Kanyarban halni meg

  2011. február 02. - Koncz_János Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

troll

Sose tudhatod, mikor és ki jön szemben a kanyarban, de joggal remélheted, hogy nem akar megölni. Elvégre szabály is van rá, hogy mindenki a saját oldalán közlekedjen. A kanyartrollok tojnak erre, szándékosan vagy tudatlanul, de orosz ruletted játszanak. Az életeddel.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr702632520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.02. 09:33:07

szerintem nem az a baj, hogy átlóg, hanem hogy beláthatatlan kanyarban lóg át

ahol látszik, hogy nem jönnek szemben, én is át szoktam lógni, főleg jeges úton jobb nagyobb ívet venni, kisebb az esély, hogy elszász (mint Lotharingia)

ezért a szóviccért utólag bocs (:

P12_dCi 2011.02.02. 09:34:07

@barbie83: Sok klikk kevés mögöttes tartalommal, ennél jobbat nem is csinálhatnának..... Gondolj bele, a vánszorgós cikk, a lámpakapcsolós cikk, aztán ez, lassan jöhet majd egy rokiparkolós....

Autós szaktudás ezekhez NULLA kell, csupán egy kis fogalmazási készség, de a nép harap rá, sokszáz hozzászólást ír hozzá, van klikk, van pénz.

A 667. fosvágen tesztet meg maximum a márkafanatikusok olvassák el.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.02. 09:34:21

Nálunk a Balaton-felvidéken a kanyartroll gyakori. Egyrészt azért, mert a kanyargós utakra a meredek erdős domboldalból leesik néhány nagyobb kő, vagy faág, és ha ez kanyarban van, akkor senki nem áll meg félretenni, ott van addig, míg valaki el nem kapja az autóval. Addig mindenki levágja a kanyart, ha másképp nem megy. Meg persze itt is vannak szép kátyúk. Viszont mindig lehet számítani Simsonnal takarózó öreg bácsikra, akik a szőlőhegyből hazafele kibillentek az egyensúlyból. Meg persze Zsigulikra, amik a Lady típusú utánfutón szállított betonkeverő/ hat cefrés hordó/ két köbméter tűzifa valamelyikével próbálnak lendületet tartani az emelkedőn, és levágni a kanyart.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.02.02. 09:39:41

Tordason "egyenestrollok" vannak, mert olyan rossz az út, hogy a szélén nem lehet közlekdni (olyan rész is van, ahol középen se), kanyarban (vagy ha jön szembe valaki) meg mindenki visszatér a saját sávjába.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 09:45:09

@Lord_M_: Nos ez nem jött be neked, mert az általad említett útszakaszon közlekedem naponta már vagy 10 éve :)
Mint bizonyára tudod, hogy ott olyan sziklafalak vannak ahonnan várhatóak a leeső sziklák, így erre fel kell készülni. De aki először megy arra, nekik ki vannak téve a kőomlás veszélyt jelző táblák, így nekik is fel kell készülniük rá.
A helyi viszonyokat ismerő autósoknak fel kell készülni a komlói és pécsi HMCS-kre, akik ott teszik próbára Suziki-juk és saját határaikat. (10 év alatt a legtöbb halálos balesetben Suziki volt az autó).
Akik pedig egy idegen hegyi útra tévednek ők mindig óvatosabbak.
Egyébként én is levágom a kanyarokat ott (és máshol), mikor nincs szembe forgalom, nem jön utánam rendőr vagy egy gyorsabb autó. A gyorsabb autót mindig el kell engedni a kanyarokban, kiválóan lehet rajta látni az út tapadását. Ha látjuk kicsúszni, mi még bőven vissza tudunk venni a sebességből! (aztán az egyenesben el lehet veszíteni :) )

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 09:46:59

@Medencefűtés: "(10 év alatt a legtöbb halálos balesetben Suzuki volt az autó)."

Mármint azon az útszakaszon!

P12_dCi 2011.02.02. 09:47:07

@scheerti: Lendület megtartásról jut eszembe: ma úgyis fontos a környezettudatos autózás, és mivel tudjuk, hogy két pont között a legrövidebb út az egyenes, ezért hosszú távon sok kanyar levágása jelentős métereket, és ezzel együtt üzemanyagot spórolhat!!!

Lord_M_ 2011.02.02. 10:01:03

@Medencefűtés: Akkor tudjuk mindketten miről beszélünk :) tehát akkor mégiscsak lehet számítani a kőomlásra (szikla?). Nekem csak azzal volt problémám, hogy azt írod hogy arra nem kell számítani, pedig ugye Pécs és Komló között a remekül kiszélesített útszakasznál a meredek falakat hogyan marták tkp függőlegesre, és rakták fel egyszerű kerítésdróttal...

amúgy izgalmasat menni max Árpádtetőig lehet, onnantól jó gurulással akár a Zsolnay gyárig be lehet gurulni (de a shell kútig garantáltan :) (egyszer kb ott fogyott el a benzin :D)

A másik izgalmas szakasz akkor meg biztos tudod te is, a Zobákpuszta utáni csudakanyarok :P ott lehet kanyartrollkodni, de csak este, amikor látszik hogy jön szembe valaki... (már messziről)... de egy utat nem ismerőnek elvileg nem kéne arra számítani hogy barmok érkeznek kilencvennel a te sávodban.
(sőt sehol)

kicsi off lette...

Adam2101 2011.02.02. 10:07:37

A cikk figyelemfelkeltésnek,amolyan idézőjeles továbbképzésnek tekinthető, de SAJNOS kevesen vannak itt szerintem akiknek újat mond.
Kátyús részhez annyit, hogy alkik a mi utcánkban egy képviselő úr. Nem messze a házától található egy szép nagy hungarikum, szembe sávba átlógás nélkül keményet csattan a futómű. Sokadszor voltam kénytelen belemenni, a legszélén 10-el is szépet üt...Átbattyogtam a képviselő úrhoz, és teljes jóindulattal megkérdeztem, hogy (ha már úgyis bejárása van az önkormányzathoz) nekem mint 8.szomszédnak segédkezzen abban, hogy hogyan lehetne az útjavítást kérvényezni. Ha a 3 mondatos választ összegyúrom a hangnemmel amiben mondta, akkor "menjél te az anyukád..."dolog jön ki belőle.
1: Azóta akárhányszor látom szembejönni a szép fekete autóját mindig átlógatom a tükröt a másik sávba, hogy ismerkedjen az én problémámmal.
2: Mit reméljen az ország, ha olyan emberek vezetik akik ülnek a szép házukban, de az,hogy az út lassan járhatatlan előtte az már nem érdekli őket?
Nem kívánok politikai viszályt előidézni, csak kicsit kilátástalannak tartom a helyzetet:(

gorillka 2011.02.02. 10:12:10

@Adam2101: nem kell ahhoz képviselő
írsz egy szép kis levelet az üzemeltetőnek, hogy mi a pálya, felhívod a figyelmüket a veszélyességre és kész.
A levelet iktatni kell, válaszolni kell rá, ha baleset történik, onnantól már ők sem kerülhetik el a felelősséget.
Gondolom önkormányzati az út, tehát oda kell írni, de ha bizonytalan vagy, hívd fel őket és megmondják, hogy kihez tartozik.

misi107 2011.02.02. 10:14:51

Húha,de jó poszt,megint egymás fikázásával lett elfoglalva mindenki.Ismét gratulálok a totalcar-nak,hogy keményen megdolgoztak a pénzükért.Mikor lesztek már azzal elfoglalva,hogy mondjuk a kedves külföldi mamlaszokat,balfaszokat és egyéb élőlényeket is górcső alá vesztek?Ja,a déli országrész messze van,de igazán számolhatnátok mondjuk a CsMRfk melletti kereszteződésben piros lámpán áthaladó román kamionok után be nem fizetett súlyos tíz netalán százezreket.Erre nem tudtok kezdeményezést indítani,hogy ezeket is büntessék?És akkor talán az itt lakókat némileg békén hagyja a szombathelyi rendőrség (na,ők is megérnek egy misét,hogy mekkora balfaszok ülnek a székekben,akiknek fogalmuk sincs,mit írnak alá)

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 10:18:16

@Lord_M_: Egyszer én is gurultam üres tankkal a Shell-ig :)
Egyszer meg az akkumulátorbolt előtt halt meg az akkuk a Mol-nál, mikor tankolás után akartam indítani.

