Búcsú a japántól

  2011. január 16. - ommm Címkék: mazda totalcar flotta eladás omm 323f

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nincsenek könnyes memoárok, sajnálkozás vagy jajgatás, elvégre én döntöttem úgy, hogy megválok tőle. Most azonban, ahogy a régi papírok között turkálok, rádöbbentem: ennyi időt még egy autóval sem töltöttem együtt. Elmosolyodtam egy kicsit: nocsak, öt és fél év? Nem tűnt annyinak, úgy látszik, a japánok feltalálták az időgépet vagy mi. Eltalálták: eladtam hűséges Mazdámat.

Sneaking

A 97-es 323F-ről volt már szó többször is. Elmeséltem, miért ez lett, aztán dokumentáltam egy elég komoly gatyábarázást még a boldog időkből, amikor Érden sikított a flex, aztán nagy csönd, nem volt miről írni, a kisautó ugyanis pontosan azt tette, amit a közvélemény az ilyen japán autókra évek hosszú során ráakasztott: működött.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik a tény, hogy BÁRMILYEN autó legnagyobb ellensége a tulajdonosa, ezért az ifjonti hévvel elkövetett tuningmániából idejében ébredve semmi mással nem törődtem, csak azzal, hogy a lehetőségekhez képest műszaki szempontból hibátlan legyen. A külsőségek igazán nem számítottak, egy napi használatban lévő autón elfér a karc és egy-két horpadás, ezekből egyről tehetek én, a többit jellemzően parkolókban szedte össze, cetlit csak egy vétkes hagyott.

Karc és horzsolás volt rajta itt-ott, de ez elkerülhetetlen

Persze volt egy törés, olyan 200 ezer kilométernél, amelyiknél nagy levegőt kellett vennem és eldöntenem, újfent karbantartom vagy hagyom a fenébe. Addigra azonban kivívta magának a tiszteletet, így megmenekült és jött-ment tovább, átlagban fixen 7 liter alatt fogyasztva. Közben érkezett a családunkba a kis Lancia, mint második autó, majd a Patkány, mint projektautó, a Mazda azonban fix pont volt. Nem volt sem erős, sem túl kényelmes, de 13 éves létére mindene tökéletesen működött. Kezdtem ugyan unni, néha hiányzott a gerinctámasz és a fűtött ülés, a nagyobb csend és a több lóerő, de a kezdőlökést, ami eladásához vezetett, fiam születése adta meg. Kényelmesebb, nagyobb autó kell, vagy ugyanilyen kategóriás kombi. Elkezdtem tervezni az eladását.

A tűzfalra gumibakokkal rögzülő üzemanyagszűrő cseréjét egy életre megemlegettük Petivel

A vezérműtengelyek rövid lánca csörög, elméletileg sosem kell cserélni, gyakorlatilag éppen annyit nyúlt a kétszáztizenvalahányezer kilométer alatt, hogy 4000-es fordulat fölött hűen imitálja a szelepcsörgést. A vezérlést tavaly cseréltük, de ha már megbontjuk, cserélni kéne azt is, aztán szíjak, olaj, olajszűrő, gyertyák és a többi apróság... érdemes-e még, vagy nyomjam tele finissel és adjam el az első jöttmentnek. Na azt már nem! Nem azért törődtem vele éveken keresztül, hogy most valami hülyegyerek széthajtsa!

Szerencsére Tibor barátom éppen munkába járós autót keresett, a családi Octavia kombit Kata, a felesége és kisfia, Bence használják, így jól jött volna neki egy megbízható ingázóeszköz. Szó szót követett, végül megalkudtunk, én pedig még utoljára kivittem Petihez az autót, hogy csinálja meg rajta a fent említett dolgokat, elvégre egy barátság ne egy szétrepült vezérlésen múljon. Na és persze én is nyugodtabban alszom, ha tudom, hogy nem egy roncsot sóztam a barátomra, hanem egy autót, ami még legalább öt évig az marad. Még akkor is, ha hirtelenjében ráköltöttem mintegy 50-60 ezer forintot.

Így is lett, a motor újra simán járt, bár futott már nem keveset és kéthavonta 1-2 deci olajat már hozzá kellett önteni, de önmagához képest nem érződött gyengének, a váltója hibátlan, futóműve jó, a fékekben alig van 7000 kilométer, téli-nyári garnitúra gumi felniken és két rohadás, egyik a csomagtérajtó alján, a másik pár hete tűnt fel a bal hátsó kerékív sarkában. Menthetőek még bőven.

Sokan raknak alá ordenáré 17 colos felniket, aztán csodálkoznak, hogy kiesik a szemük, annyira ráz. Ez a 15-ös Dezent garnitúra elég volt bőven

Utolsó útján, Budapestről Pozsonyba olyan jó volt, mint még soha. Példás egyenesfutással, tartós 130-cal gurult finoman én pedig lélekben számbavettem az együtt eltöltött időt. Olaszország, Szlovénia többször, négy emberrel, cucokkal, a kirándulások, családlátogatások, téli kalandok és költözés, munkahelyváltás és a tán ezerszer megjárt BP-Pozsony táv... Ha azonnal nem is, de a kép hátterében mindig ott állt biztos pontként a kis kék Mazda a maga szerény 90 lóerejével és irgalmatlan megbízhatóságával. Költöttem rá, amennyit kellett, a váratlan bajt még hírből sem ismerte, kapott tőlem ugyan, de a büntető kéz után mindig jött a jutalmazó jobb, nem bántottam sosem, hidegben nem forgattam 2500 fölé és hiszem azt, hogy ezzel tettem neki a legjobbat.

