...szorgalmasan jár a gőzbe...

  2011. január 25. - ommm Címkék: attila 1972 automotor ferjancz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Koncz Janiban az a csodálatos, hogy spontán zseni. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a két, 1962-es és 72-es Autó-Motor, amit egy laza mozdulattal dobott az asztalra, hogy a következő pillanatban már meg is feledkezzen róla.

Kincset szórt elénk, mikor délután megtaláltuk, legalább egy feledhetetlen és vidám órát töltöttünk el a két megsárgult magazinnal. Hol Winkler, hol én olvastam fel hangosan egy-egy cikket, de kivétel nélkül mindenki beleolvasott. A jövőben bizonyosan szemezgetünk még belőlük, de ezt egyszerűen nem hagyhattuk ki, ezt olvasniuk kell önöknek is. Természetesen a képre kattintva nagyobb méretben is látható lesz a remek cikk, mely legalább annyira meglepő, mint meghökkentő. Így múlik az idő, változnak az emberek és a nyelvezet is. A többit önökre bízzuk... (katt!)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562610283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.01.25. 17:39:37

Én 1989 óta gyűjtök autós újságokat. Már egy 20 évvel ezelőttibe beleolvasni is kész történelem...

luigi Vercotti 2011.01.25. 17:45:02

Értek mindent. '68-tól '75-ig az összes megvan. Teljes hétvégékre tudok velük eltűnni évek óta. Az ecserin néha még lövök egyet-egyet. Kedvencem a barkás rovat.

Adam31 2011.01.25. 17:45:40

A Wartburg Rally-ról ha valaki többet írna nekem, azt nagyon megköszönném! Hol volt, csak Waresszal lehetett-e indulni stb.

Ronin_ 2011.01.25. 17:46:21

@luigi Vercotti:
Tán a barkács rovat?;-)
Vagy a Barkas rovat?:-D

P12_dCi 2011.01.25. 17:51:19

Nekem is van néhány bekötött, 60-as évekbeli AUTÓ MOTOROM. Én nem szeretem olvasni, mert az átkosra emlékeztet.

balazst 2011.01.25. 17:53:00

Ez olyan Story magazin színvonalú cikk. Ezek szerint az újságírás színvonala - a közhiedelem ellenére - nem az utóbbi évtizedben esett nullára.

luigi Vercotti 2011.01.25. 17:55:08

@Ronin_: :) Ja. Lehet h vmelyik tavaszi számban "barkás" is van. Egyébként a kendács rovat jobban passzolna. Amilyen extrákat összedrótoztak a szakik:-D

luigi Vercotti 2011.01.25. 18:01:04

@Adam31: Az NDK-s BBK futam, vagy annak elődje volt ha jól tudom. Válogatottak indultak egész más rendszerben mint manapság. Inkább túraverseny volt mint rally. Nem csak waresszal lehetett indulni. Talán még annyit érdemes tudni, hogy a kedves vendéglátóknak valahogy mindig rövidebb távot kellett teljesíteni.

Adam31 2011.01.25. 18:05:42

@luigi Vercotti: Óh, köszönöm :DD Máris okosabb lettem:D

Csak a yamaha 2011.01.25. 18:20:32

@P12_dCi: Ezt se olvasd,mert ez se jó ami most van ;-)

1kutya 2011.01.25. 18:38:21

"hicceltek" a fékek.

még olvasni is gyönyörű:)

prooF 2011.01.25. 18:44:20

Színvonal ide vagy oda, azért akkoriban még ismerték az újságírók is, mi a tisztesség. Az alfaamore.hu-n van pár teszt hasonló korszakból, elég igényesen (korhű szöveggel) fordítva. Azokban meglepően sok szakmaiság van korunk folyóirataihoz képest.

vakegér 2011.01.25. 18:59:00

sziasztok.

nekem megvan az AM 1966-os teljes evfolyama osszefuzve, meg nehany 62-63-as peldany. Mar gondoltam, hogy meghirdetem valahol, mert nalam elobb-utobb a papirgyujtesben vegzik. Ha valakit erdekel, szoljon vissza.

