Így autózunk a jövőben

  2010. szeptember 10. - ommm Címkék: vélemény mazda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Legalábbis a Mazda szerint. Személyre szabható, döbbenetes új technológiák, hologramos vezérlés, ruhaszkenner. És persze kalapáccsal vertünk fejbe brit újságírót. Tényleg.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr822285068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konti10 (törölt) 2010.09.10. 08:13:41

Na ja. Ez egen jó kis cikk volt. Kicsit belátni a japók fejébe. Mondjuk nem az én kocsimat tervezik, az tuti.

lacza87 (törölt) 2010.09.10. 08:34:24

Sok szimpatikus dolog mellett, a vezetőt és a jobb 1ben utazó utas elválasztását nem tartom jó dolognak: ha valaki nagyon el akar különülni üljön hátra, az elöl ülő 2 az esetek többségében közeli kapcsolatban álló embert ne válasszák ilyen mértékben el legalábbis ne ennyire fixen.

evil. 2010.09.10. 09:30:48

Nagyon jó kis cikk volt, mehetne szériába így ahogy van :)

Sopánka76 2010.09.10. 09:35:58

több videón is csak hang van, kép nincs.
Másnak is ilyen, vagy nálam van a gond?
(Pl. a 3D projekciós.)

Glandeur 2010.09.10. 09:37:53

@Sopánka76: nálam sincs kép a videóknál...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.10. 09:38:21

Pista, érdekesség: a d3o benne van a Head teniszütöiben.

ommm 2010.09.10. 09:38:34

@Sopánka76: Igen, köszi, már javítjuk. Úgy látszik az N95 mp4-e nem kompatibilis az indavideóval.

apamacko 2010.09.10. 09:40:03

@lacza87: Tradicionálisan egy BMW-ben is el vagy választva, és még a műszerfal/csoport is a vezetőt öleli körül. De, hogy mai példa is legyen ráadásul japán, nézz meg egy Aurist, abban mintha falat emeltek volna középre.

Jó írás lett Omm! Sajna Asimov mester a Földnek nem írt ilyen szép jövőt :-(

Az átalakuló full műanyag belsőt még szokni kell a gyomrunknak. Meg ugye azon, hogy lesz bőrhuzat. :-)

A mi kis magyar szubkultúránk meg amúgy is alkalmatlan a közösségi használatra.
Itt továbbra is hódítanak majd a "Classic" fapad modellek, csak klíma legyen, ha biztonsági öv meg nem lesz akkor csókolgatni fogják sokan a Mazda kezét.

BMW /// 2010.09.10. 09:58:03

Érdekes egy dolog ez.. A BMW-nél meg hibátlan hogy a vezető fele van minden:)

gabó75 2010.09.10. 10:01:18

Szimpatikus volt,h egy Demioval járkál...ami egy jó autó.

Sir Nyű 2010.09.10. 10:01:21

Engem annyi zavar, hogy ha ilyen lesz az auto, megfizethetetlen lesz a szerviz. Es ennyire osszetett rendszernel hiba biztos lesz, a buhera meg nem mukodik. Amit meg egyetlen helyen lehet javittatni, ahhoz meg Magyarorszagon se kell lenni, hogy szemermetlenul sokba keruljon. Igy hat nem hetkoznapi tomegauto lesz ebbol a filozofiabol.

soniq 2010.09.10. 10:01:28

A formaterv zseniális, ha kapható lenne már vinném is beszámíttatni az RX8-amat:-)

Érdekes 2010.09.10. 10:03:38

@lacza87: Minek kéne egymás szájában lennie az elülső utazóknak?mégis?Nem csak családos, hős szerelmesek ülnek elől..meg ha azok is, akkor se mindig együtt utaznak..ez hülyeség.

ON:

Jó a cíkk, nagyon zsír ez a kis mazda...kár, h nem mostanába lesz belőle széria :( :D a holografikus controllert se mostanába fogják elterjeszteni, bár kíváncsi lennék rá, hogy működik élőben :D aztán meg jöhetne is a verdámba egy holopanel :D

soniq 2010.09.10. 10:07:21

@Sir Nyű: egy mostani középkategóriás autó is tele van elektronikával, egy jobban simán lehet akár több tucat CPU is. Magukat a komponenseket azonban ipari felhasználásra szánták, jóval többet bírnak, a rendszert pedig extra redundanciával tervezik meg. 30 éve nem volt elektronika az autókban, mégsem hinném, hogy megbízhatóbbak voltak az akkori modellek.

BMW /// 2010.09.10. 10:12:09

@soniq: Szerintem ez úgy van hogyha egy mai autónál valami gond van azt 90%-ban elektronikai dolog okozza( és sajnos sok van belőle ahogy hallom az emberektől) ezért van így felfújva. Régen meg bármi miatt lehetett gond úgyhogy mindenki próbálta valahogy megcsinálni-csináltatni.

BMW /// 2010.09.10. 10:24:12

Egyébként valami nagyon durva klassz kocsit kihozhatnának mostanában. Értem én hogy kicsi gyár stb.. de lehet többen vennék itt Európában.

waxy 2010.09.10. 10:46:39

Nekem az érintőképernyővel van gondom. Szeretem az utat nézni menet közben, a gombokat meg kitapogatom. Érintőképernyőn ez nem megy.. A mobilommal is ez bajom. A régivel még a zsebemből is tudtam hívni és csak azután vettem elő.
Én pont a műszerfalat csináltam volna LCD-re, OLED-re. Aztán lehetne skin-eket letölteni, egyedileg dizájnolni. :)

Rocko- 2010.09.10. 10:52:51

hmm, érdekes fejlesztések. kíváncsi vagyok mi fog megvalósulni belőle.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.10. 10:55:29

Pista,Pista stikában videóztál?
Nem szóltak érte a teremben? :)

Hurri Kán 2010.09.10. 10:59:47

Kívülről nagyon jól néz ki! A műszeregység is tetszik. Sztem a Mazdánál a minőség már régóta nem gond, meg néha kimondottan szép autókkal is elő tudnak jönni, hogy a piac mindehhez mit szól, az majd kiderül.

Mikrobi 2010.09.10. 11:07:39

Káromkodjál, Vályi, te nem mondhatod el magadról, hogy kultúrnemzethez tartozol!

Mikrobi 2010.09.10. 11:13:15

Ott a kultúrnemzet-résznél, csak biztos nem vetted észre. Hadd ne idézzem!

Don ZOZI 2010.09.10. 11:15:00

Mikor elősször láttam képeket a Furai-ról, azóta várom, hogy utcai gépbe is átemeljék valahogy a formát. Instant get

Pista bá 2010.09.10. 11:27:44

kurvajó

a mazda azért ott van a K+F-ben

Lord_M_ 2010.09.10. 11:39:00

tetszetős... :)
de fentebb az ötlet valóban adaptálható lenne, a műszereket kijelzőre... és akkor már az is egyedi lehet... én pl letölteném fater 120as skodájának a km óráját :) vagy a trabantét :D

jócucc... :)

Pizza zabáló 2010.09.10. 11:54:37

Nagyon kocsi, nagyon cikk, nagyon fotó!

2010.09.10. 11:56:30

Nagyon öregnek érzem magam a 35 évemmel.

Bammeg...
1.4 TSI.
Ugyan már.

Hol taranak ezek, anyám.

2010.09.10. 12:11:48

...tartanak.
Bocs, csak a sokkhatás...

uki 2010.09.10. 12:29:04

Omm! Nem kötekszem, de az a gyönyörűség a 6-ik képen, nem Rx-500 akar lenni?

Cadaver!! 2010.09.10. 13:25:53

Kezdtem aggódni a cikket olvasva, és a képeket nézegetve, de a 84. képen jött a megváltás. Nincs Vályi cikk USB csatlakozó nélkül. :D

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.10. 13:59:55

Ezt az autót még a 3.7-es v6-os motorral is megvenném. Nagyon jó az autó formája és sztem tuti befutó. Hamarabb kéne, mint akármilyen bmw... Remélem, hogy így szériában pár éven belül megvásárolható lesz.

Junk1 2010.09.10. 14:00:36

Mintha a BMW-nek a formatervét másolták volna le:
lásd itt:
index.hu/gal/?dir=totalcar/magazin/hirek/bmw/gina/

Rocko- 2010.09.10. 14:37:25

vicces lesz, amikor d3o-val készítenek egy Mazdát. ami úgy alakul át, ahogy a sofőr akarja. aztán azt látják az átvétel után kettő másodperccel h az újdonsült tulaj áformálta az autót ilyenné: galeria.totalcar.hu/tesztek/2009/06/27/nem_hulyegyereknek_valo_bmw_e_34_540i_1993/840255_668094aff7095c227cc763e0d898be28_xl.jpg
:)))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.10. 15:35:14

Izgalmas, amit vázolnak. Nem tudok mit kezdeni vele, nekem már kicsit túl hitech, de értem (asszem) a lényeget.
Maeda san hozzáállása nagyon szimpatikus -el tudom képzelni, hogy más cégnél már fejét vették volna három, idegen márka említésére -amik ráadásul a családja tulajdonában vannak.
A Cosmo formája meg felfoghatatlan.

Érdekes 2010.09.10. 15:49:09

@Junk1: "Junk1 2010.09.10. 14:00:36
Mintha a BMW-nek a formatervét másolták volna le:
lásd itt:"

Jaja, van 4 kereke, kormánya és váza...nameg, nem szappantartó formájú.Szint ugyanaz tényleg :D:D:D:D:D:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.10. 16:01:05

Hát már hogy a jófrancba ne láttunk volna Cosmo HT-t?!Csak arra az volt írva "Mazda 929", meg hogy Coupe: www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/929/mazda_929_2.0i_glx-4096452
Hätul käpär! Doriftooo!:))

lacza87 (törölt) 2010.09.10. 16:44:54

@apamacko: @Érdekes: Igen, de a mérték nem mindegy, például az előre betett babahordozó is nehezen tűnik elérhetőnek.

Solymász 2010.09.10. 16:54:27

Autó:
Bőr, fa, acél, analóg órák, és kéziváltó!

