Dö kar iz pöpec (sztill)

  2010. október 29. - ommm Címkék: bmw tréler patkány omm polski e34

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Ez sem volt egy rövid nap, az biztos, ellenben sikeres, hiszen Óbudáról kikerült jól megérdemelt műhelyébe a Patkány. A szívem szorult el, mikor láttam, hogy ott áll és várja, hogy menjen és én - ahányzsor azóta ott jártam - megint cserbenhagyom. Na de most!

Petinél volt egy tréler, mivel egy jó állapotú E34-bódét, ami ott állt nála, ki kellett vinni a telepre szépen elbontani, így egy füst alatt (illetve inkább kettő alatt) már kivittük a pókot is. Egyszerűen imádom a formáját így, lökhárító nélkül dö kár iz pöpec. Nekem. Másnak csak egy ócska vacak, de elhihetik, hogy miután felfújtuk a gumikat és kapott egy töltött akut gond nélkül beindult, és olyan simán, halkan, finoman járt, hogy az valami hihetetlen.

p01

Töltés persze nincs, de már nem is lesz, mert lassan nekiesünk és szétszedjük. Nem bírtam ki, hogy némi melegedés után meg ne forgassam a telep porában. A mai nap legszebb öt perce volt, pedig csontig fagytunk, megfáztunk, konrkétan tele volt a tökünk a trélerezéssel, de megérte. Imádom ezt az autót, de nagyon. Ő is engem, tudom, nagy lelke van. A motort szépen eltesszük, kár lenne elkótyavetyélni, ha már ilyen rendben van. Köszönöm a figyelmet, éjszakai villámposztunkat olvashatták.

p02

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92406760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.10.29. 01:48:17

hehejj...most aztán tényleg át tudom érezni, én ma éjjel hoztam haza Samba-t :P

ő lesz az asszony szaladgálós autója :)

Kovacsla 2010.10.29. 02:49:01

@Pál a postoló: A neve a Talbot Sambára utal, vagy arra, ahogyan az asszony kiérdemelte? ;-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.29. 05:56:25

Szerintem lökössel is jól néz ki, ugyanattól mint a cápa BMW-k, hogy előre dől az orra :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.29. 06:37:36

Dö kar... Mondom kómásan, kávéval a kezemben ez a Pista megőrült, Dakarra mennek nagypókkal:)
De ha megy akkor megyek én is!
Aztán elolvastam újra... :-)

arthur877 2010.10.29. 07:03:33

És most végülis mi fog történni vele?
Most vagy kimaradtam egy polákos posztból, vagy én vok teljesen hülye, de nem értem a hogyantovábbot....

Rocko- 2010.10.29. 07:16:05

nagy Fiat viszi a kisFiát. :)))

misinator 2010.10.29. 07:19:02

Kedves ommmm! idéznék a népítéletemből:
"...Számomra az AUTÓ mai napig a Nagypolák amire felvilágosult, realista gondolkodású emberként azt kell mondanom, hogy LELKE volt, nem is akármilyen..."

Meg egy másik:
"...A hangja szenzációs volt:a kipufogó 750-es alapjáraton halkan öblögetett..."

nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/
Bizony lelke van, hatalmas!

Ugye nem másoltál?! :-)

Akit ez az AUTÓ nem fog meg, annak az autó egy tárgy. Pont.

Bárki ült benne, vagy vezette, s kicsit is szereti az autókat, azt megfogta.

Apropó, valamit elcseszhettem a népítélet feladásakor, mert frissítettem egy sztorival, de a szövegfrissítés nem jelent meg, csak az írás keltezése dátumozódott át.
Végleg elveszett? :-(

Brevis 2010.10.29. 07:37:54

Ha az enyém lenne törtfehérre fújnám és hosszában vékony matricát ragasztanék rá, az olasz trikolór színeivel.:)

tomnemtom 2010.10.29. 07:43:19

@Brevis: na igen, bár a lengyel trikolór jobban illik hozzá, jobban is mutatna egy fehér autón.
vagy mittomén.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.10.29. 07:52:52

@tomnemtom: lengyel zászló az bikolor,de ne szólj senkinek. :)
Fészpálmatex.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.29. 08:31:21

..mint egy klasszikus zsigulis hülyegyerek. Csak ez szarabb kocsi, a porban forgatás meg már 1994-ben is gáz volt.

