Impreza alázó Bogárhátúk – avagy amikor Dávid legyőzi Góliátot

  2010. szeptember 26. - Motordoktor Címkék: bogár oettinger

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Startra várva.

Itt minden megtörténik: 35 éves bogár alázza meg negyedmérföldön a Shelby GT500-at, az új turbo Imprezát, a 335i Coupe BMW-t és a közönség üdvrivalgásban tör ki. Valahogy ez a génjeinkben van, a kisebbel szimpatizálunk, az elesetteket segítjük és ha a kicsi nyer, felül kerekedik, akkor az elégtétel. Győzelem a nagy, a gonosz, a gazdag felett.

Igazi Dávid és Góliát küzdelem. Dávid nyert.

Nem újkeletű dolog bogárral gyorsulni. Kaliforniában, a 60-as évek végén egy motorsporttal beoltott, ámde nem túl pénzes fiatalembernek csak egy kicsit megpiszkált bogárhátúra futotta a V8-as izomautók ellen. Addig faragta, addig építgette, hogy eredményes volt: nyerni tudott.

Klasszikus Cal-looker.

A fiatalember a szakma benjáminja: Gene Berg. Aki számára a név ismeretlen, azt nem érdekli a léghűtéses vw tuning. Kaliforniából indult a tuning bogarazás, a Cal-looker építés, Amerikában a mai napig sok drag versenyt rendeznek bogaraknak.

A Bogár és a mutáns csatája.

Európában kicsit szomorúbb a helyzet, nagyon kevés igazán jó gyorsulási verseny van bogarak számára. A kevés közül az egyik legjobb a belga Der Autobahn Scrapers (DAS) rendezésében a bitburgi DASDRAGDAY, a DDD.

Turbós Civic és turbós VR6-os VW rémisztó szélesítéssel, drag slickekkel.

Persze a verseny nyílt, bárki nevezhet, hiszen az igazi érdekesség, amikor nem csak egymással mérkőzünk, hanem az idegenekkel is. A turbo Civic-kel, a kompresszoros Chevy-vel, vagy a 3.6-os BMW Alpina-val. Persze a győzelem nem mindig garantált, de annál nagyobb az öröm, ha megtörténik. Bogárból is van 10 másodperc alatt teljesítő, de a legszebb az, amikor egy rendszámos, utcán használt, gyönyörű állapotú gép veri oda korunk egy-egy nagy becsben tartott sportautóját. Az Autobahn Scrapers Belgiumból lábon átjön 10-15 bogárral, gyönyörű, cal-look stílusban épített bogarak és a legrosszabb is 14 másodpercet megy negyedmérföldön, de inkább azt mondanám, hogy 13 közepét. Aki nem jártas a negyedmérföld időkben, annak legyen elég annyi, hogy a 13 közepe, alja egy ügyesen startoló pilóta ideje egy Impreza STi-vel. Ezek a bogarak 13 másodperces idővel 160-180-as átlépő sebességgel mennek a táv végén. Rendszámos, utcai autókról van szó! A mezőny túlzásoktól sem mentes. Van itt nitrós, turbós autó, van korabeli dekoros bútorszállító T1-es nitróval, van tükörpolír fekete fényezésű turbós gép fékernyővel, persze ezek nem utcai gépek. Volt egy új Impreza turbo is, széria megjelenéssel és technikával, 14.9-et tudott menni. Ezt az időt a rosszabb utcai bogarak tudják a mezőnyben. A kis tömeg és a hátsó hajtásra terhelődő dinamikus súlypont áthelyeződés miatt a bogár félelmetesen tud rajtolni. A 13 alatt menő autók már kétkerekeznek és szinte kilőnek a startnál. Jobb 60 lábas eredményeik vannak, mint bármelyik 4 kerék hajtású autónak, amelyhez azért hozzátartozik a négykerekesek általában nagyonbb tömege is.

A bütykölés folyamatos a depóban.

