B125: Beindult a gépezet

  2011. január 07. - ommm Címkék: rádió tévé kezdeményezés b125

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Kezdeményezésünk - úgy látszik - mgmozgatta az országot, autóst, motorost egyaránt. Innentől kezdve nincs megállás, ezt végig kell és végig is fogjuk csinálni. Ha kell vért szívunk, ha kell intézünk, de nem adjuk fel.

Most, hogy az X-edik nagyhatalom, a média is felkapta az ügyet, pedig pláne. Kereskedelmi rádió és közszolgálati tévécsatorna egyaránt. Csatlakozzon ön is!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502566956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mp1526 2011.01.09. 16:57:54

@fegyvervideoponthu: na itt a gond, h azt se tudod, miért kampányolsz!! nyiss fel egy KRESZ könyvet és keresd meg benne ezt a járműkategóriát (ami egyébként sztem a Winkler talált most ki), h robogó, vagy ahogy Te fogalmaztál az előbb, robesz!! na ha átnyálaztad és nem találod, akkor próbáld meg motorkerékpárként, így már lehet, h több sikerrel jársz! tehát ilyen, h robogózás nincs, csak motorozás! ami történhet, akár egy robogón is... filléresnek filléres, de egy smkp-nál jóval nagyobban a ktsg-ei!!! akinek élete problémája, h előteremtsen valahonnan 78e Ft-ot az nem akarjon motorozni, az vagy maradjon meg az smkp-nál, vagy bringázzon, gyalogoljon... aki nem tud jogsira előteremteni ennyit, az nem fog tudni egy normális üzembiztos, a mai kor elvárásainak megfelelő 125-ös rendszámos motort se megvenni és névre iratni+fenntartani, ebben teljesen biztos vagyok!!!

mp1526 2011.01.09. 16:59:15

@nagyiWRX: jogsira nincs szükséged??? de vicces vagy... B-t is kár volt letenned, az autó is csak a 400 Ft-os benzinnel megy, nem jogsival!

mp1526 2011.01.09. 17:01:44

@donphobos: jogos, ott a pont! mindenben egyetértek veled!!!

nagyiWRX 2011.01.09. 17:19:00

@mp1526:
Akkor nem érted a szavaim
nem 600 gsx-r-rel akarok menni hanem melozni kell 60km/h val amennyivel egy simson is megy arra meg ugye nem kell jogsi.Vagy te simsont is csak akkor vezettél ha megvolt az a+ od?

mp1526 2011.01.09. 17:26:54

@nagyiWRX: te nem értesz! egy motorkerékpár nem csak a 600-as gsx-r, hanem bizony egy 125-ös akármilyen kis gyösz is, bármennyire is meglepő neked! én autót B jogsival, smkp-t szintén B vagy smkp jogsival, motort pedig valamilyen A-s jogsival vezetek... ilyen kis ódivatú vagyok. És nekem se kell jogsi, nem szoktam esténkén büszkén nézegetni az asszonnyal a vacsora után. a rendőrnek kell... meg esetleg a nyugodt jövőmnek, ha belém jön valami ökör, ne azzal kezdődjön a beszélgetésem a rendőrrel, h ugyan mi a faszt is kerestem egy olyan járműn, amire még véletlenül sincs jogsim...

mp1526 2011.01.09. 17:35:17

ettől komolyan már csak egy lépés, h valami állat azzal jön, h neki B-s jogsit se kelljen letenni, mert nem egy M5-ös BMW-t akar vezetni csak egy régi szar 1000-es swiftet... na azt hiszem pont az ilyen emberek miatt tart itt ez az ország!

vafeco 2011.01.09. 17:42:43

@mp1526: Úgy gondolod,hogy most golfok meg suzukik uralják az utakat?Azok közé tényleg elég egy modern 50-s a panelházak közt leugrani a sarki közérthez de Én nem így látom.Most BMW-k Passatok X5-ök Q7-ek és sorolhatnám a többi nagy tankot amik futkároznak az utakon.Sokkal több mint kis kategóriás társai s ezek közé bizony elkel az erősebb "kismotor". Ne gondold azt,hogy mindenki rendelkezik FÖLÖSLEGES 78000 pénzel.Ha nem muszáj akkor minek fizessen bárki is egy újabb papírért ami gyakorlatilag nem old meg semmit!!!!Attól nem leszel se rutinosabb, se ügyesebb, se képzettebb! Az Én kis Simsonom is pihen a garázsban mert napi 80km -es útra kicsi ,kevés,bizonytalan.Ha lesz rá lehetőség,hogy 78E nélkül is rá tudjak ülni egy olyan mocira ami hiba nélkül tudja teljesíteni naponta a távot akkor biztosan leteszem nyáron a kocsit és beinvesztálok egy 125-ös gépbe amit a szerzett rutinnal biztonságosan tudok uralni.Mert ugye amit az ember megtanul és alkalmaz azt nem felejti!De hidd el ,hogy 78e az nagyon sok embernek nagyon sok pénz .Itt ott egy havi fizu!Aki meg rendelkezik - ahogy Te irtad - 4-5-600E-el annak már rég a segge alatt van jogsistól a nagymotor! S nem civakodni akarok félre ne értsd!!!!!!

furkóúr 2011.01.09. 17:45:27

a szakállas buzi bocskort meg jó pofán kell hugyozni oszt jóvan..annyát ugat bele...

