Get well, Robert!

  2011. február 07. - ommm Címkék: rali baleset kubica

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

17

Nem megyünk bele abba a kérdésbe, mennyire bölcs dolog Forma-1-es top-pilótaként raliversenyen indulni egy hónappal a szezon kezdete előtt, ahogy nem megyünk bele abba sem, hogy a rali és az F1 nem véletlenül két különböző sportág.
Már csak azért sem, mert tudjuk, hogy a lengyel fiú tud vezetni, ahogy tudjuk azt is, hogy ralizott is már, ellenben azt nem tudjuk, kinek a felkérésére vett részt a hétvégi versenyen.

Tudjuk azt is, hogy a lehetetlent is túléli, bukott ő már nagyot a Forma-1-ben is, de akkor is felszisszent minden jóérzésű autóport-rajongó, amikor látta a kiszakadt kormányművön keresztül az aszfaltot, a szétvágott – amúgy irgalmatlanul merev – karosszériát és az összezúzott belteret: ott egy ember ült. Egy végtelenül szimpatikus, szerény pilóta, akit már csak azért is kedvelünk, mert félig-meddig a sajátunknak tekintjük: innen van, a szomszédból.
Jelenleg mesterséges kómában tartják, bár igaz, reggel felébresztették, hogy megkérdezzék, hogy érzi magát, aztán visszaaltatták megint.

Navigátora elmondása szerint tisztában voltak azzal, hogy csúszik az aszfalt, nem is lett volna semmi baj, ha az adott kanyarban kicsit elsokallva (arról nem szól a nyilatkozat, hogy a templom sarkának koccantak-e neki) támaszkodnak meg a korláton, de maga a korlát egy helyen hiányzott és egyszerűen felnyársalta az autót. Robert jobb keze iszonyúan összeroncsolódott, maga a tény, hogy a műtét hétórás volt, sok mindent elárul.
Minimum egy év, mire újra használni tudja, és ez az igazi tragédia (hogy a lábáról ne is beszéljünk). Egy év ugyanis nagy idő, főleg a Forma-1-ben és tudjuk, hogy hiába sokasodnak meg majd hamarosan a visszavárjuk Robertet és tartjuk a helyét –szerű nyilatkozatok, korántsem biztos ez.
Ahogy az sem, hogy az a kéz, amire oly nagy szükség van egy F1-es autóban, fog még úgy működni, ahogy kell…

Egy héten belül kiderül, mennyire képes a lengyel szervezete összeszednie magát, de azt hiszem, inkább nézünk végig egy véget érő Forma-1-es karriert, mint egy temetést, a bukócső ismét bizonyított.

De nem, ne legyünk vészmadarak, nem akarunk azok lenni, hiszen most, hogy a sors ismét kegyetlenül emlékeztetett minket arra, milyen szemvillanásnyi az élet, most érezzük ismét azt a kollektív aggodalmat és sajnálatot, amit csak olyanok iránt tudunk, akiket szeretünk.

Get well, Robert! Gyógyulj meg hamar! Mi veled vagyunk.


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr912644564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2011.02.07. 15:45:21

utolsó mondat: +++++++++++++++

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.07. 15:46:04

Egyrészt piszok mázlista, másrészt meg gyógyuljon!

BMW /// 2011.02.07. 15:49:01

Szegény,régen Montreal most meg ez :((.

Egyik kedvenc versenyzőm ,amit tud a pályákon hihetetlen.

pobeda 2011.02.07. 15:53:30

Gyógyulj meg hamar,de nem fognak megvárni,te is csak egy alkalmazott vagy.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.02.07. 15:54:34

@Zsit (nyau és rémizé):
"Egyrészt piszok mázlista.."
ez relatív. részben igen, mert túlélte, részben viszont nem, mert ha más nem egy oszlopnyi gumikereket odarakhattak volna a szalagkorlát vége elé, és akkor most nem lenne hír

Orcinus Orca 2011.02.07. 15:55:01

Sennát tartottam és tartom minden idők legnagyobb pilótájának.

De az, ahogyan Kubicában összejött az Isten áldotta tehetség és a szerénység, feltétlenül Sennára emlékezteti.

Jó egészséget és teljes felépülést kívánok Robert! Sokan imádkoznak Érted!

=Daniken= 2011.02.07. 15:57:46

Pista! nagyon fasza, hogy írtatok végre a témáról!!

A magam részéről tiszta szívemből kívánom neki hogy épüljön fel!
Igazság szerint a lengyel srácot legalább úgy szeretem és drukkolok neki, mintha magyar lenne, az egyik leghitelesebb, legszerényebb és legőszintébb karaktere a F1-nek, külön öröm, hogy a mi blokkunkból való és valóban nagyon tehetséges, megérdemelten van ott jó pár éve. remélem, hogy minden rendben lesz vele!

vasgyuszi 2011.02.07. 15:59:21

"mennyire bölcs dolog Forma-1-es top-pilótaként raliversenyen indulni egy hónappal a szezon kezdete előtt"
Ez az egyik, ami qrvára fúrja az oldalamat. Megjegyzem óriási felelotlenségnek tartom!

