Ha levesz az NKH hetven rugóval...

  2011. február 17. - papptibi Címkék: micra regadó nkh

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Tom, a grafikusunk kénytelen volt autót venni. Nem örült neki, de a kisfiát kell naponta eljuttatnia a speciális óvodába Budapestre, vidékről. Eleinte megpróbálta tömegközlekedve – ahogy munkába is így járt azelőtt – de pár hét alatt belátta. Ezt már nem bírja idővel, ha aznap még dolgozni is akar. Mellesleg, a tömött buszon egyszer sem tudtak leülni, és soha egyetlen ember nem hagyta volna leülni az ötéves kisfiút. Hiába, így jár az, aki nem a végállomáson száll föl.

A szándék tehát megvolt, ám ő is szembesült azzal, hogy a nagy válság legyűrűzött a hazai autókínálat legaljára. Az árak felmentek, normális kiskocsi nincs, csak szutykok. Pedig nem voltak komoly elvárásai, úgy négyszázezret szánt rá, és fontos volt a kis fogyasztás (munkanapokon 100 km-t megy), meg az, hogy ötajtós legyen, és persze bizonyos határokon belül legyen megbízható. Már amennyire ilyesmi elvárható egy 10-15 éves autótól.

Végül vett egy 1,3-as Micrát, ausztriai származással, ahogy ezt sokan teszik manapság. Full extra, klíma, szervo, öt ajtó, miegyéb. A kalkuláció könnyű, hisz az ember könnyen kisakkozza a regadó-kalkulátorból, mennyi lesz az extra költség, plusz rendszám, forgalmi, vizsga, egyebek.

IMG 1060

Ám Tom koppant, nem is kicsit. Az autót 175 ezerért vette, erre a regadó normál kalkuláció szerint kevesebb, mint 150 ezer forint lett volna. Most nem térnék ki arra, hogy mennyire abszurd, ha az autó értékével összemérhető a regadó mértéke. Arra sem, hogy ha már ilyen drága a „regisztráció”, akkor legalább ennek a kellékeit, mint rendszám, forgalmi, hologramos matrica, adnák oda extra felár nélkül. De nem. Nem erről van szó.

Tom Micrájának ugyanis pontosan 207 575 forint lett a regadója. Ez potom hetvenezerrel több a tervezettnél. Ne feledjünk, itt most arról van szó, hogy megússza 400 ezer alatt, vagy közelebb lesz a félmillióhoz – egy hárommilliós autónál azt mondaná az ember: na bumm. Persze, pénz ez is. Az meg további méreg, hogy kék helyett piros matricát kapott, ami szmogriadó esetén nem előny. Bár, azt a pár napot ki lehet bírni, biztos nem fáj annyira, mint az a rohadt hetvenezer.

Hogy miért lett ennyivel több? Azért, mert mindegy, mi szerepel az autó külföldi forgalmijában, a környezetvédelmi osztályba sorolást az NKH adatbázisából veszik. Márpedig a Nissan Micra eme motorkódjának besorolása tévesen 2-es, holott szabályozott katalizátoros, Euro II-es motorja van. Azaz valójában 4-es lenne. Az már igazán apróság, hogy Nyugat-Európában 1996 január 1. után csak Euro II-es autókat lehetett forgalomba hozni, a konkrét típusnál remekül megtekinthető a motortérben a lambda-szonda, mivel a katalizátor rögtön a leömlő után van.

Tom hagyta is volna a dolgot, de addig piszkáltam, míg utána nem jártunk.

1313 001

Még szerencse, hogy a tévesen befizetett regadó visszaigényelhető pereskedés, jogi hercehurcák nélkül. Mindössze egyetlen igazolásra van szükség az importőrtől, hogy az adott motorkódhoz tartozó besorolás valóban 4-es. Mi könnyen vagyunk, hisz Budapesten, importőri ismeretségekkel pikk-pakk megvolt a pecsétes-aláírásos papír (ezt ezúton is köszönjük a Nissan-importőrnek), de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a cégek gördülékenyen és gyorsan intézik az igazolást.

Mindegy. Papír el, a hivatalba. Nem sok idő, úgy egy-két hét után meg is jön a papír, hogy valóban tévedtek. Persze, jobban esne, ha odaírnának a végére annyit: bocs. De nem. Az ember amúgy el tudná fogadni, hogy a hatalmas adatbázisokban vannak hibák. Bár azok szerint, aki gyakran intéznek regadót, az NKH-éban mintha a kelleténél több bug lenne.

Az állami dölyf teteje, hogy azt a pénzt, ami már októberben sem jogosan folyt be a nagy közös pénznyelőbe, nem utalják vissza azonnal. Adnak maguknak egy kellemes, harminc napos határidőt, beélesítenek egy átutalást az utolsó napra, és átlövik. És a harminc nap a tizenötnapos fellebezési határidő lejártakor indul.

Érdekes, a befizetésnél valahogy nem ennyire liberális az állam.

Természetesen az össze-vissza három hónapja befizetett pénz után nem jár késedelmi kamat az államtól. Persze, Tom úgysem fialtatta volna meg azt a pénzt, nem vett volna állampapírokat, hogy államunk működését finanszírozza. Elköltötte volna, mondjuk a gyerekeire. Akkor meg, minek? Ehelyett fizessen meg ötezer forint fellebezési illetéket, ha esetleg még egyszer tévedtek volna, és reklamálni szeretne.

Nem tudom, ha Tom ennyit késett volna valamilyen adójának a befizetésével, netán úgy rontotta volna el az SZJA-bevallását, hogy véletlenül 69 191 forinttal kisebb összeg jön ki, vajon mennyi lett volna a büntetés?

IMG 1067

Az szintén megérne egy misét, hogy hányan fizetnek be tévesen több regisztrációs adót, és közülük hánynak nincs is róla tudomása, hogy ez visszakapható. Egyértelmű, hogy sosem az állampolgárnak kedvező irányba tévednek, hisz miért írnák be Euro V-ösnek a 96-os Micrát, nemde? És vajon, ha Ön lenne az állam, kedves olvasó, ösztökélné a hivatalnokait, hogy ezeket a hibákat mielőbb korrigálják? Mi baj lehet belőle, ha nem? Legfeljebb egy picivel több lé folyik be.