Nyegleo 2010.10.29. 08:40:25

@misinator: Sajnos, néhány hónappal ezelőtt, az átálláskor volt egy pár nap, amikor a technika csúnyán megviccelt, és elvesztek a frissítések. Elképzelhető, hogy te is ebbe az időszakba estél bele :(
Így sűrű elnézéseket kérnénk a technikai személyzet nevében is.

dekás dezső 2010.10.29. 09:01:15

Az az Olasz trikolor egy 131 Mirafiorin jobban mutatna azért. Vagy egy 1600 Gta-n, de arra meg minek?;)

Freddy a Krüger 2010.10.29. 09:03:02

Pista, Pista, hát sose nősz fel ;) ??

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.10.29. 09:12:02

Mindegyik képnél ott a zoom-ikon, de nem lehet nagyítani őket...

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.10.29. 09:16:33

Hubazz, de kömény így premier-plánból.
Vinném egy karikára.

misi107 2010.10.29. 09:24:32

@BeeTm: pont ez jutott az eszembe nekem is...a porban forgatásról meg annyit,hogy egy hülyegyerek ezres akármivel meg üvöltő akciós dobbal számomra sokkal szánalmasabb.

ommm 2010.10.29. 09:41:47

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ebbe ne menjünk bele, ez a poszt nem neked szól.

Freddy a Krüger 2010.10.29. 09:48:20

@ommm: Télleg, Pista, ez már az új motor amivel most ki lett próbálva?

ommm 2010.10.29. 09:49:11

@Freddy a Krüger: Nem, nem, ez még az eredeti, felújított. Rögzíteni fogom videóra, amint lehet.

josip 2010.10.29. 09:49:43

@ommm: de még mindig nem adtál választ arthur877 kérdésére, ami egyébként engem is foglalkoztat.
Lemaradtunk, kimaradtunk valamiből, vagy miii?

ommm 2010.10.29. 09:52:33

@josip: belsoseg.blog.hu/tags/polski

Ennyi poszt volt, nézzétek meg, olvastátok-e mindet. A tag-keresés hasznos néha :)

CsGergo 2010.10.29. 10:00:58

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Jahj most menetrend szerint jön a Lada és hasonszőrű barátainak az ócsárolása!:D Hidd el feelinges dolog az a hátsókerék hajtás,pláne ha egy bmw lada vagy nagypolák az!Hát sajna a szutyuki egyponnullával nem lehet ilyeneket csinálni.xD

mallac 2010.10.29. 10:19:52

@CsGergo: A suzuki tulajdonos nem is akar ilyet csinálni,a suzuki gazdája közlekedni kíván az autójával,nem bohóckodni.

misinator 2010.10.29. 10:23:03

@Nyegleo: :-(((

Majd pár héten belül újra nekifeszülök.
Pedig jó kis sztori, ígérem, fog Nektek tetszeni, amin áll vagy bukik, az úgyis a stílusom.
Most nincs kedvem leírni, fáradt vagyok s a sebeimet nyalogatom: tegnap este lecseréltem a kerekeket a téli garnitúrára.
Nekikészültem; zsír a felni csavaroknak, ékek, stb. Buzi gyári emelő, két helyen emelendő oldalanként /bezzeg a Nagypolák emelője, ráadásul csak egy helyen kellett emelni!/.
A gyári felni szorul az agyon, úgy kell kalapáccsal leverni, szóval otthoni körülmények között macera, de nekem belefér.
Csakhogy a harmadik kerék átszerelésénél jöttem rá, hogy összecseréltem a gumikat, amik ugye forgásirányosak...
Úgy látszik rejtett balkezes vagyok.
/Tudom, inkább kétbalkezes, de nehogy már fennhagyjam Nektek a magaslabdát!/

w a s d 2010.10.29. 10:23:59

@CsGergo: Suzuki esetében is csak akarat (meg pénz) kérdése. :D

www.youtube.com/watch?v=qSV8h-9U-vk

TóthZé 2010.10.29. 10:24:35

Kemény telünk lesz, húzzatok bele. ;) Lassan a Corolla is felölti téli ruháját.

