A Golf, amelyik termeli a benzint

  2011. január 14. - ommm Címkék: vélemény volkswagen golf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nézzen ki az ablakon: ott lesz egy. Kapcsolja be a tévét, ott is látja majd. A Golf egyszerűen mindenütt ott van, de vajon tud-e még valami újat is mutatni, vagy saját unalmába fullad?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802582618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.01.14. 16:00:06

@Shadowbull: van aki elissza, eldrogozza, eljatekgepezi.
En eltankolom. Akinek nincs ra, az meg nem is bulizza el, es jar busszal. ;)

Palex 2011.01.14. 16:38:22

Nem kell félni a motortól.
Amúgy meg ne csak azt nézzétek, hány LE-s a konkurencia, mert ez az 1.2TSI azokat a menetteljesítményeket hozza, mint pl. az 1.6 Auris, az 1.6 Astra meg már gyengébben is megy ennél.
10,5mp 100-ig. Ilyen menetteljesítménnyel rendelkező autókhoz kell hasonlítani mind árban, mind fogyasztásban.
Egyébként ha valakinek a hosszútávú fogyasztás segít:
Barátom 1.4 Superbje 7 liter körül megáll főként Peremtelepülésről bejárás Bp-re, meg autópályás közlekedés mellett.

Ottopappa 2011.01.14. 16:38:52

Annó nagyfater Samarája is Bluemotion volt, mert mindig lerohadt alapjáraton, ha megálltál... :) Csak ott hiába nyomogattad a kuplungot... :)

bizé 2011.01.14. 16:44:23

@phrascarica: smartban merga motor van asszem ne keverjük az autót a közlekedési eszközzel!

bizé 2011.01.14. 16:50:41

@ruskyy: erre nem tudok mit mondani ö mondta nekem! de akkor is egy traktor,mióta megvan neki a skoda csak úgy hívom őstermelő.

-Gabi- 2011.01.14. 17:14:50

Sok fasz
Aki a Logannal egy lapon említi az egy barom.
Aki szidja a Golfot,az meg egy állat
Ilyen hulladék szarok,asztra,corolla,i30.logan...hagyjad már sok selejt

bizé 2011.01.14. 17:22:20

@-Gabi-: a golf volt valaha saját kategóriájában a legmegbízhatóbb akár egy napig is ??? a corolla több mint tíz évig! Viszont a logan az tényleg fos.

XGyurmaX 2011.01.14. 17:31:19

Németek kb 5 évig használják utána eladják keletre kit érdekel mi lesz utána.Addig meg megspórólnak az üzemanyagon kb 3000 Eurót.
A németet nem érdekli mi lesz a kocsijával 15 éves korában.3-4 év után vesz egy másik GOLFOT ,az épp aktuálisat.

Gatwick_217 2011.01.14. 17:42:25

@Sword: Pedig hidd el, nem lehet ledönteni az ülőlapot, azért nincsen síkban. 3as, 4es Golfban ment, 5ös óta fix az ülőlap. Passat4ben szintén ment, 5ös óta nem lehet (lépcsőshátúnél, de valszeg kombinál sem).

karlov 2011.01.14. 17:47:08

Ez itt sok embernek vallás.
Néhánynak csak racionalitás,a maradék a kettő keverékéből főz(vagyis vásárol).
Ki mit szeret(ne).
De ez az 1.2 tsi az nem azonos elvben az 1.4 tsi vel ha jól gondolom,mármint nem turbós és kompresszoros...
???

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.14. 17:54:41

6 milláé'3 éves+ néhány hónapos 220CDI Mercit inkább by Pappas

Sword 2011.01.14. 17:56:30

@Gatwick_217: Persze, elhiszem, hogy így van.
Csak nagyon furcsállom. Visszafele fejlődünk.
Mekkora tétel lehet ez? Gyakorlatilag egy zsanér meg némi vékony acélrúd az egész.
A Bora-ban is eszméletlenül filigrán, filléres szerkezet az egész, cserébe viszont működik és sík a padló.

foolproof 2011.01.14. 18:19:55

Az ótó alvázszáma J-vel kezdődik. Kivéve Made in Germany '95-ig. Ennyiből kijön egy patika E38 + valami massive japó 4x4 vas, 10+évesen natürlich. Az élet túl rövidnek tűnik így is, hát még hogyha valami recycled euroboxba zárva kéne eltölteni, nein, danke.

Mikrobi 2011.01.14. 18:33:04

@Palex: az 1,4 TSI-vel 9,5 mp!
@karlov: kompresszor csak a 170 lovas 1,4 TSI-ben van. Igazából az lenne jó a kisebb motorokba is, mert akkor tényleg egyenletes lenne a nyomatékgörbe.

w a s d 2011.01.14. 18:36:55

@foolproof:

Csak nehogy a 10+ éves japán autóban ne csak rövidnek tűnjön az élet, hanem tényleg megrövidüljön...

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 18:37:00

Posztirónak: Öööö, kissé igénytelen dolog autós magazinnak fedcomp alapján leközölni fogyasztási adatokat. Nem, vagy elértettem?

Olcsó egy majd fapados Golf 5 misiért? Háát... Legalább az árát tartja. Amúgy a kezdőrészletből, 1.5 millerből fussa egy Astra Classic 2-re, 1.4 twinport mocival, fogyasztása gyakorlatilag ugyanennyi, ohne turbó. Nem menő, igaz, de a Golf se.

bizé 2011.01.14. 18:54:53

@Mikrobi: na csak azt ne írja valaki hogy a 170 lovas 14tsi elmegy 6 lityó bengával mert rögtön a farkamba harapok! Tisztelem a német technikát, de a mindennapi használat során a kis 1.2-es biztos beveri a 6-7 lityót ami szerintem nem sok!