A sziklákban viszont nincs igazad. Sziklákra csak sziklás helyen kell számítani, máshol nem. De egyébként is tök mindegy, hogy szikla vagy nem szikla, mert nemrég, az említett útszakaszon esőben megelőzött egy Skodaszerű autó, akivel 3 kanyar után találkoztam a sávomban, mert megpördült. :)

Nemtudomatutit 2011.02.02. 10:21:58

Mindenkinek megvan a "kedvenc" kanyarja, nekem a Budakalász - Békásmegyer közötti kanyar az. Ez szerencsésen a két település között a senki földjén van, kivilágítás nélkül, így a trollok előszeretettel mennek reflektorral vagy ködlámpával.

Lord_M_ 2011.02.02. 10:29:36

@Medencefűtés: nyilván én is úgy gondoltam hogy szikla (kő) csak az adott helyen számítandó, nyilván a az alföldön nem számítunk sziklákra, és kidőlt fára is csak fák közelében, de azért nem csak városi legenda az hogy néha kövek -naaagy-kövek esnek az útra. (nyilván ott ahol)

de a skoda a sávodban állt, tehát nem rongyolt feléd mondjuk nyolcvannal... azaz nem követel olyan reakcióidőt mint az aki veled szemben halad (de tény hogy persze kell reflex ehhez is, de ugye esős, nyálkás, csúszós időben arra lehet számítani hogy valaki aki idióta módjára megy, az feltekeredik egy fára, oszlopra, vagy épp megfordul az úton..) - tehát itt voltak "előjelek"... egy kevéssé ismert, ámde száraz úton viszont nincs előjel arra hogy valaki a te sávodban jön veled szembe. (nem áll, hanem jön)

akku az akku bolt előtt... nem ismerlek én téged ? ez történet olyan ismerős :) mintha cimborámmal pont ez történt volna... igaz ami igaz Boborjánnal sok minden történik...

cso zsi 2011.02.02. 10:40:44

@Medencefűtés: Mentettem már meg így a családom életét.
Jobbkanyar, ami kis emelkedőben folytatódik. Tehát fentről egy "ideális" előzési pont. ...és a Golfoscsávó tényleg megérkezett azon a ponton, ahol a szabályos 90-nel lehettem volna. De vezetek sok-sok éve, anno belementem pár olyan helyzetbe, amibe nem kellett volna. Vagy a megérzáseim/tapasztalatom jók, vagy a mentőangyalom tudja tartani azt a sebességet, amivel haladok.
Tudom, milyen az, amikor váratlanul kilökik az ember alól a kocsit, mert az még "rendben van", hogy elnézi a STOP-táblát, de akkor jobbkézre kellett volna asszociálnia, viszont mindezt a Belvárosban 90 körüli sebességgel? Na arra nem kell számítani. Ahogy a kidőlt fára sem, ha normálisak az időjárási körülmények. Viharos időben viszont igen is várható, hogy pl a 31-es úton lesz két útra borult fa.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 10:42:33

@Lord_M_: Lehet, hogy te voltál a skodás? :)))))))

gramercy 2011.02.02. 10:42:37

nagyszeru poszt!

itt nalunk is a ~4 km-es bekoto uton van vagy szaz katyu amit tenyleg naprol-napra updatelt fejben tartott optimalis utvonallal kell kerulgetni, termeszetesen savoktol fuggetlenul

felfestes amiota elek nincs

a kanyartrollkodast pedig erositi hogy most telen mindket sav kulso fele jeg...

cso zsi 2011.02.02. 10:51:46

És mielőtt azt hinnénk, hogy ez csak hazai "sport": www.youtube.com/watch?v=_CvYXcYw2jw

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 10:57:15

@cso zsi: Szemléletes videó, na ki volt itt a hülye?

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.02.02. 11:08:34

szembejövés lehetősége esetén kanyarlevágás olyan tempóban, hogy szembejövő látás esetén saját sávba visszamenni nem tudás, útról leesés félelem miatt = IQ80

pl. 2/A autóútra olyan, kifelé lejtő kanyarokat csinálás amit rendes tempóval csak a belső korlátig behúzódva, kanyar után lehajtó sávon át kiengedve merés bevevés = IQ70

vidéki úton megőszülés, víz kiverés, 10 évet öregedés miután 100-ról állóra vészfékezés és életben maradás a sávodban 20-szal szembe jövő családdal telipakolt Daewoo Matiz miatt, ugyanis az ő oldalán konkrétan út nemlevés, csak akkora gödör levés, ami konkrétan egy MTZ-t három pótkocsival reggelire elnyelés.

itt IQ nemlevés, táblát, kurvanagy piros veszélyjelzést nemkitevés, útkezelő anyját-apját teherbe ejtés.

Z o z ó 2011.02.02. 11:08:46

"saabovich 2011.02.02. 07:04:10
Pilisvörösvár - Csobánka között, a katonai gyakorlótérnél van a helyiek által csak "Pistakanyar"-nak becézett éles, ivében szükülő kanyar. Hetente történik baleset, mivel figyelmen kívül hagyják a 40-es korlátozást, valamint az út eleve olyan vonalvezetésü, hogy majdnem 180 fokot fordul, miközben csigaívben szükül... Jó lenne ha az útfenntartó kezdene már valamit ezzel a veszélyes szakasszal, hisz a Megyeri híd megnyitása óta az M0 forgalma jórészt erre halad át az M1-M7felé. "

Az egy laza 70es kanyar,csak sokan beszarnak hogy jaj eltűnik az út...pedig ott van az.

Ugyanezen az úton szoktam találkozni nagyon sötét nagyon régi audikkal amik szeretnek úgy kanyarodni hogy átmászik a szembesávba még akkor is ha 20al megy.

Egyszer veszek egy kamiont,és azon a szakaszon fogok segíteni a természetnek szelektálni.

dr. trafik nomac 2011.02.02. 11:09:31

Nagyon jo poszt gratula! A multkori lampas ugynel gondolkodtam, hogy olyan sok lampa nelkuli autot nem lanti, aztan valamelyik nap szurkuletben, varoson kivul, egy fekete auto lampa nelkul elegge meglepett :(
Eddig a legtobb balesetet mind rossz szavvaltas, savtartas, vagy eppen savra kanyarodas miatt lattam. A trafipax ezt persze nem meri.

Árkászati Hadimérnökség 2011.02.02. 11:10:10

Látni se, nem, se hallani,
csak csapódni, csak meghalni -
egyik sávból a másikba
áthúzódva pillanatra.