Az egyik legnagyobb meglepetés az a 73 éves bácsi volt, aki Berlin mellől jött egy lemattult 1971-es bogárral, gyári lemezfelniken, semmi csicsa, komótosan átszerelte a hátsókat slickekre és ment pár 13.8 és 13.9-es időt. Elmondása szerint 1776 ccm-es a blokk, rajta Weber karburátorok, a 80-as években építette egy német szakember, nem tudja milyen tengely van benne, nem tudja milyen a hengerfej, de a görgős fékpadon 161 lóerőt tudott a főtengelyre számolva. A 13-as idő bizonyítékul szolgált az adatra.

Feltöltős szörnyeteg. Úgy szólt, mint a géppisztoly, sajnos nem hozta a várt eredményt. 11.5 körül ment.

A trend egyébként a turbósítás. Még 2-3 évvel ezelőtt egyáltalán nem volt turbós utcai bogár itt, csak a motortér fedél nélküli drag gépeken figyelt a nagy csiga. Ma azonban már az utcaiakon is, motorfedél alatt is elférő, szép kitek vannak.

Osztrákoknak nem volt szerencséjük. Látványosan szétdőlt a technika, a hajtórúd szakadt el.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kihegyezett, 13 alatt menő gépek hullanak, mint a legyek. Csak az igazán profi, horribilis költségvetéssel összeállított autók tudnak tartósak lenni. Egy Ausztriából jött, néha Magyarországon is feltűnő drag bogár blokk teteje lyukadt ki, szépen kinézett a hajtórúd. A lyukon benézve láthattuk, hogy a főtengely egy ellensúlyozott szép darab volt, de valamilyen megfontolásból gyári hajtórudakat használtak, az meg feladta a harcot. Neki sem kezdtek a javításnak, vicces feliratokkal látták el és a sörhöz nyúltak. Nem voltak szomorúak. Egyébként pedig a helyszínen bütykölés, új szinterkuplung felrakása, kerékcserék úgy hozzátartoznak a rendezvényhez, mint nyereghez a ló. Ha az ember végigsétál a depóban a hangulat óriási. Sörözés, szerelés, egymás vicces cseszegetése, beszólogatás elmaradhatatlan kellékei a DasDragDay-nek. Biztos nem volt ez másként 1968-ban az NHRA egy-egy versenyén sem. A bogárhátú, a jó kedv és a sör örök.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr352320606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2010.09.26. 06:22:24

@Motordoktor:

Doki!
Csak nehogy előfutára legyen ez a beszámoló egy másiknak, ahol azt írod majd, hogy turbót raksz(-tál) a bogárra. :))

DATSUN 2010.09.26. 07:39:22

tud esetleg valaki szakirodalmat a neten,hogy benzines karbis autót hogyan lehet turbósítani? Gondolok itt a datsunomra.... Turbóm az van csak nem vágom annyira hogy mik az alapfeltételek,meg mit hova... Mindennemű segítségért külön köszönet!

tittadili 2010.09.26. 08:14:40

@DATSUN: Szeretnél Te is egy ilyen csinos lyukat a blokkra? :-)Nekem van ismerősöm aki turbósít, nem bogarat. Egy másik autó árát rá lehet költeni, ha használható, nem szétesős blokkot akarsz.

Devil2 2010.09.26. 08:26:14

@DATSUN: Talán egyszerűbb átalakítani injektorosra, mint a karbival szarakodni.

bokoristvan · http://indafoto.hu/bokoristvan 2010.09.26. 08:39:16

Szerintem minden ilyen izmosítás csak rövidíti az autó életét.
Az enyémet inkább plusz olajhűtő nagyobb teljesítményű hűtőventillátor és effélék segítik.
Ja Bogaras vagyok, ebből is látszik.

www.bokoristvan.hu/

itt vannak bogaras és nem bogaras képek nemcsak bogarasoknak.

