Mennyire rossz az Ariel Atom?

  2010. augusztus 03. - ommm Címkék: atom ariel nyertesek

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Tán emlékeznek még rá, milyen - szinte már közfelháborodást - okozott nyereményjátékunk, melynek végén öt olvasó nyerhetett egy Ariel Atom tesztvezetést cserébe azért, hogy megrendelte tőlünk jubileumi dupla DVD-nket egy ajándék bögrével. Voltak páran, akik azonnal, hangosan kritizáltak, predesztinálták, hogy rossz lesz, mert se kanyar, se száguldás, ráadásul instruktorral?

Aztán voltak olyanok, akik rendeltek, nyertek, és ennyire volt rossz nekik. (Az importőr készített hármójukal egy remek kis videót. Ez itt a Youtube-link.)

Itt pedig egy levél az egyik résztvevőtől. Köszönjük srácok, reméljük, nem bántátok meg. Ha olvassátok ezt a posztot, jelentkezzetek a kommentablakban, őszintén meséljétek el, nehogy azt gondolja bárki is, hogy csúsztatás van a dologban. És persze köszönet a profi együttműködésért az A.A.H.-nek.

Szia,

Túlvagyunk rajta, és gondoltam leírom amit tudok, aztán majd megvágod, és kiteszed ami kimehet belőle. :)

Szóval 17:00-kor volt időpontunk, addigra kellett kint lenni a Kiskunlacházi reptéren. Könnyen oda lehetett találni, kis sátor alatt kitöltöttük a nyilatkozatot, majd várakozni kellett, mert volt egy kis csúszás. Addig nézegettük a kifutó túloldalán békésen legelésző nyájat, és persze az előttünk levőket amint körözgetnek a géppel. Ami jegyzem meg, szerintem gyönyörű. Voltak kétségeim a hétköznapi használatát illetően, de azokat félretettem, hiszen ez elvileg egy versenypálya.

Aztán eljött a nagy pillanat is. Beleülhettem a gépbe. Előtte persze feltettem az ajánlott bukósisakot is. A beszállás annyira nem tűnt olyan könnyen kivitelezhetőnek tekintve a paramétereimet (188 cm, 90 kiló), viszont mégis meglepően könnyen sikerült. Kis kameraállítás volt, közben segítettek beszíjjazni az ülésbe, ami tök jól körbefogott, mégsem éreztem sehol keménynek.

Gyors eligazítás után (egyesben, csak megmozdítjuk az autót, kettestől pedig parkettázunk), majdnem elindultunk, amikor is kiderült, hogy nem vettem kesztyűt. Hoztak egyet, felvettem és nekivágtunk.

Első karika 100 lóerő. Ez volt a beetető rész szerintem, hogy szokd a környezetet. Utasítás annyi volt, hogy "4-be kapcsolj fel 120-130 körül pedig fékezz egyet". Ha a fékezésen túlvagy akkor hajrá a pálya végéig ami olyan 700 méter körüli volt az Arielesek szerint. Instrukció az előzőek mellé. 7000 alatt ne válts. Hm, oké... Persze felhívták a figyelmet, hogy fékezésnél kuplunggal együtt legyünk szívesek fékezni és ne váltsunk vissza. Oké. Kuplung, fék, gáz minden, mint egy normál kocsiban. Kis kormány előtted, ami teljesen jó fogású. Kormány előtt két kör alakú kijelző. Fordulatszám mérő bal oldalt, km/h jobb oldalt, alatta kis kijelző, isten tudja milyen adatokkal. (Nem mondták, én nem kérdeztem). Kuplung be (kicsit kemény, de nem veszélyes), váltó egyesbe be (hihetetlen rövid úton jár), majd elindulás. Ami meglepően könnyen sikerült, nem volt semmi rángatás, rántás. Kis mozgatás, majd kettes, és padlógáz. Motorhang felerősödik, én tapadok az ülésbe, szemem a fordulatszámmérőn, nehogy elrontsam a váltást, felpakolás, majd olyan 160-180 körül fékezés a pálya végén. Visszafordulás és még egy sprint a kiinduló ponthoz. Fékezés. Nem viccel a fékkel sem az autó, ugyanis konkrétan az egyenes végén minden egyes alakalommal lebegtem az ülés fölött. Vicces élmény, jót mosolyogtam rajta. A váltó rövid úton jár, nagyon precízen. Bár voltak akik ötödik helyett harmadikba pakolták szegény autót, nekem nem sikerült. Az összes fokozat teljesen természetesen követte a másikat, szóval én csak dicsérni tudom. Lehet vele gyorsan váltani, azt kell megszokni, hogy rövid úton mozog.

