Hiszed, ha látod

  2010. november 13. - ommm Címkék: motor patkány karbi váltó polski koni 125p

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Néha már magam is meglepődöm, hogy a kezdeti, lagymatag tempóhoz képest mennyire felpezsdült a Scuderia Patkány (n+1 név) istálló élete. Mondjuk nem nehéz, hiszen a személyzet száma meglehetősen redukált: egy. Azaz én.

A pezsgést persze javarészt az olvasói leveleknek, kommenteknek is köszönhetem. Sokaknak tetszik, ennek örülök, hiszen a henkelés összeköt, de persze voltak olyanok is, akik meglehetősen direkt e-mailekben, Török Szultán-módon hozták tudomásomra, hogy:

Vályi, te hülye fasz, az a szívósor sosem fog elférni a gyújtáselosztó miatt, ha csak ugatod a témát, legalább ne írj róla.

És ehhez hasonlók.

Nem mondom, szöget ütött a fejembe a dolog, főleg azok után, hogy megnéztem az egyik lengyel építőmester, Kania, egyik hasonló autóját, ő is a veztengelyes-gyújtáseloszós motort használta inkább. (Három helyen is lehet ezeken a motorokon az elosztó.) Nézegettem, forgattam a szívósort, lélekben összenéztem a hengerfejjel, nem létezik, hogy ne férjen el.

Szerencsére akadt olyan is, aki a fenti levélírótól eltérően tényleg épített már ilyen motorral autót, ő is megtalált és úgy tűnik, kapcsolatunk hasznos lesz, rövidesen meg is látogatom majd, tanulni nem szégyen. Az általa küldött fénykép aztán megnyugtatott, szeretettel küldöm minden kétkedőnek: ha nem is tágasan, de bizony el fog férni, ebben biztos vagyok. De ez még nem minden.

38211966

Írtam egy belga Fiat-specialistának, mit tud javasolni sperrdifi-ügyben. Az éjjel tíz órakor elküldött levél kapcsán nem tápláltam túlzott reményeket, de alig fél órán belül megjött a válasz: Fiat 1500 hajtáslánchoz nincs sok sperr, de ha nagyon kell, akad nála éppen egy új, ZF 800 euróért.

Természetesen 800 euró veterános szinten nem sok pénz egy ilyen, kisebbfajta csodáért, de a Scuderia Patkány büdzséjét romba döntené azonnal, így Guy-nak, a nagyon kedves belga úriembernek sajnos csak azt tudtam válaszolni: ezt jelenleg nem engedhetem meg magamnak, pedig a szívem vérzik érte. Fáradozását köszönöm. (Érdemes megnézni, mi mindene van 124/Lada/Polski vonalon Belgiumban.)

Azt hittem, ezzel le is tudtuk a dolgot, de aztán számomra merőben szokatlan dolog történt: Guy ismét írt egy teljesen emberi hangvitelű levelet, melyben különféle lehetőségeket vázolt fel, majd egy itteni, magyar barátjához irányított, aki a sperrdifik nagy szakértője, Ladás körökben 2103i néven ismerik jó páran. Sikerült is felvenni vele a kapcsolatot, és hamar kiderült, hogy nem lehetetlen Lada sperrt befaragni (főleg, mivel az autó elég régi, 77-es). A difi hátsó fedelével lehetnek gondok, de opcionálisan akár építeni is lehet hozzá. Megoldható, és ez jó.

BMW E38 740i 020

Az e heti gyakorlati rész kimerült abban, hogy – kicsit remegő gyomorral ugyan – összepróbáltuk a váltót a motorral. Kézenfekvőnek tűnik, hogy passzoljanak, de annyira azért nem volt evidens: a 105 TC motor ugyanis – tudtommal – csak keresztben volt beépítve, ellenben a váltó egy 131-esből származik, ami hosszmotoros.

Öröm e bódottá, flottul ment minden (Balázs egy fényképre emlékeztető valamin meg is örökítette az eseményt.), őszinte örömömet még az sem zavarta meg, hogy közben némi váltóolaj a cipőmbe csorgott. Hosszú barátommal gyorsan megnéztük még a két hengerfejet: az egyik (e szerint a remek táblázat szerint) egy 105 TC, a másik pedig az ugyanúgy 1585 köbcentis késői 131-es motor hengerfeje.

A hétvégén aztán feleségemmel és egyelőre a pocakjában vegetáló kis emberrel együtt elgurultunk Győrszentivánba, ahol ős-Ladás barátom, Csabi (azaz Dzseka) abszolút méltó fogadtatásban részesített: „Bent van a tolós, gyere, viszlek egy kört.” Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom: látják még ezt az autót itt, a Totalcaron.

