Gazdag vagyok, nem hülye

  2010. december 03. - ommm Címkék: aston martin supersport kamu oder was

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Tegnapi posztunkra reagálva küldött nekem PaOntan olvasónk egy cseh linket, melyre kattintva egy cikk olvasható az Aston Martin Supersportról, a kész csodáról. A hír ugyan nem volt friss, annak idején - augusztusban - mi is lehoztuk, ahogy a világ összes autós portálja. Hoppá! Hiszen már akkoriban messziről bűzlött a dolog, ideje egy kicsit utánatúrni, mi is történt azóta.

amss20 4cf89ba5be6d3

Az eredeti hír szerint a francia Star Electric France Car nevű cég gyártaná le a mindössze nyolc példányban megépülő autót. Sajtóközleményük elmondása szerint királyoknak, elnököknek szánt különleges luxusautók építésébe vágtak bele, mivel jelenlegi profitjuk mellett megengedhetik maguknak. Hogy mit is csinált eddig ez a nagynevű cég? Elektromos golfautókat gyártottak tehetős ügyfeleknek. Hummer H1-től H3-ig, pápaszemes Mercedest, Bentleyt és mindenféle más, valós modellre hajazó elektromos kiskocsit. Egységáron közel húszezer euróért kínálták őket és fene tudja, tán ennek okán úgy érezték, hogy sikerült annyira kiismerniük a jómódú vásárlóközönséget, hogy valami vastagabb fába is belevágják a fejszéjüket. Gyorsan össze is hoztak egy ügyes grafikust és egy PR-ost, megegyeztek a kuvaiti The Investment Dar Co. és a Prodrive tulajdonosaként ismert David Richards által vezetett konzorciummal, mely a cég 51 százalékos részvénycsomagját birtokolja, megcsinálták a sajtóanyagot, a média felkapta, lett nagy csinnadratta és...

...helyből fejest ugrottak a betonra.

1360837167272689684

Mert a kedves és lelkes francia villanyautósokban nem tudatosult, hogy golfkocsit gyártani nem ugyanaz, mint 950 lóerős, középmotoros szupersportautót. Hacsak nem 7,5 millió eurós áron. Ami elképesztően sok, ennyibe négy Bugatti Veyron is belefér, hiába a nyolc példányban limitált gyártás, az egyedi szín és a csúcstechnika. Ráadásul egy - a motorpiacon már-már egyszerűnek és olcsónak számító - 5,4 literes duplaturbós V8-at kapna a vásárló ezért a pénzért. Az pedig 7,5 millióért egész egyszerűen ciki lett volna. (Nem, egy másfél millió eurós Koenigseggben nem az.)

Szó volt még egy állítólag kész példányról, melyet a potenciális vásárlók megtekinthettek, kipróbálhattak. Az már senkinek nem tűnt fel, hogy mind a mai napig nem létezik egyetlen kép sem erről az autóról, csak és kizárólag a - kétségkívül szép és elegáns - számítógépes grafikákba botlunk lépten-nyomon. Egyszerű kamu volt az egész, bár kétségtelen, hogy annyi pénzért minden bizonnyal legyártották volna az autót.

De sajnos a dúsgazdag emberek döntő többsége - ellentétben a tévhittel - nem hülye, elvégre hülyén elég nehéz meggazdagodni. Ahhoz pedig pláne nem, hogy a Queen's Green-park 16-os lyuka mellett, villanymotoros Escalade-golfkocsijában ülve elmerengjen rajta, hogy ez az ügyes kis cég minden bizonnyal egy csodás Astont tudna neki adni hét és félmillió euróért.

Mert bizony ha történetesen én lennék ilyen mázlista, akkor nyugodtan becsattognék, mondjuk, az öreg Dallarához az aktatáskámmal, és azt hiszem, ennyiből boldogan építenének nekem egy ugyanilyen csővázas, 950 lóerős Pista Pferdschwanz Leichtbau-t. Sőt, szívesen építek én is bárkinek, csak fizesse meg...

2008657269645652121

Érezhette odaát valaki, hogy ez így elég sovány még, ezért kiszivárogtatott a sajtónak egy félinformációt, mely szerint maga az Aston Martin kereste meg a franciákat az ötlettel. Aki kicsit is ismeri az angol-francia viszonyokat és józanul gondolkodik, az tudhatja, hogy ennek annyi lehet a valóságalapja, mint macisajtban a Kodiak-medvének. Az az Aston Martin, amelyik árgus szemmel vigyázza a végre-valahára összekuporgatott hasznát és amelyik a négyajtós Rapide-ot inkább az osztrák Magna-Steyr-nél gyártatja hazai munkások helyett, na éppen ő lesz az, amelyik rábízna egy ilyen halott projektet egy golfkocsi-műhelyre.

Egyszóval blöff volt az egész és mindenki megette. Az Astonnak esze ágában sem volt ilyesmi, 2009-ben így is majdnem a csőd szélére kerültek, ráadásul megcsinálták a One-77-et, melynek 7,3 literes, 750 lóerős motorja a hivatalosan elfogadott, sorozatban gyártott legerősebb szívómotor azóta is és örülnek, hogy jelenleg megy a szekér.