Másrészt: "de maga a korlát egy helyen hiányzott és egyszerűen felnyársalta az autót." Azért a Renault és/vagy Kubica ügyvédei ezt a meccset is lejátszhatnák, gondolom le is fogják, hiszen ha a J'Lo segge biztosítva van, akkor egy pilóta "szerszáma" is.

Nomegpersze fullrespekt, tetszetos stílusban, odatéve magát, mégis a legtöbbször okosan versenyzett. Szóval jobbulást na!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.07. 16:01:30

én is bírom a búrúját, és természetesen mihamarabbi felépülst neki, de álljunk már meg egy szóra...

Kubica szerény???

utoljára talán 2006-ban volt az.

tény, hogy van mire vernie magát, de azért azt mondani rá, hogy szerény, enyhe túlzás...

robian 2011.02.07. 16:01:38

pont most, hogy a sok szopóroller után kezdett összeállni rönó, az előhangok alapján egész jó év nézett volna ki neki. jöhet vissza kimi!

Inner Circle 2011.02.07. 16:13:39

Nem is tudom, hogy Kubicát a vezetéséért, a nemzetiségéért vagy a kinézetéért szeretem igazán. Ahogy valaki az F1-topikban írta: olyan lengyel feje van, hogy nem kérnek tőle útlevelet a határon :-) Remélem, látjuk még, ez SZVSZ csak a kezén múlik, helye lesz.

degumentes 2011.02.07. 16:13:55

@robian:
Nekem is pont az jutott eszembe, hogy lehet visszahozzák Kimit!

Rahsid 2011.02.07. 16:15:08

Remélem hogy felépül, és lesz még helye az F1-ben, nagy tehetség.
Alonso nekem nem szimpatikus, de plusz pont neki, hogy már a baleset napján meglátogatta a kórházban.

Tigrisszív 2011.02.07. 16:17:57

B+, javítsátok már ki a helyesírási hibákat! Igénytelen banda...

Kubicának pedig nem get well, hanem Chcemy pełny powrót do zdrowia!

bürokraták rémálma 2011.02.07. 16:19:29

Namármost egy nyitott szalagkorlátos szakaszon raliversenyt rendezni?
Azt hiszem a rendezőket megilletné a jogos lóbráner hátulról ötször, tökmindegy, hogy Kubicáról vagy másról legyen szó.
Az ilyen fajta felelőtlenség, még versenyen kívüli közutakon sem megengedett!
Ha a szalagkorlát nem folytonos és nem a szabályoknak mgefeleően van kiképezve a végződése, akkor jobb ha nincs is ott! Vajon ezt olaszhonban nem tudják!
Kubica nekem is kedvencem, mind emberileg, mind vezetési stílusra, ezért nagyon sajnálom, ami történt, de remélem felépül!

alprazolam 2011.02.07. 16:21:33

Zanardi is felépült, műlábakkal még futamot is nyert WTCC-ben. Kérdés, az idegek milyen fokon sérültek (azt nem lehet pótolni), illetve rekonstruálhatóak-e, meg hogy a főnököknek lesz-e türelmük kivárni. De azt gondolom, hogy akkor is hálát adhat az orvosoknak, ha a civil életben normálisan használni tudja majd. Hajrá Robi!

bürokraták rémálma 2011.02.07. 16:28:01

Amúgy meg az év eleji felkészüléshez hozzá tartozik, hogy sportolnak, főleg, hogy egyre kevesebb a tesztlehetőség.
Ennyi erővel egy edzőteremben is le lehet sérülni, ha valami balul sül el.
Volt már olyan, hogy valakit a reggeli kocogás közben ütött el egy figyelmetlen autós, így téve tönkre egy szezont.

Hurri Kán 2011.02.07. 16:29:13

Remélem minél hamarabb meggyógyul és újra F-1-es autóban látjuk.

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a Renault-nál kötött szerződése engedélyezte e, hogy máshol is rajthoz álljon, nem tudom van e valakinek valami infója erről?

Azon is eléggé elképedtem, hogy tavaly Webber az utolsó két futamot sérülten versenyezte végig, mert valami biciklibalesetet vagy mit szenvedett és valamelyik bordája eltört, vagy repedt, és erről az egészről a csapatnál semmit nem tudtak...