Ui:

ha véletlenül még nem tettétek volna meg, srácok, a Nissan CG13-as motort javítsátok már ki légyszi 4-esre az adatbázisban. Kösz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr342666403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tlantos 2011.02.17. 14:25:50

@Janos32: ha nem tetszik, akkor elmehetsz Bekescsabara, ott kell intezni az egyedi merseklest, ha irrealis lenne az osszeg. Lehet, megusznad 1.8m-bol :(

1kutya 2011.02.17. 14:26:16

"Nem tudom, ha Tom ennyit késett volna valamilyen adójának a befizetésével, netán úgy rontotta volna el az SZJA-bevallását, hogy véletlenül 69 191 forinttal kisebb összeg jön ki, vajon mennyi lett volna a büntetés?"

hát ha jól ismerem az Art-ot, akkor ha jól vallja be, de rosszul fizeti, akkor késpótlékot fizet (mindenkori jegybanki alapkamat). ha rosszul vallja be és úgy is fizeti, akkor önellenőrzési pótlék (ezt ne kérdezzétek mennyi)+késpótlék, ha meg a bevallást is elfelejti, akkor alapból 50% adóbírság (extrém esetben lehet 100% is)+késpótlék.

de kurva rendesek, mert adnak 6 hónap részletfizetést (már ha el nem kavarják a kérelmedet, mint Selmeci Megvédemanyugdíjakat Gabikának):-DDD

Atengerimalac 2011.02.17. 14:29:10

Hát igen! Ez a mi „hazánk”! Nekem a regisztrációs matrica van a bögyömben, de nagyon! Ha a vonatkozó BM rendeletet megnézi valaki, akkor rájön, hogy miért! A regisztrációs matrica pont azt igazolja, amit a rendszám fizikai megléte amúgy is! Hab a tortán, hogy akinek megsérül, csak komplett okmány és rendszámcsere révén tudja pótoltatni, amennyiben az ügyintéző szubjektív véleménye szerint nem olvasható a rendszám, vonalkód! Szép volt bürokraták! Amúgy ezt a semmire sem jó, csak sarcra és rendőri kötekedésre alkalmas hülyeséget, miért nem lehet a sok üvegből valami kevésbé sérülékenyre tenni? Ha a környezetvédelmi matricát, a műszaki érvényességet igazoló plecsnit, amik 1000X fontosabbak, lehet hátra ragasztgatni, ezt miért nem lehet a hátsó szélvédőre például? Mert ott esetleg az autó élettartamának végéig kitarthatna?

Gyarló Hintaló 2011.02.17. 14:33:29

rühellem az NKH-t, lassan minden állami szervnél JOBBAN!

az adómat "szívesen" fizetem be, de ez a köcsög enkáhából nagyon elegem van!

elnézést!

GG81 2011.02.17. 14:34:59

szerencsére az apeh sem olyan véreskezű büntetős, ha csak a bevallást rontja el az ember és különben meg minden be van fizetve rendesen. szóval új bevallás, többszöri apeh-hoz járulás, idő, kérelemírás, de külön büntetés nem volt, köszönjük neked apeh! ;-)

GG81 2011.02.17. 14:36:15

"ha véletlenül még nem tettétek volna meg, srácok, a Nissan CG13-as motort javítsátok már ki légyszi 4-esre az adatbázisban. Kösz."

tényleg, ezt érdemes lenne leellenőrizni, hogy akkor most kijavították-e tényleg! vagy nem. :-(

Winston Smith 2011.02.17. 14:36:58

Nézd az ügy jó oldalát: visszakapta a pénzét, ügyintézők megvesztegetése és hosszadalmas pereskedés nélkül.

Ez is valami, pontatlanul, lassan, de működik a rendszer.

zolika78 2011.02.17. 14:40:44

Az igények alapján (400e alatt megbízható, kis fogyasztású autó) akkor járt volna a legjobban, ha egy régi Swiftet vesz. Van belőle bőségesen kínálat.
De tudom, a magyarnak a presztízs az első, a régi Swiftnek pedig abból nincs...

230e 2011.02.17. 14:43:29

Csak egy jótanács.
Egy ilyen kedvező határozat esetén, próbálja meg kézben, személyesen átvenni, és a fellebbezési jogáról ott helyben lemondani.
Így a fellebbezésre nyitva álló 15 nap már nem ketyeg, a határozat azonnal jogerősíthető.

gepardnagy 2011.02.17. 14:45:06

@Süni25: ha a mobile.de-n rákeresel az autóra akkor ott egyik másik találatnál megvannak ezek az infók.

Én tavaly hoztam be egy 1995-ös impreza wrx-et, és be is szoptam a regadót 380 helyett 560-at kellet fizetni, mert 95-ös és nem 96-os, hozzáteszem ezt a verziót (gc8c) 94/6-tól 96/6-ig változtatás nélkül gyártották..., tehát az autók között csak az évjárat a különbség. Ja dolog vicesebb része az autót 570-ért vettem, itthon regadó 560 + 200 forgalombahelyezés, hmm nem érzem túl igazságosnak a rendszert.

A másik történet, hogy van egy volvo 164-em, 2 éve forgalomba lett úgy helyezve + vizsgáztatva, hogy műszakiba rossz alvázszám (a fele hiányzik), illet vonóhorog került, ja plusz nem az én autómnak a motorkód illetve teljesítményadata. Most lett vizsgáztatva és kiszedték belőle vonóhorgos részt, persze a forgalmi csere az én zsebemre ment. Az alvázszám miatt nem akarták először levizsgáztatni, persze 2 eredetvizsgán ment át az autó.... Most az alvázszám maradt, plusz a rossz motorkód/teljesítményadatok, persze az én káromra rosszabbak. 2 év múlva tuti megint belekötnek, akkor valszeg új eredetvizsga / forgalomba helyezés, és a motoradatok úgyis megmaradnak a régiek. no megint sikerült felbaszni az agyam

ave 2011.02.17. 14:47:57

Pont azert magas a regisztracios ado az oreg, ertektelen autokra, hogy ne hozzak be oket...

Miert nem lehet ezt elismerni, hogy je, tenyleg, ez tok jogos.

Jacopo Belbo 2011.02.17. 14:51:52

Szerintem: ez az ország (ez a rendszer az NKH-nál, meg ezer egyéb helyen) akkor változik meg, ha mi magunk teszünk azért, hogy megváltozzon. Élni kell civil állampolgári jogainkkal, bármilyen sok utánajárásba is kerül. Rajtunk múlik!!! Igenis utána kell menni minden ügynek, meg kell küzdeni az igazunkért! Ha az NKH-hoz havonta több ezer ilyen tévedésen alapuló anyag futna be, neadjisten valaki feljelentené őket, csak feltűnne ez valami döntéshozónak is előbb utóbb. A nyugati demokráciákban nem azért kevesebb az ilyen ügy, mert ott jobb emberek ülnek a hivatalokban, hanem mert a civil társadalom nagyon komoly ellenőrző szerepet gyakorol, a polgár ott felemeli a szavát, nem engedi, hogy mindent megtegyenek vele. Klassz dolog pl. a B125 kampány itt a TotalCar-on, de ugyanezt el lehetne játszani sokszorta fontosabb ügyekben is (ld. regadó, rendőrség mentalitása, satöbbix1000). Tudom, nehéz ügy ez, de higgyétek el, nagyban rajtunk múlik sok minden! Emeljük fel a fejünket végre! Mindenki, akit jogsérelem ér, tegyen róla, hogy a sérelmet orvosolják!

J.G. 2011.02.17. 14:53:17

Ugye senki nem gondolta komolyan, hogy a következő ugyanilyen kocsira már megfelelő adót fognak kiszámolni?
A ti papírotok arról szólt, hogy ez a példány 4-es kategória. A többiről nem szól, így nem kell az adatbázist megváltoztatni.