Naezatutti?! 2011.01.09. 17:45:50

Én egyetértek, lenne értelme annak hogy ne kelljen külön jogsi 125-ös gépekre. Azonban ez a lehetőség is olyan mint a demokráciát jellemző lehetőségek sokasága miszerint a kérdés az hogy egy adott felhasználó tud-e élni ezzel. Ha nincs motoros tapasztalata és egyből egy 125-össel jön ki a forgalomba hát az ég irgalmazzon mindenkinek, nem lesz jó vége... Én jobban örültem volna -és életszerűbbnek és jogosabbnak tartanám mint kezdeményezés- hogy a jelenlegi "szmogriadó" esetén mozgásukban korlátozott kategóriát reformálják meg az illetékes okosok hiszen mindannyian tudjuk, hogy teljesen értelmetlenül működik és alaptalanul korlátoz embereket a gépjárművük használatában. Én nagyon sajnálom, hogy nem ezt érezték fontosabbnak sokan, szerintem szélesebb rétegek (egyre szélesebb réteget) érint ez a gond és gyakran valóban igazságtalanul...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.09. 17:46:42

@fegyvervideoponthu: én akkor gondolkodtam így magvan az A, B ,C kat.

furkóúr 2011.01.09. 17:48:04

vagy a boros az?mindegy,egykutya..az is egy hímlő..

furkóúr 2011.01.09. 17:49:35

basszus,tényleg rájöttem,hogy ennek a nagy hűhónak nem sok értelme van.aki motorozni akar úgyis lerakja az a-t azt hali..sok hűhó semmiért..

mp1526 2011.01.09. 17:51:11

@vafeco: én ezt értem, de a Winkler azt mondta, h ettől a rendelkezéstől megugrik a nagymotor-eladások száma! tegnap már megírtam, a legolcsóbb új Honda 125-ös robi ahogy megnéztem tegnap az árlistán 700e HUF (+regadó+forgalomba helyezés), a legdrágább meg 1,1m (+regadó+forgalomba helyezés).

Amúgy meg aki be tud invesztálni, ahogy Te mondtad egy normális 125-ös motorba, az nem hiszem el, h nem tud 78e-t valahogy összeszedni, ha ez ennyire megváltoztatná az életét és megoldaná minden mobilitási gondját!!! Az meg, h nem "akarsz" kidobni 78e-t megint egy érdekes feltevés, mert ha megnézed a fizucetlidet, minden hónapban kidobod a fizud majd felét a semmire... de továbbmegyek, 95e mondjuk a regadó is egy ilyen 700e-s robira, ami a motor árának majd 15%-a! az nem sok??? szintén egyszeri sarc, semmit se kapsz érte a jogsi meg egy életre szól! akkor miért nem az ellen gyűjtötök aláírást???

darkbull 2011.01.09. 17:54:51

Ezen a fegyvervideo gyereken szétröhögtem magam. Ekkora tahó lámát.

A magyar vezetéstechnikai oktatással jelen formájában sem vagyok elégedett. Ha tudsz saroktolatni és 40-nel szlalomozni már meg is van a gyakorlati viszga, irány a közút. Jeges úton lámpánál meg jön beléd a 20 éves tuningolt BMW-s gyerek. Erre kitalálják a Jobbikosok, hogy ez a gyerek még motorozhasson is, hátha elül pár gyalogost.
A szerpentineken családokat ölő hobbimotorosokról már ne is beszéljünk.

Kemény vezetéstechnikai oktatást minden motorosnak (vizes út, jég), ez viszont pénzbe kerül.

mp1526 2011.01.09. 18:04:49

@darkbull: pénze meg nincs a sok csórónak, még egy szar A1-es jogsira se, csak igénye, h motorozna B-vel, amit úgy kap meg, h még egy babettát se mutatnak meg neki messziről se... szép és logikus ország ez, na, mindig is tudtam én

donphobos 2011.01.09. 18:04:50

Olvasgatom a kommenteket, megint írhatnékom támadt :-)

Voltunk asszonnyal nyaralni Korfun még 2005-ben. Tudom, burzsujok vagyunk :-)

Béreltünk robogót. Mivel nem rendelkeztem A-kategóriás jogsival, ezért 50 ccm-es lett belőle. Pár ember a csoportból kiharcolta a 125-öst, néhányan pár nap múlva C3P0-mozgással Michelin-babát mímelve szendvedtek az árnyékban, mivel sikerült nekik közelebbi ismerettséget kötni a flaszterral.

Én a sokak által lenézett 50-es géphez is maximális tisztelettel közelítettem, mivel semmiféle motoros múlttal nem rendelkezem. Először megtanultam fékezni, aztán vészfékezni, aztán lehetőség szerint kanyarodni. Most ne gondoljatok több napos kurzusra, egyedül mentem a faluban ide-oda, a forgalom függvényében gyakorolgattam nyugodtabb helyeken. Amikor már kezdtem érezni a dolgot akkor visszavettem arcból, megpróbáltam még több figyelmet fordítani a dologra és felülhetett mögém asszony is.

Megérte a dolog, mivel nem estünk el. Volt pedig lehetőség, egyszer kihajtott elém egy busz a kereszteződésben, ott kellett vészfékeznem és kitérnem. ABS nem volt.

Sajnos nekem is kinőhet az ördögszarv a fejemen, ifjonti 33 éves korom heve hajt. De abban biztos vagyok hogy sokan negyed ennyi alázattal a gép iránt felpattannának és húznák neki a gázt ész nélkül. Pont erre vannak kitalálva a korlátozások. Legyenek azok életkorhoz, köbcentihez vagy teljesítményhez rendelve. Az évek (évtizedek) tapasztalata, sok-sok statisztika és tanulmány van a törvények és rendelkezések mögött. Nem azt mondom hogy lehetetlen megváltoztatni ezeket, de az a komoly mechanizmus ami a kialakításuk mögött van szükséges a frissítés esetén is. Vagyis megalapozott módon történhet csak.

A véleményemet a dologról nem írom le még egyszer, csak egy kis adalékot akartam hozzáfűzni.

Üdv!

XGyurmaX 2011.01.09. 18:51:18

@mp1526: az Innova azért olcsóbb.De van elég sok 125 ami olcsóbb.Honda CG125,

tailor13 2011.01.09. 18:52:49

@mp1526: Érdről járok be motorral 4 éve, napi rendszerességgel, szóval jó embert fogtál ki :)
Egyrészről nem sokszor volt szerencsém ilyenekhez, buszhoz viszont annál inkább...

Ha meg az a szar megy 80-at, akkor vagy nem tépem a gázt, hogy 82-vel utolérjem, vagy egy lámpánál elégurulok... Meg mondjuk le is lehet maradni 50 métert, és egyből más a helyzet..

mp1526 2011.01.09. 19:16:25

@XGyurmaX: itt robogózásról van szó, nem 125-ös motorozásról végig!!!

motor.honda.hu/arlista

itt ha megnyitod az árlistát és megnézed a legolcsóbb robogó kategória alatt szereplő 125-ös árat, akkor 698.000 Ft-ot fogsz látni. +regadó Az innova amúgy tényleg olcsóbb, az csak 625.000 + regadó, így már értem, h akinek arra tellik annak 78e-s jogsira már nem futhatja!!

mp1526 2011.01.09. 19:18:37

@tailor13: és az ötvenes robival utoléred a buszt? de megelőzni nem tudod, amikor minden 2. bokornál megállója van és félreáll? érdekes...

fegyvervideoponthu 2011.01.09. 19:20:15

@mp1526: "akinek élete problémája, h előteremtsen valahonnan 78e Ft-ot az nem akarjon motorozni,"

Baromira nem a 78k a gond, a raforditando ido mar inkabb.