A többi csak közlekedési eszköz.
Egyébként jó a cikk, és a Vályi úr sem trágárkodik (a "rántotthúsos" matrica még nincs elfelejtve!).

Autopeti 2010.09.10. 16:55:20

Tetszett a cikk, az észrevételeim pedig az alábbiak:
-Azon gondolkodok, hogy szükség-e van arra, hogy még kényelmesebben utazzunk, mint ma? Amit Pista is felhozott, az nem hülyeség, tehát a rengeteg elektronika elterelheti figyelmünket a vezetéstől.
Énnekem teljesen elég, ha vezetés közben tudom a rádiót-MP3-at állítgatni, amit a mi Renault-ban ügyesen oldottak meg egy, a kormány alatti kis joystickkal.
De ha az ember a magánéletét,étkezését és munkáját is vezetés alatt akarja elintézni majd, az nem biztos, hogy szerencsés lesz.
Én személyesen jobban örülnék egy autónak, ami magától hazavinne engem egy kis borozgatás után. Ezt tartanám igazán hasznosnak, nem a színváltoztató, hangulatnövelő kütyüket,mert az csak marketingfogás, semmi több.

Vogelthal 2010.09.10. 17:27:43

Én a jövő személyes közlekedési eszközét olyannak szeretném, mint egy automata taxit: beülök, megmondom a fedélzeti számítógépnek hova vigyen, odavisz, majd magától parkolót keres.
Ja és persze mindezt repülve, dugó nélkül, mint a Vissza a jövőbe 2-ben, 2015-ben :-)).
Emellett legyen még autó - ahol a vezető dönt és nem az elektronika, de az csak hobbycélra.

w a s d 2010.09.10. 17:27:52

Már csak az a kérdés, melyik Demio?

A forma tetszik, a többi, leírt elképzelés meg... Szokatlan, na.

Érdekes 2010.09.10. 17:29:47

@Solymász: pedig már nagyon érik egy szaroskenyeres cikk a tc-n úgy érzem..lol:D

eko 2010.09.10. 17:38:51

15 év múlva pont senki sem fog ilyen autót venni.
Mindenki el lesz foglalva azzal, hogy élelem legyen az asztalon.. :-((

Főtruista 2010.09.10. 17:43:34

Népiesen abban a régi megfigyelésben tudnám összefoglalni a véleményemet, miszerint nehezen lehet szűznek maradni, valamint b@szni egyidejűleg.

Őszintén csodálom a Mazda tervezőinek szakmai elhivatottságát és filozófiai hozzáállását, de ettől még az autó mint tárgy az individualizmus szimbóluma marad, amit arra hoztak létre, hogy mindenkivel elhitesse, hogy jobb lehet mindenki másnál, miközben előállítóinak profit termel.

Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne hasznos számos esetben, vagy ne jelentene sokszor valódi szabadságot - az viszont, hogy a tárgyak teremtenek-e kultúrát, vagy fordítva, már-már vallásfilozófiai kérdés.

Ők láthatóan az előbbiben hisznek - én legjobb esetben is semleges vagyok, de nekik szurkolok.

w a s d 2010.09.10. 18:01:05

Most nézem a képeket, 50 km/literes átlag a "kijelzőn"? Vajon komolyan gondolják?

w a s d 2010.09.10. 18:03:03

Amire még kíváncsi lennék, a Furaira mi alapján kerültek a matricák/rikító feliratú gumik?

lwl (törölt) 2010.09.10. 18:04:57

"Személyre szabható, döbbenetes új technológiák"

Lehetne kezdeni mondjuk a szabadon konfiguralhato, egyedi megrendeles alapjan keszulo autokkal a dobbenetes technologiak sorat :)

eko 2010.09.10. 18:22:07

@lwl: LOL!
Mennyire igazad van! :-))

Ivymike 2010.09.10. 18:31:32

nekem "átjött" a designerek mondanivalója a formákkal, sokkal inkább, mint Bangle-é, pedig inkább az ő márkájához húz a szívem. meg a seggem is, ha vége végre lesz a munkanapnak. :)
szép járgány ez nagyon, remélem tényleg átjut az utakra is ez a stílus.

a fészbúk meg a többi webkettes okosság helyett szívesebben olvastam volna valamit a meghajtás terén tervezett fejlesztésekből, kicsit bővebben, mint hogy "ide befér a villanymotor". még akkor is, ha ez aztán hipertrendi manapság.

The Good Boy 2010.09.10. 19:40:12

nagyon bejövős ez az új Mazda. remélem kevés változtatással hamar forgalomba kerülhet. Tetszik. A belseje körvonalakban halványan a xedos 6-ra emlékeztettek az óracsoport mellől kinövő fülekkel.
Viszont én sem értek egyet jelenleg ezzel a megveszi a mozijegyet, meg mellé rendel egy szőke konzumcicát estére stílusú túlbonyolított világgal, de valószínűleg ez a jövő. 20-30 éve az is futurisztikusan hangozhatott, hogy lesz olyan ketyere a kocsiban, ami ha megcsúszik a verda még azelőtt visszaterel az útra, mielőtt észrevennéd, meg dugóban elég beállítani a követős tempomaton a megfelelő sebesség és méter számát, aztán láb mehet a műszerfalra, mert az autó 200-tól 0-ig fékezve képes haladni a forgalomban.
Egyébként az új XJ Jag-ben már lcd helyettesíti a műszerfalat, nagyon ütős, mint ahogy maga az egész autó is (nálam jelenleg a legszebb, legkivánnivalóbb autó).
A szóba került széles középkonzolról pedig nekem az a véleményem, hogy legyen érzékelhető szélességű tér a két ülés között (lehetőleg minél szélesebb), attól nem válik személytelenné, túlzottan távolságtartó a két elöl ülő közötti kapcsolat.

lwl (törölt) 2010.09.10. 20:39:03

"rákeres tárgyalópartnerünkre, és ha kell, finom kérdésekkel pontosítja kilétét, majd a tetszőleges közösségi oldalon létrehozott profilját megjeleníti nekünk. Így már menet közben tájékozódunk hobbijairól, családi állapotáról stb. Ha telefonon keresnek, akkor úgyszintén az arcunkba tolhat egy Facebook-profilt a rendszer."

Namost ha valamelyik nemet premiummodell infotainment rendszereben rossz helyre tesznek egy ikont vagy funkciot, egybol beindul a horgokorus, hogy atlathatatlan, balesetveszely, kinyirnak, megdoglesz (holott a gyakorlatban tokeletesen mukodik).

Egy ilyen haszontalan es valoban veszelyes faszsag, mint a social networking putrik bogaraszasa vezetes kozben, pedig innovacio.

Ki erti ezt?

tuner1 2010.09.10. 21:50:19

Eszméletlen kurva jó, magam is kiegyeznék vele

Shadowbull 2010.09.10. 22:21:20

Erdekes.

Kar hogy nem lesz ebbol semmi.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.11. 01:00:26

@lwl: Szevasz, Ede! Merre kószáltál az utóbbi időben?
Ez az egyedileg konfigurálható autó biztosan nem megoldható Japánban. Egyszerűen nincs meg a technológiai háttér egy ilyen bonyolult dologhoz. Csak ez lehet a magyarázat. Te mit gondolsz?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.11. 01:10:56

@Shadowbull: Én ennél a kategorikus kijelentésnél óvatosabban fogalmaznék. Valószínűleg nem minden valósul meg, egészen biztosan nem 15 év alatt. Az elmúlt tizenöt év alatt azért lett pár érdekes dolog a technikában, olyanok ugye, amiket nem biztos, hogy elképzelhetőnek tartottunk. 1995-ben megmutatni valakinek egy I-phone-t? Lefagyna tőle.
Szóval, szerintem a mai fejünkkel meglepődnénk, mik valósulnak meg a mostani álmokból, meg aztán lesznek olyanok is, amik visszatekintve még nevetségesen bárgyúnak is tűnnek majd. De a teljesen másképpen felépülő járművek, meg elektronikusan vezérelt, alakváltoztató anyagok nem hiszem, hogy 15 éven belül széria-érettek lesznek.
Leginkább mondjuk bele sem gondolok, mert igazából szinte felfoghatatlan sci-fi ez nekem.

ommm 2010.09.11. 01:18:32

@Ivymike: Na látod, nem véletlen, hogy nem olvastál. Ezzel kapcsolatban teljesen némák voltak. Azt, hogy az autó elsőkerekes, csak az angolul alig tudó, japán sofőrtől tudtam meg dohányzás közben. Viszont biztos lehetsz benne, hogy full hibrid lesz, a Mazda nagyon rámozdult (mondjuk már ideje volt) erre. Többet látni pedig nem lehetett, semennyire.
Látod, mai hir, hogy a Wankel megmarad, ráadásul visszatérnek a turbóhoz, ami érthető lépés.

ommm 2010.09.11. 01:20:38

@The Good Boy: Nevetni fogsz, de pontosan a Jenkinsszel beszélgetés közben jegyezte meg a Guardian-os kolléga, hogy az új XJ-nél nagyon elrontottak valamit, mert éjszaka a komplett műszerfal tükröződik a visszapillantó tükrökben és nem látni bennük semmit... Érdekes. Ja, és a feketén sütő LCD-től nincs rosszabb este.

ommm 2010.09.11. 01:22:47

@Shadowbull: Techdemó, persze, valójában inkább az új formai irányzatról szólt az egész. Nagyon lassan és messze nem egyszerre szivárognak majd át ezek a dolgok, szerintem először a jelenlegi hatostól egy kategóriával feljebb..
Feltéve, ha mernek oda nyitni újra.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.11. 01:49:35

Alfa és BMW is figyel otthon ugye, meg egy Lotus is.
És el is árulják.
Ez volt a legszimpatikusabb. Nem vaskalapos, márkahűha pc duma, hanem látják, mi a jó.

A formaterv szép.

A sci-fi duma lelkesítő- eEgyébként realitás szintjén is itt a cyberpunk, lehet kérem örülni, az utóbbi tíz évben lezajlott és épp zajlik is az elektronizáltsági áttörés.