Peetee 2011.02.17. 14:54:12

Felégetném az összes kib@szott hivatalt.
Ha én így végezném a munkámat, már réges-régen kirúgtak volna.
LÉHŰTŐK!

jujdejo 2011.02.17. 15:00:23

eszembe jutott a jo kis magyar bürokracia...anno 6 evet eltem Debrecenben, roman allampolgarkent...mivel egyetemre jartam, szüksegem volt tartozkodasi engedelyre, az engedelyhez szüksegem volt diakvizumra(ott kezdödött a lehuzas) orvosi papirokra(többek között aids teszte...) jövedelem igazolas(diakkent...) szerzödes lakasrol, földhivatal, meg mittomen...ja és a szent okmánybélyeg. Persze a diakvizum 1honapig volt ervenyes, es legközelebb Kolozsvaron igenyelhettem(persze a vizumhoz is kellett minden szar), az is jol esett, de az is, hogy szeptemberi tanevkezdeskor kezdödött a hercehurca ami eltartott jo sokaig...legutolso alkalommal februar vegen kaptam ertesitest hogy elvesztek a szeptember ota tologatott aktaim(!) es legyek szives ujra benyujtani a kerelmemet vizummal orvosi papirokkal földhivatali cuccal...na akkor elszakadt a cerna(föleg azutan hogy a sok kinai meg norveg utleveles indiai siman elintezte a magaet elöttem) bementem a bevandorlasi hivatalban es cseppet reszegen csinaltam egy nagyobb orditozos cirkuszt...par nap mulva megjött a tartozkodasi engedelyem, amivel kitörölhettem mert egy feltöltös mobilt se vehettem(!). Akkor hataroztam el hogy hazaköltözök, barmennyire is izlik a magyar konyha, es szepek a lanyok...Nincs meg egy orszag a Földön ahol ennyire szarul müködik a bürokracia, bocs ha ezzel megbantottam valakit de igy van. Még romaniaban is olajozotabban mennek a dolgok(itt a konyha rettenet a nöknek meg barkojuk van).
Az meg külön tema, hogy keptelen voltam autot venni a sajat nevemre...

jani_a_hegyről 2011.02.17. 15:07:11

nem baj, parlamenti köcsögök 100%-os narancslevét valakinek fizetnie kell. Örüljetek az ő boldogságuknak!

Ja, lázár visszafizetni a havi 600-t, amit "biztonságosság" címen elviselt eddig, habár még tegnap is tilosban parkolt a visszaadott kocsival...

Killen 2011.02.17. 15:12:17

Egy hivatalos határozatnak kötött formái vannak, abba nem lehet olyanokat írni, hogy elnézést, bocsika. Még akkor sem, ha az is jogosnak érezné, aki írta.

henrik77 2011.02.17. 15:12:27

Mi van akkor, ha nem csereljuk a rendszamot, vagy csak probarendszamot teszunk az autora? tc?

Bambano 2011.02.17. 15:17:43

A befizetésekről csak annyit, hogy van olyan tétel, amit havonta kell fizetni és február közepén ért ide a határozat, hogy mennyit. Nyilván nem lesz befizetve időre a január meg a február.

jani_a_hegyről 2011.02.17. 15:29:06

Ez Magyarország, amit imádok csak a hivatalokat kéne lenapalmozni és minden szép lenne. Büntetések országa vagyunk nem hiába, Angliában a hatóság megkeres, hogy adhatnak-e más adókódot, mert azzal jobban jársz, itt megszopatnak és nem szólnak, ha félreinformáltságból többet fizetsz, ami szintén az ő szemétségük.
Egy könnyed plussz példa, ha innen megy az ember Angliába, nem nézik itt mennyi jövedelme volt, hogy más kulcs szerint többet vonhassanak, fordítva az első kérdés, hogy kint mennyi volt a fizud, mert itt ugyan mogyoróért dolgozod ki a beledet, de még szívesen megszopatnánk a kint leadózott jövedelmed után... mondjuk ez pont jan.1-el szűnt meg, de aki tavaly "európából" alkánra jött még melegítheti az állkapcsát...

esef 2011.02.17. 15:30:39

a 15 napos fellebbezési határidőről a határozat kézhezvételével egyidőben írásban le kell mondani és akkor onnan indul a 30 nap a visszafizetésre

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.17. 15:37:45

szerintem is direkt van:((( szenyó állam, el kéne húzni már

Secnir 2011.02.17. 15:43:37

@kovi1970:
"Már megbocsáss, de ki is fizeti a választott képviselőinket? "

ehh, ez a kérdés komoly volt?
bárki, aki azt akarja, hogy a következő törvény róla/neki/az ő érdekében szóljon...

hullarablo 2011.02.17. 15:47:33

@ave: Miért lenne jogos??? Azért mert külföldön nagyobb valószínűséggel talál a pénzéért jobb állapotú autót mint itt. Ja és ez vonatkozik a fiatalabb autókra is, mert azokra is sok a regadó. Próbálj itt megkímélt keveset futott autót venni, majd rájössz, ott vágnak át ahol csak tudnak. A hírdetett autók 90% fos.

lutria 2011.02.17. 15:47:50

Még egy példa arra hogy az állam nem szereti visszaadni a pénzt:feleslegessé vált 4000 Ft értékű okmánybélyegem,visszaváltani csak APEH irodában lehet,nyilatkozni kell miért kellett és most már miért nem kell(szem.szám,lakcím,aláirás+pecsét),határidő 35-65nap,előbb elküldik valami szakértőhöz aki megállapítja nem hamis-e,erről kiad és postáz a címemre egy iratot hogy engedélyezi a kifizetést és kér egy bankszámlaszámot ahová átutalják az összeget.Ha nem adok,1 hónap múlva már csenget is a postás a pénzzel.
Persze sokan lesza**nak egy ekkora összeget,de az mind nyereség az államnak.

tom1034 2011.02.17. 15:50:26

ez az NKH ez maga a velünk élő szocializmus ott nem változott semmi egy iszonyat az egész! saját magukat próbálják fenntartani az elmebeteg mértékű díjaikból,lassan nálunk a legdrágább európában a műszaki vizsga,amihez kérelmet kell beadni! érted:KÉRELMET! ja meg meghatalmazást ha nem a sajátomat viszem mintha kibasznék valakivel ha leműszakiztatom a kocsiját... A forgalmi vizsgák rendszeréről meg ne is beszéljünk 10x ezer ft a vizsgadíj egyszerűen hihetetlen! c kategória műszaki vizsgáján meg csepel adagolót kell légteleníteni stb ESZMÁLETLEN!
tc: csinálhatnátok erről is egy jó kis posztot!

f0CuS 2011.02.17. 15:51:12

@ave: oké, hogy az öreg autókra sok. De teszem azt egy 4 éves focus ST-re, 1.3 millió a reg adó? Miért is ennyi, ha a régi autóktól óvják meg az országot ?

