Rezső kedvenc ülése

  2011. január 03. - Winkler Róbert Címkék: rezső cougar ülésgyártás kagylósítás oldaltömés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Kárpitos Rezső fogalom a szakmában. Nehéz olyan felújító műhelyt találni, ahol ne cirkulálna éppen valami munkája, bár a magyar veterános élet erősen hasonlít egy átlagos méretű falura: nagyjából mindenki ismer mindenkit.

20101220068

Szerkesztőségünkben például a Csikósnak bőrözött már egy autóbelsőt, bár borongásra hajlamos szerzőnk mindig csak abban az összefüggésben emlegeti, hogy Rezső három miliméterrel elszabta az ajtókárpitot, azért a Bianchi ajtaja nehezen csukódik (ellenben az ülés csodás lett). Amikor megvettem a Cougart, még nem tudtam, hogy az ülése már járt Kárpitos Rezsőnél – ő húzta át az üléseket Mustang Sanyinak. Lebontotta a régi, szakadt huzatot és varrt rá szép újakat. Aztán Vmax Zsolt nekem adta a Galaxie-járól a fejtámlákat, Rezső pedig beépítette. Amihez lefejtette az üléshuzatokat, hegesztett egy kicsit a szerkezeten, majd újravarrta a kárpitot.

20101211042

Fejlesztésként még csinált nekem zsebeket a támlák hátuljára, mert amíg rászánom magam, hogy megrendeljem Amerikából a 800 dolláros eredeti középkonzolt, minden rakodóhely kincset ér. Rezső tehát már kétszer szedte szét és rakta össze a Cougar első üléseit, én pedig használatba vettem az autót, és azt a sajnálatos jelenséget tapasztaltam, hogy a fejtámla csúszkájának tokozása elkezdte támasztani a hátam felső részét, de ettől épp a derékrész horpadt be relatíve – afféle negatív deréktámasz képződött. Pokoli kényelmetlen ilyenben gubbasztani.

Úgyhogy az üléseknek csak szóltam, menjenek már el a Rezsőhöz, úgyis tudják az utat, és kérjenek magukba gerinctámaszt. Rezső tehát harmadszor is szétszedte és összerakta az üléseket. Minden jó is lett volna, de ahogy a Last Baronsnál csavarjaira szedték a futóművet, szilenteztek, zsíroztak, csavarokat cseréltek, keresztstabilizátort hegesztettek, lengőkart fejlesztettek, nem beszélve a motortérről, közben beszélgettünk Kölyökkel és Gézával. Szóba került ez, meg az, a hot rod kultúra, a street rod fogalma, az iparosok, és valahogy egyszerre csak oda lyukadtunk ki, hogy lehetne-e a Cougar ülésein egy kicsit kagylósítani?

20101220071

Az első látogatásomkor ugyanis épp mutattak egy Polara-ülést, amit szépen bekagylósítottak, ez pedig elraktározódott a tudatalattimban. A rendbe rakott futóművel biztos nagyobbakat fogok kanyarodni, márpedig a régi, puding állapotban is rémületesen kevés volt az oldaltartás. Aki nem ült ennyire régi autóban, el sem tudja képzelni milyen ez; ehhez képest egy régi Trabant széke is Recaro. Tök sima, vízszintes. Nagyon rossz. A legkisebb kanyarnál sem tartja semmi a combot és a hátat, amire egy normális ülésben soha nem gondolnánk – manapság minden ülés ultra-kagyló a régiekhez képest. A Tehéné is.

Nem akarok hát kagylót, csak egy kis észrevétlen oldaltámasztást, amit Kölyökék meg is ígértek. Néhány vas ide-oda, és már kész is van. Egyszer kimentem Diósdra a Baronshoz, hogy csekkoljuk a vasak helyzetét (elsőre jó volt), aztán Rezső jött, elvitte a munkadarabokat, és két hét múlva már hívott is Kölyök, hogy menjek ki Rezsőhöz ülést próbálni. Rezső a negyedik kárpitvarrás félidejében, az ülőlap után leállította a Singert és megvárt a támlával.