Kiinduló pontnál az instruktor kérdezte, hogy milyen volt? Őszintén, csak annyit tudtam mondani, hogy marha jó. Tényleg az volt. Motor leállít. Kapcsoló átállít, és máris 200 lóerő van mögöttem.

Új karika. Minden ugyanaz, mint az előbb. Érthetően vehemensebb gyorsulás, nagyobb végsebesség. Szóltak, hogy kicsit jobban figyeljek, mert most a kettes és a hármas hamarabb el fog fogyni, mint az előbb és tényleg hamarabb el is fogyott. A visszafordulásnál már szólt az instruktor, hogy lendületből menjünk, ne álljak meg. Oké. Enyhe sodródást éreztem, , amikor lepadlóztam a gázt (lehet, hogy csak az érzékeim voltak), mindenesetre egy nagyon pici ellenkormánnyal a kocsi már száguldott is visszafele.
Motor leállít, kapcsoló átállít és megvan a teljes ménes mögöttem. Mind a 300 ló.
Megint szólt az instruktor, hogy figyeljek, mert a kettes és a hármas még hamarabb el fog fogyni, valamint arra is, hogy 7000 alatt ne váltsak el. Oké. Elindultunk. Hát. Én igyekeztem odafigyelni, hogy amint elérjük a 7000-et váltsak, de azt hiszem, hogy a legközelebb amennyire jutottam hozzá az olyan 7500 lehetett. Ha visszagondolok akkor szerintem olyan 8000 körül sikerült ezeket a váltásokat teljesítenem. Hihetetlen gyorsan lepörgött a motor, és mindemellé hihetetlen gyorsulást produkált. A vége amit nekem sikerült produkálnom vele 235-240 között volt valahol az óra szerint.

Összességében nem is tudom mit mondjak. Hihetetlen gyors, nagyon közvetlen, könnyen irányítható autót volt alkalmam kipróbálni. Úthibákkal nem találkoztam, szóval a rugózásáról nem tudok mit mondani, az tény hogy az úttartása kiváló.
Hihetetlen élmény volt vezetni. A hatások amik értek, és amit mondjuk egy "normál" autóban zavarónak találna az ember, itt éppen ellenkezőleg működnek. A menetszél ami konkrétan cibálta rajtam a pólót. A váltások után a padlógáz, amikor a kocsi olyan szinten indult el, hogy én nem tudok rá szavakat mondani. A fékezés, amikor lebegtem az ülés felett olyan volt a fékhatás. A vigyor amit az arcomra csalt a gyorsulása. Ez mind megvolt, már a leggyengébb teljesítménynél is. És csak fokozódott, ahogy ez a teljesítmény emelkedett. Veszélyérzetem egy csepp sem volt az autóban. Na, ezt próbáld meg ott a helyszínen szavakba önteni... Nekem nem sikerült.

