A Ferrari őszödi beszéde

  2010. november 14. - ommm Címkék: vb 1 forma alonso vettel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


- Elkúrtuk, elvtársak. Nem kicsit, nagyon. Szégyent hoztunk a vörösökre.

Na ez lehet az az első pár mondat, amit Luca di Montezemolo intézett az egybegyűltekhez a Abu Dhabi-i nagydíj után. És akkor még nem is tudja, mekkorát csalódtam bennük én, itt, a képernyők előtt, mintha a direkt vártak volna a tömény fafejűséggel, hadd érlelődjön, majd most, a végén, mikor a legkevesebb szükségünk sincs rá, majd most elővesszük, elvtársak.

Elővették. Elrontották. Először ott, amikor nem esett le nekik a tantusz és a nagy Webber-figyelésben nem használták ki a biztonsági autós fázist, aztán ott, hogy Massát nem verték véres korbáccsal addig, amíg segíthetett volna Alonsónak. Nem látták át a helyzetet, és biztos vagyok benne, hogy ha Brawn vagy Todt ott vannak, akkor ilyesmi nem történik meg.

Annak az Alonsónak, akit a minap dicsértem harciassága és nyerésvágya okán, annak az Alonsónak, aki - bár látszott, hogy mindent megtesz - egyszerűen nem tudta jól beállítani autóját erre a pályára.

Annak az Alonsónak, akit a végtelenül korrektül versenyző - és szerintem tehetséges - Petrov, végigszívatott a futamon.
Annak az Alonsónak, akiben nagyot csalódtam, mikor a levezető körben idióta módon mutogatott előbbinek, mintha elvárható lett volna, hogy elengedje, holott világosan látszott, hogy gyorsabb az orosz.

Nem, Fernando, ez verseny, ha el akarsz és el tudsz menni, akkor menj. Ha nem, akkor (elnézést) kussolj, és viseld méltósággal sorsod. Ezzel csak lejárattad magad, nem kellett volna.

Vettel pedig, bár nem tartozik kedvenceim közé, teljesen megérdemelten kapta a címet: elnyomott mindenkit kíméletlenül, profin, hideg fejjel, bravó! Pontosan azt tette, amit elvártunk volna Alonsótól is.

Ez volt a Forma-1 2010-ben, sokáig beszélünk még erről, azt hiszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr512448172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cpt. Flint 2010.11.15. 15:42:47

@RNWolrd: sőt, olvassa is el, mer' jó! :o)

butschq 2010.11.15. 15:43:57

@RNWolrd: hej ez érdekes, rákeresek, elolvasom a könyvet.

RNWolrd 2010.11.15. 15:44:51

@Cpt. Flint: és nézze is meg a filmet, mert az is jó ... :D
Yossarian .. király benne ... :)

Evil1979 2010.11.15. 15:44:57

Ilyen posztra ennyi klikk.
Itt most mindenki egymásnak ugrott azért, hogy ommm végre egy rakat pénzt vigyen haza, mert gondolom a klikk-ek után kapja :D.

megint 2010.11.15. 15:46:46

412T2, ezt nyilatkozta az egyik főnököd(Domenicali):"Domenicali elismerte, hogy a Red Bull csapaton belüli egyenlőségre épülő politikája sikeresebb volt, mert a Ferrari nem tudott egyszerre védekezni Vettel és Webber ellen." Tehát akkor mégiscsak jól döntött a redbull, két lehetőségük maradt a végére, a ferrarinak meg csak egy.

412T2 2010.11.15. 15:48:01

@Cpt. Flint: Hogy merek?:D bocsánat szólás szabadság van:P

RNWolrd 2010.11.15. 15:48:29

@megint: Domenicali menti a seggét... ennyi. Rossz duma, senkire se kellett volna figyelni csak Alonso-ra. Ha kint hagyják Button mögött most Alonso a világbajnok ennyi.

412T2 2010.11.15. 15:51:10

@megint: Nem is tudom, ez nagyon olyan hivatalos szájába adott mondatnak tűnik. Minél kevesebb támadási ponttal amin a média már nem tud mit csámcsogni. Úgy tűnik már elkezdtek teljes erőbedobással a 2011-es évre koncentrlni:)

RNWolrd 2010.11.15. 15:51:33

Webber a gyenge időmérővel megtette a szívességet a Red Bull-nak, hogy Vettel világbajnok lehessen. Ha ott nyargal tegnap Sebastian mögött a második helyen, vidáman világbajnok most.

412T2 2010.11.15. 15:52:34

@RNWolrd: Utólag könnyű okosnak lenni, Neweynak volt egy cikke amiben a Ferrarit "védte", hogy abban a helyzetben nehéz volt jó döntést hoznia a Ferrarinak.

Cpt. Flint 2010.11.15. 15:53:17

@412T2: "Hogy merek?:D bocsánat szólás szabadság van:P"
Csak a bátorságodat (nevezzük inkább vakmerőségnek) csodáltam. Hogy nem félsz égetni magad.

412T2 2010.11.15. 15:53:36

@RNWolrd: Inkább ő lett volna a vb, annak még örültem is volna egy kicsit.

412T2 2010.11.15. 15:54:39

@Cpt. Flint: ez csak egy fórum arc nélkül valódi név nélkül tök mindegy mit írok.

Cpt. Flint 2010.11.15. 15:55:53

@Cpt. Flint: "Hogy nem félsz égetni magad." Mármint azzal, hogy egy bevallottan érzelmi alapú véleményt megpróbálsz mindenáron ráerőltetni másokra.

RNWolrd 2010.11.15. 15:56:41

@412T2: én nem utólag vagyok okos, már akkor világgá ordítottam, hogy ki ne hozzák Alonsot, amikor megláttam, hogy Webber csak a 16. helyre jött vissza. Csak a kedvesem a tanúm rá... ki is akadt szegény , hogy mit kajabálok ... :)
Ehhez nem kell atomfizikusnak lenni, ha valakit bedobok a forgalomba, ahol már kereket cserélt egyének vannak, ott vége a dalnak ...
Agyatlan digók, sose volt érzékük a kialakult helyzetet jól lereagálni ...

