Mint a mesében...

  2010. december 21. - ommm Címkék: orosz faszállítás pelletier

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem titok, hogy az ismeretterjesztő csatornák mellett csak akkor kapcsolok Eurosportra, ha bunyó vagy rali van soron. Így halmozottan is volt már szerencsém a Teutul-famíliát lassan felváltó keménymelósokvagyunkvazze favágó-családhoz, a Pelletier-fivérekhez.

A sztori minden egyes részben ugyanaz. Új helyszín, jellemzően valami borzalmasan nagy, kiterjedt erdőség valahol az Egyesült Államokban vagy Kanadában, szitkozódó, gondterhelt főnök, lehetetlen határidők (szinte mindig sikerül ilyen szerződéseket aláírniuk), jellemzően a műsor első harmadában beütő tragédia: lerobbant kamion, elromlott klíma a markolóban, eldurrant hidraulika. Ráadásul nehezek az útszakaszok, szinte mindenütt van egy rizikósnak mondott kanyar vagy kereszteződés, ahol biztosan történni fog valami borzalmas.

A szállított mennyiség csökken (eközben drámai hangon tudatják velünk, ha nem sikerül leszállítani 47 fuvart, vége mindennek, dollártízezrek úsznak el stb.), mindenki egyre feszültebb, élethű, gyorsított felvételen száguldanak a kamionok az erdei utakon, hogy a végén egy csapásra megoldódjon a gond, és végül egy fűszeres marhacsorda elfogyasztásával ünnepeljék meg az újabb sikert és boltot.

Jó dolog, szeretem őket nézni, aktívan részt venni a tömegek szórakoztatásában, és szinte beleborzongok én is, milyen lehet szegény új srácnak egy 15 éves Mack-vontatóval járnia, miközben elromlott a klímája, majd idejében bevinni a garázsba, ahol majd megjavítják neki időre. Fű, mi lesz most?

Mivel épp az imént ért véget, valamint Csikóstól is beesett a videó, amit már valamelyik elvetemült, terepjárós barátom elküldött nekem egyszer, így engedjék meg, hogy az erdővel, széles, ám fagyott utakkal és a folyamatosan lerobbanó vontatókkal (mert bizony még mindig sokszor traktor a tractor a szakfordítók szerint) hősies küzdelmet folytató Pelletier-fivéreknek ajánljam ezt a rövid kisfilmet. Mert erdő és sofőr, valamint gép van a  világ más táján is. Csak oda nem megy el profi stáb...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr832518848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CS 2010.12.21. 17:28:49

Hasonlókat szoktunk produkálni a Bakonyban is, főleg mikor olvadás van, de nálunk úgy kell kicsőrlőzni a gépet...
riszpekt az arcoknak, kurva nagy

Hauzer 2010.12.21. 17:30:18

Mit nekünk egy folyó...:D

yenoee 2010.12.21. 17:30:48

Mit ér az erdő, ha nem Uralozod.

Kezdő Laikus 2010.12.21. 17:32:19

Ilyen videok lattan mindig elszegyellem magam, hogy sokkal tobb penzert sok konnyebb melot vegezhetek, es mindig rohogok magamban azokon, akik mar sirankoznak, hogy nekik milyen nehez munkajuk van az irodaban, mindjart 12 orat dolgoznak egy nap, es hogy ez milyen megterhelo. Most lehet filozofalni, hogy tanulni kell es akkor majd igy meg ugy, de a galya munkat mindig el kell valakinek vegezni, es ez nem feltetlenul jelenti azt, hogy a galyazok fold hulyek lennenek.
Respect azoknak, akik nehez munkat vegeznek

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.12.21. 17:35:09

Oroszoknál nem a klima romlana el, hanem a vodka fogyna ki... nameg "szelid" barna mackók molesztálnák a dolgos embereket.

Attól függetlenül szivesebben nézném :]

yeti 2010.12.21. 17:36:29

Nem tudom mennyi munkavédelmi vodkát kellene belém tölteni,hogy ki merjek mászni a szörny elejére orrdísznek.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.21. 17:37:17

Hát...azért ez felelőtlenség a javából. A "szovjet technika, hát igen" kórus azért gondoljon arra is, hogy abban a gázlóban vajon minden Kraz meg Urál átjön, vagy volt már aki beleborult?

Amúgy meg egyszer elmegyek és megnézem magamnak az Obot, a Jenyiszejt, a Tunguzkát. Gyönyörű vidék lehet...

Cadaver!! 2010.12.21. 17:38:00

Zene százezer pontos. :)

Liquid_Night 2010.12.21. 17:40:51

Ablakig érő sodráson átkelni, egy túlterheltségtől hátsó kerekekre álló vén ruszki teherautóval bizony menő dolog.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.21. 17:41:42

Holy shit, dzsizösz krályszt, de nagyon komoly ez a videó! :D Mi a műsornak a címe az Ojrósporton?Megnézném én is.

Liquid_Night 2010.12.21. 17:41:51

@Professor Pizka: Van egy sejtésem, hogy arrafelé ez a természetes szelekció része :)

Kolombusz 2010.12.21. 17:51:39

Ezek aztán a faszállító teherautók;)

Viszont nagyon beteg amit a megáradt patakkal/folyócskával művelnek.
Mondjuk az kérdéses, hogy a szállított fa fűtőértéke nem kisebb-e mint az Ural által elfogyasztott gázolajé?

Xebulon 2010.12.21. 17:54:40

Miért nem úsztatják le inkább a fatörzseket a folyón?

fordp01 2010.12.21. 17:54:58

én azt nézném meg, ahogy üresen mennek visszafelé, fel az erdőbe, folyással szemben...

