Járjon ön is hokedlivel

  2010. október 01. - Stump András Címkék: villanyautó párizs 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Külön csarnokot szenteltek az alternatív hajtású autóknak a 2010-es Párizsi Autószalonon. Még egy egy gokartpályához hasonló elkerített részt is felépítettek a csarnok egyik végében, ahol a furábbnál furább járgányokkal lehet megtenni egy-egy rövid próbakört, hogy megérezzük az amperszagú jövő ízét. A Nissan Leaf és a Renault Fluence ZE - az emberi léptékű villanyautók - óriásnak számítanak itt: a mopedautók őshazájában, a franciáknál ugyanis rengeteg apró elektromos járművet kezdtek el gyártani kisebb-nagyobb darabszámban.

Már távolról szemet szúrt a placcon egy roppant dizájnos törpe. Mintha egy ügyesen zsugorított Kia Soul lenne, Ferrari 458 hátsó lámpákkal. Bár ne mentünk volna közelebb.

SimplyCity SC4P - messziről szép

Szó se róla, ügyes koncepció a SimplyCity SC4P. Belelapátoltak négy kis ülést az alig három és fél méteres apróságba, akku nélkül mindössze 400 kiló a súlya, és kétféle akkumulátorral is kapható: hagyományos ólom, illetve lítium-ion csomaggal. De a kivitelezése egyszerűen slendrián. Még szemet hunyna az ember a rondán varrott, kényelmetlen üléseken, hiszen úgyis csak egy városi autó. De az ajtó például olyan bizonytalan benyomást keltett, hogy alig mertem óvatosan becsapni, amikor éppen nem figyelt oda a kirendelt hosztesz.

Pedig adatait tekintve versenyre kelhetne akár a Revával is. Már a tizenötezer eurós ólomakkus kivitel is képes nyolcvannal száguldani, akár nyolcvan kilométer távolságra. De aki nem sajnál huszonháromezer eurót a lítium-ion akkus SC4P-re, százötven kilométerre is eljuthat egyetlen töltéssel. A franciák ráadásul kétezer euró támogatásban részesítik a merész vásárlókat, amivel az olcsóbb változat egészen elérhető árkategóriába kerül.

A belső kivitelezése botrányos

A gyártónak egyébként egész terebélyes modellpalettája van: kisáruszállítótól elsőkerék-hajtású villanybringáig gyártanak mindent, ami konnektorról tölthető.

Sokkal kifinomultabb termékeket készít viszont a Bellier. A kétüléses Jadénak egészen autószerű belseje van: a műszerfal talán egy Peugeot-ból lett átemelve, a lámpák pedig nem másból, mint az éppen kifutó Swiftből. Azért nem csak úgy, hanem tuning kivitelben - így nyilván elegánsabb hatást kelt a huszonegyezer eurós mopedautó. Műszakilag meglepő technológiákat vonultat fel: lítium-polimer akkumulátort 250 ezer kilométeres élettartammal, kefe nélküli villanymotort, üvegszálas karosszériát, és két-háromszáz kilométer hatótávolságot. Létezik mopedautó kivitelben is, 45 km/h-ra korlátozott kivitelben, de a határoló nélküli kisautó akár 75-tel is képes repeszteni.

Érezhették a gyártónál, hogy kicsit túl vastagon fogott a ceruza a kalkulációnál, ezért az autó legdrágább részét, az akkumulátort, havi részletre is lehet lízingelni, ebben az esetben egészen vonzó, tízezer eurós áron kínálják a Jadét.

Sajnos, nem valószínű, hogy az ehhez hasonló, három-ötmillió forintért kínált, harmadik autónak hobbiként tartható fedeles hokedlik ellepnék a hazai utakat, egyszerűen nem áll arányban az áruk a használati értékükkel. De mindenképpen jó irányba haladnak a franciák, mert legalább már jó ránézni ezekre a legújabb fejlesztésekre, és ha kicsit csiszolnának még a minőségen, a termék már egészen kívánatos lenne.