Se fehér csík, se árokpart,
csak amíg a szerencse tart,
csak amerre volánt teker,
míg a Sors majd csettint egyet.

Úgy megy, úgy jön a kanyartroll,
kátyút kerül, előz lassút,
gyorsaságból kanyart levág,
életétől így vesz búcsút.

Más életet hogyha kiolt,
szabályosét, kinek kijut
egy "neki volt igaza, de..."
nem segít az már semmit se.

Azért csak úgy kanyarodjék,
kit a sorsa közútra készt,
hogy úgy figyel, úgy kalkulál,
mást is illet egy saját sáv.

Üdv!
Á. H.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.02.02. 11:14:17

trollt mondás, írás gáz levés, ugyanaz a rossz fless levés, mint a külföldön már évek óta nem divatos dolgok hazánkba átszivárgás és itthon kurva nagy hájp levés. "everything you like, I liked 10 years ago" mondás igaznak gondolás, bízás, hogy égésre mindenki rájövés!

bonyka 2011.02.02. 11:15:43

Az írással maszkimálisan egyet értek. Viszont Petőfi Sándort Pistának becézni kicsit erős:)

hofi601 2011.02.02. 11:21:21

Nem pont a kanyartrollkodáshoz, hanem úgy általában:
Az alapvető gond szerintem is az oktatásban van. Nem kellene sumáhereket képezni, csak arra az aprócska tényre felhívni minden kedves tanulóvezető figyelmét, hogy nem ő közlekedik az úton, hanem ő meg egy tonna vas (műanyag). És az az egy tonna nagyot tud ütni lassan is. Azt az egy tonnát nem rángatod csak úgy ide-oda, van neki egy tehetetlensége. Persze ahhoz hogy megértsék kell az általános iskolai fizika alapismerete.
A másik amit belevésnék minden tanuló agyába az az, hogy mindig jobb elkerülni, kikerülni a bajt, mint nagy fékkel belemenni. Nem pánikba esünk, ha baj van, hanem azonnal a menekülőutat keressük, és mozdulunk afelé, akár lassítás nélkül is, ha olyan a szitu. Ilyenkor nem számít a kátyú, bokor, kresztábla stb.
Valamint: nem egyedül vagyunk az úton. Mindig figyelni kell a "külvilágra".
Ez az a három alapdolog, amivel jó lenne, ha mindenki tisztában lenne.
A hülyék ellen nem megoldás, de talán kevesebb baleset és személyi sérülés lenne.
Fejben kellene nagyon sok mindent rendbetenni: fel kell hívni a figyelmet az alapvető dolgokra, mert a legtöbb ember még csak nem is gondol rá, és ha baj van, nincs honnan merítenie. Senki nem mondja el, hogy nem a fék a minden: ha kell támaszd meg az autót a szalagkorláton, húzd bele a parkoló autókba, az árokba stb.; mert még mindig jobb mint ha a szembejövővel találkozol vagy kicsúszol egy forgalmas útra, ahol oldalbavernek.
És így gép előtt lehet merengeni mennyire hülye a másik, de éles helyzetben csak a saját testi épségünk számít. Lehet, hogy ott állunk majd félig az árokban, vagy a szalagkorláton, és a szembejövő barom meg elhajt karc nélkül. Még mindig jobb 1 roncs, 1 dühös zaklatott sofőr (meg esetleg a halálra rémült családja), meg egy mindent megúszó ökör, mint 2 roncs, és nem is folytatom...

isti77 2011.02.02. 11:30:31

A leggázabbak ebből a szempontból a kétsávos körforgalmak: 100 autóstársból nagyjából 5 képes arra a hajmeresztó mutatványra, hogy a behajtástól a megfelelő kijáraton való kihajtásig a sávváltás idejét leszámítva egyidejűleg egy sávot vegyen igénybe (itt persze meg lehetne említeni azt is, hogy az embereknek eleve fogalmuk sincs arról, hogy a többsávos körforgalomban mikor kell a külső és mikor a belső sávban haladni. Ehhez jön az, hogy a jól/rosszul megválasztott sávot is csak nagyjából sikerül megcélozni). Mindezt átlag 4-5 méter hosszú, max. 1,8 m széles autóval. Tehát igazából a két sávnak csak elvi jelentősége van, én legalábbis nem mernék bemenni senki mellé.
Kedvencem az 1-es főút biatorbágyi emelkedőjén lévő körforgalom, ahol mindenki arra koncentrál, hogy lendületet vegyen az emelkedő leküzdéséhez, így igyekszenek a lehető legkisebb "sebességveszteséggel", az egyeneshez leginkább közelítő ívben abszolválni a körforgalmat, ami természetesen azzal jár, hogy oda-vissza átvágja a két sávot, beleértve azokat is, amelyek a körforgalom előtt, illetve után vannak. Az ellenkező irányba valamivel jobb a helyzet, mivel egyrészt arra lejt az út (nem "motivál", hogy lendületet kell venni), másrészt a körforgalom középpontja arra van eltolva, így akkora íven kell fordulni, hogy a kiegyenesítés szóba sem jöhet.
Ez szerintem csak rosszabb lesz, amikor kész lesz az M1-es lehajtója, ami ide fog vezetni, mert most még elvétve akad egy-egy autó, amely nem egyenesen halad tovább lefelé az 1-esen, hanem keresztezi a felfelé igyekvők útját, és a sok "hegyi versenyzőnek" láthatóan eszébe sem jut, hogy esetleg elsőbbséget is kell adnia a behajtásnál, ha netán valaki a körforgalomban haladna tovább.

cso zsi 2011.02.02. 11:33:35

@hofi601: De ilyet nem oktatnak. Ezt a saját első néhány autódon tapasztalod meg. :)))
18-20-22 évesen megvoltak ezek a dolgok, azóta kitörtek pár autót alólam, és csak egyre bizonygatták a rendőrök, hogy én vagyok a sáros, nem az elém bevágó és blokkoló. Viszont minden esemény személyi sérülés nélküli, vagy csak az eseményt okozó (aki nem volt bekötve) kisebb sérülésével meg volt úszva. (ehh be szíp ez így)

tomnemtom 2011.02.02. 11:35:12

nálunk régebben volt egy kanyar, de minisztertanácsi rendelettel betiltották.

Pitzu 2011.02.02. 11:35:40

Nekem tetszik ez a cikksorozat, csak az a baj vele, hogy akik amúgy is érzik a problémát, azoknak semmi újat nem mond, akiknek meg szólna, azok ettől nem fognak megváltozni.
Az utóbbi időben nem is az bosszant igazán, hogy vannak olyan emberek, akik a szabályokat felrúgva vagy másokat veszélyeztetve közlekednek, hanem, hogy még nekik áll feljebb. És ez sajnos nem csak a közlekedésre jellemző, hanem az élet bármely területére. Félelmetes, hogy nem az merül fel egy baleset közeli szituációban a "vétkes" félénél, hogy igen ezt most elbasztam, és legalább egy kézmozdulattal kérjen bocsánatot!

cso zsi 2011.02.02. 11:37:40

@hofi601: Próbáltad már a szegedi spirál-körforgalmat? Kivilágított sávok, amerre épp zöld a lámpa. Ennek ellenére az isten barmai vagy nyílegyenesen, vagy sávokon keresztül jutnak át egyik oldalról az út egyenes folytatása felé.
www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw

www.youtube.com/watch?v=zQH45nIupSc&feature=related

Hurri Kán 2011.02.02. 11:38:14

Ahol ez a jelenség gyakori, egy-két kamerával és a felvételek alapján kiküldött csekkel csodákat lehetne tenni...

