Klímával kóma

  2010. augusztus 02. - Winkler Róbert Címkék: skoda fabia combi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

fabiakomb002

5,025 millió forint ESP-vel, manuális klímával, tempomattal kicsit soknak tűnik, hiszen ennyiből bőven kijön az egy számmal nagyobb Kia Cee'd SW, 1,6-os, 115 lovas dízellel. Gondoltam legalábbis én, aztán meg is magyaráztam magamnak, hogy a Volkswagen-technika meg az elismert Škoda-minőség az ilyen, hogy ennyiért is el lehet adni. Aztán megnéztem a Kia honlapját: a Cee'd kombi hasonló felszereltséggel akciósan is 5,5 millióról indul.

Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr782192496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tygger 2010.08.02. 07:27:48

hát, szerintem a ceed kombi 4,199-től indul 1,6 dízellel... a legmagasabb tx felszereltséggel 5,5, hahó! az árlistán ott felül csak az van, hogy mi a motorok teljesítménye, nem ahhoz az oszlophoz kell nézni az árakat

Hauzer 2010.08.02. 07:48:20

Öt és fél millió ezért formátlan fosért..botrány..Talán a 3.5 még reális lenne..talán..

Nyegleo 2010.08.02. 07:48:41

@tygger: Igen ám, de csak az 5,5 millásban van az a felszereltség, mint a Fábiában. Érthetőbbé tettem a szöveget.

stefiboy 2010.08.02. 07:52:06

inkább 2-3éves octavia, és akko 2millával olcsóbb

zsálab 2010.08.02. 08:04:28

Néhány olasz kocsit még kihagytál, hogy azok mért szarok.

Winkler Róbert 2010.08.02. 08:06:13

@tygger: Azért persze maga a táblázat se gyerekjáték:

www.kiamotors.hu/kia/admin/pdf/ceedsw_felszereltseg.pdf

Nekem Kia ártáblázataihoz mindig a Nyegleo kell, különben sose lenne kész a cikk.

mtk001 2010.08.02. 08:17:05

Drága !
És bizony ennyi pénzért vannak jobb választások - szerintem.

1,4 -es Fabiaval szereztem némi tapasztalatot és egybe vág Winkli unalmas érzetével. Továbbá nem tudtam megszeretni a nyomjad neki fatalppal, mert különben nem gyorsul karakterisztikát, miközbne egész kényelmes kis autó.
Ja és utáltam az orrtolását, illetbe a viszonylag nagy fordulókörét.

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.08.02. 08:25:02

Nickemből látszik, hogy hülye skodás vagyok, de ezt a hátsó üléstámla ledöntést nem értem hogyan sikerült ennyire elnézni...
A mérnökök úgy gondolták, hogy az ülőlapot fel kell hajtani, fejtámlákat kiszedni és úgy ledönteni a támlát, úgy már eléggé sík... vagy pl ledönthető fejtámlával is, csak akkor az első üléseket kell előrébb tolni. Amikor költöztetünk, ennyi kényelmetlenség még belefér...
Ez persze az autó külsejét nem teszi kedvelhetőbbé :)
A többihez nem tudok mit hozzáfűzni, nincs ennyim egy autóra...
Ja de! A 90 lóerő az jövőre pont az egyel alacsonyabbik biztosítási sávba esik, mint most az 1600 köbcenti?

Phrascarica 2010.08.02. 08:25:30

Azért egy műszaki adat táblázat szerintem kijárt volna, már csak megszokásból.

P.A.N. 2010.08.02. 08:35:15

Látom, ogyanazok a praktikumtalanságok maradtak benne, mint a régi, majdnem azonos belű Fabia/Roomster családban. A klímában teljesen igazad van, szokták is a szűrőt sűrűn cserélni, hogy átengedjen némi levegőt. A dolog azért bajos, mert sokáig hagyja belső keringetésen az "agy" a rendszert, mikor forró autót akar lehűteni. Én kivágtam a Roomsterből a gyéári szűrőzt, és betettem egy ipari klímáét. Pollent nem szűr, de kapok levegőt :)) Az autó meg olyan amilyen. Hogy hátul sok a hely, azt legfeljebb két emberre lehet érteni. Hogy kényelmetlen, azt akárhány emberre is :))
Az elismert minődéget meg hagyjuk :))) Mióta az ítéletet írtam, szétesett a jobboldali fényszóróemelőm is a sértetlen autóban :))) nepitelet.hu/autok/skoda/roomster_2006/franciazas_nemet_fapadon_tot_akcentussal/

P.A.N. 2010.08.02. 08:36:21

.... csak kicsit beszélni magyar, bocsi :P

plephyl 2010.08.02. 08:46:39

"gratulálok" a skodának, amiért 2010-ben olyan kombi autót gyárt, aminek a háttámláit nem lehet síkra lehajtani... ez nagyon gáz...

ennél már csak a vételára rémesebb...

Hege 2010.08.02. 08:51:39

Én 4.1-ért vettem egy új 1.2 Tsi Octavia-t, ami jobban felszerelt, tágasabb és jobban is néz ki, mint a tesztelt Fábia. Eleinte Fábiát is néztük, de kiderült, csak akkor tud olcsóbb lenni, ha kisebb a motor és alacsonyabb a felszereltség. Ha már elkezded "extrázni", akkor a Fábia sem olcsóbb, mint egy Octavia.

Phrascarica 2010.08.02. 08:52:54

Ez az autó azért szerintem tipikusan az a fajta amelynek a teljes vevői adatbázisa elküldhető egy SMS-ben.

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.08.02. 08:59:21

@phrascarica: nem találom a legutóbbi statisztikát, de úgy rémlik benne vannak az eladási lista első három helyén. Lehet, hogy nem ezzel a modellel, na de akkor mivel? Annyi oktávot nem látok az utakon.

gromek7 2010.08.02. 09:00:59

Nem értem a fabia kombi létjogosultságát. A roomster sokkal pofásabb és praktikusabb minimálisan több pénzért.

P.A.N. 2010.08.02. 09:06:38

@mtk001: Höhö.... Jobb helyeken azt iskolakörnek hívják, amekkora körön fordulnak ezek :)))

GGG77 2010.08.02. 09:11:19

Octavia 1,4 benzines ebből a pénzből simán megvan. Szóba sem jöhet, ráadásul randa mint a bűn.

esef 2010.08.02. 09:11:40

Kicsit túlárazott. 5,5 millióért nem egy ilyen kis kombit vennék, ráadásul dízelben, legyen akármilyen gazdagon felszerelt is...

esef 2010.08.02. 09:13:08

@GGG77:
Octavia 1.4? Ez valami vicc? Pedálos változat nem lesz?

Phrascarica 2010.08.02. 09:16:45

@Skoda Racing Day: nem tartom valószínűnek hogy ezzel a kombi dízel Fóbiábal vezetnék a listát 5 millióért, mert ez viccnek is erős lenne hogy ennyi "gazdag" izlésficamos ember lenne aki ilyet venne.
Inkább az Octaviára szavaznék!

hbe 2010.08.02. 09:16:55

Az egyzónás Climatric klíma úgy szar ahogy van, mindegy hogy Fabia, Passat vagy Seat. Tíz éves előző autómban kevesebb karbantartással és hatékonyabban működött a hűtés-fűtés mint a Passat-ban.

Refuse/Resist! 2010.08.02. 09:21:44

Teljesen jó a váltó kiosztása.
Valós 150-nél pörög a motor kb. 3000-et, a német vevők értékelni fogják.
Anémet országúti tempó meg 100, előzni alig szokott valaki, ehhez meg a 2000 ideális.

bee8 2010.08.02. 09:25:26

Kikapcsolt ventillátorral, ablakra-lábra állítva mitől lenne OK. a klíma? A hideg levegő elég ritkán szokott felfelé szállni!

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.08.02. 09:30:01

Azért drága szegény Fabia, mert egy szerencsétlen országban éltek. Átszámoltam, mennyire jön ki birodalmi EURÓban a magyarországi ár és sokkot kaptam. Szlovákiában azért a pénzért kombi RS Fabiat kapsz DSG váltóval és full extrával. Nem a Skodat kell szidni, hanem azt aki ezt a trágya helyzetet ott nálatok kitalálta. Aki a 3,5 milláról beszél teljesen jogosan, mert szlovákiában a kombi 1,6TDI klímával és tempomattal annyira jön ki.

f0CuS 2010.08.02. 09:50:45

Na ezért nem vennék SOHA új autót. Inkább veszek egy 2 éveset. És 5.5 millióért, már ezerszer jobban felszerelt kombikat kapok a piacon, akár több kategóriával jobbat is. Ennyit kiadni egy fabia-ért..

ainex 2010.08.02. 10:02:23

A Skodától Superbet kell venni! Mikor feleségemnek kerestünk kocsit, a Fabia tesztvezetés volt a döntőérv a Clio mellett. Nem kényelmetlenebb, és a rádiója szintén minden indulásnál lehalkul :D

eweres 2010.08.02. 10:07:51

1.6-os benzines fábiát vezetek, és szerintem azért nem ennyire rossz autó, mint a cikkben.
- A hátsó támla tényleg csak akkor hajtható síkba, ha leveszed a fejtámlát, és kiveszed az ülőlapot (igaz, hogy ezt egy kézzel is meg lehet tenni).
- Ha már pontosak akarunk lenni, 190liter a két csomagtartó között a különbség.
- Miért akkora baj, ha nem csillapodik az a kapaszkodó?
- Az enyém digitális klímás, de nincs rá panaszom. A klíma nélküli autóimban mindíg nagyon álmos voltam nyáron.
- A felső kesztyűtartót légzsáknak nézni, háááát...
- Először nekem is útba volt a középkonzol, de kicsit feljebb emelve az ülést már nincs.
- Senki sem panaszkodott még az ülések kényelmetlenségére (Ambient), még a németországi út után sem.
- Külseje szerintem annyira nem minis, vagy swiftes, azok jól néznek ki, ez alapból ronda, ellenben belülről tágas. A hatalmasnak mondott Octavia belseje 10 centivel hosszabb, és 10 centivel szélesebb, viszont nincs ekkora fejtér.

Ami nekem nagyon zavaró, hogy:
Érdekes, hogy minden cikk szídja ezt az 1,6-os VW motort, mint őskövületet, de nekem semmi bajom sincs vele. Rövidek a váltó kiosztások (5. seb, 4000-es fordulat valós 135km/h), 10mp alatt tényleg százon van (óra szerint 105). 150-nél könnyű szerrel gyorsít akkor is, amikor 4-en ülnek benne. Ellenben többet is fogyaszt egy literrel, mint a régi (ma már 20 éves) japán Toyotám és Mitsum...
Továbbá ha lesz még új skodám, gyári MP3-mas egységet soha ...
A 45 literes tank akkor is kicsi, ha 9 literrel túl lehet tölteni. Miért nem lehet extra-ként nagyobb tankkal rendelni egy autót???
A minőséggel annyira nincs baj, de pl:
A kalaptartó a legkisebb alulról jövő erőtől is leesik a helyéről. Ha nem teszek rá semmit, akkor meg pattog menet közben.
Az szélvédőről lefolyó víz az oldalablakon folyik végig, megnehezíti a kilátást esőben.
Annyira azért nincs sok pakoló hely, mint egy régi autókban.
Nincs visszajelző ikonja a tempomatnak, párszor már megtréfált pályán.
Egyéb, lényeges kifogásom nincs, jó kis autó.
Na jó, az elektromos gázpedált pedig lehetetlen megszokni ...

Danessz 2010.08.02. 10:07:52

5 milláé Fabia? Inkább egy 1.6-os, de benzines cee'd SW.

f0CuS 2010.08.02. 10:13:28

Biztos én vagyok nagyon Ford párti. De akkor már egy Ford Focus kombi ennyi pénzért, sokkal jobb cálasztás..

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.02. 10:15:16

nekem egy ilyen kocsi tesztje után csak attól lesz röhögőgörcsöm, hogy 6,5-ért vettem a Mercedes S500 L 4matic-ot 46.000 km-rel első tulajdonostól (ráadásul csak 1,6-ot kellett kp-ban kifizetni, mert iszonyat jó hitelt intéztek, csak vegyem már meg a kocsit, mivel a kutyának nem kell 5 literes motorral)

autópályán 11-12-t fogyaszt, városban 12,5-t, budapesti cégre havi 10.000-ből volt meg a Casco, és 6 hónap alatt 1 Ft-ot se kellett ráköltenem

ennél még a Golf 2-m is többe kerül eltartani

namost ez a 6,5 azért erősen relativizálja a Fabia 5 milliós árát, még ha van 46.000 km előnye, akkor is

f0CuS 2010.08.02. 10:15:32

választás... :)
javítva.

indapass90210 2010.08.02. 10:17:25

@M@tek@: mondjuk inkább 4, mint 3.5, de a regadó még ennyit sem indokol.

szemeteske 2010.08.02. 10:20:21

Azért a Cee'd dízel szerintem tényleg sokkal jobb autó. Nem véletlenül egy kategóriával nagyobb is. És ha ügyesen konfigurálod nem kell érte 500-al többet kiadni. Bár szerintem annyivel többet is simán megér.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 10:36:50

Jóóóól van, már közel 200 embernek "Kéne"... Nincs még egy ilyen taknyos kispolgári ország, mint ez! Gratulálok!

fehso2 2010.08.02. 10:40:28

Ha már ennyiért, és Skoda, akkor sokkal inkább egy Octavia Combi Ambiente 1.4 TSI, ami ugyan benzines, de jelenleg ez a világ egyik legjobb motorja. 122 LE, 6 fokozatú sebváltóval.
Az Octavia meg ugye mennyivel nagyobb és mennyivel jobban néz ki!

Danessz 2010.08.02. 10:44:02

@Nyegleo:
Cee'd 5,5-ért ad pluszban:
Kétzónás klímát
6-os váltót
+25 lovat, bár nehezebb is, de még így is jobban megy
535/1664 literes csomagteret
7 év garit
Sokkal nagyobb belteret, és nem ver bele a térded a középkonzolba
Hátul is elektromos ablak, ráadásul mindegyik automata föl és le
Ülésfűtés
USB csatlakozó, bár az lehet, hogy a Škodában is van
Csillapítva visszacsapódó kapaszkodó :)
És ez csak gyors ránézés alapján. Szóval az EX ad kábé hasonló felszereltséget, de még az is kicsivel talán többet, és olcsóbban most, hogy akciós.

abc 2010.08.02. 10:44:16

5 millióért egy Skodát?!

Jesszusom már itt tartunk?

svw 2010.08.02. 10:50:03

SWIFT KOMBI KÉNE !
De sajnos az nincs, pedig értelmes választás lehetne.