Freddy a Krüger 2010.10.29. 10:31:43

@misinator:

precíz emberek ezért írják rá a gumira krétával vagy mivel hogy JE, JH, meg ilyenek... Tudom, az én anyámat :))

CsGergo 2010.10.29. 10:35:01

@F/: Jó videó.:D Ez egyértelmű hogy pénz kérdése.Én a gyári állapotra értettem.@mallac: sajnos sok zuzuki tulajdonos csinál ilyet.Nem az öreg mama meg papa aki elmegy boltba egy héten 1x vagy a külső sávba tötymörög 90nel.Semmi bajom azokkal,csak az a baj mikor a bojrészerek menőznek az egyponnullával azt ha lámpánl otthagyod még neki áll hőbörögni.Sanjos volt részem olyan párbeszédbe is mikor váltig állította a hülyegyerek hogy lenyomná a samaránkat az 1.0val.Nem akarok általánosítani mert persze sokan csak arra használják a swiftjüket, hogy aból bbe elmenjenek,az teljesen korrekt.www.youtube.com/watch?v=smhd9gCz4x4 www.youtube.com/watch?v=vAjBj2JC1XA xD ennyit az ilyenekről.

Telperien 2010.10.29. 10:36:15

Ommm, ne törődj senkivel, csináld ami tetszik! Én is most borítottam bele a vagyonom egy részét az ezeröcsibe, mert nekem tetszik, a többiek véleménye nem érdekel ;)

misinator 2010.10.29. 10:45:31

@Freddy a Krüger: Ráírtam, címkékkel, szavakkal...
Sőt, tolómérővel szoktam megmérni a gumik kopását külső-belső szélen középen, több ponton kerék átszerelésekkor, néha másakor is szúrópróbaszerűen s táblázatban vezetem. Így ki lehet szúrni alattomos kopást is.
Ezért poén ez a benézés.
Gyakoroltam is a magyar nyelv specialitását rendesen...

misinator 2010.10.29. 10:57:28

@CsGergo: ahogy leírtam a népírásomban is, elég jól ment a Derék Jószág, s lehetett vele letörni arcokat.
Nem , nem kétezres BMW-ket stb.
De a hasonló erejű, lökettérfogatú nyugati autókkal /Golf II, Kadett stb., stb./ pariban volt simán.
Ami a vaskos, kardántengelyes hajtáslánccal, az 1961-től(!) gyártott blokkal nem kis kis teljesítmény, főleg, hogy a karburátor minimális úszószintre volt beállítva, szívató kikötve ; a gyertyák hófehérek voltak. szerencsére a CPI-1280 -as trafó bőven kompenzálta.
Én legszívesebben minden KGST autóba kötelezően beszereltettem volna.

BitPork 2010.10.29. 11:17:50

OFF ommm: ugyan árulj már el nekem egy dolgot...már ha szabad ilyet kérdeznem...
Szóval, a profil fotódon a szemmed azért piros, mert maszk nélkül heggesztettél, vagy szimplán csak soha nem alszol?

ON: nagy polák egy ritka jaó autó. kevés régi érás kocsit fogadnék el, de ezt igen. Amikor Lengyelországban dolgoztam, volt szerencsém egy ottani kollega édesapja álltal megóvott példányhoz. A műbőr ülésen nemhogy repedés, de még használat nyoma sem látszott. Az öreg 20 év alatt belerakott valami 50'000 km-t, mert volt neki szolgálati kocsija és csak úgy megvette ha mán fussa.

ommm 2010.10.29. 11:20:30

@BitPork: Nem, annál prózaibb oka van. Itt találod, hogy is volt ez:
belsoseg.blog.hu/2009/01/29/willkommen_in_dem_dschungel

Ú, a bele az enyémnek is szép, imádom az üléseit, bár valójában tévénézésre teremtette őket a Jóisten is.

=Daniken= 2010.10.29. 11:22:33

Petinél kiürült a beálló? aztaqrva!:-DDDD

ommm 2010.10.29. 11:24:02

@=Daniken=: Annyira nem, kell a hely az E38 740-nek, amit nemrég újított :) A Patkány meg jobb helyen van a műhelyben.

Freddy a Krüger 2010.10.29. 11:31:24

@ommm:
most akkor van egy Capri is a Pók mellett te csibész :D ? Kezdem elveszíteni a fognalat.

Az a 740 az a kék lepellel letakart valami, ami látszott a legutóbbi, Bendés üzemanyagtank-saga valamelyik fotóján?

