Mitől döglik a légy?

  2011. január 23. - ommm Címkék: v8 lada kuba

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Naná, hogy egy pöpec tuningladától. Nem, ne ijedjenek meg, nem egy újabb, sokezer karakteres Lada-poszt következik, csupán egy apró, kellemes emlékeztető arra, hogy idén is lesz nyár és jó idő. Igaz, ezekhez a képekhez kicsit messze kellett utaznia Törköly László olvasónknak, a fene a jó dolgát, ha ilyenkor Kubában tengődik :) Természetesen irigyeljük piszkosul, de látszik, hogy az autóbuzi a pokolban is autóbuzi, így Laci nem volt rest és fotózott ezerrel, méghozzá nem csak hamvaikból feltámadott vagy éppen oda tartó amerikai vasakat, hanem igazi, telepi Ladákat is.

IMG 0164

Azért azon túl, hogy ahol kattant a gép, ott meglepően jóminőségű utat látni, még egy dolog szöget ütött a fejembe: vajon tényleg akkora buli lehet a Havanna feletti szerpentineken autózni éjszakánként (vannak egyáltalán?), ahogy azt elképzelem, vagy a rendőrség keményen visszaszorítja az efféle szórakozást? Egyáltalán: hová járnak csapatni a kubai autóbuzik?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr992604833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hohányó 2011.01.23. 15:06:23

Nem semmi!! Hihetetlen időutazás!

hurvinyek 2011.01.23. 15:11:15

Éljen soká Castro !!!

the_sam 2011.01.23. 15:14:14

jaja, vissza csak nem a jövőbe.

vasember 2011.01.23. 15:14:39

Még hogy Indián építette az első "zsigulimót" ott van képeken,habár a kivitelezés elég brutális.A Nagy felni a kéken már túlzás,megmosolyogtató az apró féktárcsa mögötte.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.23. 15:22:05

Egyik barátom is járt ott, és azt mondta, hogy azokban a régi amcsi vasakban zsiguli motor dorombol, mert állítólag az jobb az ottani klímához. vagy kevesebbet fogyaszt, bár ez nem biztos. elég érdekes.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.23. 15:26:59

jegyre kapják a benzint is, szóval nem hinném h annyit csapathatnának fölösbe.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.23. 15:42:34

Gyönörűek azok a régi amerikai kocsik. Az egésznek az atmpszférája. Így távolról...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.23. 15:44:31

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Ha nem is mindegyikben zsiguli motor van, de sokat átépítettek. Az olyan kopó-fogyó alkatrészeket, mint a műszerfal ügyesen megoldották, mert a csóróbbak beborították valamivel, a gazdagabbaknak meg simán kifaragták fából. Lásd Karotta vonatkozó képeit. De Kuba egyébként addig ilyen különös és furcsa, amíg az amcsik meg nem veszik kilóra.

stealthbomber 2011.01.23. 15:46:57

És ha jól látom, ott van Csikós Pontonja is, feketében....vagy tévedek ?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.23. 16:01:48

érdekes ez a szovjet amerikai kocsihalmaz.
Ahhoz képest hogy a legújabb amerikai kocsi is minimum 1959 -es elég jó bírják.

röntgenszeműlány 2011.01.23. 16:05:09

Mondjuk úgy egy fokkal egyszerûbb úthálózatot fenntartani, hogy nem fagy szét évente...

KadettGSiforever!!! 2011.01.23. 16:05:57

Ez baszki az IGAZI Mad Max....! :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.23. 16:23:09

@röntgenszeműlány: Aha, ez a tipikus érv a magyar utak minősége kapcsán. Svájcban, Ausztriában, de még Szlovákiában is miért vannak tükör sima utak? Pedig ott aztán van hó is, meg hideg is.

Bár Svájcban a vonat is jár egy méteres hóban is, itt meg megáll 10 cm-nél, mert befagy a váltó (ami amúgy meg kitérő de mindegy...)

pickapu 2011.01.23. 16:28:49

Szerintem az utak és autók megjelenését az is nagyban javítja, hogy nem sóznak arrafelé.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2011.01.23. 16:30:25

azoknak a motoros riksáknak "b" corsa a hátsó lámpájuk???

röntgenszeműlány 2011.01.23. 16:36:39

@klarky: Én egy kurva egyszerû, ország- és nemzetiségfüggetlen állítást tettem, de felõlem idekeverheted az antarktIszi kutatóállomást is.

stealthbomber 2011.01.23. 16:41:53

@Dr. Robin Masters: Csikós is inkább innen hozott volna Pontont, nem Domsjö-ből... :-)))
Egyszer szeretnék eljutni Kubába 3 egyszerű ok miatt :
1. autók
2. csajok
3. szivar
esetleg a rum... :-))))

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.23. 16:48:45

@scheerti: "De Kuba egyébként addig ilyen különös és furcsa, amíg az amcsik meg nem veszik kilóra."
Bizony :-(

Autopeti 2011.01.23. 16:51:29

Veteránnak már alig pár lenne jó, mivel annyira tele vannak nem eredeti alkatrésszel, mégis tökéletesen adják vissza a kor hangulatát.
Mégis szomorú, hogy vannak még országok, amit az ottaniak nem hagyhatnak el.
Mi már 20 éve élvezhetjük a szabadságot, az internetet, az utazásokat, miközben Kubában mindez még mindig csak utópia. Ez a szomorú benne.

stealthbomber 2011.01.23. 16:55:35

@Autopeti: de lehet, hogy boldogabbak...
Ha igy haladunk gazdaságilag, politikailag, lehet, hogy ugyanoda jutunk idővel...