Az Arielesekről mindenképpen el kell mondani, hogy nagyon kedvesek és jó fejek voltak. Közvetlenek, beszédesek, jó humorúak. Bár a nyereményünk 4 km-re szólt ennél mindenki többet mehetett a Totalcaros nyertesek közül. Illetve mi 3-an akik délután 5-re voltunk hívva tuti.
Jót sztorizgattak, meséltek a beszerzésről, illetve a fenntartásról is miután vége lett a "bulinak". Egy pillanatig nem éreztették velünk, hogy "jó volna lelépni lassan", pedig reggel 8 óta ott voltak, és szünet nélkül mentek az autóval. Mi pedig valamikor fél 8 - 8 körül jöttünk el...

Sajnálom, ez kicsit hosszúra sikerült, de nagyjából ennyit tudtam írni.
Üdv,
Honti Péter

Lesz még ilyesfajta játék a közeljövőben. Aki akar, részt vehet azon is. Talán nem is lesz annyira rossz... Lám, talán vannak még csodák és valami az, aminek látszik?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr572196354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.03. 18:18:39

Azért nem lehetett ez olyan szar. Konkrétan picit irigy is vagyok. :)

X8 2010.08.03. 18:20:35

ez elég szánalmas

nagy élmény lehetett egyenesen menni vele

nevetséges

gnme 2010.08.03. 18:22:16

bácsinál milyen pálinka volt?

ommm 2010.08.03. 18:22:27

@X8: Már próbáltad? Saját tapasztalat?

red87 2010.08.03. 18:27:22

álomautóm... kár, hogy már az expón megvettem a dvd-t...:(

red87 2010.08.03. 18:28:23

@X8: imádom az ilyen okos embereket:D

Hullahoppkarika 2010.08.03. 18:29:30

csak aki irigy az mondja ezt :)

bár az indavideos vidit most sem fogom megnézni csak azért se mert indavideo!

youtubeon többen meg is néznék(ngayobb reklám) nem értem h miért ragaszkodtok ennyire az indavideos szerződéshez :(

klacus 2010.08.03. 18:30:13

@X8: Gondolom, nem akarják a páciensek felét az első 5 percben kinyírni.

Kell csinálni egy versenyzői licencet, valszeg odaadják neked körpályára is...

red87 2010.08.03. 18:33:01

@Hullahoppkarika: mert egy cég az egész... olyan lenne, ha a youtubera töltenének, mintha a tv2 az rtl klubos híreket közvetítené a sajátja helyett...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.03. 18:40:49

@X8: mivel neked ennél sokkal jobb autód van saját versenypályával, nyilván nem neked volt kitalálva

Leadfoot 2010.08.03. 18:42:26

Biztos jó lehetett, bár a "könnyebb átugrani, mint megkerülni" termetemmel nem biztos, hogy beférnék. :-)

Viszont - ne haragudjatok ezért - a nyereményjáték lehetett volna korrektebb. Az igazi TC-rajongók úgyis megvették már a DVD-t...
Mondjuk én eleve csalódtam is a DVD-ben, a Domsjö Express videóért pénzt kérni pedig szerintem szintén nem volt elegáns húzás.

De hát gondlom, a nyakatokon maradt egy rakat DVD meg bögre, ráadásul beizzított a warez... csak épp az járt legrosszabbul, aki rögtön az első adandó alkalommal megvette a cuccokat.

Dr. Robin Masters 2010.08.03. 18:51:11

Szekvenciális váltóval nem lehet ezt az "autót" megvenni?

plephyl 2010.08.03. 19:02:35

biztos nagy élmény lehetett!
kár, hogy kanyarodni nem hagytak titeket...

a cikk címe pedig félrevezető. ismét.

Pipi 2010.08.03. 19:05:10

azért pörögni lehetett vele legalább:)

Brett Shaw 2010.08.03. 19:05:22

Allat volt! Pont akkor voltam amikor a TC nyertesek is, hihetetlen kozvetlen kocsi, iszonyatosan tompa gazzal, ami mondjuk nem volt baj, mert ossze vissz 2 allasat hasznaltam! :)

omi77 2010.08.03. 19:08:46

Hello! Annyit hozzátennék, hogy részt vettem én is ezen a programon, és a szimpla fizetős vendég azért nem kapott ekkora showt ill. körítést a "rendezvényen". Ami pedig a szervezést illeti azt talán a káosz szó jellemezné a legkorrektebben... Nagy élmény volt némi keserű szájízzel vegyítve.

