Autógyár rohamtempóban

  2010. november 24. - (X) Címkék: vélemény mercedes gyár

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

Recesszió ide, krízisben lévő járműipar oda, a Mercedes nem lassít: óraműpontossággal építi kecskeméti autógyárát, így alighanem határidőre kész lesz az üzem. Nincs rés a falon, az összes informátor szerint minden a tervek szerint megy.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr642467076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murderface 2010.11.24. 08:07:27

Eléggé szégyenletes, hogy manapság már abból van hír, ha egy beruházás elkészül időre...

hitacs 2010.11.24. 08:17:24

Ha az utolsó bekezdést nem csapjátok hozzá, bölcsebbek maradtatok volna. A ReCons-nak semmi köze ehhez a gyárhoz. Szokásos magyaros fröcskölődés helyett talán tájékozódni kellene előbb...

sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2010.11.24. 08:18:11

Igazad van... A nagy hír az lenne, a ha valami csoda folytán a Kész Kft. nem lép le a pénzzel és hagy maga után pár csődbe ment kisvállalkozót, aki ténylegesen épített.
Magyar beszállító? Ki? Hol? Magyar ipar? Maximum magyarokat is foglalkoztató külföldi cég, aki ha gondol egyet, holnap áttelepül szlovák román vagy egyéb oldalra. Ezt a kérdéskört már 90 körül lezárták végleg.

Amúgy hurrá, mert az ország szívébe szerintem helyiek fognak dolgozni a gyárban. Az északnyugati részeken még közel van Szlovákia, onnan azért hoznak át népet rendesen.

Professzor Käosz 2010.11.24. 08:32:37

Már bocs - recesszió. Én kint vagyok németben. Itt minden rendben, nő a gazdaság, sosem volt még ilyen magas az export, a munkanélküliség sokéves mélyponton. Ráadásul - ahol vagyok - Svábországban (Mercedes) világszinten a legmagasabb az innováció.

Ti nem olvastok/hallgattok/néztek híreket? ARD - német egy, 20-órás hírek (no meg e helyi rádiók internetes változata).

sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2010.11.24. 08:35:56

A kérdést lefelejtettem: hány négyzetméteres lesz a gyár, tudja valaki? Hatalmasnak tűnik...

Shadowbull 2010.11.24. 08:47:18

@sgabo: "Magyar beszállító? Ki? Hol? Magyar ipar? Maximum magyarokat is foglalkoztató külföldi cég"

Miert, mitol magyar egy ceg?

attol hogy magyar a tulajdonosa?

" Az északnyugati részeken még közel van Szlovákia, onnan azért hoznak át népet rendesen"

Miert ok nem magyarok?

sb

Shadowbull 2010.11.24. 08:49:11

@sgabo:

www.daimler.com/dccom/0-5-1205662-49-1208334-1-0-0-0-0-0-36-7145-0-0-0-0-0-0-0.html

230.000 nm a gyar maga.

Azert evi 100e auto kompletten legyartva nem keves.

sb

Hurri Kán 2010.11.24. 08:55:25

Furcsa, hogy csak nálunk meglepő ha egy beruházás határidőre, megfelelő minőségben elkészül.

Loloke_ 2010.11.24. 09:08:26

@sgabo: kegyetlen méretű, az épitési terület mellett percekig lehet autózni. Van saját gázturbinás erőművük is, és megvettek mégegyszer ekkora területet a jelenlegi mellett, hogyha szükség lesz rá, akkor megépitik a tükörképét is az egésznek, duplázva ezzel a kapacitást...

Érdemes megnézni, brutális.

shelby 2010.11.24. 09:23:40

@Shadowbull:

"Miert ok nem magyarok?"

Honnan tudod, hogy hány %-uk magyar?

Shadowbull 2010.11.24. 09:32:29

@shelby: Azert mert szlovak anyanyelvueket nem nagyon tudnak magyar gyarakban foglalkoztatni, ahol mindenki magyarul beszel.

Akinek meg magyar az anyanyelve, az magyar. Tok mindegy hogy a piros vonal melyik oldalan lakik.

sb

emerich75 2010.11.24. 09:33:51

@shelby: "Honnan tudod, hogy hány %-uk magyar? " Gondolom,te tudod.:)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.11.24. 09:39:34

4,8 Eiffel toronyt kitevő acél. És erre büszkék. Meg a gázturbinás erőműre. Aztán ha elfogy 3 év múlva az olaj, mi a frászt csinálnak? Feltolhatják a seggükbe ezt a monumentális szörnyszülöttet.

Hurri Kán 2010.11.24. 09:43:10

@Lastres: Miért, el fog fogyni 3 év múlva?

DestinyClassSpaceShip 2010.11.24. 09:53:13

Mercedes fan-ként örülök a gyárnak. Nem csak pénz és munkahely, hanem presztízs is.

Jó lenne, ha a jövőben több hasonló léptékű gyár épülne kis országunkban. Hajrá! :)

Bélabácsi 2010.11.24. 09:57:33

@Shadowbull: dehogynem kevés. Ha a világ végéigcsak ennyit gyártanának, a büdös életben nem térülne meg a beruházás.

Fel fog ez szépen futni három-öt év alatt száznyolcvan-kétszázezerre, az pedig már tényleg nagyságrend lesz, onnan meg már fut a szekér (és ezek meg is fogják ezt csinálni, vannak annyira profik) - én inkább abban a szösszenetben látom a bökkenöt, ami a munkaeröre vonatkozóan szerepelt a cikkben. Eddig megvan 500 ember, ez jó. Kell majd még kétezer, ez lesz az érdekesebb - merthogy kétezer, legalsó hangon jó müszaki vénával megáldott emberke kell, akire egy autó gyártását rá lehet bízni, mindezt pedig Kecskeméten, ahol egyrészt a jármügyártásnak nincsenek hagyományai ergo az iparban gyakorlatot szerzett, szabad munkaerö nincs ill. föleg a helyi beszállítóknál van, ahonnan embert elhozni meg nagyon veszélyes játszma, könyen visszaüthet.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.11.24. 10:00:20

Mégis, mit vártatok? Ezek svábok.

