Mai demagóg posztunk: BMW a Cougar ellen

  2010. szeptember 05. - Winkler Róbert Címkék: bmw fogyasztás cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

bmw vs cougar

Visszaadtam a BMW 320d Efficient Dynamics tesztautót (teszt hétfőn), amivel sikerült 5,6 liter gázolajjal eljárnom városban. Persze még nyáron, amikor még kisebb a forgalom, de a nagy őszi dugókban is el lehet vele járni 6 literrel, arról nincs kétségem. Tízmilliós az alapára, de annyiért borzasztóan fapados, úgyhogy hárommilliónyi extrát simán rá lehet számolni. Na igen. És akkor az történt, hogy épp rendes évi szabadságomat töltöttem, az erkélyen döglöttem a napon, és kezdtek pihent gondolataim támadni.

Igen, kreatív és rutinos olvasóink már kitalálták, mi volt az első.

Ha a BMW 6 litert fogyaszt, a Cougar 21-et, mikor hozza be az árát?

Ha a BMW-re 13 milliót számoltam, a Cougarnál 3-mal kalkulálok, azt úgyis hamarosan elérjük. Utálok számolni, de ha érdekes a feladat, rá tudom venni magam.

100 kilométeren 15 liter a különbség – a benzin és gázolaj árának különbségétől eltekintek, hiszen az az évek során amúgy is követhetetlenül változik. 10 000 kilométeren 1500 literrel fogy kevesebb, ez 340 forintos benzinnel számolva 510 000 ezer forint. Haladunk! 100 000 km, 15 000 liter, 5,1 millió forint, egész jól kalkulálható számok, innen már tudjuk is, hogy 200 000 leautózott kilométer alatt jutunk 30 000 literes üzemanyag-különbséghez, ami 10,2 millió forintos elméleti árával már fedezi az árkülönbözetet.

Igaz, a Cougar még mindig ér 3 milliót, a 200 000 kilométeres BMW meg olyan 4-5-öt, és persze muhaha, 200 ezer kilométert futott BMW nem is létezik, hiszen az olyat egyáltalán nem lehet eladni. A gyártási évet kicsit nehezebb visszatekerni, maradjunk annyiban, hogy 4-5 éves 320d-ket ennyiért találni a neten dögivel. Természetesen hülyeség volna ennek alapján azt mondani, hogy akkor vegyen mindenki amerikai izomautót, mert megéri, csak hogy a gazdasági racionalitás szempontjából nagyjából ennyit ér a kis fogyasztás. Mármint a kis fogyasztású luxusautó. Egészen másképp nézne ki az egyenlet egy hárommilliós, szintén hat liter körül fogyasztó Fiat Pandával összehasonlítva.

További kellemes vitatéma: hogyan vezessük bele az egyenletbe a nem is olyan bizonytalan bizonytalansági tényezőt, hogy a modern dízelmotorban 200 ezer kilométer alatt mennyi milliós motorjavításra van komoly esély?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr532264419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érdekes 2010.09.06. 11:22:54

@ratobr: Kicsit félreértettél USAharcos.Inkább az a bimm 3 évesen mint a rozsdaboglya.Semmit nem mondtam, az új amcsi vasakra, van ami kifejezetten tetszik, az új mustang pont nem, de a camaro pl.igen.Na meg, ne akarjuk már ezeket összehasonlítani.A bmw egy ésszerű kompromisszumot ajánl, normális teljesítmény mellett.A mustangodat meg hasonlítsd össze egy M6al....

Shadowbull 2010.09.06. 11:22:54

@ratobr: Nyilvan egy dizel BMW-t erdemes osszehasonlitani egy Mustang-gal.

Amugy hogy mi mennyibe kerul az USAban, errefele baromira nem relevans.

A Mustang ugyan valoban 30.000 dolcsi korul van, nade egy uj 328i is csak 33.000. Es nem fapadosan, mint errefele.

sb

ratobr 2010.09.06. 11:22:57

@McK: Szep volt.Nem vitatom.Azert az M3as nak sem 1.6os a motorja..:)Rakontraznek egy teherautomotoros boszme sportkocsival.7.22szinten.www.youtube.com/watch?v=o2mFEC2H0cY&feature=related
Ez is jo az is jo.Aki szerint csak az egyik,na az nem jo.

ratobr 2010.09.06. 11:27:08

@Shadowbull: Jogos.Amugy nyilvan nem a dizel BMW hez hasonlitottam.Hanem a "driftelo szekerre"reagaltam egy peldaval.A mai adocsalo "dragakocsimlegyen,de regadotfizessen a faszom"vilagban,meg mindegy itt mennyi.Ugy is kintrol hozzak,es szlovak-nemet-bulgar rendszamozzak.Amugy pofatlan a regado szerintem is,en sem fizetnem,de en azert mert egy 1millas hasznalt vasra 2milla lenne ha behoznam hivatalosan.Magyarorszag!En messzirol szeretem!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.06. 11:28:43

@en en: Az, hogy nagyjából a "pénzem van, de ízlésem nincs, veszek egy ilyet..." jellemző rájuk. 12 egy tucat autó, egy a sok közül. Iszonyat túlár, irreális értékvesztés, 2 évente új széria, a régit dobd el, vegyél, vásárolj, költs felfogás.