gyík (törölt) 2010.09.26. 09:00:05

Azért a 73 éves német bácsika mikor elmegy autózgatni és a bömössel beáll mellé túrázgatva emberünk - a papit meg épp felhúzták a közértbe, mert nem volt épp a szokásos üveges tejéből - és akkor az öreg úgy van, hogy odalép..... :)))

sufnyi 2010.09.26. 09:03:40

Horror összeg a turbósítás, és ha nincs 1,5-2 misi talonban akkor nem is nagyon érdemes nekikezdeni. Alapból ott vannak a kovácsolt dugók amik el tudják viselni a nagyobb terhelést. Nézz utána menny darabja és még sehol nem tartasz. Csak a legeslegelején.

khaleeji 2010.09.26. 09:28:18

jó ,de hát ennek már csak a kasztnija eredeti bogár,a motor, a váltó és a futómű nem.
minden kocsit fel át lehet építeni vadállattá, ez nem nagy szenzáció.

switch 2010.09.26. 10:00:56

Jó beszámoló, jó képekkel, infóval!

@Datsun
A karbis turbó masszív szopás, nem kell az neked, Datsun. Azért nem kell hozzá 1,5 2 millió, mert nem kell feltétlenül 1-1.5 bar-al tölteni a motort, már egy kisnyomású feltöltés is igen eredményes lehet az utcán. Lásd turbósított Hondák. Az az általános irányelv, hog yinkább eleve turbós gépet kell venni. Pl Daihatsu Charade GTti. Milyen Datsunról beszélünk amúgy?

Érdekes 2010.09.26. 10:02:10

@binrashid: Akkor lenne érdekes, ha turbónélkül aláznának :) Dehát az nem lenne olyan eccerű :D

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.09.26. 10:03:21

én azt nem értem, hogy í külsejét miért hagyják ilyen igénytelenül ezeknek a bogaraknak

mert annyira nem igénytelen, hogy ratrod-nak jó legyen, csak pont annyira, hogy hiányzik róla egy szép (vagy mesterségesen csúnya) fényezés

a finnek jobban odafigyelnek az ilyen apróságokra:

special.blog.hu/2010/06/11/vw_bug_custom_hotrod

ennek a kocsinak a fényezése például méltó a belbecshez, szerintem így kell csinálni

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.09.26. 10:04:41

nem is finn volt ez, hanem Ausztrál, csak hasonlított a finn rendszámhoz

Motordoktor 2010.09.26. 10:06:42

@Érdekes: Ha megnézed a képeket, csak a nagyon komoly drag autókon van turbo. Az utcaiak is tudtak turbo és nitro nélkül 13 alját menni. Ez nagyjából egy Impreza Sti idő.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.09.26. 10:09:04

ami szerintem szép, az a 4-es, a 9-es meg a 21-es képen lévő autó, a többit még kezelném (:

evil. 2010.09.26. 10:09:15

Ez nagyon jó volt, a képek meg majd most jönnek :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.09.26. 10:11:43

igen végül is sok pénzből bármilyen autóból lehet jót csinálni.
pl láttam én már turbódízel bogarat is.

boxerhang 2010.09.26. 10:13:49

@binrashid: Nem nagy szenzáció? Persze így ránézel, és azt mondod: "Áh csak rácsaptak egy feltöltőt, semmi érdekes nincs ebben." De mire azt a feltöltőt rácsapták, áttervezték az egész blokkot, a futóművet, mindent. Ami viszont szerintem elég feladat. Olvasd el Motordoki írásait...

-Gabi- 2010.09.26. 10:15:10

Jáóóóó cikk!!!!!

AtoszMester 2010.09.26. 10:18:23

ÉS HOL VAN A VASÁRNAP REGGELI SZERELŐS POSZT A KÁVÉM MELLÉ, AMI TELJESSÉ TEHETNÉ A TEGNAP ESTI RÉSZEGSÉGBŐL TÖRTÉNŐ TELJES JÓZANODÁST? Nagyon esik a TC színvonala, már menüsorban előrébb van az Autómenedzser és a vezess.hu.

