Akihito kis mozdonya

Mazda 6 CD163 GTA szedan és CD180 GTA Sportkombi

  2010. szeptember 01. - ommm Címkék: vélemény mazda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 6392

Az utóbbi évtized legértelmesebb fészliftjét kapta meg a Mazda 6. Durván versenyképes lesz így vagy beleolvad a tömegbe? Idebent megtudja.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr102263605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karolyist 2010.09.01. 08:59:58

Hiába jó autók a Mazdák, de 8-9 milla egy középkategóriás autóért kurva sok.
Nem hiába nem látni az új 6-ból sokat az utakon, az első generációs 6-sal Dunát lehetne rekeszteni, annyi van belőlük az utcán.

Ennyi pénzért ez az autó: DISLIKE

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.09.01. 09:05:23

nekem majd akkor lesz Mazdám, ha megint valami ilyesmit gyártanak, mint ez a két klasszikus

special.blog.hu/2010/05/30/mazda_1300

vagy ez

special.blog.hu/2010/05/11/mazda_929_coupe

az elmúlt húsz évben egy Mazda sem tetszett, ráadásul a 6-ban úgy fájt a hátam egyszer egy 4 órás út alatt, hogy azt hittem eltört a gerincem

Bajusz. 2010.09.01. 09:17:21

én most is mazdát hajtok (2-es), nekem kéne egy kombi 6-os. Mondjuk 9 milla ténlyeg sok érte, de ez a top felszereltség, lehet óccóbb is...

florentino 2010.09.01. 09:21:35

@GYUSZI BACSl:
Nekem is megfájdult a hátam a 6-osban, már 2 óra után.

lacza87 (törölt) 2010.09.01. 09:29:10

Tuti h belealkudnám, h az alapabb felszereltségek hátsó lámpáit kérem, még ha szükségem is van a GTA-hoz tartozó egyebekre. Horribile dictu egy nem gyári szelidített hátsó lámpa.

kzolika 2010.09.01. 09:44:41

RS Octavia. Motorikusan egy Passat, viszont belül-kívül jobban néz ki, mint egy azonos árú Passat. Ebből talán még többet is lehet látni, mint 6-osból. Nem is értem, miért maradt ki a lehetőségek közül.

kzolika 2010.09.01. 09:46:17

Mazdából meg csakis MX-5. NA vagy NB.

Eldorado 2010.09.01. 09:50:44

2003 Mazda6 diesel kombim van. Meg vagyok elégedve vele, persze ez sem tökéletes. Az árhoz csak annyit, hogy prémium autót (Mercedes, BMW) hasonló motorizáltsággal, felszereltséggel közel a duplájáért kapni. Cégautóként BMW X3 használok, na annak a kényelme, helykínálata pocsék illetve a széria ülései ritka kényelmetlenek.

Ciri 2010.09.01. 09:57:03

@Eldorado:

"Az árhoz csak annyit, hogy prémium autót (Mercedes, BMW) hasonló motorizáltsággal, felszereltséggel közel a duplájáért kapni."

Ez azért túlzás.

Pukker 2010.09.01. 09:59:00

Nincs benne potkerek, a mazda assistance meg penzert vontat el barhova. Egy defekt igencsak horror lehet ezzel a kocsival. Mondjuk este vagy hetvegen, kulfoldon.

Rocko- 2010.09.01. 09:59:37

@kzolika: "RS Octavia. Motorikusan egy Passat"
miért nem rögtön Porsche?

2010.09.01. 10:16:51

Szevasz Pista (a kombista) :),

Én is hiányoltam a felsorolásból a Fostávia kombit, de persze tudom: papíron az egy lentebbi kategória (méretben). Szerencsére csak papíron :)

Nagyon nézegettem a 6-os kombit én is, de csak alapmocival tudtam volna megvenni...az elég gyenge ehhez a szekrényhez. Csak a dizájnért pedig nem adok annyit. Majd, egyszer, talán.

Eldorado 2010.09.01. 10:19:51

@Ciri: BMW 520d Turing alapára 12 500 000 forint és ehhez tegyel hozzá egy-két extrát.

kzolika 2010.09.01. 10:21:44

@Rocko-: Miért nem rögtön Porsche, csak Passat?
Azért amit írtam. Az RS Octavia motorjai benne vannak a Passatban is, kinézetre visszafogottabban, RS Octaviához hasonló felszereltséggel drágábban. Illetve Pista a VV csoportból a Passatot tette be, mint lehetséges alternatívát.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.01. 10:21:47

Most akkor Akihito vagy Akihiro?

Répatorta 2010.09.01. 10:26:29

Szép a limuzinok 500 liter feletti térfogata, de ehhez egy 50 cm-nél kisebb nyílás tartozik

Pukker 2010.09.01. 09:59:00
Ez azért durva. Itt már normális szolgáltatásokat kellene nyújtani egy assistance-nak. Azért még mindig csak 3. a három tömeggyártó japán közül (Honda, Toyota, Mazda) A Toyota még az üzemanyag kifogyása esetén is ingyen segít, mint ahogy egy defektnél is (és van mankó kerék az Avensishez)

Hilux94 2010.09.01. 10:28:22

Amikor pár éve japóautó vásárló körútra indultunk a különböző szalonokba tutira megnéztük a Mazdát is, de ugye a cégnek annyira jellegzetes, markáns modelljei vannak, h semmire sem emlékszem belőlük, még a markecinges hölgy fenekére sem, csak a túlárazottságra (najó, a piros RX8-ról és a mulatságos kézifékről rémlik valami). Vettünk helyette rivális japót, ugyanolyan felszereltséggel, talán 700e-rel occsóbban?