IMG 0176

Míg a nők a konyhában csacsogtak, addig mi természetesen a műhelyben dumáltunk, közben megköttetett az üzlet, a négy, állítható Koni lengéscsillapító gazdát cserélt. Használtak ugyan, de kutya bajuk, tökéletesen működnek, olajfolyás egy szál sem, a Patkány-projekthez méltó áron, negyvenezer forintért kaptam meg őket. A szilentek belső átmérője más ugyan, ez azonban nem számít, cserélve lesznek.

A fotón a Csikóstól kapott, újrakrómozott tükrök is látszanak, csodás darabok, a feliratokon ne lepődjön meg senki, ez NEM az a Talbot. Talp nem lesz alattuk, csak egy vékony gumicsík, hogy ne érintkezzen közvetlenül a karosszériával.

IMG 0175

Az utolsó, fogas kérdés is megoldódni látszik: a szervódob nem lesz okvetlenül a két fekvő karburátor útjában…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142441755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiger1342 2010.11.13. 08:27:32

Jó ez a csapatnév! :))
Igazán csinálatnál egy komplett galériát a történésekről, sokan szívesen látnánk.
Nekem pl a piros karter kimaradt az élemetből...

Rocko- 2010.11.13. 08:29:29

húúú, a tükrök nagyon szépek!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.13. 09:04:46

úgyis állandóan lesz valami baja :)

a profi négymilliós vfts-eken is folyamatosan szétesik valami gyorsokon, nemhogy egy ilyen tákolmányon

repecs 2010.11.13. 09:10:57

"vegetáló kis emberrel" nem vegetál hanem rohadtul dógozik a fejlődésén, meg merném kockáztatni hogy tán még egy átépítésnél is bonyolultabb munkát végez. :-)

Ciri 2010.11.13. 09:15:05

Alakul ez Pistám!
A babáról nem tudtam. Gratula, nagyon vigyázzatok rá!
Szabad kérni nagy felbontásban egy olyan patkány logót?

@Rocko-:
Nekem is nagyon tetszenek.
Le kéééne lopni! :)

Rocko- 2010.11.13. 09:29:52

@Ciri: neeeem, ez Pistáé. nem vesszük el tőle, csak szép.
ha nekem tükör kéne, az szintén kerek, de fekete. tovább nem folytatom, mert végén még monomániásnak hisznek, abból van még itt elég hülye. :)
na, megyek is a Lurdyba, az elvonóra. :DDD

Rocko- 2010.11.13. 09:30:57

@repecs: az is építkezés. bár ha azt vesszük, hogy balban se sör, jobban pedig nem egy kolbász virít, akkor az a gyerkőc bizony vegetál. :))))

KAWAszaki 2010.11.13. 09:48:41

Ez tényleg "öröm é bódottá".
Ne foglalkozz a károgókkal Pista! Csavarozz, csiszolj, szögelj, ALKOSS! Úgyis az a lényeg, hogy Neked örömet okozzon (és persze mi is olvassunk róla). Tutira suhansz majd párat a szopórolleren, mire összeáll a gép... de van szakember bőven, valaki csak segít. Tudod: nincs lehetetlenség, csak tehetetlenség (meg pénzhiány).

Hurri Kán 2010.11.13. 10:01:05

Csak így tovább! Jó lesz ez!

biker_kolee 2010.11.13. 10:07:02

@Rocko-: Ne tagadd, krómos-indexes M3 az álmod. :))

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ez ismét nem neked készült poszt. Inkább menj, és örülj, hogy a Suzukid soha ne lesz így "tákolva".

Hurri Kán 2010.11.13. 10:11:25

@biker_kolee: :DDDD

Az az ágaskodó patkány embléma mindent visz :))

ChPh 2010.11.13. 10:35:00

@repecs: így igaz :)

de majd ha már ott tart, hogy brümmög, akkor már lehet tudni érdeklik-e az autók :D

Gomulka Béla 2010.11.13. 11:24:59

Az embéma jó. De minek ehhez polszkifiat?
(Egyebként is, polszki a lábom, van abban olasz, muszka, belga, tót és hottentotta - igaz, a patkány egy kozmopolita jószág.)

(Ja, értem. Lengyelpiac!)

zolihgt 2010.11.13. 11:31:06

Tetszetősen alakulnak a dolgok. Gratula és sok sikert a munkához.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.11.13. 12:02:26

Jajj de szerelgetnék én is mindenféle vasakat, csak épp se szaktudás, se szerszám, se műhely nincs hozzá.Nem baj, legalább majd olvasom a további postokat, hajrá, hajrá.