Egeg 2010.09.06. 11:31:10

Nekem inkább a Cougar kellene!
Többre becsülök egy ezeréves amerikai vasat mint egy germán prémiummárkát!
Lehet h. tele van ilyen-olyan biztonsági szarokkal, de azért 30-40 éve még tudtak is vezetni az általatok szarnak vélt amerikai vasakkal. Nem úgy mint manapság.
Régi vagy új amerikai vas?! Mindegy...
Nézz meg egy Cadillac Escalade-et! Amerikában státuszszimbólum. Vagy egy "roncs" Mustang, GTO stb....kultusza van.
Az új Ford Explorer átszámítva kb. 6-6,5 milláért, sztem felveszi az ÁRversenyt egy prémium járgánnyal. stb stb stb...

ratobr 2010.09.06. 11:37:02

@Érdekes: Ok.Jogos.A Mustangot en sem szeretem,a Camaro ok.A BMW ezen dizelje meg valoban jo,csak gazdasagossag,meg fogyasztas meregetes,320ert dizelt tankolni mar valoban huzos,de 13millaert megvenni az belefer..Az uj M3 az inkabb a Mustang parja.Bar az verseny technika,a Mustang meg mezei turaauto.Felreertes elkerulese vegett:minden autot szeretek,csak az ertekrendem szerint nem adnek egy Ives Saunt Lorean ingert 120 ezer forintot,egy Louis Vuiton taskaert felmilliot,amit ugyanott kinaban legyartanak,es az utcan megveheted 15 dollarert,sokallom egy jo autoert ami jelen esetben egy gazdasagos BMW a tizenegynehany milliot.De ez az en velemenyem,nem csorosag miatt,mas ertekrend miatt.

Hurri Kán 2010.09.06. 11:42:29

@Egeg: @McK: sztem ilyen téren értelmetlen egy BMW-t amerikai kocsikhoz hasonlítani. Mindegyik máshogy jó, teljesen más filozófia szerint készül, más piacra, más vásárlói igények kiszolgálására. Az biztos, hogy napi használatra beletekerni évi 30-40000 km-t valami középkategóriás európai dízelt vennék, de péntek du. jó messzire hajítanám a kulcsát és előhoznám a garázsból a másikat ami V8, benzin és hátul hajt. Teljesen más feeling a kettő, egyik az észnek, a másik a szívnek szól.

Érdekes 2010.09.06. 11:43:03

@newtehen: fogyasztói társadalomban élünk :)

Shadowbull 2010.09.06. 11:50:19

@newtehen: 2 evente uj szeria?

hol?

sb

McK (törölt) 2010.09.06. 11:51:22

@gyvy:
Tény hogy így van,de akkor a helyén kell kezelni mindegyiket.
Megvan a maga öröme annak is,amikor egy nagy batár V8-al cirkál valaki.
Csak ne állítsuk azt,hogy az amerikai autó bármiben felül tud kerekedni -ezen életérzésen kívül-technikailag.

BartiS2 2010.09.06. 11:51:38

szerintem itt némelyek perverz örömöt éreznek a másik leoltásában... vagy nem? :-) jól megmondja mindenki, hiszen erre való egy ilyen poszt... :-)

BartiS2 2010.09.06. 11:54:58

a cikkhez szólva pedig a használtat az ujhoz hasonlitani mindig érdekes eredményt hoz, hiszen az értékvesztés a legnagyobb bukás mindig... a benya stb ahhoz képest elenyésző nem?

Hurri Kán 2010.09.06. 12:00:19

@McK: technikáról nekem következő az álláspontom: utóbbi években ugye jött ki egy csomó új megoldás, fejlesztés, stb., ha jól emlékszem egyébként pl. a BMW vevőköréről (nem nálunk) mutatták ki hogy nekik nagyon fontos szempont vásárlásnál a mindenféle technikai újdonságok megléte. Viszont elég sok ilyen újdonságról kiderült, hogy az élettartama pl. elég rövid, javítása horror. A másik oldal: lehet egy amcsi V8 ósdi technika, de nulla javítással elmegy 500.000 km-t, mert egyszerűen úgy le van butítva és túlméretezve. Ha így nézem, jobb, mert olcsóbb és egyszerűbb az üzemeltetése.
Tehát számomra attól hogy valami világújdonság még nem biztos hogy jó, mert szerintem a fejlesztéseknek nem önmagukért valónak kell lennie, hanem elősegíteni a minél hosszabb élettartamot a minél olcsóbb üzemeltetés mellett. Persze hogy melyik fejlesztés válik be azt az idő dönti el.

BMW /// 2010.09.06. 12:01:10

@Érdekes: Igen te megtudod venni:D. Csak miattad gyártják ezeket:D

BMW /// 2010.09.06. 12:02:42

@newtehen: Ha mindenki 50 évig használna egy autót szerinted lennének autógyárak?

Hurri Kán 2010.09.06. 12:03:05

@BartiS2: de igen, csak nálunk ezt sokan nem kalkulálják be. Úristen, benzines és városban 12 litert fogyaszt? Horror! (Mint pl. az én 18 éves Omegám.) Értékvesztés két év alatt 5 millió? Nem számít, viszont olcsó fenntartani mert csak 6 l gázolajat kér városban. Most akkor melyik kerül többe? :DD

hakapeszimaki1986 2010.09.06. 12:04:36

Akkor is az 1.0-ás swiftnél nincs jobb autó!!
Szebb van de jobb nincs!!
Jöhettek itt akármilyen drága csodaautókkal,mindkettővel ugyanazon a szar úton kell menni!