pizsama 2011.02.17. 15:52:15

Én akkor szembesültem a magyarországi bürökrácia feneketlen kénköves bugyraival, mikor is egy réges-rég befizetett összegről jött egy felszólító levél (fenyegetőzés, késedelmi pótlék, stb), és a szívroham utáni hirtelen felindulásból elkövetett telefonra az adóhivatal egyik épp ráérő csinovnyikja annyit bírt kinyögni: "Ne foglalkozzak vele, ők több hónapos elmaradásba vannak!"
Mivel épp aktuális az alkotmányozás, javaslom a szövegbe beletenni, hogy minden magyar állampolgárnak alanyi jogon járjon mindenfajta állami adó/járulék/illeték befizetés esetén 15 napos gondolkodási, valamint 90 napos be-nem-fizetési idő!
Talán akkor lenne egálban a szerencsétlen ember az állammal szemben.
Hisz a derék Dárdarázó Vili bácsi is megírta már hajdanán egy dán királyfiról szóló műben, hogy aszondja:

"Mert ki viselné a kor gúny-csapásit,
Zsarnok bosszúját, gőgös ember dölyfét,
Útált szerelme kínját, pör-halasztást,

A hivatalnak packázásait,

S mind a rugást, mellyel méltatlanok
Bántalmazzák a tűrő érdemet"

Lám, azóta se változott semmi. Legalábbis Magyarországon...

theutat villám 2011.02.17. 15:58:27

Én ezen a piros matricázáson vagyok kiakadva. 98-as gyártású autómra most b@szták rá a piros matricát (benzines, katalizátoros), szmogriadónál meg dögöljön meg az ember, miközben valójában nem is jogos az a kurva matrica, mert kék járna neki. És sorban így járnak a környezetemben is. Mi a legegyszerűbb módja annak, hogy átsoroltassam az autót, valaki esetleg le tudná írni röviden?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.17. 15:59:44

@Jacopo Belbo: "csak feltűnne ez valami döntéshozónak is előbb utóbb"
Nagyon jól tudnak róla. És elhiheted, kicsit sem zavarja Őket, hogy 3 nap szabidba, és +100.000 -be kerül egy egyszerű átírás.

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.02.17. 16:03:31

Kitettük magunkat Angliába. Ez egy olyan mocsok ország, hogy ha kocsit veszel, komolyan megvágnak az átírási illetékkel. A forgalmit az új tulaj nevével elküldöd a DVLA-ba (okmányiroda) postán egy borítékban és kész. Bélyegköltség 0.41 Font. Az testvérek között is 140 Ft. Egy hét múlva küldik az új forgalmit már az új névvel. Nincs illeték, nincs eredetvizsga, ződkártya, és nincs egyéb extra szivatás sem. Amikor megkérdeztük a postai csajszit, azt mondta, hogy erre vannak a beszedett adók.
És érdemes elgondolkozni, hogy Magyarisztán nem működik, Anglia igen. Hol lehet a bibi?

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.02.17. 16:12:38

Kicsit off, de jó példa a hivatalnokországra, ahol még azon totóznak, hogy kell-e szél meg vizenergia egyáltalán nekünk. Gondolom, a MOL nem kevés befolyására. Az itteni városkánk határában meg békésen elforgadozik 10 szélkerék, és az áram egynegyede, mint otthon. A tusoló pl. egy 8 KW-os átfolyó melegítő és a kutyát sem érdekli, hogy 2 perccel tovább folyik a víz. Ha választani kell, hogy évente 10 (idióta) madár nekirepül a lapátoknak, vagy 50.000 ember kényelmesebben él, nem kérdés. Csak otthon. Hajrá, kitartás ...

l4ller 2011.02.17. 16:13:25

az összes lehúzós csinovnyik brigáddal a bányába...
ezek nem teremtenek értéket, ezek azért vannak, hogy a te által fizetett adóból fizetve, téged b@szogassanak.
szánalomgóc. magyarisztán.

natenedu 2011.02.17. 16:20:15

@theutat villám:

NA EZ AZ. Nekem a 2002-es Euro III-asra nyalták fel a PIROS! matricát. Közbe meg a 10 évvel öregebb füstokádók sárgával kékkel szaladgálnak.

loláb 2011.02.17. 16:21:52

"Természetesen az össze-vissza három hónapja befizetett pénz után nem jár késedelmi kamat az államtól."

Szerintem meg jár, mint minden APEH-os visszatérítésnél.

msgmsg 2011.02.17. 16:26:34

lehet, bennem van a hiba, de hogy jut eszébe ma Mo-n bárkinek autót forgalomba helyezni?? Jó, ami már itt van regisztrálva, az nem feltétlen éri meg bárhova elvinni, de nehogy már ne legyen egy ismerőse a usernek, akinek van valami távoli (vagy közeli) EU-s országban cége, amire lehetne venni egy kocsit...

Spanish VVax 2011.02.17. 16:28:08

@l4ller: igazad van, de nem a tisztviselő tehet arról, hogy igy kell a dolgokat intézni, hanem az elbaszott, tetves törvényeink, amiket az elbaszott, tetves törvényhozóink alkottak. Akiket mi szavaztunk oda, hogy "JÓ" törvényeket alkossanak. Hát ilyen törvényeket alkottak! El van itt kúrva minden, nem kicsit, nagyon !!

klacus 2011.02.17. 16:41:59

Ha egy picit nem figyelsz már le is húztak.

Az pedig egy szép álom marad, hogy az ablak másik felén ücsörgő állami alkalmazott, úgy nézzen rád mint ügyfélre. Alapból probléma vagy sajnos erre szocializálódtak.

Ennek van egy olyan előnye, hogy a kölcsönös gyűlöletet néha megtöri egy kellemes csalódás.

De ez azért elég ritka....

borovi 2011.02.17. 17:00:14

"Nem tudom, ha Tom ennyit késett volna valamilyen adójának a befizetésével, netán úgy rontotta volna el az SZJA-bevallását, hogy véletlenül 69 191 forinttal kisebb összeg jön ki, vajon mennyi lett volna a büntetés?"

Ha Selmeci Gabriella nyugdíjbiztosnak hívnák Tomot, akkor semennyi. Akkor milliókkal lóghatna ennek a rendkívül szimpatikus államnak. Évekig. Büntetés nélkül.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.02.17. 17:12:16

@www.doominogame.com: Azért itt Angliában is van szopás, hatvanezret fizetek biztosításra havonta a kocsira, és nem teljes körű, hanem sima kötelező, hogy rohadjon meg..

CorollaVVTI 2011.02.17. 17:15:00

@ave: Nem tunt fel, hogy uj autokra is van, hulyegyerek? Sem egy 5 eves bmw, sem egy 10 eves Sti nem egy regi szar.

Csak vannak olyan hulyek, akik beveszik a demagogiat. Es meg annyira biztosak is bennek, hogy terjesztik is.

zeus666 2011.02.17. 17:17:29

@www.doominogame.com: Erről az "erre vannak az adók" dologról mesélnék még picit? Mert szerintem ez csomó embernek olyan, mint amikor a Mad Max-ben a gyerekek körbeülik a nagyokat, azok meg mesélnek a jóságos megmentőről:D Engem legalábbis érdekelne, hogy hogyan működnek ott a dolgok, mert Magyarországon fos az egész, de itt Romániában egyenesen ganyé...

zeus666 2011.02.17. 17:18:47

*mesélnél. Elnézést, elírtam.