Ja, még annyira emléxem, hogy ismerőséknél családostul rohadt le apa büszkesége, a zsírúj Mazda 6 sportkombi, amikor épp nyaralni indultak vóna...

GiXXXer 2010.09.01. 10:41:37

Kedves Vályi Úr!

A Subaru Outback ugyan hogy jön a 6os kombihoz? Talán Legacy kombival kéne párhuzamot húzni, ugyanis az Outback nem egyenlő a Legacy kombival!
Ahogy az A6 Avant sem rögtön Allroad Quattro...

Shadowbull 2010.09.01. 10:42:02

@Eldorado: Ugye nem akarod ezt az autot egy 520d-hez hasonlitani?

sb

ZoRRaW 2010.09.01. 10:45:23

@Hilux94: hasonlót bármilyen új autó tud produkálni.

@Pukker: a pénzes vontatás fura, magyarországi hivatalos kereskedő szerint ha Mazdánál szervízelsz, akkor a következő szervízig ingyen jár a vontatás, külföldön is.

www.mazda.hu/owning_mazda/owners_club/

Ilyet szinte minden nagy márka kínál már egy ideje, ezért próbálnak az autóklubok vmi pluszt és újat nyújtani az éves díjért.

biker_kolee 2010.09.01. 10:47:45

"Ami már fontosabb, hogy a kombi szerintem jobban néz ki."

Hiába, az évek előrehaladásával és így, a családalapítás küszöbén minden ember megváltozik egy picit. :)))))))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.01. 10:53:26

@Eldorado:
?error

A 3-ashoz szokták hasonlítani. Meg a C-Klassehoz. Ha már. De nem érdemes.

Mert azok az igazi versenytársai, amiket a Pischta említ.

BMW /// 2010.09.01. 11:08:45

@Eldorado: Minek hasonlítgatod ezt az autót egy 5-ös kombihoz?

Teljesen más világ,érzés,élmény..

Ennek az ellenfele még a 3-as lehetne de az is mindenben pipálja.

Hurri Kán 2010.09.01. 11:12:38

Ha venném, csak a kombi. De ezért a pénzért igen, Subaru is szóba jöhet, Passat kombi is jól felszerelve... Insignia azért nem, mert beállt vele az Opel a divatkombik sorába, konkrétan egy E-Kadettnek nagyobb a csomagtere mint az Insigniának. Azért ez vicc...

Rocko- 2010.09.01. 11:19:37

@kzolika: de hát a Porscheben is az RS Octavia motorjai vannak.

Bajusz. 2010.09.01. 11:26:31

Na ja, egy Octavia kombi még alternatíva lehet, és ár-érték arányban verhetetlen is...

Psziho 2010.09.01. 11:27:37

azt nem lehet hogy egy 78'-as nagymazda ezzel a műszaki tartalommal?

Pukker 2010.09.01. 11:29:15

@gyuri-lux: Egyrészt ehhez márkaszervízben kell szervizelned (régen a garanciához is kellett, de az EU eltörölte). másrészt azt írja megkapod a szükséges segítséget, de nem azt hogy mindent ingyen!
Működőképes állapotba hozza, amivel aljuthatsz a legközelebbi szervízig vagy szállásig. Defekt esetén felteszi a pótkereked (ami tényleg megtesz). ha nincs akkor mit tud tenni? Elvontat egy gumiszervízbe (ha van olyan nyitva), de ez már nincs ingyen. Ha trélerezni kell az sincs ingyen. A gumiszervíz sincs ingyen. ha nincs olyan gumi amilyen kell a kocsidra, akkor veszel egyet hogy tovább tudj menni és majd valahol veszel egy olyat amilyen kell rá.

Namost képzeld el, hogy elmész sielni és mindez az osztrák alpokban derül ki a szállástól 200kmre valahol péntek éjszaka.

Egyébként mazdám van, 10 éve (626, 6, 5) és most is azt vettem volna, de ettől falramásztam (főleg hogy azon a héten volt egy defektem és a szervíz nem tudott gumit adni, hanem rendelni kellett). A gyári gumival nem tudsz defektesen közlekedni, egyszóval én nem mernék családdal elindulni egy ilyen kocsival a balatonnál messzebre.
ha valaki kereskedésben jár, nézze meg mi van ott helyette. mert rendelni sem lehet bele virslikereket.

Egyébként a mazda fasza kocsi, szerintem nem is drágább mint egy hasonló felszereltségű. A Ford mondeo az olcsóbb amiről tudok, a többi drágább vagy hasonló áron van.

hirtelendi 2010.09.01. 11:37:03

@Répatorta: Nem kell mindent elhinni, a Mazda assistance ingyen visz el, feltéve, ha érvényes az assistance kártyád, de ez igaz minden más modellnél is. És 12éves korig érvényes lehet.

hirtelendi 2010.09.01. 11:40:12

Amúgy nekem egy 185 lóerős GTA-m van, még a facelift előtti, és ez már a harmadik Mazda6 kombim, megvolt ez előző generációból is mindkét változat, és ha lesz automatájuk, a következő is Mazda6-os lesz (ha meg nem akkor Skoda Superb Kombi), és Pista cikkéhez csak annyit tennék hozzá, hogy nincs igaza, a GTA "lexus" optikás hátsó lámpája igenis szép:)

hirtelendi 2010.09.01. 11:41:52

Ja és nem kell feltétlenül 8-9 milásat venni, ez is, mint a többi kategóritárs létezik papíron már 4999999-ért, és decens felszereltséggel kb 5-6 milla között.

