Karácsonyi Hiéna: Menő hátsókerekes koreai?

  2010. december 11. - ommm Címkék: karacsony 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A Genesis Coupe alapjaiban rengette meg az amerikai piacot. Ilyen egyszerűen történt minden, az első mondat nem hazudik. Hátsókerekes, jól néz ki, és két motorja közül a gyengébbik is 210 lóerős. A 3.8 V6 pedig 306. Sperrdifi, kupéforma és bazári ár (odaát). A Hyundai stratégiája egyszerű és mégis rafinált: csináltak egy prémium-minőségű kupét és szedánt, majd elszórták a tengeren túl. Várták a sikert, ami nem maradt el.

És még sokat agyalniuk sem kellett, hiszen ott volt a 350-370Z (illetve inkább) az Infinity G és G Coupé. Meg kellett csinálni olcsóbban, ennyi a trükk. És a Genesis jön Magyarországra is. Várjuk már.

Addig is, itt a komplett, harci Hyundai-dísz hátizsákkal, lámpával, pólóval, sapkával, mindössze egy kérdésért.

IMG 8663

Kérdés: Mi az egyedi érdekessége annak a ralikrossz autónak, amelyikkel egy legendás svéd versenyző a mai napig versenyzik, mi köze van a Pikes Peakhez és ki ő?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr472506651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeptamas 2010.12.11. 10:10:38

Én nyertem! Ja, mégsem...

evil. 2010.12.11. 10:11:18

Ari Vatanen, rövid quattro? :)

Skodába születtem 2010.12.11. 10:11:19

Rá van í1rva hogy dicht 2 bar az biztos hogy nem tudom milyen biztos

horvatht 2010.12.11. 10:11:35

Ugye nincs több Hyundai csomag? :)

Magyar[HUN] 2010.12.11. 10:11:37

Nem tudom, de azok a Pikes Peak-es videók a rally videók között a Nr.1-ek.

borigyerek 2010.12.11. 10:11:49

marcus gronholm hátsókerekes fiestája?

Papajohn 2010.12.11. 10:11:59

Nyert Peaket egy Peugeot volánjánál...

tzzttzzt 2010.12.11. 10:12:04

Ari Vatanen, a róla készült felvételből díjat nyerő film lett, a kocsi elöl hajt.

FBi 2010.12.11. 10:12:19

Az Olsbergs MSE Fiesta Rallycross alapja a háromajtós Fiesta közúti modell, de az összkerékhajtású autókat kétliteres, több mint 800 lóerő leadására képes Duratec-motor mozgatja. A futómű az Olsbergs Motor Sport Evolution, az Öhlins és a Ford Team RS mérnökei között megvalósult együttműködés eredménye. Abroncsokkal a Michelin segíti a csapatot.

Gazdagréti Jack Bauer 2010.12.11. 10:12:19

Ilyet már nyertem, uraim, én dobom a lapokat, ne mintha tudnám

robrt 2010.12.11. 10:12:31

Grönholm 800 LE-s kétliteres motoros Fiestával megy

Gerga 2010.12.11. 10:12:36

Rhys Millen
A mindössze 840 kilogrammos autóban egy 750 lóerős V6-os benzinmotor dolgozik majd.

Mindcrime1982 2010.12.11. 10:12:41

Marcus Gronholm, Ford Fiesta RallyCross.
800 lóerő...

Tommi 2010.12.11. 10:12:56

Per Eklund, Saab 9-3, és etanollal hajtott.

P12_dCi 2010.12.11. 10:13:06

Per Eklund, 2000-ben beállította a rekord időt a pikes peaken, 2002-ben pedig nyert az unlimited classban. Saabbal versenyzik

Ben7 2010.12.11. 10:13:12

Ari Vatanen, Peugeot 405

ZöldAlga 2010.12.11. 10:13:14

Marcus Grönholm és Andreas Ericsson, Olsberg csapat, Az Észak-Amerikai piac meghódítása a cél a Fiesta formájú gépekkel

Papajohn 2010.12.11. 10:13:20

De m ostanság egy rövidített kasztnis Quattroval nyomta, ami ne volt formailag egységes(Audi formatervezője szerint is), viszont bitang módon megy, legenda lett. Indult vele a Peaken is.