Thai Thai 2010.11.13. 12:29:36

Budapest tele van olyan emberekkel, akik ilyen autót építettek 1 tucatot, sperrsdifistől, weberrel, befecskendezővel, talán még mindenük van is hozzá. Te meg belga embernek írogatsz?
Jó ez a projekt. De egy kicsit talán túl bonyolítod. Nem egy atomerőművet kell összeépíteni. Már egyszer írtam. Tele van Budapest olyan emberekkel akik ezt a kisujjukból kirázzák neked. Biztos, hogy szívesen segítenének is. :))))

toncsi64 2010.11.13. 12:29:37

Remélem jól emlékszem, de mintha az első szériás 24-es Volgáknak valahol a jobb első lámpa mögött lett volna a szervódob. Ezzel csak arra célzok, hogy nem feltétlenül kell a "megszokott" helyén lennie. Egyébként meg hajrá. Jó lesz ez a gép...

toncsi64 2010.11.13. 12:35:37

@Gyurma73:

Az egy dolog, de Merci motor BMW váltóval !!!!
Csoda, hogy egyirányba indul el :DDDD

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.13. 12:36:58

@toncsi64: na de megépíteni úgy hogy működjön is nem kevés munka lehetett ,igaz minek...

toncsi64 2010.11.13. 12:40:47

Nna, ja. Mondjuk az ilyen autók az alkotó ember iskolapéldái számomra. Mert valóban nem kevés munka és ötletelés lehet benne...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.13. 13:31:49

A tükör gyilkos, kéne!

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
A négymilliós VFTS agyig van húzva, lekönnyítve, ez meg nem. Ebben még vót anyag!

tükörfúró 2010.11.13. 13:39:42

Elfér-e az elosztó, s ez központi kérdés, mikor üres a motortér? Ajvé.

Dobnám ki belőle a francba a gyári röppsúlyos vákuumos vackot...

Valoszinű ezért hazsnálják szivesebben az ujabb veztengely végi mókát, nem azért, mert a régi sehogyan sem fér el.

tükörfúró 2010.11.13. 14:07:52

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: ha keményen versenyezne vele, akkor biztos folyton szétesne, a versenyautó már csak ilyen "fogyócikk".
Viszont ez láthatóan nem lesz versenyautó, inkább csak olyan félutcai vagénykodó gépezet.
Ha már elsőre összerakni is ekkora műszaki és pláne anyagi probléma, a versenyzés és vele járó kb folyamatos motor-váltó-hajtáslánc generál, stb fel sem merülhet.

keletisarok.hu 2010.11.13. 14:32:55

Nem tudtam, hogy lehetetlen, ezért megcsináltam.

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 14:37:01

Nekem is van egy nagyon zsír tuning ladám!!
Mostmár összeállt az egész,vágva vannak a rugók meg koni gátlóim vannak nekem is.A motort azt egy torinói 125-ből szedtük 1.6os plusz fel van fúrva plusz koppány kipufogó van alatta!!
Meg a difi is le van heggesztve és be van az egész bukócsövezve meg még egy-két apróság.
Nagyon megy a vas a szomszéd faluba is hallják,ahogy leforgatom üveghangig!!
Múltkor eljöttek Pesti rokonok és csak néztek,hogy ilyen feléjük 89ben volt divat,de szerintem tuti csak irigyek voltak!!!
Szegény haverom jól megjárta a zsernyákok lecsukták mert elnézett egy kanyart,meg az új karbin megszorult a gázbovden oszt pont ott mentek az út szélin.Nagyon sajnálom őket,de miért nem tudják megérteni,hogy ez egy sima versenybaleset volt!!
www.boon.hu/hirek/baleset-bunugy/cikk/harman-haltak-meg-a-nemesbikki-kozlekedesi-balesetben/cn/news-20101108-10521288
Na ilyen balesetnek pont nem szabad elvennie az ember kedvét az építéstől és a versenyzéstől,mert benne van a pakliba!!

keletisarok.hu 2010.11.13. 14:42:28

Azt hiszem, hakapeszi megoldotta, hogy estére 500 felett legyen a hozzászólások száma.

Igaz, a név eredeti viselőjének valamivel több esze volt mint neki. :)

Hurri Kán 2010.11.13. 14:46:38

@hakapeszimaki1986: kuplungot kinyomni lehet -e? Fékezni? Szerencsétlenek...

Nincs még nicked 2010.11.13. 14:52:57

@gyvy:
'kuplungot kinyomni lehet -e?'
Gondolom, az is le van hegggggesztve... ):O

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 14:54:14

@gyvy: Szerintem is be lehetett vóna venni simán még 120-al is!Csak vót a srácokba anyag is,mer szülinapról jöttek!! Nem a zsiga tehetett róla!!
Patkány stílus furevör!!

gnme 2010.11.13. 15:02:29

A man's got to know his limitations.

Pitta! .. Pitta! .. izé .. Vissza! .. Vissza!

2:35-2:53

www.youtube.com/watch?v=ll4yAKShAq4

:-)

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 15:15:38

@gnme: "Aki szerint ez paródia tegye fel a kezét,tegye fel a kezét" ! :)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.13. 15:35:01

@hakapeszimaki1986: Az a baj, hogy ezzel a kommunizmusból ittmaradt sz*rral nyomjátok a haverjaiddal.

