Nagy Pünkösdi Szerelős Hétvége

  2010. július 24. - prokee

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Tudom, hogy elkárhozom, és nem is vagyok túl jó hazafi. Az ölembe hulló egyházi és állami ünnepeket nem arra használom, hogy lelkemet ünneplőbe öltöztetve méltósággal lengessem a zászlót, kövessem a Szent Jobbot, vagy gyertyát gyújtogassak.

Én inkább felveszem a játszós ruhát, felkapom a kulcsokat, fejben végigszkennelem a folyamatosan karban- és észben tartott „To do” listát, és nekilátok a régóta halogatott javítandóknak.

Pünkösd vasárnap is ezzel kezdtem, tízkor nyitottam a garázsajtót. A terveimben szerepelt a Tramp, a BMW, a Suzuki és Hamilton is. Mindegyiken van feladat, ezek jó részét a két nap alatt meg tudom oldani. A telefonomon némi segítségért bejelentkező Jocó azonban megkoronázta ezt egy ötödik járművel is.

Kawasaki Z500

Már épp kiszálltam az autóból a garázs előtt, nyitottam az ajtót, amikor megcsörrent a telefonom. A régóta pihenő Kawasaki motorja végre kikerül a vázból, ha tudok segíteni a kiemelésben. Persze, hogy tudok, játszósba öltöztem, vasból van, megyek.

DSC01137

Egy pacsatüttösi kirándulásról hazafelé adta meg magát, szerencsére már Martonvásáron, a lámpánál. A mrum-mrum-mrum-mrum-zöng hanggal lefulladó motor nem sok jót ígért, mint ahogyan az egy perc múlva leszakadó zivatar sem. Mindegy, hazakerült. Szerteszaladt a vezérműlánc, ettől a szelepek is összekócolódtak kicsit. Itt egy kis dugó, ott egy kis hengerfej meg egy rakás apróság. Huszonéves kora miatt nem volt könnyű alkatrészeket keríteni, plusz a gépműhelyes is szívatta kicsit Jocó barátomat - így régóta állt szegény a garázs sarkában.

DSC01144

Persze kisütött a nap, rendes motoros talpa ilyenkor viszket, ha a földet éri, tehát lépni kellett. Egy nem túl közeli bontóban gombokért sikerült megtalálni a szükséges cuccokat, jöhet tehát a gyógyítás. Szerencsére sok feladatom nem volt, a kiemelés után néhány fotó és szörnyülködés után magára hagytam Jocót. A Kawasaki azóta köszöni, jól van. Kellemesen dorombol, és ismét megjárta Pacsatüttöst. Haza is jött, kicsivel később, bár ebben most nem játszott szerepet műszaki hiba, egy újabb özönvízszerű égszakadás azonban annál inkább. 

DSC01148

 

BMW 730i

Végre vissza a garázsba, lássuk, ami miatt nekifogtam a napnak. Ott tartottunk legutóbb, hogy a benzinüzem problémáját okozó relét megtaláltam, és tüneti kezelésben részesítettem. Persze ez nem hozott végleges megoldást, így ez volt az első megoldandó feladat.

Sajnos arra nem jutott időm, hogy egy megfelelő szaküzletben csereszabatos relét vásároljak, a garázsban hányódó számtalan bontani való elektronikus ketyere között pedig nem akadt olyan, amiből ilyen lábkiosztású relét cirkumveniálhattam volna.

DSC01155

Van azonban univerzális megoldás, az autókban leggyakrabban használt Bosch-eredetű relé. Minden sarki autósboltban kapható, egy marék ziziért. Van hozzá foglalat, könnyen cserélhető, ha szükséges. A beforrasztott relé áramfelvétele kb. 30 mA, a cseredarabé pedig kb. 100-120 mA. Ez durva cserének tűnik, a vezérlése azonban az üzemmódváltó kapcsoló maga, annak egy ilyen terhelés meg sem kottyan.

Nekiestem hát az emulátornak (=ez kapcsolja le gázüzemben az injektorokat, és szúr be helyettük megfelelő értékű ellenállásokat, hogy az ECU-nak ne tűnjön fel becses barátai elvesztése). Kiforrasztottam a hibás relét, a lábai helyére pedig öt szál kábelt. A kapcsoló lábaknak egy hangszórókábel darabját használtam, a kapcsolt lábaknak pedig 1.5-ös, vaskos darabokat egy bontott Trabant-kötegből. Erős túlzás, de ne ezen múljon az üzembiztossága…

DSC01167

Mivel a kábeleket csak a forrasztás és a fólia fogta, feltétlen meg kellett akadályozni a mozgásukat. Erre kiválóan alkalmas az olvasztott műanyaggal operáló ragasztópisztoly. Ennek az anyagnak az olvadáspontja meglehetősen alacsony, de a látszattal ellentétben azok a nagy fekete ellenállások még hosszabb úton sem melegszenek fel komolyabban - próbáltam! -, így nem kell tartanom a kiolvadástól. Rögzítettem tehát a korbácsot - korbácskát -, és hagytam pihenni kicsit, amíg kihűl.

Persze nem töltöttem haszontalan lazsálással ezt az időt sem. A vétel óta zavart, hogy a viszkó lapátjának zúgásától egyszerűen nem hallani a hathengerest. Az kell. Az egész autó azért kell. Gyanítható, hogy az iszonyatos szélzaj forrása elsősorban a ventilátor légterelőjén tátongó méretes lyuk. Korábban próbaképpen leragasztottam egy kis Duct Tape-pel, és azonnal csendesebb lett. Megrendeltem tehát az új keretet. Gyári alkesz, nem is túl vészes áron, azt hiszem, ilyen 5x00 körül volt. Már vagy két-három hete pihent a csomagtartóban, ideje volt beépíteni.

DSC01181

Nem volt komoly feladat, ki van ez találva. Két patent bontása után felfelé simán kihúzható anélkül, hogy a lapát, a vízcsövek vagy az osztófej útban lenne. Furdalt a kíváncsiság, mennyit javult a helyzet, de ekkor épp nem volt indítható az autó. Azért elárulom: mint a teológia meg a geológia. Vagy mint a levitáció és a gravitáció. Ég és föld, ég és föld.

Vissza az emulátorhoz. A doboz csatival ellentétes végén egy furaton és egy gumigyűrűn át kivezettem a copfot, a végére pedig felforrasztottam a reléfoglalatot. Kis kozmetika, bandázs, és csatt vissza a helyére.

DSC01189

Indítani azonban még mindig nem szabad. Egy héttel korábban ugyanis a ciccegő-csattogó hang eltüntetése érdekében megpróbáltam egy szelepállítást. Borzalmas kudarcba fulladt. Optimista srác lévén megálltam a garázs ELŐTT, lekaptam a szelepfedelet, kezembe kaptam a hézagmérőt - aztán eldobáltam mindent, és villámgyorsan visszacsavaroztam a motorkupakot. Fene nagy szél kerekedett ugyanis, és nyárfaszöszökkel borított be mindent - szerencsére a vezérművet még éppen nem. Ellenben az utolsó csavar meghúzásakor a nyakamba kaptam még egy megdöbbentően heves esőt is, így szénné ázva pakoltam vissza mindent, amit a szelepfedél kiszabadításához lebontottam.

DSC01194

Ezt csak azért mesélem, mert ekkor észrevettem egy elég komoly problémát. A vezérműtengely olajzását ezeknél a motoroknál egy vele párhuzamos cső végzi. Átmegy rajta két olajáteresztő csavar, ezek rögzítik, és egyben vezetik is bele az olajat. Nos, nekem a kettőből egy hiányzott. Nem csak a helyéről, hanem egyáltalán nem találtam. Gyorsan bevásároltam hát egy gyári újat, és most eljött az idő, hogy kicseréljem.

Persze rögtön megtaláltam a régit, most valahogy kigurult. Szerencsére nem szorult be semmi alá, nem akadt össze egyetlen más alkatrésszel sem. Mindegy, elraktam tartalékba. Felhasználtam az újat, menetrögzítővel begyógyítottam a helyén maradt darabot, és nagyon örültem. Összeraktam, BMW-re tervezett munka kész.