Sákif za morro? 2011.01.25. 19:01:47

Ha belegondolok, hogy költözéskor kb. 10 év bekötött gyűjteménye semmisült meg egy felhőszakadás következtében... összeszorul a szívem. :-(((((

Gomulka Béla 2011.01.25. 19:07:26

A toltottgalamb-hajszín téma ma az újságíró állásába is kerulhetne. A Sky-sport most dobott ki egy kommentátort, mert megjegyzéseket tett a noi partjelzo (noi foci) megjelenésére, és kifejtette, hogy egy no nem értheti meg, mi is az a les.

(Ami az olcsó magazin-stílust illeti, lehet hogy szívesebben írtak volna az autóról, de az, kapitalista termék lévén, nem kerulhetett elotérbe.)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.25. 19:09:25

Nekem is van néhány hetvenes évekbeli Autó Motor újságom. kb 20-30 lap. Kell?

DocBulywood 2011.01.25. 19:14:32

Az index címlapján ott virít egy R12 Gordini! Éljen!

Bár összehozhatnátok róla valami jó kis cikket - tekintettel a Turbós Dacia-ra, amiről egy fénykép maradt fent és kétajtós, Coupe Dacia-ból csinálták.

pet77 2011.01.25. 19:25:55

Mit furcsáll ommm a nyelvezeten???
Ilyen egy normálisan megírt magyar nyelvű cikk.Iskolapélda, amiból a TC "írói"is tanulhatnának!

A wartburg rallye-n vezérműlánszakadast szenvedni...:)))
Kifeküdtem a röhögéstől:)

ps3peter 2011.01.25. 19:36:27

Nincs valami jó teszt benne? Érdekelne, hogy mire fektették akkoriban a hangsúlyt a tesztelök. Ök is kopogtatták a müszerfalat? :)

makmarci 2011.01.25. 19:50:57

@ps3peter: Szerinted milyen új modellt tesztelhettek volna ?
Merkúr sorszám volt, meg gányold magad. Ja, meg hogy hogyan teljesített valaki az ETZ-vel x ezer km-t (szoci országokban) túrázva...
de azért biztosan volt benne valami hírek, pl az aktuális tervekről, hogy milyen új típus nem valósul meg soha.

ShwartzWazul 2011.01.25. 20:09:44

@pet77:

Kár volt röhögni.
A Wartburg Rallye a verseny neve volt.
A Mote Carlo-n sem csak oda valósiak indulhatnak. Ezt tudtad? :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.25. 20:13:41

@Slampixxx: Elsősorban a Totalcarnak ajánlanám fel. De az emilcímem élő.
Csak ha így megvan és néha előkerül, eszembe jutnak régi szép idők.
Azt le sem merem írni, hogy hosszú évekig gyűjtöttem és egyszer csak anyám kidobott vagy 3 évfolyamot:(
Majd meglátom jó?

mükkemakk 2011.01.25. 20:16:19

Rózsa György kétségkívül jó újságíró, ha ma fiatal lenne valahol Csikós és Winkler között állna stílusában.

Valami Pór Ibolya volt az AM főszerkesztője akkoriban....

Papa G 2011.01.25. 20:19:54

@Gomulka Béla:

" (Ami az olcsó magazin-stílust illeti, lehet hogy szívesebben írtak volna az autóról, de az, kapitalista termék lévén, nem kerulhetett elotérbe.)"

Múltkor hozzájutottam egy 47-es meg két (talán) 53-as példányhoz (nem tudom pontosan, épp kölcsönbe vannak). Az első még a kommunista fordulat előtti, ég és föld a különbség. Abban még autókról van szó, a többiben meg a szokásos süket duma Sztálin elvtársról és a baráti szovjet segítségnyújtásról.

pet77 2011.01.25. 20:25:06

@ShwartzWazul:

Persze, tudom, de ez így akkor is röhejesen hangzik, ha az ember a 2 fogalmat elképzeli:
Wartburg-vezérműtengely.

Talán érthetőbb, ha pl azt mondom a helyzetkomikumra utalva:

"az összkerékhajtás hibája miatt esett ki xyz az AWD bajnokságból!"

Remélem, így már érthetőbb a humornak szánt szösszenetem.

