A Cserny-birtok Wartburgjai

  2011. január 28. - Koncz_János

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Elgurultam pár napja Cserny Lacihoz, hogy a Mercedes SLC-m tavaszi karbantartásáról egyeztessek vele. Laci neve fogalom az észak-magyarországi veterános körökben, engem is hozzá irányítottak, amikor elment az eszem, és oldtimer kupét vettem. Ő készítette fel tavaly a műszaki vizsgára is (amit a veteránautók öt évre kapnak meg), ismeri a kocsit, de ha nem ismerné is, arany keze van, és hatalmas tapasztalata. Nem lesznek súlyos tennivalók egyébként, rendbe tesszük a törött ülésvázakat, életre keltjük a valahol erősen szelelő vákuumrendszert, meg lesz pár apróbb igazítás, esztétikai kozmetika.

Cserny László a műhelyben. Sok munka lesz még a Fiat kupéval, mire kerékre áll

A Sárgára egyébként nem lehet panasz, mindössze egyszer kellett szerelőhöz vinni egy év alatt, mert elöregedett a tankból kivezető gumicső, és szivárgott a benzin. Jóska, a szintén aranykezű, ráadásul optimista szerelő úgy gondolta, hogy gyors lesz majd, mint a villám, ezért nem kell leengedni a benzint a tankból. Az volt a terve, hogy a cső végét lehúzza a csatlakozásról, és bedugja gyorsan egy parafadugóval, aztán majd kitalálja, hogyan tovább. Nos, ahogy a dugót dugta, dugta a csőbe, a cső csak nyílt-nyílt szétfelé, a benzin meg csak folyt-folyt, egyenesen a Jóska nyakába. Mondtam is neki utána, hogy Józsikám, gyújtsunk rá erre a nagy ijedtségre! Ami nem a szerelőre folyt, azt sikerült felfogni néhány kannába és vödörbe. Jóska vissza is akarta tölteni a tankba, de mondtam neki, hogy csak a testemen át, folyás közben leoldott a benzin a gépről mindenféle trutyit, pont ez hiányozna az első generációs befecskendező rendszernek. Úgyhogy Józsinak lett harminc liter üzemanyaga a kerti kapába, nekem meg új benzincsövem, mindenki boldog volt, Józsi meg még benzinszagú is.

Istennő a gyepen

De ez mellékszál volt, csak azért fűztem közbe, hogy érzékeltessem, milyen vidáman telnek a veteránozós napok. Térjünk vissza Lacihoz, akinek birtokán elképesztő mennyiségű érdekesség található, különféle, többnyire felújításra váró veteránok mellett még különféle alkatrészek, autómodellek, szerszámok a kiskalapácstól a nagyesztergáig, újságok, plakátok, zászlók, és egészen biztos, hogy elásott német és orosz katonákat is találnánk a kertben valahol. Pár hete a veteránautó-felújító mérnök szakos egyetemi hallgatók (merthogy tavaly óta ilyen képzés is van már Magyarországon) jártak nála tanulmányi kiránduláson, némelyik alig akart hazamenni, mások meg mentek volna, de a tárgyak labirintusából nem találtak ki. Remélem, a nyári vizsgaidőszakra előkeverednek, addig meg tudnak gyakorolni, bárhova nyúlnak, találnak valami felújítandót. Csak így fejből pár típus: Mini Morris Countryman (aminek az a kis helyes favázas ajtaja van hátul) Citroen DS istennő, kétéltű orosz LUAZ 967, Tatra 603, IFA F9 (személyautó, a Wartburg elődje), Warszawa, kocka Wartburg, továbbá motorkerékpárok, kerékpárok, és csak úgy pár kerék. Meg egy öreg Magirus tűzoltóautó, ami jó is meg szép is, meg szolgálatban is van, mint a mezőkeresztesi önkéntes tűzoltóság harcjárműve.