Köpködés előtt VWT4 és Sx4 van a családban... de SX4 helyett szívesen vettünk volna Swift kombit, de csak külcsín számít, a marketing... a használhatóság nem.

fehso2 2010.08.02. 10:59:28

Egyébként azért rossz a cikk, mert a Fabia-nak egyszerűen nem ez az árszint a kategóriája. Ez az egyik legdrágább modell, amiből valószínűleg alig-alig adnak el egyész Európában. Sőt dízeles Fabia-t se sokat látni, nem véletlenül. Ahol viszont nagyon jól helyezkedik ez a modell, az a kisautó kategóriája. Ebben a kategóriában alig-alig van kombi, ilyen csomagtérrel meg verhetetlen. Márpedig ez nagyon fontos pl. babakocsis anyukáknak. Nekik viszont tuti nem kell dízel, elég az 1.2-es vagy az 1.4-es benzines, jóval olcsóbban, mint az itt bemutatott kocsi.

Uzi 2010.08.02. 11:12:41

@GYUSZI BACSl: Mit tartalmaz az a Casco havi 10K-ért?

Joey AK 2010.08.02. 11:14:09

Ommm,
Ez a keretes írásod jobb volt Winkler egész cikke. Le tudtad róla húzni a vizeslepedőt úgy is, hogy nem kellett öncélú fikázásba átmenni.
Ez egy tömör, velős, jó összefoglaló írás.
Azért írtam le, mert múltkor nem szégyeltem leírni az ellenkezőjét, akkor most se.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 11:17:45

OFF

Srácok, nem tud valaki linket adni a régi Kedvencem a vajas kenyér plakáthoz? Normális felbontású legyen (A3-asban kéne kinyomtatnom), és ne legyen rajta vízjel, mert attól idegbajt kapok. :)

Palex 2010.08.02. 11:17:46

esef 2010.08.02. 09:13:08
Az az 1.4-es Octavia 125LE-s, és 200Nm nyomatékkal rendelkezik 1500-as fordulattal. Nem olyan rossz az, hidd el. Jobb, mint bármelyik 1.6-1.8-as kategória társa.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 11:19:07

@Joey AK:

A "fikázás" a legritkább esetben öncélú a TC-n szerintem. Nem tisztem megvédeni senkit sem, senki nem szorul erre rá, így W.R. sem. De nagyítóval sem találnék semmiféle öncélúságot a cikkében. A szubjektivizmusért, kritikáért meg senkinek nem kell elnézést kérnie.

gnme 2010.08.02. 11:44:01

Én a panel szafari második része felől szeretnék érdeklődni.

Jelige: Csókolom, hol itt a kijárat?

lr 2010.08.02. 11:50:54

Hiányolom az "Elvből nem veszek dízelt." válaszlehetőséget.
Amúgy egy Swift kombit én is megnéznék. :D

kultúrpesszimista 2010.08.02. 11:52:18

@lr:

Még inkább az "Elvből nem veszek Skodát"...

Mitya Ivanov 2010.08.02. 11:53:21

rosszindulat

ezzel lehet jellemezni azt, hogy ha valaki kiválasztja a modellpaletta legdrágább példányát, a skodánál senki által nem keresett dízellel, tele extrával, majd sírunk, hogy ajjaj, milyen drága skoda. Tessék összevetni a szar kia riót és mondjuk egy 1.2 es Tsi Fabiát, vagy ha kombinál maradunk, akkor egy clio Grandtourt, vagy Ford Fusiont. És akkior irjunk egy ilyen cikket, hogy mi a drága, és mi nem az.
A másik meg a kispolgári szürkeség. tudom, ez a menő a mainstream webkettes újságíróknál, de nekem valahogy omm írása jobban tetszik. tudomásul kell venni, hogy vannak olyan emberek, akik mindent a racionalitásnak rendelnek alá. Ennyi

Éppen olvasói levelet akartam írni a TC-nek, Skoda FabiaCombi vs Ford Fusion, családi autó témában, de ezek után nem írok, mert ezek helyett egy 1-es BMWt javasolnátok, mert az nem kispolgári.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 12:03:39

@Mitya Ivanov:

Én meg azt mondom, hogy kiadni sokmilliót egy új Skodáért/Kiáért/Suzukiért minden, csak nem racionális. Inkább tragikomikus. És kínos is. Tudod, mi a racionális? Venni egy jó használtat a 90-es évekből. Japánt, németet, svédet, bármit. Igaz: jót. És használni bátran. Most, hogy lenn vannak az árak, igazán elérhető. Hogy miért? Pl. hogy szebb legyen az utcakép. A többit meg remekül summázta évekkel ezelőtt Csikós Zsolt:
totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/

Ennyi.

Danessz 2010.08.02. 12:07:36

@kultúrpesszimista:
Idéznék a cikkből:
"Az istenért, akkor már inkább egy jó dízelmotorral tolt, fedszámgépes, automata klímás Kia Cee'd legyen! "
És autót vásárolni nem racionális, járj inkább bringával nyáron, télen meg tömegközlekedéssel.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 12:10:20

@Danessz:

Olvass a sorok között is! (Mellesleg egy "egy jó dízelmotorral tolt, fedszámgépes, automata klímás Kia Cee'd" már annyiba kerül, amennyiért 10-15 éves luxust is kaphatsz és a fenntartása sem több nagyságrendileg, mint a Kiáé...)

drift 2010.08.02. 12:13:28

@Uzi: Szerintem szélvédőkár 500 ezer önrésszel.

Szakiii 2010.08.02. 12:25:12

Fabia vs. Rio? Hmm..Rio..

Mi ez a Skoda? Ronda, kényelmetlen, kopogós, még ezzel a felszereltséggel se mondható túl jónak, unalmas és akinek ez nem számít, mert arra kell neki, hogy elmenjen vele A-ból B-be még annak se jó, mert egy megbízhatatlan szar. Ráadásul drága. Igen drága, alapmodellt meg ki a franc vesz?! A vicc az, hogy még az se éri meg. Amiket felsoroltam az alapján a Fabia teljesen használhatatlan. Akkor mégis ki a franc akar venni egy drága szart?
Ott a jó KIA Cee'd, Hyundai i30 sőt továbbmegyek nem csak kombit kell nézni, ott a hibátlan, szép és tökéletes, tágas Toyota Corolla 4,5-ért aminek még az alapfelszereltsége is elég jó.Ráadásul akkora majdnem, mint egy '98-as Avensis. Annyi pénzért amennyibe a Skoda kerül annyiért már autót is lehet venni!Toyotát, KIA-t, Hyundai-t, sőt ott a Honda Jazz is, amit olyanra hajtogatsz amilyenre csak akarsz. Ezek után kinek kéne Skoda? Nyilván szívesebben ülnek az emberek egy olyan autóban aminek a kormányán egy Toyota jel van, vagy egy Honda.Érzik, hogy biztonságban vannak. Egy Skodában ezt mikor fogják érezni? (Gy.k.:Soha)

kultúrpesszimista 2010.08.02. 12:31:16

@Szakiii:

Azért szépnek ne nevezz már egy Toyota Corollát, a jó ég áldjon meg! Jónak jó.
Az utolsó Toyota, ami szép volt, az az MR2-es, amit már nem gyártanak. Slussz.

Koreai autót meg elvből soha. Akármilyen jó.

szemeteske 2010.08.02. 12:42:53

"Koreai autót meg elvből soha. Akármilyen jó."

Azt hiszem erre észérvekkel nem lehet válaszolni. Igaz, talán nem is kell. ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 12:45:24

1. A Kia Rio nem szar. Furikázni pont ugyanolyan, mint bármelyik másik hasonló mai aszfaltpattanás. (Tudom, van a családban.)

2. A családban van egy Fabia is. Na, azon 5 év alatt több minden elromlott, mint az én szutyukimon 10 alatt. Az már annyira nem kéne, mint a Kia.

De nem azért, mert kopogós. Aki még mindig azon akad ki, hogy puha-e a műszerfal, az JÓL BASSZA BELE EGYSZER A FEJÉT akármilyenbe. Lehetőleg a kormányon keresztül.

BMW /// 2010.08.02. 12:45:25

Én meg román autót elvből soha.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 12:47:41

@szemeteske:

Így van, tényleg nem is kell, tudom. :)

Szakiii 2010.08.02. 12:53:20

Románt tényleg elvből nem szabad. Mondjuk nem is jár jól vele az ember. De tényleg aki képes magyarként románt venni.. Hát na..

BMW /// 2010.08.02. 12:56:06

Mondjuk a Dusterből szerintem el fognak adni pár darabot itthon mert tényleg olcsó.

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.08.02. 13:00:28

@GYUSZI BACSl: ebből arra a következtetésre juthatunk, hogy a mercid se ér többet ennél a fábiánál, és még egy millával többet is adtál érte? :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 13:00:42

"De tényleg aki képes magyarként románt venni.. Hát na.."

Az amerikaiak atomot dobtak Japánra.
Ne vegyél amerikait!

A japánok ölik a bálnákat.
Ne vegyél japánt!

A németek cserben hagytak minket a világháborúban!
Ne vegyél németet!

A franciák buzik, és vesszen trianon!
Ne vegyél franciát!
.
.
.

De mit adtak nekünk a rómaiaaak? :)

WFR 2010.08.02. 13:03:05

Ilyen arccal, ennyiért?
Ez egy szilikonos csücsöri szopós szájú kisribanc 7/23

esef 2010.08.02. 13:18:28

@sipike78:
A rómaiak? Kurva sok romot hagytak ránk, ami semmire nem jó csak múzeumban mutogatni.

Egyébként indiait (Maruti/Tata) sem szabad venni, mert azok is idepottyantottak...

Káposztakukac 2010.08.02. 13:20:09

@Nyegleo: miért, a faibaban mi van? manuális klíma, hátul tekerős ablak, alap rádió... bizony a 4,2 milliós a ceed a konkurens.

ovit 2010.08.02. 13:53:53

Ennek a fábiának a formájával csak annyi a gond, hogy az octávia orrát rámütötték egy kisautóéra. Hát csúnya lett.

Az új Swift pedig csúnyább mint a régi? Hát ezt én még így függetlenül a márkától is kétlem.

eweres 2010.08.02. 13:58:10

@Szakiii:
"kényelmetlen, kopogós, még ezzel a felszereltséggel se mondható túl jónak, unalmas és akinek ez nem számít, mert arra kell neki, hogy elmenjen vele A-ból B-be még annak se jó, mert egy megbízhatatlan szar. Ráadásul drága. Igen drága, alapmodellt meg ki a franc vesz?! A vicc az, hogy még az se éri meg. Amiket felsoroltam az alapján a Fabia teljesen használhatatlan. Akkor mégis ki a franc akar venni egy drága szart?"

A 100-as skoda óta vezettél te Skodát?
Valószínűleg azért növekszik a Skoda eladási száma, mert minden, amit írtál, az igaz, ugye? Az 1. oktávia óta veszik az emberek a drága szart...
Minőségibb a Suzukinál, az Opelnél, minden franciánál, de a belső tere az újabb Yarisoknál is.
A megbízhatatlanságról annyit, hogy sógor a 400ezredik km-en van túl a 70 lóerős egykettes céges fábiával.

gnme 2010.08.02. 14:06:46

@sipike78: háj'izét todmá

ilyen .. mit. ....alapötleteket filmekhez (római légió = szúnyoginvázió a balatonon)

meg ilyen izéket, foskóros fürdőhelyeket

meg kisfiúk fa*át szerető papokat

esef 2010.08.02. 14:21:46

@sipike78:
Meg ugye a románok a rómaiak leszármazottai egyesek nézetei szerint...

kultúrpesszimista 2010.08.02. 14:45:21

@sipike78:

Ezért kell svédet venni. (Ha már más skandinávot, illetve svájcit, belgát, luxemburgit nem lehet.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.02. 14:47:30

Hát.
Egy "nem kéne" gomb is elfért volna.
Persze új autó, nyilván átülnék egy új autóba, de egy full felújítás a jelenlegin, ugyanennyire kéne.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.02. 14:48:31

@GYUSZI BACSl: Na ja. Csak te zsebből kifizetsz 200 ezret 4 téli gumira.

A Skoda meg majd majd 3 éves korában megy az első olajcserére, amikor a bank visszavette, és a második tulajdonos elviszi. (A második olajcsere pedig... )

kultúrpesszimista 2010.08.02. 14:48:59

@eweres:

Tudod mi az, ami Skoda és eredeti ezekben az új Skodákban? Az embléma az autó elején és a kormányon. Minden más VW Light. Még ha cseh lenne... De nem az.

gnme 2010.08.02. 14:51:26

@biker_kolee: naaaa mid van? Ki vele! :-)

Sausage 2010.08.02. 15:00:22

@sipike78: Na látod, ezért veszünk/eszünk olaszt. :)

Joey AK 2010.08.02. 15:01:07

@kultúrpesszimista: Ez egy korábbi beszélgetés folytatása Ommmmal.

(öncélú az a fosozás, amikor az illető súlyos szóhasználattal, a témához méltatlanul, a szövegből kiemelkedve, figyelemfelkeltés céljából fosoz - szerintem)

Joey AK 2010.08.02. 15:04:16

@kultúrpesszimista: Ez egy korábbi beszélgetés folytatása Ommmmal.

(öncélú az a fosozás, amikor az illető súlyos szóhasználattal, a témához méltatlanul, a szövegből kiemelkedve, figyelemfelkeltés céljából fosoz - szerintem)

gnme 2010.08.02. 15:04:58

@Sausage: aztuán a kappan után jóhogy kóbászt szalonnát hagymás rántottát zabálok, azzal jól is lakok
zabálják a selyempapírt a műkedvelők
:-)

eweres 2010.08.02. 15:07:32

@kultúrpesszimista:
nem az alkatrészek származásán, illetve a beszállítón múlik a minőség, hanem az összeszerelő cég minőségi elvárásain. A beszállító ugyanis olyat szállít, amilyet kérsz vagy megfizetsz.
Másrészről azt azért te sem gondolod, hogy a német-török, vagy a szlovák munkás precízebb a VW vagy a KIA gyárban ...
Én csak annyit mondtam, hogy minőségileg igenis ott van, ahol a többi, nem pedig hulladék.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 15:24:25

"A beszállító ugyanis olyat szállít, amilyet kérsz vagy megfizetsz."

Hú, erra harapnak majd a mérnök urak. :)

karlmann 2010.08.02. 15:25:50

Nos nálunk van egy céges, egy éves Fabia 1,4TDI. Winkler írása alapján ez a mostani facelift-es verzió egy szenzációs dolgokkal teletömött nagyszerű járgány, a régihez - LOL - képest. Mert a réginek a futóműve egy vicc, úgy mozog az úton, mint régi faros skodrik, a váltója akad, a visszapillantó tükröt nem lehet használni esőben, mert a szélvédőről odafolyik a víz. Az ülése egy tragédia, a klímát meg hagyjuk. Ja és a motor, ha nagyon kíméljük akkor a fogyasztás 5,5-6L, de aki kicsit is igyekszik, és pörgeti, netán előzget valamelyik egy számjegyű főúton, ne számítson rá, hogy megáll 7L alatt. Ami azért valljuk meg elég gáz. A 4,2-es gyári értéket húgom régi 1,5-ös szívó dízel Golfja simán tudta, de ez nem. Ennyit a régi Focus 1,6-os TDCI motorja se evett, pedig az egy nagyobb autó, nagyobb motorral. Szóval őszintén remélem, hogy az új Fabia egy hatalmas forradalmár, különben a kutya se veszi meg.