Thai Thai 2010.08.03. 19:11:43

Ez elvileg valami versenyautó szerü szörnyeteg. Miért nem kapcsolhatott vissza megállásnál? Lehet, hogy félre értettem amit írt, de kinyomott kuplungal fékezni?

Phrascarica 2010.08.03. 19:17:37

Azt hittem öten nyertek, aztán megnéztem és valóban! Mi van a maradék kettővel? Lekésték a buszt? Vagy ennyire nem érdekelte őket a tesztvezetés?
Legalább így egy kicsit jobb volt a nyerteseknek :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.03. 19:21:48

Lámpa, index? Ez a valami közlekedhet közúton?

Dr. Robin Masters 2010.08.03. 19:26:00

@BOSCHtechnikus: Van rajta lámpa, index is, rendszáma is van. Autó ez, csak nem annak tűnik :-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.03. 19:41:45

@Dr. Robin Masters: Csak elképzeltem, hogy hajtok át vele a Bosnyák Téren "felújítás" után, és a számon jön ki a gerincem. Amúgy ász, de a Tesco-ba nem ezzel járnék.

WSzabi 2010.08.03. 19:43:22

Allat,tenyleg,de hogy 1nyamvadt kanyart sem engedelyztek.. Szabalyszego magatartast tanusitottam volna lehet :)

oas 2010.08.03. 19:52:06

Ez a kocsi nagyon durva. Meg kell vele tanulni rendesen csapatni. Azonnal senkinek nem megy profi módon.
Honda CTR moci + kompresszor, és a váltó is Honda.
Aki fikázza, menjen vele, és majd utána irogassa a baromságait.

ommm 2010.08.03. 19:59:15

@Thai Thai: Persze. Gondolj csak bele, hogy alig fékkel, motorral akarod megfogni, mint a nagyok. Visszagangolsz, túl korán, és azonnal elmegy a fenébe a hátulja. Gondolom, ezért voltak óvatosak.

@omi77: Számolj be, minden véleményre kíváncsiak vagyunk!

ecch 2010.08.03. 20:05:24

A kocsiban semmilyen menetstabilizálás nincs, ezért a legeslegpicibb hibára is körbeforog vele a kanyarban. Lehet, hogy ezért nem. Ezt akkor úgy csináltam volna, hogy egyenesben a pógár mehet, és egy kanyargóson elviszi egy tapasztalt ariel pilóta.

ecch 2010.08.03. 20:07:43

Emlékszem az Audi roadshow is olyan volt, hogy az Audi RS4-gyel a jelentkező mehetett. Mire Pécsen megrendezték, már nem lehetett. Kicsit húztam az orrom, de aztán rájöttem, hogy nem hülyeség. Ugyanis nem tudtam volna kiautózni a járművet. Valahol fenn a mecsekben, lezárt kanyargós szerpentinen vitt végig mindenkit Benik Balázs. Nem szoktam félni autóban, de a szivem a nyelvem alatt dobogott, borzasztó tempóban szedtük a kanyarokat.

gpack 2010.08.03. 20:13:14

X8: ez most valami humor volt ugye?

botos.istvan 2010.08.03. 20:16:46

@phrascarica: Nálam technikai probléma volt, a levelet, hogy 17-re menjek, nem kaptam meg, pénteken telefonon beszéltünk, ez alapján mentem 10-re és akkor le is vezettem a penzumot. Én hozzászólásban írtam róla ahhoz a blogposzthoz, amiben a nyertesek voltak felsorolva.

botos.istvan 2010.08.03. 20:21:28

@plephyl: "kár, hogy kanyarodni nem hagytak titeket..."