Rekspa 2011.02.17. 17:40:36

Anyáméknak van egy Daewoo nexia 1.5 8 szelepes katalizátoros. Eddig Zöld matricával mászkált, de most volt műszakin és pirosat kapott. Ez reális lehet, vagy itt is elbaszták?

SquareWire 2011.02.17. 18:03:35

@GGerg: ~200 fontot? Jesszus, mit vettél te, 7er-t? :) A biztosítás TP vagy TPFT? Azért kérdezem csak, mert én még elég fiatal vagyok+nagymotor, amire itt ugye mindig baromi drága a biztosítás, de még az sincs ilyen sok.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.02.17. 18:14:41

@SquareWire: Egy fiatalabb ismerősöm ugyanilyen autóra, igaz Swindonban és két év bónusszal, full biztosítást kötött 55 fontért havonta. Nekem ugyanott az is 1600-ba kerülne évente, az sem 55 font.. Felvenném Veled a kapcsolatot, ha lehetséges, hátha tudsz valamit.

magyar_ellenállás 2011.02.17. 18:20:48

A tankerhajók milyen színű matricát kapnak?

w a s d 2011.02.17. 18:22:37

@ave:
"Pont azert magas a regisztracios ado az oreg, ertektelen autokra, hogy ne hozzak be oket...

Miert nem lehet ezt elismerni, hogy je, tenyleg, ez tok jogos. "

Miért lenne jogos? Ha az emberek csupán úri passzióból hoznák be az öreg (tehát többnyire olcsó) autókat, nem pedig azért, mert ennyire telik, akkor jogos lenne. Mert végülis nem az kellene legyen a cél, hogy az emberek életszínvonala emelkedjen? (Amit a "nincs autója" állapothoz képest az "öreg, olcsó autója van" is elősegítene annak, akinek autóra van szüksége.)
A másik, hogy az öreg, karburátoros, jobban szennyező autókat lecserélhetné, akinek csak egy autó kell, kb. a régi autója mostani értékének megfelelő összegért egy tíz évvel fiatalabb- modernebb darabra, ha nem lenne a reg.adó, a 20 év fölötti régi darabok meg megmaradnának azoknak, akik kifejezetten olyat akarnak, nem tartaná senki kényszerből.

magyar_ellenállás 2011.02.17. 18:26:09

Legfrissebb 2 ügyem:

1. egy futrácég szállítás közben több tízezer forintos kárt okozott egy csomagomban (magyarán: összetörte). No problemo, az ember hibázhat, nem a Mona Lisa volt. 50 ezer Ft-ig biztosítva volt, abból kifutná.

Egy hete próbálok velük egyeztetni, se e-mailt nem tudnak írni, se a telefont felvenni nem képesek. (Az a fránya ínhüvelygyuszi...)

Mivel sem pénzben, sem időben nem vagyok milliomos, bejelentést tettem a fogyasztóvédelemnél (ügyfélkapun keresztül!!!). És láss csodát: tőlük sem kaptam még egy nyomorult automata válaszüzenetet sem. Aztabüdös...

2. Tavaly utánvéttel rendeltem az egyik legnagyobb nevű hazai könyvkiadótól 55 ezer Ft-ért könyveket. Utánvéttel fizettem. Ma rámcsörögtek, hogy jó volna már rendezni a számlát. Fél napig brekegtünk össze-vissza, mire kiderült, hogy elnéztek valami azonosítót, és duplán számláztak...

SquareWire 2011.02.17. 18:31:15

@GGerg: Katt a nevemre, majd üzenetküldés.

deak.atti 2011.02.17. 18:45:25

@F/:

Hali!

Én is szívesen nyugdíjaznám az öreg 353W-t: nem eladásra gondolok, hanem megtartva tényleg csak hétvégenként egyet-egyet gurulni vele a kedvemre. A biztosítása nem durva, a súly(teljesítmény-)adója még annyira sem, leosztva havi 1200-1500 forintba kerülne az autó, ennyit meg megspendíroznék érte. De nem találok olyan megfizethető 2000 év környéki autót, amiben megbíznék, az okok nagyjából kitalálhatóak. Külföldről behozni meg a cikkben foglaltak miatt nem célszerű, legalábbis jelenleg. Bár nem hinném, hogy valaha is változni fog a fenti helyzet, nincsenek illúzióim. Megoldás: kevergetem továbbra is a 2T olajat a benzinbe a kutakon (nem olcsóak már ...), és használom továbbra is a büdöskét. Pedig megérdemelné már a pihenést ...

DA

Harkov 2011.02.17. 19:16:26

Én is beszívtam a 318-as BMW-mel!EUR 1 be sorolták mert 95-ös évjáratú és az EUR2 csak 1996-ban jelent meg!Nekem ez 130 ezer pluszba van de a cikken felbuzdulva én is utánajárok!

nikó 78 2011.02.17. 19:24:23

Mai sztori!Oldalbordám, magyar gyártású 93-as swiftje ma vizsgázott az autóklubbnál.Felhívták a figyelmét, hogy 15-napon belül fáradjon be az okmányirodába,mert a kocsit a forgalmiban rosszabb környezetvédelmi osztályba sorolták, mint ahová tartozik.Állítólag ingyen ki kell hogy cseréljék a forgalmit.Kiváncsi leszek rá.Ennyit az adatbázisokról.Ja azért az érdekelne, hány db ilyen típusú kocsi futhat nálunk az utakon.

gepardnagy 2011.02.17. 19:39:57

@ave: Hozzáteszem itthon egy 1995 körüli impreza wrx olyan 2 misi körül van, ja és 124e km-vel vettem, szerintem jobb állapotban van mint egy 5-10 éves céges skoda, peugeot, vagy bármi amiben már 300e km van. De hidd azt, hogy egy 16 éves autó szar és vegyél hitelre suzukit, vagy bármit 10 évre. A volvo meg hobbiautó, és magyar volt, csak ki volt vonva a forgalomból.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.02.17. 19:57:16

@ave: Hehe, a Saabom jobb állapotban van, mint a fele olyan fiatal autók otthon, igaz, jó tulaja is van, én..

Hurri Kán 2011.02.17. 20:10:13

Nem kötelező hogy magyar rendszám legyen rajta...

Alf (törölt) 2011.02.17. 20:10:16

Én most költöztem haza külföldről.
Ezt tanácsolják államilag a fiataloknak.

Meg kell mondanom, ami itt megy, az nem panaszkodás, nem kesergés.

VALÓBAN nagyon súlyos problémák vannak, külföldön (észtország) 3 év alatt nem kerültem szembe annyi bürokratikus akadállyal, mint itt 3 hónap alatt.

a leglehetetlenebb és legabszurdabb dolgokkal szembesülök napról napra.