Nekem az egesz burokratikus-lehuzos f.asszsag foloslegessege miatt van bajom.

Es ezert tamogatom ezerrel a Totalcar kezdemenyezeset.

Plusz: van annyi empatiam, hogy el tudom kepzelni, hogy ez a 78k(stb.) komolyan gondot okoz vkinek. Es azt is realisan el tudom kepzelni, hogy gazdasagi es kornyezetvedelmi teren pozitiv hozadeka lesz.

Te meg csak ostoba felelmeidet szajkozod, es tulzo, cinikus gunyolodassal foglalatoskodol.

tailor13 2011.01.09. 19:29:19

@mp1526: Amennyiben neked az smkp 50-es robit takar, akkor azzal utolérem a buszt. Viszont ha te is innen járnál be, akkor hallottál volna a gyorsjáratról, ami Pzámorról, meg Szhbattáról jön, és Diósd után nem áll meg... Sőt arról is hallottál volna, hogy amikor nincs leszálló meg felszálló, akkor sem áll meg...

érdekes hogy még mindig k**vára ragaszkodsz a hülyeségekhez...

mp1526 2011.01.09. 19:29:35

@fegyvervideoponthu: bürokratikus lehúzós faszság??? miről beszélsz ember? egy ilyen 125-ös motor megszerzése, névre iratása és üzemben tartása tudod mennyi bürokratikus lehúzó faszsággal jár???? megveszed (árban 25% ÁFA!!!), egyből fizetsz regadót+forgalombahelyezést(ez ugye rendszámtábla, forgalmi, törzskönyv=> mind bürokratikus faszság), ha használtan veszed eredetvizsga; aztán teljesítményadó évente, mszv. kétévente... ez mind bürokratikus pénzkidobó faszság... plusz a szerviz, ami csak simán pénz. ez mellett használod és tankolod majd' 400 Ft-os benzinnel, légy erős, ennek is kb. a fele lehúzó pénzkidobó faszság, adónak hívják (Áfa, jövedéki adó...). Aztán veszel pályamatricát rá (ami No.-ban ingyenes), szintén pénzt dobsz ki faszságra!!! a motorozás nem a csóró jánosok közlekedése!!! ki nem érti még mindig??!!!

ráfordítandó időt is megbeszéltük már tegnap, ha tudod a kreszt és tudsz motorozni 10 óra=> ennek a felét már lassan itt elblogolod, meglenne már a fél jogsid. Amúgy meg állítólag emberek ezzel napi 1-2 óra dugóban állást tudnak megspórolni, aki nem tud egy ilyen dologba befektetni, ami 1-2 hét alatt megtérül...

mp1526 2011.01.09. 19:35:27

@tailor13: itt a zámori gyorsjárat menetrendje:

www.menetrendek.hu/cgi-bin/menetrend/html.cgi

Érd kp. után 15 km-en etele-tér végállomásig 16 megállója van!!!

Érden laktam amúgy születésemtől 26 éves koromig...

mp1526 2011.01.09. 19:45:44

ja, meg a buszmegállók távolságát is nézd a busznál, ha a világ legpechesebb állatja vagy, akkor 2,2 km-re szorulsz be a busz mögé, amúgy inkább pár 100m mindenhol. Amúgy meg sík úton, amikor megy a busz rendesen és nem megállók között gyorsít-lassít nem éred utol egy mezei 50-es robival...

LoviGee 2011.01.09. 20:00:46

KEdves mp1526.
Akkor dögöljön meg a szomszéd lova is. Ha már magyarok vagyunk.
Ha ez a kzdeményezés nem jön be akkor álljunk neki aláirást gyűjteni a B jogsi kategorizálását.
Tehát legyen ott is 3 jogsi. 0-90 lóerő, 90-125 és 125-..
Simán megszavazná a parlament nyugi.

XGyurmaX 2011.01.09. 20:05:25

@mp1526: az Innova robogó csak nagykerekű.Ahogy sok piaggio is van nagykerekű,sőt a Vespa váltós ami a robogók atyja.A rogogó jellemzője az hogy át lehet lépni,pl a Swlbét is robogónak számítom,ahogy a SR1 et is.
itt van olcsóbban is a regadó már benne van az árban.
www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_anf_125i_innova-1993076

XGyurmaX 2011.01.09. 20:07:20

@mp1526: tehát az innova robogó attól még hogy váltós!!!
a kiképzése miatt.

mp1526 2011.01.09. 20:09:34

@LoviGee: ne, ne dögöljön meg a szomszéd tehene, sőt senki se! ezért vannak a kategóriák, amik a fokozatosság elvén épülnek fel... hogy a 16 éves hülyegyerek se ülhessen 1000-es speed motorra, meg az úrvezető se 125-ös A1-es motorra. B-nél kicsit más a helyzet, mert egyrészt bár lehetséges, de ritkán fordul elő, h valaki leteszi a jogsit másnap meg vesz egy 1001 LE-s bugatti veyront és azzal ön-és közveszélyesen közlekedik, másrészt meg ha megtanítanak vezetni egy AUTÓT, akkor 90 és 126 lovas autó között nincs akkora eszeveszett különbség, mint AUTÓ és MOTOR között (amit ugyebár nem tanítanak meg, tehát kénytelen vagy az úton megtanulni ön-és közveszélyesen közlekedve!!!!)

LoviGee 2011.01.09. 20:10:24

Mikor elmentünk szavazni, hogy bekerüljünk az unióba, úgy gondoltam hátrányokkal együtt átvesszük az előnyöket is. De nem.
Lásd regadó.
B125.

