Utcai autóval versenypályára?

Coppa Pannonia Regia 2010

  2010. október 21. - ommm Címkék: giulietta coppa pannonia regia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem is olyan régen, ez év májusában vettem részt Hosszú barátommal első, 1/100-as ralimon. Először persze húztuk az orrunkat, mert milyen rali már az, ahol nem lehet rendesen csapatni és a helyezést javarészt a hülye fotocellák és a századmásodpercek döntik el?

Aztán végigcsináltuk és rájöttünk, hogy messze nem rossz móka, az időbeosztás olyannyira szoros, hogy bizony néha szedni kell a lábunkat, ha időben oda akarunk érni az ellenőrző pontra. De a zárt pályás csapatás akkor is hiányzott egy kicsit.

Felhő alatt alszik a ring

Ezért is mozdított meg bennünk valamit a meghívó, amelyik a Copa Pannonia Regia-futamra invitált minket. Ez a futam a Historic Racing-bajnokságba számolódik, mely lényegében mindenféle korú autó számára nyitva áll. Természetesen előnyben részesítik a young- és oldtimereket, minél fiatalabb a verda, annál komolyabb büntetőszorzóval kell számolnia.

A legnagyobb vonzerőt, a súlyt, amely a mérleget a részvétel oldalára döntötte, azonban a kétszer harmincperces pályaautózás adta meg a Hungaroringen. Már csak ezért is érdemes elmenni. Ráadásul a Fiattól kaptunk a versenyre (majd tesztre, hamarosan megjelenik) egy 1,4-es alap-Giuliettát 120 lóerővel, így módomban állt összehasonlítani a bemutatón vezetett kétezres turbódízellel. Mivel én lecsaptam erre, így a kollégáknak jutott a 170 lóerős benzines és a már emlegetett dízel, a Fiat pedig saját csapatát küldte ki a versenyre egy szintén 170 lóerős MiTo QV-vel. Most meglátjuk, ténylegesen mennyit mutat a sportosságból, melyet – ha elhisszük a PR-t – a mezítlábas modellben is megkapunk. Hic et nunc! Ezúttal fordított volt a felállás, én vezettem, Balázs, a Hosszú pedig navigált.

Carlo kétezres Giuliettája és Zsolt kupás autója. Évtizedek választják el őket egymástól, mégis, az esszencia ugyanaz

Mindeközben már csak arra kell figyelni, hogy ne legyünk utolsók. Lelövöm a poént: nem lettünk, pontosan középen végeztünk, a 14. helyen, ami egyáltalán nem rossz, tekintettel arra, hogy a mezőny leggyengébb autójával indultunk. És micsoda mezőny volt! Itt volt az Alfa Montreal és a legalább annyira szép – ha nem szebb – Fiat Dino 2400 kupé, egy Marcos 3 litre sorhatos Volvo-motorral (a géptetőn árulkodó púpból lehet tudni, az ott a karbisor), a jól ismert, fehér 911, Alfa GT, Volvo PV1800, MGB, Citroen SM, Duetto és a plasztik-érából egy F348 és egy Testarossa is.

Letisztult forma, nincs szükség dizájnelemekre, maga a lemez az

Sajnos a Dino kivételével nem kapták meg tőlünk a megérdemelt figyelmet, de ez teljesen egyértelművé válik, ha megnézik a következő két képet.

Súlyos testi sértésekre lennék képes ezért az autóért. Putz barátunk 2002TI-je

180 lóerő, bőven egy tonna alatti önsúly. Lehet ez rossz?

Ezek után talán megértik, miért is nyom el bármilyen utcai autót két ilyen gyönyörű, homológ pályagép. Esküszöm, tizenöt perc alatt annyi nyálat elfolyattunk, hogy nem győztük inni az ásványvizet. Erwin Putz az osztrák hegyi-felfutó bajnokságban nyomja a döbbenetes 2002Ti-vel, Mekler Lacit, az Alfa 1750 GTAM tulaját pedig már jól ismerhetik olvasóink. Tudják, ő az a csóka, aki egy öreg Landcruiserrel, a feleségével és egy üveg ásványvízzel elment Mongóliába és vissza. Meki az az ember, aki nem csak gyűjti, hanem kellőképpen hajtja is a vasat (legutóbb a Mecsek-ralit járta meg a másik GT-vel), és ez a tény talán még kívánatosabbá tette mindkét autót. A kor két klasszikusa, mindketten 180 lóerő körüli teljesítménnyel (az Alfában természetesen egy homológ, kétliteres motor üvölt), ehh… maguk is ezt nézték volna, ne is mondjanak mást.