Elfogadható kiállású gép még ma is. Pedig 13 éves, illetve 14

Aztán hazaértünk, beálltam a mosóba és utoljára lemosattam (minden hónapban egyszer megkapta), kitakarítottam, majd kicsit szomorúan leparkoltam a ház előtt. Tibor pedig jött, átadta az 1600 eurót és elment. Eladni akartam az autót, nem keresni rajta, ezért lett ennyi. Duplalégzsákos, klímás autót kapott érte, amire garanciát is nyugodt szívvel vállalhattam, két garnitúra felnivel és egy nagy adag törődéssel. Kicsit még végigsimítottam persze, jó ez a forma még így, 13 évesen is. Aki ilyet vesz, az jól nézze meg, de ha jó az állapota, bátran ajánlom.

És bírta, ami miatt akkorra szerettem meg, mire eladtam. Öt és fél év után egy racionális döntés kellemes emléke marad. Kivívta magának a megbecsülést és ez nagy szó manapság, mert ahhoz évek kellenek, au revoir 323F, jó autónk voltál!

Utódod már itt áll a ház előtt. Ilyen az élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr452583861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dennis01 2011.01.16. 21:07:38

@29 Palms: A te verziod jobban hangzik, bar nalam Porsche helyett valami oreg angol roadster (Jensen-Healey, Triumph stb.) szerepel. :)

Krisi 2011.01.16. 21:16:26

@Asszeretnémondani: ugyammá, horgászós nyaraláshoz motor is elég:

kepfeltoltes.hu/110116/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

két gyerekülés kivételével minden ráfér :D

Krisi 2011.01.16. 21:25:36

@Asszeretnémondani: horgászós nyaraláshoz ez a tuti:

kepfeltoltes.hu/110116/836372719MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

gyerekek mondjuk nem nagyon férnek fel rá, de ez már csak részletkérdés :D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.16. 21:26:48

@Krisi: Bazze igazad van, nem is tudom, hogy maradhatott ki az ETZ a lehetséges alternatívák közül.:)

1kutya 2011.01.16. 21:27:51

azt hittem, csak én vagyok ilyen hülye, hogy az autóeladáson nem akartam nyerészkedni. 2 hete az oktáviát kiglancolva, átnézetve adtam el, beszámítási áron a sógornak. semmi óratekergetés, semmi átverés.
persze a különbség annyi, hogy én meg japánra cseréltem (bár nem tudom, hogy egy southamptonban, indiai vendégmunkások által összetákolt autó mennyire japán, de ez már részletkérdés:)

1kutya 2011.01.16. 21:30:38

@McK: hidd el egy gyerekkel nem kell! anno én is azért vettem az oktit, hogy majd jön a második törpe és kell a nagy autó.
sajnos egyéb okok miatt nem lett tesó, aztán most jöhetett a kisebb (rövidebb) autó, amivel a zasszony is el tud lavírozni a városban.

nem kéne... 2011.01.16. 21:36:27

@Asszeretnémondani:

nekem volt etz-m.
egy primera p10 kétliterbenzin kombájn.
a rendszáma etz096
:)))
a józsefvárosival szemben ott a gyárépületek közti parkolóban adtam el egy kínainak, aki a kezembe adott nyolcszázötvenezer forintot egy darab újságpapírba csomagolva úgy, hogy a legnagyobb címlet kétezer forint volt.
nem voltam túl nyugodt.
:))))

127_sud 2011.01.16. 21:39:05

@nem kéne...: Igen először amikor én mentem a Yetro-n (3 éve) akkor eset ki nektek az egyik csavar az önindítóból. Két éve meg tényleg 2 autóval voltatok. Tavaly meg csak Hosszú jött le talán másnap. Én meg mindhárom alkalommal kölcsönautóval mentem és persze mindegyik más volt. De már végre volt navigátorom egy éve...
Ennyi pénzért meg nagyon is jó ez az autó, persze pár dolgot rendbe kell tenni de ezt mindenki tudja.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.16. 21:45:36

@nem kéne...: Én az autópiacon egy passatot 800.000-ért egy zőccségesnek. Akkor még volt papír ötvenes meg százas, kaptam egy harminc centi magas pénzoszlopot nájlon szatyorban. Mondom neki ugye nem gondolod, hogy ezzel fogok hazamenni BKV-val. Átgondolta, hazavitt. :)

nem kéne... 2011.01.16. 21:49:58

@127_sud:

én vagyok az, aki lement siófokra.
az önindítóból meg két csavar esett ki, mert a kapkodás.
meg a hülyeség.
arra van pénz...
:))))
az a mutatvány egyébként majdnem máshogy sült el, mert az indulás előtti hajnalon még nem volt hajlandó elindulni az autó egy apró baki miatt, de a Peti fölhívott, hogy nincs nagy gáz, mert talált egy fasza moszkvicsot negyvenért, legfeljebb gyorsba' elhozzzuk, elvégre valamivel kell menni és hát szegről-végről az is a mi kutyánk kölyke.
itt tettem le a telefont és gondolkodtam rajta pár pillanatig, hogy még a telefonkönyvből is törlöm a csávót.
:)))

pecz 2011.01.16. 21:58:27

Szerintem nem kellene ennyire villogni azzal, hogy valaki hosszú időn keresztül illegálisan szlovák rendszámmal közlekedett Magyarországon. Remélem legalább szlovákul tud beszélni a cikk írója.
Amugy vannak EU országok, ahol egy hónap elteltével megjelenik a hatóság és fényképpel dokumentálja, hogy már több mint 30 napja tartózkodik az országban a gépkocsi, akkor meg be kell jelenteni, stb. stb.
Egyébként japán autót azért ad el az ember, hogy vegyen egy újabb japán autót.

brain drain 2011.01.16. 21:58:50

@CorollaVVTI: nem túlzás, mindkettő nagypapaautó, de igazad van, a kettő között van különbség: az egyik csúnyább mint a másik

überkedsz és még lapot is húzol 19-re, nem túl racionális :)

nem kéne... 2011.01.16. 22:02:21

@pecz:

külföldi állampolgár a saját állampolgárságának megfelelően regisztrált autót miért is nem használhat?