R.I.P.

TUDOD, A CSIBE 2010.09.26. 10:20:07

58-as kép tetszik!!

Jó nagy kipuffokat rátettek pár Bogárra:D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.09.26. 10:22:54

azért egy ovállámőás bogarat megvenni sem semmi nem hogy szarrá tuningolni.ehhez itt nálunk nem sok embernek van pénze.ez már 30-40 ezer eurós kategória.

Szendwich 2010.09.26. 10:31:19

Ez a "ne szarakodj karbival" duma annyira kicsinyes és lenéző. Pedig csak egy csavarhúzóra van szükség és arra, hogy megértsd mi történik a karbiban.

Ámond Pista 2010.09.26. 10:35:53

@GYUSZI BACSl:

Hát azért nem nevezném igénytelennek őket. Nekem pont azok tetszenek a legjobban, amik kívülről alig térnek el a szériától és amit linkeltél az meg pont nem a sárvédői miatt főleg. De már csak ilyenek vagyunk, kinek ez, kinek az!

1000rörö 2010.09.26. 10:57:45

Érdekes dolog ez. Ha már a címből kiindulok az Subaru széria a bogarakon meg csak a vw jel az eredeti. Egy ilyen autónak nem mondható valamit még egy sima 07-es is ott esz meg ahol akar.

Luk Szájpóker 2010.09.26. 11:08:12

Szerintem az a szép ebben a bogár tuning műfajban, hogy az eredeti bogarakat a 30-as években tervezték, ehhez képest szolid tuninggal lelépik a mai átlagautókat is és közben normálisan vezethetőek. Az élettartamra sincs panasz, összességében jól használható szerkezetek. Arra lennék kiváncsi, hogy ha van egy jó alap bogár, akkor mennyibe kerül átalakítani mondjuk 150le-re, nyilván a hozzátartozó fékkel, futóművel.
Üdv mindenkinek!

TUDOD, A CSIBE 2010.09.26. 11:13:12

@Luk Szájpóker: Annyiba mintha bemennél egy szalonba új autót venni kb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.09.26. 11:38:23

@Luk Szájpóker:
"Szerintem az a szép ebben a bogár tuning műfajban, hogy az eredeti bogarakat a 30-as években tervezték, ehhez képest szolid tuninggal lelépik a mai átlagautókat is "
igen a számítógép elött ülve minden egyszerű:-)

Kókler Róbert 2010.09.26. 11:46:08

maradjunk annyiban, hogy egységnyi pézből gyorsabb Subaru-t(vagy Nissan Silvia-Skyline) lehet venni-építeni mint bogarat és ezzel le is lőttem a cikk poénját.

Rocko- 2010.09.26. 12:05:55

hmm, tetszetős verseny.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.26. 12:32:38

Az a blokk kilyukadás nagyon kemény :D Mondjuk még egy jobb gyertyakilövéstől is púp nő a géptetőre, de ez durvább :D

Rocko- 2010.09.26. 13:08:35

@Kókler Róbert: maradjunk annyiban, hogy egységnyi pézből több sört lehet venni.
és akkor el is érkeztünk a mondanivalód lényegéhez.

Luk Szájpóker 2010.09.26. 13:14:16

@Gyurma73: Tudom, hogy nem egyszerű a mutatvány, én is csináltam már ezt azt... (közel sem ilyen szinten...) Csak azt akartam mondani, hogy egy 60 éves konstrukcióból ilyen szuper eredmény születhet. A teljesítménynövekedés meg ötszörös. Ezt a Subarunál nehezebb előadni... :-))
Üdv!

Krisi 2010.09.26. 13:24:15

én sem akarok ünneprontó lenni, mert ezek a bogarak valódi műalkotások (azok a kipufogó kivezetések milyen gyönyörűek, beszartam), de azért valljuk be hogy árban nincs akkora szakadék egy tuningbogár és egy gyári használt Impreza közt.

mindenesetre énis nyilván mindig az átépített autóknak drukkolok: gyári autóval gyorsulásra járni elég csicska dolog szerintem.