Gyarló Hintaló 2010.09.01. 11:51:03

Szép ez a kombi mazda, pont tegnap láttam egyet élőben. Sokan mondják a haverok közül, hogy "el-lexusodott", de szerintem nem. Jó megjelenésű autó de tényleg ebben a kategóriában, ilyen árért kínálnak még pár autót, szóval nehéz döntést kellene meghozni ha valami hasonlót vennék....

lacza87 (törölt) 2010.09.01. 11:57:28

@Hilux94: :) Neked meg ugye a gázpedált sem kell nyomnod, de ugye ez nem a tempomat miatt van. Viszont a fékpedált taposhatod, de néha hiábavaló. Motor, kormányzás mi is volt még mostanság? Tudom ezek Amerikában voltak, de 8 millió autónál tartunk már ebben az évben.

ratobr 2010.09.01. 12:35:00

A velemenyem szubjektiv.8.5-9.5 millio forint egy modern uj "sportos-csaladi-szemely"autoert?Ennyi penzt adni azert,hogy a panel elott parkoljon,neha elmenjen budaorsig a Metro-ba,enyhen szolva sok.A kocsifelhajton a nagy haz elott meg nem tul kirivo.Ha korulnezunk a mai vilagban,sokkal okosabban el lehet kolteni ennyi penzt.9milliobol vennek 2ert egy 3-400LE s "oromfaktor"izgatasara alkalmas sportkocsit,amit meg NEKEM KELL vezetni,nem pedig a sok 3betus szarnak,vennek 1.5-2mill-ert egy csaladi nagy autot eros motorral,tagas utasterrel,kenyelemmel,a maradek 5 millat meg porgetnem-forgatnam,otlet van rengeteg,ennyi penz meg eleg ahhoz,hogy sokszorozodjon az otlet-penz egyenlet eredmenye.A kreativitas ingyen van,az ego meg sok penzbe kerul..

F76 2010.09.01. 12:39:41

Mazda 6 vagy Accord kombi a két legszebb autó a piacon, de a Superb kombi is szép. Miért nincs egy jó összehasonlító teszt már végre?! Tudom, olvassam az auto bildet, csak ott mindig a német a nyerő.

Eldorado 2010.09.01. 12:40:41

@BMW ///: Amikor vezetési élményről beszélünk többek között ezek jutnak eszembe: Ferrari, Porsche, Corvette, Mustang, BMW M, Mercedes AMG stb. Családos emberként hármas BMW-t nem vennék és nem is ajánlom senkinek (méreténél és helykinálatánál fogva). Mint írtam 3 éve cégautóként BMW X3 használok. Úgy gondolom reálisan megtudom itélni a két autó közötti különbséget. A BMW motorja és futóműve valóban első osztályú illetve az extrák listája is végtelen. Persze ezt prémium szinten meg is kell fizetni. Természetesen senki nem mondta azt, hogy a Mazda a BMW - vel egy kategóriában játszik, de a saját árkategóriájában nem számít rossz autónak.
Persze mindez a személyes véleményem és tapasztalatom!

Hurri Kán 2010.09.01. 12:48:28

@ratobr: valahol ott a pont...
Nyilván van aki ennyi pénzzel a zsebében (ill. a bank zsebében inkább) csak új autóban gondolkozik, van, aki ennyi pénzzel is, ami tényleg az ő zsebében, inkább használtban. Mindenkinek ell kell dönteni, hogy új autónál fizeti a hitelkamatot meg az értékvesztést, vagy egy viszonylag fiatal használtnál az esetleges javítást.

Shadowbull 2010.09.01. 13:00:11

@Eldorado: "Családos emberként hármas BMW-t nem vennék és nem is ajánlom senkinek "

nekem volt ketto is, csalados emberkent.

Semmi baj a helykinalataval, 4 felnott siman elfer benne.

A csomagtere nem egy oriasi, az igaz, nade nincs akkora csomagter, amit ne lehetne dugig pakolni. Tapasztalat.

sb

Shadowbull 2010.09.01. 13:01:32

@ratobr: "vennek 2ert egy 3-400LE s "oromfaktor"izgatasara alkalmas sportkocsit"

Milyet adnak ennyiert? Mondjuk 400 lovasat?

sb

hirtelendi 2010.09.01. 13:01:36

@ratobr: Van akinek nem az a kérdés, hogy 8-9 millából hogyan oldjon meg egyszerre öt igényt. És ráadásul lehet egész más igénye is mint amiket te felsoroltál. De kétségtelen, a magad szempontjából igazad van, csak abból nemigen érdemes olyanokat általánosítani, hogy 8-9 milláért nem éri meg családi kombit venni pl. Hogyne érné meg, nekem megérte pl. meg megérte még a másik három autónk is (mindegyik a saját árát), meg majd az ötödik, és hatodik is megéri, csak az asszony eltűrje - mondjuk nyilván ez okból a sok autó közül egy az övé, és az olyan amit ő szeretett volna, szintén az általában nem megérős kategóriába soroltak közé tartozó jármű, viszont nekem nagyon megérte, mert így én is olyat választhatok, amit én akarok:)

hirtelendi 2010.09.01. 13:03:05

@Shadowbull: Régit, BMW 850-est pl. de lehet még egy csomót találni. Ez a probléma ezzel az érveléssel, nem veszi figyelembe, hogy másoknak más preferenciáik vannak.

hirtelendi 2010.09.01. 13:04:57

@Shadowbull: Ha már csomagtér, ez a Mazda6 kombi nem egy bajnok ebben. Az előző, az tényleg jó volt, de ez azért kevésbé pakolható (ha nem is kisebb) a Honda Accord meg egy vicc, jelképes csomagtartója van. Viszont három gyeekülés elfér a hátsó ülésen egymás mellett, még úgy is, hogy egy közülük keretes.