Shadowbull 2011.01.16. 22:07:34

@loláb: ez nem marketing agyatlansag.

Ha sokat utazol, es kicsi a gyerek, akkor nem art a nagy csomagtarto.

Az egyteru mondjuk szerintem is felesleges, mert miert jo az ha az ember feje folott van meg 1 meter ures ter, csak surited a levegot magad elott feleslegesen.

De egy kombi bizony jol jon.

sb

127_sud 2011.01.16. 22:10:10

@nem kéne...: Persze hülye vagyok ki más lenne a Hosszú, meg a "klubbon" is találkoztunk a múltkor amikor ott volt a Lotus.
Amúgy akkor valami traktoros embertől tudtatok szerezni elég hosszú csavart vagy valami ilyesmi? Azért egy régi zsír Moszkvics az rulez... Persze nekem nem igazán kellene de az ember elismeri azért. Talán még a motor dőlésszöge is egyezik a BMW-vel ha jól emlékszem, persze ezt biztosan jobban vágod.

CorollaVVTI 2011.01.16. 22:13:58

@brain drain: Mivel fogalmad sincs róla, hogy miről beszélsz, ezért inkább nem folytatom. Esetleg nézz utána a Levinnek, vagy egy G6-nak, vagy bármi hasonlónak.

pecz 2011.01.16. 22:15:45

Re: nemkéne

Szlovák állampolgár a szlovák rendszámú autóját annyit használja nálunk, amennyit csak akarja. Ha erről van szó, akkor bocs a megjegyzésért.

Shadowbull 2011.01.16. 22:19:56

@comp: "Mi ketten a testvéremmel valahogy felnőttünk úgy hogy egy wartbourg volt a családba. Négyajtós. Hátul biztonsági öv sem volt nem hogy gerekülés"

Nyilvan akkor ma, a XXI. szazadban sem kell semmifele biztonsagi berendezes, eszkoz, intezkedes, mert te tulelted anelkul.

Gratulalok egyebkent.

sb

nem kéne... 2011.01.16. 22:20:05

@127_sud:

moszkvicshoz annyi közöm van, hogy még jogosítvány nélküli koromban anyám egy izzsel járt áruért pestre.
nem szerettük maradéktalanul, na.
az a moszkva motor meg nem egészen tudom, mi lehet, az biztos, hogy nem a '02ben működő m10 jelű, mert ahhoz túl sok a különbség.
talán az egyik elődje, az m113 vagy 115, ezeket nem igazán ismerem.

a csavar meg pont úgy lett, ahogy írod:
a Peti meg az Ákos (utóbbi egy feltűnően patkányos piros e30al volt kétszer, most meg egy szép szürke 318assal) bement alcsútra, hogy ahol traktor van, ott lesz csavar is.
lett.
nem pont olyan, meg a váltóharangból kiszakadt menet miatt átmenő plusz muterral, de végül is kiadta.
valami két és fél órát tartott a javítás tokkal vonóval, közben még ötös anyát is loptam egy vonóhorgos vectráról, mert a fűben elveszett és kellett az önindítóra.
:)))

nem kéne... 2011.01.16. 22:21:48

@nem kéne...:

kieg:
az izst nem szerettük maradéktalanul.
:)))

comp 2011.01.16. 22:25:36

@Shadowbull: Látom a hozzád hasonlók miatt hiba volt megemlíteni a dolgot, mert nem ez volt a lényeg, a visszaolvasástól meg megfájdul az ember feje.

brain drain 2011.01.16. 22:27:57

@CorollaVVTI: Tipikussss. Belököd az ajtót, mikor senki nem kíváncsi rád, okoskodsz (ráadásul egy nagypapaautóból, miközben egy proliautót fikázol, LOL, összetévesztesz embereket egymással (jelen esetben engem egy renaultossal), aztán egyvalaki leolt, erre elmondod milyen autód van (kit érdekel?), hőbörögsz egy sort, majd sértődötten távozol. A többiek meg egy jót röhögnek rajtad. :) Kellett ez neked? :)

127_sud 2011.01.16. 22:29:15

@nem kéne...: Gondoltam, hogy az IZS-ről van szó :) Én gyerekkoromban egyszer ültem Moszkvicsban de valami beleállt a hátsómba az ülésből. Utána a környékére se mentem.

Tényleg jó kis sztori volt az a szerelés. Meg gondolom nem ártott megvárni míg kihűl az váltóöntvény. A kipufogócső még csak lehűl hamar de az öntvények nem arról híresek. Egy esetre ilyenre legalább mindenki emlékszik még évek múlva is.

nem kéne... 2011.01.16. 22:30:30

@127_sud:

mellesleg az a lotus erősen "dugnám" kategória, azt leszámítva, hogy jobbkormányos.
egészen megtetszett.
rá kéne húzódnom kicsit a vagyonszerzésnek a jelenleginél eredményesebb formáira és kellene egy ilyen. ha másért nem is, legalább körbekergetném a főnökömet a ringen.
ez nem pont ugyanaz a motyó, mert ez a rövid, de ilyent tud megfelelően kireszelgetve:
www.youtube.com/watch?v=5OgDn0NYOcg

McK (törölt) 2011.01.16. 22:32:11

@1kutya: Kérlek alásan,én elhiszem,hogy nem KELL!
Hisz magam is ezt írtam.
DE JOBB!