Negrogo 2011.02.07. 16:33:18

Amiota kezdte a BMW be o a kedvenc. Nem akartam elhinni. Nagyon sajnalom. Hihetetlen mekkora balszerencse kell ehez a balesethez. Irdatlan nagy bukasokat usznak meg rallyiban erre a korlat mint egy kes szet vagta a tuzfalat. Lehetet olvasni, hogy mar majus vegen vezethet de erosen ketlem. Max jovore es az is kerdeses hogyan tud majd. Bar egyenlore inkabb bulvaros hirek jelentek meg (le kell vagni a karjat es tarsai) majd kesobb biztos lesz konretabb hir.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.02.07. 16:34:03

Szerintem iszonyú felelőtlenség, hogy elengedték ralizni. Mondom ezt úgy, hogy a rali a szívem másik csücske az F1 mellett...

ppf1.blog.hu/2011/02/06/egy_ralibaleset_margojara

bürokraták rémálma 2011.02.07. 16:36:20

@gyvy:
Eléggé kétélű a dolog. Egyrészt formában kell magát tartani szellemileg és fizikálisan, hogy jól teljesítsen a futamokon, miközben nem csinálhat semmi "veszélyeset", nehogy megsérüljön.
A két dolog elég sokszor üti egymást szerintem. Az élsportban bármikor történhet valami, ami befolyással van a szezonra.
Stoner például egy rejtélyes betegséggel küzdött tavalyelőtt, ami miatt a futamok végére nagyon elfáradt.
Az utazások miatt nem tudta magát kikezeltetni, végül elbukott pár versenyt, mert a kór elhatalmasodása miatt orvosi kezelésre szorult szezon közben.
És azért Kubica nem kezdő! Lehet, hogy elsokalt, de nem hiszem, hogy szándékosan veszélyeztette magát és a szezont.

fogash 2011.02.07. 16:38:03

@bürokraták rémálma: Tudta, amikor beült az autóba. Sőt, a főnöke is tudta, hogy beül az autóba és elengedte. Ugyanazon a futamon 100+1 hely van, ahol nincs is korlát.

Mák (meg gondos mérnöki munka), hogy túlélte, de lehet, hogy kuka a F1-nek.

Sandro Nannini is így járt, neki helikopter vágta le a jobb kezét. Visszavarrták, de nem tudott vele húzni(vagy tolni?). Az F1nek (Benetton) lőttek, de a DTM-ben kapott egy Alfa 155-öst, ahol az ő autójában a szekvenciális váltónak két karja volt: egyikkel felváltott, a másikkal vissza, de mindkettőt csak húzni (nyomni?) kellett.

Hurri Kán 2011.02.07. 16:39:41

@bürokraták rémálma:
Persze hogy nem szándékosan, de technikai sportról lévén szó, ugye egy technikai hiba is vezethet bármikor hasonló balesethez is akár...

Nem azért tettem fel ezt a kérdést egyébként, hogy bárkit is hibáztassak vagy "felelőst keressek", pusztán kíváncsiságból.

bürokraták rémálma 2011.02.07. 16:43:50

@fogash:
Persze sok helyen nincs korlát. Viszont ha van, akkor az legyen megfelelő, mert ha nem az akkor inkább ne is legyen! Amikor a pályát, adott útszakaszt kiírják versenyre, akkor az ilyen veszélyforrásokat meg kell szüntetni. Ha verseny közben sérülnek a biztonsági berendezések, és emiatt nem látják el a feladatukat, akkor a versenyt meg kell szüntetni, raliban az adott szakaszt törlik.
Tehát még×1 vagy van védelem, ami megfelelő, vagy inkább ne legyen semmi. Olyan védelmi berendezés, jelen esetben korlát, ami nem megfelelő, vagyis hamis biztonságérzetet ad rosszabb, mintha nem is lenne!

ccorsa (törölt) 2011.02.07. 16:44:54

Bizonyos szempontok alapján az F1-ben történő versenyzés is felelőtlenség.

Az F1-es karrierje miatt volt felelőtlenség, hogy ralizott.

Ahogy Webber biciklizése is.

Ha könyvelők lennének, nem lennének ilyen nagy veszélynek kitéve, de ezt Ők tudatosan vállalták.

Jobbulást!

ommm 2011.02.07. 16:48:07

Én Jerome d'Ambrosiót tippelném a helyére. Tavaly beszélgettem vele és már akkor komolyan nyilatkozott F1-es jövőjéről (és nem utolsósorban tesztel a Renault-nak)

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.02.07. 16:51:05

@ommm: Ambrosio elvileg a Virgint hajtja idén. Bár nyilván meg lehet oldani, hogy csapatot váltson.

"Timo Glock stays on as lead driver, with Jerome d'Ambrosio promoted to the second seat in place of Lucas di Grassi after impressing in several Friday practice appearances in late-2010 grands prix."
www.autosport.com/news/report.php/id/89319

A Renault-nak most egy tapasztalt és gyors pilóta kellene szerintem.

