A király nincs többé

  2010. július 24. - ommm Címkék: range rover spencer king

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kedves jóbarátom és egyben törzskommentelőnk, Tie, aki onnan ismerszik meg, hogy a palacsintasütés körüli beszélgetés második mondatában már Range Rovert emleget, egy szomorú esemény kapcsán küldött egy levelet. Azt hiszem, a Belsőség az a hely, ahol joggal emlékezhetünk meg a méltatlanul elfeledett Charles Spencer Kingről, kinek neve ugyan hétköznapi, autós körökben alig ismert, de van egy óriási nagy család, akik számára igazi bálvány. Íme a nekrológ:

Charles Spencer „Spen” King  (1925-2010)

Hét vagy nyolc éves lehettem, amikor a TV előtt ülve láttam valamit. Bár óriási hatással volt rám, sokáig, hosszú évekig eszembe sem jutott, egészen addig, míg egyszer csak beleültem az első Range Roverembe. Emlékszem, hogy amikor az eladó kezébe csaptam, és bekászálódtam a hatalmas batárba, egyetlen másodperc alatt rontott rám az emlék, ahogy a kiskölyök ül, és tátott szájjal nézi a TV-t.

Az a műsor a Camel Trophy valamelyik évadának összefoglalója volt, amiben Range Roverekkel küzdötték át magukat a versenyzők valamelyik olyan távoli esőerdőben, amiről épeszű ember fel sem tételezné, hogy autóval át lehet jutni rajta.
Persze, azóta, hogy újra rám tört a gyermekkori rajongás ez az autó iránt, napról-napra foglalkozom velük, és napról-napra többet tudok a típusról, a történelméről, az egész legendáról, ami körüllengi, és ami miatt méltán ragadt a Range Roverre a King of road and offroad, kicsit talán nagyképű, de valahol mégis igaz mondás.

1gen3

A Range Rover 1970-ben, amikor megjelent, igazi úttörő volt. Hosszan sorolhatnánk azokat a megoldásokat, amik azóta standarddá lettek ebben a szegmensben, mint az addig terepjáróban sosem használt innovatív tekercsrugós felfüggesztés, vagy a könnyű, de erős alumínium V8 motor, és az állandó összkerékhajtás, vagy épp a design, az autó egyszerű, de mégis markáns és jellegzetes vonásai, amelyekért 1970-ben a párizsi Louvre az állandó tárlatába illesztett egy példányt, mint a modernkori formatervezés példaértékű alkotását.

A Range Rover idén tölti a 40. évét, de ez a visszaemlékezés mégsem ennek szól.

King-005

Charles Spencer Spen King a Brit autóipar egyik legnagyobb alakja, a Wilks fivérek (A Land Rover márka alapító tervezői) unokaöccse volt az, akinek a fejében megszületett a Range Rover. King az ’50-es évek végén került a Rover új autókat fejlesztő részlegének élére. A részleg élén King végigkövette és irányította az olyan klasszikus, és nagysikerű autók születését, mint a Rover 2000, az SD1, vagy épp a Triumph Stag és a TR7.
King karrierje 1942-ben kezdődött a Rolls-Royce gyakornokaként, ahonnan ’45-ben került a Roverhez, ahol a 60-as évek közepén kezdtek el komolyabban foglalkozni egy olyan, kiemelkedő terepjáró képességű autó kifejlesztésével, ami a korabeli laprugós, fapados típusoknál jóval nagyobb kényelmet és mindennapi használhatóságot nyújtott.
A Range Rover fejlesztését végül irányító Charles Spencer King korszakalkotó ötletei, és az úttörő változtatások melletti kardoskodás tette Kinget a Range Rover atyjává, a Range Rovert pedig a legjobb terepjáróvá.