Jól viselték magukat

Aztán itt voltunk mi a kicsi, modern, színtelen-szagtalan, ropogós Alfánkkal, a per 55-ös gumikkal, a kikapcsolhatatlan ESP-vel és szerény 120 lóerővel. Ellenben rettenetesen elszántan, hiszen akkor már tudtam, hogy ez az 1,4-es turbómotor fényévekkel jobb, mint a dízel. Hiába gyengébb és szerényebbek a menetteljesítményei, a Giulietta – egy Alfa – karakteréhez sokkal jobban illik. Pörgős, de nagyon, ügyesen hangolt a kipufogója, könnyű és lelke mélyén kicsit nyers. Tudják, olyan, amit jólesik rúgni és nem bánja. Úgy is tudja mindenki, hogy Alfába benzinmotor való. És érzésre kevésbé alulkormányzott, mint az olajkályha.

Kedveltük, mert egész jól mozog, a turbónak semmi tehetetlensége nincs, alulról is tölt már szépen, a hiányzó lóerőket majd kellő bátorsággal pótoljuk, aztán csak lesz valami.

Hogy hogyan ment el a murvás, rettentően szűk, kőzúzalékkal teli hegyi csapáson? Nem tudjuk

Persze egy utcai autóval – legyen az akár egy 12 hengeres, 390 lóerős Testarossa – versenypályán a nyomába sem érünk az épített autóknak. Ezzel nagyjából mindenki tisztában van, aki volt már nyílt napon: fogy a fék, a gumival csínján kell bánni, mert nagyon hamar elfogy a minta róla, ráadásul a kikapcsolhatatlan ESP akkor is fékezgeti a kerekeket, ha éppen állunk a gázon a hosszú, sodrós kanyarokban, ez is eszi a betéteket.

Ennek ellenére még mindig marad annyi a mókafaktorból, hogy jól érezzük magunkat, hiszen ellenőrzött keretek között, a lehető legbiztonságosabb módon ismerjük meg magát az autót. Persze a sportosságot azért átértelmezzük, de az egyórás betét után el kellett ismernünk, hogy ahhoz képest a Giulietta jól tartotta magát. Féktávon persze kattog az ABS, de kicsit sedrintve elindul a feneke és érezni, hogy tényleg könnyű az autó, nem esik le drámai módon az ívről.

Ha odafigyeltünk arra, hogy ne radírozzuk túlzottan a gumikat, ne koptassuk vasig a fékeket és néha engedjük visszahűlni a tűzforró tárcsákat, akkor meglepően jól bírta (pedig a fékek itt kapnak a legtöbbet). Két gyors kör, egy pihentető, kábé ennyi van benne bukta nélkül. Sajnos könnyen elragadja a hév az embert, de mindig lebegjen a szemünk előtt, hogy utcai autóban ülünk. A MiTo-ban ülő srácok tudnának róla mesélni, keményen nyomták több körön át, éppen előttünk haladtak, mikor a célegyenes végén, a legdurvább féktávon beesett a fékpedál, az autó pedig alig lassulva száguldott át az aszfaltozott bukótéren. Mögöttük menve láttuk a kicsapó fékport, még maradt annyi időm, hogy odaszóljak Hosszúnak, hogy ebből baj lehet, amikor megfogták a gumifalat.

Szerencsére a sofőrnek volt annyi lélekjelenléte, hogy ráhúzza a racsnist, így oldalvást csúszva, nem frontálisan élhették meg a kicsit sem kellemes töréstesztet. A MiTo jól vizsgázott, és bár a bal oldalán egyetlen ép elem sem maradt, de a bent ülőknek nem esett bajuk. A járóképes autót aztán levitték a pályáról, és a jó hangulatot mutatja, hogy az esti vacsoránál már tucatjával röpködtek számlájukra a poénok, nem fordultak be maguk alá. Elvégre ez is benne van a pakliban, előfordul.

Bár nem úgy tűnik, de a bal oldalon kívül kapott szinte minden. A kár - előzetes becslést követően - mintegy másfél millió forint

Nem ez volt azonban a Hungaroring egyetlen áldozata: a 348-as Ferrari kuplungszerkezete hullott szét, tulajdonosa elmondása szerint sokat motorfékezett, az ilyen jellegű megterhelést pedig még egy Ferrari sem bírja huzamosabb ideig.

Szerencsére nekünk alig akadt gondunk, csupán a 15-16-os kanyarkombináció magas rázóköve verte ki a Giulietta fejéből a Dynamic módot (a mágikus DNA kapcsolót már ismerhetik), de a rendszer nem jött zavarba, csupán alaphelyzetbe állt. Igaz, így a kormányszervó túlzott rásegítéssel dolgozott, a gázreakció kicsit lustább lett, de azért körbetaláltunk. Hosszú lassan dörmögve benyögött egy 2:43-as időt kézi stopperére hagyatkozva, később derült ki, hogy a legjobb körünk 2:41,275 volt, amivel – rutintalanságom ellenére – elégedettek lehettünk.

Carlo kétezres Giuliettája és Zsolt kupás autója. Évtizedek választják el őket egymástól, mégis, az esszencia ugyanaz

Előttünk az épített autók (BMW-s Zsolti kupás 25i-jével és Carlo barátunk kétezres Giuliettájával egyetemben), majd a Testarossa és a két erősebb Giulietta végeztek. Ennek persze semmi jelentősége nincs, hiszen a mezőny java része nem tolta ki autója szemét. Ami bizonyos szempontból érthető is, ez a verseny nem erről szólt. Nekik.