Shadowbull 2010.09.01. 13:09:08

@hirtelendi: Az Accord-ban?

A 3 gyerekes ismeroseim meg olyan autot keresnek allandoan, amiben elfer 3 gyerekules, oszt mindig ilyen szar buszlimuzinokat vesznek mint a Picasso meg a tobbi.

sb

Shadowbull 2010.09.01. 13:11:44

@hirtelendi: A 850es nem igazan sportkocsi, inkabb egy GT.

sb

Hurri Kán 2010.09.01. 13:11:47

@hirtelendi: ha már klasszikus kombi (tehát nem buszlimuzin, stb.), nálam 3 típus jönne alapvetően szóba: Mercedes E, Superb kombi és Omega kombi, sajnos a többi típus mind kezd divatautó lenni ami a csomagtartó rovására is megy.

2010.09.01. 13:11:47

@ratobr:
Az a baj tesó, hogy igazad van - a dolgok racionalis oldalát nézve. Én négy éve folyamatosan beszélem le magam az új, biztonságos autóról - eddig ment. Most beújítok, de ebben nem kis szerepe van annak, hogy tényleg biztonságos autót akarok a családom köré. Az egylégzsákos Fastra mán' nem okés.

E mellé azt a szimpla dolgot is el lehet képzelni (esetemben ez is tényező volt), hogy simán a magam örömére veszem meg az új vasat. Nem érdekel a szomszéd és mögöttem jövő véleménye...aki meg ért hozzá, az pontosan tudja, hogy lehet különbség egy 1.4 MPI Octavi és egy 1.4 TSI között :)

2010.09.01. 13:14:04

@gyvy: Te, a Superb az egy tanker. Próbéltad már? Egészen elképzelhetetlennek tartottam a szalonban beleülve, hogy befér egy madaras tesco standard parkolóhelyére...a belvárosi parkolás (bár fordulékony) sem lehet eccerű véle...

igaz, asszony javasolta, hogy vegyünk ilyet, lakást eladjuk és a ledöntött hátsó üléseken alszunk, élünk. Télen kicsit nagy lesz a benzinszámla, de más se nincs... :)

hirtelendi 2010.09.01. 13:17:59

@Shadowbull: Nem, az Accordban nem tudom befér-e, a Mazda6-ba bemegy. Az Accord csomagtartójába nem fért be egyszerre az összecsukott babakocsi meg az összecsukott gyerekágy.

hirtelendi 2010.09.01. 13:19:17

@Shadowbull: Akkor válassz bármi régit ami neked sportkocsi, a lényeg, hogy van, csak pont jó korban lévőnek és/vagy elég lepukkantnak kell lennie.

Hurri Kán 2010.09.01. 13:19:27

Igen, az. Egyébként A Omega kombim van, abban is remekül lehet aludni (meg mást is ;-)), parkolás sem akkora gáz vele, madaras teccsóba meg nemigen járok. De most komolyan, bár a belvárosban lakom, 10-ből talán egyszer van h nem férek be vele parkolóhelyre. Nem nagy dráma, cserébe meg ott a kényelem meg a hihetetlen méretű puttony.

hirtelendi 2010.09.01. 13:22:58

@gyvy: A Mercedes E ronda és drága, plusz komoly minőségi problémákkal is küzdenek, ahogy olvasom, a Superb az nálam is előkelő helyen van, főleg, ha nem lesz automatás kombi, amikor cserélem a mostani Mazdát, az Omega meg régi, első számú családi autónak évi 40-50k km futásra annyi időset én már nem vennék.

Hurri Kán 2010.09.01. 13:24:22

@hirtelendi: akartam az előbb írni, csak lemaradt, h az előző Accordnak még bődületes méretű csomagtartója volt (kombi), nem tudom az újjal mi a f...t csináltak.

@Balchee74: még valami: azért új autó helyett ha veszel egy jó állapotú, 2-3 évest, biztonságban tudja ugyanazt, csak spóroltál kategóriától függően 2-4 mill. forintot.
Mi most állunk cégautóvásárlás előtt, és pl. Passat kombi felextrázva, 3 évesen valós 100.000 km-el 3,5-4 mill. között, újonnan min. a duplája. Ha nem tudunk jó flottakedvezményt kialkudni, akkor nem veszünk új autót, minek?

hirtelendi 2010.09.01. 13:24:48

Amúgy a második autóm egy Omega A volt, és azt is nagyon bírtam. (Az első meg egy akkro 18 éves Trabant)

Shadowbull 2010.09.01. 13:27:03

@hirtelendi: meg jo hogy nem verem az oreg sportkocsikra :)

sb

hirtelendi 2010.09.01. 13:31:17

@gyvy: Az újat Európában is eladhatóra formázták :)