McK (törölt) 2010.09.06. 12:11:52

@hakapeszimaki1986: Jáháááj....:D
Ennél lejjebb tényleg nincs..:D

McK (törölt) 2010.09.06. 12:14:52

@gyvy: Aha..
Amerikai autó,meg a 0 javítás..bruhaha.
Olyan minőségű műanyag van benne,hogy a kesztyűtartó széle elvágja az ujjad,a klotyón a WC papír tartó különb minőségű műanyagból van..

Kicsit olyan ez nekem,mint amikor gyerekkori barátom elvette a város legnagyobb kurváját,és megmagyarázta,hogy az nem kurva volt,csak sokáig kereste az igazit.

Jah..nézhetjük így is.

CSIBE TE NYOMORÉK 2010.09.06. 12:16:09

363 KOMMENT

NYOMJÁTOK MÉG BŐSÉGGEL:D:D. EZ MÉG NINCS LEZÁRVA!!!!

IGEN A SUZUKI A VILÁG LEGJOBB AUTÓJA!!!(MÍG NEM LESZ EGY MÁSIK AUTÓD)

McK (törölt) 2010.09.06. 12:17:18

@gyvy: A te benziones omegádat meg összahasonlítva egy TDI Passattal 97-ből ugyanúgy nincs értékvesztés,sőt,de mellé 6 litert foigyaszt gázolajból a 12 benzin helyett..

Ha te használtat nézel,nézd a dieselből is a használtat..

Hurri Kán 2010.09.06. 12:21:57

@McK: nem a felhasznált anyagok igényességéről híresek, ez tény, viszont nem kell a motort kb. 50000-ként piszkálni, turbót cserélni, nagynyomású befecskendezőrendszert cserélni, ilyenek, ami ugye köztudottan olcsó mulatság :)).
De, és megint hangsúlyozom: kinek a pap, kinek a paplan, ennyi.

McK (törölt) 2010.09.06. 12:24:10

@gyvy: "A másik oldal: lehet egy amcsi V8 ósdi technika, de nulla javítással elmegy 500.000 km-t, mert egyszerűen úgy le van butítva és túlméretezve. Ha így nézem, jobb, mert olcsóbb és egyszerűbb az üzemeltetése."

Ha így nézed a legjobb gyalog.
Vagy ,ha így nézed a legjobb szerszám a fejsze.
Sosem romlik el,ezek a köcsög fűrészgépek meg mindíg. Lánc kell rá,meg olaj bele..

A fejsze meg örök.
Annyi hogy négyszer nyelet cseréltek benne,3-szor fejet,de amúgy hibátlan még mindíg.

Menj ki egy ilyen kurva jó amerikai autóval Hamburgba havi kétszer..aztán rájössz,hogy mégsem olyan kurva jó autók,mint te azt a kifestő alapján gondoltad.

Shadowbull 2010.09.06. 12:24:59

@gyvy: olyan 250-300e kilometerig altalaban ezekben sem kell.

Persze mindenkinek van ismerose, akinek mar 20e kilometernel szethullott a nemet premiumautoja, az amerikai meg 15 millio kilometert ment olajcsere nelkul.

sb

Hurri Kán 2010.09.06. 12:29:00

@McK: ebben teljsesn igazad van, csk mi a helyzet, ha a TDI Passat motorját neki kell állni kicsit berhelni, amire egy 400.000 km-t futott motornál azért lássuk be van némi esély, és amiket itthon árulnak, kb. mindbe annyi van.Motorikusan a kocsimra olajcseréken kívül annyit kellet költeni, megvételkor vezérműszíj, ékszíj, termosztát és egy-két filléres tömítés (most van benne 225e valós km.) Hidd el, számolgattam, de annyit egyszerűen nem mentem hogy megérje dízelbe belevágni, most h cégest használok meg mégúgyse.

Érdekes 2010.09.06. 12:30:15

@ratobr: De van rá igény... :) Mert mindenki más...meg az anyagi helyzete is más :) Hát azért, én láttam eredeti cucokat meg kínait is, észre lehet bőven venni a különbséget, főleg aki tudja milyen az eredeti.. :) Max a prolikat lehet megvezeti vele..bár kétségtelen, h abból több van :D HengerŰRtartalom és méret miatt mondtam M6-ot amúgy :) az új kis M-es 1-es bejön..kár, hogy 1.5 tonna :( Kíváncsi lennék 1200-1300kg-val, hogy muzsikálna!

CSIBE TE NYOMORÉK 2010.09.06. 12:30:21

-------------------------------------
JÓK AZ AMERIKAI AUTÓK CSAK NEM ERÓPÁBA AHOL NINCS MEGOLDVA A SZERVÍZ RENDESEN SZAR UTAK.......EGY AMERIKAI AUTÓVAL 60MPH-VAL KRÚZOLNI JÓ ÉS A FOTELBEN ELHELYEZKEDNI KÉNYELMESEN ÉS GONDOLKODNI.