A legnagyobb baj az ésszerűtlen bürokratikus berendezkedéssel van, ez olyan szinten folytja el a lakosságban lévő potenciált, hogy csodálkozom, hogy maradt még élő ember ebben az országban (és kivágatlan erdő a napi 60 ív/fő papír után)

Alf (törölt) 2011.02.17. 20:15:33

A legutóbbi az volt, amikor OT-zni vittem az autót, átment a vizsgán, de hiába vártam az igazolást postán. Felhívtam az autóklubot, hogy mi a helyzet, kiderült, hogy elírtak egy 4 számjegyből álló számot(..), legközelebb 2 hét múlva tudják kijavítani, akkor ül össze a minősítő bizottság. addig se műszakira vinni, se biztosítás, semmi nem lehetséges...
és mi van, ha nem hívom őket?
de ez csak 1 eset a heti 2-ből.

AR-Peter 2011.02.17. 20:25:47

@Peetee
"Felégetném az összes kib@szott hivatalt.
Ha én így végezném a munkámat, már réges-régen kirúgtak volna.
LÉHŰTŐK!"

A negatív véleményemet már leírtam.

De van pozitív is:
Viszont a XI. kerületi Okmányirodáról (az ügyintézés menetéről és a személyzetről) tényleg csak jót tudok mondani.
A törvényekről nem a hölgyek tehetnek. (Ellenben az NKH adatbázist ugye nem a törvényhozók írták...)

-Gabi- 2011.02.17. 20:50:00

Rühellem ezt az egész NKH-s rendszert a sok kék köpenyes ,csíkos nyakkendős,büdös,szemét faszszopóval együtt.És ismét csak azt tudom mondani ,hogy ezek a balfasz,tetvarek geci ,nyomorék rendőrök meg még asszisztálnak is az idealizmusuknak a közutakon.
Ha valamelyik faCOPó megállít és elkezd velem fightolni én tuti megbaszom a motorháztetőn.A világ megbassza ezt a tetves országot már...........

Krisi 2011.02.17. 21:02:44

nekem csak az lenne a rövid kérdésem, hogy ha szar a besorlása az autómnak (2000-ben gyártott Escort és vörös a plakett) akkor elég, ha elmegyek egy nagy Ford márkaszervízbe, és ők tudnak adni hivatalos papírt, hogy valójában szép környezetbarát a személygépjárművem? miket kell rajta feltűntetni?

(az meg mekkora vicc, hogy a kétütemű MZ-vel bármekkora szmogban bemehetek, de a katalizátoros négyütemű Forddal nem, mert pár aktatologató seggfej nem végezte rendesen a munkáját)

jaéstényleg: nanobiósított szélvédővel mi a helyzet?

263 2011.02.17. 21:09:32

"Mindössze egyetlen igazolásra van szükség az importőrtől, hogy az adott motorkódhoz tartozó besorolás valóban 4-es. Mi könnyen vagyunk, hisz Budapesten, importőri ismeretségekkel pikk-pakk megvolt a pecsétes-aláírásos papír (ezt ezúton is köszönjük a Nissan-importőrnek), de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a cégek gördülékenyen és gyorsan intézik az igazolást."

Kicsit más témában, a magyar forgalmikban sokszor téves környezetvédelmi osztályba sorolásnál is ez a megoldás.Csakhogy: ha én nem rendelkezem importőri ismeretségekkel, mint a TC-s urak, akkor ez nem kevés pénzbe kerül!A Mercedesnél potom 5Ft+áfa/ccm-ért adnak ilyen igazolást.A 3000 köbcentis autómra kénytelen leszek ezt az összeget kifizetni, mert annak idején valaki az NKH elődjénél elírta!A Fiat szerényebb, ők ha jól emlékszem 4000Ft körüli összegért adnának igazolást egy 2000 köbcentis autóról.

Én is megköszönném ezúton is a Pappas Autonak, ha adna csak úgy egy igazolást!

Devil2 2011.02.17. 21:15:10

A szabályozott katalizátoros rendszer nem jelent EU2-t automatikusan. Egyébként egyetértek a többivel.

foolproof 2011.02.17. 21:41:50

Tudom, nem NKH, de én már egy sima átírásnál is agyf*szt szoktam kapni.

Olyan burzsuj vagyok, hogy tavaly tudtam venni egy olyan kis aranyos 11 éves(mán' 12, bocs) japó birodalmi rombolót, amikor még tudtak a kis sunyi sárgák oldschool vasat faragni. 2826 köbcenti, no problemo. Namost kb. 100e Ft-ba kerül egy ilyen ótónál, hogy megtudjam én is és állambácsi is, azt, ami már régen kibeb*szottul nyilvánvaló az adásvételi szerződés, ill. biztosításkötés megírása óta: a kocsi az ENYÉM. Ezt hívják átírásnak, torkosborz mode is on.

Ezt még el is néztem volna, de hogy a gép tgk, erre okmányirodás manci kitölti diadalmasan a 2826x24 Ft-ról a csekket,(szgk. kat amúgy 189x köbcenti felett, stb.) és elküld vele a póstára... Mondom neki, mert rohadtul felkészült vagyok,(nem vagyok átírási vördzsin, sajna) hogy bocsi, de TGK, azaz köbcenti x 18 Ft, ott van leírva abba a mocskos sajtpapírba, AKA forgalmi eng... Ja, bocs, köszi, hogy figyeltem, jött a reply...AJÓQA!?*AAAAARRRGH, te tetves mocsokfíreg, tudom, hogy nem egy nagy összeg,tizenx ezer magyar peták a difi, de ha nem szólok, akkor mijaf*sz van? Még én figyeljek erre is, akkor te mi a lóleányok álmáért mereszted a valagadat az üveg túlfelin, he?

Tudomásul kell venni, hogy
1st option: az autózás ma Mo-n extrémsport, és ennek megfelelően kell hozzáállni.
2nd option: Szlovák/ egyéb júniós reg. FTW.

primatus 2011.02.17. 21:43:17

Csak pár kérdés:

Hengerenkénti befecskendezés, hengerenként 4 szelep, Lambda szonda (4 eres), katalizátor, computer..... ugyanez a motor stb. cucc van a sokkal fiatalabb leszármazottakban is. Ezek után mi értelme van 1996-nál meghúzni a határt, amikor az enyém 1993.11.havi?

(Dugja rá a műszarát és kiderül, hogy mi van.)
Akik pl. átállnak etanolra (okos elektronikát megveszik stb.) azoknak ki ismeri el, hogy sokkal kevesebb a káros-anyag kibocsájtásuk?

A korszerűnek nevezett dízelek emissziójában pedig, aggályos a szemcseméret, ami sokkal kisebb, mint ami ellen a szervezet hatékonyan tudna védekezni, így sokak szerint rákkeltőbb, mint a régieké.Nem akarok ebben állást foglalni, de úgy összességében megint (még mindig) ott tartunk, hogy lehúzásról van szó, nem pedig egy korrekt eljárásról, vagyis a közjóról.

msgmsg 2011.02.17. 22:04:46

szóval hogy miért is ragaszkodik itt mindenki a magyar rendszámhoz? igenis meg lehet oldani törvényesen, legálisan, fehéren, hogy külföldi legyen a kocsi, sokadannyi szopással...