Winkler, a középkonzol alatti tároló azért olyan mély, mert van egy autó, amit VW Polo-nak hívnak. A Skodások szerint a két autó ugyanaz, csak a Skoda olcsóbb. Egy nagy túrót. Én nem vagyok se Skoda, se VW fan. De vezettem mind a kettőt. Mekkora a szakadék a kettő között? Mint a GRAND KANYON, de nem a Fabia javára!

kultúrpesszimista 2010.08.02. 15:34:00

@Joey AK:

Ez csak stiláris/formai kérdés, nem érdemi. Szerintem. Lehetne persze árnyaltabban is fogalmazni a "kevesebb néha több" elve alapján, de ettől még a lényeg lényeg marad.

Mitya Ivanov 2010.08.02. 15:34:08

@kultúrpesszimista:
egyetértek veled nagyjából, de az ismeretségi körömben sajnos nincs japán, német és svéd használt autó a 90 es évekből, és mivel a idegentől vett használt autókban nem bízom, ezért marad az újautók közül a legracionálisabb választás, ami lehet, hogy egy fapad-közeli Fabia Kombi lesz.
Jelenleg egy használtan vett Punto I-et hajtok, 4. éve, de váltani kell, nem férünk el benne és autópályára nagyon kevés. Ezt csak azért írtam, hogy értsed azt, amit mondani akartam.

esef 2010.08.02. 15:36:56

@eweres:
A beszállító a mérnöki igények alapján olyat szállít, amit a pénzügyesek még hajlandók kifizetni...

kultúrpesszimista 2010.08.02. 15:39:01

@eweres:

Ma már nincs igazán hulladék autót gyártó cég. Még a Dacia is elfogadható lehet a többségnek, Oltcit meg már nincs. Ettől még továbbra is azt gondolom, hogy nincs az a szegény, született vagy kényszerkispolgár, aki ne tudna megengedni egy régebbi használtat, amit aztán fenn is tud tartani. Mert azt aligha hiszem el, hogy valaki azért vesz Kiát, Skodát, Hyundait, mert TETSZIK neki. (A cégautó státusz, a cégek gondolkodása persze más kérdés. Ezek az autók leginkább céleszközök, közlekedésre alkalmas tárgyak. Érző és minimális jóízléssel bíró humanoid számára elfogadhatatlan négykerekűek.)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.02. 15:40:34

Jézus.
Ez a kocsi maga a megtestesült ellenpontja mindennek, amit szeretnék az életemben látni.

ziza133 2010.08.02. 15:40:41

"Motorja remek, 5,4 liternél többet még akarva sem nyelt le, hely van benne és megy, mint a meszes,"

Eszem megall?!?!?!?
Nekem 2 literes benzines autom van, rovid valtoval, 9 alatt van 100-on, 200at kacagva futja, es ez egy tok atlagos teljesitmenyu auto, semmi extra.

Akkor hogy az istenbe mer valaki ilyet leirni egy tesztben egy 1.6os kis dizelre, hogy megy mint a meszes?!?!
Hahahhahahahha...szanalom a kobon. A kisember nagy napja

kultúrpesszimista 2010.08.02. 15:42:50

@Mitya Ivanov:

"ismeretségi körömben sajnos nincs japán, német és svéd használt autó a 90 es évekből"

Persze, hiszen jól reprezentálhatják a magyar autós gondolkodást. Illetve annak hiányát. Menj csak el Ausztriába, Hollandiába, Belgiumba és lehet meglepődni. Jóval gazdagabb országok és jóval ízlésesebb az utcakép. Nincs az a bárgyú újautó-fétis, mint itthon. Mer' itthon az újautó a jó autó. Ja. Hitelre, 36%-os THM-re, ízléstelen, stílustalan, esetlen műanyag szappantartót.

Szakiii 2010.08.02. 15:46:55

@eweres: Igen, a Skoda NEM megbízható. Tök mindegy hány kilómétert tesz bele az ember. Ha megbízhatatlan és folyamatosan költeni kell rá, akkor az a 400ezer km semmi más scak kín. Hidd el a Fabia ugyanolyan szar. Jó barátomnak Fabiája van, meséltem neki az Avensis-nek a hibáiról (amik 11 éves létére nincsenek) és nem akarta elhinni, hogy 11 év alatt a kötelező dolgokon kívül nem kellett kinyitni a motorháztetőt, mert a 3 éves Fabiájának folyamatosan baja van. (Ja és természetesen nem használtan vette.) Szóval ennyit a nagy Skodáról. Anno a 120L is borzalom volt és az újak is. Ráadásul ennyi pénzért ismétlem épeszű ember nem vesz Skodát.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 15:49:01

@Szakiii:

" Anno a 120L is borzalom volt és az újak is. Ráadásul ennyi pénzért ismétlem épeszű ember nem vesz Skodát. "

Ismétlem: a néhai megboldogult 120L és a mai Skodák közt egyedül az embléma és a név a közös pont, semmi más. Semmi értelme összehasonlítani őket.

Szakiii 2010.08.02. 15:54:16

@kultúrpesszimista: Olyan ember akinek nincs pénze új autóra ne vegyen! Ilyen egyszerű. Az aki hitelre vesz új autót az egy szimpla barom. Vagy vegyen jó pénzen új autót vagy ne vegyen semmit. Talán egy nagyon keveset futott használt belefér. Ez meg, hogy külföldön sokkal több használt autó jár ez hülyeség. Németországban ha látsz III-as Golfot vagy W124-es Mercedest vagy akármit az nem használt volt, hanem 0km-el vették meg és maximum a gyereknek továbbadták. De gondolom azért futkorászik Berlinben már annyi 3-as Prius, új Polo, Golf VI, Mercedes E-Klasse, mert mindenki használt autóval jár. Ja és ajánlom menj el Svájcba. Én ott csak használt fapados Opel Astra F-et látok futkározni. (Persze csak vicc, tele van új BMW 5-el, 7-el Lexus LS-el S Mercedessel és még sorolhatnám.) Szóval ennyit a nagy magyar gondolkodásról. Ez az egyetlen olyan ország ahol még vannak akik képesek mások levetett szarjait autónak nevezni és büszkélkedni vele.

Szakiii 2010.08.02. 15:57:34

Akkor megismétlem én is. Nem csak a jelvény más, jóbarátom tudna mesélni a 3 éves Fabiáról milyen egy álom autó. Azért vette, mert örült, hogy van egy viszonylag olcsó autó. Más nem számított neki, ő is aza z ember aki el akar jutni A-ból B-be. És megszívta vele, mert megvette és azóta is csak költ rá. Ja megjegyzem előtte neki is 120-asa volt..És ő se nagyon mondja a különbségeket. Mindkettőre költeni kell. Ennyi.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 15:58:40

@Szakiii:

Szerintem más országokban jártunk, ugyanolyan név alatt. Ritka nagy ostobaságokat hordasz össze, de szerintem ez a korodnak és/vagy a szűk látókörödnek tudható be.

Lesz ez még így se, én drukkolok. Hajrá!

fehso2 2010.08.02. 16:05:13

Mekkora autótudorok vannak itt! Elképesztő!
De inkább a vallásos áhitat hajt minden tudor faszt, és ezért képesek vagytok vérre menni!

Közben a Skoda eladásai a válság ellenére csak nőnek és nőnek. Ez tény. Úgy tűnik, ennek a márkának megvan a helye a világban.
(Igen, persze tudjuk, hogy a Mercedes jobb...)

Szakiii 2010.08.02. 16:05:53

Én ezt kiétlem miután félig német vagyok többször járok Berlinben, szóval valószínűleg nem tévedek. De jó oké mondjuk azt, hogy van aki jót fogott ki a Fabiaból van aki meg szart. Ez így megfelel a békéhez? ;-)

kultúrpesszimista 2010.08.02. 16:09:59

@Szakiii:

Én abszolút békében vagyok. Berlinben épp nem jártam, de több német kis- és nagyvárosban igen. Lehetséges, hogy több az új autó, mint a régi, nem is Németországot hoztam fel példaként (és nekem amúgy sem példaértékűek a németek), hanem a Benelux és skandináv országokat.

Bambano 2010.08.02. 16:16:25

Ha már ilyen gagyi az autó, feldobhattátok volna pár boldog Angélás fotóval a cikket:)))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 16:21:47

"Ez az egyetlen olyan ország ahol még vannak akik képesek mások levetett szarjait autónak nevezni és büszkélkedni vele."
Mikor fél M.o. a bálás angol meg holland-német ruhákban grasszál, ezen már ne is csodálkozz. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 16:31:33

Amúgy nekem is inkább kéne új autó, mint régi levedlett.

De olcsón jót csak a mesében lehet kapni.
A hasnyálautón.huról belinkelt csodákban sosem hiszek. Úgyis csak xezer közös km után áll vagy bukik a dolog.

Olcsó szarnál meg be kell tudni, hogy mókolni kell rajta.
Drága szarnál meg a sznobéria mellé társulhat némi idegrángás. Az már nem oszt, nem szoroz. ;)

Az tény, hogy ma már bőséges a tárház, formában vannak nüansznyi eltérések kategórián belül, úgyhogy a gyártók már tényleg csak a seggét nem nyalják ki a vevőnek.

Én biztosan kombit vagy bakancs formájú akármit fogok venni, mert leszarom, hogy néz ki egy autó.

Praktikus legyen, megbízható, legyen benne légkondi, és lehetőleg el legyen gázosítva. Ennyi.

Nekem Swiftem van, csak ezért hozom fel, hogy a régi Suzukit Pukisztánban még mindig gyártják, és már jó ideje alapból van benne gáztartály.
Csak itthon gondolják még mindig, hogy minden parasztnak van egy aranytojást tojó tyúk és egy kőolajkút a háztájiban.

Edd China 2010.08.02. 16:32:44

Ez a skoda is, mint minden más skoda egy rakás szar.
Csúnya, arctalan, drága, kényelmetlen, még a VW szintet sem fogja elérni soha, mert akkor már konkurencia neki, ötlettelen belsőterű és csomagtartójú ...

Mégis, ki vesz ilyet? Ki akar ennyi pénzért egy viszonylag drága, másodvonalbeli autót venni, aminek nincsenek olyan tulajdonságai, melyek kiemelik a többi autó közül és eladják?

Érthetetlen.

GGG77 2010.08.02. 16:35:23

esef 2010.08.02. 09:13:08
@GGG77:
Octavia 1.4? Ez valami vicc? Pedálos változat nem lesz?

Ha nincsenek versenyzői ambícióid, simán elég. max országúton néha 3-asba rakod vissza és nem 4-esbe.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 16:37:32

@sipike78:

(Ez az a praktikus fogd-és-vidd mentalitás, amitől én viszolygok.)

kultúrpesszimista 2010.08.02. 16:38:39

@Daniel David:

Láthatod: van rá konzumigény. Pl. sipike. ;-)

bettyuska 2010.08.02. 16:43:27

Nekünk jók a tapasztalataink a Skodákkal kapcsolatban.Apám taxisofőr,a 4. Skodáját hajtja.Volt 2 gázüzemű Felicia,utána jött az 1.9es dízel Felicia,most pedig 1.6 Octavia E85-tel.Mindegyiket használtan vette,az Octaviat pl 175ezer km-rel tavaly,most 300 van benne,még 100at beletesz,aztán vesz egy másik Skodát.Apám mindig azt mondja h ezeknél jobb autó rengeteg van,de olcsóbb egy sincs!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.02. 16:44:30

@Brigi \"B. A.\" főnöke: röhögni fogsz, még téli gumit is kaptam hozzá, meg négy új nyárit

de persze az nyilvánvaló, hogy az olajcserénél 8 liter kell majd a négy helyett és így tovább, de azért a két kocsit nem lehet összehasonlítani

szóval a nagy autót aránytalanul sokkal jobb buli használtan vásárolni (:

BMW /// 2010.08.02. 16:47:01

@bettyuska: Ez ennél a Fabiánál nem teljesen igaz..

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 16:55:58

@kultúrpesszimista: "Ez az a praktikus fogd-és-vidd mentalitás, amitől én viszolygok."

Soroljam, hány ilyen viszolygó ismerőst vittünk már el köszönömért, mert lerohadt alatta a nemmondomkimilyen márkájú nem konzum autó?

Meg hányan ráncigálják a szakadt verdával kulizó haveromat, hogy szállítson már el ezt-azt, mert a szép autóba nem lehet betenni azt a két zsák valamit...

phhhh

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 16:58:40

@sipike78: de nem is sorolom, elég csak körülnézni a totalcaros fiúk háza táján :)

dorax 2010.08.02. 17:00:53

Ennyiért ezt az autó egy vicc. 4,8mFt-ért bővebb házon belül Seat Altea és Altea XL van 1.4TSI motorral és jobb felszereltséggel, ami nem eszik ennél sokkal többet, jobban mozog, tágasabb és nem dízel.

bettyuska 2010.08.02. 17:03:28

@BMW ///: Igazad van,akkor nem azt mondom h olcsóbb,hanem h költséghatékonyabb.Persze nálunk fel sem merül az új autó vétele,egyrészt mert drága,meg azt is nehezen viselném h más ül benne mindig.

Faby 2010.08.02. 17:06:00

Tavaly tavasszal vettünk Skoda Octaviát, a frissítés előttit, 4,1 MFt, forgalomba helyezve, vonóhoroggal. Winter felszereltség (nagyjából forma-forma ezzel a Fábiával), 1,6 benzin, mivel a dízel aránytalanul több lett volna, évi 17-18 ezer km-nél kb soha nem térül meg a különbözet. Ehhez képest (még ha az inflációt is bele számolom) ez a Fábia eszetlenül drága!

Nagyon sokáig versenyben volt a Kia Ceed 1,6 kombi dízel, de végül nem az lett a befutó. Egyszerűen az Octavia sokkal jobban összerakott, minőségibb anyagokból (vagy csak annak tűnik, mindegy) van, mint a megnézett, kipróbált Kia SW. Ja, és nekem (190 cm, 120 kg, nem az a szétfolyt hájtömeg, de azért nem is izom tibor) kényelmesebb, jobban testre szabható az Octavia. A Ford c-max pl ezért esett ki, nem tudtam rendesen beállítani a vezetőülést, koppig hátrament, de nem volt jó. Itt semmi ilyen nincs, hátratolom koppig, és nem érem el a pedálokat! Juhé, nőhetek, hízhatok!

Egyszó, mint száz, ennyiért inkább Octavia, akár a régi 1,6 benzinnel, akár az új 1,4 TSI-vel! Szebb, nagyobb, és ugyanolyan jó!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.08.02. 17:20:23

@Faby: Egykori kollégám akkora darab volt, hogy ő is csak az Oktáviába fért be, de a biztonsági öv nem érte körbe.