DSC01199

Azóta megvolt a szelepállítás is. Sajnos a hiányzó áteresztőcsavar okozott némi gondot - az egyes henger szívóbütyke határozottan megkopott. Még próbálkozunk a gyárinál kicsit szűkebbre vett hézaggal, és ha nem jön be, kell egy másik. Szerencsére a cseredarab már megvan…

 

Trabant Tramp

Igen, az, amivel az Ágyúgolyó Futamon indulunk. Azt hiszem, a családi flotta legeseménytelenebb autója, persze csak a rendkívüli műszaki problémák tekintetében. Van azonban egy apróság, amit nem nagyon kedvelek rajta - a vákuumdob nélküli gyújtáselosztó.

DSC01231

Aki elég öreg, és közlekedett ilyen osztófejjel szerelt Ladával (Zsigulival), az érti, miről beszélek. A klasszikus osztófejeken két módon korrigálják az előgyújtás szögét - röpsúllyal és vákuummal. Előbbi az emelkedő fordulatszámmal húz rá nagyobb előgyújtást, utóbbi pedig a megemelkedett terhelésre reagál hasonlóan. Ha ez nem létezik az autóban, akkor bizony nagy gázadásra, vagy komolyabb teherrel könnyedén be-betorpan a motor. Márpedig mi nyáron jelig rakva, 500 kg-os sátras futót vontatva vonulunk a Balatonra meg onnan vissza.

Szerencsére a géptető alatt megbúvó 903 cm³-es Fiat aggregát erőmű (ej, Tibby mindkettőnél nádpálcával csapott a tenyerembe…) négyhengeres elég sokáig és sokféle autóban szolgált ahhoz, hogy ne legyen nehéz feladat keríteni egy vákuumos osztófejet.

Gondoltam én. Aztán de. Pedig már egy gyönyörű rózsaszín Marbellával is szemezgettem a bontóban, ami egy osztófej nélküli elektronikus gyújtást hordozott magán, MAP-szenzorral - ehhez viszont a főtengely jeladót nekem kellett volna befúrni a blokk megfelelő pontjára, és persze a hozzá való lendkereket áttenni - naneeeeee…

Aztán egy ügyfelem kisegített. Egy gyönyörű Panda 4x4-gyel birkózik, már szinte minden összeállt, de valami apróságért még le kellett ugrania valahová Kőszeg mellé, ahol egy kiváló Fiat-bontó üzemel. Hophophopp, mi, hol? Van ennek telefonszáma? Igen? Hívjuk csak fel!

HPIM6097

Nos, pár nappal később leszállította nekem a vákuumos osztófejet. Nem volt drága, de legalább jó sem. Nagyjából úgy festett, mint ami 3-4 éve egy vödör alján pihen. A szabadban. 30 centi vízben.

Azért nem tűnt menthetetlennek, így nekiláttam szétszedni és kipucolni. Rengeteg WD-40, némi satu, sok kalapálás, de a végén egész pofás lett. Egy óriási probléma maradt - a röpsúlyokat megvezető ív valami borzalmasan szét volt kopva. Annyira, hogy szinte esélytelen korrigálni. Ráadásul be is akad a kitért röpsúly, véletlen sem jön vissza… Ez még némi reszelgetéssel korrigálható, de attól aztán még komolyabb lesz a lógás.

DSC01227

A szép az, hogy ez az alkatrész, amiben az íves pályák vannak, leszerelhető, ám külön alkatrészként nem létezik, nem rendelhető, gyáriként sem. Így aztán meglehetősen sok munkával készítettem egy használhatatlan osztófejet. Mindegy, polcra-posztba jó…

Apropó, nincs valakinek egy felesleges ilyesmije? :)

DSC01223

Nekirugaszkodtam hát a másik Trampos feladatnak. Tündérem a volt munkahelyén megalkudott egy kollégájával négy Irmscher-felnire, rajtuk négy jó gumira, 25 000-ért. Nem rossz bolt, én sem tudnám jobban.

Irmscher-Wartburg

Ezek a felnik eredetileg a haldokló Wartburg-eladások felturbózására készültek, 1990-ben. A Wartburg 1.3 New Line fantázianevű modellt az Irmscher nevű, egyébként főleg Opelekre szakosodott német tuningcég öltöztette új ruhába. Szép nem volt, de legalább csúnya igen. Keveset adtak el belőle, viszont készült egy rakás felni 4x160-as osztókörrel, ami kiválóan passzol Wartburgra, és kis kompromisszumokkal a kétütemű Trabantokra is.

(és igen, a katalógusképeken még nem teljesen így néz ki)

Felemeltük az autót, lekaptam a hátsó kereket. Felraktam az aluverziót, és egy kellemeset ugráltam a lökhárítón (ezen lehet…). Amitől legjobban féltem, nem következett be. Sem a rugóstagba, sem a Tramp elég speciálisan ívelő sárvédőjébe nem ér bele.

DSC01238

Aztán megpróbáltam ugyanezt elöl is, és nem forgott el a kerék. Gyorsan kiderült az oka is. A kétütemű Trabantok elöl laprugón ülnek. Ennek legalsó lapjában van egy szilent, ezzel csatlakozik a csonkállványhoz. Egy esetleges alsó rugólaptörés esetére azonban a második lap hurokban visszahajlik, és itt egy vaskos sasszeg biztosítja, hogy ilyenkor ne szaladjon szét valamelyik kerék.

DSC01242

Most tessék szíves lenni továbblapozni, ha nem tetszik bírni a gányolást, barkácsolást, felelőtlenséget és vakmerőséget!!!

Ez a visszahajtott második lap ért bele a felni peremébe. Nos, én még nem láttam utcán laprugótörött Trabantot. Gyorsan eldöntöttem hát, hogy a második szemnek mennie kell. Magamhoz vettem hát a flexet, és amolyan kareszosan, száj sarkában lógó cigivel, védőszemüveg nélkül lenyisszantottam a biztosítószemet… Tündérem eközben túlsikította a flexet, „Szétvágod az autómat, te gyilkos!” - de a férfiember kemény, a női könnyek nem hatják meg.

DSC01246

Ismét felpróbáltam a kereket, és elforgott. Lehúztam, leengedtem. Lapos. Nem nagyon, de fújni kell. Elővettem erre rendszeresített olcsó, gagyi, de bevált t-gazdaságos hobbikompresszoromat, akkura csíptettem, és hagytam dolgozni. Mintegy húsz másodpercet szuszogott is, aztán egy kattanással megállt. Fakk!

DSC01263

Nem ragoznám, széthullott. Évekig szolgált, megsirattam, megcsodáltam a hyperkínai forgattyús mechanizmusát, aztán kihajítottam a kukába.

És akkor megint leesett az a k*rva eső, percek alatt szétáztatva mindent. Mentettem a szerszámokat, a flexet berúgtam a kocsi alá, hátha ott nem esik rá az eső. Nem, tényleg nem esett, viszont mire érte mentem, a betonon tíz centi víz hömpölygött. Azt hiszem, flexet kell vennem…

DSC01265

Az eső meg nem állt el egészen estig, így a pünkösd vasárnapi szerelésem véget is ért.

 

Suzuki Swift

Persze hétfőn folytattam. Sorra került a Swift. Novemberben ugye csúnyán összetörte az elejét egy ifjú titán, a javítás pedig nem volt tökéletes. Gyakorlatilag lemezig vissza kellett bontanom, és újra összerakni. Nagyjából sikerül is, de volt egy zavaró vibráció, amivel nem sikerült megküzdenem.