rover

Charles Spencer King június 26.-án, 85 évesen ment el, sajnálatos és végtelenül szomorú módon, miután kerékpárjával elütötte egy furgon. Bár évek óta nem volt aktív az autóiparban, és mindnyájan tisztában vagyunk a brit autóipar jelenlegi helyzetével, alkotása, szellemisége hiányozni fog ebből a világból, ahol már szinte mindent feltaláltak, és az új dolgokat csak ilyen elhivatottsággal, elszántsággal és innovativitással lehet alkotni. Chris Bangle jut eszembe hirtelen, akit annyi kritika ért, mégis mindenki emlékszik rá. Biztos vagyok benne, hogy King is rettentő sokat harcolt, hogy a Range Rovert olyannak alkothassa meg, amilyen az végül lett, és ha a nevére kevesebben is emlékeznek, a gyermekét minden bizonnyal a világ minden pontján ismerik.

Nyugodjék békében!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr122171044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.07.24. 15:17:45

A zsenialitása nem kérdéses. Szerintem a mostani Range-ek és társaik nem érnek annyit mint az ős.

eddynyul 2010.07.24. 15:22:03

Szép megemlékező szöveg, grat.

Rest in Peace.

Várúr 2010.07.24. 15:30:24

Remek ember volt, Isten nyugosztalja.

Dr. Robin Masters 2010.07.24. 15:34:40

Legjobb terepjáró, talán a G Mercit lehetne vele egy lapon említeni.

pana_fz18 2010.07.24. 15:38:26

Ha már Range-kről esett szó, akkor nem egy Defenderes CT-t kellett volna belinkelni, hanem a "klasszikus" madagaszkárit:
www.youtube.com/watch?v=dFHqlNZKh-E

'91-ben volt szerencsém CT-s Defendereket hajtani a következő évi versenyük nyomvonalán - "fecseg a felszín, hallgat a mély..." Azért azafránya nyugati világ, még mindig jobban tud reklám(film)ba/be (legendába) csomagolni sztorikat.:)

Landy Forever!

yeti 2010.07.24. 15:49:29

Nyugodjék békében!

Phrascarica 2010.07.24. 15:58:54

a bringázás egészséges mindhalálig!
És ki volt a hunyó?

Sang Lee 2010.07.24. 16:12:59

óóóóóó, tök véletlen kattintottam erre a feedre ("a király nincs többé"), és majdnem lemaradtam erről a megrázó hírről...

nyugodjék békében... :(

Okosmikulás 2010.07.24. 17:12:18

@pana_fz18: Bizony a Range Rovernél csak a Defender jobb, (talán a G-Merci), éppen ezért illene ebben megemlékezésben nem bakizni a videóval! Szegény Spen, ha élne, lehet, hogy áthajtana a cikk szerkesztőjének a laptopján egy Range Roverrel. Maradandót alkotott!

szunyii 2010.07.24. 17:17:45

Rest in Peace Spen!

Romanee Conti 2010.07.24. 18:05:39

Szép megemlékezés, grat!

kultúrpesszimista 2010.07.24. 18:13:26

Nyugodjon békében! A Range Rover legendás járgány, autószerű dzsip, ami minden körülmény közt vállalható. Ha kell, elegáns, ha kell sportos és persze terepjárónak is elsőrangú...

R.I.P.

Psziho 2010.07.24. 18:27:21

nem tudom mitől jó a szétmáló alu-fém párosítású kasznitól?

az iszákos rover v8-tól,a főtengelytörő perkins-től,vagy a vm-motori hulladék dízelétől?

ugyanolyan fos mint bármelyik angol autó

feketebarany666 2010.07.24. 18:34:02

Remelem nem Range utotte el...

feketebarany666 2010.07.24. 18:40:35

@Psziho:

Tenyleg az, de amikor mukodik akkor nagyon jo hasznalni.
Aztan ugyis felorli az embert a sok hiba, nyoszorges, olajfolyas, kardan ropogas, viz csepeges, szetmalott csomagterajtok, szita alvaz, a kormany holtjateka, a szilentek, a lemalo tetokarpit, a lefustolo kilometerora, szetrepedezett fabetet, letorott kilincsek, es meg tudnam sorolni napokig.

roomster 2010.07.24. 19:39:45

@feketebarany666: A világ tele van, soha el nem múló, hamis legendákkal.

bobeszedulacika 2010.07.24. 20:25:40

hagyuk már ,hogy az off-rood királya.
szart sem !ér meg a defender sem,
egy patrol vagy pajeró bárhol bármikor meg alázza!
fő hibaforrás a féltengelyek törése és ezzel nincs mit kezdeni.