Oktatás kell a motorra, de azért ne gomboljanak le 80 000 et rólam. Ráadásul úgy,hogy nem tanítanak semmit.
Egy rendes képzés amit a rendőrmotorosok tartanak 100X többet ér.
Ha egy ilyen szintű képzést tesznek kötelezővé hát legyen. Legalább tudom mire adok pénzt.

mp1526 2011.01.09. 20:13:11

@XGyurmaX: hááát baz+, meghalok ettől a palitól!!! átküldöm a Honda hivatalos motor árlistáját, ahol egyértelműen ott van az innova a naked motorok között, és elkezdi nekem magyarázni, h az bizony robogó, mert a piaggo is robogó... meghalok, esküszöm...

és akkor most találtál egy olyan áron egy ilyen innova "robogót", amit mindenki gond nélkül ki tud csengetni, aki élete árán se tud 78e Ft-ot összekaparni??? vagy mi...?!

LoviGee 2011.01.09. 20:15:02

@mp1526: Idézem:, akkor 90 és 126 lovas autó között nincs akkora eszeveszett különbség,

Ezt mondjuk mi is..
50-125 ccm között nincs akkora különbség, főleg ha a 125 ös 11KW os lehet maximum.

Erre vélemény?

mp1526 2011.01.09. 20:15:15

a lead már csak 110-es ti meg eddig a 125-ös robikért éltetek-haltatok, mert abba van nektek elég kraft bejárni

mp1526 2011.01.09. 20:17:05

@LoviGee: az, hogy B képzés alatt motorral egy métert se mész, autóval meg igen! elvileg még egy 50-es mocival se mehetnél B-vel, mert azt is csak a forgalomban tudod ön-és közveszélyesen autodidakta módon megtanulni, mert B képzés alatt nem visznek ki vele forgalomba, csak papírt kapsz róla!!!

mp1526 2011.01.09. 20:19:55

értsétek már meg, h autóvezető-képzésen megtanítanak autót vezetni (annyi kiskapu van a rendszerben, h vezethettek kis gyösz robikat is, ezt se helyesen => a tv. megengedte, h betegyétek a kisujjatokat és egyből a fél testetekkel akartok bemenni a kis résen!!!), motorvezető-képzésen meg motort vezetni! azt hittem, ez tiszta mindenkinek, ha másból nem, hát a képzések nevéből...!! :DDD

XGyurmaX 2011.01.09. 20:23:21

@mp1526: a 125 ös sem 125 köbcentis csaka z a felső határ!!!
melyik motor pont 125 köbcentis???
100-125 köbcentiig rengeteg féle van.De mondok neked valamit nagyokos :az 1,3 as Suzuki sem 1300 köbcentis,vagy a 1,9es TDI sem 1900 köbcenti.
Te nagyon buta vagy.
az innova pedig robogó, mert úgy néz ki.
Azért robogó mert elöl teszed át a lábad és nem hátul emeled át!! fogd már föl.

XGyurmaX 2011.01.09. 20:25:25

@mp1526: ahogy a B kategória felső határA csak a 3500kg,de ettől még nem mindegyik autó 3500 kilós.
A Honda Lead pedig A1 kategória még ha beledöglesz is:-))

LoviGee 2011.01.09. 20:25:28

@mp1526: Képzés kell. Irtam is az elöbb, de nem a pénzlehúzós magyar rendszer.
B vel engedik az 50 ccm et, mert feltételezik , hogy tudsz vele közlekedni.
Miért is feltételezik??
Mert kb olyan mint kerékpározni.
Kerékpárral mehetsz bármikor bármerre semmi tudás nélkül.
Vagy arra is jogsi kellene?
Másik megoldás, hamár a B jogsi alkalmas ksimotor vezetésére, akkor ugyan már tanitsák meg rutin alatt azt is kezelni. 1 alkalom rámenne, de akkor mindenki eldöntheti akar e motorozni ..

XGyurmaX 2011.01.09. 20:28:22

@mp1526: akkor a biciklisek sem mehetnek tanulás nélkül.Az 50 esben meg a neve is benne van:segéd motoros Kerékpár!!!
tehát ha van egy Dongó motorod attól még nem kell újra tanulnod biciklizni.Sőt a bebettát sem kell nagyon tanulni.

mp1526 2011.01.09. 20:29:28

@XGyurmaX: ne nekem magyarázd, h mi az innova hanem a honda magyarországnak, én leszarom...

a lead A1 kategória! mondtam én valaha, h nem???!!cs csak azt mondtam, h eddig 126-ös robikért voltatok oda, most meg elkezdtél lentebb keresgélni, h olcsóbb legyen... ahogy egy 51 ccm-es akármi is, csak azt se érdemes összehasonlítani egy 125-ös árával, meg a lead-et se, mert kisebb a lökettérfogata és így értelem szerűen olcsóbb is!!!

mp1526 2011.01.09. 20:33:56

@LoviGee: az se helyes, h kerékpárral mehetsz, mert ezért jönnek velem szembe a bringások az egyirányú utcában, mert valahol hallották, h bemehetnek... ezért pedzegetik egyre többen a bringára is a kresztudást, vagy valamiféle vizsgát! amúgy egy hülye bringás behajt egy buszmegállóba ahol 20-an várakoznak, mert elveszti az uralmát a bringája felett nem valószínű, h akkora baj lesz, mintha ugyanez egy 100-al közlekedő 125-ös motorral történik!!! a feltételezést meg hagyjuk... B jogsihoz még a bringázás tudás se feltétel és pont az a bajom, h úgy ülhet utána valaki 125-ös motorra, h soha nem is bringázott!!! most őszintén, miért nem lehet az autójviszgán menni egy tiszteletkört egy simsonnal a vizsgabiztos előtt, ha már egyszer aláír nekem egy arra érvényes jogosítványt??!!

mp1526 2011.01.09. 20:37:11

@XGyurmaX: pont ez a baj, h ezt az egész segédmotoros dolgot akkor találták ki, amikor még rigák meg komárok voltak a segédmotorok, ahhoz tényleg nem kellett olyan nagy tudás. most tegyél mellé egy mai modern 50-es robogót, aztán meg egy 125-öset, és rá fogsz jönni, h mekkora a kül. egy akkori smkp. meg egy olyan motor között, amit most akartok B-vel vezetni! óriási!!