Röhögni pedig nagyon jólesett!!!

ShwartzWazul 2011.01.25. 20:27:31

@pet77:
Bocs, azt hittem félreértetted/nem tudtad.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.01.25. 20:32:26

@DocBulywood:

Ne izéjjé mán. Nem láttál még Dácsiát, hogy felismerd?
R15 vagy R17 az.

Nekem 1955-től van meg az összes fekete-fehér címlapos, 1975-ig. Időutazás :-)

pet77 2011.01.25. 20:39:02

@ShwartzWazul:

Talán az akkori cikkíró is ironikus poénnak szánta, afféle rendszerkritikának. Gondosan ügyelve arra, hogy holmi párttitkárok nehogy észrevegyék a "szelíd utalást" a szocialista géppark elavultságára.

pet77 2011.01.25. 20:40:59

@bervas: egészen pontosan a dacia az egy R12 renault.....kópia:)

Slampixxx 2011.01.25. 20:43:47

@Megszívtuk-Waze: Rendben! Nekem még sajnos nem sok van.

dennisthemenace 2011.01.25. 21:01:16

@luigi Vercotti: Anno felfedeztem a konyvtárban, hogy megvannak az Auto Motor und Sport hetvenes évek elejétol a nyolcvanas évek kozepéig bekotott példányai.. Minden szombat délelott ott olvasgattam..

Jamesblond 2011.01.25. 21:21:38

Mi van most Ferjáncz-cal tud v.ki v.mit? Egyébként jó a cikk:)

don't 2011.01.25. 21:31:08

R-17 az auto,kesobb lattam hegyiversenyen R-5 Alpine-al indulni.
A cikkel semmi baj szerintem.
Egy elottem szolonak irnam ETZ meg nem volt akkor...

stleon 2011.01.25. 21:33:58

Hol a Balázs Viktor mint gordini szakértő ?

Gixx 2011.01.25. 21:50:59

Emlékszem, gyerekkoromban mindig csak a balesetes rovatot néztük a tesómmal, mert rommá zúzott autókat élőben nem nagyon (és még TV-ben sem) lehetett látni :)

SzPeti01 2011.01.25. 22:19:19

Imádtam! Bár 1970-ben születtem, de nekem Ferjáncz volt az első komoly autóversenyző, akiről gyerekként hallottam, és rettentő büszke voltam RÁ!!! Lehet, hogy maradi vagyok, de ez nekem felnőttként is megmaradt...

luigi Vercotti 2011.01.25. 22:23:56

Volt ezekben minden. Írtak nyugati márkákról bőven, igaz az adataikat sokszor csak találgatták. Beszámoltak autókiállításokról is, érezhetően nem személyes tapasztalatok, hanem nyugati újságok alapján.
A Liener könyvekben is volt amerikai fejezet. Néhol egyenesen ámulattal elemezték a nagy benzintemetőket. Volt F1 beszámoló, motorverseny. Nem kavics alatt éltek.

Devil2 2011.01.25. 22:50:29

@Adam31: Ha hiszed ha nem, a Wartburg szó nem egy NDK-s autómárka (volt) eredetileg.

hu.wikipedia.org/wiki/Wartburg_v%C3%A1ra

Teshow 2011.01.25. 22:52:09

@luigi Vercotti: Bizony, a totális hiánygazdaság kellős közepette csináltak autós-motoros újságot évtizedeken keresztül.
És egyáltalán nem rossz színvonalon!
Apám az '50-es évek elejétől gyűjtötte, nagyjából a '60-as évek közepétől a '80-as évek elejéig teljes rendszerességgel. Többször tervezte, bekötteti, de valahogy mindig tolódott - végül nálunk is egy hatalmas vihar vetett véget az időközben a padlásra került gyűjteménynek :(((
A színes lapszámokban már elég sok nyugati autót is bemutattak, tesztekkel, poszterrel (!) a lap közepén! Emlékszem, volt olyan szám, amiből kettőt könyörögtem ki, mert apám a "gyűjtői" példányból nem engedte kivenni a közepét!
Nem csak az autókról, motorokról de a közlekedési kultúráról is igen sokat lehetett bennük olvasni.
Lehet, hogy az akkori kor kissé joviális stílusa megmosolyogtató lehet - és személy szerint a bulvármocsok közepette néha szívesen látnám viszont!

