Csodálatos multitasking

  2010. november 06. - ommm Címkék: vezetés verne multitasking

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Szép magyarul: többfeladatosság. A terminus technicus, melynek kapcsán elsősorban a különféle operációs rendszerek jutnak eszünkbe. Pedig a folyamat idősebb, mint maga az ember, hiszen lényegében majommal közös ősünk (feltéve, ha elfogadjuk Darwin tanait), miközben másik ősünket bolhászva megvakarta saját ülepét, lényegében multitaskolt.

Őn is, én is csinálunk naponta ilyesmit. Az emberi agynak, ennek a tökéletes szuperszámítógépnek ez nem okoz gondot. Emlékszem, mikor egy fél liter teával, az ózdi piacon vásárolt Négercsók-hegyekkel és Verne Kétévi vakációjával viszavonultam a retyóra olvasni, anyám nem értette, hogy tud ez a gyerek közben enni? Aztán elmagyaráztam neki, hogy semmi közben nincs, egyszerűen ott lehet egy üvöltő, rosszindulatú húgtól mentesen nyugodtan olvasni, és hogy ez a multitasking lényege 1989-ben. Valamikor ekkor mondhatott le rólam anyám, pedig csak egy olyan procedúrát vázoltam neki, amit naponta ő is alkalmazott.

Csak akkoriban még úgy hívták, hogy több dolgot csinál egyszerre.

Természetesen erőforrásaink, figyelmünk ilyenkor megoszlik, koncentráló-képességünk csúcsra jár abbéli igyekezetünkben, hogy ne rontsunk el semmit. Vezetés közben, naponta is előfordul velünk ilyen. Zenét cserélünk, könyöklőben matatunk, leesett akármiért hajlunk le (jellemzően ilyenkor szoktak történni a külső szemlélő számára érthetetlen balesetek, amikor nyílegyenes úton, fényes nappal, féknyom nélküli autót lát az árokban - egyik barátom így járt pórul), igen, persze, multitaskolunk. Ez lehet hasznos és veszélyes is egyben, főleg, ha túlvállaljuk magunkat.

A fent látott úriember láthatóan keményen multitaskol. Nyitott könyve előtt iPaddel hadonászik, majd lebonyolít egy telefonhívást. Közben pedig vezet egy meglehetősen tisztes méretű autót. Nem mondom, a hátsó ülésre nekem is be van dobva mindig egy Autocar, a dugóban állva elő is veszem néha, de ezt már kicsit meredeknek érzem. Emlékszik még mindenki a menet közben sminkelő, brit hölgyre? Az emberi agy a legcsodálatosabb kernel, de neki is vannak határai.

Önök láttak valaha, valami hasonlót? Netán megengednek maguknak némi többfeladatosságot ha unatkoznak az autóban?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr282426254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BMW /// 2010.11.06. 10:35:33

....és ha esetleg valami sexual kapcsolat bontakozik ki vezetés közben ??:D

BMW /// 2010.11.06. 10:38:44

Egyébként minden nap vannak ehhez hasonló emberek itthon is,sőt az még rosszabb amikor egy nő mobiltelefonnal a kezében próbál parkolni. Mostanában nagy divat.

Zsola777 2010.11.06. 10:46:24

Nem minden agy képes a megosztott figyelemre, ráadásul hosszabb (10 perc+) ideig. Én egy fáradt hajnalon barátommal fejben sakkoztam, kb. a harmadik lépésig, amikor felismertem, hogy a kanyarodósávból mentem egyenesen. Azóta soha semmi ilyesmi. Mobilt is csak kihangosítóval.
A vezetés viszont nagyon megy, ha arra figyelek :)

bizé 2010.11.06. 10:46:39

Az efélék nemélnek sokáig! Ennek nemszabadna vezetni,aztse venné észre ha átmenne valakin.

sargarigo 2010.11.06. 10:50:07

Simán kilőném.Sajnos valóban rengetegen telefonálnak,akár tolatás közben is,ma már mindenki rettentő fontos ember,és egy pillanatra sem teheti le a telefonját,főleg ha nő!Igen...lehet sovinsztázni,de ez van.Ilyenkor szépen félre állítom,és rommá büntetem,persze jön a sírás,meg nem is telefonáltam duma,de nem érdekel.Lehet telefonálni,de vadászni fogok!!!

subtotal 2010.11.06. 10:52:03

@bizé: ha vezettél volna az USA-ban, tudnád, hogy de, nem annyira veszélyes, mint itt. Félre ne értsd, nem értek ezzel a magatartással egyet, DE például Corpus Christi felé haladva San Antonio-tól SEMMI sem történik a sztrádán órákon át.