Okosmikulás 2010.07.24. 21:08:07

@bobeszedulacika: A Patrol az hozza a szintet, de a Defendernél nem jobb egy Pajero. Akkor inkább Land Cruiser. A Range, meg tulajdonképpen tömegcikknek készült, nem munkagép. Ha rendeltetésszerű használat szerint nézzük, akkor Land Cruiser, Defender és a G-Merci a király. Az összes többi csak hobbigép és ebből az egyik legjobb a Range Rover. Tény hogy az angolok a minőséggel megölik a használhatóságot. Helyesen úgy írják: Off- Road!

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.07.24. 21:28:31

Tényleg ez egyik legjobb terepjárót, ha nem a legjobbat alkotta meg, R.I.P Spen

belekotty 2010.07.24. 21:33:33

Na a sok nyavajgós, fikázós troll!
A RR-t és alkotóját nem a mai konkurrenciával teli világhoz kell mérni, hanem ahhoz a korhoz amikor kategóriája topja volt.

karlov 2010.07.24. 21:34:15

@bobeszedulacika: Stílus,,az amit nem tud egy rizskirály.....

feketebarany666 2010.07.24. 21:49:57

@roomster: Nem legenda sajnos, nekem volt 2 is.

bobeszedulacika 2010.07.24. 21:58:46

@karlov: rizskirály?
hát tudod a terepjárónak ,az igazinak 3 ismérve van!
éspedig:laprugó,dízel motor,merev tengely.
aminek ezek nincsenek az nem terepjáró.
stilus?szerintem neki van még csak!és ha mégsem,akkor sem kéne,sohasem éri utól a patrolt egyetlen egy defender vagy bármelyik a családból.

bobeszedulacika 2010.07.24. 22:01:32

@Okosmikulás: hát a sorrend az nagyon hibás?
és közel sem teljes és pontos.
vajon volt már neked ezekből bármelyik?
vgy csak tényleg okoskodsz?

Psziho 2010.07.24. 22:31:14

egy 70-es évekbeli rövid 3 literes szívó landcruiser az a terepjáró,az afrikaiak meg a tálibok a legjobb tesztcsapat amit ők használnak az a tuti

a range golfautó hozzá képest hol használnak még range rovert?
kitartó magyar csóringerek bujkálnak alatta senki más

ha rover akkor csakis landrover

Alfa75 2010.07.24. 23:41:50

Jó terepjáró de én ugy tudom a tesztek szerint a G-merga jobb nála !

Hilux94 2010.07.25. 00:47:58

Ejnye-bejnye, nem volt szép dolog az öncélú (és helyenként már-már zámbó dzsimisen komikusba forduló) Range Rover onániát egy nekrológba csomagolni!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.07.25. 00:50:52

@Psziho: De ez a poszt most nem erről szól. Örülünk, hogy ebben is Te vagy a legokosabb, mint mindig, most sem mulasztottad el megmutatni magad, de most valaki meghalt , aki valamiben nagy király volt. Erre megint jön az okos psziho, hogy, de márpedig ez meg az a jobb. Öregem, néha mássz már már ki az olajos, gépzsíros aknádból, húzz fel egy tiszta, csinos ruhát, és próbálj meg azok a dolgok mögé nézni, mint pl,: szét máló alu-fém párosítású kaszni.
Itt nem csak az iszákos rover v8,a főtengelytörő perkins,vagy a vm-motori hulladék dízel a lényeg, hanem egy olyan autó, melyet egy képről megpillantva ismer kapásból az egész világ. És az ember, akinek élete munkája, tapasztalata benne van. Olajos kezű edvárd-ként lehet okoskodni az akna mélyéről, csak nem mindig érdemes.

