Mi lesz itt?

Mazda Ice Race 2011

  2011. február 21. - ommm Címkék: mx5icerace

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Hazudnék, ha azt mondanám, hogy Svédországnak ebben a szegletében oltári a pörgés. Valójában kevés megnyugtatóbb és álmosítóbb hely létezhet a galaxisban, azok is leginkább a távoli bolygók metánnal töltött felszínén.

Annál nagyobb volt a pörgés ma hajnalban, amikor 2.20-kor arra ébredtem Pozsonyban, hogy fél négyre Budapesten kéne lennem, ami ugyan nem lehetetlen, de egyrészt nem kockáztatom a jogosítványomat, másrészt még éjszaka sem lehet kétszázas átlagot nyomni az M1-esen.

Maradt tehát az alternatív, és Meleg Norbi (az egyik hazai főladás) barátom számára kellemetlen ébresztő, mikor hajnali négy órakor megkértem arra, hogy az Alfa maradhasson a cége udvarán, zárt kapuk mögött. Szerencsére nem akadékoskodó típus, így mire a csapat kétharmada Mosonmagyaróvárhoz ért, én már készen vártam őket.

Valójában egész úton idefelé semmi érdemleges nem történt, ha csak nem vesszük annak az Austrian Airlines sötét, hosszú hajú légiutas-kísérőjének tökéletesen kerek fenekét. Érezhetően imbolyogni kezdett az Airbus, amikor végigvonult a sorok között a kis kézikocsijával, annyian hajoltak ki a kis folyosóra, hogy utánanézzenek.

Bécsben sikerült összefutnunk a tavalyi cseh brigád egyik felével, ők sem jöttek teljes létszámban, mindössze ketten, de váltig fogadkoztak, hogy az idén megfognak minket, magyarokat. Mint később kiderült, sok esélyük erre nem lesz, mivel a szlovákokkal és a horvátokkal kerültek egy csapatba, azok pedig mintegy húsz hellyel mögöttünk végeztek legutóbb.

A szerencse talán mellénk is állt egy picit, hiszen a csapatösszetételeket böngészve feltűnt, hogy az északi országok (svédek, finnek, norvégok) is csak két-két versenyzővel képviseltetik magukat, és rendre melléjük osztottak délieket is, így talán kiegyenlítődnek kicsit a különbségek. Mi egyelőre nem találkoztunk török és szlovén kollégáinkkal, de az este hat órakor tartandó eligazításon leülünk megbeszélni a holnapi taktikát.

Svédország a levegőből nézve leginkább egy irdatlan nagy fenyőerdő. Ahol nincs fa, ott fagyott víz van vagy ház áll. Lényegében ebből a három összetevőből áll odafentről. Stockholmban csodás napsütés és meleg fogadott minket, olyan lehet az időjárás, mint Budapesten. Külön megörültem a reptér egyetlen hamutartójának, több tucatnyi kollégámmal egyetemben.

Hó, hó, hó és hó mindenütt, amerre a szem ellát. Röpke két óra múlva indultunk tovább az Östersund felé, szintén repülővel. Már amikor megérkeztünk, gyanús volt, hogy a hazaiak nagyon elkezdenek öltözni még odabent a gépben, aztán hamar kiderült, hogy a napsütés ellenére egész friss a levegő, hamar ropogni kezdett rajtunk a ruha, gyorsan bemenekültünk a kicsi, de nagyon takaros és tiszta terminálra.

Maga a reptér is érdekes volt - lényegében Ferihegynyi területen mindössze három gép árválkodott, két perc alatt teljesen üres volt a váró, csend, hideg és hó mindenütt, ameddig a szem ellát. Márpedig elég messze, mert itt átmenet nélkül váltja egymást a felhőbe vesző hegycsúcs az irgalmatlan síksággal, a Föld görbülete tisztán látszik. Balaton méretű befagyott tavak mentén futott velünk a Scania busz, mi pedig hamar rájöttünk Vida Janival, mennyire egyszerű is lehet a finn-svéd-norvég ralipilótáknak havon, jégen közlekedniük. Mivel errefelé nem sóznak, így a főútvonalakat csak letolják és lényegéban jégen, alkalomadtán két száraz nyomvonalon közlekedik itt mindenki. A busz is, ahol megengedett, ott kilencvennel. Minden bizonnyal teljesen más összetételű téli gumikat használhatnak, mert egy pillanatra sem éreztük, hogy akár csak meg is moccant volna a jeges felületen.

