A többiek csak szarral gurigáznak

  2010. október 01. - Stump András Címkék: lotus elite esprit senna ayrton elise párizs 2010 jochen rindt eterne elan

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 


Jochen Rindt sisakja

Kopott sisakok hegyekben. Nem érdekes? És ha azt mondom, hogy Jochen Rindt, Graham Hill, Ayrton Senna, Emerson Fittipaldi bukója, az már jobb? Sajátos kiállítással készült a Lotus az utóbbi évtizedek saját szempontjukból legnagyobb eseményére, de a csillogó autók mellett a legtöbben észre se vették.

LotusEgyebek08

Pedig mekkora kegytárgy az a kormány, amelyet maga Senna markolászott? Vagy Jochen Rindt sisakja, gyakorlatilag homokszórt homlokrésszel - szinte az ázott bőr szagát is érezni lehetett az üvegen keresztül. Zseniális gyűjteményt állítanak ki Párizsban, már ezért is megérte elnézni a Lotus standjára, de mellé még hoztak pár autót is.

Az angol understatement nem ismer határokat. Ugye, ismerjük a brit stílust - ha azt állítja a gentleman egy autóról visszafogott mosollyal, hogy pretty fast, akkor mérget vehetünk rá, hogy pokolian gyors a verda, igazából mindenkit ver az adott kontextusban. Nos, a Lotus beharangozta, hogy négy új modellt is bemutatnak, erre idetoltak öt szédületes sportkocsit, meg ráadásnak egy kakukktojást: egy városi miniautót.

Döbbenten szédelegtem a derékig érő, álló helyzetben is gyorsnak tűnő gépek mellett, először össze kellett szednem a gondolataimat, hogy mire is készülnek a britek. Első ránézésre ugyanis négy hasonló kétajtóst látunk, de közelebbről megvizsgálva kirajzolódik a logikai felépítés, ami mégis értelmet ad ennyi különálló modellnek. Ettől függetlenül elképesztő, hogy egy vékony piaci szegmenset kiszolgáló, autóipari mércével nézve apró brit vállalat ilyen masszív offenzívát indít, és annyira titokban tudja tartani, hogy tényleg szőnyegbombázásként, egyszerre mutassa be majdnem szériaérett prototípusait.

Kezdjük egy ismert névvel, az Elise-szel. Megmaradt középmotoros elrendezése, és a sornégyes Toyota motor a hátsó tengely előtt is ismerősnek tűnhet, viszont feltöltéssel 320 lóerőt mondanak rá a gyáriak, 7800-as maximális fordulatszámmal. Sokkal felnőttesebb karaktere lett a 2015-re várható új kis Lotusnak, szakítottak a békaszemű játékautó-dizájnnal, és a dudoros formák helyett az új modellpaletta letisztultabb, sarkosabb íveit mutatja minden irányból.

Lotus Elise galéria nyílik kattintásra

Vezetési élményben az előd etalonnak számít, nem utolsó sorban a súlya miatt. Ezen a téren nem feltétlenül lép előre az új Elise, de 1095 kilójával nem mondható nehéznek sem. Négyhármas gyorsuláshoz, 270-es végsebességhez így is elég a teljesítmény, de az emissziós értékeket a briteknek is vissza kell szorítaniuk, így 150 grammot ígérnek a kétüléses sportkocsira. Tízmillió forint körüli árral nyilvánvalóan ez lesz a legolcsóbb Lotus.

Galéria az Elanról: katt!

Leporolták az Elan nevet is az angolok, ezt kapta ugyanis a következő lépcsőfokozatnak számító V6-os kétüléses. A Lotus középmotoros platformjára épül ez is, amely elég variálható felépítésűnek tűnik, hiszen az Elan 2+2-es változatban, vagyis két jelzés értékű hátsó üléssel is kapható lesz. Természetesen minden fegyvernemben le kell nyomnia a kistesót, ezért 450 lóerőre hangolták a négyliteres, szintén Toyotától származó motort, amellyel háromfeles gyorsulást, háromszáztízes végsebességet, és 199 grammot fog tudni az igényesebb vásárlóknak szánt Elan. Sokat elmond a 2013-ra várható autó karakteréről, hogy kézi váltóval ezt már nem lehet megvenni, az egyetlen opció a hétsebességes dupla kuplungos váltó. Aki kényelmes, legyen tehetősebb is: huszonhárom millió forintnyi fontra lőtték be a második legkisebb Lotus árát.