Nemrég ült át BMW-be az áruló. :)
De azért fogynia is kéne, mert ennek így nem lesz jó vége... :/

Seca81 2010.08.02. 17:23:49

@kultúrpesszimista: "Mert azt aligha hiszem el, hogy valaki azért vesz Kiát, Skodát, Hyundait, mert TETSZIK neki."

Kiröhöghetsz, de én azért is vettem többek között egy koreait mert kimondottan tetszik :)
Hunyadi Sonata '98.
Jelenleg kb az egyetlen Hunyadi amelyik tetszik...
A belsejével persze nem vagyok kibékülve, ahogyan a szervóval sem, de mit várjak egy RX-7 után???
Két külön fogalom.

Ez a kocsi meg ocsmányság, praktikusságból sem vennék ilyet ha lenne rá, autóra hitel meg eleve kizárva.

kultúrpesszimista 2010.08.02. 17:31:26

@Seca81:

Nem nevetlek ki, csak csodálkozom az emberi ízlés sokszínűségén. A Hyundai-ok szerintem a Toyotáknál is ingerszegényebb, unalmasabb autók. 90-es évek közepi Lantra még viszonylag jól nézett ki, lapos volt és széles, arányos is, de az meg a Xedos utánérzése volt... Nincs olyan koreai autó, amely bármilyen felszeréltséggel kéne, ártól függetlenül is.

Saab 9000-et a népnek, azt csókolom. :-)

Doktorbalu 2010.08.02. 17:37:19

sztem megint az a döntö, h kinek mire kell a kocsi. szüleim 2honapja vettek fabiat, azert nem octaviat vagy roomstert, mert szerintük az nagy, es 90%-ban varosi hasznalatra alkalmatlan (van nekik 1 astra kombi meg 1 mitsubishi kisbusz). 3 hete voltak nalunk, 760km autopalya, 80km közut, 6.2-es atlagfogyasztast produkaltak az 1.2-es motorral 120-130nal, egyebkent 5 liter körül eszik. nyilvan nem megy 180-at, de amint irtam, nem is arra van!
hugomeknak octaviajuk van, 2 literes benzinmotor, 7alatt sose fogyaszt, viszont aki sokat hasznalja hosszu tavon, annak erdemesebb.
es szerintem kiskocsi szinten nagyon jol össze van szerelve, inkabb egy fabia, mint pl. egy c3, vagy getz esetleg splash...

GiXXXer 2010.08.02. 17:50:41

Winkler Róbert: az itiner nem azt mondja, hogy előre jobbra előre, hanem ez egy "jobb 4-en a bal 4".

Lenének szép esések ilyen itinerrel! Több néző lenne! :)

A Fabia szerintem csak S2000-esként (vagy a jó öreg WRC-ként) jó autó, a többi papamobil!

ommm 2010.08.02. 17:53:50

@ziza133: Mindent a saját közegében, a saját közegében, jóuram.

GiXXXer 2010.08.02. 18:00:32

vagyis pontosan a Fabia váltójának így kell mondani: vlevo čtyři to vpravo čtyři - lévó stíri to právó stíri, hogy megértse! :)

GiXXXer 2010.08.02. 18:02:46

Jajj, nem fordítva, právó to levó, b+ :) Négyesből egyesbe megy, és szétesik! :D

Seca81 2010.08.02. 18:15:50

@kultúrpesszimista: Többfajta típust is nézegettem vásárláskor, sokáig pl a Xedos volt a favorit, de itthon nehéz találni jó állapotút. Néztem többek közt; 93-as Camry-t, 95-96-os Galantokat, tetszett nagyon egy 92-es Volvo 850, 93-96-ig 626-os Mazdákat, és rávitt a kényszerűség a Mondeora is, de erről hamar lemondtam. Többségüket meg is néztem élőben, ki is próbáltam, kb mindegyik azonos árban volt, a Volvo viszont eléggé el volt használva, a bőr ülések baromi kopottak voltak, bár nem volt leharcolva de nem nyerte el a tetszésem. A Mondeo váltója számomra kataszrtófa volt, a 626-osok belseje is eléggé ütött-kopott volt, továbbá mind közül a legunalmasabb belseje annak volt.
Szóval mindent összegezve, egymásnak állítottam a típusokat, (alkatrész ár szerint, kényelem szerint, körülbelüli fogyasztás szerint, külső-belső állapot szerint, ár/évjárat szerint, és ami a legfontosabb ár/érték arány szerint). Messze a Sonata jött ki a legjobban, a tulaj is itt volt a legszimpatikusabb, normális emberke volt, minden létező hibát, leendő javítást készséggel elmondott.
Sztem nem csináltam rossz vásárt, persze ez majd használat során derül ki, az enteriőrt pedig megpróbálom feldobni valahogy, vagy pedig együtt élek vele... Ahogy magamt ismerem ez nem fog menni :)))

Seca81 2010.08.02. 18:18:00

@kultúrpesszimista: Többfajta típust is nézegettem vásárláskor, sokáig pl a Xedos volt a favorit, de itthon nehéz találni jó állapotút. Néztem többek közt; 93-as Camry-t, 95-96-os Galantokat, tetszett nagyon egy 92-es Volvo 850, 93-96-ig 626-os Mazdákat, és rávitt a kényszerűség a Mondeora is, de erről hamar lemondtam. Többségüket meg is néztem élőben, ki is próbáltam, kb mindegyik azonos árban volt, a Volvo viszont eléggé el volt használva, a bőr ülések baromi kopottak voltak, bár nem volt leharcolva de nem nyerte el a tetszésem. A Mondeo váltója számomra kataszrtófa volt, a 626-osok belseje is eléggé ütött-kopott volt, továbbá mind közül a legunalmasabb belseje annak volt.
Szóval mindent összegezve, egymásnak állítottam a típusokat, (alkatrész ár szerint, kényelem szerint, körülbelüli fogyasztás szerint, külső-belső állapot szerint, ár/évjárat szerint, és ami a legfontosabb ár/érték arány szerint). Messze a Sonata jött ki a legjobban, a tulaj is itt volt a legszimpatikusabb, normális emberke volt, minden létező hibát, leendő javítást készséggel elmondott.
Sztem nem csináltam rossz vásárt, persze ez majd használat során derül ki, az enteriőrt pedig megpróbálom feldobni valahogy, vagy pedig együtt élek vele... Ahogy magamt ismerem ez nem fog menni :)))

kultúrpesszimista 2010.08.02. 18:27:38

@Seca81:

Nem mondom, hogy rossz vásárt csinálhattál (bár látatlanul nyilván ostobaság ítélkezni), de tény, hogy szerintem bármelyik típus jobb lenne, mint egy Hyundai. Te állapotot vettél, az számított - eléggé el nem ítélhető módon -, míg nekem fontosabb a típus, és hajlandó lennék ezer km-eket utazni csak azért, hogy lecsapjak egy olyanra, ami "átmegy a szűrőn". Nincs az a Hyundai (már bocs), ami miatt lemondanék egy Volvoról, de akár egy Mazdáról is, feltéve, ha amúgy régóta vágynék rájuk. Mindazonáltal használd egészséggel sokáig, ne érjen baleset.

Seca81 2010.08.02. 18:29:25

@kultúrpesszimista: Pont ilyen:

www.automarket.bg/wallpaper/hyundai_Sonata_1.jpg

www.automarket.bg/wallpaper/hyundai_Sonata_2.jpg

Csak nem ezüst, és amcsi változat, hátul kis rendszámtábla...
Ne mondd már h ronda, sztem vállalható.

Seca81 2010.08.02. 18:35:09

@kultúrpesszimista: Hidd el, ezzel én is így voltam, a 850-es, de méginkább a 940-960-as Volvo számomra az álom, a 164-es Alfáról nem is beszélve, továbbá márkahűségből sok Mazdát is megnéztem, de egyszerűen nem találtam közel sem patent állapotút egyikből sem, ezért akadt fel a szűrőn a Sonata.

RX-ről pedig még nem modtam le a továbbiakban, ha Isten is úgy akarja, egy FC állni fog még valamikor a garázsomban...

kultúrpesszimista 2010.08.02. 18:35:18

@Seca81:

Nem mondom, egyáltalán nem csúnya és simán vállalható. Csak nekem egy kissé jellegtelen valahogy (hátulról különben a Rover ugrott be, ami összességében egy finom, harmonikus, de szintén nem túl izgalmas autó, ez:
www.yauto.cz/includes/img/inzerce/Rover_620_SDi.jpg )

Nagy erénye, hogy ritka és arányos, hátránya, hogy Hyundai és fillérekért lehetne csak eladni. Szerintem ne add el, ha teheted. Ezersze egy ilyen, mint valami mai f..s :-)

Amúgy ne foglalkozz velem, én kényes ízlésű sznob vagyok és a véleményem ennek megfelelően értékelhető. ;-)

kultúrpesszimista 2010.08.02. 18:38:12

@Seca81:

Elhiszem. Én körülnéztem volna külföldön is, de megértem, ha valakinek nincs kedve, ideje erre. Mindenesetre hajrá! Nézz majd körül a Hondák háza táján is... Egy finom, de erős Prelude vagy s2000-es is jól mutathat a garázsban!

papa33 2010.08.02. 19:53:10

Elfelejtettétek a Suzukit fikázni. Nos azt nem írta senki hogy a Fabia Fresh annyi mint a kifutó Swift, 2.7 milla körüli és mivel gyakorlatilag nincs 3 milla alatt ép autó, hát..., meg nem a dízelt benyással hasonlítsuk. A cégesre mondta azt a sofőr gyenge, miközben 130 meg város meg 5 fő és gyorsul is+klíma és 6 felett valamivel a műszer szerint, ja vezetni tudni kell, és 60 e km-nél semmi baja... és elfértünk és beszélgetni is lehet. Én csak az előző 1.2-est próbáltam, nekem tetszett, végül is KISAUTÓ, ahhoz hasonlítsuk. Sok Fabia van, és sok 1.2-es, pedig csak 100 e volt a különbség, mondjuk a kicsi láncos, az 1.4 meg szíjas-100 rugó a csere és az első gazdinál ez akkor jön, mikor épp unni kezdi... mondjuk amikor én venni akartam, 2.2-ért hátsóablaktörlőszervokormánykesztyűtartófedél nélkül, 2.6+200volt a klímás, ez volt 2003-ban, ma pénz ua és alap a 4 légzsák, a fapad Ceed is 2 ez borít ki.
És az új-használt sem itt a téma, ugyanis vehetünk újat akár 10-14 évre is és ekkor megéri, itthon egyik használtért sem tenném a kezemet tűzbe... meg új nélkül nincs használt.
Bocs, hosszú volt.

VOGAben 2010.08.02. 20:01:49

2001ben a sima 1.9d felicia megérte a 2,3-2,4 millát. Kifutó modell volt és ennyiért kis dízel kocsi csak a citroen saxo volt akkoriban. Semmi meglepetést nem okozott és az a motor, ha nem is fürgén de még egy transporterben is elketyegett 500 ezret minimum.

De ezért sok az 5 misi. Annyiért már "fapados" golfot vennék inkább ezzel a motorral. A kombi polo meg gondolom annyival lesz komolyabb, meg az ára is, hogy ott minden motorhoz jár majd a jó kis dsg váltó.

Ez a fábia 4nél többet nem ér a szememben.

Seca81 2010.08.02. 20:13:27

@kultúrpesszimista: Igen, ebben igazad van, én is kb fillérekért vettem, de nem szándékozom eladni egy jó ideig.
Külföld kizárva, nem fér bele az időmbe...

Régi RX-et szeretnék újra, amilyen nekem is volt, de egy "idősebb" Prelude is megteszi, tetszettek mindig is. Az S2000 nem az én pénztárcám :) élményautót mint tudjuk öregebbet is lehet választani, de ez a jövő zenéje.

Mindenkinek más az ízlése, ha nincs ez a Sonata én is ezer évig válogatok...

kultúrpesszimista 2010.08.02. 20:29:23

@Seca81:

Ne is add el, a használati értéke többet ér.

Erről van szó, igaz? ;-)
totalcar.hu/tesztek/mazdarx7/

Meghiszem azt, ez tényleg kiskorom óta a kedvencem nekem is. Különleges darab, de ebbe még én se vágnék bele a Wankel miatt, pedig simán középsúlyos autóbolond vagyok... De csurog a nyálam, nem is tagadom.

Aldo Moro 2010.08.02. 20:35:11

Most tényleg ez a nagy valami, hogy nem üvölt a rádió, amikor ráadom a gyújtást. Ezt a Brava is tudja, ami nem egy mai gyerek. Minidg meglepődök, hogy mik számitanak úgymond nagy dolognak, az én taligámban meg benne van.

Seca81 2010.08.02. 20:40:20

@kultúrpesszimista: Nem teljesen, de ő is benne van a pakliban.

Ilyen volt: farm3.static.flickr.com/2400/1696041570_747be80631.jpg

Nem volt gáz a Wankel motor, sosem volt semmi baja, annyi h 15 alatt nem nagyon akart enni, én pedig szinte csak városban használtam, szóval ez kb mindent elmond.
Első autóm, imádtam de a suli közbeszólt.
Majd máskor :)

Magyar[HUN] 2010.08.02. 20:59:31

Esküszöm nem értem az embereket.
1.Fikázni,fikázni azt kell.
2.Az emberek nagy része aki fikázik, még nem vezetett/használt hosszabb távon Skodát.
3.Az is különös, hogy csak Magyarországon fikázzák a Skodát,és azt leszarják a kommentelők, hogy csinos kis profitja van a Skodának. Miből is....ja tényleg sok autót adnak el.
4.Aki azt írja, hogy ismerősnek milyen szar, meg rossz, az nem gondol bele, hogy nem csak a Skodának van egy-egy rosszabb szériájú legyártott autónak, hanem a Mercedesnek, BMW-nek is. Van jó is meg rossz is,nem kell fikázni az egészet, mert egy sorozat nem olyan jó.
5.nepitelet.hu/autok/skoda/fabia_2007/ Nézzétek meg mennyi egy csillagos, meg mennyi öt csillagos van.
6. Nekünk Feliciánk van,1.3-as és tökéletesen elég városba, országútra,és még soha egy büdös problémája nem volt.
Csókolom,ennyi voltam:D

butschq 2010.08.02. 21:26:59

...és a sok hülye meg elmehet kapálni...eketárcsával...90-es évek mi...színes utcakép...megbízhatatlan skoda...blablabla
egy 2005-ös skoda fabia sedanunk van, 1.4-es, 75 pacival az orrában. eddig 80ezer km, és olajcsere meg a társai voltak. jön majd most a fék, szíj meg anyámkínjai. és megbízhatatlan? nincs elektromos ablak? engem zavar (de ki a franckarikát érdekli az én véleményem) faterom 30 év gyári robotolás után akart egy egyszerű ÚJ autót, mert megérdemli a sok simlis közt. nem nagyzolóst, egy egyszerűt, ami az ő kis egyszerű életébe pont belefér. megvette és szereti, vigyázz rá. a jogsi megcsinálása után ez az autó volt amit hivatalosan vezettem. nem megy keresztbe, nem tudok leelőzni akárkit akármikor, de A-ból B-be elmegy. és egy 50 éves egyszerű embernek ez kell. nem mindenki autóbuzi, meg színesítsük az utcaképet beállítottságú. néha a ondolkodást meg kéne erőltetni...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.02. 22:00:10

még az csak most jut eszembe, hogy 6 éve az apósom az én tanácsomra vett egy Fabia alapmodellt, kerek két millióért, azóta lement vele 100.000 km-t és az autónak soha semmi baja nem volt, pedig még különleges elbánásban sem részesült (normál olaj, ...)

egy baja van, hogy nincs benne klíma

kaizennorczi 2010.08.02. 22:22:20

Két éve ilyen 1.6-os benzines kombit hajtok és nagyon elégedett vagyok vele.Lehetett volna Octaviat is venni az árából, de úgy gondoltam, h inkább gyorsúljon jobban és legyen benne ESP, tempomat, 6 légzsák, stb. mint egy fapad Octavia.