Wartburg-előd a Cserny-kollekcióból: IFA F9

Lacit persze a hideg műhelyben találtam, teljesen belefeledkezve a munkába, ami konkrétan alapozó festékréteg felvitelét jelentette egy nem kicsit, hanem nagyon lepukkant 850-es Fiat kupéra. Pont három nappal előtte álmodtam ezzel a típussal, úgyhogy pár századmásodpercre földbe gyökerezett a lábam, de aztán csak beljebb léptem. Laciról tudni kell, hogy imádja a kihívásokat, szeret porrá omlott régiségeket talpra állítani, és többnyire egyedül dolgozik, a legtöbb munkafázist ő maga végzi. Egy szerelő-polihisztor, na. Két éve egy Opel GT-t hozott vissza a sírból, tavaly egy T1-es VW Transportert, most meg a Fiattal párhuzamosan egy Wartburg kupét restaurál, ami külföldre kerül majd, egy megszállott (kelet)német gyűjtőhöz.

Képeslapot is nyomtattak róla karrierje csúcsán

Míg a Fiat csak nagyon makkant, de lényegében gyári, ami megmaradt belőle, addig a Wartburgot az előző tulaj alaposan megkusztomizálta, úgyhogy lesz vele meló, mire visszaalakul gyári kivitelre. Nyilván az volt a szándéka, hogy modernebb, használhatóbb és egyedibb autó szülessen az öreg púposból, amivel talán még a csajokat is le lehet venni a lábukról, de hát a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. Vissza kell alakítani többek között a kipufogórendszert, az első és a hátsó futóművet, az elektromos rendszert, a karburátort, a belteret, kicserélni a motort. A karosszéria és az alváz természetesen fémtiszta állapotig le lesz tisztítva, és onnan felújítva. Az udvaron már ott fehérlik egy donorautó, amit Pécsen sikerült felhajtani. Ennek kábé a 60-70 százaléka beépül majd a kupéba. Közben zajlik a még hiányzó alkatrészek begyűjtése is.

Hagyjuk Lacit dolgozni – ha viszem hozzá tavasszal gyógykúrára a Sárgát, megnézzük majd, mennyit haladt a projektekkel, és megkérdezzük azt is, melyik munkafolyamattal szívott a legnagyobbat. Nyilván nem kárörömből, hanem csakis a tanulságok levonása végett…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr552621785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.29. 08:53:14

Ebből volt kupé? Milyen szép ez is!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.29. 08:58:44

Ez a bordó warbi rendesen jól néz ki:D Tényleg sportautós hatása van....

Devil2 2011.01.29. 09:02:30

@KuKori: Sőt kabrió is volt.

2011.01.29. 09:08:07

Középiskolás koromban nagyon sokszor láttam ezt a kupét. Akkoriban nagy király gép volt, jól meg volt csinálva. Aztán szép lassan lecsúszott, nem volt elhanyagolva, rendben volt, csak használták...

Devil2 2011.01.29. 09:11:00

Jól tévedek ha úgy látom hogy a Mester összes kapacitása évekre előre le van kötve?

yeti 2011.01.29. 09:25:16

Már találkoztam az öreggel.Legendás figura.

Tomchy 2011.01.29. 09:29:40

Gyönyörű az a kupé...

vadkertész 2011.01.29. 09:30:37

A kombi a legszebb, hát még a camping verzió!!!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.01.29. 09:31:20

Azt a bordó Warbit (vagy 1:1 hasonlót) jó sokat láttam itt Óbudán, nagyon szép volt még akkor és járt is vele a gazdája. Gondolkoztam is hogy hová lett, de akkor megy ez is üvegkalickába, hát sajnálom - az ilyen szép autókkal úgy vagyok hogy inkább legyen megcsinálva megbízhatóra de láthassam minden nap.
Ahol a szüleim laknak, is van pár fiatalabb gép amit simán el lehetne sózni németnek, mert itthon a franc se veszi meg (egy Harlekin és egy Country Golf)...

loláb 2011.01.29. 09:39:23

"Pár hete a veteránautó-felújító mérnök szakos egyetemi hallgatók "

Ez beszarás...