Radar53 2010.11.24. 10:22:47

@Bélabácsi: Azért sok műszaki vénájú embert képeztek az utóbbi 30-40 évben Kecskeméten a GAMF-on (pl.: én) és oda is tolja már a lóvét a Mercedes. Ha beindul az ipar a fősuli is lesz szponzorálva mégjobban. Lásd Audi, Győr, SZIF.

igazi hős 2010.11.24. 10:31:30

@sgabo: Sógorom egy német tulajdonú beszállítónál dolgozik, szinte az összes európai márkának szállítanak. A haszon a német tulajé, de a cégbe betolt pénz is (csak tavaly százmilliós fejlesztést csináltak, ebből is érződött, hogy ott már véget ért a válság), a munkát és a fizetést meg itthoni emberek kapják. Szóval mindegy milyen tulajdonú a cég, aki a munkát adja, örüljünk, hogy nálunk dolgoztat.

Bélabácsi 2010.11.24. 10:32:12

@Radar53: nem is a felsöfokú végzettséggel lesz a gáz, hanem az összeszerelö, de föleg a szakmunkás-állománnyal, ami még a tradicionálisan gépgyártó hagyományokkal bíró környékeken (pl. Györ, Székesfehérvár) is probléma. Ott vagy kiképzi saját maga, házon belül az embereket (mint azt az Audi is csinálja), vagy nem lesz embere, ez sajnos ilyen egyszerü, figyelembe véve a helyi viszonyokat.

Shadowbull 2010.11.24. 10:35:09

@Bélabácsi: "Ha a világ végéigcsak ennyit gyártanának, a büdös életben nem térülne meg a beruházás."

Nyugodt lehetsz, megterul. A germanok tudnak szamolni. Gyorben csak evi 60e autot csinalnak, aztan az is megterul. Pedig ott meg a kasztnikat is utaztatjak Ingolstadtbol, mert se presuzem, se lakkozouzem. Igaz ez valtozni fog.

"Fel fog ez szépen futni három-öt év alatt száznyolcvan-kétszázezerre"

Lehetseges, elkepzelheto hogy ezzel is szamolnak hosszu tavon. Bar nem tudom, mennyit adtak el idaig A es B Klasse-bol.

" kétezer, legalsó hangon jó müszaki vénával megáldott emberke kell, akire egy autó gyártását rá lehet bízni, mindezt pedig Kecskeméten, ahol egyrészt a jármügyártásnak nincsenek hagyományai ergo az iparban gyakorlatot szerzett, szabad munkaerö nincs "

Nem is kell. A gyartosoron nagyreszt betanitott jellegu munka folyik. A kremet, a mernokoket meg a szakmunkasok javat meg mar felvettek, ok benne vannak az otszazban.

sb

firg_firg 2010.11.24. 10:36:43

"vezetésben is helyet kaphatnak a hazai munkavállalók"

Jééézus segits!

Német cégeknél akkor kezdödnek a bajok, amikor beengednek a managementbe egy-egy magyart, aki egy "könyöklös, seggnyalos, mutyizos, lenyulos" kulturaban szocializalodott.

Amugy örülök a Mercedesnek. Metro, hid és autopalya épitésbe nem akarnak beszallni?

Shadowbull 2010.11.24. 10:37:35

@igazi hős: "a munkát és a fizetést meg itthoni emberek kapják"

Az adokat meg a jarulekokat meg a magyar allam, egy csomo bedolgozoi szerzodest is magyar cegek kapnak, es meg lehetne sorolni.

Nem attol magyar ceg egy ceg, mert magyar a tulaja. Annak nem sok jelentosege van.

sb

Link Elek 2010.11.24. 11:02:05

az, hogy mennyire fut fel az attol fugg mi lesz a balkan/ukran piaccal. szerintem innen fogjak hosszutavon kiszolgalni oket is.
Mo-n nem fog fogyni 100e merci evente. soha :)

Hurri Kán 2010.11.24. 11:03:45

@Link Elek:
meg az európai piactól is... Ezeket a típusokat, ha csak itt gyártják akkor minden piacot innen látnak el velük.

Rocko- 2010.11.24. 11:12:53

"Miért éppen Magyarország?"
szerintem kellôen egyértelmû. elég közel vagyunk a balkánhoz, hogy olcsóak legyenek az ábérek, de elég mesze tôle, hogy a kívánt minôséget tarthassuk. beszállítókra szintén vonatkozik, plusz a logisztika költsége minimlizálható.
amúgy ez a _húú, nem találtunk kellô embert a munkára_ duma vicces. betanított, szerelôsori munkások lesz a java, oda mg nem kell szaktudás. ami kell, azt most megkapják elôtte.
a mérnökök pedig nem az utcáról fognak beesni, vagy hozzák külföldrôl vagy hazai egyetemekrôl szipkázzák ôket.

Bélabácsi 2010.11.24. 11:18:12

@Shadowbull:

"Nyugodt lehetsz, megterul. A germanok tudnak szamolni. Gyorben csak evi 60e autot csinalnak, aztan az is megterul. Pedig ott meg a kasztnikat is utaztatjak Ingolstadtbol, mert se presuzem, se lakkozouzem. Igaz ez valtozni fog."

...meg nem ippeg mellékesen készül ott több mint egymillió motor, nemdebár ? Mutassál már nekem egyetlenegy olyan, max. alsó-közép modelleket elöállító autógyárat, amit KIZÁRÓLAG autó-összeszerelésböl a százezres darabszám hosszútávon eltart ? Nem fogsz ilyet találni. Sehol sem.