20101220070

Beültem. Mennyei! Elsőre kevésnek tűnt a deréktámasz, úgyhogy megvitattuk, rakhat még be másfél centi szivacsot, aztán hogy mi ott az az érdekes oldalkocsi, meg hogy jé, lecserélte a BMW-t egy Yamaha XJR 1300-asra, tehát márkatársak lettünk, igaz, az övé még porlasztós. Mire végigmondta a motorvásárlás történetét, elkezdtem érezni, hogy mégiscsak jó lesz ez a deréktámasz úgy, ahogy van. Állítható támaszos ülésekben is általában ez van, hogy eleinte maxra állítom a derékbúbot, aztán kicsit visszaveszek belőle. Jó lesz ez, már csak az van hátra, hogy végre a Cougarban tesztelhessem, de az is lehet, hogy el kellene kezdeni felvenni a téteket, mikor mennek az ülésel a legközelebb Rezsőhöz.

20101220073

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr622550775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.01.03. 17:45:40

Szerintem nyiss nála számlát, egyszerűbb lesz. :-)

Spiritmonger 2011.01.03. 18:23:32

hol van ez a Rezső, én is vinnék hozzá ülést felújítani

robian 2011.01.03. 19:02:00

meg ne vedd 800 dodóért a középkonzolt!!
homeshitáá-ban láttam tároló rekeszes könyöklőt 10 rugóért, szerintem találnak neked pont olyan rózsafaszínűt, amilyen anno a 2110i telefonod előlapja volt...

Darrick 2011.01.03. 19:03:36

Mennyibe fájhat 5 ülés átbőrözése?

Magyar[HUN] 2011.01.03. 19:06:17

Nem 80$ az a középkonzol? Kicsit sok nekem a 800 dolcsi. Ja és jól néznek ki az ülések:)

Hurri Kán 2011.01.03. 19:08:17

Eccer csak kész lesz ez az autó...

keletisarok.hu 2011.01.03. 19:10:02

Nem tudom, mennyit kért az úr a műveletért, de ha már úgysem autentikus a két ülés, nem lett volna ésszerűbb beleszerkeszteni valami modern autóból bontottat, ami ne adj isten állítható és fűtés is van benne? Csak kérdem.

Magyar[HUN] 2011.01.03. 19:13:54

@keletisarok.hu: Szerintem úgy már egyáltalán nem lenne korhű. Az ilyen amcsi vasakhoz jobban illenek ezek a stílusú ülések,amiket Robi is csináltat.

keletisarok.hu 2011.01.03. 19:21:19

@Magyar[HUN]: Ez már így sem korhű. Robi maga írta bele a posztba. Akkor meg már nem mind1?

Magyar[HUN] 2011.01.03. 19:32:20

@keletisarok.hu: Akkor úgy mondom,korhűbbek egy újabb ülésnél ezek az ülések.

mükkemakk 2011.01.03. 19:33:55

Szép az az XJR 1300....így plexi nélkül tiszta forma.

keletisarok.hu 2011.01.03. 19:55:20

@Magyar[HUN] @last barons: : Nem kötekedni akarok, csak néha nem értem az emberek gondolkodásmódját.

Itt is mindenki hülye, csak én vagyok helikpoter. :)

Ha sem a formája, sem a kárpitja nem olyan, mint egy eredeti ülésé, akkor számotokra mit takar a "korhű" fogalma?

yippyupp 2011.01.03. 20:22:43

@keletisarok.hu: a gyártási évében agyarországon látni egy ilyet az: "hű"

Magyar[HUN] 2011.01.03. 20:27:55

@keletisarok.hu: Igazad van,lehet hogy nem teljesen korhű,de szerintem ebben a konkrét esetben inkább nevezném annak az üléseket,mint egy újabb,fűtött ülések. Amúgy én inkább az eredeti állapotban megőrzött kocsikat szeretem,de ha már változtatnak rajta,akkor inkább korhű(bb) cuccokkal tegyék,mint újabbakkal,de ez csak az én véleményem:)

effendi79 2011.01.03. 20:34:57

Szóval az egy áthegesztett, átszivacsozott, átbőrözött ülés. Ennyiből egy szivik-ülésből is csinálhatták volna, legalább nem esne ki belőle. Igaz, akkor nem lehetne háromszor-négyszer mókolni rajta :-)

last barons 2011.01.03. 20:39:25

@keletisarok.hu: nem is vettem annak.
a cél az volt, hogy az eredeti jelleget megőrizve egy használható ülés készüljön, mely első, vagy akár második ránézésre sem mutatja, hogy módosítva lett.
teljesen beleillik a környezetébe, nem tolakodó, és főleg stílusbiztos./egyébként az üléskárpit majdnem olyan mint volt fazonját és varrását tekintve./

f0CuS 2011.01.03. 20:41:05

Engem is érdekelne ez a Rezső! Honlap, email? Bármi elérhetőség?:)

last barons 2011.01.03. 20:52:52

@effendi79: nem került milliókba a beavatkozás, és nem is egy füst alatt történt a teljes bizonytalanság jegyében.
egyszerűen az új lehetőségek diktálták a dolgot.