Katt a képre: Lotus Esprit galéria

Túl olcsó? Harmincnégy misiért három év múlva már megkaphatja azt, ami az új Lotusok között talán a legnagyobb durranás. Az Esprittel egy valódi angol szupersportkocsit élesztettek újra, közölte büszkén a píáros, akit faggattam. Ekkor tűnt el a maximálisan udvarias mosolygása, és felváltotta egy kaján vigyor. Jogos. Még ha a régi Espritet túlzás is lenne szupersportkocsinak nevezni, az új mindenképpen az. Ötliteres, kompresszoros V8-ast építettek bele hosszában, 620 lóerőt préseltek ki belőle. Ez a motor ki is volt állítva: meghökkentő méretű Roots-fúvót toltak a két hengersor közé, sokat nem tarthattak meg a Toyota alapmotorból.

Erre a képre kattintva a Lotus Elite galériájába juthat

Ha még nem elég a sok e betűs modellnévből, nézzük meg a két orrmotoros luxusgépet is. Az Elite-et részleteiben is kidolgozott prototípusként állították ki, az Aston Martin Rapide konkurensének szánt Eterne-t viszont egyelőre sötétített ablakokkal, koncepcióautóként járhattuk körbe. A négyüléses négyajtós öt év múlva várható, és ugyanazt a feltöltött V8-ast szerelik bele, mint az Esprit-be. A többi nyolchengereshez hasonlóan ehhez is full hibrid hajtáslánc kapcsolódik az adattábla szerint, de erről csak annyit árultak el faggatózásra, hogy egy KERS-szerű rendszert képzeljünk el. Köszönjük.

Erre a képre kattintva a Lotus Eterne galériájába juthat

Leghátul, egy eldugott zugban mutogatták viszont a talán legérdekesebb tanulmányautójukat. Merő technikai demonstráció, magyarázta a mellé állított öltönyös úriember, de ahhoz képest teljesen működőképesnek nézett ki, és nem is rosszul. A zug leghátsó sarkába letámasztva ott pihent a változó kompressziójú kétütemű kísérleti motorjuk, amelyről Papptibi már részletes cikket írt. De ezt csak úgy mutatóba hozták, nincs köze a városi tanulmányautóhoz.

Erre a képre kattintva körülnézhet a Lotus standon

Az apró négyszemélyes, hatvan kilométerre visz el tisztán elektromos üzemben, és ha ez nem lenne elég, beröffenti az optimalizált három hengeres ezerkettes motort, majd hazavisz üres akkuval is. Ez végre egy életképes koncepció. A hatalmas kompromisszumokra kényszerítő kisszériás villanyvackok áradata után üdítő volt végre egy olyan elgondolást látni, amely tényleg érdemes arra, hogy sorozatban gyártsák. Hatvan kilométer a napi ingázásra általában elég, de ha napközben eszünkbe jut, hogy még elmennénk este bevásárolni is, nem kell rettegni a korlátozott kapacitás miatt. Ráadásul az egész autó szépen kidolgozott, ránézésre Toyota iQ minőségű, és esztétikus csomagolásban. Tényleg csak szarral gurigáznak a többiek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr972337193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2010.10.01. 18:30:06

Remek, valahogy igy kell ezt, jónak tűnik.

Magyar[HUN] 2010.10.01. 19:05:03

Az angolok nem tudnak jó autót építeni. CSAK jó sportautót és luxusautót:D(meg régen a Mini)
A Lotus mindig is elől járt a fejlesztésekben, most ideje, hogy ezt új kocsik képében is megkapjuk:)

idevman 2010.10.01. 19:28:39

Ezzel megadtak a kegyelemdofest a Lotus-nak. :(

lacza87 (törölt) 2010.10.01. 19:45:43

Eddig nem hozott tűzbe a márka annak ellenére, hogy a filozófia és a műszaki tartalom szimpatikus volt, de most már a formaterv is nagyon ok.

szabo642 2010.10.01. 19:54:21

@idevman: Teljes métékig egyet értek. Ennyire jellegtelen, sivár autókat még angol gyártótól nem láttam.

l.peter 2010.10.01. 21:48:08

A Senna kormány többet ér mint az egész LAMBORGHINI-FERRARI-ASTON MARTIN koppincs dizájnkollekció!

