Van dellám, de ízlésem is

BMW Gran Coupé koncepcióautó

  2010. július 26. - Stump András Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Itt egy új BMW, amelyről sejtettük, hogy jönnie kell, bár nem feltétlenül értjük, miért, ezért kérődzünk rajta kicsit - okfejtés a BMW 5-ös Sportbackről. Illetve CLS-ről. Vagy CC-ről.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr362176227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uglykid 2010.07.26. 06:03:03

Alakulgat az a paletta!Végre jó kezekben van a tervező osztály.
Az olyan torzszülöttek mint a ....,....,...., stb. után kész felüdülés "dögös" bajorokat látni!!!
/mindenki illessze be a neki nem tetsző modellt!/

A szegmens "alapítója" a Maserati Quttroporte pedig még mindig milyen átkozottul jól néz ki!
A többi gyártó próbálkozásai nekem egy kicsit erőltetettnek tűnnek.

Mindenesetre inkább egy Gran Coupe után csorgatom a nyálam mint egy Bangle 7-es után...

Alhazred 2010.07.26. 06:14:54

azért a GT tényleg egy esetlen, szerencsétlen bálna. ezt viszont szúrnám.

P_Lac 2010.07.26. 06:32:20

Izlések és pofonok szokták mondani...

Szerintem ez egy kifejezetten szép autó lett.

A Bangle kreációktól a hideg kirázott annak idején...

A fazonnak (Hooydonk) nem ártana ha meglátogatna egy fodrászt, meg venne borotvát és kipróbálná ( biztos nem volt rá ideje, mert éjjel-nappal ezen a verdán melózott), mert ez az enyhén Kurt Cobain-es megjelenés finoman szólva is sújtó.

totyy528 2010.07.26. 07:15:45

Azért arra kiváncsi lennék a Bangle korszak autóit fikázók közül, hány tudott volna venni egy olyat...
Az E60-as 5-ös már most egy klasszikus, és egy kicsit felrázta az állóvizet. Az F-10es sikeréhez, ez a formabontás is kellett.
Amúgy meg izlések és pofonok, minden BMW nem tetszhet mindenkinek.

Alhazred 2010.07.26. 07:38:00

a bangle-bimmerek közül azért a hatos kupé erősen f*sszalb*sz kategória, akinek az csúnya, az minimum meleg.

2010.07.26. 07:47:57

ez a muki volt a discovery-n ahol az egyik bmw tervezeset es a gyartas beinditasat kisertek vegig. szimpi volt es az is ahogy dolgoztak, meg az is hogy mennyi problema volt amit meg kellett oldani. kitalaltak egy csomo dizi dolgot amit szep lassan szedegettek le mert nem felelt meg a szabvanyoknak es a biztonsagi eloirasoknak...

2010.07.26. 07:49:23

@P_Lac: az a furi hogy ez a muki ilyen, igy nez ki nem megcsinalt valaki (persze mostmar lassan az) de valoban dolgozik is (legalabbis a filmben igy volt).

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.07.26. 08:09:19

Hát biztos le leszek köpködve, talán az én ízlésemmel van a baj, de:

1. Ez a GranCoupé tiszta Peugeot 607 hátulról/oldalról. Csak a hokiütő van rajta pluszban.

2. "melyik is az a CLS? Ja, az a nagy négyajtós banánformájú Merci." Banán?! Én csótányformájúnak hívom. Ha pontosabb akarok lenni, akkor svábbogár.

3. Ez a Hooydonk szerény véleményem szerint nemcsak BMW-buzi.

Dr. Robin Masters 2010.07.26. 08:24:47

Jól néz ki, legalábbis a többihez képest, viszont tényleg valahol kicsit peugeotos, meg az orra kicsit másra is emlékeztet. Azért én még mindig a kagylóformájú CLS-t választanám. Egy 500-ast designo csomaggal.

szunyii 2010.07.26. 08:35:24

Szerintem kurvajól néz ki:D
Bár jobban kéne egy E9 vagy 2002.

Amanitin3 2010.07.26. 08:43:50

ezt a hoydonk gyereket szerintem a bmw-nél nem kicsit utálják azok, akik effektív munkát is végeznek. Például tervezik a motort.

mükkemakk 2010.07.26. 08:53:03

A "veséket" az elején vehette volna határozottabbra, karakteresebbre ez a csöves. Amúgy ok. a gép.

Indexet meg adjanak alapáron bele, mert a hazai tulajdonosok nem rendelik meg, talán ezért nem használják.

P_Lac 2010.07.26. 09:03:53

@uzsonna:

Az, hogy kinek mi tetszik, ízlésfüggő, szerintem tényleg jobban néznek az általa/felügyelete alatt készített mostani Bömösök ( spec. az X6 ami nekem nem jön be), ez pl. szerintem tényleg egy szép autó.

De, hogy miért kell egy főtervezőnek úgy kinézni mint egy hajléktalan drogosnak azt tényleg nem értem.

Amit ,,bonifac" írt, azt nem akarom bővebben kommentálni, Andy Warhol se a nőket szerette, mi több ez Elton Johnról is ismert tény, de az alkotói/művészi teljesítményük miatt lettek híresek, a nemi identitásuk engem különösebben nem érdekel.

mv3 2010.07.26. 09:08:08

Elképzelhető, hogy csak engem zavar, de nem hiszem: miért nem megy le a motorháztető az újabb bmw-ken a vesék alá? Régen körbeölelték azokat, most meg a szép motorháztető íven ött egy keresztülhasító vágás, mintha nem lett volna egyben elég anyaguk. Ilyen megoldás volt már az előző avensisnél is, ott sem tetszett, sajnálom, hogy az új bmw-k eleje ezt az irányvonalat követi.

Alhazred 2010.07.26. 09:19:16

@mv3: meglehet ez is a gyalogosvédelem miatt van.

Devil2 2010.07.26. 09:33:57

@Alhazred: Akinek a 6-os szép, na az a meleg.

Sákif za morro? 2010.07.26. 09:43:46

....és amikor ránéztem, az első ami beugrott, egy Audi A4. Ja, meg egy Passat. Bocs.

Alhazred 2010.07.26. 09:47:30

@Devil2: akkor vállalom. persze a régi cápához képest lófaszt sem ér az egész, mint ahogy az összes mai autó :)

mv3 2010.07.26. 09:48:53

@Alhazred:
Először én is erre gondoltam, de ott vannak az új Mercedesek, Audik, Lexusok, amely márkák megoldották ezt a kérdést, így elvetettem, hiszen akkor tuti a BMW-nek sem okozhat ez gondot.

Érdekes 2010.07.26. 09:49:51

@P_Lac: Ünnepnapokon nem ér annyit, ami rajtad van cucc mint az ő cipője :D ennyit a csövességről :) bírom amikor így osztanak.

Nem rossz ez a GC a segge bejön, de az első lökös alja kicsit olyan semmilyen.Nem egy túl karakteres.
Az A7 sportbackre leszek kíváncsi elég jónak tűnik.

Devil2 2010.07.26. 09:50:14

Arról nem szól a fáma hogy az E9-es olasz dizájner keze munkáját dícséri...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.26. 09:53:36

@mv3: a felnyíló vese nem BMW hagyomány (inkább Merci), kb. egy generáció használta, de a 90-es években minden jöttment tömeggyártó is átvette, szerintem jó, hogy a BMW leszakadt róla.

Bangle zseni, de némelyik túlkapása nem jött be nekem. mindenesetre jól felrázta a márkát, meg az internetes fórumokat is. és az autóit tényleg vitték, mint a cukrot.

van Hooydonk irányvonala szép, kevésbé karakteres. ezeket is vinni fogják mint a cukrot (kivéve az 5-ös GT-t, ami amolyan Merci R-osztály-féle "büszkén bemutatjuk, csenden megbukott" sztorinak tűnik)

aki meg azon rugózik, hogy néz ki egy autótervező, az el van tévedve, nem tévébemondót, filmszínészt, vagy szupermodellt lát.

Devil2 2010.07.26. 09:54:34

Ha már lyuktömködés, akkor a BMW le van maradva, mert hol van az SLS AMG-R8 V10 rivális?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.26. 09:54:39

@Érdekes:
Tehát csak a cuccok árát kell nézni. Értem.

Én nem tudom, ki hogy van vele, de ha bárki bármit meg tud állapítani ebből a fotógalériából.... le a kalappal.

Stump András 2010.07.26. 09:55:18

@mv3: Elképzelhető, hogy az F10-eshez hasonlóan itt is csak úgy tudták laposan tartani a motorháztetőt, hogy négy apró patron lerobbantja és megemeli pár centivel, amikor elütnek vele egy gyalogost, hogy "puhára" essen. Ez csak akkor működik, ha külön van a vese.

Érdekes 2010.07.26. 10:02:06

@Csumpi Hálidéj: "Tehát csak a cuccok árát kell nézni. Értem."

Aham, szóval akkor a borostát és a hajat kell nézni, ugye? (ebből rengetegmindenre lehet következtetni ugye, főleg, h csöves)
Mivel ez volt az indok...és ez szvsz nettó proli nézet.De, ha te ezzel azonosúlsz akkor egészségedre.

f0CuS 2010.07.26. 10:02:46

ha CLS, vagy ez... akkor inkább a CLS. Sokkal szebb ennél.

Devil2 2010.07.26. 10:04:36

Üssetek agyon, de a GC hunyorított szemmel hajaz a Peugeot 607-re.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.26. 10:06:34

@Érdekes:
Én csak arra gondoltam, hogy rengeteg undormány dolgot csak az ára legitimizál.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.26. 10:15:50

@malenykij polgar:
Ja.

Sötét háttéten bemutatni egy sötét autót.

Ez a k. kortárs művészet.