bmf.hu/statikus/szenatus/090223/vet_gepj_rest090223%20(4).pdf

biker_kolee 2011.01.29. 09:48:49

@Make Valamit: "mert itthon a franc se veszi meg (egy Harlekin és egy Country Golf)"

Két olyat mondtál, amire ha lenne pénzem, azonnal vinném. Igen, HA lenne.. :(

ostvan 2011.01.29. 09:58:33

Úgy ránézésre az IFA F9 hány százaléka egyezik meg a VW bogárral? Szélvédő erősen hasonlít? Ki lát még mást?

sealard 2011.01.29. 10:10:14

@ostvan: rossz helyen kopogtatsz. inkább a propelleres modellek közt keress hasonlót :D

Krisi 2011.01.29. 10:11:04

szegény kupéval jól elbánt az előző tulaj, azokért a gagyifelnikért felfüggesztett börtön járhatna..

(OFF: ne kérdezzétek hol találtam ezt a szart, de 0:18-tól egy Winkler klón: www.youtube.com/watch?v=HLA0ofsu0Qg )

sealard 2011.01.29. 10:15:15

@Krisi: az a gagyi felni Irmscher. nincs más, ami felmegy Wartyogóra.

Krisi 2011.01.29. 10:20:19

@sealard: igen, ismerős darab, akkor ezek szerint ezért van az összes tuningwartburgon ilyen :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.29. 10:22:01

Azoknak a mérnök gyerekeknek nem látogatóba kéne menni ilyen műhelybe, hanem dolgozni hónapokig-évekig. Különben a papírjuk semmit sem fog érni.
A Laci meg egy jó csóka, az ilyen emberek világa fantasztikus!

sealard 2011.01.29. 10:23:19

@Krisi: a poén ebben a felniben, hogy bár könnyűfém, de nehezebb, mint az acél :D:D

MT21013 2011.01.29. 10:26:10

Az egészben az a szörnyű, hogy az a donor púpos is bőven felújítható darab lenne. Persze egy coupe még ritkább, még értékesebb stb, de akkor is. Kicsit vérzik érte a szívem...

szalai 2011.01.29. 10:33:02

@Krisi: Ne m�ezz ilyenekkel minket.:-)))

127_sud 2011.01.29. 10:41:38

Tényleg jó arc a "mágus", és még van neki egy Fiat Multipla-ja is (persze a régi). Legalábbis régebben volt...

Koncz_János 2011.01.29. 11:00:29

@127_sud:
Igen, megvan neki, csak kifelejtettem a felsorolásból. Az is egy izgalmas darab, lehet, hogy kéne róla kanyarítani egy tesztfélét a nyáron.

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.01.29. 11:15:30

@Koncz_János: Direkt szórakoztok Velünk ilyen himihumi ix8000 + h-classe + Y astra tesztekkel?? MUL-TIP-LA!! TATRA HATSZÁZ-HÁÁ-ROM!!! Nem nyáron, most!!

sealard 2011.01.29. 11:17:49

@Koncz_János: az igencsak jó ötlet, nem vagyok egy olaszautó rajongó, de a Multipla annyira agyament és praktikus, kár hogy eddig kimaradt a repertoárból. és ha már ott jár, igazán írhatna egy kicsit az Istennőről is. (a franciákat sem rajongom, de a DS...)

énjobbantudom:) 2011.01.29. 11:27:55

@KuKori:
Főleg a bordó-fehér tető kombinációban nagyon szép...de láttam már világosbarna(bézs)-fehérben is...

127_sud 2011.01.29. 11:28:01

@Koncz_János: Az a Multipla már vagy 6-7 éve is egy romhalmaz volt, azt megcsinálni nem semmi meló. Persze meg kellene menteni mert nagyon-nagyon jópofa gép.

pizo 2011.01.29. 11:39:21

@ostvan: Az IFA (DKW) F9-nek csak a felnije egyezik meg a régi Bogáréval. A képen látható autó e. irányjlezői valóban bogárról származnak, de nem ez a gyári megoldás.
Amúgy az F9 külső és belső kilincsei, valamint a műszerei megegyeznek a BMW 327-ével, valamint a váltóban is van pár közös alkatrész, de közel nem az összes.