Mert szvsz ez az egyik, létező legveszélyesebb dolog, hogy úgy veszélyeztetek mást, hogy mire észleli-észlelné a veszélyt, már ideje, helye, lehetősége sincs korrigálni... A másik hibáját...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.02. 11:44:20

A felezővonal hiányára ne fogjuk már, hogy nem talál el az úton a paraszt! Jobbra tarts van, ha az út szélét látom, akkor már rendben.
Igaz, nekem is volt már olyan ködöm, amiben ki kellett szállni, megkeresni az út szélét :D De akkor senki nem ment 10-nél gyorsabban...

Egyébként én is rühellem a sávomba átjövő szembejövőket; ugyan magam is csinálok ilyet, de csak és kizárólag belátható kanyarban, üres úton. Mivel általában alsóbbrendű utakon közlekedem, ez elég gyakori helyzet.

Co2 2011.02.02. 11:45:45

én is trollkodom, jól és hosszan belátható kanyarban, esetleg egymásba fűzött kanyarokban nem tekergetem fölöslegesen a kormányt, vicces is mikor az alföldön kanyarog az út úgy hogy egy megyével arrébb se jön még senki majd pont korzika rally szerűen tekergetem ide oda a kormányt...jó nekem az egyenes is :P

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 11:50:35

@cso zsi: Mármint te tapasztalod meg a saját autódon :) Én eddig sikeresen elkerültem mindenkit, aki jött felém, igaz 9-szer törték össze az álló autóimat, ebből 5-ször parkoltak :)
Igaz egyszer a teherautóm nekiment egy Zsigulinak, de annak csak közvetve voltam az okozója, ugyanis ott sem voltam, mert nem húztam be a kéziféket és kiugrott sebességből :)
@hofi601: Amiket te írsz, azt nem lehet tanítani. Veszélyérzet és a defenzív vezetés képessége mindenkinél adott és alig módosul. Ha valaki egy borulás után lassabban megy, az nem azért van, mert megtanult vezetni, hanem fél. A félelem pedig nem egyenlő a veszélyérzettel.
Az pedig, hogy egy veszélyhelyzetnél pár tizedmásodperc alatt ki hogy fog dönteni nem kalkulálható előre.
Csak objektív megoldásokkal lehetne csökkenteni a sérülések számát. Ha pl, egy szűk csőben menne az összes autó egy egy erős rugóval az elején max 20 km/h-val:) De legjobb, ha mindenki gyalog menne.

misi107 2011.02.02. 11:52:12

@cso zsi: az a gond,hogy ezzel senki nem foglalkozik!Minden töketlen suttyó rendőr alszik a kókuszokban,közben a belvárosban meg tombolnak a kedves keleti szomszédok.És most meg kell védenem a hazai autósokat,de ők milliószor rosszabbak nálunk.Túltesznek az autópályán szembe felhajtó kalapos-szuzukis nagyfateron és a többi idiótán.Csak csekket hová küldenek?A 43-as mellett szépen kidobják és annyi,a kutya nem foglalkozik velük.Persze,nekünk van apeh,bíróság és behajtás.Ezt miért nem piszkáljátok kedves totálkárosok?

valamik1 2011.02.02. 12:06:43

@Medencefűtés:

ha ott kivan téve veszélyt jelző tábla, azaz a kőomlást jelző, akkor minden kanyarba rakják ki hogy "VIGYÁZAT! KANYAR LEVÁGÁS"?
Amúgy benne van a KRESZ-ben, hogy mikor, és milyen feltételekkel lehet a szembejövő sávját használni, ebbe a kanyarlevágás nincs benne.
Az hogy kanyarlevágóra kell számítani, és valaki beledöglik az ütközetbe itt 1 példa:
1 autó áll az út szélén, mindkét irányból jön 1 autó, egyszerre érnek oda, nehogy már már annak keljen figyelnie, meg vész fékezni amelyik akadálytalanul mehet folyamatosan.

29. § Irányváltoztatás, irányjelzés

(1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

Akkor lehet ezek szerint jól tudom? tehát, nem olyan dolog a sávlevágás amire felkel készülni.
Ezen nem kell, illetve kár vitatkozni, nem kell levágni olyan kanyart amit nem látunk be teljes egészében, illetve akkor se kell levágni a kanyart mikor jönnek szemből.

qmatch 2011.02.02. 12:10:35

Ha írta már valaki, akkor sem lehet elégszer megemlékezni a mellékutcába szűken bekanyarodó-trollokról.
Amikor csorgok fékezve a kereszteződés felé, emberünk meg a - rendszerint - felsőbb rendű útról kényelmes ívben kanyarodik "felém". Teszi mindezt úgy, hogy kanyarjának íve átvezet azon a területen, ahol nekem kell megállnom, körülnéznem, és várnom arra hogy tovább mehessek.
Na, ezek a gyökerek még fel is szoktak háborodni, hogy kizökkentem őket a tankhajójuk navigálásából, és kénytelenek változtatni az íven.
Bár, sokszor inkább KÉPtelen változtatni az íven. A sok hülyének fingja nincs, meddig ér az autója, de nyílván olyan is van, aki csak lusta "befűzni" a szűk, de neki szabott helyre a hízott SUV-ot...
...akár így, akár úgy: szarjanak sünt ezek is!

Avatar 2011.02.02. 12:15:55

@bonyka: Pláne, hogy a Pista az István becézett formája, Sándorunkat esetleg Sanyinak szólíthatná...

2011.02.02. 12:41:12

@Medencefűtés: gondolkodtam, hogy vajon egy ambiciózus troll lehetsz, vagy ténylegesen komolyan gondolod a baromságaidat. Az előbbi esetben csak vállamat vontam volna meg, de ahogy tovább olvastam, rá kellett jönnöm, hogy te bizony ehhez ragaszkodsz is... szóval csak gondoltam szólok: egy igazi hülye vagy :D
bár gondolom te úgy közlekedsz, hogy 25 méterrel a kanyarok előtt leparkolsz, majd egy tengeralattjáró periszkóppal bevizsgálod a kanyarokat, és csak utána mész tovább, de természetesen akkor is csak gyök2-vel, hiszen egy zuhanó meteorit bármikor támadhat fentről.
Anyám borogass...

valamik1 2011.02.02. 12:47:23

Ha már ennyiféle emberről írtunk, akkor ne feledkezzünk meg az elsőbbséget meg nem adó, azaz a haladó kocsid előtt 10 méterrel kihajtó, utána egyből megálló emberekről se.
Van még mit javulnia a magyar közlekedési morálnak más országokhoz képest.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 12:50:19

@valamik1: Így van, jó is mondod. Mi ezzel a baj?
Talán annyi, hogy azt írtad, hogy nehogy már annak kelljen figyelni akinek elsőbbsége van.
De, mindenkinek mindenre kellene figyelnie! Minél több dolgot fel tud dolgozni valakinek az agya egy időben és minél gyorsabban, annál jobban tud vezetni és egyéb összetett dolgokat csinálni.