Sofőrünk közben telefonált, az orrát túrta és ezerrel hallgatta a Roxette-et, a kamionok visszapillantó tükrei pár centire zúgtak el a miénktől, mi pedig csak lestünk. Ja, a Trondheim felé tartó főútvonalról leágazó utakon csak kemény hó van, olyanokon jár mindenki, ott előznek anyukák gyereküléssel, apukák öreg Audikkal, nekik ez a világ legtermészetesebb dolga.

A települések összetétele is teljesen más: egy-egy falu csupán hat-hét szétszórt ház a hómezőben, köztük méter magas hófalba mart közlekedőfolyosókkal. Minden udvarban hóekés traktor és motoros hószán, nem az a tipikus, hétvégén bandázós hely egyik sem.

Egy óra buszozás után megérkeztünk Åre városába, mely alig 200-250 házból áll, ennek ellenére nemzetközi versenyek megrendezésére alkalmas sípályáival a világ egyik legszebb ilyen helye.

Megkaptuk az alapinfókat tartalmazó csomagot is, amelyből azonnal kitűnt, hogy ezen a 4,5 kilométer hosszú pályán egyenesen menni nem fogunk, a kis füzet külön fel is hívja a figyelmet arra, milyen remek lehetőségek adódnak majd driftelésre. Azt nem említi, hogy hogyan mászik ki húsz, vérszemet kapott újságíró egy-egy kanyarból, amikor majd hárman egyszerre zuhannak be a 12-15 méter széles pályán. Szerintünk folyamatos géptörések várhatók majd, de ez a sorozat utolsó versenye, így elképzelhető, hogy kalkuláltak némi veszteséggel.

A britek ismét két csapattal jöttek, a németek úgyszintén, ezek a legnagyobb piacok, megérdemlik a figyelmet. Üde színfoltot jelentettek a némiképp lengén öltözött ausztrálok, akik azonnal nekizuhantak a söröskorsóknak. Az autónk bűn ronda festést kapott, bezzeg, ha hagyták volna, hogy kiéljük kreativitásunkat, mint mondjuk, a belga-lengyel csapat...

Mindegy, lassan indulnom kell az fejtágításra, dióhéjban még csak annyit, hogy a svédek legerősebb pálinkája is csak rózsavíz egy jó kis hazaihoz képest, a snapsz pedig ihatatlanul gyógyszerízű.

A szobám ablaka – tudom, rohadjak meg – egy végeláthatatlan befagyott tóra néz, amelyre épp most kotort ki egy traktor valami versenypálya-szerűséget, kíváncsi vagyok, mi lesz itt este. Jelentkezem még Facebook-oldalunkon.

Üdvözlet haza mindenkinek.
Pista

Utóirat: az ám nagyon tetszetős, hogy minden második autón, buszokon és traktoron legalább két, de jellemzően négy darab irdatlan, pizzaméretű kiegészítő-fényszóró van, mindegy, hogy új S80 vagy öreg, szivar Audi. Így kicsit olyan, mintha csak és kizárólag raliversenyzők laknák az országot. És persze tele van Kia Sportage-ekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr382677514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronin_ 2011.02.21. 19:01:33

Hol a Punci feneke???
ööö, akarom mondani a légiutas kísérő alfara?;-)

pickapu 2011.02.21. 19:04:19

Jó kis kedvcsináló poszt.

CSÖRR-CSI££ 2011.02.21. 19:13:11

Mivel többszázan fogják mondani, hogy: "Palóc, kabbe! :)"

én inkább nem mondok semmit, csak csendben duzzogok :D

Magyar[HUN] 2011.02.21. 19:28:45

Egyrészt kicseszett irigy vagyok rátok,másrészt nem is tudtam, hogy a Sweden/Poland ommnak belga/lengyel :)

skyrangr 2011.02.21. 19:53:14

távolsági buszosok nyuszik a Stockholm-i helyijáratos sofőrökhöz képest! :D
azok állat módjára keresztbetolják az alacsonypadlós Volvokat, amíg csak az ESR engedi...
kérdeztem már őket, ez normális? az a válasz, hogy igen. mióta ő vezet, ez így megy :D
aztán persze eldörmögi, hogy 25 évvel ezelőtt, amikor még nem voltak a hárombetűs dolgok, szebb világ volt -legalábbis a sofőröknek... az utasoknak már nem biztos hogy annyira! :D