Kopi3.14 2010.09.11. 02:42:45

@streetsta: Pedig igaza van. Jogi akadályok is útját állják kb. a felének. A többi pedig a jó, de nem fogja bevenni a piac, vagy drága, vagy nem jobb a jelenleginél, cserébe mindenkinek nagyon újat kell megszoknia elv mentén fog elveszni. Protonak, stílusmeghatározónak tökéletes, de többet várni tőle botorság.

Rocko- 2010.09.11. 10:12:34

@streetsta: naja. mondjuk SB imho arra is gondolhatott, hogy most kitalálnak egy irányt, aztán ki tudja, hogy 1-5-10 év múlva megmarad-e még? elvégre a fejlődéssel lépést kell tartani és lehet nem az lesz, amire ők számítottak.

The Good Boy 2010.09.11. 10:14:10

@ommm: nekem még csak nappal adatott meg az XJ, úgyhogy nem tudom,éjjel mi a helyzet. Legfeljebb éjszakai vezetés közben valami műszőr műszerfalterítővel (szigorúan tigris vagy leopárdmintással) letakarom:))))

Garp 2010.09.11. 10:30:45

És méghogy a kínaiak nem tudnak autót gyártani! (elnézést :) )

OFF
Esküszöm, néha olyan érzés, mintha a japánok egy szuprém faja lenne az emberiségnek. Hihetetlen a gondolkodásmódjuk. A leghihetetlenebb, hogy ha eljut az agyadig, átszivárog, süt belőle a harmónia (nem csak esztétikai, hanem logikai, fizikai és egyáltalán, minden szinten). Aztán már csak az a furcsa, hogy miért nem ez a mindennaposan elfogadott. Értem és nem értem. Lenyűgöző tud lenni mindenesetre. ON

Ugyanazt a trendet látom, amit az Apple véghezvitt a mobiltelefonnal. Csinált belőle egy multifunkci izét, amit egy _átlagos_ felhasználó az életben nem használ ki. Az anyagfelhasználást szerintem majd a gyerekeim fogják megérteni. Nekem a non plus ultra a gyerekkorom emléke: a bogárhátunk aprókocskás fekete-fehér gyári kárpitjára házi gumizással ráhúzott birkabőr/szőr. 33 évesen baromi öregnek érzem magam és butának, ha ilyeneket olvasok. De akkor is élveztem, jól írsz ommm!

w a s d 2010.09.11. 12:21:21

@evil.:

Aha.
Meg ők mind:

en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Demio

www.demio.mazda.co.jp/?link_id=gc

Mivel Japánban él az adott Demio- tulaj, ezért bármelyik lehetne tulajdonképpen, azok is, amik nálunk Mazda 2 néven mentek...

w a s d 2010.09.11. 12:38:20

@streetsta: Azért a versenyképességüknek lehet, hogy betenne (legalábbis eleinte), ha átállnának az egyedi konfigurálhatóságra.

Rocko- 2010.09.11. 12:53:14

@Garp: látom jól megetted a marketinget. :)

tükörfúró 2010.09.11. 13:56:31

Nyilván,,,...

Ez pont olyan mind, minthogy '80ban az emberek döntő többsége, (köztük neves tudósok) hitték, 2015ben már a marsra járunk nyaralni, de a holdvárosba biztosan..
(mert összehasonlították mi volt 55-ben, és azthitték újabb 35év lineáris fejlődést hoz..)

Hátnemjöttbe.

Ez a sok autós zagyvaság sem fog, nemhogy 2015re, de valoszinű 2215re sem igy megvalósulni.

Garp 2010.09.11. 14:07:46

@Rocko-: melyik részére gondolsz? :)
A japókhoz van szerencsém eleget, komoly döbbenet, hogy saját környezetükben mit művelnek. Persze, tudom, ezt faján el lehet adni Európában KODO, meg Shinari néven. Mint a magyarok a gulyást, meg a fogász-turizmust és a Balatont, csak ügyesebben.
De akkor is....hihetetlenek.

Rocko- 2010.09.11. 15:43:48

@Garp: főként az almásra. túl sokat nem csináltak csak a korábbi technikára szórtak egy kis csillámport, meg vagy 3 kamion PR-t. :)
az meg hülyeség, h übermensch lenne a japán. ott vannak a németek, azok is tudnak okosat kitalálni, szóval nincs imho olyan h ez most okosabb vagy nem. fejlesztenek mindenhol. a kérdéses csak az, h mennyire hájpolják ez kifelé.

lwl (törölt) 2010.09.11. 16:42:11

@Rocko-: "túl sokat nem csináltak csak a korábbi technikára szórtak egy kis csillámport, meg vagy 3 kamion PR-t."

Alkalomadtan majd vess ossze egy Microsoft meg egy Apple fejlesztoi dokumentaciot. Meg fogsz lepodni.

Rocko- 2010.09.11. 16:45:22

@lwl: nyilván odaadják nekem. ;)

de mi az ami új volt a zajfónban? érintőképernyő? telefon? (bár az se sikerült mostanában) zenelejátszás? ez mind megtalálható volt előtte is egy PDA-ban. akkor mitől kéne hanyatt esnem?

lacza87 (törölt) 2010.09.11. 16:51:20

@evil.: A jelenlegi mazda2 más belpiacon használt neve is Demio .
A 3-asé Axela, az 5-ösé Premacy a 6-osé Atenza stb.

lwl (törölt) 2010.09.11. 16:52:38

@streetsta: Nincs ezzel gond, valakinek ki kell szolgalni az alsopolcos szegmenst is, raadasul rengetegen nem is igenylik az egyedi konfiguralhatosagot (Mercit se akar mindenki). Muszaki hatteruk nincs meg hozza, kulonben a modellpalettajuk felso szegmenseit mar reg szabadon lehetne konfiguralni - ok is tudjak, hogy ez az egyik oka, amiert rengetegen nem tekintik premiumnak a dragabb japan modelleket. Viszont ennek tukreben szabadon konfiguralhato technologiakat emlegetni minimum megmosolyogtato - aki eleteben rendelt barmifele komplexebb cuccot is egyedi specifikacio alapjan egy japan cegtol, az tudja, hogy miert.

lwl (törölt) 2010.09.11. 17:03:03

@Rocko-: Egyreszt a felszin alatt egy kurva komoly, BSD UNIX alapu architektura van, masreszt az tokeletesseg-fetisizmus, ami a grafikus feluleten latszik, a platform melyebb bugyraiban ugyanugy megfigyelheto. A Cocoa-hoz kepest a Microsoft Foundation Classes-szel (de a .NET-tel is) dolgozni egy kinszenvedes (nem csak a takolt plattform, de a fos fejlesztokornyezet es a fos dokumentacio miatt is), kb a Csikos szerelos posztjaihoz hasonlo epikus-szopos sztorikat lehetne irni rola.

Egyebkent ha mar az erintokepenyonel es a telepitheto alkalmazasoknal tartunk, az Apple keszitette a vilag elso PDAjat, 1993ban:
de.wikipedia.org/wiki/Newton_%28PDA%29

De az iPhone kapcsan a nagy dobas pont az, hogy hulyek szamara is kezelhetove es testreszabhatova (App Store) tette a smartphonet - azt a keszuleket, aminek a hasznalata addig tobbnyire csak a poweruserek kivaltsaga volt (nem utolso sorban a tulbonyolitottsag miatt).

Garp 2010.09.11. 18:27:33

OFF @Rocko-: az iPhone-ra úgy ahogy van utaltam, nem a 4-re. Marketinget ne mutasd be, 7 évig szórtam magamból a baromságot én is. :)

A hsz-od második felét nem is értem. Nem mondtam, h übermensch lenne a japán (deszép képzavar :) ). És nem a fejlesztésekről írtam.

Németekhez is van/volt szerencsém (szó szerint). Az, ami náluk van - szerintem - fegyelem. A japánoknál meg öööö...nem a legjobb szó rá, de mondjuk filozófia. Tök más a kettő, magyar szemmel nézve csak az eredményt látja az ember és a baromi tudatosságot. Csípem mindkettőt, a japán kicsit nekem emberibb. A német meg közelebbi.
Mielőtt német-japó vita kerekedne az újautóknál én magát a terméket nézem, nem h hol gyártják. ON

Garp 2010.09.11. 18:30:30

@Rocko-: mégse rakta más össze _így_, amíg ők nem. Lehet baromi jó cucc, akkor is vitatom a kihasználhatóságát. Magyarán a júzerre rásóznak kb 70%-al több technológiát, mint amire szüksége van.

Kopi3.14 2010.09.11. 18:33:32

@lwl: a nagy többség az iphonet kezdetben egyáltalán nem az app-store miatt vette, hanem a marketing okán. Amúgy hatalmas fejlesztést követtek el, van videotelefonálás. Ja csak iphone 4-gyel, csak wifiről. De ezzel kell eladni, az összes tv-reklám ezzel van tele. olyan funkcióval, amit érdektelenség miatt vettek ki a konkurensek, sokkal nyitottabb paraméterek mellett.

Kopi3.14 2010.09.11. 18:34:46

@Garp: Hát, amilyen remek anyaghasználattal bírnak... Nagy érdem volt összerakni.

hp2 2010.09.11. 19:25:13

Lenyügöző a cikk, nemkülönben ez a technikai fejlődés, de nehéz elképzelni, hogy ezzekkel az autókkal hogyan lesznek szerelős posztok. Ez egy kicsit aggaszt.

ne most 2010.09.11. 19:26:09

Nagyon szép autó. Ilyenket szoktak bemutatni a gyárak mielőtt csődöt jelentenének. Csodálatos megoldások a piaci realitásoktól elrugaszkodva.

ne most 2010.09.11. 19:28:01

@Kopi3.14: Megveszed és 3 nap múlva rájössz ez is csak egy telefon.

ne most 2010.09.11. 19:40:18

@Autopeti: Az elektronika nem tereli el a vezetésről a figyelmet, mert egyébként is a dugóban állsz. Tehát a minél több elektronika éppen elviselhetőbbé teszi.