Sword 2010.12.21. 17:55:37

Eszméletlen mit ki nem bírnak ezek az orosz gépek. Nehéz munkára ilyenek kellenek, nem a csilli-villi, klímás, euro5-ös minden sz@rral telerakott teherautók.

marek89 2010.12.21. 17:56:42

Ha már itt tartunk újabb 2 gyöngyszem, bocs a minőségért, de a lényeg a lényeg :)
A ZIL: www.youtube.com/watch?v=sTaUy4RWO7E&feature=related
És az Ural: www.youtube.com/watch?v=l1gNPEVpmo4&feature=related

Grifter 2010.12.21. 17:58:09

Höhöhöhö, ilyet a NatGeo-n nem tudnak b+ :DDD

pickapu 2010.12.21. 17:58:34

Ez őszinte meló. Nincs mellébeszéd, csak harc az elemekkel, bízva a technikában.
Tetszik.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.12.21. 18:00:05

Ha a Pelletier fivéreknek hasonló körülmények között kellene dolgozniuk, akkor össze is csinálnák magukat. Itt nincs szervíz, ha valami tönkre megy akkor Ivánék teljesen magukra vannak utalva. Megcsinálják a gépeket, és dolgoznak tovább, vagy nem és akkor vége a dalnak. Persze ez nem olyan érdekes, mint az amerikai Pelletier fivérek által végzett bemutató favágó munka. Minden respektem az orosz fakitermelőké.

Grifter 2010.12.21. 18:01:26

@marek89: Ahhoz kell ám ész, hogy ugyan azt belinkeld újra ...

toncsi64 2010.12.21. 18:06:17

Addig örüljünk amig Ivánéknál ezzel a "technikával" folyik a fakitermelés. Elhűlve szoktam a Discovery-n nézni mekkora területet tesznek mezővé az amik 1 nap alatt. Egyébiránt az, hogy ezek az Uralok ilyen helyeken is elmennek, jelentős részben köszönhető az "emberi tényezőnek". Ép elméjű ember ilyenkor sátort ver vagy visszafordul :DDD
Több ehhez hasonló videóban csodálkoztam már el azon, hogy fel sem méri az adott szakaszt csak nekiindul...

ave 2010.12.21. 18:07:24

A Z T A K U R V A.

Hurri Kán 2010.12.21. 18:07:47

Szerintem ezek az oroszok Coloradóban is megállnák a helyüket, de hogy itt a tajgán az amerikaiak is, na abban nem vagyok biztos...

marek89 2010.12.21. 18:09:15

@Grifter: Jogos... a "hogyan szóljunk hozzá a témához úgy, hogy a videó első 7 másodpercét néztük végig" típusú kommentelés mintapéldáját követtem el :) BOCSESZ, STORNÓ :D

evil. 2010.12.21. 18:14:33

@toncsi64: Lehet,h őrültek, az viszont néha engem is érdekelne, h először mennek-e vagy már rutinból :) de akkor is minden tiszteletem :)
A szomszédnak volt egy 131 Zil-je, azzal csapattam én is :D Állat volt az biztos :)

csarlee 2010.12.21. 18:17:18

Na, b+++!!! Ezek nem szaroznak, Pelletier fivéreknek is meg kéne mutatni... Mondjuk tök jogos, hogy az a gázolaj mennyiség amit ilyenkor elfüstöl annak minden egyes járulékos hatásával meghaladja a szálított fa értéket szvsz...

toncsi64 2010.12.21. 18:19:33

@evil.:

Szerintem optimisták :) A Long way round-ban volt egy hasonló folyó, ahol az egyik sofőr megunta a várakozást és nekiindult(még nézni is rossz volt) aztán szembesült a vízmélységgel ezért dobott egy hátramenetet és visszatolatott. Nem volt gyenge "mutatvány"

mallac 2010.12.21. 18:24:50

Az tényleg unalmas amikor állandóan belefűzik a történetbe hogy "szorít a határidő",meghogy "ha nem lesz kész ekkorra meg úszik az üzlet".Nem hiszem.A technika ott is technika,ott is mindenki tudja, hogy ami elromolhat az el is romlik,időnként.Az Uralhoz meg nem is kell kommentár, önmagáért beszél a video.Az oroszokra egyébként jellemző a kockázatvállalás,legyen szó vodkaivásról vagy terepezésről a tajgán.Ha egyáltalán oroszok és nem baskírok vagy csuvasok.

donphobos 2010.12.21. 18:28:19

Ilyenkor mindig elgondolkodom rajta hogy mennyire "olcsó" az emberélet a nagy keleten. Ha beborul a Kraz a folyóba (megáradt patak, ki tudja?), akkor a sofőrnek alighanem annyi. De van másik...