Aztán sok-sok nézelődés és próbálkozás után kiderült, mi okozza a problémát. A törésnél a jobb első és a bal első bak nem bírta az igénybevételt. Előbbi egyszerűen elszakadt, utóbbinak az alu konzolja tört el. A padon álló, helyrehúzott kasztniban a motort nagyjából alábakolták, az összeszerelésnél pedig szimplán odacsavarozták a bakokat a bódéhoz és a motorhoz/váltóhoz. Ez normális esetben járható út, egy szimpla szakadt bak cseréje így szakszerűen megoldható. Törésnél azonban nem jó módszer. A lemezeket helyrehúzták, a roncsolt helyzetben ferdén álló motor viszont csak állt a bakon, abban a helyzetben, ahogyan lelazították. Aztán fogták a bakokat, és a tartócsavarokkal helyrehúzták az egészet…

DSC01268

A megoldás tehát: mostani helyzetében felemelni a motort olyan módon, hogy kissé mozgatható legyen. Nagyjából helyére lőni széltében és magasságában, és felcsavarozni a bakokat. Ehhez persze kellett egy megfelelő emelési pont meg egy mozgatható kitámasztás. Előbbire alkalmas az olajteknő, utóbbira a krokodilemelő. Persze nem így, együtt, az ugyanis még egy ilyen, relatíve könnyű motor esetében is szinte tutira horpadásokkal, rossz esetben olajat csepegtető lyukakkal jár. Egy fél fakocka azonban kiválóan alkalmas interface-nek az emelő és a teknő közé.

DSC01280

Ez után már csak emelni és lazítani kellett, majd lekapni a bakokat, kézben ellenőrizni, rendben vannak-e. Aztán némi óvatos ráncigálás-emelés-eresztés, és mehetnek vissza a helyükre. Próba, és a vibráció megszűnt.

A teljesség kedvéért még bepótoltam a régóta halogatott akkurögzítő-igazgatást. Két éve raktam DIN-formájú akkut az autóba, és azóta nem sikerült korrektül rövidre vágnom a leszorító pálcákat - most végre megtettem ezt is.

 

Trabant 1.1

Drága Hamilton egy ideje a garázsban áll, kissé elfeledve. Nem mintha meguntam volna, a legrövidebb út is remek örömforrás vele. Sokáig állt azonban a lakótelepi parkolóban, ahol - ez csak egy Trabant! - a mellette parkoló autók gazdái nem kímélték a fényezést. Ennyi ajtónyomot egy autón még nem láttam. Ráadásul az ominózus elkötés után a cserélt csomagtérfedelet csak úgy ad-hoc színeztem be, november végén, komoly hidegben. Látszik is rajta, bizony megindult a festék. Szóval szegény igen csöves most, nem szívesen mennék vele emberek közé. Vannak viszont kisebb problémái, amit így, állásra ítélve is meg lehet oldani.

Először is, az AC-pumpa kérdése. A tisztánlátás kedvéért el kell meséljem, hogy az autóban a saját, gyári 1.1-es motorja van, benzin-gáz vegyes üzemre átalakítva (papírozva persze), mindehhez pedig a Golfok Digijet hengerenkénti injektora társul, az 1.3 hengerfejével. Elég macerás rendszer, ráadásul a relatíve kicsi motortérbe így elég sok cuccot kellett belezsúfolni. Általában hibátlanul működik, legalábbis nálam cseppet sem raplis. Tomnemtomnál lakott azonban egy jó hónapot, és ott hisztizett egy keveset. A motorvezérlőből egyszerűen elveszett az AC-pumpát vezérlő jel.

Mivel az autónak mennie kellett, és gázzal nem indul, gyors megoldást kellett keresni. Ezért az AC-t vezérlő relét közvetlen gyújtásra kötöttük, máris lehetett indítani. Igaz, gázra kapcsolva sem állt le, de ez akkor nem volt fontos. Viszont azóta is így megy, feleslegesen pörgeti át a tank tartalmát többszörösen. Most rászántam magam, és átkötöttem. Az ECU-t még nem bolygattam meg, az egy későbbi projekt, de legalább gázon nem jár a benzin a csövekben.

DSC01293

Apropó, csövek! Tavaly év végén nekifogtam a repedezett üzemanyagcsövek cseréjének. Lelazítottam a bilincseket, lehúztam a csöveket, kidobtam őket a kukába, és megállt a szívem - a frissen vásárolt új csöveket bent felejtettem a munkahelyemen. Klassz. Szerencsére mindig van otthon tartalék, de csak 6 mm belső átmérővel. Az meg baromira kevés a nyomóoldalra… Mindegy, muszáj volt azzal összerakni. Működött is, de borzalmas áramlási zajjal dolgozott. Most tehát, felszerelkezve megfelelő mennyiségű és méretű csövekkel, nekiláttam ezt helyretenni.

DSC01307

Nem volt egyszerű feladat az AC és a szűrő beiktatása. Eredetileg a padló alján végigfutó fémcsövek és az üzemanyagtankból kilépő két csonk között kb. 5-6 centis gumicsövek voltak. Ebből a visszafolyóág maradt, a nyomóoldalon pedig tank-ac-szűrő-cső sorrendben (nem megijedni, igen, előbb van az ac, benne egy durva szűrővel!) kellett becsatlakozni. Kevés a hely, útban van a vonóhorog és a kipufogó is, de némi kunkorítással befértem.

DSC01302

Egyébként pedig tanulság vagy jó tanács, ahogy tetszik - autó alatt benzincsöveket csak kesztyűben szereljünk! Enélkül ugyanis egészen kevés benzin is egészen hónaljig csorog a user karján, ami büdös, irritáló és idegesítő.

Nagyjából ennyi fért bele a pünkösdi két napba. Van még tennivaló bőven, különösen a BMW-n. Persze semmi extrém sürgős, most már leginkább kozmetika. Persze, nem lesz nehéz - az alkatrészbázis rendelkezésre áll.

DSC01386

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr392169911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dennis01 2010.07.24. 08:15:12

Elso!! :)
Nepes a jarmuparkod, meg kell hagyni..
En nem cserelnem le az acelfelniket a Trabin Irmscherre. Szerintem sokkal jobban nez ki gyari acelfelnikkel..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.24. 08:15:52

first?
azért én kicserélném a marbella gyujtásrendszerére,mert az nagyon megbízható.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.24. 08:31:37

Mi van, nem bírtok aludni?

Szeretem Proki írásait. Néha, ha arra járok, látom, amikor szerel.
Én egy sarokkal odébb adom elő nagyjából ugyanezt.
Meg tudom érteni őt, én is imádok szerelni.

Teshow 2010.07.24. 08:39:08

Az az Irmscher alufelni már akkor divatjamúlt és gusztustalan volt, amikor megjelent.
Értem én, hogy a hatalmas osztókör miatt a tömör középrész behatárolta a lehetőségeket, de akkor is lehetett volna mondjuk valamilyen négyküllős megoldásban gondolkodni (a Tipoknak volt ilyenjük valamikor - az se sokkal szebb, de mégse ennyire "teszkódísztárcsás").
A legszomorúbb, amikor "púpos" Wartburgon látom - azt a szép autót így elcsúfítani vétek. De a Tramp-on is stílustörés - szerintem!
Részemről +1 szavazat az acélfelnire!

kafferbivalybalamber 2010.07.24. 08:41:21

Prokee, mérd le azokat az Irmscher felnis kerekeket egy fürdőszobamérlegen, meg a lemezfelniseket is. A könnyűfém felni kifejezésből (különösen Honeckeréknél) a "könnyű", az a fém jelzője, nem az egész felnié, mert rohadt sokat használtak belőle.
Aztán a rugózatlan tömegek ismeretében döntsd el, hogy szép autót akarsz, vagy olyat, ami nem rázza ki a fogadból a tömést... :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.24. 09:08:27

@Teshow:
Nekem is volt irmscher felni a púpos wartburgomon. Egy darabig.

Aztán szereztem 4 db vadiúj gyári domború dísztárcsát, felpróbáltam és fent is maradt.

Ma már én sem tennék rá irmschert. Meg semmi mást sem.

Szerintem is otromba egy jószág, de az a népszerűségének az oka, hogy monopol helyzetben van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.24. 09:09:45

@kafferbivalybalamber:
"döntsd el, hogy szép autót akarsz, vagy olyat, ami nem rázza ki a fogadból a tömést... :) "

Mert egyébként a trabant egy vajpuhán sikló autó. Ahol a fekvőrendőrt sem veszed észre.