Rip. Spen

MrKiraly 2010.07.25. 03:58:30

Ez most nem 1 teszt, hogy melyik a jobb, hanem egy megemlékezés. És ha golf auto akkor mivan? Erdetileg a királyi család vadász autojának készult, kovetkezésképpen inkább a komfortra helyezták a hangsulyt nem pedig sárdagasztásra. Arra ott van az összes többi. High-tech volt abban az időben és legenda lett.

petru 2010.07.25. 05:22:09

Mar-mar ugy nezett ki hogy itt nem lesz fikazas, anyazas, stb. - balga almok.

Z o z ó 2010.07.25. 08:50:29

1) Nyugodjék békében:(

2)Nekem tetszenek a Bangle féle bmw-k

3)Terepjáró=Land Cruiser,Hilux

onefm.hu · http://www.onefm.hu 2010.07.25. 15:50:03

Hilux :) az. az. De persze a Poszt nem ezt célozza...

.atti. 2010.07.25. 17:07:13

Ha a Tv-ben látni valami ismertterjesztő műsort mondjuk Afrikában vagy a sivatagban szinte mindig Toyota típusú valamilyen terepjárót látni .
G-mercit még soha nem láttam de még Range Rovert se .
Pedig ők valamit tudhatnak a terepezésről és megbízhatóságról .

bobeszedulacika 2010.07.25. 17:50:13

@.atti.: az pedig ugye japán!!!vagyis van stílusa vagy nincs stílusa,de mindig haza hozz!!!
ugye karlov?

Fomics 2010.07.25. 18:47:38

@.atti.: Azért amiért pl. a VW Bogár is kult lett.Az a legolcsóbb.Nem fikázni akarom, de az elterjedés és a minöség nem ugyanaz a fogalom, abból következtetést levonni badarság.
Lásdd.pl. Microsoft.

Krisi 2010.07.25. 21:12:19

RIP

(legközelebb azért ne úgy kezd hogy nekrológ, majd rögtön "Kedves jóbarátom és egyben törzskommentelőnk, Tie", mert hirtelen ekkicsit leizzadtam :))

ezekre a Camel reklámokra énis emlékszem még haloványan, pedig lehettem kb max. 5 éves. ez az autó tényleg beleég az agyba elég korán.

Hilux94 2010.07.25. 23:25:44

@.atti.: Ezt már párszor az orra alá dörgöltem a G-merci és az angol beteg klubnak - persze a javarészük sosem járt harmadik világbeli országokban, ahol nem divatcikk, bálvány, hanem munka (és túlélő)eszköz a terepjáró.

Japón kívül minden mást öblösen kiröhögnek.

Alhazred 2010.07.26. 08:50:29

a régebbi afrikás expedíciós videokon azért van rover, igaz, az a land.

Alhazred 2010.07.26. 09:08:10

@Hilux94: lehet közrejátszik azért a megfizethetőség is.

Psziho 2010.07.26. 09:56:06

@akos696:

örülök hogy megint van aki velem foglalkozik,és jól kioktat hogy mit írhatok ide és mit nem!

én nem írom le huszadszorra hogy RIP mert minden tisztességes embert becsülök

a cikkre és az ehhez hasonlatos mondatokra reagáltam :

'A Range Rover fejlesztését végül irányító Charles Spencer King korszakalkotó ötletei, és az úttörő változtatások melletti kardoskodás tette Kinget a Range Rover atyjává, a Range Rovert pedig a legjobb terepjáróvá.
"

nem a legjobb terepjáró,nem is arra készült!

légyszives ezentúl törődj a magad dolgával,és hagyj engem békén,egy fórumon arra reagálok és úgy ahogy én akarok!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.07.26. 11:28:12

@Psziho:

Nézd én nem haragszom rád, nem személyeskedni akarok, csak zavar, ha valaki mindig csak azért is az árral úszik, hogy valamit okoskodjon. Én tőled még nem olvastam pozitív hangvételű írást( lehet, hogy elkerülte a figyelmem), és nem bírom a negatív embereket. Ennyi. Amúgy az infóid van, hogy hasznosak, annak ellenére, hogy keserűek.