A kanyarokat nem azért vágjuk le, mert a KRESZ engedni vagy sem, hanem azért mert abban a pillanatban úgy látjuk jobbnak. A táblák pedig csak figyelmeztető eszközök, amik a döntéseinket befolyásolják. (Leszámítva, ha azok a táblák az útból nőnek ki előttünk :) )

A kanyarlevágókra fel kell készülni! Törekedni kell, hogy a lehető legtöbb dolog előtt meg tudjunk állni. Ott kell gyorsan menni, ahol veszély nélkül lehet, ott lehet behozni a biztonság miatt elvesztett időt. Ennyire egyszerű.

Perillustris 2011.02.02. 12:53:17

@saabovich: "figyelmen kívül hagyják a 40-es korlátozást"

Mégis, mit kellene csinálnia a közútkezelőnek? Fekvőrendőrt?

Persze ha rendőrök állnak oda, akkor az gondolom "pénzbeszedés".

@Gomulka Béla: www.flickr.com/photos/8083720@N02/1499781273/

darkbull 2011.02.02. 12:55:38

Ezt a gondolatmenetet a kedves csúsztató újságírónak lehetne folytatni a kétkerekű járművek esetében is, a hegyi utakon/szerpentineken trollkodó, magukat Rossinak képzelő májerekre vonatkoztatva is.

Csak ugye most itt ez a népi kezdeményezés, a motort szeretni kő, me csak!

Na_mi_van?Semmi? 2011.02.02. 12:59:28

Véleményem szerint a kanyartrollok jelentős része a modern limuzin/buszlimuzin sofőrök táborába tartozik, aki beleereszti a kanyarba a billegős szarját nagy sebességgel, a közepén befosik mert mingyá' felborul a szarkupaca aztán, hogy enyhítse az oldalgyorsulást inkább elslisszol középen. A többiek véleményem szerint a helyismeret nélkül száguldozók. Szintén befosnak a kanyar közben, hogy eldobják a vasat ezért megintcsak behúzódnak inkább középre, abbó baj nem lehet.
Úgyhogy a jó k. anyukátok életével játszatok kanyartrollok!

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 13:01:07

@ruskyy: Szakadj már el a blogtól és a billentyűzettől és képzelj magad elé egy kanyart :) Amikről ez a blog ír, olyan kanyar nagyon kevés van, amit nem lehet belátni. A többinél simán le lehet vágni a kanyart, mert látod, hogy jön e valaki vagy sem. Annál a pár 20-30 méter sugarú ívnél, ahova nem lehet belátni, valóban lassan megyek. Aztán kanyarból kijövet megnyomom a gázt a következő kanyarig.
A kanyarból kifelé kell gyorsan jönni és nem gyorsan belemenni.
Elmondom neked a titkot. Csak annyira megyek gyorsan, amennyit a féktávolság enged, de legalábbis nem döglök meg ha ütköznék.
Hidd el, nem én szoktam lenni az aki feltartja a forgalmat :)

James T. Kirk (törölt) 2011.02.02. 13:05:19

és a piroson átmenősökről nem akartok cikket írni? pesten a belvárosban szinte folyamatosan mennek át, mintha ez lenne a természetes. ugyanaz, mint a stoptáblánál nemmegállós, nemfékezős, és az egyirányúban szembejövős-felháborodós fajta, ami szerintem elég jelentős hányada a forgalomnak manapság.

Rife67 2011.02.02. 13:06:51

Az én kedvenceim amotorosok, akik jönnek szembe a felezőn, de a kanyarban ugye az én sávomba dőlnek be, hogy majdnem lefejelelik a szélvédőt...

Hurri Kán 2011.02.02. 13:07:09

@darkbull:
Szerpentineken elég kevés 125-ös robogóval/motorral száguldozót látni...

JackTowards 2011.02.02. 13:08:13

Szerintem a tipikus "kanyartrollokat" (akikkel kapcsolatban a probléma rendszeresen fennáll) kétféle csoportba sorolhatjuk.

Az egyik csoport tagjai a videójátékokon és akciófilmeken szocializálódott, magukat autóversenyzőnek képzelő, valójában teljesen átlagos képességekkel megáldott, felelőtlen fiatalok. Ők azok, akik amint magukra ismernek egy beszélgetés vagy írás kapcsán, máris felháborodnak és dühösen bizonygatják irracionális alapon nyugvó "érveiket" (gyakran kiemelvén kiváló szenzomotorikus képességeiket, persze a maguk egyszerű megfogalmazásában), közveszélyes vezetési stílusuk védelmében.

A másik csoport tagjai a magukat igen nagy rutinnal (vezetői tapasztalattal) rendelkezőnek vélő, ám megkopott ismeretekkel és rossz beidegződésekkel rendelkező vezetők, akik úgy vélik, hogy az országutak tervezésekor ugyanazon elvek érvényesülnek, mint az autópályák esetében (azaz, hogy minden kanyar a maximális sebességgel is bevehető legyen). Mivel 90-nel akarnak kanyarodni a szabályosan csak 60-70-nel bevehető kanyarokban is, elkerülhetetlen, hogy a másik sávba sodródnak. Mindkét csoport tagjaira jellemző, hogy egy adott útszakaszon a maximálisan megengedett sebesség alatt - akár ideiglenes jelleggel - közlekedőket fennhangon anyázzák, majd veszélyes előzési manőverbe kezdenek, akár záróvonalon át, beláthatatlan kanyarban is.

Sajnos Mo.-on nagyon alacsony színvonalú a gépjárművezetői kultúra, amely sajnos érthető is, hiszen ez valamennyi társadalomban egyértelműen korrelál az állampolgárok kultúrális és műveltségi színvonalával.

valamik1 2011.02.02. 13:08:44

@Medencefűtés:

Mi a francért nekem kell felkészülni a kanyarlevágókra? Miért nekem kellene az árokba menni mert 1 troll levágja a kanyart?

Nem! Ez nem olyan! Tudod egyszerü a képlet, nem kell levágni olyan kanyart amit már írtam!

Olyan nincs hogy 1 kanyart azért vágok le mert úgy látom jobbnak! Úgy kell megválasztania sebességet, hogy a kanyart ne keljen levágnom! az készüljön fel aki a kanyart veszi be balra, és ne az aki a saját sávjába marad.

Látom, olyan vagy aki szereti a kanyart levágni, nem kívánok rosszat, de már nem 1 barátom halt bele abba, hogy 1 troll levágta a kanyart, és ezért ütköztek.
Ha akkor a troll nem vágja le a kanyart, még mindig élnének. kettő baleset olyan kanyarba történt amire bárhogy is készül az ember nem tud mit tenni. A rendőrség megállapította hogy a sértett (barátom, haverom) 40-el ment ami a megengedett sebesség határ alatt volt, míg a vétkes 70-en, ami 20 Km/H-al lépte tull a megengedett sebességhatárt. Igen ez városban történt, azaz lakott területen belül.

Tudod a KRESZ nem azért van, hogy utólag kilehessen vizsgálni ki volt a baleset okozója, hanem azért hogy a baleseteket megelőzzék, csak sokan szarn@k rá 1 jó nagyot.
Mennyivel kevesebb embert gázolnának el zebrán, ha megadnák a gyalogosnak az elsőbbséget? Mennyi biciklis úszhatná meg a gázolást ha kikenne világítva a bicikli?
Látod, itt nem a baleset okozójának a kilétét vizsgálják, hanem ha betartották volna a szabályokat, akkor nem lenne mit vizsgálni.

De lehet hiába magyarázná bárki is neked hogy nem kell olyan helyen levágni a kanyart ami nem belátható, mégis megteszed nem?