Teshow 2011.01.25. 22:57:53

@Devil2: A Wartburg Rallye a kor egyik legnagyobb találkozója volt a KGST országok versenyzőinek. Ha jól emlékszem, un. "csillagtúra" volt, azaz az útvonal megkerülte Eisenach környékét, ahogy a Wartburgokat gyártották, és ahol Wartburg vára is található!

De nesztek egy kis Wartburgos csapatás - érdemes figyelni gépészkedést a váltóval a kormány mögött! Akinek valaha volt Wartburgja, az tudja, miről beszélek!
www.youtube.com/watch?v=6se7UKjARmY&feature=related

A videót szigorúan hanggal, és legalább a 4. percig javaslom nézni, amíg a Beetle-t lenyomják a 353-assal!

lutria 2011.01.25. 23:04:01

Vagy 15 éve a Baross téri könyvesboltban is árultak '60-'70-es évek beli AM. évfolyamokat,összefűzve,bőrbekötve.
Meg is nézem hogy a születésem napján megjelent példányszámban mi volt az újdonság.:)

Querd 2011.01.25. 23:23:48

Meglepő helyeken is hozzá lehet jutni ilyen ritkaságokhoz. Egy példát mondanék: Kapolcson, a Művészetek Völgye alatt sikerült olyan AM-(ek)et vennem, amelyikben büszkén számolnak be az új M7-esről és a pálya elején lévő táblahalmazról (kb. traktorral behajtani tilos, biciklivel behajtani tilos, stb) azt írják, hogy hamarosan erre egy összevont, autópálya táblát vezetnek majd be.
:)

ideasz 2011.01.25. 23:34:32

Kettesben ultizik a faterral... Ezt hogy a faszba csinálja?

DATSUN 2011.01.25. 23:49:18

@vakegér: engem érdekelne! Ne dobd ki kérlek!

Carambolo 2011.01.26. 00:53:49

És a Liener György-féle Autótípusok-sorozatot ismeritek? Hasonló fíling, nagyapámnak volt három is, kisgyerekként folyton azt bújtam.

Az is 60-as, 70-es évek, de nem úgy maradt meg bennem, mint ha nagyon szoci lett volna. Tele volt "kapitalista termékekkel".

kkn 2011.01.26. 02:26:34

@balazst: Ez nem cikk, ez egy blog. A cikkek a főoldalon vannak. Miért jön mindig egy-egy egyszerű, aki a blogokat főállású cikkeknek veszi.
Ezek széljegyzetek, hangulatfestők, és leginkább magánjellegű írások, csak sok autóbolond ezeket is szereti, és számukra itt vannak összegyűjtve, hogy ne kelljen minden írótól külön összekeresgélnie ezeket. Ahogy szeretik a kismamák más kismamák blogbejegyzéseit.
Minden blogban kritizálni szoktad a témaválasztást, hogy miért írnak olyan magánjellegű írásokat, amik téged nem érdekelnek? Miért olvasol olyan írásokat, amik nem érdekelnek?

adidigaga 2011.01.26. 02:29:27

@bervas:
Ezek valóban testvérmodellek, de a 15-nek
kommersz a hátsó oldalablaka,simán követi a tetővonalat.

ommm 2011.01.26. 02:32:38

@DocBulywood: Ez egy 17-es Gordini. Mennyit kerestem ilyen háromcsavaros alufelniket annak idején a 15 GTL-emre.... eddig életem legjobban szeretett autója volt.

ommm 2011.01.26. 02:35:12

@mükkemakk: Bizonyosan. Úgy főleg, hogy x bajnoki cím után felfedezte Ferjánczot és egy ilyen igazán semmitmondó hülyeségekkel és nyilvánvaló valótlanságokkal teli pár sort dobott össze róla :)
Valójában a technikai írásokon kívül borzalmas cenzúra- és pártszag áradt azokból a lapokból.