Mr.Cobb 2011.01.23. 16:57:45

Köszi a képeket Törköly László!
zsír verdák

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.23. 16:58:13

Volt szerencsém látni ezeket a vasakat, ültem olyan Chevroletben, amelyikben egy Lancia traktor motor volt, 65-öt ment üvegen a tulaj szerint, minket 40-45 körül vitt vele. Az egyik házigazdánk Fordjában egy Lada 2105 motor volt Moszkvics bölcsőn, 2105 műszerfal, Hyundai Lantra ülésekkel. Az öreg amerikai vasak szinte kivétel nélkül tákolva vannak valamilyen idegen alkatrésszel, még azok is , amelyek jól néznek ki. Csapatni biztos nem járnak, mert benzin csak konvertibilis pesoért van (asszem 0.7), viszont az átlagkereset 12 konvertibilis pesonak megfelelő kubai peso.

anyadmajma 2011.01.23. 16:58:39

hát az a limólada smafu ahhoz képest, amilyen öszvéreket ott összetuningoltak.:)
De a motorok cseréje meg inkább az alkatrészek miatt lett, nem igazán a fogyasztás miatt.
Az viszont tény, hogy amíg a Kasztró-fíling él Kubában, addig varázslatos hely marad. Utána nekik is csak az amerikai szemét jut megint.:(

Shadowkiller 2011.01.23. 16:58:43

jól látom hogy a 9. képen lévő rozsdaboglyán gyári Lancia alufelni van???

pl: en.wikipedia.org/wiki/File:Lancia_Delta_LX.jpg
vagy
en.wikipedia.org/wiki/File:Trasera_Dedra.jpg

Autopeti 2011.01.23. 16:58:44

Ez a kép is zseniális a forró nyári napon járőröző Zsigulis rendőrökről:
policecars.hu/p/displayimage.php?pid=10170&fullsize=1

GRIM 2011.01.23. 16:59:54

Kis kitérő:
Ha jól tudom, az ilyen tengeri szigeteken a sós-párás levegő rohasztja szét a kocsikat.

anyadmajma 2011.01.23. 17:03:02

@Autopeti: Ha már itt tartunk, Kuba azért tart ott, ahol, mert Amerikának szúrja a szemét. A szegénység azért van, mert az amcsik egyszerűen nem engedik nekik az import-export-ot. Pedig alapvetően a kubaiak boldogok, és nem hiányzik nekik ez a vadkapitalizmus. Hát, ha még esetleg gyógyszert is kaphatnának.. De hát az embargó ugye....

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.23. 17:04:03

@Asszeretnémondani: 1konvertibilis peso=1USD kb. Egy normálisabb állapotú Lada ára 10.000 USD (tízezer) volt ezelőtt öt évvel, gondolom ez azóta nem nagyon változott.

mr.editor 2011.01.23. 17:04:45

Szuper gépek ezek!
Ha valaki szeretne egy 12db-os képeslap sorozatot kubai autókról, itt megveheti: gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap/kepeslapcsomag_gyujtemeny/12_db_autos_kepeslap_autok_kubabol_1438007320.html

Figyel Castro 2011.01.23. 17:20:40

@anyadmajma: ne is, inkább. Nehezebb nekik, de Kuba így Kuba. Fantasztikus hely!

Elstron 2011.01.23. 17:34:00

@klarky: Te autóztál már Szlovákiában, vagy csak trollkodsz? Legalább olyan hulladék az úthálózat, mint nálunk, ha nem még rosszabb. Az autópályáik meg főleg nevetségesek. Ausztriában is bőven vannak rossz állapotú utak...

hungarisztan 2011.01.23. 17:35:03

A csapatás több szempontból is problematikus. Egyfelől közvilágítás még a városban sincs mindenhol, romos állapotú utak (földutak is) ellenben akadnak. Persze aki ismeri a várost, az ettől még megtalálhatná magának a terepet, mert akadnak relatíve jobb minőségű utak is, de a városból kivezető utak mentén több koncentrikus körben is vannak ellenőrzőpontok, ahol normál esetben is max. 20-szal lehet elhaladni, de valószínűbb, hogy megállítanak, hogy beültessenek hozzád pár azonos irányba haladót. A tömegközlekedés ugyanis tragikus, ezért a hatóságok jogosultak rá, hogy bármire, ami mozog, felültessék az utazóközönséget. (Minden létező csomópontnál tucatjával várakoznak a stopposok (akik adott esetben fizetnek is a fuvarért), ahol egy bizonyos mértéket meghalad a várakozó tömeg, ott hatósági erővel zsuppolják be a várakozókat az arra járók autóiba. Apelláta nincs – nem véletlenül dívik, hogy minden ablakot, még az első szélvédőt is lesötétítenek (egy kis lőrés kivételével), hogy ne lehessen látni, üres-e a kocsi.)
Pár évvel ezelőttig amúgy magánkézben nem is lehetett autó, nomeg a már emlegetett fizetési viszonyok is eléggé lekorlátozzák, ki juthat hozzá.
Benyát amúgy relatíve olcsón kapnak Venezuelától, no meg van némi saját kitermelésük is (irdatlan bűzös-kénes), de ez még mindig iszonyatosan drága az életkörülményekhez képest. Kidobott autó nincs, egyszerűen olyan érték minden jármű, hogy amíg egy atomnyi fém létezik belőle, addig megéri berhelni. Az amcsi autók legnagyobb része Zsiguli vagy Moszkvics aggregát egységekkel fut, vagy bármivel, amit találnak. A találékonyság legendás. :o)