önkéntes rendőr 2010.07.26. 10:17:59

Egy tévedésre hívnám fel a figyelmet: A CLS nem banánformájú, hanem az a "csótánymerci". Különösen feketében.

mv3 2010.07.26. 10:20:13

@Hammer:

Tényleg, hiszen még az E34 is így volt, csak aztán jött amiről én beszélek.
De, ha már megemlítettem, az E34 pont a jó példa arra, hogyan is lehet esztétikusan, nem ilyen magasan abbahagyni a gépháztetőt. Így nekem kicsit bumfordi, olyan "orra van" érzés. Persze, közel sem biztos, hogy jelen esetben én képviselem a bmw fogyasztók ízlését, ki tudja.

Azzal, hogy milyen a tervező fizimiskája valóban nem érdemes hosszan értekezni, lehet valaki érdekes fazon, de amit alkot az érdektelen és fordítva. Nem baj, ha van karizmája, de leginkább a munkáinak legyen :o)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.07.26. 10:20:50

@Csumpi Hálidéj: Sötét háttér elött is lehet fotózni sötét autót.
Andrásnak nem sikerült.

Phrascarica 2010.07.26. 10:27:53

Lehet hogy én vagyok az egyetlen, de szerintem nem nagy durranás, a CLS-t meg sem közelíti, valahogy nem igazán elegáns -legalábbis a képeken. Még jó hogy nem nekem kell megfelelnie :), azért lehet hogy 'élőben' nagyon bejönne.

Stump András 2010.07.26. 10:28:11

@malenykij polgar: A fotók valóban nem sikerültek túl jól, sajnálom. De nem véletlen, hogy ilyen megvilágításban tálalták az autót. Azért még nem teljesen végleges minden részlete a tanulmányautónak, és inkább egy benyomást szeretnének átadni, mint pontos részleteket. A sajtógalériában jobb minőségű képek vannak, ajánlom mindenkinek.

mojszipupi 2010.07.26. 10:29:15

Nagyon brutál gép, de a CLS szerintem jobban megtestesíti az eredeti 4 ajtós coupe formát. Ez egy lapos 5 ös, úgy ahogy az Audi A7 ese is.
Szóval ezt a meccset a Merci nyerte szerintem

mv3 2010.07.26. 10:30:06

@Stump András:

Ok, mint írtam Hammernek, a külön vese az E34-nél pl kíváló és esztétikus, mi több meghatározóan arányos orrt képez, de itt nekem bumfordi a magas vágás miatt -hiszen így magasan kezdődik.

Gyalogosbiztonság. Most hirtelen nem tudok centiket sorolni, ki milyen lapos orr részt tud jó védelemmel párosítani, és abban is biztos vagyok, hogy egy bmw mérnök már-már perverz szintig maximalista és megtette amit lehetett, de akkor sajnálom, hogy -az egyébként nagyon helyes- biztonsági intézkedések oltárán feláldozódott egy ilyen meghatározó részlet.

Egyébként még azt sem zárhatjuk ki, hogy a tervező és a zsűrije így találta esztétikusnak, formabontóan meghatározónak, stb. különben nem bólintottak volna rá :o)

mivannn (törölt) 2010.07.26. 10:30:43

túlárazott fostalicska kispöcsűeknek

kultúrpesszimista 2010.07.26. 10:34:32

Ez is csak egy álsportos, unalmas német dög. Messziről lehetne bármi. Audi, VW is akár.

A Mercedes CLS nekem tetszik, annak pont az az erénye, hogy német génjei ellenére hordoznak valami mást is, egyfajta angolos eleganciát. Szép autó, jó arányokkal, ízléses kívül-belül. Ezt nem mondhatnám a BMW Gran Coupe-ról. Sem.

mivannn (törölt) 2010.07.26. 10:38:59

amúgy grat a fotósnak,így még én is tudok fényképezni.Szánalom kajakra mondom

Kand Úr 2010.07.26. 10:41:14

gyönyörű lett ez az autó, akinek nem tetszik, annak gondolom még a kilincsére sem lenne pénze, azért fikázza:-P

29 Palms 2010.07.26. 10:42:33

Viszont a tripla méretű óriásplakáton hirdetett örömteli jövő erősen Honda Civic-es benyomást kelt úgy első ránézésre. :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.26. 10:48:22

a mostani BMW-k közül még mindig ez a legszebb, na meg az új 5-ös

a Bangle szerintem abszolt nem volt zseni, hanem egy elszállt fazon, aki be akart kerülni a "történelemkönyvekbe", ezért mindent máshogy csinált, mint kellett volna

be is került, de szvsz inkább bukásnak nevezhető ami vele történt, bár a 7-esből sokat adtak el, de csak a facelift után, az meg már jóval konszolidáltabban nézett ki, mint először

a GT meg egyszerűen egy borzalom, vizuális környezetszennyezés, nekem a CLS se nagyon tetszik (a legviccesebb, ahogy a feliratok állnak a görbe hátsó falon, egy vicc, lásd: special.blog.hu/2010/05/26/mercedes_benz_uj_cls_kemfotok nincs hova tenni a típusjelzést, totál hülyén néz ki)

ráadásul ezek a kocsik nem túl praktikusak, hátra alig lehet beszállni

nekem még a Panamera tetszik a legjobban meg talán az Aston Martin Rapide

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.26. 10:52:55

"a kócos tervezte, a bajszos fogja gyártani"

ez 5 pont (:

ez a Hoydoonk tényleg úgy néz ki, mintha a híd alatt aludt volna, vagy vakbélműtét után kiszökött volna a kórházból, nem tudom hogy nézhet ki valaki ilyen szedett-vedetten egy ilyen eseményen, borzasztó

főleg a BMW korábban nagyon ügyelt az ilyesmire

min 2010.07.26. 10:55:58

oldalról az orra tök volvo, a tükrei honda civic...

Teeboy 2010.07.26. 11:04:42

Egyetértek bonifaccal, tényleg Peugeot 607 hátulról, főleg a C oszlop, meg az egész oldalvonal...viszont az is milyen gyönyörű és időtálló design. A sok 2 méter magas SUV, SUC, Xover, meg mik után üdítő látvány egy klasszikus lapos tepsi. Egy szóval: KÉNE!!! A ronda GT helyett egyből ezzel kellett volna elő állniuk. Egyáltalán ki a fene vesz GT-t??? Ha SUV kinézetű batár kell és praktikus, ott az X5, ha inkább dinamikus formájú, akkor X6, ha terepjárósabb városi: X3, ha meg csak kényelmesen utazni: 5,7... Szóval, még egyszer: kinek jutott eszébe, hogy egyáltalán igény volna ilyesmire??

Fideszman 2010.07.26. 11:09:01

A BMW ezzel megint adott egy óriási jobbegyenest a többi autógyárnak. Bár aki ért az autókhoz eddig is tudta, hogy jelenleg ők jelentik az autózás csúcsát. Az olaszoknak megvan az alapanyag a formákhoz a következő 6-8 évre. Japánban meg gondolom már rendeltek belőle 1-2 db-ot hogy szétszedjék majd silány minőségbe lemásoljanak belőle 1-2 világelső megoldást.
A CLS ehhez képest egy vicc, úgy hintázik mint egy csónak. A BMW futóművek a legjobbak a világon egyszerre kényelmes és sportos. Motor váltó szintén, ismét alkottak a mesterek Müntyenben.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.26. 11:13:13

@mv3: bocs, csak az első bekezdést címeztem neked, a kommentem többi részét önálló beszólásnak szántam :)

Danessz 2010.07.26. 11:21:15

A BMW végre visszatért ahhoz ami régen volt! Először az új 7er, aztán a ráncfelvarrott 3er, majd az F10-es 5er már teljesen régi BMW stílus, erről meg csak ódákat lehetne zengeni!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.26. 11:26:39

@Kand Úr:

Nekem az a cipő is csak azért tetszik, mert drága.

Megmondom egyébként a frankót az autógyártók viselkedéséről.
Egymást majmolják.

Ha valaki gyárt egy új kategóriát, egy új formatervet, azt rögtön mindenki csinálni kezdi és ettől tök egyformák.

Gyakorlatilag az egyes márkák közti különbséget tényleg csak az embléma jelenti.

Amitől egyedi és jó, azt mind-mind a múltból merítik. Újat kitalálni senki nem tud.

butschq 2010.07.26. 11:26:59

"És aki emlékszik még a Bangle előtti korszakra, talán egyetért velem, hogy a BMW-k nem a formabontó külsőről voltak híresek, épp ellenkezőleg. Az E30-ast, E34-est vagy akár az E38-ast is felhozhatnám példának, mind igencsak konzervatív formavilágot sugároznak, meg persze messziről felismerhetően BMW-k. Éppen ehhez a filozófiához szeretne visszatérni a holland mester. Nézzük csak meg ezt a Gran Coupét."
És milyen jó, hogy ehez a filozófiához akarnak visszatérni.
Mert szerintem egy E34-es a maga egyszrű formájával is vagány. A divatterepjáró típusokon kívül meg most minden típusa nagyon tetszik a bömösnek, ilyen utoljára 2001 előtt volt

mv3 2010.07.26. 11:29:10

@Hammer:

Semmi gond, de ha már, akkor leírtam a véleményem :o)

sikeres-e 2010.07.26. 11:49:05

"a 3 éves fejlesztési ciklus helyett akár már egy-másfél év múlva a szalonokba kerül"
És láss csodát, lesz iPhone4 effektus á'la béemvé. Szépnek szép, csak aztán nehogy más, "sz" betüvel kezdődő, 4 betűs szó is igaz legyen rá...

sikeres-e 2010.07.26. 11:52:13

"a 3 éves fejlesztési ciklus helyett akár már egy-másfél év múlva a szalonokba kerül"
És láss csodát, a lesz iPhone4 effektus, a'lá béemvé. Szépnek szép, csak nehogy aztán más, "sz" betűvel kezdődő 4 betűs szó is igaz legyen rá...

gigabursch 2010.07.26. 11:52:21

Vágülis...

Snejder Mátyásnak is van ízlése, nomeg pénze is, csak épp az ízlése csapnivaló.