Nekem van egy fasza kis 316 Kompaktom, raktunk bele egy E34 530i-ből v8-at, de a papirok maradtak, így kevesebb az adó. Műszakira meg simán vissza lehet dobni bele az eredeti mocit, mert szabványos a motortér, simán visszamegy, 4 szárnyas anya tartja csak a kasznihoz. Fél óra, nem több. Van benne gáz is, ha messze kéne menni, de racsingolni etanollal szoktam. Sokan nem hiszik el, hogy 5 literrel eljárok vele városban, pedig alig kell forgatni, a V8 alapjáraton elviszi azt a kis kasznit.

Azt gondolom nem is kell mondanom, hogy ez aztán fogja az utat, a felnik fordítva vannak rajta, nagyon királyul néz ki!

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 15:49:22

@biker_kolee: Patkány,racsing zsigával embereket gázolni nem erős?

gnme 2010.11.13. 15:57:43

patkány = pokká

görény = girind

pokká, girind ee'vitte a csirké't

:-D

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 16:03:08

@gyvy: Hallottam olyat,ha a fojtószelep nyitva marad,motor pörög,akkó nincs vákum a főfékmunka-hengerbe,de tuti csak kamu az egész.

Hurri Kán 2010.11.13. 16:04:49

@gnme: girindtő' mégse lehet elvárni hogy új csirkét hozzon az ólba...

Rocko- 2010.11.13. 16:20:08

@biker_kolee: neeem, M7-es vagy M0-s tükör.

Harmatos Libaf.s 2010.11.13. 16:49:52

Hajrá Pista !

Nagyon megtetszet nekem is ez a Patkány Style nézegetek is most Transporterek Wartburgok és kicsit meredek de Land rover defenderek után. Alfa Romeókat meg egyszerűen nincs szivem RATba átalakítani a Subaruk meg alapból rondákXD Audik meg BMW-k Mercik pedig presztizsük miatt szerintem nem olyan jók Patkány alapanyaghoz úgy hogy még csak keresgélek tervezgetek gyűjtögetek :)

biker_kolee 2010.11.13. 17:36:13

@hakapeszimaki1986: Az is erős. De ezt kiparodizálni meg még inkább.

Верховина 2010.11.13. 18:04:05

Egyre jobb... Hajrá Pista! Már várom a csapatós sztorikat...:D

Remélem, a Scuderia-Patkány emblémát viszontláthatjuk majd az ótó orrán;))

metalex 2010.11.13. 18:30:35

Nagyon szurkolok nektek, és is az egyik szoci márkát preferálom, s faragtam, faragni fogom. Ráadásul én is normális anyagi háttér nélkül kezdtem az első autómat.
. De egy apró észrevétel, mivel csapatós lesz a cucc :

MI A JÓ FRANCÉRT KELETT A MOTORT VÁLTÓT LEFESTENI ?????
SAJÁT TAPASZTALAT, HOGY ROMLIK A HŰTÉS A PLUSZ RÉTEG MIATT.

Remélem nem szinter és nem volt homokfúva előtte. Már a múltkor, a motort látva akartam írni, csak valahogy lemaradt.
Megy egy jó visítós váltót kellene csináltatni.
Talán itt:
web.archive.org/web/20080423065952/http://www.panoramacomp.hu/users/ladarvaltok/kezdolap.htm
Nem ismerem őket csak leltem alinket.
De nagyon szurkolok nektek,sok kitartást és meleg műhelyt a hideg napokra és kitartást a segytő havereknek. Írjatok meg mindent ami történik az autóval, had' melengesse a szívünket-lelkünket minél több poszt az autóról.
Szóval hajrá és kilincs legyen mindíg előre !!!

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 18:33:01

@biker_kolee: Az mennyire lenne "erős",ha fognék egy szlovák rendszámos nagypolákot,amin friss a műszaki,aztán fúrnék-faragnék valami ahhoz hasonlót,amivel gázoltak három embert és közlekednék,csapatnék vele?

w a s d 2010.11.13. 18:54:19

@hakapeszimaki1986: Emberek ezrei mászkálnak olyan Suzukikkal, Opelekkel, Fordokkal, VW- kkel, amilyenekkel nem egy embert gázoltak már halálra. És azok 100% gyári autók.

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 19:44:10

@F/: OK.
Mennyivel nagyobb a valószínűsége,hogy a garázsban faragott gépen üt be menet közben valami olyan nem várt gebasz,hogy betámasztod a gödörbe?
Azt ,hogy mi romlik el és hogyan azt persze senki nem látja előre.Nincs ezzel baj ha pályanapon trailler,pálya,trailler.
De forgalomban,rendszámmal?!