MrKiraly 2010.09.26. 13:40:12

Imadom a Bogarakat, volt par kozuluk. Tetszenek az ultetett, erosebb gepek is. De! Fel lehet venni veluk 1 stilust az utakon, viszont semmikepp nem alnek le kotozkodni 1 Subaruval, vagy barmely mai autoval. Es most az utcai hasznalatrol beszelek, arrol amelyik birja a tili-toli-t a belvarosban es megy mint a barom a nemet autobahnon. Jottem mar ki alagutbol Ausztriaban, Olaszorszagban, Japanban 180-190-es tempoval, Bogarral, es hat...nem a sebesegre terveztek oket!Majdnem a szalagkorlatnak csapodtam az oldal szel miatt, mig ugyanez a manover 1 Subaruval fel sem tunt. Lehet, odabasz mindenkit 1/4merfoldon, de a kaszni az a 30' as evek. Most egy 100 LE Bogarral jarok itt Sydneyben, es nem probalom bebizonyitani hogy en vagyok a leggyorsabb. Szoval ertitek na!

mtk001 2010.09.26. 13:47:55

Örökké éljen a Bogár !

Merida001 2010.09.26. 13:55:30

Eszméletlen pénztemető lehet egy bogár, ha a tulaj nem sajnálja a pénzt rá. A tuning lehetőségek tárháza szinte végtelenbe hajló.Belegondolni sem merek mennyibe lehet egy ilyen komolyabb drag Bug, mint amelyek a képsorokon is láthatóak. Tagadhatatlanul nagy élmény lehet egy ilyen versenyen részt venni, mint tulaj és mint versenyző egyaránt...

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.09.26. 15:24:45

Jók ezek a bogarak, de ha már választani lehetne, akkor a RCM féle Gobstopper kellene. :D

Dennis01 2010.09.26. 16:26:47

Klasszak ezek a Cal-looker Bogarak, nem vitas.

@Motordoktor: Meg tudnad mondani, a Mini mennyit ment? Esetleg milyen motor rejtozott a mociteto alatt?? :)

mükkemakk 2010.09.26. 16:47:53

Nekem egy spärmodell kellene 34 lóval, eredeti állapotban, igen, eredeti állapotban, hálós, fonott kesztyűtartóval.

Talán én vagyok az egyetlen aki bogár motoros géppel repült?

Jelszó:Motorfalke...de sárkányban is volt bogár motoros a klubban.

BandiE34 2010.09.26. 16:53:10

Minden tiszteletem azoké, akik ennyi pénzt ölnek Bogarakba, és ilyen LE-nyomaték-1/4 mérföldes adatokat produkálnak, de azér könyörgöm, ne hasonlítsunk össze egy agyonkönnyített-slickeken futó-turbós-esetleg nitrós Bogarat egy utcai széria Imprezával vagy 335i-vel... binrashid-nak igaza van, minden autóból lehet rakétát csinálni, ahogy ez a cikk megíródott az Impreza-alázó Bogarakról, ugyanígy lehetne egy cikket írni a tuning-Bogár alázó BMW-kről-Audikról-VW-wkről vagy bármiről, 9-10 mp-es autókról, bőven 500 LE-s teljesítmény fölött. Ugyanolyan értelmetlen összehasonlítás lenne mint ez sztem...

Kókler Róbert 2010.09.26. 18:04:52

@Rocko-: ez max a te mondanivalód lehet, nem az enyém.

Rocko- 2010.09.26. 18:40:40

@Kókler Róbert: mondom a lényegéhez. látom az értelmezés újfent nem sikerült.

de kifejtem. aztán vagy megérted, vagy nem. Bogarasok azért tuningolnak Bogarat, mert azt szeretik, az tetszik nekik. ha Impreza tetszene nekik, akkor azt vennének. ha a sör, akkor azt.
ezek után felesleges idecibálni azt, hogy ennyi pénzből mit lehetne venni, mert pontosan leszarják. ők azt vettek.