ZYLO 2011.02.02. 13:12:27

És azok, akik az első hótól megőrülve felmennek a szerpentinekre élvezkedni a Ladákkal, BMW-kkel? Mert az k....jó, amikor szépen kiadja. Csak néha nem adja ki.

valamik1 2011.02.02. 13:13:18

@JackTowards:

Teljes mértékben egyetértek azzal amit leírtál.

The Good Boy 2011.02.02. 13:13:21

én meg azt hittem, hogy csak én lettem az utóbbi időben érzékenyebb az itt kanyartrolloknak nevezett élőlények (nem akarom az állatvilágot megbántani, hogy állatoknak hívom ezeket) létezésével kapcsolatban. Gyakorlatilag nem tudok úgy megtenni egy mondjuk 10 km-es, kanyarokkal dúsan ellátott útszakaszt, hogy legalább 1-2 alkalommal ne kelljen a kormányt félrerántani az idióta kanyarlevágók miatt. Most megnyugodtam, hogy nemcsak nekem vannak ilyen "élményeim":D

ocsisajt78 2011.02.02. 13:18:16

@ifrance: AAAAA csak most olvastam a czikket, igy kommenteltem volna, de "megeloztel" :DDDD Pont erre gondoltam en is :DD

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 13:19:19

@valamik1: Azért neked kell felkészülni, mert neked is csak egy életed van.
De van olyan, hogy levágjuk a kanyart, ha úgy látjuk jobbnak :)
A hülyék ezt úgy teszik, hogy magukat és másokat veszélyeztetnek.
Na pont ezek a hülyék miatt kell figyelni mindenre és nemcsak a kanyarokban. És nem elég, hogy a sok közlekedőre kell figyelni még a táblák és rendőrök is nehezítik a helyzetet :)
Konkrét baleseteket itt nem lehet kielemezni, mert nem tudhatjuk hogyan történt.

szenyor 2011.02.02. 13:23:59

@trabant 601: azert mert ha mindketto kanyartroll, akkor kikerulik egymast :-)

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 13:27:02

@ZYLO: Pedig milyen jó is az :) Friss porhóban döngetni. Lassan lehet menni, kicsi a sérülés veszélye. Viszont a gép és saját határainkat lehet feszegetni. Ott kideríti magáról a delikvens, hogy legközelebb érdemes e autóba ülnie.
Ha nem, akkor lapátolja majd a havat békésen a járdán:)

Az autó nem feltétlenül közlekedési eszköz.

XEP 2011.02.02. 13:29:48

Nekem kedvencem a párhuzamos közlekedés során kanyartrollkodók. Amikor nem képes a saját sávjában maradva kanyarodni.
És látszik a fején, hogy fingja sincs mi történik körülötte. OMG

valamik1 2011.02.02. 13:32:50

@Medencefűtés:
én figyelek, sőt bevallom, ha úgy van levágom én is kanyart, azaz ha úgy van:
Sötétben, nem belátható részen, NEM teszek ilyent.
Ahol megteszem: belátható kanyar az elejétől a végéig, illetve a kanyar utánin részt is lássam, de ezt is csak akkor ha mögöttem se jön senki.

baleseteket meg nem akarok itt fejtegetni, csak tudom hogy mi volt, illetve olvastam a rendőri vizsgálatról szóló jelentést.

Azoktól a hülyéktől elkel venni 1 életre a jogsit akikre gondolok hogy gondolsz :)

Engem, se Rendőr, se tábla nem hátráltat.
8 éve van jogsim, nem sok igaz, de eddig 1x állítottak meg, és még 1 fillért nem keltet fizetnem, mert betartom a KRESZ-ben leírt szabályokat.
Igen figyelni kell a közlekedőkre, ha nem ezt tenném, mindennap vehetnék magamnak 1 autót, vagy kitudja, lehet nem kéne ezen a földön már lélegeznem, amiket egyesek művelnek az utakon.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 13:45:36

@valamik1: Ok, csak vezess is szépen szabályosan. Őket sokkal könnyebb kerülgetni :)
Ha betartod a KRESZ szabályait, akkor remélem a hátsó ködzárófény használatával is tisztában vagy :)
Engem azért a rendőr látványa visszavezet a nyájba.

szenyor 2011.02.02. 13:47:53

3 eve amikor kocsit akartam venni, a haverom meg akart gyozni, hogy Octaviat vegyek, igy elmentunk a Bukk-be megnezni, hogy mit tud. Szepen autozva az iveket, igyekeztem kideriteni mennyire tapad be a kanyarokban, hogy gyorsit ki, de kozel se imitaltam Miskolc Rally-t. Egy visszaforditoban megjelent az arcomban egy "sarga" busz kihasznalva mindket savot, en meg Colin-os vagy NFS-es rutinomat (mivel akkor mas nem nagyon volt) megceloztam a korlat es a busz indexe kozotti rest. Hangkurt, fenykurt es rovid koszones az egesz csaladnak... A haver sapadt arccal csak annyit mondott az anyos ulesrol, hogy nem tettem volna oda a kisujjamat. A buszsofor tekerte a kormanyt mint az orult majd sotet suru fusttel tett pontot a kellemetlen szituacio vegere. Lealltam megnezni nem e hagytunk semmit a kanyarban, de sikerult karcolas nelkul megszni.

valamik1 2011.02.02. 13:52:04

@Medencefűtés:
A hátsó ködzárófény csak akkor van bekapcsolva ha nagy köd van, akkor csak akkor míg kb. 100 méter távolságra nem ér 1 autó, illetve lakott területen kívül :P
Lakott területen belül egyáltalán nem világít. Őt az első ködlámpa is csak akkor van bekapcsolva ha köd van, de ha látom hogy jön szembe valaki, akkor lekapcsolom azt is, hogy véletlenül a szemből jövőt, véletlenül se zavarja,illetve ha valami véletlen folytán nem szabályosan világít, azaz kicsit balra felfelé akkor ne süssem ki a másik sofőr szemét, és vakítsam meg.
Igen a lápák be vannak állítva. na tudom a teendőt a lámpával kapcsolatosan?

1kutya 2011.02.02. 13:54:31

és akkor ne feledkezzünk el azokról a kedves keleti (aka. ukrán/román/bolgár/török), 40t+ gépjárműveket vezető barátainkról sem, akik egyenesben is trollok (ők az egyenestroll?:) és ezt képesek nem csak egy és kétszámjegyű főutjainkon, hanem akár az autópályán is produkálni.

Hurri Kán 2011.02.02. 13:56:35

És Stohl András, a töltöttTroll :DDD

soproni1 2011.02.02. 13:57:30

Azért érdemes megnézni a kanyar trollokat.

1. szemüveges
2. 30 éves, de már ritka haja van
3. körszakállas
4. baseball sapkás

Ezek a kisebbségi kongresszusukat így vezetik le.

magyar_ellenállás 2011.02.02. 13:58:50

Mindennap találkozom ilyen szellemi rokikártyásokkal a 4-esen. Többnyire nagyon fontos dolog miatt siető ukrán rendszámos tahóbarmok (ha magyar nemzetiségűek, akkor duplán a kurva anyjukat!!!). Tegnap este egy ilyen szellemileg alultáplált a legkanyargósabb részen előzte a sort, csak éppen szemből is jött egy hasonló kvalitású hülyegyerek, aki szintén előzte a sort.