XGyurmaX 2011.01.09. 20:39:35

@mp1526: ugye nem gondolod hogy a 15 köbcenti miatt kerül 200ezerrel kevesebbe??
amúgy meg mindegy hogy robogó vagy nem mert ilyen kategória nincs hogy robogó!!!
A1 kategória van 0-125 köbcentiig minden amin rendszám van tehát egy Simson is lehet "nagymotor" amire van is példa.

mp1526 2011.01.09. 20:41:56

@XGyurmaX: nem a 15 ccm miatt, hanem mert a létező legprimitívebb A1-es motor! nekem régi 100-as lead-em volt, tudom miről beszélek. a technikai színvonala egy simsont is alulról súrol... ezért ilyen olcsó

XGyurmaX 2011.01.09. 20:42:25

@mp1526: nekem 20 éve meg van egy 1961 es Zündapp 50 es motorom,az a motor már akkor tudott 60 at menni!!!3 sebességes ventilátoros hűtésű,nicazil-os hengeres.

LoviGee 2011.01.09. 20:43:37

@mp1526: Mert autóval nem tiszteletkört teszel? Egy begyakorolt útvonalon.
Majd késöbb forgalomban tanulsz meg vezetni. Tapasztaltam. Autóval is motorral is.
Persze motorral könnyebb esni ebben igazad van, meg lehet kaszálni is..
De autót ha eldobod.. Tutti a siker.
te is elismered h a jogositvány megszerzése semmit se mutat a tudásból.
Persze elméletbe elmondták ha csúszol ellenkormányzás... haha

XGyurmaX 2011.01.09. 20:43:59

@mp1526: igen de megbizható volt.nekem is volt még a 90 köbcentis sosem romlott el jó volt anno.

mp1526 2011.01.09. 20:44:50

@XGyurmaX: akkor az hivatalosan sose volt smkp., mert az a KRESZ szerint önerejélből sík úton max. 45 km/órás sebességre képes...

XGyurmaX 2011.01.09. 20:45:34

@mp1526: sőt a Simsonok 40 éve is mindenfée erőlködés nélkül tudták a 60 at ,de a Jawa mustang is.

XGyurmaX 2011.01.09. 20:46:49

@mp1526: pesze ahogy a ma kapható 50 köbcentisek sem smkp-k,mert 45 nél bármi többet tud.

mp1526 2011.01.09. 20:46:56

@LoviGee: elismerem, de akkor is az egyik járműtípussal legalább megyek egy pár métert, a másikkal meg egy centit se! ezért van A1, h a motorral is menj pár métert, aztán akkor már nem teljesen idegenként, nyugodtan, lepapirozva mehetsz a forgalomba!! ki van ez találva, na, nem kell nekünk szerencsére újra feltalálni a spanyol viaszt...

mp1526 2011.01.09. 20:49:08

@XGyurmaX: hát kezded már érteni a gondot, nemhiába, okos gyerek vagy Te!!! már minden gond nélkül megy 60-at, ami a KRESZ szerinti smkp. sebességhatás majd' 1,5-szerese. de ez nem elég, kell nektek valami, ami 2,5x akkora hengerűrtartalmú és bő 2x annyit tud, mint a mostani smkp. kategória!!! na ez a baj...

XGyurmaX 2011.01.09. 20:49:21

szóval aki A1 et akar annak ne kelljen újból járni tanfolyamra hanem csak különbözeti tanfolyamot csináljon A1 re.És ez max 30 ezer ft kerüljön!!!!
aki meg nem akar motorozni ne tegye.

XGyurmaX 2011.01.09. 20:52:57

@mp1526: nekem nem kell ha visszaolvasol nekem mindenre megvan,én még akkor tetem le amikor egyből mehettem akár 1100 aas motorral,és mentem is majd beszartam utána:-))a haver simán kölcsönadta.akkor a motoros tanfolyamon Simsonnal mentünk!!!
és aki letette rögtön mehetett akár 1000 köbcentissel.Ez 1990ben volt akkor már nem csak MZ-k és Jáwák voltak itt a Budai oldalon.

mp1526 2011.01.09. 20:54:22

@XGyurmaX: most se kell újra tanfolyamra járnod, befizeted és elmész levizsgázni, ha tudod a KRESZ-t. rutin-forgalom ugyan ez, mész két kört az oktatód előtt, ha látja, h tudsz motorozni akkor aláiratja veled, h levezettél előírás szerint vagy 20 órát és szépen levizsgázol... mondom én, h faszán ki van ez már találva!! ja, h ne 78e legyen csak 30e!! hát aki már motorozni akar és ezek a szűk 50e Ft-on cigánykodik évekig aláírásgyűjtéssel...

mp1526 2011.01.09. 20:56:36

@XGyurmaX: de vazzeg, akkor miért 2 olyan ember vitatkozik itt ezen a hülyeségen, akiknek mindene megvan és bármivel mehet??? :DDD

Flymaster 2011.01.09. 20:59:43

125 ccm, max 11KW (15 LE)!!! Ez ellen ágál annyira sok kőagyú.
Egy átlag tinédzser, felnőtt hiba nélkül elközlekedik ilyennel akár jogsi nélkül, kismotornak álcázva. Ugye sokan magukra ismernek?
Miért baj az, ha esetleg nem kell bújkálni a jövőben rendőrök elől, hanem hivatalosan részt vehet forgalomban?
Nem kezdők vagy túl nagy önbizalommal rendelkezők által kezelhetetlen, akár 100 LE fölötti gépekről van szó.
Olyannal gyakorlat nélkül tényleg csak donor mindenki de egy "majdnem" kismotor bizony sokak életét megkönnyitené, ha hagynák vele közlekedni.
A noreflex nyudijasok lazán járhatnak elektromos bicajjal, suhanó halálként, KRESZt nem ismerve, bukó nélkül, szabadon? Akkor egy autóval, kismotorral tapasztalatot gyűjtött felnőtt miért ne járhatna 125 ccm robogóval munkába, kirándulni?
A KRESZ mindenkinek ugyanazokat a szabályokat írja elő, tehát ezzel takaródzni álszent dolog.

XGyurmaX 2011.01.09. 21:02:00

@mp1526: azért az 50 ezer ft különbség elég sook itt Magyarországon.
És a 78 ezer ugyanannyi ha van B-d ha nincs.Ez a baj.

mp1526 2011.01.09. 21:04:45

@XGyurmaX: ahogy a 95e-s regadó is sok...