BartiS2 2010.09.06. 12:31:55

@gyvy: éppen szombaton mentem Bajáról Szegedre és jött valaki egy Omega B-vel, jót játszottunk... nem volt szívbajos a srác (ha srác volt) szépen haladtunk... sztem a 3,0 es V6os lehetett a dinamikájából ítélve... mindenestere rendes volt, ha előzött és én nem láttam be kint maradt, stb....

Érdekes 2010.09.06. 12:32:04

@CSIBE TE NYOMORÉK: Csibe te nyomorék inkább az utat figyeld vezetés közben a fotelből ne az élet nagy dolgain agyalgassd baszky :D

Hurri Kán 2010.09.06. 12:34:06

@McK: kicsit figyelmesebben kéne olvasni, egy szóval sem írtam h napi használatra venném.
@Shadowbull: 250-300 ig, ha rendesen használod és karbantartod valszeg nem, utána viszont szinte 100%.
És gondolom azzal tisztában vagy hogy itt Mo.-on használtautó téren mi zajlik, sztem ezért életveszélyes egy használt dízelbe itt beleugrani (persze ez nem az autó hibája), vagy úgy kell kalkulálni h vételár + 1 mill. fog kerülni a kocsi, mert annyit rá kell majd költeni 1 éven belül.

Olajat cserélni minden autóban kell, én mondjuk szoktam is, de tágabb rokonságnál volt h a 3 éves Corsa megállt, mert még a gyári olaj volt benne... Ez sem az autó hibája.

Hülyeség ellen kéne valami fejlesztést kitalálni:)) Taigetoszt leszámítva.

megint 2010.09.06. 12:35:15

Eljött az idő mikor a fórumtalálkozókon fel kell majd állítani egy ringet is:). Ezekben az amcsi öreg vasakban egy valamit lehet értékelni, a hangjukat, azt viszont nagyon, egyébként nem sokat érnek.

Hurri Kán 2010.09.06. 12:36:27

@BartiS2: igen, azok jól mennek. Mondjuk az enyém nem kimondott versenyautó (C20NE), azért lehet vele haladni, cserébe országúton, dugig pakolva is, 4 emberrel 8 l körül eljár (BC szerint, ami pontos) és rohadt kényelmes. És megbízható.

BartiS2 2010.09.06. 12:41:34

@gyvy: vezettem ne-t vectrában mert volt a családban, jo kis motor az mert arra aztán nincs mit költeni és kimegy a világbol...

Hurri Kán 2010.09.06. 12:44:37

@BartiS2: bizony bizony. És akkor megint felteszem a költői kérdést: most akkor melyik autó is a jó?
A képeden a vas az a saját, vagy majd lesz egyszer?

Shadowbull 2010.09.06. 12:47:37

@gyvy: Nade 300e kilometer mondjuk evi 30e kilometerrel, ami egyebkent nem keves, 10 evig tart.

Ha egy 10 eves auton valamit szerelni kell, az nem olyan nagy tragedia.

sb

Hurri Kán 2010.09.06. 12:51:44

@Shadowbull: 10 éves korban valóban nem, viszont az ilyet általában cégesnek veszik, ott pedig simán belemegy évi 60-80.000, és utána ezeket a 4 éveseket szokták árulni megkíméltként 130.000 km-re visszatekert órával...
Különben is, egyik barátom elmélete szerint nagyszüleink is le tudták úgy élni az életüket hogy átmentek max. a szomszéd faluba a búcsúba, akkor nekünk miért kell állandóan a világ túlvégébe rohangálni?
Mit mondjak, van némi igaza...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.06. 13:23:39

Én egyszerűbb módon tudom megítélni a dolgot:

Ha ránézek a kúgárra, birtoklási vágyam támad.
Ha a bmw-re nézek rá, hidegen hagy.

Olyannyira, hogy a róla készült tesztet sem olvasom el, mert nem érdekel.

McK (törölt) 2010.09.06. 13:27:28

@gyvy: Egy 90LE-s TDI Passatnak nem szabad baja legyen,ha gazdája volt.
Legalább olyan megbízható kell legyen-sőt- mint egy 200 ezret futott benzines Opel.

McK (törölt) 2010.09.06. 13:29:36

@Csumpi Hálidéj: Na..látod?
Ez így egészen más.
Mert ez szubjektív.
Az viszont,hogy melyik jobb autó,minőségben,fejlettségben,nem az.

Így el lehet fogadni.

BartiS2 2010.09.06. 13:30:48

@gyvy: egyébként volt nekem let is caliban... komoly masina volt csak elszólta magát az összkerék és 300 ló azóta tudom hogy sok az első keréken :-)

BartiS2 2010.09.06. 13:32:27

@McK: jah az 1,9 tdi motorok még huzva is meglepően sokat bírnak... nem egy-kettő van ami 250+ lovas és hétköznapokban használják különösebb gondok nélkül

hdnctrl 2010.09.06. 13:33:26

ennyi bunkót... nem is érdemes ide normális kommentet írni.

McK (törölt) 2010.09.06. 13:36:05

@BartiS2: Minden szempontot figyelembe véve szerintem a világ legjobb diesel motorja volt.
Teljesítmény,fogyasztás,megbízhatóság, élettartam,teljesítmény tartalék,szervízköltség,stb.
Külön külön sok motor tud ezekből valamit.
De együtt..