Tomi1973Wien 2011.02.21. 19:56:03

hát... en csak siman irigy vagyok.... :-D

Saratoga V6 2011.02.21. 20:04:32

Legszívesebben mondanék valami kurv@ rondát de nem teszem. Inkább csak csendesen sárgulok az irígységtől. :)

abadaba 2011.02.21. 20:30:37

két dolgot néznék meg, az egyik a légiutaskísérő feneke (irigyek vagytok), a másik a havon "kilinccsel előre" csúszó busz, na az is csúcs lehet:)

calamites 2011.02.21. 20:34:27

Na ugye, hogy az autós újságíró az élet császára!?

nem kéne... 2011.02.21. 20:35:34

azért az a reggel fél négyes ébresztő annyira nem esett jól.
:))))

1kutya 2011.02.21. 20:50:53

@ommm: azért ez a légiutaskísérős beszúrás elég nagy genyóság volt részedről kép nélkül:-DDD

1kutya 2011.02.21. 20:52:04

@nem kéne...: pláne ha fél kettőkor feküdtél:-DDD

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.02.21. 20:58:51

Csatlakozom az első hozzászólóhoz: hol a kerek fenék? :-D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2011.02.21. 21:01:06

Igazad van! Rohadj meg!
:-)
Csak az a szép ződ gyep. Az hiányozna.

Szkotti 2011.02.21. 21:10:29

A kiegészítő fényszórókat én is lájkoltam pár éve, mikor arrafelé jártam. A legjobban akkor esett le az állam, amikor a letaposott havas mellékúton kb. százzal kotort el mellettem egy mammer a legnagyobb unalommal, egy hátulkaparós tepsi-Volvóval. Jó hely az a Skandinávia, na.

Rocko- 2011.02.21. 21:10:32

uhh, szivar, uhh.
igen, én vagyok az, akinek erre jobban feláll mint a csajra. :D

leftear 2011.02.21. 21:14:20

"Minden bizonnyal teljesen más összetételű téli gumikat használhatnak"

De miért érdekel ez Téged ennyire fiam, Szöges Gumi?

davez 2011.02.21. 21:18:37

:)) hajrá Omm!! :)

biker_kolee 2011.02.21. 21:18:39

@Rocko-: Ezt inkább nem közvetítem tovább az illetékesnek. :DDD

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.21. 21:49:24

Óóóóóóóóó b+ az a pálya, csak egyszer az életben.......

nem kéne... 2011.02.21. 21:51:40

@Asszeretnémondani:

oszt itt is lassúdefektet kapnál, mi?
:))))

Csé 2011.02.21. 21:52:09

Csak szépen csendben morgott itthon, ebben az alig hóesésben, és megesz a sárga irigység :D
Hajrá srácok, és érezzétek jól magatok!

nem kéne... 2011.02.21. 22:04:35

@Asszeretnémondani:

tetszik nekem is, nem is az, én igazából egy dolgot furcsállok rajta, de hát az a helyszínből adódik.
minden épített versenypályának van valamennyi domborzata, ez meg töklapos.
aztán se egy hupli, se semmi, tereptárgy se nagyon, így meg mihez nézel mondjuk fékpontot?
nem lesz ez annyira egyszerű sztori szerintem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.21. 22:38:44

Hát igen, van havunk rendesen, kb 40-50 centi mindenhol itt Stoki mellett.A jégen meg valóban istencsászár csapatni, bár nekünk sajnos csak elsőkerekes van.A következő az egy Bimmer lesz az khurv@élet, még ha nem is fiatal, akkor is.Csak még addig kéne, amíg "olcsó" a benzin...A svédek amúgy nem szoktak csapatni szinte sehol, énrám is úgy szoktak nézni, mint a borjúra az új kapuban... :)

kkn 2011.02.21. 22:39:54

@Szkotti: Mit csináltál? Leszerelted, vagy mi? A lájkoltam lenyúltam, vagy mi népiesen?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.21. 22:46:10