Tipo16v 2010.10.29. 11:34:46

@misinator: igazad van:) régen nekünk is volt, van is egy fénykép amikor apa napszemüvegében pózolok benne, úgy 3évesen:D kár, hogy nemnagyon emlékszek rá:(

Freddy a Krüger 2010.10.29. 11:40:20

@Freddy a Krüger: foNalat... megbokrosodott a klaviatúra...

szatyi 2010.10.29. 12:25:52

@Freddy a Krüger: A capri az a Streetsta kartársé.

ommm 2010.10.29. 12:51:10

@Freddy a Krüger: Nem, nem , az a Sipos Zoli Caprija, ami csodálatos.
totalcar.hu/tesztek/fordcapri/

A BMW pedig szerintem nem az, akkor még nem volt meg.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.29. 12:57:38

@misinator: Ugye ez csak vicc volt, hogy zsír a kerékcsavaroknak? (Ha nem, akkor eláruljam, hogy miért szorul a felni az agyon? :) )

Freddy a Krüger 2010.10.29. 13:04:35

@ommm: Tényleg szép! (Nem a Sípos hanem a Capri)

gnme 2010.10.29. 13:07:35

Pittának van érzéke a dologhoz.

vesd össze

"...úgy nem jó ez, mint ahogy a lófasz nem furulya, majomsegg nem ibolya, sem nem rózsabimbó..." esetével

:-)

Freddy a Krüger 2010.10.29. 13:16:05

@gnme: sör nem alkohol, tészta nem étel, medve nem játék!

AzHofi 2010.10.29. 13:48:32

Na, jóvan, lesz ebből még valami, hajrá! Nekünk is volt polskink, elölhátultárcsafék abban a korban? Hoppá!

misinator 2010.10.29. 13:51:50

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Nem vicc.
Nem kilóra, csak nagyon-nagyon halványan.
Hogy ne járjak úgy, mint amikor szárazon betépték - jópárszor - a céges autók csavarjait-anyáit/Transit/ is légkulccsal, s ne adj isten meglazítani defektkor az út szélén, csak nagy, épphogy belenemtörik reccsenéssel.

A felni meg azért szorul, mert a közepén levő lyuk átmérője megegyezik az agy közepével. Konkrétan. Tolómérővel.

Érdekes módon a téligumi szett felnijeivel nincs ilyen gondom - nem gyári, simán lejön.
Nem is stimmel a szelepszár elhelyezkedése a gyári dísztárcsák kialakított helyével /amiket a csavarok rögzítenek jó Fiatos szokás szerint. Vagy küllő mögé bújik, vagy neki feszül a dísztárcsa peremének.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.29. 13:59:44

@TóthZé: Jelzem, a V6 már a Sierra orrában. Be kell kötni villamosilag, meg finomítások, de már most izzad a tenyerem, és remegek, ha valaki hóesésről, meg kemény télről beszél:)))

gnme 2010.10.29. 14:00:41

jó fagyos télnek ígérkezik a mostani, ma reggelre is kajakra le volt fagyva a verda .. lassan kik kell mennem a neszűr-rezervátumba, megnézni megvan-e még a kútfej (az is vasból van), elvitték-e a bódét anyagostul és belőle a metszőollót, meg le kell eresztenem a kútat (ha még ki nem lopták a csöveket a földből fagycsapotól mindenestűl))

nem marad más, nyomni kell a fagyállót

.. én nyomom minden este, MArcikája meg nyomja a kutyakekszet (már tiszta hájas)

gnme 2010.10.29. 14:11:55

Frédi, Szír Pista : nem van ám játékmedvém, mert volt gyerekszobám, bibibíí

(..igazából nem volt, mert akkoriban még lavórból fürödtünk, csak egy sarkom volt)

:-)))

Freddy a Krüger 2010.10.29. 14:13:33

@streetsta: aki V6-os motrot rak a Sierra orrába és már előre csorog tőle a nyála az nekem ne mondja hogy milyen vagyok :DD!

Szavamra, ennyi nagyranőtt óvodást :))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.29. 14:42:36

@Freddy a Krüger: Na ja, nekem már oviban is hülyegyerek volt a jelem...