Blazee 2010.08.02. 22:49:11

Tisztelt Winkler Robi!

Egy dologban vitatkoznék veled. Az összehasonlítás a Cee'd SW-vel azért nem korrekt, mert Te az a Cee'd-ből a TX felszerelstéget hasonlítottad össze a Fabia Ambiente felszereltségével, ami köszönő viszonyban sincs egymással. A Ceed TX-e a csúcsfelszereltség, amiben a kétzónás digitklímától, a tempomaton, az esőérzékelős ablaktőrlőn, a tolatóradaron, az ülésfűtésig, a 16"-os alufelniig, ESP, BAS, TCS, HAC, VSM-ig (és még sorolhatnám) minden benne van 5,5 milláért. Nem beszélve arról, hogy ez beslattyogva a mai eladások mellett bármelyik kereskedésben simán 5 milláért vihető. Szóval én max. az EX szinttel tenném egy lapra, de még az is talán egy árnyalattal jobb felszereltség és 4,9 milla az "akciós" ára, ami simán 4,5 körül vihető. Ja és ezért egy 1.6 115 LE-ős, 6 gangos, nagyon jó és takarékos dízelt kapsz (augusztusi gyártástól EURO 5-ös motorral). Szóval így nézve a Cee'd ár/érték arányban nem kérdés, hogy jobb választás. Üdv, Blazee

nikó 78 2010.08.02. 23:46:34

Anno, az elődöt,mikor megjelent,elsők között sikerült vezetnem.Az egy sima ötajtós,ha jól emlékszem 1.4-es volt.Az első km-után elneveztem fóbiának,nagyon furcsa volt a vastag A oszlopa.Aztán jópár évvel később összehozott a "jósorsom",egy 1.2-es kombival,mint cégautó.Tény és való városban nagyon jó dinamikus,de a település vége táblát nem engedném vele átlépni.70-90-ig még valami történik,90-től aztán semmi.Az hagyján, hogy dinamika 0-a,de olyan szinten imbolygott,hogy az már a halálfélelem kategóriát bőven kimerítette.Arról nem beszélve,városon kívül,a gatyánkat megette.Maradandó élmény volt,elég is volt.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.03. 03:39:42

@Nyegleo: Már miért?
1.6 CRDi EX + P4 - 115Le -> 5.050.000.-

...és van benne:
- Két zónás digitklíma
- Magasságban, mélységben állítható szervokormány
- Első-, oldalsó- és függönylégzsák
- Elektromos tükrök
- Elektromos első-, hátsó ablakok (mind automata fel-le funkcióval, és becsípődésgátlóval)
- Ködlámpa
- Riasztó és bicskakulcs
- 2 rekeszes könyöklő
- Napszemüvegtartó a tetőkárpiton
- 7 funkciós fedkomp
- 6 hangszórós, kormányról vezérelhető- MP3-as, USB csatis DIN2-es audio
- Bluetooth kihangosító
- Tempomat
- Esőérzékelős ablak
- 3 fokozatú ülésfűtés az első üléseken
- Elektrokróm belső tükör

...szerintem nem kérdés, hogy melyik éri meg jobban. ;)

eweres 2010.08.03. 08:36:47

@nikó 78: vezetni tudni kell
A hétvégén egy ilyen 1,2-es 140-150-es átlagot ment előttem és mögöttem az M1-en
...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.08.03. 10:12:52

lehet nem leszek nepszeru mert franciat ajanlok, de ha mar kombit es dieselt, akkor talan el lehet gondolkozni 4.3M korul ezen is

www.citroen.hu/fooldal/#/modellkinalat/xsara-picasso-collection/

John Silver 2010.08.03. 10:17:12

Bírom a Winklert de ezt a Cee'd párhuzamot egy kicsit elnézte....
látva a képeket a két autót nem lehet sztem egy napon emlegetni és a feltűntetett ár sem igazán reális.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.08.03. 11:11:55

@karlmann: hazudos-e vagy? vagy csak esz nelkul tapossatok a ceges autot, mert lehet?

nem lenne egyszerubb megtanulni vezetni, mint egy blogon hulyet csinalni magadbol?

az a motor gps szerinti 140-nel eszik 6 litert, 3300 koruli fordulatszamnal. ezen kivul soha nem birtam vele megetetni 6 liter folott, pedig megvan az osszes tankolasi adat egy tablazatban. se pesten, se autopalyazva telepakolva, se elmenyautozva, sehol.

ahhoz, hogy hetet megetess vele, 1-2 padlogaz+padlofek kell varosban az osszes lampanal. ehhez kulon gratulalnek.

Csirke72 2010.08.03. 12:25:37

Ez aztán a ciki ipari hulladék:(((

Ki a fasz vesz 1 ilyen hátizsákot 5Mio-Ft-ért???????????????

Ott van a Dacia Duster: 4x4 1,5dci 110le, 5Mio fullosan börrel, 5,6l átlag....
3 év gari

Na most akkor mi ez a szlovák szörnyy????

Csirke72 2010.08.03. 12:29:36

@Pályaelhagyó autóversenyző:

Királylány!

Miert van az, hogy a Honda Accord ICTDI ha taposod mint állat akkor sem megy 6,5 fölé???
Legutobb mentem a Hondával hosszútáv(700km) és 140 tempomat 5,2! Na ezt kapdd ki!
Akkor mi akar lenni ez a fostarisznya skoda itt????

Amugy a Dacia Duster is 5,6 átlaggal megy 4x4-el és 110 LE azaz hangyányit jobban muzsikál:)))) és fullosan börrel 5Mio, 3év garival...

Csirke72 2010.08.03. 12:31:14

@GregHozta:

Dacia Duster:

1,5 dci
110LE/260Nm
Bör,klima,ESP....
4x4(elektronikus diffi zár)

5,6l átlag

5Mio

Ez a tuti

Csirke72 2010.08.03. 12:32:47

@nikó 78:

Teljesen igaz:)
Ès ezért a fosért pénzt mernek kérni!!!

Danessz 2010.08.03. 13:53:04

@Csirke72: Hol van minőségben a cee'd-től? Messze nem egy kategória. A Dacia a KIA-hoz képest sokkal igénytelenebb.

Mitya Ivanov 2010.08.03. 13:53:59

@kultúrpesszimista:
most olvastam el a cikket, és így végképp nem értelek. A cikkben Csikós Zsolt 90%-ban az én autóvásárlási filozófiámat írta le, ezúton is köszönöm neki.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.03. 15:13:17

@Csirke72: Nekem a Duster, és az egész Dacia csoport egy igazi szörnyszülött.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz autó, vagy nem praktikus. D ha már a praktikumnál tartok. Ott van például az emblémája, ami tök király sörnyitó. :D

Nekem nem kéne a Duster. Inkább hozzádobnék még egy keveset, és az új KIA Sportage-et választanám. Az veszett jóra sikeredett.

Csirke72 2010.08.03. 15:22:22

@Danessz:

Akkor mondjál ilyet ha már mentél vele.

Èn mentem a Dusterral és bármilyen KIA-t ver.
Németeknél már van és akkora az igény rá, hogy 4x4-est csak pl jövö tavasztól tudnak szállitani.

Igényes a müszerfal,bör, NA MEG A 4 kerékhajtás!

Sokkal komolyabb autó mint 1 KIA, na meg még mindig Renault de nem 1 koreai szutyok....
Ez nem Logan. Èg és Föld! 50%renault - 50% nissan. A meghajtása a Quashkai-ból van.

Mielött piacra dobták 4Mio KM-t teszetlték!
Nagyon kénylemes az ülése, nagy a csomagtere és a fogyasztása 5,6l verhetetlen a suvok között is!

Méretre és kinézetre a Subaru Forsterre hasonlit:)

Csirke72 2010.08.03. 15:27:53

@GregHozta:

Ember formára kurva jól néz ki ezt az megrendelési arány is mutatja.

Na de miért pont KIA Sportage. Akkor inkább egy Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Itt a lényeg a fogyasztás, erö, 4x4, full felszereltség. Ezt jelenleg 1 konkurencia sem tudja 5,6l átlag mellett 4 kerék meghajtással.

A KIA Sportage pici hátizsák és amolyan SUV 9-10l átlaggal(ismerem) és nagyon ciki...
Eleve ezek a koreai csodák.
Öregemnek volt KIA Karnival...hát köszi nem kellene. 2 hónap után rozsda a tükörház alján, váltó zizergett 130 körül...a hangja meg katasztrófa volt...:(

Csirke72 2010.08.03. 15:30:45

@GregHozta:

Mellesleg a KIA annyira sikeres volt, hogy megvette a SangYong.

Na ennyit a sikerröl:) a csöd elött...

A Duster-t meg nem tudják olyan tempóban gyártani mint amennyi kellene és jelenleg duplájára növelték a napi termelési mennyiségét:)

Csirke72 2010.08.03. 15:32:38

@GregHozta:

Bocs amiket itt elsoroltál, barmelyik alapfelszereltségü renault übereli:)
Ès hol a bör? A Dusterben 5Mio-ban az is van:)))

Ès hol a 4kerék hajtás? A Dusterben 5MIo-ban az is van:)

Csirke72 2010.08.03. 15:37:37

@GregHozta:

Jelenleg a KIA ugyanez a fullos verzióban bör nélkül 8.170.000 Ft a Duster 5.300.000 Ft.
Hát a 3Mio nem éppen picit kiegészitem...
Azontúl a KIA egy 2.0CRD ami alapból 8l átlagot produkál és nem 5,6-ot.

Amugy 8Mio-ért inkább 1 igazi terepjárót veszek pl. 1 uj jeep cherokee-t 2.8CRD mocival, 177LE és akkor valóban autó van a seggem alatt de nem 1 koreai mestermü:)))

8Mio 1 koerai csodáért több mint sok.

Csirke72 2010.08.03. 15:40:35

@Mitya Ivanov:

Hát a magadfajtából áll össze az a buta réteg akiböl a szlovák ipari hulladék hülyére keresi magát...
Csak legalább ne reklámozd, hogy 110-el nyomulsz az M7-en mert arra elég 1 Trabi de luxe is...az sem kér többet 4Liternél ilyen temponál:)))

swt (törölt) 2010.08.03. 16:04:43

@Csirke72: "Mellesleg a KIA annyira sikeres volt, hogy megvette a SangYong."

Hulyeseg. A SsangYong a Daewoo es a Shanghai Automotive tulajdona, a Kia pedig Hyundai csoporthoz tartozik. Pont a SsangYong van szarban egyebkent, tavaly azert allt a gyartas, mert nem birtak kifizetni a beszallitoikat.

John Silver 2010.08.03. 16:17:29

A Dacia Duster ahhoz képest hogy "csak" egy Dacia jól néz ki, bár meg kell valljam soha nem vennék.
De tényleg ezt a típust hasonlítjátok akár a Skodához akár a Cee'd-hez?
Egy szubjektív vélemény csak a Dusterhez, a belseje iszonyat gyenge anyagokból áll, de ez csak az én véleményem.

Danessz 2010.08.03. 17:39:43

@Csirke72: Látom te egy hatalmas koreai autó gyűlölő vagy. És nem értesz a kocsikhoz. A SsangYongnak semmi köze nincs a KIA-hoz. És könyörgöm egy Picantoban vannak olyan műanyagok mint a nagyra értékelt Dusteredben.

Danessz 2010.08.03. 17:52:13

@Csirke72: Ja tényleg, ismerősöm osztrák, jelenleg olyan 250 000 van a Carniváljában, automata váltós, és egy rozsdafolt, vagy bármi meghibásodása nem volt.

Mitya Ivanov 2010.08.03. 20:47:10

@Csirke72: van valami problémád? beszéljük meg, én itt leszek

Csirke72 2010.08.03. 20:47:15

@Danessz:

A SangYong kb 1 hónapja vette meg a KIA-t.

Kicsit olvass utána:)

Nem gyülölöm a koreai autókat de az áruk egyáltalán nem versenyképes.

1 koreai autónak minimum 1/2 ébe kellene kerülnie 1 prémium francia márkának nem pedig a ugyanannyiba kevesebb felszereltséggel és gyengébb müszaki paraméterrel...

Csirke72 2010.08.03. 20:50:24

@Danessz:

Ilyen véletlenek mindig vannak, de alapvetöen nem a minöségröl szólnak a koreai cuccok(kivéve Samsung)...
és mint mondtam azért a pénzért autókat lehet venni...

Vajon miért csak a keleti piacon annyira menök ezek a koreai csodák?

Csirke72 2010.08.03. 20:51:29

@Mitya Ivanov:

Mi van???? Mit akarsz? Beszélgessé ha akarsz...
Ird le a véleményedet, ha meg nem tetszik mások véleménye ne olvassd....

Csirke72 2010.08.03. 20:56:25

@Mitya Ivanov:

Mondjál 1 ütös érvet, hogy neked mi tetszik ebben a szlovák csodában ami más autóban nem lelhetö...
Ez a skoda hiszti kurvára idegesítö...
Felkaptak egy 20 éve leejtett szlovák márkát ami a KGST-ben menö volt na de ma már 1 skodát VW és TSA-i mellett futtatnak pedig azért nem kellene VW,Audi val hasonlitani....
Egy fostalicska mindegyik... Ismerem öket, volt szerencsém kipróbálni 1-2 ismerösi körböl de szerencse, hogy a kényszerutak kivételével nem kellett a dobhártyámat és a gerincemet strapálni....

Csirke72 2010.08.03. 20:58:00

@Mitya Ivanov:

Amugy amit Skoda most turbosít, subaru már 2 évtizede nyomja kicsit precizebb formában 4x4-en:)))

Csirke72 2010.08.03. 21:04:22

@Danessz:

Hát te mondjuk nem éppen azt a modellt linkelted ide amiröl én beszélek:

a képen 1 mezei duster van.
A Duster 5Mio-ért fullos, börrel és kicsit ütösebben néz ki mint a picanto.