Magyar[HUN] 2011.02.07. 17:04:07

Reggel megpillantottam az újságban a hírt nem akartam elhinni. Most meg olvasom gondolkoztak az amputáláson is... Basszus pont szegény Roberttel történik,aki minden idők egyik legjobb pilótája lehet! Eszméletlen gyors,még egy rosszabb Renaultban is,valamint szimpatikus is viselkedik.

ave 2011.02.07. 17:04:49

Jobbulast.

Egyebet nem illik

franxepe 2011.02.07. 17:06:50

get well robert!
miatta neztem az utobbi evekben a forma1et.

inreallife 2011.02.07. 17:18:12

Nick kell a renaultnak, nem kérdés

Dexman 2011.02.07. 17:45:26

Biztos írták már,h itt nem a bukócső bizonyított. Sajnos ez egy teljesen lehetetlen baleset volt, nem egy szokásos ralis esés. És pont Robert. Nem is tudom elhinni. Előzetes várakozás szerint is remek szezont futhatott volna. Erre felnyársalja az autóját egy korlát és majdnem megöli. Pedig Robert a raliban is rendkívül precíz volt, ő nem törte sorra az autót. Ez se lett volna kieséssel járó megcsúszás. Kanadai esést követően csoda volt,h csak egy futamot hagyott ki. Remélem ommmm pár hónap után egy újabb ilyen csodáról számolhat be. Hajrá Robert! Most a pályán kívül is.
(McLaren tiltotta mindig pilótáit ettől, nem is volt teljesen érthető, most azért elgondolkozik az ember)

Browning 2011.02.07. 17:50:19

Sajnos igen, egyet kell értenem a cikk írójával: nagyon valószínű, hogy ez egy sportkarrier vége. Pedig bár ne így lenne, tényleg egy szimpatikus arc.

Get well, Robert!

Mikor Sodrócki 2011.02.07. 17:54:24

Az jut erről eszembe pl, amikor Biaggi nagy reményesként várta a Hondás szezonját, és supermotós bohóckodás közben szezon előtt kettős bokatörést szenvedett. Na meg hány gyorsasági motoros van,aki krosszmotorral meg rommátöri magát

Sajnos nagyon igaz a cikk felütése: a ralli és az F1 nem véletlenül különbözik.De tiltani nem is lehet senkit tőle, bár tény, szerintem ezúttal túl sokat kockáztatott.

Különösen fájó pont Kubicára nézve, hogy milyen jó lehetett volna idén a Renaulttal,és belegondolva abba, hogy most sok lengyel hogy le lehet súlytva, mert tudom, mennyire szeretik őt otthon.

doncika 2011.02.07. 18:00:56

Én nő létemre néztem régebben is az F1-et, elég gyakran, de amióta Kubica megjelent, azóta egy futamot ki nem hagytam. Ha kellett, felkeltem hajnalban vagy éjjel, hogy megnézzem az időmérőt vagy a versenyt élőben bármilyen adón, vagy nyaralás alatt is képes voltam felmenni a szobába. És mindezt csak miatta, hogy neki drukkoljak, mert imádom a vezetési stílusát és persze nálam is eléggé fontos szempont volt, hogy felebarát (én amúgy is sok lengyellel dolgozok, szóval magától értetődően adódott a választás). Miatta harcoltam ki két nyáron is SG belépőt a férjemtől. Tegnap, amikor megláttam az első hírt, azt hittem, ott fordulok le a székről. Egész nap drukkoltam neki, hogy jöjjön rendbe. Talán sikerül, én nagyon bízok benne ... és akkor majd újra kelhetek fel hajnalok hajnalán :-)) és kiharcolhatom a családtól a magam két óráját a tv előtt.

outlaw12 2011.02.07. 18:09:15

Én Hülkenberget vagy Heidfeildet ültetném a helyére.

Hurri Kán 2011.02.07. 18:15:27

Úgy tűnik, a legrosszabbon már túl van, de sok még a ha...

www.a5.hu/cikkek/2/45674.shtml

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.07. 18:23:14

@gyvy: "Az első kérdése állítólag az volt, hogy navigátora, Jakub Gerber nem sérült-e meg."

atiz 2011.02.07. 18:45:14

@Pasas: igy van.

"Namármost egy nyitott szalagkorlátos szakaszon raliversenyt rendezni?"

bocs, de a rallye nem arrol szol, hogy szep sima aszfalton korozgetunk, neha esik az eso, akkor lassitunk, de aztan szerencsere ujra kisut a nap. Lattal te mar rallye versenyt? Vagy az a fogalom, hogy Isle of Man TT megvan?

@doncika: nem a kotozkodes vegett, de egesz pontosan mire gondolsz a vezetesi stilusaval kapcsolatban? Mert ha McCrash-rol beszelunk, akkor lenne halvany tippem...