Persze akadt olyan is, aki fittyet hányt a csillivilli verdára és oda merte tenni magát. Balázzsal csak elismerően bólogattunk, mikor láttuk a Testarossát keresztül-kasul autózni pár körön keresztül, ahogy külön gratuláltunk Magoss Petinek, aki annak ellenére, hogy autójától elég távol áll a versenypálya, azért meghajtotta a Montrealt és nemegyszer négy kerékkel kalimpálva-csúszva, de behúzta a kanyarokba, mondván: Hát egyszer vagyunk a Hungaroringen…

Nagyon távoli a rokonság

Miután mindenki levezette a fölös adrenalint, már kicsit megnyugodva mentünk neki az 1/100-as kapuknak, jól is esett a kis pihenés. Kétszemélyes csapatunknak jól kezdődött, mi annyira belassultunk, hogy egy teljes perccel elaludtuk a rajtot. Ilyenkor az a szabály, hogy a mezőny végére sorolnak, de itt vétettek egy kis hibát a szervezők, mert a következő kerek percet írták be bázisidőnek, így azonos rajtidőt kaptunk a mögöttünk indulóval, mivel az ő bázisidejüket már nem tolták el egy perccel. Ez azonban csak a verseny vége felé okozott némi galibát, hiszen mi – jó szokásunkhoz híven – az első benzinkúton (ami tényleg nincs messze a ring bejáratától) engedélyeztünk magunknak egy röpke félórás pihenőt, mondván, úgyis behozzuk a lemaradást.

A cél Parádsasváron volt, és meg kell mondjam, Mekler Laci sunyi módon ismét beiktatott egy igazi szopatós szakaszt az erdőn keresztül, ahol zúzott kövön, murván, csúszós faleveleken kellett előznünk. Kapott a Giulietta rendesen, de tartotta magát, zokszó nélkül, szerencsére nem túl alacsony, így nem vertük oda az alját sehol, de ami belefért, azt megkapta az erdőben.

A nap vége felé már be-becsúszott egy-két hiba. Folyamatosan számolni, kalkulálni és a két stoppert lesni azért egy idő után fárasztó

Mikor beértük a mezőnyt, nem álltunk nagyon rosszul. Igaz ugyan, hogy helyenként csúsztunk pár másodpercet, de ennyi belefért. Pályát nem tévesztettünk, az itiner pontos volt, a sok pontot érő fotókat is elkészítettük. Aztán az egyik pihenőt követő mért szakaszon kiderült a hiba - a vendég pedig ne vitatkozzon és tegye tönkre más versenyét –, beleegyeztünk, hogy a szervezők átlagolják a hibapontjainkat és új bázisidőt adjanak. Ezzel sokat veszítettünk, de nem bántuk, a jóság már megvolt, most már csak végig kell szambázni a célig, aztán hellószia.

Mondanom sem kell, hogy az éjszakai műszakból érkezett Balázsnak már füstölt a feje a sok számolástól, egyedül a Sasvár-Kékestető-szerű szakaszok dobták fel. Durva dolgok mehetnek arra éjjelente, főleg télen, ebben biztos vagyok. (Margóra: külön üdvözlet annak a parádsasvári VFTS-sofőrnek, aki aznap este, helyi erőhöz méltóan olyan döbbenetes tempóban végigfűzte a hegyi szakaszt, hogy Hosszúval csak döbbenten egymásra néztünk, miközben a csípős hidegben kinn dohányoztunk a kastélyhotel előtt: aztbammeg, Lada, mi? Természetesen mélységesen elítéljük ezt a fajta esti száguldozást.)

Sokan nem is tudják, micsoda gyönyörű helyekre tévedhetünk idehaza is

Éjszakára mindannyian elfáradtunk, már csak az eredményhirdetés volt hátra, a többiek aztán kellőképpen kipihenhették magukat, mi azonban nem éltünk a lehetőséggel, nem maradtunk estére, így egy igazán könnyed, krúzoló visszaút után értünk vissza Budapestre. Tizennegyedikek lettünk, elégedettek voltunk, éppen a közepén a sok, rutinosabb versenyző között.

Egy fárasztó, de jól sikerült nap volt, javarészt mindennel, amit szeretünk az autózásban: versenypályával, gyönyörű tájakkal és hegyi szerpentinnel, csodaszép autókkal. Mi kell több? Ja, hogy volt egy verseny is közben? Az csak finom íz ebben a jól megfőzött levesben.

Azt hiszem, ideje lenne kipróbálni egy Balatonyi-féle ralisprintet jövőre…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302384060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2010.10.21. 07:25:05

Nagyon szép, egészségetekre! :)

ommm 2010.10.21. 08:01:20

@mmjr: Köszönjük az észrevételt, néha becsúszik egy hiba.