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 19:00:10

@bizé: Kapaszkodj meg, 90-100al, nagyjából betartva a szabályokat, országúton nyugisan vezetve a 170 lovas tsi bizony 6 alatt eszik, nem 2 kms utakon, hideg mocival. Ha meg kihajtod, ami benne van, akkor 2xannyit, de határ a csillagos ég.

Sam75 2011.01.14. 19:27:24

lehet hogy jó, de szerintem unalmas és drága.

az 1.2-es turbó meg egyszerűen hulladék.

kiváncsi leszek hogy meddig élnek majd ezek a kis turbós "csodák" és mennyire tartják majd az árukat. (mintaként lásd a 1.3cdti-ket és a 1.5dci-ket).

zuulululu 2011.01.14. 19:34:49

"mélyfekete gyöngyházfényezés (120 000 Ft),"

Ezt arulja mar el valaki, hogy a "metalfeny" az miert extra meg 2011-ben?

Vagy van aki anelkul keri?? Nem ertem :\

Bambano 2011.01.14. 19:35:41

@Bathory: egy golf méretű autóból 6 lityis fogyasztás 90-es tempónál azért nem szenzáció.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 19:38:49

@zap: Valamiért ezt minden gyártó külön számolja fel.

Metál nem egyenlő gyöngyház

Igen, valaki nem kéri. Sokszor flottáknál pl. Egy cég vesz 30 db-ot, egy autó árát meg is spórolta a metálfényen.

Lookie 2011.01.14. 19:40:57

Nekem 1.4TSI 122 lóerős Skoda Octaviam van 200Nm stb. Ami a motrot illeti egyelőre a legjobb az egész kocsiból. 10,000 km van egyelőre a kocsiban és abszolút meg vagyok elégedve vele( persze ez még semmi csak mondom). Aki azt mondja hogy turáztatva kell vele elindulni 2500as fordulatrol meg könnyen fullad az vagy falábu mind a két lábára vagy egy régebbi szoftverrel ellátott motru autot hajtott ezzel a motorral illetve valami szar benzint hasznalt, ez tutti. Szerintem nagyon nagyon rugalmas és eddig egyszer de egyszer sem fulasztottam le meg. Ellenben az aposom szinten uj 1.9TDI - 105 LE Skoda Octaviajat (2500 km van rajta) ami 1800 as fordulat alatt agyhalott és olyan hirtelenséggel tud lefulladni a ledváratlanabb pillanatokban a legkisebb jel nélkül ha nem adagolod perfektül a gázt hogy az már surólja a hihetetlenség határait. Szinte nincs utam vele hogy ne fullasszam le legalaább egyszer. Merő érdekesség hogy az 1.4TSI - nél soha de soha nem kell féljek hogy lefullad. Ami pedig amotor teljesitményét illeti az több mint jó és egy kicsivel sem fogyaszt többet mint a volt 1.6mpi Loganom tette...csak az meg még egy egy 1.4es Astrával sem birta a tempot....na erről ennyit. Még írhatnék sokat de nem húzom a gondolatmenetet...egy kellemes estét mindenkinek

foolproof 2011.01.14. 19:41:04

@F/: Már leteszteltem, köszi: 11 éves Terranoval 30-cal betonfalba, bekötetlenül, ohne karcolás. Ja, alvázas a lelkem. De már van helyette vele egyidős Patrol GR (leergewicht:2.3 t), szintén rettegve ülök bele mindennap, nehogy egy hatos Golf eltaposson kékmozgás közben:-)

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 19:41:10

@Bambano: Egyetértek, de 170 lóerősek közt ritka, mert a powert eddig köbcentiből hozták ki, egy 1.8-2.5ös kocsi meg hiába Golf méretü, 70-el sem fog 6 litert enni. Ez a turbótechnika előnye.

Phrascarica 2011.01.14. 19:51:12

@bizé: az enyémben Smart motor van :) és nem láttam még 700cm3 3 hengeres mercit sem.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 19:52:05

Talán egy példát tudnék felhozni nemturbós, erős kompakt kocsira, ami jól fogyaszt. 90es évek végén gyártott Civic 1.6 Vti 160 lovas volt, és gond nélkül elment átlagban 7 literrel, nem őrült üzemmódban, de dinamikusan, várossal együtt(nem Bp.). Csakhát

1.Honda az Honda
2.Akkoriban egy kompakt 1000-1100 kg-mot nyomott.

Bambano 2011.01.14. 19:57:30

@Bathory: sokszor volt már róla szó, a fogyasztásban a kocsi tömege sokkal inkább számít, mint a motor lökettérfogata és/vagy a lóerő.

Amíg az én 211 lovas, 1.6 tonnás, 3.2-es motorú autóm elmegy 90-nél tempomattal 6.5 körül, addig a golfot a 6 literes fogyasztásával körberöhögöm, attól függetlenül, hogy 170 vagy 80 vagy hány lovas.

foolproof 2011.01.14. 19:58:57

@Bathory: Mintha a cikkben szereplő ótó is csak ezeregyszázpárkiló lenne. De persze über-biztonságos és über-unalmas. Ideális kohóalapanyag, hogy örülnek majd a kis sárgák, hogy nem egy Vti motort kell feláldozniuk az új Geely-xyzfassetuggya modellért.