Zoli

Vhornet 2011.01.29. 12:35:07

Ami ott áll az egy embernek 100 év felújítani! Ráadásul még melózni kell azért is, hogy megéljen.

dr.kakaósbögre 2011.01.29. 12:47:51

a Wartburg kupéból pontosan 5 darab kerültbe-hivatalosan- anno az országba.egy tárgynyereménysorsolásra hozta be őket az akkori szerencsejátékért felelős szerv.
55 LE,és valami más váltóáttétel jellemezte a típust.nameg a csodás kaszni..:)
Kazal László,nagy színészünk is hajtott egy ilyet évekig.

nem kéne... 2011.01.29. 12:49:10

@sealard:

keresni ugyan lehet, de eredménye nem sok lesz.
keressünk a mai vw csoportnál.
mondjuk a dkwnál, az f9 típusjelzést le se kell cserélni, az még stimmel is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.29. 12:50:29

@Devil2: A többi variánsról tudtam, csak erről nem. Amit imádok, az a kombi kemping Warnyú a színes tető-oldal ablakokkal :)

farm3.static.flickr.com/2685/4480447163_8735481996.jpg

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 12:52:51

@sealard: szerintem erről a multipláról lehet szó, nem az újkori "régiről".

m.blog.hu/ot/otkilos/image/Fiat%20600%20Multipla.jpg

ha erre gondoltál, sorry!

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 12:54:19

pontosabban nem konkrétan erről, hanem ilyenről...

nem kéne... 2011.01.29. 12:58:07

@kakaósbögre:

szerintem te kevered a sporttal.
annak az ajtó mögött nem volt üvege és hosszabb volt az orra, az egész utastér hátrébb kezdődött, emiatt a hátsó ülést megszüntették.
www.krupka.eu/fotogalerie/wartburg_313_sport/W_313-sport_1.jpg

Merida001 2011.01.29. 13:00:00

Az Ifánál VW Bogár a lámpa és az index - csak úgy kiszúrtam!:) Illetve a Coupe-nál is a "Streetmachine" felirat a Bogár vonal része.
Egyébként jók a fotók!! Jó a cikk!

apamacko 2011.01.29. 13:06:55

Itt egy kis választék :
www.google.hu/images?hl=hu&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ahu%3Aofficial&biw=1024&bih=578&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Wartburg+311&btnG=Keres%C3%A9s&aq=f&aqi=g4&aql=&oq=

Volt ugye :
-Limuzin
-Lim. de Luxe
-Vászon tolótetős verziók
-Kombi
-Camping limuzin
-Coupe
-Sport
-Pick-up

Fejből most ennyi de lehet kihagytam párat :-)

sealard 2011.01.29. 13:13:53

@bekman: erre bizony :D egyszer volt szerencsém megvizslatni egy ilyet közelebbről, akkor a szívembe zártam. amúgy meg veterán cikknél nem tudnék a béka Multipla "organikus" műszerfalára asszociálni

vnweb 2011.01.29. 13:31:14

2éve egy német rendszámos cabrio wartburgot láttam! legközelebb vigyetek kamerát is!

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 13:31:52

@sealard: helyes! :D Sajnos én ilyet még nem tapogattam, ellenben ős Topolinohoz volt szerencsém több ízben is. Többek között arról is szívesen olvasnék itt egy átfogót. Emlékeim szerint nem volt még.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.01.29. 13:44:48

Az IFA/DKW -n eredetileg csak a fényszóró azonos/hasonlít a Bogáréra, a képen levőn az index is.