Fantasztikus európai fejjel belegondolni hogy mi megy a mi kis tyúkszaros életünk keretein túl mint napi rutin. Csak pár ezer km-el odébb...

toncsi64 2010.12.21. 18:29:53

Egyébként a Discovery-n volt egyszer egy dokumentumfilm ahol "összehasonlították" a MIG és az F16-os pilótákat a hétköznapokban és munka közben is. Volt "némi" eltérés a két csapat körülményei között, miközben a feladatukat mindketten ellátták.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.21. 18:35:35

Más nemzetek kijelentenék, hogy lehetetlen, ők megcsinálták.

repecs 2010.12.21. 18:35:43

Na most egy ilyen csákót beültetnék egy ügyfélszolgálatra pár óra múlva mindene fájna a szeme folyna és 50 hülye ügyfél színná a vérét. Ez szerintem sokkal embertelenebb. Mit valami fizikai munkában elfáradni.

joshua7 2010.12.21. 18:39:52

Pár hete láttam először ezt a videót, aztán megnéztem párat a Youtube-on, hát nem gyengék ezek az oroszok.

kiad 2010.12.21. 18:42:07

Van a history-n az Ice Road Truckers. Ott az első két évad a nagyon kemény. MOndjuk a harmadik se rossz.
www.youtube.com/watch?v=QmjQykO4-tc&feature=channel

invisibility 2010.12.21. 18:42:43

Mindenki jön azzal, hogy meghaladja a gázolaj értékét bla bla bla...
1. Elfelejtettétek azt hogy nem Magyarországon vannak ahol 360 egy liter gázolaj.
2. És ha nekik pont azokra a fákra van szükségük, mert mondjuk, nem eltüzelni akarják, hanem más célra felhasználni.
3. Ha megfigyelitek, nem kis rönköket hoznak ki az erdőből. Gondolom azért nőttek meg ilyen nagyra, mert idáig elérhetetlen helyen gyökereztek az emberi kéz számára.

Eldorado 2010.12.21. 18:45:22

Teljesen mindegy, hogy Colorado, Alaszka vagy Oroszország. Ezek a palik mindenhol megállnák a helyüket (mindegy, hogy amcsi vagy ruszki).

(hero) 2010.12.21. 18:46:28

Maximálisan le a kalappal! Ez igazából azoknak jelent sokat, akik harcoltak már az elemekkel egy sárral teli pokol fortyogó, bűzös mocskában.. De a többieknek is látványos videó. De a munkavédelemről, a felelősségről se feledkezzünk meg. Az irodában mások a mások a munkakörülmények nem igaz?

Eddie Felson 2010.12.21. 19:00:44

Én is pár hete láttam a fenti videót először. Mit ne mondjak ledöbbentem kicsit.
A Pelletier-fivérek szerintem itt lesz#pnák magukat, tuti nem bírnák tartani a "határidőt". :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.12.21. 19:03:37

Nem tudom mondta-e már valaki, de a jégkamionos csávók a Cool Tv-n is keményen nyomják.

Amikor a múltkor háttal összekötöttek 2 szerelvényt, mert csak úgy fért fel a cucc és elindultak a befagyott tavon át úgy, hogy az egyik tolatott ~50-el végig az azért kemény volt....

Jamesblond 2010.12.21. 19:07:30

Ezek a pasik ezen a technikán nőttek fel. Pontosan érzik-tudják mennyit szabad feltenniük, mennyit bír a gép. Ezekben a sofőrember típusokban még az a fura, hogy legtöbbször élvezik is amit csinálnak. Az első Uralon szerintem volt vagy 200 mázsa fa. Az nálunk kb 400.000 Ft ha tüzelőnek megy. Egyébként Magyarországon is ilyen Uralokat, Zileket, meg nagy 6x6-os régi Csepeleket használnak "erdészeti kiközelítésre". Egyszerűen a mai új gépek túl drágák, vagy alkalmatlanok a mostoha körülményekhez. Régen is tudtak na...

Eddie Felson 2010.12.21. 19:12:03

Az üzemanyag fogyasztásra meg:
Ha egy ilyen fordulónál elnyomnak 100l gázolajat (bár nem ismerem a fogyasztásukat), akkor az a hazai árak mellett durván 35.000 HUF.
Egy köbméter tűzifa ára ~12.000 HUF és annál azért több volt rajtuk.
Szerintem megérheti nekik.

bikerchili 2010.12.21. 19:30:19

@Eddie Felson: 100l egy forduló? Hát nem tom mekkora egy forduló, de ezek a monstrumok ilyen terepen sztem simán fogyasztanak 1:1-be (100l/100km).
Anno volt olyan gep a seregben,a mi közel ennyit ivott, pedig ehhez képest pehelysúlyú volt (a benzines Zilek is simán becsókoltak egy ötvenest 100km-re).
De valszeg ott a pont, hogy ez nem tüzelőnek való fa és akkor mindjárt más az értéke.

bda 2010.12.21. 19:34:25

@Kezdo Laikus:
Szóval mindenki a saját munkáját tartja nehéznek.
Én valamennyire kivételes helyzetben vagyok ezen téren. Nagyszüleim igazi paraszt emberek voltak világ életükben, így nekem is néha napján kijutott keményebb fizikai munkából. 15 évesen már tudtam (és ezt nem sok korombeli mondhatja el magáról, 81-es születésű vagyok), hogy milyen a nyári szünetben hajnali 4-kor felkelni mert megyünk szénát gyűjteni, vagy éppen lucernát kaszálni és nem benzines bozót vágóval, hanem igazi 90 cm hosszú kajmóval ellátott kaszával. Tudom azt, hogy milyen amikor az ember izzadságtól rátapadt ingét pólóját a pőcsik gond nélkül átcsípi, úgy hogy a vér kibuggyan az ember hátán.
Tudom azt, hogy milyen frankón lehet barnulni kukorica kapálás közben júniusban és júliusban. Tudom azt hogy milyen egész nap zsákolni, vagy 50-60 kg zsákokat padlásra felvinni, vagy egész nap kukoricát törni, vagy éppen kertet ásni, trágyát teregetni vasvillával szántóföldön.
Nagyapám mindig azt mondta mikor segítettem neki tanulj fiam, hogy ne kelljen ilyen munkát az életben csinálni. Valamennyire hallgathattam rá mert könyvelő lettem.
Azt hozzá teszem, hogy ezeket a munkákat nem napi jelleggel csináltam, hanem alkalomszerűen.
folyt köv.