Kopi3.14 2010.09.11. 19:42:09

@ne most: konkrétan csak ipodot vettem, de sosem istenítettem. :D amúgy is csak használati tárgy, nem fogok tőle többet dugni, nagyobbat szarni, hangosabbat böfögni, gyorsabban futni, tovább kerékpározni, stb.

lwl (törölt) 2010.09.11. 20:05:12

@Kopi3.14: "a nagy többség az iphonet kezdetben egyáltalán nem az app-store miatt vette, hanem a marketing okán"

Megosztanad velunk azt a marketingtanulmanyt, amibol ezt leszurted?

"Amúgy hatalmas fejlesztést követtek el, van videotelefonálás."

Es ez szamodra miert problema? Ha nem kell, nem hasznalod.

Kopi3.14 2010.09.11. 22:51:47

@lwl: pusztán elég osk embert hallottam az első széria megjelenésekor beszélni, s nekik fingjuk nem volt akkor arról, hogy alkalmazások rá, vagy bármi egyéb nyalánkság. PC szinkronizációt sem vágták. Sőt, mostanság, hogy már pár éve van, láttam már olyan embert, aki a minimális programmennyiséggel használta, nem telepített rá mindent, mit elérhetett a storeban- pedig hozzáértő, a témával foglalkozó volt.

Nekem nem probléma, ellenben neked a szövegértés az. Vagy legalább ne állj meg az első mondatnál.

Rocko- 2010.09.11. 23:15:29

@lwl: "masreszt az tokeletesseg-fetisizmus"
copy-paste. multitask. telefonálás. ezek mind a tökéletesség-fetisizmus jelei.

"De az iPhone kapcsan a nagy dobas pont az, hogy hulyek szamara is kezelhetove es testreszabhatova"
ez a csillámpor.

"aminek a hasznalata addig tobbnyire csak a poweruserek kivaltsaga volt"
talán épp így a jó. ksé , villa, olló, gyerek kezébe nem való. ha nem tudja használni, hát ne használja.

Rocko- 2010.09.11. 23:17:18

@Garp: " Nem mondtam, h übermensch lenne a japán"
"Esküszöm, néha olyan érzés, mintha a japánok egy szuprém faja lenne az emberiségnek."
"Az, ami náluk van - szerintem - fegyelem."
a fegyelemtől nem lesz fejlődés. az csak egy szintentartás.

Rocko- 2010.09.11. 23:18:49

@ne most: "Az elektronika nem tereli el a vezetésről a figyelmet, mert egyébként is a dugóban állsz."
hmm, ha én autót veszek, akkor közlekedni veszem, nem pedig csak ülni benne.
te kevered a széket az autóval.

Garp 2010.09.11. 23:31:04

@Rocko-: a 'néha olyan érzés' az neked hol egyenlőségjel?

'a fegyelemtől nem lesz fejlődés.' - nem értem hogy jön ide a fejlődés. Szerintem nagyon nem értjük egymást, hagyjuk. Aki akarta megértette.

Rocko- 2010.09.11. 23:35:10

@Kopi3.14: jó hát ede az ede, magam se értem, h minek állok le - újra - vitázni vele. :)

lwl (törölt) 2010.09.12. 00:08:26

@Kopi3.14: "pusztán elég osk embert hallottam az első széria megjelenésekor beszélni"

Tehat lofasz sincs a kezedben, csak "lemerted". Bravo.

Alkalomadtan majd gondolkozz el azon, hogy ha marketinggel mindent el lehet adni, akkor hogyhogy egy cupertinoi torpe fingatott a halalba olyan konszerneket, mint a Microsoft (a bolygo egyik legertekesebb vallalata), vagy a Sony (a Walkman feltalaloja) - es nott ennek kovetkezteben Microsoft mereture. Ezeknek a konszerneknek nyilvan se marketingeseik nincsenek, se penzuk - csak az Applenek.

Ha pedig szeretned megerteni, hogy mitol "robbant" az iPhone, hasznald egy hetig a korabeli konkurrenciat - a Windows Mobile 5-ot. Ne a Blackberryhez vagy az Androidhoz hasonlitsd, ma mar a tisztesseges kezelofelulet nem nagy szam.

lwl (törölt) 2010.09.12. 00:11:19

@Rocko-: "hmm, ha én autót veszek, akkor közlekedni veszem, nem pedig csak ülni benne."

Ja, mert ezt te dontod el, hogy akarsz-e dugoban ulni. Foleg az olyan helyeken, mint Japan - ahol navigacios rendszereknek csak masodlagos funkcioja a navigacio (elso a szorakoztatas), es ahol TV nelkul nem birsz kozepkategoriatol felfele autot eladni.

lwl (törölt) 2010.09.12. 00:17:58

@Rocko-: "copy-paste. multitask. telefonálás. ezek mind a tökéletesség-fetisizmus jelei."

Az a baj, hogy totalis fogalomzavarban szenvedsz, es kevered az architekturat a funkciokkal.

"ez a csillámpor."

Nem, ez nagyon is kezzelfoghato, konkret elony a felhasznalo szamara. Ez olyan, mintha egy autoban az A-oszlop tovebe raknak a gazpedalt, te meg minden alkalommal anyaznal, hogy hogyan lehetett ilyen kezelhetetlen szart csinalni, es konkretan penzt fizetnel egy jobban kezelheto modellert.

"talán épp így a jó. ksé , villa, olló, gyerek kezébe nem való. ha nem tudja használni, hát ne használja."

Ennyi erovel az autoba is kar volt az onindito, aki nem tud kurblizni, az ne akarjon menni sehova. Nincs lab, nincs csoki.

lwl (törölt) 2010.09.12. 00:21:12

Bocsanat, klasszikusokat csak pontosan:

-apu, kérek szépen csokit!
-ott van a szekrény tetején, kisfiam, vedd el!
-de apu, tudod, hogy nincsenek kezeim!
-jakérem, ha nincs kéz, nincs csoki...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 00:37:25

@lwl: De Ede, most komolyan, milyen technológiai háttér nincs meg? Konkrétan mi hiányzik ahhoz, hogy szabadon konfigurálhatók legyenek a cuccaik? Bár nem vagyok szakember, kizártnak tartom, hogy ha azt akarnák, hogy ez a szabad konfigurálhatóság megoldható legyen, nem tudnák megvalósítani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 00:44:12

@F/: Én sem gondoltam komolyan, hogy ne lennének képesek rá. Nekem is az az érzésem, gazdasági megfontolásból nem teszik lehetővé -egyszerűbben, olcsóbban, gyorsabban állítható elő egy termék kész modulokból. Minden bizonnyal később a nyilvántartás, azonosítás és értékesítés is egyszerűbb, ha nem 120 különböző tulajdonságú termékkel kell bajlódni, csak mondjuk 30 félével.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 00:48:57

@Kopi3.14: @Rocko-: Ezért mondtam, hogy kategorikusan kijelenteni, hogy nem lesz belőle semmi, talán bátorság. Bár, az is lehet, SB tud valamit amit mi nem. Illetve nem, mert SB biztosan tud olyat, amit mi nem, én arra gondolok, hogy a fejlesztésekkel kapcsolatosan vannak infói -ez viszont előttem titok. De nem lennék meglepve, ha néhány, a cikkben leírt újítással mégis találkoznánk, nem feltétlenül egy Mazdában.

lwl (törölt) 2010.09.12. 10:19:44

@streetsta: "De Ede, most komolyan, milyen technológiai háttér nincs meg? Konkrétan mi hiányzik ahhoz, hogy szabadon konfigurálhatók legyenek a cuccaik?"

Konkretan mi hianyzik ahhoz, hogy barki vegre tudjon hajtani egy szivmutetet? Minden.

"Bár nem vagyok szakember, kizártnak tartom, hogy ha azt akarnák, hogy ez a szabad konfigurálhatóság megoldható legyen, nem tudnák megvalósítani."

Papa, hinni a templomban kell. Ha fejlesztettel eletedben programozhato vezerloegyseget, ahol a komplett auto konfiguraciojat 6-8000 parameter tarolja, ezek kombinacioit le kell tesztelned es a szerviz/gyartas szamara allithatova/hangolhatova tenned, akkor radobbensz, hogy itt az akarat kurva keves.

lwl (törölt) 2010.09.12. 10:29:26

@streetsta: "Nekem is az az érzésem, gazdasági megfontolásból nem teszik lehetővé -egyszerűbben, olcsóbban, gyorsabban állítható elő egy termék kész modulokból."

Nem akarlak elszomoritani, de legutobb mikor BSI modul kellett egy 307-es Peugeot-ba, osszeszamoltattam a szervizessel, ha jol emlekszem, cikkszam alapjan 34 varians volt, felszereltsegtol/editiontol fuggoen. Rendeles csak alvazszam alapjan.

A BMWnel egyfajta bodycontroller van, de az szabadon programozhato. Sot, egy adott modult tobb szeria is hasznal, egy X1-esbol kikapom az FRMet, es atprogramozas utan gond nelkul atteszem egy 3as kabrioba.

Szoval hogy kinek vannak alacsonyabb gyartasi es logisztikai koltsegei, arrol vitatkozhatnank.

w a s d 2010.09.12. 11:05:09

@streetsta: Persze, értettem, hogy arról van szó, hogy "Én sem gondoltam komolyan, hogy ne lennének képesek rá.", érthető volt a komment, csak leírtam, hogy szerintem mi az ok, amiért nem csinálnak ilyet.

w a s d 2010.09.12. 11:10:49

@lwl:
"Konkretan mi hianyzik ahhoz, hogy barki vegre tudjon hajtani egy szivmutetet? Minden."