Hogyne hagytak volna. A pálya végén vissza kellett fordulni...

botos.istvan 2010.08.03. 20:23:57

@ommm: Én pakolgattam vissza lelkesen. A másik baj az lehetett volna, hogy valaki túl korán visszarakja mondjuk 4-be és a 7000-es fordulat 10000-re akar ugrani.

ommm 2010.08.03. 20:25:48

@botos.istvan: Na olyankor fogja meg egy pillanatra a hátsó kerekeket a fellépő fordulatszám-különbség.

Z o z ó 2010.08.03. 20:28:58

állat lehetett:)Gratula.

botos.istvan 2010.08.03. 20:29:07

@Leadfoot: "Biztos jó lehetett, bár a "könnyebb átugrani, mint megkerülni" termetemmel nem biztos, hogy beférnék. :-)"

Én 178/94 vagyok most és épp nem csupa izom. Nem volt kihívás se be-, se kiszállni, se benne ülni. Igazából belül már öblösebb, mint némely kisautó (pl nincs kárpit, könyöklő az ajtón, merthogy ilyen nincs is). Emlékeim szerint benne ülve tágasabb, mint egy MX-5 vagy egy Lotus Elise.

botos.istvan 2010.08.03. 20:32:29

@ommm: Ja, csak ez a motornak se használ. És 300 LE-s beállításnál én is elbambultam és a 3-ast kicsit ledadogtattam, nem hittem, hogy ilyen hamar vége lesz. Ahogy hallottam, ezt volt aki majdnem minden fokozatban megtette. Azt hiszem, az Donátnak annyira nem volt bejövős.

invictus: 2010.08.03. 20:34:19

Minden bizonnyal nagy élmény lehetett a szerencséseknek az Atom-kör, ámde az ilyen "megint faszagyerekek voltunk" szájízű blogbejegyzés nem tetszett.

Vágási Matyi 2010.08.03. 20:49:48

Ilyen kapcsoló akár egy erősebb utcai autó kezdő vezetőjének is hasznos lenne.

botos.istvan 2010.08.03. 20:52:58

@ecch: "Ezt akkor úgy csináltam volna, hogy egyenesben a pógár mehet, és egy kanyargóson elviszi egy tapasztalt ariel pilóta."

Most csak ezt az egyenest bérelték. Ahhoz nagyobb területet kellett volna bérelni. Lesz talán olyan is, de az nem is ennyibe kerül a magasabb bérleti díj és a fogyó gumik miatt, hogy csak az alapdolgokat említsem.

Félre Beszélő 2010.08.03. 20:56:24

Én nem mehettem a kocsival, ezért jól lefikázom, mert én igazi magyar fasza gyerek vagyok...

És mindenki köcsög, aki nem osztja a véleményem.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.08.03. 21:16:15

Srácok nem kell fikázni, mert nincs az itt kommentelők között olyan ember, aki érdemben tudna Atommal kanyarodni. Tapasztalat: ültem benne, és Formula autón kupálódott pilóta vallotta, hogy ezt még neki is szokni kell.

A mezei embernek elég az egyenes, de természetesen ezt is kurvára lehet irigyelni.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.08.03. 21:18:01

Ja és off, meg gázmegfék, tudom, de ez most fontos.

Sok autót ellopnak, és nem is kerül meg nagyrészt, de több szem többet lát, uhogy ha valakinek van infója, ossza meg velünk:

gazmegfek.blog.hu/2010/08/03/elloptak_egy_golfot_help_pls

Ger6ő 2010.08.03. 21:18:34

"És persze köszönet a profi együttműködésért az A.A.H.-nek."
bruhaha.. :))

Ariel Atom Hungary 2010.08.03. 21:34:18

Üdv,
a Totalcar nyereményjáték video a Youtube-on itt érhető el:
www.youtube.com/watch?v=Q684_WTH5cA

Kedves Omi77, minden résztvevőtől megkérdeztük, hogy mi a véleménye, akár az autóról, akár a rendezvényről. A résztvevők 90%-a a helyszínen leírta a véleményét, amit fel fogunk tenni az Atom weboldalára. Sajnálom, hogy neked nem jött be a nap. A helyszínen ezt nem jelezted nekünk.