S4mu3l 2010.10.21. 08:28:21

OT Porschéra wesem halogén lámpa :O

no_holy_shit 2010.10.21. 08:39:11

"Szerencsére a sofőrnek volt annyi lélekjelenléte, hogy ráhúzza a racsnist, így oldalvást csúszva, nem frontálisan élhették meg a kicsit sem kellemes töréstesztet. A MiTo jól vizsgázott, és bár a bal oldalán egyetlen ép elem sem maradt, de a bent ülőknek nem esett bajuk."

ehhez nem lelekjelenlet hanem balfaszsag kell. az autoknak az oldalukon nagyon rossz az energiaelnyelokepesseguk es a javitasuk is draga. frontalisan beleszalva. valoszinuleg 3-4 csavarozott elem cserejevel meg lehetett volna oldani a javitast (lokharitomerevito, motorhazteto, sarvedok - esetleg hutok).

az meg hogy nem lett baja a sofornek nagy szerencse. tavaly amikor voltam a Hheimringen, akkor az egyik csoka szinten a kocsi baloldalaval beleszallt a falba. sajnos 6 honapig nem tudott utanna beszelni (helikopterrel vittek el). /aktualis M3-s bmw volt, bukokerettel es termeszetesen bukosisak is volt rajta/

Desko 2010.10.21. 08:44:21

zsír lehetett, van mód arra, hogy a Nép Gyermeke is nevezzen egy ilyesféle mókára???

Sopánka76 2010.10.21. 09:03:14

Ami a Hungaroringet illeti, évente 3x van nyílt nap, megfelelő összegért bárki körözhet a pályán.
Idén már nem lesz.
racingsystem.hu/hu/szolgaltatasok/autos_napok/

De hogy a Historic Racing? Elvileg bárki. Hogy mi kell hozzá? Olvass utána, ott vannak a linkek!

Freddy a Krüger 2010.10.21. 09:09:34

Az a Volvo.... Az a Marcos... Az a Dino.... Bármelyikért odaadnám az unokahúgom ártatlanságát...:))

dirige 2010.10.21. 09:21:22

Nem vagyok Alfa-tudós, de a Gt 1750 nem Bertone??

gnme 2010.10.21. 09:22:31

Pitta a Mátrában :-)

..eccee' ugorj már be hozzánk, van ott is bázisunk (=pár darab üveg pálinkásballon garázsban, boroshordó, vakablak, népművészeti pályinkás butykos parafadugóval, stb.)

:-)

dirige 2010.10.21. 09:24:00

Na, még egyszer: Az Alfa GT 1750 nem Bertone? Nem értek hozzá, csak így emlékszem..

hozé bubó 2010.10.21. 09:25:17

ez olyan mint az esti időjárásjelentés: "a mai nap folyamán..."

a szervezők bekapkodhatják, miért kell mindent utólag megtudni? fákk

=Daniken= 2010.10.21. 10:11:36

Húúú, ezt a régi Whale számot honnan kukáztátok? nagyon jóó!!

Kacorka 2010.10.21. 10:45:09

@dirige:

De igen, szerintem is, Bertone Gt néven is sokan ismerik.

De nem baj, lényeg hogy látjuk ezt a gyönyörűséget. Nagyon kéne.

plephyl 2010.10.21. 10:54:32

egy hringes csapatásban én is benne lennék, egy nürburgringesben még inkább...

@no_holy_shit: szerintem is jobban jártak volna a frontállal.

A kacagó ember 2010.10.21. 11:09:02

Szerencsére nem tudtam róla, hogy volt ilyen, még most is remegő lábakkal állnék egy helyben a boy mögött...:)

A kacagó ember 2010.10.21. 11:10:42

akarom mondani boX mögött :)

fonaktamas 2010.10.21. 11:17:19

dirige - a sedan tutira. gugli a mi jó barátunk ;)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.21. 11:33:08

Pista!

"Természetesen mélységesen elítéljük ezt a fajta esti száguldozást.)"

teljesen egyetértek, hallatlan mit művelnek egyesek :D

AR-Peter 2010.10.21. 11:45:48

Ha megengeditek idéznék egy másik fórumról:
""alfa giulietta 1,4 turbo120.

a motorja kibaszott jó, turbólyuk semmi, megy mint a meszes.
a futóműve megint nagyon jó, stabil, csöndes, bár a hungaroringen azért készült pár kép, amin jól látszik, hogy igennagyot dől, bár egy alsóközepes utcai autónál egy nem túl szokatlan, ha pályára téved. :))) a váltó szintén nagyon jó, a fék is szuper, a kétszer fél óra ringen nyelezést fáradás nélkül elviselte azzal együtt, hogy az esp-t nem lehet kikapcsolni, a dízel giuliettán a mansellben többször is láttuk, hogy fékezés nélkül is füstöl a betét, annyira próbálja összeszedni az autót a menetstabilizáló.
ez például a mitónál azt eredményezte, hogy a második menet utolsó köreiben a célegyenes végén elforrt a fék és a gyereknek csak annyi ideje maradt, hogy kézifékkel elfordítsa az autót,így nem orral álltak bele a gumifalba, hanem lapjával.:)))
..."