BMW /// 2010.11.06. 10:54:02

A kihangosítóval is az a gond hogy a figyelmet eltereli csak legalabb nincs telefon a kezedben így tudsz biztonságosan vezetni.

sargarigo 2010.11.06. 10:55:29

@subtotal: Nem ez a lényeg,a saját életedet veszélyezteted!!-és ha megteszed ott,megteszed mindenhol,hiszen ott bejött,akkor itt miért ne??Itt a baj.Persze nem feléd irányul.

bizé 2010.11.06. 10:55:47

@sargarigo: Helyes igazadvan!10 millás vasakat vezetnek de kihangosítora már nemtelik ,pedig a büntetésböl vehetne kettőt is!

Pacman 2010.11.06. 10:56:00

Ha egyedül ilyen hülye valaki, akkor felőlem belemehet az árokba is, csak sajnos egy csattanásnál ártatlanok életét teheti/teszi tönkre. Nem igazán multitasking, de múltkor például egy tüsszentéstől állt fejre valaki.

BMW /// 2010.11.06. 10:57:34

Ezt az M7-esen egy forró nyári péntek délutánon nem lehetne megcsinálni.:)

sargarigo 2010.11.06. 10:59:11

Szoktam ajánlani ilyenkor,hogy fáradjanak be a közlekedésrendészetre a hungárián,és nézzék végig a folyosón a képeket.Hatásos.

Pacman 2010.11.06. 10:59:33

Off, de mivel itt is boldogította a jónépet ez a figura, gondoltam érdekes lehet. Ő a "németbeszakadt" Jeep Cherokee őrült. :)

nekrolog.blog.hu/2010/11/05/elhunyt_csirke_72

bizé 2010.11.06. 11:00:58

@subtotal: De baleset ott is van,és ezek szokták betalálni a sort fék nélkül,az haggyán hogy ő megdöglik de azis akibe belemegy!!

subtotal 2010.11.06. 11:09:06

Jut eszembe, az új Passat sávtartó automatikájával ez a tevékenység még egyszerűbbé válik, a tempomatja meg fékez és gyorsít is.
10 év múlva meg már büntetni se lehet érte.

Pacman 2010.11.06. 11:12:56

Igen, ezt nézhetjük úgy is, hogy a technika még nem nőtt fel az emberi hülyeséghez/igényekhez. Sávtartó elektronika, távolságtartó stb. már vannak, de az még nem megoldott, hogy a sofőr is csak utas legyen, amíg eljut A-ból B-be.

bizé 2010.11.06. 11:15:15

@subtotal: Avensisben már egy ideje ven ilyesmi de azért én fogom a kormányt,te bízd magad nyugottan pár drótra!!

HotPantsG5 2010.11.06. 11:16:03

Én valamelyik nap értem utól egy Passatot, furcsa volt, hogy a teljesen tiszta úton 60-al megy, amint ráelőztem láttam, hogy dévédézett a vezető úriember.

subtotal 2010.11.06. 11:18:49

@bizé: Miért kell egyből támadni?
Én nem mondtam, hogy ezeknek a technikáknak ilyen irányú felhasználása vezetés közben helyes.
De lesz így is használva, az tuti.

evil. 2010.11.06. 11:21:04

Sajna nap mint nap látok ilyeneket, nem ennyire durván, a múltkor a hetes busz sofőrje a kormányra kiterített metrót olvasta a bartókon :) na az már kemény volt.
egyébként én max telefonálni szoktam, de azt is otthon, nem bent Pesten.

bizé 2010.11.06. 11:24:23

@subtotal: Bocs igazad van ,de ez csak akkor fog működni ha mindenkinek lessz ilyen autója!

furkóúr 2010.11.06. 11:26:58

...én úgy tudom,hogy a nők sokkal több mindenre tudnak egyszerre koncentrálni mint a férfiak!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.11.06. 11:31:34

... és ha látnád, mi mindenre képes egy átlag arab taxisoför mondjuk Kairóban, na az full multitasking. És még vezet is.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.06. 11:32:12

Középiskolásként -valami iskolai buliról hazafele tartva- megettem a Danone joghurtot kiskanállal, vezetés közben. De láttam már anyukát cigi+telefon kombóval édesen előzni.

