Mindenkinek olcsóbb lesz a biztosítás

  2010. november 02. - Stump András Címkék: biztosítás kötelező kgfb

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Végre megérkezett a tarifatáblázat, nem kell tovább találgatni. A pesszimistáknak nem lett igazuk: úgy tűnik, senkinek sem kell többet fizetnie jövőre a kötelezőért, még a kisköbcentis turbósoknak sem.

Öt példa alapján megnéztük, hogyan változtak a díjak az eddigi hengerűrtartalom-alapú rendszerhez képest az új, elvileg teljesítmény-alapú besorolással. Szélsőséges paraméterekkel rendelkező autókat vettünk elő, hogy látni lehessen az egyes számok hatását a díjakra. A változás néhány esetben jelentős, de nem mindig követhető logikailag; abszolút értékben viszont minden vizsgált autónál kedvezőbb a legolcsóbb ajánlat a jövő évre.

Az összehasonlításhoz egy budapesti, 30 éves férfit szemeltünk ki fiktív tesztalanynak, akinek tíz éve van jogosítványa, és emberemlékezet óta balesetmentesen közlekedik. Nevezzük őt Gézának. Öt autót toltunk alá, biztosítós múltjára vonatkozóan mindig ugyanazokat a mezőket kijelölve, és kikértük a legolcsóbb A0-s, bónusz nélküli ajánlatot negyedéves csekkes fizetésre a tavalyi rendszerben, illetve a november 1-jétől érvényes új tarifákat.

baleset2

Elsőként egy 1985-ös, háromliteres szívódízel Mercedest kapott Géza, amellyel a köbcentis elszámolásban elvileg elég rosszul kellett járnia. Így is van: 67027 forint volt a legolcsóbb opció egy évre, ami a huszonötezres átlagnak több mint duplája, pedig a Merci teljesítménye mindössze 65 kW.

Ültessük át gyorsan a másik végletbe, egy 90-es évjáratú Daihatsu Charade GTti-be, amely háromhengeres, egyliteres motorjából 74 kilowattot présel ki. Mondhatnánk, ő volt a régi rendszer egyik nagy nyertese, hiszen 36473 forintos díjjal fenntarthatott egy olyan autót, amelyben kevesebb mint 10 kiló jut egy lóerőre. Hasonló a helyzet, ha Géza egy vadiúj Volkswagen Polo 1,2 TSI boldog tulajdonosa, hiszen a mérges kisautóra 2010-ben nem kellett többet fizetnie, mint 41087 forintot.

Ha viszont Géza tavaly egy japán utcai sportkocsival járt, egy Mitsubishi Lancer Evóval, amely kétliteres motorjából 217 egészséges kilowattot hoztak ki a mérnökök, 53523 forintot kellett fizetnie, pont ugyanannyit, mintha józanul gondolkodó családapaként egy Ford Mondeo parkolt volna a háza előtt, szintén kétliteres benzinmotorral, de csak 96 kW teljesítménnyel.

Láthatjuk, hogy tényleg jelentős mértékben függött a biztosítás díja a hengerűrtartalomtól: ha a kétliteres tarifát vesszük alapul, plusz egy literért mintegy 25%-ot kellett fizetni, de ha beértük a felével, körülbelül 32%-ot spórolhattunk meg.

Ehhez képest viszont töredékére csökkenthettük az összeget, ha vidékre költöztünk, megöregedtünk, és szorgalmasan gyűjtöttük a bónuszokat. Ha az 53523 forintos biztosítású Mondeót Ferenc, egy karcagi, 50 éves férfi vette meg 30 éves jogosítvánnyal, A0-ban már csak 32892 forintot kellett fizetnie utána, B10-ben pedig nevetséges 16620-at. Évente. Ez, akárhogy is vesszük, 39, illetve 69 százalék kedvezmény, ami a tulajdonoshoz kötődik, nem az autótól függ.

baleset

Mi a helyzet a 2011-es díjakkal? A Mercedes-szel jól jár Géza. A legolcsóbb biztosítás erre már csak 25344 forintba kerül, vagyis végre figyelembe veszi a biztosító, hogy az öreg krehács bár háromliteres, nem versenyautó. Viszont a kis turbós Charade-ra, amelyre azt hittük, jóval többet kell majd fizetni, lehet találni biztosítást 32076 forintért, ami négy ezressel kevesebb az idei díjnál. A Polóra is csak pár forinttal kell többet fizetni, 32120-at – ez is kevesebb, mint 2010-ben –, de a Lancer Evo az igazán érdekes eset, hiszen 36492 forintból meg lehet úszni a kötelezőjét, pedig majdnem háromszor akkora a teljesítménye, mint a Daihatsunak. A Mondeo, amely lóerőben a kettő közé esik, 32556 forintba kerül évente.

Ha megnézzük a 2011-es árakat, nehéz megtalálni az összefüggést a teljesítmény és az éves díjak között. Egyedül a Mercedes lóg ki lefelé a 32-36 ezer forintos sávból. Vagyis érvényesülni látszik az elv, hogy nem az autó, hanem a tulajdonos a kockázati tényező. Karcagi lakhelyű Ferencünk a Mondeóra jövőre már csak 21900 forintot fizet A0-ban, míg B10-ben az eddig sem túl borsos díja 12456 forintra csökken.

Egyelőre nem hallottunk olyanról, hogy bárkinek is többe kerülne jövőre a kötelező, hacsak nem okozott idén kárt. Röviden körbekérdezve a szerkesztőségben elég látványos a díjcsökkenés a legtöbb járműnél, pedig akadnak érdekes példányok minden kategóriából. A biztosítók természetesen a javuló baleseti statisztikákkal magyarázzák az árleszállítást, meg persze az új idei versenyző, az Astra ügyfélcsalogató ajánlataival. Viszont nehezen lehet megindokolni, hogy a veszteségesnek mondott KGFB miért került eddig ennyibe, ha most átlagban harminc százalékkal alá tudnak ajánlani a társaságok.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr442416271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biztosítási díjak, 2011 2010.11.03. 13:01:43

KFGB teljesítmény alapon? Vagyis a száz lóerő után kevesebbet kell majd fizetnem, mint kétszáz után? Aligha…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.11.02. 17:06:46

A sokkolás nem változott. Sokkolnak.

Most szépen összegyűjthetem az összes családban lévő és céges autó adatait és beülhetek mindenhová. Rámegy megint pár napom.

Merthogy ... amit a neten "köt" (..horgol, öreganyám) az ember az a biztosítóknál ülő nyanyák szerint vagy nem érvényes (pecsét hiányában = nincsen pecsét, kabbe apád pöcsét)

vagy azért "nem találják" a rendszerükben, mert azt nem lehet megtalálni mert külsős, belsős, kettős ügynök, porszívós ügynök ... a felelse, és azt ők nem ismerik, menjünk ODA ha bajunk van.

Nem változott semmi. Maradt a SOKK.

1kutya 2010.11.02. 17:24:32

évi 20 helyett max évi 11, de ha akarom 9 is lehet, de valamilyen ok miatt rühellem a legolcsóbbat kínáló biztosítót, így valszeg a 2. legalacsonyabb díjat adót választom.

jóljártam...