"Lehetseges, elkepzelheto hogy ezzel is szamolnak hosszu tavon. Bar nem tudom, mennyit adtak el idaig A es B Klasse-bol."

A múlt semmire sem alap, és annak az ellenkezöjére sem. Az új A- és B-Klasse egy teljesen új, komplett modellcsalád lesz, platform-alapon simán meglesz a jelzett mennyiség, de lásd a nemzetközi sajtót ha kíváncsi vagy.

"Nem is kell. A gyartosoron nagyreszt betanitott jellegu munka folyik. A kremet, a mernokoket meg a szakmunkasok javat meg mar felvettek, ok benne vannak az otszazban."

Legyen neked igazad, mindenkinek az lesz a jobb.

no_holy_shit 2010.11.24. 11:18:34

@Shadowbull:

"Fel fog ez szépen futni három-öt év alatt száznyolcvan-kétszázezerre"

Lehetseges, elkepzelheto hogy ezzel is szamolnak hosszu tavon. Bar nem tudom, mennyit adtak el idaig A es B Klasse-bol."

a konkret szamokhoz nem tudok hozzaszolni, de ha olvasod a hireket (akarcsak a totalcart), akkor olvastad, hogy egyszerubb szerkezetu es ezert olcsobb lesz az uj A es B. Vmint ahogy latod keleteuropai telephelyet kerestek , hogy ezzel is csokkentsek a koltsegeket.
Ettol fuggetlenul az A es B olyan szegmens, ahol a mercedesnek nincs tapasztalata.

A smart is mernöki szemmel nem is annyira szar, mint amennyire ügyfel szemmel a rohad eletben nem vennem meg...

"Nem is kell. A gyartosoron nagyreszt betanitott jellegu munka folyik."
pontosan. Gyartashoz beatnitott munkast nem nehez talalni, ill. nem kell oket 4-5-6 evig kepezni.

no_holy_shit 2010.11.24. 11:23:19

@Shadowbull:

"@igazi hős: "a munkát és a fizetést meg itthoni emberek kapják"

Az adokat meg a jarulekokat meg a magyar allam, egy csomo bedolgozoi szerzodest is magyar cegek kapnak, es meg lehetne sorolni.

Nem attol magyar ceg egy ceg, mert magyar a tulaja. Annak nem sok jelentosege van."

de ha a german a fonok es tulaj, akkor annyi fizetest ad, amennyit ö akar. Annyit invesztal Mo-n amennyit ö akar. Ha valtsag van, akkor ott rugja ki az embereket, ahol egyszerübb (IG-Metall azt hiszem picit erosebb mint a magyar szakszervezet...)

Ha az osszes ceg german (mert a magyaroszagon levo autoipari beszallitok nagy resze is german), akkor nincs mashova menni dogozni, akkor annyiert mesz el dogozni, amennyit ök mondanak.

es mivel a kesz termeket is arusitjak, ezert annyiert veszed meg amennyit ök mondanak.

Rocko- 2010.11.24. 11:24:30

"Gyorben csak evi 60e autot csinalnak, aztan az is megterul. Pedig ott meg a kasztnikat is utaztatjak Ingolstadtbol, mert se presuzem, se lakkozouzem. Igaz ez valtozni fog."
no ja, ez most akkor gyár lesz vagy összeszerelôüzem?

(és az átkozott németek hogyan tervezik, 3 év alatt elavul? :)))) )

Bélabácsi 2010.11.24. 11:25:03

@no_holy_shit:

"Ettol fuggetlenul az A es B olyan szegmens, ahol a mercedesnek nincs tapasztalata."

Abszolút, és pont ezért indult a kooperáció a Renault-tal, hiszen ök pont itt erösek. Az új Smart pl. egy Renault platformra épül majd (a Twingóé ill. a Clióé), Smartnak "felcicomázva", de ezen nem kell meglepödni, ilyen alapon vannak a világban ennél sokkal meghökkentöbb dolgok is (Toyota IQ -> Aston Martin Cygnet).

Shadowbull 2010.11.24. 11:30:31

@Bélabácsi: "meg nem ippeg mellékesen készül ott több mint egymillió motor, nemdebár "

Ketmillio.

De a kalkulaciokat mindig az adott termekre kulon vegzik. Ilyen szempontbol nincs osszefugges.

"Mutassál már nekem egyetlenegy olyan, max. alsó-közép modelleket elöállító autógyárat, amit KIZÁRÓLAG autó-összeszerelésböl a százezres darabszám hosszútávon eltart ? Nem fogsz ilyet találni. Sehol sem"

Nem biztos hogy ennek megterulesi okai vannak. A gyartobazisok koncentracioja teljesen logikus lepes, de attol fuggetlenul minden projektnek el kell tudnia magat tartani onmagaban. (kiveve nehany presztizsmodell, de ugye nem errol beszelunk, es lassan annak a vilagnak is vege, hogy presztizsbol veszteseges modelleket gyartanak. Bar azert peldat tudnek mondani Azsiabol)

sb

Shadowbull 2010.11.24. 11:31:39

@Rocko-: "elég közel vagyunk a balkánhoz, hogy olcsóak legyenek az ábérek, de elég mesze tôle, hogy a kívánt minôséget tarthassuk."

A berkoltsegek nem jatszanak akkora szerepet egy ilyen dontesben, mint ahogy azt egyebkent gondolni szoktak.

sb

Shadowbull 2010.11.24. 11:35:20

@no_holy_shit: "de ha a german a fonok es tulaj, akkor annyi fizetest ad, amennyit ö akar. Annyit invesztal Mo-n amennyit ö akar."

Miert a magyar tulaj nem ezt teszi?

a magyar tulaj ugyanugy kiviszi a nyereseget, amikor seggmasszirozos S-Klassera meg Thai kurvakra kolti.