XGyurmaX 2011.01.09. 21:05:30

@Flymaster: amúgy 21 éves korban bárki leteheti egyből az A-t úgy hogy elötte még nem is biciklizett majd vehet egy Hayabushát

mp1526 2011.01.09. 21:12:41

@XGyurmaX: ja, de legalább a vizsgán megy egy kört, nem úgy, mint a B-n...

XGyurmaX 2011.01.09. 21:16:12

@mp1526: ja megy egy 500 as GS el:-))
ami kb 35 lóerős:-))épp az A korl. fölött:-))

mp1526 2011.01.09. 21:18:21

@XGyurmaX: de legalább megy egy qrva motorral, nem mint a B-n!!! nem igaz, h nem érzed a szerez egy motorra valamennyi rutint és megy vele, meg vizsgázik és a nem is lát egy babettát se még messziről se között a különbséget???

XGyurmaX 2011.01.09. 21:25:38

@mp1526: valamennyi rutint már egy simsonna is szerezhetett eddig is.
Azért a Gs és a Hayabusha közt nagyobb különbség van mit egy Simson és egy Innova közt.Nem??:-))

mp1526 2011.01.09. 21:31:03

@XGyurmaX: de, de a hayabusha autóban bugatti veyronnak felel meg, hagyjuk már az extrém példákat... azt már 17,5 évesen vezetheti bárki friss jogsival!!! 1001 Le!! :DDD Amúgy meg szerezHETett, de hivatalosan nem szerzett, mert B-n nem oktatják...

XGyurmaX 2011.01.09. 21:32:58

@mp1526: nem oktatják ,de gondolják hogyolyan ül fel aki azért tud menni vele vagy megtanulja valahol kültelten.
mindegy...

mp1526 2011.01.09. 21:38:50

@XGyurmaX: külterületen a forgalmat jól meg lehet tanulni... ott max elesik egy vakondtúrásban én meg kiröhögöm, ha éppen látom... azért a forgalomban komolyabb dolgok történhetnek!

MCG 2011.01.09. 23:41:43

Intézzétek már el,hogy a B jogsival lehessen vezetni 3,5 t fölötti teherautót,buszt,kamiont,targoncát is,egyenlőre ennyi.Jó lesz az,eljárkálunk velük!Köszi!

mp1526 2011.01.10. 08:24:50

@MCG: nagymotort miért hagyod ki?? targoncával akarsz meghalni az M7-esen??!! :DD

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 10:44:09

Az ellenzok ervei:

1. az utakat elarasztjak a kepzetlenek, es megyilkoljak egymast/magukat halomszam

2. szinte senki nem is elne a lehetoseggel, mert tul draga

--

3. kepzettseg nelkul motorra ulni eletveszelyes, ezert menjel el levizsgazni/oktatasra/A1

4. az A1 jogsihoz el sem kell menni oktatasra, par ora vezetes es mindenki megszerzi konnyeden

---

5. nagyon draga az A1 motor fenntartasa, atiratasa, regado - tehat aki ilyet szeretne, annak ugysem tellik ra

6. nem osszeg a vizsga/tanfolyan A1, miert nem teszi le mindenki?

----------------------------

Ize, nem tunik fel, hogy ezek az ervek szepen kioltjak egymast parban?

Na_mi_van?Semmi? 2011.01.10. 12:42:29

Inkább azt intézzétek már el, hogy ne nevetséges 9 Ft-ot fizessenek kilométerenként munkába járás költségtérítése címén! Fásszom!

lolkapitany 2011.01.10. 14:21:33

@mp1526: Aza baj hogy mindenki úgy gondolja hogy ez kötelező. Pedig egyáltalán nem. Főleg azoknak szól akik eddig is smkp-val jártak, csak szeretnének mostmár résztvenni a forgalomban, és nem állandó veszélyforrásként közlekedni.

mp1526 2011.01.10. 14:41:22

@lolkapitany: pont azzal lesznek állandó veszélyforrások, h képzetlenül vesznek részt a forgalomban egy járművel, amire nincs jogosítványuk! Ennyi erővel helikopterrel vagy kamionnal is kitalálhatnák, h milyen fasza lenne közlekedni, persze B jogsival... Az eredeti smkp. kategória, amit vezethetnek a B-sek egy ténylegesen segédmotoros-kerékpár volt, babettával és társaival, max. 45 km/ó végsebességgel! A mostani smkp.-k már nagyon nem ilyenek, az is bőven elég, h vezethetnek egy másfélszer gyorsabb járművet, mint amire a jogosítványuk (figyelem, nem képzettségük, mert az ugye B képzés alatt NULLA!!) feljogosítaná őket...

mp1526 2011.01.10. 14:53:06

@fegyvervideoponthu: te tényleg ennyire... na hagyjuk, még 1x utoljára (lehet, h nekem el kéne mennem kisegítő iskolába tanárnak, mert megvan hozzá a mérhetetlen birka türelmem és az adottságom, h mindent annyiszor mondok el, mint egy rossz magnó??? :DD)

1. ha qrva sokan jönnek ki így az útra, az ön-és közveszélyes, mert képzetlenek. ha kevesen, akkor ez nem egy nagy tömeg igényét elégíteni ki, kár is foglalkozni pár ember hülyeségével...

2.ha tudsz motorozni (mert őstehetség vagy és így születtél, vagy garázsfeljárón, külterületen, motorszimulátoron, bárhol megtanultál) és ismered hozzá a megfelelő KRESZ-t(amit B alatt nem oktatnak le, tehát önszorgalomból extra önképzésként, tehát mint a motorozási tudást), akkor nagyon kevés energiabefektetéssel és a motorozás egyéb költségeihez mérten egyáltalán nem drágán szerezhetsz róla jogosítványt és mehetsz forgalomban! ha nem ismered a KRESZ-t vagy nem tudsz motorozni, akkor meg semmi keresnivalód nincs ott... a tudást vagy nem tudást pedig ne Te, saját magad méred le egy ilyen képzés keretein belül, h eltalálod-e a jobbkezes utcát vagy felborulsz-e a motorral, hanem erre szakosodott oktató és vizsgabiztos, aki amellett, h leméri a tudásod, aláírásával igazolja is, h szerinte IS megfelelő a tudásod és mehetsz a forgalomba

3. Ezt már tényleg azt hittem, sikerült felfogni, de tévedtem, ez van... A motorozás nem a csóró jánosok közlekedési eszköze, onnantól kezdve, h egy motoron rendszám van, drasztikusan megnő a költsége egy smkp.-hoz viszonyítva! Tehát a motorozás drága! Aki ezt meg tudja magának engedni, az le tud tenni egy 78e ft-os A1 jogsit is! aki ennyi pénzt egész életében nem látott együtt még interneten sem, az teljesen rossz közlekedési eszközzel akarja magát mobilizálni, maradjon az smkp.-nál, esetleg bringánál, gyaloglásnál...