Szerintem sokkal rosszabb nem lesz!

kafferbivalybalamber 2010.07.24. 09:16:13

@Csumpi Hálidéj: De, sokkal rosszabb lesz. Ki kell próbálni, kiderül hamar. Trabanton még súlyosabb csapás a nehéz kerék, mert a rugózott/rugózatlan tömeg aránya az, ami számít, és a Trabant ugye alapból nem egy tank. Még az a kis rugózás is erősen mérséklődik, ami addig volt.

Papucsek Norbert 2010.07.24. 09:23:21

@kafferbivalybalamber: Szerinted az Irmscher az egy NDK-s cég? Mert véleményem szerint nem. De bocsi ha tévedek.

Devil2 2010.07.24. 09:27:36

Jááj, de szép meló M30-as veztengelyt cserélni, majd várom ám azt a posztot (is). A kisebb szelephézag nem megoldás mert attól a vezérlési idő megy el az adott hengernél és a motor sántítani fog alapjáratközeli fordulaton, a BMW különösen érzékeny erre. Ráadásul még jó M30-aknál is 0.35-ös hézagot javasolnak német szakemberek a gyári 0.3 helyett.

kafferbivalybalamber 2010.07.24. 09:28:27

@PNorbee: Elbizonytalanodtam, úgyhogy utánanéztem.
Hát nem, nyugatnémetek. :)
en.wikipedia.org/wiki/Irmscher

Ubul a vírus:D 2010.07.24. 09:55:18

@PNorbee:
NDK rendelte, el is készítették az igényeiknek megfelelően.

AZ az AC pumpa meg ott alul ahol a legnagyobb mocskot kapja meg csak úgy mellékesen alatta figyel a kipuffogó ami nem kicsit meleg és amellett benzint elvezetni idiotizmusra vall. És elé is kell szűrő hiába van benne akármilyen extra filter.

Ubul a vírus:D 2010.07.24. 09:57:35

@kafferbivalybalamber:
Bosch is csinál szart nem is keveset, isten ments attól a cégtől is, semmit nem jelent ha valami nyugatnémet, szarok javarészt azok is.
igényes gyár, mint pl Daimler-Benz AG nem véletlen hogy amiből lehet kihagyja a külső beszállítókat. A többi meg nem autógyár.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.24. 10:51:41

@kafferbivalybalamber:
Rég rossz, ha el kell magyaráznom:

"-keletnémetek szarul csinálják!
-de azt a nyugatnémetek csinálják.
-akkor is"

Nagyjából erre gondoltam.

Devil2 2010.07.24. 11:05:09

@Ubul a vírus:D:
ÁÁ,ne légy ünneprontó, gondolj bele mekkora poszt lesz az amiben kigyullad a Tramp. :D

(nem, hülyéskedek, ne gyulladjon ki, Ubul szólt...)

Garp 2010.07.24. 11:17:47

@Dennis01: @Gyurma73: elsőzni régi román szokás :))

prokee szép volt.

makmarci 2010.07.24. 11:18:52

Kipufogó fölé beznizcsövet, na az a bátorság ! -vagy baromság...

Rocko- 2010.07.24. 11:58:14

"Van azonban univerzális megoldás, az autókban leggyakrabban használt Bosch-eredetű relé. Minden sarki autósboltban kapható, egy marék ziziért."
kedvezménnyel mennyi? :)))

úúú, a Wartburg 1.3 New Line nagyon tetszetős!
és Trampon is jól állnak a felnik.

"Magamhoz vettem hát a flexet, és amolyan kareszosan, száj sarkában lógó cigivel, védőszemüveg nélkül lenyisszantottam a biztosítószemet…"
:DDDD
és tényleg! :)

"Azt hiszem, flexet kell vennem…"
ajánlom Érdet. :)))

mtk001 2010.07.24. 12:01:36

Nekem volt 1.3 -as Wartburgom Irmscher felnivel. Soha nem lehet teljesen jól kiegyensúlyozni és qrva nehéz is volt, könnyűfém létére.

A visszakunkorodást én is levágtam a trabimon, tök fölösleges és nem fért el tőle a jó kis Wartburg felnire szerelt radiálgumim.

Húúú vazze, az a benzincső-kipufogó kombináció nagyon veszedelmes !

Ubul a vírus:D 2010.07.24. 12:40:04

@Devil2:
nekem 8 hogy kiég-e.
@Rocko-:
Épp olyan messze ahogy saccoltam. De majd ede elmagyarázza hogy milyen biztonsági szabványok vonatkoznak az alvázon elvezetett üzemanyag vezetékekre, elhelyezés, anyagminőség stb.
Jahh és eleve nem szabad alvázon flexibilis üzemanyagcsövet elvezeni, hanem az erre kialakított kemény PVC csövet. A motortérben a külső átmérőre (13 mm9 illeszkedő bilincsel át lehet térni a benzinálló gumira.

gnme 2010.07.24. 12:41:37

... mostanában volt pünkösd(?)

biztos aludtam, vagy érdeklődés hiányában elmaradt

pickapu 2010.07.24. 15:43:51

Hehe, Prokee is benyalta a T-gazdaságos kompresszor-széthullást. :))) Akkor nem csak én jártam így. Eddig nem is mondtam el senkinek. :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.24. 16:48:37

@pickapu:
Én is benyaltam már.

De én annyira megharagudtam rá, hogy megforgattam a fejem fölött a csövénél fogva és megreptettem rendesen. Asszem, meg sem találtam.

lacza87 (törölt) 2010.07.24. 17:24:02

Aztán milyen jó kis posztot lehet írni 6-8 év múlva, h nincs normális veterán autó (konkrétan E32) itthon, a sarkkörig kell menni érte. Mondjuk gázszett miatt úgyis mindegy neki.

CApa (törölt) 2010.07.24. 18:17:13

Az a relé-kókányolás a BMW-n azért betett...
Ilyen relé minden elektronikai-alkatrész boltban kapható, ziziért. Két ziziért van műgyantával hermetikusan lezárt kivitel is. Villanyos alkatrészt nem az autósboltban kell vásárolni.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.07.24. 18:23:51

A kompresszort kár volt kidobni. Veszel egy ugyan olyat és otthon átrakod a belét. Utána visszaviszed, hogy szar. Pénz vissza.

Rocko- 2010.07.24. 19:33:15

@TSiga: ennyi erővel az eredeti is vissza leeht vinni, h szar. :)

Thai Thai 2010.07.24. 20:47:10

Alapvetően semmi baj, ha az ember bütykölget. Még azt is megértem hogy a 730i-ben gáz van.Hozzá teszem a dologról az a véleményem, hogy ha disznód van legyen pénzed etetni. De egy 1.1.es Trabantba?! Minek?!

Sopánka76 2010.07.24. 21:17:53

köszönjük, prokee, ma is tanultam valamit. :)

Secnir 2010.07.24. 22:46:24

trabant tramp röpsúlyvezérlő ívelt pályás baszás:

mennyi idő kifúrni - megreszelni, ráhegeszteni a csőcsonkot?
ha lassan csinálom, akkor egy óra?

ahenci 2010.07.24. 23:04:20

Prokee, sztem nem kell neked új flex, mert kiszárad, oszt jó megen, de ha mégis, hát szólj és kapsz ugyanolyat ajcsóbban mer' ván rá kavvezmén... De csak azér', mer nekem is volt egy viertakt kombim, meg akkoriban nagyon komáltam a Trabiklubot, no és Jim bácsi is régi jó koma. :)

Thai Thai 2010.07.25. 10:35:09

@Rocko-: Az elsőposztnak arról kellett volna szólnia, hogyn szereli ki. Mindkettőből!

Rocko- 2010.07.25. 10:52:47

@Thai Thai: és a fogyasztást te fizeted?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.25. 11:02:43

Hát ja, az apróságok ledolgozása a legnehezebb...

Thai Thai 2010.07.25. 11:33:57

@Rocko-: Ha disznód van, legyen pénzed etetni.Ezt már leírtam. Nekem különösen csípi a szemem mikor valaki villog egy nagy kocsival és gáz van benne. De nem vagyunk egyformák. Az 1.1-es Trabant nem eszik sokat. Vagy igen?!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.25. 11:39:54

@Thai Thai:
Igazad van. Kitépem a francba mindkettőből.