Cpt. Flint 2010.11.15. 15:57:47

@412T2: "ez csak egy fórum arc nélkül valódi név nélkül tök mindegy mit írok."
ja, hát ez igaz, csak akkor meg minek, ha úgyis mindegy. tiszta időpocsékolás. ezzel amúgy mindjárt minősítetted is az összes írásodat.

butschq 2010.11.15. 15:58:21

Még egy vmit nem értek. A forma-1 ban köztelezően a Ferrarinak kellene nyernie, és ha nem így van, rögtön keresni kell a hibásokat? Nemcsak egyszerűen a red Bull egész évben jobban teljesített (tökmindegy melyik pilótáját előnybe téve, mert mindkettő hozta az elvárhatót), Vettel több pontot gyűjtött, így valószínűleg megérdemelten kapta a vb címet.

butschq 2010.11.15. 16:00:04

@kohlenbrenner: köztelezően=kötelezően
úgy látszik nem ittam eleget, mert nem tudok írni. minnyá bedobok egy sört

RNWolrd 2010.11.15. 16:00:56

@kohlenbrenner: senki sem sajnálja a címet a Red Bull-tól, hisz egész évben kiemelkedőek voltak. De ...
ahogy a Ferrari eljátszotta a 60%-nál nagyobb esélyét a győzelemre, az már szinte fájdalmas... ezért kesergünk ...

butschq 2010.11.15. 16:04:32

@RNWolrd: ha meg Webber annyira sírt, hogy Vettelt így meg úgy, mi a picsáért nem ment egy jobb kört Vetteltől? Akkor ő kezdte volna pole-ból, de neki is a szája nagy. itt sírt egész évben, pedig csak néha néha voltak felvillanásai (bár így is jobban teljesített, mint eddigi pályafutása alatt). vettel meg egy fiatal teehtséges, aki még itt lesz egy évtizedig, akkor is mikor már webber ausztráliában szivarral a kezében fogja nézni az f-1et. a 80-éves rokonom is bizonygatja, hogy ő milyen jó sofőr a 60 éves jogsijával, meg hogy hány kilómétert, mikor a kuplung emelésénél beremeg a lába.

butschq 2010.11.15. 16:06:43

@RNWolrd: ó bazze. jóvan, mi meg itt nem-Ferrari fanok próbálunk titeket oltani.:)

butschq 2010.11.15. 16:09:10

attól függetlenül jól esett ez a sok fröcsögés, most úgy kijött belőlem:)
utoljára utolsó udvarlásom alkalmával beszéltem ennyit (mert leírt kommentjeim négyszerese futott át az agyamon, csak ilyen szelektáló típus vagyok)

butschq 2010.11.15. 16:12:42

azta büdös 757 komment, és viszonylag normális határokon belül maradt a társalgás. fejlődünk. ez tetszik

412T2 2010.11.15. 16:14:25

@Cpt. Flint: tévedés én csak leírtam a véleményem. Senkire nem erőltettem semmit, ellenben mások kitartóan próbálkoztak, hogy a saját véleményüket erőltessék én rám...

412T2 2010.11.15. 16:16:07

@RNWolrd: Nem kéne általánosítani, a másik, hogy olyan kurva okos vagy a székből ülve de lehet azzal a húzással is ugyanúgy beszívták volna. Mint írtam sokkal több adatot látnak mint te otthonról.

RNWolrd 2010.11.15. 16:16:33

@kohlenbrenner: csak a saját véleményem : a Red Bull-nál is meg volt a sorrend, azaz No.1 Vettel ... No.2 Webbber.
Az év folyamán azonban Vettelnek igen sok gondja volt, így a másik autóval Webber szépen odakeveredett az elejére, nem érdemtelenül persze. Azonban ahogy Vettel visszajött a játékba, úgy került ismét előtérbe a személye.
Mi, egyszerű fotelszurkolók, sose tudjuk meg, hogy mi történik egy boxban, ki milyen alkatrészeket kap meg avagy nem.
A Red Bull csak játszotta a jópofát, hisz tehette, mindkét versenyzője jó pozícióban volt .. ebből nem tudtak rosszul kijönni. Mondhatni okosak voltak .

412T2 2010.11.15. 16:17:45

@Cpt. Flint: nem volt értelmetlen leírtam a véleményem és abban a kontextusban volt is benne ráció, csak nem tettem hozzá a gyengébbek ekdvéért azt hogy az egész akkor érvényes ha Petrov igy is úgy is repül.

RNWolrd 2010.11.15. 16:19:42

@412T2: ugyan már, Button elautózott vagy 40 kört a szuperlágyon és vidáman visszajött a negyedik helyre a kerékcsere után, közvetlenül Kubica és Hamilton mögé, majd Kibica kiállása után vidáman lett harmadik.
Ha Alonso ott megy mögötte 5 - 10 másodpercre, most Ő a világbajnok.

412T2 2010.11.15. 16:20:14

@kohlenbrenner: mert valószínűleg nem koncentráltak rá úgy mint Vettelre de ez más összeesküvés elmélet az viszont igaz, hogy nem támogatták akkor amikor kellett volna, hanem vártak Vettelre így kockáztatva a vb esélyüket.Végül szerencséjük lett.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.15. 16:22:14

765. okos, értelmes és megfontolt hozzászólás: pna

412T2 2010.11.15. 16:23:42

@RNWolrd: Nem ért volna Alonso vissza Webber elé a kiállás után. Igaz ott voltak a lekörözöttek. Az a baj, hogy a tv-ből nem lehet átlátni de szerintem a boxból sem mindig, Newey szerint nagyon nehéz dolga volt a Ferrarinak, tehát nem ők voltak a hülyék.

RNWolrd 2010.11.15. 16:24:52

@412T2: vélelmezem, a Ferrari boxban is volt néhány Czollner meg Véber, akik ott sikongattak a monitor előtt, hogy Webber hogy felgyorsult a keményebb gumikon...
persze, " légüres térben " jó hogy gyors volt ...
érdekes, mikor Alonso beállt elé, már nem volt annyira gyors, sőt inkább olyan lassú lett mint ők....

412T2 2010.11.15. 16:27:31

@RNWolrd: De Alonso előtt sem volt éppen senki a lágy gumikon és másfél másodpercet kapott egy kör alatt. Azt nem tudjuk, hogy miután Webber elment Algersuari mellett milyen közel volt a következő "lassú" pilóta. Szerintem a Ferrarinál látták ezért hívták be.

RNWolrd 2010.11.15. 16:28:05

@412T2: sajnos logikátlan amit írsz, ugyanis Button is visszaért Webber elé, vagy 20 másodperccel ....
Oda Alonso is befért volna simán...

412T2 2010.11.15. 16:30:47

@RNWolrd: Túl sokat lassult volna a lágy kopott gumikon. A McLaren ezen a futamon egyáltalán nem koptatta el a gumikat ezzel csak a Ferrarinak és a Red bullnak volt gondja.

412T2 2010.11.15. 16:33:04

@RNWolrd: Jah a másik nem tudom mennyire emlékszel mikor behívták a boxba az utolsó körében úgy csúszkált Alonso mintha jégen ment volna, Ebben az évben többször fordult elő egy egy pilótával, hogy hirtelen 1 kör alatt borzalmasat vesztett a tapadásából a gumi.