Shadowbull 2011.01.16. 22:37:08

@pecz: "Szlovák állampolgár a szlovák rendszámú autóját annyit használja nálunk, amennyit csak akarja."

Meg ez sem feltetlenul igy van.

Nemetorszagban peldaul ha tartozkodasi engedelyed van, es bejelentett lakcimed, akkor elvileg fel ev utan a magyar rendszamu autodat nemetesiteni kell.

Persze a gyakorlatban ezzel konkretan senki sem foglalkozik.

Ez az EU elonye. Atjarhato hatarok, a burokratak meg bekaphatjak.

sb

CorollaVVTI 2011.01.16. 22:38:31

@brain drain: Én jól szórakoztam, igaz, Rajtad. Lehet, mások is. Azt nem mondtam, hogy milyen autóm van. De az "önigazolás" és a "demagógia" kurzusokat ugye hallgattad valamely felsőoktatási intézményben? :) Semmi gond nincs, csak nem arról írsz, amit írtam. Ilyen a troll, úgyhogy további etetés részemről kizárva.

Shadowbull 2011.01.16. 22:39:07

@comp: A "hozzam hasonlok"?

Miert, milyenek a hozzam hasonlok?

Nagyapam a haboru utan elhagyott tuzersegi lovedekekkel meg eles loszerekkel jatszott, es tulelte.

Megsem adnek a gyerekem kezebe egy rozsdas taposoaknat.

sb

kultúrpesszimista 2011.01.16. 22:40:16

OMMM,

MINDENKI ÖSSZE-VISSZA BESZÉL! MILYEN AUTÓT VETTÉL?

KÖSZÖNETTEL ÉS GRATULÁLVA A VÉTELHEZ,
KP

ommm 2011.01.16. 22:41:31

cok, most mndent végigolvasok és beájulok. A jövő héten részletesen beszámolok autóvásárlási kálváriámról és a megoldások mikéntjéről és miértjéről.

nem kéne... 2011.01.16. 22:41:37

@127_sud:

nem is a váltó volt nagyon meleg, hanem a blokk meg az olajteknő.
mindegy, vártuk a csavart és söröztünk a pistával minden mindegy alapon, nekünk lehetett.
de majdnem mindegyik yetrora jutott némi hülyeség, egyszer elaludt a drájverem, vártam rá vagy három órát a rajtnál, közben szolídan sörözgettem, ebből később némi plusz kilométerünk keletkezett, olyan százassal mentünk csak többet...
:)))
egyszer benzincsövet cseréltünk újról régire (!), mert az új benzincső csak a benzint nem bírta és szétynyílt hosszában, aztán ugye volt ez a váltó, tavalyelőtt meg a piros e30nak voltak vízgondjai, de azt is megoldottuk és bánkúttól elég tempósan lementünk egerbe.
és hát nekünk se a szomszédunk hülye, ezért a szállás előtt az utca elején kötélvégre vettük az e30at és behúztam a célba.
persze egyből ment a káröröm, hogy na, megdöglött a teknika, az persze senkit nem zavart, hogy az elvileg bánkúttól húzott autó alól dől a meleg és pattog mindene, ahogy hűl éppen...
másnap meg volt némi pislogás, amikor az Ákos beült és kiállt vele a sorba, nem igazán értették.
az idei sajnos kimaradt, de a következő remélem nem fog.

brain drain 2011.01.16. 22:46:28

@CorollaVVTI: És még ezt is sikerült megfejelned, ezzel elérted a kispálya besorolást, mindezen teljesítményt egy árva délután alatt. Gratulálok! Nagyon komoly ember lehetsz...

Corollára visszatérve: gondolom el tudod olvasni a nickedet :D:D:D, vagy nem?

Te kezdtél el okoskodni cicaboy, de érthető ha nem érted mit generálsz magad körül, mondjuk ahhoz már némi ész is kéne.

kultúrpesszimista 2011.01.16. 22:47:33

@ommm:

Egy márkára és egy típusra talán még van erőd... ;-)

brain drain 2011.01.16. 22:49:01

@CorollaVVTI: Szép álmokat Thaliás barátom :D

McK (törölt) 2011.01.16. 22:53:34

@kultúrpesszimista: az teljességgel lelombozná a varázst..

Mint a csajozásnál anno..
Fűzted,puhítottad,bókoltál,elkápráztattad,míg lecsúszott a bugyija.

Ha levette magától,csak egyszeri eset volt,az is felejthető.

Meg kell adni a módját.

kultúrpesszimista 2011.01.16. 22:59:05

@McK:

Na ja. Klassz, de inkább gyerekes, ha valaki így kéreti magát.

comp 2011.01.16. 22:59:36

@Shadowbull: Az enyém is, a másik pedig alatta. És túlélte a Don kanyart, a hadifogságot, ez nem tom hogy jön ide :)
A hozzád hasonlók, akik nem értették meg mit szerettem volna mondani.
Tehát az én álláspontom: Nem kell a gyerekre kenni, ha újabb, nagyobb, pöpecebb verdát akarok venni, mert a gyerek dolgait ebbe is bele lehet pakolni. Nekem átlátszó ez az indok itt most ebben a helyzetben egy autóbuzi esetében. Ennyi.

comp 2011.01.16. 23:06:44

@Shadowbull: Az meg hogy te adod a gyerek kezébe vagy maga veszi majd a petárdát ha 14 éves lesz, két teljesen különböző dolog. :D

Shadowbull 2011.01.16. 23:13:56

@comp: En nem kentem a gyerekre, es a hatam kozepebe sem kivantam egy kombit.