Erről szimplán annyi a véleményem, hogy olyan agymosottak az emberek, hogy eladják nekik azt is, hogy neked milyen különleges ízlésvilágod van, és majd milyen jól képviseli a csodálatos egyéniséged ha ilyen és ilyen lesz a kocsid.
Nem sokban különbözik a helloKitty-s Ferraritól.

Egyszóval: visszataszító

sikeres-e 2010.07.26. 11:53:35

Bocs, csak egyszer akartam.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 11:57:00

@gigabursch:

Tökéletesen egyetértek. Szerintem mindenki, igen, mindenki, aki Audit, BMW-t, Mercedest vesz, egy dolgot bizonyít ugyan, nevezetesen hogy van pénze, de amúgy a fantáziátlanságot és bizony az ízléstelenséget is. (Nem, nem savanyú a szőlő, ezt a sok értetlen fafejnek üzenem.) Kifinomult, ízléses ember mindent vesz, csak német prémiumot nem.

gigabursch 2010.07.26. 12:08:46

@kultúrpesszimista:

Megboldogult édesapám, aki 39 évet dolgozott a borászatban és a pezsgészetben, csak ennyit mondott a németekről:

"...Nem tudna sem szőlőt termeszteni, sem bort és sem pezsgőt készíteni, sem pediglen sört főzni...
Náluk minden csakis egy kaptafára megy, aki különözik, bedarálják. A Falanszter jelenet tipikusan róluk szólt és szól mindig is, ahova egy Michelangelonak el kellett tévednie, hogy megértse ő is és rajta keresztül az emberiség, hogy iparbuzi egyennépeknél semmit sem ér az a szó, hogy ízlés, lélek...
Aki a németeket magyarként meg sztárolja, majmolja, isteníti és álbüszkeségét rajtuk keresztül erősíti, az egy szörnyen megtévedt ember."

Nos. Elég sok a szörnyen megtévedt, ízlés és lelkivilágában kicsorbult ember.
Az utolsó ízlést hordozó BMW, az az a sorozat volt (bocsi, Exx kódot nem tudok fejből és nem is fogom tudni megjegyezni őket), amit 7-es BMW-ként árultak nagyjéából 1994-2001 között.
Ízléses, diszkrét, és sok kicsi bájjal ellátot kocsi volt az a sorozat.
Csakhogy itt is fennáll az ominózus mondat a gyaloggaloppból:

- De már elmúlt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.07.26. 12:10:24

@kultúrpesszimista: Azt pedig te mondod meg, hogy kinek van ízlése és kinek nincs.
Gratula.

Fideszman 2010.07.26. 12:11:41

@kultúrpesszimista: Csak kibújt a szög a zsákból.. csóringer álmodozó a 15 éves japán autójából megmondja, hogy nincs ízlése annak aki német prémiumot vásárol. Mondja az aki egy totojában, micsukicsiben vagy kitudja milyen szánalmas autónak látszó tárgyban ül.
Ha nem tudnád a németeknél nem 2 féle felszereltségből lehet választani mint a többi autómárkánál, főleg a japánoknál. A BMW-nél 250 féle belső színösszeállítás lehetséges az individual programon belül, a karosszériát bármilyen színre lefényezik neked. Átadhatod az egyéniséged az autónak, nem úgy mint a többi lúzer gyártó autóinál.

Uzi 2010.07.26. 12:15:59

@kultúrpesszimista: Akkor ugyan mit vesz szerinted a kifinomult, fantáziadús, izléses ember?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.26. 12:17:29

@kultúrpesszimista: "Kifinomult, ízléses ember mindent vesz, csak német prémiumot nem"

hanem mit? japánt, igaz? Toyota Yarist, igaz? Vagy Suzuki Swift Sportot? Vagy talán Renault Megane-t?

Na ne vicceljünk már ...

A német prémium autóknak egyetlen egy alternatívája lehetNE, az angol autó, de:

- azoknak a minőségen még nagyon sokat kell javítaniuk ahhoz, hogy tényleg alternatíva legyen (kivéve persze RR és Bentley, de az már nem a bekategorizálható szint)
- az angolok is sokat csúsztak le a stílust illetően (lásd aktuális Jaguárok belseje mondjuk a Mark X-hez képest)

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:19:47

@gigabursch:

Nekem azok a BMW-k tetszenek, amikben - meglepő módon - van spiritusz, szépek, arányosak. Amik az időtlenségnek lettek tervezve, autók és nem divatcikkek. Ezek: 850-es, 635 Csi, és persze a legendás M1 (ami valójában olasz kéz műve). Ennyi. (A németek azért valamiben a világelsők közt vannak, ez pedig tagadhatatlan és itt OFF: a kultúra, a filozófia területén.)

lacza87 (törölt) 2010.07.26. 12:19:55

@Teeboy: A jelek szerint egészen nagy az 5gt-re az igény: ugye tavaly október végén kezdték el forgalmazni(pontosan nem tudom h egyszerre mindenhol vagy sem) még tavaly elment belőle 3000 db felett(éves jelentés: 3052), idén az első félévben pedig 11803. Összehasonlításképp a Mercedes R osztály legerősebb évében 2006-ban a válság előtt volt az eladás 37500, mondjuk ha azt nézzük, hogy az R is bukásnak számít...

megint 2010.07.26. 12:20:13

Rosszabb, ő egy 100 éves volvoból osztja az észt.

Fideszman 2010.07.26. 12:21:12

@GYUSZI BACSl: Erről van szó, a németeknek nincs párja, főleg a BMW-nek. De az Audi sem rossz. Főleg ez:
www.lltek.com/images/jedtek/jeq7_wg_customer_completed_zz.jpg
Látszik rajta a német precízitás és az erő, ha ezzel megjelensz valahol mindenki tudja hol a helye.

gigabursch 2010.07.26. 12:23:35

@GYUSZI BACSl: @Uzi: @HAJRÁ MAGYAROK:

Ott van pl. a Maserati Quatroorte, de van még néhány.
De ízlés nem vita tárgya, legfeljebb véleménynek való.

Dogmatikus kérdésen meg felesleges vitázni. Mert sok embernél a német kocsi vallás és dogma.

Csak kéretik észrevenni, hogy sok ember sem az esztétikai részével, sem a hordozott műszaki tartalom tekintetében, sem pediglen a hozzájuk tartozó vásárlói, érdeklődői körrel nem kíván azonosulni. Sem külön-külön, sem egyben

gigabursch 2010.07.26. 12:25:07

@kultúrpesszimista:

Én csak az utolsót mondtam, ami tetszett.

Igen, egy cápaorrú 635 CSi..., tk. ezért is szerettem nagyon a Simlis és a Szende sorozatot. :-)

Negrogo 2010.07.26. 12:26:47

@kultúrpesszimista: Ilyen baromsagot se hallotam meg, koszonom.

Egyebkent meg szep ez a bomos ahogy van. Egy baj van vele, hogy nincs multja. Az, hogy jovoje lesz-e ugyertem meg egy ujabb modell az kerdeses.

Hoydoonk sokkal jobban kapta el a fonalat mit is kene BMW-kent felmutatni. Ugy nem eleg BMW lenni annak is kene latszani es ezt hozza is az ujabb modellekel. A Bangle korszakban is lehet vettek a bomosoket mint a cukrot de van egy nagy kulombseg. Pont, hogy azok vettek meg akiknek elotte nem volt bimmeruk. Akiknek meg volt mar, akar tobb is, az meg "semmibe" nezte ezeket a
E60, E90, E83 es tarsait. Bar a rancfelvarott e90 mar nem rosz de a belseje nem koveti a hagyomanyokat. Talan majd az uj 3er. Az F10-el meg ujra visszakoszon az amit hianyoltak nagyon sokan az E60-bol.

Fideszman 2010.07.26. 12:28:31

@gigabursch: Az, hogy ki veszi ezeket nem az autó hibája, a BMW vagy az Audi nem tehet róla, hogy itthon maffiozók meg kisebbségiek járnak ilyen márkákkal. Nyugaton nem így van, ott az igényesebb az átlagnál tanultabb, jobb egzisztenciával rendelkezők vásárolják ezeket az autókat, nem a proli réteg, akinek csak a kommersz olasz, japán, francia tucatautókra van pénze.

gigabursch 2010.07.26. 12:30:08

@lacza87:

Mivel kicsi rá az igény, tehát akkor ebből az következik, hogy kevés az igényes és sok az igénytelen ember???

;-)

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:31:37

@Uzi:

Egy régebbi, tökéletesen restaurált (vagy akár új) Astont, Maseratit, Jaguart, Bentley-t, esetleg Citroen DS-t. (Sportvonal: Lotus, TVR, Austin-Healey stb.)

gigabursch 2010.07.26. 12:32:05

@HAJRÁ MAGYAROK:

Aha, egy Masereti kommersz. Hallak én, csak nem értelek, no mindegy, inkább elmegyek ebédelni...

Alhazred 2010.07.26. 12:32:48

@HAJRÁ MAGYAROK: te igen komoly rajongó vagy.

Uzi 2010.07.26. 12:32:53

@gigabursch: Te nem csak a Masareti árkategóriában szóltál le mindenkit, hanem úgy általánosan. A skála tetején persze már lehet egyedieskedni, de lejjebb igazán érdekes a dolog. Nekem 8 évig volt alfám, és meg voltam vele elégedve, most éppen csillagosok vannak, mert kell a változatosság meg az adott kategóriában olyat vettem, ami a vásárlás időpontjában (kívánt kategóriában) kívül-belül legjobban tetszett. Pl. a roadsterek közül nekem mai napig is az SLK tetszik legjobban külsőre. BMW speciel nem tetszik annyira külsőre (lehet azért mert itt rengeteget látok belőle), a CLS meg belsőre nem jött be, meg nem lehetett rendesen közlekedni vele, túl nagy volt európai városba...

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:33:23

@GYUSZI BACSl:

"hanem mit? japánt, igaz? Toyota Yarist, igaz? Vagy Suzuki Swift Sportot? Vagy talán Renault Megane-t?"