Freddy a Krüger 2010.10.29. 15:13:09

@streetsta: én meg csodagyerek volnék, anyám szerint már 4 évesen is annyi eszem volt mint most 35 évesen... Ez van :)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.29. 15:55:33

@misinator: Szerintem azért szorul, mert meg van vetemedve, és már nem kör alakú. Megvetemedni meg azért tudott, mert bezsíroztad a csavarokat, és az pont elég volt neki, hogy mozogjon. Lemezfelninek nem kell sok, könnyűfémnek meg még annyi sem. :)

(Megjegyzem, hogy akinek légkulcsra telik, de a nyomatékot már nem tudja beállítani rajta, azt nem kéne autó közelébe engedni.)

gnme 2010.10.29. 15:57:59

..ha van megfelelő levegőátömlés akkor tán működni is fog a légkulcs, nem csak forog erőtlenül

pickapu 2010.10.29. 17:00:32

@streetsta: Háhá, mondtam én még amikor vetted, hogy nem kell félteni azt a Sierrát! :)
@ommm: Fasza lesz, nagyon kíváncsi leszek a hangjára. Majd egyszer élőben. :)

zalkapone 2010.10.29. 17:33:56

@pickapu:

Élőben? Akkor ezek szerint lesz téli találkozó? :-)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.29. 17:39:19

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

"Megvetemedni meg azért tudott, mert bezsíroztad a csavarokat"

Ezt kifejtenéd, mert nem értem.

hakapeszimaki1986 2010.10.29. 17:46:06

@streetsta: Faternak 2.0 DOHC van MT75ös váltóval.Senki nem hiszi el,hogy hosszú távon 7alatt fogyaszt.Nagyon jó autó..Nemrég vettünk alá gyári RS felniket újat egy garnitúrát 10.000-ért hozzánk vágták,raktárkisöprés volt.
Milyen v6-t van benne? 2.8 vagy 2.9?

pickapu 2010.10.29. 18:23:07

@zalkapone: Ha csak rajtam múlna... De nem leszek türelmetlen. :)

zalkapone 2010.10.29. 18:52:11

@pickapu:

Csak meg kell szervezni... :-)
Van Mátrában több szimpatikus vendégház. Nagy társalgós, kandallós...

Rocko- 2010.10.29. 19:14:28

@streetsta: há vazz'! én örülnék, h nem tetszek freddy krügernek. :D
ja, ma láttam olyat, papóka, mamóka, sztem valami ausztrál piacos (jobbkormány), de magyar rendszámos, és ötajtós sierrában nyomták. sztem nem kis motor volt benne. érdekes látvány volt. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.29. 19:30:06

@pickapu: Szörnyen várom már. A kétezres motorral egy nagyon kellemes autó benyomását keltette (amennyire egy bontószökevény kellemes benyomást tud ugye kelteni), de remélem így egy kicsit játékosabb lesz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.29. 19:32:52

@hakapeszimaki1986: Egy másik Sierrából kiemelt 2.9. Az a gép igen érdekes lehetett, mert gyári sperr, klíma, minden volt benne eredetileg. Csak aztán csapatós autó lett belőle, de annyira ocsmány, szemétszart sikerült csinálni belőle az előző gazdájának, hogy inkább miszlikbe lett vágva. Így lesz legalább perverz kombim:)))

zalkapone 2010.10.29. 19:39:26

@streetsta:

"Így lesz legalább perverz kombim."
Hisz volt már ilyened! Fekete. Halottszállító. Volga. :-D

hakapeszimaki1986 2010.10.29. 20:06:35

@streetsta: A vaterán hirdettek egyet papírok nélkül,állítólag motorgenerállal,új ültetett futóművel.
2.0 turbo,de az eladó nem volt közlékeny így nem sikerült semmi többet megtudni róla
:( 160-at kértek érte.
Fateré is kombi.

misinator 2010.10.29. 20:41:27

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Már csak kíváncsiságból is megnézem.
Tudom , nem precíz, de csak kijön tolómérővel, ha igazad van.
Nem a tövét szoktam kenni, hanem a szár elejét, épphogy. Ráadásul szeretem jól meghúzni / gyári kulcs+fél méteres cső/.
lelazítani is kell annyi erő , mint végül még egyet húzni.