Koncz úr: a mellékszál mellékszálaként, ez már bőven második generációs befecskendező... Első generációsok a mechanikus vezérlésűek, pl. Kugelfisher, Bosch.
bocsánat a mellék(szőr)szálhasogatásért.

don39 2011.01.29. 13:45:14

Ha csak negyed ekkora tudású szakemberek dolgoznának,a magyar méregdrága órabérért dolgozó szakszervizekben.De nem! Sokszor még egy sima alkatrészcserét is szarul végeznek.De volt rá példa ,hogy a leszedett csavarokat sem rakták vissza mind.Ezeket én már nem tartom ,nem hogy autóbuziknak,de szerelőknek sem.Bezzeg,a cikkben szereplő Laci ! Kihaló félben lévő fajta.Aranyat Ér!

sealard 2011.01.29. 13:57:23

@bekman: gondolj bele, annyira lenyűgözött az olasz gombóc, hogy vele már nem is volt időm megismerkedni, pedig kreténségben ő sem semmi:
indafoto.hu/sealard/image/10624639-9b19e676/user

Hurri Kán 2011.01.29. 14:15:11

@KuKori: volt bizony!!!

Ez a Cserny mester egy boldog ember lehet... Tartsa meg őt az Úr sokáig jó erőben!

Autopeti 2011.01.29. 14:17:14

@apamacko:
És Cabrio! (a vászon tolótetős alatt gondolom a limuzint értetted)
Pick-upból pedig 2 féle is volt, az egyik nagyon ritka tudtommal.
Mindezt Pizo kolléga tanításából tudom:)

Autopeti 2011.01.29. 14:19:08

Nagy kár hogy a legszebb Wartburgok szép lassan visszakerülnek a németekhez, de hát pénz-pénz...

sealard 2011.01.29. 14:29:32

@Solct: tényleg az. SZEMÉT!!! :D:D

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 14:36:13

@sealard: kemény! :D királyság lehet vezetni egy ilyet! :)

Rocko- 2011.01.29. 15:10:52

@Make Valamit: @biker_kolee: a Harlekint a lakatosok találták ki, úgy kevesebb a munka vele.

Rocko- 2011.01.29. 15:18:50

@sealard: omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg.

pizo 2011.01.29. 15:40:25

@Autopeti: Nyugi, az enyémek maradnak. Sőt egy részük Németo-ból jött hozzám...

Zoli

sealard 2011.01.29. 15:49:14

@pizo: helyes, mikor teszed közszemlére?

deak.atti 2011.01.29. 16:40:19

@kakaósbögre:

Hali!

Keverednek picit a dolgok ... Wartburg 313 Sport-ból 7 darab volt az országban, 1958-ban jöttek be mind. Valóban, Kazal László színművésznek is volt. Meg Bárdy György és Rajz János színművészeknek. Egy Dr. De Sorgo nevű ügyvédnél volt a negyedik, aki versenyzett vele. A másik 3-ról egyelőre nem tudtunk infót szerezni, ezek a biztos adatok abból az időből. A más váltóáttétel az igaz, azzal a kiegészítéssel, hogy csak a negyedik fokozata volt jóval hosszabb, 1:0.956 helyett 1:0.8 áttételű, ezen kívül mindem más megyegyezett a széria púposéval. A váltóban, mert a motrja egy picit más volt: 2-porlasztós szívócsonk, és termoszifon elvű hűtés helyett vízpumpa. A tárgynyeremény-sorsolás meg egy más tészta: 1963-ban hoztak be 10 darab Coupé-t, és a lottó tárgynyeremény-sorsolásán húzták ki a 10 autót. Szóval, ezért írtam, hogy kicsit keverednek a dolgok.

Ez a Coupé nagyon sokáig a Szerencs utcai szélvédő-fémgőzölő kisiparos autója volt. Kosárban kapta meg az autót, és egy üzemképes Limót adott érte cserébe. Évekig járt a Trabant-Wartburg Klub rendezvényeire a fiú, majd eladta a kocsit. Vagy nála, vagy a későbbi tulajnál megtörték, a szép tűzpiros színe olyan sötétebb mályvaszínűre változott,lekerültek a fémgőzölt ablakok, apránként átalakult, és nem előnyére ... Aztán nagyon sokáig állt 1998-2000 környékén a Dózsa György úti nagy parkolóban "Eladó" táblával, de hát akkoriban kértek érte 280 ezer forintot, amennyiért akkor 2-3 üzemképes Limót is adtak. Nagy nehezen eltűnt onnan, ezek szerint szerencsére nem a Közter-esek vitték el a "vázsbá". Remélem, hogy feltámad, nekem ez az autó egy szép emlékkép a 15 évvel ezelőtti időszakomból. Ha kell, van róla 1 vagy 2 jó képem, még a szép küllemű korszakából. A feleségem kedvenc kocsija volt a Klubból, ez tetszett neki a legjobban.