Mert ezek egy kategóriák lennének az említettekkel?! Ne csúsztass már ennyire látványosan Gyuszi bá'. Én nem vagyok ennyire fantáziátlan.

w a s d 2010.07.26. 12:34:21

@HAJRÁ MAGYAROK:
Azért amikor az e90- et a házaló ügynökök autójának nevezik egyes angol műsorokban... :D

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:34:30

@megint:

Te szerencsétlen. Fogalmad sincs semmiről. 100 éves, ja. Idióta.

tdammit 2010.07.26. 12:35:19

az új autók "formavilága" többnyire a plebsznek készül és olyan is (agresszív tahó dizájn). most már a drága új autók is ilyenek, mivel jelentős célcsoport a szarból kimászott és felkapaszkodott tahó proli réteg.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:36:59

@gigabursch:

Szánalmas dilettáns ő is, hagyd. ;-) Jó étvágyat az ebédhez!

M division 2010.07.26. 12:37:01

Végre egy szép, ízléses és kifinomult autó ebben a szegmensben. Már csak a belsejével ronthatják el, remélem nem fogják.

A CLS merci szerintem is svábbogár, az új pedig egy undorító tákolmány lesz, nem értem, hogy jön össze egy ennyire szögletes orr rész egy ennyire lekerekített farral. Az a7-es olyan szappantartó kívülről mint a többi audi, na azokban én nem látom a fantáziát, a belseje pedig már túl fantáziadús az én ízlésvilágomnak.

Valakik írták, hogy nem tetszik nekik az a részlet a mostani BMW-kben, hogy a vese fölött van a motorháztető megszakítása nem alatta. Nekem sem tetszik, de az okot már Stump András részletezte. Egyébként nekem jobban rontaná az összképet az ha a visszapillantó nem a helyén lenne, az oldalablakok sarkából kinőve, hanem ocsmányul az ajtók lemezeiből karként kinyúlva fityegne.

Mindez az én véleményem!!!

Uzi 2010.07.26. 12:37:24

@kultúrpesszimista: Ha ezek mellett vannak napi használatban levő autói is az embernek, akkor természetesen ezek stílusosabbak, nem kérdés. (a DS nekem speciel annyira nem jön be). De olyan autónak, amit minden nap használok 30-40ezer Km-et, parkolóházba beállok vele, nyaralok, nem választanék.

BMW /// 2010.07.26. 12:37:32

Gyönyörű ez az autó. Aha a BMW másolgat Peugeot-ot. Szerintem a formatervezés csúcsa az Audival +1-2 olasz úgyhogy nincs szüksége szerintem mintákra..De most egy F10-es kéne nekem.

Fideszman 2010.07.26. 12:38:46

@F/: Az angolok kit érdekelnek, nem bírják elviselni, hogy a Bentleyt és a Rolls-t is elvették a németek.
Egyébként arról a maseratiról van szó aminek sorozatos váltóproblémái vannak? Vagy amelyik belső tere úgy zörög mint egy szerszámosláda a csomagtartóban földúton?

megint 2010.07.26. 12:40:43

Bocs, 50 éves a volvo, de biztos nagyon szép, mint általában a volvók.

Negrogo 2010.07.26. 12:41:42

@HAJRÁ MAGYAROK: Meg a Minit is. Ebbol a 3-bol meg ketto ugye BMW.

BMW /// 2010.07.26. 12:42:43

Jön majd ki az új X3,új 1-es 6-os mindegyik egy csoda. Nem meglepetés hogy a 3 márka közül a BMW áll a legjobban.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:44:14

@megint:

Így is van. Elhiszem, hogy tetszenek a Volvok egy Suzuki vagy Proton szélvédője mögül, de ha gyűjtesz rá, talán még neked is lehet! Hajrá!

w a s d 2010.07.26. 12:46:05

@kultúrpesszimista:

Azért ezek többnyire nem képesek azonos funkciót betölteni, mint egy ilyen BMW. Mert arra jók lehetnek, hogy max. országon (de inkább csak megyén) belül utazzon az ember, nagyobb távra inkább csak úgy tartom elképzelhetőnek a felsoroltakat, ha pl. nyaralni megy az ember, és az utazást is élményként szeretné megélni, mert az vitathatatlan, hogy mást nyújt egy öreg autó, de van, amit nem tud. Valószínűsítem, egy ilyen új BMW- ből kevésbé gyűrötten száll ki az ember, ha pl. munka miatt teszi meg akár hetente az utat pl. Németországba, vagy még messzebb.

w a s d 2010.07.26. 12:49:43

@HAJRÁ MAGYAROK: Nem az angol autókról beszélek, hanem a "felsőbbrendűségről", amit a BMW állítólag mindenhol jelent. Mert van, ahol BMW- ből is a kínálat felső feléből kell választani, hogy ne az átlaghoz tartozzon az ember.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 12:52:51

@F/:

Ne mondd már nekem, hogy egy mai Maserati Quattroporte, ami tökéletes konkurenciája a BMW GT-nek nem alkalmas ugyanarra, mint a BMW!? Vagy egy Jaguar (igaz, nekem is a régebbiek tetszenek).

Valószínűsítem, egy ilyen új BMW- ből kevésbé gyűrötten száll ki az ember, ha pl. munka miatt teszi meg akár hetente az utat pl. Németországba, vagy még messzebb. "

Ugyan már. Csak az elhájasodott, -kényelmesedett nyárspolgárok gondolkodnak így, már bocs. (Nem Rád célzok!, általában értem.) Ehhez nem kell ilyen drága dögöt venni. Még egy 80-as, 90-es évekbeli, jól eltalált sportkupéval is fáradtság nélkül abszolválható rendszeresen ilyen távolság...

Uzi 2010.07.26. 13:03:25

@kultúrpesszimista: es ha elszáll valami alkatrész pl féluton Ausztriában, hova vontat az ÖAMTC a pályáról? Meddig kell bérautóval rohangálnod, mire kijavítják a hibát? Csattanni sem szívesen csattannék egy 80-as évekbeli autóval német pályán pl.

Fideszman 2010.07.26. 13:04:24

@F/: Pontosan, én hetente kétszer megyek Müntyen mellé, pontosan Unterschleissheim alatt található Oberschleissheimbe, egy huzamban lenyomok 1500km-t és úgy szállok ki mintha most keltem volna fel egy kiadós alvás után. Szinte kipattanok az autóból. Egyszer ismerősöm mondta, hogy próbáljam ki a honda accordját, mondom rendben, de a ház mögött állj meg, nem akarom, hogy a szomszédok meglássák mibe szállok be. Nos olyan kényelmetlen volt, hogy a következő benzinkútig bírtam mert megfájdult a hátam. A motorjáról nem is beszélve, erőtlen, 180 felett elfogyott. A fogyasztásról nem tudok mit mondani, azt tudom, hogy a BMW-m 6,5 literrel eljár 220-nál 6-ban.

w a s d 2010.07.26. 13:06:39

@kultúrpesszimista:
A Maseratiban nem lennék biztos, mert azért részben csak kényes- hegyes Ferrari technika.
A Jaguarral meg a Tata a bajom. Mert amit állítólag a malájok terveznek pl. a Lotus névvel, azt megtehetik az indiaiak is szabadon a Jaguarral.
Az Aston Martin meg sokkal drágább kategória újonnan, mint egy 5ös. Ez igaz a Maseratira meg a Bentleyre is.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 13:07:04

@Uzi:

es ha elszáll valami alkatrész pl
féluton Ausztriában, hova vontat az ÖAMTC a pályáról?

Passz, tényleg nem tudom. Az ÖAMTC-t kellene megkérdezni, nyilván nem állnának égnek tett kézzel...

"Csattanni sem szívesen csattannék egy 80-as évekbeli autóval német pályán pl."

Ha német autópályán csattansz, akkor sajnos egy mai tizenlégzsákos autóban is meghalsz.

Fideszman 2010.07.26. 13:07:28

@Uzi: BMW-ben mi szállna el? Nálam és a környezetemben rengeteg BMW fordult meg, soha nem volt gondjuk. 20-25e km után cserélem, az autót, de ez alatt semmi probléma nem volt, szóval rohadtul megbízható gépek ezek.
A BMW nem totoja beragadós gázpedállal vagy lexus felrobbanó motorral.

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.07.26. 13:10:54

Hát, igen. A BMW-nek eddig isszép autói voltak, de most ez a Gran Coupe nagyon szépre sikeredett, már kellett egy olyan CLS konkurencia ami fel tudja venni a kesztyűt és talán nyerni is tud, kiváncsi vagyok mivel rukkol elő az Audi, én csak biztatnám Hooydonkot, hogy hajrá, csak így tovább mert lehet, hogy nagyot fog kaszálni.

w a s d 2010.07.26. 13:12:48

@F/: Ja, amire én használom az autóm jelenleg, arra tulajdonképpen egy Trabanttal is teljesen elégedetten ellennék, főleg ilyen fiatalon. De ahogy már leírtam talán többször is ezen a blogon a kommentjeimben, régi kis tömegautóhoz képest néha így is nagyon pihentető egy új kis tömegautót vezetni.

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.07.26. 13:14:12

@kultúrpesszimista: Teljesen egyetértek veled, nem csak 2010 ben csináltak biztonságos, szép és gyors autókat

Uzi 2010.07.26. 13:18:46

@HAJRÁ MAGYAROK: Az elszállást nem BMW-re írtam, hanem egzotikus régebbi autó kérdéskörben. Azért minden autó meghibásodhat, és meg is hibásodik. (Egyik kolléga új 325xi-vel szív sokat, míg az előző bömöse hibátlan volt), a kérdés az hogy értelmes időn belül megcsinálják-e.
ÖAMTC a legközelebbi szakszervizbe visz alapból valahány km-ig ingyen (ha van autóklub/ADAC/ÖAMTC tagsága az embernek), vagy le a pályáról ameddig kéred. Ha 1 szerzív van az országban az adott típushoz, akkor szívtad. Egy garanciaidőn túli külföldi szervízlátogatás költségét hajlamosak lebecsülni az emberek.

lacza87 (törölt) 2010.07.26. 13:29:06

@gigabursch: Nem következtetek, mindenki olyan azt von le belőle amit akar:)

Uzi 2010.07.26. 13:30:21

@HAJRÁ MAGYAROK: "A fogyasztásról nem tudok mit mondani, azt tudom, hogy a BMW-m 6,5 literrel eljár 220-nál 6-ban." Jól fogyasztanak a BMW-k, de konstans 220-nál azért az meglepne, a 118d is többet bekap annál már alacsonyabb sebességnél. 320d-s arcok sem szoktak annyival eljárni a környékemen. 170-180-ig esetleg még elképzelhető 6,5-és fogyi, utána 8 felett. 250-el pedig a dieselek is bekapják a 10+-t, ahhoz már kell a kb 200 lovat etetni.