Rocko- 2010.11.13. 20:15:15

@hakapeszimaki1986: "Mennyivel nagyobb a valószínűsége,hogy a garázsban faragott gépen üt be menet közben valami olyan nem várt gebasz,hogy betámasztod a gödörbe?"
ugyanannyi, mint egy szétrohadó swiftben: igen/nem.
nem tudom mit recsekázol erre, hülye embert bárhol találni, nem kell ráhúzni ezt a nyamvadt skatulyát, hogy ami épített gép, az mind fos.

misinator 2010.11.13. 20:30:00

Két gondolat a szkeptikusoknak:
1: A VFTS egy szénné tuningolt autó általában szocialista nehézipar anyagaiból.
Ez pedig korabeli terminológia szerint nyugati hajtáslánc.
A Fiatnak -is - mint kommerszautó -gyártónak voltak, vannak jobb-rosszabb korszakai. /Miért a prémium(?) gyártóknak nem!?/
S így voltak jó minőségű produktumai, lásd az ominózus kétvezértengelyes motorsorozat:
en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Twin_Cam_engine
Ez a cucc bevált utcán, s bevált versenyeken!
Versenyeken meg Toyoták, meg BMW-k is hullottak már mint legyek.
Nem ismeritek a mondást? Ha egy versenytechnika a tervezett versenytávon belül elromlik: alul van méretezve, ha azon túl is működőképes - feleslegesen túl van méretezve!

2,Aki nem érti, miért Nagypolák, Lada, farmotoros Skoda, etc., az egyszerűen a "cocizmus" óta született.
Őt is kiröhögné egy ausztrál, mit idétlenkedik a kis vacak 3-as Bömöséval, Golfjával, amikor rendes méretű autóval is zúzhatna.
Amúgy a nem unokája, hanem már a fia is ki fog röhögni a ma "hájtek" kacatjaihoz való ragaszkodásért.

Aki ennyit nem ért meg, az a mindenkori - előző korok életét lesajnáló - öntelt emberiség díszpéldánya.

africans 2010.11.13. 20:38:51

@hakapeszimaki1986: Ha jól olvastam, a fentebb belinkelt cikkben sem a bedrogozott autó okozta a balesetet.
Ezek után nem teljesen rgyértelmű számomra az összefüggés az épített autó és a balesetveszély között.
Ezzel szemben a bedrogozott sofőr a vatta új bármiben is veszélyforrás.
Az épített gép is lehet jó is meg rossz is de nem attól lesz jó vagy rossz mert épített, hanem attól hogy jól van megcsinálva vagy sem.
Halkan jegyzem meg: egy átalakítás nélküli, Magyarországon 20 éve üzembehehelyezett Tavria a mai napig legális közlekedési eszköz, miközben abba gyárilag be van építve a halálfélelem.

Hajrá Pista... én szurkolok neked!

misinator 2010.11.13. 20:47:47

@africans: Egy időben volt Tavrija a magyar ralibajnokságban.
Konkrét eredményekre nem emlékszek, de borsodi versenyeken elég jó szakaszeredményeket értek el azokkal lélekvesztőkkel; konkrétan jobb időket értek el néha murván, mint a 2 literes fronhajtásosak. Ami persze azok volánforgatóira szégyen.
Egy gyorsaságira várva beszélgettem a Tavrija hajtójával: szerinte a legnagyobb poén, hogy eközben alig fogyasztott a kis ördögszekér.

africans 2010.11.13. 21:05:11

@misinator: Hát lehet. Nekünk volt a cégnél egy. Gyári új. A hibalista amit az első próbaűt után címszavakban összeírtam két A4 oldalon alig fért el. Autóban eddig viszonylag ritkán éreztem halálfélelmet, pedig volt szerencsém egy-két "csodához" de akkor az őrangyalom rendesen túlórázott.

misinator 2010.11.13. 21:24:55

@africans: Elhiszem.
Anno tesztelte - talán az Autó2 - újság: padkán felállás után elmentek a váltófokozatok, annyira csavarodott a kasztni.
A racsingtavrijának ugye volt bukókerete, ez sok problémát megoldhatott...
A Tavrija látványos jellemzője volt pl. hogy a lámpabúrák egy év alatt úgy kifakultak, mint más autón 20 év után...
Béke poraira.