DA

deak.atti 2011.01.29. 16:55:08

@apamacko:

Szia!

Egészen jó az arány, csak egyet hagytál ki. A katonai változatot, a 311 Kübel-t. A Volkspolizei meg a Bundeswehr használta ezeket, néhány régebbi filmben vagy fotón rá lehet bukkanni egy-egy példányra. A motorháztetőig púpos Wartburg, majd síküveges, lehajtható szélvédő, valamint vászon tető és ajtók, amúgy Trabi Tramp módra. Talán lehet lelni képet a neten róla annak, akit érdekel.

DA

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.29. 17:01:06

@nem kéne...:

ez kimondottan jol nez ki!!!

a piros wartburg a tengerparton ( latszik regi a kep, magyar rendszam de meg 3 tenger mosta magyaroszragot :D )

Autopeti 2011.01.29. 17:05:16

Ebben az albumban is van két kép a Coupéról, még renoválás előtt:
picasaweb.google.com/Warreossi/BudapestToukokuu2004#

bexxter 2011.01.29. 17:16:19

@deak.atti: A keleti pu parkolójában állt sokáig, valamiért nekem digit műszerek rémlenek, nem a most képen látszódók. Akkor még jogsim sem volt, de nagyon tetszett. Bár egyszer láttam leolvasztott hátsó lámpaburával, nagyon sajnáltam :(

Kicsit sajnálom, hogy visszaalakul, bejött a sportos kinézete.

Cooper911 2011.01.29. 17:53:58

@KuKori: Bizony. Volt Limousine és de-luxe 4 ajtós, kombi, station wagon (hosszabb hátulju kombi), Camping, Coupe, pickup, Kabrió és a csoda a 313as "sportster"
m.blog.hu/ga/gazmegfek/image/kelet/1958%20Wartburg%20313-1%20Sport.jpg

Akkoriban volt választék rendesen. Aztán a kockára maradt a 4ajtós a kombi meg a trans...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.29. 18:57:39

@deak.atti: Az agyam eldobom, hogy honnan tudsz (tudtok) ilyeneket!?
Nekem S110R-em volt, minden nap eszembe jut...

Magyar[HUN] 2011.01.29. 19:26:29

@Koncz János: Ezt a veterángépjármű restaurátor képzést most jól elraktározom,és egyetem után ha belegebedek is szedek össze pénzt,hogy elvégezzem(remélem még lesz akkor).

Solct 2011.01.29. 20:06:10

@BOSCHtechnikus: Kell egy belterjes összetartó közösség hozzá.
Trabisok is ilyenek.

deak.atti 2011.01.29. 20:51:33

@BOSCHtechnikus:

Köszi az elismerést, én meg szerelni szeretnék tudni úgy mint Te ... ;-)

Az igazság, hogy 1994 óta van Trabant-Wartburg Klub. Ezen 17 év alatt nagyon sok emberrel megismerkedtem, nagyon sok autónak tudom (tudjuk) az előéletét, egyszerűen azért, mert egy csapatban vagyunk/voltunk sok emberrel. A Sport-ban meg van nálam több nagyobb tudor, egy barátom, akinek van 313-asa, szite mindről tudja, hogy hová kerültek. Pátyon Tabányi Sándornál például Kazal Lászlóé van. A Duna Plázában ha jól tudom, Bárdy Györgyé volt kiállítva, de ahhoz még egy 313-ast felhasználtak donornak a restauráláshoz, mert a legutolsó tulaj egy törés után tárcsafékes 353-as alvázat tolt alá, Skoda 100-as szélvédő volt belefaragva, meg még egy csomó hiányossággal küzdött.