A picanto amolyan matchbox kinézetü és rettenetesen olcsó megjelenést kelt a rikitó narancssárga müszerfal, a mübör kinézetü ülésszélek....

De egyszerü a képlet:

Ki az aki 5Mio-ért 2 kerékmeghajtású gépet vesz 4 kerékmeghajtású, full börös autó helyett ami még hozzá prémium francia gyártótól származik.
Mellesleg a Dusterba szerelt 1,5 DCI jelenleg egyedi a piacon 4x4, 110LE, 6 sebesség amiböl az 1.-es olyan rövid áttételü, hogy ne hiányozzon a felezö és ne kelljen hilldescend controll....

Ezt kár kétségbe vonnod mert ha a KIA olyan király lenne, nem a Daciat randelnék orrba szályba...

Danessz 2010.08.03. 21:08:19

@Csirke72: Tudod mit? Csak azért sem fogok vitatkozni egy olyan emberrel akinek semmi értelmi szintje nincs az autók terén. Írhatsz rá bármit, nem érdekel.

Mitya Ivanov 2010.08.03. 21:11:14

@Csirke72:
Ha vennék új autót, akkor:
az egykori kisautók ma már megnövelt verzióit venném, és mivel kell a pakolóhely, ezért abból is a kombit.
a választék:

francia nem, mert csak
német nem, mert drága, és nincs is ilyen modell.
olasz nem, mert nincs Grande Punto kombi
Seat, hagyjuk, nem én vagyok a célközönség
Japán, drága is, nincs is megfelelő modell.
Korea - csak a Kia Rio sedan jöhet szóba a megfelelően nagy csomagtér miatt, de inkább kombi
Szóval így maradt a Ford Fusion 1,4, és a Skoda Fabia Kombi 1.2 Tsi. A Fabiából már próbáltam a régi modellt, az tetszett, az újról akkor tudok véleményt mondani, ha sikerül valahol beleülnöm.

Ezek után is nyugodtan lehülyézhetsz, nem nagyon érdekel...

Mitya Ivanov 2010.08.03. 21:12:45

@Csirke72: ja és majd elfelejtettem,
románt sem, mert csak.

Csirke72 2010.08.03. 21:16:21

@Danessz:

Èn érveket hozok fel és ár, teljesitmény arány.
Mellesleg a KIA CRD mind VM Motori olasz gyártótól van akik anno a jeepeket szerelték ezzel a csodamasinával...mindig hengerfejesek lettek.
A renault motorok meg azért világhirüek:)

Itt egyszerüen a logikus érv diktál...

Miért kell 1 koreai komcsi terméket isteniteni...

Csirke72 2010.08.03. 21:19:34

@Mitya Ivanov:

Senki sem hülyéz le de hogyan jutottál a skodára??? Ez nekem magas.

Amugy a Duster 50% francia, részben japán.

Azt meg hogy a trianont a magyarok baszták el arrol nem a franciák tehetnek.

Ha kis történelmet tanultál volna lehetett volna akkoriban a francia külügyminiszterrel külön békemegállapodás csak a magyarok nem ezt az utat választották....

Csirke72 2010.08.03. 21:21:01

@Mitya Ivanov:

Na de árban ezért a pénzért minöségi 4x4-est vehetsz fullosan.

Amugy a for fusion is német....

Danessz 2010.08.03. 21:21:08

@Csirke72: Nézzük. A SsangYong nem vette meg a KIA-t, bárhogy is erőlteted. És az áruk hogyne lenne versenyképes? Mikor 3,5-ért megkapsz egy élhető autót, régebben 109 de még most is 90 lovas motorral, 7 év garival, a VW Golf meg 3 ajtóval full fapad 80 lovas motorral 4,6.
Prémium francia? Nagyon el vagy tévedve. Ha a franciák meg tanulnának autót gyártani akkor talán jobban is érdekelne, de bizony a franciáknál JOBB autókat gyártanak, olcsóbban. És hány lovas az 1.6? 110? És a KIA? 126? Hoppácska. És ez csak 1 példa volt.

"Ilyen véletlenek mindig vannak, de alapvetöen nem a minöségröl szólnak a koreai cuccok(kivéve Samsung)...
és mint mondtam azért a pénzért autókat lehet venni...

Vajon miért csak a keleti piacon annyira menök ezek a koreai csodák? "
Ha kicsit utánaolvasnál rájönnél, hogy például Németországban, meg külföldön mennyire népszerűek a KIA-k és a Hyundaiok. És tényleg csak kifoghatta, sőt én is csak kifoghattam, hogy a 2. KIA-m és semmi bajuk nem volt eddig. Sőt a Cee'dclub ~800 főjéből nem viccelek 10-nél több embernek nem volt gondja a kocsijával. Mindnek garanciában javították ingyen a kocsiját. És a francia autók mennyiszer is romlanak el?

"A Duster 5Mio-ért fullos, börrel és kicsit ütösebben néz ki mint a picanto."
Ja a Picanto meg egy miniautó, amiért 3 milláért mindent megkapsz amit akarsz, még a hőn áhított bőrülésedet is.

"Ki az aki 5Mio-ért 2 kerékmeghajtású gépet vesz 4 kerékmeghajtású, full bőrös autó helyett ami még hozzá prémium francia gyártótól származik"
Egyrészt még a Renault sem prémium, nemhogy a Dacia. És elég értelmetlenek az indokaid. Az átlag vásárlónak nincs szüksége 4x4-re, sőt bőrölésre sem. 4x4 minek? Van jó téligumim, télen most nagy hó volt, egyszer sem akadtam el. Viszont cserébe legalább 1 literrel többet fogyaszt, nehezebb lesz tőle az autó, és több az alkatrésze ami tönkremehet. Ugyebár Murphy törvénye. A bőrülésről meg annyit, hogy télen belefagysz ha nincs ülésfűtésed, nyáron meg beleszülsz ha nincs ülésszellőztetésed.

"
Ezt kár kétségbe vonnod mert ha a KIA olyan király lenne, nem a Daciat randelnék orrba szályba.."
Csak a Cee'd 1. generációjából 3 év alatt fogyott 363 000 darab. Szerintem egész jó egy ismeretlen márkától. És mennyi fogyott anno a Loganból? Egy év alatt nem lépte túl a 2000-ret azt biztosan tudom.

És ezzel tényleg lezártnak tekintem a vitát.

Mitya Ivanov 2010.08.03. 21:27:30

@Csirke72: a francia kocsik nem tetszenek, ennek semmi köze trianonhoz. Az amúgy is más téma, ne menjünk bele itt ezen a blogon.

gondolom a Dacia Dusterre gondolsz, de nem is értem miért írod, hiszen előbb írtad, hogy 5 Millió fullosan, nekem ennyi pénzem nincs kocsira. Más Dacia modell pedig szóba sem jöhet.
Igen a Ford német, természetesen a VW és az Opel kiskategóriás kocsijaira gondoltam.

Csirke72 2010.08.03. 21:29:58

@Danessz:

Jómagam németben élek és valahogy nem igazán látni sok KIA-t, ellentétben a renaultk-kal. Továbbá ez nem kinek kell 4x4 kérdése hanem a hülye ember vesz 2 kerekeset ami többet is fogyaszt kommerz(koreai) ha ugynazért a pénzért egy 4 kerékmeghajtású minöségi suvval jár...

Amugy ha a Duster-t csak a 2 kerekes verzioban veszed 2,8Mio-bol megvan és 1 családi suv-ról beszélünk nem pedig 1 überdrága koreai hátizsákról.

Amugy mint irtam a kiának 1 saját fejlesztése sincsen, hiszen a motorait is az olaszoktól veszi.

Jómagam több francia prémium márkát nyuztam korábban XM,Xantia,Saxo és soha semmi gondom nem volt velül...

Ez csak magyarországon terjesztik a nem francia autósok, mert 30 éve a BX-ekben voltak hibák....

Na de ha van 3Millája 1 éppeszü embernek akkor inkáb 1 suzukit vesz(Ignis) mint 1 koreai csodát.
De nemsokára jönnek a Kinai csodák is, egyenlöre nem felelnek meg az europai törésnormáknak de a lényeg, hogy olcsó...

Csirke72 2010.08.03. 21:31:59

@Mitya Ivanov:

Jó,jó.

Az más ha valaki nem szereti öket.

Na meg hát izlések és pofonok...:)
Nem kötekedni akartam.:) Sorry:)

Amugy én a Mercedes E 270CDI-vel szemezek:)
Nekem valahogy ezek tetszenek, na meg szinte minden Taxisnak ez van itt németbe és akkor rossz autó nem lehet:)

Csirke72 2010.08.03. 21:35:20

@Danessz:

Az átlag vásárlónak nincs szüksége 4x4-re, sőt bőrölésre sem. 4x4 minek? Van jó téligumim, télen most nagy hó volt, egyszer sem akadtam el. Viszont cserébe legalább 1 literrel többet fogyaszt

Ez sem igaz. A Duster-t többek között a Totalcar is tesztelte és a 4x4 automatikusan teszi elöröl hátulra a nyomatékot igényszerüen igy az autó a tesztben 6 -ot fogyasztott és lehet sima 2 kerékbe is kapcsolni akkor pedig ugyancsak 5,6l. Viszont a sulya ami csak 1270kg és emiatt is dinamikus+ nem fogyaszt sokat.

Csirke72 2010.08.03. 21:38:07

@Danessz:

A gond ott van, hogy te elérted életed álmait 1 KIA-ban, én viszont szeretek körül nézni a piacon. Ès bizony nálam számit mit kapok a pénzemért és melyik gyártótól.

Na de nehogy már a kia kereskedö elmagyarázza, hogy a kia jobb mint egy renault és a pairon nem is tud annyit mint a renault....

Ez csak a magyar piacon megy...

Danessz 2010.08.03. 21:38:43

@Csirke72: Amúgy meg, csak, hogy idegesítselek a faszt élsz te Németországban.

Csirke72 2010.08.03. 21:39:11

@Danessz:

Amugy igenis 1 KIA már önmagában ciki mivel mindenki vágja, hogy olcsójánosok autója...rosszabb mint a suzuki...

Csirke72 2010.08.03. 21:40:20

@Danessz:

Ez a zsirkirály hely:)

Ha tudnád milyen kircsi hely ez itt:)

Nem dühitesz, én csak leirom a frankot, hogy mi a dörgés nyugateurópában:)

Csirke72 2010.08.03. 21:41:37

@Danessz:

Ez a zsirkirály hely:)

Engem nem idegsitesz, én csak leirom a frankót, hogy mi a dörgés itt nyugateurópában:)

Csirke72 2010.08.03. 21:43:01

@Danessz:

Felölem vegyél olyan KIA-t amilyet akarsz:)

Ha neked bejön....

Èn egyenlöre nem látok benne semmi fantáziát csak olcsó koppintást innét onnét....

Csirke72 2010.08.03. 21:44:22

@Danessz:

Nem viszket amit te gondolsz:)

Elég ha én tudom:)

Csirke72 2010.08.03. 21:45:49

totalcar.hu/tesztek/2010/07/02/egyetlen_baja_hogy_nem_a_mienk/

Na ezt kapdd ki:

A Duster egyetlen baja hogy nem a miénk (ezt a Totalcarosok irtak)

Danessz 2010.08.03. 21:46:30

@Csirke72: Még mindig nem Németországban élsz, és: cotcot.hu/cikk/2009/11/27/ki-ez-troll-a-neten

Csirke72 2010.08.03. 21:51:05

@Danessz:

Ez is csak a magyar ember fejében születik meg, amolyan definició mert nem birja elviselni, hogy igenis a nyugatabbra fekvö társadalmak kicsit komolyabb tapasztalatokkal rendelkeznek.

Ezálltal a magyar ember egyre beképzeltebb lessz és csodálkozikm hogy vajon miért nézik öt hülyének....

Sajna a magadfajta kisemberek miatt lessz a magyar mindig lekezelve,lenézve.....

Csirke72 2010.08.03. 21:52:31

@Danessz:

Irjál 1 érvet amiért valaki KIA-t vegyen és ne Dacia Duster-t.

Csak 1-et!

Danessz 2010.08.03. 21:55:03

@Csirke72: Igen? Akkor csak, hogy tényleg ideges légy, és éld ki magad:
"Régen láttunk utoljára ilyet: egy 1,4-es, benzines családi autót vezetni is jó."
"Összességében tekintve sikeres projektet hajtottak végre a zsolnai koreaiak, sikerült olyan autót összerakniuk, amiben a jó tulajdonságok összegződnek. Presztízs terén még vannak kihívások a KIA-nál, de ez az árban tükröződik. Így mindenki jól jár. A gyártó sikeres modellt tudhat magáénak, a vevők pedig megfelelő minőséget kapna"
"Hogy örültünk, amikor a Citroën megcsinálta az átlátszó műszerfalú C4-et! Amikor a Honda kihozta az új űr-Civicet! Amikor az Opel tejüveget rakott az Astrára! A Renault kacsasegget a Mégane-ra! Erre a Kia gondol egyet, és minden extravaganciát nélkülözve, egyszerűen jó alapokra jó anyagokból jó autót építve megcsinálja a Tökéletes Kompaktot!"
"A fogyasztás 6,2 liter körül alakult a teszt alatt, pedig párszor azért jól megnéztem, mit csinál a jobb pedál. Meg volt bőven dugó is. Hidegben gyorsan befűtött, már-már fullasztó volt az a sok levegő, ami az utasterébe ömlött a nyolc (!) szellőzőrostélyán át. Tényleg, még a zene is egész jól szólt benne. Kötözzenek meg, hajtsanak rám egy frissen kiöntött, vörösen izzó úthengerrel, de akkor sem tudok jobb alternatívát a Kia Cee'd Sporty Wagonnál. Talán majd a Hyundai i30 kombiját."
Winkler: „A Kia tényleg jó. Nem Lamborghini Gallardót kell elképzelni, ez a tényleg jó csak kicsivel különbözik az egész jótól. És nem áll messze a nem vésztől. Viszont mivel a koreai autók eddig nem vészek és egész jók voltak, a tényleg jó igazából tök jó lesz. A Toyota Auris, amit utáltunk, az se szar, csak egész jó. Mivel azonban a Toyotától a tényleg jóhoz voltunk szokva, az Auris drámaian fos minősítést kapott. Ha emblémát cserélnénk, és a KIA kapna Toyota emblémát még mindig jó volna. Ami a Kiatól már egyenesen kurvajó"
"ekem tehát nagyon tetszett a koreai-szlovák-magyar. Még mielőtt azonban mindenki rohanna cee'det venni, szögezzük le: a nálam járt autó a majdnem legmagasabb felszereltségű 1,6-os dízel, a 4,64 millió forintos EX volt. Nem állítom, hogy az egy ezressel hárommillió forint alatt maradó 1,4-es benzines alapmodell is annyira lenyűgözött volna, mint ez. Azt viszont igen, hogy nem tudok mondani más márkától olyan, hasonló motorú, hasonlóan felszerelt alternatívát, ami ennyire tetszett volna valaha is. Ráadásul a cee'd még olcsóbb is gyakorlatilag minden hozzá hasonlónál. Lehet, hogy mégis rohanniuk kéne?"
"Nem ismerek jobb autót a kompakt kategóriában. A Civic és a C4 izgalmasabb, de ez jobb. Sőt, jó. Ezzel a motorral öt csillagot ér."
És annak a cikknek a címe, hogy "Elég a szenvedésből, vegyenek inkább ilyet" mond valamit?
"A Cee'det nagyon kitalálták a Kiánál. Nem állította el a lélegzetet, de kellemesen semleges, európai formavilágához nehezen kikezdhető minőség járult – én általában a Cee'det ajánlottam, ha valaki alsó-középkategória ügyben kért vásárlási tanácsot"

Danessz 2010.08.03. 21:58:23

@Csirke72: 1-et? Igényesebb belsőtér. 7 év garancia. Nem francia, márpedig rengeteg francia autóval van baj. Kényelmesebb, csendesebb, kevesebbet fogyaszt, gyorsabb, nagyobb belül. Folytassam? Több az extrája. És a Dacia miben jobb? Van 4x4 hajtása, meg bőrülés ami szart sem ér.
És még mindig nem Németországban élsz, és:
cotcot.hu/cikk/2009/11/27/ki-ez-troll-a-neten

Csirke72 2010.08.03. 22:01:06

@Danessz:

Ez mind szép meg yo de a Duster minden paraméterben veri és fogyasztása is egyedi 5,6l!