Kívánatos, de nem annyira, mint az EDF francia energiaszolgáltató által szponzorált jégrali-autó. Ez a Duster-héjú kékséghez hasonlóan Trophée Andros versenyekre készült, amelyből már kizárólag elektromos hajtású autóknak is kiírtak egy bajnokságot. Jól teszik - jobban nem is lehetne népszerűsíteni a villanyautók élményfaktorát, mint a ralikrosszhoz hasonlóan látványos néhány körös versennyel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502336092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.01. 12:19:13

Akkumulátort lízingelni? Eredeti ötlet. Aszongya lízingszerzödés, 3. pont: az x-y gyártási számú akkumulátorok a Hókuszpókusz Bank tulajdonát képezik. A futamidö lejártakor maradványértéken megvásárolhatóak, vagy a Hókuszpókusz bank készséggel tesz ajánlatot a további finanszírozásra. A lízingbevevö köteles mindenre kiterjedö biztosítást kötni az x-y gyártási számú akkumulátorokra, mely biztosítás kedvezményezettje a Hókuszpókusz bank.
Ezt így? Vagy hogy?

varga tomi 2010.10.01. 12:24:37

ha ezek a jövő autói akkor bkv for ever

Autószerető 2010.10.01. 14:02:38

Neee, neee....

Itt melóhelyen a telepen van egy Reva. Mint egy mozgó telefonfülke.
Ha azzal kellene járnom, megőrülnék, az biztos.
Ha eljön az idő, amikor már nem lehet benzinmotoros járművel járni, akkor szögre akasztom a jogsimat.

aberwarum 2010.10.01. 14:33:28

Naaaaaaa, naaaaaaaa......

Akárki akármit is mond, vagy gondol, az ember alapvetően az életét a mobilitásra építi. Legyen az bármi, és legyen bármilyen ami hajtja. Ne felejtsk el, hogy dédapáink ugyanúgy féltek, és nem szerették sem a gőzmozdonyt, sem az első puffogós lónélküli kocsikat. Ha lett volna internet, bitos bekommentelték volna, hogy ha ez a jövő, akkor és szögre akasztom a lovat, de abba nem ülök. Na most a lovat szögreakasztották, és most mindenki ízlésének és pénztárcájának mérten ül a különböző benzin és egyéb kőolajszármazékokat elégető közlekedési eszközeiben. Ez van, és ez lesz! A Totalcar attól még ugyanúgy autós szaklap lesz, csak az autó definíciója változik, éppen napjainkban. Vagy van valaki aki szerint volt/kellett volna legyen www.totalchaise.hu, meg lesz külön www.totalelecticcar.hu is?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.10.01. 19:03:59

Ezek a jövő záloga.Dögöljek meg, ha kiváltom... :D

Nem tudom, ez valami koncepció, hogy ha valami elektromos és autó egyszerre, akkor annak bűnrondának kell kinéznie?Még a másik cikkben a Renault Zoe egészen jól néz ki, de azt meg valszeg fikázza majd mindenki, mert, hogy fhanszia... :-)

-Gabi- 2010.10.01. 22:39:47

Uramisten.....droidok

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2010.10.02. 14:24:45

Villanyautót a népnek!
(na ezért a mondatért le leszek gyilkolászva)
No persze nem ezekre az amperszekerekre gondolok hanem ényleg csak az alapötletre.
Ha figylembe vesszük a modellezést hogy most kb 2-3 év alatt eljutott odáig a technika hogy 1.8-as!!! méretben elérhető áron!!! hozzá lehet jutni olyan gépekhez ami kenterbe veri a 5ccm körüli nitrós motorokat.

Lítium Polimer, 10-en voltos, 5-10Amperes akksik, 40-50.000-et forgó, pár 100 voltos motorok.

Elgondolkodtató.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.04. 22:30:37

Nem lenne ez az autó sem rossz, ha hasonló lenne, mint a peugeot elektromos autója. Autó forma, nem pedig ilyen hokedli-nokedli!