DA

504Laci 2011.01.29. 21:08:21

@deak.atti: Frissítsd a szoftvert, Sanyi már eladta a 313-at.
Meg azóta hoztunk kintről egy újabbat, épül lassan.

apoa 2011.01.29. 21:24:53

@deak.atti: Tichy Lajosnak is volt egy.

deak.atti 2011.01.29. 21:33:34

@504Laci:

Hali!

Nem tudtam. Annó elég előkelő helyre tette a múzeumában, meg is lepődtem ezen a híren most.

DA

deak.atti 2011.01.29. 21:35:38

@apoa:

Na, hát erre mondtam, hogy volt még pár darab, én amit biztosan tudtam, azt írtam le. Bár 504 Laci most bizonyította be, hogy nem is mindent tudok biztosan ...

DA

Koncz_János 2011.01.29. 22:32:02

Tényleg megáll az ész, milyen tárgyi tudással rendelkeznek egyesek. Hiába na, a megszalláottságnak is vannak előnyei! :-)))

DATSUN 2011.01.29. 22:33:48

@Krisi: Krisi! Nézz körül a Melkus wartburgok közt! Több féle felni fölmegy rá! Ráadásul a régi renault traffic felninek is ez volt az osztása....lehetőség adott!!!n Ki kell aknázni!

Krisi 2011.01.29. 23:40:54

@DATSUN: mekkroa piaci rés! ha lesz egy időgépem visszamegyek a 80-as évekbe és Waresz-kompatibilis felniket fogok forgalmazni! :)

Dennis01 2011.01.30. 00:30:41

@Autopeti: Klassz kepek, mikor ezek meg az utcakep reszei voltak, a kutya se nezett rajuk, most meg mennyire hianyolom oket a sok muanyag auto kozul..

Nem tudom, csak nekem tunt fel, vagy mas is eszrevette, hogy a Barkasnak milyen szep formaja volt? Egy olyan dobozos Barkas doboza volt lerakva a telkunkre otthon mikor epitkeztunk.. :)

deak.atti 2011.01.30. 10:04:33

@DATSUN:

Hali!

Igazából a Melkusnak egyféle felnije van: 160-as osztókörű 8X13-as magnéziumfelni. Fel szokták tenni rá a 6X13-as gyári rallye-felnit, ami a 353 WR és a Gruppe A-s W460 felnije (az ADMV Leipzig gyártotta, többféle osztókörrel, volt 98-as Ladára, meg 130-as is, Skodára), de az IGAZI Melkus-felni az 8 collos. Ezen kívül mégvan ugye a kutya-közönséges Irmscher-felni (ami amúgy olasz Raid-felni, mint ahogyan a sportkormány is olasz Raid-kormány, ez van a Coupé-ban a képeken), mostanában gyártanak kis szériában BBS-mintára készült szétszedhető-állítható felnit (igen horror-áron, Thomas-felni a neve ha jól tudom), meg van egy 6-küllős felni, amit még a 70-es években gyártottak az NDK-ban, és nagy néha felbukkan az Ebay-en 1 garnitúra belőle. Slussz, ennyi. 8 collos felniből egyetlen garnitúra van itthon, az hajdanán a pécsi Kardos-Wartburgon volt, majd egy pécsi Trabin tűnt fel, majd egy Pest környéki 4T Wartburgon van jelenleg. 6 collos felniből több van, többek közt nekem is, de még így is ritka madár. Irmscher-rel meg Dunát lehetne rekeszteni ... annó az Autótechnika 1140 forintért adta darabját, csak picivel többért, mint a mezei lemezfelnit. persze, hogy mindenki vette, akár nyolcasával is, ennyi pénzért ...

DA

deak.atti 2011.01.30. 10:31:58

@Koncz_János:

Üdv!

Még egy történetet hadd meséljek el a Coupé-val kapcsolatban. Hosszú lesz, és tudom, hogy MINDEN márka MINDEN típusához lehet hasonlót találni, én most csak a Coupé vonatkozása miatt írom le.