glukonon 2010.11.06. 11:34:51

Az nem egy ipad, ahogy ommm írja, hanem egy kindle, ami egy ebook..
Ez már csak azért is érdekes, mert egyszerre két könyvet is olvas..:D
Bár lehet, hgoy csak ellenőrzi, hogy valóban ugyan az e a szöveg, ebookként, mint valójában..:)

Rocko- 2010.11.06. 11:45:07

hajtűkanyarban (de csak budapesten), hegyről lefelé, dobozból kanállal vagy villával enni.
hátborzongató.

isti77 2010.11.06. 11:59:40

"...én úgy tudom,hogy a nők sokkal több mindenre tudnak egyszerre koncentrálni mint a férfiak!"

Biztos így van, csak az a gond, hogy a sok minden közül semmire sem igazán.

esef 2010.11.06. 11:59:49

Én nagyon sokszor a wc-n ülve szoktam enni-inni (az idő pénz ugye...). Na meg össze sem tudom számolni, hogy hány kommentet írtam már szintén wc-n ülve, laptoppal az ölben...
A kocsiban én a térképet szoktam hajtogatni (zsidó vagyok navit venni) és nézni vezetés közben. Na nem a spirálost, hanem a "lepedőt"... :)

esef 2010.11.06. 12:01:11

@glukonon:
A biztonságos vezetés szempontjából nem mindegy, hogy netezik vagy könyvet olvas?

Bambano 2010.11.06. 12:01:26

szerintem nem működik megfelelően a multitaskolás, nem is nagyon erőltetem... egyetlen kivétel, mikor traffi jelentést küldök a neonak:)

isti77 2010.11.06. 12:02:14

"Én nagyon sokszor a wc-n ülve szoktam enni-inni"

Gusztus kérdése.

Bambano 2010.11.06. 12:04:10

@sargarigo: jártam már úgy, hogy mentem tempomattal az m3-on. Jött egy kocsi, megelőzött, elég nagy különbséggel. Utána beállt elém és lelassított. Megint megelőztem, kezdődött előröl. Ezt megtette vagy 3x. Később jöttem rá, hogy amikor lassult, akkor telefonja volt, amikor meg ment, mint a golyó, akkor letette. Nagyon utáltam.

bonafide 2010.11.06. 12:12:26

Én kiverem közben néha.

pickapu 2010.11.06. 12:27:01

@Rocko-: Villával... Érdekes lehet egy ráfutásos koccnál, amikor a kormány tolja le a torkán. Aztán lehet pislogni, meg csodálkozni. :)

ZasTempra 2010.11.06. 12:35:55

Hát ja kérem... :D Én ezért (is) cseréltem ki a cd-s rádiót mp3-asra, mert a Szombathely-Bodajk távot még a 90 perces CD sem tudta megoldani, és általában mindig pont akkor kellett cserélni a lemezt amikor beértem Fehérvárra :D

esef 2010.11.06. 12:38:07

@isti77:
Fent bemegy, lent kijön.

fittyerfutty 2010.11.06. 12:52:24

A múltkor láttam egy szőke kisasszonyt egy C180 Sportcoupe-val. Nagyban telefonált, közben kanyarodott volna a főútról a mellékútra. Lámpa is volt hozzá, egy úttesten elhelyezett járdaszigetből állt ki. Szembe is jöttek, zöld is volt, kanyarodna is, no meg a telefon is a kézben, nem volt neki egyszerű. Nézem, hogy nem eléggé szedi alá a kormányt, és szép lassan elcsorog a járdaszigetig, majd lehelet finoman megérinti a járdaszegélyt. Már röhögtem, hogy na gratulálok, lehet visszatolatni.
De a lány észre sem vette mi történik, csak annyit érzett, hogy nem megy az autó... na gondolta semmi gond, majd gázt ad. Meg is tette, szépen felugratott a járdaszigetre, és kidöntötte félig az oszlopot :D :D :D A telefont csak kiszálláskor tette le, és szemmel láthatólag fogalma sem volt hol van és mi történt vele.

_DanieL 2010.11.06. 12:52:31

Az ilyen haljon meg.. csak mást ne vigyen magával...