Asszem, ilyen pirosnak még nem láttam a tájat... Egyszerre felvillant minden féklámpa, egy kojakhajszálnyira fértek el egymás mellett.

De volt már úgy, hogy a szemből jövő kamion lehúzódott a padkára, hogy ne legyen lecsó a kis suhamérból.

Mindig elképzelem, hogyan rúgnám fejbe az ilyet, ha esetleg kisodródna, és segítségért nyüsszögve lesne ki a ronggyá tört kocsija ablakán.

Labasmaz 2011.02.02. 14:00:35

Zsilvolgyi Csaba, alias Max.

RIP

magyar_ellenállás 2011.02.02. 14:02:52

@szenyor: "Hangkurt, fenykurt es rovid koszones az egesz csaladnak..."

Ha erre volt idő, akkor az messze nem volt necces helyzet. :)

Akinek volt balesete, az tudja, hogy tényleg úgy megy az idő olyankor, mint a filmeken. Mikor 80-nál megláttam a jobbról felém úszó őzet, tisztán emlékszem, odáig jutottam, mint mikor lejár a filmekben az időzítő: Bassza meeeeg! (Gondoltam) Aztán: FÉÉÉÉK.
De a lábamnak már nem volt ideje moccanni sem.
DURR.

butschq 2011.02.02. 14:08:28

b+ kanyartroll:D mik nincsenek már:D én úgy nevezem ideális íven való közlekedés:D

The Good Boy 2011.02.02. 14:12:28

@valamik1:
OFF:
nahát, ez a mai második felismerésem:) ebben sem vagyok egyedül, aki helyesen használja a ködzárófényt:D? sajnos a jelek szerint nagyon minimális a populációnk, szinte már a kihalás szélén vagyunk. A múltkor volt egy olyan sporttárs, aki a kb. 10 autóból álló kocsisor 6 tagjaként a nagy ködben 2-3 km konvolyozás után jött rá, hogy van neki hátsó ködzárója is, és pechünkre meg is találta a kapcsolóját. én három autóval hátrébb voltam, de még engem is zavart a fejmagasságban hirtelen jött fényár, ami ki is tartott a vonatozás teljes idejére (pedig előtte senki nem használta a fényt, nem is értettem honnan ugrott be neki hogy van olyanja).
Egyébként szerintem az autógyártók is kezdhetnek rájönni, erre a dologra, mert most már kezd eléggé elterjedni, hogy a hátsó lökös aljába applikálják a ködfényt. így legalább a közvetlen mögötte jövőt nem zavarja annyira az idióta pluszfénye.
ON

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.02. 14:14:37

@valamik1: Szuper :)

Van aki erre csak akkor jön rá, ha 1 km keresztül reflektorozok rá hátulról :)

dekás dezső 2011.02.02. 14:23:41

igen igen,
nekem is a már említett, főútvonalról - nagy ívben balra - mellékutcába kanyarodó, autóorrlevivő és az egyenes szakaszon 40-80 centit a szemközti sávba áttehénkedő nagyonnagy tudású, hiperlaza versenyzők a kedvenceim. ezeknek tényleg járna az ajándék bézbólsapka felragasztható körszakállal, hogy mellettük elhaladva tévedhetetlenül tanúbizonyságot nyerhessen az ember, miszerint:
igen, épp most jött szembe a troll:)

valamik1 2011.02.02. 14:27:32

@The Good Boy: @Medencefűtés:
lekapcsolni azt a kib@szott ködfényzárót nem nehéz!
Csak figyelni kell az embertársakra is! Csak aki figyel rájuk, belőlük egyre kevesebb van :S
Igen arra is szoktam figyelni, ha gyorsabb valaki jön utánam, hogy ne tartsam fel nagyon, ha szemből nem jön senki, irányjelző jobbra, és had menjen, ha meg jönnek szemből, rálépek a gázra, és az első adandó alkalommal elengedem. Míg sok ember pont az ellenkezőjét teszi :S
Pedig ez is balesetekhez vezethet.

medencefüttés:
tényleg betartom a szabályokat, ami szerintem nem nehéz. Bárcsak mindenki megtenné, talán kevesebb halálos kimenetelű balesetekről lenne szó a hírekben.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.02.02. 15:14:49

Na a kanyartrollt azt én se komálom. Felénk az ilyenek az első szembejövő traktorig élnek. Csak sajnos a traktoros is...

Cpt. Flint 2011.02.02. 15:17:33

És az mekkora kanyartroll, aki a belátható kanyarban is átjön a sávodba? Makláron mindkét derékszögű kanyarban az autósok 80 %-a ezt csinálja.

Rahsid 2011.02.02. 15:23:08

Hm...nem is tudtam, hogy én egy kanyartroll vagyok. :D

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2011.02.02. 15:25:14

A kanyartroll addig lesz kanyartroll, amíg egy kanyarban szembe nem jön vele egy kamionos kanyartroll. A míting után paca lesz belőle.

Pasas 2011.02.02. 15:29:09

Lehet szabálytalanul vezetni ésszel, és lehet szabályosan ész nélkül. Én az előzőt választom.

Waldorf Rolandó 2011.02.02. 15:30:48

mindig levágom a kanyarokat, mert evés közben kényelmetlen váltani

hofi601 2011.02.02. 15:31:58

@cso zsi: Ehhez még nem volt szerencsém. :) Ilyen esetben általában abból adódik a probléma, hogy a mazsola mindenáron ragaszkodik az elképzeléséhez, és ha rosszul sorolt is be, akkor is arra megy, amerre menni akar, ahelyett, hogy elindulna a sávnak megfelelő rossz irányba, és átgondolná később, ahol van helye és ideje, hogy mit is akart. Ez az a típus, akinek ha Moha bá' azt mondja hogy balra, de ott fal van, akkor is megpróbálja. :)

erkanada (törölt) 2011.02.02. 15:33:27

szlovákoknál volt ilyen annó úgy emlékszem. 3 ! sávos út a közepe mindkettőhöz tartozott előzésre találták ki, de meghaláshoz használták a polgárok, aztán meg is szüntették...

2011.02.02. 16:39:20

A Mecseken naponta többször is átmegyek, úgyhogy találkozom bőven ilyen marhákkal. Kicsit mindig rájuk rántom a kormányt, hadd rettegjenek. :)
Bevallom, én is szoktam kanyartrollkodni, de mindig meggyőződöm arról hogy jönnek-e szembe.
De a legneccesebb helyzet a tv-torony felé vezető úton volt. Mentem a jobbos kanyarban (csúszáshatáron persze :D) mikor megjelent egy szemből jövő hülye Fiat-os legalább 50centire az én sávomban. Én azonnal satufék, de másra időm se volt (mindegy is, mert menekülési útvonal nincs). Máig nem értem hogy úsztuk meg, de pár centire elkerültük egymást...

@Lord_M_: @Medencefűtés: Én is úgy véltem hogy nem kell sziklára számítani, addig amíg nem találkoztam eggyel. A szerencsém az volt hogy én a belsőbe mentem, a kő meg persze a külsőben volt. Mondjuk annyira nem volt nagy, de tudott volna kárt okozni az autóban.
Amúgy a most lezárt rövid szakasz a külsőben arra is jó, hogy utána meg ottfelejtik magukat a népek. :) Eddig ezen a héten kétszer is úgy kellett rávillognom az előttem lévőre, hogy jobb lenne neki a külső sáv...