De a Bravaba nem fertek be a cuccok, a Mondeo kombiba meg befernek.

Objektiv indokok szolnak a nagyobb auto mellett ha kisgyerekes a csalad.

Az mar mas kerdes, hogy nyilvan nem kotelezo, meg akinek nem jut ra az nem vesz.

sb

comp 2011.01.16. 23:20:34

@Shadowbull: :) Nekem nem kell magyarázkodnod, főleg hogy ommm mazda -> valami nagyobb ami lehet alfa is autóváltásáról volt szó, és hogy a mazdába azért beférnének 1 gyerek + szülők cuccai. Itt sem a váltást kérdőjeleztem meg, hanem hogy egy ilyen oldalon csak a gyerekre fogni. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.01.16. 23:38:22

@comp: Én nem ítélnék ismeretlenül. Van olyan egygyerekes család, ahol elég lenne egy Punto is, meg van olyan, ahol a Mondeo kombi is épphogy elég. Soktényezös a játék.

comp 2011.01.16. 23:58:53

@malenykij polgar: Ismerek egy csajt akinek 10 testvére van. (Egyikőnk se cigány:)Ők pl nem hiszem hogy egy kocsival mennek nyaralni. :)

én58 2011.01.17. 00:10:22

Megdöbbentő, hogy ha veszel egy régebbi Toyotát, mennyire leszarja a gyártó cég az estleges kérdéseidet. Alkatrészt ugyan adnak hozzá jó pénzért, de bármilyen egyéb kérdésed van a kocsival kapcsolatban, még a márkaképviseletek legjobb szándékú dolgozói se tudnak semmilyen infót, leírást se beszerezni egy már nem forgalmazott típusról. Mostani járművem miatt írtam már az európai központjuknak is, de válaszra se méltattak. Ha nem újat veszel, annyit érsz a szemükben, mintha Trabantot tartanál.

Pukkandúr 2011.01.17. 00:16:46

skoda octaviát vett..

wiha (törölt) 2011.01.17. 00:41:32

Na az Alfa az tokeletes csaladi auto lesz, az egesz csalad egyutt szerelheti, ha leterdel nyaralaskor :)

kultúrpesszimista 2011.01.17. 01:05:20

@Pukkandúr:

Nekem mindegy, de merem remélni, hogy nem... A stílustalanság, igénytelenség legalja. (Vagy csúcsa?)

McK (törölt) 2011.01.17. 01:14:36

Igénytelenség?
Nono..
Kérdés,kinek mire van igénye.
Eljön az a pont egy férfi életében,amikor az előtte marha vagánynak gondolt ültetést rém kényelmetlennek érzi,sőt,cikinek,a nagy kereket rázósnak,a hangos kipuffogót pedíg ökörségnek.
Abban a stádiumban igen jó autó egy octavia.
Mert valljuk be,olyan autó,mint amilyen feleségre a töbség vágyik.
Dinamikus,MEGBÍZHATÓ,otthonos,és az ember megbízik benne..

Garp 2011.01.17. 01:24:27

@pecz: süt belőled a jó szándék.

@kultúrpesszimista: nem fáj?

kultúrpesszimista 2011.01.17. 01:31:51

@McK:

Csak ha stukkert szorítanának a halántékomhoz, akkor vennék Skodát. Pláne, ha vállaltan autob...bolond vagyok. Azért egy ültetett, örök-szép Mazda 323f és egy Octavia közt vannak vállalható alternatívák, bőséggel.

De most csak vélelmezünk valamit, lehet, hogy nincs is szó erről.

Ja, és nem otthonos. Otthonos egy Peugeot, Citroen, Volvo stb. Egy Skoda a legkevésbé, talán egy Superb. Na de az is vérciki.

Garp 2011.01.17. 01:41:33

@kultúrpesszimista: az agresszív sötétség az agyadban azon a helyen ahol az empátia és a tolerancia kéne legyen. Igénytelenség az ha valaki így véleményt megfogalmaz és leminősít jó pár ezer embert. Gondolom az életben nem volt Skodád, de jól hangzik - neked - amit írtál. Pedig ez egyszerű márkarasszizmus, avagy jóízű trollkodás.

kultúrpesszimista 2011.01.17. 01:46:28

@Garp:

Te szerencsétlen... Látom, felkaptad - többedmagaddal - a troll szót, tudom, ez most amolyan divatos jokerszó, amit bárkire rá lehet sütni, akivel nem értünk egyet, igaz?

Anyádat sötétezzed le! A véleményem az enyém, és ha nekem mondjuk a Rolls egy szar, akkor az is az én véleményem! NEKED, Garp vagy ki, ehhez az égvilágon semmi közöd! Pont te oktatsz ki empátiából és toleranciából, amikor nem tolerálsz egy olyan semmitmondó és jelentéktelen véleményt, mint az enyém a Skodákról?! Haha, ez már kínosan vicces. Shame on you. Ice-T okozzon hagymázas álmokat neked, te majomkodó fogadatlan prókátor.