Fideszman 2010.07.26. 13:35:57

@Uzi: Akkor jó szériát fogtam ki, ennyit eszik, max 7et, de akkor sokat kell visszagyorsítani 220-ra a sok bénamikulás olasz, francia, japán autós miatt. Jó lenne ha hoznának egy olyan törvényt, hogy a belső sávban csak 250LE+ feletti autók mehetnének, mert így elég balesetveszélyes a sok 120al kamiont előzgető nyomoronc.

Uzi 2010.07.26. 13:45:51

@HAJRÁ MAGYAROK: Kétsávos pályán a hosszú élet titka a németeknél is, hogy a jobboldalo sáv sebessége +50 max... Igazán gyorsan csak a szellős 3 sávos pályán szeretek menni. Túl sok féktárcsám és idegem ráment már a kiugrókra. Kb 160-170 az arany középút stressz/idő viszonylatban hosszú úton.

gnme 2010.07.26. 13:52:08

én csak addig olvastam amíg meg nem láttam zsan báptiszt emánüel zorg-ot

hihetelen randa manusz

megint 2010.07.26. 14:06:15

Kultúr, én inkább nem támogatom a kínai piacot.

kultúrpesszimista 2010.07.26. 14:18:07

@megint:

Azt ne is, de a svédet bármikor!

BMW /// 2010.07.26. 14:23:06

@HAJRÁ MAGYAROK: Bocsi de milyen motor van az autódban? 20d 220-nál kicsit többet eszik 6,5-nél. Szerintem. Multkor nálam volt egy 520d ismerősömé(e60) és 6,9 volt hosszu 140-es temponál.

butschq 2010.07.26. 14:24:15

@gnme: és a barackpálesszel hogy állsz? mer én ma gyűjtöttem össze vagy öt hordónyit,
augusztus végén már átlátszó lesz:)

Riasom 2010.07.26. 14:30:04

@BMW ///: nem szó szerint kell érteni, amiket ír, való világbeli tapasztalatokkal összevetni pedig nem ér! Fájdalmas, de enyhén szórakoztató.

butschq 2010.07.26. 14:38:49

@HAJRÁ MAGYAROK: @BMW ///: á valami nem kóser... há aztat írja a belső sáv 250+ pacis legyen
de legeslegjobb tudásom szerint is a 20d valahol 177 nyihaha körül mozog
30d? traktoros legyek ha az meg megáll 6 lityinél, mer "úgyhallottam" 9 litert azé szereti inni
rokonságban van 25d vmi 170lóval, na az 8-9 liter vegyesen, de csak állítólag
am az e46 320d, a 150 lovas fajtából, 150-nél írkált olyan 5,5 litert, ekkor én vezettem, majd a gazdi mutogatta a végsebességét, és kétkiló körül már közelített a kétszámjegyhez. (de ez egy 6 éves "romhalmaz")

Érdekes 2010.07.26. 14:51:44

@HAJRÁ MAGYAROK: "6,5 literrel eljár 220-nál 6-ban"

Elég gagyi vagy tesó.Csak 6 sebességes a taligád? :( Nameg, 200 után még fogyaszt benzint?az enyém termeli! :O de low vagy :(

butschq 2010.07.26. 14:53:05

@BMW ///: ehh, hogy repül az idő:)
tíz éve meg még 134 volt:):)

gnme 2010.07.26. 14:58:58

@kohlenbrenner: egy hétig nem voltunk kint a hőség miatt, a tücskök leloptak MINDENT
(kultúrnövények kiásva, termőnövények leszedve, fa alja összeszedve)
...gyülekeznek az olá'felhők

Csirke72 2010.07.26. 16:20:54

Gyerekek a legjobban a Honda Accord ICTDI fogyaszt:
Tartós 230-240km/h = 6,9l

Az egykategóriájú 330d 10-12l
320d: 9l

Csirke72 2010.07.26. 16:22:40

@kohlenbrenner:

Miért van az hogy a 335d-t németben Rtl-en tesztelték és fullgáz üzemben 15-20l dizel...

Csirke72 2010.07.26. 16:25:10

BMW 6,5l???

Ismerösi körben van 1-2 320d 136-150le és ha kocog amolyan 120-140 körül 6,5l na de 220-nál 10-12l!

Aki 6,5 ir az néze meg a tankolt litereket, mert a komputere kicsit téved:)

Negrogo 2010.07.26. 16:28:46

Meg ekkora kamu fogyasztasi "adatokat"

Ez olyan mintha azt irnam a 28i-re, h 220-nal is 10-et eszik csak. Ja, tizet. Csak eppen 50km-en.

Rahsid 2010.07.26. 16:39:29

@HAJRÁ MAGYAROK: Mi van? Te ide jársz hazudni?

BMW /// 2010.07.26. 16:43:22

@Csirke72: Accord tud tartósan 230-240-et? Forr a motor nem?...

Danessz 2010.07.26. 16:53:08

@mennyi?husz!: Nekem meg 230-nál fogyaszt 5 litert a cee'd, szóval ennyit a BMW-ről...

atiz 2010.07.26. 16:57:06

Na most, hogy mar biztos, hogy a GT-be belebuknak, vegre probalnak valami tetszetoset is reszelni a gesztenyefa alatt.

azert a gyalogosvedelem egy hasonlo PR-termek, mint az ESP, ami arra jo, hogy semmire.

ESP helyett is jobb lett volna, ha egy tisztesseges osszekerekhajtassal hozzak ki a tipusaikat: az osztomuvet annyiszor kell szervizeltetni, hogy az X5-X6 tulajok joszerivel a muhely hatsoudvaron alszanak heti min. 1 alkalommal.

Na nem mintha nem lenne eleg "dellajuk" hozza, de ESP-vel ne akarja mar nekem valaki bemagyarazni, hogy ez a premium szegmens. Kicsit csoporog az eso, es egy Subaru Legacy korbeautozza ezeket a sz*rokat. Alfaromeo Q4-es meg a torsen-nel jobb, ha fel se merul ugyebar.

Na remeljuk a csini kulsohoz ezeket a furcsasagokat is majd passzitjak a bajorok, mert akinek nincs szemellenzoje, annak a "premium" duma nem tul meggyozo!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.26. 17:04:06

Persze hogy pörgetni kell.
Még többet, még többet.
Kérdés, mi a fasznak, vagy akár, van-e értelme.

Mondjuk érted, elfogadnám ezt a dögöt, de elfogadnám a három-néggyel ezelpőtti hármast is.
Aztán minddel wljutnék oda, ahova indultam. Paff.

butschq 2010.07.26. 17:04:54

@Csirke72: mer mennyit egyen egy háromezres hathengeres? 3 litert? ráadásul, gondolom a fullgáz üzem azt jelenti, tartós 250. akkkor meg aki tartósan fen tud tartani egy ilyet, ami tartósan halad 250-et ezen fog sírni... vegyen 30d-t manuális váltóval, oszt tegye 90-nél 6.ba. garantáltan nem megy 10 liter fölé.

butschq 2010.07.26. 17:09:47

@atiz: nekem meg azt ne ad be, hogy esőnél a hátsókerekes autók elvéreznek...
mert, hogy télen problémásak ok, de még akkor is vezethetőek

psico (törölt) 2010.07.26. 17:11:52

@Danessz:
Az M3-assal 500km-enként megállni, leadni a benzint. Persze csak ha lassan megyek, mert 200 felett gyorsabban termel :)

BMW /// 2010.07.26. 17:25:37

Soha nem volt gondom télen hátsóval. Jó gumi kell(4!) és egy kis ész. A Mátrába lehet nem tudok felmenni sokcentis hóban de rendes utakon bármerre.

Fideszman 2010.07.26. 17:39:35

@Rahsid: Nem kell irigykedni mert nekem telik BMW-re, dolgozz többet proli.

BMW /// 2010.07.26. 17:40:52

@atiz: Majd próbálj ki egy x-es 5-öst és utána erőlködj kicsit. Egy Subaru meg egy BMW-hez képest sehol sincs.

MT21013 2010.07.26. 18:01:51

@HAJRÁ MAGYAROK: Már meg ne haragudj, de ha tényleg van egyáltalán autód és ráadásul BMW, akkor a stílusod alapján már 100%-osan hozod a márkatársaid által megalapozott sztereotípiákat. A pénteki kollégádat láttad a híradóban? Szerintem az övé beéri a következő 15 évben 6,5 helyett 0 literrel is. Én nyertem!

Alf (törölt) 2010.07.26. 18:15:17

EZT is megértük!!!

Ha nem lenne más a hűtőmaszk, lehetne citroen is, mondjuk citroen metropolis. és ez igaz fordítva is. az egyániség olyan szinten kezd eltűnni, hogy az valami megdöbbentő.

szedjétek mán össze magatokat.

Alf (törölt) 2010.07.26. 18:20:42

mondjuk szerintem a bmw gina mindent visz az elmúlt 50 évben.

de ez olyan középszerű, mintha 15 évig egy folyó mélyén porosodott volna.