RNWolrd 2010.11.15. 16:33:53

@412T2: keresem a laptimeing-ot , nekem az a körönkénti 1,5 másodperc kicsit hibádzik ...

412T2 2010.11.15. 16:38:56

@RNWolrd: 1 másodperc felett volt jóval az biztos és ez csak romlott volna körről körre, igaz az üzemanyag is fogy de a kopás kritikus volt ahogy Webbernél is.

RNWolrd 2010.11.15. 16:40:05

@412T2: gumikopás ...
Senkinek se volt gondja a lágy gumikkal, főleg a csökkenő hőmérséklet miatt.
Hamilton 23, Vettel 24, Button 39 kört ment velük.
Webbernek meg kellett próbálnia a stratégia váltást, mert látták, hogy így nem kerülnek előrébb.
A Ferrari meg követte Webbert hogy miért azt csak az olaszok tudják ...

RNWolrd 2010.11.15. 16:47:03

@412T2: az egészben az a röhej, megyek a negyedik helyen, mondhatni világbajnok vagyok, csak körbe kellene érni itt a negyedik helyen, erre valamelyik okostojás azt mondja, usgyi vissza a 14. helyre mert az nagyon jó nekünk, mert így pont mögöttünk van Webber aki nagyon gyors lett ám ...
És hogy nem csak én gondolom így, arra bizonyíték, hogy Olaszországban óriási a felháborodás, lehet hogy ez Montezemolo állásába került ez az ökörség ...

412T2 2010.11.15. 16:50:05

@RNWolrd: Webbernek szét voltak kopva a gumijai Alonso is csúszkált és lassabb időket ment a lágyon lényegesen mint Webber a keményen ezért hívták ki. A Mclarennek pont nem volt gondja Vettelnek viszont már igen.

412T2 2010.11.15. 16:51:10

@RNWolrd: jó nem tudom, én ezt láttam lehet téves.

412T2 2010.11.15. 16:52:24

@RNWolrd: Nem Montezemolot fogják leváltani hanem maximum Baldisseri-t, és a stratégát.

b.f. 2010.11.15. 16:53:50

@zummazumm: nem, Webben nem ezért nem lett világbajnok. Neki direkt szúrták el az idényét. Mindig, minden versenyen Vettel kapta meg a legújabb fejlesztéseket, neki egy régebbi konstrukcióval kellet minden alkalommal pályára menni. Mikor Vettel Silverstone-ban falhoz csapta a kocsit, akkor is pofátlanul, szemrebbenés nélkül lekapták Webber autójáról az újabb első szárnyat. Hiszen az kellett a csapat kis kedvencének, Vettelnek. Nem összeesküvés-elméleteket akarok gyártani, de szerintem az sem véletlen, hogy Webber az utolsó 2-3 nagydíjon rendre Vettel mögött végzett. Lehetett valami kis stikli az autók beállításaiban a kis német javára.
Ha üzleti szempontból közelítem meg a dolgot, a RB-nak jobban megéri Vettelt nyomni, fiatal, rengeteg idénye van még a Forma 1-ben hátra. A világbajnoki címmel a háta mögött rengeteg szponzor fog nagyon hosszú évekig nagyon-nagyon sokmillió eurót adni a csapatnak. Ezzel szemben Webber már túl van a 30-on, nem sokáig lesz alkalma már versenyezni. Ergo nincs is annyi üzleti lehetőség már benne. Egyet jegyezz meg, ezen a világon minden okkal történik!

gnme 2010.11.15. 16:57:14

Nade ki ez a manusz?

Cipőkanállal veszi le a sisakot és mutogatja a koszos körmeit.

Fogadjunk hagymát reggelizett.

Még ruhára se tellik. Tiszta eggy'atta foltozott másodkezi síoveráll. Ehhhh..

Hurri Kán 2010.11.15. 17:31:32

OFF: úgy néz ki este megnyitják a Margit-hidat! Végre!

ON

@gnme: Talán cifra szűrbe' öltözve kéne versenyezni? :)

trakman 2010.11.15. 17:37:38

Sajnos ez a Ferrari már nem az a Ferrari, amit Schumi, Brawn és Todt felépített hosszú-hosszú évek verejtékes munkájával! Hiába az egyik legjobb pilóta Alonso, ha így folytatják megint nem fognak világbajnoki címet nyerni úgy 20-30 évig, mint Schumi előtt! Remélem ez nem így lesz, de még nagyon "amatőröknek" tűnnek!

zummazumm 2010.11.15. 18:29:54

@b.f.: Webben nem ezért nem lett világbajnok. Neki direkt szúrták el az idényét. ... Mikor Vettel Silverstone-ban falhoz csapta a kocsit, akkor is pofátlanul, szemrebbenés nélkül lekapták Webber autójáról az újabb első szárnyat. Hiszen az kellett a csapat kis kedvencének, Vettelnek.

Hmm, talán jobb is hogy levették, elvégre nem Webber nyerte a futamot, Vettel meg csak 7. lett? Ennyit az összeesküvés-elméletről.

Méghogy Webbernek elszúrták volna az idényét? HA igazán szórakozni akartak volna vele, akkor biztos nem 2. az utolsó futam előtt. Az hogy Vettelben jobban bíztak az utolsó futamokon, azt aláírom, de jobb formában volt! Azt meg nem kelle elfelejteni, hogy Vettel motorhiba miatt állt ki (tehát mondhatta volna Ő is, hogy ez biztos szándékos volt, Webbert segítitek?) De nem, míg Webber csak falhoz csapta a járgányt Koreában, nem? Vagy ez is csapat bűne? Az az igazság, hogy a két pilóta mentális különbségén sok múlott!