45-en hajtották meg az Atomot aznap, 9-19 között szinte megállás nélkül mentünk.
Az, hogy a Totalcar nyertesek 1-2 körrel többet kaptak, az azért fordulhatott elő, mert a srácok ránk szántak 1-2 órát, hogy a film elkészülhessen, ezt igyekeztünk meghálálni nekik.

Ismét kösz a Totalcar-nak a lehetőséget!

Üdv,
Ariel Atom Hungary

-Gabi- 2010.08.03. 22:18:58

Jó kis gép ez!!
Korrekt felajánlás volt,biztosan szép emlék lesz a szerencséseknek!
Tetszik:)

turbocfh 2010.08.03. 22:21:47

Hello Mindenkinek!

Pár nappal ezelőtt végigolvastam szintre az egész blogbejegyzést. Én ma voltam kipróbálni az Atomot, igaz nem a nyereménysorsoláson jutottam be hanem befizettem a 9900 HUF részvételi díjat.

Azt kell hogy mondjam felejthetetlen élmény volt. Az a kocsi maga a vadállat. Az a gyorsulás amit abban el lehet érni egyszerűen leírhatatlan. Véleményem szerint nagyon helyes hogy csak egyenesben engedik vezetni az embert. Abban az esetben ha előtte valamilyen tesztnek vetnék alá a vezetni vágyokat talán lehetne rendes pályán menni vele, de így hogy azt se tudni az önjelölt pilótákról hogy mit tudnak egyszerűen életveszélyes lenne. Az a kocsi bőven az átleg vezetők képességei fölötti embert kíván.

A szervezők és Donát is nagyon segítőkész, közvetlen és rendes volt.

Mindenkinek csak ajánlani tudom.

Ja és aki a probavezetes.hu-n lévő lehetőséget javasolja ehelyett mert ott lehet kanayarogni is az azt is említse meg, hogy egy Ferrarit mennyire izgalmas 50-nel vagy 90-nel vezetni. Ráadásul 4x-es áron.

Üdv.:Turbo

mlacko 2010.08.03. 22:41:52

@HAJRÁ MAGYAROK: Miért csinálsz magadból hülyét?

Shadowbull 2010.08.03. 23:04:58

@HAJRÁ MAGYAROK: Nem unod meg hogy mindent telehanysz a baromsagaiddal?

Nalad ez valami kuldetes?

sb

lr 2010.08.03. 23:09:26

@Thai Thai: gondolom, nem szerették volna, hogy az esetleg fellépő, esetleg brutális motorfék-hatás meglepje a júzert.

Shadowbull 2010.08.03. 23:10:18

@HAJRÁ MAGYAROK: Mondjuk ha rajtam mulna, mar reg kivagtalak volna mint a macskat.

Pedig nem kenyerem a moderalgatas, de ez a frocsogo rosszindulat meg nekem is felkavarja a gyomrom.

Meg ha be is csomagolod, akkor is.

sb

lr 2010.08.03. 23:10:33

@Thai Thai: gondolom, nem szerették volna, hogy az esetleg fellépő, esetleg brutális motorfék-hatás meglepje a júzert.

mlacko 2010.08.03. 23:27:43

@HAJRÁ MAGYAROK: Ugye csak rájátszol és igazából nem is vagy ennyire korlátolt?
Különben is a szubaraudí a legjobb ésazénapukámsokkalerősebbésokosabbmintatiéééd beeee :P

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.03. 23:49:32

Pár hete állok a budai rakparton a dugóban, hát mit látok a tükörben? Egy Atom fordult éppen vissza, gondolom nem óhajtotta végigszenvedni a sort, GYORSAN elment másfele.
Azért egy ilyen autó a forgalomban... a Charlie Angyalai idevágó jelenete jutott róla eszembe :)
Valószínűtlen látvány.