" Ha valtsag van, akkor ott rugja ki az embereket, ahol egyszerübb "

A magyar detto. Sot, minimalberen van mindenki, nincs fizetett szabadsag, nincs betegallomany, es meg egy csomo minden mas sincs.

A german a tulaj, akkor hoz nemi nyugati munkakulturat, technologiat, es jobban emberszamba veszi az alkalmazottakat. raadasul a nagy ceg ha magyarorszagon gecizik, a nemet szakszervezet ezert ugyanugy reklamal.

sb

Rocko- 2010.11.24. 11:35:21

@Shadowbull: cáfolni nem tudom, de hiszem hogy igen. :)
mert ha nem, akkor kb. lehetett volna árhol a gyár.

Shadowbull 2010.11.24. 11:38:34

@Rocko-: A kecskemeti a komplett gyar lesz, es valoszinuleg a gyorit is felfejlesztik.

"mert ha nem, akkor kb. lehetett volna árhol a gyár."

Kismillio egyeb szempont is van. Adok, jarulekok, politikai es gazdasagi stabilitas, kulturalis hasonolosagok es kulonbsegek, munkaeropiaci rugalmassag es szabalyok, szakszervezetek, foldrajzi elhelyezkedes es tavolsag, logisztikai viszonyok, es igy tovabb.

Egy ilyen gyar osszes koltsegeben jo ha 5% a berkoltseg, de inkabb kevesebb.

sb

Bélabácsi 2010.11.24. 11:42:25

@Shadowbull:

"De a kalkulaciokat mindig az adott termekre kulon vegzik. Ilyen szempontbol nincs osszefugges."

De a beruházás-megtérülést a telephely egészére is kiszámolják, hiszen a tulajdonosnak sok esetben ilyen vagy olyan okból célja is lehet bevállalni átmeneti veszteségeket adott termékre, ha a telephely egésze azt elbírja. Szóval igenis VAN öszefüggés a két dolog között. Mindemellett egy TT-n nem ugyanaz az árrés mint ami egy A-, de akár még egy B-osztályon is átlagban lesz (utóbbi a jobban felszerelt modellekre azért már határeset lehet). A kétmillióért bocs, nem voltam naprakész.

"Nem biztos hogy ennek megterulesi okai vannak. A gyartobazisok koncentracioja teljesen logikus lepes, de attol fuggetlenul minden projektnek el kell tudnia magat tartani onmagaban."

A kapitalista világ bizony olyan, hogy valamikor meg kell térüljön a befektetés, különben nem történik meg a befektetés. Százezer darabbal tartósan (5-8 év) NEM LEHET csak összeszerelö tevékenységet nyereségesen végezni abban a modell-szegmensben, ahol talán a leggyilkosabb a verseny mindenhol és akkor sem, ha a belét kitaposom a beszállítóknak, amit egy néhány százezres darabszámú (mert azért nemcsak nálunk gyártják majd ezeket a modelleket hanem Rastattban is) rendeléssel nem lehet, még akkor sem ha te vagy a Daimler. Majd ha pár év múlva egységesítették a Renault-val a "nem látható" alkatrészek ill. részegységek beszerzését (klíma, generátor, futómü-elemek stb.), akkor majd ezáltal lesz darabszám-effektusból származó megtakarítás - à la VW - is, de addig nem. A százezer darab az autóiparban ebben a szegmensben egy belépö mennyiség, amit minél hamarabb növelni fognak, amint a piac és a beszállítói oldal és persze a belsö folyamatok azt engedik.

Rocko- 2010.11.24. 12:21:05

@Shadowbull: értem. a gyôri fejlesztésrôl volt korábban is hír. imho az kecskeméttôl független.

Shadowbull 2010.11.24. 12:26:33

@Bélabácsi: "a tulajdonosnak sok esetben ilyen vagy olyan okból célja is lehet bevállalni átmeneti veszteségeket adott termékre, ha a telephely egésze azt elbírja. "

Lehetseges, en meg ilyen kalkulacioval nem talalkoztam.

"Mindemellett egy TT-n nem ugyanaz az árrés mint ami egy A-, de akár még egy B-osztályon is átlagban lesz "

Maradjunk annyiban, hogy az arresrol nem tudunk semmit.

" A százezer darab az autóiparban ebben a szegmensben egy belépö mennyiség"

A konkurenciahoz kepest tenyleg kevesnek tunik, de azert a 3-400e irrealis. SZVSZ.

1erbol elment tavaly 216e db, de ebben benne van az osszes karosszeriavaltozat (3 es 5 ajtos, meg a kupe es a kabrio)

A3-bol 206e ment el (3 es otajtos meg a kabrio)

sb

Jamesblond 2010.11.24. 12:35:50

Én az ország keleti csücskében nőttem fel. 3 év leforgása alatt kis túlzással minden gyár bezárt, ami még megy, csökkentett létszámmal, éhbérért, mindenki létbizonytalanságban. Innen nézve egy igazi csoda a Mercedes gyár ott az alföldön, Kecskemét környéke sem a lehetőségekről volt eddig híres. Akik pedig fikázzák hogy "de a főnök nem is magyar", az üljön le, nagy büdös egyes. A magyar tud és szeret is dolgozni, ha látja halad valamire. Érdekes, hogy mi sokan ezt nem tudjuk, de a németek igen. Bebizonyítottuk a Suzukival. Mi csináljuk és sok százezer km-en át szolgálnak. Meg a beszállítói hálózat: Sok-sok családnak jelent majd "fellélegzést" a merci pénze cserébe egy kis esténkénti családi "legózásért".
Én nagyon örülök hogy minket választottak. Audi, Merci, Suzi... Azzal hogy ők itt vannak, sokat emelnek rajtunk "a balkáni lovas nép" teória sötétségéből.