RNWorld: nem ezt mondtam én is? A Ferrari óriási hibát követett el, hogy nem a topsebességre állította be az autót. Kanyarokban nem lehet előzni, csak az egyenesekben és féktávon. Vagy pörgött a Ferka maxon, de ennyit bírt. Nem volt Petrov és Alonso között nagy különbség. És ez nem rally, hogy szabad előtted a pálya. Gyorsabb vagy? Előzz meg! Ennyi.

gabóapó 2010.11.15. 19:35:48

én úgy ültem le vasárnap a TV elé, hogy nem bánom, ha piros autós ember lesz a bajnok a végén. Tifosi vagyok, de amolyan "kelet-európai" módon, sajna semmi esélyem, hogy majd egyszer egy ilyen géppel haladjak végig (mondjuk)a Soroksári úton. Az "öreg" (egy-két évvel fiatalabb nálam) Suhamért szerettem,de az idei éve nem volt méltó hozzá egyáltalán. (igaz,az ominózus gumiszabályok után már nem is nyert vb-t, pont Alonso verte még kétszer is). Talán még sokak emlékeznek arra a Renault-os jelenetre, amikor Fernandónk világbajnok lett, feltűnt pár millió képernyőn a "Shumacher who?" felirat, amitől kicsit hányingerem lett anno. Ok, nem Alonsó viselte, de akkor is... Na szóval ezért az elején inkább Massát favorizáltam, de neki ez az év nagyon gyenge lett. Ekkorát esett volna tavaly MOgyoródon?! Na mind1... Aztán ha már Ferka, és Felipe nem, akkor üsse kavics, dobjuk a régi rönós rossz képet, go Fernandó... Nodehátkérem...! Aki világbajnok akar lenni, annak nem lehet kifogás, hogy egy orosz gyerek előőte megy, és éppen nem rosszabb az autója. Ha kell vért taposva a pedálból, a végén már úgyis mindegy alapon, de mindent fel kell tekerni, és egy lapra feltenni. Ehelyett végigvonatozták a meccs kétharmadát, és a végén Alonsó kicsit integetett Petrovnak. Nálam majdnem az ominózus "rönós-felirat"... Egy szó mint száz:ha győzni akarsz, akkor győzzél, és kész!Ha ehhez le kell előzni három autót, akkor előzd le, főleg, hogy ezek az év töbi részében messze mögötted voltak. Minden más csak kifogás. Amúgy meg szerintem a rajtnál cseszték el, ha nem engedik el Buttont, utólag nem kellett volna öklöt rázni, legfeljebb örömében.És ennyi. Igen, gyengébb volt az autó,egész évben, de ha ha ekkora tehetség vagy, és az egész csapat mögötted van látványosan, akkor nincs iért panaszkodni.. Ennyi... Majd jövőre... (bár én két éve,a brazil nagydíjon megmondtam, hogy Vettelt meg kéne vennie a Ferrarinak, a mostani gárda legnagyobb tehetsége, emlékeztet a régi, fiatal, pimasz, (kicsit agresszív) Sumira. Ahogy akkor otthagyta Hamiltont!!! Na az már jelzett valamit..

Balt 2010.11.15. 20:36:41

@A.. Közbiztonság Szilárd: Khmm: hány db ún. előzés (overtaking) történt tegnap a pályán...?

Balt 2010.11.15. 20:41:53

@dombovarivanda: "Schuhamér dicsôséges pályafutása a korai vb címeinek vitatható körülmènyei, a késôbbiek iszonyú unalmassága, és a pilóta fôleg fiatalkori, bicskanyitogatóan arogáns modora miatt hidegen hagy"

Nekem kimondottan rokonszenves volt, hogy rendszeresen, vb-esélyesen is beállt focizni jótékonysági meccsre a Stadionban, nem féltette a lábát. Respekt!

Balt 2010.11.15. 20:48:01

@zsotyek: "Sajnos egyedül a Mclaren az ahol ezt a csapatsorrendet nem tapasztalni az élcsapatokon belül."

Ááá, véletlenül sem, ezért hagyta ott őket Alonso a sokkal "jobb" Renault-ért... :)

Balt 2010.11.15. 20:51:45

@Geo_morph: "Ember, magadnál vagy? Petrov baromi jó pilóta, Kubica szintén, Rosberg olyan semmilyen, az igaz."

Megengedve, hogy Petrov első éve a F1-ben, azt hiszem, nem lehet egy lapon említeni Rosberggel, pláne Kubicával. Marha nagy mázli - és talán a tegnapi "bravúrja" -, na meg persze Putyin bátyuska buxája, ha jövőre szerződést kap...

Mosquito34 2010.11.15. 20:52:16

Igy van.. Ezt a Ferrari és Alonsó is rendesen elq...a.. Ha tovább kint marad és nem pánikolnak be Vebber miatt és elmennek kb 30 kört akkor meglehetett volna! Nincs egy igazi ÁSZ/ÉSZ a Ferrarinál aki rendet tud tenni,koncentrál és megfelelően irányit!!

nikó 78 2010.11.15. 21:20:30

Én azt hittem,még tegnap délelőtt,hogy hú milyen jó kis verseny lessz ez ,mégis csak vb-címért megy majd a csata.Ezzel az illúzióval vártam,a délután 2-őt,mint minden versenyhétvégét,kisebb nagyobb megszakításokkal 20 éve.De be kell hogy valjam,hogy a jó F1-es versenyek illúziója,kezd teljesen kikopni belőlem.Idén kb 9 futamot tutira bealudtam,olyannyira izgalmasak voltak.A tegnapi napot, meg egyszerüen, nem tudom,hova tenni.Taktikázós-eltaktikázós,a végén mutogatós.Mondhatnám a szokásos,csak ha úgy vesszük,komoly volt a tét,és sokesélyes a végredmény.Azt kérdezném,hogy milyen eseményeknek kellene történnie ahhoz,hogy végre küzdelmet láthassunk??????????????

Balt 2010.11.15. 21:21:43

@Dr.Traktor: "még egy apróság amit nem értek:
miért van egy rakás pilótának ilyen hosszúra hagyott (igénytelen jellegű) lobonca?"

Mert nincs pénzük/idejük/kedvük borbélyhoz, oppárdon: stylisthöz menni. :) De így is akad nő, nem kell ahhoz J. Bond beton frizura. :)) Na meg nem lehet mindenki olyan skinhead, mint Hamilton... :)

De nekem semmi bajom ezzel. (Azért remélem, a 3-futamos Amati kisasszon legalább borotválkozott szezon előtt. :)))