Diesel55 2010.11.06. 12:55:38

az ilyen tahok okozzak a balesetet elobb utobb...es eek miatt vannak a szigoritasok....sebesseg korlatozasok, mert biztos azert tortent mert gyorsan ment kozben...es igy fog szepen a vilag lelassulni...ha ezeket sorba allitanank es kilonenk oket...lenne 150es korlat, mert midnki a kurva vezetesre figyene es nem valami masra...legszebb mikor ugyan ez a multitasking meg 200nal...vagy tobbnem al auto bahnon....:S

a rettegett drótos 2010.11.06. 12:58:45

Sajnos sokat vezetek, és az a szar telefon folymatosan csörög. A múltkor is döngetek hazafelé, a főnökömnek persze megint szófosása van, előttem egy mazsola kavarja be magát agyig a hülyeségbe, megoldom a szitut (elegánsan de nem túl szabályosan), a multitaskból egy valami nem kapott taskot: a rendőrautó, ami már néhány kilométer óta követett. (következő task: biztonsági öv...)

Rocko- 2010.11.06. 13:11:50

@pickapu: ha kanál is volt: kellő sebességnél az is átmegy a fején, nem oszt nem szoroz. na meg annak is van "hegyesebb" vége.

tükörfúró 2010.11.06. 13:49:35

Honnan tudnák az emberek, ha nem tanítják?
Az autóvezetőképzés megragadt a 60as évek szintjén, a napi taposómalom meg még a természetes óvatosságot is kiöli az emberekből.

Én ma már hálát adok a sorsnak, hogy élek, 95ben nem volt csak skoda meg zsiga, nem volt navigáció csak papírtárkép, nem volt ködlámpa csak autósbolti viccek, nem volt telefonba épített kihangosító, csak óriás-kilós táska-féltégla méretű fülhöz tartós bunkofon.

Persze nem volt ojjektiv felelősség meg 230lóerő sem, viszont légzsákok, tervezett gyűrődés és utascella, meg töréstesztek sem.

donna 2010.11.06. 13:52:24

nekem volt egy főnőköm, aki mindig az autópályákon kezedet el enni:
tempomat 130ra, kormány térddel kitámaszt, szendó, paradicsom a kézifék mellé és basszus mindig ilyenkor hívták, de az legalább automata volt, nem kellett nyomkodni, felvette magától a kihangosító,
én meg ültem mellette,
második ilyennél felajánlottam hogy inkább átveszem, de azt mondta: ááá, mindjárt lenyelem,

Rák Attantam 2010.11.06. 14:00:21

"Önök láttak valaha, valami hasonlót?"

Sajnos nem, mert épp a pedálok alá gurult üdítőskupakot keresgéltem, míg a másik kezemmel a szivargyújtó-töltőt próbáltam csatlakoztatni, miközben a fogammal fogtam a kormányt, mialatt a jobb szememmel a tartójából kieső GPS röppályáját követtem. A bal szemem persze végig az úton volt. Illetve az útnak azon a felén, amerre az előlem elugró rendőr gurult... :)

GekTDS 2010.11.06. 14:36:54

Ez a belsőség egyre satnyább.
De a remény hal meg utoljára.

bereg 2010.11.06. 15:14:26

"majom ősünk (feltéve, ha elfogadjuk Darwin tanait)"

Tudtommal majom ősünk nem volt, csupán közös ősünk majmokkal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.06. 15:19:04

Igen, sok esetben, és sok embernél működik a multitask, én melóhelyen folyamatosan több dolgot csinálok egyszerre (és itthon is), de azok nem okoznak kárt, ha állnak kicsit, vagy nem figyelek oda pár percig rájuk.

Autóban viszont vezetés van, mert egy pillanatnyi figyelmetlenség is sokszázezer forintos kárt, vagy halált tud okozni.
Amúgy megpróbáltam pl. a vezetés közbeni telefonálást, de az első pillanatban, amikor rendesen bekanyarodni sem tudtam az egyik foglalt kezem miatt, hagytam a francba, azóta nem telefonálok vezetés közben.

Illetve ha nem felejtek el headsetet vinni, akkor igen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.06. 15:21:03

@tükörfúró: Na igen, nekem sincs GPS-em, viszont van térképem, és odatalálok mindenhova.

Arra az évi 3 alkalomra, amikor GPS kéne, nem adok ki 50 ezreket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.06. 15:25:31

Ja, legfontosabb, pont a biztonság miatt nem szabad elvárni, hogy mindenki többfele figyeljen.

Tehát a kézből telefonálás azért van tiltva vezetés közben, mert 3 embernek megy, de másik ötnek nem, akik viszont szintén így szeretnék nyomni, mert az előző háromnál így látták.