RangerJoe 2010.12.21. 19:36:07

Én elküldtem a linket Pelletier-éknek! >-D

kiad 2010.12.21. 19:45:43

Ez is egy érdekes fajtája a kamionozásnak:
Sajnos csak az egész részt találtam meg
megavideo.com/?v=044UTI9G

Psziho 2010.12.21. 19:46:43

a Pelletier gépeken néztétek milyen szarrákopott gumik vannak?

inkább kínlódnak a sárban,de pickupból aztán a legújabb kell

akár csak egy igazi magyar vállalkozás:D

ekkerjoz 2010.12.21. 19:47:03

Benzines Uralt vezettem, gázolajos nem létezett akkoriban, olyan harmincöt litert evett száz km-en, üresen.
Löveggel, teljes javadalmazással, kezelőkkel megrakva aszfalton hatvan litert fogyasztott. Terepen, télen, mindenféle szorzóval száz liter volt a normája.
De annyit sosem lehetett vele megitatni.
Gyakorlatilag mindenhol átment, persze ilyen extrém hely nincs itthon.
Viszont a Bakonyban az Akasztón, téli sárban, hatonnás löveget húzva nem kellett bekapcsolni a fűtést.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.12.21. 19:51:48

Nekem akkor állt égnek a hajam amikor helikopterrel hordták le a rönköket a hegyről, egyesével.. annak is jó lehet az energiamérlege, pláne ha beleszámoljuk a további feldolgozást. Igen, egy részem a treehugger állásponton tartózkodik, ide lőjetek :D
Szvsz a világunk pusztításában néha erős túlzásokba esünk, zavaró hogy mindenkinek csak az (egyébként tényleg fájin) olajban úszó nagyvasak meg a tökos gyerekek jönnek át.

Többek között ezért is nem nézem ezeket a műsorokat, meg a borzalmas szinkron miatt, max 1-2 epizód elég volna mindből.. Rakás szar az összes ilyen jellegű magyar csatorna. Na nem mintha a többi sokkal jobb volna :)

Módfelett Kényelmetlen 2010.12.21. 19:52:09

Én azt nem értem sose, hogy mi a fasznak bemenni az erdő közepére fát vágni, mikor a szélén is kezdhetnék.

bda 2010.12.21. 19:57:07

Nos biztos, hogy van irodai munka között is különbség.
Az enyémről pár szót. Napi 10-12 órai ülés, mert a munkamennyiség sajnos 8 óra alatt nem végezhető el. Ez nem olyan szakma, hogy az iskolapadban tanultakkal elvagyok egy életen át, ezt kőkeményen évről évre újra meg kell tanulni, sőt néha sűrűbben. Állandóan változó jogszabályok, folyamatosan megjelenő állás foglalások, ma így kell értelmezni holnap már másképp. Állandó kőkeményen betartandó határidők, ha nem tartod be, az APEH jó napot helyett azt mondja 500.000. Vannak szakmák amiknél az ember a nap végére tudja, hogy hülyeséget csinált-e vagy nem-e, na könyvelés megint csak nem ilyen 5 év az adó elévülés addig bármikor ellenőrizhet az adóhatóság és előfordulhat, hogy ott derül ki, hogy valamit az ember nem úgy értelmezett, elütött valamit, és azt mondják 2 millió, szóval egyfajta stressz is átjárja ezt a szakmát ami nem is kicsi. Egy könyvelőnek évente kb. 50-60 ezer számot kell rögzíteni számítógépen, szinte tuti, hogy az ember egyet-kettőt elüt rosszul olvassa le a számláról, számold ki, hogy ez %-osan mekkora tévedésnek felel meg, de mégis sokba kerülhet, mondjuk 50000 helyett 500000 áfát igénylek vissza valami után, csak egy 0 de már 200000 Ft büntetést kiszabhatnak + késedelmi pótlék+ fizesd vissza különbséget.
És akkor ilyen nyalánkságok a kevés mozgás is megteszi a hatását emésztési problémák, állandó lefelé nézéstől megránduló nyakak, az állandó egér és gombnyomogatástól kikészülő váll, új ízületek és mindez 30-40 éves embereknél.

toncsi64 2010.12.21. 20:06:55

@Szpinya:

Ez nekem is örök toplistás :) Amikor egy gázfröccsel kicibálja a harckocsit, az mindent visz. Ja, és mindez 1971-ben !!!

bda 2010.12.21. 20:07:28

És akkor befejezésül, elnyert a cégünk egy oktatási pályázatot, ami abból állt, hogy pénteken munka helyet egész nap tanultunk főleg angolt. Ekkor döbbent le az iskolai angol tanár aki oktatott bennünket, hogy ő álmában nem gondolta, hogy irodában ennyire el lehet fáradni, ahogy ő mondta kiült a fáradtság rajtunk.
Nekem egy májusi hónap után több hétig alvás problémáim vannak, mert hirtelen a folyamatos több héten át tartó 14-15 órai munka hirtelen lecsökken a 10 körülire, és ez már a korábbihoz képest nem is annyira megterhelő.
Ja meg emlékezz vissza minden apró részletre évek múlva, hogy mi miért történt.
Szóval nekem volt már részem fizikai és szellemi fáradságban is, nekem az előbbi valahogy jobban elviselhetőbb.
Na cserélünk?