Sportautót gyártani haszonnal így is sokkal-sokkal kevesebben tudnak, mint azt gondolnánk, hiszen még az olyan tömeggyártónak is, mint a Nissan, súlyosan ráfizetéses minden egyes GT-R-je egészen addig, amíg kellően nagy darabszámban el nem adják. A Porsche is nyitott új szegmensek felé az utóbbi években, az Audi biztos lábakon állt ahhoz, hogy kihozza az R8-at, de ha csak úgy belevágunk, akkor tessék, ott tartunk a buborékunkkal, hogy ennyiért kell adnunk, ha nyerni akarunk rajta.

01

Ennyiért pedig nem érdemes megvenni, és ezt tudják azok is, akiket bizony kicsit hülyének néztek a 7,5 millió eurós Astonnal. Minek is, mikor az ötödennyibe kerülő One-77 ennyire finoman gyönyörű és stílusos és gyors, mint egy 20-as évekbeli R-osztályú fregatt. Minek is, amikor negyedennyiért ott a Veyron, a kor csúcsa, és még sorolhatnánk... A Superspotot pedig mintha a föld nyelte volna el, a magára trükkösen figyelmet felhívó, kis francia cég honlapján sem találunk róla semmit.

De ez a One-77, na ez a valami, nem a golfkocsi. (Az Autocar videója.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr882491109

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Középmotoros Aston Martin Super Sport 2010.12.03. 20:08:40

Ha minden igaz, és az autó elkészül, akkor sem lesz az Aston modellkínálatának része, csak egyedi megrendelésre készül. Az autó kap egy ikerturbós 5,4-es V8-at 800-950 lóerővel, és 7 500 000 euróba fog kerülni!További képek és részletes infó ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alf (törölt) 2010.12.03. 19:06:07

hámondomén hogy a franciáktól autót? hülyevagy? 100-ik.

Bobby Baccala 2010.12.03. 19:11:38

mondjuk 1 milláért biztos lett volna rá vevő..és csodálkoznék ha nem lehetne annyi pénzből tisztességes haszonnal kihozni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.03. 19:24:21

A videó alatt minek a zene, nem halani a motort :)

Amúgy baromi jól néz ki az az Aston.

Nem úgy, mint vmelyik korábbi, amit Pécsett a Jókai utcában láttam, talán Vantage lehetett, de az egy krumpli 8-O
Kicsit leesett az állam, hogy az mennyire nem szép :(

SolymosD 2010.12.03. 19:57:23

Ugye legalább megrajzolták volna rendesen, akkor hihetőbb lett volna:) Esetleg némi Photoshop hogy ott vigyorog mellette valaki, lehet csinálok is egy ilyen hírt egyszer, milyen jó buli lenne:)))

PeDro 2010.12.03. 20:57:08

en csak azt nem ertem, az Aston hogyan adta a nevet ehhez???

Iustizmord 2010.12.03. 20:58:17

@ColT: a fenét, a 80-90-es évek fordulóján fasza baltávalfaragott v8 virage vantage coupekat nyomattak. remélem jó a típusmegjelölés.

na itt egy link, lájkolom és sunáznám:

v8vantage.com/Le%20Mans%20Vantage.htm

rexter 2010.12.03. 20:58:56

marpedig ha lenne 500 millio jurom en bizony megvenném mert jol néz ki :)

forjunk 2010.12.03. 21:04:41

nem vastag fába szokták vágni a fejszét hanem nagy fába
és amúgy ez a szólás nem azt jelenti mint amit te akartál írni

a cég meg elérte, h az autós portálok ingyen közöljék a nevüket és weblapjuk címét, ez tényleg hatalmas pofáraesés

very well done

taecleau 2010.12.03. 21:09:40

Mire jó egy olyan autó, amit leginkább zárt pályán, tűzálló ruhában és bukósisakban lehet vezetni?

victor vacendak 2010.12.03. 21:25:02

Az majd nem biztos, hogy a One-77 motorja nem a legerősebb szívó. Van 600-as Hemi (jóféle karburátorral), ami 800 lovas. De majd biztos megcáfoltok.

Leadfoot 2010.12.03. 22:02:43

Pista Pferdschwanz Leichtbau? ROTFLMAO, te állat :-D

Chocolate shitsandwich 2010.12.03. 22:04:06

Nem szép ez a One-77. Ormótlannak hat inkább.

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2010.12.03. 22:04:31

Végig azon rettegtem, hogy nehogy a szájbalökött indavideán legyen a film.

victor vacendak 2010.12.03. 22:12:57

@szmoker /segílyes/: Na látod, tehát van még a Hemin kívül is erősebb. Bár a TVR nem sorozatgyártású, ezt tegyük hozzá. Viszont a lényeg, hogy az angol nyelvű cikk állítja, hogy az Aston motorja a legerősebb szívó, tehát annak elfogadása helyett ellenőrizni kellett volna az állítás valóság tartalmát.