De ha az a bárki egy Toyota méretű gyár, akkor csak van pénze rá, hogyha szívműtétet akar csinálni, akkor megfizessen valakit, aki ért hozzá...

lacza87 (törölt) 2010.09.12. 12:15:22

@F/: (Kívülálló egyetemistaként) Szerintem ez egy rossz felfogási irány, (Mivel minden cégnek azaz egy Toyotának is csak úgy van pénze, hogy azt hónapról hónapra autóról autóra a saját meglévő rendszerét a lehető legjobban kihasználva illetve finomítva megkeresi azt.), de ha így nézzük: ezek iszonyatosan komplex rendszerek, a tervezés korai szakaszait kivéve teljesen másképp kell felépíteni a fejlesztést, gyártást, logisztikát, különböző kereskedelmi és szervíz hálózatokat stb. teljesen más filozófia. Nem véletlen, hogy a szabad konfig. az európai prémiumok egyik differentia specifikuma, rendszerszintű különbség kell hozzá, nem csak 1 marginális megvehető-bevezethető dolog.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 12:45:52

@F/: Valami ilyesmire gondolok én is.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 12:53:02

@lwl: Azt gondolnám, ha egy kardiológiai specialista műtőjében állsz, nagyjából mindened meg van. Aztán ha annyira, de annyira meg akarod műteni azt a szívet, vagy kitanulod (ez persze egy kicsivel hosszabb folyamat, addigra már késő is lehet), vagy hozatsz megfelelő szakembereket. Aki megtanítják neked az egészet, folyamatában, miközben műtenek.
Értem én, hogy a BMW az isten, de ne haragudj, azt sosem fogom elhinni, hogy egy Toyota, Honda, akármelyik, ne tudná megoldani ezt a feladatot is, ha akarná.
Tudom, hinni a templomban kell, de amíg nem hallom azt, hogy konkrétan azért nem lehet megcsinálni, mert ahhoz olyan baromi titkos, egyedi szoftver/hardver kell senkinek sem nincsen, csak a BMW-nek, meg az Audinak, meg a Mercedesnek, addig én ezt a problémakérdést nem látom tisztázottnak, és csak azt tudom gondolni, hogy a japán gyártók nem AKARNAK szabadon konfigurálható autókat gyártani. De ha te hallottál egy japán mérnöktől valami konkrétumot, arra kíváncsi vagyok.

lwl (törölt) 2010.09.12. 12:54:11

@lacza87: Jol latod, nagyjabol mindent at kell alakitani. Arrol nem beszelve, hogy modellenkent tobb ezer felszereltsegi kombinacio minosegbiztositasa mekkora feladat.
Harom felszerelsegi csomag (kicsi, kozepes, nagy - mint a sultkrumpliadagok a McDonalds-ban) teszelesere egy hulye is kepes, ugy nem muveszet minoseget produkalni.

lwl (törölt) 2010.09.12. 12:56:49

@F/: "De ha az a bárki egy Toyota méretű gyár, akkor csak van pénze rá, hogyha szívműtétet akar csinálni, akkor megfizessen valakit, aki ért hozzá..."

Szerintem itt mar millioszor le lett irva, hogy a high-tech iparagak kurvara nem igy mukodnek, hogy ha van penzed/nyersanyagod, ledozerolsz mindenkit.

Ha igy lenne, az oroszok es a kinaiak a vilag vezeto autogyartoi lennenek. Ehhez kepest a kinai piacon a VW adja el a legtobb autot.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 12:57:00

@lacza87: Azért előbb-utóbb, csak be lehet vezetni, ha akarod eléggé. Persze, van az a költség, ami miatt már nem is akarod annyira.

lwl (törölt) 2010.09.12. 13:03:00

@streetsta: "Azt gondolnám, ha egy kardiológiai specialista műtőjében állsz, nagyjából mindened meg van."

Ahhoz kene elobb venned egy mutot, papa. Meg tudnod kene, mivel kell berendezni.

De nem tudod, mert semmi tapasztalatod nincs benne - es innentol sajnos feldughatod a penzedet (vagy egyeb eroforrasaidat), semmire nem mesz vele.

"Aztán ha annyira, de annyira meg akarod műteni azt a szívet, vagy kitanulod (ez persze egy kicsivel hosszabb folyamat, addigra már késő is lehet), vagy hozatsz megfelelő szakembereket."

Szakembereket lehet hozatni. Gondolkodasmodot viszont nem.

"azt sosem fogom elhinni, hogy egy Toyota, Honda, akármelyik, ne tudná megoldani ezt a feladatot is, ha akarná."

Tolem aztan azt hiszel amit akarsz, nyugodtan elkepzelheted nulla fejlesztesi tapasztalattal a karosszekbol a vilagot.

lacza87 (törölt) 2010.09.12. 13:20:18

@streetsta: Azt tartom fontosnak hogy ezeknek a folyamatok (tudom nagyképű kifejezés) vezetéséhez, szervezéséhez, fejlesztéséhez értő emberek majdnem komplett testületeit kéne "elcsábítani", vállalati kultúrát, szemléletet átalakítani a teljes vállalaton belül, generációkon át kimunkált módszereket lesöpörni. Ez egy teljesen más út, úgymond a legkisebb dolog a költség.

lwl (törölt) 2010.09.12. 14:08:55

@lacza87: "majdnem komplett testületeit kéne elcsábítani"

...es nem 2 honapra, hanem 5-8 evre. Az is kerdes, hogyan fogjak elolvasni az addigi fejlesztesi dokumentaciot, es hogyan fognak kommunikalni a kollegaikkal egy olyan orszagban, ahol meg csak nem is a latin abc-t hasznaljak, es meroben eltero a kultura. De hat ne akadjunk fenn ilyen gyakorlati aprosagokon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 17:41:27

@lacza87: @lwl: Áhhá, már értem. A kis köcsög ferdeszemű összeteheti a két kezét, megfeszülhet az akarástól, kipattinthatja a sok csillió dollárokat az asztalra, akkor sem fog menni neki, mert hülye hozzá, meg tanulatlan, meg nincs tapasztalata összefüggő rendszerekben gondolkozni. Berendeli a sok szart a raktárba, aztán onnan dolgozik, mi? A sok okos ember, a nagy tapasztalatú európai prémiumgyártóknál, meg semmi kihívást nem látna abban, hogy összerakjon egy ilyen csodás rendszert, nem is mennek egyik cégtől a másikhoz. Lobogtassanak előtte bármennyi zöldhasút, nem mozdulnak. Meg ugye, egy ilyen rendszer kidolgozásához a kis köcsög jappánernek nincs meg a nyelvtudása, nem is dolgoznak nekik a világ minden pontján szakértőik, akik angolul, németül, franciául beszélnek. Akik a cikkben szerepelnek, azok például mutogatnak egymásnak, meg ilyen kis fecnikre rajzolt ábrákkal kommunikálnak. Sőt, vannak színes kártyáik, amiket felmutatva jelzik az ebédidőt, a torna idejét, pisilni kell, kakilni kell.

Kopi3.14 2010.09.12. 18:48:07

@streetsta: Vagyunk itt páran, akik az autóiparban dolgozunk, s látjuk, merre fele halad, mi zajlik benne. Így tudok egyetérteni SB-vel.
A mai helyzetet figyelembe véve, gyakorlatilag az a csoda, hogy konkrétan akar egyetlen olyan autó is kijön a gyárból, amelyik minden funkciója, minden alkatrésze megfelelően működik. S egyre inkább látom, majd mindenhol benne hagyják a lehetőséget a meghibásodásra, amikor minden alkatrész előírtnak megfelelő, mégsem jó a késztermék.

Kopi3.14 2010.09.12. 19:07:59

@streetsta: mondjuk nuku raktárral- illetve a kamionokban a sztrádákon levő raktárral elég nehéz is minden igényt kielégítő rendszert csinálni. nem véletlenül dolgoznak a japánok úgy, ahogy. Rendkívül hatékonyan, relatív kevés féle variációt kínálva. Ahogy a koreaiak is ezt teszik.

lacza87 (törölt) 2010.09.12. 19:22:52

@streetsta: Ezzel a cinikus hozzászólással nagyon mellélőttél, mert senki nem mondta h hülyék a japánok, pusztán azt h ők az autógyártásukat a háború óta teljesen más irányba építették fel egy más kultúrában.
"A sok okos ember, a nagy tapasztalatú európai prémiumgyártóknál, meg semmi kihívást nem látna abban, hogy összerakjon egy ilyen csodás rendszert, nem is mennek egyik cégtől a másikhoz."
Nem 1-2t ember szükséges, mivel azt te sem vitatod, h ehhez a struktúra (szinte) minden át kell alakítani. Komplett szervezeteket kéne majdnem egy az egyben "megvenni". Önmagában egy Martin Winterkorn vagy egy Norbert Reithofer sem ér semmit.
"jappánernek nincs meg a nyelvtudása, nem is dolgoznak nekik a világ minden pontján szakértőik, akik angolul, németül, franciául beszélnek"
Ez viszont spec igaz az átlag japán idegennyelvtudása nagyon gyenge. Számtalan felmérés alátámasztja, de- és itt nem vagyok én senki, hogy tanácsokat osztogassak, pláne nem akarok tiszteltelen lenni- de egyszer egy TC-ben tett látogatásod alkalmával beszélgess el erről az újságírókkal, még a sajtóeseményekre küldött, akár külföldön dolgozó, ugye elvileg angolul jobban beszélő japánokkal is nehéz a kommunikáció, és ugye ezeket az elveket a szervezet minden szintjén akarjuk érvényesíteni.

lacza87 (törölt) 2010.09.12. 19:25:08

@lacza87: jav.: h ehhez a struktúra (szinte) minden PorcikájáT át kell alakítani.

lwl (törölt) 2010.09.12. 20:01:21

@lacza87: "Ez viszont spec igaz az átlag japán idegennyelvtudása nagyon gyenge."

Ezt csak megerositeni tudom, de ez itt hiaba magyarazod. Ok mar elkepzeltek a vilagot, angolul mindenki beszel es pont, japanul pedig nem irnak dokumentaciot. A szakember pedig olyan mint a pizza, megrendeljuk es kihozzak.

lwl (törölt) 2010.09.12. 20:06:23

@streetsta: A veled torteno kommunikacio sajnos szintiszta idopocsekolas, nemhogy az autogyartasrol nincs a leghalvanyabb fogalmad sem, de meg az orszaghatarokon tuli vilagrol sincs.

