Barkó, sár, illegál

  2010. december 06. - ommm Címkék: rali tél csapatás 1972 rac skandinávok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Tóth Zoli küldte be belső levlistánkra az alábbi filmet valamikor szombaton, éjfél előtt. Megnéztük, megsirattuk, csorgott a nyálunk, hiszen olyan dologról szól, amit mindannyian nagyon szeretünk: a raliról. Méghozzá a régi idők ralijáról. Pontosabban az 1972-es RAC raliról, melyen 12 év után először sikerült angol földön megverni az északi versenyzőket, tette mindezt a győzelemmel akkor már tíz éve próbálkozó Roger Clark.

Azért Walter papa már 73-ban is tudta, milyen a világ odafentről. Örök kedvenc képem

Ami akkor nyilvánvalónak tűnt, az még ma is az, pedig az utóbbi időkben a zseniális Loeb mindent megtett annak érdekében, hogy ne legyen. A tényen azonban nem változtat az ő géniusza sem: 34 világbajnoki címből 17-et skandináv versenyzők zsebeltek be és ki tudja, mi lesz még?

Clark dolga nem volt könnyű, hiszen az ős-rali nagyágyúit kellett megfogni a piskóta Escorttal. Hannu Mikkola, Sitg Blomqvist (utóbbi Saabjának durva hangjáért érdemes végignézni), Rauno Aaltonen a Datsun Z-ben, hogy csak párat említsünk a kor legnagyobbjai közül. Fulvia HF-ek, 124 Abarthok és Asconák mind-mind nyélen, tökön-paszulyon át.


Megdöbbentő a hasonlóság az utcai változatokhoz képest. A bukócső még csak amolyan kezdetleges, mai szinten már-már nevetséges, a motorok hangja jellegzetes, mindegyik más, szinte látni, ahogy remegnek a tüték, ugrál a gázbovden és a verda csak csapódik jobbra-balra az erdőben, halálos egy tánc volt már akkor is.

Roger Clarknak végül sikerült megfognia Blomqvistet a Saabbal, még úgy is, hogy a gumiválasztásnál a szélesebb abroncsokat preferálta míg a skandinávok biciklikerékkel csapattak végig. Barkó, prémsapka és ordenáré fényhidak, melyek - úgy látszik - nem csak bennem, hanem Karottában is megmozdíthattak valamit, hiszen a videó nyomán támad kiterjedt levelezésben egyszer csak kimondta a szomorú valóságot:

Gabor Bazso to: all
Végtelenül szomorú dolog, hogy egy ilyen levelezésben szombaton éjfélkor 4 ilyen kiváló ember részt tud venni.

Átéreztem, nagyon igaza volt. Ahogy megláttam a nagy, Cibie szúrófényeket, a terítőreflektor-szerű lámpatesteket szinte gyomromba markolt a tudat, hogy odakint friss a hó, alatta csúszik a régi és a hegyekben ilyenkor már ott vannak a srácok. Ladákkal, Subarukkal és BMW-kkel, hergelt AE86-okkal és mindennel, ami hátul vagy négykeréken hajt. Az én patkányom pedig ácsorog szomorúan a műhely előtt és biztos vagyok benne, hogy éjszakánként, ha senki nem látja, egy kicsit megreccsenti a friss havat a hátsókerekek alatt... Fogunk mi még közlekedni nyélen, érzem.

saab

Persze, bűn mindez, illegális és tiltott, de nem kell hazudni magunknak, hiszen a téli csapatás az egyik legjobb dolog a világon. A nyakig érő hóban, ott, ahol senki nem jár, csak a hasonló hülyék. Azok pedig olyankor összetartanak, elsimul minden ellentét, valami csoda folytán a téli hegy lesz az autósok olvasztótégelye, ahol szinte kivétel nélkül segít egyik a másikon, ha sok lett a kanyar, vagy túl mély a porhó.

És bár tudjuk, hogy az egy főre eső versenypályák szintjén lenyomtuk Japánt, azért télen más a helyzet. Mivel Visontán maradt némi - nem elhanyagolható - pénzünk az Autófíliás srácokkal egyetemben, majd a zsetonnal együtt a telefonos elérhetőséget is elvitte a cica, így lehet, hogy már nem is működik, szóval mínusz egy a hivatalos, téli lehetőségek közül.

Jaj, kevés raliautó van, amelyik jobban mutat ebben a pózban

Érdemes lenne számba venni a havas lehetőségeket, hiszen Karotta annak idején indított kampánya a nyári időszakra vonatkozott. Viszont van egy sanda gyanúm, hogy a téli autózás megszállotjaival mostohábban bánik az ország. Pedig kereslet lenne rá, de a kínálat még sokak számára így is kellőképpen lehúzós.

És vajon mi lesz a válasz Karotta költői kérdésére?