Pаri (törölt) 2011.01.26. 02:36:34

Már csak azt kéne tudni, hogy mi volt ebben "legalább annyira
meglepő , mint meghökkentő". Szerintem semmi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.01.26. 02:37:19

@Teshow: sakál ez a videó.

Épp nézegettem a wikis oldalt, amit korábban linkelt valaki, hát, nem sok hiányzott az eisenachiaknak, hogy ne a nyugati oldalra kerüljenek...Gondolom bánhatták is rendesen, hogy a belnémet határ jobb partjára szorultak.És mi lehetett volna ebből a típusból, ha nyugati "gondolkozás" és menedzsment lett volna...Wartburg Superleggera LP640 például a Melkusból... RIP Wartburg.

ommm 2011.01.26. 02:37:31

@adidigaga: Annak van, a 17-esnek nincs, csak amolyan rácsos lemez...

Pаri (törölt) 2011.01.26. 02:40:38

Egyébként engem taknyos koromban vitt egyszer Ferjáncz ebben az R17-esben. Para volt. Hátul, a bukócsövek között kuporogtam.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.26. 03:21:32

Az Autóklub székházában volt valami nyílt nap, tízéves lehettem, kettesével vittek minket Ferjánczék, meg egy másik páros, Zsigulival. Jól beszarattak a Rózsadomb kanyargós útjain, remegett a lábunk amikor kiszálltunk. Tulajdonképpen nem élveztem.

balazst 2011.01.26. 06:54:51

@kkn: Félreértesz. Én az újságcikkre reflektáltam, nem a blogbejegyzésre.

Rocko- 2011.01.26. 07:12:57

@kkn: nincs egyszerűbb mint máson számonkérni a saját tudatlanságunkat. :)

Gomulka Béla 2011.01.26. 07:33:17

@mükkemakk: Ez az a Rózsa Gyorgy, a kicsi, kerek, mosolygós, a hangszórókkal? Az még megvan?

deak.atti 2011.01.26. 07:44:54

@ommm:

Várj egy picit: Te 2 példányt kaptál a '72-es évfolyamból. Nekem ezzel indul a sorozatom, 1972-től. A sikeresebb versneyzőkről van egy sorozat benne: Gaál Pál, BalatoNI Mihály, Ferjáncz Attila, meg még pár versenyző. Akik akkor az élmezőnyben voltak. Tehát "RGY" (hadd jelöljem a cikk-aláírásával, ma nick-nek neveznénk) nem felfedezte Ferjáncz Attilát, hanem egy cikksorozat részét olvastad. Valóban, kissé bulváros, nincs mit tagadni. De hát az ember zsenialitását jellemzi, hogy 40 évvel korábban ráérzett a dologra, hogy mi kell a népnek ... :o) Cenzúra és pártszag: mire gondolsz? Hacsak nem arra, hogy a közlekedési balesetek bemutatásánál erősen kihangsúlyozták a vétkes illető elvetemültségét, és a szocialista közösség elleni fellépését a tevékenységével, valamint a dolgozó nép vagyonának megrongálását, ha volt ilyen az esetben, én más párt-jellegű dolgot nem találtam benne. Jó RGY esküdt ellensége volt a nagymotoroknak például, tehát minden 500 köbcenti és 40 LE feletti motorkerékpárt "esztelen erőfitogtatás"-nak, és "energiapazarlás"-nak titulált, de ha jobban belegondolsz, volt is némi igaza. Szerintem.

@Adam31: 1955-től rendezték meg. Eisenach volt a központja, és a környékbeli erdőkben voltak a szakaszok. Elég nehéz feltételű verseny volt, viszonylag kevesen értek célba. Amikor az 1970-es években a szocilaista országok autósport-szövetségei látrehozták a BBK (Béke és Barátság Kupa) sorozatot, akkor a BBK része volt. Gyakorlatilag minden szocialista országban volt egy nemzetközi futam (itthon előbb a Taurus, majd később a Salgó Rallye, a Taurus EB-futam is volt egyben), amin a "testvéri" országok versenyzői is indultak, szinte kötelező jelleggel. A bolgár Aranyhomok Rallye-val kezdődött az év, majd a cseh Skoda (vagy a Barum, mikor melyik volt BBK futam) Rallye, majd itthon a Taurus vagy Salgó Rallye, utána Rajd Polski Lengyelországban, végül Wartburg Rallye az NDK-ban. Nagy ritkán az Orosz Tél (Russzkaja Zima) Rallye is benne volt, de az még rostálósabb volt, mint a keletnémet futam, így elég kevesen mentek el más országokból. A magyar versenyzők azt mondták, hogyha az abszolút 30-ba befértek a végén, akkor az már k...va jó eredmény volt. Na, hát ez volt a Wartburg Rallye. A mai napig megrendezik, és külön kupa-kiírás van a Wartburgoknak. Indul is vagy 10-15 darab minden ősszel. Elég jó videók vannak a Jutyúb-on, érdemes rákeresni.