Jamesblond 2010.11.24. 12:38:46

Ja és azért Románia is nagyon fejlődik. De gyártottak ők Daewoo Matizt is és a koreai gyár elvette a jogot, ugyanis rengeteg volt a trehányság.

Myko 2010.11.24. 13:25:00

Na ez örvendetes :)
A 10. képen a galériában a bal oldali térhálós szerkezet lesz vajon a raktár??
Kissé jól néz ki, fasza kis automatizált raktár lesz,ha az lesz ott a raktár :)

theutat villám 2010.11.24. 13:28:25

@Jamesblond:
"Kecskemét környéke sem a lehetőségekről volt eddig híres"

Haha, akkor nézz szét a városban egyszer, kevés magyar városok egyike, ahol folyamatosan nő a lakosság létszáma, és fejlődik rohamtempóban, biztos azért, mert nincsenek lehetőségek.

no_holy_shit 2010.11.24. 13:33:06

@Shadowbull:
"Miert a magyar tulaj nem ezt teszi?

a magyar tulaj ugyanugy kiviszi a nyereseget, amikor seggmasszirozos S-Klassera meg Thai kurvakra kolti.

" Ha valtsag van, akkor ott rugja ki az embereket, ahol egyszerübb "

A magyar detto. Sot, minimalberen van mindenki, nincs fizetett szabadsag, nincs betegallomany, es meg egy csomo minden mas sincs.

A german a tulaj, akkor hoz nemi nyugati munkakulturat, technologiat, es jobban emberszamba veszi az alkalmazottakat. raadasul a nagy ceg ha magyarorszagon gecizik, a nemet szakszervezet ezert ugyanugy reklamal."

nem ertek egyet. A magyar tulaj akkor viszi ki a nyereseget, amikor jelentosen elonyosebb kivinni mint az orszagban elkolteni.
Amig kulturalt a magyar kurva, addig a magyar kurvara kolti. Lehet hogy az esetek 20%-ban thai kurvara kolti, de 80%-ban magyarra. A german fonok, meg az esetek 80%-ban a nemet kurvanak adja...

De a magyar fonok magyarorzagon epit hazat. magyarorszagon eszik, a csaladja is magyarorszagon eszik stb.

Valsagban kirugja a munkaerot ez idaig ok. De a magyar fonok ha mar nincs valsag, akkor ujbol termelni fog/akar. (ill. a magyar valsagban is akar vmennyit terelni, mert neki is abbol van a penz. A nemet is akar, de ha X emberrel tobb van a kelletenel es valaszthat, hogy ezeket Germaniaban rugja ki (ahol IG-Metall miatt nem olyan egyszeru) vagy magyarorszagon, akkor az utobbit valasztja) A german lehet, hogy egy ilyen alkalmat megragadva a termelest magyarorszag helyett romaniaban folytatja. A magyar kisebb esellyel megy mas orszagba. (nyilvan ha sokkal elonyosebb, akkor egy magyar is elmegy kulfoldre)

A Daimler peldan is latszik, hogy sokaig sajat keretein (ha tovabbmegyek meg mondhatnam, hogy BaWü belul) belul probalja megoldani a termelest. Nagy lepes, kulfoldre menni.

Magyarorszagon nem dolgoztam nemet vezetesu cegnel. Csak nemet csapattal voltam még diakkent magyar cegnel. Egyszer megmunkalasi idot kellett mernunk. A csoportvezeto tudta nelkul es a munkasoknak sem tetszett. A "fönököm": örülj es csinald, a szakszervezet nemetorszagban nem engedne...

(egy kanadai tulajdonu cegcsoport nemetorszagi cegenek a magyar leanyvallalata. 5 perc utan a csarnokban darabokban esett ki a fekete takony az orrombol)

Jamesblond 2010.11.24. 13:49:49

@theutat villám: Nem a városról írtam, hanem a környékéről. Szeged is szép, de mi veszi körül? Tanyák, kihalt utak...

Bélabácsi 2010.11.24. 13:51:08

@Shadowbull:

"Lehetseges, en meg ilyen kalkulacioval nem talalkoztam."

Elképzelni viszont el tudod, milyen az, amikor pl. egy gyárkomplexumon belül készül pl. egy VW EOS és egy Golf. Nyugodtan elhiheted nekem, hogy a teljes kalkuláció volt szem elött és nem a külön-külön, mert akkor egy EOS-t nem biztos hogy piacra dobtak volna, tekintettel az elsö idöszak veszteségeire, ami mindig csak darabszámmal kompenzálható, ami nagyon az elején még nincs.

"Maradjunk annyiban, hogy az arresrol nem tudunk semmit."

Azért a publikus iparági kalkulációkat nézve kiindulhatunkabból, hogy egy Golf-(tehát tömeg-)platformra épülö, 35-38 ezer EUR átlagárú sportkocsinál átlagban simán megvan a nettó 13-15% marzs, amit egy A-Klasse sosem fog elérni.

"A konkurenciahoz kepest tenyleg kevesnek tunik, de azert a 3-400e irrealis. SZVSZ.´1erbol elment tavaly 216e db, de ebben benne van az osszes karosszeriavaltozat (3 es 5 ajtos, meg a kupe es a kabrio). A3-bol 206e ment el (3 es otajtos meg a kabrio)

Igen, de az 1-es derivátumai:
1-es 3 ajtós
1-es ötajtós
1-es kupé
1-es kabrió
X1-es

és szevasz, erre jut a 216 ezer.