Gébor 2010.12.11. 10:13:20

Andreas Eriksson Ford Fiestával

GyuriCuc 2010.12.11. 10:13:20

kézi váltós, rekordot tart, Walter Röhrl

Papito1973 2010.12.11. 10:13:27

Grönholm egy 800 lóerősre feltuningolt, rallycross Ford Fiestával állt rajthoz

Tomchy 2010.12.11. 10:13:37

Per Eklund (svéd): Mindmáig, 63 évesen is a ralikrossz élmezőnyéhez tartozik. Az 1976-os rali-világbajnokság svéd állomásán az első helyen végzett, 2000-ben pedig megnyerte a népszerű Pike's Peak (Csúcsok csúcsa) hillclimbing versenyt. Ami pedig a ralikrosszt illeti, egyszeres Európa-bajnoknak (1999), és kétszeres svéd bajnoknak (2000 és 2004) mondhatja magát.

mtk001 2010.12.11. 10:13:39

205 -ös Peugeot Ari Vatanen,
Piszok nagy hátsó szárny és a motor középen

Magyar[HUN] 2010.12.11. 10:13:58

Andreas Eriksson talán.

acsebacsi 2010.12.11. 10:14:12

grönholm csúcsot tart nitros fiestával

YZ 2010.12.11. 10:14:16

Saab 9-3 viggen, a legerősebb 'modified' saab ever. 750 lóerő környékén van, egyes források 850-et emlegetnek. Per Eklund volt, 2002-ben mászta meg és nyerte meg a 80. összetettet Pikes Peaken.

borigyerek 2010.12.11. 10:14:19

több, mint 800 lóerős duratec motor

!Maddest! 2010.12.11. 10:14:22

Per eklund és saab 9-3-al versenyzett
11:21.58-es idő a négykerekes saabal

Normogo 2010.12.11. 10:14:37

Marcus Grönholm 800 lovas, hátsókerekes Fiesta

2010.12.11. 10:14:48

Per Eklund öszkerekes etanolos 9-3 Viggen Saab-ja és 11:21.58 tartja Pikes Peaken az "open" kategória rekordját.

Sasimadar 2010.12.11. 10:15:06

Fiesta R2 rallyautó alapja a Ford Fiesta Sport amelyben 1,6 literes Ti-Vct 120 lóerős (1.598 cm3) alapmotor van. A Fiesta R2 az M-Sport által kifejlesztett átalakító készlet segítségével a szériamodellből építhető meg.

Marcus Grönholm

Babocza 2010.12.11. 10:15:15

Per "Pekka" Eklund.
ugyanazzal a kocsival megcsinálta a 24 órás Nürnburgringet is?

Gébor 2010.12.11. 10:15:48

@Gébor: Az Olsbergs MSE Fiesta Rallycross alapja a háromajtós Fiesta közúti modell, de az összkerékhajtású autókat kétliteres, több mint 800 lóerő leadására képes Duratec-motor mozgatja. A futómű az Olsbergs Motor Sport Evolution, az Öhlins és a Ford Team RS mérnökei között megvalósult együttműködés eredménye. Abroncsokkal a Michelin segíti a csapatot.

Remol 2010.12.11. 10:16:04

Marcus Grönholm, aki az egyik Fiestában 11'28"-es idővel száguldott végig a pályán, úgy, hogy a célba már lángoló kerékkel érkezett, azt mondta, jövőre sokkal alaposabban fel kell készülniük, ha nyerni akarnak. Az öreg, nitróval 1150 lóerős RS200-as is kiválóan helyt állt: egy 25 éves konstrukciótól a 11'56"-es idő mindenképp tiszteletre méltó.

shagy · http://www.konyvkoto.com 2010.12.11. 10:16:13

Végre egy olyan kérdés, amire nem feltétlen az idő dönt csak...