Fideszman 2010.07.26. 18:39:31

@BMW ///: :DDD Subaru öcsém, vicc kategória. Ha a pályán meglátok egyet mindig letolom az útról, nem figyelem a fogyasztást, az a lényeg, hogy jól megalázzam az ilyen japán autós bohócokat. Azt hiszi, ha hangos a kipufogó már menni is tud. X5-el félgázon klímával kényelemben ülve lehagyom az összes ilyen tuning fost.

Hurri Kán 2010.07.26. 18:51:06

Részemről maradnék a cápa 635-nél... (ha majd egyszer odajutok hogy lesz zsé játékautóra).

Hurri Kán 2010.07.26. 18:54:05

@Alf: a gina az melyik? van róla link?

Patás 2010.07.26. 18:54:07

Szép autó, Nekem nagyon tetszik. De asszem sose lesz ilyenem :(.
Az hogy Hooydonk hogy néz ki hát Istenem. Elvégre egy művész, ha úgy vesszük...azok meg néha kicsit fura figurák. :D :D :D
Mindenesetre szimpatikusnak tűnik.

Hurri Kán 2010.07.26. 19:02:55

@Patás: köszi! Inkább a 328 Mille Miglia...

Spiritmonger 2010.07.26. 19:04:59

@HAJRÁ MAGYAROK: bocsesz, hogy megkérdezem, de nem alázott meg mostanában városban/pályán néhány kéziváltós Legacy/Impreza? Esőben vagy hóban nem hagyott ott talán a harmadáron mért japán technika, ami cseppet jobb és kiforottabb, mint a bmw?

felénk van egy mondás, miszerint a bmw nem autómárka, hanem jellemhiba...

a designra visszatérve, a Bangle féle 5-ös és 6-os egyszerűen gyönyörűek, sőt a 6-os a legszebb ma kapható sorozatgyártású autó.

már csak egy ütős M verzió kellene belőle, erős motorral, kézi váltóval, és olyan összkerékhajtással, amiben 3 diffi van, a középső és a hátsó torsen rendszerű, manuálisan zárható, és a nyomatékmegosztás 50-50% a tengelyek között alapból

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 19:10:09

Technikai kérdés: a Belsőség fejlécében az a kombit miért nem cserélitek már le egy nyálban úszó BMW-re?
(Amit éppen levizel a hiéna.)

Draco3D 2010.07.26. 19:14:37

2 dolog.1. Szép 2.Miért nincs már kibaszva a troll?

balazst 2010.07.26. 19:15:14

Biztosan bennem van a hiba, de ez is ugyanolyan jellegtelen, "semilyen", mint az utóbbi 5-6 évben gyártott összes BMW.

Hurri Kán 2010.07.26. 19:17:54

@Draco3D: miért kéne ki...szni? Én személy szerint remekül szórakozom rajta.

Patás 2010.07.26. 19:18:48

@gyvy: Jaja, pár napja még E36 330i V8-a volt...

Patás 2010.07.26. 19:21:13

Bcsánat, abból asszem S6 volt csak...én írtam el. ha tévednék, javítsatok ki. Köszi

Draco3D 2010.07.26. 19:21:44

@gyvy: Én is,de sokan komolyan veszik.

Hurri Kán 2010.07.26. 19:22:36

@Patás: egyedi építés :)))))))? Javíts ki ha hülye vagyok, de E36-ba V8-at nem raktak.

Patás 2010.07.26. 19:23:16

@gyvy: igen, közben rájöttem...

Patás 2010.07.26. 19:28:44

Egyébként ezeknek az új, Hooydonk-féle BMW-knek nagyon tetszik a veséje. Tényleg olyan inkább már, mint egy feldühödött bika kitágult orrlyukai...állat vele nagyon. :D

BMW /// 2010.07.26. 19:38:46

@balazst: Igen ,szerintem benned van a hiba.

lacza87 (törölt) 2010.07.26. 19:43:44

@sipike78: OFF Egyszer emlegettél egy általad megirandó tanulmányt autós reklámok témakörben különös tekintettel a BMW-Audi "kakaskodásra".Az utóbbi napok Nissanos híreiről jutott eszembe h vajh' elkészültél-e vele?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 20:04:16

@lacza87: Sajna, csigatempóban haladok.

Teljes körű tanulmányt szeretnék az autóreklámozásról, kb. 500 db reklámfilmet és számtalan fél- vagy egész oldalas újsághirdetést szedtem össze hazai és külföldi lapkból, amiket még beszkennelni sem volt időm, mert, sajna, két helyen is húzom az igát, hogy a közüzemnek nevezett rablóbandának ki tudjam csengetni a sápot. :(
Úgyhogy nem tudom, mikor lesz belőle valami. Lehet, kisebb részekre kellene szabdalni, és elkezdeni a BMW kontra Audival.

Hátsó hajtás témához: van egy Subaru vs BMW reklámfilm, ami kifigurázza a hátsókerékhajtást. (Mosás után a BMW kifarol.)

pickapu 2010.07.26. 20:06:09

@HAJRÁ MAGYAROK: Tudod, a BMW-ket szép vonalvezetésű, jó autóknak tartom. Szinte mindet. Arról tényleg nem az autó tehet, hogy egyeseknek rossz érzésük támad, ha meglátnak egyet a tükörben.
Aki ilyet vesz és lelkiismeretesen fenntart, az jó ízlésről tesz tanúbizonyságot és valószínűleg anyagiakban sem szűkölködik. Egy ilyen autóval elegánsan lehet megjelenni, kényelmesen utazni, stílusosan élni.
Nagyvonalúság, Elegancia, Stílus...
A leírásaid alapján Neked pont erről a három fogalomról nincs halovány lila gőzöd sem. Tudod, vannak még dolgok, amiket csak tanulni lehet, pénzért venni nem.

Hurri Kán 2010.07.26. 20:11:37

@pickapu: minden másra ott a Mastercard :))

Szomorú az, hogy tök igazad van. Nem a márkával van baj, hanem a tipikus magyar felhasználóval...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 20:13:39

@pickapu: Szívemből szóltál. Ma megjártam az M7-M0-M5-M3 szakaszt a Balatontól Nyíregyházáig, feltűnően nagy arányban (szokás szerint) BMW-k és Audik nem bírtak magukkal... Persze, voltak más márkák is, de nem tudom, valahogy ez a kettő jobban idegesít. :)

Felőlem mehetnek, mert erősek, gyorsak, csak az a gond, hogy kőagy őrnagy sofőrjeik nem veszik észre, milyen galibát okoznak azzal, hogy képtelenek betartani a sebességkorlázozást.

Ettől függetlenül egy VW Polo sofőrje vitte el a nap gyökere címet, mikor úgy akart levillogni a belsőben, hogy előttem még ment 6 másik autó, mellettem meg két kamion.

Rocko- 2010.07.26. 20:33:54

@sipike78: "Ettől függetlenül egy VW Polo sofőrje vitte el a nap gyökere címet, mikor úgy akart levillogni a belsőben, hogy előttem még ment 6 másik autó, mellettem meg két kamion."
biker_kolee újra pesten járt? :)

atiz 2010.07.26. 20:42:44

hadd tegyem hozza, hogy a BMW-t nem kivulrol kritizalom, nekem is van szerencsem egyhez. Az elozo gondolataimnak pontosan ez adta a hatteret: probaljak eladni a technikat premium kocsikent, holott a valosagban ordito hianyossagaik vannak. De van egy olyan gyanum, hogy szandekosan...

A mentsegukre (mar ha lehet a vasarlo hulyiteset mentsegkent kezelni... szerintem nem) talan egyedul az szol, hogy neha nem a mernokok diktaljak a tempot. Lasd Nissan 350Z, Mitsu 3000GT es meg par altaluk piacradobott tipus. Elofordul (gyakran) hogy belerinyalnak az okostelefonos marketinges b@rmok. Na ezekbol az Audi TT hajkuraszo langyibandi gy*kerekböl akad egy par a nemeteknel is, sajnos neha/gyakran dontesi pozicioban is.

Ennyit errol.
A tema a GC, szoval a kocsi nekem is tetszik, de eloszor jo lenne egy triplahosszu tesztciklust beepiteni a tipus megjelentetese elott, ahelyett amit mostanaban piaci okok miatt produkalnak, kulonben ez is olyan hulladek lesz, mint az E60-as sorozat.

@BMW ///-nek: ha ertelmezted is volna amit irtam, akkor levagnad hogy en a hajtaslanc minosegi szinvonalat kritizaltam, hogy az ember egy rakat penzt kiad a kocsiert, es utana garancias idon belul megy 2-3-4-5x csereltetni az alkatreszt, mert arra is lustak a "premium" kategoriaban, hogy legalabb egy minimalis minosegi szintet megugorjanak.

Ez a gariban cserelni dolog belefer egy VW-nal, belefer meg sok egyeb tipusnal, de a BMW szarjon sünt, ha ennyire nem kepesek a vasarloert.
Es tobbek kozott a tefajtad miatt sem, mert ha levenned a szemellenzod, es helyette inkabb verned az asztalt a szervizben, hogy a tizenot-husz guriga melle elvarom, hogy valami minoseg is kisikeruljon a bajor virslibol, akkor mar reg osszekaptak volna magukat. De igy...?

@kohlenbrenner: neked hazi feladat elokeresni a Karotta havas tesztjet az E39-cel. Nem hegynek felfele, az egesz egy fapad parkoloban indulas volt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 20:53:06

@Rocko-: Nem ismerem a srácot, lépcsős hátú gép volt. Nagyon berágtam rá, mert 120-nál 1 m-re beleállt a seggembe, mikor teljesen nyilvánvaló volt, hogy nem azért nem haladok, mert nem bírná a szutyuki, és visszasorolni se tudok rendesen, mert férek a kamion alá.

Negrogo 2010.07.26. 20:55:39

@atiz: Csak az utolso megjegyzesre...255-os nyari gumik voltak akkor rajta ha jol emlexem. Azzal nehez. En naponta hasznalom az E39-et telen is es jo teligumival az eletben nem akdtam el vele. Raadasul hegyvideken lakom gyak.
A tavalyi baszott nagy hoban voltak eloszor gondjaim esetleg mikor kelett kuzdenem 1-2 emelkedovel de megoldottam. (A jo oreg 50 kilo shit hatra) Hozzateszem ott is inkabb mar a kopottab utolso szezonos teli gumik miatt. Birom mikor ezt igy adunak elohuzzak, hogy ezert nem jo a bmw mert hatul teker. Ember en mag azert imadom mert ott.