Gabor Bazso to: all
És egyben újabb muníció a "Mi az ördögtől néz ki a Datsun Z nagynak" misztikumához. Itt is állandóan Big Datsunoznak az autómra, ami kisebb, mint egy Hacsi. Az Escortnál pont nagyobb pár centivel, de rövidebb a tengelytávja 10-zel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802497629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.12.06. 20:11:53

125P vs. 120L
:-)
Még ez is megeshet.

Macskavirág 2010.12.06. 20:15:15

ommm, csak annyit mondok, hogy a házunktól legfeljebb 10km-re vannak a következő pályák: Zagyvaróna-Cered, Salgótarján-Cered, Salgótarján-Sámsonháza. Szerinted? ;)

(a mester neve helyesen: Stig Blomqvist)

McK (törölt) 2010.12.06. 20:21:06

Hihetetlen.
A heti témák nagyon érintenek.
Előbb a zsiguli,most meg a hójárózás..
Aki nem csinálja,elképzelni sem tudja.
Nincs elég képzelőereje hozzá.
Amikor az ember Szent Este feláll a halászlé mellől,megcsókolja a családot,és nekiindul..gondolván más hülye biztos nem jön ilyenkor,majd odaérve 30 embert talál a pályán..karácsonykor...az magáért beszél.
Ez egy szerelem.
Egy örök.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.06. 20:27:58

Mi az, hogy a zemberek szórakozni akarnak a hatszor leadózott, 350 forintos benzinnel hajtott autójukkal?
Kurva anyjukat, vegyék meg a szép 60 lovas újautót, fizessenek ki rá végül hatmilliót hitellel együtt, aztán szépen menjenek ötvennel a sorban, meg meg lesznek analizálva szárazon lópénisszel.
Csapatás, cö. A nyugat ópiuma.

toncsi64 2010.12.06. 20:28:01

Azért ezek a gépek emberközelibbek voltak mint a maiak. Simán gondolhatta bárki, hogy neki is "ilyen" van otthon...:)

deak.atti 2010.12.06. 20:33:47

Üdv!

Basszus ... akkoriban (1972. október) születtem... :o) Amúgy, ha ez a SAAB még a 750-es kétütemű (jelen pillanatban az esti mese-nézés folyik, így nem tudom megnézni a videót... majd megtudod még ezt Te is, Pista ...), akkor tényleg brutál hangon adja elő. Jutyúbon van jó pár 2T SAAB videó, mindig szívesen kattintok rájuk, gyönyörű 2T hangon visítanak a gépek. A legenda szerint a ballábfék is a 2T miatt lett Blomqvist csodafegyvere: csak fordulaton húzott a SAAB (mint minden rendes 2T), így kénytelen volt bal lábbal fékezni, jobbal meg padlógázon állni, különben leesett a fordulat, és akkor bizony másodpercekbe telik, míg a kétütemű újra erőre kap, és húzni kezd.

DA

Halálos_fogkefe 2010.12.06. 20:42:23

"Az én patkányom pedig ácsorog szomorúan a műhely előtt és biztos vagyok benne, hogy éjszakánként, ha senki nem látja, egy kicsit megreccsenti a friss havat a hátsókerekek alatt..." :))))

igen, igen milyen jó is volt péntek reggel a kertek alatt meg a hegyen egy kicsit megráncigálni a kézit, szánalmasan néha elrúgni neki, bénán, hisz elsőkerekes. aztán dél felé már el is olvadt és maradt a latyak meg a víz. mocsok egy dolog ez az időjárás, ki kell használni minden jó pillanatát. persze csak ésszel :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 20:42:37

Elméletben próbálom összerakni: nyári gumi első kerekekre, nyárigumival az elsőkerekes autón?

elvileg már azzal is lehet csapatni.

Megint csak mondom, elméletileg, nem próbáltam ki.

vancello · http://vancello.hu 2010.12.06. 20:44:03

Valahogy úgy érzem, ez a hét lesz a karácsonyi ajándékom itt a tc-n.

prooF 2010.12.06. 20:58:52

@deak.atti: A 2T-nél inkább azért kellhet a ballábfék, mivel (hacsak nem különolajozású) a gázpedál-állástól függ a beporlasztott olaj mennyisége is (keverék ugye), tehát gázelvételnél a kenés is visszaesik.

Egyébként, ha valaki ismer ilyen jóféle útvonalakat Bp közelében, amik télen jól autózhatóak (természetesen csakis a KRESZ szabályait betartva :P), az írja már meg plíz, legjobb lenne ha pl google útvonalat is csatolna...

misinator 2010.12.06. 20:58:58

Ilyen filmek nézésekor vet szét az ideg: A fronthajtás - tegyük szívünkre a kezünket - nem raliautóba való,az összkerékhajtással érthető módon íven mennek - semmi Vojcsik Golyó feeling - marad a hátsókerékhajtás: a Ladák, meg a historic csoport...
Az FIA meg agyatlanabbnál agyatlanabb szabályokat hoz a költséghatékonyság(?) nevében;a VB meg unalomba fullad.
Az átlagautós meg nem hisz a szemének, amikor a Grande Puntojában keresni kezdi a közöst az összkerékhajtású homológ géppel.
A legkomolyabban mondom; ezzel az erővel megcsinálhatnák ezeket a való életben SOHA nem összkerekes gépeket tisztán hátsókerék hajtásúra.
Ez se lenne széria közeli:-), de legalább LÁTVÁNYOS lenne, s talán visszaszokna a tömeg a rali - amúgy - csodálatos világába.
Szerintetek?