papa33 2011.01.14. 20:03:38

Igen, akciósan lehet hogy elvan, mert jószerivel 3-3.5 milla alatt nincs új autó,na ennyit az árról. Mikor először mentem Golf II-vel, na mit esznek ezen , se szép, se jó, egyet el kell ismerni, 25 évesen szaladgálnak, na ezt egy sem fogja...
Teszt:
A Golf: kikezdhetetlen, csoda, megbízható (kb II-as óta), felértékelődött, presztízs, na jól benyalt mert szerintem NEM. VW azt mondja: "az autó" én meg: "egy autó".
Se nem több, se nem kevesebb. A formája persze egyéni, nekem a z előző jobban tetszett, nagyit a II-vel alakítottak (korában), mára a Polo-Golf-Turan stb egy kaptafa, leközelebb mi lesz, a mai Astra nekem jobban tetszik.
A japánokra épp úgy jellemző az a beülök és megyek, minden ott van ahol keresem. Én csak 165 vagyok, de a ló..szó németek nem golndoltak rám, nekem német autó sosem volt kényelmes, az olasz, japán viszont az... de ez egyéni.
Azért hogy kicsengetek életem elkövetkező 25 évére - mint Kovács Úr - 4-5 millát, szóval mennyire lesz tartós. Mondjuk szerintem a start-stop-turbo kérdést megoldották bizton, de azért még a turbó és a közvetlen benzinbefecskendezés rejt kérdéseket élettartamilag, megbízhatóságilag meg pláne. Amúgy 2 ok ami kérdésessé teszi a VW-t kis hazánkban, legalábbis azt hiszem nem vagyok vele egyedül, mert valóban az ár mondjuk elmegy, és használtan...*: a PH szervízárai és a Casco árak (ja lopják. ?)

* ha a VW elromlik, stb, eladható hamar-jó pénzért mer sok a VW fan, és a megrögzött vesz másik VW-t: de pl. egy Hyundai-Kia stb ha elromlik, sosem vesz újra olyan márkát az ember.

És meddig tartott volna teletankolni, majd 2 nap múlva szintén és kérem: ennyit evett.

foolproof 2011.01.14. 20:04:56

@Bambano: Pfúj, ronda környezetromboló állat, nem szégyelled magad, hogy olyan ótót vezecc, amit nem hip & cool grapefruit-turmiksz-endzsájn mozgat?!!SHAME ON YOU, Földanya meg csak sírdogál miattad!!!

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 20:10:16

@foolproof: 1234 kg a német katalógus szerint, de ez felszereltségtől és attól függ, hogy melyik mérési szabvány szerint adják meg. Illene 70 kg-os vezetővel, 8 kg csomaggal, 3/4ig feltöltve üanyaggal mérni. Ahol csak tehetik a gyártók, inkább az üres tömeget irják, ami nem elegáns.

Egyébként nem nehéz kocsi a mai mezőnyben, és ez jaú...

Bambano 2011.01.14. 20:11:43

@foolproof: ÉÉÉN? hát én segítek legjobban Földanyának, hogy a bűzös pattanásai mélyén rejtőző kőolajnak látszó fertőzést minél hamarabb kitakarítsuk végre belőle, hogy minél előbb eljöhessen a zöld zéró emissziós kánaán és végre elkezdődhessen a sebek beforrása:)))

Ottopappa 2011.01.14. 20:14:51

@zap: Pl én, mert én a síma natúr fehéret szeretem...

Ottopappa 2011.01.14. 20:17:26

@Bambano: Bezony, a kocka Ladám, igaz, 5-ös váltóval, kilencvennél 6,05 litert eszik, kúttal többször mérve. Cserébe városban hideg motorral (szivatóval) 10-et zabál. Ez van. Viszont nem 5 milla, csak 125 ezer ft volt. A különbözetből lehet töltögetni... :))

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 20:17:42

@Bambano: Más igényekre van tervezve egy 3.2es motor, mint egy 1.2es.

Hiába mész tempomattal 90el 6.5ből, ez(komp.adat, ami ált. hülyeség), másrészt az 1.6 tonnádat fel is kell gyorsitani 90re, újra és újra. Arról nem is beszélve, hogy hidegen, az első 6-7 km-en is hátrányban vagy, mert jó 2xannyi anyagot kell átmelegiteni a müködés közben keletkező hőnek.
Ha hosszú utakra használod, akkor valszeg nem fogyasztasz annyival többet, hogy ne érje meg a +kényelmet, de rövidebb utakon tuti hogy ez a Golf max. 60%át fogyasztja a tiédnek.
Ettől nem jobb autó, csak másra való.

foolproof 2011.01.14. 20:25:54

@Bambano: Veled tartok, csak én még sokkal gusztustalanabb vegyületet, az un. dieselolajat pusztítom, most már 6 jó öreg japó hengerben!Save the Earth, buy inline6!

Virago_1000 2011.01.14. 20:41:23

Ennyire nyilt ajnarozast meg egy tesztben sem olvastam a TC-n. Ommm, alapvetoen szeretem a cikkeid, de most mar nem jut eszembe mas, mint feltenni az a kerdest, amit eddig nevetsegesnek tartottam:
Mennyit fizettek ezert a "tesztert" a Porsche Hungariasok?

Rocko- 2011.01.14. 20:51:07

@bizé: csak szólok: attól hogy te leragadtál, attól még fejlődött a technika. szokj hozzá!

Phrascarica 2011.01.14. 20:53:19

@Virago_1000: Én tavaly januárban kipróbáltam egy ilyen Golfot 1.4-es 80Le-s motorral, tényleg n agyon jó autó volt a motort kivéve, úgy látszik ebben már az is jó, ennyi.

bizé 2011.01.14. 20:53:48

@phrascarica: szerinted ki gyártotta!

Bambano 2011.01.14. 21:02:16

@Bathory: én meg parasztosan ráálltam otthon a mérlegre, és azóta tudom, hogy milyen nehéz az autó:)

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 21:02:46

@Virago_1000: Gyakorlatilag minden sajtótermék dicsérte anno a 6os Golfot, aztán mind kivétel nélkül a Tsi-t. Akkor min vagy meglepődve?