Kiskaresz 2010.12.21. 20:07:52

@kiad: azért az a csaj nem gyenge :O

misinator 2010.12.21. 20:14:01

Sógorom a zugü.., akarom mondani; Gellért fakitermelésen dolgozik (most épp Szlovákiában/. Urallal és terepes Kamazzal.
Igen, kajáljaák a gázolajat.
Igen, hétvégenként szerelik, karbantartják /a sógor autószerelő/. Igen hétköznap is elromlanak. Igen, előfordul, hogy elakadnak velük. Igen, borultak is már.

Dolgoztak MAN-okkal, meg Ivecoval, Renault-val.
Sürgősen visszaálltak a ruszki technikára.
Mert nem finnyás. Mert nem akad el. Mert erre van méretezve, mert nem fagy le, mert nem laptop kell a diagnosztizáláshoz az erdőben...S mert nem arra van tervezve, hogy NÉHA menjen terepre /garanciális szerviz válasza/.
Ennyi.

Magyar[HUN] 2010.12.21. 20:25:15

100 év múlva, ha még lesz benzin meg gázolaj,akkor ezek a gépek még működni fognak.

@Szpinya: Több rész is van,azok se semmik:D

A Historyn meg a Coolon lévő sorozat,ahol a befagyott folyókon mennek az se semmi. Mondjuk ott nem a terep a fő gond,hanem a tapadás hiánya és a vékony jég:D

Ja és miért van az, hogy amit az oroszok csinálnak az még mindig működik,minden környezetben, több évtizede:D(mondjuk karbantartás is kell ezeknek a gépeknek)

evil. 2010.12.21. 20:26:28

@toncsi64: Sokáig el tudom nézni az ilyeneket, asszem januárban ezt az ice road truckers-t is letöltöm :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.21. 20:35:02

Banyek asszem az a meredek terep...

@Módfelett Kényelmetlen: "Szvsz a világunk pusztításában néha erős túlzásokba esünk,"
Nem kicsit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.21. 20:36:18

@Magyar[HUN]: Az amcsi cuccok is működnének eddig, ha nem cserélnék le őket. de ott cserélgetik.

Magyar[HUN] 2010.12.21. 20:39:26

@ColT: Akkor minek cserélik le őket? Mert ők megengedhetik maguknak? Csak nehogy megint miattuk legyen gazdasági válság...

békaapu 2010.12.21. 20:50:59

Fiúk, típusokról annyit, hogy az első kettő videorészleten tényleg URALok láthatók, de amelyik emelgeti az orrát, az éppen ZIL 131- es...
Ezek a fák pedig amik rajtuk vannak, minimum építőanyagnak való rönkök... vagy persze bútoripariak...
Szóval nehogy azt higyjétek, hogy azon a "vízalatti átkelés" -en csak úgy dől a motorokba a nafta... inkább pont hogy nem szabad padlógázzal reptetni ha ilyen billenős a meder és a rakomány miatt a súlypont is magas. Itt inkább óvatosan pedálozott Sztyopka, mert ha a magas súlyponttal lendületeset billen a rakomány, akkor mindjárt következik az úszáslecke.

Amúgy legutóbb mikor az én traktorom volt túlterhelve hátrafelé, és alig érte az eleje a földet, mindenáron neki akart menni a méterfa-rakatnak, ahelyett hogy bekanyarodott volna. No ebből a ZIL- es videóból merítve én is kiállítottam a traktor elejére egyik aztán mindkét rakodót... és bizony ki is álltak orrsúlynak, mert az ő fájuk nem akart a területről másképpen lejönni...
Szóval van ilyesmi itt ungarnisztánban is...

:-)))

CSÖRR-CSI££ 2010.12.21. 21:04:39

Wazzeg! Ezt kb 1 hete láttam a yutyubon :D
Aszittem beszarok.

Gyarló Hintaló 2010.12.21. 21:07:41

durva ez az ural-os videó, nagyon tudnak a gépek!

árban nem, de tudásban vetélytársuk a mercedes zetros 6x6-os. finnek/svédek is ezzel melóznak a tundrán:
www.youtube.com/watch?v=JAm2UHwZIyw
16 tonnát szállít és 110 ezer euró az áruk

itt egy kis dagonya is:
www.youtube.com/watch?v=1-gdzVrGUUI

Egyébként fater is kedveli ezt a favágós műsort, én annyira nem bírom, írtátok is, hogy a műsor állandóan erre a "stresszre megy rá". Jaj nem érünk be a fatelepre az összes fuvarral, bezárt a fatelep, elakadt a vontató, Dzsóó becsúszott az árokba.... unalmas.

korzo 2010.12.21. 21:21:20

Azért az "éptett" utakon is ügyesek a fiúk :o)
auto.indavideo.hu/video/C-kategoria_rutin
(már nem találtam meg az eredetit, így inkább feltöltöttem)

lapomi (törölt) 2010.12.21. 22:00:58

@bda: teljesen igazad van, ami még nagyon nem mindegy, hogy a szellemi munkán álmodban is jár az agyad, ez is legalább olyan rossz, mint amit felsoroltál.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.21. 22:05:14

@Szpinya: www.youtube.com/watch?v=afJ18eJeNgU&feature=related

Nekem ez. Lehasaltam, amikor először megláttam. Pedig milyen magától értetődő ötlet, csak mindenki a kerékben gondolkozik.