CsabaiS 2010.11.02. 17:25:15

3000-es szívó 83 KW !

csintapala (törölt) 2010.11.02. 17:28:35

@gnme: errefelé teljesen sokkmentesen és gördülékenyen megy a dolog a neten keresztül. Mi az hogy nem érvényes?

gnme 2010.11.02. 17:37:37

@csintapala: ilyeneket én is szoktam volt kérdezni. Azóta tanultam. Személyesen megyek mindenhová és minden autóra kérek ami a felügyeletem alá tartozik. Körülbelül egy hetembe kerül ez.

pl.:

tavaly novemberben.. hatvanéves nyugdíj előtt álló öregasszony az allianznál azt mondta a saját magánál kötött és kinoymtatott annós igazolásra is (egy évre szoktam helyben kártyával fizetni mindig) hogy az nem érvényes pecsét, hát így jártam vele?? .. pecsét nélkül.. és különben is kinél kötöttem?

(..gondoltam magamban: hát nálad b+ .. nálad tavaly ilyenkor)

Párom a neten kötötte .. bevittem ezt is, nem látja a rendszer, nem tudják beazonosítani.

:-)

... nem változott itt semmi. Maradt a SOKK.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.11.02. 17:43:06

@gnme: Nekem nem volt gondom a netes kötéssel.

Idén mondjuk nem váltok 500 ft/autóért nem szórakozok vele.

kovvik 2010.11.02. 17:44:38

"Viszont a kis turbós Charade-ra, amelyre azt hittük, jóval többet kell majd fizetni, lehet találni biztosítást 32076 forintért, ami négy ezressel kevesebb az idei díjnál." Daihatsu Charade GTti, vidék, B10. Eddig 11200Ft volt a díjam(gondoltam most megszívom) 2011-es díj 8000Ft Allianz. :-)

gnme 2010.11.02. 17:48:36

@Gergow: nekem sem a rubrika töltéssel van gondom, hanem azzal ha azt mondják: nem tudjuk beazonosítani.

Olyankor megkérdezem magamtól: most akkor ahány alkusz van az mind hazudik? (...) Mi az hogy a biztosító márkairodája nem tudja beazonosítani? Most akkor kamuszerződéssel és kamufedezettel járt a kocsi egy évig vagy mi? (...)

evil. 2010.11.02. 18:07:39

nekem 12ezer helyett 6 ezer körül lesz negyedévenként, uh most én is jól jártam :)

csintapala (törölt) 2010.11.02. 18:15:19

@gnme: "Olyankor megkérdezem magamtól: most akkor ahány alkusz van az mind hazudik? (...) Mi az hogy a biztosító márkairodája nem tudja beazonosítani? Most akkor kamuszerződéssel és kamufedezettel járt a kocsi egy évig vagy mi? (...) "

De eggyel feljebb írtad ,hogy személyesen fizettél egy éve. Fizetéskor akkor mégiscsak be tudtak azonosítani, nem? Van egy kötvényszámod, ügyfélszámod, stb.

Bebaszna, ha fizetem negyedévente a csekket, aztán kiderülne, hogy nem tudnak beazonosítani. Akkor hogy küldték ki a csekket?

Devil2 2010.11.02. 18:23:08

@gnme: Bakker, fizesd be csekken, azt tudod majd legalább lobogtatni, az átultalás meg lehet hogy a levesbe ment. Bár az is fura lenne azért..., meg csak küldenének egy díjnemfizetés miatti megszüntető határozatot.

loláb 2010.11.02. 18:24:42

"Viszont nehezen lehet megindokolni, hogy a veszteségesnek mondott KGFB miért került eddig ennyibe, ha most átlagban harminc százalékkal alá tudnak ajánlani a társaságok."

A biztosítók, meg a mabisz tájékoztatása alapján az objektív felelősség bevezetése óta drasztikusan csökkent a kárhányad (az összes biztosítási díjból a károkra kifizetett összeg aránya).

Nekem konkrétan lefeleződik a biztosításom. Az autómra tavaly 47 ezer volt a legolcsóbb ajánlat (1.4 G astra), idén nincs 24 ezer.
A motoromra valami 16 körül volt tavaly (GSF650), most 8 ezer lesz.
Akármi is az oka a díjcsökkentésnek, ne hagyják abba.

Devil2 2010.11.02. 18:27:05

Az volt az érdekes, hogy próbáltam két NAAAGY alkuszcég honlapján keresztül is a díjszámítást. ÉS NEM UGYANAZOK AZ ÖSSZEGEK JÖTTEK KI!!! Na mondom, mindegy, gyerekek, én kötöm az olcsóbbat aztán aki bújt bújt, bújt, aki nem, nem...

Devil2 2010.11.02. 18:32:56

Meg az is érdekes, hogy csak másik biztosítóhoz átkötve lesz olcsóbb. Ha maradok akkor kb. ugyanannyi marad a díj is (1.4 liter, 57kW). Pedig kárt nem okoztam, ugyanúgy B10-ben vagyok, vidéki 30+ férfi, 17 éves jogsival. Nem jó üzlet engem megtartani, kedves XY biztosító???

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.11.02. 18:33:20

Már csak egy lépés lenne a teljesítmény-tömeg arány használata, hiszen egy Land Cruiser 3.0D is kb. 180 LE, és egy Fabia RS is kb. 180 LE. Csak az egyik 2x akkora tömeget mozgat.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.11.02. 18:37:53

@TSiga: Mondjuk kihagytam a motorosokat. Velük én nem tudnék mit kezdeni, de egy motort általában késő tavasztól használnak őszig. Kivétel a futárok és azok, akik praktikusabbnak tartják városban a motort ingázásra. Nekik egyedi elbírálás alá kéne esni, mert az első dolgozik vele, a másik dugómentesen jár és környezettudatos lehet.

Vagy emberre lehessen biztosítást kötni. Amilyen járművel mész, az van biztosítva.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 18:39:24

Fateromnak drágább lesz, kb. 13K HUF. Évente. (K&H) (Most évi 11K, Posta.)

Hogy ez mire elég, azt döntse el mindenki.

Devil2 2010.11.02. 18:39:44

@TSiga: Aham, persze, és akkor a 2 tonás 200lovas autó ugyanannyit fizetne mint az 1 tonnás 100 lovas? Abból megintcsak kitörne a parasztgyalázat.

Devil2 2010.11.02. 18:41:25

@TSiga: Van ám kategórizálás autóknál is, mert nem mindegy hogy taxi, vagy reptéri jármű. Megvan a kanálban a mélyedés...

Devil2 2010.11.02. 18:43:28

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Ha kárt okozott akkor így járt, de így is nagyon olcsón megússza...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 18:48:06

"Viszont nehezen lehet megindokolni, hogy a veszteségesnek mondott KGFB miért került eddig ennyibe, ha most átlagban harminc százalékkal alá tudnak ajánlani a társaságok."

Annyira nem nehéz, idén el akarják kerülni a cikkben leírtakat:

index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/02/jogeros_a_6_8_milliardos_birsag_a_biztositokartell_miatt/

(Nem kell félteni őket, jövőre majd jobban avultatnak.)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 18:50:01

@Devil2: De nem okozott már vagy 8 éve, ez a példához szükéséges feltétel a cikkben. (ha okozott volna, nem hozom példának, ennyire nem vagyok hülye)

Jay350i 2010.11.02. 18:53:01

ha én most szeptember 29edikén vettem a jelenlegi autómat, (ezen a napon kötöttem a biztosítását)akkor én mikor köthetek át olcsóbbra? mert ha jól tudom ennek az évfordulója 2011 szept 29én lesz már és nem dec 31edikén és idén teljesen elvesztettem a fonalat az átkötésekkel kapcsolatosan. Valaki elmagyarázná azt megköszönném.