Biztos jó lehetett a buli. Egy kis veseszakasztó gyorsulás még senkinek se ártott meg.

Ja, minden fikker csak arra gondoljon, hogy ha mondjuk a saját (nyilván az Atommal összemérhető, irgalmatlanul hűdejó) gépét odaadja egy barátjának egy körre, akkor mit enged meg neki szívesen.
Mert lehet, hogy ezek az autók üzleti célra vannak, de a kliens sem barát.

Jut eszembe, évekkel ezelőtt valaki kérdezte; be tudna vinni a Totalcarhoz, ugye odaadom a gépem - egyszerűen nem értette, hogy miért nem érdekel a dolog :)
Bocs, TC :D

hoseman 2010.08.03. 23:50:02

,,mit kell nézni tulképpen?

vazze! inkább egy lotus omega tesztvezetést szervezzetek!

Harmatos Libaf.s 2010.08.03. 23:51:33

Hát igen egy álom ez az autó VW T4 Transporter 1.9 totál döbbenet után szerintem a végbelem is kiesne a seggjukamból h ha lepadlózva benne csücsülnék :) lesz 2500 jóerős magyar forintom biztos veszek ijen akcoós Ariel Atom vezetést :):):)

Pizza zabáló 2010.08.04. 00:25:19

köszönjül a youtube linket!!!!!!!!!!!!!!!

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.08.04. 00:36:33

sztem a fanyalgok egy resze arra gondolt, h hasonlo gyorsulast egy rendes utcai motor is produkal, ami felelmetes ebben a nagyra nott gokartban az pont a kanyarsebesseg...es pont azt nem elhette at a teszter

de ez csak tipp.

Luighi 2010.08.04. 01:31:32

Ezen az Atom-on vannak lámpák. Egy ilyen idehaza rendszámosan forgalomba helyezhető?

Nekem a teljes béjemvé garnitúra(Z4, 728i,530d,730i,utasként Z8, X5, M5) tesztvezetés megvolt kb. 8 éve (Amikor az X5 megjelent) hatalmas élményként!

De lehet lecserélném erre !? :-D
Méginkább: meglesz ez is!!!!

(Még akkor is , ha 5 perc helikopterben kenterben lenyom minden 2 és négykerekű csodagépet. Sajnos így látom! :-D Még akkor is ha I love Lambo Countach Forever!)

tamaska 2010.08.04. 08:44:06

@turbocfh:

"Ja és aki a probavezetes.hu-n lévő lehetőséget javasolja ehelyett mert ott lehet kanayarogni is az azt is említse meg, hogy egy Ferrarit mennyire izgalmas 50-nel vagy 90-nel vezetni. Ráadásul 4x-es áron."

Nem én javasoltam, de volt szerencsém kipróbálni az F430-at. Azért azzal sem kanyarogsz versenyző módra, hisz jobbára közúton zajlik a "tesztelés", és azért az az autó sem egy olcsó játék... Mondjuk ettől még kicsit túlléptük az 50-90-es határokat:))) Egyébként az a meglepő, hogy 50-el és 90-el teljesen emberi módon lehet közlekedni vele.

PaJa1 2010.08.04. 10:02:52

Versenyzői licenszről mit lehet tudni? A minősítések mit takarnak, sportorvosi vizsgálat miből áll, mi a díja egy ilyen engedélynek... stb?

Fideszman 2010.08.04. 10:46:25

@Shadowbull: Te is tudod, hogy a BMW a legjobb.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.08.04. 10:47:52

Ez az Atom rendszámos darab, használják is közúton. Nem is akárhogy:). Nekem még a reptéren is a fülemen folyt az adrenalin, a tulaj meg néha erdei szerpentineken tolja. Na az a durva nem a faláb!