Hurri Kán 2010.12.06. 21:03:30

Az Escort-kép az brutál!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.12.06. 21:09:25

Erre nincsenek szavak...!
Nagyon klassz.

XJS · http://www.ae86.hu 2010.12.06. 21:10:41

Aze' nagy a Z mer az az egy, ami 6 hengeres, de mintha ezt mar emlitettem volna?

Spiritmonger 2010.12.06. 21:18:19

@misinator: azért a raliautók között az összkerekesek tényleg hajtják mind a négy kereküket, már az audi quattro-tól kezdve

ami qrva jó dolog, de asszem volt ám nagy felhördülés, amikor vagy 10 éve még az F2000 kategóriás citroenek sima elsőkerékhajtással megverték a mezőnyt korzikán és katalóniában

elsőkerekes kocsit is el lehet dobni, ha valaki állatkodni akar

lr 2010.12.06. 21:20:39

Höhö...FÍLING. :)

misinator 2010.12.06. 21:20:49

@Spiritmonger: Csakhogy hová lettek az Audi Quattro-k, na meg hová tűnt démonhill?...
Pl. Panizzi száguldását a Pug 306-al én is imádtam nézni!

waffen55 2010.12.06. 21:23:08

Komoly összegben mertem volna fogadni arra, h a cikket csakis Ommm írhatta! Vajon miért? :))

yenoee 2010.12.06. 21:25:15

Hejjh... én is itt ülök a Bakony közepén a gép előtt ahelyett, hogy átrongyolnék Farkasgyepűre megnézni, nem vagyok-e ott.
:(

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.12.06. 21:41:30

1. videó rulez
2. nagypolszki rulez

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 21:45:21

NA most lemegyek kutyasétáltatás közben, és megsimogatom az Escortot. (Igaz, hogy utolsó generációs, de a vége felé is volt egy hírös Cosworth A-csoportos gép).

RIP mr Diesel 2010.12.06. 21:48:30

Az Alfoldon elek igy igazan tudok becsulni minden egyes lehetoseget a csuszasra, igy a havat es a legkisebb esot is... sajna elso kerekessel csak nagy lendulettel tudok szep iveket menni kilinccsel elore, amire ritkan van lehetosegem (biztonsag az elso) A szivemet nagyon melengeto cikk volt ez , tobbek kozott a ladas cikk konstellaciojabol fakadoan is...(classic zsigam volt sokaig)
koszonom!

Chainer 2010.12.06. 21:50:00

A bal láb témában volt ott még egy-két dolog!
Ha leveszed a gázt nincs kenés nem beszélve arról, hogy a forgattyúsház és a dugattyú hűtését is biztosította az üzemanyag!

Chainer 2010.12.06. 21:51:38

@Chainer: -Persze a kétüteműekről beszélek!

barumka 2010.12.06. 21:52:33

Egy jó pilóta minden tipussal tud keresztbe menni. Nem csak ladával lehet faroltatni, csak érzék kell hozzá, nem arc.

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.12.06. 21:55:39

Istenem, amikor még nem volt minden autó egyforma...

Jamesblond 2010.12.06. 21:55:42

@misinator:A számból vetted ki a szót! Neked abszolút igazad van (szerintem is). A FIA miatt nincs is rali, vicc hogy 25 éve erősebb autók téptek mint ma, B csoport ugye... Az első kerék hajtás meg szépen lassan megöli az egész olyan kategóriát. Az emberek nem azért mennek ralira hogy megnézzenek egy fél másodperccel gyorsabban menő autót, ők keresztben menő autókat (hátsó hajtás), vagy veszett állat gyors (összkerék + sok erő) autókat akarnak látni... De akik a "rendezvényt" szervezik, egyre inkább nem tudják mit is kellene tenni. Mert ők nem néznek olyan videokat, mint ez 72-ből... Egy érdekesség: A drift miatt, hogy legyen rekláma a Fordnak, önerőből csinált meg egy mátészalkai Ford szalonos egy Focust hátsó hajtásúra. Ugyanis a Sierráig kelett visszamennie a legújabb hátsó hajtású Fordért... Az a kaszni meg már nem divatos ugye... Százezreket érdekel a drift is (igaz nem rali) a gyár meg tojik rá. Ez igaz a Vw-re, Fiatra, Opelre, Fordra ugye, összes japánra szinte... Most jönnek az első hajtású BMW-k is... Lassan az autó valóban annyi élményt fog nyújtani mint a vilamos...