Ezt az írást, minden valószínűség szerint egy újságíró kollégátok követte el. Számára - és a MiTo-t tönkretevő ember (?) számára - úgy tűnik még mindig nem egyértelmű, hogy 5-6 millióért nem jár versenytechnika. A tesztautók ilyenformájú lennullázása saját magukat minősíti. (Még ha ők ezt viccesnek is találják.)

Rendben van, körözzetek a Ringen a személyautókkal, de legalább ne nullázátok le teljesen őket...

Természetesen nagyon érdekelne, hogy konkrétan melyik újság "szakértő kollégái" voltak ezek...

Rocko- 2010.10.21. 12:31:18

@Asszeretnémondani: így van.
nappal kell legénynek lenni. :)))

Warlimont 2010.10.21. 13:06:17

PeterH:

Érdekes látni egy cikket fent szépen lektoráltan, meg olvasni egy fórumban a "cikkírók" valódi véleményét.

Hogy a MiTo-n akkor most beesett a fék és sz-r az autó, vagy ült benne egy f-szfej, aki pályán kinyírta az utcai(!) technikát...? Annyira, hogy füstölt fékezetlenül is a kerék a mansellben az ESP miatt? :) Sebaj, nem az ő autója.

Nem újságírók ezek, hanem mezei hülyegyerekek, akiknek a sufnilada a szint.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.21. 13:06:50

Minden autó ott van ami számít. Egyszer még lesz egy olyan testarossám. Szebb mint a mostaniak, gyönyörű szögletes forma. Macros-t is ritkán látni, élőben még nem találkoztam vele.

Bambano 2010.10.21. 14:07:09

cikkben feltett kérdésre a válaszom: a testarossa:)

ZYLO 2010.10.21. 14:22:26

Nem kellene bátorítani a Ladás hülyegyerekeket.

w a s d 2010.10.21. 15:53:30

@Rocko-: Viccnek OK, de inkább este. Akkor jobban/messzebbről lehet látni, ha jönnek szembe.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.10.21. 16:09:15

Olvasni is szörnyű, hogy újságíró(cská)k széttaposnak, hazavágnak, összetörnek kocsikat, aztán este meg anekdotázgatnak, mekkora (lúzer) arcok, és ettől úgy érzik, bejött nekik az élet.

Aztán egy hét múlva kijózanodva megírják, hogy a tesztautó egy ócska szar, és felesleges időpocséklás volt minden vele megtett kilométer

Le a kalappal.

Warlimont 2010.10.21. 16:40:12

Ja igen, és rákeresve a fenti fórumos verzióra, ott az "újságíró úr" így zárta a történetét, betű szerint idézem:

"összességében kéne a fasznak konkrétan, de hát ezzel kellett menni."

No comment. Aki ezt írta, az egy kretén f-szfej.

DonVincenzo 2010.10.21. 16:40:18

@ZYLO: Van valami elfogadható érved is,hogy miért is hülyegyerekebb egy Ladás,mint egy bármilyen más Ladakorabeli autóval hajtó emberke?

Warlimont 2010.10.21. 16:42:15

És a sztori eredetije az Index fórumon itt olvasható, "Nem kéne..." nick alatt. Hát tényleg nem kellett volna. :(

forum.index.hu/Article/jumpTree?a=104047706&t=9095829

ZYLO 2010.10.21. 16:59:28

@DonVincenzo:
Félreértesz. Nem attól hülyegyerek, hogy Ladás. Attól az, hogy közúton, útlezárás nélkül úgy vezet, hogy azzal veszélybe sodorHAT másokat, és azt hiszi, hogy ez milyen király dolog. Ezt jellemzően Ladával teszi.

ommm 2010.10.21. 17:45:14

@=Daniken=: 2 lemezük van összesen. Légy ügyes! :) Imádom őket én is. A 90-es évek kreativitását ma már csak nyomokban találjuk.

ommm 2010.10.21. 17:48:26

@PeterH: Hmmm...tudtommal csak nálunk volt aznap 120 lóerős Giulietta, másnál nem. Nem tudom, ki írhatta ezeket a sorokat, de szerintem nem kolléga. A MiToval a Fiat emberei voltak.

ommm 2010.10.21. 17:53:15

@joeramirez: Töki. Kérlek te, és a többiek is, akik újságíróznak. Olvassátok el figyelmesen a posztot: NEM újságírók törték össze a MiTót. Hahó! A sztereotípiákkal ellentétben bőven vannak olyanok a szakmában, akik midnen valószínűség szerint elég versenypályát/autót láttak ahhoz, hogy tudják, hogyan kell viselkedni egy utcai autóval ilyen helyen.