Rocko- 2011.01.14. 21:04:14

@zap: mert pénzbe kerül.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 21:06:23

@Bambano: Az a biztos, nekem is kéne olyan mérleg...

bizé 2011.01.14. 21:07:21

Az 1.2-es új renault clio turbós kávédaráló 8-9 litert eszik vegyesben a tulaj szerint, nem látom a fejlődést! valószínűleg a golf sem eszik majd sokkal kevesebbet, és szerintem mire bele forog 150000.kilóméter ki is leheli a lelkét! Nekem nincs bajom a golfal de ilyen 1.2-es változatot csak annak szabad venni aki 3-4 év után tud venni újat! (szerintem)

Lucky Larry Silverstein 2011.01.14. 21:15:35

@bizé: Azért vannak mérési szabványok, hogy ne kelljen ilyen Józsi mondta cimü véleményekkel foglalkozni.
Hidd el, 12-t is tudok fogyasztani a Clióval, ha odaadja a haverod.

Az autó nem annyit fogyaszt nálad mint a gyári szabványban, de az összehasonlitásra az tökéletesen megfelel. Clio tulaja tanuljon meg vezetni.

Phrascarica 2011.01.14. 21:25:46

@bizé: ...hááát valami Smart Gmbh, Made in France, ha jól emlékszem. Vannak ugyan Mercedes emblémák elszórva mindenfelé, de a minőség az nem Mercedes, közelebb van valami francia autóhoz sajnos.

bizé 2011.01.14. 21:39:39

@phrascarica: pedig a motort a mercedes fejlesztette úgy tudom, de minden gyártónak van rosszul sikerült motorja, még a legjobbnak is!

nick2005 2011.01.14. 21:49:21

A Golf olyan örök az autók között, mint az Adidas a sportszerek között. Mindig vannak újak, szebbek, jobbak, de a németek mindig öszeszedik magukat, és a világ élvonalában maradnak.
A Golfnak Európában nagy kultusza van. Emlékszem a 80-as évek végén, a 90-es évek elején, amikor lehetett nyugati kocsit behozni milyen menő volt az I-es Golf. Arra is pontosan emlékszem, hogy az akkori lakóhelyemen (vidéki kisváros) kinek volt először II-es Golfja, nagyon menő srác volt. Én hármas Golfot vezettem sokat céges kocsiként, elnyűhetetlen volt. Szóval véleményem szerint aki Golfot vesz, az egy megbízható minőséget fog venni, nem fog csalódni. A fogyasztása pedig bámulatos. Az soha nem értem, hogy az autós újságíróknak miért nem kellenek a racionális, jó kocsik? Amitől még dobok egy hátast, hogy a sötét beltér unalmas, a legfontosabb dolog, hgy legyen USB, stb. Nekem pl. a sötét beltér tetszik, soha nem kellene világos, az USB meg hidegen hagy, a kocsiban csak rádiót hallgatok, na jó nagy ritkán cd-t.

bizé 2011.01.14. 21:53:40

@Bathory: Az RTL autós magazinjában már teszteltek elég sok kicsi turbós autót, de még sosem fogyasztott egyik sem annyit amennyit a gyár megadott! és úgy tudom hogy sok gyártó már fel is hagyott a kis turbós motorok fejlesztésével mert belátták hogy felesleges. Úgy tűnik a VW talált valamit, de eszt még korai lenne elkiabálni, én drukkolok nekik!

vinogyel 2011.01.14. 22:07:00

Ommm! Jól írsz, meg csíplek,de ezt most túlspiláztad! :) Olyan csöpögős lett a poszt, nem győztem a nyálat törölgetni az LCD-ről! :) Ha ez a verda ennyit fogyaszt, akkor mennyit eszik egy Prius III? 3,2-őt? :) Vagy jobb a Golf mint egy Prius és most a kis sárgák egymásután dőlnek a kardjukba nagy bánatukban? :)
Inkább hagyjuk...
Ez most nagyon rendelésre/parancsra írottnak jött le, de ezt ne vedd sértésnek.

Virago_1000 2011.01.14. 22:45:20

@nick2005: "az Adidas a sportszerek között"

a sportszerek kozt sem vagy tajekozott ezek szerint :)

Virago_1000 2011.01.14. 22:52:23

@Bathory: Azon, hogy ennyire agymosott minden sajtotermek.

Ha egy japan auto belseje lenne ilyen unalmas, semmitmondo (mint hogy az is), kapna a fikazast rendesen.

Az meg mar tobb mint durva, pelda a nemet smucigsagra, hogy felaras extra a radio. 2011-et irunk, vagy mi a fene.
Ez azonban mindennel durvabb:
"helytakarékos acél pótkerék (13 750 Ft)"
Tehat keskeny veszkerek a normal potkerek helyett, huzos felarert. Jo marketingesek vannak ott, jol kommunikaljak a nagy semmit.
Ennel mar csak az durvabb, amit egyszer egy Volvo prospektusban lattam 2000 korul: "rakodohely a csomagterben" - hat mi a jo fenenek van, ha nem azert?

nick2005 2011.01.14. 22:53:51

@Virago_1000: Természetesen sportruházatot akartam írni :)
De gondolom abban egyetértünk, amit amúgy az Adidasról írtam.

Mikrobi 2011.01.14. 22:55:32

@bizé: én ilyet nem mondtam. Egyébként nem hihetetlen, mert abban is ugyanekkora motor van, csak nagyobb turbóval, meg kompresszor is működik az alacsonyabb fordulatszámon.