Hurri Kán 2010.10.01. 21:53:35

Szép-szép de mitől Lotus?

Kókler Róbert 2010.10.01. 22:09:19

nem semmi, hogy egy kis gyártó ennyi új típussal tud kijönni.

Hurri Kán 2010.10.01. 22:16:25

A Lotus standon valamiért a csajokat nem fotózták a szerzők :))

g4400 2010.10.01. 22:30:08

Az Elan-t és az Eterne-t jó lett volna oldalról is látni a képeken...

a márk 2010.10.01. 23:27:59

nem értem a fikázókat...
miért milyen kéne, hogy legyen a Lotus?
szerintem faszányosak a gépek.

Hurri Kán 2010.10.01. 23:58:57

Régi Esprit (a vényócas) és nyárra Super Seven kéne.

kutyafej 2010.10.02. 01:16:40

menten beszarok, olyan szépek!!! Aki nem tudja, mitől más egy Lotus, mint az utakon szaladgáló fostalicskák, annak javaslok egy próbautat valahogyan megoldani. Nem lesz többé kérdés számára sem. Én vezettem és azóta számomra ezek A SPORTAUTÓK.

miami vice 2010.10.02. 02:47:59

who the fck is elise? 450 loval tetszene az 1 tonnas .

Autopeti 2010.10.02. 08:53:47

Esprit? Inkább a Lambo Gallardo faceliftje jut róla eszembe, elképesztő a hasonlóság...

m.o.p. 2010.10.02. 09:08:59

Szépen összelopkodták a vonalakat a srácok, de nem érdekel. Az Eterne-től leállt a szívem. Így nézne ki az RX8 és egy Aston gyereke. Instantget

Balint Gyuri bacsi 2010.10.02. 10:52:03

A cimet nem ertem. Tenyleg nem. Ez mit jelent? Ez valami helyi, jopofanak szant szleng?
Szerintem aki a mediaban dolgozik legyen igenyesebb ennel.

Real Simon says 2010.10.02. 11:22:35

Kis brit gyártó? Pont egy éve vette meg Ázsia egyik leggazdagabb üzletembere, Tony Fernandes a versenyrészleget. Én inkább maláj-brit gyártónak nevezném a Lotust. Nem csoda, hogy 5 utcai modellel támadnak, ezen kívül az F1-ben, IndyCarban is újra jelen vannak, plusz eldöntött tény, hogy jövőre jön a Lotus LMP1 prototípusa, amivel Le Mans-ban fognak támadni. Miféle "kis angol gyártó"?! A cikk amúgy érdekes, főleg a régi bukók miatt.

Hurri Kán 2010.10.02. 12:02:38

Lotus (utcai részleg) Proton tulajdon, nemdebár?

ommm 2010.10.02. 18:24:35

@Real Simon says: Ne keverd a versenyistállót a gyártóval. Azt hiszem, épp a napokban folyik egy komoly vita közöttük.

atiz 2010.10.02. 20:54:07

@Kókler Róbert: nekem is pont ez jutott az eszembe. meghokkento modelloffenziva, kivancsi leszek, hany kerul belole majd a polcokra is.

ha van valaki lotus szerelo, beirna csak a kivancsisagom megnyutatasa vegett, hogy mennyire megbizhato kocsikat gyart ez a marka?

ez is olyan szeszelyes, mint a ferrari, vagy inkabb a porsche szinvonalhoz kozelit? A regi esprit elegge bejovos

Hurri Kán 2010.10.02. 22:15:12

@atiz: motor bennük japán, még jó is lehet...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.04. 22:43:18

Nagyon csúnya az ELAN, de maguk csak a lámpái gyönyörűek.
süti beállítások módosítása