A- és B-Klasse tervezett derivátumai ezzel szemben:

A-Klasse 3 ajtós
B-Klasse ötajtós
B-klasse 2 ajtós coupé
B-Klasse 4 ajtós coupé ("kis CLS")
B-Klasse kis SUV (Tiguan-ellenfél),

ezek ugye csak azok amikhez már az MFA-architektúrán belül gyári kód van, ergo tutira megcsinálják. És ehhez még nem tudjuk, jön-e a kabrió pl., lesz-e a B-SUV alatti még kisebb SUV ugyanarra a platformra (az Audinál a Q1 ugye nem az A3 platformjára megy majd) és még sorolhatnám.

Ez a paletta már induláskor lényegesen más mint az 1-es BMW-é, sokkal közelebb áll pl. az A3-aséhoz, de majd csak akkor, ha már meglesz a Q3 is, azzal az A3-as család is bele fog karcolni a 300 ezres darabszámba.

no_holy_shit 2010.11.24. 14:03:56

" egy néhány százezres darabszámú (mert azért nemcsak nálunk gyártják majd ezeket a modelleket hanem Rastattban is) rendeléssel nem lehet, még akkor sem ha te vagy a Daimler. Majd ha pár év múlva egységesítették a Renault-val a "nem látható" alkatrészek ill. részegységek beszerzését (klíma, generátor, futómü-elemek stb.), akkor majd ezáltal lesz darabszám-effektusból származó megtakarítás - à la VW - is, de addig nem"

1,
1-2 eve a terv meg az volt, hogy Rastattban marad az aktulis A (es B?) gyartasa, mas celcsoportnak (idosebb vasarlo csoport), tehat az uj A es B gyartaskapacitasa ezzel is csokken.

2, Renault: hiszem ha latom. hany om651 fut a chryslernel? nagyon sok mindent hallani a sajtoban es cegen belul is, aztan ha 20-30%-a megvalosul akkor sokat mondtam. (bar az hogy a Mikulic az egyuttmukodes miatt lemondott a jelenlegi poziciojarol es az egyutmukodes megszervezesevel foglalkozik, az akar jelenthet is vmit. Vagy semmit) De legalabb a Mikulas eltunt.

Shadowbull 2010.11.24. 14:17:33

@Bélabácsi: "egy EOS-t nem biztos hogy piacra dobtak volna, tekintettel az elsö idöszak veszteségeire, ami mindig csak darabszámmal kompenzálható, ami nagyon az elején még nincs. "

Itt erzek nemi zavart az eroben.

A kalkulaciokat mindig teljes elettartamra vegzik, nyilvan van egy eletciklusa minden modellnek, de az osszdarabszamra vetitve kell nyereseget hozni. Nyilvan az elso evben semmi sem hozza be az osszes fejlesztes + beruhazas koltsegeit, es termel meg nyereseget is.

"Igen, de az 1-es derivátumai:
...
X1-es"

Nem, az X1 az kulon ertendo darabszamilag. Mondjuk ugyanugy Lipcseben megy mint a 1er, de muszakilag viszonylag keves koze van hozza.

sb

Bélabácsi 2010.11.24. 14:23:56

@no_holy_shit: Ja, hát egy-két éve még nem ment úgy a szekér mint most, és a munkavállalói érdekképviseleteknek is kellett valamit mondani, ugye Kecskemét a szemükben eleve "véres ing" volt...:)

Renault-témához: a dolog bizony már beindult, jónéhány részegység ill. elem esetében az árajánlatokat úgy kérik már, hogy konkrétan benne van a mindkét gyártó x, y, és z konkrét modelljeibe való beépíthetöség kötelme....

Bélabácsi 2010.11.24. 14:30:21

@Shadowbull: erre konkrét számom sajnos nincs (nem a VW-nél dolgozom, de ha ott is lennék, akkor is nagyon-nagyon meggondolnám, hogy leírjak-e ilyesmit...), de mivel EOS-ból eleddig mindösszesen éves átlagra vetítve, évente olyan 11-12 ezer darabot adtak el, nagyon nagynak kellett lennie a közös alkatrészek adta beszerzési nyereségnek ahhoz, hogy kihozzák a projektet nullszaldósra önmagában, amit én (pont a darabszámra való tekintettel) én speciel nem hiszek. Ha azonban hozzácsapom a platform többi modelljéhez, nincs miröl beszélni, mert a Golf és tsai simán elbírják.

Az X1-esben tévedtem, bocsi, az tényleg a 3-as architektúrájára épül - no itt tényleg zavar volt az eröben :)

Bélabácsi 2010.11.24. 14:32:10

...bocsi, az EOS-nál kábé 20 ezret akartam írni per év átlagban, a 11-12 a német piac vonatkozó értéke, de ettöl amit írtam még ül....

W123qp 2010.11.24. 15:05:13

Kedves Cikkíró!

Bár ez nem HR portál, de jó lenne ha megjelenne az elsö cikk olyan címmel, "Akiket az MBMH megszívatott". Sajnos lenne már miröl beszélni.

Én is tudnék mesélni...
ès még ismerek embereket.
Csak remélni tudom, hogy az autó építés jobban fog menni, mint HR-es dolgaik, mert ha nem...

Saját véleményem szerint sok német lesz itt még sokáig(bár nem így tervezik), mert nem fog az olyan könnyen menni.

Ezúton is csókoltatnám a HR igazgatót.

atabi 2010.11.24. 15:31:52

hipermarketek, bankok és összeszerelőüzemek ez a mai Agyarország.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.11.24. 15:37:28

@W123qp: Mesélj. Vagy csak picsogni van kedved?

Shadowbull 2010.11.24. 16:01:15

@atabi: speciel ez nem osszeszerelouzem, masreszt meg orulj neki inkabb.

sb

Professzor Käosz 2010.11.24. 16:05:09

Jön a német munkakultúra, éljen a früher!

Kakasherezabáló Unilever-zöldséges Kecskemétre, svábok lakta Közép-Magyarországra.