Na most ok izlések és pofonok de ha nekem felteszik a kérdést, hogy melyik kell 5 Mio-ért:

Egy fullos Duster kapcsolható 4x4-el

vagy

1 Kia kisautó ugyanennyiért én valszeg a Duster-t valasztom mert kimagaslóan többet ad ugyanzért az árért.

A Duster amugy a többi SUV-nak gyártónak is komoly problémát jelent, mert ezzel ök valójában árban és telejesítményben is minden jelenlegi gyártó alá tesznek...

Nem is létezik SUV 1,5 dizellel ami 4x4 és 5,6-ot fogyaszt:)))

Danessz 2010.08.03. 22:02:56

@Csirke72: cotcot.hu/cikk/2009/11/27/ki-ez-troll-a-neten
Mellesleg tud az valamit az állítólag 5.6-os fogyasztáson az 5 millás áron és a bőrön kívül?

Csirke72 2010.08.03. 22:04:31

@Danessz:

A Duster nem csdak papiron de a valóságban is veri mindegyik Cee´det és a fogysztásban is pedig a Cee´de csak 2 kerekes:)

Amugy ha 4 kerékmeghajtásut kapok bármilyen 2 kerekes és méghozzá koreai helyett azonnal a 4x4-et veszem.

De jelenleg a rendelések is ezt mutatják a Dacia Dusternél....

A KIA ilyen jelleg autóval nem is tud szolgálni....
Nincsen nekik:)

Csirke72 2010.08.03. 22:06:43

@Danessz:

Ja. Kellemes 190 a vége és nagyon kénylemes a rugozása is. Valamint megjárta Marokkot, Romániát, Oroszországot hibamentesen de ezt magad is elolvashatod a TOTALCAR tesztjein....

A 4x4 amugy önmagában is verhetetlen a kategóriájában a maga 5,6-os fogyasztásával:)

Csirke72 2010.08.03. 22:08:23

@Danessz:

Egyik sem 1,5 DCI(adó, biztosítás...) és egyik sem 5MIO fullosan és egyik sem 5,6 átlaggal rendelkezik és egyiksem 1270kg ami a dinamikát alapozza....

Folytassam?

Danessz 2010.08.03. 22:10:07

@Csirke72: 190 a vége? Hova szarjak? 1.4 szívó, 200 fölött van a vége. És amit végigment a zene amit hallgatok megyek is, mert:
cotcot.hu/cikk/2009/11/27/ki-ez-troll-a-neten

Csirke72 2010.08.03. 22:13:59

@Danessz:

Dizel SUV-okrol beszélünk melyek 4x4-el vannak szerelve és 190-nél is 6,5-ben magáll.

Te 1.4 benzines nem SUV-rol beszélsz...

Itt ez 1 nem a csúcsról szól hanem 1,5dci 4x4 hez 190 az korrekt és max egy 2.0 dizel SUV ami gyorsabb de pl. az álltalad favorizált Sportage átlag 8,6l el gurul ami 190-nél 10 L

Ne a körtét hasonlisd az almához

A piacon nincsen SUV 1,5 DCI ilyen teljesitménnyel és 4x4-el

Ennyi

Danessz 2010.08.03. 22:15:28

@Csirke72: Vége a zenének, és, hogy rágódj valamit azért szólok, hogy nem véletlenül kerülnek többe. Tudod anyagot raktak beléjük, azért nem 1270 kilósak.

Csirke72 2010.08.03. 22:16:11

@Danessz:

Amugy ha ezt feszegeted a VW 1.2 Golfja TSI 105 le 205-öt gurul....

Erröl beszélek, a KIA nem tud különlegeset mutatni. Gyenge koppintások....

Csirke72 2010.08.03. 22:19:50

@Danessz:

Nem a kilo a lényeg, hanem a biztonság:)

A koreaiak pedig igencsak nem jeleskednek a törésteszteken, ellenben a renault a legbiztonságosabb auto hivatalosan is

Na meg minek 2.0CRD? Az meberek 90% pont hogy 1 alacsony üzemeltetésü 4x4-et szeretett volna mindig is és ezt a renault most megoldotta....

A KIA pedig nem tud semmi ellenszert amivel ezt a Dustert überelhetné

Ha az ember teheti inkább a kisebb üzemeltetési költségüt veszi és ez a Duster mivel a Sportage 2.0CRD és 8Mio Ft bör nélkül...

8Mio ért amugy Honda CRV ictdi-t is vehet az ember, az meg pláne nem lehet 1 évben nevezni egy koreai csodával:)

Csirke72 2010.08.03. 22:36:52

Na itt van +1 KIA Sportage csoda:)))))

Jaaaajjj.... és ezek beszélnek 4x4 röl....

www.youtube.com/watch?v=DooY_KjF5FE&feature=related

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.04. 02:49:12

@Csirke72:

Te tényleg troll vagy. :D Rég röhögtem ennyit.

1. A SangYong-nak semmi köze a KIA-hoz. A KIA, a Hyundai csoport része, és a világ 4. legnagyobb autógyártó óriása.
2. A KIA saját maga fejleszti a motorjait Rüsselheimben. (segítek... "német", ahol te is laksz)
3. Szarok a motorjai? Igaz a 75 lovas Dacia motor (volt) a nyerő (1985-ben).
4. Mi a fenének 4x4 egy olyan autóba, ami nem tud felmenni egy 20°-os emelkedőn sem?
5. Hogy lehet egy SUV 4x4-ét, egy családi kompakt 2 kerék meghajtásával összehasonlítani? A Lóganyét lehet kapni 4x4-el?
6. Igazad van a töréstesztekkel. A cee'd csak 5*, Soul csak 5*, Venga csak 4*, új Magentis csak 5*, új Sportage csak 5*, új Sorento csak 5*, Cadenza csak 5* ...Dacia Lóganyé már 3*, Sandero már 3*
7. És egyébként meg valóban senki nem vesz KIA-t. Amerikában pl. azt sem tudják mi az a Rio, Forte, Sportage, Sorento, Mohave. A Cadenza világpremierje csak véletlenül volt az Arab emirátusokban. Ausztráliában meg csak tévedésből lett többször az év autója.
8. Miért Mercivel szemezel, ha az 5,6!!!!!!!!!!!!!!!!! liter fogyasztású full bőrös!!!!!!!!!!! Duster csak 5 millió?

...ugye az utóbbi hozzászólásaidat csak a mi szórakoztatásunkra írtad? Mondd, hogy igen, és nem fekszel vérben forgó szemekkel egy Duster katalógus felett. :D

Danessz 2010.08.04. 08:21:07

@GregHozta: Ugye? Olyan érvek, minthogy 4x4 bőr meg 5,6-os fogyasztás a világ legfontosabb dolgai. Kit érdekel, hogy egy húsz éves technika, hogy Dacia a neve, és, hogy a beltere olyan minőség, hogy sírva dobnám ki ha az én autóm lenne belül olyan.

Most mondjam amúgy meg, hogy 205-öt lehet menni a Cee'd-el is? Vagy akár többet. És ne VW-vel gyere. Pláne nem turbóssal. Az 1.4 szívóhoz kéne talán hasonlítani az 1.4 szívót, és az 80 lovas.
És te szerintem megtaláltad az egyetlen videót ahol elakadtak vele.
www.youtube.com/watch?v=4Z8YKMye0Ks&feature=related
www.youtube.com/watch?v=cWhnqEH85iU&feature=related

bordolx 2010.08.04. 08:59:26

Kedves mindenki!

Ez az egész blogolgatás olyan tipikus magyaros formában zajlik: "rohadjon meg mindenki, szar minden, csak az a jó, ami szerintem fasza". Senki sem tartja tiszteletben a másik véleményét, mindenki csak fikázni tud (tisztelet a kivételnek). Erről ennyit, most pedig a saját véleményem:

Mi a családban kezdtünk egy full fapad feliciával, 6 évig használtuk, 150e km-t kapott és semmi baja nem volt soha. Aztán lett egy fabia 1.4 100 le. 2004-ben vettük újonnan, 160ezret tettünk bele, semmi baja, 6,5 litert eszik átlagban. Én 2 éve vettem egy feliciát 1999-est. Két éve használom, semmi baja, ha most mondaná valaki, hogy menjek el vele pl. Münchenbe, akkor beleülnék, és mennék.
Ha ezt egyszer eladom, akkor is skodát fogok venni, mert jó minőségű, megbízható. Lehet, hogy kevesebb benne ez extra, de cseszhetem az agyonextrázott francia autómat, ha 4 évesen motorcserés (nekem meg franciaautós ismerőseim vannak. Kiával semmi bajom, japánnal semmi bajom. Franciát nem vennék, mert hiába nyalja ki a seggem, attól még megbízhatatlan. Dacia Dustert meg vegyen az magának, aki Tuareges, x5-ös faszagyereket akar játszani kevés pénzből. Itthon ezek szerint az a státusz, hogy ki ül 20 cm-rel magasabban az út felett 17 colos felnin, peres gumin, 4x4-en. Azta! Ennek így sok az értelme. Ha meg elolvasod a Duster tesztet, az is benne van, hogy kicsit tré a belseje.
Itt a végére már nekem is sikerült belelendülni a fikázásba, de vannak emberek, akik másból nem értenek. Ez az ország csak papíron uniós még jó pár évtizedig, ha addig ki nem rúgnak minket innen.

John Silver 2010.08.04. 09:11:16

@Csirke72:
"A koreaiak pedig igencsak nem jeleskednek a törésteszteken, ellenben a renault a legbiztonságosabb auto hivatalosan is"

Kia Cee'd : *****
Kia Carens : ****
Kia Carneval/Sedona : ****
Kia Cerato(2006) : ***
Kia Magentis(2006) : ****
Kia Picanto(2004) : ***
Kia Rio(2005) : ****
Kia Sorento(2003) : ****
Kia Soul : *****
Kia Venga : ****

Csak a teljesség igénye nélkül:

Dacia Logan : ***
Dacia Sandero(2008) : ***

Sajnos jelenleg a Dusterről nincs információ...

A SangYongos irány sztem is badarság, legalábbis nincs ilyen jellegű info a neten, Csirke72 lehet egy bennfentes egy németországi Kia fejlesztőközpontból.... :-))
Kár bele menni a biztonság kérdésébe mert a KIA ilyen téren(is) nagyon jó autó.
Mindenkinek szíve joga milyen autót választ, sztem komolyabb autó a KIA mint bármelyik Dacia.
Annak ellenére, hogy a képeket nézve még talán a Duster a legkomolyabb Dacia amit valaha láttam(mondjuk a belseje nagyon puritán,és egyszerű sztem, de hát ennyi pénzért az ember ne várjon csodát...)

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.08.04. 10:08:12

@Csirke72: Te félművelt... A ŚKODA nem szlovák, hanem CSEH. A ŠKODA sosem volt szlovák, csak esetleg Csehszlovák, de amúgy az egy cseh márka. Olvass és művelődj. Utána szólj hozzá.

w a s d 2010.08.04. 10:36:22

@Danessz:

A Golf 1,2 TSI- vel, alapban is jól felszerelten 4 millió.

1,6- os Renault meg van 133 LE- vel is, de szerintem nem ez határozza meg, hogy milyen modern egy adott gyártó terméke.

Persze ez nem változtat azon, hogy a KIA- nak semmi köze kb. a Ssangyonghoz, a 2 literes CRDi talán olasz, de a többi ha minden igaz nem, és a kommunisták a másik Koreában vannak. Ja, meg a Daciaban könnyen lehet, hogy van egy kis koreai is a japán meg a francia mellett, mert ugye ott van még a Nissan meg a Renault mellett a Samsung is, egy csoportban.:D

Danessz 2010.08.04. 10:39:24

@F/: Mondjuk a VW szerint alap Golf:
Golf Trendline 1.2 TSi Benzin 1.2l / 63kW / 85LE Kézi 5 fokozatú 2 4 671 000 Ft

Danessz 2010.08.04. 10:46:30

@F/: Nem kukacoskodásból mondom, de ez csak bevezető akció.

w a s d 2010.08.04. 10:55:27

@Danessz: Ami kb. azóta tart, hogy van Golf VI 1,2 TSi...

Valamint ezt honnan sikerült leszűrni, hogy ez csak bevezető akció?

Danessz 2010.08.04. 10:59:48

"Golf
Nagy erő, kis fogyasztás: TSI Golf 3 990 000 Ft-tól

A TSI motorcsalád Golfban bemutatkozó új, 85 LE-s tagja a korábbiaknál is alacsonyabb fogyasztással (5,5 l/100 km) és károsanyag-kibocsátással
(129 g/km) bír. Az új motor bevezetéséhez kapcsolódik egyedi ajánlatunk, mely a konfigurátorban szereplő árakhoz képest 555 000 - 681 000 Ft kedvezményt jelent a Trendline felszereltségű, 3 illetve 5 ajtós modell esetén."

w a s d 2010.08.04. 11:02:53

@Danessz: Nem látom sehol, hogy bevezető akció lenne, na meg ha az is, általában amikor már nem új egy modell, a bevezető akciót követi minden gyártónál egy kb. teljesen megegyező tavaszi/nyári/őszi/téli, foci VB- s, születésnapi, stb. akció...

w a s d 2010.08.04. 11:08:50

@F/: Már azt hittem, eltűnt ez a komment, pedig korábban nálam ilyen nem volt...