en.wikipedia.org/wiki/Giovanna_Amati

gabóapó 2010.11.15. 21:27:53

A legtöbb Sumi-fikázó vagy nem emlékszik rá, vagy még nem is élt, vagy nem törődött még az F1-el, tehát amnéziás arról a korról, amikor ez az akkor még igencsak fiatal német gyerek világbajnok lett,(a nem túl szimpatikus Briattóréval, hiszen Sumi az ő felfedezettje volt annó-akárcsak Alonsó),de a csúcson elment az ugyancsak csetlő-botló,szinte csak a nevéből élő Ferrarihoz.Akkor ezt senki nem értette,és csak a (vélhetően)nem kis pénznek tudta be.De vitte magával Todtot,és ott lett Brawn is, és ez a hármas gyorsan gatyába rázta a Ferkát. És ehhez mind a három ember kellett,ezt ne felejtsük el, amikor Ferrariról,vagy Sumiról beszélünk!Azóta?Brown csinált egy csapatot,Sumi ott van, de itt is kell mejd egy-két év,mire igazán ütőképesek lesznek.Csak Sumi nem lesz már huszonéves,Todt meg a másik kis zseni, valahol lógatja a világban a "lábát",exjamesbond-barátnőjével. A Ferrari már nem az,mint voltak.Lehet még,egyszer talán,de pont azok a zseniális menet közbeni húzások nincsenek meg,amiket Brawn kitalált,Todt gyakorlatba ültetett,Sumi meg pontosan azt csinálta vakon,amit ezek ketten mondtak neki.Ha azt mondták,hogy "gumicsere után menjél három hipergyors,majd két csigalassú kört,aztán gyere be,kapsz 23,68 liter benzint,és miénk a futam",akkor Sumi hasjzál,ezredmásodpercpontosan meg is csinálta.És megkapta a gumit,benyát,a végén meg egy párszor a vb-címet.Igen,mondhatták sokan,hogy unalmas így,de leginkább csak irígykedtek rájuk. Most?Igen,Nevey szuper autót csinált,Vettel zseniális,de még messze vannak a nagy hármastól.A Ferrari meg?! Hiába jó Alonso (nem szokás kétszer véletlenül vb-t nyerni)nincs az az ötelet, szikra,ami hozná a pluszt.Amióta Brawnék elmentek,olyan vasutas hibákat csinálnak futam közben, (nem csak most,nem csak idén)hogy az ember haja égnek áll.Nem jön ki Kimi az edzésen időben,emiatt nem jut be a Q1-be,Massa elviszi a tankolócsövet,elcseszik Alonsó taktikáját,és lehetne sorolni hosszan. Lehetne legjobb az autó,ez akkor is kevés.Emlékeztek? Annó Sumi még Hakkinennel vívott óriásiakat,és akkor a Mc-jobb volt a Ferkánál,és a végén mégis... De ehhez kellett három zseni,akik vakon bíztak egymásban,és nem, ismétlem NEM hibáztak. Ma meg csak Alonsó rázza az öklét Petrov felé kínjában... Forza Ferrari? na jó forza, de srácok,ez így nagyon karcsú...

Balt 2010.11.15. 21:32:36

@ehja: "Hát azért az egyenesekben sikerülhetett volna már ha tényleg gyorsabb és tud vezetni. Úgy látszik a Ferrari fanok szerint kb ilyen szabályokkal kellene F1-et rendezni:"

Ehh, reménytelen: a Renault gyorsabb volt az egyenesekben (gyk: nagyobb volt a végsebessége, erre volt optimalizálva), de ez nem jelenti azt, hogy egy teljes körön gyorsabb, u.is mint a neve is mutatja: a kör nem egyenes. Néha kanyar is van rajta. (Egy "ideális" körön pl. folyamatos, 360 fokig. Egy konkáv síkidom vagy utam bocsá' egy 8-as alakú pálya, mint Suzuka házi feladat.) Alonso az edzésen bő 1 mp-cel volt gyorsabb Petrovnál (aki amúgy valszeg élete eredményét hozta):

www.nemzetisport.hu/f1/abu-dzabi-nagydij-idomero-edzes-elo-2052583/

T1GRIS 2010.11.15. 21:33:50

Nem Alonso, nem a Ferrari és pláne nem Petrov kritikája az, ami tegnap történt, hanem az egész Formula 1-é. :(
Mi maradt abból a vérpezsdítő autóversenyből, amit úgy szerettünk? Mi ez a szar helyette?
Mikor kapnak már a fejükhöz a szabályozók, hogy a motorfejlesztés befagyasztásával meg a teljesítmény mesterséges nyírbálásával a konstruktőröknek egyetlen lehetőségük marad arra, hogy gyors(abb) autót csináljanak, ez pedig az aerodinamika - ami szép látványos köridőket eredményez az időmérőn, aztán vasárnap az egészet ki lehet dobni a picsába, ha nem tiszta légáramlatban autóznak. Könyörgök, a kerékcsere után Massa beszorul egy Algersuari mögé, és leautózza az egész futamot ott???
És az csak az egyik probléma, hogy az autókkal nem lehet előzni, a másik az, hogy amikor lehetne harcolni, akkor sem hagyják őket, mert ma már minden csip-csup koccanást egyből versenybírók vizsgálnak, ami az eleve nem túl karakteres mai versenyzőkből konkrétan picsogó primadonnákat varázsol seperc alatt. Elég csak végigtekinteni a mezőnyön és az idei szezonon.
A harmadik pedig az, hogy mivel előzni lehetetlen, az autókat gyakorlatilag a mérnökök távirányítják a boxból, a pilóta csupán egy ügyes kezű biorobot, aki be tud állítani egy fordulatszám-tartományt, üzemanyag-keveréket, fékerőt, és be tud venni kanyarokat, aztán a monitorok előtt kiszámolják neki, hogy milyen köridőt kell mennie ahhoz, hogy a boxban megelőzze a másik kirakatpilóta autóját.

Nem tartom magam veteránnak, '86. óta nézem a futamokat, de ilyenkor nagyon öregnek érzem magam, és a régi Formula 1-et akarom visszakapni. (És lehet, hogy most azok, akik még élőben láthattak olyan párharcokat, mint pl. Arnoux és Villeneuve Dijonban - érdemes rákeresni! -, azok már a '86. utáni érára is legyintenek, hogy már az sem volt az az éles küzdelem. :)

Összességében: nem volt olyan rossz szezon, mint a pár évvel korábbiak (sőt), de tegnap megint óriásit csalódtam. Nem a Ferrariban, nem Alonsóban - a sportágban.

gabóapó 2010.11.15. 21:34:26

bocs,vacak a klaviatúrám,mint Alonsó idegrendszere tegnap este óta... Newey persze,meg a többi elütés is... bocs..

Balt 2010.11.15. 21:38:47

@fabot: "Nagy király lehetsz. Rendezz Forumula Ferrari 1 -et, ott aztán az fog történni, amit te akarsz. Ha valaki zavar téged, sújtod egy box áthajtásos büntetéssel, és akkor "izgalmas" lesz a verseny."

Azé' ne sértődj meg nagyon jövőre, ha a Pirelli lesz az 1 gumiszállító, nem lesz F-csatorna, esetleg lesz KERS meg Turbo, netán tényleg a Ferrarinak fog állni a zászló. Nem biztos, de lehet... Én szóltam, nem érhet váratlanul... :))

Balt 2010.11.15. 21:45:09

@kohlenbrenner: "írjunk már egy levelet az FIA-nak, hogy ezentúl szabályban legyen, hogy a rajtnál az összes középszintű pilótának el kell engednie a nagyokat, hogy véletlenül se szóljanak bele a dolgaikba."