Mikrobi 2011.01.14. 23:04:35

@Virago_1000: hogy nem vetetik meg veled mindenképpen a rádiót, az inkább jó, mert azt veszel bele, amit akarsz.
Pótkereket sem kötelező már venni, ha van gumijavító készlet. Megjegyzem, 13 000-ért kereket felnivel venni igenis olcsó...
A "rakodóhely" nem a csomagtartóra vonatkozott, hanem azon belül olyan üregekre, ahová kisebb tárgyakat be lehet helyezni (ezt megérteni csak magyartudás kérdése).

Rocko- 2011.01.14. 23:10:52

@bizé: na, autómánia mint hiteles adás. persze.

w a s d 2011.01.15. 01:10:52

@foolproof: Na ez a lehetőség nagyon nem jutott eszembe, japán összkerekesről inkább az Impreza/Evo vonal ugrott csak be (pedig rendes terepjárót már elég régóta csak néhány gyár gyárt a japánokon kívül). Így azért egyből más a dolog, értelmét veszti (szinte!) teljesen, amit írtam az előbb.

@Virago_1000: Biztos az a feláras rádió?
"Rádió "RCD 210" CD-/MP3-lejátszóval
4 hangszóró elöl, 2 x 20W"

volkswagen.hu/modellek/golf_1/golf_1/tenyek_es_szamok/felszereltseg_oesszehasonlitas/

barpi36 2011.01.15. 06:53:38

Mielőtt megkövezne bárki,semmi bajom a golffal!
Nálam ár értékben,használhatóságban messze verte a palettát a dizel kia ceed 1,6 crdi.Járok vele most napi szinten 90km-tert,Város-fő út-autópálya,5,2 /100km.Ja a megegyező felszereltségű modell 500000.- olcsóbb a tesztben szereplő golfnál (benzines) és vezetési élményt is nyújt,nem hal meg a hegyekben, sem az autópályán!!!

xyistvan 2011.01.15. 08:36:30

2010.márciusban vettem egy új, 1.2TSI (105LE) VWGolfVI-ot, ma kb.10.000km van benne. Konkrét tapasztalataim :
Ár: A Trendline felszereltségre kértem még : bőr kormány/váltó/kézifék, osztott/dönthető hátsó ülések, elől hátul könyöktámasz, elől mindkét oldalon állítható sportülések (deréktámasz), ködfényszóró, tempomat, RCD510 érintőképernyős audio, „Climatronic” kétoldali klíma, metálfény, pótkerék. Egyébként szerintem az alapfelszereltség sem gyenge, pl.ABS,ASR,ESP,EDS, mindenfelé légzsák (köztük térd), elől/hátul tárcsafék…stb. Mindenesetre ezért némi alkudozás után kb.4.5m-t fizettem. Nem olcsó, de akkor legalábbis az ilyen felszereltségű (nem kifejezetten kínai, korai) autók nem voltak lényegesen olcsóbbak (sőt!), pedig nem kifejezetten Golf-ra mentem, több márkát is komolyan megnéztem.
Motor: A cikkben leírtakkal egyet tudok érteni. Kifejezetten csendes, vibrációmentes a motor, alapjáraton gyakorlatilag nem érzékelhető, hogy üzemel. A 105LE ezzel a karakterisztikával, a 6 fokozatú váltóval szerintem jól mozgatja az autót. A fogyasztás valóban ennyi: egyedül, klíma nélkül, tempomattal, országúton 95-ös tempóval (ilyenkor kb.2.000-et fordul) 4.8-as fogyasztást már én is produkáltam – ez tény. Nyáron 4 fő klímával, 4-es főút (100), némi M0 (120), rendszeresen 5.2/100km. Városon belül : most télen garázsból kiállva hideg motorral az első km-ek komoly:9l körüli, majd drasztikusan csökken:bemelegedett motorral huzamosabb ideig kocsikázva a városban 7.5-re lemegy az átlagfogyasztás. Eleinte kicsit furcsa volt követni a „váltás asszisztens” tanácsait, meglepően kis fordulatszámokon már feljebb kapcsoltat – ez nyilván kicsit „tatás” vezetési stílus. Az is igaz, hogy ha átmegyek „sportosba”, pörgetem, kihúzatom, akkor a motor hangja is előjön (mély, morgó), és – különösen városban – a fogyasztást is alaposan el lehet vinni ezektől az értékektől. Mindenesetre hozható a gyári fogyasztás, de ha akarod/megunod/olyan a hangulatod, eltérhetsz ettől.
Komfortérzet: Szerintem ez a legjobb az autóban, nem pedig az X km-enként megtakarított benzin dl-ek. Csend, vibráció/rezgés/zizegés mentesség, kényelem, minőségérzet. Kifejezetten jó beleülni és haladni vele, jó kormányozni, váltani…stb. Az ülések kényelmesek, hátul meglepően nagy hely van az utasoknak. Talán a hátsó ülés ülőfelülete egy kicsit lehetne hosszabb – hely lenne rá bőven. A hűtés/fűtés nagyon jó (automatán hagyom), az audió kifejezetten jól szól (6CD, SD kártya, 8hangszóró). Csomagtartó, rekeszek – sima átlagos, hétköznap használatra elég. A hátsó középső kartámasz helye egy darabon bedönthető az utastérbe, a horgászbotjaimat így kényelmesen szállíthatom adott esetben.
Szerviz tapasztalat: A vásárlásnál korrektek, segítőkészek, azóta szerencsére nem volt rájuk szükség. Egyenlőre semmiféle hiba/probléma nem adódott az autóval, bár ez azért nem nagy kihívás még ebben a korban (10 hónap, kb.10.000km). Kicsit tartok azért az új technológiától (kis benzines turbó), gyakran nem a legjobb belevenni ilyenkor az első szériába. Hosszú távra tervezek az autóval, gondolom nem lesz gondom a tartóssággal, bár ebben jelenleg csak reménykedni tudok.
Összbenyomás: eddigi tapasztalataim szerint kifejezetten jó döntés volt.