Devil2 2010.11.13. 21:27:45

@hakapeszimaki1986:
"gázpedál-bowden"

nem a gázbowden? :D

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.11.13. 21:28:27

@hakapeszimaki1986: Zárójelben megsúgom: nem bowdenes a gázpedál :)

Devil2 2010.11.13. 21:29:54

Az már gumis volt a javából aki tudta centírozni a Tavria kerekét. Na az könnyű(fém)felni volt.. :D

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.11.13. 21:29:58

Magyarországon több helyen is készítenek spert.80e huf körüli áron, BÁRMIBE! Első hajtásúba is.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.11.13. 21:33:17

@Devil2: Igen. Tuningba van hogy átalakítják, mert egyszerűbb megoldani főleg duplakarbinál.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.11.13. 21:35:00

@misinator: Ismerős Tavriáján erős fékezésnél elszabadult a pótkerék. Ez csak azért probléma, mert a motortérben van, és a közepén jön át a főfékhenger tartálya. Na ezt tépte le a pótkerék....

africans 2010.11.13. 21:37:37

@hakapeszimaki1986: OK lehet. De én már hallottam olyat amikor egy nagyhírű autógyár több ezer autót hívott vissza mert beakadt a gázpedál a szőnyegbe. Ezzel szemben egy normális sofőr ilyenkor is rá tud lépni a kuplungra meg a fékre, és ekkor megint csak visszaértünk a leggyengébb láncszemhez azaz a bedrogozott sofőrhőz.
Félre ne érts ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden romnak az úton a helye, csak azt, hogy egy autó jó vagy rossz, nem az dönti el hogy átépítették e vagy sem. Gyári autó is elromolhat és átépített is lehet jó.

africans 2010.11.13. 21:47:56

@Süni25: Szerintem ez nem olyan nagy baj tekintve hogy eleve nem tapasztaltam fékhatást egyáltalán benne.:-)))
Na jó.. tudom a kifolyt fékolaj szennyezi a környezetet.:-))))

Ne üssetek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.13. 22:04:42

Az a patkányos logó nagyon üüüütttt! :D

Jó szerelést :)

hakapeszimaki1986 2010.11.13. 22:17:48

@ladarevolution: Nekem mind1 én már lambdaszondák,MAP szenzorok,és bowdenes majd szenzoros gázpedálok között szocializálódtam. :)

butschq 2010.11.13. 22:25:16

@hakapeszimaki1986: szóval kimaradtál a jó kis simson, mz, komar, babetta, trabi, waresz, lada, polski szerelésekből? én 22 vagyok -ami elég fiatal kor kb- de a trabis, polszkis ügyet leszámítva a mai napig részt veszek benne
:)

biker_kolee 2010.11.13. 22:44:11

@hakapeszimaki1986: Én nem vonnék párhuzamot egy Ladás hülyegyerek és Pista között.

Többen már elmondták előttem, hogy nem kell ahhoz telepi verda, hogy tragédiát okozzunk.
Az viszont 10000%, hogy Pista nem fog részegen, felelőtlenül egy város közepén csapatni.

Szlovák rendszám: ha olvasod/olvasnád a TC-t rendesen, akkor tudhatnád, hogy Pista szlovák állampolgár, így hivatalosan van tót rendszáma.

misinator 2010.11.13. 23:04:23

Szóba kerültek a házilag tákolt masinák, meg hogy milyen veszélyesek(!?).
Azért köztünk szólva alig van(?) olyan autógyár, amelyiknek ne lett volna figyelemelterelő, vagy zsákutca konstrukciós megoldása, netán autója /iDrive, Procon-Ten, A-Merci/...

misinator 2010.11.13. 23:06:12

@misinator: Egy szó kimaradt: netán hajmeresztő autója

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.13. 23:14:41

jó hangja van ennek a kocsinak a videón

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.13. 23:55:00

Ommm!

Szorítok öreg!

Fasza lesz ez.
Ha ez elkészül, nagyon nagy király leszel vele!

w a s d 2010.11.14. 00:10:10

@hakapeszimaki1986: De nem is kell az autónak elromlani, elég, ha a vezetővel baj van. Persze ha benne van a balesetben, hogy az adott autó rossz műszaki állapotban volt, akkor vegyék figyelembe, amikor kiszabják a büntetést. De ettől még a házilag alakított autó nem lesz egyből Isten ellen való vétek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.14. 00:21:31

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: "a profi négymilliós vfts-eken is folyamatosan szétesik valami gyorsokon, nemhogy egy ilyen tákolmányon"

Ha eleve kötyög minden, nehezebben esik szét.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.11.14. 07:41:35

Ommm! Tegnap a Fiat X1/9 Klub évzáró vacsiján a tombolán nyertem egy, a fent idézett belga bácsitól származó Abarth Squadra Storica matricát. Nagy érték, de még egy évig nem ragasztom fel. Ha Patkánykának addig kinő a farokszőre, és üzemképes lesz, akkor neked adom rá.

esef 2010.11.14. 07:42:15

Ezt a Scuderia Patkány dolgot nem értem.
Ha lengyel a gép, akkor miért nem "Stajnia Szczur"?

Rocko- 2010.11.14. 10:01:57

@Süni25: nekem van egy talicska aprómajmom, na most a latyakos talajon nem akar gurulni a kerék, abab is készítenek spert?
tudok kacsával fizetni.