2011.01.23. 17:41:44

@Asszeretnémondani: Használt Ladát akarok exportálni Kubába!

anyadmajma 2011.01.23. 17:44:10

@hungarisztan: Hát, Kubában van azért olaj "rendesen". 3-4 éve kína közölte, hogy nem érdekli az embargó, kell neki az olaj, mennek fúrni. Erre az amcsik inkább veszteséggel annyiért adták nekik az olajat, hogy nem érte meg kínának befektetni. Csak nehogy pénz kerüljön a kubai gazdaságba. Vagy neaggyisten bármilyen nyersnayag, amitől jobban élnek.

@klarky: Vegyél már osztrák pályamatricát, és menjél már el Salzburgig. Előtte-utána érdemes teljes futóműcserét végeztetni. Előtte azért, hogy hazaérj, utána meg muszályból.:) És ugyan mondanám ezt szlovákiára is, de hát nekik egy méter pályájuk sincs. De az úthálózatuk gyalázat, rosszabb, mint a mienk. Legalábbis a déli részeken.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.23. 17:56:33

@Elstron: Hagyd már ezt a troll szót, a legszánalmasabb kifejezés a magyar internet egén, pláne ha vki nem megfelelő relációban használja! Ez lenne az egy.

A kettő az, h nem levegőbe beszélek, az utóbbi 4 évben nem egyszer mentem a lengyel határig télen és tavasszal síelési céllal Szlovákiába és érdekes mód egyszer sem azt fürkésztem a tekintettemmel, hogy hol a következő tankcsapda, hanem élveztem a hegyi szerpentineket.

@anyadmajma: Salzburg felé konkrétan nem tudom milyen az út, de az biztos, hogy nem ilyen vacak, mint itt felénk. Autópálya? Muhaha!!! Melyikre gondolsz? Pl. az M6-ra? Meg mit érünk vele, ha a párhuzamos, régi utakra egy fillért sem költ a közútkezelő mióta átadták őket, csakhogy mindenki szépen hajtson fel és fizessen. Javaslok egy Bp.- Miskolcot lenyomni szigorúan csak a hármason. Kíváncsi leszek, hogy tetszik!

Ja, és a muszáj, az pontos J!!!!!! 8-)

ZasTempra 2011.01.23. 17:58:57

@Shadowkiller: Szerintem is Lancia alufelni, de nem az a fajta amit linkeltél :) Szerintem ez lesz az: www.netcarshow.com/lancia/1986-prisma/800x600/wallpaper_01.htm

anyadmajma 2011.01.23. 18:01:58

@klarky: Ja, az tényleg pontos j.:) Bocs.
És ki a fenét érdekelnek a régi utak, ha ott a pálya?:)
Viccen kívül, nem jobb a szlovákoknál sem a helyzet. Ausztriában összességében tényleg sokkal jobbak az utak, de azért a pályára ott sem költöttek az átadás óta.

Stronci 2011.01.23. 18:13:31

ezt a kék Lada Varaderon a Delfinárium előtt állt, most egy hete én is láttam.
Van 1-2 képem ha gondoljátok elküldöm szívesen (idei is és 2006-ból is).
A buszok a melós járatok, a turistákat új King Lion/Yutong buszokkal viszik.
Olaj: jön Venezuelából is de sok a fúrótorony amin nem csak kubai hanem kínai zászló is van...
1 EUR=1,15-1,18 konvertibilis peso (CUC)
A motoros riska neve coco taxi, robogó motor hajtja, 2-3 személyes nagyon bulis.
Újabb autókból Skoda ill. kínai Citroen van, bár most láttam új Mercedes E-t is.
Az USA importot szerintem Oroszországon keresztül intézhetik, csomagoláson láttam felrakási hely USA, megrendelő vmi orosz cég volt...
Változott Kuba is korábban a jelszó socialismo o muerte (szocializmus vagy halál) most már libertad o muerte...
ave

Devil2 2011.01.23. 18:14:40

Milyen jó látni hogy ott nem alakult ki a fogyasztói társadalom (még). A stretch-Lada nagyot üt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.23. 18:19:38

Az igazi kubai az mégis inkább a szakadt, régi, amcsi verda :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.23. 18:25:23

@klarky: Ahol nincs autópálya (Pécs-Kaposvár, Kaposvár-Siófok, Pécs-Barcs, stb., ott sincs semmi költve az utakra... Néha 1-1 kisebb szakaszon burkolatcsere, ha tényleg nagyon gáz, azt' csók.
És ezek 2 számjegyű főutak. Az alsóbbrendűeken terepjáró alatt semmi nem megy el.