Bár igazából ez -hogy nem biztonságos - akár belátás kérdése is lehetne, de nem meglepő, hogy manapság mennyire nem divat elgondolkodni.
Na meg a figyelmetlenségből elütött kisgyerek apjának sem mondhatod azt, hogy hát telefonáltál, de az nem veszélyes.

Hurri Kán 2010.11.06. 15:37:50

@isti77: kezdjél bele egy 69-be, és ez az állítás azonnal megdől :))

Sok vezető egy dologra SEM tud figyelni, nevezetesen a vezetésre, nemhogy többre...

lcka 2010.11.06. 16:46:47

@tükörfúró:

el vagy tévedve kb 10 évvel a telefont leszámítva

éppcsakkérdem 2010.11.06. 17:23:51

Manapság, mikor remek kihangosítók léteznek, miért kell telefonnal a kézben kínlódni?

A tükör, az más, főleg a jobb külső. Abban igazán nehéz ellenőrizni a sminket, főleg előzés közben...

Aki látta a "Garp szerint a világ" c. filmet, tudhatja: még álló autóban is veszélyes lehet a móka! :D

Épp csak kérdem: miért kell kísérteni a sorsot???

egyszo (törölt) 2010.11.06. 17:46:48

Az embernek nincs majom őse. Darwin szerint csak a majommal közös az ősünk :)

jonson 2010.11.06. 18:06:40

Értem én hogy a vezetés közben telefonálás kézben tartott telefonnal veszélyes, mert elvonja a figyelmet, de akkor mi van a vezetés közben dohányzással? Az nem vonja el a figyelmet? Nem kellene akkor az is betiltani? Ha necces szituba kerülök vezetés közben kézben tartott telefonnal telefonálás közben, eldobom a telefont és megoldom, ha kézben a cigi mi a helyzet? Szóval én inkább tiltanám meg a vezetés közben cigizést mint a telefonálást...

''autónepper.'' 2010.11.06. 18:52:30

KÉRDEZNÉM A SOK OKOST AKI szinte már halál büntetést adna annak aki kézből telefonal HOGY TI még sosem telefonaltatok kézből? meg milyen duma az hogy elvonja a figyelmet a vezetésről? már ne haragudj de akkor aki melletted ül azzal se besszélges mert elvonja a figyelmeteket.... hülyék.

makmarci 2010.11.06. 19:12:07

@majdmegmondom:

Én is ezt írtam e-mailben, de már látom javítva is lett.

-Gabi- 2010.11.06. 19:14:07

@jonson:

áá
csak a rágyújtás pillanata a necces---figyelni kell,azt' kész

osziboszi 2010.11.06. 19:40:28

Nyáron az M1-en jöttünk Pest felé. Utolértünk egy német rendszámú fehér furgont a hátulján Punjab Boys felirattal, amint furán tekeregve a külső sávban (meg időnként picit a belsőben is), de egyébként teljesen szabályos 130-cal zúzott. Megelőztem, és kormánynál egy teljesen autentikus hindu ült és egy lábasból kanállal főzeléket evett. Azóta is kísért az ügy.

QAQ 2010.11.06. 20:40:27

gondolom akkor a román kamionos a multitasking királya :)

www.youtube.com/watch?v=P4VFo0KkKIA

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.06. 21:21:38

@''autónepper.'': Egy telefon sokkal több figyelmet igényel, és az egyik kezed leköti.

Egyébként én pont írtam, hogy egyszer kipróbáltam kézből telefonálást vezetés közben, de eléggé veszélyesnek tűnt, így magamtól nem csinálom, nem azért, mert tiltják.

Egyébként meg, nem telik kihangosítóra?

''autónepper.'' 2010.11.06. 21:55:02

@ColT: de telne rá híd el... de mivel mostani kocsim automata így nem nagyon zavar ha a kezembe van... azt a pár órát meg egy héten amit kézi váltós kocsival megyek simán kibírom kihangosító nélkül mivel zavarja a fülemet... szal ez van...
de azt mond már meg mivel igényel több figyelmet? én így is ez kézzel fogom a kormányt meg ha telefonalok is szal? akkor hol van itt a gond? nem gondolom legalábbis rólad hogy 10óra 10 percnél fogod a kormányt mindig...:S vagy tévedek?