2010.10.21. 17:53:29

a képek is jók lettek, de nem akartok penge_verdás indás srácokat kipróbálni egy-egy ilyen melóhoz?
kb. annyi közöm van amúgy hozzájuk, hogy átszoktam nézegetni a képeiket, ez csak egy ötlet.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.10.21. 18:49:45

Én se zuhannék magamba, ha nem nekem kell kifizetni a kárt....

zolihgt 2010.10.21. 19:02:48

A Marcos 3 Litre nagyon brutál , igazi angol sportkocsi de inkább az Alfa 1750GTAM kéne..... Nagyon !!!!

Rocko- 2010.10.21. 22:06:05

"az én vagyok."
:DDDD

nem kéne... 2010.10.22. 01:54:18

@PeterH:

itt vagyok, bogaram.
megtisztel, hogy ennyi titkos hódolója van munkásságomnak, nem is gondolná az ember.
az idézetnek amúgy van eleje is, van vége is, megtehetted volna, hogy beteszed a komplett kommentet, esetleg linket is teszel hozzá, ha már szerepel a nickem mellett a creative commons megjelölés:
"Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább!"

feltételezésekbe meg ne bonyolódjunk, hogy valószínűleg egy újságíró kolléga követte el. segítek: nem vagyok az, soha nem is voltam, valószínűleg nem is leszek mostanában, vannak erre hivatottabbak nálam. ezt a hozzászólást amúgy az index egy topicjában követtem el, ahol egy viszonylag zárt, egymást ismerő közösség tagjai gyakorlatilag bármiről teljesen fesztelenül beszélgetnek. majdnem, mint egy baráti társaság, de a fórum jellegéből adódóan url és nyilvánosan. tulajdonképpen a véleményem, ha végigolvasod objektíven, meglehetősen jó volt az autóról azzal együtt, hogy azért vannak hiányosságai, melyiknek nincsenek. igen, huszonnégy éves az autóm, mielőtt még felhoznád, ezzel együtt jelezném, hogy VAN viszonyítási alapom, némi közöm azért az új autókhoz is volt.

a mito.
szerencsétlen eset, megtörtént, utólag nem lehet vele mit tenni, egy nyilvános rendezvényen (mert ugye közben a 12órás gtfutam eseményei is zajlottak, voltak azért, akik kilátogattak már pénteken is) ezt nem lehet sem elkendőzni, sem letagadni.
nem pályára valók azok az autók, amit a fiat magyarország a rendezvényre adott a három újságírónak és a navigátoraiknak (ezek voltak a giulietták) illetve az sem versenypályára való, amivel a sajnálatos eset történt.
mivel az embert nem ismerem ennyire és nem beszéltünk a történetről ebben az aspektusban, ezért ha megengeded, meghagyom neki a lehetőséget, hogy bemutatkozzon, ha megteszi, megteszi, ha nem, akkor nem, én nem fogom megtenni, az biztos.
nem újságíró.

tisztelettel:
pupp balázs
mezei user, továbbra sem újságíró

nem kéne... 2010.10.22. 02:01:12

@joeramirez:

nem egészen így kerek a történet, hogy finoman fogalmazzak.
elég súlyosan félreérted, hogy a rendezvény miről szól, a hátterét pedig, hogy a négy új autó hogyan és miért került a mezőnybe abszolút OFF autóként, szintén nem ismered.
nem titok egyik sem, de most így hajnalikét óra felé nem állnék neki fejtegetni, mert egyrészt biztos lenne olyan rész, amit kihagynék, másrészt meg huszonkét óra ébrenlét, hét nyolcszáz kilométer és a napom egyéb eseményei után nem igazán érzem hozzá a lendületet.
talán aludnék egyet aztán ha a témával vagy bármivel kapcsolatban jön kérdés, tőlem telhetően válaszolok rá.

nem kéne... 2010.10.22. 02:11:05

@Warlimont:

jelen.
nézd, ez így magában kiragadva akár így is értelmezhető, lelked rajta.
mint feljebb említettem, ez egy zártabb közösség nyilvános fórumon történő napi beszélgetése, akkor én ezt leírtam, aztán azóta is vállalom.
de ha ezen vagy fennakadva, ne legyél: NEKEM nem kell az autó. ez ugyanúgy hidegen hagy, mint egy hatos golf, egy astra, egy pug308, egy auris, vagy bármelyik autó a kategóriából, vagy akár feljebbről vagy lentebbről.
annál sokkal többet foglalkoztam új autóval, hogy ezek bennem bármit megmozdítsanak, darab-darab, mind egyforma, nincs különb, csak máshogy rossz.
ja mert hogy az utóbbi években ugye nem a felhasználói, hanem a javítói oldalról találkoztam ilyesmikkel napi szinten.
hát, ez van.
ha megengedsz egy hasonlatot, akkor úgy vagyok vele, mint a nőgyógyász, akinek kissé sűrű volt a napja és hazafelé tartva leszólította egy kurva, hogy szépfiú, egy ezresért megmutatom.
elhiszem, hogy mások ezért rajonganak, én nem kezdek el téríteni, hogy nincs igazuk, de azért engedtessék meg, hogy nekem is legyen véleményem aztán ezt néha a magam néha keresetlen szavaival megoszthassam másokkal.
a faszfejezést még kipontozva is nehezen viselem amúgy olyanoktól is, akiket ismerek, nemhogy ismeretlenektől. ahonnan az idézet származik, ott erre több példát is talál a figyelmes olvasó.
szóval ha lehet, akkor ne.
kösz.

nem kéne... 2010.10.22. 02:51:39

ohohohó, megvan, honnan fúj a szél.
detudtam.
:))))

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.10.22. 12:28:22

@ommm: Figyelj, nekem nem vagy a haverom, és ezzel a stílussal (Töki) nem is leszel soha

Nem tudom mi a problémád az olvasással, nem az első eset, hogy túlreagáltad a korlátaid.

