Egy igazán férfias autó

  2010. október 03. - Stump András Címkék: cobra vi ac mk párizs 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Nem tudom eldönteni, kéne-e. Vezetni egész jó lehet, de ha birtokolnám, csak éjjel mernék közlekedni vele, napszemüvegben. Mert mint minden túlfényezett kultautóhoz, ehhez is olyan szitokszavak tapadnak, mint péniszhosszabbító, pótcselekvés, striciautó és még sorolhatnám.

Pedig egy remek, nyers gép, egészen kivételes formatervvel. Ha valamihez illik a V8, hát ez az. Nagyon megérezte ezt annak idején Carroll Shelby, aki elkezdte Amerikába importálni a brit AC Ace-t, és azzal kezdte a honosítást, hogy kidobta a sorhatost, majd belógatott egy Ford V8-ast a motorterébe. Így készült az első AC Cobra, amelyet azóta ezerszám másoltak, több-kevesebb sikerrel.

P1030289

A történelem úgy hozta, hogy az AC márkanevet egy német cég vette meg, így a legeredetibbnek mondható replika Made in Germany matricát visel. Nem baj ez, a minősége káprázatos, csak éppen köze nincs az őséhez. Valószínűleg ennek is inkább örülhetünk, hiszen a modern térhálós csőváz, a nyomórudas futómű és a Corvette-ből származó V8-as csak a javára válhat a szemmel láthatólag erőtől duzzadó egyéniségnek. És ennél az autónál kivételesen szó sincs a koncepció felhígításáról, sőt, ha lehet, még durvább, hiszen 647 lóerővel és 825 newtonméterrel gazdálkodhat az 1025 kilós önsúlyú autó tulajdonosa. Még leírni is szörnyű.

A Jupiter gravitációjának nem állhat ellen az apró meteor, engem is öntudatlanul vittek a lábaim a lecsupaszított csőváz felé. Cobrát már láttam párat, de nem gondoltam volna, hogy ennyire hátra lehet tolni a böszme V8-ast. A méretes váltó mögött valami egészen vicces méretű kardántengelynek marad csak hely az önzáró differenciálig. Remek súlyelosztása lehet.

És még a belsőt is sikerült csodával határos módon nem elrontani. Kerek műszerek, pont megfelelő mennyiségben, balra lendülő fordulatszámmérő, Becker Mexico retrórádió, mindez vajszínű bőrrel körítve. Egyedül a klíma és a rendelhető keménytető nevezhető puhányságnak, de talán meg lehet bocsátani a gyártónak - ezek nélkül körülbelül három tőkeerős vásárlójuk maradt volna, és nem én vagyok az egyik. Mert időközben eldöntöttem: kéne. Piszkosul.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr552338496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drótos Pipacs · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.10.03. 08:44:53

Naná, hogy kéne. Ha pedig "pöcshosszabbító", hát istenem...

Parajpuding 2010.10.03. 08:47:00

Szerintem ez esetben a "péniszhosszabbító, pótcselekvés, striciautó..." egyáltalán nem állja meg a helyét. Egy Hummer, nagybmw, bálnaMerci és hasonlók esetében igen.
Ez egyszerűen király, elfogadnám! Nekem ez jutna eszembe, ha meglátnám az utcán.

kisvagány 2010.10.03. 08:54:19

Elcserélném az egyik vesémre. Szerintem mindenki jól járna...:D

P_Lac 2010.10.03. 09:05:31

Kéne? ,,mi az hogy, nagyon is!"

:-)

Autopeti 2010.10.03. 09:23:42

Ennél gyönyörűbb potrohhal egyik autó sem rendelkezik!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.10.03. 09:27:07

Szerintem erre kevesen gondolnák, hogy pöcshosszabbító.
Ennek a kocsinak van stílusa.
Akik pöcshosszabbítóként használnak autót, azoknak ritkán van.
Ráadásul mivel amúgy a köznépe nem ismerné fel, mi is ez, inkább csak az autómániások, ezért nem is lehet olyan könnyen arcoskodni vele.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.03. 10:15:34

Az egyetlen "amerikai" autó, ami kellene!