Érdekes 2010.09.06. 13:36:56

@scuynat: na de kedves scuynat, te is beállsz a bunkók sorába? :( :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.06. 13:46:03

@McK:

Nem is mentem volna bele soha ilyen idióta és parttalan vitákba, mint amik itt folynak.

McK (törölt) 2010.09.06. 13:48:50

@Csumpi Hálidéj: No de egész nap szakadó esőben mit nézzen az ember..egész nap PornóT?
:D

Hurri Kán 2010.09.06. 13:49:46

@McK: ha volt gazdája akkor nem. csak itthon ilyet kifogni szerencsejáték, engem leginkább ez volt ami visszatartott.

@BartiS2: gratulálok hozzá, gyönyörű darab.

Shadowbull 2010.09.06. 13:51:26

@Csumpi Hálidéj: Jovan, de most kepzelj oda egy 8 hengeres BMW kupet.

Nyilvan egy takarekossagra hegyezett limuzinra eleg kevesen pofozzak a bohocot.

sb

gigabursch 2010.09.06. 13:52:34

Kedves Róbert!

Az összahasonlítási alapod egyébként egyáltalán nem légből kapott és nem demagóg.

De álljon még itt néhány szempont.
- öreg kocsinál olcsóbb a kötelező, nincs kötelező casco, nulla a teljesítményadó.
- öreg kocsinál kicsit több alkatrész kell, amit viszont nem a méregdrága szakszervíz tesz be, hanem a kedvenc szerelőd (tudom, te most szakítottál, de ez egy másik kérdés)
- az ára, ha műszakilag és esztétikailag jó (nem tökéletes, csak jó), már ugyanannyi marad néhány év után,
- az értékvesztés az újon iszonyat
- a régihez szervíztapasztalat dögivel van nemzetközileg is.
- a régit már a fene se akarja ellopni
- ha netán valahol egy kicsit sérül - nem esel kétségbe.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.06. 13:56:41

@Shadowbull:

Ha birtoklási vágy felől közelítjük meg a dolgot, egy E30-as M3-as vagy egy kabrió, vagy egy E36-os erősebb vágykeltő hatással van rám.
De ugyanennyire egy dobozos (nem platós) Zsuk is.

Fasza a 8 hengeres bmw kupé is, kipróbálnám, meg elfogadnám,de ha áll mellette a parkolóban egy E30 M3 is, akkor az utóbbit nézem meg inkább.

Ez ennyi, nem több.

BartiS2 2010.09.06. 13:56:58

@McK: azon, hogy keveset eszik meg a szerviz részén nem is csodálkoztam... csak mivel én járok dragra versenyekre ott kezdtem figyelni 12 es időket futo ibizára meg a 10es időket futo célgépre és mindben az 1,9 tdi van... kérdezgettem azt mondták 300 lóig jók és az ibizákat hétköznapokban is használják... és ami még érdekes, hogy a 250+ ló elérése pénzben is elég olcsóból megvan...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.06. 13:59:25

@BartiS2: Sötétkék kombi volt?
Akkor az 2.5TD haver volt,ő szokása kint maradni előzés után is,hogy lássa a mögötte jövő autós,hogy szabad a pálya. :)

BartiS2 2010.09.06. 13:59:59

@gyvy: köszi, szerelemből van ;-)

BartiS2 2010.09.06. 14:03:12

@BeeTm: nem ez tuti benyás volt mert diesel nem megy ugy füst nélkül... 3000es 250 lovas lexussal voltam és csak fullgázos gyorsításokkor mentem rá....
kombinak kombi volt de fehér elől valami nagyobbacska lökhárítóval... mindenesetre látszott nem először halad a szakaszon :-)

Hurri Kán 2010.09.06. 14:04:13

@BartiS2: gondoltam. Esetleg átépíteni dízelre? Úgy olcsóbb meg ugye a zemisszió :DD

BartiS2 2010.09.06. 14:09:53

@gyvy: diesel jármű nem volt még nekem, keveset megyek ahhoz és tulságosan szeretem a benyás autók hangját... de ha egyszer elkap az emisszios betegség akkkor ki tudja mi jöhet még :-)

BartiS2 2010.09.06. 14:11:14

www.youtube.com/watch?v=9-GiX7DxBBs&feature=related

ezt csak ugy ha már benyás motorok hnagjánál tartunk :-) nem vág a témába de nem baj.....

Hurri Kán 2010.09.06. 14:11:40

@BartiS2: inkább maradj egészséges.

Érdekes 2010.09.06. 14:29:29

@BartiS2: Nekem max benzines hibrid, a korom meg maradjon meg a traktoroknak meg a fanatikusoknak :D

DNA 2010.09.06. 15:54:23

"Bimmermen" eléggé epic fail ez a BTK-val Robi... Superman az még mindig nem Supermen.

c 2010.09.06. 16:56:46

@ratobr:
Lepapírozva, rendszámozva veszek tőled egyet újat 7 milláért. Így te is keresel rajta 500 000Ft-ot.
Megegyeztünk?