Devil2 2010.11.02. 18:54:57

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Akkor ő sem a "jó" kalkulátorral számolta...

Devil2 2010.11.02. 18:58:05

@Jay350i: Az biztos hogy most nem válthatsz. Ha majd jön az évforduló, addigra meg úgyis tudni fogod. De erős a gyanúm hogy nem lesz köze az év végéhez, mert pont az a cél hogy ne egyszerre legyen sok átkötés.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 19:00:12

@Devil2: Káosz ez az egész, majd 2 hét múlva csinálok egy új kalkulációt, hátha lesz olcsóbb. :) Havi öccázé, valaki? :D

Tényleg, voltak régebben mindenféle márkaklub meg youngtimer kedvezmények (ha volt a tulaj nevén viszonylag fiatal autó), ezek vajon vannak még?

tomail 2010.11.02. 19:09:08

180LE/980kg (1500ccm) és csökkent a kötelezőm... 15000 helyett 12800Ft/év.Megkérdeztem a biztosítót.Azt mondják jól látom.Bár nem értem,de örülök neki! :)

esef 2010.11.02. 19:11:05

A0-ból B1-be ugorva, 79kW(107LE), Budapest, 30 éves nő (asszony nevén van az autó): eddig 13e/név volt, most 8/név lesz...

Jay350i 2010.11.02. 19:25:02

@Devil2: pedig jó lenne valahogy átkötni most 22000forintot fizetek negyedévente a kis E30ra, a mostani kalkulátor szerint padig csak 9000et kéne és jobb nevű biztosítónál :)

dzsozy88 2010.11.02. 19:55:53

Nekem van egy olyan érzésem, hogy megszívjuk még ezt. Mindenkinek olcsóbb lesz a biztosítása, van akinek sokkal olcsóbb. 2012-re tutira megint megdrágulnak majd a biztosítások, de persze ne legyen igazam...

Balt 2010.11.02. 20:01:13

@Brigi \"B. A.\" főnöke: "Tényleg, voltak régebben mindenféle márkaklub meg youngtimer kedvezmények (ha volt a tulaj nevén viszonylag fiatal autó), ezek vajon vannak még?"

Tudtommal megvannak (kedvezmenyesbiztositas.hu/pop_kulonkep.html), de nagyon nem egyszerű átbookolni egy meglévő (bő egy éve forgalomból kivont) jármű biztosítását egy másikra... De ha valaki tud rapid megoldást, nagyon köszönöm!

2010.11.02. 20:04:56

tavaly októberben, amikor a mostani autómat vettük 110e volt A0-ban a legolcsóbb biztosításom (union), akkor voltam 21 éves, 2006-os jogsival. most ez a román valami 48-ért dobná utánam, de pár ezressel többért van nevesebb cégtől ajánlat, arra kötök. Nyilván így is szarrá keresik magukat a biztosítók, de lefosom, örülök a kisebb szarnak ;)

Balt 2010.11.02. 20:06:20

@Balt: Persze B10-ről van szó...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.02. 20:07:19

Nekem a legolcsóbb 502 euró/év, teljes biztosítás (kötelező + casco-szerűség) és én már ennek is örülök. 5 év baleset mentes bónusszal. 1.8, 88 kW. Otthon lenne vagy 180/év ugyanez...

Legalább elfogadták a magyar bónuszigazolásomat (az angol verziót persze), ez is siker itt...

esef 2010.11.02. 20:28:40

Faternak az Astra F 1.4-re, vidéken, B10-ben (már n+1 éve az...) 8.5 ezer/év. Ráadásul nem holmi egyesületél vagy a románoknál hanem AB-AEGON.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.02. 20:29:39

@gnme:

Én eddig egyszer kötöttem biztosítást interneten. A motoromra.

Minden nagyon flottul ment, pár kattintás és kész voltam. A papírmunka is gyorsan lezajlott.

Ritkán vagyok elégedett valamivel, de ez jól működött.

Eddig sem fizettem sok biztosítást. Puntó filléres, moszkvicson veteránbiztosítás van, a motor is olcsó, friss jogsis létemre.

Kicsit nehezen veszem rá magam, hogy átnézzem, hol járnék jobban, egyáltalán váltsak-e.
Ha ennyit fizetek jövőre is, akkor nem veszem a fáradságot, de lehet, hogy emelnének rajta?

Akkor mindenképp érdemes utánajárnom?
(mondjuk gondolom, igen, különben miért lenne ekkora felhajtás)

stower 2010.11.02. 20:29:44

500-as Mercire 10320 jött ki. ÉVES díj! Beszarás:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.02. 20:57:05

@Csumpi Hálidéj: Két ide írt komment alatt ki lehet számolni:D

tade15 2010.11.02. 21:17:43

Nekem is emelkedik a biztositásom asszem 600Ft/év-el.Bár nem is biztam benne,hogy lehet 9600/év-nél olcsóbb biztositás.A Románoknál nem emelkedne,de megfogadtam,hogy olyan biztositóhoz nem megyek,amelyiknek nincs a faluban irodája.(Miskolc)Annak idején a Genertellel is meg a Wabardal is beszivtam a telefonálgatásokkal meg mailezésekkel.

Liquid_ 2010.11.02. 21:28:56

"Mindenkinek olcsóbb lesz a biztosítás"
ez így nem fedi a valóságot, nekem pl. drágább lesz kb. 10%-kal.

repecs 2010.11.02. 21:36:13

Ezt a biztositást másnak kötöm mert ha valaki összetör akkor az ő biztosítója fizeti az én káromat. Miért nem az én biztosítóm fizeti az én káromat és majd bevasalja azon aki a kárt okozta. Mert igy nem magamnak veszem a biztosítást.

Pale 2010.11.02. 21:46:57

Na nehogy már az egész országban én egyedül járjak rosszul!!!

Renault Megane 83kW 1600ccm 2004.
B10, nincs semmi kedvezmény (autóklub, gyerek, stb).
Tavaly 3400 volt a negyedéves díj, idén szinte minden cég 4000 fölött ajánl, kivéve a románok.

Akos74 2010.11.02. 21:54:07

Az árháborúról, konkurenciaharcról, meg a kockázatviselésről csak ennyit: szlovákiában egy kis köbcentis, kis teljesítményű, régi autónak, például Skoda Favoritnak ezer éve 70€-nak megfelelő összeg a kötelező biztosítása évente, de idén lementek 60€-ra. Azt hiszem, hogy szlovákiában a kockázati tényezők, az autók átlagos értéke és átlagéletkora nem nagyon tér el a magyarországitól, még is jóval olcsóbb volt eddig a kötelező biztosítás! Akkor holvan nálunk a verseny a biztosítók között?

Devil2 2010.11.02. 22:20:29

@repecs: Amiről te beszélsz az a CASCO. Az fizeti a te károdat (-önrész). A felelősségbiztosítás pedig az, amikor helyetted fizet a biztosítód, ha te okozol kárt. Jó reggelt!