Fideszman 2010.07.26. 20:59:23

@Spiritmonger: A BMW összkerékhajtása nagyságrendekkel jobb mint a szánalmas japán másolat subarué. Az meg hazugság, hogy a normál hátsókeresekkel nem lehet menni télen, a Karottás videó ügyesen meg lett vágva, szándékosan pörgették a kereket.

"Nagyvonalúság, Elegancia, Stílus... "

Pontosan ezt jelenti a BMW. Nagyon jól ismerem a filozófiát ne aggódj. Több ismerősöm is van, Cápa az autónepper, Zsolesz a behajtó és Totya akinek van 2 szórakozóhelye a Balatonnál. Ők tudnának neked stílust mutatni öcsém. Nem véletlen jár mindegyik 7es bömbivel.

soleeroo 2010.07.26. 21:01:15

@mennyi?husz!: erre a videora most már én is kiváncsi leszek. Meglepne, ha a Karotta ennyire sportszerűtlen lenne.

megint 2010.07.26. 21:12:42

Spiritmonger, jó hát felétek szerintem még a betonos útra is rácsodálkoznak

Negrogo 2010.07.26. 21:14:28

@soleeroo: Nem volt o sportszerutlen. A sztori az volt , hogy megkaptak az autot csinaltak a dolgukat egy parkoloban mikor leesett a ho. Es nem tudtak kijonni meg hintaztatassal se hanem kikelett lokni az autot picit ami mar a videoban benne se volt hanem ugy tuntettek fel mintha hintazassal sikerult volna. A gumirol nem esett szo de azt nem hiszem, hogy teli volt rajta. Plane mert az M-es hatul 9" szeles aluk voltak a tesztauton.

atiz 2010.07.26. 21:14:52

@HAJRÁ MAGYAROK: nem artana egy minimalis felkeszultseg subaru temabol, mielott nekiallsz vitazni: a subaru nem masolt semmilyen hajtaslancot a BMW-tol. Egyszeru oknal fogva - nincs ra szukseguk, ok kepekes minoseget csinalni. A kocsik kulalakjatol mondjuk elkap a cifraf0sas, de ez itt aztan vegkepp OFFtopic :-)

@mennyi?husz!: elnezest, de engem az abszolut nem erdekel, hogy a gumik milyen allapotban voltak. Azoknak a munkatarsaimnak, akik Subarut hajtanak, nincs is teligumija, 4 evszakossal nyomjak egesz evben, es magasrol tesznek ra, hogy reggelre milyen trutyi esett az utakra.

Fura, mi? Ennyit az ESP-rol, ASC+T-rol es tarsairol.

De en itt nem AWD-temaban akartam vitat generalni, mindossze annyit kifogasoltam, hogy ha a BMW premium markanak pozicionalja magat, akkor nem artana olyan kocsikat is csinalni, mert most minden, csak nem az!

Es ezt kivetelesen onzo celbol kivanom, mert en is szeretnek egy ilyen autot, de ha ebben is futes vegfokot kell minden otvenezer km-ben cserelni, mint az oregem E39-eseben, akkor ram ne szamitsanak.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 21:25:40

"Cápa az autónepper, Zsolesz a behajtó és Totya akinek van 2 szórakozóhelye a Balatonnál"

Róluk majd egy külön cikk fog szólni Van cellám, de ízlésem nincs címmel. :)

Negrogo 2010.07.26. 21:27:12

@atiz: Nem, nem fura. Igazabol ezt az adut se ertem. Nyilvanvalo, hogy egy 4x4 -es auto konnnyeben elindul, felmegy mint egy csak elol vagy csak hatul tekeros auto. Egyebbirant a 4 evszakos nem nyari gumi. Az valoszino jobb hoban megint csak. Garantalom, hogy nayri gumival az se menne sehova AWD ide vagy oda. Az E39-rol meg ne a orgedet kerdezd hanem probalj meg masik 100 embert megkerdezni mert az egyik legjobban sikrult szeriaja a BMW-nek mind megbizhatosag teren is. Mert ha mar konkret peldat irtal. 275k-nel jarok es meg nem kellett 1x se futes vegfokot cserelni most mond meg ugye. Amugy meg ez legyen a legnagyobb baja egy 10 eves autonak.

M division 2010.07.26. 21:28:50

@atiz: ha rossz használt autót fogsz ki, akár BMW-t is akkor nem csoda, hogy ötvenezer kilométerenként végfokot kell cserélni. Ha újan vette az öreged akkor nem szóltam. Bár hallottam már cifrább hibákat amit újan vett autó produkált szakszerű bejáratás és folyamatos szervizelés mellett. Igaz az más márka volt.

Tapasztalatból beszélek, nekem 3 éve E46 van egyszer cseréltem még benne bal első lengőkart. Keresztapám E39-ét hibátlanul adta el 5 évesen, igaz újan vette. DE meg kell jegyeznem, hogy a használtpiacon rengeteg a rossz állapotú, gányolt BMW, főleg Magyarországon. Nehéz kifogni jót!

swt (törölt) 2010.07.26. 21:42:15

@atiz: Latom nem sikerult megerteni a kulonbseget az eroatviteli es a menetstabilizacios rendszerek kozott, csak a frusztracio dolgozik, mert a tiedbe meg egy szaros ABS sem jutott. A haverjaid meg majd ha kicserelik a negyevszakos szarjaikat rendes teligumikra, akkor nem csak elindulni, de megallni is fognak tudni.

swt (törölt) 2010.07.26. 21:43:55

@atiz: "probaljak eladni a technikat premium kocsikent, holott a valosagban ordito hianyossagaik vannak."

Sorolj nehanyat.

atiz 2010.07.26. 21:46:48

@mennyi?husz!: azt javaslom, hogy itt fejezzuk be a vitat, mielott elfajul. Amikor ilyen kifejezesek kezdenek a hozzaszolasokban feltunni, hogy "szerintem" meg "valoszinu", akkor a dolgok kezdenek a valosagtol elrugaszkodni, es innentol a dolog nem erdekel. En eletbol vett peldakat soroltam fel, ti pedig jottok a talalgatasokkal "biztos hasznaltan vette", "mas auto meg cifrabbakat produkal", stb

Nekem nem celom, hogy meggyozzek senkit arrol, hogy a BMW mostanaban - hadd hangsulyozzam *premium* kocsigyartokent - finoman szolva nyeglen all a minosegellenorzes temahoz. Rohelyes, de hosszabb modellciklus (lasd Subaru), es egyreszt a dolog mar is meg lenne egyebkent oldva, masreszt Bangle rajzasztalt se kapott volna :-D
Ha neked mas a velemenyed mint nekem - nincs harag, jogod van hozza.

Csak abban remenykedek, hogy kicsit osszekapjak magukat, mielott nekik is lemegy a reputacio, mint a Mercedesnek. Habar azt is milyen remekul eletben tartja a szemellenzosok tabora, szoval a helyzet annyira nem is remenytelen!
;-)

Rocko- 2010.07.26. 21:50:38

@sipike78: poén vót. :)
biker kolee csinálja a jajj de csúnyát ( jajjdecsunya.blog.hu/ ), neki is Poloja van. :)

atiz 2010.07.26. 21:51:49

@swt: te figyelj, ha ennyire szemelyeskedos vagy, akkor szemelyeskedd mar el magad legyszives a temaba passzolo magyar BMW forumokra, es mazsolazgass a hibakereso topikokon, oksa?
Ne nekem kelljen mar mindent a szadba ragni, plane, ha ilyen stilusban nyomod.

swt (törölt) 2010.07.26. 21:53:27

@atiz: "En eletbol vett peldakat soroltam fel"

Az eletbol vett peldaiddal sajnos kitorolhetem a seggemet, mert nem ismerjuk sem az auto eloeletet (de te sem), sem azt, hogy ki, mit modositott rajta, milyen forrasbol szarmazo alkatreszekkel folyt a szervizeles, mennyire szakszeru modon.

swt (törölt) 2010.07.26. 21:59:48

@atiz: Az a baj, hogy halvany fogalmad nincs a menetstabilizalo rendszerekrol, ezert hordasz ossze ostobasagokat.

Mint ahogy az autoelektronikarol sincs, az otvenezrenkent elszallo vegfok ugyanis semmikepp sem normalis, valamelyik komponens tulterheli. Ha halvany lovesed lenne, nem a vegfokot cserelgetned dilettans modon, hanem megkerested volna a hiba valodi okat.

BMW /// 2010.07.26. 22:01:25

@atiz: Figyi de majd nézd meg a BMW eladásait mostanában. (nem egy rossz,alulértékelt márka,csak mondom:))

Mennyit fejlesztenek ,milyen motorokat csinálnak. 2.0d=184le ami például szerintem egy csoda, vagy a 35i motor. Meg hány új autót vezetnek be..

STi-2009 2010.07.26. 22:05:42

Ha lenne pénzem, sajna akkor se kellene. Nem tetszik a német autógyártók filozófiája, miszerint "egy rakás szart gyártunk, de a neve BMW/Mercedes/Audi/Volkswagen, ezért kerül 2x annyiba, mint egy hasonló képességű japán".
Kösz nem, két szó miatt: Nissan és GT-R.
2x annyi feleannyiért:D
Eme autó sötét oldalát kiválóan ismerő Wikipédiás okosok kíméljenek:DDD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 22:12:23

"milyen motorokat csinálnak. 2.0d=184le ami például szerintem egy csoda"

Ebben mi a csoda? Csak kérdem.