...és nem, szivik ülésből -bár lehetett volna, de nem lett volna olyan.

ha nem érzed a különbséget, akkor nem is bonyolódnék bele.

tade15 2011.01.03. 21:21:25

Nem kötekedés képpen de Rezsö azon a képen erösen hasonlít T István nevü keresztapának mondott uriemberre,kicsit fiatalabban.

Winkler Róbert 2011.01.03. 21:25:58

@robian: Amerikában is árulnak olcsó középkonzolokat ilyen autókba, pohártartókkal, satöbbi, de azok még csak nem is olyanok, mint az eredeti. Nem létkérdés a középkonzol, de agyonvágná a belsejét, ha nem az eredeti lenne benne. Egyszer majd annak is eljön az ideje.

makmarci 2011.01.03. 21:26:37

Következőre az utólagos ülésfűtés miatt lesz szétszedve szerintem.

makmarci 2011.01.03. 21:28:52

Kb jövő télen...

"Két komment elküldése között várnod kell néhány percet! "

-Miért is ? Nehogy leterheljem a rendszert, vagy mi ?

Magyar[HUN] 2011.01.03. 21:35:52

@Winkler Róbert: Nagyon pengén néz ki! Nekem főleg az az alumínium? roló tetszik.

f0CuS 2011.01.03. 21:43:37

@Winkler Róbert:
A híres Rezsőnek nincs valami elérhetősége? Telefon, honlap? Lenne egy autóbőrözéses melóm neki:)

Megköszönném:)

Virago_1000 2011.01.03. 21:47:19

Yamaha XJR 1300, az egy gyonyoru motor.

Robert: Tuza Dani mar nem vallal melokat? Hogyhogy nem hozza vitted? Itthon van ujra.

robian 2011.01.03. 21:55:37

@Winkler Róbert: jesszus csak ironizáltam. ha nem jött át, az azt jelenti, hogy KOMOLYAN átfutott az agyadon.
Jó hogy agyonvágná! LOL :)

Winkler Róbert 2011.01.03. 22:17:20

@Virago_1000: Nem tudtam, hogy itthon van, de a Barons a Rezsővel dolgozik. Ha valakinek kell valamelyikük száma (Dani a Tehenet bőrözte, elég patentül), írjon mailt és elküldöm.

kapujanincs (törölt) 2011.01.03. 23:24:12

@Dövan: kifolyt a szemem bazmeg. ezt a húgom írja.

Szerzet (törölt) 2011.01.04. 08:31:27

A Rezső megél ebből az egy ülésből.

ZON 2011.01.04. 10:04:28

Mikor a Golfomból így kikerültek az ülések a javítás idejére, a kasztnis a lelkemre kötötte : "Zon, sose engedd, hogy fotelnek használja valaki. Letörik róla valami, elgörbül,sose lesz igazi"

Phrascarica 2011.01.04. 14:30:08

@Dövan: ritka igénytelen átépítés, kár volt a sok munkáért

Phrascarica 2011.01.04. 14:51:26

@Dövan: ha választani kéne -remélem soha sem kell- akkor inkább az 1.4 RAPTOR

Virago_1000 2011.01.04. 20:34:11

@Winkler Róbert: Hazaert, sajnalom szegenyt, jol atkurtak a fejet. Termeszetesen szemet magyarok. Na ok, itt ez off nem folytatom.

Virago_1000 2011.01.04. 20:49:24

@Winkler Róbert: Nekem a Viragot ulest csinalta es az is patent lett. Csak ajanlani tudom barkinek Tuza Danit.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.01.04. 21:03:18

kíváncsi lennék (ha nem is a "Kárpitos Rezső" csinálná), hogy kb. mennyiért húznak át (persze plüssel, kell a bőr a francnak) a tisztes(!) iparosok egy kocsibelsőt. Mondjuk egy Omega B kombit... tippek?

DeezL 2011.01.04. 22:07:19

@Dövan: a raptorral csak az a baj h gyenge mint a harmat 1.4 60lóerő....
süti beállítások módosítása