Chainer 2010.12.06. 21:57:04

Még egy trükk. Ha megragadás közeli állapotban volt a motor, egy kis lejtőn teljes gáznál le a gyújtást akár 2-3 mp-re és visszajött az erő!

McK (törölt) 2010.12.06. 22:22:42

@ommm: És ez nem kitalált sztori..ott voltunk Karácsony mindhárom napján.
Traktorok a két végén,egyirányú forgalom,szolíd ,udvarias útzár,forró tea termoszból,és az elmaradhatatlan komálósok.
Minden évben van néhány ember,aki először jön,és egy életre rabja marad.
Persze be-be esünk.
De a hófal megfogja a nagyját, a traktor meg kihúzza a bepotyogókat.
Százszor jobb,mint a városban rémisztgetni a lakókat.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 22:30:35

Hát, igen. Élénken élnek emlékemben megboldogult 105-ös és 120-as Skodáink, meg egy szakképző tükörré fagyott parkaolója a téli éjszakákban.

ommm 2010.12.06. 22:31:27

@McK: Ezt próbálom én is finoman elmondani, csak meg ne jelenjenek a zöldek. Ráadásul ott, akkor tényleg senki nem jár. Aki igen, az hasonló okból.
Majd egyszer koccanunk, ha kész a patkány, vagy valami.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 22:36:40

@ommm: Hosszasan dédelgettem egy olyan gondolatot, hogy majd veszek valami lepukkant Zsigulit, minden "felesleges" alkatrészt lekapok róla, aztán amikor senki nem lát, kiosonok vele külteleki mellékutakra (naná, hogy rendszám meg minden nélkül).

Aztán elvetettem ezt az ötletet.

Maradt az Escort, meg egy 90 perces kazettára rögzített különböző verseny Fordok "onboard" hangjai.

Donjuan 2010.12.06. 22:54:30

@misinator: a Lancia és a SAAB ezen a videón fronthajtásos.

A SAAB tudtommal az egyetlen autógyár, amelyik soha nem gyártott hátsó hajtásút.

McK (törölt) 2010.12.06. 22:54:33

@ommm: kellő intelligenciával elmagyarázva,korrekten,egyáltalán nincs gond.
Azért kell így,hogy ne is legyen..

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.12.06. 22:55:23

Velem már előfordult, hogy fél éve nem nem látott ismerőssel futottam össze a havas bükki utakon.

(hero) 2010.12.06. 22:57:28

Jajj. Az öreg milenium falcon amivel én járok pont úgy fest mint ezek a gyönyörű autók és igen hátul hajt. Úgy vártam a havat, de egy sérült hátsó felni lett az eredménye.:) Megértem az FWD-t, de csak A-ból B-be. Élménynek meg régi autó kell ami kicsit rossz, kicsit kopott, de szereted a gondjaival, a gondjaiért...

nem kéne... 2010.12.06. 23:01:15

@Donjuan:

"A SAAB tudtommal az egyetlen autógyár, amelyik soha nem gyártott hátsó hajtásút."

hátöööö azért tudnék még ilyent említeni, bár most ami kettő egészen köznapi példa beugrott, azok már nem létező márkák.

FISTI 2010.12.06. 23:01:46

@McK: ez a hely hol is van? elnéznék oda..

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 23:04:05

@nem kéne...: Ja, elég csak a sugárhajtású vadászgépekről beszélni :D

nem kéne... 2010.12.06. 23:04:38

@yenoee:

vasárnap holapicsában jártál, amikor a fegyverek dörögtek?
:))))
mondjuk mi kimentünk.
jó volt.
bővebben NEM jó volt.
kicsit csalódás.

apoa 2010.12.06. 23:07:51

Bocsánat, mit jelent az, hogy "remegnek a tüték" ??

nem kéne... 2010.12.06. 23:08:21

@ommm:

azért annak a parádi kék kockaladásnak küldenék egy szevaszt az októberi mutatványért, emlékszel?
sűrűn eszembe jut.
:)))

McK (törölt) 2010.12.06. 23:14:08

@Gee Halen: Langyos..:D
Árpádtetőn ritkán járunk.
Nehéz zárni,túl népszerű,nekem meg nem szinpatikus,ha jönnek szemben...

ommm 2010.12.06. 23:14:51

@nem kéne...: Az rakta rendesen. Nyélen. Anschluss nélkül :)

McK (törölt) 2010.12.06. 23:15:49

@apoa: A tüte a Karbin lévő tölcsér szerű áramlásgyorsító kis szerkezet.

ommm 2010.12.06. 23:17:03

@McK: Nagy K-val. Figyellek. Ez nem véletlen :)

McK (törölt) 2010.12.06. 23:18:51

@ommm: De nem ám.
A zsiguli hét érinti a VFTS-t ugye?
Lájkolnám..

skorpantó 2010.12.06. 23:20:50

@McK: Gy.Sanya barátom,meg Miklós fiam volt a traktorral :)Gyönyörű éjszaka volt!!
Az alsó útzár felé közelítettünk a másik fiammal,Tamással az Astrával.A záró srácban meghűlt a vér,azt hitte,hogy valami hatóság közeleg.Remegő hangon kérdezte,hogy hova szeretnénk menni.Mondtuk,hogy fel a tábortűzhöz.Nem kicsit könnyebbült meg:)