Nesebar 2010.10.03. 10:17:59

E gépezetet akkor kezdtem el tisztelni és imádni, amikor valamikor a 90-es évek közepén egy Autó Magazin-ban volt egy cikk róluk, ha jól emlékszem talán 3 replikát teszteltek. Na ott végérvényesen belém ivódott, hogy ilyen egyszer lesz a garázsban...
Egyébként a híres videomegosztó tele van ilyen gépek tesztelésével és nyúzásával, 500LE körül olyan 3.2sec alatt van 100-on...
A leghíresebb és legjobb nevű replikagyártó ezidőtájt a Superformance nevű cég, na az is megérne egy gyárlátogatást/cikket ám...

(BTW, nem tervezitek kedves szerkesztők és újságírók, hogy meglátogatjátok hazánk egyik neves autógyártóját, akár Győrben vagy Szentgotthárdon? Jó cikk lenne...
Ha meg már volt ilyen, akkor sorry, arról lemaradtam...)

Nos, akkor SuperCobraJet 428, tessék utánanézni...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.03. 10:27:40

sok ez a 647 PS meg a 825 Nm, de van Cobra a duplájával is

a Weineck Cobra 12,8 literes motorral 1100 lóerő és 1760 Nm a nyomatéka

special.blog.hu/2010/04/15/weineck_cobra_780_cui_12_780_cm3

0-200: 4,9 s
0-300: 10,0 s

magyarul, a Veyront ALÁZZA

Garp 2010.10.03. 10:37:36

Ain't no mountain high
Ain't no vally low
Ain't no river wide enough, baby

Valamint lóerő és Pénz nem lehet túl sok, pöcs elég hosszú. :D

Annak idején igazi sorozatfüggőként végignéztem, ahogy Mark Evans (eredetileg állatorvos) Pilgrim Sumo kitből felépített egy Cobra replikát az "A Car is Born"-ban asszem a Discovery-n. Imádtam, olyan egyszerűnek _tűnt_. Gyönyörű kocsi!

(TC vehetne valami occsó, de érdekes kit-et. Olvasók meg nyerhetnének/vehetnének garázs időt, amikor abban a megtiszteltetésben lehet részük, h együtt építenek 'a tc-fijjúggal'. Tudom, a k.anyámat :) ).

Garp 2010.10.03. 10:39:20

@Garp: ja és a kész kocsi mehetne valami jótékonysági árverésre. Hogy értelme is legyen.

-Gabi- 2010.10.03. 10:40:06

Ez nem pöcshosszabító.
Ahogy a kolléga fentebb megjegyezte egy BMW,Mercedes,Porsche,Lambo,stb,azok inkább.
Ez az autó egy ikon.
Nem azt sugallja a birtoklása,megjelenése,mint feljebb említett példáké.
Nagyon kéne....nagyon

kafferbivalybalamber 2010.10.03. 10:53:33

Érdekes, hogy aki nem egy szürke tucatautóban ül, annak azonnal elkezdenek érdeklődni a farokmérete után.
Hogy a csajok, az OK. De hogy az a sok kocsog is... :)

mükkemakk 2010.10.03. 11:01:17

@Asszeretnémondani: na ha egy vipert, corvette-t hozzád vágnak, nekem adhatod.

Szép autó, és elfér benne a szobapálma is.

last barons 2010.10.03. 11:09:43

ez az egyik legkomolyabb dolgo amit valaha 4 kerékre tettek.

ismerősömnek van- csak annyit, hogy a vezetés élménye a meghatározó.
meg lehet szemtelenkedni speed motorokkal is-hayabusa nem kivétel.
beleesik az eső, a skalpodat leszakítja a szél, rezeg az egész, és vérzik a füled a sidepipe-tól.

mégis kurvajó.

feltételezni, hogy valaki ilyet a pöcse végett tart, legalább olyan nevetséges, mint amikor a riporter megkérdezte ozzy osborne-t, hogy volt -e már plasztikai műtétje. :)

Handro 2010.10.03. 11:29:31

Évek óta olvasom a TotalCar-t, ez az első alkalom, hogy nincs "fikázás" a kommentek közt.
Egy Cobra kellett hozzá.
Nem véletlen, csak imádni lehet!

sprenczl 2010.10.03. 12:31:45

Se nem strici, se nem pöcshosszabbító, ugyanis az a réteg ezt nem tudja kifizetni, csak a használt "merdzsót" meg "bömöst". Ez nem elég ocsó, nem elég proli.