Én ezt írtam a hozzászólásomban: "szörnyű, hogy újságíró(cská)k széttaposnak, hazavágnak, összetörnek kocsikat"

Ebből az összetörnek részt akkor ezek szerint NEM újságíró követte el.

A többi sajnos áll!!! Így nem értem a kifakadásod okát

Pár idézet:

"Aztán itt voltunk mi a kicsi, modern, színtelen-szagtalan, ropogós Alfánkkal"
"Kedveltük, mert egész jól mozog"
"a hiányzó lóerőket majd kellő bátorsággal pótoljuk"
"mindig marad annyi a mókafaktorból, hogy jól érezzük magunkat"
"Szerencsére nekünk alig akadt gondunk,(..)"a legjobb körünk 2:41,275 volt"
"igazi szopatós szakaszt az erdőn keresztül, ahol zúzott kövön, murván, csúszós faleveleken kellett előznünk. Kapott a Giulietta rendesen"
"ami belefért, azt megkapta az erdőben."

Milyen szerencse, hogy annyira vigyáztál. Hiszek neked.

Szerzőnél azt látom ommm...
Ha mindez mégsem veled, újságíróval történt meg, akkor azt jelöld érthetően, hogy csak halottad, láttad, vagy olvastad valakitől, és írd meg többesszám harmadik személyben.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.10.22. 12:35:17

@nem kéne...:
"összességében kéne a fasznak konkrétan, de hát ezzel kellett menni."

Látom a fasz0zás nincs ínyedre, de azért használod rendszerességgel... autószerelő majesztro

nem kéne... 2010.10.22. 13:22:38

@joeramirez:

figyelj, majd ha odajössz, megismersz ott akár csak egy embert is, aztán beilleszkedsz, akkor elfogadom a véleményedet arról, hogy ami abban a topicba kikerül, az mennyire nagyon helytelen.
egy.
aztán meg onnan idecitálni részleteket és direktben lefaszfejezni valakit erősen más kategória, de ha nem érzed a különbséget, én nem tudok neked segíteni, sőt, igazából nem is nagyon akarok, minek törjem magam, amikor előre látszik, hogy felesleges.

QAQ 2010.10.22. 13:30:38

@nem kéne...:

Akkor most olvashattunk egy véleményt a 1,4-es 120lovas Giulietta másik "pilotájától" is :)

nem kéne... 2010.10.22. 14:26:25

@QAQ:

én nem vezettem.
egyrészt maga az autó nem érdekelt, bár a hungaroringen még sosem voltam meg úgy általában zárt pályán sem.
azt a részét talán kicsit sajnálom.
de az autót nem az én nevemre adták ki, nem nekem kekllett elszámolnom vele később, így az az egyszerűbb, hogy akire ráhátékázták, az vezet és pont.