McK (törölt) 2010.12.06. 23:22:57

@skorpantó: Bazmeg,de kicsi a világ!
Sose jobb Karácsony estét.
Kiegyznék vele idén is..
Egye-bassza,lemondanék anyósom ajándék zoknijáról..:D

nem kéne... 2010.12.06. 23:23:32

@ommm:

azért arra kíváncsi lennék, hogy merre ment, mert amikor elhúzott a kapu előtt, már akkor se volt lassú, felfelé még legalább kettőt ráváltott, folyamatosan emelkedett a fordulatszám és egyszer csak megjelent szemben az autó.
szerintem valami nagyonhelyi erő lehetett.

McK (törölt) 2010.12.06. 23:29:05

@ommm: Könnyes szemekkel, epekedve várom.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.06. 23:29:52

Ez az, KGST B-csoportot mindenkinek! (Egyszer a Skoda 130 is lesz? :))

skorpantó 2010.12.06. 23:34:31

@McK: Persze hogy kicsi,az ilyen bolondok mindig összefutnak :)Bakker,két éve volt ez a hójárózás és még mindig emlékszem minden pillanatára..A tűznél két csajszi beszélgetett,hogy milyen jó,hogy jött egy helybéli traktorral.Mondtam,hogy nem helybéli,harminc kilométerről jöttek.Állak lepottyannak...Jöttek,mert a barátom szeret segíteni.Asszem pont Árpikát kellett lepecázni a korlátról.

motyo74 2010.12.06. 23:37:12

Péntek este tök egyedül verettünk a közismert Pilisszentlászló-Lepence szakaszon. Órákon keresztül csak a megmagyarázhatatlan okokból arra tévedt bácsikat- néniket riogattuk az éjszakában. Régebben az első havas estéken itt sorba kellett állni, hogy mehess egy kicsit és közben végig azon paráztál, mikor ver telibe egy takonypóc!
A számomra legszebb érzés is meglett pénteken, orbitális menet után karcmentesen betenni a vasat a garázsba.
Pedig a sper csak vasárnap estére érkezett meg...

Pajkos kisdömper 2010.12.06. 23:42:30

Szombaton mentem Pilismarótra a hegyen keresztül.Már bánom hogy nem a 4wd Bx-el voltam.Hátul igen izmos sperdiffi van gyárilag:)))Gázzal igen jol lehet terelgetni.

Pajkos kisdömper 2010.12.06. 23:43:33

@akiak: Mennyi hacsi....(nyálcsorog):))

akiak 2010.12.06. 23:46:17

@Pajkos kisdömper: régen "falumban" volt vagy 9-10 db :)

Csikós Zsolt 2010.12.07. 00:02:11

Pistám, tudod, hogy nagyjából két szénkefe, esetleg egy erősebb ránézés a fesszabályzóra, talán egy testkábel a hiány a te patkánydból... Aztán tolhatnád :-)

mit2domain 2010.12.07. 00:02:54

@Gee Halen:
Na, én most vagyok ezen a szinten. Ocsóé akarok élményautót venni, jó lenne nekem az a Lada, nem kell nekem NSX, meg egyéb, írástudóknak való huncutság (illetve kéne, de ingyé:)

Csikós Zsolt 2010.12.07. 00:03:12

Ja, és ha valamikor, akkor most ne akarjál csapatni. Egyrészt úgyis szar a hó, másrészt...

Rocko- 2010.12.07. 00:07:24

@misinator: "Csakhogy hová lettek az Audi Quattro-k"
elvitte a B csoport.

Donjuan 2010.12.07. 00:14:48

@nem kéne...: igazad van, eszembe se jutott a Trabant, a Wartburg, a Dacia és az Oltcit :)

McK (törölt) 2010.12.07. 00:16:39

@Csikós Zsolt: Szar hó?
Az milyen?
A jég.
Az szar.
De van ellensége. A jó szöges gumi egyszerűen hihetetlen..

rbalint88 2010.12.07. 00:22:43

összkerékkel is jó ám ez a móka :)
meg ennél, bár normál hasmagasságú, nem volt gond a kb 20cm hóban sem, akkor sem, ha megállt.
és azon meglepődtem, hogy ma a vizes úton megnyikkantotta a hátsó kerekét, pedig csak 150 ló és 1700kg

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.07. 00:27:31

@McK: A másrészt most fontosabb:)
A Sierrám már a célegyenesben van (a szétrobbant vattaúj vízpumpámat holnap tervezem lecserélni), mosmá nagyon kellene egy kis használható hó.
Nagy kár, hogy Árpádtető ide nagyon messze van éjszakai kiruccanásnak.
Ja, a szar hó az az, amelyik csak foltokban van. Legalábbis az olyan kezdő amatőrnek is kezdő amatőrnek, mint én.