Ui: A téli szettel akkor miért nincs gondom?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.29. 20:52:36

hu, jol nez ki ez az e34. nem lenne rossz az en garazsomban is

Devil2 2010.10.29. 21:31:20

De szép autó is az E34, különösen így profilból. Sose lesz másik ilyen BMW... R.I.P.

dennisthemenace 2010.10.29. 21:33:40

@ommm: Tevenezesre??????
Szoval te meg nem dugtal Polakban????
Bakker....

bürokraták rémálma 2010.10.29. 21:34:04

Kell a zsír a kerékanyának/csavarnak. 'Monyuk nem sok, és én inkább WD40-et használok, egy ici-pici fújás mindegyikre és fél év múlva is gond nélkül lejön. A lidliben vettem ilyen teleszkópos kerékkulcsot, tök jól bevált. Időnként akciózzák és emberbarát áron meg lehet kapni. Ja és szükség esetén viperaként is tud funkcionálni.
Amúgy én is kedvelem a nagypolákot. Apám barátjának van kettő is, meg mikor még kicsi voltam, volt a faternak egy. Sokszor mentünk vele a mecseki felfutón, mikor kinyitották a pályát két futam között. Azok a régi szép idők. Egyszer a kakasdi lejtő után megforogtunk a jégen, de a fater összeszedte, és nem lett komoly baj, míg élek nem felejtem. :)

dennisthemenace 2010.10.29. 21:35:23

@streetsta: Multkor az essexi "Affordable Classics" hirdetett egy del-afrikai tuning Sierrat 5000-es,V8-as motorral...

Devil2 2010.10.29. 21:35:53

Váj dö fákk nem nyílik nekem meg a galéria????

ommm 2010.10.29. 21:45:11

@dennisthemenace: Na most... három évig kispolszkiztam. Ebből leszűrheted :)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.29. 21:49:33

@misinator: A téli szettet gondolom kevesebbet használod, nagy valószínűséggel más az összetétele, és nem kap olyan erőhatásokat. Mással nem tudom magyarázni, ha az Albea kerekéről beszélünk, akkor annak 58 mm a középfurata, az egy gyakori méret, kicsi az esély, hogy gyárilag ne ekkora legyen, mert egy olyan felnit, amit kalapáccsal kell leverni a kocsiról, nem sokan vennének. Én sem, és gondolom te is visszavitted volna, hogy b*sszák meg. Ebből feltételeztem, hogy a kocsin történt vele valami. Ott meg ugye nem sok minden tud vele történni, max. mozogni tud, ha nincs rendesen rögzítve. (A középfurat a teherviselő rész, nem a csavarok.) Ha meg mozog, akkor deformálódik, és szorul.

@Asszeretnémondani: Itt ugye a fő kérdés az, hogy mennyit tud mozogni, mi az, amit nem nyelnek el a gumik, a szilentek, stb. Nem vagyok autógépész-mérnök, hogy erre magyarázatot adjak, de elfogadom ezeknek az erőknek a létezését ugyanúgy, mint a gravitációt. Nálam tapasztaltabb és hozzáértőbb embertől hallottam, hogy a zsír a csavarokon van olyan vastag, hogy enged annyi elmozdulást, ami elég ahhoz, hogy pici kis ütéseket mérjen a középfuratra. (Ráadásul én is voltam fiatal, és adtam az úgymond "tapasztalt öregek" szavára, és én is ugyanígy megszívtam. :) )

De ha van rá más magyarázat, arra nyitott vagyok, lehet, hogy a fentiek totál baromságok, és más miatt szorul a felni az agyon. De akkor derítsük már ki, hogy mi az. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.10.29. 21:58:15

Jajj, csapatás rulez.Nekem már sikerült, volt nálunk kb 2 napig egy 2-3 cm friss hó.Sajnos én csak kéziféket tudok rángatni, de azzal is lehet vigyorogni.Asszony már fogja a fejét, ha említem neki az autóval csúszkálást.Lehet, én se fogok sose felnőni