Ezentúl csak benzinnel járok majd. Tudtok valami olyan kutat, ahol 400 felett adják literjét? Ki is rakom majd a matricájukat, hogy mindenki tudja, milyen baromira jól el vagyok eresztve :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.25. 11:41:15

@TSiga:
Igazából vettem egy rendes kompresszort. Úgyértem, RENDES. Nagy tartály, két henger. Nincs még beüzemelve, de azt hiszem, megoldja majd a levegőproblémáimat :)

lacza87 (törölt) 2010.07.25. 13:32:29

@prokee: Olyan tipikus proli-nagyarcod van ám. Az csak egy, h normálisan hozzádszóló ügyfeledről van szó, az meg a másik h ez az "olcsón régiluxus/élmény/stb. autót" joggal kelt visszatetszést ugyanis az említett kategóriák épp nem azt mutatják h a tulajdonosnak takarékoskodásra van szüksége h fenntarthassa. Egyetlen komoly mentség a gázüzem valamivel környezetbarátabb működése.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.25. 13:37:42

@lacza87:
Arra próbáltam rámutatni, hogy a felesleges villogás éppen az, amikor valaki, bár megtehetné, hogy X forintot költ el bármire, inkább 2x-et költ el, mert az frankó, és rajzanak rá a nők.
A gáz, bármit is gondolunk, érzünk, vagy mutatunk, fele annyi, mint a benzin. Így aztán nyilvánvalóan gázzal fogok mondjuk dolgozni járni, mert az így megspórolt pénzből beletankolom a benzint, vagy kifizetek egy pályanapot, és ott játszom majd merevedésig.

Az pedig teljesen mindegy, hogy az LPG éppen a Trabantban van, vagy a BMW-ben. Felébe kerül literenként, ennyi a lényeg.

lacza87 (törölt) 2010.07.25. 14:00:04

@prokee: A takarékoskodás nagyon hasznos és támogatandó, csak vannak szintjei és van olyan helyzet ahol már nevetséges és visszatetsző. Egy youngtimer német luxusautó gázüzeme nálam már ez, a felesleges villogás pedig az hazezel dolgozni jár valaki.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.25. 14:02:26

@lacza87:
Különbözőek vagyunk.
Én pedig úgy vagyok vele, ha négy autó kulcsa a kezemben, akkor reggel abba ülök bele, amelyikhez épp kedvem van. Ha +45 fok van kint, akkor általában a klímás BMW-hez van kedvem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 14:39:22

@lacza87: Ezt magyarázzad majd el azoknak a hollandoknak is, akik Citroen DS-től SEL Mercedesig mindenbe beteszik az LPG-t. Ja, hogy olcsóbb, tisztább üzemű? Az egy igazi vagánynak nem számít.
Ez a BMW meg minden, csak nem youngtimer. Ez egy öreg autó, nem régi autó. Teljesen rendben van a mindennapi használata, ezzel együtt pedig a gázüzem. Csak a féltájékozottak kezdenek el szájhabozni, ha gázüzemről olvasnak. Kicsit érdemes lenne utána olvasni a témának minden olyan autó iránt érdeklődőnek, aki csak egyszer is véleményt nyilvánít(ott) a témáról. Mondjuk itt: autogaz.stipistop.com/

CsGergo 2010.07.25. 14:54:46

Prokeenak igaza van.Most mi van abból ha a BMWbe gáz van?Nagy autó,benzinből nem 6-7 litert eszik,sokkal jobban jár a gázzal,összeköti a kellemeset a hasznossal.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 15:05:08

@Thai Thai: Mer' butaságokat beszélsz, azér. Miért is kellene kiszedni szerinted? Ha már benne van, és nem kerül pluszpénzbe a betetetés, akkor miért ne járjon közel feleannyiból, különösebb hátrányok nélkül?
Legutóbb, mikor gázkúton voltam (bizony, én ilyen hülye vagyok, akinek nincs pénze a háromezres autóba tankolni, de beletetettem az elektronikus gázszettet 350-ért, úgy hat éve), a kutasgyerek értetlenkedett a bekanyarodó Swiften. Meeminekabba gáz. Azért, mert ha azzal a kocsival évi 30-40000 kilométert mennek, és másfél-két literrel kisebb a fogyasztása (költségben, persze), akkor is megfog legalább 150.000-200.000,- forintot. Ha csak húszezret meg, az is évi 100.000,- Ft. Ha külföldre jár, még többet, mert a német 0,64 Eurós LPG áll szemben a benzin kb 1,40 Eurójával. Nagyobb fogyasztásnál a megtakarítás még nagyobb.
Annak, aki hosszútávra tervez egy autóval, tökéletesen értelmes alternatíva az LPG. Különösen az olyanoknak, akiknek vallási és/vagy világnézeti okból nem alternatíva a dízel. Láttam már olyat, egész közelről.

Rocko- 2010.07.25. 15:12:55

@CsGergo: pontosabban gázból 8,5-et. :))))))))

@lacza87: azt hiszem kevered azt, amikor susogós melegítős "vállalkozó" az új, 30 milliós 740d-vel fillérbaszik, mert azt tud lopni, azzal, amikor egyszeri ember ott próbálja az öröme költségeit lejjebb vinni, ahol tudja.
márpedig a kettő nagyon nem ugyanaz! ugye érzed az arányokon?

@streetsta: pontosan, pontosan!

Garp 2010.07.25. 15:37:34

:S áhhhh

Csak úgy megkérdezném, hogy aki annyira hömpölyög az lpg ellen, annak volt-e valaha is? Tudja-e, miről beszél? Bullshit.

lacza87 (törölt) 2010.07.25. 17:37:28

Lezárva a dolgot: Egy 20 év fölötti alapvetően többedik/hobbi autónak tartott egykori luxusautóba én nem preferálom a gázüzemet, napi igáslóba tökéletes.(@Garp: volt a családban benzin-gáz isuzu trooper)
@streetsta: megtisztelő jelzőidet köszönve, azt hiszem a minősítéshez kevés információval rendelkezel és jelentősen mellélőttél.
@Rocko-: Egyszerű emberünk a maga körében és szintjén hasonlóan "reprezentál".

Rocko- 2010.07.25. 18:10:29

@lacza87: nézd, prokee nem repezentál semmit. elolvastad a poszt? ott van hogy emellett van még 2 Trabant és egy Suzuki. aki villantani akarna, az szerinted a BMW mellett ilyeneket tartana? van egy erős gyanum, hogy nagyon nem vagy képben.

hogy miért lett a BMW: autofilia.blog.hu/2010/03/10/visszaadnam_az_aranyermet
hogyan lett a BMW: totalcar.hu/tesztek/2010/04/08/a_soprogeto_felcapa/
szóval ez napi igásló, jó ebbe a gáz.

lacza87 (törölt) 2010.07.25. 18:12:54

@Rocko-: Kicsit tágabban kéne talán értelmezni a kifejezéseket és nem szemellenzősnek lenni, ajánlom a "maga körében és szintjén" félmondatot.

Fomics 2010.07.25. 19:03:53

Hát, már tényleg qrvára hiányzott a megmondó ember.De most már az is megvan.
A többinek, meg akinek nem apuka fizeti a benzint, vagy nincs "okos" állásban, plusz még csak nem is sznob, marad a gáz.
Én meg éppen spórolok rá.
Gáz?

a márk 2010.07.25. 22:07:01

jajj hát nem értitek? azért sajnálják tőle a gázt, mert így nem tud szegény beállni a pláza garázsba. Viszont azt a rugót én nem vágtam volna, hanem kalapáltam volna...
béke és szeretet