GiXXXer 2011.01.23. 18:35:15

@klarky: biztos repülővel mehettél, mert nekem szlovákiában volt már pár kellemetlen élményem az útminőséggel kapcsolatban.
Szar osztrák pályáért meg nem kell messzire menni, csak átmész hegyeshalomnál... :) De még az istenített németeknél is gyalázat néhol az autobahn (sok helyen még leállósáv sincs, ellenben töredezett aszfalt, sávok közti többcentis szintkülönbségek gyakoriak). Csehekről meg ne is beszéljünk, aki járt régen az M7-esen, most oda járhat nosztalgiázni.
Ha valaki még be meri nyögni, hogy a románok is beelőznek minket, akkor javaslom hogy menjen ki, és számolja, hogy kilométerenként hány kavicsot kap a szélvédőjébe. Vagy üljön ki egy frissen épített út mellé: azt tudja valaki, hogy keleti szomszédaink mi a jó anyjukat kevernek az aszfaltba? Én olyan büdöset még nem értem, mint náluk többször is!

Jah, itthon egyedül az M35-ön nem jártam még, a többi pálya viszont maximálisan európai színvonalú.

GiXXXer 2011.01.23. 18:41:58

@ColT: Én Pécs-Kaposvár útvonalat párszor már megtettem, volt, hogy Siklós-Drávaszabolcs majd sokadrendű úton Szigetvár kerülővel, és nem emlékszem kátyúkra, a 6-os 67-es meg végképp rendben van.

Vagy amikor az utakat kell szidni, mindenki hirtelen /15-ös gumikkal számol? Nekem /45-ös van fent, és azt kell mondjam, hogy az egy és kétszámjegyű főutak mindenütt vállalhatók, ha az ember az utat nézi.

Jah és még egy adalék: németben ami nem autópálya az 70-80%-ban keskeny út, a kanyarokban szélesedik csak ki.

katarak 2011.01.23. 19:11:58

@GiXXXer: Novemberben voltam Romániában. kétszer. Csíkszereda. Nem volt rosszabb mint idehaza. Kavics egy sem volt. A tordai cement út az mondjuk nem semmi, de már az is elkerülhető az autópálya miatt.

laverdasfc 2011.01.23. 19:20:47

Ja-ja, nem olyan rosszak a magyar autópályák. Osztrák A4 rakás szar (különösen a bécsi bevezető szakasz, ahol azt hittem hogy defektet kaptam, cseh autópálya is vicc állapotban van pl. Prága-Brno szakaszon, szlovákoknál pedig a keleti országrészen alig van autópálya, az is milyen...
Engem főleg a németek leptek meg. Ki mer ott 250-el repeszteni? Nagyon sok a szar szakasz. Az Avus pl. iszonyatos állapotban van. Pedig ott rekordokat állítottak fel. Persze lehet, hogy az ezüstnyilak óta nem volt felújítva (lám Adolf azért csinált jó dolgokat is).
És lehet máshol nem kerül ennyibe egy km út?

Magyar[HUN] 2011.01.23. 19:53:35

A magyar vizsgabiztosok agyf@szt kapnának ezektől az autóktól:)

Pipi 2011.01.23. 19:55:51

az a szegény kombi mit ártott a tulajának? króm m3 tükör, 2105 lökös:S:S kár érte.

poseidon 2011.01.23. 20:03:28

Tényleg jó képek... :-)

Ha nyerek a lottón, akkor ide megyek bevásárolni:

www.rdclassics.de/

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.23. 21:28:50

@pickapu: Elég a kocsiknak a sós tengeri levegő. Az is van olyan szar, mint nálunk a sózás:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.23. 21:53:53

@Stronci: Helló!
miez a konvertibilis peso meg nem konvertibiis peso?
A lakosságnak csak nem konvertibilis jut?

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.01.23. 21:57:10

@ZasTempra: Pont ilyen felni van a harminchármasomon :)

GaBaT 2011.01.23. 22:06:44

@pickapu: Talán az Atlanti Óceán édesvíz? :) 4-5 éves céges Ladán akkora rozsdák voltak, mint itthon a 20 évesen.

Jamesblond 2011.01.23. 22:09:16

Micsoda aztószakik lehetnek itt... "-Kikönyökölt a Chevi mester úr! Lehet vele valamit kezdeni?"
"-Dobjunk bele egy Lada vagy egy Moszkvics blokkot, örök élet+ 1 év!"
"-Meg akkor faragjunk bele egy új műszerfalat ákácból, hogy divatos legyen!"
"-Holnap Jöhetsz a kocsidért, nem fogsz ráismerni."
És tényleg nem lehet ráismerni...
Ez az igazi környezetkímélés. Addig használnak egy autót, amíg csak lehet.

magyar_ellenállás 2011.01.23. 22:14:58

@klarky: javaslom a "hőingadozás" szócikk alapos áttanulmányozását valamelyik lexikonban :)

másrészt meg bekaphatják az útépítők, illetve azok a patkányok, akik ellopják a pénzt, amiből normális utat csinálni