Dr. Robin Masters 2010.10.03. 12:58:47

Nyomnám...a gázpedált :-D

nem kéne... 2010.10.03. 13:19:19

@Asszeretnémondani:

valószínűleg azért, mert eredetileg nem amerikai.

_Cactus_ · http://gergo.erdi.hu/ 2010.10.03. 13:23:57

Anyura meg ráeshet a kocsi, csak a pilótát védi a bukócső? Érdekes hozzáállás... :)

Matte 2010.10.03. 13:25:39

Egyáltalán, hogy merül fel valakiben egy Cobra láttán az, hogy "nem kéne"? :)

Ajánlott "irodalom" az 1969-es "Gumball Rally"

nem kéne... 2010.10.03. 13:33:04

@Matte:

hogyanhogyan.
ez egyébként valami vicc vagy komolyan kérdezted?

Matte 2010.10.03. 13:42:00

@Matte: Miért '69 volt bennem.... '76...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.10.03. 13:48:31

@Daily Shark: Pontosan! Akinek hosszabbítani kell egy autó a micsodáját, annak megállnak az autós ismeretei a "ferárinál".

"Nagyon megérezte ezt annak idején Carroll Shelby, aki elkezdte Amerikába importálni a brit AC Ace-t, és azzal kezdte a honosítást, hogy kidobta a sorhatost, majd belógatott egy Ford V8-ast a motorterébe."

Nagy tisztelettel, ez tökre nem így történt! Shelby felvette a kapcsolatot az AC-val, hogy át tudnák-e alakítani neki a Cobrát hogy becuppanjon valami nagyobb motor, amire az AC azt mondta, hogyha talál beszállítót, akkor részükről oké. Ez történetesen egybe esett azzal, hogy a Bristol - aminek az eredetileg BMW-tervezte, kétliteres sorhatosát használták az AC ACE-ben - felhagyott a háború előtti erőmű gyártásával. Így kénytelenek voltak új motorbeszállító után nézni. Végül a Ford Zephyr 2,6 literes sorhatosát sikerült megszerezniük, így könnyűszerrel mondhattak igent Shelbynek, mert a meló nagy része már le volt tudva. Az AC csak a prototípust szállította le Shelbynek motorral és váltóval - amiből kikapták azt és kicserélték az első szériában használt 4,2 HiPo V8-ra, kevesebb mint nyolc óra alatt. Utána az összes autó motor és váltó nélkül érkezett, de a lényeg, hogy az ACE mechanikai átalakítását az AC végezte, nem Shelbyék. Gyakorlatilag az ACE alapjain fejlesztettek egy új verziót a Shelbynek, ami a későbbi változatok kialakításával egyre jobban különbözött az ACE-től. Szerintem ezért nem igazán helyes egy kalap alá venni a kettőt.
(Bővebben itt: matchboxmemories.blogspot.com/2010/06/2008-best-of-international-mb-03-1965.html )

"A történelem úgy hozta, hogy az AC márkanevet egy német cég vette meg, így a legeredetibbnek mondható replika Made in Germany matricát visel."

Szerintem ez is vitatható. Már persze az alapkérdés az, hogy a Continuity Cobrákat minek tekintjük. (Bővebben erről itt: en.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra#Continuation_cars )

sunblind 2010.10.03. 14:01:49

nekem kicsit sem tetszett soha. buta harcsaarca van. a borítás nélkül sokkal szimpatikusabb.

gokart87 2010.10.03. 14:12:35

Mindig tetszett ez az auto !
Van egy nagy kék modellem is vagy 15éve megvan:)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.10.03. 14:13:33

@Sam. Joe: Tévedtem! Még a prototípus is motor nélkül utazott Shelbyhez Kaliforniába.

robian 2010.10.03. 14:32:48

ice-t coco-jának a segge ehhez képest...

last barons 2010.10.03. 14:39:06

@Sam. Joe: ha már így belemelegedünk: shelby először egy corvette v8-ast akart a kocsiba, de a gm-nél beintettek neki.
ő meg rendesen be is rágott ezért.
mondjuk logikus volt a chevy-s srácok hozzáállása-egyszerűen nem akartak cégen belüli konkurenciát a corvette-nek.