Perkele 2010.12.21. 22:08:35

@fordp01: hátára vesz egy másik Uralt, úgy megy át a patakon :)

equium 12345 2010.12.21. 22:17:02

Itt az eredeti, ezen beszartok. Jo hangosan az igazi, ebbe nem dumalnak bele.

www.youtube.com/watch?v=u6lBig8gdfM

Grifter 2010.12.21. 23:08:50

@marek89: Bűneid megbocsájtattak!

Kolombusz 2010.12.21. 23:08:53

@kolombusz: lol,lenyúlod az enyém, és még ugatsz is

Alhazred 2010.12.21. 23:17:48

@Szpinya: mekkora már, ahogy a tankot kirántja, miközben pöffent egyet (valószínűleg egy átlagautó egész élettartama alatt nem éget el annyi löttyöt, mint ez a dög azzal az egy gázfröccsel).

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.21. 23:58:10

@Módfelett Kényelmetlen:

mert ezek epulet/butorfat akarnak kitermelni, tuzifa az van mindenhol

a krazon minimum 30t fa van igy szemre. Gemencben nottem fel. Akkor meg nem volt masmilyen technika, en nem tudom elkepzelni hogy ami nem orosz ( azaz detroit diesel, tegyuk hozza, lasd Kölcsönbérleti_törvény, amerikai ipari - es hadiipari technologiak, gepek, kesztermekek atadasa a szovetsegeseknek - pl az MTZ traktor is ford licens -
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lcs%C3%B6nb%C3%A9rleti_t%C3%B6rv%C3%A9ny ) az itt mukodni tudna.

a márk 2010.12.22. 00:03:59

tegyük hozzá hogy a végén az orrát emelgető Zil - 131ben lehet akár az amerikaiaktól lopott benzines v8as is...

evil. 2010.12.22. 00:12:43

Mivel holnaptól nem nagyon leszek gépközelben, előre is kellemes ünnepeket mindenkinek!:)

kolombusz 2010.12.22. 00:34:55

@Kolombusz: Ugat a kutyám, ami letépi a seggedet, te paraszt. Viccből kérdeztem. Azért ez a kolombusz nem annyira egyedi, hogy lopás legyen. Főleg, h 2 éve használjuk kb mindketten..... (sőt, én más fórumokon 5 éve)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.12.22. 00:42:35

Miféle elvetemült terepjárósok képesek ilyen fröcsögős videókat küldözgetni a Zommnak? Felháborító! :)

geloga1 2010.12.22. 01:48:42

Az orosz technika a nyerö! Volt soför karierenben egy idöszek mikor dolgoztam fakitermelésen , kamazal ami csak a hátso tengelyeket hajtotta.Megraktuk kb, 10t val és hegynek fel tarvágáson keresztül felment ! Nem szakadt le semi birta többször is pedig én nem adtam volna 1 ft sem hogy sikerül a fönök mondta indulj és ment és nem egyszer! azota tiszteletel nézem az orosz technikát. tudnak valamit. Nézük meg személy autobol kb. 30 éves milyen fut még az utakon sok? merci bmw és lada! a többi kuka.

Kolombusz 2010.12.22. 02:23:10

@kolombusz: a kutyámról jön a név, innét az ugatás. Hát nemtom, én 10 éve használom, mióta megvan a jószág, csak azóta szűnt meg email meg minden. Nekem azért nem annyira tetszik, hogy te is ezt használod, de azért együtt tudok élni vele.

Csabby 2010.12.22. 08:15:47

Uhh..ez nem semmi...azt hittem oldalára borul a patakban...respect ezeknek az embereknek!

T.A.G. 2010.12.22. 08:46:42

a Tisza forrásához is így lehet eljutni, csak ott a fa helyén te ülsz.
elég kemény érzés...

BartiS2 2010.12.22. 09:09:53

bda nyugi nem csak te könyvelsz egyedül és nem csak te éltél fiatalabb korodban falun vagy élsz most is és végeztél fizikai munkát ezt szinte mindenki elmondhatja magáról akinek az átkosban a szülei kicsit is hajtósabbak voltak mert azok bizony a rendszerváltás után sem ültek le délután 4 kor tv-t nézni legalábbis falun nem... de sztem ez itt most senkit nem érdekel ha nem tűnt volna fel :-)

BartiS2 2010.12.22. 09:11:28

a cikkhez hozzászólva pedig kemény a történet na.. ez nem arról szól, hogy végeztél e fizikai munkát valaha hanem hogy kockáztatod az életed vagy sem.... és ez bizony nagy különbség...szóval részemről max respect a ruszki favágóknak

csongiaparaszt 2010.12.22. 09:13:24

Ilyen helyekrol az amcsik/kanadaiak helikopterrel viszik el a ronkoket.

T-Ati 2010.12.22. 09:15:04

Láttam nemrég egy dokumentumfilmet, amit az Ural hegységben forgattak. A ruszkiknál ezt a melót a munkatáborokban (gulág) büntetésüket töltők végzik. A teherautók pedig olyan műszaki állapotban vannak, amikkel menni még lehet, de megállni nem biztos.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.12.22. 10:04:36

Ha ez éppen szibériai helyszín, akkor nagy valószínűséggel vörösfenyőt szállítanak a gépek.
Aminek iszonyatos értéke van, mert nem rohad meg a víztől.
Velence ugyanilyen vörösfenyő oszlopokon áll, ezért olyan kopaszak a horvát hegyoldalak a tengerparton...
Úgyhogy megéri ez nekik, nem kell izgulni, nem tüzelőnek megy...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.22. 10:30:47

Nyakunkon a Karácsony, hol vannak a gyülöletlevelek?

cr500 2010.12.22. 11:59:03

Sztem ez a peletyijé film nem nagy szám,vannak fasza gépek kész ennyi,a ruszki videó király,pedig azok hol vannak a 2-3 százezer dolcsis árhoz,és minden orosz terepjáros videóban azt látni,hogy tényleg nincs is tisztába szerencsétlen ,csak tolja neki HÜTTTŐIG,és sikerül!de ami nagyon tetszene,a history tv-n volt az Ax-men nevű favágó film,ahol csak ember és fűrész,na az a fasza,nekem az sokkal látványosabb,de kinek ez kinek az

vectrástomi 2010.12.22. 13:42:34

A Pelletier-fivérek lassan elgondolkodhatnak hogy bezárják a boltot.
Amit ők csinálnak ehez képest sétakocsikázás.