Nem artana neked nehany ev kulfoldi munka, jelentosen finomitana a meglehetosen egyszeru vilagkepeden.

En a magam reszerol befejeztem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 20:25:11

@Kopi3.14: Nézd, én nem tudom, mi lehetséges ezek közül, mi nem. Honnan is tudhatnám. Elég nagy tempóban zajlik a technológiai fejlődés, ahhoz, hogy meg tudjam mondani, mi lesz 15 év múlva, és mi nem. Tényleg csak ismételni tudom magamat: elég sok olyan dolog vesz minket körül, amikről 15 éve el sem tudtuk képzelni. Aztán persze sok olyan is van, aminek a technológiája 30 éve is létezett, de nem terjedt el. Nem vagyok én jós, hogy bárkivel is vitába szálljak, milyen dolgok fognak minket körülvenni majd két évtized múlva.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 20:32:11

@Kopi3.14: Azt a rendszert is ki kellett építeni, vállalati struktúrát átalakítani, gondolkodásmódot megváltoztatni. Hogy ki melyik utat járja, alapvetően gazdasági és kicsit talán filozófiai meg marketing kérdés is. Nem mindegyik termék esetében járható az egyik, vagy a másik módszer. A japók ezt a módszert találták megfelelőnek, és ezek szerint még most is jónak tartják. Ha a saját felső kategóriás, luxus autóiknál meg akarták volna oldani a másfajta módszerrel való termelést, valószerűtlen, hogy ne tudták volna megtenni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 20:48:05

@lacza87: Bocs, ha személyeskedésnek érezted -hidd el, semmi ilyen nem volt benne. Ha cinikus volt, az leginkább Edének szólt, ő szereti az ilyesmit -különben nem viselkedne úgy, ahogy.
Hogy a japán átlagember kommunikációs képessége más nyelven milyen, talán most nem annyira fontos, remélem legalábbis, hogy ekkora cégek jövőjének szempontjából fontos emberek azért az átlagból kiemelkednek. Persze, ettől simán lehet, hogy nagy részük rosszul beszél angolul. Nyugodtan adj tanácsot, egyáltalán nem tiszteletlen dolog, vitatkozunk, beszélgetünk -simán belefér az ilyen.
Azon azért elgondolkodom, hogy ha ennyire rosszul kommunikálnak, hogy oldják meg a termelést az amerikai, európai, egyéb ázsiai, ausztráliai, és ki tudja még milyen gyáraikban. Nem értem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 20:58:30

@lwl: Ede, Ede, már megint személyeskedsz. Mondjuk nincs ebben semmi meglepő.
De akkor tedd már meg, hogy konkrét példán levezeted, miért nem tudnák megoldani egy Lexus személyre szabását a japppán mérnökök, ha nagyon akarnák.
Ja, ne haragudj, de a szakember (is) olyan, mint a pizza. Kis kivétellel mindenkit meg lehet arról győzni, hogy egy másik munkahelyen végezze ugyanazt a munkát, csak mondjuk több pénzért, magasabb beosztásban.
Most komolyan, ha valamelyik japán, vagy koreai gyár léte függne attól, hogy tudnak-e rugalmasan, személyre szabottan gyártani, gondolod, hogy nem tudnák megoldani? Ha konkrét példán levezetve el tudod nekem magyarázni, miért nem, szívesen elfogadom, de eddig még csak általánosságban beszéltél.

Kopi3.14 2010.09.12. 21:00:04

@streetsta: Ez így van, ezt nem is vitatjuk. Vállalati filozófiát.

Azzal, hogy meg tudod mondani mi lesz tizenöt év múlva szerintem ne kérkedj, mert sokszor fogsz keményen arccal tompítani eséseket.

Kopi3.14 2010.09.12. 21:02:55

@streetsta: Ha valahol ráállnak a modulgyártásra, akkor ott mai napság már nem lehet megvalósítani az egyedi konfigurálást a legapróbb részletekig. Mert teljesen eltérő logisztikát igényel, a kettő együtt nem fenntartható. S drágítja is a gyártást, pláne az alsóbb, kevésbé felszerelt termékeket, mert minden lehetőséget ki kell építeni, hogy csak betesszük és kész, működik az adott elem.

Kopi3.14 2010.09.12. 21:05:07

Illetve az is igaz, hogy nem egy embert kell vinni egy ilyenhez, hanem valóban komplett csoportokat, tényleg egy helyről. Mert ahány cég, annyi implementációja a dolognak. Ha több helyről szeded össze őket, egymással is mire megértetik magukat időbe telik. Az meg elég egy csődhöz is.

lwl (törölt) 2010.09.12. 21:19:09

@Kopi3.14: A fejlesztest dragitja, a gyartason es a logisztikan pont hogy sporolsz. Hogy a bodycontrollernel maradjunk: a hardveres kiepitettseg azonos, mert egy X1-ben sincs tobb lampa vagy ablakemelo mint egy 3-asban, CAN transceiverbol is ugyanannyi van. Kulonbseg a szoftverben, annak is leginkabb a kivezerlesi reszeben van - neha van 1-1 kihasznalatlan kimenet, de az ritka, es tobbnyire a karosszeriatipus indokolja (pl ajtokontaktok szama, kombi vs kupe).

lwl (törölt) 2010.09.12. 21:22:51

@Kopi3.14: Ez igy van. Es ahany implementacio, annyi gondolkodasmod. Marpedig a sajat gondolkodasmodjat mindenki konzekvensen vegigviszi a teljes rendszeren, es ahol ket ilyen "vilagkep" utkozik, abbol bizony potencialis szopo lesz.

Rocko- 2010.09.12. 21:31:53

@lwl: "En a magam reszerol befejeztem."
ezt vehetjük általános érvényűnek - s valahol pukkanhat a pezsgő - vagy csak streetsa irányában tapasztalható továbbaikban ez az enerváltság? :-)

lwl (törölt) 2010.09.12. 21:43:27

@Rocko-: Keresed parancs, betettem a te userid-det is a filterbe, nem fogsz reakciokat olvasni tolem.
widgets.userscripts.org/scripts/show/55919
Te is tedd ugyanezt, es elvalunk szepen bekevel. Minden jot.

Kopi3.14 2010.09.12. 21:53:10

@lwl: ellenvéleményem van. neked, a kontrollernél lehet, hogy mindegy, de nekünk üléseknél már rohadtul nem az, hogy mennyi mindent lehet állítani, mi elektromos, mi manuális, stb. S ha minden autóhoz elérhető minden üléstípus, akkor biza a leg fapadabb kiépítésben is ott csücsül az elektromos csatlakozó, kihasználatlanul. elektronikán túl az egyéni igények nem csak a fejlesztést drágítják. A logisztikát, gyártást sem teszik olcsóbbá, ha nem modulszerű a rendszer. A just-in-time nem ad rá lehetőséget.

Rocko- 2010.09.12. 21:59:55

@lwl: mivel úgy se olvasod már: királyság! :D
a következő 20 alteregódhoz is pls. kösz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 22:06:15

@Kopi3.14: Remélem a pofáraesős gondolatod nem emiatt jött:"Nem vagyok én jós, hogy bárkivel is vitába szálljak, milyen dolgok fognak minket körülvenni majd két évtized múlva." Merthogy pontosan azt mondtam, hogy honnanafaszból tudhatnám, na.
Pofára meg biztos fogok még esni, de remélem nem túl sokszor. Meg csak kicsit.
"Ez így van, ezt nem is vitatjuk. Vállalati filozófiát." -"ez ez így van"-t pontosan mire értetted?

lwl (törölt) 2010.09.12. 22:08:03

@Kopi3.14: "S ha minden autóhoz elérhető minden üléstípus"

De nem elerheto, az ules pont azon dolgok egyike, amikben nagy kulonbsegek vannak a szeriak kozott.

"akkor biza a leg fapadabb kiépítésben is ott csücsül az elektromos csatlakozó, kihasználatlanul."

Nem, nem ul ott. Szedjel majd szet egy ulest alkalomadtan, latni fogod, hogy adapterrendszeru kabelkorbacsa van, csak az van ott amire tenyleg szukseg is van, es ezek is csak a Sitzmodulig futnak - amiatt meg mar nem neked kell fajjon a fejed, ugyebar. De peldaul olyan esetekben sem okoz problemat a kihasznalatlansag, mint pl a manualis ules elektropneumatikus derektamasszal es futolappal - ilyenkor ugyanis egyaltalan nem kap modult az ules, hanem kozvetlenul az aramelosztotablarol kapja a tapot es (ha szukseges) a kivezerlest.

Egyebkent minden valamirevalo konstrukcioban vannak kihasznalatlan pinek a csatlakozokban (behuzott erek nelkul), mert ha a jovoben szukseg lesz plusz 1-2 erre, akkor csatlakozot attervezni nem olyan olcso mulatsag. A nagyobb csatlakozo olcsobb.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 22:11:30

@Kopi3.14: Egyiket sem vitattam. Biztosan nagy átalakítást igényel, biztosan kell hozzá sok ember. Biztosan nehéz lenne. Egyáltalán nem biztos, hogy megérné. De biztos, hogy nem lehetetlen megoldani. Ha a legfelsőbb vezetői székben ülő Fushimishi Szan gyermekeinek, feleségének, és teljes rokonságának élete forogna kockán, mert egy -mondjuk, magát "Nevem senki" művésznéven szólító:))- gonosz európai tenorista kijelentette, hogy mindenkit megöl, a többieket pedig megcsonkítja, akkor azért csak megoldanák valahogy, nem?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 22:18:47

@lwl: Ede, ez remélem csak vicc, mert ha nem, az súlyos primadonnáskodás. Nem állítom, hogy nem fogom túlélni, ha nem beszélgetsz velem, és a tortaformáidat sem adod oda, meg rollereddel sem játszhatok, de basszus, nehogy már azért ne állj szóba valakivel, mert nem tudod meggyőzni a magad igazáról?!! Azt értem én, hogy mindig neked van igazad, de attól még más lehet hülye, nem?
Bazmeg, komolyan nem hiszem el.