amúgy meg ja, kb annyi, hoggy vélemény, setöbb.
műszakilag az autó biztosan jó, nagyon nem lehet leégni vele a vesenytársak közt, de vannak benne olyan idegesítő megoldások, amit máshol azért nem veszel észre, mert sikerült simán átlagosan megoldani, itt meg szar.
ilyen pl az ülésállítás.
bekötött biztonsági övvel nem tudod állítani a háttámlát, mert a csat pont rátakar a tekerőre.
nem tudom, van-e ebből villanyos ülés, a másik két autósnak is ez tűnt fel legelőször, mint hiba.
nincs jó helyen a könyöklő.
a teteje könnyökölni magas, az alja útban van a kéziféknek meg az alábiggyesztett üdítőtartónak.
mondjuk ez utóbbiból van az egyébként komolytalanul kicsi kesztyűtartóban is, befér három darab félliteres palack. szintén nem tudom, hogy mind ilyen-e, de a miénk hűtött volt.
ha már kesztyűtartó. ennyire rossz helyen én még nem láttam usbcsatlakozót, a vezetőülésből esélytelen beilleszteni a helyére. viszont a csatlakozó az kell, mert a fejegység az írott cédét nem játszotta le.
egyik autó sem tette ezt meg, több cédével is próbáltuk.
a napellenzőt vagy felhajtod a helyére, vagy ha kihajtod, nem áll meg, nincs köztes állásban akadópontja, csak teljesen előre hajtva, úgy meg szinte semmit nem ér, annyira kicsi.
a belső világítás gombjait kissé furcsa logikával sikerült elrendezni, simán fordítva kapcsolná szinte mindenki.
hátul amúgy nincs belső világítás, mert minek is az, ugye.
aztán meg az anyagok.
nekem nem mániám műszerfalat kopogtatni, az nem is érdekel, a mintály olyan-amilyen, nem érdekes, de például az ajtón az ajtóbehúzó és a könyöklő annyira zörgősen kemény, hogy nem lehet nem észrevenni. kifejezetten olcsó hatást kelt, a fiat egyik prémiummárkájába az ember "kicsit" többet várna. aztán pl az ajtózseb.
borotválkozni lehetne a szélén. nem, nem ilyenre tervezték, hanem ilyenre sikerült fröccsönteni, komolytalanul sorjás. az ülést hosszában állító kart nem sikerült lefesteni maradéktalanul, ami szintén nem szokatlan, mert mindenki ott spórol, ahol tud, de ezen pl kifejezetten kilógott az ülés alól a fedetlen rész. ha még öt centit hozzáfújnak, az életben nem nézné meg senki, hogy az egész fekete-e, vagy csak a legvége, így meg azért gáz.
ja, ülés.
a pirosban lehetett valami hatezer kilométer környékén, ehhez képest pl az ülőlap borítása, mármint a textil rész és az ülésváznak az eleje, ami megfeszíteni alul, az ülés alatt a textil részt, egymástól hat-hét centire lengedezett. össze kéne érnie, ugye.
szóval azért vannak olyan méltatlan hibák benne, amik kicsit elterelik a figyelmet arról, hogy az autó amúgy jó is lehetne akár, aztán emiatt (is) az a véleményem hogy kéne a f.... izé.
fenének, na, egyem itt a rózsaszín lelkivilágát a népeknek.
:))))

nem kéne... 2010.10.22. 14:29:01

@nem kéne...:

"a mintály"

lyuly.
ezt így hogy?
természetesen mintáJa.

arconfosom 2010.10.22. 14:54:44

Utólag már nem mentegetőzzél, mert hiteltelenné válsz! Nem mintha eddig bárki hitt volna neked ... :))))

Legközelebb próbálj ki más kompakt autót is. Ugyanezeket el lehet mondani mindegyikről. Főként azokról, amiket olyan becsben tartanak, mint te, és a sofőröd. Szegény vagy, sajnállak

nem kéne... 2010.10.22. 15:16:32

@arconfosom:

namost ugye nem haragszol meg, ha valaki ideollózott egy nem teljesen idepasszoló témát én meg például vettem a fáradságot és írtam neki, ha már valamennyire érintett vagyok?
aztán ha meg a giulietta miatt rángattak ide, akkor talán nem a kia ceedről fogok elmélkedni, he?

ommm 2010.10.22. 16:36:27

@joeramirez: Még egyszer elmagyarázom, talán nehezedre esik, vagy meg sem akarod érteni. A tesztautót használva a cél nem az, hogy csapágyasra hajtott motorral, minta nélküli gumikkal add vissza az importőrnek, mert jobb esetben fizetsz, rosszabb esetben nem kapsz legközelebb. Megnyugtatlak, hogy - ha alkalomadtán elfújja a szél a vörös ködöt szemeid elől - akkor megláthatod, hogy állításaiddal ellentétben nem az újságírók azok a rutintalan hülyegyerekek, akik szándékosan pusztítanak autót.
Ha pedig a kontextusból kiragadott mondataimmal szeretnél példálózni, akkor érdemes odafigyelned arra, amit előző hsz-emben említettem: "...hogy tudják, hogyan kell viselkedni egy utcai autóval ilyen helyen."

Lehet, definiálni kéne a destruktív vezetést és a csapatást. Az autó határain belül kell maradni, ennyi a titok. De ha csak azért jársz ide, hogy az autós újságírókat en bloc ekézd, akkor inkább ne tedd, van elég fórum, ahol fikázni lehet, ez ne legyen az.

ommm 2010.10.22. 16:53:16

@arconfosom: Például? Mindegy. majd elolvasod Papp Tibi tesztjét. Hogy ne csak én meséljem ugyanazt.

Balu az Alfás 2010.10.23. 19:00:27

Ismerem a Mazda5-ös csókát, egy recski autósboltos. Pikkel az Alfákra, gondolom azért lépett el... :)

KNaudiTT 2010.10.24. 13:31:19

Én most voltam 10-én pályanapon, mentem egy 20percest az Mk1-es TT-mel, mondom kipróbálom hogy tudok menni vele. Ahhoz képest hogy most voltam először pályán, hát nagy élmény volt!!! Egyszer a célegyenes utáni kanyaron kicsit túlszaladtam, aztán meg egyszer kifaroltunk a pályáról az egyik kanyarban...aztán már óvatosabban mentem...
Szerencsére ép bőrrel megúsztuk a kocsi, meg mi is :-))
Aki teheti, próbálja ki!! Megéri!
Nem a közúton majomkodni!

www.youtube.com/watch?v=ZqqZt-q-FpM