@Danessz: Kiegészítés mondanivalómhoz az előző kommentemben, amit az elveszettnek hitt helyett írtam.:D

Danessz 2010.08.04. 11:09:11

Egyedi ajánlat. Magyarul bevezető akció. Amúgy meg ez nem indok, a többi gyár is folyton ad valamilyen kedvezményt. Ezért szokás a listaárakat nézni.

w a s d 2010.08.04. 11:43:21

@Danessz: OK, lehet nézni a listaárat, de úgy az alap Golffal összemérhető legolcsóbb Cee'd is 4 millió fölött van.

De nem is ez a lényeg, hanem annyit akartam tulajdonképpen mondani, hogy az a full fapad Golf az KIA- ban minimum a középső felszereltség, az árkülönbség kb. 5-6ezer, amit használtan vissza is kap az ember úgy az autó 10-15 éves koráig, és az a csak nyolcvanvalahány lóerős motor az egyik legjobb alapmotor a kategóriában, amihez képest eléggé lesajnáló véleményt olvashattunk róla itt: 2010.08.03. 21:21:08.

Danessz 2010.08.04. 13:54:14

@F/: Miről beszélsz? 3,5 millióért az alap LX többet ad, mint a Golf alapfelszereltsége.

John Silver 2010.08.04. 14:59:02

@F/:

Ezt az adatot honnan nézted?

Csak a tisztánlátás végett:
az alap Golf(KETTŐ DARAB AJTÓVAL) 1.2 TSI 3990000 FT.

Az alap Cee'd 1.4 CVVT 2877777 Ft.

Mindkettő adat a hivatalos honlapokról van.
Hát azért ez több mint egy milla....
Arról már nem is beszélve ha a Állítsa össze egyedi Golf modelljét!" pontra kattintassz akkor a legolcsóbb modell amit kiválaszthatsz az 4 671 000 Ft...hmmm.

John Silver 2010.08.04. 15:02:21

@F/:

Több mint egy millió van a két autó alap felszereltsége között....
a hivatalos oldalak szerint...

Golf: 3 990 000 Ft.
Kia Cee'd :2 877 777 Ft.

Hát azért az pííínz...

w a s d 2010.08.04. 15:08:31

@Danessz:
www.kiamotors.hu/kia/admin/pdf/ceed_felszereltseg.pdf

volkswagen.hu/modellek/golf_1/uj_golf/tenyek_es_szamok/felszereltseg_oesszehasonlitas/

Az LX 3,75 millió, és még nincs benne klíma... Az még + 300.000 Ft. Az alap meg az L, amiben van ugyan klíma, de pl. csak 2 légzsák.
Max. annyit csúsztatok, hogy a Golf 2 ajtós 4,67- ért.

Ami nincs a Trendline Golfban, de az LX KIA- ban van alapáron:

- Szükségpótkerék
- Fémhatású középkonzol a műszerfalon

És fordítva:

- ESP
- Klímaberendezés "Climatic"
automatikus hőfokszabályzással,
hűthető kesztyűtartó (egyszerűsítsük automata klímára)
- Külső tükrök, elektromosan állítható,
fűthető, (bal aszférikus / jobb konvex)
- Térdlégzsák elöl a vezetőoldalon.

w a s d 2010.08.04. 15:18:43

@Brunnenthaler:
Persze, pénz, csak a Golf az nem fapados, viszont a KIA hozzá képest igen. Olyan szempontból persze jobb a KIA árképzése, hogyha van 3 millióm, vehetek alsóközepes autót, amivel el lehet közlekedni, de csak 2 légzsák jár, központizár meg nincs. Ha ezek kellenek, magasabb felszereltségűt kell venni, ami 3,3 akciósan + 0,3 a manuális klíma meg pár tényleg hasznos dolog csomagban, de akkor már csak 400.000 az előnye a Golffal szemben, amibe ha megrendeli az ember, ami így már hiányzik a Cee'dhez képest, akkor is 530.000 Ft a különbség, nem 1 millió, ami máris csak a fele, és kb. az egészet visszakapja az ember újraeladáskor, ha nem 20 éves "roncsként" akarja csak eladni.

John Silver 2010.08.04. 15:31:30

@F/:

Abban teljesen igazad van hogy valamivel több extra van a Golfban viszont ez jelentkezik az árban is.
Ha berendelsz egy Cee'd-et LX felszereltséggel 3 299 000 Ft-ért még nagyon extrákat sem kell rendelned hozzá és még mindig 700000 Ft plusszban vagy.
Azért az "Elakadásjelző háromszög" említése mint szériafelszerelés elég vicces....
De egyébként rendben van mindkét autó sztem.
Csak ily módon nem biztos hogy jó ötlet az összehasonlítás, a Golf azért drágább mert Volkswagen, nem azért mert jobb felszereltebb...De ez csak az én véleményem

w a s d 2010.08.04. 15:31:53

Azt meg még nem is írtam, hogy tudom, hogy jók a koreai autók, az utolsó szoci autója óta pl. apám csak koreait vett (városi mini, kisautó, és ha annak lehet venni, akkor alsóközépkategóriás volt köztük), mert mindent összevetve (ár és finanszírozás, kinézet, műszaki tartalom), igaz, hogy a vetélytársak általában a Swiftben, vagy az F Astra Classicban kimerültek, egyedül a kisautók közt jött szinte minden hétköznapi kategóriatárs szóba.

w a s d 2010.08.04. 15:35:29

@F/: A legnagyobb bajom, hogy pl. Hyundai Ponyhoz, egyéb öreg koreai típusokhoz alkatrészt beszerezni drága és nehézkes egy Opelhez, VW- hez, Ladához képest. :D

Danessz 2010.08.04. 15:37:31

@F/: Te ezt nagyon elnézted. Az, hogy az LX-hez azt írják, hogy külön extra csak elírás. És könyörgöm 1 millióért ESP, meg térdlégzsák?

Danessz 2010.08.04. 15:42:29

@F/: De hova tovább, 4.3 millió az EX, vagyis még mindig olcsóbb ~300 000 forinttal, és mégis több extra van benne. Vagy 4,6-ért már EX felszereltségű 1.6-ost kaphatsz.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.04. 15:58:03

Most egy kicsit magam ellen fogok beszélni, de tény, hogy a KIA eléggé felárazta a ráncfelvarrott cee'd-et. Ha úgy nézzük, még tényleg van olcsó alap, de, ha már elkezded belepakolni az extrákat, gyorsan kúszik felfele az ára.

Én, lassan 3éve, újonan vettem egy 1.4 EX felszereltséget 3.7 misiért, amibe akkor bennevolt:

- 1.4-es 109 lóerős szívó benzinmotor
- digit klíma
- Hűtött kesztyűtartó
- első-, oldalsó- és függönylégzsákok
- ABS, ESP, ASR
- ködlámpa
- magasságban- mélységben állítható elektromos szervokormány
- 4 elektromos ablak (fel-le automata)
- elektromos tükrök
- elektrokróm belső tükör
- esőérzékelős ablak
- bőr kormány, és váltógomb
- könyöklő elől-hátul
- kormányról vezérelhető, 6 hangszórós, MP3-as, USB-s audio
- Napszemüvegtartó a tetőkárpiton
- Automatán záródó ajtók
- 16"-os kerekek 205/55-ös Michelin gumikkal
- Átlag 7,2-7,3 literes fogyasztással (legkevesebb 6... legtöbb 8,8 liter)
- 7év, tényleg mindenre kiterjedő garancia

...azóta semmi baja nem volt a kocsinak, soha sehol nem hagyott ott, és az éves kötelezője mindig megállt 30ezer forintból.

Persze lehet, hogy szerencsés vagyok, de az előtte lévő Xsara-val sem volt soha baj, és a családban lévő 1.2-es Fabia is jól muzsikál. (csak kicsit vastagabban fog a szervizek ceruzája)

w a s d 2010.08.04. 16:02:32

@Danessz:
Akkor nézzük, mi kell a Golfba, hogy az EX- szel kb. azonosan fölszerelt legyen:

"Multi" csomag:
- klímaberendezés "Climatronic"
automata klímaberendezés kétoldali
hőfokszabályzással
- rádió "RCD 510" CD-váltóval
MP3-lejátszás, 8 hangszóró,
6 lemezes CD-váltó, 4 x 20W
- sebességszabályzó (Tempomat)
(Tempomat)
- multifunkciós kijelző "Plus"
77 500 Ft

Ködfényszóró elöl, kanyarodási fénnyel
51 250 Ft

Könyöktámasz elöl, rakodórekesszel
51 250 Ft

Sport csomag, sportülések elöl
bőr kormány/váltógomb/kézifékkar borítás
könyöktámasz hátul, mechanikus állítható
első ülések és gerinctámaszok elöl
77 500 Ft

Az összesen 257.500, vagyis összesen 4.928.000 Ft, szemben a Cee'd 4.399.000 Ft- jával. Vagyis ~530.000 Ft a különbség. Csak nem annyi kb., mintha az LX- et meg a Trendlinet hoznánk közel egymáshoz?

John Silver 2010.08.04. 16:03:28

Talán azért mert komolyabb autó mint ahogy soakn gondolják, nem?
Sokan azt az autót látják benne ami 10 éve volt.
Pedig, hát azért fejlődött a márka az elmúlt években nem is keveset.

Danessz 2010.08.04. 16:11:19

Azért ~500 000-rel többet nem hinném, hogy megérne a Golf, pedig nem jobb az annyival, sőt.
Amúgy én 2008-ban 4 millióért vettem az enyém, Ex lim. + ECS + metálfény. Van benne minden ami szükséges, csak példák:
Automata klíma
Ülésfűtés
6 lufi
4 irányban állítható kormány
Aktív fejtámla
534/1664 liter csomagtér
109 le
Nálam 7,1 fogyasztás
Hidrofób ablakok
Fűthető szélvédő
Elektromosan behajtható, fűtött tükrök
4 automata ablak fel-le
Hűtött kesztyűtartó
ködlámpa
magasságban- mélységben állítható elektromos szervokormány
kormányról vezérelhető, 6 hangszórós, MP3-as, USB-s audio
Napszemüvegtartó a tetőkárpiton
Automatán záródó ajtók
7év gari
És akkori listaára volt 4.3 millió. És akkor volt egy 1.4 3 ajtós fapad Golf 4 millió ha jól emlékszem. Ettől legfeljebb több lehetett, kevesebb nem. És elmentem, megnéztem a Golf Variantot, 4.5-ért gyengébb volt, feleannyi extrát nem tettek belé, és kisebb volt a beltere is. Plusz poén, 30 000 forintot elkértek a KAZETTÁS rádióért.

John Silver 2010.08.04. 16:30:20

Jó autó a mag a nemében a Golf is de nem ér többet egy Cee'd-nél sztem.
Vagyis nem a Cee'd az olcsó hanem a Golf drágább ennyivel.
És még azt is meg merem kockáztatni hogy eladáskor sem tudod realizálni a fennmaradó fél millát mert ezeknek a Kiáknak már nem akkora za értékvesztése mint a régieknek.
És akkor még a 7 év gariról nem is beszéltünk amivel azért eladáskor számolhat mindenki.

w a s d 2010.08.04. 17:10:44

Nehéz kérdés mindent végiggondolva, könnyen lehet, hogy nekem sem érne meg + félmilliót, de azt még mindig nem tartom igaznak, hogy fapados, és gyenge lenne az alap Golf.
Megnézve az eladási számokat, azért elég sok ember mondja azt, hogy megér annyi pluszt.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.04. 17:16:48

@F/: De neeeeeeeee... Vegyél inkább Dacia Duster-t! Hiszen 5 millióért full bőrös 4x4, és csak 5,6 litert fogyaszt! :DDDDDDDDDDDDDDD

Pfujjj Golf, pfujjj német autó. Éljen a modern ARO. :D

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.04. 18:43:54

Na... vettem a fáradtságot és megnéztem ezt a sörnyitós csodát :)

- Az a bőr igazából csak műbőr (kivéve kormány és váltógomb)
- Manuális klíma (még automata sem rendelhető)
- Első és oldallégzsákok (nem is rendelhető függöny)
- Az az 5,6 literes fogyasztás az átlag, ami a 2 literes Sportage-nál 7,1.(sorry, de nem lehet olyan motorral kapni, ami ennyire erőtlen...de nem 8 liter, ahogy Csirke írta)
- Dacia 1300kg ...Sportage 1700
- 4 hengeres 8 szelepes motor
- hátul dobfék (nincs is tárcsás)
- Rendelhető 4 hangszórós rádió
- Rendelhető hátsó elektromos ablak
- Rendelhető ESP

...hááát, őőőőő... szerintem közel nem egy kategória... de még a cee'd-el sem lehet összemérni.

swt (törölt) 2010.08.04. 21:26:58

@F/: "Megnézve az eladási számokat, azért elég sok ember mondja azt, hogy megér annyi pluszt."

Ok azok, akik mar ultek VW-ben. A tobbi kibic meg a lelatorol okoskodik, hogy mi mennyit er.

John Silver 2010.08.05. 08:31:14

@swt:

Nem hiszem, hogy az emberek csak ezt néznék...
A Volkswagen nagyobb márka még szép hogy többen választják, annak ellenére, hogy a közelébe sem ér egy VI-os Golf egy II-esnek...
Nem gyenge és nem fapados de azért van egy két olyan "széria" ami ebben a kategóriában még a Cee'd-nél is vicces lenne nemhogy egy Golfnál(pl elakadásjelző háromszög) ami egyértelműen nem a márka hibája sokkal inkább a hazai importőré.
A Golf nagyobb márka a KIA-nál ez nem kérdés a kérdés csak az hogy akik "ültek már VW-ben" azok látják e azt is ,hogy vannak márkák amiket egy 10 évvel ezelőtt senki sem vett komolyan most viszont érdemes mert egyre nagyobb szeletet harapnak ki a "tortából"....

John Silver 2010.08.05. 10:14:17

@GregHozta:

Igen ettől féltem, hogy bár kétségtelenül a Daciák közt a legpofásabb, de igazából egy komolytalan autó ami igazából semmire sem jó.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.08.08. 10:42:57

A Kia Ceed vagy az hyundai i30 sztem egy nagyon jó autó lett, ne hasonlítsuk össze ezzel a skodával. A klíma émelygő hatása nekünk klímatisztítás után nem, de furcsamód pollenszűrő csere után helyreállt. A klímatisztítónak egy hétig volt jó hatása.

John Silver 2010.08.10. 13:06:43

@Kerti Gábor:

Az biztos, hogy sokkal komolyabb autók mint azt egyesek gondolják.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2010.08.19. 08:05:59

És igen. Éljen a Dacia Duster, ami csak 5,6 litert eszik, és mindenben veri a KIA cee'd-et. :DDDDDDDDDDDDDDD

totalcar.hu/tesztek/2010/08/19/aki_teheti_ne_ezt_vegye/
süti beállítások módosítása