Különben is, Te mondtad:
"egy fórumon arra reagálok és úgy ahogy én akarok!"

:)

Fomics 2010.07.26. 14:07:28

@Hilux94:
Azért az az öblös röhögés, mert többnyire helyben, vagy közel gyártják öket, alacson áron tudnak munkaautót kínálni.Többnyire fapadot.
www.toyoland.com/toyota/plants.html
Itt az üzemeik listája, a gyártott modellekkel.
Nem hiszem hogy Toyota vallásodban meg tudtalak ingatni, de talán másoknak érdekes lehet.

okoskodó 2010.07.26. 15:30:45

@Fomics:

Ausztráliában azért terjedt el a Totoya, mert egy pacák állandóan szopott az alkatrészek beszerzésével, ugyanis néha egy Totoja is elromlik. Csinált egy jó hálózatot, azóta ott azt a márkát veszik, amelyiket jól kínálják.

Itthon látott -e már valaki L..-... rendszámos Szuzkit?
Naugye. Amíg ingyen adták, vették. Amióta csak annak adnak, akinek pénze is van, azóta nem kell senkinek, mert azok rendes autót vesznek.

Ennyi.

Psziho 2010.07.26. 16:01:17

@akos696:

nyugodtan megvédheted a range karosszériáját,vagy a motorjait ha nem értesz velem egyet

ha csak filozofálgatni akarsz a range-ről mint jelenségről akkor abban nem vagyok partner

ha az infóim keserűek,az Spencer King hibája és nem az enyém:D

Psziho 2010.07.26. 16:02:29

@akos696:

nyugodtan megvédheted a range karosszériáját,vagy a motorjait ha nem értesz velem egyet

ha csak filozofálgatni akarsz a range-ről mint jelenségről akkor abban nem vagyok partner

ha az infóim keserűek,az Spencer King hibája és nem az enyém:D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.26. 16:50:54

@okoskodó: Jelen.

Most kezdjem el magyarázni a szellemi inaszakadtnak, hogy 70-ben hol volt a Patrol, vagy a Pajero? Meg hogy akkoriban (meg még a 80-as években is) az LC egy laprugós traktor volt, mint a Series III? :)

Mikortól lett akár az LC, akár a Patrol "jó" terepjáró? Amikor elkezdtek Range-et építeni. Állandó összhajtást, tekercsrugókkal. :)

Ellenben ez a poszt Charles Spencer King-ről szól, és le a kalappal előtte!!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.26. 16:53:02

@pana_fz18: Jaja, ezt láttam anno a TV-ben. :)

Azóta persze meg is van DVD-n. ;)

apamacko 2010.07.26. 19:20:17

Nyugodjék békében!
Az alkotására meg többen tekintenek elismerően mint fejet csóválva.

De, hogy elüti egy autó :-(

bobeszedulacika 2010.07.26. 20:47:45

@Tie: barátom a patrol már régen létezett akkor!!!

Psziho 2010.07.26. 21:41:18

@Tie:

'Most kezdjem el magyarázni a szellemi inaszakadtnak, hogy 70-ben hol volt a Patrol,"

landrover 1948
landcruiser 1951
patrol 1951

ne magyarázd hol volt!

én meg akkor nem magyarázom el neked hogy a terepjárók miért laprugósak-jó!

Rocko- 2010.07.26. 21:48:58

@bobeszedulacika: @Psziho: és hány kereket is hajtott akkoriban?