Felreertes ne essek, en is sajnalom a sracot, de ez minden.

jujdejo 2011.02.07. 18:48:04

soha nem volt szimpatikus. attol se lett az mert egy honappal a rajt elött elmegy ralizni(mellesleg teszteles közben). nagyon nem vette komolyan a munkajat.
ettöl eltekintve nem jo hallani mi törtent vele, jobbulast neki.

borigabi 2011.02.07. 18:52:28

Wszystkiego najlepszego!

w a s d 2011.02.07. 18:53:05

Lehet, ezután el kellenne gondolkozni, mit lehet (ha lehet) kezdeni az (ralli) autókkal, hogy az ilyen balesetek kevésbé legyenek veszélyesek.

csuvel 2011.02.07. 19:05:40

Robertnak innen is jobbulást kívánunk!

Szerintem most fog visszatérni Raikonen, amúgy is szóbakerült már tavaly vele egy Renault ülés. Igaz akkor nem tudtak megegyezni, de szerintem most a helyzet pont erre "érett" meg.

Úgyhogy az én tippem Raikonen!

dr.oid 2011.02.07. 19:09:15

Tegnap amikor bemondta a ZDF híradó csak lestem mint a lukinyúl. What a shockin' experience! Durvák voltak a képek amikor mutatták, hogy a karbon kagylóülés fele hiányzott. Létezik valamiféle kelet-európai átok? Bezzeg a részeges repülő finn vígan esik-kel a kurvaanyját:D Gógyujjá Robert bazmeg!!!

huleaks 2011.02.07. 19:09:52

Kubica ügyvédei senkit nem fognak beperelni. Gondolom senki nem tartott a fejéhez fegyvert.

Egyébként meg ne dramatizáljátok már a helyzetet. Örüljön, hogy túlélte. Ha az a korlát nem a kezét,hanem a mellkasát találja el, akkor meghal.

Egyébként meg csak itthon is naponta halnak meg emberek, csak közlekedési balesetben, saját hibájukon kívül. Az ő sorsuk is igen dratikus.

Mondjuk én nem vagypok F1 buzi, tehát Kubica nagy dolgokat nem mozgat meg bennem.

huleaks 2011.02.07. 19:14:19

Ja és látva a képeket, itt a bukócsőnek nem sok szerepe volt.

pe32 2011.02.07. 19:26:24

Éna J1-ben szoktam csücsülni egy evo6-ban, ahol elég gyorsan történnek az események. Minden rally verseny nevezési lap kitöltéskor aláírjuk a "saját felelőségre" részt is, innentől kezdve nincs is miről beszélni a jogi dolgokkal kacsolatban...
Ha nem folytonos a szalagkorlát, akkor pályabeíráskor bekerül az itinerbe a "szigorú", "felkiáltójeles", "elspórol" stb. ahhoz a kanyarhoz ahol éppen valami problémát látunk...
Ha mind ez nem segít akkor jön az umprovizáció ami vagy bejön vagy nem. Erről szól a rally.
Nekik sajnos most nagyon nem jött be én személy szerint nagyon szorítok neki, hogy felépüljön, bár a hírek szerint kicsi az esély a versenyzésre, a lelki háttérlől még nem is beszéltek...
Ja és ennyi a különbség a rally és az f1 között. Ha hibázol itt 5-40cm a korlát a f1-ben meg bukótér van...

Fischer 2011.02.07. 19:45:57

Jövőre vele, ugyanitt a 2012-es F1-es autójával. :-)

ebforr becsont!...

vectrástomi 2011.02.07. 19:47:32

Akár hogy is volt-van remélen nem igy fog egy karrier kettétörni!Remélem látjuk még F1-es pályán.

yippyupp 2011.02.07. 19:51:25

szombaton emlegettük egy baráti forma egyet szerető társaságban, kötöttem az ebet a karóhoz, hogy nem lesz soha világbajnok... de nem így gondoltam. szerintem is olcsón megúszta elnézve a képeket

janikj 2011.02.07. 20:22:32

NAh, most mondták az rtlklubbon, hogy benne volt a szerződésében, hogy ralizhat

sz.s. 2011.02.07. 20:58:03

A pontosság kedvéért, nem szalagkorlátos szakaszon rendeztek versenyt, és nem mért szakaszon történt a baleset, hanem két helyszín közötti összekötő szakaszon, ahol közúton közlekedtek és az oda vonatkozó szabályok vonatkoztak rájuk. tehát ha itt száguldozik, akkor ő volt a hülye!!! Ezzel együtt is nagyon sajnálom....az hogy részt vesz egy ilyen versenyen, simán lehet az egyik vagy másik szponzor miatt, aki támogatásáért cserébe népszerűsíteni akarja magát ezen a környéken.

anyadmajma 2011.02.07. 21:01:39

Szegény, ezt benézte.
Csak azt nem értem, hogy ha benne is volt a szerződésben, akkor hogy hogy nem xantiával vagy c3-c4-e4el csikorgott az aszfalton, hanem skoda fabiával?
Tehetséges ember, remélhetőleg felépül.

