszarom a véleményüket ez ügyben. Ja és nincsen Škodám, bár tetszik az Oktávia, sőt még a Yeti is.

Nekem nagyon tetszik ez a Jetta, ahogyan a többi mai VW is. Így a következő autóm biztosan VW lesz, igaz "csak" egy Polo (a szomszéd véleménye nem érdekel, bár nem is hiszem, hogy nagyon foglalkozna vele).

Astra44kW 2011.03.08. 17:32:42

Kiegészítés az árösszehasonlításokhoz:
Idén január-februárban az ASTRA H és a CHEVY CRUZE 1.6-os motorral, klímával 3600000 Ft-ért volt akcióban, sőt, az előbbiből 3700000-ért ugyanilyen kombit lehetett venni. Így egy kicsit másképp néz ki az ár...
Szerintem az Octavia is k..va drága kocsi, sajnos szállnak el az autóárak, ráadásul, ha a Porsche Budához hordja az ember szervizelni, kegyetlenül levágják az embert.

JustaLittleBit 2011.03.08. 18:18:27

Nem értem a sírást? Az tény hogy az 1.2 es motor szánalmasnak tűnik egy ekkora kocsiban, de mégis 10,9s gyorsul 100-ra... na most igaz ez nem nagy cucc de akkor is csak egy 1.2es. Csak a miheztartás végett 1.6 TDi 11,5 az 1.6 MPi (tudom elavult de ezt tudom kb fejből) 11,3-5 (nem emlékszem pontosan) ja igen bocsi de ezek Octaviából való adatok de mint tudjuk elég hasonlóak a paraméterek. Szóval én azért elfogadnám 1.2essel de az 1.6 TDi nálam a király...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.08. 19:51:11

Na, ha valami unalmasnak és primitívnek néz ki, tessék ezt megtekinteni:

galeria.totalcar.hu/hirek/2011/03/01/skoda_visiond/?current_image_num=2&image_size=l

Ehhez képest a Jetta egy barokk festmény.

cikiacigi 2011.03.08. 22:06:39

Van akinek tetszik, és van akinek nem. A volkswagenben nekem mindig a szolid elegancia tetszett (mármint a nagyobbaknál).
Az meg hogy az 1.2es kicsi?Hát nem tudom, lehet kapni olyan autót is ami 14 körül van 100on...

brain drain 2011.03.08. 22:58:00

@KuKori: Ezt úgy hívják, hogy minimalizmus. Van, aki szerint ez 1000szer szebb, mint a csicsa, és van, aki szerint fordítva. Ízlések és pofonok. Nekem a 90-es évekbeli Honda Civic és a mai Mitsubishi Lancer éppen ezért tetszik, meg egy-két Alfa (az nem minimalista, de van benne az is)

The Good Boy 2011.03.08. 23:33:13

nekem nagyon nem jön be vw groupnál a vakkapcsoló gyűjtemény: galeria.totalcar.hu/tesztek/2011/03/05/jetta_12_tsi/?current_image_num=17&image_size=ml
Nem értem, miért nem lehet más módot találni a "soha, senki által nem rendelt" extrák helyeinek? Ettől még az is jobb, ha egy műkróm csikot aplikálnak oda.
Elvileg ez a középső felszereltségi fokozat, és van ötből öt vak kapcsoló. De ugyanez van a skodánál, meg pár éve még az audinál is. Láttam olyan, elvileg fullos gépet, amelyen azért még maradt 2 vakdugó. Az autóról: korábban soha nem gondoltam volna, hogy egyszer valaha akárcsak elméleti téren is eszembe juthat egy skoda vagy vw vásárlása. Mostanára viszont nagyon jó autóknak tartom őket.
A futómű pedig már az egyes octaviában sem volt szerintem rosszabb (magyar viszonylatban főleg), mint az autós berkekben istencsászárnak tartott focusoké. Azóta meg még jobbak szerintem. Nem értem mitől van ez a nagy focus futómű fétis, én pl. ezerszer jobbnak tartom a vw group futóműveit, mint a fókáét (mondom mindezt úgy, hogy a saját gépemmel amikor áthajtok egy 5 ft-oson, akkor azt is meg tudom megmondani róla, hogy a fej vagy az írás volt-e felül.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.09. 00:24:01

@brain drain: Már elkezdtem kezelésbe venni PS-sel, van már ötlet a botrány hátsó lámpákra is, csak még neki kéne állni annak a résznek is. Egyszerűen az a szögletes műanyagdarab semmihez nem passzol a hátulján.

img6.imagebanana.com/img/22piu3oe/skodamsolata.jpg

Ezen a tetővonalat már megigazítottam és a lökhárítóját is, oldala is folyamatban vagyon.
süti beállítások módosítása