Hilux94 2010.07.26. 21:49:57

@Fomics: Vallásomban nehezen tudnál megingatni, mert 1) nem vagyok királyokról habogó kényszeres autóbuzi, ezek nekem csak eszközök, mint másnak a ganajoslapát. 2) Szóval sem említettem eddig a Toyotát. ;)

A felső, tehetős réteg sem használ angol és német terepjárókat, nem státusszimbólum. A plebsz meg ugye azért ragaszt mindenre, ami esetleg nem japó méteres R-type és Toyota matricákat, mert tulképpen Land Roverre és G-mercire vágynak. :)))

Psziho 2010.07.26. 22:09:49

@Rocko-:

a patrolt benéztem:(

Rocko- 2010.07.26. 22:32:10

@Psziho: be ám. a LC is csak kettőt hajtott 60-ig.
szóval?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 01:09:51

Óbasszátok meg a hajtott kerekeiteket!
Most és itt az öregről van szó, aki meghalt, nem éppen méltó módon.
Hogy mennyire jó, és megbízható autó egy Range (bocs Tie, de én a szkeptikusok közé tartozom, minden Réndzses tiszteletem ellenére), az most sokad rangú. Az alapötlet jó és zseniális, a forma szerintem is rendben van. Aztán hogy ebből később a Brit autóipar kezei között mi lett, az már más tészta.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 01:27:03

Ha pedig már kötözködünk, a Patrol nagyjából csak a Wikipedia szerint nem volt a kezdetektől összkerekes, minden más forrás szerint eleve annak készült. Természetesen ugyanez igaz a Toyota Land Cruiser elődökre is. Nem is értem, hogy gondolhattátok, hogy a második v.h. után bárki nem összkerekes terepjárót csinál (különösen akkor, ha a kiindulási alap a Willy's volt, pontosan úgy, mint a Land Rover esetében is).
Szóval mindenki bekussol, a Willy's a király. Wehhehe. Ha Lowtyo nem adta volna el a Csirkét, most jöhetne büszkén, hogy Only in a Jeep!:))
Szóval?

bobeszedulacika 2010.07.27. 06:26:05

@Rocko-: csatlakozom az előttem szólóhoz:természetesen négyet!
anno a japán hadsereg rendelte ,bocsánat utasításba adta!egy a viliss-hez hasonló autó gyártását.(és nagyon jól sikerült nekik!!!a legjobbak között van bárki bármit ír itt,a legjobbak pedig a japán terepjárók felesleges ezen vitatkozni!
szépíteni lehet a dolgokat de nincs értelme.
amugy azt hiszem az it kardoskodó emberkéknek még sohasem volt a lábuk alatt terepjáró,csak messziről csodálták!
és igen ez a poszt az emberről szól,ez így igaz.de valahol az elején olyan dolgokat állítottak ami nem igaz!!!
soha sem volt és soha sem lesz a legjobb terepjáró!!!és ez nem csak az én véleményem.
én momentán egy régi régi patrolt hajtok most már sok éve és érdekes mindig mindenkit nekem kell ki húznom a dagonyából.

bobeszedulacika 2010.07.27. 06:29:12

@streetsta: gyerekem a vikipéda ne fogadjuk már el készpénznek,mikor oda bárki szerkeszthet bármit!akár én és akár te.
annyi hülyeséget még soha sehol nem olvastam mint ott!
alapból az utasításba szerepelt,hogy négy kerék!!!

Rocko- 2010.07.27. 09:12:23

@bobeszedulacika: gondolom ahhoz is csatlakzol hogy benézte.
egyébként meg @streetsta: véleményén vagyok.
egy emebr nekrológja fölött szarozni, hát, hogy is mondjam nem szép dolog.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 11:08:00

@Rocko-: @Psziho:@bobeszedulacika: Na, jól van gyerekek, egyezzünk ki döntetlenben. Az öreg érdemeit ne kisebbítsük, a Ranget máshol, máskor is lehet kritizálni.
Azt meg szerintem mindenki felejtse el, hogy a Toyota, a Mitsubishi, vagy a Nissan, ha azt mondják nekik, csináljatok olyan autót, mint ez, és rámutatnak egy Willy'sre, összeszögelnek egy tisztán hátsókerekes csettegőt. Színtiszta hüjeség. Nem is értem, hogy lehet ilyesmi a Wikipedián.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.27. 15:20:35

@streetsta: Mer mér? A Willys se vót állandó összkerekes, csak kapcsolható. Difi abba se vót középen. A jappók is így csinálnak "terepjárót". Az utolsó években (értsd úgy 90 után) kezdtek el normális autókat építeni, pl. hogy az LC-ből is van állandó összkerekes, nem kapcsolgatós.