Ja, hogy kint ennyi? Kint a BMW se ennyi...
Egyszerű lélek!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.09.06. 17:11:41

lehetne egy olyan összehasonlítást csinálni, hogy használt Dacia Logan - új Cougar, vagy Fiat Panda - Porsche Cayenne Turbo

ezeknél is sok minden érdekeset ki lehetne számolni (:

iamnobody (törölt) 2010.09.06. 17:41:21

@ratobr: "Az elmeny pont az,hogy NEKED kell vezetni,es erezni mindent ami tortenik a kocsival" - Muhahaha
Az amcsi autokat vezetni kell,nem asszisztalni a kompjuternek a haladashoz. - Muhahahahahaha
A mostani USA autok meg sorra picsazzak a Nurburg ringen az altalad imadott JO AUTOK TOP valtozatait. - Muhahahaha
Kenyelemben meg a kanyarban sincs egyik BMW,stb sem. - Muhahahahahaha

Hogy te milyen okosakat le nem írsz!
Te, ez itt valami helyi szokás, hogy lePDTI-zik az embereket, sértés gyanánt? Mert nagyon lol! :) ..meg márkákkal?! Tegnap dáciával próbáltak megsérteni, ma TDI-m van. :D Megnyugtatlak: erős, szívó benzines! Naszal, te egy meggyőződéses figura vagy, toljad az usa fanságot, ki nem fossa le, hogy mit zsolozsmázol magadnak. Ha értenéd amit, írtam, akkor nem hondáznál, nem bmw-znél, nem ugatnál. Egyszerű, ostoba emberek azok, akik szerint egy autó csak azért mert usa=fasza, vagy mert bmw=übermensch. Ilyenekkel nem lehet érdemben vitatkozni, mert ledáciáz, lePDTI-z(amin szétröhögöm magam).

Szal, ha te nem látod az usa hibáit (is) és nem tudsz elismerni más gyártók erényeit, akkor nincs is miről beszélni, nem vagy objektív.
Én így gondolom:
USA = nagy, nehéz benzintemetők, némelyik brutális/fasza formával, de műszakilag nem dobom hanyatt tőle magam;

BMW = fasza-fasza, sokáig nagyon csíptem, de kifordultak magukból, nagyon béna formák az utóbbi időkben, műszakilag rendben van, német precízió, elismerésem, de semmi "felsőbbrendűség";

Honda(japók általában) = egyszerű japán forma, lehetne összetettebb/nézhetne ki jobban is, műszakilag rendben van, motor/futómű hibátlan, belseje siralmas;

MB = sose szerettem, nem tudok azonosulni vele, műszakilag biztos toppon van, ebben nem kételkedem, az utóbbi időben csúnyán megalázza a bmw-t, mert egyre jobb formákat csinál, amik még mindig úgy néznek ki, mint egy mercedes;

Audi = nincs olyan autója, ami tetszik, de nem én vagyok a célközönség, műszakilag a csúcson van, elismerem a minőséget;

Franciák = olcsók, nagyon kényelmesek, de szerelni rémálom, műszakilag nincsenek a toppon, de a célközönségnek nagyszerű, én nekem soha;

Olaszok = Jól néznek ki, nagyon szépek a formák, de tartok tőlük, nem a megbízhatóság jut elsőként az eszembe róluk, nem választanám.

etc., etc., etc.

Szerintem valahogy így néz ki, ha valaki elfogulatlanul el tudja ismerni mások erényeit, és beismeri saját kedvencének hibáit. Légy objektív, kicsit elfogulatlan, aztán PDTI-zz, meg dáciázz!

last barons 2010.09.06. 18:05:37

@Kókler Róbert: értem. akkor te mindent tudsz az autózásról úgy összességében.
mert ugye benzinvérűek tartanak xsara 1.9 d-t.a kellem, meg az érzés miatt.
jah, miért kellene a hengerfejben lennie a vezérműtengelynek?
máshol nem lehet?
jó,hagyjuk is felesleges bármit mondanom, mert csak az ordenáré stílusodban fog rám hányni valamit, én meg ha megbocsájtasz, nem kezdenélek el megnevelni, mert ha anyukádnak és apukádnak nem ment valószínűleg én sem járnék sikerrel.

mindenesetre minden autó szerelmes nevében-legyen az bármilyen "fostalicska-szarkupac" csak annyit fűznék hozzá, hogy szégyelld magad.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.06. 19:37:37

@last barons:

Pedig érthető a dolog.

Kiskoromban nekem is Citroen Xara 1.9D Van poszterekkel volt kitapétázva a szobám.

Bár formára lenne mit gyúrni rajta, de mégsem hagyhattam figyelmen kívül azt a tényt, hogy ennek már a hengerfejében van a vezérműtengelye.

höhöhö

Persze én egy puntó 1.1-essel "csapatok(!)", de itt nem erről van szó, hanem szerelemről. Mert gazdasági megfontolásból senki sem vesz kúgárt vagy 13 millás béemvét.

Nem is értem, miről folyt a vita.

Winkler nagy mágus vagy szimplán tapasztalt, mert előre tudta a poszt hatását. Bár túl nehéz nem volt megjósolni, és szinte betűre tudtam már a kommentek szövegét is előre.

Jól szórakoztam, köszönöm!