Kopi3.14 2010.09.12. 22:55:49

@lwl: Bazz, értetlen vagy. Az autóban ott ül az ellendarabja. TFH. Fóka. Ha lehet kérni elektromos ülést hozzá, s ez nem szettben kapható, hanem egyedi igényre is, akkor minden autóba ki kell építeni a megfelelő csatlakozót- vagy eleve így kialakítani a konstrukciót, vagy ennyire figyelni arra, hogy csak abba kerüljön bele, amelyiknek kell- utóbbi a gyártásnál lesz bonyolultabb, mert a szalag mellett nem lehet csak leemelni az elemet a dobozból, hanem nézni kell, melyiket hova.
A kihasználatlanság pedig nem problémát okoz, hanem plusz költséget.

@streetsta: igen, normális működéséhez rengeteg idő és pénz kell. ami ahogy mondtam, csődöt is jelenthet akár. És a mai világban egy autógyárnak nem a president mondja meg a fejlesztési menetét, hanem a részvényesek. Azokat meg konkrétan nem érdekli senkinek az anyja, gyereke, csak a hozam.

w a s d 2010.09.12. 22:55:50

@lwl: OK, hogy a pénz magában nem elég rá ilyen esetben, elhiszem. De azt nem, hogy pont Japánban, az egyik technikailag igen fejlett országban ne tudnák ezt megszervezni, csak valószínűleg nem érné meg nekik a jelenlegi berendezkedésük helyett, sőt kifejezetten kockázatos lenne eleinte egy ilyen átállás.

Shadowbull 2010.09.12. 22:56:12

Remelem az urak megengedik, hogy en is belepofadzak :)

Szoval, en azt gondolom, hogyha a japok akarnak, akkor nyilvan megoldanak a szabad konfiguralhatosagot. Nem marol holnapra, nem ugyanazon a gyartosoron, nem ugyanazzal a termekkel, nem ugyanazzal a raktarozasi rendszerrel es meg sorolhatnam, de megoldanak. Rengeteg idobe es penzbe kerulne, nyilvan.

De nem akarjak. Hogy miert gondoljak azt, hogy mondjuk egy potencialis Lexus-vasarlonak megfelelo 3 csomag, oszt jovan, azt nem tudom. Nagy valoszinuseggel osztottak-szoroztak, aztan aszontak: jo ez igy is.

Van ahol jo is (USA), van ahol meg nemjo (EU). Ez az eladasi szamaikon azert eleg jol latszik.

Teljesen szabad konfiguralhatosag azert meg az europai premiumgyartoknal sem ervenyes mindig es mindenhol: ha az ember eljatszik az online-konfiguratorokkal, gyorsan rajohet, hogy nem lehet mindent mindennel parositani. Nyilvan ezen akadalyok egy resze muszaki termeszetu, de sok olyan is van, ami szimplan a variaciok szamat hivatott csokkenteni. Minnel tobb variaciod van, annal magasabbak a koltsegeid. Ha okosan csinalod, akkor nyilvan lehet optimalizalni, de vegso soron megiscsak igy van.

sb

Kopi3.14 2010.09.12. 22:58:59

@F/: Azért a gondolkodásmód is sokat jelent. A távolkeleti, ázsiai emberek mentalitása inkább a kötöttségek közötti működésre jó. Sokan mondják, hogy kreativitásuk nem jelentkezik úgy, ahogy egy európainak, pl. ha felmerül egy probléma, akkor egy európai nagyobb eséllyel tud kreatív, gyors megoldást találni, mert mer, s tud is a céges és rendszerbeli határok közül kilépni, s nem csak a megszokott sémákban gondolkodni, keresni a választ.

lwl (törölt) 2010.09.12. 23:12:01

@Kopi3.14: "Ha lehet kérni elektromos ülést hozzá, s ez nem szettben kapható, hanem egyedi igényre is, akkor minden autóba ki kell építeni a megfelelő csatlakozót"

De nem kell.

"vagy eleve így kialakítani a konstrukciót, vagy ennyire figyelni arra, hogy csak abba kerüljön bele, amelyiknek kell"

Errol beszeltem idaig. Te viszont az elobb meg azt allitottad, hogy mindenkepp lesznek kihasznalatlan csatlakozok - ez nem igaz.

"hanem nézni kell, melyiket hova"

Neked nem kell nezni, ezt megteszi a scanner es az Auftragssteuerung helyetted - tovabba dokumentalasra is kerul. Evek tavlatabol is meg lehet mondani, melyikbe pontosan mi kerult, megbukott-e valamelyik teszten, volt-e Nacharbeit-en.

lwl (törölt) 2010.09.12. 23:14:45

@Kopi3.14: Sok tradicionalis japan cegnel a mai napig feudalis viszonyok uralkodnak, pl a titkarno terden hozza be az italt, es ugy hatral ki, hogy ne forditson hatat. A mereven hierarchikus berendezkedes nem igazan a kreativitas katalizatora.

Kopi3.14 2010.09.12. 23:19:27

@lwl: Nem, opcióként írtam, hogy vagy a logisztikát bonyolítjuk halálra, vagy mindenbe ki kell építeni mindent. Csak a jelek szerint nem vetted a fáradtságot, hogy elolvasd.

A scanner megteszi, de nem adja a kezedbe, plusz nem lehet palettáról levenni az egységeket, ha formára azonosak. Vagyis mindenképpen nő a a soron töltött idő, romlik a termelékenység.

lwl (törölt) 2010.09.12. 23:28:59

@F/: Olyannyira kockazatos, hogy csodbe is mehetnek az esetleges minosegi problemak koltsegei miatt.

Amugy a holdraszallas is megoldhato, megis relative keveseknek sikerult csak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 23:35:28

@Shadowbull: Ha mindaz, ami eddig zajlott, hitvita volt, akkor ezennel csatlakozom az egyházadhoz. Mutasad az irányt, s én követlek!:)
Nem valószínű, hogy váltanának, de ha akarnák, megoldanák. Ahogy az európaiak is meg tudnák oldani, hogy a jövőben csak csomagban gondolkozzanak. Ők sem hiszem hogy akarják, ki tudja, hogy jó lenne-e, de biztosan meg tudnák oldani.
Na, mindegy is, alapvetően a vita nem vérre megy (legalábbis nem kellene neki).

lwl (törölt) 2010.09.12. 23:44:22

@Shadowbull: Az maradt ki a szamitasbol, papa, hogy egy szabadon konfiguralhato rendszernel hatvanyozottan magas a minosegbiztositasi problemak szama, amit a gyartasba vitel elott (vagy mar a gyartas kozben) meg kell oldani - ehhez eleg komoly problemamegoldo keszseg es kreativitas kell, az meg az azsiaiaknak sajnos nincs, legalabbis nagysagrendekkel kevesebb. Sokszor egy adott problema kapcsan - kulonfele gyartastechnologiai, logisztikai, vagy szervizelhetosegi szempontok miatt - 3-4 megoldast is "versenyeztetnek", es ebbol lesz a vegso megoldas. Ezt nem nagyon fogod megcsinalni egy azsiai cegnel.

Feltetelezni, hogy barki barmit meg tudna oldani - ha oreganyam sarga lett volna es csengetett volna, villamos lett volna.

Hätte, wäre, könnte.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 23:46:30

@Kopi3.14: Ezen nincs is vita. A felvetés az volt, hogy a japánok nem tudnák megcsinálni. Én meg azt mondtam, hogy az ki van zárva, ha akarnák, meg tudnák csinálni. De valószínűleg nem akarják, mert sokba kerülne, macerás, nem ehhez szoktak. De ha akarnák, megoldanák.
Az meg most nem számít, hogy a president feleségét, vagy az összes főrészvényesét rabolja el egy jól szervezett akcióban "Nevem Senki", a fontos, hogy legyen kényszerítőerő. Vagy mondjuk nem is a feleséget rabolja el, hanem a családi Katanát, és azzal fenyegetőzik, hogy puszta kézzel fog nedves, zsíros ujjlenyomatokat hagyni rajta. Szerintem az hatna.

Edenemarhulj 2010.09.12. 23:52:42

Elnézést, de ubuli módszerekhez kell folyamodnom, mert úgy tűnik, Ede blokkolna. Ehhehe.
Szóval:

@lwl: Ede, ez remélem csak vicc, mert ha nem, az súlyos primadonnáskodás. Nem állítom, hogy nem fogom túlélni, ha nem beszélgetsz velem, és a tortaformáidat sem adod oda, meg rollereddel sem játszhatok, de basszus, nehogy már azért ne állj szóba valakivel, mert nem tudod meggyőzni a magad igazáról?!! Azt értem én, hogy mindig neked van igazad, de attól még más lehet hülye, nem?
Bazmeg, komolyan nem hiszem el.

Streetsta

Shadowbull 2010.09.12. 23:54:24

@lwl: En csak abbol tudok kindulni, amit eddig a japcsiktol lattam, es sajna azt kell mondjam, hogy tevedni meltoztatol.

Egy eves fizetesemben mernek fogadni, hogy meg birnak valositani, talan meg mukodne is rendesen. Az mar mas kerdes, hogy rentabilis lenne-e az egesz akcio, tobb autot adnanak-e el, es azon keresnenek-e annyit, hogy kiadja a plusz koltsegeiket.

Kosten-Nutzen-Verhältnis, ugye.

sb

lwl (törölt) 2010.09.13. 00:02:09

@Shadowbull: Volt szerencsem nehany japan ceggel kozosen dolgozni, igy nem hinnem hogy tevedni meltoztatom. Ha ket azsiainak azt mondod, hogy te hozol egy crimpfogot, te meg 3 meter 0.75os drotot, akkor ketten negyfele szaladnak, es 2 masodperc alatt megcsinaljak. Ebben zsenialisak, szorgalmasak, szervezettek. De ha azt mondod nekik, hogy kersz 3 kulonbozo javaslatot egy adott problemara - Fehlanzeige. Lefagy a gep.