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.25. 22:12:04

@lacza87: No, akkor gyorsan tegyünk tisztába pár dolgot: téged egy szóval nem minősítettelek, rád egyetlen egy jelzőt sem használtam. Nem sok hiányzott hozzá, hogy megtegyem, de nem tettem. Ugyanis te minden további nélkül megtetted ezt Prokeeval:"Olyan tipikus proli-nagyarcod van ám." Teljesen felesleges és tévútra vezető következtetéseket vontál le a BMW és gáz-szett egy mondatban szerepeltetéséből. Ennek köszönhető, hogy a vonatkozó megállapításaid is kissé furcsák lettek. Vagy minden 5-ös, E klase, Porsche tulajt szemenköpsz, csak azért mert a gazdaságosabb dízelt választották a benzines helyett? Ha így van, okés, húzzad le a gázosokat, etanolosokat is, meg azt is, aki olcsóbb kúthoz jár tankolni, mer ugye akinek lova van etesse is, basszameg, ne pitiánerkedjen. A fogyasztást meg ne is számolja, bizonyos társadalmi pozíció felett az már snassz. Ha némi iróniát vélsz felfedezni a mondataimban, az nem a véletlen műve. Te kezdted a sarkosítást. Teljesen feleslegesen. Vagy csak nem fejtetted ki kerek mondatokban, pontosan mi a bajod a gázzal, azon kívül, hogy olcsóbb, mint a benzin, és ezért prolitempó gázos, de nagyobb teljesítményű autóval járni. (Itt jegyezném meg, hogy ha már ciki valami, akkor nem az, ha egy nagyobb teljesítményű. ,nagyobb fogyasztású autó költségeit veszed vissza, akár a teljesítmény (bármikor visszaállítható) veszteségével is, hanem az, amikor egy dízel autót csiptuningolnak. Mer megveszem, mer majd milyen keveset fog fogyasztani, meg milyen gazdaságos lesz, de már a szalonból kigördülve megy a csiptuningoshoz, hogy kormot okádó fosként használhassa a csodálatosan környezetkímélő és kisfogyasztású ...autóját. Na, ez szerintem sokkal kellemetlenebb.
Félreértés ne essék, nincs bennem indulat senkivel szemben, de azért vegyük már észre, hogy itt egy kicsikét elszaladt a ló pár emberrel -és amikor a fentebb említett mondatot leírtad, akkor veled is.

Rocko- 2010.07.25. 22:16:20

@lacza87: tágan értelmezve se igaz.

Garp 2010.07.25. 22:31:00

@lacza87: az még mindig nem saját A családunkban van Maseratti. Na és? Szóval a megállapításom áll: lövésed sincs miről vered a nyálad. Inkább proli legyek mintsem tapasztalatlan nagyarcú bunkó. Igen, magadra veheted, _szerintem_ a hozzászólásaid alapján az vagy. Csak azt nem értem, minek kommentelsz olyan helyre, amit láthatóan se nem értesz, nem akarsz megérteni, stb.

Krisi 2010.07.26. 00:06:49

először a Rolls Royce cikknél merült fel bennem, majd Csikósék Mercis rendezvényén, de ott még kibírtam hogy ne szóljak be. most viszont már be kell értetlenkednem:

miért erőltetitek ezeket a szar műanyag kompresszornak látszó fosokat? miééért?

vennétek helyette egy rendes biciklis műhelypumpát, előbb bele lehet nyomni egy kerékbe 2-3 atmoszféra nyomást mint megizzadnátok. halkabb, megbízhatóbb, masszívabb, egyszerűbb, jobb, és nem utolsó sorban van-benne-anyag. ráadásul 8-10 bar-t is simán tud egy ilyen.
persze 2010-ben kézzel pumpálni gyász, ezzel tisztában vagyok, de akkoris érdemes elgondolkodni rajta. szerintem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.26. 00:10:38

@Krisi:
Évekig működött, most meg széthullott. 3000 Ft volt talán. Szerintem megérte. Nagyjából annyi idő kell hozzá, mint egy pumpához, de addig tudsz mást csinálni.

Van mellette egyébként lábpumpám is, azzal fejeztem be a kereket.

lacza87 (törölt) 2010.07.26. 06:42:15

Akkor tényleg lezárva egy mondatban: munkaautóba gáz remek környezetbarát és gazdaságos, de egy pár éven belül veteránkorba lépő, egykori luxusautóba, ami mellett még van akár 2 másik munkábajárós szerintem sok (kifejtettem miért). A feltételezésekkel meg mondtam már, h nagyon bakot lőttetek, de építsétek tovább pár kommentből a tévképzeteket.

12csab 2010.07.26. 07:35:09

igazijómunkásember :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.26. 09:50:08

@lacza87: Nem feltételez senki semmit. Nem ismerlek, de ha azt akarod mondani, hogy te is gépészmérnök vagy, aki valamelyik nagy gyár fejlesztőrészlegén dolgozik, készséggel elhiszem. Igaz, akkor furcsállani fogom, hogy miért van az ilyen jellegű munkakört betöltőkben egy meghökkentő vágy azt illetően, hogy valós személyiségük titokban maradjon, és csak homályos utalásokat tegyenek saját munkájukra.
Ami pedig a konklúziódat illeti, valószínűleg senki nem vitatkozna veled, ha egy 1981-es, egy gazdás, gyári fényezésű 185.000 km-t futott, rozsdamentes, teljesen gyári állapotú BMW-ről beszélnénk. Amibe MOST szerelnék be a gázszettet. Annak én sem biztos, hogy látnám értelmét, meg talán barbarizmusnak is tűnne. De ha benne lenne 10-15 éve a gáz, azt mondanám, ki ne szedje az istenért! Egyrészről korlenyomat, hozzá tartozik a kocsi történelméhez, másrészt ha már úgyis ki van fúrkálva, át van alakítva, ha kiszedem, a lukak, meg a vissza nem fordítható átalakítások ugyanúgy meg lesznek. Egyébként meg csak a kapcsoló állásán múlik, gáz-, vagy benzinüzemben használja-e a gazdája.
Azért azt halkan megjegyzem, hogy ha valaki egy 40 éves Rollsal szeretne mindennap járni (nem puccból, hanem mert azzal szeretne közlekedni, mert neki az jólesik), és beteteti a gázt, én bizony nem köpném le. Ha a kocsi bírja a gázüzemet, akkor ez egy tiszta win-win szituáció. Az autót használják, ami jó neki, hiszen erre van tervezve, pusztán karban kell tartani, a gazdája örül, mert olyan autóval jár, amilyennel szeretne, de a szükségesnél nem költ többet üzemanyagra, kívülállók minden nap láthatnak egy gyönyörű autót az utcán, és nem utolsósorban tisztább üzemű a kocsi. Oké, a megrögzött veterán-puristák, az originál-fetisiszták lehet, hogy rohamot kapnának, meg itthon nem lehetne a kocsit leótéztatni (ha jól tudom Hollandiában, meg még talán a németeknél is menne a dolog), de az ilyen károgás nem hatna meg.

gigabursch 2010.07.26. 12:13:47

Kedves Prokee!

Pedig néha nem árt, ha a lelkedet ünneplőbe öltözteted. S hozzá tenmagadat is.
Próbáld ki, megéri.

Remélem sikerül egyszer mélységében kipróbálnod a dolgot, s rádöbbensz arra, hogy úgy is tudsz üönnepelni, hogy közben a szeretett motorozásodat gyakorlod, családoddal, szeretteiddel.

lacza87 (törölt) 2010.07.26. 13:42:45

@streetsta: Nya emberi hangnem, nem nem dolgozom még az autóiparban egyetemista vagyok, de ez elsősorban nem is neked ment(vagánykodás&pénzszórás, apuci aládtolta a kocsit, stb.). Annyit szeretnék még hozzátenni, h pár nappal ezelőtt a konkurencia egyik posztja a VW jövőbeli környezetbarát modelljeiről szólt ahol a hitetlenkedőknek reagálva pl magam említettem a gyári benzin-gáz Polo, Golf, Octit, mint már jelenleg is létező reális, olcsó és kétségkívül környezetbarátabb (v.ö. hibrid dilemmák) modellek.