(legutóbbi mérésem egy kátyúnál: 1,5 cm-es kopóréteg, aztán már jött is a kavics.)

pmobilTB 2011.01.23. 22:15:41

@Autopeti: Nem is tudom kicsinálta... :)

stealthbomber 2011.01.23. 23:05:08

@GiXXXer: én meg októberben túráztam egy Párkány-Bősi erőmű távot motorral és mondhatom, hogy jobbak az utak.
És rendszeresen járok át Letkés felé, mert arra közelebb nekem Sződliget...
A Szlovák Paradicsomban nyaranta túrázom és nem repülővel jutok oda...
Augustusban Bfüred-Medgyesegyháza...az alfőldi útvonalon (Orosháza után) volt olyan 15 km-es szakasz, ahol ötvennél többel nem tudtam menni olyan xar volt az út..

Stronci 2011.01.23. 23:51:48

@Gyurma73: a "sima" peso-t kapják bérként (amiből azt hiszem nem sok mindent lehet venni), ha jól tudom kb 10-20 EUR/hó a fizetés. Ebből fizetik a lakbért ill. a rezsit, a kajáról nincs tudomásom (korábban a munkahelynek kötelező volt enni adni a dolgozóknak, ha jól tudom). Ezen kivűl van a konvertibilis peso a CUC, amit € vagy $, akár kanadai dollárért tudsz váltani a bankban, hotelban. Ezért mindent lehet kapni, főleg turista övezetben. Igaz Havannában voltam szupermarketben, ahol minden van (még magyar bort is láttam (Tokait) 60-70 CUC-ért), itt sokan bankkártyával fizettek... tudod a taxis azt mondta Kubában él 11,5 millió ember + a túloldalon (USA) 2 m kubai... Varaderon simán fizethetsz €-ban. Az árak sok esetben magasabbak mint itthon pl. 2 Coca Cola 2 v 3 CUC volt... Amúgy nem nagyon látsz élelmiszer boltot, inkább bárok vannak. Sok ismerős jármű van autók kivűl is: Jawa meg Mz motor, Zil. Láttam még 2008-ban a busz helyett a nyerges vontatóra késziettet "pótbuszt": a vontatmány nem plató volt, hanem egy zárt doboz ablakokkal, az volt a busz.
ave

Stronci 2011.01.23. 23:56:36

szóval ha kell még pár kép szóljatok

tlantos 2011.01.24. 09:50:07

@vasember: be is van mar horpadva a felni :)

tlantos 2011.01.24. 09:52:48

@Autopeti: megjegyzem, 20+ eve is lehetett utazni. Nyugatra is. 87-ben meg a fene se gondolta, hogy mi lesz itt, oszt megis eljutottam Svedorszagba. (120-as Skodaval :)

E28 524TD 2011.01.24. 10:06:26

@Stronci: "szóval ha kell még pár kép szóljatok" Milyen kérdés ez ???
Tessék azonnal belinkelni.
Nahát!

froton 2011.01.24. 10:18:09

@klarky: nem kötekedni akarok és nem is védeni a magyar útkezelőket, csak annyit tennék hozzá, hogy a mi éghajlatunk ilyen szempontból sokkal rosszabb, mint a fagyos Svájcé. HA ott egyszer megfagy valami, az tavaszig fagyott is marad, utána meg elolvad. Itt viszont nap közben beszivárog a víz a hajszálrepedéseken, éjjel megfagy és növeli a repedést, következő nap megint...A vége meg az, hogy szanaszét törik. Ez egy hét alatt annyiszor lejátszódik nálunk, mint svájcban egy év alatt... Szal a hiedelmekkel ellentétben egy fagyos alpesi út felületét könnyebb jól megcsinálni, mert az éves hőingás +20 és -25 °C közt van, nálunk meg +40 és -25 is lehet, sokkal nehezebb jó aszfaltkeveréket összeállítani erre a tartományra. Szlovákiában nem jártam (csak Komáromig mentem). Nekem a Salzburgi pályával nem volt semmi gondom.

tib00 2011.01.24. 10:32:41

@Gyurma73: az a lényege,hogy így castro duplán meg tudja sarcolni az embereket.
A fizetésed peso-ban kapod,de vásárolni csak CUC-ért tudsz,ami kb a dollárral van egy árfolyamon,és váltáskor ha jól tudom 0,7-ben váltják a peso-hoz képest.
Gyakorlatilag,mintha keresel 10 ezret itthon (nettóban,ebből már lefejték az adókat),de ha meg is akarod kapni,akarsz venni valamit a pénzedből,akkor a 10 ezredért adnak 7 ezret.