McK (törölt) 2011.02.07. 21:08:53

@sz.s.: A pontosság kedvéért te egy igazi hülye vagy.
Nagy példája annak,milyen lehangoló,amikor az általad leírtakból egy nyamvadt szó nem igaz..
Az első gyorsasági szakaszon történt a baleset,nem pedíg összekötő,azaz etap szakaszon..
Hihetetlen,mennyi tudatlan,sötét ember nem veszi a fáradtságot,hogy legalább utánaolvasson annak,amihez tök hülye,mielőtt egy kazalra való baromságot összehord komment néven..
Ott ilyen a közút..
Ez van,ez egy derékszíj szélességű út,ahol gyakorlatilag szalagkorlát van szalagkorlát hátán..
Ilyen az út.

Legalább nézd meg a videót,mielőtt ekkora hülyeségeket beszélsz..

Alhazred 2011.02.07. 21:16:37

két mondat után biztos voltam benne, hogy ommm a szerző, és ez most respektálásnak van szánva, egyrészt

jobbulást a srácnak, másrészt. nem lehet egyszerű neki :(

Atie78 2011.02.07. 21:24:37

Sterintem azért ült be 1 hónappal a szezon előtt, hogy végre csapasson egy jót, ne csak a hokedlin ülve berregjen, bámulja a sótlan f1 szimulátort és rángassa a force feedback-es kormányt...
A real-life csapatáskor sajnos ez is benne van a pakliban. Jobbulást neki!

giant83 2011.02.07. 21:28:55

Ismerek lengyel embereket jártam az országukban is nagyon kedves vendégszerető emberek ő sem lehett más én sem kívánok egyebbett mint mielőbi visszatérést.

w a s d 2011.02.07. 21:29:55

Valahol írtak olyat is még, amikor teljesen friss volt a hír itthon, én is emlékszem, hogy nem gyorsaságin történt, de aztán valószínű helyesbítették az írást.

pisces 2011.02.07. 21:42:08

Gagarin miután megjárta a világűrt egy vadászgéppel verte magát a földhöz és lett hősi halott. Rögtön utána be is tiltották az űrhajósoknak a további repülést repülőgépekkel a Szu-ban. Nyilván nem ember baráti okokból, főleg nem azokban az időkben.
A verseny istállók most el fognak gondolkodni azon, hogy a pilótáik mennyit érnek nekik, mit engedjenek meg a szerződésben. Bármi is lesz a döntés, az kőkemény üzleti döntés lesz.
Jobbulást, Robert!

anyadmajma 2011.02.07. 22:01:22

@McK: Miért, írtam volna BX-et?:):):)

Amúgy azért ez a baleset sem mindennapos a raliban. Massa is megjárta a Hungaroringen.
Az, hogy engedik a versenyzőket ralizni, nem feltétlenül rossz dolog. Nem esnek ki a ritmusból, bár más dolog, mint a forma-autó, de a versenyizgalom azért nem sokkal lehet másabb.
Nem sokkal veszélytelenebb szerintem egy új autó tesztelése sem. Ott is feszegetik az autó határait, és senki sem tudja, hogy az hol van.
Pl. ahogy a Ferrari kigyulladt múlt héten, úgy fel is robbanhatott volna.

Rocko- 2011.02.07. 22:43:26

@anyadmajma: @bürokraták rémálma: korántsem hiszem, hogy egy F1 pilótának rallival kell magát szinten tartania. van nekik saját edzéstervük, tán pályájuk is.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.02.07. 22:45:48

Szerintem jobban jár ha nem tud tovább versenyezni. Előbb utóbb megölné magát

Mózes89 2011.02.07. 23:00:20

az azért érdekes, hogy az olasz híradós többszöri elmondása szerint amputálták a karját...

=Daniken= 2011.02.07. 23:36:06

@alprazolam: Amikor Zanardi megnyerte azt a futamot, az az egyik legmeghatóbb pillanata volt az autósportnak. még a versenytársai és a csapata is zokogtak.megrendítő volt.

Xero 2011.02.07. 23:36:58

A Ferrarisok meg síelni járnak. Ott is szépen lehet zúzni magunkat/egymást. Mondom ezt úgy hogy vétlenként 5 napja hoztak le egy francia hegyről tepsiben és fél kézzel gépelek.

Ilyen szinten már minden veszélyes az idényre nézve!
A lényeg: Jobbulást!!

sz.s. 2011.02.07. 23:51:01

Kedves McK !!!
Nevelés kérdése, hogy ki milyen stílusban válaszol, én nem hülyéztelek le, nem barmoztalak le...akik olvassák a hozzászólásokat, azok majd a stílus alapján eldöntik, hogy melyikünk az!
A híreket az olasz tv-ből vettem, mert itt élek, és nem a magyarosított változatot néztem. Itt pedig azt mondták, hogy a következő gyorsasági szakasz startjához igyekeztek.
Gratulálok a szellemi szintedhez!