Tigrisszív 2010.09.06. 20:09:32

Szerintem keresztelkedjetek át Totalbmwv.hu-ra, akkor már legalább azt a kevés - egyre kevesebb - időt sem töltöm majd itt, mint eddig.

Tigrisszív 2010.09.06. 20:10:47

Keresztelkedjetek át totalbmw-hu-ra, legalább azt a kevés - egyre kevesebb - időt sem fogom itt tölteni, mint eddig.

Tigrisszív 2010.09.06. 20:11:49

Még arra sincs "időtök", hogy ezt a tetves, redvás blogmotort meghegesszétek... hagyjuk...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.09.06. 21:36:00

Winkli
Tegyél gázt a Cougarba, és akkor mindennél jobban megéri. Rendes országban a gázt környezetvédőnek tartják, úgyhogy azzal lassan egyhelyen lenne az Efficient Dynamics-al.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.09.06. 21:39:13

@Tigrisszív:
Mondj valami rosszat a BMW-re, azonkívül, hogy túl sokan tartják parasztoknak a BMWseket. Kis alapja van mondjuk, ezt én is sajnálom, de több bodzaszedőnek van kaockaladája, mint BMW-je.

The Good Boy 2010.09.06. 21:59:46

csak azt szeretném mondani, hogy: 419

Robi!

Árulj el egy titkot:

A hétfő reggeli értekezleten volt buksisimogatás a Bende részéről, vagy sem:))))

Ezért a posztért megérdemled, mint ahogy az a pár kommentelő is, aki kellemes perceket okozott nekem a hozzászólásaival.
Még jó, hogy tegnap délutántól nem követtem nyomon a sztorit, így most egyben sikerült letolnom a hsz-eket.

Uraim, még egyszer köszi!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.06. 22:22:20

@megszaLott:

Valamennyire megérthető az idegenkedés, ha az ember az úton egyfolytában azt tapasztalja, hogy béemvével túrják le az útról, látja záróvonalon, mozgássérültparkolóban, stb. Indexet villanni szinte egyiken sem, stb....

Némileg megalapozott dolgok ezek és az idegenkedés (utálat) itt sosem a technikának szól, amit tartalmaz az autó, hanem ennek a jellemnek.

Xero 2010.09.06. 23:26:24

@hakapeszimaki1986: Aki az önmaga ellensége, és a nyilvánvalóan szervízre szoruló szörnyeket veszi meg az meg is érdemli.
Ismerek olyan dízel Toyotát relatív normális futásteljesítménnyel (3 év 65e km), amit a kutyának sem ajánlanék, pedig megkapott minden szervízt. Egyszerűen tudom, hogy kirúgták a lelkét.
Ilyen alapon kb semmit nem lenne szabad megvenni használtan, mert úgyis szar.

Amúgy ismétlem: benzin párti vagyok ezt úgy mondtam! :)

Sam8888 2010.09.06. 23:36:29

Hobbiautónál nem tökmindegy mennyibe került? Élvezed és ez a lényeg! Ez kellett, mert ilyet akartál! Ilyenkor ne a számok érdekeljenek. (különben akkor mindenkinek 2. szériás swiftje lenne...)

RÁMBÓGECI 2010.09.07. 00:35:38

pár évtized alatt biztosan ki fogja forrni magát a "kommentelés" technikája és valamilyen úton-módon kiküszöbölhető lesz a "jótékony" inkognicitás....

teljesen elképzelhetőnek tartom példáúl akár néhány év múlva is már, hogy egyszerűen gáz lesz nem valós névvel, vagy adatokkal kommentelni, vagy egész egyszerűen valamit magára adó blogok nem teszik lehetővéaz ilyesmit, mint ahogyan az anonym komizás is kezd megszűnni egyre több blog-felületen...

egy-egy "lepadkázod a fejeddel csicskageci..." szöveg példáúl akár médiatörténeti segédanyagokba is be fog kerülni biztosan...

...úgyh. hajrá fiúk!!!

én példáúl 27 éve foglalkozom a quattrocentóval...

BartiS2 2010.09.07. 08:36:23

@RÁMBÓGECI: én pl most sem titkolom a kilétem bárki nagyon könnyen rámtalál ha akar, és felvállalom amit irok... de persze sejtem, hogy általában írod amit írsz....meg nem én vagyok egyedül így hanem még jópáran itt viszont akik így vannak azoknak meg is lehet nézni a kommentjeit...

BartiS2 2010.09.07. 08:37:48

@Érdekes: jól mondod csak egy a baj, hogy abból egyenlőre még csak ujat vagy nagyon keveset futottat mernék venni mert ha javítani kell nem tudom mi van...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.07. 09:13:40

@Csumpi Hálidéj: Komplexusok.
Mert szerintem a kisautós boyracerek a bunkók. Ettöl még vennék Hondát, ha lenne vonzó autójuk. (Na jó, nem vennék.)