A Safety Car mögötti dolgon lehetne még gondolkodni, mi tagadás. A benzinmizéria (kötelező tankolásos futamok) és a mindent lehet, aztán besorolsz, ahova sikerül között azért vannak még árnyalatok...

ujbudai polgár 2010.11.15. 21:51:45

Óriásiak néhányan!
A Brazil nagydíj után ott fikázták a Red Bullt és Vettelt, hogy miért nem engedte előre Webbert... Mire ment volna vele Webber? Az időmérőn csak az 5. helyet tudta megszerezni...
Arról meg aztán senki nem beszél hogy Vettel alól 3x szállt el a motor, úgy hogy az élen volt idén!!! Webber nem érdemelte volna meg a végső győzelmet. Mondjuk amikor Vettelnek elgurult a gyógyszere és összetörte Webbert az csúnya volt, de látható volt már 2 futammal előtte, hogy borzasztóan feszült és egyszer el fog pattanni a húr, csak hát épp rosszkor... De ha összegezni akarom: szerintem idén az nyerte a vb-t, aki megérdemelte!

victor vacendak 2010.11.15. 22:00:06

Ha a VB cím a tét, nem lehet puhapöcsként vezetni. Emlékezzünk csak: 2006 MS azok után, hogy messze a legjobb időt mente már a Q2-ben, nem jutott szóhoz műszaki probléma miatt a Q3-ban. 10. helyről, defektettel együtt is feljött a negyedikre. A VB-t elbukta, de emelt fővel. Aztán 2007 Kimi, nem számolgatott, övé lett a VB cím. 2009, Button, mekkorát ment, és ővé lett a cím. Ezek példaértékű teljesítmények, kényszerhelyzetben. Akárcsak Vettelé.
Alonso azonban pont azt a beszari taktikát választotta, mint Hamibuci 2008-ban. Az angolnak hatalmas mákra volt szüksége, hogy megnyerje a VB-t, nyugodtan mondhatjuk, Glock kaparta ki neki a gesztenyét. Ezőttal Alonso töketlenkedése is elég lehetett volna, de a legendás szerencséje elpártolt tőle (ugye hány futamot nyert úgy, hogy a fő rivális az élen haladt, de elfüstölt az autó, Alonso pedig bekocogott a célba elsőként)...

Balt 2010.11.15. 22:08:33

@Google: "Láttam francia, német közvetítéseket is. Fogalmam sem volt, kinek drukkol a riporter, mert az az ő személyes problémája."

Azon erősen meglepődnék, ha egy német közvetítésben nem a 7(?) német pilóta és 2(?) német csapat lenne a téma és Vettel a favorit - kimondva-kimondatlanul...

Balt 2010.11.15. 22:09:43

@Balt: De ez teljesen rendben van így, sőt!

b.f. 2010.11.15. 22:14:44

@zummazumm: ez a szárnycsere dolog csak annyit hivatott megmutatni, hogy valójában ki az első és a második számú pilóta a csapatnál. Csak annyit jelentett, hogy Vettelnek mindent megadnak, Webber meg magasról le van tojva. Itt elsősorban erkölcsi és nem eredmény orientált dologról volt szó.

A motorhibát meg ne keverjük már ide. A motorokat a Renault szállítja, ők állítják be. A motorhoz nem is lehet hozzányúlni. Az apró kis tizednyi vagy század másodpernyi különbségeket inkább az aerodinamikai és futómű beállításokban kellene keresni, amiket elvileg a pilóták és mérnökök közösen lőnek be. Na itt viszont már könnyen lehet úgy játszani, hogy egyik pilótánk jóval lassabb legyen a másiknál.

Shadowbull 2010.11.15. 22:20:24

@b.f.: Kar hogy Webber nem volt gyorsabb az uj szarnynyal, nem is kellett neki, aztan amikor atraktak Vettel autojara, akkor egybol sirni kezdett.

Webber egyaltalan nem volt elnyomva, ez egy nagy baromsag. Hogy a Red Bull hosszu tavon Vettelre epit, az meg teljesen ertheto es logikus.

sb

Balt 2010.11.15. 22:22:12

@Bellevue: "Én a Massa féle helycserénél az mondtam, hogy bárcsak ennyi pont hiányozna, hogy világbajnok legyen. Szerintem ez miatt sem érdemelte volna meg, hogy világbajnok legyen ebben az évben."

:) Ez bejött. Egyébként egyetértek.

Balt 2010.11.15. 22:24:37

@gyvy: "Szerintem felállt a farkam, a barátnőm szerint nem.

Most akkor kinek van igaza :DDD?"

Vsz. a farkadnak... :))

T1GRIS 2010.11.15. 22:27:19

@victor vacendak: "ugye hány futamot nyert úgy, hogy a fő rivális az élen haladt, de elfüstölt az autó, Alonso pedig bekocogott a célba elsőként"

*bólogat* 2005, Európa-nagydíj, Nürburgring? Emlékszik valaki?
Raikkönen vezet, ráfordul az utolsó körre, Alonsónak köze nincs a futamgyőzelemhez, erre Kiminek leszakad a jobb első kereke, (majdnem telibeveri Buttont), Alonsónak meg ölébe hullik a győzelem. De az semmi, amikor áthalad a célvonalon, büszkén mutogatja az ujjaival, hogy NÉGY! (negyedik futamgyőzelme volt az idényben) Mintha bármi köze lett volna hozzá az arrogáns kis buzinak. Na, ez volt az a momentum, amikor nálam végleg elásta magát ez a kiszeltündei szemöldökkel megáldott spanyol lovag... (Ami aztán az évekkel oldódott egy kicsit, olyannyira, hogy idén már, ha nehézségek árán is, de tudtam neki szurkolni - elvégre mégiscsak Ferrariban ül ;).

ommm 2010.11.15. 22:36:24

@Evil1979: Súlyos tévedés, de az ötlet remek...

Tomchy 2010.11.15. 22:50:31

@Evil1979: Ha ez így lenne, Csikós már aranyba öntette volna Dezsőt.

De egye fene, 2 mondattal én is veszek Pistának egy marék csavart a Pókba!!! ;O)

Balt 2010.11.15. 22:56:38

@gabóapó: Ebben is szinte minden mondattal egyetértek, kivéve ezt:

"Ma meg csak Alonsó rázza az öklét Petrov felé kínjában..."