Motordoktor 2010.09.26. 19:38:16

@BBandi: Turbós nitrós bogarat nem hasonlítottunk utcai mai autóhoz, utcai, rendszámos bogarakkal hasonlítottuk össze a mai autókat. És soha nem mondta senki, hogy a Bogár világverő gyorsulásbajnok, azonban annak ismeretében, hogy a motorja milyen elvek szerint és mikor készült egy kisebb csoda, hogy egyáltalán meg lehet úgy csinálni, hogy felvegye a versenyt pl. egy Subaruval. Értelmetlen? Egy negyedmérföldes gyorsulás is az...

Motordoktor 2010.09.26. 19:40:01

@Rocko-: Pontosan látod a lényeget.
Én is megkapom sokszor, hogy egy 325-ös BMW jobban menne alapból, és akkor még semmi tuning. És olcsóbb is. Naja, de akármilyen jó egy alma, az soha nem lesz körte.

Motordoktor 2010.09.26. 19:41:35

@Dennis01: A Mini 15-16 között ment, de a rajtja nagyon rossz volt, nem tapadtak jól meg a kis slickek.
Nem láttam a motorját, de nagyon jól forgott és csendes volt. Lábon jött.

zeddez 2010.09.26. 19:48:21

Az Impreza tuning se occcsó ám, amiből megveszed az alap Imprezát ehhez, abból már egy elég jó drag Bug-t lehet csinálni.
Meg egy eleve gyorsnak kinéző autótól elvárt is, hogy jól is menjen, és ciki amikor egy sokkal gyengébbnek látszó masszívan veri

Az Impreza-ban egyébként az állandó összkerék elég sok erőt elvesz, induláskor jó, de később csak fogja, ha meg tuningolják a hatsó hajtása könnyen feladja a közreműködést abban is, az meg nem 20 fillér bele, kb 3 Bug blokkba megveszed az erősített hajtókar szettet a gyári helyett abból. Egyébként egy határ felett ezeket a tuningolt Bubu-ban is kicserélik a motor belét jobbra

Ezek az erősített hajtokarok meg kovácsolt dugattyúk meg stb kb ugyanannyiba kerülnek mindenhez, mind1 mibe kell, egy 12M-s új autóba vagy csak egy 15 éves 1M-sba (vagy pl csak egy 40éves "Bug"-ba)

12sec alá 1/4-n itthon se nagyon mentek be a Bubu-kkal, és ott is mar kis túlzással kb csak indexlámpa a gyári ehhez a kocsiban, meg mennyibe került hozzá eleve a kiindulási autó is

ocsisajt78 2010.09.26. 19:48:53

jopofak! :) Szemely szerint en jobban szeretem az osszkerekes verdakat, de biztos fun lehet egy ilyen :) MrKiraly amugy ratapintott a lenyegre, es raadasul kulon piros pont, hogy nem elfogult! En is biztos Bubuval vagy valami hasonlo 4wd-s verdaval kozlekednek a hajtas miatt (volt turbos 4wd-s Mazdam... imadtam, mert sinauto volt)

amugy latom senki sem kerdezte meg a david vs goliat temaban, hogy mi van akkor, amikor ket ilyen kis szeretnivalo brutalverda kerul ossze? akkor kinek drukkolnank? a meg kisebbnek? :DDD mondjuk egy dragpolski vs dragbogar versenyben (pelda) :)

ocsisajt78 2010.09.26. 19:51:17

@zeddez: itthon inkabb az Audi orultek toljak eleg meredeken, ugye ismerjuk a felhozatalt :) Imadom azokat a brutal regi "kottrokat" :)

ocsisajt78 2010.09.26. 19:57:20

@Rocko-: F1 Pisti, S2es kek kupe, Rekettyei ur szornyetege :)