Tigrisszív 2010.09.07. 09:50:34

@megszaLott: Nem akarok rosszat mondani a BMW-re, nem az autó tehet arról, hogy zsírnyakú kőbunkók ülnek benne, tisztelet természetesen a kivételnek. Csak az tűnt fel, hogy ha most megnézed a Totalcar kezdőlapját, akkor mik is az arányok? 4 (négy) BMW-s cikk, 1 Fordos, ma már 1 Rönós (tegnap még nem volt fenn), 1 Opeles, 1 Ferraris és 1 SSC-s, utóbbi kettő ilyen feltételezős, nemtommilesz stílusú. Szóval csak erre akartam felhívni kissé a figyelmet, az aránytalanságra, ami eléggé "bértollnok" jelleget kölcsönöz a T. Szerkesztőségnek.

Tigrisszív 2010.09.07. 09:54:28

@Shadowbull: Nem. Kezdődő Totalcar fóbiám van...

traxx 2010.09.07. 10:03:47

Addig, míg kis hazánkban egy diesel középkategóriás autót sportkocsinak vesznek a birka népek, teljesen felesleges vitatkozni, melyik a jó választás. Azért van ennyi féle autó, hogy az egyszerű ember ki tudja választani, melyik tetszik neki(csak nekünk még fel kell nőni ehhez agyban is, pénztárcában is). Egyébként Én is birka vagyok, mert én is amcsi autóval járok, pedig amire kell, arra elég lenne egy 1.0-ás szuzi is :)

Ákii (törölt) 2010.09.07. 10:09:28

@Csumpi Hálidéj:

Valaki magának vesz autót, valaki meg állandóan azzal van elfoglalva, hogy ilyen-olyan autóban ülve vajon mit gondol róla a külvilág...

Ezt meg hagyjuk már, hogy minden posztban legalább 100 ember kerül elő, akiket naponta hoznak halálközeli helyzetbe természetesen kizárólag nagy német prémium autókkal az utakon, akik soha nem láttak még BMW-t indexelni, akik csak és kizárólag X5-ösöket látnak mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen parkolni, és a többi hasonló hülyeség. Vannak, ezt senki sem vitatja, de koránt sem ilyen fekete-fehér a dolog, kommersz autókban is legalább annyi tahó ül. Mellesleg nem bizonyos márkától lesz valaki paraszt - az belülről jövő kényszer.

CSIBE TE NYOMORÉK 2010.09.07. 10:52:52

@Tigrisszív: MIÉRT MIRŐL ÍRJANAK??

A SAABRÓL VAGY A MARUTIROL??

CSIBE TE NYOMORÉK 2010.09.07. 11:05:57

@Tigrisszív: HA VALAMI ESETLEG NEM TETSZIK NEM KELL JÖNNI IDE.

NEKEM TETSZIK! JÓ CIKKEK ,ÍRÁSOK ÉS LEGYEN IS SZÓ AZOKRÓL A MÁRKÁKRÓL AKIK URALJÁK AZ AUTÓIPART TECHNOLÓGIAILAG.

Tigrisszív 2010.09.07. 12:58:15

@CSIBE TE NYOMORÉK: Az aláírásod elfelejtetted: "Üdvözlettel egy zsírnyakú kőbunkó"... :DDDD

Hurri Kán 2010.09.07. 13:07:35

@Tigrisszív: :DDD

Javaslom alapítsunk egy "akármilyen bunkók is a BMW-sek (tisztelet a kivételnek) nem fikázzuk őket!" fan clubot :DDD

Tigrisszív 2010.09.07. 13:10:55

@gyvy: Mi több, egyházat alapítsunk... :DDD

CSIBE TE NYOMORÉK 2010.09.07. 13:14:58

@Tigrisszív: TE KIS SZERENCSÉTLEN OSTOBÁM:(.

JAJJJ SOK A BMW CIKK:S HEHEHE

Tigrisszív 2010.09.07. 13:28:35

@CSIBE TE NYOMORÉK: Tudom, neked a Maunikasó is kevés volt és mentél tüntetni a zertéel elé... :D

szatyi 2010.09.07. 14:02:54

Ebből a kis postból nekem az jött le, hogy azok a marketingesek igazán megérdemelnék a nobel-díjat, akik egy alapáron tízmillás autónál selling pointtá tudták tenni a fogyasztást. A hetvenes években elég nehezen tudom elképzelni a jelenetet, amikor Barkós Jürgen azzal villant a diszkó előtt, hogy a BMW-je milyen keveset eszik :)

gascan 2010.09.07. 18:48:48

@szatyi: Te viszont az egyszerusegert erdemelnel Nobel-dijat. Az, hogy valaki ennyi penzert vesz autot, nem jelenti egyben azt is, hogy szivesen szorja a penzt a kuton teljesen feleslegesen. Ha egy auto a maga kategoriajanak egyik legtakarekosabb modellje, az minden kategoriaban selling point. A 70es evekkel kapcsolatban pedig muvelodj egy kicsit:
http://hu.wikipedia.org/wiki/1973-as_olajválság

Fischer 2010.09.13. 19:54:45

hehe, hehe!
jó poszt, riposzt...
kattintékony...

hm...
bmw?

e30-ig témaalap, utána inkább hagyjuk!...

hagyjuk meg a törzsközönségnek őket, a jellemző társadalmi csoport könnyű azonosíthatóságának fenntartása érdekében... :-)))

szatyi 10-est lőtt:

"azok a marketingesek igazán megérdemelnék a nobel-díjat, akik egy alapáron tízmillás autónál selling pointtá tudták tenni a fogyasztást."

sok az idióta a földön, na...