Véleményem szerint Alonso nem rázta az öklét, azaz nem úgy: inkább egyféle kérdés volt, "de most miért, könyörgöm?". Ezt persze kérdezheti a csapattól is, sőt, elsősorban tőlük...

Balt 2010.11.15. 23:02:48

@T1GRIS: :)) Jó, megértem a haragodat, de én nem látom ilyen tragikusnak a helyzetet. Szerintem elég jó szezon volt az idei (meg tkp. a tavalyi is a sok bizonytalansággal, a tavalyelőtti is, hogy az utolsó kanyarban dőlt el), pedig agyhúgykövet kapok a permanens szabályváltoztatásoktól. Most pl. a 25 ponton ütköztem meg szezon előtt (tavaly a tankolás betiltásán, korábban az egynemű gumiszállítón stb.), de ez a 25 pont véletlenül bejött az idén. :) Lehet, hogy jövőre nem fog, de ez a szezon akkor se volt rossz.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:04:41

@Balt: erre látod nem is gondoltam :))

Balt 2010.11.15. 23:07:10

@T1GRIS: :) Mint írtam, én a McLarennál eltöltött éve után rehabilitáltam, de az biztos is, hogy a pozitívan hatott a jellemére... :)

b.f. 2010.11.15. 23:40:40

@Shadowbull: itt csak az a gond, hogy nem akarod beismerni, volt csapatsorrend a Red Bull Racingnél is, ha csak burkoltan is. Mert igenis Vettel volt a fő kedvezményezett, nem Webber. De ezt mindenki láthatta az idény során, aki kicsit is tovább lát az általánosságoknál. A Ferrarinál legalább őszintén bevállalták a dolgot és nem sunnyogtak, meg nem fikáztak másokat, mint ahogy azt álszent módon a Christian Horner tette. Állandóan fennhangon mesélte, hogy náluk aztán nincs semmi ilyesmi, közben világosan lehetett látni, hogy ki a kedvenc a csapatban. Korábban olvastam, hogy a McLarennél nem volt talán ilyen az egész szezonban. Ezzel egyet is értek, az egész szezonban látni lehetett, hogy a két versenyző egyenrangú. Nem is volt semmilyen konfliktus a pályán (és azon kívül se) Hamilton és Button között. Ugyanakkor nem egyszer volt olyan, hogy a két Red Bull pengét váltott egymással futam alatt.

Shadowbull 2010.11.15. 23:45:31

@b.f.: Nekem aztan ugyan mindegy volt-e vagy nem.

Szerintem nem volt annyira egyertelmuen mint a Ferrarinal, vagy ahogy Webber sejteni engedte.

De hogy Vettel a kedvenc, az is nyilvanvalo.

De nem hiszem, hogy szandekosan ezert Webbert visszafogtak volna. Akkor ugyanis sajat magukkal baxtak volna ki elso korben.

sb

Hurri Kán 2010.11.16. 00:06:52

Egész jó kis cikk Vettelről.

Kiderül belőle, hogy a Forma-1-ben viszonylag "zöldfülű" még, de az autósportban korántsem az!

www.f1hirek.hu/hir/20_eve_autoban_ul_a_23_eves_vilagbajnok_201011151300

megint 2010.11.16. 00:18:45

b.f. "Nem is volt semmilyen konfliktus a pályán (és azon kívül se) Hamilton és Button között. Ugyanakkor nem egyszer volt olyan, hogy a két Red Bull pengét váltott egymással futam alatt." Ebből vezetted le, hogy ott nem volt kedvenc , de a redbullnál volt? Ha így volt akkor miért nem szóltak Webbere is, úgy mint massara, hogy gyorsabb, engedd el? Egyébként meg Button és Hamilton is találkozott egyszer , össze is értek.

Érdekes 2010.11.16. 00:29:06

ELFTÁRSAK, nem unjátok még ugyanazt a kört megfutni 800adjára? lol hahahaha

önkéntes rendőr 2010.11.16. 08:14:53

Semmi baj Fiúk!
Véget ért az egyéniségek kora az autóversenyzésben. Alonso sosem volt jó, éa a többi sem. Ez nem is sport, bárki bármit is mond.

Shadowbull 2010.11.16. 08:26:04

@gyvy: Nahat ezert mondom en mindig, hogy ezek a sracok barmely kor barmilyen autojaban versenykepesek lennenek.

sb

Hurri Kán 2010.11.16. 08:57:31

@Shadowbull: Azért erről 100%-ban nem vagyok meggyőződve, de ami tény:

Vettel példájánál maradva, több géposztályt végigjárt mire az F'-be odakerült, és általában megnyert mindent.

Tehát a vezetési képességeivel biztos nincs baj, és okkal feltételezhető, hogy az a készség is megvan benne, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző technikákhoz.

ati27 2010.11.16. 09:03:37

@önkéntes rendőr:

Azért ilyet ne mondj! Én az F1-et 86 óta nézem, igen, Senna, Prost, Piquet, Mansel.. Ezek voltak a régi nagy nevek! Aztán jöttek az újak? Roszabbak lennének? Nem hiszem. Ja hogy akkor még kuplungolni kellet, meg a sebváltóval birkózni? Nem volt rádió? Azért azt ne feledjük ez egy technikai sport! Sennát sajnáltam. Megdöbbentő volt, már hosszú évek óta nem volt tragédia a versenyeken. Mindenki azt hitte, hogy ilyen nem is történhet. Egy kicsit megint hasonló volt a helyzet Massa balesetéig. Szal aki "rinyáló primadonákról" ír, akkor üljön már be egy olyan szituba, mint pl a legutóbbi Schumi baleset volt. Basszus, amior centikkel megy el a fejem mellet egy kerék, vagy éppen azt látom, hogy egy komplett F1-es masina akar ráülni az arcomra, akkor nem vigyorognék! Schumi meg besétált a boxba, vigyorgott aztán követte az eseményeket a monitoron. Talán a kávé is ott gőzölgött a keze ügyében..

becike4 2010.11.16. 10:04:02

@pujvari: Anyád a seggfej,egy verseny nem csak kanyarokból,ha gyorsabb a cigány akkor az egyenesekben miért nem nyomta le?Mert nem volt gyorsabb.

b.f. 2010.11.16. 10:18:51

@megint: ebből csak az látszott, hogy nincs semmilyen probléma a versenyzők között, mivel teljesen egyenrangúak, bármi történjen is. Ehhez képest a RB-nál folyamatosan mentek a csatározások egymás ellen a pályán.