TádéMalac 2010.11.06. 22:03:01

@jonson: A cigit két ujjaddal fogod nem az egész kezeddel, és igen én dohányzom vezetés közben, de soha nem zavart még. Ugyanúgy tudok vele váltani, kanyarodni, bajuszkapcsolót nyomkodni stb... De ezt telefonnal nem teszed meg:)

zootix · http://indafoto.hu/zootiex 2010.11.07. 00:19:52

Bé verzió: ha valaki ipadon matat vezetés közben, annak a kocsiját meg kell dobálni tojással.. ha szerencsés vagy,akkor arra már nem tud figyelni, hogy 10 lövésből eltaláljon XD

Forest (törölt) 2010.11.07. 00:20:02

@''autónepper.'': egyszer-kétszer volt hogy telefonáltam rövidet kézből, mert a naviba beépített kihangosító egy kalap sz@r.
Aztán megajándékoztam magam egy kb 10e Ft-os kizárólag kihangosító funkcióval rendelkező tárggyal.
Tökéletes hangminőség, automatikus bluetooth kapcsolat kiépítés, telefonkönyv-funkció, és a poén, - igaz, angolos kiejtéssel - de mindent felolvas, (menü, telefonszám-tulajdonosok nevei, stb) így ha hívni akarok valakit le sem kell venni a szememet az útról.
Megfizethetetlen. (ja, és nem megy el a navi telefonálás közben :)
Viszont rendszeresen látok 10-15 millás autókban kézben tartott telefonnal esetlenkedni kőgazdag népeket.
Ennek vajon mi az oka? Mert a pénz hiánya biztos nem.

Krisi 2010.11.07. 00:55:32

ha annyi ezresem lenne ahányszor valami multitasking ember sodort veszélybe mert ő azt hiszi hogy tud vezetni telefonálás közben, már rég annyi pénzem lenne hogy egy Jensen Interceptoral járnÁk.

azt felejti el a sok okos ember, hogy a vezetés már önmagában egy kibaszott nagy multitasking. nyomom a pedálokat, sebességet váltok, tekerem a kormányt, indexelek, figyelem a tükröket, figyelem a forgalmat, az előttem lévő autóst, a mögöttem jövőket, a gyalogosokat, a két sáv közt ingázó motorosokat, a lámpát, a keresztforgalmat, satöbbi.

telefonálni meg csak annyit szoktam, hogy "cső, mingyár visszahívlak". ha fontos akkor félreállok az első lehetőségnél és megbeszéljük, ha meg várhat akkor visszahívom amikor megérkezek.

sokszor amúgy kivncsi vagyok mi olyan hűdenagyon fontos ügy ami miatt folyamatosan telefonálni kell vezetés közben. nyilván az autóban telefonáló emberek 100%-a épp élete legfontosabb telefonos konferenciáján vesz részt, naná. mint ahogy az összes gyorshajtó is csak a terhes feleségét viszi kórházba :)

(a videón szereplő fasz meg tényleg kurváta figyel a vezetésre, az se tűnik fel neki hogy 2-3 idióta folyamatosan filmezi a mellette haladó autóból...)

Cooper911 2010.11.07. 05:44:46

"...én úgy tudom,hogy a nők sokkal több mindenre tudnak egyszerre koncentrálni mint a férfiak! "

Igen, ezt hitetik el veled a nők :)
Ha ez valóban így lenne akkor a vadászgép és harcihelikopter pilóták 80%-a nő lenne. Jelenleg ez a szám 30% körül van.

A nők valóban rugalmasabban csinálnak több dolgot egyszerre, de az nem azt jelenti, hogy olyankor minden részfeladatra elegendően koncentrálnak. Amig ezen részfeladatok pl a TV nézés, evés, olvasás, addig nincs is gond, de ha az egyik a vezetés akkor jaajj...

Ciri 2010.11.07. 06:49:30

@''autónepper.'':

"de telne rá híd el.."

Elhííszem bazdmeg! Inkább tanulj meg írni, utána szórjad az igét hülye gyerek.
Majd ha egyszer fát fogsz, rájössz milyen fasza dolog vezetés közben telefonálni.