Hurri Kán 2010.12.03. 23:11:05

Aston Martinból a DB4 még szép volt...

Krisi 2010.12.03. 23:28:58

én a helyükben legyártottam volna mindet ennyiért, az a Brunei arab pöcs biztos vett volna legalább hármat :)

JLeno 2010.12.04. 01:31:54

@Iustizmord: A virage szerintem állati szép gép volt. Egy-két éve árultak egyet itthon is, a hasz...auto.hu-n.
Meg nekem ez a kissé "kocka" korszakuk eleve ugyanúgy bejött, mint mondjuk a mostani, vagy akár a régebbiek.
img.netcarshow.com/Aston_Martin-V8_Vantage_Volante_LWB_1992_1600x1200_wallpaper_03.jpg
Igazából úgy érzem, az Astonokkal ritkán nyúlnak mellé formailag - gondolom máshogy sem - szerintem mindig is jól néztek ki. Bár a one-77 szerintem is egy picit túlpörgött, nem mondanám tipikus, letisztult Astonnak. Kicsit annyival "izzadtabb", mint amennyivel mutatni akarja, hogy több egy "átlag" AM-nál...

esef 2010.12.04. 07:17:22

Hát nem is tudom. Nekem valami perverzió folytán az Aston Martin Lagonda jön be, de az nagyon. Mármint a baltával faragott...

kempelenmatyi 2010.12.04. 08:10:27

"Egyszóval blöff volt az egész és mindenki megette."

Ezen pont a cikkíró csodálkozik? Így működik a saját szakmája...

Autopeti 2010.12.04. 08:35:19

Fog ez valakinek is hiányozni? Nem
Hiányzik-e a mai sportautókból az ötlet? Igen!

Sem az új Mclaren nem hat eredetinek, a 430-as lemásolta a 360-ast, az Italia az Enzót (pedig bő 7 évvel újabb), a Cizeta egy a egyben Diablo (bár érthető módon),
és az SCC Ultimate Aero is inkább Diablo klón,mint saját ötlet.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.12.04. 11:09:24

azért az igazi Aston Martin One-77 nagyon odabax:

special.blog.hu/2010/10/02/aston_martin_one_77

ráadásul ez a világoskék szín nagyon jó rajta - szerintem

ommm 2010.12.04. 11:54:38

@Autopeti: "az Italia az Enzót (pedig bő 7 évvel újabb)"

Áááááá, Csik, olvasod ezt?
Nagyon nem, nem, nem. De tényleg.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.12.04. 16:30:43

@Krisi: azért ezt special.blog.hu/2010/11/01/aston_martin_db5_by_james_bond_007 csak bevállalnád, nem? Ha a JB007-nek jó volt, neked is megfelelne (:

a legtutibb benne a bakelit telefon meg a korabeli navigációs készülék

Polly-pudli-pötty 2010.12.04. 20:20:25

@ommm: "Sportautót gyártani haszonnal így is sokkal-sokkal kevesebben tudnak, mint azt gondolnánk, hiszen még az olyan tömeggyártónak is, mint a Nissan, súlyosan ráfizetéses minden egyes GT-R-je egészen addig, amíg kellően nagy darabszámban el nem adják."
Szerintem meg ez a nagy blöff amit sokan megesznek.
Pista!
Azt mondja neked a főnök,hogy oké,tesztelsz kisautókat,népautókat két hétig aztán a másik két hétben meg csak sportautókat.Így viszont nem kapsz fizetést csak két hétre!
Életszerű?

2010.12.04. 20:20:33

köpök az egészre

Shadowbull 2010.12.04. 23:31:26

"súlyosan ráfizetéses minden egyes GT-R-je egészen addig, amíg kellően nagy darabszámban el nem adják"

Vagy azutan is.

sb

Krisi 2010.12.05. 00:30:07

@Rocko-: nem öt perc alatt, de leesett :)

@GYUSZI BACSl: ebből a típusból csakis ez a verzió:

farm3.static.flickr.com/2534/3967057240_a7e51058f3.jpg

a világ legszebb autói a Shooting Brake-ek, legalábbis nekem. egyszerre sportautó és kombi, ennél jobb kombó nincs a földön. ez olyan mint a szép nő aki mellé még okos is és jófej. ritka, de létezik :)

Pasas 2010.12.05. 16:09:02

Lehet perverzió, de nekem is egy Lagonda kellene. Az a baltával faragott.

lwl (törölt) 2010.12.06. 20:34:22

@Shadowbull:
Ahh, a jo oreg morickalogika, sokat gyartunk, olcso lesz :)

Two guys are selling watermelons on the side of the road. They buy them from farmers for $1, and sell them to customers for $1. The one guys says to the other, "We aren't making any money doing this, you know what we need?"
The other replies "Yeah, a bigger truck."

kaqxar 2010.12.08. 18:13:30

@lwl:
mókás, de ennél azért bonyolultabb a történet.
süti beállítások módosítása