én 2008-ban jutottam el oda, hogy vegyek egy 94-es audit. kint vettem meg, mert annyival olcsóbb volt, mint a cég alapítása, amire vettem. a kötelező akkor épp negyedannyi volt, és semmilyen szopás nem járt az átiratással: egy délelőtt a rendőrségen és kész...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.17. 22:30:43

"ha véletlenül még nem tettétek volna meg, srácok, a Nissan CG13-as motort javítsátok már ki légyszi 4-esre az adatbázisban. Kösz."

Hm, vajon mi kéne ahhoz, hogy kijavítsák? Mert jobb helyeken ugye az első tévedés után kijavulna.

dobzse.laci 2011.02.17. 22:40:01

Nos, hát talán nem véletlen, hogy az NKH-t a köznyelv még mindig KPM'-ként aposztrofálja...

A legújabb épületükben is ugyanaz az áporodottság van, mint a hetvenes években.
Fingjuk nincs semmiről, de kibebaszottul szakértik a dolgokat. (a stílus meg külön kerékkulcsnyitogató :)
Az autózás luxus, (pl. az ő ükapja is milyen jól elvolt a lovaskocsival), szopjon akinek szopnia kell.
Ezektől sose szabadulunk, abszolút kormány- és rendszerfüggetlen a dolog.

'ifjabbaknak magyarázzátok el :D

Hentes2 · http://hentes.net 2011.02.17. 23:50:04

Én a cikk írója helyett kivittem volna Szlovákba a Micrát és üzembe helyeztettem volna ott max 300 ezerből.
Döbbenetes az itthoni rendszer.
Főleg egy amerikai kocsinál hatalmas a regadó. De miért is?!

Hentes

Hollandexxonvaldez 2011.02.18. 01:56:14

itt Hollandiában egységesen 10euro a postán a kocsi átirási illetéke.hétfőtől-szombatig bármikor megtehető.cascot(otthoni kötelező) neten lehet kötni,megvan 5perc alatt.
APK(műszaki) évente van,nincs eredetvizsgálat,környezetvédelmi van a műszakin.

egy átlag 1,6-os Ford Focus az alábbiakban néz ki:

-átirás 10 euro
-műszaki 80-150euro/év
-motorijungbelasting(gépjárműadó) 90-120euro/negyedév(ha dizel majdnem a duplája)
-casco 40-50euro/hó

ennyi,semmi egyéb extra

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.02.18. 02:04:55

Nyissan Micrát behozni, óóó, na-akkó, aki nem dógoztam, nem is enyém.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.02.18. 05:11:20

Ez a cikk, ez mi ez? Megható, gyermeki rácsodálkozás a nyilvánvalóra? A mindenkori hatalomnak a génjeibe van kódolva, hogy ahol tudja ott szivatja a lelkes alattvalót (az erősebb kutya, tudjátok), ráadásul a helyzetünk történelmi időskálán szemlélve még igencsak bizalomkeltő, mondhatni a polgári jogok (leáldozófélben lévő) csillagának fényében fürdőzve éljük a kis nyamvadt életünket :)

Esetleg a B125 sikerein (?) felbuzdulva lehet polgári engedetlenségi kört, ámokfutó autós gerillamozgalmat vagy fegyveres felkelést szítani, attól még semmi nem változik, vagy ha mégis, abban tutira nem lesz köszönet.

Fizesd a sarcokat és kussolj. Vagy el is lehet menni. Vagy alkalmazkodunk továbbra is, az etikailag és morálisan is megkérdőjelezhető állami szerepvállalás hasonló jellegű ellenhatást vált ki a népekből. Így volt ez eddig is, semmi nem változik..

qwertzu 2011.02.18. 07:49:01

Annak aki piros matricát kapott:
Benneteket megszívattak. Normális helyen szólnak az embernek, hogy 2 héten belül húzza el a belét egy okmányirodába a rendszámmal, ahol kapsz egy vadonatúj forgalmit, és egy szebb színű matricát a rendszámodra.

nabazzmeg 2011.02.18. 08:40:16

Gyűlöletes és gusztustalan a magyar bürokrácia, pedig az átlagmelóshoz képest nincsenek alulfizetve.
Igazság szerint a felét minimum p*csán kéne rúgni, a fizetésüket odaadnám maradéknak - de onnantól fogva aztán nincs rinya, kőkemény gálya abban a szaros 8 órában és ügyfélközpontúság.
Talán rend lenne végre.

fezoGT 2011.02.18. 09:21:22

@263: sztem még ennyiért is megéri, később nagyobb szívás is lehet belőle ha piros marad (még szigorúbb behajtási szabályok, dugódíj stb.) Mindezt mondom persze úgy hogy nekem is végig kell játszanom ezt a színcserélős mókát mert eszem ágába sincs lecserélni a lassan nagykorúvá váló szamuráj technikát...

Akkor van csak baj, ha nincs ilyen igazolásuk, azaz a kocsi még az Euro szabvány megszületése előtt készült. Ez asszem 1992, ha nem tévedek. Ilyenkor csináltatni kell (TÜV) amit viszont télleg aranyáron mérnek.

Egyébként meg a JQA hogy elírták és csesznek kijavítani immár évek óta.

ZYLO 2011.02.18. 10:29:39

A hivatal elismerte a hibát és visszautalta a pénzt. Ez szerintem siker, egy lépés a jó irányba.

Inkább azért kellene háborogni, hogy ne csak érvényes műszakival írják át az autót - mi ebben a logika?

Vagy azért, hogy a forgalomból kivont autómat megtarthassam akármeddig, költség nélkül.

esef 2011.02.18. 10:48:06

a Suzuki most van vizsgázni, szóltam, hogy kék matricát akarok, úgyhogy rá ne merjék rakni a pirosat, majd az okmányirodás kapcsolat elintézi a cserét.
előre félek, hogy ott fog rajta virítani a piros...

esef 2011.02.18. 10:49:32

@ZYLO:
a forgalomból véglegesen kivont autót azért nem tarthatod meg, mert veszélyes hulladéknak minősül, EU irányelv szerint is, szóval egyhamar nem lesz olyan hogy megtarthatod

tocibacsi 2011.02.18. 10:50:54

Sajnálatos, hogy ebben az országban örülni kell annak, hogy egyáltalán sikerült elsikálni ezt a szarságot... a regadó mértéke meg no comment... legalább ismernék be, hogy ez csak az eltörölt vám miatt van... itthon pont annyival drágábbak a használt autók, amennyi a regadó lenne a külföldire... és baker mekkora hazugság az, hogy a régi fosok importját próbálják kivédeni... így szerintem pont a hazai fosokat tartják forgalomban... 175-ért itthon mit kapni? Márpedig akinek enniyje van autóra és kell az autó, az vesz itthon egy ipari hulladékot... valóban, mekkora szemét dolgo lenne helyette valami működőképes darabot behozni...

Worm- 2011.02.18. 12:09:28

Sziasztok,

Tudnátok segiteni benne hogy 93-as fiat temprat akarnék rendszamoztatni 1580ccm benzin. Na most a regadó kalkulátorral kiszámoltam hogy kb 185ezer lenne a regadó (80ezerért venném :D )szóval ezen felül még mennyit kéne fizetni? nicns valami pontos leírás ennek a meneteléről? keresgéltem neten de nemtaláltam sok információt...