Ben7 2010.12.11. 10:16:14

Grönholm a Ford Fiesta utcai autóból az Olsbergs Motor Sport Evolution által 800 lóerős rallyautóvá átalakított erőgéppel megy, de most nem sikerült neki a Pikes Peak, mert meghibásodott a Fiesta

jujdejo 2010.12.11. 10:16:27

2.5 masodperc alatt gyorsul szazra, per eklund, es mai napig tartja a pikes peak "opikes peak open category"-ban

ZöldAlga 2010.12.11. 10:17:45

Marcus Grönholm és Andreas Ericsson, Olsberg csapat, Az Észak-Amerikai piac meghódítása a cél a Fiesta formájú gépekkel amik 800 lóerősek kétliteres turbó motorral, összkerékhajtással.

Sleeper car 2010.12.11. 10:17:48

A karosszéria karbon-
ból készült, és számos más megoldás is szolgálta az autó tömegének
csökkentését, így sikerült elérni, hogy a kocsi 33 százalékkal köny-
nyebb az utcai változatnál.
3.8 literes, V6-os blokkja helyett 4.1 literes, Tur-
bonetics töltôvel izmosított motor került a kocsi orrába. A hátsó-
kerékhajtás azonban változatlan maradt, s az 560 lóerônyi teljesít-
ményt 18 collos felniken feszülô Toyo Proxes T1R abroncsok továb-
bították az útra.
Rhys Millen
Pike's Peak: 12p 9mp idővel futotta

YZ 2010.12.11. 10:17:56

@YZ: helyesbítenék, csak az unlimited classt nyerte meg, nem összetettben csak a második időt autózta.

Sasimadar 2010.12.11. 10:18:26

két Fiestát Eriksson és a rally legenda Marcus Grönholm vezeti majd az ‘Unlimited géposztályban” a Pike’s Peak futamon, s azt kísérlik meg, hogy első ízben törjék át a tízperces álomhatárt a Jah és a mi köze van hozzá kérdésre:

A 35 éves Andreas Eriksson négyszeres svéd rally bajnok, aki többször nyert rallycrossban is, míg a 41 éves Marcus Grönholm a világ rallytörténetének egyik legnagyszerűbb pilótája, aki két világbajnokságot és összesen 30 WRC futamot nyert meg.

stewee 2010.12.11. 10:19:26

A Pikes Peak-en Rhys Millen saját építésű szörnnyel indul. A 860 kilós autó 4,1 literes, V6-os turbós. A teljes karbon-kompozit kasztni és a könnyű platform miatt csupán 840 kilogramm az épített jármű

ommm 2010.12.11. 10:19:48

@Feketelaszlo: Így van.
Tommi nagyon közel volt, de Pikes Peakes vonatkozást kifelejtette. Gratula!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.12.11. 10:20:31

@Sleeper car: Rhys Millen a legendás svéd versenyző?:)

YZ 2010.12.11. 10:21:10

@ommm: néhánnyal fölötte az én válaszom nem volt kielégítő? :(

Sleeper car 2010.12.11. 10:23:12

@Asszeretnémondani: :)
Jaj már, attól mert Új-Zélandon született, még felvehette a svéd állampolgárságot... :)))

2010.12.11. 10:23:25

@ommm: Váo, nagyon szépen köszönöm! :)

ommm 2010.12.11. 10:28:24

@YZ: Nincs ott az etanol :(

butschq 2010.12.11. 10:28:59

zsigulimtotoros, wartburgváltós, a féket pedig a trabanttól örökölte...:)

YZ 2010.12.11. 10:35:31

@ommm: Zsír, az én versenyben nem tartottam egyedi vonásnak :(
Nekem az volt az egyedi, hogy ez a legerősebb épített Saab.

YZ 2010.12.11. 10:37:09

@ommm: De egyébként sem vagyok Hyundai fan, úgyhogy semmi gáz :D

βασιλιάς Λεωνίδας 2010.12.11. 11:30:16

Laceeee a pont, mert a válasz Per Eklund

Lemaradtam :-(
süti beállítások módosítása