@Teshow: ja... elég jól nyomják ... A végén meg elszakad az ékszíjuk. Milyen komoly már, hogy végig félúton áll a hőmérő, holott nem kicsit ütik a gépet, egész az utolsó fél percig, mikor meg megy felfelé ezerrel. Jó kis technikájuk van, ötgangos váltó, miegyéb ... :o)

DA

DocBulywood 2011.01.26. 07:55:37

@ommm:

Tényleeeg? Már úgy örültem, hogy végre egy R12G, hát nem... :-(

Elég "mókás" az osztóköre annak a 3 csavaros felninek. Azt hiszem gyártanak még az Alpine 110-re(?), vagy melyikre ilyen sportos felnit.
A 15"-os piros, a 17-es meg fekete és jó az osztóköre a régi Dacia "Classic"-ra, meg az R12/15/17/18-ra, ha jól emlékszem.

deak.atti 2011.01.26. 07:58:07

@luigi Vercotti:

ja, igen, ezt még nem is írtam. Korabeli magyar versenyzők elég sokszor említik, hogy már a rajtnál tisztában voltak vele: az NDK-soknak presztízskérdés a Wartburg eredménye. Amúgy nem voltak azok rossz autók, de hát egy 1600-as Weberes Ladának csak nem volt ellenfél. Megoldották ... Volt, aki elszalagozott pályákról mesélt, ahol a Ladás élmezőny kocsiszaggatón, a gyári csapat meg simább pályán ment, volt, aki eltüntetett időellenőrzőről mesélt, ahol a gyorsasági rajtjától ketyegett a következő etap ideje. Akkor mentek be elrajtolni, amikor kedvük támadt. Egy gyors szerviz során bepottyant egy-egy új motor a 3 gyári Wartburgba. Megvan az 10 perc alatt is, ha nagyon akarjuk ... Szóval, ha a bajuszos NDK-s úszónők esetét figyelembe vesszük, ezeken a sztorikon nagyon nem tudok fennakadni. Illetve fenn tudok.

DA

mükkemakk 2011.01.26. 08:48:45

@ommm: Akkor és ott, abban a rendszerben ez volt az elfogadható lazaság (mármint újságírói vénát értendő) ne feledd Kádár Jánost még bőven Kádár elvtárnak nevezték a Népszabiban. Az AM akkor -ehhez képeset- lazább stílust engedett meg magának. Még akkor is, ha ez így utólag "borzalmas cenzúra- és pártszag ízűnek tűnik". Közel 40 év múlva a TC amúgy általam kedvelt stílusa is megmosolyogtató kritikára ad (majd) okot. A villanyautóktól egyelőre a hideg is kiráz.....egy kor letűnt ikonja lesz a Lancia Delta integrale HF.

Nekünk is megmaradt pár példány az AM-ből 1971-74 ből, néha nézegetem.

Ergyé nem a hangszórós Rózsa Gyuri volt, hanem egy kb. 15-20 éve elhunyt erősen balos kötődésű újságíróé.