Devil2 2010.11.02. 22:34:32

Most gyakorlatilag a két NAGY alkusz rendszere be van állva mint a százas szög. Az egyiken tegnap futtattam (volna) le egy kötést, a másikon ma, de válaszímél az nincs sehonnan se...

csintapala (törölt) 2010.11.02. 22:37:09

@Akos74: ez a 70€ miért is olyan jó, hogy "bezzegszlovákiázni" kell? 70€ az ~19000Ft. Ennél én is kevesebbet fizetek újabb és erőebb autóval. De itt feljebb is elhangzott néhány elég jó ár. Szóval lehet mégis van verseny, nem?

Alfato 2010.11.02. 23:09:50

@Devil2:

Nem nem érted.... a lényeg az, hogy egyáltalán nem érdekli, hogy milyen szolgáltatása van a KGFB biztosítónak, mert azt nem magának köti az ember, hanem másnak, vagyis a díjon felül édesmindegy minden....az, hogy a károsult megrántja a banánt....kit érdekel... No ezt próbálta leírni...vagyis maga a káresemény rendezése ne a károsult feladata legyen a károkozó biztosítójával történő egyeztetés...bla bla...

Tamás

Lacee83 2010.11.02. 23:18:56

Kellemes meglepetés de úgy tűnik évi 16Eel olcsóbb lesz úgy hogy nem váltok ilyen még sosem volt.

Ecotrans 2010.11.02. 23:50:01

Érdekes, nekem a kis szutyok puntomra az idén 16000 volt a negyedéves díj. Ha újrakötöm akkor csak 6000.
De azért október elején kiküldték a jövő évi első negyedéves csekket, ami már csak 15000, és mellé egy levelet hogy ha még idén befizetem akkor adnak az egész éves díjból 800!!! forint kedvezményt. Röhej ázzeg!

Ja és jól értem, hogy ha nem kötöm újra a szerződést, akkor a biztosító nem csökkenti az árakat automatikusan?
Hát kapják be, azért sem kötöm újra, hanem átmegyek másikhoz.

Krisi 2010.11.03. 00:46:53

egy gyors kérdés a népnek:
egy hónapja vettem autót, kötöttem rá biztosítást még a régi rendszer szerint de elég horror összeg jött ki (23 éves vagyok, Budapest, A0, ennél rosszabb nem is lehetne:)
viszont szerencsére elbasztak valamit a rendszerükben és rossz csekkeket küldtek ki, amiket nyilván nem fizettem be. de a szerződést már aláírtam.
aztán amikor megkaptam a hibás csekkeket (elírták az adásvételi dátumát és így jött ki 4 napra 45000(!)Ft)
erre felhívtam az ügyfélszolgálat, intézkedtek, kijavították a hibát, és most várom a második felszólítást amivel újra kiküldik majd a már jó csekkeket amit be kell majd fizetnem.

na és itt jön a lényeg: egy hónappal a szerződéskötés után lehet lemondani és újraszámolni az egészet a most aktuális árakkal? nekem mindenképp az kéne, mert az új kalkulátorral kevesebb mint a fele az éves díj. viszont írtátok páran, hogy nem lehet egy éven belül felmondani a szerződést.
ha meg ezek szerint várni kell évfordulóig, akkor úgy nem lehetne kicselezni, hogy nem fizetem be a mostani csekket és ezáltal díj be nem fizetés miatt megszűnik? mert ha megszűnne akkor simán újrakötném a mostani díjtáblázat szerint és jóság lenne.

(remélem érthetően írtam, mert én is belegabajodtam már félúton:)

összefoglalva egy hónapja kötöttem a régi rendszer szerint, él a biztosítás, de a csekket még nem fizettem be. el lehet azt játszani, hogy nem fizetem be a csekket, ezáltal megszűnik a szerződés, én meg újrakötöm, de már az új rendszer szerint?

Krisi 2010.11.03. 00:51:41

amúgy teccik az új rendszer, jövőre az MZ-nek az éves díja 5900 Ft lesz, a Simsonra fizettem régebben majdnem ennyit :)

Kifordított kacagány 2010.11.03. 01:51:45

már megint aprópénzért adjátok el a lelketeket. pár ezresért örültök az új rendszernek és támogatjátok, miközben ugyanolyan igazságtalan és lehúzós, mint az előző volt. így aztán pár évig megint támogatjátok saját kifosztásotokat, a lényegi változások meg újra csak váratnak magukra.

stevee 2010.11.03. 02:35:25

@Krisi: Ne legyen igazam de szerintem nem fog működni a dolog, ugyanis ezek az árak biztosítóváltásra vonatkoznak. Én tavaly decemberben cseréltem le a kocsimat, és jóval magasabb díjat kellett fizetnem 2010-re, mintha azt a bizonyos kocsit mondjuk egy évvel korábban vettem volna, és akkor 2009 novemberében átkötős/újrakötős játékot játszhattam volna. Persze a Te esetedben más a helyzet, mert most ugyabár kw alapra térünk át a ccm alapról. A kalkuláció elején mit pipáltál ki? ("biztosítóváltás" vagy "használt gépjármű vásárlása")

hmmmmmm, érdekes, hogy kezd más lenni a véleményem, mint amit a komment elejére írtam, lehet, hogy mégis van a dologban fantázia, de azzal mindenképp számolj, hogy ha díjnemfizetés miatt szűnik meg akkor mindenképp a réginél kell újrakötnöd!! (és lehet, hogy itt bukik meg a sztori, mert ilyenkor egyéb díjak is felmerülhetnek)

Hosszú kérdésre hosszú válasz, bocsi!! : ))

stevee 2010.11.03. 02:53:27

@Ecotrans: jól látod a helyzetete, van "némi" gerinctelenség ebben a biztosítóiparágban.
Az azért szerintem elég necces, hogy az utolsó negyedéves csekkel együtt jön a 2011-es első is egyben. Mi mondjuk figyeltünk, de ha valaki tévedésből befizeti azt is (neadjisten csak azt) az az én esetemben 20,000 huf pluszba került volna.
Az "átkötés/újrakötés" ugyanez pepitában. Ha pl. idős papinak vagy egy elfoglalt embernek nincs lehetősége/ideje ilyennel pepecselni, akkor szintén bukta a kedvezményt.
Lehet, hogy túl érzékeny vagyok, de én ilyet nem tudnék az ügyfeleimmel megtenni.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 03:53:16

@KuKori: csak példának okáért, neked nem hiányzik a személyhez kötött, hordozható rendszámtábla? vagy az, hogy akár hetente kétszer is ki tudd vonatni a forgalomból akár pár napra is, hogy ne kelljen arra a rövid időre se fizetned utána amíg nem használod? vagy az, hogy ha már van egy rendszámod, akkor a második után ne kelljen újra gyűjtögetned a bónuszokat? ne adj isten még kevesebbet kelljen ez utóbbi után fizetni, mert egyszerre amúgy is csak egybe tudod a seggedet beletenni? vagy ha pár évig nincs a neveden autó, akkor ne bukjad a bónuszaidat?
nekem ezek nagyon hiányoznak. mint ahogy a kárrendezés menetében is el tudnék még képzelni legalább ennyi változtatást.