Krisi 2010.07.26. 14:21:05

@prokee: akkor jóság van. csak nekem ilyenkor mindig eszembe jut nagymamámnál a kb 40 éves pumpa (made in Sopron) ami a mai napig működik rendületlenül, szóval innen jön nekem ez a pumpa-fetisizmus :)
lábpumpa szintén zsír

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.26. 22:35:49

@lacza87: Csak a tökéletes pontosság kedvéért: Te ezt írtad: "@streetsta: megtisztelő jelzőidet köszönve, azt hiszem a minősítéshez kevés információval rendelkezel és jelentősen mellélőttél." Erre mondtam én, hogy én aztán még csak véletlenül sem minősítettelek.
De ne lepődj meg rajta, ha mások a feltétlenül szükségesnél kicsit vehemensebben reagálnak, ha te olyanokat mondasz felütésnek, mint "Olyan tipikus proli-nagyarcod van ám."
Nagyon rossz felé tudja elvinni a beszélgetést az ilyesmi, különösen akkor, ha tudjuk Prokeeról (legalábbis, akik ismerik valamennyire), hogy sem az egyik, sem a másik jelző nem illik rá, még külön-külön sem, hát még együtt alkalmazva. És hidd el, a proccolás nem nagyon szempont a törzslátogatóknál/íróknál. Ha rendszeres olvasó vagy, észrevehetted, hogy az itteniek inkább több, olcsóbb érdekesebb, számukra értékesebb járművet vesznek. Általában olyanokat, amikre csak viszonylag kevesen kapják fel a fejüket.

lacza87 (törölt) 2010.07.27. 12:07:38

@streetsta: Na nagyon offolódik, évek óta olvasok és kommentelek, volt pár olyan megnyilvánulása, ami ilyet mutatott, de persze nagyon sokszor normális.
"Általában olyanokat, amikre csak viszonylag kevesen kapják fel a fejüket."
Mint az Orr, a Tramp vagy Hamilton:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 14:32:25

@lacza87: Jó, az Orr, az nem ér, de avval nem is fog a körúti forgatagban pörögni. A másik kettő viszont a hétköznapi forgatagban autókázó "civileknek" nem sokat mond, az Opera elé meg aztán tényleg nehéz lenne behajtani bál idején. Szóval nem proccerek.
Prokee jó srác, hidd el.

Thai Thai 2010.07.27. 15:47:31

@prokee: Kezdjünk esetleg vitát arról, hogy a gáz mennyire árt a motornak? Vagy számoljunk utána. Mennyi kilómétert teszel meg 1 évben a BMW-vel.Mennyit spórolsz meg, vagy mennyit nem azzal, hogy a gáz által hamarabb tönkre ment alkatrészeket cserélned kell.Igen van nálunk gazdagabb ország, ahol használják a gázt. De 2-3 évente cserélik az autót és ezalatt mennek vele több százezer kilómétert.Majd ha kifeküdt a motor a gáz miatt eldobják. Ha kiszámolod évi 50e kilóméter alatt nem érdemes egy modern dízelt sem tartani. Mert ha valami gikszer beüt az alkatrész és a javítás elviheti a fogyasztáson megspórolt pénzt vagy többet. De nem ez volt a lényege annak amit írtam. Kicsit olyan felemás érzés kerülget amikor látom, hogy valaki egy nagy fogyasztású kocsit vesz, majd gázt tesz bele, hogy fent tartása olcsó legyen. Ha meg ezekután nem mindennapi használatban van, hanem mág rásdásul csak viszonylag keveset megy és még ebben az esetben sem tudja tankolni. Hát... (A Trabit sem??!)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 15:56:00

@Thai Thai: A kérdés csak az, hogy tönkreteszi-e a gáz a motort. Mert ha pár év alatt mennek vele többszázezer kilométert, akkor az pont nem arra enged következtetni, hogy olyan hamar kifingatja. Sőt, az sem, ha gyári megoldások is léteznek. A Skodának ugyanúgy kell adni a garanciát a gázos autóra, mint a benzinesre. Elég sok helyen olvastam már, hogy Ázsiában a taxik mind gázosak. Vannak motorok, amiket nem ajánlanak/nem lehet átalakítani gázosra, de én még nem láttam olyan összehasonlítást, amiben két, teljesen azonos paraméterű motort ugyanúgy terhelve teszteltek volna, és a gázos bizonyíthatóan a gázüzem miatt hamarabb ment volna tönkre mint a másik.
Ha rossz a véleményed azokról, akik a nagyfogyasztású autóba az olcsóbb fenntartás miatt tesznek gázt, mit mondasz azokra, akik tizenmilliós presztízsautókba tetetnek dízelt, mert annak olyan kicsi a fogyasztása? A környezettudatosság nem ér, mert az a gázra is elmondható.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.27. 15:58:43

@Thai Thai:
Akkor most mégegyszer, hátha nem volt elég egyértelmű:
Mindkét autóban benne volt a gáz, amikor megvettem. Igaz, ezért is vettem meg mindkettőt. A Trabatn 2000-es átalakítás, a BMW 1999-es. A Trabantban legalább 110.000 km van, a BMW-ben legalább 280.000. Előbbibe én raktam 40.000-et, utóbbiba én raktam már kb. 10.000-et, dominánsan gázzal.

Semmiféle problémát nem okozott a gázüzem, egyiknél sem. Igen valószínű, hogy nem is fog.

Meg tudnám tankolni benzinnel is őket, ahogyan szoktam is, bár a BMW-t még nem töltöttem teli, sokkoló volna egyszerre 90 litert öntögetni :)

Én viszont leginkább gázt tankolok, és azzal járok, csupán azért, mert NINCS LOGIKUS ÉRV, ami a benzin mellett, az LPG ellen szólna.

Kivéve persze az élvezeti érték, de ezt nem reggel munkába menet, vagy este onnan hazafelé szoktam felszippantani.

(Jó, el kell ismerjem, egyetlen ellenérvet én is tudok - az LPG-t sokkal lassabban tankolom meg, főleg, ha teli tankot akarok. Ezért, ha reggel rájövök, hogy elfogyott a gáz, akkor bizony benzinnel jövök dolgozni, és úgy is megyek haza.)

Thai Thai 2010.07.27. 16:02:16

@streetsta: Igen a Porsche tulajt szemen köpném. Igen

Thai Thai 2010.07.27. 19:47:11

@streetsta: Látom Te valóban jól értessz az autókhoz. A gáz még igazából hasznos is a motornak. Ázsiában valóban gázos sok taxi Thaiföldön, de TILOS!Rajtakapják megbüntetik. Malaysia-ban Indoneziában meg még a szar forintal is csak 80Ft, a benzin ot tesznek az ilyesmire. A presztízs autók tulajdonosai(nem azok akiknek hitel van az életükön is, hogy abban üljenek).Ezek vannak töbségben az országban. Azért van dízel az autójukban mert esetleg jobban tetszik a menetdinamikája vagy mert az a divat a köreikben. Hidd el egy bizonyos vagyonon túl az ember nem úgy vesz autót, hogy nézi a fogyasztást, biztosítást stb. Remélem egyszer megtapasztalod.
@prokee: 2 autóval 50e KM-t mentél amióta megvannak. Akkora spórolás volt? Nem tudom, mert nem írtad meg hány év volt megtenni ennyi kilómétert.Ha egy év az egy érv.De ha több, az már kétséges.Erre írtam(hátha így jobban megérted)Addig nyújtózkodj amíg a takaród ér. Hidd el fog problémát okozni a gáz, főleg a BMW-nél amennyiben nyúzod még.Ismerted az előző tulajt? Tudod hogy eddig mennyi baj volt a gázzal? De mivel bírom az irásokat a TC-n érdeklődéssel fogom olvasni azt is. Vagy tehetnél a Kawába is gázt az is egy jó poszt lenne.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 20:32:58

@Thai Thai: Látom, Te valóban körbejártad a témát. Hong Kongban ez a helyzet: en.wikipedia.org/wiki/Taxicabs_of_Hong_Kong
Japánban meg ez van: www.japanvisitor.com/index.php?cID=424&pID=1686 (utolsó sorban a lényeg)
Aztán az USA-ban ilyeneket találni (a strong demandet tartalmazó mondatot olvassad el).
És még lehetne keresgélni, sorolni. Ezek mind hülyék. De remélem, egyszer megtehetik majd, hogy ne számolják, mire, mennyit költenek. Addig a csóróknak marad a gázos Rolls, Bentley, ilyenek. Mint a Bözsi: gbo.ua/eng/queens_lpg_fleet.shtml
Én maradok a kis suttyó, aki képes kiszámolni, hogy az öreg szarjába gázt tankolva évi minimum 500.000,-Ft-ot spórolok meg/nem költök el. Csak az egyik autómon. Bár, remélem egyszer megérem, hogy ne kelljen ilyen aprópénzzel foglalkoznom, és tankolhassak akár 20 liter ólommentest is 100 kilométerre. Addig meg marad a gyász.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 20:34:57

@Thai Thai: Ja, még egy dolog. Sokáig gondolkoztam, míg sikerült pontosan megfogalmaznom a választ a gázos autók várható élettartamával kapcsolatos aggályaidra: hidd el, nem fog problémát okozni.