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2011.02.08. 02:29:00

Sajnálom, én is nagyon csípem. Mielőbbi gyógyulást!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.02.08. 04:46:17

Kubica a kedvenc pilótám, amióta valamelyik kvalifikáción kilógatta a BMW seggét egy kanyarban, de nem dobta el. Ilyeneket csak régen lehetett az F1-ben látni. Igazi pilóta.

Get Well Kubica.

alprazolam 2011.02.08. 08:36:18

@=Daniken=: nekem a kedvenc indy-s pilótám volt, és élőben láttam azt a futamot, ahol oldalról teljes erővel beleszálltak. Már az is csoda volt, hogy élve kiszedték.

redriot77 2011.02.08. 08:53:12

"mennyire bölcs dolog Forma-1-es top-pilótaként raliversenyen indulni egy hónappal a szezon kezdete előtt"

Arra emlékszem hogy pár éve a McLarennél állt a bál mikor kiderült hogy Kimi Raikkonen indult egy snowmobil versenyen. (James Hunt álnéven :))

Kár hogy Robertnek nem volt a szerződésében olyan pont ami megtiltotta volna hogy elinduljon ezen a ralin. :(((

burnsie 2011.02.08. 08:56:59

ezen a versenyen 2010-ben is volt tragédia...

burnsie 2011.02.08. 09:00:43

@bürokraták rémálma: ez hülyeség.
a rally azért rally mert ott megy ahol, és ezt mindenki tudja pontosan.
amit te mondasz az pont az f1 és társai 12 méter széles út 46 hektár bukótérrel...
monte carloban, vagy bármelyik spanyol futamon, vagy csak hogy a németeket említsem, ahol solberg majdnem nem szállt ki a subaruból, mert a tankoknak letett köveken borult, mit kellett volna tenni? elhordani őket?

burnsie 2011.02.08. 09:09:24

@sz.s.: látom olaszhonban is szertnek újságot írni, hírt szerkeszteni fogalmatlanok:-DD

csongiaparaszt 2011.02.08. 09:21:40

Szegeny orodog. Milyen piszok jol nyomta a tavaly a Renault-val, nagy kar lenne, ha tobbet nem versenyezhetne.
Get well, Robert!

Rekspa 2011.02.08. 09:36:55

Poprawiając się Robert!

Jamci 2011.02.08. 09:47:03

Csak az érdekelt volna, hogyha egy hétköznapi digó szenved hasonló sérüléseket közúton, akkor is dolgoznak vele 7 órán keresztül, hogy megmentsék a kezeit, vagy szarnak rá és lecsapják...

sz.s. 2011.02.08. 09:48:19

burnsie, az újságíró az ugyanabból a tésztából van minden országban... csak az itteni fórumokon az ilyen magas műveltségű hozzászólókat, mint aki előtted válaszolt nekem, azokat kimoderálják. Otthon sajnos a tahóknak áll a világ.

VFTS H9 2011.02.08. 10:11:58

Sajnálom nagyon, azon kevés pilóták közé tartozik, aki F1-es létére a rallyban is megállta a helyét.
Remélem gyorsan felépül és látjuk még mindkét sportágban.

vasgyuszi 2011.02.08. 10:42:05

@doncika: te vagy az én esetem, már így látatlanban is :)))

vasgyuszi 2011.02.08. 10:46:35

@outlaw12: a Heidfeld szerintem kezd belefásulni abba, hogy hamarabb kiöregszik, mielott valamit is elérne. Viszont a Hülkenbergben látom a tüzet. Volt jópár nagyon pozitív megmozdulása, ugyanakkor néhány kedokre jellemzo hibája is. Az azonban tény, hogy nem olyan fosadék sofor, mint az a BrunyaSenna, vagy a többi nyomorék. Idényre kipicsázta a pénz miatt a Williams, mindenféleképpen megérdemene egy esélyt. Ha meg jobb is lenne ezzel az igéretes Rönóval, mint a Williams, na az lenne igazán a tuti. No persze a Kimi sem egy uccsó választás.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.02.08. 11:26:47

Hajrá Robert, jó versenyző vagy! Bár abban nem értek egyet, hogy két szériában is részt vegyen egy f1-es pilóta!

Grafikuszoli 2011.02.08. 11:47:08

Most minden eddiginél jobban szurkolok Robertnek, hogy sikeres legyen az előtte álló időszak!

Azért abban van valami, hogy a pálya biztonságát kicsit komolyabban vehették volna... Én csak pár túrafutamon vettem részt, de a kiadott itinerben mindig benne voltak a potenciális veszélyt jelentő tereptárgyak, (úthoz közeli fa, korlát, nagyon töredezett útpadka, stb.) a versenyre pedig fel voltak diszítve gumikkal, bálákkal, vagy bármivel, ami tompíthatja a becsapódást, ha úgy alakul. Erre a szalagkorlát-végre sem ártott volna valami hasonló, aztán akkor nem a Fabia motortere látta volna el ezt a feladatot.