Phrascarica 2011.01.15. 09:48:54

@Gyurma73: melyik motor? Sohasem hallottam róla, bár nem tartom kizártnak hogy eleinte megpróbálták de nem hiszem hogy tartósan sikere lett volna.
Majd a BMW 315d jön 3 hengeressel (állítólag).
Bár szerintem az hogy 3 hengeres nem nevezhető rokonnak, mert tök más a löket, a furat, a hengerek száma és a szelepszám, a gyertyák száma is (ha volt olyan).

mtk001 2011.01.15. 10:57:09

Kiváncsi lennék, hogy a tankolásból visszaszámolt fogyasztás is ilyen szép ?

Juliusxtreme 2011.01.15. 11:09:00

Nekem egy Mitsu evo 9 em van. 30 litert eszik, de nem különösebben érdekel.....

Hurri Kán 2011.01.15. 11:21:30

Én azért megvárnám az első szervíztapasztalatokat úgy 300.000 km környékéről, utána dicsérjük hogy milyen jó motor ez.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.15. 11:25:06

@gyvy: Nagy gond nem lehet vele, az 1.4tsi-k közül sok ment már 200k felett/lásd mobile

papa33 2011.01.15. 11:27:42

Nnaaaa itt a másik oldal Opel cikk csak nem lehet hozzászólni, 20 ezer euro az mennyi is, dízel nem kell , mondjuk jobban tetszik, izgibb mint Golf, de mondtam, a szépség egyéni.

@xyistvan: erősíts v cáfolj, kollégám szűkszavú, egyszerű szervíz (olajcsere) 80 ezer, casco havi 12 ezer (vidék). Még nem turbós. Ceedre 5-öt mondtak.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.15. 11:42:48

@papa33: A szépség egyéni, de a minőség nem.

A vw évek óta jobb minőséget gyárt a konkurenciánál, ehhez csak érzékszervek kellenek.

Nemrég középkategóriást választottam, és Fordot vettem, ami átlagos minőségü, kb. mint az Opel. A Passat jobban van összerakva, főleg ha a 10 éves autókban is körülnézünk. Drága is, de jó. Nekem ki volt számitva a della, ha több van - legközelebb - Passat lesz.

Sword 2011.01.15. 13:06:13

@Bathory: Szerintem a mai VW-ek sajnos semmivel nem jobb minőségűek, mint a konkurencia, már, ami a kaszni alatti minőséget illeti, ha létezik ilyen.
Amit viszont látsz és megérintel az valóban minőségibb benyomást kelt, mint a konkurencia. A koreai autóknál pedig klasszisokkal jobb. Pontos illesztések, puha anyagok, érzéssel adagolt króm kiegészítők, letisztult design. Ezek mid minőségérzetet keltenek az emberben, ebben nagyon jó a VW. Viszont azt a megbízhatóságot, amit anno a régi vasak tudtak már el lehet felejteni.

Lucky Larry Silverstein 2011.01.15. 13:21:51

@Sword: Lehet, nem volt még VW-m. Elhiszem, bár az összerakás minősége nekem fontos. Az átlagot meg hozza az egyéb minőségben is, gondolom. Mert Skodás ismerős sok van és sokat mennek.

robertocrack 2011.01.15. 20:42:50

"valamire való" golf már majdnem 5.5-6 milla körül van.....ennyiből szép elektromos autót lehet összehozni,aminek tizede lesz a szervízköltsége(nincs olajcsere,katalizátor nem megy tönkre valami felcsapódó kavicstól,olcsóbb a "benya"és még sorolhatnám....)iskolában anno volt Lutri album....vr6-os golf volt 40 000 dajcsmárk(4 800 000 huf...)az alap meg ennek a fele.....ezek ennyiért?kell a halálnak,villogjon az új golffal....

robertocrack 2011.01.15. 20:47:15

@bizé: hogyan tudod a fogyasztást lejjebb vinni?hát ne pörögjön annyit....megfelelő áttételezés és motorvezérlő szoftver csodákra képes....

Shadowbull 2011.01.15. 23:17:53

@robertocrack: "5.5-6 milla körül van.....ennyiből szép elektromos autót lehet összehozni"

Höhö.

sb

Ciri 2011.01.16. 08:32:35

@Bathory:

"Egyébként nem nehéz kocsi a mai mezőnyben, és ez jaú..."

Persze, hogy jó mivel a kategória legkönnyebb autójáról beszélsz.

"1234 kg a német katalógus szerint, de ez felszereltségtől és attól függ, hogy melyik mérési szabvány szerint adják meg. Illene 70 kg-os vezetővel, 8 kg csomaggal, 3/4ig feltöltve üanyaggal mérni."

Így is számolják, ellenben például a Mazdával, ahol ez volt a forradalmi megújulás dumája, hogy milyen könnyű az autó :)

Ciri 2011.01.16. 08:36:55

@papa33:

"erősíts v cáfolj, kollégám szűkszavú, egyszerű szervíz (olajcsere) 80 ezer, casco havi 12 ezer (vidék)."

A nyolcvanezer már a kamu határát súrolja, ha viszont nem, akkor csúnyán átbaszták. A cascoval is. (bár cascó esetén almát alával)

Dobj egy köremailt olajcsere ajánlattal kapcsolatban a kereskedéseknek, abból hamar kiderül ki kamuzik.