@Krisi: mindenképp jobban jársz, ha az idei évben(ugye 2 hónapról beszélünk) lenyeled a magasabb díjat és januártól pedig újrakötöd, akár ugyanannál a biztosítónál is. legalábbis ezt mondta nekem egy biztosítós ismerős. anno az audinál csináltuk azt, mikor megkötöttük a biztosítást, rögtön fel is mondtuk és kötöttünk egy másikat a következő évre. így sokkal kedvezőbb lett a díj, gondolom számít nekik, hogy már volt az autónak egy létező biztosítási jogviszonya.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 03:54:57

@KuKori: csak példának okáért, neked nem hiányzik a személyhez kötött, hordozható rendszámtábla? vagy az, hogy akár hetente kétszer is ki tudd vonatni a forgalomból akár pár napra is, hogy ne kelljen arra a rövid időre se fizetned utána amíg nem használod? vagy az, hogy ha már van egy rendszámod, akkor a második után ne kelljen újra gyűjtögetned a bónuszokat? ne adj isten még kevesebbet kelljen ez utóbbi után fizetni, mert egyszerre amúgy is csak egybe tudod a seggedet beletenni? vagy ha pár évig nincs a neveden autó, akkor ne bukjad a bónuszaidat?
nekem ezek nagyon hiányoznak. mint ahogy a kárrendezés menetében is el tudnék még képzelni legalább ennyi változtatást.

@Krisi: mindenképp jobban jársz, ha az idei évben(ugye 2 hónapról beszélünk) lenyeled a magasabb díjat és januártól pedig újrakötöd, akár ugyanannál a biztosítónál is. legalábbis ezt mondta nekem egy biztosítós ismerős. anno az audinál csináltuk azt, mikor megkötöttük a biztosítást, rögtön fel is mondtuk és kötöttünk egy másikat a következő évre. így sokkal kedvezőbb lett a díj, gondolom számít nekik, hogy már volt az autónak egy létező biztosítási jogviszonya.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 03:56:44

@KuKori: csak példának okáért, neked nem hiányzik a személyhez kötött, hordozható rendszámtábla? vagy az, hogy akár hetente kétszer is ki tudd vonatni a forgalomból akár pár napra is, hogy ne kelljen arra a rövid időre se fizetned utána amíg nem használod? vagy az, hogy ha már van egy rendszámod, akkor a második után ne kelljen újra gyűjtögetned a bónuszokat? ne adj isten még kevesebbet kelljen ez utóbbi után fizetni, mert egyszerre amúgy is csak egybe tudod a seggedet beletenni? vagy ha pár évig nincs a neveden autó, akkor ne bukjad a bónuszaidat?
nekem ezek nagyon hiányoznak. mint ahogy a kárrendezés menetében is el tudnék még képzelni legalább ennyi változtatást.

@Krisi: mindenképp jobban jársz, ha az idei évben(ugye 2 hónapról beszélünk) lenyeled a magasabb díjat és januártól pedig újrakötöd, akár ugyanannál a biztosítónál is. legalábbis ezt mondta nekem egy biztosítós ismerős. anno az audinál csináltuk azt, mikor megkötöttük a biztosítást, rögtön fel is mondtuk és kötöttünk egy másikat a következő évre. így sokkal kedvezőbb lett a díj, gondolom számít nekik, hogy már volt az autónak egy létező biztosítási jogviszonya.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 03:58:48

@KuKori: csak példának okáért, neked nem hiányzik a személyhez kötött, hordozható rendszámtábla? vagy az, hogy akár hetente kétszer is ki tudd vonatni a forgalomból akár pár napra is, hogy ne kelljen arra a rövid időre se fizetned utána amíg nem használod? vagy az, hogy ha már van egy rendszámod, akkor a második után ne kelljen újra gyűjtögetned a bónuszokat? ne adj isten még kevesebbet kelljen ez utóbbi után fizetni, mert egyszerre amúgy is csak egybe tudod a seggedet beletenni? vagy ha pár évig nincs a neveden autó, akkor ne bukjad a bónuszaidat?
nekem ezek nagyon hiányoznak. mint ahogy a kárrendezés menetében is el tudnék még képzelni legalább ennyi változtatást.

@Krisi: mindenképp jobban jársz, ha az idei évben(ugye 2 hónapról beszélünk) lenyeled a magasabb díjat és januártól pedig újrakötöd, akár ugyanannál a biztosítónál is. legalábbis ezt mondta nekem egy biztosítós ismerős. anno az audinál csináltuk azt, mikor megkötöttük a biztosítást, rögtön fel is mondtuk és kötöttünk egy másikat a következő évre. így sokkal kedvezőbb lett a díj, gondolom számít nekik, hogy már volt az autónak egy létező biztosítási jogviszonya.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 04:04:08

@KuKori: csak példának okáért, neked nem hiányzik a személyhez kötött, hordozható rendszámtábla? vagy az, hogy akár hetente kétszer is ki tudd vonatni a forgalomból akár pár napra is, hogy ne kelljen arra a rövid időre se fizetned utána amíg nem használod? vagy az, hogy ha már van egy rendszámod, akkor a második után ne kelljen újra gyűjtögetned a bónuszokat? ne adj isten még kevesebbet kelljen ez utóbbi után fizetni, mert egyszerre amúgy is csak egybe tudod a seggedet beletenni? vagy ha pár évig nincs a neveden autó, akkor ne bukjad a bónuszaidat?
nekem ezek nagyon hiányoznak. mint ahogy a kárrendezés menetében is el tudnék még képzelni legalább ennyi változtatást.

@Krisi: mindenképp jobban jársz, ha az idei évben(ugye 2 hónapról beszélünk) lenyeled a magasabb díjat és januártól pedig újrakötöd, akár ugyanannál a biztosítónál is. legalábbis ezt mondta nekem egy biztosítós ismerős. anno az audinál csináltuk azt, mikor megkötöttük a biztosítást, rögtön fel is mondtuk és kötöttünk egy másikat a következő évre. így sokkal kedvezőbb lett a díj, gondolom számít nekik, hogy már volt az autónak egy létező biztosítási jogviszonya.

sporting1.6 2010.11.03. 05:49:40

@Krisi: A múltkori ilyen témánál már megválaszoltam ezt a kérdésedet. NEM válthatsz most! Idén január 1-től változott meg a szabály. Aki tehát 2010.01.02-én vagy később vett bármit, amire kötelezőt kell kötnie, annak az évfordulója pont egy naptári év múlva lesz. Nem január elsején.
Ha tehát 2010.10.03-án vettél egy autót, a biztosítás évfordulója 2011.10.03-án lesz. Felmondanod legkésőbb előtte 30 nappal kell (később már nem lehet), tehát ne otóber elején kezdj el keresgélni. Aug. végén körülnézel mondjuk szept. 1-én felmondod (a felmondó beérkezése számít, nem a feladása) és október 3-ig megkötöd a kiválasztott új biztosítóval.

inniním 2010.11.03. 07:14:32

@Krisi: ha díjnemfizetés miatt megszüntetik a szerződésedet, akkor is csak náluk kötheted újra! ez azért van, hogy ne szopják be a hiányt, hanem tuti befizesd nekik amivel "tartozol"... tehát nem leszel előrébb... attól a dátumtól kell fizetned a kötelezőt, amikor a nevedre került a vas, nem tudsz játszani vele. Te ezt lehet kibaszásnak érzed, viszont nem egyszer okoz balesetet olyan jármű (mármint a vezetője), aminek nincs biztosítása... na ilyen esetben nem jó dolog a fasz rossz végén lenni...