Szürkefarkas146 2010.11.16. 10:55:23

Én Webbernek és Buttonnak szurkoltam ebben az idényben. (Mivel Kimi elment)

Biztos, hogy Vettel volt a kis kedvenc a RB-nál, és mentálisan (esetenként nem csak így)őt támogatták (egyszer kétszer elszólták magukat). Ahhoz nem fér kétség, hogy jó pilóta, de a motor elfüstölésekért pont ő tehető felelősnek, mivel túlhajtja a kocsit, mint Kimi tette. Olyan nincs, hogy mindenki másnak sokkal megbízhatóbb ugyanaz a motor, csak neki nem. Sajnos Webber annyira a szívére vette a dolgokat, hogy pl. Koreában elhajította a gépet, ha az nincs, akkor világbajnok lehetett volna. De hát itt sincs ha. A Ferrari meg nagyon begörcsölt és ráment a 4. hely megszerzésére. Így nem lehet vb-t nyerni.

Vettel is Alonso szintre süllyedt, amikor nekiment Webbernek és az "egyenlőség bajnoka" csapat korai nyilatkozatai sem az egyenlőséget tükrözték. Számomra majd jövőre döl el, hogy Vettel a vezetési képességeken kívül bajnoki képességekkel is rendelkezik-e, hogy jövőre hogyan viszonyul, majd a csapattársához. Ezért tudom Kimit és Buttont becsülni, mert ők a vb cím megszerzése után is tudtak csapatjátékosként dolgozni.

Julio10 2010.11.16. 11:33:07

Nem tudom, miért kellett volna már elengednie Alonsot??????
Aki világbajnok akar lenni az tudja versenyben megelőzni bármelyik másik versenyzőt is!!!

karlmann 2010.11.16. 12:15:55

Látom már egy ideje megy az észosztás és pár dolog most már zavar.

1. Alonso nem az elbaltázott taktika miatt vesztett, ez egy marhaság. Azért vesztett mert az autója nem volt elég gyors az előzéshez, aminek semmi köze a csapattaktikához. A Ferrari az év elején jó volt, megnyerték az évadnyitót, de utána az F csatorna fejlesztésre koncentráltak és emiatt visszaestek. Utána korrigáltak és hatalmas erőket mozgósítva a semmiből visszajöttek újra a meccsbe.

2. A Renault egész évben az F csatornát finomította, ami az év végére a legjobb lett. Azonban semmi értelme nem volt, mert jövőre már nem használhatja senki sem. Viszont a végén mégis ez lett a döntő az egyéni bajnokság szempontjából, de erre senki sem számíthatott. Az, hogy az övék volt a legjobb nem lehet kérdés, hiszen Hamilton sem tudta megelőzni Kubicát, ő is csapdába esett, mint Alonso. Ez azért is meglephette a csapatokat, mert a korábbi gyors pályákon ez nem okozott gondot, az évadzárón viszont igen.

3. Sem a Ferrari sem a McLaren mérnökei nem kalkuláltak a Renault nagy végsebességével, azon egyszerű oknál fogva, mert a köridők alapján mindkét kocsi jobb volt a franciáknál. A másik, hogy Petrov elég gyengén muzsikált egész évben, és tartok tőle, hogy a csapat búcsút int majd neki emiatt, így sokkal inkább arra lehetett számítani, hogy hibázik, mint arra, hogy nem.

3. Vettel megnyerte a bajnokságot és megérdemelte. Ha jól emlékszem 3 alkalommal nullázott ebben az évben, többször mint a többiek és mégis nyert. Ha minden összejött volna neki, már Koreában bajnok lehetett volna. Ne felejtsük el, hogy a csapatok versenyét már egy versennyel korábban megnyerték és a kiesések miatt azt is sokkal hamarabb be lehetett volna gyűjteni. A többieknek csak emiatt volt esélyük. A Red Bull autója volt a legjobb ebben az évben, ez tény, igazából csak a megváltoztatott pontszámítási rendszer, valamint a versenyek magas száma miatt voltak harcban a bajnoki címért ilyen sokan a végéig. Ha a Red Bull-nak érettebb, okosabb versenyzői lettek volna, már rég begyűjtötték volna mindkét bajnoki címet ezzel a kocsival, függetlenül csapatutasítástól és minden más okoskodástól. Csakhogy az egyik még nagyon tejfelesszájú, bár óriási tehetség, a másik meg bár tapasztalt, de roppant átlagos versenyző.

4. Amit a Ferrari és a McLaren véghezvitt ebben az évben az óriási. Mindkét csapat jóval gyengébb autókkal, jelentős műszaki hátrányban versenyezte végig a szezont, az elért teljesítmény előtt éppen ezért csak kalapot lehet emelni. Alonso-nak ez volt ez első éve a vörösökkel, az elért eredmény pedig nagyszerű. Nyilván sokkal boldogabbak lettek volna, ha begyűjtik az egyéni bajnoki címet, de a feltételek és lehetőségek ismeretében ez egy óriási eredmény. Ugyanez van Hamilton esetében is. A kocsival sok gond volt, a magánélete sem volt felhőtlen, mégis végig tartani kellett tőle is. Bármelyikük simán megnyerte volna a bajnokságot két-három versennyel ezelőtt, ha a kocsija olyan jó, mint a Red Bull kocsija volt ebben az évben.

foolproof 2010.11.16. 20:28:51

Lehet, hogy nem 1 nagy vaszisztdasz ez a Fettel gyerök, de azóta, amióta Bernie lánya-aki szintén nem uccsó rüfke- elmesélte, hogy mit válaszolt az első futamgyőzelmét firtató riporteri kérdésre-"Uggye ez élete legboldogabb napja Herr V???-csak ennyit lökött oda: Maga nyilvánvalóan nem volt ott, mikor a csjom elvette a szüzességemet."-valahogy nem is annyira unszimpi. Pokerface és csak így tovább, van még idő elsumákeresdni!

foolproof 2010.11.16. 20:29:58

csjom=csajom, mármint az övé, pardon.

Szabi01 2010.11.18. 11:21:37

Azt, hogy egy versenyen miért kellene elengedni a mögöttem kullogót, ha nem gyorsabb mint én elég nehéz megérteni. Ha valaki ebben logikát lát, az csak azért van, mert az elvakult Alonso drukker szemüvegen át nézi a világot :-)
Egyébként Szocsiban versenypálya épül, Putyin F1 autót vezetett. Az Orosz gazdasági növekedés felülmúlta az EU-t.
Ezeket a híreket hallom manapság. A pénz beszél, így Petrov oda van betonozva bármit csinál. :D
Hacsak nem húznak elő valahonnan egy másik oroszt, kizártnak tartom, hogy ne találna csapatot.
Mellesleg szerintem ügyes, így meg is érdemli.
süti beállítások módosítása