Közepes 2011.02.18. 14:26:03

Fater 5 éve felujított egy öreg Pannóniát és amikor ment a műszaki vizsga után az okmányirodába a papirjait rendezni akkor nem tudta Pannónia néven törzskönyveztetni a motort, mert az adatbázisban nem szerepelt a Pannónia márkanév. Helyette asszem Panther lett, mondjuk ezt tudta, mert a Pannóniás haverjai szóltak neki előre erről.

1919 szelleme visszaköszön állandóan.....

Laurel 2011.02.18. 14:36:54

Ez ugyan túl kis autó, de egy Ford Focus-nál már megéri német rendszámmal járni. Nagyobb értékűnél hatványozottan. Szomszédom Octavia RS-t hozott tavaly, és jóval több, mint egy milliót spórolt. Szépen lízingeli öt évig, utána pedig beszáll egy újabb Müncheni rendszámú Octáviába. Meg is tarthatná, a kinti kereskedő el tudja intézni, hogy jelképes havi két Euroért addig lízingeli amíg csak akarja. A mohó állam meg kapja be.

Vadparéj 2011.02.18. 16:05:46

@Worm-: Nem kevés "roncsot" magyarosítottam mostanában,a költségek a következők:először is a műszaki vizsga ára,ami első magyar forgalomba helyezésnél 39e ft+amit leszurkolsz a kedves vizsgáztatónak...(a hibátlan autót is kivágják,ha nem fizetsz - saját tapasztalat).Forgalmi+törzskönyv:12000 ft,rendszám:8500 ft,plakett a rendszámra 700 ft.A regadó befizetése kp-ban nem lehetséges,az utalást igazoló zöld-fehér papírért cserébe a bankok lehúznak további 1000-6000 ft-tal.Más költséged nincs...Előny viszont,hogy ha EU-ból hozod a kocsit,nem kell eredetiségvizsga,és ha a kinti,kétnyelvű adásvételin a te neved szerepel,nincs átírási illeték.Remélem,tudtam segíteni,üdv!

Szsrobert 2011.02.18. 17:17:54

@esef: "a forgalomból véglegesen kivont autót azért nem tarthatod meg, mert veszélyes hulladéknak minősül, EU irányelv szerint is, szóval egyhamar nem lesz olyan hogy megtarthatod"

Ergo ha van egy autóm, amivel már csak a saját birtokomon szeretnék autózgatni, ezt-azt szállítani, nem vonathatom ki a forgalomból véglegesen. Fizessek utána akkor is, vagy vigyem bontóba, ahol pénzt kérnek az autóért fizetés helyett. Nesze neked szép új világ...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.18. 17:55:09

Próbarendszám?
(peresze nagyobb értékű autónál.)

Virago_1000 2011.02.18. 18:15:08

@énjobbantudom:): Nyilvanvalo hat. Eppen ugyanugy, mint ahogy a szamitogepvirusokat is a virusirto program fejlesztoi irjak. Munkaidoben.

@mindenki, aki el akarja hagyni az orszagot: Aki azt hiszi, hogy ez Nyugaton, vagy az EU barmelyik allamaban kulonb modon megy, az hatalmasat teved.

Virago_1000 2011.02.18. 18:23:11

@GG81: "szerencsére az apeh sem olyan véreskezű büntetős, ha csak a bevallást rontja el az ember és különben meg minden be van fizetve rendesen"

Szerinted az normalis, hogy egy atlagos felsofoku vegzettsegu, intelligens ember, aki (tobbe-kevesbe) felelos pozicioban megallja a helyet, gondot visel a csaladjara, stb stb, keptelen hibatlanul kitolteni egy adobevallast??

Ilyenkor az illetoben van a hiba, vagy a kesze kusza nyomtatvanyban? Arrol nem is beszelve, hogy evente valtoznak az adojogszabalyok is, az evente uj tanfolyam a konyveloknek, jogaszoknak.... ez is nagy biznisz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.18. 18:45:10

@www.doominogame.com: mondjak egy jobbat? itt a svédeknél még bélyegköltség sincs... :D megadtam a címünket a kereskedőnek, ő regisztrálta, és kész, majd küldik... így is lehet, köcsög magyar bürokrácia?He?

esef 2011.02.18. 22:49:55

@Szsrobert:
pontosan így van...
azért mondjuk van nem hivatalos módja, hogy megtartsd a roncsot

fckyou2 2011.02.19. 07:16:50

@Szsrobert: Forgalomból úgy kell kivonni saját használatra, hogy egész egyszerűen nem fizeted be a kötelező biztosítást, a hatóság meg kivonja szépen magától automatikusan a forgalomból. Ők ideiglenes kivonásnak hívják:) Ki lesz vonva addig, amíg nem fizetsz kötelezőt...tehát végleg.

fckyou2 2011.02.19. 07:18:53

@geegee: A svédeknél vélhetően szakemberek és nem mutyi haverok dolgoznak a hivatalokban. Vélhetően ez a különbség.

Szerinted egy állami alkalmazottak miért félnek a kirugástól? Rendes üzleti életben senki nem akar hallani róluk, aki egyszer hozzászokott a léhűtéshez, maradjon is a meleg szarban de ne jöjjön az én cégemhez dolgozni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.19. 15:15:42

@fckyou2: persze, nincs vita, én is így vélem.Ami viszont érdekes, hogy itt is szeretnek lazítani az emberek, pénteken délben már tele vannak a bevásárlóközpontok parkolói...és mégis működik valahogy az ország.Na ezt kéne ellesni az otthoniaknak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.19. 15:16:52

@fckyou2: igen, ez egy nagyon jó ötlet... :D

dennisthemenace 2011.02.19. 17:14:16

@www.doominogame.com: Neme neked kell vele foglalkozni, az eladóngy mindegy.ak kellene elkuldenie az ovét a DVLA-nak. Amugy mindegy.

MC_Pite 2011.02.21. 07:46:33

Utánajártam az én autómnak is. Most műszakiztam, zöld helyett piros matricát kaptam.
Euro III-as motorú az autóm, csak kb 2002-ig nagy ívben tett az állam a kategóriákra, és mindegyikre behúzták a 'katalizátoros, euro nullás' 2-es kategóriát. 3000Ft-ba kerül az NKH-nál hogy kijavítsák, egy óra; vagy ha nem balfaszoskodják el műszakin , akkor ott beírják a jó kategóriát és az okmányirodában ingyen átjavítja!

vomit 2013.09.23. 10:08:45

@ave: nem jogos, mert a kivetett ado meghaladja a belfoldon kaphato ugyanolyan auto vetelaraval egyutt lassan porlado regado elmeleti osszeget. de amig nincsen visszaigenylesi rendszer, addig ez se nektek, se a fohatosagnak nem tunik fel.
de majd ha a belfoldi erteknel tobbet lehet kivitel eseten visszakerni, akkor fogjak ket kezzel vakargani a fejuket.
süti beállítások módosítása