2011.02.02. 16:44:20

@GSX-R: Ja, és még egy kedvenc hely, ahol jelen van a kanyartollizmus (de szép szó :D).
Budai vám, komlói út felől, balra kanyarodó sáv. Régebben elkövettem azt a hibát hogy a vonalnál álltam meg, de miután kishíjján levitték párszor az autó orrát, egy kicsit hátrébb állok meg. Nem tudom miért, de komlói útra kanyarodó belső sávból mindenki késztetést érez arra, hogy az "ideális íven" kanyarodjon. :D

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.02. 16:53:04

uborkaszezon van, kell a hozzászólás?

Krisi 2011.02.02. 17:14:32

"félfaroknyi távolságra, tíz centire voltam a beborulástól."

Koncz úr cikkeit a szekszualitás miatt szeressük, éljen a hanyatló nyugat ópiuma!
(puncis hasonlatok azér' jobbak :)

Inter Face 2011.02.02. 17:48:31

Akkor van még a nagy gond, ha egy ilyen miatt nekünk félre kell rántani a kormányt ,elkerülvén a frontális ütközésitesztet , és szépen árokba esünk ,fának megyünk ,visszapattanunk a korlátról stb..Aki az egészet okozta az meg röhögve tovaszáll..Mi meg ottmaradunk félholtan vagy teljesen,jobb esetben csak egy totálkáros kocsival ,amire nem fizet a biztosító mert ismeretlen az elkövető.trollunk meg röhög a markába

VOGAben 2011.02.02. 18:15:53

Nekünk anno 1993ban oktatták, hogy ahol elég széles az úttest/Egy sáv=átlag szgk másfélszer minimum/ ott sávelhagyás nélkül is meg lehet találni az ideálisabb ívet. A permanensen a felező, záróvonalon trollkodók ezért csalinkáznak át egy balos kanyar közepén szinte törvényszerűen, ha csak negyvennel mennek is. Balost kívülről illik kezdeni és ha enyhén soknak érzem a tempót a kanyar "közepén" esetleg megközelítem a felezőt de át nem megyek. Jobb kanyarnál mindezt fordítva. Persze sokan nincsenek tisztában a kocsijuk szélességével. Ezek sohasem húzódnak le, hogy segítsenek egy szembejövőt a kerülésben stb, és úgy rettegnek a padkához közelebb menni mintha az árok beszippanthatná őket. Csak emlékeztetőül: Kétsávos úton is és a sávon belül is jobbra tartási kötelezettség van. Jó látási viszonyok esetén. Egy és két számjegyű főútvonalakon ha nincsen korlátozás akkor ott olyan az ív, hogy Velorexszel is tartható a kilencvenes tempó. Ezért nem tudom megérteni a totál belátható kanyarok előtt befékező és 60-70-el is bizonytalanul haladókat. Mondjuk jobb, ha nem is tudjuk, hogy mennyi félvak 50 méterre sem ellátó ember vesz részt nap mint nap a forgalomban.

Suna bácsi 2011.02.02. 18:26:53

Terepjáróval járok, jöhet a sok buzi kanyartroll, átmegyek rajtuk, hogy a kurv@ anyjuk sem ismer rájuk majd a hullaházban...

pickapu 2011.02.02. 19:10:40

A 25-ös főút Kerecsend-Eger szakasza igazi kanyar-troll paradicsom. Kiváltképp a "barackos" kanyar. Az egri oldalról ott általában verseny folyik, mert onnan sokáig nincs biztonságos előzési lehetőség. Ilyenkor szoktak átlógni a szembejövő sávba az autók és néha nincs szerencséjük, mint annak a 206-osnak, amelyik ősszel tetőre állt ott. Ja, és két éve lett tükörsimára aszfaltozva, de már kerülgetni kell a krátereket rajta, olyan tartósra sikerült.

MCG 2011.02.02. 19:47:47

Ez miért jó? Nem tudják tekerni azt a kibek*rt kormányt.Aztán mikor jön szembe a Kama3,akkor meg pislognak.Ennyi fos embert!

Koncz_János 2011.02.02. 21:02:52

@Avatar:
Jé, tényleg Pistát írtam Sanyi helyett... :-)))))))
Sose írjatok cikket éjfél után, ez lesz a vége. :-)))))))))))))))))))

saabovich 2011.02.02. 21:15:25

@Perillustris:

Nem sokat tehet a közútkezelő belátom, talán az ív újrarajzolása segíthetne. Persze egyszerübb lenne ott az utat egyenesen bekötni a solymari auchan körforgalmához, kb 7-8km-t lehetne nyerni:-)

randomuser1 2011.02.02. 21:24:10

jobbra köll tartani oszt nem gond ha a másik történetesen nem tud vezetni...

augustiener 2011.02.02. 21:37:34

Kanyartroll. Ez igen. Egy suzukistól nem is várni mást.

dtk74 2011.02.02. 23:36:53

Erdélyben a szerpentineken letolt km-tizenezreken edződtem, nekem mennek a kanyarok. Néha kicsit belelógok, de csak beláthatóban, ha se előttem, se utánam senki. Az Eger-Kerecsend útszakaszon jó kanyartechnikával gyorshajtás nélkül is a sor elején végzek általában :-)
Ide tartozó észrevétel. Érdekes, Romániában alap, hogy jelez a kanyargós szerpentinen a teherautós, ha meg tudod előzni, mert ő belátja a szükséges távot, kanyarokat, míg itthon fehér holló az ilyen hozzáállás.

Morvai Cézár 2011.02.03. 06:34:43

Lehet fokozni a kanyartörténeteket: BKV-busz jobbkanyarban, szűk külvárosi kanyarodós útkereszteződésben. Aki szemből jön, az kikaphatja a tempósan kanyarodó buszt a sávjában kibukkanni, jobboldalon a lakatosműhely kuncsaftjai minima 2 tonnás járgányokkal - a busz meg 5, lehet választani. De legalább közel a megoldás!
Bár a kis sebességek miatt nem meghalós, de a biztosítók nézhetnének nagyot a kárösszegeken...Viszont a buszvezetők rendesek, mindig megköszönik a satuféket :-)
Persze, ilyen helyen eleve óvatosan kell menni, szó se róla.

Little_room 2011.02.12. 15:34:11

@barbie83: Korához képest egész jól.

Ákos3para 2011.06.05. 17:32:53

Üdv! Bár régen íródott a cikk azért leírom véleményem.
Kanyarodni tudni kell. Ha valaki jobb kanyarban balra kihúzódva, saját sávba visszatér, azzal semmi baj. Gondolom a cikk írója nem az ilyen esetekre gondolt. Az egy dolog hogy valaki levágja a kanyart, ha kellő körültekintéssel és ésszel teszi. Nekem speciel eszembe sem jutna úgy kanyarodni hogy a végén a szembe sávba kössek ki. Mondjuk észt nem osztogatnak ingyen. Mondjuk haverom 25 évesen szerzett jogsit,bizonyos nehézségek árán, de ő is elkövette ezeket a hibákat 1 hetes jogsival úgy hogy első utunkon min. 3szor elkövetett hasonlót. Azóta eltelt 1 év és semmit sem változott a vezetői képessége.

Megérne még egy cikket szerintem a sötétben szembejövő, az eget is elvakító, a köcsög nemgyári extra erős szabálytalan "TUNING" XENON lámpáival közlekedő idióta autós esete is.

Ja és ha már az ilyenek nem tudnak, akkor a normális embereknek kell gondolkodniuk helyettük is.
süti beállítások módosítása