Amúgy érdekes ez az újat vagy 2-3 éves "régit" inkább. Az előző mazda6 kombim újonnan 7,2 milla volt, 3 évesen 126 ezer km után 3,1-ért ment el, barátom vette meg, ő spórolt 4,1-et az biztos, és egy nagyon jó autót vett, de azért az újban már sok biztonsági fejlesztés van, ami abban nem volt, akár aktív, akár passzív. De hogy ez a sok, valójában mennyit jelent mondjuk egy adott szituációban, hát ez lehet egy komoly flém tárgya. Mondjuk a sávváltást segítő oldalradar szerintem nagyon értékes dolog, de ha azt mondanám ezért cseréltem autót és buktam el legalább azt amit a haver megnyert, hát magamat is kiröhögném. :)

Hurri Kán 2010.09.01. 13:34:11

@hirtelendi: mondjuk nem a mostanira gondoltam, az tényleg drága meg vicc hogy egy tizenmillás autón hal befelé a nagynyomású üzemanyagrendszer...
Igen, az Omega régi, de ha Neked is volt akkor tudod miről beszélek, másrészt viszont nem tudom, hogy amit simán csak családi autónak használnak, az megy -e évi 40-50 ezret.
Én még mindig ott tartok, inkább veszek egy tíz év körüli kocsit, költök rá hogy rendben legyen, és még mindig sokkal olcsóbban kijöttem mint egy újnál (körültekintő választást feltételezve), amit lehet hordani horror pénzért márkaszervízbe.

Hurri Kán 2010.09.01. 13:40:02

@hirtelendi: az új Accordot? Sztem az előző jobban nézett ki, ez az új csúnya, mint a lóharapás de persze ez az én szubjektív véleményem, másnak lehet tetszik. De az viszont nagyon is objektív, hogy egy ilyen kombiba mi fér bele, és ezen a ponton nálam a mostaniak 90%-a megbukik.
A különböző elektromos biztonsági kütyükről: nyilván van ami hasznos meg jó, bár szerintem ezek 90%-a csak jól mutat a reklámban meg plusz hibaforrás. Amúgy: sávtartó meg táblafelismerő meg önbeparkoló rendszerekről nekem az a véleményem, ha valaki ezek nélkül nem boldogul, tehát nem tud a sávjában maradni meg önállóan beparkolni az inkább sétáljon vagy max. kecskét vezessen de ne autót.

hirtelendi 2010.09.01. 13:41:57

@gyvy: Szerintem nem kérdés, hogy új autót vásárolni évi 40-50 ezer km átlagos futás alatt nem számít racionális döntésnek, bár minél kisebb az autó, annál kisebb is értékvesztése, de maradjunk a felső közepeseknél, ott ez kb igaz, vagy még ennél is több futás kell, hogy megérje, mert pl. a haverom ugyan 1 év alatt már vitte szervízbe hibával ami nálam nem volt, de kizártnak tartom, hogy a következő 3-4 évben évi átlag 1 millát költsön meghibásodásra, vagy akár csak nagyságrendileg ekkora összeget, márpedig csak ez egyenlítené ki az értékvesztési buktámat. Szóval tuti, hogy új autót nem a gazdasági racionalitás talaján vesz bárki is. De szerencsére törvény sincs rá, hogy csak úgy lehet autót venni, akkro mindenki 8 éves Swiftet vehetne csak :)

hirtelendi 2010.09.01. 13:46:27

(Csak halkan jegyzem meg amúgy, hogy már kommentelők sem a régik, egy japán újautós cikknél már rég itt kéne lenni a német és francia kommandónak, és már az egymás fikázása fázisban kéne lenniük, továbbá késhegyre menő vitának kéne zajlani újautó/régiautó és minek azonnal kombi ha családod van ügyben is. És már meg kéne lenniük a megmondó trolloknak is, hogy na hiszen, ommm megint csak egy már százszor lerágott autótól írt, csak azért hogy provokáljanak és nőjön a kattintásszám - Pista mellényúltál :))

Hurri Kán 2010.09.01. 13:47:47

@hirtelendi: Hát, igen. De ettől én még igyekszem nőből is, autóból is a 16-40 közötti korosztályt megcélozni :)))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.01. 13:51:14

@Shadowbull: Ja, arról nem is beszélve, hogy milyen hulladék van 2 millióért. Ha van.

hirtelendi 2010.09.01. 13:52:53

@gyvy: Szerinted, aki bevallottan nem nap mint nap jár ilyen autóval, és az is irreleváns, hogy aki nem tud ilyennel, az inkább ne vezessen, a biztonság fokozása mindig előny, kivétel nélkül, annak is aki tud ilyen nélkül, meg aki nem tud ilyen nélkül. És ugyan egyetértek, hogy az inkább kecskét vezessen, de bizony autót is fog, ezért jobb ha az övében, meg az enyémben is megvan minden, ami az ő hülyeségét enyhítheti adott helyzetben. Szóval ezek értéke nem vonható kétségbe.

Egyébként az új és régi autók között, ha eltekintünk az aktív rendszerektől, a passzív rendszerekben van komoly különbség, már csak a koruk okán is (elöregedés), ha figyelmen kívül hagyjuk mondjuk az eltelt évek fejlesztési eredményeit.

Nem nehéz belátni, hogy több biztonság mindig többet ér.

Pukker 2010.09.01. 13:56:09

@gyvy: miből gondolod, hogy a 100ekm 3 éves passatra kevesebbet költesz, mintha újonnan vennél egyet? lizingeled havi 300ért plusz a benzin. ennyit akkor is költesz rá, ha megveszel egy használtautót. 3 éves passatot szerintem nem lehet lizingelni, vagy horror áron.