Mellékesen megjegyezném, hogy a Landy Series I, 1948-ban (amire sokan szeretik azt mondani, hogy a Willys technikáját koppintották) állandó összkerekes vót, difivel középen, ahogy azt illik. :)

bobeszedulacika 2010.07.27. 20:12:36

@Tie: ugy látom olyan vagy mint a zsidók!
évekig állítanak valamit ami nem igaz,aztán mikor már nem lehet álomban ringatni az embereket tovább hát akkor próbálnak szépíteni a dolgon,
senki nem állította hogy állandó őszkerekes volt a patrol sőt képzeld ma sem az,kapcsolható és ,hogy első kézből halj valami újat van benne felező is!tudod mi az???
de aki ért hozzá valamit az tudja ,hogy nincs semmi értelme az állandó 4x4-nek.pocsékol!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 20:45:11

@Tie: A Réndzs egy ekkora határ szar, hogy még csak ki sem lehet kapcsolni az összkereket?:) Azon a néhány fonton akartak meggazdagodni, amiből egy pár fogaskereket lehetett legyártani. Pfhejj, micsoda smucig bagázs.:)
Biztos meg lehet győzni engem is, miért jó, ha nem lehet az összkereket kikapcsolni, de az én lassú felfogásommal nem értem meg.
@bobeszedulacika: szeretnék gratulálni, ez egy igazán korlátolt színvonalú komment volt. Ha csak ennyire telik, ne erőltessed.

bobeszedulacika 2010.07.27. 21:39:46

@streetsta: b...meg mitől volt ez korlátolt?
ti vagytok korlátoltak!hozzátok itt a vikibaromoldalaitokat mert unalmas óráitokban nincs mit csinálnotok ,hát akkor olvasgassuk(mert már a pornó unalmas 3xmeg volt em ma holnap meg majd amma!)
aztán meg azt gondoljátok hogy ha már ennyi mindent olvastunk,biztos elég lesz két diplomára!de sajna nem az.
okoskodtok ugy hogy sohasem csináltátok azt amiről beszéltek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.27. 23:13:35

@bobeszedulacika: Az első két mondatod minden, csak nem magasröptű. Ez, ebben a formában nem vita, csak fröcsögés.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 09:27:10

@bobeszedulacika: Hát ez az, hogy még most sem állandó összkerekes az a traktor.

Hogy mi értelme? Hogy pl. el tudsz húzni normálisan a forgalomban egy 4,5 tonnás hajót aszfalton anélkül, hogy szétszakadna a terepváltód. Mer tud olyat, hogy nyitott összkerék, felezve.
Ja, bocs, harmadolva, mert a Range terepváltója kb. harmadol.

@streetsta: Egy kicsit épp több fogaskerék van benne. Egy komplett differenciálműre való. ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 10:31:29

Dehát TEREPjáróról beszélünk, nem pedig országúti vontatóról.:)) Akinek nincs pénze a 4,5 tonnás hajóját rendes teherautóval hurcibálni, az menjen a pixába, ne fillérbasszon már a Réndzzsel!:)))))
Persze értem én, értem az előnyeit, de eddig mindenhol a terepjárási képességekről beszéltünk. Egyébként meg teszek rá, se 4,5 tonnás hajóm, se Réndzsem, terepre sem járok, nekem nem fáj, ha egymás máját rágjátok. De azt jó tudni, hogy téged, Tie, bármikor ki lehet hívni egy szócsatára a Réndzs védelmében. Nnna, pacsi!:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 10:33:25

@Tie: Még egy diffi, amibe beszereltetheted a drágán vett elektromos/pneumatikus diffizárat. Phhe. A Japánok megkímélnek a felesleges pluszkiadásoktól, náluk eleve zárt a középső diffi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 11:05:34