Naaa, kezd már tisztulni??? :DDD

mp1526 2011.01.10. 15:06:12

új kezdeményezés: smkp. vezetői engedéllyel lehessen mindent vezetni, de legalább minden motort! KRESZ mindnél ugyan az (legalább is a legfontosabb táblák nagyjából azonosak), motornál ráadásul a felépítés is igen hasonló, sokkal logikusabb, mint B jogsival motort vezetni. de ha azt lehet, akkor smkp.-val is mindent lehet, mert pont annyi egyéb jármű vezetési oktatás van smkp. oktatás alatt is, mint bármely más oktatás alatt (tehát pl. ott se oktatnak autóvezetést, ahogy autóvezetésen se oktatnak motorvezetést => miért csak odafelé menne, vissza miért nem??? ha autójogsival lehet motort vezetni, akkor motor jogsival is lehet logikusan autót...) :DDD lehet aláírást gyűjteni!!! :)))

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:22:03

@mp1526: Ize, tulkeppen neked miert is faj ez a kezdemenyezes? Autosiskolat uzemeltetsz vagy 50 ccm-es robogokat importalsz kizarolag?

Az egymast uto erveidet mar unom. A tulzo f.aszsagaidat plane.

mp1526 2011.01.10. 15:35:33

@fegyvervideoponthu: miért nagyobb faszság smkp. jogsival autót+motort vezetni, mondjuk 125 ccm-ig, mint autójogsival smkp.-t és motort 125 ccm-ig??? amikor egyik oktatáson se oktatnak a másik kategóriáról kis túlzással semmit??? de legalább is menni a másik járműkategóriával egy centit se kell...

amúgy érdekeltségem nulla, egyszerű mezei közlekedő ember vagyok, aki félti a saját és családjának tyúkszaros életét, mert látja, h hogy közlekednek ebben az országban még ilyen "szigorú" szabályozás mellett is az emberek az utakon! Ezt össze tudja hasonlítani több nyugati ország közlekedésével és siralmasnak találja, ismeri az egyes járműfajták képzését és költségét, valamint tudja, h ha ennek az ökör népnek valami kis pluszt megengednek (ilyen formában, nem adócsökkentésről beszélek most), annak jó vége nem lesz!! (lsd. azt a kis engedményt, h vezethetsz B-vel smkp.-t! már nem elég, motort akar az ökre vezetni...)

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:36:40

Koltsegek:

motorteszt.com/site/index.php/auto-motor-atirasi-koltseg-kalkulator/gepjarmu-atirasi-koltseg-kalkulator-2010.html

125 ccm 30k huf az atirasi kltsg mindenestul.

Kgfb evesre 10 ezer forint atlagar jon ki egy nehany eves hasznalt jarmu, Bp-is 30 feletti tulaj eseten.

Tenyleg nem olcsojanosoknak valo. Muhahahaha

mp1526 2011.01.10. 15:37:53

@fegyvervideoponthu: egymást ütő érveket meg várom, visszaolvasva se találtam egy betű logikátlanságot sem az irományomban!

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:37:55

@mp1526: "h ha ennek az ökör népnek valami kis pluszt megengednek (ilyen formában, nem adócsökkentésről beszélek most), annak jó vége nem lesz!! "

Sztem ez a kijelentes surolja a BTK-ba utkozes hatarait.

Magyarellenes rasszizmus.

mp1526 2011.01.10. 15:40:01

@fegyvervideoponthu: sztem akkor jelents is fel gyorsan! tudod mi az a rasszizmus? először nézd azért meg, nehogy kiröhögjenek... :DDD

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:40:07

@mp1526: "h ha ennek az ökör népnek valami kis pluszt megengednek (ilyen formában, nem adócsökkentésről beszélek most), annak jó vége nem lesz!! "

Sztem ez a kijelentes surolja a BTK-ba utkozes hatarait.

Magyarellenes rasszizmus.

mp1526 2011.01.10. 15:42:22

@fegyvervideoponthu: egy kis wikipédia segítség: "A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető eltéréseket kiemeli..." Az, h ez a nép (de legalább is nem elhanyagolható hányada) ökör, az erősen belső tulajdonság!! :DDD

mp1526 2011.01.10. 15:43:43

sajnos, mert ha külső lenne, legalább látnám messziről, h pontosan melyik is az ökör... :)))

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:44:35

@mp1526: "h ha ennek az ökör népnek valami kis pluszt megengednek (ilyen formában, nem adócsökkentésről beszélek most), annak jó vége nem lesz!! "

Sztem ez a kijelentes surolja a BTK-ba utkozes hatarait.

Magyarellenes rasszizmus.

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:50:26

@mp1526: "h ha ennek az ökör népnek valami kis pluszt megengednek (ilyen formában, nem adócsökkentésről beszélek most), annak jó vége nem lesz!! "

Sztem ez a kijelentes surolja a BTK-ba utkozes hatarait.