Hurri Kán 2010.09.01. 14:02:41

@hirtelendi: többet ér, ez igaz, csak sztem ezekkel a csoda elektromos kütyükkel kezdünk az átlagamerikai user szintjére alászállni, ami nem feltétlen előny. Mindenkinek joga van hülyének lenni, csak nem kéne ezt a folyamatot még kívülről is támogatni, de ez csak az én szerény véleményem, nem kötelező egyetérteni vele.
Ha vezetés közben elalszol, a sávtartó elektronka sem fog megvédeni attól hogy bemenj a szembejövő kamion elé, sajnos.

@Pukker: Abszolút nem horror áron lehet 3 éves kocsit lízingelni. A másik: nem azt mondom, h nem kell rá költeni, csak ha mondjuk megveszem az új áránál 4 millióval olcsóbban és ráköltök egy mill.-t, még mindig beljebb vagyok, mert az jóval kevesebb mint az önrész. Másrészt nem kell márkaszervízbe hordjam, ami szintén nem mindegy, hogy egy olajcsere mondjuk 20.000, vagy 60.000.
És akkor még nem beszéltem a megspórolt hitelkamatról (kisebb a finanszírozott összeg, kisebb tehát a kamata is.)

Tomcy 2010.09.01. 14:08:52

Érdekes, hogy a motor halkságánál megemlíti a subaru-t de a végén a kocsik között már nem...
Az összkerék miatt vagy mi miatt?
Mert árban simán versenyképes lenne ezek között.

Plusz a hátsó lámpákat ért kritikát sem értem, mivel ezeknek a lámpáknak köze nincs a rengeteg autón látható ronda és gusztustalan lexuslámpákhoz.
Ez inkább egy műalkotásra hasonlít.

Pukker 2010.09.01. 15:41:44

@gyvy: egy vallalkozas azt tudja, hogy van 250e kocsira plusz 50e benzinre havonta. a lizingben nincs onresz, nincs plusz koltseg, ennyi es kesz.
ha van 3millere akkor azt nem kocsiba rakja hanem az uzletbe ott, tobbet hoz. foleg nem 3 eves fullos passatba.
ha osszetorod akkor a casco onresze a tied, ennyi a kockazatod. erted?

Hurri Kán 2010.09.01. 15:51:52

Én értem csak azt nem értem amit leírsz. A 3 éves kocsit ugyanúgy lízingelhetem, mint az újat, csak kevesebb havi összegért. Ha összetöröm és volt Cascom oly mindegy h 2 hónapos vagy 3 éves kocsit török össze. Mellesleg ha 8 millió helyett 3 millió az összeg amit a bankkal finanszíroztatok, kevesebb a havi kiadásom és ugyanígy Casconál is mert nem mindegy h egy TK esetén a biztosítónak 8 mill.-t, vagy 3-at kell fizetni. Ezen túlmenően Casco önrész szabadon választható bizonyos határok között mind új, mind használt kocsinál. Így tiszta?

hirtelendi 2010.09.01. 15:52:21

@gyvy: Ha vezetés közben elalszol, hamarosan egy elektronika fogja az autót biztonságosan megállítani. nem telik bele 10 év hidd el, és benne lesz az autókban. kamionokhoz nagyon előrehaladott fázisban van egy ilyen rendszer fejlesztése. Én nem látom miért lenne az elhülyülés támogatás, ha a biztonságot támogatják, könnyebbé teszik annak elérést ez senkit sem kötelez arra, hogy hülye legyen, és okosabb se lesz tőle senki.

hirtelendi 2010.09.01. 15:59:15

@Pukker: Lízingnél drágább autófinanszírozás nincs, főleg manapság. Annál még majdnem az is jobb, ha a saját pénzed rakod bele.Az autóhiteleknél és flottakezelőknél nagyságrenddel magasabb marzsokkal dolgoznak, és egyáltalán nem igaz, hogy nincs kockázatod, minden kockázat a tiéd, csak az nem amit a CASCO-d fedez a lízing puszta finanszírozás. Legföljebb elszámolásos szervízátalánnyal dolgoznak, de az is kockázat. A hosszú távú bérlettel kombinált flottakezelés a megoldás a vállalkozásoknak.

hirtelendi 2010.09.01. 16:01:55

@gyvy: A lízingdíj nem a kocsi korától vagy bekerülési árától függ, hanem a futamidő alatti értékvesztésétől, ettől függően lesz alacsonyabb vagy magasabba lízingdíj. Persze az igaz, hogy ha egy autó mondjuk 3 év alatt már elvesztette értéke több mint felét, akkro a következő 3 évre a lízingdíja kisebb lesz, mint egy ugyanolyan de új autóé.

Hurri Kán 2010.09.01. 16:06:28

@hirtelendi: azért a flottakezelés sem fenékig tejfel, előző munkahelyen flottakezelt autóink voltak, és kb. ahhoz is engedélyt kellett kérni a flottakezelő cégtől, h a gumit felfújhassam. Ha illetékes elvtárs éppen szabin volt, egy nyomorult engedélyre, h vihessem a kocsit olajcserére napokat kellett várni, más kérdés a szervíz haver volt, így utólagosan papírokkal megoldottuk.

Elektromos kütyük, részemről utoljára: a biztonságra vló törekvést elfogadom, lehet, félreérthetően fogalmaztam: szerintem ezek nagy része hamis biztonságérzetet kelt az emberek jelentős részében, tehát sokan nem tudják ezeket helyükön kezelni, ez a legfőbb fenntartásom. Persze az is igaz, a maga idejében a vonatot is ördögtől való szerkezetnek tartották, ma már nehéz lenne nélküle az életet elképzelni.