Kifordított kacagány 2010.11.03. 07:15:03

@sporting1.6: ja, tényleg, az idén vásárolt gépeknek már a kötés időpontja a fordulónap. akkor viszont így járt. ellenben ha az új rendszer szerint jobb ajánlatot kapna a jelenlegi biztosítójánál, akkor simán meglépheti a díjnemfizetéses akcióját, mert semmit nem veszít. bár ezt azért talán célszerű lenne személyesen intéznie valami biztosítós emberkével, nem pedig alkuszcégen keresztül. a biztosítós emberke szerintem szívesen le is papírozza ezt neki a jutalékáért cserébe.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 07:18:28

@inniním: akkor van előrébb, ha az új rendszer szerint kevesebbet kell fizetnie.

12csab 2010.11.03. 07:51:30

A dijfizetéssel megszünt dologgal nem jó játszani! Én idén késve fizettem be az egyik negyedévet (60 napon túl).Szerződés felmondva a réginél kell újrakötni, DE amig a felmondólevelet megkaptam nem volt egy hétig biztosításom! Ezért a 7 napra 2310ft kellett fizetnem!! 1,2-es auto 330ft/nap mabisz díj...

evil. 2010.11.03. 07:57:27

@Krisi: mint mások is írták, ilyenkor nem tudsz váltani, ezt sajnos le kell nyelvi, anno mikor pár éve az első autómat vettük, decemberben, nekem is le kellett nyelni, h 120e volt az éves díj,m íg minden ismerős akkor tájt váltott/kötött újra és zsebelték be a hatalmas kedvezményeket. majd jövőre eljön a Te időd is! :)

OrbanseggenLorincz 2010.11.03. 08:01:16

eléggé paráztam hogy mi lesz, mert biztos voltam benne egy korai találgatás táblázata miatt hogy lecsuszok egy sávot, köbcenti/teljesitmény miatt, de pozitivan csalódtam... ötös gti golfra a tavalyi 56 ezer helyett most 27-et kell fizetni... nemmindegy...

kafferbivalybalamber 2010.11.03. 08:03:12

Parasztvakítás az egész díjszámítási bohóckodás, úgy ahogy van. Ha lenne bármiféle, kockázatelemzési vagy egyéb, számolható alapja, akkor nem jönnének ki ilyen nagy különbségek a biztosítók között.
Valójában hasraütéses alapon találja ki a tarifát mindegyik.

12csab 2010.11.03. 08:05:41

Nagy alkuszos kötözgetés közepettte azért
egy dologra érdemes figyelni.
Több biztosító is ad kármnetességi kedvezményt. Viszont ha a mostani nyilatkozat után ez év végéig sikerül összehozni egy balesetet akkor ugrik a kedvezmény vagy pótdíjat számolnak fel!
A normálisabb biztosítók csak a nyilatkozatételig vizsgálják a kármentességet, de pl. a wabard az év végéig nézi. Ha most megkapom a legalább 3 év kármentességért a 20% kedvezmény, és jön a baleset akkor 150%-os pótdíj ugrik rá az éves díjra!
Ezt persze az alkusz ajánlatából nem derül ki, ezért,hogy ki az olcsóbb árnyaltabb kissé.
Mivel mindegyik másképp kezeli ezt a kedvezményt,az alkuszi kötés elött mindenki nézze meg a konkrét biztosító éves ajánlatánál az apró betüs részt is!
Lehet ,hogy olcsóbb valamelyik csak jövőbe nem lát mindenki..

Indy_ 2010.11.03. 08:09:42

Nekem egyetlenegy biztosító, a román Astra olcsóbb, kemény egy ezressel (éves díj) mint a jelenlegi díjam, az összes többi drágább!!!

Krisi 2010.11.03. 08:10:16

kösz a választ srácok, látom akkor tényleg nem annyira egyértelmű hogy ilyenkor mi van.
mert én ara játszok, hogy normál esetben ha megszűnik a biztosítás díj nem fizetés miatt, akkor ugyanott lennék mert csak simán újra kell kötni a biztosítást ugyanazokkal a feltételekkel.
de.
ebben az esetben viszont ha újrakötöm a biztsoítást akkor az azt jelenti, hogy újra kiszámolják az árat a mostani szerint, nem?

@stevee: azt pipáltam ki hogy biztosítóváltás és kiszámolta simán, bár ez még nem jelent semmit :)

@sporting1.6: igen, emlékszem még arra mit múltkor írtál, hogy csak úgy nem lehet egy éven belül felmondani, ezért vagyok kiváncsi, hogy mi van akkor, ha nem felmondom, hanem ők szüntetik meg díj nem fizetés miatt? amúgy nem akarok biztosítót váltani, a mostani biztosítónál is sokkal olcsóbb lenne a díj.

@12csab: akkor majd egy hétig járok vonattal, olyan szinten olcsóbb az új fajta móka hogy az a 2310 Ft simán belefér :)

mégegyszer kösz a válaszokat, ma szerintem fel is hívom a biztosítós arcot hogy megléphetem-e ezt a furmányos lépést :)

Devil2 2010.11.03. 08:15:50

@Alfato: Csak látszólag mindegy hogy úgymond másnak milyen GFB-t kötsz. Nézd meg a volt MÁV-ot. Aki balesetet okozott az fizethette maga az okozott kárt, mert a biztosítónak nem volt már pénze, vagy számolhatott azzal hogy a károsult ott helyben agyonveri. Én is MÁVos voltam de szerencsére nem okoztam balesetet és azért váltottam a MÁVra mert a legolcsóbb volt. Ennyi.

12csab 2010.11.03. 08:15:53

@Krisi: a biztositási évre vonatkozó díj szerint kell fizetni. A biztosítást 2010-ben kötötted akkor ez a díj a mérvadó egy éven keresztül. Ez akár ozitív is lehet ha most emeltek volna akkor is a most aktuális szerint fizeted a jövő év biztosítási évfordulójáig.

12csab 2010.11.03. 08:20:50

@Devil2: ezért nem szabad köbét kötni mert az is egyesületi alapom mőködik mint anno a máv.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 08:23:19

@12csab: néhány év balesetmentes közlekedéssel azért meg lehet spórolni azt a 150%-os pótdíjat is. márpedig nem egy évre kötünk ilyen biztosítást, még ha minden évben másnál kötjük, akkor sem. persze aki minden második évben balesetet okoz, annak érdemes ilyesmire is odafigyelni.

12csab 2010.11.03. 08:26:54

@Kifordított kacagány: egy bejglitől kábult karácsony reggelen a nagy havazás közepette azért bárki lehet kicsit álmos.. :)

attikaa 2010.11.03. 08:32:14

Én minden évben váltok, vagy újrakötöm, és nem az ismeretlen biztosítóknál:
a 2010 es 27 ezres díj újrakötés esetén 2011-ben 11 ezres lesz. Nekem megéri!

Kifordított kacagány 2010.11.03. 08:33:15

@12csab: viszont ha megszűnik a szerződése és újat köt, azt már az új feltételek alapján számolják ki neki.

Kifordított kacagány 2010.11.03. 08:37:06

@12csab: ez vitathatatlan, de általában a népek nem okoznak túl sűrűn balesetet. előfordul persze, nekem is érik a nagy számok törvénye értelmében, meg azért is, mert itt megemlítettem, hogy olyan sűrűn nem törünk össze másokat, de az átlagpógár csak néhány évente töri össze mások autóját, így a maradék időben bőven spórolhat azokra a plusz százalékokra.