stig 2010.12.07. 00:34:46

hát igen ezek az autók, és pilótáik legendákká váltak. de ugye ommm, előbb-utóbb megszületik az októberi historic rally-s cikk is, mert emilben már leleveleztük néhányszor, miközben kitértünk a 32 cm kérdésére is:-)
nem b....tatlak, csak szeretném már olvasni így 2 hónap után:-)

várom én is a havat na meg a quattro is...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.07. 00:40:50

Remegtek itt a hóért egész évben, aztán megint lesz 4-5 havas este..
Tessék olyan technikát venni, ami szárazon is tudja ezt. Már ha a csapatás a cél..
Ja, hogy olcsóért nem lehet összeheftölni a sufniban olyat, ami ezt tudja? Pénisz nélkül nem kell a kupiba vágyakozni..

MrSwinger · http://mrswinger.blog.hu/ 2010.12.07. 01:45:00

Nagyn jó poszt. A snowboardozás mellett ezért várom én is a telet. Ma feljött egy haverom, s mondta, hogy jön a tél, s egész nap a kéziféket javította. Én meg mosolyogtam magamban. SPERRen sie Deutch:)))

MrSwinger · http://mrswinger.blog.hu/ 2010.12.07. 01:50:13

Jut eszembe, nem akartok egy videót csinálni, ahogy Csikós a dízel kombi zöldségessel éjjel 2-kor csapat egy körforgalomban? Az milyen nagy lenne:) Kár, hogy elszabadulna itt a bíztonság-pokol.

nem kéne... 2010.12.07. 01:57:57

@MrSwinger:

most értem haza, éjjel kettőkor (na jó, kicsivel előbb) nem akartam oszt csapattam a körforgalomban egy olyant, hogy csak pislogtam, aztán megfordultam, hogy balról legyen a forgalomtól elzárt terület és jöttem tovább.

deak.atti 2010.12.07. 04:57:25

@barumka:

Üdv!

Csatlakoznék. Az elsőkerék-finnyázók megnézhetnének mondjuk egy Ragnotti-videót, például egy Clio Maxi-s összefoglalóját. Amit azzal a kis cipősdobozzal művel, az hihetetlen. Én szeretnék csak tizedannyit tudni, mint a jó öreg Jeannot ... Tény, hogy a RWD látványosabb, és egy jó átlagos pilóta is szépen tud vele menni, de azért ne temessük már a FWD-t, azzal is lehet szépen menni, csak érteni kell hozzá, hogy hogyan.

DA

deak.atti 2010.12.07. 05:12:17

@Gee Halen:

Üdv!

2004-ben megörököltem anyu Skodáját, mert vett egy Kalos-t, a Skoda meg filléreket ért már akkoriban is, tehát nem eldobta vas-árban, hanem odaadta, hogy használjuk. Asszonynak is volt jogsija, nekem is, hasznos döntés volt, ki tudtuk használni a GLS-t. Na, alig vártam az első havat, és irány a Hajógyári-sziget! Tizen-sok év Wartburgozás után igen béna voltam, mert amikor elindult a hátulja, elsőkerekes reflexszel nyomtam a gázt, úgyhogy az első fél óra búgócsigázással telt. Aztán ráéreztem, hogy hogyan is kéne ezt, onnantól összebarátkoztunk. Csak hát ugye gyenge is volt (semmi tuning), sperr se volt (mint az előbb írtam), tehát annyira nem volt nagy élmény, mint egy komoly (!) Skodával lehetett volna. De azért rossz se volt. Egy nagyon kezes és elnéző autót ismerhettem meg a Skodában. De azért kipróbálnék szívesen akár csak egy 1 karbis A-s 130L-t is a havon, hát még egy 130 LR-t ... :o)

DA

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.07. 07:07:52

Egyszer spontán zúztam egy baromi nagyot a havon a szinte vadiúj fabiammal a Felsőtárkányi erdészház és a napsugár pihenő közötti pár erdei km-en a hóban:) Nagy élmény volt! Még kb 12 éve kaptam rá tök véletlenül. Szintén Felsőtárkányból mentem Lillafüredre éjszaka az akkori 740-es volvommal és csodát láttam: mindenhol ladákkal, öreg bömösökkel stb csapattak. Bevallom ott ragadtam hajnalig, a Bánkút és Mályinka közötti szakaszt is kipróbáltam a helyi erőkkel. nagy élmény volt! A 740-es kissé nagy és nehéz oda de legalább hátul hajt:)

misinator 2010.12.07. 07:46:03

@deak.atti:
Ha figyelmesen olvastad soraim, Panizzivel példálóztam.
Ragnotti meg Istencsászár; még mindig! /lásd Hungaroring vagy 3 éve/.
De számomra azt a fajta látványt, amit én szeretek,a hátsókerékhajtás nyújtja.
Drift fronthajtással????
Egész életünkben gyerekkori hatások újraélését keressük - ösztönösen.
Nagybátyáimnak Nagypolákjai voltak...
A fa játék építőkockakészlet ablakai hármas osztatúak voltak...
Apám négy évesen salakmotorversenyekre hordott...
9 évesen a járási kulturális seregszemlén Jean-Michel Jarre Equinox lemezére táncoltak kiscsajok...