Hurri Kán 2010.09.01. 16:08:04

@hirtelendi: a lízingdíj alapvetően a finanszírozott összegtől és a finanszírozás időtartamától függ, esetlegesen maradványértékes konstrukcióval lehet még bűvészkedni, de annak elég komoly hátulütői lehetnek.

hirtelendi 2010.09.01. 16:19:03

@gyvy: Mert rossz céghez mentetek. Egy flottakezelőnek 7*24-es ügyfélszolgálata van, Mo-on belül 2 óra alatt, Európában 8 óra alatt tesz alád csereautót ha kell, te csak egy egy számot hívsz, ha nyűgöd van, a többit már ő csinálják. De ha akarod te intézed amit kell, és ők fizetik. Mindezt havi fix díjért, kockázat nélkül. Ez flottakezelés, a többi finanszírozó cégek kuruzslása. Amit Leaseplan, Autopark, Arval és hasonló banki hátterű cégek csinálnak az csak a flottakezelés imitációja. Ők valójában a bankjuknak akarnak jó finanszírozási üzletet, a többit meg a legkisebb erőfeszítéssel akarják megúszni.

hirtelendi 2010.09.01. 16:24:09

@gyvy: Könyörgöm a finanszírozott összeg az az árrés a beszerzési és majdani eladási ár között, és hülye lenne a lízingcég vele bűvészkedni, ő a lehető legalacsonyabbat akarja, hogy minél kisebb legyen a kockázata.

Amiről te beszélsz az meg már a szabadrablás kategória, amikor az un. lízingcég valójában kölcsönt ad neked a teljes vételárra és azt fizetgeted vissza, de még az autó tulajdonjoga is ott marad biztosítéknak, de az nem lízing, ha a teljes vételárat fizeted meg a lízingdíjban, és a tiéd majd az autó eladásakor befolyó érték (persze horribilis levonásokkal mindenféle idióta jogcímeken). A kalsszuikus lízing a rés finanszírozásról szól, és a tulajdonjog az értékesítési kockázattal a lízingbeadóé.

Hurri Kán 2010.09.01. 17:35:45

@hirtelendi: tisztában vagyok a különböző finanszírozási formákkal. Tudom, mi a flottakezelés, meg egy dolog h mi van a szerződésben lefektetve meg az egy másik hogy az a gyakorlatban hogy működik, sajnos jó céget még nem találtam.
A másik: valóban az lenne a normális h elballagsz, megveszed az autót használod oszt eladod, csak jelenleg pl. Magyarországon adó meg egyéb okok miatt egy cégnek egész egyszerűen nem éri meg kápéra kocsit venni még akkor sem ha egyébként megvan rá a keret.
Az is egy furcsa világ, hogy a kocsi drágább, ha kp.-ra kifizeted mintha hitelre veszed (a neppernek persze kell a hitel mert azon keres)...

Teljes vételárra kölcsönt meg nem kapsz, azok az idők elmúltak mondjuk az nem baj.

Igen, tudom mi a klasszikus lízing csak hát a jelenlegi rendkívül magasan fejlett magyarországi vadkapitalizmusban az is kicsit máshogy működik mint a világ egyéb elmaradott gazdaságaiban.

hirtelendi 2010.09.01. 17:59:42

@gyvy: Nézd, én saját 11 éves tapasztalatból beszélek céges autóüzemeltetési formákkal kapcsolatban, nem a levegőbe beszélek, amikor elmondom milyen a flottakezelő szolgáltatása, van több is a piacon.

És elhiszem hogy otthon vagy a finanszírozási formákban, csak akkor nem értem, miért írtad azt amit korábban írtál.

Ciri 2010.09.01. 18:19:56

@gyvy:

"és kb. ahhoz is engedélyt kellett kérni a flottakezelő cégtől, h a gumit felfújhassam. Ha illetékes elvtárs éppen szabin volt, egy nyomorult engedélyre, h vihessem a kocsit olajcserére napokat kellett várni, más kérdés a szervíz haver volt, így utólagosan papírokkal megoldottuk."

Mert ők fizetik.

"Teljes vételárra kölcsönt meg nem kapsz, azok az idők elmúltak mondjuk az nem baj."

Kölcsönt tényleg nem kapsz, viszont tartósbérlet esetén indulhatsz akár nullával is.

"A lízingdíj nem a kocsi korától vagy bekerülési árától függ, hanem a futamidő alatti értékvesztésétől, ettől függően lesz alacsonyabb vagy magasabba lízingdíj."

Így van.

@Eldorado:

"BMW 520d Turing alapára 12 500 000 forint és ehhez tegyel hozzá egy-két extrát."

Akarod mondani 320d. Egy katégóriát feljebb ugrott hirtelen a Mazda6? :)

Ciri 2010.09.01. 18:21:04

@Ciri:

"A lízingdíj nem a kocsi korától vagy bekerülési árától függ, hanem a futamidő alatti értékvesztésétől, ettől függően lesz alacsonyabb vagy magasabba lízingdíj."

Illetve természetesen függ az árától is.

Ciri 2010.09.01. 18:26:50

@gyvy:

"Másrészt nem kell márkaszervízbe hordjam, ami szintén nem mindegy, hogy egy olajcsere mondjuk 20.000, vagy 60.000."