Egyébként aki ezekben a képekben romantikát lát a nép mocskos mértéktelen nyomorba taszítása és kizsákmányolása helyett,azzal igen komoly baj van.
Na meg persze a che guevara-s pólósok..
Kb annyi vér tapad annak az embernek a kezéhez,mint bármelyik náci népirtónak. De persze a sok tudatlan barom dicsőíti. Mikor annyira vérszomjas vadállat volt,hogy még castronak is terhes volt a jelenléte,és inkább elküldte.

froton 2011.01.24. 10:35:59

@klarky: még annyit, hogy az M6 mellett viszont a 6-os utat kiválóan felújították Szekszárdig. Szal nem teljesen igaz, amit mondtál. A 3-as sem tűnt nekem rossznak, bár csak Hatvanig mentem rajta. Ami zavaró volt, inkább az, hogy sok a kanyar és a lakott terület ami miatt nem nagyon lehet haladni. De az ott élők miatt is érdemes sztem kimenni a pályára, ne szagolják már...

froton 2011.01.24. 10:40:01

12. képen az ezeröcsi nagyon kéne....:DD

magyar_ellenállás 2011.01.24. 10:42:10

"Gyakorlatilag,mintha keresel 10 ezret itthon (nettóban,ebből már lefejték az adókat),de ha meg is akarod kapni,akarsz venni valamit a pénzedből,akkor a 10 ezredért adnak 7 ezret."

Tudom, hogy ez nem teljesen ugyanaz, de néhány, magát banknak hívató rablóbanda ATM-es készpénzfelvételnél és átutalásnál azért jópár százast lenyúl...

froton 2011.01.24. 10:47:30

tib00, mert itt nem ugyanez megy (a népírtást kivéve)... A különbség csak annyi, hogy mindent megvehetsz magadnak, cserébe retteghet az ember, hogy mikor árverezik a házat a feje fölül...Nekik ilyen gondjuk nincs, van helyette más. Lehet, hogy tényleg boldogabbak mint mi, mert a boldogságot nem a tárgyak megvásárlásának a lehetősége jelenti, ráadásul mivel semmi nincs (információ sem), nem is tudják, hogy hiányzik valami ezért nem is éreznek vágyat a birtoklására, mint a vadkapitalista világban, ahol folyamatosan bombázzák az embert a reklámokkal, sulykolva belé, hogy vegye meg a sok xart és soha nem elégedett semmivel...Ott meleg van, kaja van, zene van...Más nem kell...

tib00 2011.01.24. 10:48:39

@magyar_ellenállás: léptékében meg sem közelíti. Ha a 10-12 peso-s havi fizetést egyből CUC-ban kapnák,akkor is nevetségesen kevés lenne,de ebből még leszednek 30%-ot csak úgy.
A saját állatodat nem vághatod le,marad a fekete vágás.
Azért gondolj bele,hogy a havi fizetésedből mondjuk tudsz venni 6 coca cola-t. Elég meredek. Kubában azért élhet még a rendszer,mert mindenki besúgó gyakorlatilag,így nem mernek az emberek egy szót se szólni,meg mert nem kell fűteni (ez komoly,gondolj csak bele). Így is nagy gondok vannak a hideg évszakban,mert nem lehet kapni pulóvert,meg pénze sincs rá az embereknek.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.01.24. 10:53:06

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nem a fogyasztás miatt, hanem az alkatrész ellátottság hiánya miatt. ;)

tib00 2011.01.24. 10:53:43

@froton: azért megközelítőleg sem.
Mikor elviszi a vihar a házad tetejét, és az Amerikától,Oroszországtól stb. segélyként kapott sátrakat,meg palát az állam pénzért árulja neked...azzal a rendszerrel alapjaiban baj van. Ez meg,hogy van banán,kókusz,meg meleg,meg rum meg zene...mik ők? állatok?
a boltban nem kapsz húst,mert nincs.
Tavaly egy ellenzékit azért tartóztattak le,mert valaki a házához csempészett fél zsák cementet,kiment a rendőrség és megtalálta. Az illegális hogy cement van nálad!( Darsy Ferrer az ellenzéki akit lecsuktak ezért,utána lehet nézni).

magyar_ellenállás 2011.01.24. 11:16:16

@tib00: @tib00: Nem vitázom, valóban Taigetosz + ez a rendszer is. De én mindig a drága jó nagyszülőkre tudok hivatkozni, akik szintén nem Alice-szel kézen fogva járkáltak Csodaországban, aztán mégis megvolt mindenük, amire szükségük volt.

Pulcsit végszükség esetén lehet pl. sk kötni(igaz, ahhoz is kell alapanyag), ha már ezt említetted.

Minden népnek megvan a maga keresztje, a gyáváknak duplán.

Olvastam egy könyvet Fidelről, nem akarok ujjal mutogatni egyetlen aktív politikusunkra sem, de valahogy ő is úgy kezdte, mint itt is egyesek. Büszkén, fiatalon, tele tervekkel, lenyomták a hatalmon lévő kiskirályokat (amerikai segítséggel...), aztán lám, mi lett belőle (-lük). Állatfarm.

magyar_ellenállás 2011.01.24. 11:22:33

@tib00: "Amerikától,Oroszországtól stb. segélyként kapott"

Ja, és itt van Buksi elásva.
Afrikát, Indonéziát is a nagyhatalmak és az EU eteti (szó szerint).

Isten látja lelkem, nem sajnálom tőlük (igaz, ennyi erővel adhatnák a cápáknak is), de mikor írják, hogy mennyi milliót küldünk ki a közösből országos és szövetségi szinten, itthon meg kalapozni kell, ha történik valami, meg az unió bint, ha a kár nem üt meg egy bizonyos mértéket, akkor már berezonál a szemem.