Garp 2011.01.17. 01:57:17

@kultúrpesszimista: ejejj kisfiú, úgy látom nincs érzéked a finomságokhoz. Nem sötétezett itt le senki Téged. Olvass csak vissza.
Na elmagyarázom azért: A megjegyzésed, mely egyenlőséget von igénytelenség és egy Skoda birtoklása között, bizony trollhoz méltó volt ehelyt. A véleményed szent és sérthetetlen, ez igaz. Viszont egy nagyjából statikus csoportból álló közösség fórumán azt másokat sértő módon belefingani mások képébe - hát, hadd ne legyen már lenyelendő. Csókol anyád: Pityu.

kultúrpesszimista 2011.01.17. 02:04:06

@Garp:

1. Nem vagyok hülye, sőt, még kifejezetten differenciált gondolkodással és hiperérzékenységgel is rendelkezem. Lehet valakit közvetlenül és közvetetten, a sorok közt is lesötétezni. Te az utóbbival éltél, olvass vissza inkább te. Álságos a visszakozásod.

2. Akármelyik fórum, így ez is, nem statikus, nem homogén csoportból álló közösség. Itt mindenki E/1. személyben ír. Én biztosan. Ha te nem, ha te tudathasadásos vagy és nem a saját véleményed fogalmazod meg, az a te bajod. Teszek magasról arra, ha a véleményem sért másokat, mint ahogyan tökéletesen nem érdekel az, ha a te véleményed (vagy másé) kiveri egy harmadiknak a biztosítékot. Akár az enyémét. Ez a véleménynyilvánítás szabadsága.

Hogy csípi az orrod a stílusom? Meglehet. De a lényeg, hogy igazam van.

Na, most már szerintem leszállhatsz a fontoskodás lováról.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.17. 02:07:52

@BaLee: Mivel a kocsi szlovák tulajtól szlovák tulajhoz ment(bocs Pista, csak a Mo-iak kedvéért), mindegy mennyi a használtautón. Nézd meg itt: www.autobazar.eu/sk

Szóval olcsó biztosan nem volt, de ha ismerőstől vesz az ember, az fontos faktor.

Az a tény, hogy ezeknek a tizenéves autóknak Mo-n még van értékük, kizárólag a magyar behozatali politika miatt van. Ha Szlovákiában 5-600 eurotól(szlovák papirok nélkül) nyomatják a németből hozott ilyeneket, mennyi lehet kint? Szerintem fizetnek, csak vidd már el.

Garp 2011.01.17. 02:23:51

@kultúrpesszimista: ha ennyire érzékeny vagy, másról miért nem feltételezed ugyanezt? Ismétlem: nem a véleményed, hanem annak stílusa a bántó. Jó lenne, ha eljutna hozzád végre, amit próbálok elmagyarázni. Kezdem elveszteni a türelmemet: magyarán mondva a faszom kivan azzal, hogy néhány tahó idejön és élből leoszt embereket birtokolt autó, üzemanyag felhasználás, kerékpár és motor használat miatt. Van itt pár száz/ezer ember, aki szórakozni jön, és nem azért, hogy lebarmolják, "leigénytelenezzék", lefikázzák. Hál' Istennek kikopóban volt az elmúlt időben az a néhány barom, aki rendszeresen itt élte ki magát. Szar lenne látni, hogy megint visszatér ez a stílus.
Statikus csoportból álló közösség: kb ugyanazok az emberek dugják ide az orrukat nap-mint-nap.
Na ha ezek után sem érted, tényleg menthetetlen vagy.

zootyo 2011.01.17. 02:47:54

@kultúrpesszimista: Mi az, hogy egy skoda vérciki? Főleg egy superb? Azért mert a jel skoda rajta?
Amúgy teljesen egyetértek Garp-al.

Dennis01 2011.01.17. 02:50:53

@nem kéne...: Angol auto jobbkormanyosban az igazi, hidd el nekem! :)
Az ilyen Elanok meg igen nagyot tudnak utni meg mai mercevel is..

Garp 2011.01.17. 02:59:58

@Dennis01: óóó, vagy egy TVR..hörr! :) (Mikor jöttök?)

Rocko- 2011.01.17. 07:12:40

@nem kéne...: ahh. au. lol. meg ilyenek.

LAPoska 2011.01.17. 07:16:06

aha... revuuuuca... :-)

Rocko- 2011.01.17. 07:19:25

@Shadowbull: hát ha a saját gyereked kezébe nem is, de máséba már adhatnál. végén felnő, és abból is kommentelő lesz. :)

@kultúrpesszimista: türelem. :)

Rocko- 2011.01.17. 07:21:56

@McK: így van.

@kultúrpesszimista: nem gyerekes, megvan mindennek a maga ideje.

BaLee 2011.01.17. 08:03:44

@Bathory: ebben igazad van, de a legtöbben akik írták, hogy milyen drágán adta el valószínűleg szintén nem a szlovák árakat nézték.

Magyarországon pedig tényleg tartják az árukat az ilyen és ehhez hasonló használt autók. De ha valaki egy jól kinéző, megbízható autót keresne bő fél millából én is egy ilyen 323F-et ajánlanék neki.
Sokkal szívesebben ülök olyan autóbam ami ritka, szép és megnézik mindenhol. Ha mellé még megbízható is...