Hurri Kán 2010.11.03. 08:43:08

@gnme:
meg van a börtönbélyegző is. Fogdapöcsét... :D

Krisi 2010.11.03. 08:56:22

@Kifordított kacagány: pontosan, én is ebben bízok. mindenesetre küzdök az utolsó cseppig, mert évi kb. 60 ezer HUF spórolás azért egyáltalán nem mindegy :)

12csab 2010.11.03. 09:01:02

@Kifordított kacagány: nem szerintem nem
csak az biztositási évfordulónál él az új.A dijnemfizetés miatt újra kötött biztosítás megörökli a régi bonuszkfokozatát és a évfordulóját is!!
És ez a lényeg ettől ketyeg az egy év..

karlmann 2010.11.03. 09:03:00

Na ez az igazi meglepi. Én is azt hittem sokakkal együtt, hogy mostantól mélyebben kell nyúlni a zsebbe, de az a helyzet, hogy tényleg olcsóbb lett. Bár a rendszer továbbra sem hazudtolja meg magát, mert most az Uniqa-nál vagyok és a Netrisk két árat kalkulált, mind a kettő olcsóbb, mint a mostani, csak újrakötéssel 8000-rel, újrakötés nélkül 2000-rel. Ebben mi a logika, fel nem tudom fogni. Minek ennyi felesleges papírmunka?

Bár meg kell mondjam egy dolgot továbbra sem értek, ha ugyanis a PSZÁF szerint a biztosítók ezen tevékenysége veszteséges, akkor hogyan lehetséges, hogy a biztosítók ilyen mértékben csökkentették az árakat? A PSZÁF szerint ez nem veszélyes?

gnme 2010.11.03. 09:14:48

@gyvy: én a biztosítókba kb. ezeket a színvonalú beszélgetéseket szoktam lefolytatni.

- Jó napot!
- Foldozom a csónakot.
- Hát a felesége?
- Kilukadt a feneke.

Én csak azt nem értem, hogy a generali-nál miért van a három naptári éves robogóm még mindig A0-ban baleset okozása nélkül.

..egyszer valaki biztos elmagyarázza ezt is.

Meg hogy ha az ember neten köt biztosítást, akkor miért mondják az allianz helyi irodájában, hogy nem tudják beazonosítani a szerződést.

Én ilyen egyszerű dolgokat nem értek csak.

De ha van papír (és nem kézzel kell segget törölni, akkor általában hamar túllépek ezeken a dolgokon)

Kifordított kacagány 2010.11.03. 09:21:30

@12csab: a biztosítási évforduló az egy dolog, a jogszabály, ami szerint meg ajánlatot kell tenni az egy másik dolog. ha az a szabály, hogy jövőre másképp számolnak, akkor másképp számolnak és az új rendszer szerint kell neki majd fizetnie. gondolom a biztosítás évfordulója is változik, mert a jogszabály a szerződéskötés időpontját határozza meg mint évfordulót. az egyetlen kitétel, hogy nem mehet más biztosítóhoz.
ha jól tévedek, akkor díjnemfizetés miatt megszűnő biztosítás esetén bukod a bónuszaidat. itt viszont nincs bónusz, tehát erről az oldalról mindegy neki.

SolymosD 2010.11.03. 09:22:02

Nekem mindkét autómra majdnem fele lett, és normális biztosítónál, annak ellenére, hogy mindkettő pont a felső határán volt az előző besorolási rendszernek, és most kW alapon egy kategóriával fentebb kerültek. Még a céges is olcsóbb lett. Tényleg nem erre számítottam, de örülök!

Faby 2010.11.03. 09:23:19

Érdekes ez a helyzet. Megnéztem mindkét autónkra, ( 2002 Astra F, 44 kW, férfi tulaj, 17 éves jogsi, Debrecen, illetve 2008 Skoda Ocatvia 77 kW, női tulaj, 14 éves jogsi szintén Debrecen, mindkét esetben Aegon) és elképesztő eredmények jöttek ki.

Kezdjük ott, hogy a jelenlegi biztosító ajánlata jövőre mindkét esetben kb 3 ezer Ft-tal drágább a bónusz fokozat emelkedése ellenére (B7->B8 illetve B1->B2), és felmondom-újrakötöm játék is csak a Skodánál lenne kb 1000 Ft előnnyel, tehát ez egyértelmű szívás lenne.

Viszont, ha máshol kötöm, akkor pl a Grupama-Garanciánál az Opelre éves szinten 5000 Ft megtakarítást hoz, a Skoda pedig több mint 11 ezerrel lenne olcsóbb, ugyan másik, az MKB biztosítónál. Összességében a két autón lehetne spórolni tisztességes összeget, de nem értem, miért nem tud a jelenlegi biztosító a hűséges ügyfeleknek jó ajánlatot tenni?

Kifordított kacagány 2010.11.03. 09:29:56

@Krisi: szerintem mindenképp személyesen intézd egy biztosítós emberkével. valószínűleg jobban képben van, mint mi és ha valamiért mégsem lehet, akkor tudni fogja miért nem. mert ugye nem lenne egyedülálló eset ha valami a józan ész ellenére működik.

isti77 2010.11.03. 10:00:10

Ha jól tudom, akik évközben vásároltak autót, azoknak is most lehet váltaniuk, ha akarnak, legalábbis a Netrisken ott az "évközi évfordulós" opció, csak nem január 1-től lép életbe az új szerződés, hanem a jelenlegi szerződés megkötésének évfordulóján.
Viszont ha így van, akkor ugyanúgy év végén van a váltási roham és az ezzel járó munka, mint eddig, holott épp azért vezették be a jelenlegi rendszert, hogy ez ne így legyen.

Ha rosszul tudom, javítsatok ki. Köszi.

12csab 2010.11.03. 10:32:32

@Kifordított kacagány:
Akkor lenne igazad ha több telne el a megszünés és az újrakötés között mint a biztosítási év. Akkor valóban újra indul, de akkor majnem egy évnyi mabisz dijat is ki kell fizetnie.. mint írtam egy 1,2-es kocsinál 330ft/nap akkor ez fél évnél 59400ft megéri még mindig!? :)

aefzuj 2010.11.03. 11:07:28

@gnme:
Szerintem a hiba a te készülékedben van. Azért, mert te sz.ptál a netes kötéssel, attól az még tökéletesen működő rendszer. 4 éve kötök az egyik legnagyobb internetes alkusznál, 6x törtek meg és soha nem volt gond a szerződésekkel, a beazonosításukkal.

Vagy csak fizetett riogató vagy? Nehezen tudok elképzelni olyan szituációt, ahol a biztosító a saját, vagy az alkuszod által kötött szerződést és a rajta lévő pecsétet nem tudja beazonosítani. Tudod, ilyen dolgok vannak a szerződésen, hogy nevek, címek, aláírások, személyes adatok, ügyfél id. szerződésszám, rendszám ésatöbbi. A neved és a rendszám alapján még a 62 éves Jucika is megtalálja a gépén a szerződésedet.

Ne a MÁV-hoz/KÖBÉ-hez köss idén és nem lesz ilyen gondod.

gnme 2010.11.03. 11:55:34

@aefzuj: sosem kötöttem neten biztosítást

be pedig nem tudják azonosítani, ott mondták a szemem előtt és kérdőre vontak (allianz márkafiók, öregbanya)

azt mondják helyette: menjek oda ahol kötöttem

a saját márkafiókban kötött biztosításomra pedig azt mondta a nyanya: ezt meg kinél kötöttem?? Pecsét nélkül ez az igazolás NEM érvényes! Hát így autóztam vele? ...miközben előre elvették egy évre a díjat ugye, én kérek elnézést..(egyébként nála kötöttem egy évvel azelőtt)

A hiba minden bizonnyal az én készülékemben van.