Ehe. Kicsit eci vagyok.

no_holy_shit 2010.11.24. 16:11:30

@W123qp:

meselj! (mi az hogy megszivatott? felvett es kirugott?)

Az autogyaraknak altalaban csak a max 25 eves, doktorizott 10 eves munkatapaztalattal rendelkezo tökeletes prezentaciokepeseggel biro es kisportolt munkaerö jön szoba excel lista toltogetesre, de csak brutto havi 280eFt van ra. De ez az alap felallas. Ahhoz hogy ezt megallapitsak, kell nekik 5 kör.

Professzor Käosz 2010.11.24. 16:13:40

Hm még valami eszembe jut. Ha valahol, akkor a mercédeszben németül kell beszélni.

Szegény svábok olyan dialektben beszélnek, hogy egymást sem értik.

Hahaha, jó móka lesz.

no_holy_shit 2010.11.24. 16:13:49

@no_holy_shit:

engem inkabb az erdekelne, hogy mennyit fizetnek.

W123qp 2010.11.24. 18:33:55

@no_holy_shit:

Szó szerint :-)

Az én esetemben még munkába állás előtt akarták a szerződési feltételeket megváltoztatni, feleannyi bruttót akartak adni...

Másokat viszont másfél hónap munkaviszony után rúgtak ki, csak amiatt mert az MBMH túl sok fizetést adott nekik és korrigálni kellett.

A volt olyan, akinek a MUNKAHELYI VEZETŐJÉT felhívták, hogy véleményezze X.Y.-t , mert jelentkezett náluk stb..

Én ennyiről tudok. Most még...

Viszont sokkal jobb munkahelyet találtam! Ez is valami.

no_holy_shit 2010.11.24. 19:12:25

"A volt olyan, akinek a MUNKAHELYI VEZETŐJÉT felhívták, hogy véleményezze X.Y.-t , mert jelentkezett náluk stb.."

sajnos ez viszont nyugaton nem annyira ritka. Az en szakmaban mindenki ismer mindenkit.

"Viszont sokkal jobb munkahelyet találtam!"

pedig meg nem is dolgoztal MBMH-nal :-P

"Másokat viszont másfél hónap munkaviszony után rúgtak ki, csak amiatt mert az MBMH túl sok fizetést adott nekik és korrigálni kellett."

germany meets hungary.

atabi 2010.11.24. 19:17:13

@Shadowbull: akkor itt mit fognak gyártani? a gyártás a beszállítóknál folyik,itt szerelnek fényeznek ,nem?

W123qp 2010.11.24. 19:18:30

@no_holy_shit:

sajnos ez viszont nyugaton nem annyira ritka. Az en szakmaban mindenki ismer mindenkit.

Ezt nem tudom, de ha a vezetődnek nincs humorérzéke, akkor ki tud veled tolni rendesen. Te valakit előléptetnél, ha tudnád, hogy kifelé tekinget?

Shadowbull 2010.11.24. 20:47:28

@atabi: Karosszeria presuzem is lesz, es nyilvan ossze kell hegeszteni a cuccot meg le kell festeni.

Az gyartas.

Egyebkent mi bajod van az osszeszerelessel?

Egy ekkora gyar megszervezese es iranyitasa nem kis tudomany.

sb

Shadowbull 2010.11.24. 20:53:37

@no_holy_shit: Aki most kerul be a Mercihez, az gyakorlatilag megfogta az isten labat.

sb

no_holy_shit 2010.11.24. 21:14:18

@W123qp:
"Te valakit előléptetnél, ha tudnád, hogy kifelé tekinget? "

a kollegam, akkor kapott fizetesemelest, amikor az AUditol (akinek a projektet csinalta a cegen keresztul) kapott egy allasajanlatot es kozolte a fonokkel, hogy akkor felmondana.

Nekem is akkor mondtak, hogy az altalam elkepzelt osszeg (ami az altaluk ajanlott 1,5x-e) megoldhato, amikor megmondtam, hogy nem erdekel az ajanlatuk, mert a konkurencia ajanlata lenyegesen jobb

no_holy_shit 2010.11.24. 21:36:41

@Shadowbull:

"Aki most kerul be a Mercihez, az gyakorlatilag megfogta az isten labat."

tudsz konkret felteteleket? Vagy csak ugy erted, hogy most meg jobbak a feltetelek, mint kesobb lesznek (lasd Audi Györ), meg hogy most meg tud helyezkedni (?)

Shadowbull 2010.11.24. 22:05:55

@no_holy_shit: Ugy ertem, hogy egy ilyen ceghez az elso idokben bekerulni azt jelenti, hogy karrier szempontjabol a hatar a csillagos eg. Le kell szarni a pillanatnyi fizut, nem lenyeg. Akkora helyzeti elony van ebben a szituacioban, ami nehany ev mulva bosegesen kifizetodik.

Az Audiban ugyanigy kezdodott: az elso 4-5 evben olyan gyorsan nott a gyar, hogy aki kettoig el tudott szamolni, abbol vezetot csinaltak. Kozuluk az okosabbja ra par evre olyan szintre jutott, ami magyar viszonyok kozott kivalo.

sb

lwl (törölt) 2010.11.24. 22:35:46

@W123qp: "Az én esetemben még munkába állás előtt akarták a szerződési feltételeket megváltoztatni, feleannyi bruttót akartak adni..."

Na most hogy mennyit "akarnak" adni, az mese. A franko ott van a munkaszerzodesben, azt meg vagy alairod, vagy nem.

"Másokat viszont másfél hónap munkaviszony után rúgtak ki, csak amiatt mert az MBMH túl sok fizetést adott nekik és korrigálni kellett."

A probaido, az bizony ilyen.

"A volt olyan, akinek a MUNKAHELYI VEZETŐJÉT felhívták, hogy véleményezze X.Y.-t , mert jelentkezett náluk stb.."