Csizirájder 2010.12.22. 13:53:03

@Jamesblond:

Arra a darus Uralra gondolsz? Sok lesz az a 200 mázsa, az annyi mint 20 tonna. Ránézésre kb 20 köbméter lehet, az fenyőből 9 tonna, tölgyből 13 tonna max. A platós Ural teherbírása amúgy 5t, kb a nyerges nyeregterhelése is akörül lehet max, mivel az alváz szinte ugyanaz.

Csizirájder 2010.12.22. 14:00:45

@bikerchili:

Normál körülmények között, sík úton 35liter körül volt a normája a seregben, és az úgy reális is volt. Voltak különböző szorzók könnyű- és nehéz terepre, pontosan nem emlékszem hogy mennyik voltak azok. De ilyen extrém nehéz terepen sem eszik többet 55 liternél szerintem. Sokat jártam 4320-szal a seregben, hegyen-völgyön-hóban-sárban, ez a "százon százat" egy nagyon szép UL, csak realitás alapja nincsen. :D

B45524D N3K1 2010.12.22. 14:20:24

Már régóta tudtam, hogy a ruszkik nemnormálisak ...

Halálos_fogkefe 2010.12.22. 14:33:30

megnéznék egy ugyan ilyen sorozatot a BKV-ról is :D

B45524D N3K1 2010.12.22. 15:10:15

@KuKori:
Deniken idézte a bibliából(???) ennek a "futóműnek" a leírását, valamelyik könyvében ... !!!

BocaNegra 2010.12.22. 15:31:09

gtl55: Ez itt történt nem is olyan messze tőlünk...áááááállatoooook! :D

gumó 2010.12.22. 16:09:53

Ez ám a munka! Harc a túlélésért!

Jamesblond 2010.12.22. 16:39:53

@Csizirájder: Hát igen. A papírformák. Csakhogy a 6 tonnás IFA-val 10 tonna sódert visznek, én a 3 tonnás AVIA autómentőmre simán felhúzok 5-öt, Az Ural is 5 tonnás papíron, de a fahordó fiúk nem a papírnak pakoltak, hanem a szerkezetnek. Az meg mindig más. Dupla kerekes platós Transittal hoztak 34 mázsa fát egyszerre nekünk két hete. Ha az Uralra felteszel 5 tonnát, még csak nem is mutatja:) Szóval bír az sokkal többet. De valóban nem tudom mennyi lehet a videón szereplő gépeken. Képről nehéz megállapítani, meg azt se tudom milyen fa. Én csak azért írtam a hozzávetőleges számadást, mert sokan azt hiszik az Ural megeszi a hasznot. Pedig dehogy:)

Jamesblond 2010.12.22. 16:41:15

@Csizirájder: Hát igen. A papírformák. Csakhogy a 6 tonnás IFA-val 10 tonna sódert visznek, én a 3 tonnás AVIA autómentőmre simán felhúzok 5-öt, Az Ural is 5 tonnás papíron, de a fahordó fiúk nem a papírnak pakoltak, hanem a szerkezetnek. Az meg mindig más. Dupla kerekes platós Transittal hoztak 34 mázsa fát egyszerre nekünk két hete. Ha az Uralra felteszel 5 tonnát, még csak nem is mutatja:) Szóval bír az sokkal többet. De valóban nem tudom mennyi lehet a videón szereplő gépeken. Képről nehéz megállapítani, meg azt se tudom milyen fa. Én csak azért írtam a hozzávetőleges számadást, mert sokan azt hiszik az Ural megeszi a hasznot. Pedig dehogy:)

Jamesblond 2010.12.22. 16:44:10

Bocs véletlenül 2-szer küldtem el...

bda 2010.12.22. 17:33:38

@BartiS2:
Igen ezzel tisztában vagyok, hogy nem én vagyok az első meg nem is az utolsó ember.
Igen látom, hogy nem sok reakció érkezett az írásomra, de nem is ez volt célom, hanem csak annyi, hogy felnyissam a szemét az illetőnek/kenek akik azt hiszik, hogy egy irodai munka az felüdülés és pihenés.
Tény, hogy amit leírtam azt 2 mondatattal is el lehetett volna intézni, csak akkor az ilyen kezdő laikushoz hasonló homály ökrök azt gondolják, hogy csak mellé beszélek, de talán így felfogta, hogy nem biztos, hogy egy irodai munka felüdülésből és pihenésből áll.