@streetsta: Nem köll, mert gyárilag zárható a közepe.
A második mondatod meg értelmetlen.
Ami nincs, azt nem lehet zárni. A kapcsolható összkerékben nincs középen difi. ;)

" De azt jó tudni, hogy téged, Tie, bármikor ki lehet hívni egy szócsatára a Réndzs védelmében. Nnna, pacsi!:))) "

Oszt erre csak most jöttél rá? ;-DDDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 11:15:30

@streetsta: De ezt amúgy fogalmazhatjuk úgy is, hogy a jappán terepjárósok az első Range-et méltató szóra bármikor ugranak bizonygatni, hogy a jappán terepjárók jobbak.
Holott senki sem állította az ellenkezőjét. Csak azt, hogy a Range a legjobb. ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 11:42:06

@Tie: Nincs diffi, nincs diffi. Teljesen, százszázalékosan zárt diffi van, mit nem értesz ezen?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 11:52:34

@Tie: Áhh, francokat. A nem-Réndzsesek a "legjobb"-ra ugranak, mert csak a Réndzs említése, önmagában említésre sem méltó.
Az egészben az a szép, hogy soha, semmilyen terepjáróm nem volt (remélem azért lesz, valami rendes, persze nem Réndzs), és mégis milyen szépen elbeszélgetünk.:))))
Rugót, cseréltél már a héten?:))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 12:08:08

@streetsta: Nem. Zárt vasdarab van a két kardán között. Nem zárt difi. Nincs ott semmi, ami bármennyire is tudna differálni. ;)

Rugócsere? Nem érek rá mostan sajnos, most az XM-en kell majd cserélnem axiálcsuklókat. De nemsokára nekiállunk megint a Ződnek, és megy alá a Mog híd. De a rugó marad, azt nem cseréljük. :))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 13:34:56

@Tie: Persze, hogy nem differál. Hiszen zárt. Csak megnyitni nem tudod. És el sem tud romlani!:)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 14:34:33

@streetsta: Nem-e?
Csak egy téli szezont autózz végig bezárt középpel aszfalton, aztán nézd meg, mennyibe fog kerülni a javítás. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.28. 15:08:31

@streetsta: Nem-e?
Nyomj végig egy téli szezont, vagy egy évet aszfalton bezárt középpel, mondjuk 25-30ezret, aztán nézd meg a javítási számlát. Terepváltó-csere. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.28. 19:13:12

@Tie: De hát már miért is mennék aszfalton bekapcsolt összkerékkel? Vagy a Réndzs futóműve annyira silány, hogy hidegben már nem is lehet vele kétkerékben elindulni?
És nem a nem létező diffi romlik el, mert az a terepváltó széthullása után is csodálatosan sperr-diffi lesz!:))

bobeszedulacika 2010.07.28. 20:28:30

@Tie: te se. h.ly. id.óta.sosem volt még a kábad alatt semmi ilyesféle vas és sohasem lesz!
tedd fel azt a hajót meg az angol betegedet 3x és én csak két kerékkel el huzlak .ebben biztos lehetsz.
de mi a jó bu... francnak vitatkozok egy ilyennel???

okoskodó 2010.07.29. 15:29:49

@bobeszedulacika:

Tie-vel nem lehet vitatkozni, csak barátkozni. Azzal mindenki jobban jár.:-)

MrKiraly 2010.07.30. 03:03:23

@okoskodo: Australiaban nem (csak) azert terjedt el a Toyota mert kivalo a szervizhalozata hanem mert rendkivul megbizhato. En Sydneyben fuvarozok es a cegnel 9/10 aranyban vannak Toyotak, melyek 500 ezret lefutnak kulonosebb gond nelkul.

nekem-8 (törölt) 2010.08.29. 21:36:35

BOBESZEDULACIKA adataid a neten...
ITT!!!

"http://www.expressz.hu/allas-munka/szakmunka/hegeszto/hirdetes-22157468/"

AKI ÉRDEKLŐDIK A MINDENHOL MINDENKIT FIKÁZÓ BOBESZEDULACIKA IRANT...!!!
süti beállítások módosítása