bürokraták rémálma 2010.10.29. 22:16:43

Elég sok felnit láttam már kerékagyon. Ezek közül volt ami szorult, volt ami lötyögött az agy peremén. Ami lötyögött annak sem volt kopásnyoma a felni felfekvő felületén és az agyon. Kivétel, ha eleve lazák voltak a csavarok és úgy mentek vele.
A laza illesztésű felni sokkal inkább amiatt érdekes, hogy a csavarok meghúzásával nem fog központosan illeszkedni a kerékagyra. Ez okozhat kormányremegést, vagy vibrációt. De ügyes, tapasztalt szerelő ezt már a kerék feltételénél ki tudja küszöbölni, tehát, ha van is pici lógás a kerékagyon, attól még fel lehet tenni központosra a felnit. Csak nem elég az, hogy szarok rá. Amúgy a lemezfelnik középfuratát egy présszerszám alakítja ki, ami egyben lyukasztó és sajtoló szerszám is. Ha a sajtolószerszám tüskéje megkopik, akkor máris szűkebb a központfurat. Ezt a tüskét pár ezer darabonként cserélik, addigra van érzékelhető különbség az első és utolsó darabok között. Ettől is függhet, hogy egy adott kerékagyon az egyik felni lóg, míg a másik szorul. A kerékagyon a kialakuló korrózió is okozhat szorulást. ezt érdemes minden egyes kerék átszerelésnél eltávolítani, ugyanis ha magától válik le, nem biztos, hogy körkörösen teszi ezt, így emiatt is előállhat a excentrikusság.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.29. 22:40:17

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

A "tapasztalt öregek" szerintem butaságot beszélnek. A kerekek nagy ütéseket kapnak (ebben egyetértünk), ezért relatív szorosan vannak illesztve a teherviselő részre. Ha szorosan van illesztve, akkor mozgási lehetősége sincs, tehát kiverődni sem nagyon tud. A felnik azért szoktak rárohadni az agyra, mert kapják a mocskot rendesen, az agy vas anyaga elkezd rozsdásodni és aláhízik a felninek. Ha már levetted a felnit és csiszolóvászonnal megcsiszolod a felületeket, teljesen jól felmegy ugyanaz a felni. Az alufelnik ugyanúgy tudnak oxidálódni, ezáltal a felni belső átmérője csökken, a vas az alumíniummal meg nagyon szépen össze tud "gyógyulni". A zsír mozgási lehetőséget nem ad a felninek, mivel a csavarok kúposak, a felnik rögzítő furatai szintén. A kúpos felületnél semmi nem tart központosabban. A csavarok egyébként olyan szinten tartanak, hogy egy barátomék kényszerből mentek az egyik keréken tehermentesítő gyűrű nélkül két gyorsaságit egy versenyen és nem lett semmi baj, pedig rallyban azért egykicsit mást kap a kerék.

Szerintem!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.30. 00:36:19

@Asszeretnémondani: Oké, így levezetve hajlok arra, hogy inkább a korrózió lehetett az ok, főleg, hogy bürokraták rémálma is ezt erősíti meg. (Annak ellenére, hogy nekem még soha nem kellett kalapáccsal levernem alufelniket.)

Mindenesetre megvárom a mérési eredményeket, hátha még közelebb kerülünk a megoldáshoz, és mégiscsak vetemedés van a középfuratban. :)

ocsisajt78 2010.10.30. 00:41:18

@dennisthemenace: Es mi volt benne a tuning? :) Remelem nem a motorra ertetted, mert oda gyarilag V8-as verziot (is) gyartottak :)

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra
Sierras outside Europe cimszo alatt :)

dennisthemenace 2010.10.30. 09:14:14

@ommm: Ertem. Csak szopattal..DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

dennisthemenace 2010.10.30. 09:15:24

@ocsisajt78: Nem tudom, igy volt a hirdetesben. Meg nem neztem, mert valahanyszor arra jartam, mindig siettem. Engem inkabb egy szep Granada dob fel..)

ocsisajt78 2010.10.30. 12:37:06

@dennisthemenace: akkor hasonlo az izelsunk :) Bar ha specifikalunk, akkor nekem a Mark II-es jobban tetsziek, mint az 1-es szeria ^^

Granada II-es bode+2.9 v6+turbo+egy kis konnyites+semmi sztritreszer optika = teh real sleeper tepsi :D

Krisi 2010.10.30. 14:38:52

E!

@streetsta: a driftelő kombi Sierráról majd ha lesz egy bővebb post akkor ígérem elolvasom :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.30. 18:46:28

@dennisthemenace: Dél-afrikai... Nem egy gyakori darab. Élőben még nem láttam, pedig finom lehet!

dennisthemenace 2010.10.31. 10:09:21

@streetsta: Itt biztosan akad belole tobb is..
Igazandibol azert nem neztem meg, mert az udvaron volt platos Cortina, Granada, meg Capri es nem akartam a szivemet fajditani..)

Greg Peck 2010.11.02. 21:48:51

Azt a brindzás lábú jó életbe mi folyik itt!
süti beállítások módosítása