127_sud 2011.01.17. 09:02:48

@nem kéne...: Igen nem rosszak ezek a gépek, simán el tudnék én is képzelni egy ilyet a garázsban. Azért a videón látszik, hogy egy jó pilóta miket tud művelni a géppel.
Azt meg reméljük, hogy Pista sok gond és balesetmentes km-t fog megtenni az új géppel. Azért a 6 henger mégis csak 6 henger. Akát V vagy akár soros motorral, bár én inkább a V6-ra szavaznék.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.17. 09:30:32

@McK: én már ebben a stádiumban vagyok, hogy az ültetés ökörség, a hangos kipufogó meg ciki. ezé vettem stiftet. magamnak+csajszinak elég

Pukkandúr 2011.01.17. 10:05:15

na ne... azért vettél stiftet, mert a renault megane túl drága :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.01.17. 10:07:03

@McK: és jól pakolható, ami feleségnél sem hátrány ;)

Pukkandúr 2011.01.17. 10:18:22

@kultúrpesszimista: a superbénél már csak egyetlen vércikibb van : az octavia rs, mi ? :) lárifári...

comp 2011.01.17. 10:29:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Nem ciki a hangos kipufogó, ha motor is van hozzá. Mondjuk 1.0-2.0 négy henger az nem az. :)

kultúrpesszimista 2011.01.17. 10:38:36

@treedog:

Köszi! Az klassz! Más kategória, mint az MX3, másképp jó egyik és a másik, de mindkettő élvezetes, stílusos AUTÓ.

kultúrpesszimista 2011.01.17. 10:41:05

@Rocko-:

Oké, ebben teljesen egyetértünk.

kultúrpesszimista 2011.01.17. 10:44:02

@Pukkandúr:

Nekem igen. Soha nem vennék Skodát. Wannabe VW, kispolgároknak. Nem a kispolgárisággal van bajom, hanem az autóval, amin egyedül az embléma Skoda, minden más VW. Skoda RS, gyors és erős. És? Ennyi elég lenne? Neked biztosan, nekem nem. Volt sokáig Skodám, vezettem is újabbat (Fabia), tisztességes steril gép a pórnépnek, jó fapad. Bocs, de akkor már inkább egy tizensok éves Citroen Xantia vagy ha egyszerűbb szerkezet, akkor P306. Stílusos, kényelmes autók és nem drágább fenntartani, mint egy Csodát.

brain drain 2011.01.17. 13:59:30

@kultúrpesszimista: Nem vagyok egy vw-fan, de elég brutális vagy velük szemben. Milyen autód van?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.17. 14:27:04

@Pukkandúr: na még egy megane baszna be..
egyébként a mözsanokat olcsóbban adták nagyátlagban, mint a stiftemet.

McK (törölt) 2011.01.17. 15:06:57

@kultúrpesszimista: P306,és XANTIA..az..édesanyám,ne sirass..
Fogalmad nincs neked,hogy miről beszélsz.
Ezekhez képest egy Octavia ,maga az ipari csoda!

comp 2011.01.17. 15:36:53

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Hát izlések és pofonok. Nekem is van a kocsimon, sor6. Szép hangja van. De valószínűleg igazatok van, fiatalság bolondság :)

Nindzsaa 2011.01.17. 15:38:54

@McK:Minden gépjármű ipari csoda,viszont ha választanom kéne miben utazzak,inkább a Xantia lenne,sokkal kellemesebb élmény

McK (törölt) 2011.01.17. 15:56:24

@Nindzsaa: Az biztos. Csak tudod gyerekkel a cél a cél.
Ezt pedíg egy Xantia ritkán mondhatja el magának.
A Xantiának hívő kell,aki minden beülésnél elmormol 3 mi atyánkot,hátha nem rohad le.
Gyeerekkel ilyet ÉN nem tartanék. Más ettől még tarthat..

kultúrpesszimista 2011.01.17. 18:03:39

@McK:

Természetesen a magyarosch sztereotípiád, amit a Citroen Xantiával kapcsolatban dédelgetsz és megpróbálsz átadni nekem, úgy pereg le rólam, mint orkánkabátról az eső. Persze beszélhetnénk Alfáról, Lanciáról is, nyilván hasonlóan masszív előítéleted van velük kapcsolatban, miközben nem volt neked egy napig se. Ha nem veszed rossz néven, a véleményed ezek után minimálisan sem számít, ahogyan senkié sem, aki felül ezeknek a sztereotípiáknak.

kultúrpesszimista 2011.01.17. 18:09:06

@brain drain:

A NépAutókat nem kevésbé rühellem, de tény, azok minőségi autók, saját szürkeállományból lettek kifejlesztve és ha mást nem, ezt mindenképp tisztelnem, elismernem kell. De a Skoda? Miről beszélünk?! Egy cseh brand, 99,9% VW alkatrészekkel. Nekem fontos, hogy egy autó szép és stílusos legyen, de legfőképp hogy a márkajelzés alatt ne valami összetákolt, más elemekből épülő szerkezet legyen. Nemcsak az autókkal vagyok így, videot, tv-t, hifit is olyat veszek, amely 100%-ig saját fejlesztés, saját elemekből felépítve. Nem sok ilyen maradt sajnos. Régen egy Aiwa, Akai, Hitachi, JVC is tudta ezt, manapság ezek nem jobbak egy noname szarnál. Maradt a Sony, Matsushita (Panasonic), Philips és a koreaiak...

kultúrpesszimista 2011.01.17. 18:19:08

@kultúrpesszimista:

Kiegészítés: ha egy autó koprodukcióban készül, az persze más kérdés. Ott több kisebb-nagyobb neves gyártó teszi össze a tudását, amelyek részegységekben, végül egy egész autóban manifesztálódik aztán. Több ilyen volt régen és ma is, nincs ezzel semmi bajom. De ha egy átmaszkírozott, átcímkézett autóról van szó, az nem ugyanaz. A Ford-Volvokat is ezért utáltam már (túl azon, hogy még a stílusjegyek is elvesztették a markánsságukat), mert alapvetően Volvo embléma alatt adtak el Fordot. Remélem, érthető a különbség...