bürokraták rémálma 2010.11.07. 07:14:11

Valóban a nők állandóan ezzel jönnek, hogy ők több dologra figyelnek egyszerre.
Egy dolgot kivéve, ha vezetnek. Érdekes módon az összes nő ismerősöm, aki vezet tud félelmet gerjeszteni bennem különböző manővereikkel, míg azt gondolják magukról, hogy jól vezetnek. Még az is szűken fordul, és padkát fog, aki tényleg jól érzi az autót és egyébként jól vezet, de ha parkolni kell, vagy csak egy félreálló autó, biciklis mellett elmenni már rezeg is a léc. A legtöbbnek sokszor fogalma sincs mit hibázott, néhányszor csak utólag értik meg. Sokszor nem is veszik észre a hibákat, mert a környező közlekedők a baleset elkerülése miatt helyettük megoldják a dolgot.
Persze nem azt mondom, hogy az összes férfi hú de jól vezet, de az arány azért nem véletlenül olyan, amilyen.
Ami kezd rendszeressé válni, hogy a nők nem tudnak fülre ragasztott telefon nélkül vezetni. Csomószor látom, hogy telefon nélkül megy a kocsijához, majd indulás előtt közvetlenül hívást intéz, amit persze nem fejez be, mielőtt elindul, hanem bénázva kiáll a parkolóból és folytatja az útját. Persze ilyenkor csodálkoznak, ha a töttymörgés okán megelőzik őket és rádudálnak.
Amúgy meg a nem túl sok pénzért lehet kapni Bluethooth-os fejegységet, nem is kell kihangosító, mert ez megoldja, de egy egyszerű füles is megtenné, elég volna csak a telefonálás idejére fülbe helyezni.
Egyébként sokkal biztonságosabb egy jó kihangosító, mint a kézből telefonálás, ha tehetem én is azzal nyomom.
Már csak azért is előnyös, mert a rendőr nem is veszi észre, hogy telefonálok, aminek a bírsága 10 ropiról indul. Elég egyszer kicsengetni, és már ugrott is egy jó füles ára.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.07. 08:02:28

autóvezetés közben egyszerre böfögni és rágózni, de ez a max...

Rocko- 2010.11.07. 09:35:30

@Ciri: oszt mit zavar az Téged? legalább egy nepperrel kevesebb! :}

Krisi 2010.11.07. 11:05:22

az amúgy érdekes, hogy amikor kihangosítóval telefonálok és a beszélgetés végén leteszem, akkor utána úgy érzem magam, mintha most ébredtem volna fel, hirtelen azt se tudom hol vagyok. különösen akkor, amikor tényleg oda kell figyelni a beszélgetésre.
voltam már úgy, hogy a diskurzus végén jöttem rá, hogy két mellékutcával túljöttem, mert megszokásból simán továbbmentem. meg olyan is volt, hogy utólag nem tudtam megmondani 100%-ra, hogy az előző lámpa tényléeg zöld volt-e amin átmentem. meg beszélgetés közben a körülöttem lévő autósokat sem tudom rendesen figyelni, és ez engem zavar.
szóval ha lehet még kihangosítóval sem beszélek soakt, max annyit hogy este hányra menjünk sörözni :)

aztán lehet ám, hogy csak én vagyok a tök béna, de már megszoktam, hogy biciklin vagy motoron ülve 100%-ban csakis és kizárólag a közlekedésre figyelek, semmi másra, és ahhoz képest nekem fura, amikor autóban ez leesik 80%-ra. az más kérdés hogy még így is jobban oda tudok figyelni mint a közlekedők nagy része, de mindenkinek jobb ha kihozzuk a maximumot magunkból.

mondjuk csináltam már olyat hogy reggel a gyorsforgalmi úton motorozás közben megreggeliztem de az csak eccer fordult elő :)

adidigaga 2010.11.07. 11:29:33

@Krisi: nagyjából pont ezt akartam írni, hogy saját tapasztalatom szerint is a kocsiban telefonálásban a kéz lefoglalása kétségtelenül egy lényeges és veszélyes momentum, de "értelmes" (=odafigyelést igénylő) beszélgetés headsettel vagy kihangosítóval is legalább ennyire elvonja figyelmet.

Motorozásban még csak a rutinon vagyok túl, de már most tetszik benne, hogy majd közben lehet és kell is leszarni az
engem hívogatókat, sok paraszt azt hiszi, hogy a mobil arra van, hogy amikor neki olyanja van, rögtön álljak rendelkezésre - ezt természetesen csak a munkára értem..

Mondjuk bicajon viszont pont fel szoktam venni,ha meghallom a váztáskában :-)

jonson 2010.11.07. 12:16:02

@TádéMalac:
Pedig egyszerű :)
pl. telefon a jobb kezemben, telefonálok, váltani kell, szólok a hogy pill. és már váltok is...