Ciri 2011.01.16. 08:40:08

@robertocrack:

"valamire való" golf már majdnem 5.5-6 milla körül van"

Szerinted. Mi lenne ha egyszer felemelnéd a segged és elmennél egy szalonba érdeklődni, a listaárak szajkózása helyett?

papa33 2011.01.16. 12:07:20

Nemrég reklámozták az 1.2 tsi-t (3ajtós lehet?)4.2 milláért.
Most az Astra III classicot AKÁR 3.599-ért... 2 ismerős is úgy vett Golf/Jettát, hogy Ford a 2.99 millás Fókával becsábította, aztán valahogy mégsem, és a vesztesek magabiztosságával a VW szalont megcélozták és autót vettek. Viszont 80 e körül volt a 2 éves szervíz: olaj és fékfolyadékcsere, átvizsgálás, mondták is, először és utoljára a gari miatt.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.01.16. 14:16:25

@papa33:

Egy rég kifutott proli kopelt, nem kéne egy Volkswagenhez hasonlítani!

Bár az emberek többségének sajnos egy a fontos ócsó legyen, mindegy, hogy egy rakás xar 4keréken, lásd kopelek többsége...

robertocrack 2011.01.17. 15:51:02

@Ciri: te nagyon hülye nézz meg egy dájzelt....mit gondolsz hülyeségből írtam valamire valót?az hogy nem tudsz gondolkodni,még nem baj,de óvd tőle legalább embertársaidat....

robertocrack 2011.01.17. 16:00:46

@orbán cigány takarogggyyyyyy: én is arra megyek,hogy ócsó legyen....de milyen áron és mennyiért?a kommentelők 90%-a egy idióta barom(hozzászólás színvonala)leragadt valahol a 90-es évek árszintjén,és azt hiszi,most is minden úgy megy(a másik baj,hogy nem veszik észre a változásokat,vagy nem akarják tudomásul venni)

Ciri 2011.01.17. 20:41:46

@robertocrack:

Neked meg a jó kurva édes anyád, ok?
Mi a fa@omért hülyézel le te tapló?

Két dolog:
-Egy retkes dízel mióta feltétlenül a "valamire való" autó fogalma?
-Másrészt jó lenne, ha nem engem akarnál kiokítani a Golf árazásával kapcsolatban.

robertocrack 2011.01.17. 21:58:11

@Ciri: bocsánat,tanár néni nem tudtam,hogy maga tetszik az lenni.....esetleg tanulj meg egy valamit.van az óccsó belépő modell,meg a csúcs v6turbómittoménmégmiakurvaanyja.....óvatosan a kettő között ez az ár még inkább lefele kerekítés.....ez válasz az utolsó két kérdésedre.Az elsőre a válasz:mert az vagy...

Ciri 2011.01.18. 05:50:43

@robertocrack:
Aha, értem
Sorold már fel azokat az extrákat (és motort) ami a jelenlegi piacon -ebben a kategóriában- szerinted a "valamire való" autó fogalma.
Nagyon kíváncsi vagyok rá, de komolyan.

robertocrack 2011.01.18. 07:08:48

@Ciri: nesze te nagyon hülye....fognád a billentyűzeted és normálisan használnád... Golf Variant Trendline 1.2 TSi Benzin 1.2l / 63kW / 85LE Kézi 5 fokozatú 4 5 207 250 Ft
Golf Variant Trendline 1.2 TSI Benzin 1.2l / 77kW / 105LE Kézi 6 fokozatú 4 5 311 000 Ft
Golf Variant BlueMotion Techn. 1.2 TSI Benzin 1.2l / 77kW / 105LE Kézi 6 fokozatú 4 5 437 250 Ft
Golf Variant Trendline 1.2 TSI DSG Benzin 1.2l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 5 743 500 Ft
Golf Variant Trendline 1.4 Tsi Benzin 1.4l / 90kW / 122LE Kézi 6 fokozatú 4 5 561 000 Ft
Golf Variant Trendline 1.4 Tsi DSG Benzin 1.4l / 90kW / 122LE DSG váltó 7 fokozatú 4 5 993 500 Ft
Golf Variant Trendline 1.6 CR Tdi Gázolaj 1.6l / 66kW / 90LE Kézi 5 fokozatú 4 6 011 750 Ft
Golf Variant Trendline 1.6 CR TDi Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 6 216 750 Ft
Golf Var. Trendline 1.6 CR TDi 4Motion Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 6 714 250 Ft
Golf Var. BlueMotion Techn. 1.6 CR TDi Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 6 343 000 Ft
Golf Variant Trendline 1.6 CR TDi DSG Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 695 500 Ft
Comfortline
Főbb szériafelszereltség
(a Trendlinehoz képest)

- bőrkormány
- gerinctámasz az első ülésekhez
- könyöktámasz elöl, rakodórekesszel
- magasságállítható első ülések
- megvilágított piperetükrök a napellenzőkben
- "RCD 310" CD/MP3-rádió, 4 x 20 Watt
- sebességszabályozó berendezés (Tempomat)
Golf Variant Comfortline 1.2 TSI Benzin 1.2l / 77kW / 105LE Kézi 6 fokozatú 4 5 647 250 Ft
Golf Variant Comfortline 1.2 TSI DSG Benzin 1.2l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 079 750 Ft
Golf Variant Comfortline 1.4 Tsi Benzin 1.4l / 90kW / 122LE Kézi 6 fokozatú 4 5 897 250 Ft
Golf Variant Comfortline 1.4 Tsi DSG Benzin 1.4l / 90kW / 122LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 329 750 Ft
Golf Variant Comfortline 1.4 TSI Benzin 1.4l / 118kW / 160LE Kézi 6 fokozatú 4 6 289 750 Ft
Golf Variant Comfortline 1.4 TSI DSG Benzin 1.4l / 118kW / 160LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 723 500 Ft
Golf Variant Comfortline 1.6 CR TDi Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 6 553 000 Ft
Golf Var. Comfortline 1.6 CR TDi 4Motion Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 7 050 500 Ft
Golf Variant Comfortline 1.6 CR TDi DSG Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 7 031 750 Ft
Golf Variant Comfortline 2.0 CR Tdi Gázolaj 2.0l / 103kW / 140LE Kézi 6 fokozatú 4 7 295 500 Ft
Golf Variant Comfort. 2.0 CR Tdi DSG Gázolaj 2.0l / 103kW / 140LE DSG váltó 6 fokozatú 4 7 729 250 Ft
Highline
Főbb szériafelszereltség
(a Trendlinehoz képest)