Rocko- 2010.11.14. 10:05:04

@misinator: ahh, haon, boon meg ilyenek kimelésein még mindig sírok.

ommm 2010.11.14. 10:48:04

@lwl: Remek, a font is megvan. Játékban van még a Pferdschwanz Motorsport is eredeti Ferrari logóval plusz egy lábbal.
Meglátjuk, köszönöm a biztatást.
@Csokis: Köszi a felajánlást, de nem fogadhatom el, jobb helyen lesz az nálad.

ommm 2010.11.14. 10:49:51

@GYUSZI BACSl: Ugyehogy? Ez a Fiat DOHC motor elég jól sikerült darab volt.

Hurri Kán 2010.11.14. 10:58:09

@Rocko-: :DDDDD

Hátsó ülést is beszámítják a sperr árába ? :DDD

Phrascarica 2010.11.14. 11:11:33

@ommm: "Futtómű olcsón? Akár még jó is lehet"
ezmostígyhogy? "Futtómű"

Rocko- 2010.11.14. 11:25:43

@ommm: jaja, kivételesen jár a pont Edének. :)

@gyvy: nem érdekel, rengeteg kacsám van!

Rocko- 2010.11.14. 11:27:42

@phrascarica: úgy mint tuTTibiztos, és naGGYon jó lesz.

McK (törölt) 2010.11.14. 23:03:49

Na.
Jó lesz ez Pista.
Tartsd magad az elveidhez,és szarj rá,kinek tetszik,kinek nem.
Annak a Suzukis baromnak pedíg,aki képes volt ettől a poszttól eljutni a drogos szarházi gázolásáig,személyesen ajánlom meg a faszjankó érdemrendet.
Megérdemli.

V úr 2010.11.15. 08:31:45

Na urak így kell ezt csinálni:):)

effendi79 2010.11.15. 14:44:15

Bár szerintem sosem lesz kész, azért hajrá! :-)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.15. 16:20:41

éljen a sufnituning!

közben meg fikázzuk a 6-8-10 milliós újautókat hivatalból, miszerint kemény a műanyag, meg a harmadik üléssorban nem fér el három felnőtt

kevéssé hiteles a kettő így együtt

hakapeszimaki1986 2010.11.15. 20:17:31

@McK: Én vagyok a faszjankó! :)
99-2000 körül láttam nagyon frankón épített rendszámos asszem 1.6 golf motoros trabit,ültetőszettel,bukócsövezve..stb a tecsó parkolóban egy jól sikerült drift után b-oszlopnál kettétörni.Reccs.
Mifelénk nagy hagyománya van a zsiguli építésnek,versenyzésnek (persze pályán)
Jó móka meg minden,de közútra qurvára nem való! A drogos,részeg gázolókról meg annyit,hogy aki vezetett 2 sört ivott a másikban meg volt egy tegnap esti spangli.

lwl (törölt) 2010.11.15. 20:37:28

@hakapeszimaki1986: Eros lehetett az a bukokeret :)
Gondolom teljesen felesleges megkerdezni, hogy vajon a FIA altal engedelyezett bukocsoosszekoteseket hasznaltak-e :)
img221.imageshack.us/img221/8719/screenshot20101115at834.jpg

hakapeszimaki1986 2010.11.15. 20:58:43

@lwl: Nem tudom én már csak a végeredményt láttam. :)
Arra akarok kilyukadni,hogy ha az ember 5-6 helyen belenyúl egy autóba (elég mélyen)akkor kb. ennek a négyzetével lehet számolni hirtelen WTF-ként.
Nem is kell ehhez sufni tuning,hogy elég veszélyes szituk tudjanak kialakulni.
Lásd: Bende cápájának benzintankja például.

lwl (törölt) 2010.11.15. 21:08:19

@hakapeszimaki1986: "Arra akarok kilyukadni,hogy ha az ember 5-6 helyen belenyúl egy autóba (elég mélyen)akkor kb. ennek a négyzetével lehet számolni hirtelen WTF-ként."

Ez bizony igy van. De ez egy hobbiauto, hadd szopjon vele.

lwl (törölt) 2010.11.15. 21:19:16

A Scuderia monogramjat nem tudja valaki, milyen fonttal irjak? Ilyesminek tunik:
www.fonts101.com/fonts/view/Handwriting/16214/Signet_Roundhand.aspx
De nem egeszen ugyanaz, foleg az S kulonbozik.

ommm 2010.11.15. 22:38:58

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Sufni? Tuning?
Szerintem elégedett lennél egy ilyen műhellyel.
Másrészt sok köze nincs a tuninghoz, mert az eredeti autóból nem sok marad kedves ismeretlen. Itt játszós autó készül, ráadásul patkány sítlusban.
És nem neked.