Es neked meg eletedben nem ellenoriztek egyik referenciadat sem, vagy mi a tokomet haborogsz?

Vihar a biliben baszki.

W123qp 2010.11.25. 13:04:23

@lwl:
Nyilván így van.
Megállapodást adminisztrációs hibákra vonatkozva felrúgni, nyilván teljesen normális.

Teljesen normális ugyanazon munkakörbe felvett embereket 100000 bruttó különbséggel felvenni, majd véletlenül a drágábbak kirugódnak. Ez is normális.

"A holnap felhívjuk önt", és 3 hétig semmi, majd amikor felhívom öket, éppen ök is akkor akartak telefonálni. A legutolsó majd hívom önt az MBNH-tól, az kb. 6 hónapja volt. Ez is normális szerintem.

Sajnos ez az Audinál sincs másképp, de szerintem ezt nem így kellene.
Nekem nem hívták fel a vezetöimet egyszer sem, ha van próbaidö, akkor ne kavarjon.

no_holy_shit 2010.11.25. 13:24:14

@lwl:
""Másokat viszont másfél hónap munkaviszony után rúgtak ki, csak amiatt mert az MBMH túl sok fizetést adott nekik és korrigálni kellett."

A probaido, az bizony ilyen."

azt hiszem a probido nem erre valo, hanem, hogy a munkaköri leirasban foglaltakat teljesiti-e a szemely, megbizhato-e stb

no_holy_shit 2010.11.25. 13:26:01

@W123qp:

""A holnap felhívjuk önt", és 3 hétig semmi, majd amikor felhívom öket, éppen ök is akkor akartak telefonálni. A legutolsó majd hívom önt az MBNH-tól, az kb. 6 hónapja volt. Ez is normális szerintem."

szerintem ne add fel, majd felhivnak 8 honap mulva es megkerdezik, hogy 2 het mulva tudna-e kezdeni hatarozott ideju szerzodessel.

W123qp 2010.11.25. 14:44:52

@no_holy_shit:
De hát addig a szocpolitilag íhen puztulok, tezsvírem!!!

Professzor Käosz 2010.11.26. 13:30:43

@W123qp

"A volt olyan, akinek a MUNKAHELYI VEZETŐJÉT felhívták, hogy véleményezze X.Y.-t , mert jelentkezett náluk stb.."

Teljesen normális szokás referenciákat kérni és leellenőrizni Németországban. Enélkül általában nem is megy egy meló se.

Professzor Käosz 2010.11.26. 13:38:57

@W123qp

"Teljesen normális ugyanazon munkakörbe felvett embereket 100000 bruttó különbséggel felvenni, majd véletlenül a drágábbak kirugódnak. Ez is normális."

Na látod, buta magyar, ezért kell a szakszervezet! Tudni kell a pénzekről! Árkartell - mond ugye valamit?
A német se hülye. Beszondázta a piacot. Van olcsóbban is, JAHOGY KÉREM MAGUK EKKORA KURVÁK! Akkor bocsesz.

Amióta megalapítottam a Villamosipari Kikötőmunkások Szakszervezetét, egy informatikus vagy villamosmérnök se megy a másik alá árban. Vigyázunk az árszínvonalra.

Erre most mit mondjak, érted. Aki KURVÁNAK ÁLL, NE SÍRJON HA BASSZÁK.

""A holnap felhívjuk önt", és 3 hétig semmi, majd amikor felhívom öket, éppen ök is akkor akartak telefonálni. A legutolsó majd hívom önt az MBNH-tól, az kb. 6 hónapja volt. Ez is normális szerintem."

Ez egy hülye HR-es picsa. Csak lejáratja a cégét. Németek ilyet nem csinálnak. Turkál a szarban maga körül a hülye ribanc. Én kirúgatnám a faszba. Felhívnám a főnökét. Vagy valami. Ilyen análkurva, érted. Kicsit szarszagú, de jó vákuumot csinál a seggével.

Na ennyit erről.

no_holy_shit 2010.11.28. 11:45:17

@Professzor Käosz:

"Ez egy hülye HR-es picsa. Csak lejáratja a cégét. Németek ilyet nem csinálnak. "

a nemet ilyet nem csinal-eee?

1, ahol most dolgozok, ott a szemelyzetisnek elmondtam, hogy kerjen nekem munkavallalasi engedelyt, mert ezt a cegnek kell kernie!!! (igen, a cegnek kell kernie! ha en bemegyek, akkor elkuldenem es meg mondjak, hogy a cegnek kell kernie) es el is kuldtem neki 3-4 hettel a munkakezdes elott (1(-1,5) het atfutasa van) minden szukseges iratot(mivel nem az elso eset volt ezert tudtam, hogy mi a szukseges!!). . Vhogy beszelunk 1-2 het mulva es kiderul, hogy a munkavallalasit nem kerte meg... vegul a munkakezdes elott 2 nappal kuldte el a munkaügyi hivatalba. (meg jo hogy nem lett meg...)

2, szemelyzetis nr.2 (egy osztrak kozpontu motorfejlesztoceg svab irodaja). interview utan, mondja a fonok, hogy 2-3 napon belul jelentkeznek. 2-3 hetig semmi. majd felhivom a fonokot, valasz: "ja azt hittem a szemelyzetis felhivta..."

a nemet szemelyzetis ugyanolyan analkurva, csak meg sir is hogy faj a popsija...

no_holy_shit 2010.11.28. 11:47:43

@no_holy_shit:

"ahol most dolgozok"
svab marka tulmotorizalt szappantartoit fejleszto/gyarto ceg

Professzor Käosz 2010.11.29. 13:22:22

haha. análkurváknak áll a világ.

bocs különben, nem szoktam ilyen durva lenni, csak ez valahogy így kijött a kezemből. :)
süti beállítások módosítása