Ciri 2010.11.07. 14:24:27

@Rocko-:

Na megállj, ezt még visszakapod! :)

G@ci! :)))

Inner Circle 2010.11.07. 14:50:13

Nahát, épp ma jutott eszembe a "Kétévi vakáció"! Ha jól emlékszem, azért kaptam egyszer osztályfőnöki intőt, mert a tanerő kifogásolta, hogy a nevezett művet olvasom technikaórán (akkor még volt ilyen) :-)

King Dragon 2010.11.07. 14:55:50

@tükörfúró: "95ben nem volt csak skoda meg zsiga,"

ne legyé má idióta

King Dragon 2010.11.07. 15:02:57

Amúgy ez a multitask dolog pont olyan mint a multiszerszám.
Mindenre jó, de igazából pont semmire sem.
Aki egyszerre csinál több dolgot, az mindre figyel egy picit, de igazából semmire sem megfelelően.

GGG77 2010.11.07. 15:30:05

Naponta látok ilyen seggfejeket, 40-el mennek a Budafokin a belső sávban, a 70-es táblánál.

tomoo 2010.11.07. 15:40:08

A minap egy paraszt (nemtudom szebben minősíteni az ilyet) a Mária utcában kormányra terített napilapot olvasott menet közben egy Z4-ben. Kitakarta a szélvédő egy részét meg az egész műszerfalat. Fordult az Üllőire.

És hány buta szőke picsa nem adta meg az elsőbbséget, amikor telefonálva index nélkül érkezett meg a kereszteződésbe. Persze kanyarodott is.

Lipi1945 2010.11.07. 16:16:32

A telefonálással nem az a gáz ha annyi a téma, hogy "szia hozzá sört is a tuskóból". Hanem ha valami komolyabb témáról van szó ami adott esetben pont rosszkor vonja el a figyelmünket. Elég ha egyszer fordul elő. És persze ez vonatkozhat arra is ha az utasokkal beszélgetünk.

bagoj ur 2010.11.07. 17:35:20

A lényeg, hogy mindenki meg van győződve arról, hogy Ő jobban vezet, mint a többiek, emiatt az újság/cigi/telefon még éppen belefér. Ez már csak egy ilyen egyetemes emberi dolog.

Rocko- 2010.11.07. 18:27:00

@Ciri: me hogy mé? :)
azt hittem, hogy az autóKERESKEDŐK (szalon, öltöny-nyakkendó, szaktudás, kultúrált viselkedés) utálják az autóneppereket (susogós melegítő, fukszok, bartyizós duma). :)
bár ha utóbbinak érzed magad, akkor jogos. :DDD

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.11.07. 21:21:55

Ezeknek csak egy rendőr kell minden lépésük után és kész. Most, hogy lesz ez a 3-100 ezerig történő bünti, simán osztanám ezeknek!

jojoka 2010.11.07. 22:05:25

Egyszer mentem valahová ahol addig még nem jártam. GPS még akkor álmomban sem létezett ezért kormányon térkép. Na de ha megéhezik az ember akkor ugye enni kell ezért egyik kézben szendvics, ha eszünk, szomjasak leszünk. Másik kézben vizespalack. Előttem tötymörgött valami trabant (akkor még gyakori jószág volt az utakon), hát megelőztem. A trabantos átnézett hozzám. Láttam az arcán a rémületet amikor felfogta, hogy nem kormányzok egyáltalán nem is az utat nézem hanem részben őt részben a térképet és közben nyugodtan eszem.
Nagyon , nagyot fékezett és igyekezett minél jobban lemaradni, szerintem fejben már ismételte át az újraélesztéssel kapcsolatos teendőket.
:-))

jojoka 2010.11.07. 22:09:30

@Krisi:
Nyugodjál meg zöld volt az előző lámpa. Annyira beléd rögződtek már (valószínűleg) a szabályok, hogy biztosan megálltál volna ha piros.

Garp 2010.11.07. 22:49:19

@esef: "Na meg össze sem tudom számolni, hogy hány kommentet írtam már szintén wc-n ülve, laptoppal az ölben..." - na most megkönnyebbültem. Úgy értem, h megnyugtat a tudat, nem csak én vok ilyen gusztustalanul idióta :D.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.11.09. 10:09:54

azert alljuk meg egy szora. a legtobb allamban nem tiltja semmi a telefonalast, most megy egy nagy kampany hogy mennyire veszelyes - californiaban tilos tavaly oktober 1 ota :(

telefonalni en is szoktam foleg dugoban, de most tegye fel a kezet aki nem.

Rocko- 2010.11.10. 20:26:10

@''autónepper.'': nem, egy autókereskedő mondta. :)
süti beállítások módosítása