Nindzsaa 2011.01.17. 19:18:04

@McK: A Xantiának rendes gazda kell, aki rendesen használja,karbantartja,erre érzékeny,hosszú élettartamú autó,ha igényes a tulaja.
Aki meg miatyánk mormogásával ül bele egy szar autóba,az vizsgáltassa meg magát orvossal:)

brain drain 2011.01.17. 19:31:44

@kultúrpesszimista: nem, mert nem mondtad, hogy milyen autód van :o), csak azt, hogy mit utálsz

brain drain 2011.01.17. 19:34:12

@Nindzsaa: én egyszer megkérdeztem a egyik szerelőmet, hogy "figyelj, te egy rendes komoly ember vagy, szerelő, ráadásul értesz a szakmádhoz, mégis Citroened van, hát hogy is van ez?" Erre a válasz: "nincs jobb kocsira pénzem, sajnos csak ilyen autót tudok megvenni, pedig én is mercibe ülnék."

kultúrpesszimista 2011.01.17. 19:57:59

@brain drain:

hétköznapokra, munkára toyota, ünnepnapokra és nyárra volvo

McK (törölt) 2011.01.17. 21:22:48

@kultúrpesszimista:
Azt,hogy nekem hány Xantiám,Alfám,Lanciám van,vagy volt,hagyjuk ki a képletből,maradjunk annyiban,hogy ez egy öngól részedről..:D
A második fele pedíg egy logikai bukfenc..
Te sosem vennél Skodát,de tudod,hogy szar.
Majd lebaszol engem,hogy úgy alkotok véleményt,hogy nem volt olyanom..:D
Vicces. Különösen,hogy kifejezetten tévedsz,hisz mindegyikem volt.

Garp 2011.01.17. 22:08:32

@McK: csodálom a türelmed...

Virago_1000 2011.01.17. 22:16:56

@McK: "A Xantiának hívő kell,aki minden beülésnél elmormol 3 mi atyánkot,hátha nem rohad le."
Ekkora okorseget, edes jo Istenem...

Virago_1000 2011.01.17. 22:19:13

@Nindzsaa: "A Xantiának rendes gazda kell, aki rendesen használja,karbantartja,erre érzékeny,hosszú élettartamú autó,ha igényes a tulaja."

Eppen ugy, mint a nemet, vagy a japan autonak. Aki meg nem latott meg autot a lemezek alatt, az meg csak uljon fol a sztereotipiaknak.

McK (törölt) 2011.01.17. 23:36:38

Ühüm.
Csak mert szórakoztat..
A sztereotípiák a valóságból táplálkoznak..
Azaz.
Nem arról beszélünk,hogy nincs jó Xantia.
Hanem arról,hogy a többség mostanra egy megbízhatatlan elektronikai,és hidraulikus problémák tömkelegével rendelkező bajgyüjtemény.
Ellenben a nálánál sokkal,de sokkal egyszerűbb kategóriatársaival.
Természetesen Passatból is van szemétdomb,és Xantiából is jó..csak nem mindegy az arány,amiben fellelhetőek.

Mert az egész más.
Én imádtam a Xantia futóművét,egész egyszerűen döbbenet ,hogy nem dől meg a bódé semmilyen kanyarban,de gyakorlatilag mindegyiken,mindíg szar valami.

Tudom-tudom..majd most jönnek a 300 ezret mentem hiba nélkül okostojások..
Biztos igazuk is van.
Gondolom azért dobálják el őket,azért lehet venni szarér,hugyér,mert annyira kurva jó autó,hogy az valami hihetetlen.
Azért kerül a Passat árának harmadába,mert tök ugyanolyan,sőt,jobb..

Virago_1000 2011.01.18. 00:54:32

@McK: na ez egy okosabb hozzaszolas volt mint az enyem :) De vicc nelkul, szerintem altalanossagban elmondhato, hogy az az auto, amit karbantartanak, rendesen apolnak, megadjak neki amit ker, az el fog sokaig menni, ellenben amit elhanyagolnak, addig hajtjak amig a lelket ki nem leheli, az bedobja a torolkozot, elobb utobb, es ez nemzetisegtol teljesen fuggetlen. Mindegyik nemzetisegu autonak megvan a gyenge/eros pontja. A sztereotipiak pedig annyira taplalkoznak a valosagbol, mint a pletykak.

"Gondolom azért dobálják el őket,azért lehet venni szarér,hugyér,mert annyira kurva jó autó,hogy az valami hihetetlen.
Azért kerül a Passat árának harmadába,mert tök ugyanolyan,sőt,jobb.."

A sztereotipia miatt, aminek 5 % alapja volt 30 eve, (de szerintem meg akkor se).
Az meg klinikai eset, hogy itthon egy VW is presztizsautonak szamit bizonyos korokben.

Virago_1000 2011.01.18. 00:56:48

@McK: "Természetesen Passatból is van szemétdomb,és Xantiából is jó..csak nem mindegy az arány,amiben fellelhetőek."

ez az arany nem kulonbozik jelentosen (par % az elteres, hol ennek, hol annak a javara). Ezt a megbizhatosagi statisztikak is igazoljak, masreszt ha nem igy lenne, akkor a francia gyarak csodot jelentettek volna, a nemetek meg felvasaroltak volna oket, de nem igy van.

McK (törölt) 2011.01.18. 16:11:39

@Virago_1000: Az arány igen jelentősen különbözik.
Tekintve,hogy a legelső Xantiákból lassan mind hamutálat csináltak már,a többi is közelít a sorsa felé,mert a béka segge alatt az ára.
Ellenben a Passat diesel ára- még a nem túl fényes példányoké -is egekben.
süti beállítások módosítása