motyo74 2010.12.22. 19:28:43

Az oroszok az ilyen drabális dolgok előállításában voltak igazán jók, mindíg is. 95-ben voltam katona, volt szerencsém a Krazon kívül az összes orosz technikát kipróbálni. A dízel Ural volt a kedvencem. A Kamaz V8-as dízelje van benne, aszfalton simán 80-90-ekkel lehetett utazni vele. Mai szemmel is egy erős, jól használható gép volt. 35-40 liter gázolajjal eljárt aszfalton, terepen 50-55 literrel. Ilyen komoly terepet belföldön természetesen sosem láttunk, de azért mellbevágó volt minden korábbi terepes élményemhez képest, milyen helyeken átment, játszi könnyedséggel. A korábbi benzines V8 (azonos a ZIL 130, 131 típusokkal)harmatgyenge, cserében 70-80 litereket kajált, igaz 86-osból, ami akkor már csak a seregben volt rendszeresítve. Arról el tudom képzelni, hogy nehéz terepen 100 felett hörpintett. Állandóan bömböltetni kellett, hogy valamit produkáljon. A legutálatosabb teremtmény pedig a benzines, szintén V8 benzines GAZ66 volt, hidegen alig lehetett beindítani, még nyáron is. Hozzátartozik a történethez, hogy ekkora ezek a gépek már nem ritkán 25-30 évesek voltak. Félidióta, életükben még teherautót soha nem látott kölykök (velem egyetemben) generációi tiporták, ölték évtizedekig ezeket a gépeket. Istenem, de szép idők voltak...

Krisaaaak 2010.12.22. 21:12:24

@Csizirájder: . Ránézésre kb 20 köbméter lehet, az fenyőből 9 tonna, tölgyből 13 tonna max.

Száraz faanyaggal számolva helyesen számoltad ki. Ellenben ezek nem szárított anyagok. Nekem fenyőnek tűnik.

Az extrem offroad from russia part 2 video linkelőjének pedig ezt küldöm karácsonyra, de fogadja szeretettel a többi olvasó is.
en.wikipedia.org/wiki/Vityaz_%28ATV%29

Eldorado 2010.12.22. 21:47:01

@geloga1: Gratula! Hogyan sikerült ezt a konzekvenciát leszűrni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.22. 22:35:25

ha az en fordom ( f150 v8 ) lakokocsival nagy hegyeken + egy kis off road eszik 40liter korul camperrel akkor simen elhiszem hogy egy 50eves tervezesu ( ugye szinten amerikai lasd kolcsonberleti szerzodes fentebb ) TEHERAUTOBA SZERELVE eszik 100at.

azt hogy milyenek es mennyit birnak az orosz teherautok 30eves korukban azt tudjuk, azt hogy milyen lenne egy mack, peterbuilt vagy kenworth azt nem tudjuk mert max 20eves korara mar a kohoban van

nortonvincent 2010.12.22. 22:39:23

en ebbol ezt szurtem le,hogy a ruszkik,meg egy kiba&ot utat sem kepesek epiteni,az amcsik meg normalis utakon szalitjak a ronkoket
Hulye nep, bator soforokel

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.22. 22:42:40

@scheerti: a kommunizmusra gondolsz? azt kar volt eroltetniuk :D:D:D
@geloga1:
ha lenne olyan aki ezeken a helyeken $200.000 os technikaval nincs az a barom aki elmegy ilyen helyekre dolgozni - lehet bevallna egy 6x6 merci is itt csak ha egyszer huszadolcso masik truckkal megoldhato a dolog akkor minek kockaztatni?

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.22. 22:47:16

@nortonvincent: amerikaban sincs mindenhol ut, ahol veget er a beton ott kiteszik a 4x4 only tablat es kesz. nevadaban, arizonaban, new mexicoban ( ahol nemigen van eso ergo nincs sar ) telepulesek kozott sincsenek pavement utak. ( most ne nagy varosokat kepzelj el, vannak az adozas miatt caravan camp ek, meg 4 fos "varosok" is )

Bontószökevény 2010.12.23. 00:44:17

Az Ural benzines! Szóval gázolajat nem éget! Csak fasza 86-os benzint! :D

Virago_1000 2010.12.23. 04:15:28

Sokan beszelnek itt az orosz technikarol. Szerintem ebben semmi orosz technika nincs, mert az orosz mernokok ezt a tervet is valoszinuleg loptak, eppen ugy mint az osszes tobbit, onallo konstrukciot az elmult 100 evben keptelenek voltak alkotni.
Amugy meg, 1000 eves video.

Virago_1000 2010.12.23. 04:16:13

Sokan beszelnek itt az orosz technikarol. Szerintem ebben semmi orosz technika nincs, mert az orosz mernokok ezt a tervet is valoszinuleg loptak, eppen ugy mint az osszes tobbit, onallo konstrukciot az elmult 100 evben keptelenek voltak alkotni.
Amugy meg, 1000 eves video.

imittto 2010.12.23. 10:37:14

@bikerchili: Oda vissza azért nem. Dízel Uralon voltam sofőr, üresen aszfalton 25-30 liter körül ki lehet vele jönni, terepen gyilkolva (iszap, hegy stb.) ez lehet olyan 35-40 körül. Megrakva (meg úgy túlpakolva ahogy a videón látható) sem hiszem hogy le lehetne erőszakolni a torkán 60 liternél többet (inkább 50 körül reális) Benzinessel szerencsére nem volt dolgom.

Szerzet (törölt) 2010.12.29. 08:25:50

Én benzines Urallal jártam, nagy, rádiós felépítmény volt rajta, bizony megkajálta terepen a 100-at. Egy fos, amúgy, miközben a 6x6-os Zil meglepően finom szerkezet volt, amilyen a videó második részében ágaskodik. A benzines Ural hűtőrácsa másmilyen, szögletesebb, a lamellák merőlegesen állnak benne, nem ilyen lemezből vágott, mint a videón, ezek már dízelesek, sokkal erősebbek is.
süti beállítások módosítása