Magyarellenes rasszizmus.

mp1526 2011.01.10. 15:54:53

ktsg-ek: na ezért néz ki így egy magyar motoros (összehasonlítva egy némettel mondjuk), meg ezért hullik, mint a légy, ha valami balesetet szenved!!! mert az összes motorozási ktsg-e az átiratás! gratulálok... 30e-re mondod az átírást, én vennék hozzá egy nem túl profi, de nem is tecso-gazdaságos sisakot, 50e-ért (amúgy én egy 75e-s Nolannal robogóztam is, mert a saját fejem nekem ennyit megér), aztán egy dzsekit 30-40e-ért, meg egy kesztyűt 7-8e-ért. Ez az alapfelszerelés, aztán ha valaki napi 100+km-re akarja városok között használni, mint itt sokan írták, nyugodtan dobjon hozzá még 25e-ért egy csizmát! sisakon kívül mindenből kb. a legolcsóbb legalját írtam!!! moci: 250-300e, egy lánc, amivel lekötöd, h az első munkanapod után is meglegyen 30e, mszv. 2 évente asszem 8e körül van most, meg egy kis teljesítmény-adó, ez évjáratfüggő, sztem átlagosan 2-4e. Na ezt add össze és gondolkodj el rajta, h aki ezt gond nélkül mellényzsebből kivágja, annak gond e élete árán összekuportgatni 78e Ft-ot. sztem, mivel gyorsan tanulsz és tehetséges vagy, a válaszra már külső segítség nélkül is rá fogsz jönni!! :DDD

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 15:58:56

Ize, es ha a sisak, kesztyu, csizma, lanc megvan esetleg az 50-eshez?

Ugye.

Fingot reszeled erosen. Nem ertem tovabbra sem, miert faj.

mp1526 2011.01.10. 16:02:55

@fegyvervideoponthu: mert megdöglik!!! és ha nincs szerencsém, engem is magával visz 3 másik emberrel, aki épp egy buszmegállóban várja a buszt (mert van annyi esze, h ha nincs jogsija, akkor buszozzon!!!)

értem én, h szeretnél egyszer egy komárra felszerelkezni és aztán az ott összegyűjtött cuccokat a GSX-R-re is használni, de nem is biztos, h megfelelő, meg van azért kihordása is egy ruhának, csak nem viszed 30 évig...

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 16:08:20

@mp1526: ha megdoglik az maganugye. De mitol doglene meg?

Az olasz vagy az osztrak B-s urvezeto sem doglik meg a 125 ccm-es motorjan.

Es ott sem 125-osokkel telerombolt buszmegallok vannak minden sarkon.

Aki patakvert vizional egy EU-ban elfogadott rendelkezes kapcsan, az altalaban idiota.

mp1526 2011.01.10. 16:17:58

@fegyvervideoponthu: nem kell patak vér, elég egy pár csepp is, h pár ember meghaljon. És az, ha megdöglik (mint már vagy 3x leírtam korábban!! Te nem figyelsz, hiába tanítalak!! vagy így felejtesz?? ajjaj) tényleg abszolút magánügye! az, ha 110-zel belehajt egy buszmegállóba, amit persze ő túlél (mert ne adj esten szerencséje volt, vagy volt pénze felszerelésre, csak tudást nem tudott venni...), de 3 embert elkaszál a motor, köztük mondjuk a feleségedet, ahogy vinné a gyerekedet az iskolába... Na ez már nem lesz magánügye, ez a Te és az ő ügye lesz, ha meg az enyémet kaszálná el, akkor meg az én és az ő ügye!!! sajnos a közlekedés veszélyes üzem, bármennyire is próbáljátok azt a 100-110-zel menő kis robogócskát elbagatelizálni! Nézd meg, hányan halnak meg az EU útjain évente! Csak No.-ban egy közepes város lakossága...

Amúgy az előző példád közben szépen lassan lepergett a lelki szemeim előtt: átlagos vidéki simsont hajtó suhanc megveszi a szinyót 100e-ért, meg hozzá a fent felsorolt megfelelő kiegészítőket 120e-ért, van is neki még dugiban 250-300e HUF-ja egy fasza kis 125-ösre, de akárhogy spórol szegény, csak nem akar összejönni a 78e a jogsira, agy kénytelen élete végéig élete kockáztatásával szonyóval járni!!! megható és életszerű sztori, szerintem ezeket a tömegeket (legalább 50e ilyen ember van Mo-on) fel kell szabadítanunk a röghöz kötésükből és lassú közlekedésükből, gyűjtsünk jó sok aláírást!!!

Na_mi_van?Semmi? 2011.01.10. 16:20:25

DON'T FEED THE TROLL! Uramirgalmazz!

fegyvervideoponthu 2011.01.10. 16:32:18

@mp1526: tkp. majd eldol, ha osszegyon 50k alairas, akkor te vagy a hulye, ha nem, akkor meg en vagyok a hulye.

Utobbi esetben leteszem az Ak-t es veszek egy ilyet (Tudom, A1 is eleg lenne, de ha mar lud):
www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_burgman-3932843

Ha meg te vagy a hulye, es a kormanyzat elfogadja, akkor is, csak sokkal jobban fogom magam erezni rajta.

mp1526 2011.01.10. 16:42:51

@fegyvervideoponthu: ha a törvények és szabályok mindig arról szólnának, h te vagy hülye, vagy én... édes istenem, de szép világ lenne... sajnos én hiába nem vagyok hülye, vannak szar szabályok is, amit ilyen hülyék támogatnak...

ha van igényed és pénzed, nyugodtan vedd meg most is a mocit és tedd le a jogsit, biztos jól fogod magad érezni, mert jó dolog! csak megfelelő képzettséggel és alázattal kell viseltetni a gép iránt, ahogy azt már előttem valaki nagyon jól megfogalmazta!

kelecz.m 2011.01.10. 23:11:23

Sziasztok
smkp-ral csak 40km/h a meg engedett max sebbesség, és nem közlekedhetsz vele akárhol.
Ha B- kategoriával Akarsz 125-öst vezetni legyen kötelezö a rutin vizsga rá. Minimális vizsga díjjal.

Tibyke 2011.01.11. 10:02:52

Hajrá Winkler!
Ha összefogunk akkor meglesz!

mufflinca 2011.02.04. 17:48:48

Leírták már oly sokan: Nem jó ötlet emberek kezébe 125-ös gépet adni, akik még talán kerékpározni sem tanultak meg! Ha nincs vizsgadíjra pénze, akkor miből vesz ilyen motort? Ja, hogy a motor már megvan, csak mutyiba bőgetjük? Ezt kellene drasztikusan megszüntetni és a meglévő bármilyen jogosítványt is bevonni egy életre! Amúgy "B"-s jogsi is minek nem? Sokkal egyszerűbb autót vezetni, mint motort! Négy kerék és biztonságos kaszni. Biciklivel pl. többször törtem magam össze, mint autóval, tehát aki tud kerékpárral már ügyesen menni, az mehessen autóval is! Szavazzunk!
süti beállítások módosítása