Szóval, ennek a Coupé-nak volt egy ikertestvére. Egy sima Limó volt. Egyszerre készültek, egyforma árnyalatú pirosak voltak, megültetve, alufelni, egyebek. Egymás mellett álltak a TWK-s rendezvényeken. A tulajok haverok voltak (vagy még most is azok, ezt már nem tudhatom), volt róluk, illetve a 2 autóról újságcikk is, az akkor még Mai Nap névre hallgató bulvárlapban. Óbudai srác volt a Limó gazdája, a Vörösvári úti villamosremízben parkolt rendszeresen az autó. Akkoriban én is óbudai srác voltam,kb. egy távolságra laktunk a Flórián tértől, csak a srác a Tímár utcával szemben, én meg a másik irányba egy saroknyira. Többször összefutottunk, váltottunk pár szót. Akkoriban kezdődött a rendelésre gyártott rendszámtáblák divatja, a Coupé-s fiú "Coupé", a Limó-s fiú "Macyh" feliratú táblát gyártatott magának. Így álltak a TWK-s találkozókon egymás mellett az autók. Ez utóbbit nem tudom, hogy snassz volt egy "Maci", vagy minimum 5 karakter kellett a táblához, passzolnék. Hozzám hasonló mackós termetű srác volt az ember, illetve még mindig az. Na, aztán egyszer összefutottunk, kérdem, mi van a púpossal? Eladtam, mondja. Vett egy fehér 2107-es Ladát. Persze nagy kerék, nagy tengely, nagy kipufogó, 1-2 szlalomon még összefutottunk, én a Wartburggal, Ő a Ladával, egy nagyon szép Zsiguláj volt. Pont mint a púpos. Az új gazdi az akkoriban indult kedd esti Hungaroring-i gyorsulási versenyeken indult a Wartburggal, meg is nyerte az első évben az 1000 köbcenti alatti kategóriát. Aztán, mint minden új sportág, ez is elment a "ki mit bír megfizetni" irányba, nem volt értelme már Wartburgozni. Eltűnt a szemem elől a piros Limó. Pár évre rá feltűnt, egy TWK-s klubtársam, bizonyos B. Jani vette meg, az autó állapotából látszott, hogy alkatrészforrásnak szánja. Másra már nem volt jó, csúnyán lepusztult. Egy törés után lemezből hajtogattak egy kamu "légbeömlőt" a motorházfedélre, a hajdan szép tűzpiros fénye lemattult, sárga lángnyelvek voltak rá festve, árnyéka volt önmagának. Sokáig állt a tulaj 2 autója a Damjanich és Bajza utca sarkán, majd előbb a piros, később a fekete tetős sötétkék púpos tűnt el. A töténet szomorkás befejezése: 2-3 évvel ezelőtt a nejem egyik barátnője szólt, hogy az egyik rokona telkén, nem messze a taksonyi Duna-hídtól, áll egy púpos Wartburg. Megőrzésre adták be pár hónapra, több éve ... A rokon szabadulna tőle, tüntessem el a francba. Elmentem. Mit találtam: egykori klubtársam, B. Jani fekete-kék kiskerekű púposát. Menthetetlen állapotban. Papírok nélkül. Persze nem tudtam mit kezdeni vele. Szerintem a vasban végezte az is.

Hát, ezért örülök, hogy legalább a Coupé megmenekült. Ennyin múlik. hogy ki vásárolja meg, és mire szánja ...

DA

gokart87 2011.01.30. 21:52:23

Én se csipem így használni, de tudtommal Pécsett, nem Pécsen :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.01.31. 05:19:54

Ejj de jó ilyen frankó kis Wartungos poszt olvasni.Nekünk ugyan pupos nem volt, de kocka az 3 is.Tud valaki valami infót 353-as limuzin kabriósításáról?Tudom, beteg ötlet, de érdekelne.egyszer láttam, már nem emléxem, hogy netem, vagy papír alapú ujságban, hogy egy ndk-s f@szi csinált egy ilyet, persze nem volt teljes kabrió a gép, az A és B oszlop, meg az első szélvédő kerete össze volt kötve, valszeg még a gyári anyaggal.