misinator 2010.12.07. 07:48:59

@Donjuan: De a domináns akkor még a hátsókerékhajtás volt a versenyeken.

misinator 2010.12.07. 07:51:43

@Jamesblond: Simán látom lelki szemeimmel a hátsókerekes Focust:-)

DATSUN 2010.12.07. 08:02:08

datsunom is hátul hajt és csak 825kg bár a 4új téligumi sokat kivesz belőle.....azért jó együtt:-)

Donjuan 2010.12.07. 09:18:31

@misinator: ez korszakonként változott. A 60-as években eléggé kiegyenlített volt a mezőny. A RAC, az 1000 Tó és a Monte Carlo ralikat inkább a fronthajtás uralta (főleg SAAB, Mini, Lancia); míg pld a Korzika ralit inkább a hátsó h. Ez utóbbin csak 86-ban tudott először nyerni összkerekes.

A 70-es évekre viszont tényleg a hátsókerék lett a domináns.

Persze, értem, amit írsz, én is Ladán nevelkedtem :)

Dzso_bácsi 2010.12.07. 10:11:13

Szockó Skodim van, télen arra spórolok, hogy ha lehullik a fehér, picit bohóckodhassak a
a
a
pályán:) A bérlet nem olcsó, de legalább veszélytelen a móka. Szárazon úgyis lecsó az egész taliga, így nekem csak az esö vagy a haw nyújtotta öröm marad.
skodaklub.com/tagok/foto/326/32666.jpg
csak finoman, szépen... néha görbül az elsö kötény, de több fáradás nem éri sem a kasztnit sem a futómüvet. Ha havazik, nincs maradásom, volt hogy a Szent Estét a tanpályán töltöttem:) Gyerek-e vagyok?

misinator 2010.12.07. 10:27:03

@Dzso_bácsi: Rákattintottam a képre, s ez szaladt ki a számon: Wow, de pimasz!:-)

ommm 2010.12.07. 11:17:26

@Csikós Zsolt: Nem, azt a gyári, csodásan finoman járó, három helyen csapágyazott főtengelyű motort nem bántjuk.
Most amúgy is van egy fontosabb projektem :)

misinator 2010.12.07. 12:40:51

Úgy látom, mindenki a Nagy Zsigulitesztet olvassa...:-)

Miki-oooo 2010.12.07. 12:56:48

Nincs is szebb annál, mikor a havazás miatt elcsendesül a város és az erdő felől üvöltő boxerek, 5h-k, 6h-k és egyéb műszerek ordítják tele eme déli vidéket :) Miközben takarítom a havat az autóról, már csörög a cimbi, hogy már úton van hozzám. Bepattanunk, az 5h üvölt, a torsen vadul dolgozik, nyami :)

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2010.12.07. 14:34:08

Bmw híján most az utcai Fabia combimat vetem be hátul kopott télikkel elől egy snowcat nevű szöges hókengyellel. Nagyon baba. Gyakorlatilag felfelébe egyik kanyart a másikra lehet fűzni vele a Bükkben. Isten. Csoda, hogy senkinek nem jutott el a tudatáig a szögesgumi elsőkeréken hátul kopott téligumi koncepciója. Annyi, hogy 80-nál többel nemigen lehet vele veretni.

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2010.12.07. 14:38:03

A lényeg lemaradt, hogymindezt kézifékhasználat nélkül! Így a lendület sem vész el.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.12.07. 15:02:43

Bazsó úr, szerintem itt a 'big' Datsun a motorméretre utal, ti. az angolok ugyanígy hívták a 3L-es Healey-ket is, az volt a Big Healey. Csak tipp.
Legszebb hangja a videón pedig a Lanciának van!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.12.07. 15:32:19

Mijjaf' van???

Egész jókat kapar össze ommm, így az év végén!!!

Remélem, nem csak prémcsi miatt teker, és marad ebben a buldozer formában sokáig! :)

asbi` 2010.12.07. 16:29:30

@McK: priv ment, remélem megkapod :)

McK (törölt) 2010.12.07. 16:41:59

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Te az a fajta lehetsz,aki azért nem kefél,nehogy a nő is élvezze..
Szar lehet így élni,de te tudod.

Képzeld,szeretek szárazon is menni egészen jól elkavircolok.
De a hó egészen más.
Aszfalton viszonyleg nehéz 7km -t úgy menni,hogy egyetlen centit sem mész egyenesen..