shelby mondjuk kevésbé volt megértő,ezért nevezte aztán előszeretettel a kocsit "corvette beater"-nek.amire mondjuk az indok is meg volt rendesen.
érdekes módon dragra csak ritkán használtak cobrát.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.03. 14:53:27

Nyugodtan hívhatjátok Shelby Cobrának is, az volt a neve. Azóta imádom, mióta az elsőt megláttam egy műsorban. Csodálatos autó, pont azt tudja, amit látni is lehet rajta, nem akar mást mutatni. Kurvára kéne egy, ebből a replika is fasza. Egy eredeti Shelby meg dollármilliókért eladható. Asszem a hatvanas években 7000 dollár volt. Egy átlag Buick 3500.

veilside 2010.10.03. 15:03:46

szép kocsi, tényleg epic.
de sose értettem, miért kell egyből utálni pl a bmwseket, merciseket, ferrarisokat...aki azt mondja rájuk, h farokhosszabítók, az csak irígy. biztos vagyok benne, a legtöbbjük még életükben nem ült pl. egy 750-esben. de azért jár a szájuk, a ferrari is élményautó, és elismerem őket, pedig németautó párti vagyok. sose jutna eszembe ilyen szó, h farokhosszabbító, stb...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.10.03. 15:09:11

@Handro: Nem igaz! Anno Csikós BMX-es cikkénél sem volt fika! ;)

Hurri Kán 2010.10.03. 15:13:28

@scheerti: no de hát van még ebből eredeti? Szerintem ezeket jobban törték mint anno a Honda CRX-et...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.03. 15:38:11

@gyvy: Van, persze. Az öreget megkérdezték egyszer, hogy a saját, szakadt üléses Cobráját mennyire tartja. Mosolygott, és annyit mondott, hogy 10 millió dollár körül elvinnék. Ez volt pár éve. Azóta nem lett olcsóbb.

Hurri Kán 2010.10.03. 15:54:50

@scheerti: én a szakadt ülés árát biztos lealkudném!!!

-Gabi- 2010.10.03. 16:31:34

@veilside:

Nem utálatról van szó,szerintem.
Nem vagyok pánikbeteg,nincsenek kényszerképzeteim,de be kell látni a mai,tragikus ,hazai közlekedésben némelyek -teljesen mindegy milyen márkájú autót vezetőre "jellemző" ez-,bizonyos emberfajták hierarchiát próbálnak felállítani a közlekedés során....volt is erről itt egy "tényfeltáró cikk".
Egy szebb,újabb autónál ez,az ilyen,talán jobban szemet szúr.
Én örülök neki,ha valaki szép ,jó autóval jár,abszolút nem irigylem,sőt másik oldalról nézve ,inkább motivál,legyen nekem is szebb,jobb.
Nem szabad,nem kell irigykedni.
Viszont teli vagyunk bunkóval.Ezt utálom nagyon.
Ennyit erről,vissza,ez a Cobra továbbra is hibátlan:)

s.o.v.i.e.t 2010.10.03. 18:14:38

ez? mi ez? kétszemélyes oldalkocsi kiglancolva? :))

Szsrobert 2010.10.03. 19:01:16

A 20 centisemmel is el tudnék csöhögni véle.

for-avar 2010.10.03. 19:18:49

A Cobra az egy meghatározhatatlan autó.Mint Franco Columbo régen,kicsi de hatalmas izmok amiben erő is van...Carroll oktatta azt a csapatot amely megalkotta a méltó utódját a Dodge Vipert!Azután a Shelbyy S1 már nem volt csúcs,a Ford Cobra proto meg steril...Weineck az meg...

for-avar 2010.10.03. 19:21:47

Talán csak a ZIL112 gonoszabb

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.03. 20:00:07

Egy autó, amit egyszer még megfogok venni...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.03. 21:10:08

Bazmeg, ez a kocsi még mindig istentelenül szép. És még mindig elérhetetlen... :(