Edenemarhulj 2010.09.13. 00:11:51

"Ebben zsenialisak, szorgalmasak, szervezettek. De ha azt mondod nekik, hogy kersz 3 kulonbozo javaslatot egy adott problemara - Fehlanzeige. Lefagy a gep. "
A németek meg bőrgatyában táncolnak, álmukban is hejlhitlereznek, feljelentik a szomszédot, ha nem függőlegesen nő a fű.
Mintha sarkítani tetszenél, Ede!

Shadowbull 2010.09.13. 00:13:30

@lwl: Jovan, nem muszaj egyetertenunk :) Meg egyebkent is tokmindegy.

sb

Edenemarhulj 2010.09.13. 00:18:20

@Kopi3.14: nekem erre a Toyota, meg a Honda éves ötletelő versenyei jutnak eszembe, amikor mindenféle lehetetlen szerkezetekkel jönnek elő, és robotokat sétáltatnak, meg agyament autókkal furikáznak fel-alá.
Nem tudom. Nincs határozott tapasztalatom, de amit eddig láttam a japánokról, az inkább az ellenkezőjét mutatja.Hirtelen a japán custom-bike, meg custom-car építők jutnak eszembe, akik olyan váratlan, hihetetlenül kreatív dolgokat képesek csinálni, hogy eláll az ember lélegzete.

lwl (törölt) 2010.09.13. 00:23:06

@Shadowbull: Nekem ezek a sajat tapasztalataim.

Rocko- 2010.09.13. 07:53:34

@Shadowbull: nem engedjük. :D
gondolom azért kell nagyságú talicskával akkor is a megrendelő a jani. mármint attól eltekintve, hogy nem tud egyszerre ledes ÉS projektoros fényszórót tetetni az autóra meg nem lehet egyszerre matt ÉS metál fényezése.
és persze értendő ez már a kifejlesztett dolgokra, tehát ami már ott van az orra előtt.

lacza87 (törölt) 2010.09.13. 08:51:07

@streetsta: Na ez meg már felesleges kötélhúzás, nyilván vannak japánok akik tudnak olyan szinten, hogy egy külföldi gyárban, fejlesztőközpontban, sajttájon boldoguljanak, de nagyon kevesen, nem túl jól, olyan is van egyébként, hogy a helyiek tanulnak meg-nyilván itt sem tömegekre gondolok. Viszont és szerintem ez kerüli el a figyemed, ha egy szervezetet ennyire komolyan akarunk átalakítani, ott már egy jóval szélesebb réteg kommunikációjára van szükség, absztrakt problémákról.

lacza87 (törölt) 2010.09.13. 08:55:09

@Kopi3.14: Illetve, az oktatási rendszerük is erősen specializál. A korai kilencvenesekben az akkor még normális apámnak volt dolga, pont a Mazdától érkezett, sebbeségváltó-mérnökkel.

lacza87 (törölt) 2010.09.13. 09:03:01

@lacza87: Mármint a diplomájába volt ez írva, nem csak a konkrét szakterülete volt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.13. 11:00:06

@lacza87: Igazad van, felesleges kötélhúzás -nekem valóban nincsen konkrét tapasztalatom japán mérnökökkel, nem kellett még konkrét problémákat megoldanom a közreműködésükkel, méghozzá több területen, több gyár szakembereivel, hogy ezen saját tapasztalataim alapján azt állítsam, hogy márpedig a japánok általánosságban ilyenek, meg ilyenek. Csak kérdéseket tettem fel -hogy akkor mégis hogyan oldják meg a kommunikációt külföldi gyáraikban. Olvasnak-e más gyártók által készített dokumentációkat, szakkönyveket, internetet angolul, németül. Vagy esetleg tolmácsaik vannak. Vagy semmi, mert nem érdekli őket a világ folyása. Ezt, akinek van konkrét tapasztalata, meg tudja válaszolni. Ede megtette -neki mások a tapasztalatai, mit Shadowbullnak. Nem egyiknek van igaza, vagy másiknak, hanem más emberekkel találkoztak. És más következtetéseket vontak le. Erről szerintem van értelme beszélgetni, vitatkozni. Az ilyesmi az ember látókörét tágíthatja, több szemszögből nézhet dolgokat -még akkor is, ha adott témában van egy nagyon határozott elképzelése.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.13. 11:08:16

@Rocko-: No ja, de ha már a szakemberek német kifejezésekkel élnek, idézem Sb-t "Kosten-Nutzen-Verhältnis, ugye." Ha a kedves vevőnek megér mondjuk 45.000,- Eurót, hogy egyszerre egyen LED-es, meg xenon, meg mécses fényszórója, akkor biztos belefejlesztik, vagy illesztik neki. Biztosan van az a pénz, a kérdés csak, hogy a kedves vevő kifizeti-e az összeget. De ha a hülyéskedéstől eltekintünk, reálisan meg vannak azok a kötöttségek, mert meg kell lenniük, egyszerűen anyagi megfontolásból, amiken nem lehet változtatni. Hogy mondjuk nem rendelhetsz klíma nélküli, automata hőfokszabályzós 7-est. Pedig, lehet, hogy van olyan ember, akinek nincs rá szüksége. De azért e két emberért nem tervezik át az egész rendszert. (Ede, ha mégis olvasod, légyszives kezeljed a fenti példát a helyén, csak mondtam valamit, mondtam egy összeget, ne köss beléjük. Illesz a példa és az összeg helyére egy helyt álló szót, számot, ha úgy több értelme van. Bár, ha lehet hetest klíma nélkül rendelni, azt azért osszad meg velünk, mert érdekes.)

Rocko- 2010.09.13. 13:44:52

@streetsta: jaja, szerintem a zsák mérete számít.
ha kb. egy új hetes árért legurítanak egy 0 km-es E30 M3-ast, akkor szerintem ugyanebből a pénzből csinálnak petróelumlámpás új hármast is.

29 Palms 2010.09.13. 18:56:31

@Rocko,

De nem, mert a petróleumlámpát...nevezzük inkább teljesen új, egyedi, nem szabványos fényforrásnak :)...meg kell tervezni, hogy férjen el, milyen elemekből álljon, ezen alkotóelemek milyen paraméterekkel rendelkezzenek, hogyan fogják őket összerakni, fog-e világítani 2 év múlva is, hogyan fogják szervízelni, kell-e hozzá pl. nagyobb generátor, és ha igen, azt pl. kell-e hűteni, elfér-e majd, át kell-e alakítani a szerelősort, és ki fog 22 év múlva is lámpatestet gyártani hozzá? Nem beszélve arról, hogyha mondjuk lámpagyártó beszállító vagyok, és rendelnek tőlem 1 millió darabot, akkor 20 forintért szállítom, de ha csak neked kell az Audidba mondjuk egy darab lexuslámpa előre egyedien, és abból soha többet nem szállíthatok senkinek, akkor az 83 millió forint lesz.

Ehhez képest egy E30 M3-ast csak le kell gyártani további fejlesztési költségek nélkül, meglevő gyártástechnológiával, szimpla ujjgyakorlat. :)

Amúgy baromi jól néz ki ez a Mazda, meg a találmányok is biztos jók, de könyörgöm, lehet-e majd kapni valami 3 liter körüli benzinessel, vagy nem? :)

lwl (törölt) 2010.09.13. 19:34:32

@lacza87: A munkaban is ugyanez van, europai szemmel nezve kis feladatkorokre osztjak fel, es atjaras sem nagyon van. Ezzel szemben egy europai cegnel kifejezetten elvarjak, hogy valamilyen szinten "polihisztor" legyel, vagyis kepes legyel a tiedtol idegen tudasanyagot is felvenni, ha szukseges. Egy volt felettesem mondta egyszer, amikor szoltam, hogy egy adott toolchain-nel nincs tapasztalatom: "hat vegyel szakirodalmat, es hozd a szamlat" (sok konyvet vettem akkoriban, tamogattak az ilyesmit). Ezt egy azsiai cegnel nem tudta volna eljatszani - nem erre vannak berendezkedve.

Rocko- 2010.09.13. 19:40:19

@29 Palms: na de hát ha valaki beletol 1 millió eurot, akkor megcsinálják, nem? :)
csak fizesse.
bizonyos kérdéseket meg a fejlesztési leíírás vagy az átadási paraméterek kötnek ki. pl kifejlesztik a petróleumlámpát, de a petróelumot a tualjnak kell biztosítania, és az utánpótlást is maga oldja meg. a gyártósor meg, hmm, asszem egy példányos darabszámnál nem módosítják a gyártósort. :) szimplán legyártják manufakturálisan.

29 Palms 2010.09.13. 20:25:45

@Rocko,

Végülis lehetséges, akár állhat így is a BMW a kérdéshez, bár szerintem a szabad konfigurálhatóság ilyen szinten már nem jelenik meg náluk.

Jobb ötletem van, nem kell ide sok pénz. Hergeljük bele Shadowbullt a dologba, kap egy láda sört ha petróleumlámpás 3-assal megy a következő Belsőség találkozóra. Ha nem, akkor egy életen át le nem mossa magáról hogy még egy rissz-rossz lámpát se tud behegeszteni egy autóba, pedig azt még a nagyfater is simán rádrótozta anno a csettegőre. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.13. 22:03:19

Najóvammá, komolytalankodtok itten. Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy simán elkergetnek, ha nagy marhasággal fárasztod őket, hiába virítod a lét. Megmondják, hogy menj az egyik, vagy a másik kis céghez, majd azok segítenek rajtad, ők már csak presztízs okokból sem állhatnak neki minden egyéni hülyeség legyártásának.
SB meg majd akkor csinálja meg a petróleum-xenont, ha Ede felprogramozza neki.Bocs, abbafejeztem a hülyének levést.

Rocko- 2010.09.13. 23:58:20

@streetsta: "akkor csinálja meg a petróleum-xenont, ha Ede felprogramozza neki"
höhö, aladinn és a csodalámpa, höhö.
vagy szockó verzióban Skdoa lámpa. :)

GOMER 2010.09.26. 14:46:40

Gyonyoru auto, a cikk is nagyon jo, gratula hozza:-)
süti beállítások módosítása