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.07. 18:05:48

@McK: kíváncsi voltam, ki harap rá először

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.07. 18:07:01

@Miki-oooo: mi az Alföldön lakunk. 30km egyenes két falu között.
nyugtatólag hat, hogy nem találkozunk minden kanyarban valami idiótával, aki kolnimekrének hiszi magát.

w a s d 2010.12.07. 18:30:31

Nekem egy autóm van, az se túl masszív, és ha nem is olyan nagy érték pénzben, azért nem szeretném már csak pénzügyi megfontolásokból sem a szalagkorlátra tenni, ezért max. egy kis parkolóban bohóckodás marad.

motyo74 2010.12.07. 19:08:49

@McK:
Pont ez a lényeg, amit sokan nem értenek!
Hóban viszonylag kis sebességnél tökéletesen magadba tudod égetni az igazán durva tempónál, aszfaltos pályákon alkalmazandó fogásokat. Aki nem tud hóban menni, az nem fog tudni igazán aszfalton sem!
Van olyan Rallye 1. -ben VB szintű autóval menő barátunk, aki saját bevallása szerint nem tud hóban menni. Nos aszfalton sem, csak ő ezt nem tudja... Az "eredmények" viszont magukért beszélnek. Van pénz, van arc, csak tehetség nincs!
Nem véletlen, hogy a mai napig skandináv emberkék uralják a ralit, havon nőttek fel, ami nekünk a pár hetes téli szórakozás, az náluk a napi rutin, 12-ből 6 hónapon keresztül!

Miki-oooo 2010.12.07. 19:21:39

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ehhez a témához, és úgy általában az emberekhez és az élethez való hozzáállásodból is az tükröződik vissza, hogy te abban a bizonyos 30 km-es egyenesben éled le az életed. Lehet, hogy ez az inger szegény környezet tett olyanná amilyenné lettél.

Miki-oooo 2010.12.07. 19:25:45

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ehhez a témához, és úgy általában az emberekhez és az élethez való hozzáállásodból is az tükröződik vissza, hogy te abban a bizonyos 30 km-es egyenesben éled le az életed. Lehet, hogy ez az inger szegény környezet tett olyanná amilyenné lettél.

Hurri Kán 2010.12.07. 19:59:46

@Miki-oooo:
Ez az ingerszegény környezet nyilván meg is felel nem épp egetverő képességeinek. Ennél bonyolutabb környezetben való közlekedés már kimerítené nála a közúti veszélyeztetés fogalmát:DD

Rocko- 2010.12.07. 21:15:15

@Miki-oooo: neeeeem, inkább az hogy szenved egy szaros suzukiban, aztán mindenbe beleköt, így éli ki az üres életét.

w a s d 2010.12.07. 22:30:49

@motyo74: Már egy korábbi hozzászólás kapcsán is eszembe jutott a kérdés, hogy a finnek azok skandinávok- e?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.07. 22:31:41

imádom, amikor velem foglalkoznak.
még, még!
mondtam már, egy szavamat se tessék elhinni. nem is létezem.

ocsisajt78 2010.12.08. 00:21:01

Allat lehet a hangulat :)

motyo74 2010.12.08. 09:50:56

@F/:
Etimológiailag a finnugor-manysi nyelvcsaládhoz tartoznak. :)))
Ott fent élnek a messzi északon és a svédekkel+ a norvégokkal együtt bitang módon közlekednek havon- jégen! :))
Jah és k...a jó horgász- vadász cuccokat is tudnak csinyááni!
Hogy a lappokról már ne is beszéljek! :)))

w a s d 2010.12.08. 09:53:53

@motyo74: Igen, pont a finnugor elmélet miatt merült föl bennem, hogy skandinávok- e (mondjuk sok ott a svéd, nem?).

asbi` 2010.12.08. 14:29:57

mondjuk azért a baranyás sztori maradjon inkább az 'urban legend' kalapban egyelőre :)

McK (törölt) 2010.12.08. 20:38:15

Kedves asbi!

Nem ,nem az.
Ha nyitott szemmel jársz a világban,rá fogsz lelni.Az internet a barátod.
Ha így sem megy,majd segítek,mire keres rá.
Megkaptam a kérdésed,de nem volt időm válaszolni rá.
Nem szeretném nyilvánosan leírni,hol van,és megvan rá a jó okom,hogy miért.
Ha jól végigolvastad a cikket,pontosan tudod,miért.
Mert illegális.
Egyrészt.
Másrészt pedíg mi csak olyanokkal megyünk,akiket ismerünk,akiknek vezetéstechnikailag van valami előéletük.
Ez ugyanis VESZÉLYES ,bármilyen körültekintően is csináljuk.
Ne haragudj ezért.

McK (törölt) 2010.12.08. 20:42:43

Fogalmazzunk körültekintően...
Mond azt röviden,tömören,hogy keféld!
Négy betű.
Az lesz az..

asbi` 2010.12.08. 22:19:04

@McK: nyilvánvaló, hogy nem akarod leírni, éppen ezért írtam privátot :)
elhiheted, hogy nem jaszkarizó friss jogsis, sztrítracsingos srácok vagyunk..

a hely egyébként beugrott, köszönöm!
süti beállítások módosítása