AAAA kesz vagyok ezektol :}

ocsisajt78 2010.09.26. 19:58:35

@ocsisajt78: F1 Pistinek ugye van egy 9.39-es ideje... elmebeteg :)))

FISTI 2010.09.26. 20:13:35

@Motordoktor: kicsit elfogultan olvasom az irast mint STI tulaj. Mar a cikk címe is szenzaciohajhasz, persze a sok kattintas miatt ez kell, en is bedoltem...Ha mar rendszamos autokrol beszelunk, vegyuk mar hozza, hogy ezen a gyorsulason talán jobbat hajszalnyival egy bogar, aztan jobb a tobbi diszciplina, ugy mint: kanyarodas, esoben, sarban, hoban, 2.15-os korido a Hringen, es az egesz csaladomat viszem csomagokkal biztonsagosan uber tempoban....Szoval azert csak lassan a szenzaciohajhaszassal....

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.26. 20:24:33

@Szendwich: Itt a turbósításról volt szó. Tudod milyen egy "nyomókarburátort" hozzáhangolni a motorhoz, hogy minden üzemmódban megfelelően működjön?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.26. 20:30:01

@FISTI: Az STI alapból egy k.rvajó kocsi. A cikkben arról volt szó, hogy vannak Bogarak, amik verik az amúgy tök debil, autósportként is elkönyvelt egyenes úton rendezett valamin az STI-t. Ettől függetlenül a legtöbb csak szétkenődik a szélvédőjén, ez evidens. Arról nem beszélve, hogy az STI-t hova lehet felhúzni, de ez egy Bogaras poszt...

Dennis01 2010.09.26. 20:40:09

@Motordoktor: Vicces, mert az osszes gyors Mini, amit ismerek elegge hangos.. :)
Az A szerias motorokbol eleg sokat ki lehet hozni, lattam mar egy-ket peldat ra..

Sausage 2010.09.27. 06:30:52

Csak azt mondja már el nekem valaki, hogy mi az a "hajtórúd"?:)

Motordoktor 2010.09.27. 07:44:21

@FISTI: Dávid is csak bizonyos keretek között győzte le Góliátot, nem? ;-)

Motordoktor 2010.09.27. 07:46:02

@Sausage: A hajtórúd a főtengely forgattyúcsapjára szerelt alkatrész, amelyet gyakran - tévesen - hajtókarnak hívnak.

gigabursch 2010.09.27. 08:16:43

Nem kívánok senkit sem megsérteni (tényleg!), de ez már valahol némi(?) elmebetegséget mutat.

Persze két dolog van ami határtalan: A világűr, és az emberi hülyeség...

:-)

DrSzoke 2010.09.27. 08:37:50

Igazabol en azt nem ertem,miert kezdenek el egyesek rogton okoskodni.Mennyi penzbol mit lehetne....Miert nem mindegy az nekik, hogy egyes emberek mire koltik a megsporolt penzuket?Ezek az emberek bogarat akartak epiteni.Kesz.Van egy baratom aki a modellvasutjaba van belebuzulva,felelmetes osszegeket koltott ra es meg csak az sti-t se nyomja le negyedmerfoldon.Akkor most o hulye?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.27. 09:37:36

Ez ismét egy jó cikk volt,doki!
Látom,nem hagysz ki egy bogaras rendezvényt sem. :)

FISTI 2010.09.27. 11:38:53

@Motordoktor: akkor nem ezt kellene írni az Impreza alázás helyett..?! Persze akkor oda a szenzációhajhászás és klikkelések.....

KAWAszaki 2010.09.27. 12:07:23

A cikk emlékeztet a hazai dragbike sport pár évvel ezelőtti állapotára. Átszerel-gyorsul-dugószakad-megyeksörözni.

Sausage 2010.09.27. 15:29:42

@Motordoktor: Akkor megsem halok meg hulyen. Mondjuk alkatreszrendelesnel se lattam meg igy jelolve, nem hogy elobeszedben. :)

2010.09.28. 15:01:09

Dokikam, Milyen erzes almodozni ??