Solct 2011.01.24. 11:22:58

@froton:

Na peeersze. 30-35évvel ezelőtt csinált aszfaltbeton főutak még most esnek szét igazán.
A 2éve terített meg már egy évesen szar.
Akkor most hogy?

magyar_ellenállás 2011.01.24. 11:33:28

@tib00: Az OTP-nél 2% a készpénzfelvét díja... Aki minimálbéren van, és kiveszi a teljes fizuját, majdnem 2000 Ft-ot hagy ott havonta martalékul. Évente az több mint 20ezer Ft.

tib00 2011.01.24. 11:37:32

@magyar_ellenállás: azért a 2% az pont tizenötöde a 30%-nak. egyáltalán nem mindegy.
És ezért nem kapsz semmi szolgáltatást, ez csak egyszerűen az állam plusz lehúzása. Mintha a fizetésedet zsetonban kapnád,amit sehol nem fogadnak el, 10 zsetonért kapsz 7 forintot,amiből már tudsz vásárolni. Ez nem bank,vagy valuta váltó lehúzása,hanem castro adója,az adókon felül.

magyar_ellenállás 2011.01.24. 11:46:06

@tib00: Egyfelé hajlunk, csak teszek pár megjegyzést:

"azért a 2% az pont tizenötöde a 30%-nak. egyáltalán nem mindegy"

Kubában diktatúra van és lélegeztetőgépen van a gazdaság 50 éve, nálunk nem. (vagy igen???)

"És ezért nem kapsz semmi szolgáltatást."
A bank milyen értékelhető szolgáltatást nyújt ezért? Ettől kevesebbet már csak a parkolási díjért kapunk cserébe. :)

"Mintha a fizetésedet zsetonban kapnád"
Abban kapom. Egy darab színes papír, benne fémszállal lófasz. Egy gombnyomás, és 0 az értéke.

Egy kollégám mondta minap, holnap kiveszek a "Gazdálkodj okosan"-ból egy marék ezrest, és bemegyek a boltba sajtszerű készítményt és reggeli (tejszerű) italt vásárolni a gyereknek, + magamnak hozzácsapok egy hússzerű húsnak látszó dögöt. Pénzszerű pénzért.

"castro adója"
Itthon mire és hányféle adót is fizetünk?
És ennek hány százaléka megy arra, amire begyűjtik?

magyar_ellenállás 2011.01.24. 12:00:40

Persze, nekünk arany életünk van rengeteg népéhez képest.
Csak az a bosszantó, hogy lehetne sokkal jobban, békésebben szervezni az egész kócerájt, ha rendre nem debilek és/vagy sima köztörvényes bűnözők kerülnének vezető pozícióba.

Haitin pl. most nagyon ráakadtak a farok rossz oldalára, de a régi diktátort mégis éljenezték. Arról meg, hogy hogyan vágták tönkre az országot a franciák legyilkolása után, van a neten egy jó írás, de nem linkelem be, mert azért tiltódrótra kötnének itt. :)

tpapa 2011.01.24. 12:27:44

Attól, hogy nem élnék ott, még lehet ez romantikus. Az egyik racionális döntés, a másik nem az. Egyik sem felsőbbrendű, ezek csak más szempontok. Van aki a biztonságot szereti, van aki a kalandot stb.

Ami a benzint illeti, bár láttam jó pár fúrótornyot kínai zászlóval, egyik helyi idegenvezetőnk szerint azok mind az ország energiaellátását szolgálják, tehát villamos energiából például az ország önellátó. Ebbe viszont nem tartozik bele az üzemanyag, ami import. (Finomított benya, mert megfelelő minőségű finomító kapacitásuk sincs, úgy látszik. Ha jól értettem a dízellel nincs gond. Sajnos magyar nyelvű idegenvezető nem volt, csak angol~.) Így egy havi átlagkeresetből kb. 15 liter üzemanyag jön ki. (Szintén a helyi születésű idegenvezető szerint.)

Ha nem lenne embargó, vagy megoldanák valahogy a termelékenység / hatékonyság növelését az országban, akkor ennyi tengerparttal simán el tudom képzelni, hogy az elektromosság nagy részét szél és/vagy hullámerőművek termeljék, akkor már csak egy modern finomító kell és lehetne sokat autózni. Talán most nem ez az elsőrendű problémájuk, én ezt nem tudom, sima turistaként erre kevés rálátásom volt.

Hozzászólás © 2011.01.24. 12:44:03

magyar_ellenállás: "Egy kollégám mondta minap, holnap kiveszek a "Gazdálkodj okosan"-ból egy marék ezrest, és bemegyek a boltba sajtszerű készítményt és reggeli (tejszerű) italt vásárolni a gyereknek, + magamnak hozzácsapok egy hússzerű húsnak látszó dögöt. Pénzszerű pénzért. "

Ez a megfogalmazás viszi a prímet. Eszméletlen mód találó és sajnos igaz is.