@nem kéne...:

de egyenes sincs benne, milyet lehetne itt csapatni élvezetileg! Úgy gondolom nem a féktáv lesz a gond, hanem, hogy mennyire és mennyit menjél keresztben.

balota 2011.02.21. 22:51:54

Ommm, szánalmas Kia-bérenc vagy :D

Szkotti 2011.02.21. 22:56:00

@kkn: Nem, itt arra céloztam, hogy "I liked it", vagyishogy teccett, csipáztam, ilyesmi. Ha minden igaz, a fiatalság erre használja manapság a "lájkolást".
Amit én megfigyeltem, hogy azon a környéken hármasával rakták a 150-180-as bökőket mindennek az elejére. Nem szép, de biztos praktikus.

McK (törölt) 2011.02.21. 23:40:26

Pista.

Kabbe.
Barátilag.

Dani0504 2011.02.21. 23:49:47

Nos az irigységtől sárga arcommal követelem a légi kísérő formás hátsójáról a felvételeket, de ahogy olvasom nem csak én vagyok ezzel így!
Amúgy meg mindent bele fiúk mutassátok meg mit tud a magyar aki jég hátán is megél, akarom mondani nyélgázon csapat...:D
Remélem vittetek egy kis hazait, hogy ne fázzatok, ha ennyire gagyi az ottani "hazai"!:DDDD

29 Palms 2011.02.21. 23:55:36

Spóroljatok meg Csikósnak egy utat, hozzátok el azt a szivar Audit. :)

ommm 2011.02.22. 00:25:53

Jó estét minden ébrenlévőnek. A holnapi nap a szabadedzések jegyében telik majd, persze mindenkinek felhívták a figyelmét arra, hogy ez egy gentlemens race. Erre csak a 120 torokból kirobbanó hangos röhögés volt a válasz. A rajtlista két érdekessége, hogy akad itt egy René Arnoux és egy Ikuo Maeda is, aki ugye a Mazda létező legfőbb embere, annak idején a Shinari bemutatóján beszélgettünk egy jót a régi Alfákról, merthogy gyűjti őket. Elég komoly szinten versenyzik, majd holnap meglátjuk. Megismerkedtünk csapattársainkkal, az egyik török kolléga nő, cserébe járt már havon nem egyszer, meglátjuk. Korai kelés és indulunk is a 45 kilométerre lévő pályára. A sörük annyira nem rossz (cseh kollégával konstatáltuk), de rettenet sok virágjellegű izével díszítik az ételeket, ezért minden tányér úgy néz ki, mint egy friss muskátliscserép...

Egyedül a finnek kapták fel a fejüket a tiiukka vasserkorme-szóösszetételre (tuti, hogy helytelenül írtam, de a kiejtésem hibátlan).

Nem lesz egyszerű a holnap, mert az északiakon kívül szinte senkinek nncs tapasztalata a szögessel jégen, ráadásul négy és fél óra szabadedzés alatt erősen nyomvájúsodhat a felület.

Az autó természetesen svéd-lengyel, elnézést a pontatlanságért.

Szóval a pálya csupa kanyar, viszonyítási pont alig van, talán csak minden negyedik kanyarban egy közvetítőállás, így könnyen előfordulhat, hogy megpördülés után lesz olyan, aki menetiránnyal szemben indul tovább. Eleve nem lesz egyszerű hárommért kört megtenni hiba nélkül, márpedig ha nincsenek meg,akkor húsz másodperces bünti jár.

Nincs bennünk félsz, a szlovén és török kollégákkal egyetlen célunk van:megfogni a két brit és HÁROM német autót.

A gépen nem volt nálam fényképezőgép, de bepótolom, van itt szauna bőven...

Jelentkezem még, üdv!

ja, és köszi Hosszúnak és Norbinak még egyszer.

ommm 2011.02.22. 00:28:51

Eddig a dán-norvég csapat tűnik a legesélyesebbnek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.22. 00:43:21

JA igen, Omm, érdemes télleg figyelgetni, hátha lesz sarki fény.Mármint nem az útkereszteződésnél az oszlopon, hanem az a fura ződ:

indafoto.hu/geegee/image/10683773-94e6e75f

Éjjel-hajnalban van a legnagyobb esélye, de csak nagyon ritkán van, viszont ki lehet fogni.Lycka till! (Soxerencsét)

Rocko- 2011.02.22. 06:58:03

@29 Palms: sose akarna olyat Csik.

yenoee 2011.02.22. 07:44:51

8A552AD N3K1 P15TA!