Thai Thai 2010.07.27. 21:53:13

@streetsta: Ezeknél a megoldásoknál a környezet tudatosság inkább jtszott szerepet mint a spórolás. Az évi 500e Ft-t spórolás összehozásához egy Suzukival éjjel nappal menned kéne. A motor élettartamáról nem szálok vitába veled, mert úgy érzékelem írásodból ezirányú ismereteid hiányosak. De mivel imádod a netet túrni, valamint úgylátom a nyelvekkel sem állsz hadilábon. Esetleg nézz utánna. A gázos autókkal kapcsolatos tapasztalataim meg nem felhasználói oldalról származnak, Valamint igen hosszú időre nyúlnak.
Valamint talán a nickbő kitünik Ázsiát nem a térképen szoktam látni.

Rocko- 2010.07.27. 22:28:19

@Thai Thai: hivatkoznál a gáz okozta hibákra?
valami formálisat. a szomszéd gazsi néni kifingott gázos FAstrája nem referenciapont.

Rocko- 2010.07.27. 22:33:59

@Thai Thai: "Azért van dízel az autójukban mert esetleg jobban tetszik a menetdinamikája"
???
ugyanazt a dinamikát megkapod benzinesből is. vagy jobbat is.
"mert az a divat a köreikben"
divat? lol.
"2 autóval 50e KM-t mentél amióta megvannak. Akkora spórolás volt?"
gondolkoztál már valaha hosszútávon?
"A motor élettartamáról nem szálok vitába veled, mert úgy érzékelem írásodból ezirányú ismereteid hiányosak."
te se tettél tanubizonyságot a magasszintű tudásodról.
nos, hol vannak a bizonyítékok?

@streetsta: naja, Te spórolsz 500 ezret és azt eltapsolhatod később örömautózva.
más meg az LPG-t fikázza. kinek mi a szórakozás. :))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 23:01:38

@Thai Thai: Aha. minden esetben pusztán a környezettudatosság indokolja a taxik gazdaságosabb üzemeltetését.
Soha, senki nem állította, hogy Suzukival járok.jelenlegi árakon viszont megállapíthatjuk, hogyha valaki Suzukival jár, mondjuk városban 6 literes benzin fogyasztással, és úgy 7 literes gáz fogyasztással, a különbség durván 1200,- Ft. Ez évi 25000 km-nél olyan 300.000,- Ft. Észrevehetetlenül apró összeg. Egy átlag német például körberöhögne, ha azt mondanád neki, spórolsz neki több, mit 1000 Eurót.
"A motor élettartamáról nem szálok vitába veled, mert úgy érzékelem írásodból ezirányú ismereteid hiányosak." Most vagy te nézel engem hülyének, vagy magadat próbálod annak tettetni. Persze az is lehet, hogy a taxis társaságok, valamint egyéb flottaüzemeltetők mindenképpen tönkre akarják tenni idő előtt termelőeszközeiket. Én pedig saját magam legmegátalkodottabb ellenségeként igyekszem önmagam előtt is letagadni mindazon kapitális motorproblémákat, amelyek az elmúlt 5-6 évben a gáznak köszönhetően léptek fel.
Az ismereteidet sajnos kénytelen vagyok megkérdőjelezni, nem származnak semmilyen oldalról, mert egy büdös konkrétumot sem mondtál még, amivel állításaidat alátámasztanád. Valamint nickedből számomra tökéletesen kiderült, hogy ismered a "t", a "h", az "a" és az "i" betűket, sőt ezeket nem félsz egymásután, akár többször is ugyanabban a sorrendben használni, a "t" esetében a "shift" billentyű lenyomásával.
Néha neked sem ártana Ázsiával kapcsolatos ismereteidet a netről is bővíteni, mint azt saját példámon is láthattad, pár ügyesen begépelt szó, és a google használatával csuda dolgokra derülhet fény.

Thai Thai 2010.07.29. 10:35:08

@Rocko-:Milyen bizonyítékok? Müszaki alapdolgokról beszélünk. A dízel autóért is többet fizetsz. A megvételkor is drágább meg ha beszarik valami akkor is. De egy dolog biztos eddig soha nem volt annyi pénz a zsebedben, hogy vegyél hitel nélkül egy felső kategóriás autót. Én meg már 94-ben 850-es BMW-vel jártam. Mert ebben az esetben lenne arról fogalmad, hogy a fent tartás mennyire nem játszik szerepet az autó megvételében. Igen gondolkoztam hosszú távon, tele is tudom tölteni a nem kicsi fogyasztású kocsim közel százliteres tankját.
@streetsta: A taxi társaságok flotta üzemeltetők nem használják 10 de mág csak 3 évig sem az autókat. Nyilván szerepet játszik az üzemeltetési költségek csökkentése, de a környezet tudatosság ugyanannyira.Itthon pl. miért kevesebb a gáz üzemü taxi mint a dízel? A tapasztalatról meg annyit. Mire vagy kiváncsi? Mennyi karburátoros, mennyi befecskendezős autót javítottam meg külömböző hibákkal az elmúlt húsz egynéhány évben. Rengeteget. Ugyan is a gáz száraz. Semmit nem ken. Rengeteg K meg L-jetronikos autót tett tönkre a gáz.Rengeteg karburátoron szárította ki a tömítést, majd folyt orrán száján a benzin, rengeteg szelepet kellett cserélni. Régi autókról beszéltünk mikor okoskodni kezdtetek. De nem is érdekes.
Az ázsiai ismeretről annyit. Ellégé ismerem mivel 2002 óta minden évből 1/2 évet kint élek utazgatok. Az internet jó dolog meg minden, de azért azok az emberek akik ott élnek talán jobban tudják a dolgokat. Veletek ellentétben én személyesen szoktam megkérdezni Őket amikor Ti ketten itthon a havat lapátoljátok. Azért írtam általánosságban mert nem akartam személyeskedni. De csak nem bírtok magatokkal. :)))

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.29. 14:08:47

@Thai Thai:
"2 autóval 50e KM-t mentél amióta megvannak. Akkora spórolás volt?"

Igen. Ha gázzal járok, 100km-en spórolok meg kb. 1300 F-tot. 50.000-en 650.000 Ft-ot. Ez nekem sok, igaz, nem is volt 94-ben 850-es BMW-m, meg nem is Pattayában barnítom a heréimet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.29. 14:55:59

@Thai Thai: Befecskendezős autóba "injektoros" gázszettet vásárolunk. Karburátoros auton a porlasztó belsejében nem kell sok mindent kenni, a tömítés viszont nem örök darab, még benzinüzemben sem. A szelepfészkek már jó ideje nem nagyon igénylik az ólom kenését, ezért nem is hiányzik a gázból nekik ez a komponens. A V6 Transitba kell is keményített szelepfészket rakatnom (akkor is kellene, ha tisztán ólommentessel akarnék járni).
Alapvetően egy nem túl öreg 730i BMW-ről beszélgettünk, amikor elkezdtél okoskodni. Te magad írtad:"Még azt is megértem hogy a 730i-ben gáz van.... De egy 1.1.es Trabantba?! Minek?!"
Hát levezettük, számokkal, minek.A többi, az eddigiek alapján hitvita.
Budapesten nézzél körül ( most nyár van, ilyenkor talán te is itthon vagy), hány Skoda és Chevrolet taxi jár gázzal. Elég sok. Nem annyi mint dízel, ez tény, de az előítéletesség Magyarországon működik ebben a témában is. Persze nekem ez nem feltétlenül baj, mert amíg nem túl nagy a kereslet, talán nem is emelik drasztikusan az árakat.
süti beállítások módosítása