tib00 2011.01.24. 14:07:43

@tpapa: a villamos energia ellátás sem megoldott, teljesen szokványosak a több órás áramszünetek stb.
az egész országot a hitelező országok ( Spanyolország,Japán stb.) tartják életben.
Kubának hatalmas problémái lesznek ha egyszer demokrácia lesz, nincs megfelelően képzett munkaerő ( hogy össze tud tákolni helyváltoztatásra alkalmas valamit,az nem jelenti,hogy bármit hozzá tudna szólni megfelelő szinten egy 10 éves autóhoz)
A fiatalok hozzászoktak,hogy nem kell keményen dolgozni. Jellemző,hogy aki kijut amerikásba, fél év után visszatér Kubába,mert az usában is dolgozni kell ha valamire akarsz jutni. Inkább hazamennek,mert ott végül is valamilyen szinten eltengődsz munka nélkül is,vagy szocialista munkamorállal is.

tpapa 2011.01.24. 16:20:45

@tib00: Csak ismételni tudom, helyi születésű, angol nyelvű idegenvezető a forrás. Én ugyan le nem csekkoltam, hogy mi a kötelező szöveg belőle, és mennyi az igaz. :)

tpapa 2011.01.24. 16:23:33

Ja igen, a kubai fiataloknak, ahogy én láttam a kedvenc szórakozása, hogy leállnak valami forgalmas helyen és az autót támasztva beszélgetnek. Nem csapatnak. Ez így olcsóbb. :|

tib00 2011.01.24. 16:24:15

@tpapa: ez pedig sajnos tapasztalat, sőt nem csak be nem tervezett áramszünetek vannak,hanem bejelentettek,hogy pl minden nap 14 és 18 között nem lesz áram. Kiépítetlen szenyvíz,ivóvíz stb hálózatok..
A hivatalos források alapján is nagyon el vannak maradva,nemhogy még a valóságban...

2011.01.24. 19:59:31

Mi is jártunk ott, gyönyörű autóik vannak. Messze nincs annyi öreg ami vas mint amennyit várna az ember, viszont legalább annyi ex-szoci gép van. Valószínűtlen gyöngyház-metál fényű Fiat 126, vagy meggybordó MZ TS bármikor feltűnhet. De láttunk csajkát is autópályán porolni. Mondjuk az ottani autópálya is érdekes megközelítése a dolognak. Megannyi Ikarus és klónja szintén, a duplacsuklós változatot sajnos nem sikerült elkapni, de sínen közleekdőt IFA hűtőrácsos buszt igen...

2011.01.24. 20:02:46

Feljött itt az autókon kívül más téma is, miszerint, ha ott egyszer kitör a nagy demokrácia, akkor a kubai embereknek végük lesz. Nem hiszem, hogy képesek lennének nyolctól ötig (hahhahhahhh hétig) dolgozni, némelyik "dolgozót" rossz volt nézni, mennyire elege volt a munkából, tehát ami nekünk munkamorál az ott rabszolgatartás.
Manyana :))

froton 2011.01.24. 22:26:59

@Solct: Az, hogy manapság a melósok, a művezetőik és az ellenőrök baxnak az egészre és nem végeznek normális munkát, az más tészta, fokozva ezzel az amúgy is kedvezőtlen éghajlati hatásokat. egy-két hónapja foltozgatták az egyik utcát a környékünkön. Az összes lyuk, amit betömködtek, szinteltéréses és hullámos lett, képtelenek voltak síkba hozni az úttal és egyenletesre hengerelni. Volt viszont egy csóka, aki csúszót adott a melósoknak, hogy ugyan már ha arra melóznak épp, borítsák már be az ő kocsibeállóját is. Na, az olyan sima és egyenletes lett szinteltérés nélkül, hogy a légy seggre esik rajta még ottt is, ahol az új aszfalt találkozik a régivel. Gondolom a faxikám ott állt mögöttük csípőre tett kézzel, aztán figyelt, hogy mit működnek. És ugyanaz a brigád csinálta ugyanazzal az anyaggal és gépekkel, ugyanakkor. Óriási különbség volt a két munka minősége közt. Az a baj, hogy a melósok azért csinálják meg így, mert nem ellenőrzik őket, a megrendelő pedig átveszi az ilyen munkát. Szépen vissza kellene baxni nekik, hogy csinálják meg rendesen, jó nagy kötbért rájuk verni, aztán megtanulnának újra rendesen dolgozni. Nem is akartam az éghajlatra fogni a magyar utak hibáját, csak nem Svájccal kellene összehasonlítani, hogy ott hideg van és mégis....mert az állandó mínus20 az jobb feltétel egy útnak, mint a -5 +5 közt fél naponta változó...

froton 2011.01.24. 22:33:12

tib00, nem akarok vitázni veled, mert nyilvánvaló, hogy tájékozottabb vagy nálam Kuba kérdésben, csak azt akartam kifejezni, hogy az sem éppen jó, ami nálunk megy...Dolgozz reggeltől estig, mert ha nem, a bank viszi a kérót (gyakorlatilag mindegy, hogy szélvihar, vagy a behajtó...), a végeredmény ugyanaz...Na azért annyira talán nem rossz itthon a helyzet, de sokan vannak, akik így jártak. Az a baj, hogy annyira ki van nyalva seggünk, hogy már szinte semminek nem tudunk örülni (most nem pont magamról beszélek, hanem sok emberen látom, hogy mit művel, mennyit melózik, aminek az árát tárgyakra költi mert azt hiszi, hogy attól boldog lesz...)
süti beállítások módosítása