- gerinctámasz az első ülésekhez
- könnyűfém keréktárcsa
- könyöktámasz elöl, rakodórekesszel
- magasságállítható első ülések
- multifunkciós bőrkormány
- "RCD 310" CD/MP3-rádió, 4 x 20 Watt
- sebességszabályozó berendezés (Tempomat)
- sportülések elöl
- sötétített hővédő üvegezés a "B" oszloptól
Golf Variant Highline 1.2 TSI Benzin 1.2l / 77kW / 105LE Kézi 6 fokozatú 4 5 894 750 Ft
Golf Variant Highline 1.2 TSI DSG Benzin 1.2l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 328 500 Ft
Golf Variant Highline 1.4 Tsi Benzin 1.4l / 90kW / 122LE Kézi 6 fokozatú 4 6 146 000 Ft
Golf Variant Highline 1.4 Tsi DSG Benzin 1.4l / 90kW / 122LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 578 500 Ft
Golf Variant Highline 1.4 TSI Benzin 1.4l / 118kW / 160LE Kézi 6 fokozatú 4 6 538 500 Ft
Golf Variant Highline 1.4 TSI DSG Benzin 1.4l / 118kW / 160LE DSG váltó 7 fokozatú 4 6 972 250 Ft
Golf Variant Highline 1.6 CR TDi Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 6 801 750 Ft
Golf Variant Highline 1.6 CR TDi 4Motion Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE Kézi 5 fokozatú 4 7 299 250 Ft
Golf Variant Highline 1.6 CR TDi DSG Gázolaj 1.6l / 77kW / 105LE DSG váltó 7 fokozatú 4 7 280 500 Ft
Golf Variant Highline 2.0 CR Tdi Gázolaj 2.0l / 103kW / 140LE Kézi 6 fokozatú 4 7 544 250 Ft
Golf Variant Highline 2.0 CR Tdi DSG Gázolaj 2.0l / 103kW / 140LE DSG váltó 6 fokozatú 4 7 976 750 Ft
BenzinDiesel
Ár
5 207 000 Ft
7 977 000 Ft

Teljesítmény
LEKW
60 kW
120 kW
80 LE
160 LE

Kombinált üzemanyag-fogyasztás - liter/100 km
4,0 liter
7,0 liter

2 ajtós4 ajtós
Automata seb. váltóKézi seb. váltó
Elsőkerék hajtásÖsszkerék hajtás
ÁFA visszaigényelhető

robertocrack 2011.01.18. 07:14:26

de nézhet5ed az alap golfot is....ott már 4 millától kezdődik...egészen 9-ig.....de tudod mit?legyen igazad maradj a magad hülyeségében vegyél svájci frank hitelre 0% önerőre 20 évre egy überalap golfot akciósan ezzel a hitellel 2.5 milláért,mert lehet hogy így neked adják ennyiért....

Ciri 2011.01.18. 08:12:11

@robertocrack:

Türelmes leszek hozzád, mint apa a hülyegyerekéhez. Jó?

Még egyszer: (lassan írom, hogy megértsd)

Válassz ki (mondjuk egy 1,4Tsi 122Le motorral) egy felszereltséget, (extrákkal) ami szerinted egy átlag magyar vagy európai vásárló számára az arany-középút vagy másképpen fogalmazva: a "legnépszerűbb" felszereltségeket tartalmazza EBBEN a kategóriában.

Várnám.

Ciri 2011.01.18. 08:13:56

@Ciri:
Ja és ha lehet, ne Variantot mert arról beszélgettünk, illetve a cikk sem arról szól. (bár ha ragaszkodsz hozzá, maradhat az is)

Ciri 2011.01.20. 05:39:28

@robertocrack:

Továbbra is várnám a 6 millás átlag Golf konfigurációját baromarc.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.01.21. 19:55:24

Van aki azt mondja jó ez a kis motor, mert hozza a 100 lót ez is mint z 1.6 szívó. Persze. tessék négyen beleülni, hátra 2 nagy táska, és felmenni vele az érdi emelkedőn. Hát igen. Nyomaték a nullához közelít. Csak erről nem beszél senki. Én mindenesetre nem szavazok rá.

ommm 2011.01.21. 20:17:20

@Bodzaszedő Manager: Csak jelzem, hogy jóval nagyobb a nyomatéka, mint bármelyik szívó 1.6-osnak, amit leváltott.

robertocrack 2011.02.02. 19:59:19

@Ciri: te is nagyon hülye...:D

Ciri 2011.02.03. 11:29:38

@robertocrack:

Mi van? Nem találod a konfigurátort? Pofázás helyett inkább maradnál csendben.

robertocrack 2011.02.08. 07:54:45

@Ciri: te nagyon nagyon hülye....akkor az előbbiekben mi van fenn?az alap tied lehet 4.2 milláért....de már egy 16-os dízel bluemotion 6.8 milla....és megy 8 fölé is ezekből az árakból tudsz max pofátlanul lefaragni pár százezret...olyan vagy,mint a szemellenzős lovak,nem szabad oldalra látnod,mert még megijedsz valamitől:D

mekeke 2012.04.05. 08:19:07

jaj.
A Transporteremben 370 van. 1.6 tonna üresen, tele meg 3 felett. 3200 Ft/100 km. És használom valamire, nemcsak a seggem vitetem. Kösz, jobb autó nem létezik.
süti beállítások módosítása