Akso 2010.11.03. 12:09:43

neten kötöttem (allianz direct), azonnal volt visszaigazolásom, később jött is a kötvény pdf-ben, ill. igazoló papir és ennyi. Hivogatni meg nem kell, mert ott a papír hogy megkötöttem. Kell nekik egy csomó idő amig berögzül a rendszerükbe, pl. ezért nem tudnak pár napra rá biztosítási zöldkártyát adni-küldeni. Addig meg nyilván nem találják, ha pl. Allianz irodában kérdezed.
Lemondani mentem be személyesen, mert közel volt az iroda és ráértem. Így tuti lemondtam, mert ugye azt kell nov. végéig megtenni, a 2011-es kötés ráér dec végéig. Egyébként az Allianz paraszt volt, mert nem küldött időben levelet, hogy mennyi lesz jövőre a díjam, nov30 után érkezett meg a levél. újra kellett kötni hogy olcsóbb legyen, amit meg is tettem, ehhez viszont időben le kellett mondani. De ha a levélre várok, akkor beszopom.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.03. 12:15:03

@Kifordított kacagány: Nézd, amit írtál, az elég kevés országban létező dolog (a rendszám hurcolászás), a második autó A0-n kívüli besorolása pedig még ritkább.

Én azt mondom -átnézve a hozzászólásokat, hogy kinek mi jött ki-, hogy tessék örülni, mert sosem volt még ilyen jó.

Mondjuk azt az egyet nem értem, miért nem lehet bármikor átkötni máshová, ez viszont nem olyan ritka dolog. Az másik kérdés, hogy olyankor nem adják vissza a teljes összeget, mert levonnak mindenféle kezelési és egyéb kitalált díjakat, hogy ne legyen azonnali veszteség belőle.

Jut eszembe, tegnap kaptam sms-t az új biztosítómtól (Allianz Ireland), amiben közlik a kötvényszámomat és megköszönik az üzletkötést, valamint megemlítik, hogy a papírhalmaz nemsoká megérkezik postán.

A rendőrnek az sms-t kell megmutatnom, ha megállít és érvényes :D

huncsongor 2010.11.03. 12:21:39

én 50ezerrel fogok kevesebbet fizetni!!:D:D:D eddig 108 volt az éves pedig egybe fizettem csekken, mivel budapesti vagyok, 22 éves, jogsim egy éve van, és 1.6 os 66KW-s Almerát hajtok... és most 58 :D

gnme 2010.11.03. 13:06:12

@Akso: dehát a párom egy évvel ezelőtt kötötte a neten alkuszcégen keresztül az allianznál .. nem pár nap állt rendelkezésükre, hogy a rendszerbe kerüljön

és aszongya a nyanya, nem tudják beazonosítani, menjek oda intézni ahol kötöttem, .. majd belebújok az internetbe én leszek Neo.

Mokele-Mbembe 2010.11.03. 14:11:45

@huncsongor: "eddig 108 volt ... és most 58...66KW"
wazze, én meg szomorkodom, hogy 3375 (1998 ccm) helyett minimum kábé 4600 lesz a negyedévesem a 155 kw-ra. Vissza is vonulok magamba hamar

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.11.03. 15:55:03

Örülök az értékcsökkenésnek, Köszönjük! Bár a veszélyességi besorolásokon jó lenne, ha változtatnának!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.03. 17:25:39

amúgy számít a súly mert kérdezik .ha 10 kilónál kevesbb jut egy kilówattra egyes biztosítóknál más a z ár.
egy lóerőre kb 7,3 kg nál kevesebb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.03. 17:33:31

Opel Omega 2,6 benzin B2 vidék 15900lesz egy évre!!
durva.nincs 4000 egy negyedév.igaz én egy évre előre fizetem kei azért ilyen olcsó.

Krisi 2010.11.03. 18:51:47

@12csab: évforduló ha marad az nem baj, meg nyilván a bónusz is. nekem az a nemmindegy hogy melyik táblázat szerint kötik újra! mert ha újrakötöm akkor remélem nem fogják régi táblázat szerint másolni. nagyon remélem :)

@gnme: valamiért 50ccm-s segédmotornál nincs búnusz maulusz kategória, én is vagy 5 éve A0-ban vagyok a Sámson motorommal

Akos74 2010.11.03. 20:30:56

@csintapala: Máskor figyelmesen olvasd el a kommentet mielőtt reklamálsz! Itt nem arról van szó, hogy "bezzegszlovákiáztam", hanem az, hogy ott néhány évvel ezelőtt is és azóta is 70€-nak megfelelő összeg volt a kötelező felelősség biztosítás, akkor is amikor nálunk ennek többszöröse volt. Én négy éve fizetek kötelező biztosítást, teljes évet az autómra, az összegek a kezdetektől: 42e, 37e, 32e, 25e, és jövőre 17e. Amikor én 42e-t fizettem, addig ott 70€ volt a biztosítás, akkor hol volt eddig a biztosítók versenye? Érthetően fogalmaztam nem?

Kifordított kacagány 2010.11.04. 02:44:16

@12csab: ezért mondtam, hogy személyesen érdeklődjön, egyszerűbb, mint ha átrágná magát a jogszabályon és minden kitételen. a lényegen viszont ez sem változtat, mert a szerződése új lesz.
mondjuk nem értem a biztosítókat, világos, hogy a jogszabályok évek óta az ő érdekeiket védik, így érthetetlen, hogy miért nem változik meg az évforduló dátuma. meghosszabbodna a jogviszony és tovább tudnák lehúzni a nyomorult "ügyfelet". talán az lehet az oka, hogy úgy túl egyértelmű, követhető és értelmes lenne, ami felénk nem kívánatos.

@KuKori: ellenben nem példa nélkül való és ami jó az számunkra kívánatos. hol van az előírva, hogy nálunk nem történhet semmi olyan ami jó és működőképes, meg az, hogy be kell érnünk alamizsnával? mert ez semmi más, csak alamizsna, amit persze lehet úgy felfogni, hogy jó, mert még soha nem volt ilyen jó, de abban is biztos vagyok, hogy ez csak átmeneti jóság és pár éven belül változni fognak a tarifák. csak ugye, ha rögtön úgy indítanának, akkor zúgolódás lenne, így meg az alamizsnáért sorban álló tömeg boldog, mert kapott pár morzsát. igaz, közben mások meg kenyeret esznek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.04. 20:17:28

@Kifordított kacagány: Na igen. De megnyugtatlak, azért sok nyugat-európai országnál jobban állunk biztosítás ügyileg. Persze ez nem a mi rendszerünk kiválósága, hanem azon országok szégyene.

Kifordított kacagány 2010.11.05. 02:15:44

@KuKori: sajnos én nagyon rosszul vagyok bekötve, ezért nem szokott megnyugtatni, ha a szomszéd tehene is megdöglik, még akkor sem, ha neki kettő döglik meg:)

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.11.07. 13:08:15

@Kifordított kacagány:
Akkor menj olyan helyre, ahol kolbászból van a kerítés, és a kenyeret is ingyen adják mellé.....

Magyarországon vagyunk, ez van. Felesleges azon idegeskedni, hogy Szlovákiában, Németországban, mi mennyi.
süti beállítások módosítása