Victor Franko 2010.07.26. 22:12:57

Premium:

totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/11/09/akinek_nem_megy_a_bmw_650i-je/

A link nem az ismertetett hiba miatt fontos ez csak egy ugy ami meg is jelent a totalcaron. Nem az a problema hogy gond van a termekkel. Hiba mindenhol lehet es van A tol Z markaig. A problema az hogy egy premium imagehez jar a premium szolgaltatas. Illetve jarna. Azonban jonehany esetben azt tapasztaljak egyes BMW ugyfelek (akiknek tenyleg van stilusuk, azaz nem a bibi a nepper meg joska a behajto) hogy sorozatosan visszatero problemajuk van az autoval es nem kapjak meg a premium markahoz (es arhoz) melto kiszolgalast es ugykezelest. Ez igy nem a UDM.

Negrogo 2010.07.26. 22:17:59

@atiz: Azert irom igy mert ha konkret vagyok meg ugytunik mintha en szartam volna a spanyol viaszt de mivel elsokezbol tudod meg tolem mi a helyzet hoban egy ilyen autoval 99,9% h amit irtam az ugy is volt. Nyivanvalo, hogy nekem akinek soha az eletben problemaja nem volt nem fogsz meggyozni arrol, h hasznalhatatlan telen.

Negrogo 2010.07.26. 22:22:56

@sipike78: Nem kotoszkodok de van most a piacon egy olyan gyarto is aki szimpla turbos, 2 literes diesel motort ennyi loval kinal>? Ha nem is csoda de az elso.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.26. 22:30:58

Én se kötöZködésből írtam, csak mintha úgy emlékeztem volna, hogy nyomatékban más gyártók (Volvo, Subaru vagy Nissan?) 2 literesei ugyanott vannak.

A lóerőhuszárkodás pedig felénk csak az autós kártya idején volt menő. :)

Meg amúgy is "csak" 177-et látok adatlapokon, nem 184-et. De lehet, hogy ez régi adat, nem értek hozzá...

Alf (törölt) 2010.07.26. 22:40:16

Tegnap mentem itt észtországban az országúton, 2x2 sáv, 110 a sebességhatár, kb 120-al előztem egy 100-al menő autót, (az én autóm 40 éves) erre hátulról jött egy paraszt x6-al és stroboszkópozott a refivel a tükörbe.

Ilyenkor kicsit visszafogom magam, és nyugodtan befejezem az előzést, ha nem villogott volna, biztos hamarabb átjut...

Ha én meglátnék egy 40 éves autót 120-al előzni, ahol 110 a sebességhatár, biztos nem az lenne az első gondoltom, hogy levillogom a seggét, de a csávónak persze dominálni kellett. Természetesen orosz rendszám.

Kelet-Európában sajnos gyakran ezt jelenti a BMW, főleg, ha 10 évnél fiatalabb.

Itt mindenkinek bmwje van, legtöbb 10-20 olyan, mint annak idején a lada. Szarok is, múltkor egyiknek kitört a kereke az utcánkban, nem tudom, hogy csinálta.

Mondjuk szervízt ezek soha nem látnak, autómosót sem, de még egy kedves szót sem.

Kopi3.14 2010.07.26. 22:44:18

@HAJRÁ MAGYAROK: Ö, izé, azért 25e km. alapján megbízhatóságról nem mernék beszélni. Annyit röhögve kell kibírjon minden mai autó.

Victor Franko 2010.07.26. 22:44:24

@mennyi?husz!:
Erdemes szetnezni a Renaultnal.

BMW /// 2010.07.26. 22:48:34

@sipike78: Az új F10-es. 520d az van már 184le-vel és 380Nm. 8-as gyorsulás kb ,alapmotor.Bocs hogy csodáztam.

Érdekes 2010.07.26. 23:34:17

@BMW ///: esetleg egy 458 italia esetében lehetne csodálkozgatni.De mielőtt csodákat skandálnak a bmws bézbólsapisak propelleres zászlót lengetve bőszen a 2.0d okán, nem ártana átnézegetni a turbó nyomásait ezt meg azt...ugyanis, bármennyire is meglepő az autós fejlesztéseknek is határt szab a fizika.Bár, ha éppen "HAJRÁ MAGYAROK"-ból szeretném megállapítani, hogy milyen egy potenciális BMW vásárló, gyorsan arra a következtetésre jutok, hogy : nem hogy magyarázni bármiről , de még el mutogatni se lehetne neki, ú h megértse.

Ez van sajnos, kelten vagyunk, valószínűsíthető, h egy zöldszemesostoros is értelmesebb ezeketől.

Danessz 2010.07.27. 09:20:10

@HAJRÁ MAGYAROK: Neked milyen BMW-d van? Képet linkelnél róla?

atiz 2010.07.27. 09:44:03

szerintem azt hiszitek, hogy BMW gyulolo vagyok, errol szo sincs. Szeretnem, ha kicsit megbizhatobbak lennenek a kocsik, mert a design - plane az uj generacio - nagyon tetszik.

De ha hulyenek neznek, azt nem szeretem. es ha tizenpar gurigaert veszek autot, akkor hadd ne kelljen mar ertenem az autoelektronikahoz.

Az meg vegkepp nem erdekel (ennyi penzert!) hogy mi a menetstabilizalo rendszer: aki kapott mar elsokerek durrdefektet autopalyan ketszaznal, azt nem fogja erdekelni, hogy milyen szart dugtak a kocsijaba a mernokok, es a marketingesek milyen harombetusokkel szorjak tele a csillivilli prospektust.

200-nal az auto maradjon az uton, ha ezt megoldjak ASC-T-vel, nekem 8, ha ehhez egy torsen difirendszer kell, akkor rakjak azt bele. ennyi. az unokatesom meg tudjon mar feljonni egy 2%-os lejton a garazsunkig, ha leesik a ho, es ne az utca vegerol kelljen elcipelnie a karacsonyi beiglit.

Ez a premium kategoriara vonatkozik (audi, lexus, acura es mercedes szinten ideertve)

Ha nem ugy pozicionaljuk magunkat, akkor semmi gond, alacsonyabb vetelarert en is szivesen megnezem, hogy az uzemanyagpumpat miert kell evente a kocsiban cserelni (tudom: szar magyar benzin) vagy studirozgatom a menetstabilizalo rendszer cikket a wikipedian.

atiz 2010.07.27. 09:51:29

@BMW ///: elvitathatatlan, hogy sokat fejlesztenek. szerintem oriasi technikai potencialjuk van, amit a japanok (Lexus pl) az egyetlen gyenge pontja miatt tudnak csak megfogni: esz nelkul roviditik a fejlesztesi ciklusokat, felevente dobnak ki egy uj autot ami a minoseg rovasara megy.

nem tudom oket egyertelmuen hibaztatni, egy porsche, audi mercedesszel a nyakamon en se tudnek ejszakankent nyugodtan aludni. a megoldast sajnos en se tudom, de az biztos, a vasarlot hulyiteni csak rovid ideig lehet.

Phrascarica 2010.07.27. 10:29:02

@HAJRÁ MAGYAROK: "20-25e km után cserélem, az autót, de ez alatt semmi probléma nem volt, szóval rohadtul megbízható gépek ezek. "
ja aztán pedig
"Pontosan, én hetente kétszer megyek Müntyen mellé, pontosan Unterschleissheim alatt található Oberschleissheimbe, egy huzamban lenyomok 1500km-t"
Szóval Müntyen nem igazán van 1500-km-re Magyarország bármelyik tájegységétől, a másik pedig ha hetente 2X lenyomsz 2X1500 km-t (Oberschleissheimig) és 20-25ezrenként cseréled az BMW-det akkor 3-4 hétig használsz egyet LOL menjél már kisfiam rizsázni máshová a 220-nál 6.5 litert fogyasztó BMW-vel

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.27. 11:26:04

@phrascarica: Csengertől az említett Oberakármi 840 km-re van légvonalban, közúton 1025 km, így kanyarogva talán összejön az 1500.

De nem is biztos, hogy Magyarországról indul a barátunk.

Hurri Kán 2010.07.27. 11:50:05

Á, megint megy a mulatás a trollon :)?

swt (törölt) 2010.07.27. 21:28:00

@atiz: "esz nelkul roviditik a fejlesztesi ciklusokat, felevente dobnak ki egy uj autot ami a minoseg rovasara megy."

Nem rovidulnek a ciklusok, csak epp azonos platformokra tobb modell epul. Nem fejezned be a szakertest?

Shadowbull 2010.08.02. 09:17:09

Nahat, arrol lemaradtam, szepen vege is lett itt a vitanak, de azert a jegyzokonyv kedveert:

"a BMW-nek meg a GT – hogy is mondjuk – nem igazán jött össze."

A szerzo nyilvan tisztaban van a tervezett eladasi szamokkal, es azzal, hogy mennyi ment el belole valojaban.

"nekem az egész forgatókönyv nagyon úgy fest, mintha azzal szerették volna elintézni ezt a kupészerű négyajtós témát."

Nem artana akkor kicsit tajekozodni. A GT-nek semmi koze a negyajtos kupe kategoriahoz, egy teljesen uj irany. A BMW elso korben egy magasabb kategoriaba pozicionalt negyajtos kupet akart, az volt a CS tanulmany. El is kezdodott a tervezese, de aztan a vezetes meggondolta magat, es ugy dontott, egy a 7-es fole pozicionalt tipusnak nem sok jovoje van, plane ugy, hogy muszakilag szinte egy egyedulallo auto lett volna. A CS-t 2007-ben mutattak be, nem sokkal kesobb le is allitottak a fejlesztest, ami nyilvan joval hamarabb kezdodott.

"Amekkora lendülettel most beharangozták, lehet, hogy a 3 éves fejlesztési ciklus helyett akár már egy-másfél év múlva a szalonokba kerül, ami kicsit feszített tempónak tűnik."

A fejlesztesi ciklus most is ugyanannyi mint eddig. Csakhogy ez a modell az F10-re epul, a nagy resze egyszeruen atvett a szeriabol, igy az ujratervezendo es tesztelendo alkatreszek szama nagysagrenddel kisebb

sb
süti beállítások módosítása