Acmee 2010.08.04. 11:42:08

www.youtube.com/watch?v=mAkUvVV9lrw

1:20-tól kéretik nézni...

Valszeg ezért nem engednek kanyarogni vele. Egyszerű halandó user az első kanyarban kidöntené vele a gumifalat. Emellett pedig nem sokan ismerik a vezetési tudásuk határait...

kriszlc4 2010.08.04. 11:44:10

Amúgy mennyi az ára ennek a szörnyetegnek?Mert ugyan megnéztem a honlapjukat de ott nincs.És bevallom nem igazán akarom azt átélni hogy:-Jó napot kivánok érdekelne az ára?X-Y millka!Hüm.Köszike.Viszlát.És gondizzák ez is egy fillértelen./Amugy az vagyok de azért vágyakozni lehet/.

tomnemtom 2010.08.04. 12:15:43

@X8: nemtom, mire vergődsz.
mentem X8-al, lószar.
nem, hogy az Ariel élményhatását nem közelítí meg, hanem egy öszvérhúzta, lehajtott szélvédőjű Willisét sem.

--Callidus-- 2010.08.04. 12:51:52

Valószínüsítem csak azért volt szimpla egyenes pálya, mert a szervezök nem ismerhették elöre a nyertesek vezetési képességeit. De így is megtapasztalhatták milyen gyorsulást is tud egy ilyen jó teljesítmény/súly arányú autó.

Mondjuk a kérdést, hogy mi volt a leggyorsabb autó amit vezettél kicsit egzaktnak vélem. A gyorsaság nem minden.
Az élmények a kanyarokban fokozódnak és sokkal több tudás kell egy jó pályán autózáshoz, mint az sokan gondolják.

megint 2010.08.04. 13:03:23

Na, és mesélj milyen volt az X8?

tomnemtom 2010.08.04. 14:22:38

@megint: túl nagy.
nekem már az X3 is túl nagy.

Mózes89 2010.08.04. 14:44:24

no de ki volt a TC-s Stig?

Kand Úr 2010.08.04. 15:48:33

@kriszlc4:
ott van a főoldalon, az ára 9900 Ft
ariel-atom.hu/stat.php?id=19

ha az autót szeretnéd megvenni, akkor az 15 misibe kerül pontosan:-)

Wonder Deer Hunter 2010.08.05. 11:28:04

Az én életstílusomhoz ez a jármú nagyon is pörgős... De azért szívesen félnék én is egy kicsit a beleszíjazva...

Aki azt mondja, hogy ez szar, annak otthon a kanapéját kipróbálnám, ha már izgalmasabb otthon neki a tv előtt...

kriszlc4 2010.08.06. 11:40:08

@Kand Úr: Hát tényleg nem veszem meg!!

Palcsikov 2010.10.17. 22:34:47

Sziasztok!
Jó régi az utolsó bejegyzés, de mivel én is kipróbáltam ma, így gondoltam, ideírok.
Ha van otthon valami kajak moci, annak nem biztos, hogy ez nagy élmény. De nekem, aki nem vagyok motoros, és a családi Golf is csak 160LE, egy életre szóló élmény.
Féltem, hogy a 187cm-emmel, és a 115kg-ommal nem férek bele, de teljesen kényelmes volt a gép.
A gyorsulási élményt nem lehet leírni, azt meg kell tapasztalni.
Na meg a 6 sebességes Honda Civic váltót, ami valami döbbenet.
Ilyen van a Type-R-ekbe is?
Nem kell félni az autótól, úgy megy egyenesen, hogy még 300LE-nél is lehet egy kézzel fogni a kormányt (mivel jobb kézzel folyamatosan váltani kell).
Ha viszel magaddal egy jól záródó bukót, akkor az még segít összpontosítani, mivel az ottani alá befúj a tornádó.
Mindenkinek sok sikert!
süti beállítások módosítása