EPP · http://eppcobra.blogspot.com/ 2010.10.03. 21:21:36

Pont ma jutottam el a Cobra kitemmel odáig, hogy be mertem vállalni az első próbautat a környékbeli utcákban.
Nekem csak 430 karburált Ford lovam van, de ha ez pöcshosszabbító, akkor akkorára hosszabbítja, hogy rámész a hátsó kerékkel!
Félig kész az autó, se ajtó, se szélvédő, se motorháztető nem volt beszerelve, de mindenki körénk gyűlt, ahol megálltunk, megálltak az autósok, gyalogosok és kérdezgettek, mesélték, nekik milyen autójuk van... mókás volt!
Hintettem a Kit carozás fertőzésének magját az utókorban is, mert elvittem 4 kissrácot is pár utcahosszat/kopf. Szerintem holnap reggel a suliban az o forkincajuk is ki fog kandikalni a nadrágszáruk alján a cipő mellett!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.03. 21:46:38

@EPP: Jó, hogy vannak ilyen srácok, akik nem arcoznak, meg pökhendiskednek, hanem egy kis benzingőzt oltanak a fiatalokba :)

rakpartiróka 2010.10.03. 22:19:57

Szerintem a legpuhányabb kapcsoló az ülésfűtésé... :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.10.04. 06:42:38

@rakpartiróka: figyelj, mínusz 34 fokban te is bekapcsolnád...

indafoto.hu/geegee/image/7167061-601f03f7/269161

Az autót blokkolnám.Csak az a baj, hogy kb akkorra tudnám megvenni, amikorra a benzin literje is lenne vagy tízezer forint... :-(

cobra427 2010.10.04. 06:55:10

Én építettem egy Pilgrim Sumo-t, majdnem 3 -évig készült ,de a befejezés előtt el kellett adnom. Szerintem is a világ talán egyetlen igazi dögös, gigabrutál, de egyben szerethető, lágy vonalú és elegáns autója.
Ezeket a jellemzőket nem sok autó mondhatja magáénak!
Amióta nincs, azóta Cobra modelleket gyűjtök, 15 különböző már van.
Megfogadtam, egyszer még építek egyet, de az DAX "Tojeiro" lesz!!!!

Dagiszabi 2010.10.04. 08:32:01

Visszafele mér a fordulatszámmérő?
Nem is kéne :)))

dekás dezső 2010.10.04. 08:33:54

ez nagyon ott van. istenkirály a váz, és ahogy látom futómű is van alatta rendesen.
há' mondjuk 650 lóerő mellett már nem érdemes merevtengely-laprugóval viccelődni;)

Devil2 2010.10.04. 08:49:41

Elég buta hozzáállás volt a GM részéről hogy nem adott motort, mert volt más aki adjon, tehát a Corvette mindenképp megkapta a konkurenciát, és még motorokat sem adtak el, ami azért ha nem is egy nagy biznisz, de reklámnak nem lett volna utolsó. De nem is értem hogy miért parázott a nagy GM egy kis műhely munkássága miatt.

Rocko- 2010.10.04. 10:03:55

@Dagiszabi: szerintem nem visszafelé mér.
azt méri, hogy mennyit forog MÁR, nem azt, hogy mennyit tud forogni MÉG.
ez nem japán. :))))

kuroi inu 2010.10.04. 10:32:10

Sam. Joe, megelőztél a pontosítással, köszi. Még annyi, hogy Shelby mestert kifejezetten dühíti az AC Cobra elnevezés, szerinte ilyen nevű autó nem létezett soha.
A Cobra az Shelby Cobra (+motorméret szerint 289, 427, 427 SC...).
Mellesleg a Cobra szerintem egyáltalán nem egy villantanivaló ékszer üresfejű majmoknak, mivel az eredeti példányok nehezen vezethető, brutális özvegycsinálók voltak, igazi, benzivérű versenypilótáknak, akiknek a kezei között valódi Corvette- és Ferrarialázó legendává értek.

Hurri Kán 2010.10.04. 11:28:27

@EPP: Jó mélyen szégyelld el magad... Grrrrrrrrrhhh:))))
Maximális irigykedésem és gratulálok a járműhöz!

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2010.10.04. 18:09:05

Beleülnék a Weineck Cobrámba és mint Steve Buscemi az Armageddonban az atomrakétán: LE-A-VEYRONNAL!!

last barons 2010.10.04. 20:10:24

egyébként mindenkinek ajánlom EPP honlapját-vagy mi a kő az:)- nagyon szórakoztató olvasmány-és kőkemény 100 pontos projekt.