Az pedig, hogy összekötő szakaszon száguldozott volna, több szempontból sántít. Egyrészt akkor az utánuk következő páros miért ült teljes harci díszben a kocsiban, gyorsasági itinerrel, hangosítással, járó kamerával? Másrészt épeszű versenyző - ha csak nem késett el nagyon - nem hinném, hogy annyira siet közúton. Olyankor kíméli a technikát, a saját idegrendszerét is igyekszik beosztani, a rendőrök is aktívabbak a verseny közelében (legalábbis nálunk), ráadásul ha hamarabb odaér a következő rajthoz, azzal csak azt éri el, hogy ott kell téblábolnia, miközben a kocsi üzemi hőmérséklete elvész.

akiak 2011.02.08. 11:51:03

Azért szerencse is volt a szerencsétlenségben.Ha csak egy pár cm-el arrébb megy a korlát akkor nem lennének jó hírek..
images.motorsportal.hu/main/800/large/43988__Kubica_auto.jpg

jobbulást Robert!

geri6x6 2011.02.08. 12:40:30

Nem olvastam mindenkit, úgyhogy ha a sokadik vagyok bocsi.

Ahogy digó barátaink a szalagkorlát kezdetéhez végéhez állnak önmagában katasztrófa, még közúti forgalomhoz is életveszélyes.

A MSZ-t (magyar szabvány) időszerű volna kiterjeszteni az EUra, ha már hozzánk csatolták őket.

bungee 2011.02.08. 13:23:49

En is megdobbentem vasarnap mikor az elso szenzaciohajhasz hireket olvastam rola. Kedvenc pilotam a mostaniak kozul, egyreszt szerenysege miatt, masreszt el tudom kepzelni mekkora hatranybol kellett felepitenie a karrierjet, hiszen lengyel pilotakent biztos nincs akkora marketing erteke mint egy angol, nemet vagy brazilnak, es nem is az a sztar alkat akit mindenfele bulvar lapokban szerepeltetni lehet.
Azon vitatkozni, hogy bolcs dolog volt-e rallyzni szerintem felesleges, mert nem ugy gondolkodunk, mint egy elsportolo. Neki(k) a versenyzes az elete, mig mi 5-6 evesen a homokozoban alakitottunk nagyot, o hajnalban kelt es keso estig edzett, hogy eljusson erre a szintre. Most amikor tiltjak nekik az edzest, mindenki a szamara legmegfelelobb modon probal formaban maradni, van akinek ehez eleg egy konditerem es egy szimulator, de van akinek versenyekre van szuksege, hogy mentalisan is toppon legyen. Ha holnap Webber egy iron man versenyen szivgorcsot kap es beleful a vizbe akkor milyen kovetkezteteseket vonunk le? Nem lehet es nem erdemes itelkezni felettuk, mert a rendkivuli teljesitmeny elerese sorozatos aldozathozasrol es kockazat vallalasrol szol, csak a vegeredmenyt latva hajlamosak vagyunk errol megfeledkezni, es azzal elintezni a dolgot, hogy csak tehetseg es szerencse kerdese az egesz.
Minden elsportolo tisztaban van azzal, hogy egy baleset barmikor derekba torheti az eletet, aki pedig ugy gondolja hogy a sok erofeszites es kockazat vallalas nem eri meg, az elobb utobb abbahagyja es valaszt maganak egy polgari foglalkozast.
Kivanok neki gyors felepulest es remelem meg sokszor lathatjuk pezsgot locsolni.

vasgyuszi 2011.02.08. 13:31:30

@pe32: kösz a bennfentes információkat! Így más megvilágításba helyezi a felelosség kérdéset!

Hurri Kán 2011.02.08. 14:40:49

@McK: :DDD

Mai híradó szerint a körülményekhez képest jól (jobban) van...

Autopeti 2011.02.08. 14:49:10

Kubica 2003-ban már túlélt egy közúti balesetet,azóta is fém csvarok vagy lapok vannak valahol a testében.
Aztán Patrick Depailler a 70-es években sárkányrepülőzés közben zuhant le, összezúzva a lábait.
Nanninit már említette előttem valaki és ott van Webber is,akit bicikliués közben gyúrtak el.
Pironi pedig motorcsónakban halt meg.
Néha tényleg biztonságosabb egy F1-es autóban száguldozni...

hanyasvagytedisznó 2011.02.08. 15:47:09

"Kubica 2003-ban már túlélt egy közúti balesetet,azóta is fém csvarok vagy lapok vannak valahol a testében."

akor nem orvos kell,hanem szerelő!!hahaha..
süti beállítások módosítása