Gomulka Béla 2011.02.22. 08:16:05

@yenoee: Mesteri ez a tiszetletlen fohajtás a szerverbe épített Illedelmes Elvtárs elott. (És a sajtótorvény még be se indult ...)

Ilyen rali-pótfényszóró-tomkeleget egyébként az endékában lehetett látni annak idején. Mindenféle lehetséges és egyáltalán nem is lehetséges jármuvon, Harmadik-birodalmi DKV inkluzíve.

Ja, meg vonóhorgot, macifejjel. Trabanton.

Sopánka76 2011.02.22. 09:14:18

Hajrá Pista! Toljadneki!

29 Palms 2011.02.22. 09:31:53

@Rocko,

Mindennek eljön az ideje. Lesz még ez is 40 éves. :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.02.22. 10:16:31

Pista, mutasd meg nekik, hogyan kell csapatni.

Te a Kárpátok bércei közt edződött tökös magyar gyerek vagy, nem holmi északi jégember.

Toljadneki!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.02.22. 10:23:43

@ommm: Sok sikert!
(De a nyomvájú az nyomvályúként elegánsabb.) ;)

J.G. 2011.02.22. 10:29:52

Hol van a kép a fenékről?

A szervezőkhöz pedig oda kell menni, megmutatni a TC-n a Pontonos irásokat, és követelni a réMszarvasos kocsit. Ha nem adják, akkor lenyomni nekik 2 nagy pofont.

Vagy egyből a pofonnal kezdeni.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.22. 10:40:17

Angolokat szétalázni,visszafele Sunénak egy nagy fülest lenyomni!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.22. 10:55:23

@ommm: a svéd rali előtti beharangozó posztunkban mi is írtunk a kiváló svéd útviszonyokról, vezetési szokásokról stb. A taxisok ott pedig kifejezetten őrültek.

Chingachgook 2011.02.22. 11:25:53

Ommm, ha nem fertek be az elso otbe, hazajove felakasztunk Angela ejtoernyo-madzagjaira es ott fogsz himbalozni a fagyos eszaki szelben :)

GRX 2011.02.22. 14:26:21

Na de a lényeget lehagytad, Ommm:
a görög kollegina, akit tavaly porba aláztál a pályán, idén el mert jönni? :)

kamikáze 2011.02.22. 14:35:07

Remélem lesz sok- sok videó is Pista ugye?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.22. 16:08:49

@Gomulka Béla: na jó, de az endékások csak játszották az eszüket.Itt fönt, meg mégföljebb viszont olyan sötét van mint egy tehénben...főleg a november 5-ről március 11-re virradó éjjelen. :D

hirtelendi 2011.02.22. 16:32:11

@nem kéne...: Szóval te adtad meg a számom neki :)))

nem kéne... 2011.02.22. 18:59:04

@hirtelendi:

még az is simán előfordulhat, hogy én voltam, viszont akkor az nem vasárnap éjjel volt, hanem mondjuk szeptember-októberben.

ommm 2011.02.22. 19:44:26

Videóanyaggal csehül állunk, mert csak Eszti tud videózni, neki pedig, mint Mazda PR-osnak van dolga elég, ennek ellenére - becsületére legyen mondva - amikor tud, forgat. Mi folyamatosan rohangálunk a garázs és a pálya között, mindig mindenre vigyázni kell és macerás a csapatösszetétel, erről majd később írok még.

A görög kislány nincs itt, cserébe megjöttek az ausztrálok és konkrétan kifújták mindenki orrát. Maedával arról beszélgettünk, hogy valszeg homokon gyakorolhattak rengeteget.

Történtek dolgok, de nem vettük el, minden oké, vacsora után írok.

Hurri Kán 2011.02.22. 20:16:38

Csajokat fotózni ám!!!

Rocko- 2011.02.22. 22:34:08

@29 Palms: de akkor se fog tetszeni neki. :D

29 Palms 2011.02.22. 22:53:50

@Rocko,

Feladom, meggyőztél. :D
süti beállítások módosítása