ommm 2010.11.15. 22:49:45

@lwl: Kicsit benne voltam anno ebben a témában (grafikusként sok mindenhez volt közöm) és már akkoriban is úgy oldottuk meg, hogy kicsiből átrajzoltuk vektorra, mert pontosan ilyen font nem létezik. Sem Linotype-ok között, sem másik fontkészletben (pedig volt egy pár).
Mondjuk egyszer kellett elkészíteni, aztán oké.
És igen, én (is) szopok majd az autóval, de hát ez szórakozás, hobbi, egyáltalán nincs terhemre.
És ez az, amit sokan nem értenek meg.

lwl (törölt) 2010.11.15. 23:00:43

@ommm: Az Alfa "Cuore Sportivo" fontja lenne meg jo, de gyanitom abbol sincs komplett typeface, mert csak hazilag atrajzolt hianyos/gagyi valtozatok keringenek a neten. Esetleg ezzel probalkozz:
new.myfonts.com/fonts/fontmesa/la-macchina/
Kimarathatod egy jomunkasemberrel aluminiumbol, hogy fel lehessen ragasztani a csomagterfedelre.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:01:58

@hakapeszimaki1986:
egy huszon-harminc év körüli autónál nem oly meglepő hogy elrozsdásodik.

Képzeld el, az én autómon is ez történt (16 éves volt akkor), két hét múlva ahogy megkaptam a következő fizetésem, elmentem, vettem egy új tankot és megcsináltattam. Ekkora nagy kaland.

ommm 2010.11.15. 23:05:17

@lwl: Ismerem, azt hiszem, valamelyik Belsőség-találkozó plakátján használtam is ezt a La Macchinát. Van itt még pár tarsolyban. (Amúgy meglepően hasonlít a Lamborghini fontjára).
Ha nagyon szemét akarok lenni, akkor Audi fontból kiszedem :)

lwl (törölt) 2010.11.15. 23:12:26

@ommm: Csak az nem relevans, a digo fontok meg a Fiat motor okan igen. Amugy 10bol 9 ember nem ismerne fel az AudiSans-t.

ommm 2010.11.15. 23:17:06

@lwl: Nagy kár. Valahogy megoldjuk, bár ott tartanánk már.

Rocko- 2010.11.15. 23:27:52

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: tán mert a seggfejedből nem tudsz kilépni. ha el tudnál vonatkoztatni az énképedtől, akkor rájönnél, hogy egy dolog amit az emebr magának akar, és más amit másnak ajánl.
de te csak hangoztasd, hogy suzukit mindenkinek. elmebeteg módjára.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:29:33

@Rocko-: Neki nincs sok kacsája amit be tudna egy jobb autóba számíttatni :DD

Rocko- 2010.11.15. 23:29:48

@ommm: ha akad szabad öt perced, eldobnád a Lambos fontot? köszi!

Rocko- 2010.11.15. 23:31:11

@gyvy: így van. neki aprómajma van.

ommm 2010.11.15. 23:32:25

@Rocko-: Bent vana szerkben, de ha javasolhatom, akkor nézd meg a Lambó-motoros plakátot és a fontot a szelepfedélen. Sanszos, hogy la Macchina.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:36:46

@Rocko-: egy talicskával...

@ommm: Ezt már akartam múltkor is kérdezni, hogy ha pl. motort cserélsz a kocsiban, azt mennyire bonyolult Szlovákéknál lepapírozni hogy rendben legyen?

ommm 2010.11.15. 23:39:03

@gyvy: Így, hogy ez a motor nem típusidegen (a kevés, utcai 1.6-os miatt), annyira nem vészes. Inkább időigényes.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:40:30

@ommm: Ezexerint nem számít átalakításnak, ha jól értem. Ez az 1.6 volt Nagypolskiban akkor, ugye?

ommm 2010.11.15. 23:47:36

@gyvy: Ugyanez a típusú motor volt gyárilag Nagypókban, és ha volt, akkor a motor csak alkatrésznek számít odaát. Legalábbis így tudom, nem kéne, hogy gondot jelentsen.

Hurri Kán 2010.11.15. 23:49:29

@ommm: Reméljük! További sok szívást és a végén kellemes csapatást a Pókkal! :)

Rocko- 2010.11.16. 00:16:55

@ommm: jaja, la Macchina. lejött, thx.

@gyvy: igen. :)

Sabc 2010.11.16. 11:48:35

Itt jegyezném meg, hogy a motort és az olajteknőt nem mi festettük ilyen szép sebességpirosra.
Így vettük.
De nem ez lesz a végleges formája, még szét lesz szedve apróra.

Továbbá olyan, hogy "főfékmunkahenger", nincs.
Van főfékhenger, meg fékmunkahenger.
És vákuum egyikben se lesz soha, ellenben a szervódobban igen.
süti beállítások módosítása