Tizenkettő 2011.01.26. 08:53:05

@ommm: Van mögötte ablak is. Az előtte levőt meg le lehet teljesen engedni. Ismerettségi körben van egy jó pár :D

XPS 2011.01.26. 09:42:29

@balazst: csak ma már a sokat jár gőzbe és nincs barátnője "mást" jelent

conmorientes 2011.01.26. 10:06:20

Valahogy nekem mindíg jó az időzítésetek.... A hétvégén olvasgattam az AM utolsó számát és már nem először mérgelődtem mert az utóbbi időben hihetetlenül ostoba és szarul megírt cikkeket kell olvasnom, főleg valami Karlovitz nevezetű egyéntől akinek tevékenységét nem minősíteném... Mivel 1978 szeptemberétől megvan az AM minden száma, belelapoztam a 80-as évek elejébe és meg kellett állapítanom, kommunizmus ide, piacgazdaság oda, ezeket a mai fúkat már nem annyira kellene támogatnom a lap megvásárlásával.....

hypochloride 2011.01.26. 10:08:26

Értem én az érzést, hogyne érteném... van nekem is, mintegy 40 darab régi Autó-Motorom, vegyes évjáratokból: főképpen 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1971, 1975-ből.
Nagyon érdekes olvasgatni őket.

Lehet, hogy megérne egy blogot a dolog? Kirakni egyenként az érdekes írásokat, képeket, írni róluk mai és akkori szemmel egy értékelést, aztán várni a kommenteket. Hm? Még az is lehet, hogy megcsinálom.

m_balage 2011.01.26. 10:26:45

Annyi gyűjtő van itt, hadd kérjek már egy szívességet! Tudtommal régen is listázták az újautó-árakat egy-egy táblázatban, namost: érdekelne engem egy 1993. április környéki újságból, h mennyibe került egy BMW 525i 24V limo.
Köszi, ha valaki ránéz! :)

a nagy levin 2011.01.26. 10:27:54

a seregben meghízott
:-D

a nagy levin 2011.01.26. 10:37:30

mondjuk a "vadrezervátumi gyorsasagi" is elég pikáns jelzős szerkezet.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.01.26. 11:01:24

56 előtti (48 utáni) AM -eket olvasni kemény. Olyan erővel süt át a korszak keménysége, hogy karcol.
Egy ilyen 70 -es évekbeli könnyed cikk inkább mulatságos.
Viszont a korabeli tesztek szerintem jók szoktak lenni, az autó használhatóságáról, kezelhetőség, helykihasználtság, ilyesmik. Mondjuk akkoriban sokszínűbbek voltak a hétköznapi autók, persze nem mindig pozitív értelemben...

szabi1983 2011.01.26. 11:56:06

@conmorientes: Igazad van. Nekem ma is jár az AM de egyre szarabb. Csakhát ugye én már megszoktam hogy '78-tól ezt olvasom. Próbálkoztam egy darabig az Auto Magazinnal is de nekem nem jött be. Most talán váltani fogok az Auto Bild-re. Az talán tetszik. Nagyon sajnálom, hogy az AM-hoz nem került egy rendes gárda és hogy az ilyen Karlovitz Kristóf féle halvérü alakok véleményét kell olvasnom, aki olyan dolgokon képes fennakadni, hogy a kézifék miért nincs úgy elhejezve az autóban, hogy minden utas hozzáférjen. Hogy ez honnan került elő nem tudom.

Adam31 2011.01.26. 12:42:24

@Devil2: Nem kell bemutatni:D Wartburgunk van, úgy hogy benne vagyok a témában. Mikor vezetem előttem van a vár a kormány közepén:D

@deak.atti: Köszönöm szépen az információt!! :))

deak.atti 2011.01.26. 13:11:58

@conmorientes:

Hali!

Mondjuk, a mai világhoz képest annyi a különbség, hogy akkor ez az egyetlen autós újság volt, leszámítva az Autóséletet, az Autóklub lapját. Most meg annyiféle autós újság van már, és annyian tárgyalnak ki 1-1 témát (márkát és/vagy típust), plusz itt van még hozzá az Internet is, mint információ forrás, hogy egyszerűen "nincs új a nap alatt". Akkor meg az volt, meg évente egyszer a BNV, és csókolom. Más világ volt. Az biztos, hogy egy akkori és mai Autó-Motort összehasonlítva látszik a különbség. Például az, hogy egy állami támogatással mennyi értelmes anyaggal megtölthető szabad oldal maradt a reklámok rovására ... Megvan az az évfolyam, és látom, hogy 1976-ban mekkora hírverés volt, hogy most már színesben és 60 oldalon jelenik meg a lap! Most meg a 80 oldalból 15-20 oldal hirdetés, hogy az újság fenn tudja tartani magát anyagilag.