Az újat sem kell. Viszont a fusi mester sem fog neked 20 ezerért számlát adni sem a munkadíjról sem az alkatrészről és olajról.
Ez biztos.

Rocko- 2010.09.01. 19:06:12

@gyvy: hát az összes. :D
ahogy Octaviaban van Passat motor, úgy van Porscheban is. ,)

Hurri Kán 2010.09.01. 19:18:10

@hirtelendi: lehet tudatlan vagyok de Magyarországon nem tudok olyan nagy flottakezelőt ami mögött nem egy bank áll.

@Ciri: lehet h ők fizetik, csak amikor az egyik kocsink már konkrétan kezdett életveszélyes lenni, és közölték hogy X kolléga aki az engedélyt aláírhatja csak jövő héten lesz, és egyébként kb.4 gömbfej cseréjéről volt szó.
Persze az a márkaszervíz ahová mehettünk még a többinél is kb. 25%-al volt drágább, de legalább egy olajcserét is képtelenk voltak rendesen megcsinálni.
Úgyhogy köszönöm, most már ebből nem kérek, az alkatrészt is elintézem magam és van olyan, nem sufniszervíz, aki normál áron megbízhatóan dolgozik és számlát is ad és garanciát is vállal.
Úgyhogy köszönöm, flottakezelésből többet nem kérek.

Hurri Kán 2010.09.01. 19:21:14

@Ciri: olajról nem is kell mert megveszem és odaviszem, akkor legalább a Shell Helix nemcsak a számlán van rajta...

Hurri Kán 2010.09.01. 19:22:43

@Rocko-: a Porscheban meg Skoda motor! Mán értem!!!!

nagyonkutya 2010.09.01. 19:58:24

Nézőpont kérdése,hogy kinek mi a drága.Szerintem nem az ára magas,hanem a fizetések szarok.Kis eltéréssel ennyibe kerül a többi környező országba is csak ott a fizu a magyar átlag 7-10x-e.
Szép autó,jó autó csak az a baj,hogy otthon az emberek 95%-a álmodozik ilyenről vagy csak fele ilyenről!Külföldön nem nézelődnek az autók között,hanem válogatnak.

Zs983 2010.09.01. 20:07:41

Szerintem azt is érdemes számításba venni, hogy milyen az értéktartása a kocsinak. Mint tudjuk Passatból és Mondeóból(pláne) céges,vagy flottás autóként Dunát lehet rekeszten.Ebből eredően ha azok kikerülnek a használtpiacra csillió :) kilóméterrel, akkor a te megkímélt Mondeódat stb.-det is lehúzza.Na a Mazdából szinte nincs flottás, vagy céges kocsi, max néhány, a vezető beosztásban lévőknek. A franciákkal meg ne is említsük egy lapon a Mazdát, vagy bármelyik Japánt....

Medzsor 2010.09.01. 20:12:52

Laguna3 és kész...

omi77 2010.09.01. 20:16:27

Idézet: " Luxusadó már nincs, a sarc fekete felhője elvonult, szabad az út."
Erről tudtok valami hivatalos infót is?
Ha igen akkor linkeljétek már ki légyszíves.

Kösz

Rocko- 2010.09.01. 20:17:51

@Rocko-: @gyvy: elvégre alapvetően mindkettő faros. :))))

Hurri Kán 2010.09.01. 20:30:50

@Rocko-: újabban orros is van! Bár ki tudja hátha a Porsche is kijön egy faros mikrobusszal! Autóipar mostani tendenciáját látva nem lepődnék meg!

Jut eszembe: kéne alapítani valami díjat "a leghasznavehetetlenebb/legértelmetlenebb/legkonzumidiótább stb. járműkategória feltalálója" műfajban lehetne odaítélni.

ommm 2010.09.01. 21:19:05

@GiXXXer: Persze, jogos. A Legacy kombi járt a fejemben és ilyenkor mindig előjön, hogy az Outback-kel nem hasaltam volna fel a hóra, aztán automatikusan ezt írom.
Mea Klumpa

Rocko- 2010.09.01. 21:27:51

@gyvy: naugye. nem fogyott az 1.4 HTP, ezért megcsinálták a Panamerát, abba már bele lehetett pakolni. :)))

redriot77 2010.09.02. 07:36:39

Jó, jó, de ha dízel japán középkategóriás akkor Subaru Legacy.

Muad Dib 2010.09.02. 09:18:27

Azért, ha most lenne 7,3 millám új kocsira, tuti, hogy egy Mazda6 TE Plus kombit vennék. Abban már elég sok minden benne van, ami számomra pozitív: tempomat, kanyarxenon, ülésfűtés, sávváltás segítő, 5 év garancia...

esef 2010.09.02. 10:42:38

@ommm:
Mazdán belül meg ott a BT50 összkerékkel. Igaz nem egy kategória, nulla sportosság, de azzal sem akadsz el a hóban...

2010.09.02. 12:28:32

@gyvy: Igazad van a 2-3 éves használtat illetően, de arra már jellemzően nincs gyári garancia (Weltautó, G2, Premium Selection stb. 1-2 évet ad). Ez is egy döntő érv volt az új mellett.
Ja és persze az, hogy úgy válogattam össze bele a cuccot, hogy 6-8 évig terveim szerint nem unom meg. A jelenlegi is hét éve van a seggem alatt és még mindig tudok neki örülni.

Nézegettem, hogy ennyiből milyen használtat tudnék venni...hát tudnék. De most lesz ez, aztán majd meglátom :)
süti beállítások módosítása