DA

kkn 2011.01.26. 13:56:05

@balazst: Ez az, a Belsőség nem a hivatalos újság, ez a Totalcar újságíróinak a blogja. Ezek nem cikkek, csak mindenkit megtéveszt, hogy a Totalcar alól éri el, akkor ez Totalcar cikk. De nem az, csak kapcsolódik a Totalcarhoz. Nem teljesen egyszerű, de nem is átláthatatlan. Való igaz, hogy a Totalcar olvasottságát növeli, de mivel blog, azt is ideírhatná, hogy szorulása volt, és órákig nem tudott érdemben dolgozni, kitérve színre, szagra, állagra, tömegre, ciklikussági felbontásra, idő/mennyiség rátára, stb. Csak azt nem írja ide, mert ez már tényleg igen kisszámú, és speciális érdeklődési körű olvasót hozna csak lázba. Ide az autókat, a munkahelyét érintő magánjellegű meglátásokat írja le. Ezért nem cikk. Poszt.

conmorientes 2011.01.26. 14:13:46

Az idő meg csak megyen.....
Amit mondasz az tény, de ez nem lehet kifogás. Mindent ami hosszú ideig képes nagyként fennmaradni, pont az állandó változás érzékelése és annak megfelelő válaszok adásának képessége teszi azzá. Autógyári példákra ez különösen igaz, akkor az autós újságírásra miért ne lenne az ?
Reklám pedig a fogyasztói társadalomban egy szükségszerű, a médiával együtt járó dolog, ebben semmilyen probléma nincs, ráadásul ugye akkor nem nagyon volt mit teklámozni, hacsak a "Cipőt a cipőboltból" szlogent nem vesszük, így ez sem változott, és magam is csak a szakmai tartalom mélyre süllyedésérpl beszélek.
Jegyzem meg lehet hogy nincs igazam, de nekem az tűnt fel, hogy amit az általános ítélet szarnak titulál arról az AM-ben szokott egyedül óvatosan méltató teszt-kritika megjelenni kidombortva egyéb jó tulajdonságait ........
Mondom én aki lassan 33 éve vagyok előfizetője, lojalitáshiányról, oktalan fikázásról szó sincs.

Zsolti9014 2011.01.26. 16:06:53

Jó ezeket olvasni. Nekem egy régi ÁFOR-os magazin van, nem tudom, pontosan mi is a címe, majd előkutatom. Csak sajnos kisgyerekként kiszínezgettem benne néhány autót... :S
Mai fejjel nem tenném. Meg aztán valahol van még egy Autóvásárlók kézikönyve 1988-ból, de az már annyira nem is régi, nálam is csak két évvel öregebb. :D

w a s d 2011.01.26. 23:51:26

Én az akkoriban 2-3 éve 90/91- es Autókatalógust szerettem pl. nézegetni, volt benne 4T Trabant és Wartburg, 1,2- es _kocka_ Lada, amerikai autók, amikről kb. máshonnan még nem is hallhattam (vicces színes tanulmányautókkal), és külön oldalakra voltak gyűjtve a terepjárók. Kb. ezek voltak benne az igazán érdekes dolgok, meg valami ékalakú sportkocsi, ami állítólag 400- zal tudott menni (Jehle Super- Safir, Liechtensteinből, és egy korábbi belsőségposzt kommentjei közt említette is valaki).

belsoseg.blog.hu/2008/01/11/anpv_zed_722slr/fullcommentlist/1#c1262679

www.autoplenum.de/Auto/Jehle+/Saphir/Test-Jehle-Super-Saphir-V12-1982-1982-id16063.html

@dy 2011.01.27. 08:08:41

Vakegèr!
Engem nagyon èrdekel. Az elötzem szòlò kollègàval majd felezünk. De most komolYan èrdekel. Ha mèg àll akor a mail-em
monaro@totalcar.hu
süti beállítások módosítása